Logotipo de HISPANA
Logotipo del Ministerio de Cultura
  • Què és Hispana?
  • Cerca
  • Directori de col·leccions
  • Contacte
  • va
    • Español
    • Euskara
    • English
    • Galego
    • Català
    • Valencià
Está en:  › Dades de registre
Linked Open Data
Aprenentatge democràtic i ciutadania a través de la participació de quatre joves: una perspectiva narrativa
Identificadores del recurso
http://hdl.handle.net/10803/461856
Procedència
(Tesis de la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya)

Fitxa

Títol:
Aprenentatge democràtic i ciutadania a través de la participació de quatre joves: una perspectiva narrativa
Tema:
Ciutadania
Aprenentatge de la ciutadania
Aprenentatge democràtic
Democràcia
Joves
Participació social
Experiència
37
Descripció:
Aquesta tesi doctoral estudia com les experiències de participació contribueixen a la vivència de la ciutadania de quatre joves d’origen familiar immigrat. Es parteix del concepte de ciutadania-com-a-pràctica, que és la que es desenvolupa en la quotidianitat de les persones en el seu context familiar, escolar i de lleure. La recerca se situa en el construccionisme i desenvolupa la perspectiva que el coneixement es construeix entre les persones participants en una situació concreta; en aquest cas, fruit de la interacció entre les protagonistes de la recerca i la investigadora. Partint d’aquesta mirada, la metodologia de la investigació combina la narrativa amb la recerca visual i presenta els relats de cada una de les joves participants tot teixint les seves paraules amb les imatges que van produir. Les conclusions de la recerca giren al voltant de dos eixos. D’una banda, se centren en les dimensions que emergeixen a partir de les converses amb les joves: s’analitzen la xarxa social, l’agència, la religió i els aspectes vinculats a l’ètnia, la classe social i el gènere de les noies. D’altra banda, es presenten amb relació al concepte de ciutadania i les possibilitats que tenen les joves d’actuar, és a dir, de ser ciutadanes.
This dissertation studies how the participation experiences contribute to the experience of citizenship by four young women of immigrant origin. The starting point is the concept of citizenship-as-practice, which develops in people’s daily lives; i.e., in their family, school and leisure context. The research is based on the theory of constructionism and develops the perspective that knowledge is constructed by the people involved in a specific situation; in this case, due to the interaction between the women and the researcher. The research methodology combines narrative with visual research and presents the stories of each woman matching their words with the images they produced. The main conclusions revolve around two main issues. On the one hand, they focus on the dimensions that emerge from the conversations with the young women: their social network, agency, religion, and aspects linked to ethnicity, social class and gender. On the other hand, they reflect upon the concept of citizenship and the possibilities of the youth to act; that is, to be citizens.
Font:
TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)
Idioma:
Catalan; Valencian
Autor/Productor:
Parareda Pallarès, Alba
Editor:
Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya
Otros colaboradores/productores:
false
Simó, Núria
Comajoan, Llorenç
Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Departament de Pedagogia
Drets:
L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
info:eu-repo/semantics/openAccess
Data:
2018-02-23T11:28:56Z
2018-02-09
Tipo de recurso:
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Format:
352 p.
application/pdf

oai_dc

Descarregar XML

    <?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>

  1. <oai_dc:dc schemaLocation="http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd">

    1. <dc:title>Aprenentatge democràtic i ciutadania a través de la participació de quatre joves: una perspectiva narrativa</dc:title>

    2. <dc:creator>Parareda Pallarès, Alba</dc:creator>

    3. <dc:contributor>false</dc:contributor>

    4. <dc:contributor>Simó, Núria</dc:contributor>

    5. <dc:contributor>Comajoan, Llorenç</dc:contributor>

    6. <dc:contributor>false</dc:contributor>

    7. <dc:contributor>Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Departament de Pedagogia</dc:contributor>

    8. <dc:subject>Ciutadania</dc:subject>

    9. <dc:subject>Aprenentatge de la ciutadania</dc:subject>

    10. <dc:subject>Aprenentatge democràtic</dc:subject>

    11. <dc:subject>Democràcia</dc:subject>

    12. <dc:subject>Joves</dc:subject>

    13. <dc:subject>Participació social</dc:subject>

    14. <dc:subject>Experiència</dc:subject>

    15. <dc:subject>Ciutadania</dc:subject>

    16. <dc:subject>37</dc:subject>

    17. <dc:description>Aquesta tesi doctoral estudia com les experiències de participació contribueixen a la vivència de la ciutadania de quatre joves d’origen familiar immigrat. Es parteix del concepte de ciutadania-com-a-pràctica, que és la que es desenvolupa en la quotidianitat de les persones en el seu context familiar, escolar i de lleure. La recerca se situa en el construccionisme i desenvolupa la perspectiva que el coneixement es construeix entre les persones participants en una situació concreta; en aquest cas, fruit de la interacció entre les protagonistes de la recerca i la investigadora. Partint d’aquesta mirada, la metodologia de la investigació combina la narrativa amb la recerca visual i presenta els relats de cada una de les joves participants tot teixint les seves paraules amb les imatges que van produir. Les conclusions de la recerca giren al voltant de dos eixos. D’una banda, se centren en les dimensions que emergeixen a partir de les converses amb les joves: s’analitzen la xarxa social, l’agència, la religió i els aspectes vinculats a l’ètnia, la classe social i el gènere de les noies. D’altra banda, es presenten amb relació al concepte de ciutadania i les possibilitats que tenen les joves d’actuar, és a dir, de ser ciutadanes.</dc:description>

    18. <dc:description>This dissertation studies how the participation experiences contribute to the experience of citizenship by four young women of immigrant origin. The starting point is the concept of citizenship-as-practice, which develops in people’s daily lives; i.e., in their family, school and leisure context. The research is based on the theory of constructionism and develops the perspective that knowledge is constructed by the people involved in a specific situation; in this case, due to the interaction between the women and the researcher. The research methodology combines narrative with visual research and presents the stories of each woman matching their words with the images they produced. The main conclusions revolve around two main issues. On the one hand, they focus on the dimensions that emerge from the conversations with the young women: their social network, agency, religion, and aspects linked to ethnicity, social class and gender. On the other hand, they reflect upon the concept of citizenship and the possibilities of the youth to act; that is, to be citizens.</dc:description>

    19. <dc:date>2018-02-23T11:28:56Z</dc:date>

    20. <dc:date>2018-02-23T11:28:56Z</dc:date>

    21. <dc:date>2018-02-09</dc:date>

    22. <dc:type>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</dc:type>

    23. <dc:type>info:eu-repo/semantics/publishedVersion</dc:type>

    24. <dc:identifier>http://hdl.handle.net/10803/461856</dc:identifier>

    25. <dc:language>cat</dc:language>

    26. <dc:rights>L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/</dc:rights>

    27. <dc:rights>info:eu-repo/semantics/openAccess</dc:rights>

    28. <dc:format>352 p.</dc:format>

    29. <dc:format>application/pdf</dc:format>

    30. <dc:format>application/pdf</dc:format>

    31. <dc:publisher>Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya</dc:publisher>

    32. <dc:source>TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</dc:source>

    </oai_dc:dc>

dim

Descarregar XML

    <?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>

  1. <dim:dim schemaLocation="http://www.dspace.org/xmlns/dspace/dim http://www.dspace.org/schema/dim.xsd">

    1. <dim:field element="contributor" mdschema="dc">Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Departament de Pedagogia</dim:field>

    2. <dim:field element="contributor" mdschema="dc" qualifier="author">Parareda Pallarès, Alba</dim:field>

    3. <dim:field element="contributor" lang="en_US" mdschema="dc" qualifier="authoremailshow">false</dim:field>

    4. <dim:field element="contributor" mdschema="dc" qualifier="director">Simó, Núria</dim:field>

    5. <dim:field element="contributor" mdschema="dc" qualifier="codirector">Comajoan, Llorenç</dim:field>

    6. <dim:field element="contributor" lang="en_US" mdschema="dc" qualifier="authorsendemail">false</dim:field>

    7. <dim:field element="date" mdschema="dc" qualifier="accessioned">2018-02-23T11:28:56Z</dim:field>

    8. <dim:field element="date" mdschema="dc" qualifier="available">2018-02-23T11:28:56Z</dim:field>

    9. <dim:field element="date" mdschema="dc" qualifier="issued">2018-02-09</dim:field>

    10. <dim:field element="identifier" mdschema="dc" qualifier="uri">http://hdl.handle.net/10803/461856</dim:field>

    11. <dim:field element="description" lang="en_US" mdschema="dc" qualifier="abstract">Aquesta tesi doctoral estudia com les experiències de participació contribueixen a la vivència de la ciutadania de quatre joves d’origen familiar immigrat. Es parteix del concepte de ciutadania-com-a-pràctica, que és la que es desenvolupa en la quotidianitat de les persones en el seu context familiar, escolar i de lleure. La recerca se situa en el construccionisme i desenvolupa la perspectiva que el coneixement es construeix entre les persones participants en una situació concreta; en aquest cas, fruit de la interacció entre les protagonistes de la recerca i la investigadora. Partint d’aquesta mirada, la metodologia de la investigació combina la narrativa amb la recerca visual i presenta els relats de cada una de les joves participants tot teixint les seves paraules amb les imatges que van produir. Les conclusions de la recerca giren al voltant de dos eixos. D’una banda, se centren en les dimensions que emergeixen a partir de les converses amb les joves: s’analitzen la xarxa social, l’agència, la religió i els aspectes vinculats a l’ètnia, la classe social i el gènere de les noies. D’altra banda, es presenten amb relació al concepte de ciutadania i les possibilitats que tenen les joves d’actuar, és a dir, de ser ciutadanes.</dim:field>

    12. <dim:field element="description" lang="en_US" mdschema="dc" qualifier="abstract">This dissertation studies how the participation experiences contribute to the experience of citizenship by four young women of immigrant origin. The starting point is the concept of citizenship-as-practice, which develops in people’s daily lives; i.e., in their family, school and leisure context. The research is based on the theory of constructionism and develops the perspective that knowledge is constructed by the people involved in a specific situation; in this case, due to the interaction between the women and the researcher. The research methodology combines narrative with visual research and presents the stories of each woman matching their words with the images they produced. The main conclusions revolve around two main issues. On the one hand, they focus on the dimensions that emerge from the conversations with the young women: their social network, agency, religion, and aspects linked to ethnicity, social class and gender. On the other hand, they reflect upon the concept of citizenship and the possibilities of the youth to act; that is, to be citizens.</dim:field>

    13. <dim:field element="format" lang="en_US" mdschema="dc" qualifier="extent">352 p.</dim:field>

    14. <dim:field element="format" mdschema="dc" qualifier="mimetype">application/pdf</dim:field>

    15. <dim:field element="language" lang="en_US" mdschema="dc" qualifier="iso">cat</dim:field>

    16. <dim:field element="publisher" mdschema="dc">Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya</dim:field>

    17. <dim:field element="rights" mdschema="dc" qualifier="license">L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/</dim:field>

    18. <dim:field element="rights" mdschema="dc" qualifier="accessLevel">info:eu-repo/semantics/openAccess</dim:field>

    19. <dim:field element="source" mdschema="dc">TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</dim:field>

    20. <dim:field element="subject" lang="en_US" mdschema="dc">Ciutadania</dim:field>

    21. <dim:field element="subject" lang="en_US" mdschema="dc">Aprenentatge de la ciutadania</dim:field>

    22. <dim:field element="subject" lang="en_US" mdschema="dc">Aprenentatge democràtic</dim:field>

    23. <dim:field element="subject" lang="en_US" mdschema="dc">Democràcia</dim:field>

    24. <dim:field element="subject" lang="en_US" mdschema="dc">Joves</dim:field>

    25. <dim:field element="subject" lang="en_US" mdschema="dc">Participació social</dim:field>

    26. <dim:field element="subject" lang="en_US" mdschema="dc">Experiència</dim:field>

    27. <dim:field element="subject" lang="en_US" mdschema="dc" qualifier="other">Ciutadania</dim:field>

    28. <dim:field element="subject" lang="en_US" mdschema="dc" qualifier="udc">37</dim:field>

    29. <dim:field element="title" lang="en_US" mdschema="dc">Aprenentatge democràtic i ciutadania a través de la participació de quatre joves: una perspectiva narrativa</dim:field>

    30. <dim:field element="type" mdschema="dc">info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</dim:field>

    31. <dim:field element="type" mdschema="dc">info:eu-repo/semantics/publishedVersion</dim:field>

    32. <dim:field element="embargo" lang="en_US" mdschema="dc" qualifier="terms">cap</dim:field>

    </dim:dim>

etdms

Descarregar XML

    <?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>

  1. <thesis schemaLocation="http://www.ndltd.org/standards/metadata/etdms/1.0/ http://www.ndltd.org/standards/metadata/etdms/1.0/etdms.xsd">

    1. <title>Aprenentatge democràtic i ciutadania a través de la participació de quatre joves: una perspectiva narrativa</title>

    2. <creator>Parareda Pallarès, Alba</creator>

    3. <contributor>false</contributor>

    4. <contributor>Simó, Núria</contributor>

    5. <contributor>Comajoan, Llorenç</contributor>

    6. <contributor>false</contributor>

    7. <subject>Ciutadania</subject>

    8. <subject>Aprenentatge de la ciutadania</subject>

    9. <subject>Aprenentatge democràtic</subject>

    10. <subject>Democràcia</subject>

    11. <subject>Joves</subject>

    12. <subject>Participació social</subject>

    13. <subject>Experiència</subject>

    14. <description>Aquesta tesi doctoral estudia com les experiències de participació contribueixen a la vivència de la ciutadania de quatre joves d’origen familiar immigrat. Es parteix del concepte de ciutadania-com-a-pràctica, que és la que es desenvolupa en la quotidianitat de les persones en el seu context familiar, escolar i de lleure. La recerca se situa en el construccionisme i desenvolupa la perspectiva que el coneixement es construeix entre les persones participants en una situació concreta; en aquest cas, fruit de la interacció entre les protagonistes de la recerca i la investigadora. Partint d’aquesta mirada, la metodologia de la investigació combina la narrativa amb la recerca visual i presenta els relats de cada una de les joves participants tot teixint les seves paraules amb les imatges que van produir. Les conclusions de la recerca giren al voltant de dos eixos. D’una banda, se centren en les dimensions que emergeixen a partir de les converses amb les joves: s’analitzen la xarxa social, l’agència, la religió i els aspectes vinculats a l’ètnia, la classe social i el gènere de les noies. D’altra banda, es presenten amb relació al concepte de ciutadania i les possibilitats que tenen les joves d’actuar, és a dir, de ser ciutadanes.</description>

    15. <description>This dissertation studies how the participation experiences contribute to the experience of citizenship by four young women of immigrant origin. The starting point is the concept of citizenship-as-practice, which develops in people’s daily lives; i.e., in their family, school and leisure context. The research is based on the theory of constructionism and develops the perspective that knowledge is constructed by the people involved in a specific situation; in this case, due to the interaction between the women and the researcher. The research methodology combines narrative with visual research and presents the stories of each woman matching their words with the images they produced. The main conclusions revolve around two main issues. On the one hand, they focus on the dimensions that emerge from the conversations with the young women: their social network, agency, religion, and aspects linked to ethnicity, social class and gender. On the other hand, they reflect upon the concept of citizenship and the possibilities of the youth to act; that is, to be citizens.</description>

    16. <date>2018-02-23</date>

    17. <date>2018-02-23</date>

    18. <date>2018-02-09</date>

    19. <type>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</type>

    20. <type>info:eu-repo/semantics/publishedVersion</type>

    21. <identifier>http://hdl.handle.net/10803/461856</identifier>

    22. <language>cat</language>

    23. <rights>L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/</rights>

    24. <rights>info:eu-repo/semantics/openAccess</rights>

    25. <publisher>Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya</publisher>

    26. <source>TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</source>

    </thesis>

marc

Descarregar XML

    <?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>

  1. <record schemaLocation="http://www.loc.gov/MARC21/slim http://www.loc.gov/standards/marcxml/schema/MARC21slim.xsd">

    1. <leader>00925njm 22002777a 4500</leader>

    2. <datafield ind1=" " ind2=" " tag="042">

      1. <subfield code="a">dc</subfield>

      </datafield>

    3. <datafield ind1=" " ind2=" " tag="720">

      1. <subfield code="a">Parareda Pallarès, Alba</subfield>

      2. <subfield code="e">author</subfield>

      </datafield>

    4. <datafield ind1=" " ind2=" " tag="260">

      1. <subfield code="c">2018-02-09</subfield>

      </datafield>

    5. <datafield ind1=" " ind2=" " tag="520">

      1. <subfield code="a">Aquesta tesi doctoral estudia com les experiències de participació contribueixen a la vivència de la ciutadania de quatre joves d’origen familiar immigrat. Es parteix del concepte de ciutadania-com-a-pràctica, que és la que es desenvolupa en la quotidianitat de les persones en el seu context familiar, escolar i de lleure. La recerca se situa en el construccionisme i desenvolupa la perspectiva que el coneixement es construeix entre les persones participants en una situació concreta; en aquest cas, fruit de la interacció entre les protagonistes de la recerca i la investigadora. Partint d’aquesta mirada, la metodologia de la investigació combina la narrativa amb la recerca visual i presenta els relats de cada una de les joves participants tot teixint les seves paraules amb les imatges que van produir. Les conclusions de la recerca giren al voltant de dos eixos. D’una banda, se centren en les dimensions que emergeixen a partir de les converses amb les joves: s’analitzen la xarxa social, l’agència, la religió i els aspectes vinculats a l’ètnia, la classe social i el gènere de les noies. D’altra banda, es presenten amb relació al concepte de ciutadania i les possibilitats que tenen les joves d’actuar, és a dir, de ser ciutadanes.</subfield>

      </datafield>

    6. <datafield ind1=" " ind2=" " tag="520">

      1. <subfield code="a">This dissertation studies how the participation experiences contribute to the experience of citizenship by four young women of immigrant origin. The starting point is the concept of citizenship-as-practice, which develops in people’s daily lives; i.e., in their family, school and leisure context. The research is based on the theory of constructionism and develops the perspective that knowledge is constructed by the people involved in a specific situation; in this case, due to the interaction between the women and the researcher. The research methodology combines narrative with visual research and presents the stories of each woman matching their words with the images they produced. The main conclusions revolve around two main issues. On the one hand, they focus on the dimensions that emerge from the conversations with the young women: their social network, agency, religion, and aspects linked to ethnicity, social class and gender. On the other hand, they reflect upon the concept of citizenship and the possibilities of the youth to act; that is, to be citizens.</subfield>

      </datafield>

    7. <datafield ind1="8" ind2=" " tag="024">

      1. <subfield code="a">http://hdl.handle.net/10803/461856</subfield>

      </datafield>

    8. <datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">

      1. <subfield code="a">Ciutadania</subfield>

      </datafield>

    9. <datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">

      1. <subfield code="a">Aprenentatge de la ciutadania</subfield>

      </datafield>

    10. <datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">

      1. <subfield code="a">Aprenentatge democràtic</subfield>

      </datafield>

    11. <datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">

      1. <subfield code="a">Democràcia</subfield>

      </datafield>

    12. <datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">

      1. <subfield code="a">Joves</subfield>

      </datafield>

    13. <datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">

      1. <subfield code="a">Participació social</subfield>

      </datafield>

    14. <datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">

      1. <subfield code="a">Experiència</subfield>

      </datafield>

    15. <datafield ind1="0" ind2="0" tag="245">

      1. <subfield code="a">Aprenentatge democràtic i ciutadania a través de la participació de quatre joves: una perspectiva narrativa</subfield>

      </datafield>

    </record>

marc_ccuc

Descarregar XML

    <?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>

  1. <record schemaLocation="http://www.loc.gov/MARC21/slim http://www.loc.gov/standards/marcxml/schema/MARC21slim.xsd">

    1. <leader>nam a 5i 4500</leader>

    2. <datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">

      1. <subfield code="a">Ciutadania</subfield>

      </datafield>

    3. <datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">

      1. <subfield code="a">Aprenentatge de la ciutadania</subfield>

      </datafield>

    4. <datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">

      1. <subfield code="a">Aprenentatge democràtic</subfield>

      </datafield>

    5. <datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">

      1. <subfield code="a">Democràcia</subfield>

      </datafield>

    6. <datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">

      1. <subfield code="a">Joves</subfield>

      </datafield>

    7. <datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">

      1. <subfield code="a">Participació social</subfield>

      </datafield>

    8. <datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">

      1. <subfield code="a">Experiència</subfield>

      </datafield>

    9. <datafield ind1="1" ind2="0" tag="245">

      1. <subfield code="a">Aprenentatge democràtic i ciutadania a través de la participació de quatre joves: una perspectiva narrativa</subfield>

      </datafield>

    10. <datafield ind1=" " ind2="1" tag="264">

      1. <subfield code="a">[Barcelona] :</subfield>

      2. <subfield code="b">Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya,</subfield>

      3. <subfield code="c">2018</subfield>

      </datafield>

    11. <datafield ind1="4" ind2="0" tag="856">

      1. <subfield code="z">Accés lliure</subfield>

      2. <subfield code="u">http://hdl.handle.net/10803/461856</subfield>

      </datafield>

    12. <controlfield tag="007">cr |||||||||||</controlfield>

    13. <controlfield tag="008">AAMMDDs2018 sp ||||fsm||||0|| 0 cat|c</controlfield>

    14. <datafield ind1="1" ind2=" " tag="100">

      1. <subfield code="a">Parareda Pallarès, Alba,</subfield>

      2. <subfield code="e">autor</subfield>

      </datafield>

    15. <datafield ind1=" " ind2=" " tag="300">

      1. <subfield code="a">1 recurs en línia (352 pàgines)</subfield>

      </datafield>

    16. <datafield ind1=" " ind2=" " tag="502">

      1. <subfield code="g">Tesi</subfield>

      2. <subfield code="b">Doctorat</subfield>

      3. <subfield code="c">Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Departament de Pedagogia</subfield>

      4. <subfield code="d">2018</subfield>

      </datafield>

    17. <datafield ind1="2" ind2=" " tag="710">

      1. <subfield code="a">Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Departament de Pedagogia</subfield>

      </datafield>

    18. <datafield ind1=" " ind2="4" tag="655">

      1. <subfield code="a">Tesis i dissertacions electròniques</subfield>

      </datafield>

    19. <datafield ind1="1" ind2=" " tag="700">

      1. <subfield code="a">Simó, Núria,</subfield>

      2. <subfield code="e">supervisor acadèmic</subfield>

      </datafield>

    20. <datafield ind1="1" ind2=" " tag="700">

      1. <subfield code="a">Comajoan, Llorenç,</subfield>

      2. <subfield code="e">supervisor acadèmic</subfield>

      </datafield>

    21. <datafield ind1="0" ind2=" " tag="730">

      1. <subfield code="a">TDX</subfield>

      </datafield>

    22. <datafield ind1=" " ind2=" " tag="520">

      1. <subfield code="a">Aquesta tesi doctoral estudia com les experiències de participació contribueixen a la vivència de la ciutadania de quatre joves d’origen familiar immigrat. Es parteix del concepte de ciutadania-com-a-pràctica, que és la que es desenvolupa en la quotidianitat de les persones en el seu context familiar, escolar i de lleure. La recerca se situa en el construccionisme i desenvolupa la perspectiva que el coneixement es construeix entre les persones participants en una situació concreta; en aquest cas, fruit de la interacció entre les protagonistes de la recerca i la investigadora. Partint d’aquesta mirada, la metodologia de la investigació combina la narrativa amb la recerca visual i presenta els relats de cada una de les joves participants tot teixint les seves paraules amb les imatges que van produir. Les conclusions de la recerca giren al voltant de dos eixos. D’una banda, se centren en les dimensions que emergeixen a partir de les converses amb les joves: s’analitzen la xarxa social, l’agència, la religió i els aspectes vinculats a l’ètnia, la classe social i el gènere de les noies. D’altra banda, es presenten amb relació al concepte de ciutadania i les possibilitats que tenen les joves d’actuar, és a dir, de ser ciutadanes.</subfield>

      </datafield>

    23. <datafield ind1=" " ind2=" " tag="998">

      1. <subfield code="a">v</subfield>

      </datafield>

    24. <datafield ind1=" " ind2=" " tag="040">

      1. <subfield code="a">ES-BaCBU</subfield>

      2. <subfield code="b">cat</subfield>

      3. <subfield code="e">rda</subfield>

      4. <subfield code="c">ES-BaCBU</subfield>

      </datafield>

    25. <datafield ind1=" " ind2=" " tag="336">

      1. <subfield code="a">text</subfield>

      2. <subfield code="b">txt</subfield>

      3. <subfield code="2">rdacontent</subfield>

      </datafield>

    26. <datafield ind1=" " ind2=" " tag="337">

      1. <subfield code="a">informàtic</subfield>

      2. <subfield code="b">c</subfield>

      3. <subfield code="2">rdamedia</subfield>

      </datafield>

    27. <datafield ind1=" " ind2=" " tag="338">

      1. <subfield code="a">recurs en línia</subfield>

      2. <subfield code="b">cr</subfield>

      3. <subfield code="2">rdacarrier</subfield>

      </datafield>

    </record>

mets

Descarregar XML

    <?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>

  1. <mets ID=" DSpace_ITEM_10803-461856" OBJID=" hdl:10803/461856" PROFILE="DSpace METS SIP Profile 1.0" TYPE="DSpace ITEM" schemaLocation="http://www.loc.gov/METS/ http://www.loc.gov/standards/mets/mets.xsd">

    1. <metsHdr CREATEDATE="2023-01-21T09:07:28Z">

      1. <agent ROLE="CUSTODIAN" TYPE="ORGANIZATION">

        1. <name>TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</name>

        </agent>

      </metsHdr>

    2. <dmdSec ID="DMD_10803_461856">

      1. <mdWrap MDTYPE="MODS">

        1. <xmlData schemaLocation="http://www.loc.gov/mods/v3 http://www.loc.gov/standards/mods/v3/mods-3-1.xsd">

          1. <mods:mods schemaLocation="http://www.loc.gov/mods/v3 http://www.loc.gov/standards/mods/v3/mods-3-1.xsd">

            1. <mods:name>

              1. <mods:role>

                1. <mods:roleTerm type="text">author</mods:roleTerm>

                </mods:role>

              2. <mods:namePart>Parareda Pallarès, Alba</mods:namePart>

              </mods:name>

            2. <mods:name>

              1. <mods:role>

                1. <mods:roleTerm type="text">authoremailshow</mods:roleTerm>

                </mods:role>

              2. <mods:namePart>false</mods:namePart>

              </mods:name>

            3. <mods:name>

              1. <mods:role>

                1. <mods:roleTerm type="text">director</mods:roleTerm>

                </mods:role>

              2. <mods:namePart>Simó, Núria</mods:namePart>

              </mods:name>

            4. <mods:name>

              1. <mods:role>

                1. <mods:roleTerm type="text">codirector</mods:roleTerm>

                </mods:role>

              2. <mods:namePart>Comajoan, Llorenç</mods:namePart>

              </mods:name>

            5. <mods:name>

              1. <mods:role>

                1. <mods:roleTerm type="text">authorsendemail</mods:roleTerm>

                </mods:role>

              2. <mods:namePart>false</mods:namePart>

              </mods:name>

            6. <mods:extension>

              1. <mods:dateAccessioned encoding="iso8601">2018-02-23T11:28:56Z</mods:dateAccessioned>

              </mods:extension>

            7. <mods:extension>

              1. <mods:dateAvailable encoding="iso8601">2018-02-23T11:28:56Z</mods:dateAvailable>

              </mods:extension>

            8. <mods:originInfo>

              1. <mods:dateIssued encoding="iso8601">2018-02-09</mods:dateIssued>

              </mods:originInfo>

            9. <mods:identifier type="uri">http://hdl.handle.net/10803/461856</mods:identifier>

            10. <mods:abstract>Aquesta tesi doctoral estudia com les experiències de participació contribueixen a la vivència de la ciutadania de quatre joves d’origen familiar immigrat. Es parteix del concepte de ciutadania-com-a-pràctica, que és la que es desenvolupa en la quotidianitat de les persones en el seu context familiar, escolar i de lleure. La recerca se situa en el construccionisme i desenvolupa la perspectiva que el coneixement es construeix entre les persones participants en una situació concreta; en aquest cas, fruit de la interacció entre les protagonistes de la recerca i la investigadora. Partint d’aquesta mirada, la metodologia de la investigació combina la narrativa amb la recerca visual i presenta els relats de cada una de les joves participants tot teixint les seves paraules amb les imatges que van produir. Les conclusions de la recerca giren al voltant de dos eixos. D’una banda, se centren en les dimensions que emergeixen a partir de les converses amb les joves: s’analitzen la xarxa social, l’agència, la religió i els aspectes vinculats a l’ètnia, la classe social i el gènere de les noies. D’altra banda, es presenten amb relació al concepte de ciutadania i les possibilitats que tenen les joves d’actuar, és a dir, de ser ciutadanes.This dissertation studies how the participation experiences contribute to the experience of citizenship by four young women of immigrant origin. The starting point is the concept of citizenship-as-practice, which develops in people’s daily lives; i.e., in their family, school and leisure context. The research is based on the theory of constructionism and develops the perspective that knowledge is constructed by the people involved in a specific situation; in this case, due to the interaction between the women and the researcher. The research methodology combines narrative with visual research and presents the stories of each woman matching their words with the images they produced. The main conclusions revolve around two main issues. On the one hand, they focus on the dimensions that emerge from the conversations with the young women: their social network, agency, religion, and aspects linked to ethnicity, social class and gender. On the other hand, they reflect upon the concept of citizenship and the possibilities of the youth to act; that is, to be citizens.</mods:abstract>

            11. <mods:language>

              1. <mods:languageTerm authority="rfc3066">cat</mods:languageTerm>

              </mods:language>

            12. <mods:accessCondition type="useAndReproduction" />
            13. <mods:subject>

              1. <mods:topic>Ciutadania</mods:topic>

              </mods:subject>

            14. <mods:subject>

              1. <mods:topic>Aprenentatge de la ciutadania</mods:topic>

              </mods:subject>

            15. <mods:subject>

              1. <mods:topic>Aprenentatge democràtic</mods:topic>

              </mods:subject>

            16. <mods:subject>

              1. <mods:topic>Democràcia</mods:topic>

              </mods:subject>

            17. <mods:subject>

              1. <mods:topic>Joves</mods:topic>

              </mods:subject>

            18. <mods:subject>

              1. <mods:topic>Participació social</mods:topic>

              </mods:subject>

            19. <mods:subject>

              1. <mods:topic>Experiència</mods:topic>

              </mods:subject>

            20. <mods:titleInfo>

              1. <mods:title>Aprenentatge democràtic i ciutadania a través de la participació de quatre joves: una perspectiva narrativa</mods:title>

              </mods:titleInfo>

            21. <mods:genre>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis info:eu-repo/semantics/publishedVersion</mods:genre>

            </mods:mods>

          </xmlData>

        </mdWrap>

      </dmdSec>

    3. <amdSec ID="FO_10803_461856_1">

      1. <techMD ID="TECH_O_10803_461856_1">

        1. <mdWrap MDTYPE="PREMIS">

          1. <xmlData schemaLocation="http://www.loc.gov/standards/premis http://www.loc.gov/standards/premis/PREMIS-v1-0.xsd">

            1. <premis:premis>

              1. <premis:object>

                1. <premis:objectIdentifier>

                  1. <premis:objectIdentifierType>URL</premis:objectIdentifierType>

                  2. <premis:objectIdentifierValue>https://www.tdx.cat/bitstream/10803/461856/1/tesdoc_a2018_parareda_alba_aprenentatge.pdf</premis:objectIdentifierValue>

                  </premis:objectIdentifier>

                2. <premis:objectCategory>File</premis:objectCategory>

                3. <premis:objectCharacteristics>

                  1. <premis:fixity>

                    1. <premis:messageDigestAlgorithm>MD5</premis:messageDigestAlgorithm>

                    2. <premis:messageDigest>30fd0e5aa37b0c73b816239b8cf7c8f7</premis:messageDigest>

                    </premis:fixity>

                  2. <premis:size>12388023</premis:size>

                  3. <premis:format>

                    1. <premis:formatDesignation>

                      1. <premis:formatName>application/pdf</premis:formatName>

                      </premis:formatDesignation>

                    </premis:format>

                  </premis:objectCharacteristics>

                4. <premis:originalName>tesdoc_a2018_parareda_alba_aprenentatge.pdf</premis:originalName>

                </premis:object>

              </premis:premis>

            </xmlData>

          </mdWrap>

        </techMD>

      </amdSec>

    4. <fileSec>

      1. <fileGrp USE="ORIGINAL">

        1. <file ADMID="FO_10803_461856_1" CHECKSUM="30fd0e5aa37b0c73b816239b8cf7c8f7" CHECKSUMTYPE="MD5" GROUPID="GROUP_BITSTREAM_10803_461856_1" ID="BITSTREAM_ORIGINAL_10803_461856_1" MIMETYPE="application/pdf" SEQ="1" SIZE="12388023">

          1. <FLocat LOCTYPE="URL" href="https://www.tdx.cat/bitstream/10803/461856/1/tesdoc_a2018_parareda_alba_aprenentatge.pdf" type="simple" />

          </file>

        </fileGrp>

      </fileSec>

    5. <structMap LABEL="DSpace Object" TYPE="LOGICAL">

      1. <div ADMID="DMD_10803_461856" TYPE="DSpace Object Contents">

        1. <div TYPE="DSpace BITSTREAM">

          1. <fptr FILEID="BITSTREAM_ORIGINAL_10803_461856_1" />

          </div>

        </div>

      </structMap>

    </mets>

mods

Descarregar XML

    <?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>

  1. <mods:mods schemaLocation="http://www.loc.gov/mods/v3 http://www.loc.gov/standards/mods/v3/mods-3-1.xsd">

    1. <mods:name>

      1. <mods:namePart>Parareda Pallarès, Alba</mods:namePart>

      </mods:name>

    2. <mods:extension>

      1. <mods:dateAvailable encoding="iso8601">2018-02-23T11:28:56Z</mods:dateAvailable>

      </mods:extension>

    3. <mods:extension>

      1. <mods:dateAccessioned encoding="iso8601">2018-02-23T11:28:56Z</mods:dateAccessioned>

      </mods:extension>

    4. <mods:originInfo>

      1. <mods:dateIssued encoding="iso8601">2018-02-09</mods:dateIssued>

      </mods:originInfo>

    5. <mods:identifier type="uri">http://hdl.handle.net/10803/461856</mods:identifier>

    6. <mods:abstract>Aquesta tesi doctoral estudia com les experiències de participació contribueixen a la vivència de la ciutadania de quatre joves d’origen familiar immigrat. Es parteix del concepte de ciutadania-com-a-pràctica, que és la que es desenvolupa en la quotidianitat de les persones en el seu context familiar, escolar i de lleure. La recerca se situa en el construccionisme i desenvolupa la perspectiva que el coneixement es construeix entre les persones participants en una situació concreta; en aquest cas, fruit de la interacció entre les protagonistes de la recerca i la investigadora. Partint d’aquesta mirada, la metodologia de la investigació combina la narrativa amb la recerca visual i presenta els relats de cada una de les joves participants tot teixint les seves paraules amb les imatges que van produir. Les conclusions de la recerca giren al voltant de dos eixos. D’una banda, se centren en les dimensions que emergeixen a partir de les converses amb les joves: s’analitzen la xarxa social, l’agència, la religió i els aspectes vinculats a l’ètnia, la classe social i el gènere de les noies. D’altra banda, es presenten amb relació al concepte de ciutadania i les possibilitats que tenen les joves d’actuar, és a dir, de ser ciutadanes.</mods:abstract>

    7. <mods:abstract>This dissertation studies how the participation experiences contribute to the experience of citizenship by four young women of immigrant origin. The starting point is the concept of citizenship-as-practice, which develops in people’s daily lives; i.e., in their family, school and leisure context. The research is based on the theory of constructionism and develops the perspective that knowledge is constructed by the people involved in a specific situation; in this case, due to the interaction between the women and the researcher. The research methodology combines narrative with visual research and presents the stories of each woman matching their words with the images they produced. The main conclusions revolve around two main issues. On the one hand, they focus on the dimensions that emerge from the conversations with the young women: their social network, agency, religion, and aspects linked to ethnicity, social class and gender. On the other hand, they reflect upon the concept of citizenship and the possibilities of the youth to act; that is, to be citizens.</mods:abstract>

    8. <mods:language>

      1. <mods:languageTerm>cat</mods:languageTerm>

      </mods:language>

    9. <mods:accessCondition type="useAndReproduction">L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/</mods:accessCondition>

    10. <mods:accessCondition type="useAndReproduction">info:eu-repo/semantics/openAccess</mods:accessCondition>

    11. <mods:subject>

      1. <mods:topic>Ciutadania</mods:topic>

      </mods:subject>

    12. <mods:subject>

      1. <mods:topic>Aprenentatge de la ciutadania</mods:topic>

      </mods:subject>

    13. <mods:subject>

      1. <mods:topic>Aprenentatge democràtic</mods:topic>

      </mods:subject>

    14. <mods:subject>

      1. <mods:topic>Democràcia</mods:topic>

      </mods:subject>

    15. <mods:subject>

      1. <mods:topic>Joves</mods:topic>

      </mods:subject>

    16. <mods:subject>

      1. <mods:topic>Participació social</mods:topic>

      </mods:subject>

    17. <mods:subject>

      1. <mods:topic>Experiència</mods:topic>

      </mods:subject>

    18. <mods:titleInfo>

      1. <mods:title>Aprenentatge democràtic i ciutadania a través de la participació de quatre joves: una perspectiva narrativa</mods:title>

      </mods:titleInfo>

    19. <mods:genre>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</mods:genre>

    20. <mods:genre>info:eu-repo/semantics/publishedVersion</mods:genre>

    </mods:mods>

oaire

Descarregar XML

    <?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>

  1. <oaire:record schemaLocation="http://namespaceopenaire.eu/schema/oaire/">

    1. <dc:title>Aprenentatge democràtic i ciutadania a través de la participació de quatre joves: una perspectiva narrativa</dc:title>

    2. <datacite:creator>

      1. <datacite:creatorName>Parareda Pallarès, Alba</datacite:creatorName>

      </datacite:creator>

    3. <datacite:contributor>false</datacite:contributor>

    4. <datacite:contributor>Simó, Núria</datacite:contributor>

    5. <datacite:contributor>Comajoan, Llorenç</datacite:contributor>

    6. <datacite:contributor>false</datacite:contributor>

    7. <datacite:contributor>Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Departament de Pedagogia</datacite:contributor>

    8. <dc:subject>Ciutadania</dc:subject>

    9. <dc:subject>Aprenentatge de la ciutadania</dc:subject>

    10. <dc:subject>Aprenentatge democràtic</dc:subject>

    11. <dc:subject>Democràcia</dc:subject>

    12. <dc:subject>Joves</dc:subject>

    13. <dc:subject>Participació social</dc:subject>

    14. <dc:subject>Experiència</dc:subject>

    15. <dc:subject>Ciutadania</dc:subject>

    16. <dc:subject>37</dc:subject>

    17. <dc:description>Aquesta tesi doctoral estudia com les experiències de participació contribueixen a la vivència de la ciutadania de quatre joves d’origen familiar immigrat. Es parteix del concepte de ciutadania-com-a-pràctica, que és la que es desenvolupa en la quotidianitat de les persones en el seu context familiar, escolar i de lleure. La recerca se situa en el construccionisme i desenvolupa la perspectiva que el coneixement es construeix entre les persones participants en una situació concreta; en aquest cas, fruit de la interacció entre les protagonistes de la recerca i la investigadora. Partint d’aquesta mirada, la metodologia de la investigació combina la narrativa amb la recerca visual i presenta els relats de cada una de les joves participants tot teixint les seves paraules amb les imatges que van produir. Les conclusions de la recerca giren al voltant de dos eixos. D’una banda, se centren en les dimensions que emergeixen a partir de les converses amb les joves: s’analitzen la xarxa social, l’agència, la religió i els aspectes vinculats a l’ètnia, la classe social i el gènere de les noies. D’altra banda, es presenten amb relació al concepte de ciutadania i les possibilitats que tenen les joves d’actuar, és a dir, de ser ciutadanes.</dc:description>

    18. <dc:description>This dissertation studies how the participation experiences contribute to the experience of citizenship by four young women of immigrant origin. The starting point is the concept of citizenship-as-practice, which develops in people’s daily lives; i.e., in their family, school and leisure context. The research is based on the theory of constructionism and develops the perspective that knowledge is constructed by the people involved in a specific situation; in this case, due to the interaction between the women and the researcher. The research methodology combines narrative with visual research and presents the stories of each woman matching their words with the images they produced. The main conclusions revolve around two main issues. On the one hand, they focus on the dimensions that emerge from the conversations with the young women: their social network, agency, religion, and aspects linked to ethnicity, social class and gender. On the other hand, they reflect upon the concept of citizenship and the possibilities of the youth to act; that is, to be citizens.</dc:description>

    19. <dc:date>2018-02-23T11:28:56Z</dc:date>

    20. <dc:date>2018-02-23T11:28:56Z</dc:date>

    21. <dc:date>2018-02-09</dc:date>

    22. <dc:type>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</dc:type>

    23. <dc:type>info:eu-repo/semantics/publishedVersion</dc:type>

    24. <datacite:alternateIdentifier>http://hdl.handle.net/10803/461856</datacite:alternateIdentifier>

    25. <dc:language>cat</dc:language>

    26. <dc:rights>L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/</dc:rights>

    27. <dc:rights>info:eu-repo/semantics/openAccess</dc:rights>

    28. <dc:format>352 p.</dc:format>

    29. <dc:format>application/pdf</dc:format>

    30. <dc:format>application/pdf</dc:format>

    31. <dc:publisher>Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya</dc:publisher>

    32. <dc:source>TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</dc:source>

    33. <oaire:file>https://www.tdx.cat/bitstream/10803/461856/1/tesdoc_a2018_parareda_alba_aprenentatge.pdf</oaire:file>

    </oaire:record>

ore

Descarregar XML

    <?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>

  1. <atom:entry schemaLocation="http://www.w3.org/2005/Atom http://www.kbcafe.com/rss/atom.xsd.xml">

    1. <atom:id>http://hdl.handle.net/10803/461856/ore.xml</atom:id>

    2. <atom:link href="http://hdl.handle.net/10803/461856" rel="alternate" />
    3. <atom:link href="http://hdl.handle.net/10803/461856/ore.xml" rel="http://www.openarchives.org/ore/terms/describes" />
    4. <atom:link href="http://hdl.handle.net/10803/461856/ore.xml#atom" rel="self" type="application/atom+xml" />
    5. <atom:published>2018-02-23T11:28:56Z</atom:published>

    6. <atom:updated>2018-02-23T11:28:56Z</atom:updated>

    7. <atom:source>

      1. <atom:generator>TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</atom:generator>

      </atom:source>

    8. <atom:title>Aprenentatge democràtic i ciutadania a través de la participació de quatre joves: una perspectiva narrativa</atom:title>

    9. <atom:author>

      1. <atom:name>Parareda Pallarès, Alba</atom:name>

      </atom:author>

    10. <atom:category label="Aggregation" scheme="http://www.openarchives.org/ore/terms/" term="http://www.openarchives.org/ore/terms/Aggregation" />
    11. <atom:category scheme="http://www.openarchives.org/ore/atom/modified" term="2018-02-23T11:28:56Z" />
    12. <atom:category label="DSpace Item" scheme="http://www.dspace.org/objectModel/" term="DSpaceItem" />
    13. <atom:link href="https://www.tdx.cat/bitstream/10803/461856/1/tesdoc_a2018_parareda_alba_aprenentatge.pdf" length="12388023" rel="http://www.openarchives.org/ore/terms/aggregates" title="tesdoc_a2018_parareda_alba_aprenentatge.pdf" type="application/pdf" />
    14. <oreatom:triples>

      1. <rdf:Description about="http://hdl.handle.net/10803/461856/ore.xml#atom">

        1. <rdf:type resource="http://www.dspace.org/objectModel/DSpaceItem" />
        2. <dcterms:modified>2018-02-23T11:28:56Z</dcterms:modified>

        </rdf:Description>

      2. <rdf:Description about="https://www.tdx.cat/bitstream/10803/461856/1/tesdoc_a2018_parareda_alba_aprenentatge.pdf">

        1. <rdf:type resource="http://www.dspace.org/objectModel/DSpaceBitstream" />
        2. <dcterms:description>ORIGINAL</dcterms:description>

        </rdf:Description>

      3. <rdf:Description about="https://www.tdx.cat/bitstream/10803/461856/2/license_url">

        1. <rdf:type resource="http://www.dspace.org/objectModel/DSpaceBitstream" />
        2. <dcterms:description>CC-LICENSE</dcterms:description>

        </rdf:Description>

      4. <rdf:Description about="https://www.tdx.cat/bitstream/10803/461856/3/license_text">

        1. <rdf:type resource="http://www.dspace.org/objectModel/DSpaceBitstream" />
        2. <dcterms:description>CC-LICENSE</dcterms:description>

        </rdf:Description>

      5. <rdf:Description about="https://www.tdx.cat/bitstream/10803/461856/4/license_rdf">

        1. <rdf:type resource="http://www.dspace.org/objectModel/DSpaceBitstream" />
        2. <dcterms:description>CC-LICENSE</dcterms:description>

        </rdf:Description>

      6. <rdf:Description about="https://www.tdx.cat/bitstream/10803/461856/5/tesdoc_a2018_parareda_alba_aprenentatge.pdf.xml">

        1. <rdf:type resource="http://www.dspace.org/objectModel/DSpaceBitstream" />
        2. <dcterms:description>MEDIA_DOCUMENT</dcterms:description>

        </rdf:Description>

      </oreatom:triples>

    </atom:entry>

qdc

Descarregar XML

    <?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>

  1. <qdc:qualifieddc schemaLocation="http://purl.org/dc/elements/1.1/ http://dublincore.org/schemas/xmls/qdc/2006/01/06/dc.xsd http://purl.org/dc/terms/ http://dublincore.org/schemas/xmls/qdc/2006/01/06/dcterms.xsd http://dspace.org/qualifieddc/ http://www.ukoln.ac.uk/metadata/dcmi/xmlschema/qualifieddc.xsd">

    1. <dc:title>Aprenentatge democràtic i ciutadania a través de la participació de quatre joves: una perspectiva narrativa</dc:title>

    2. <dc:creator>Parareda Pallarès, Alba</dc:creator>

    3. <dc:contributor>Simó, Núria</dc:contributor>

    4. <dc:contributor>Comajoan, Llorenç</dc:contributor>

    5. <dc:subject>Ciutadania</dc:subject>

    6. <dc:subject>Aprenentatge de la ciutadania</dc:subject>

    7. <dc:subject>Aprenentatge democràtic</dc:subject>

    8. <dc:subject>Democràcia</dc:subject>

    9. <dc:subject>Joves</dc:subject>

    10. <dc:subject>Participació social</dc:subject>

    11. <dc:subject>Experiència</dc:subject>

    12. <dcterms:abstract>Aquesta tesi doctoral estudia com les experiències de participació contribueixen a la vivència de la ciutadania de quatre joves d’origen familiar immigrat. Es parteix del concepte de ciutadania-com-a-pràctica, que és la que es desenvolupa en la quotidianitat de les persones en el seu context familiar, escolar i de lleure. La recerca se situa en el construccionisme i desenvolupa la perspectiva que el coneixement es construeix entre les persones participants en una situació concreta; en aquest cas, fruit de la interacció entre les protagonistes de la recerca i la investigadora. Partint d’aquesta mirada, la metodologia de la investigació combina la narrativa amb la recerca visual i presenta els relats de cada una de les joves participants tot teixint les seves paraules amb les imatges que van produir. Les conclusions de la recerca giren al voltant de dos eixos. D’una banda, se centren en les dimensions que emergeixen a partir de les converses amb les joves: s’analitzen la xarxa social, l’agència, la religió i els aspectes vinculats a l’ètnia, la classe social i el gènere de les noies. D’altra banda, es presenten amb relació al concepte de ciutadania i les possibilitats que tenen les joves d’actuar, és a dir, de ser ciutadanes.</dcterms:abstract>

    13. <dcterms:abstract>This dissertation studies how the participation experiences contribute to the experience of citizenship by four young women of immigrant origin. The starting point is the concept of citizenship-as-practice, which develops in people’s daily lives; i.e., in their family, school and leisure context. The research is based on the theory of constructionism and develops the perspective that knowledge is constructed by the people involved in a specific situation; in this case, due to the interaction between the women and the researcher. The research methodology combines narrative with visual research and presents the stories of each woman matching their words with the images they produced. The main conclusions revolve around two main issues. On the one hand, they focus on the dimensions that emerge from the conversations with the young women: their social network, agency, religion, and aspects linked to ethnicity, social class and gender. On the other hand, they reflect upon the concept of citizenship and the possibilities of the youth to act; that is, to be citizens.</dcterms:abstract>

    14. <dcterms:dateAccepted>2018-02-23T11:28:56Z</dcterms:dateAccepted>

    15. <dcterms:available>2018-02-23T11:28:56Z</dcterms:available>

    16. <dcterms:created>2018-02-23T11:28:56Z</dcterms:created>

    17. <dcterms:issued>2018-02-09</dcterms:issued>

    18. <dc:type>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</dc:type>

    19. <dc:type>info:eu-repo/semantics/publishedVersion</dc:type>

    20. <dc:identifier>http://hdl.handle.net/10803/461856</dc:identifier>

    21. <dc:language>cat</dc:language>

    22. <dc:rights>L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/</dc:rights>

    23. <dc:rights>info:eu-repo/semantics/openAccess</dc:rights>

    24. <dc:publisher>Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya</dc:publisher>

    25. <dc:source>TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</dc:source>

    </qdc:qualifieddc>

rdf

Descarregar XML

    <?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>

  1. <rdf:RDF schemaLocation="http://www.openarchives.org/OAI/2.0/rdf/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/rdf.xsd">

    1. <ow:Publication about="oai:www.tdx.cat:10803/461856">

      1. <dc:title>Aprenentatge democràtic i ciutadania a través de la participació de quatre joves: una perspectiva narrativa</dc:title>

      2. <dc:creator>Parareda Pallarès, Alba</dc:creator>

      3. <dc:contributor>false</dc:contributor>

      4. <dc:contributor>Simó, Núria</dc:contributor>

      5. <dc:contributor>Comajoan, Llorenç</dc:contributor>

      6. <dc:contributor>false</dc:contributor>

      7. <dc:subject>Ciutadania</dc:subject>

      8. <dc:subject>Aprenentatge de la ciutadania</dc:subject>

      9. <dc:subject>Aprenentatge democràtic</dc:subject>

      10. <dc:subject>Democràcia</dc:subject>

      11. <dc:subject>Joves</dc:subject>

      12. <dc:subject>Participació social</dc:subject>

      13. <dc:subject>Experiència</dc:subject>

      14. <dc:description>Aquesta tesi doctoral estudia com les experiències de participació contribueixen a la vivència de la ciutadania de quatre joves d’origen familiar immigrat. Es parteix del concepte de ciutadania-com-a-pràctica, que és la que es desenvolupa en la quotidianitat de les persones en el seu context familiar, escolar i de lleure. La recerca se situa en el construccionisme i desenvolupa la perspectiva que el coneixement es construeix entre les persones participants en una situació concreta; en aquest cas, fruit de la interacció entre les protagonistes de la recerca i la investigadora. Partint d’aquesta mirada, la metodologia de la investigació combina la narrativa amb la recerca visual i presenta els relats de cada una de les joves participants tot teixint les seves paraules amb les imatges que van produir. Les conclusions de la recerca giren al voltant de dos eixos. D’una banda, se centren en les dimensions que emergeixen a partir de les converses amb les joves: s’analitzen la xarxa social, l’agència, la religió i els aspectes vinculats a l’ètnia, la classe social i el gènere de les noies. D’altra banda, es presenten amb relació al concepte de ciutadania i les possibilitats que tenen les joves d’actuar, és a dir, de ser ciutadanes.</dc:description>

      15. <dc:description>This dissertation studies how the participation experiences contribute to the experience of citizenship by four young women of immigrant origin. The starting point is the concept of citizenship-as-practice, which develops in people’s daily lives; i.e., in their family, school and leisure context. The research is based on the theory of constructionism and develops the perspective that knowledge is constructed by the people involved in a specific situation; in this case, due to the interaction between the women and the researcher. The research methodology combines narrative with visual research and presents the stories of each woman matching their words with the images they produced. The main conclusions revolve around two main issues. On the one hand, they focus on the dimensions that emerge from the conversations with the young women: their social network, agency, religion, and aspects linked to ethnicity, social class and gender. On the other hand, they reflect upon the concept of citizenship and the possibilities of the youth to act; that is, to be citizens.</dc:description>

      16. <dc:date>2018-02-23T11:28:56Z</dc:date>

      17. <dc:date>2018-02-23T11:28:56Z</dc:date>

      18. <dc:date>2018-02-09</dc:date>

      19. <dc:type>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</dc:type>

      20. <dc:type>info:eu-repo/semantics/publishedVersion</dc:type>

      21. <dc:identifier>http://hdl.handle.net/10803/461856</dc:identifier>

      22. <dc:language>cat</dc:language>

      23. <dc:rights>L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/</dc:rights>

      24. <dc:rights>info:eu-repo/semantics/openAccess</dc:rights>

      25. <dc:publisher>Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya</dc:publisher>

      26. <dc:source>TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</dc:source>

      </ow:Publication>

    </rdf:RDF>

uketd_dc

Descarregar XML

    <?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>

  1. <uketd_dc:uketddc schemaLocation="http://naca.central.cranfield.ac.uk/ethos-oai/2.0/ http://naca.central.cranfield.ac.uk/ethos-oai/2.0/uketd_dc.xsd">

    1. <dc:title>Aprenentatge democràtic i ciutadania a través de la participació de quatre joves: una perspectiva narrativa</dc:title>

    2. <dc:creator>Parareda Pallarès, Alba</dc:creator>

    3. <dcterms:abstract>Aquesta tesi doctoral estudia com les experiències de participació contribueixen a la vivència de la ciutadania de quatre joves d’origen familiar immigrat. Es parteix del concepte de ciutadania-com-a-pràctica, que és la que es desenvolupa en la quotidianitat de les persones en el seu context familiar, escolar i de lleure. La recerca se situa en el construccionisme i desenvolupa la perspectiva que el coneixement es construeix entre les persones participants en una situació concreta; en aquest cas, fruit de la interacció entre les protagonistes de la recerca i la investigadora. Partint d’aquesta mirada, la metodologia de la investigació combina la narrativa amb la recerca visual i presenta els relats de cada una de les joves participants tot teixint les seves paraules amb les imatges que van produir. Les conclusions de la recerca giren al voltant de dos eixos. D’una banda, se centren en les dimensions que emergeixen a partir de les converses amb les joves: s’analitzen la xarxa social, l’agència, la religió i els aspectes vinculats a l’ètnia, la classe social i el gènere de les noies. D’altra banda, es presenten amb relació al concepte de ciutadania i les possibilitats que tenen les joves d’actuar, és a dir, de ser ciutadanes.</dcterms:abstract>

    4. <dcterms:abstract>This dissertation studies how the participation experiences contribute to the experience of citizenship by four young women of immigrant origin. The starting point is the concept of citizenship-as-practice, which develops in people’s daily lives; i.e., in their family, school and leisure context. The research is based on the theory of constructionism and develops the perspective that knowledge is constructed by the people involved in a specific situation; in this case, due to the interaction between the women and the researcher. The research methodology combines narrative with visual research and presents the stories of each woman matching their words with the images they produced. The main conclusions revolve around two main issues. On the one hand, they focus on the dimensions that emerge from the conversations with the young women: their social network, agency, religion, and aspects linked to ethnicity, social class and gender. On the other hand, they reflect upon the concept of citizenship and the possibilities of the youth to act; that is, to be citizens.</dcterms:abstract>

    5. <uketdterms:institution>Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya</uketdterms:institution>

    6. <dcterms:issued>2018-02-09</dcterms:issued>

    7. <dc:type>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</dc:type>

    8. <dc:type>info:eu-repo/semantics/publishedVersion</dc:type>

    9. <dc:language type="dcterms:ISO639-2">cat</dc:language>

    10. <dcterms:isReferencedBy>http://hdl.handle.net/10803/461856</dcterms:isReferencedBy>

    11. <dc:identifier type="dcterms:URI">https://www.tdx.cat/bitstream/10803/461856/1/tesdoc_a2018_parareda_alba_aprenentatge.pdf</dc:identifier>

    12. <uketdterms:checksum type="uketdterms:MD5">30fd0e5aa37b0c73b816239b8cf7c8f7</uketdterms:checksum>

    13. <uketdterms:embargodate>cap</uketdterms:embargodate>

    14. <dc:subject>Ciutadania</dc:subject>

    15. <dc:subject>Aprenentatge de la ciutadania</dc:subject>

    16. <dc:subject>Aprenentatge democràtic</dc:subject>

    17. <dc:subject>Democràcia</dc:subject>

    18. <dc:subject>Joves</dc:subject>

    19. <dc:subject>Participació social</dc:subject>

    20. <dc:subject>Experiència</dc:subject>

    21. <dc:subject>Ciutadania</dc:subject>

    </uketd_dc:uketddc>

xoai

Descarregar XML

    <?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>

  1. <metadata schemaLocation="http://www.lyncode.com/xoai http://www.lyncode.com/xsd/xoai.xsd">

    1. <element name="dc">

      1. <element name="contributor">

        1. <element name="none">

          1. <field name="value">Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Departament de Pedagogia</field>

          </element>

        2. <element name="author">

          1. <element name="none">

            1. <field name="value">Parareda Pallarès, Alba</field>

            </element>

          </element>

        3. <element name="authoremailshow">

          1. <element name="en_US">

            1. <field name="value">false</field>

            </element>

          </element>

        4. <element name="director">

          1. <element name="none">

            1. <field name="value">Simó, Núria</field>

            </element>

          </element>

        5. <element name="codirector">

          1. <element name="none">

            1. <field name="value">Comajoan, Llorenç</field>

            </element>

          </element>

        6. <element name="authorsendemail">

          1. <element name="en_US">

            1. <field name="value">false</field>

            </element>

          </element>

        </element>

      2. <element name="date">

        1. <element name="accessioned">

          1. <element name="none">

            1. <field name="value">2018-02-23T11:28:56Z</field>

            </element>

          </element>

        2. <element name="available">

          1. <element name="none">

            1. <field name="value">2018-02-23T11:28:56Z</field>

            </element>

          </element>

        3. <element name="issued">

          1. <element name="none">

            1. <field name="value">2018-02-09</field>

            </element>

          </element>

        </element>

      3. <element name="identifier">

        1. <element name="uri">

          1. <element name="none">

            1. <field name="value">http://hdl.handle.net/10803/461856</field>

            </element>

          </element>

        </element>

      4. <element name="description">

        1. <element name="abstract">

          1. <element name="en_US">

            1. <field name="value">Aquesta tesi doctoral estudia com les experiències de participació contribueixen a la vivència de la ciutadania de quatre joves d’origen familiar immigrat. Es parteix del concepte de ciutadania-com-a-pràctica, que és la que es desenvolupa en la quotidianitat de les persones en el seu context familiar, escolar i de lleure. La recerca se situa en el construccionisme i desenvolupa la perspectiva que el coneixement es construeix entre les persones participants en una situació concreta; en aquest cas, fruit de la interacció entre les protagonistes de la recerca i la investigadora. Partint d’aquesta mirada, la metodologia de la investigació combina la narrativa amb la recerca visual i presenta els relats de cada una de les joves participants tot teixint les seves paraules amb les imatges que van produir. Les conclusions de la recerca giren al voltant de dos eixos. D’una banda, se centren en les dimensions que emergeixen a partir de les converses amb les joves: s’analitzen la xarxa social, l’agència, la religió i els aspectes vinculats a l’ètnia, la classe social i el gènere de les noies. D’altra banda, es presenten amb relació al concepte de ciutadania i les possibilitats que tenen les joves d’actuar, és a dir, de ser ciutadanes.</field>

            2. <field name="value">This dissertation studies how the participation experiences contribute to the experience of citizenship by four young women of immigrant origin. The starting point is the concept of citizenship-as-practice, which develops in people’s daily lives; i.e., in their family, school and leisure context. The research is based on the theory of constructionism and develops the perspective that knowledge is constructed by the people involved in a specific situation; in this case, due to the interaction between the women and the researcher. The research methodology combines narrative with visual research and presents the stories of each woman matching their words with the images they produced. The main conclusions revolve around two main issues. On the one hand, they focus on the dimensions that emerge from the conversations with the young women: their social network, agency, religion, and aspects linked to ethnicity, social class and gender. On the other hand, they reflect upon the concept of citizenship and the possibilities of the youth to act; that is, to be citizens.</field>

            </element>

          </element>

        </element>

      5. <element name="format">

        1. <element name="extent">

          1. <element name="en_US">

            1. <field name="value">352 p.</field>

            </element>

          </element>

        2. <element name="mimetype">

          1. <element name="none">

            1. <field name="value">application/pdf</field>

            </element>

          </element>

        </element>

      6. <element name="language">

        1. <element name="iso">

          1. <element name="en_US">

            1. <field name="value">cat</field>

            </element>

          </element>

        </element>

      7. <element name="publisher">

        1. <element name="none">

          1. <field name="value">Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya</field>

          </element>

        </element>

      8. <element name="rights">

        1. <element name="license">

          1. <element name="none">

            1. <field name="value">L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/</field>

            </element>

          </element>

        2. <element name="accessLevel">

          1. <element name="none">

            1. <field name="value">info:eu-repo/semantics/openAccess</field>

            </element>

          </element>

        </element>

      9. <element name="source">

        1. <element name="none">

          1. <field name="value">TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</field>

          </element>

        </element>

      10. <element name="subject">

        1. <element name="en_US">

          1. <field name="value">Ciutadania</field>

          2. <field name="value">Aprenentatge de la ciutadania</field>

          3. <field name="value">Aprenentatge democràtic</field>

          4. <field name="value">Democràcia</field>

          5. <field name="value">Joves</field>

          6. <field name="value">Participació social</field>

          7. <field name="value">Experiència</field>

          </element>

        2. <element name="other">

          1. <element name="en_US">

            1. <field name="value">Ciutadania</field>

            </element>

          </element>

        3. <element name="udc">

          1. <element name="en_US">

            1. <field name="value">37</field>

            </element>

          </element>

        </element>

      11. <element name="title">

        1. <element name="en_US">

          1. <field name="value">Aprenentatge democràtic i ciutadania a través de la participació de quatre joves: una perspectiva narrativa</field>

          </element>

        </element>

      12. <element name="type">

        1. <element name="none">

          1. <field name="value">info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</field>

          2. <field name="value">info:eu-repo/semantics/publishedVersion</field>

          </element>

        </element>

      13. <element name="embargo">

        1. <element name="terms">

          1. <element name="en_US">

            1. <field name="value">cap</field>

            </element>

          </element>

        </element>

      </element>

    2. <element name="bundles">

      1. <element name="bundle">

        1. <field name="name">ORIGINAL</field>

        2. <element name="bitstreams">

          1. <element name="bitstream">

            1. <field name="name">tesdoc_a2018_parareda_alba_aprenentatge.pdf</field>

            2. <field name="originalName">tesdoc_a2018_parareda_alba_aprenentatge.pdf</field>

            3. <field name="description" />
            4. <field name="format">application/pdf</field>

            5. <field name="size">12388023</field>

            6. <field name="url">https://www.tdx.cat/bitstream/10803/461856/1/tesdoc_a2018_parareda_alba_aprenentatge.pdf</field>

            7. <field name="checksum">30fd0e5aa37b0c73b816239b8cf7c8f7</field>

            8. <field name="checksumAlgorithm">MD5</field>

            9. <field name="sid">1</field>

            10. <field name="drm">open access</field>

            </element>

          </element>

        </element>

      2. <element name="bundle">

        1. <field name="name">CC-LICENSE</field>

        2. <element name="bitstreams">

          1. <element name="bitstream">

            1. <field name="name">license_url</field>

            2. <field name="originalName">license_url</field>

            3. <field name="format">text/plain; charset=utf-8</field>

            4. <field name="size">49</field>

            5. <field name="url">https://www.tdx.cat/bitstream/10803/461856/2/license_url</field>

            6. <field name="checksum">4afdbb8c545fd630ea7db775da747b2f</field>

            7. <field name="checksumAlgorithm">MD5</field>

            8. <field name="sid">2</field>

            9. <field name="drm">open access</field>

            </element>

          2. <element name="bitstream">

            1. <field name="name">license_text</field>

            2. <field name="originalName">license_text</field>

            3. <field name="format">text/html; charset=utf-8</field>

            4. <field name="size">0</field>

            5. <field name="url">https://www.tdx.cat/bitstream/10803/461856/3/license_text</field>

            6. <field name="checksum">d41d8cd98f00b204e9800998ecf8427e</field>

            7. <field name="checksumAlgorithm">MD5</field>

            8. <field name="sid">3</field>

            9. <field name="drm">open access</field>

            </element>

          3. <element name="bitstream">

            1. <field name="name">license_rdf</field>

            2. <field name="originalName">license_rdf</field>

            3. <field name="format">application/rdf+xml; charset=utf-8</field>

            4. <field name="size">0</field>

            5. <field name="url">https://www.tdx.cat/bitstream/10803/461856/4/license_rdf</field>

            6. <field name="checksum">d41d8cd98f00b204e9800998ecf8427e</field>

            7. <field name="checksumAlgorithm">MD5</field>

            8. <field name="sid">4</field>

            9. <field name="drm">open access</field>

            </element>

          </element>

        </element>

      3. <element name="bundle">

        1. <field name="name">MEDIA_DOCUMENT</field>

        2. <element name="bitstreams">

          1. <element name="bitstream">

            1. <field name="name">tesdoc_a2018_parareda_alba_aprenentatge.pdf.xml</field>

            2. <field name="originalName">tesdoc_a2018_parareda_alba_aprenentatge.pdf.xml</field>

            3. <field name="description">Document Consulta</field>

            4. <field name="format">text/xml</field>

            5. <field name="size">106</field>

            6. <field name="url">https://www.tdx.cat/bitstream/10803/461856/5/tesdoc_a2018_parareda_alba_aprenentatge.pdf.xml</field>

            7. <field name="checksum">22217e2421212ad4711760d3c2fbf7f7</field>

            8. <field name="checksumAlgorithm">MD5</field>

            9. <field name="sid">5</field>

            10. <field name="drm">open access</field>

            </element>

          </element>

        </element>

      </element>

    3. <element name="others">

      1. <field name="handle">10803/461856</field>

      2. <field name="identifier">oai:www.tdx.cat:10803/461856</field>

      3. <field name="lastModifyDate">2018-02-23 13:16:31.428</field>

      4. <field name="drm">open access</field>

      </element>

    4. <element name="repository">

      1. <field name="name">TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</field>

      2. <field name="mail">pir@csuc.cat</field>

      </element>

    </metadata>

Hispana

Portal d'accés al patrimoni digital i l'agregador nacional de continguts a Europeana

Contacte

Accedeix al nostre formulari i et contestarem com més prompte millor.

Contacte

X

Tweets by Hispana_roai

Facebook

HISPANA
© Ministeri de Cultura
  • Avís legal