<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<oai_dc:dc schemaLocation="http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd">
<dc:title>Aprendizaje colaborativo en grupos virtuales. Relaciones entre condiciones, procesos y resultados de aprendizaje de estudiantes de educación superior en entornos virtuales</dc:title>
<dc:creator>García Tamarit, Consuelo</dc:creator>
<dc:contributor>Badia, Antoni</dc:contributor>
<dc:contributor>Universitat Oberta de Catalunya. eLearn Center</dc:contributor>
<dc:subject>processos cognitius</dc:subject>
<dc:subject>aprenentatge</dc:subject>
<dc:subject>educació superior</dc:subject>
<dc:subject>col·laboració</dc:subject>
<dc:subject>entorns virtuals</dc:subject>
<dc:subject>procesos cognitivos</dc:subject>
<dc:subject>aprendizaje</dc:subject>
<dc:subject>educación superior</dc:subject>
<dc:subject>colaboración</dc:subject>
<dc:subject>entornos virtuales</dc:subject>
<dc:subject>Cognitive processes</dc:subject>
<dc:subject>learning</dc:subject>
<dc:subject>higher education</dc:subject>
<dc:subject>collaboration</dc:subject>
<dc:subject>virtual environments</dc:subject>
<dc:subject>Psicologia i Educació</dc:subject>
<dc:subject>159.9</dc:subject>
<dc:description>Tradicionalment les investigacions sobre aprenentatge col·laboratiu en grups virtuals s'han posicionat des de dos concepcions divergents sobre l'aprenentatge, considerant-lo com adquisició de coneixement, un procés cognitiu de caràcter individual o com a participació en una pràctica social, un procés constructiu de caràcter interpersonal. Aquestes concepcions han abordat la investigació d'aquest fenomen dissociant els aspectes socials i individuals de la col·laboració. La nostra investigació proposa una perspectiva integradora en relacionar aspectes de la dimensió individual i social de l'aprenentatge col·laboratiu. Els nostres resultats constaten una relació positiva i significativa entre les participacions dels estudiants, les estratègies d'aprenentatge aplicades, l'estructura d'organització col·laborativa del grup i els resultats d'aprenentatge dels estudiants tant a nivell individual com de grup. Aquest estudi proposa una visió integral de l'anàlisi de l'aprenentatge col··aboratiu en entorns virtuals, una metodologia l'ús va en augment a mesura que la tecnologia facilita les possibilitats d'aprenentatge de l'ésser humà.</dc:description>
<dc:description>Tradicionalmente las investigaciones sobre aprendizaje colaborativo en grupos virtuales se han posicionado desde dos concepciones divergentes sobre el aprendizaje, considerándolo como adquisición de conocimiento, un proceso cognitivo de carácter individual o como participación en una práctica social, un proceso constructivo de carácter interpersonal. Estas concepciones han abordado la investigación de este fenómeno disociando los aspectos sociales e individuales de la colaboración. Nuestra investigación propone una perspectiva integradora al relacionar aspectos de la dimensión individual y social del aprendizaje colaborativo. Nuestros resultados constatan una relación positiva y significativa entre las participaciones de los estudiantes, las estrategias de aprendizaje aplicadas, la estructura de organización colaborativa del grupo y los resultados de aprendizaje de los estudiantes tanto a nivel individual como de grupo. Este estudio propone una visión integral del análisis del aprendizaje colaborativo en entornos virtuales, una metodología cuyo uso va en aumento a medida que la tecnología facilita las posibilidades de aprendizaje del ser humano.</dc:description>
<dc:description>Traditionally, research on collaborative learning in virtual groups has adopted different perspectives, according to two far apart conceptions of learning, considering it as knowledge acquisition, an individual cognitive process, or as participation in a social practice, a constructive process of interpersonal character. These conceptions have approached the investigation of this phenomenon by dissociating the social from the individual aspect of collaboration. Our research proposes an inclusive perspective to relate the individual and social dimensions of collaborative learning. Our results confirm a positive and significant relationship between the students¿ participations, students¿ learning strategies, collaborative organizational structure of the group, and the learning outcomes of students both individually and as a group. This study proposes a comprehensive view of the analysis of collaborative learning in virtual environments, a methodology which is increasing its use as technology facilitates more and more learning in human beings.</dc:description>
<dc:date>2015-01-26</dc:date>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</dc:type>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/publishedVersion</dc:type>
<dc:identifier>B 27249-2014</dc:identifier>
<dc:identifier>http://hdl.handle.net/10803/307052</dc:identifier>
<dc:language>spa</dc:language>
<dc:rights>L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/</dc:rights>
<dc:rights>info:eu-repo/semantics/openAccess</dc:rights>
<dc:format>application/pdf</dc:format>
<dc:format>300 p.</dc:format>
<dc:publisher>Universitat Oberta de Catalunya</dc:publisher>
<dc:source>TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</dc:source>
</oai_dc:dc>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<d:DIDL schemaLocation="urn:mpeg:mpeg21:2002:02-DIDL-NS http://standards.iso.org/ittf/PubliclyAvailableStandards/MPEG-21_schema_files/did/didl.xsd">
<d:DIDLInfo>
<dcterms:created schemaLocation="http://purl.org/dc/terms/ http://dublincore.org/schemas/xmls/qdc/dcterms.xsd">2015-09-07T07:56:06Z</dcterms:created>
</d:DIDLInfo>
<d:Item id="hdl_10803_307052">
<d:Descriptor>
<d:Statement mimeType="application/xml; charset=utf-8">
<dii:Identifier schemaLocation="urn:mpeg:mpeg21:2002:01-DII-NS http://standards.iso.org/ittf/PubliclyAvailableStandards/MPEG-21_schema_files/dii/dii.xsd">urn:hdl:10803/307052</dii:Identifier>
</d:Statement>
</d:Descriptor>
<d:Descriptor>
<d:Statement mimeType="application/xml; charset=utf-8">
<oai_dc:dc schemaLocation="http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd">
<dc:title>Aprendizaje colaborativo en grupos virtuales. Relaciones entre condiciones, procesos y resultados de aprendizaje de estudiantes de educación superior en entornos virtuales</dc:title>
<dc:creator>García Tamarit, Consuelo</dc:creator>
<dc:contributor>cgarciat@uoc.edu</dc:contributor>
<dc:contributor>true</dc:contributor>
<dc:contributor>Badia, Antoni</dc:contributor>
<dc:contributor>true</dc:contributor>
<dc:subject>processos cognitius</dc:subject>
<dc:subject>aprenentatge</dc:subject>
<dc:subject>educació superior</dc:subject>
<dc:subject>col·laboració</dc:subject>
<dc:subject>entorns virtuals</dc:subject>
<dc:subject>procesos cognitivos</dc:subject>
<dc:subject>aprendizaje</dc:subject>
<dc:subject>educación superior</dc:subject>
<dc:subject>colaboración</dc:subject>
<dc:subject>entornos virtuales</dc:subject>
<dc:subject>Cognitive processes</dc:subject>
<dc:subject>learning</dc:subject>
<dc:subject>higher education</dc:subject>
<dc:subject>collaboration</dc:subject>
<dc:subject>virtual environments</dc:subject>
<dc:description>Tradicionalment les investigacions sobre aprenentatge col·laboratiu en grups virtuals s'han posicionat des de dos concepcions divergents sobre l'aprenentatge, considerant-lo com adquisició de coneixement, un procés cognitiu de caràcter individual o com a participació en una pràctica social, un procés constructiu de caràcter interpersonal. Aquestes concepcions han abordat la investigació d'aquest fenomen dissociant els aspectes socials i individuals de la col·laboració. La nostra investigació proposa una perspectiva integradora en relacionar aspectes de la dimensió individual i social de l'aprenentatge col·laboratiu. Els nostres resultats constaten una relació positiva i significativa entre les participacions dels estudiants, les estratègies d'aprenentatge aplicades, l'estructura d'organització col·laborativa del grup i els resultats d'aprenentatge dels estudiants tant a nivell individual com de grup. Aquest estudi proposa una visió integral de l'anàlisi de l'aprenentatge col··aboratiu en entorns virtuals, una metodologia l'ús va en augment a mesura que la tecnologia facilita les possibilitats d'aprenentatge de l'ésser humà.</dc:description>
<dc:description>Tradicionalmente las investigaciones sobre aprendizaje colaborativo en grupos virtuales se han posicionado desde dos concepciones divergentes sobre el aprendizaje, considerándolo como adquisición de conocimiento, un proceso cognitivo de carácter individual o como participación en una práctica social, un proceso constructivo de carácter interpersonal. Estas concepciones han abordado la investigación de este fenómeno disociando los aspectos sociales e individuales de la colaboración. Nuestra investigación propone una perspectiva integradora al relacionar aspectos de la dimensión individual y social del aprendizaje colaborativo. Nuestros resultados constatan una relación positiva y significativa entre las participaciones de los estudiantes, las estrategias de aprendizaje aplicadas, la estructura de organización colaborativa del grupo y los resultados de aprendizaje de los estudiantes tanto a nivel individual como de grupo. Este estudio propone una visión integral del análisis del aprendizaje colaborativo en entornos virtuales, una metodología cuyo uso va en aumento a medida que la tecnología facilita las posibilidades de aprendizaje del ser humano.</dc:description>
<dc:description>Traditionally, research on collaborative learning in virtual groups has adopted different perspectives, according to two far apart conceptions of learning, considering it as knowledge acquisition, an individual cognitive process, or as participation in a social practice, a constructive process of interpersonal character. These conceptions have approached the investigation of this phenomenon by dissociating the social from the individual aspect of collaboration. Our research proposes an inclusive perspective to relate the individual and social dimensions of collaborative learning. Our results confirm a positive and significant relationship between the students¿ participations, students¿ learning strategies, collaborative organizational structure of the group, and the learning outcomes of students both individually and as a group. This study proposes a comprehensive view of the analysis of collaborative learning in virtual environments, a methodology which is increasing its use as technology facilitates more and more learning in human beings.</dc:description>
<dc:date>2015-09-07T07:56:06Z</dc:date>
<dc:date>2015-09-07T07:56:06Z</dc:date>
<dc:date>2015-01-26</dc:date>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</dc:type>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/publishedVersion</dc:type>
<dc:identifier>http://hdl.handle.net/10803/307052</dc:identifier>
<dc:language>spa</dc:language>
<dc:rights>L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/</dc:rights>
<dc:rights>info:eu-repo/semantics/openAccess</dc:rights>
<dc:publisher>Universitat Oberta de Catalunya</dc:publisher>
<dc:source>TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</dc:source>
</oai_dc:dc>
</d:Statement>
</d:Descriptor>
<d:Component id="10803_307052_1">
</d:Component>
</d:Item>
</d:DIDL>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<dim:dim schemaLocation="http://www.dspace.org/xmlns/dspace/dim http://www.dspace.org/schema/dim.xsd">
<dim:field element="contributor" mdschema="dc">Universitat Oberta de Catalunya. eLearn Center</dim:field>
<dim:field element="contributor" mdschema="dc" qualifier="author">García Tamarit, Consuelo</dim:field>
<dim:field element="contributor" mdschema="dc" qualifier="authoremail">cgarciat@uoc.edu</dim:field>
<dim:field element="contributor" mdschema="dc" qualifier="authoremailshow">true</dim:field>
<dim:field element="contributor" mdschema="dc" qualifier="director">Badia, Antoni</dim:field>
<dim:field element="contributor" mdschema="dc" qualifier="authorsendemail">true</dim:field>
<dim:field element="date" mdschema="dc" qualifier="accessioned">2015-09-07T07:56:06Z</dim:field>
<dim:field element="date" mdschema="dc" qualifier="available">2015-09-07T07:56:06Z</dim:field>
<dim:field element="date" mdschema="dc" qualifier="issued">2015-01-26</dim:field>
<dim:field element="identifier" mdschema="dc">B 27249-2014</dim:field>
<dim:field element="identifier" mdschema="dc" qualifier="uri">http://hdl.handle.net/10803/307052</dim:field>
<dim:field element="description" lang="cat" mdschema="dc" qualifier="abstract">Tradicionalment les investigacions sobre aprenentatge col·laboratiu en grups virtuals s'han posicionat des de dos concepcions divergents sobre l'aprenentatge, considerant-lo com adquisició de coneixement, un procés cognitiu de caràcter individual o com a participació en una pràctica social, un procés constructiu de caràcter interpersonal. Aquestes concepcions han abordat la investigació d'aquest fenomen dissociant els aspectes socials i individuals de la col·laboració. La nostra investigació proposa una perspectiva integradora en relacionar aspectes de la dimensió individual i social de l'aprenentatge col·laboratiu. Els nostres resultats constaten una relació positiva i significativa entre les participacions dels estudiants, les estratègies d'aprenentatge aplicades, l'estructura d'organització col·laborativa del grup i els resultats d'aprenentatge dels estudiants tant a nivell individual com de grup. Aquest estudi proposa una visió integral de l'anàlisi de l'aprenentatge col··aboratiu en entorns virtuals, una metodologia l'ús va en augment a mesura que la tecnologia facilita les possibilitats d'aprenentatge de l'ésser humà.</dim:field>
<dim:field element="description" lang="spa" mdschema="dc" qualifier="abstract">Tradicionalmente las investigaciones sobre aprendizaje colaborativo en grupos virtuales se han posicionado desde dos concepciones divergentes sobre el aprendizaje, considerándolo como adquisición de conocimiento, un proceso cognitivo de carácter individual o como participación en una práctica social, un proceso constructivo de carácter interpersonal. Estas concepciones han abordado la investigación de este fenómeno disociando los aspectos sociales e individuales de la colaboración. Nuestra investigación propone una perspectiva integradora al relacionar aspectos de la dimensión individual y social del aprendizaje colaborativo. Nuestros resultados constatan una relación positiva y significativa entre las participaciones de los estudiantes, las estrategias de aprendizaje aplicadas, la estructura de organización colaborativa del grupo y los resultados de aprendizaje de los estudiantes tanto a nivel individual como de grupo. Este estudio propone una visión integral del análisis del aprendizaje colaborativo en entornos virtuales, una metodología cuyo uso va en aumento a medida que la tecnología facilita las posibilidades de aprendizaje del ser humano.</dim:field>
<dim:field element="description" lang="eng" mdschema="dc" qualifier="abstract">Traditionally, research on collaborative learning in virtual groups has adopted different perspectives, according to two far apart conceptions of learning, considering it as knowledge acquisition, an individual cognitive process, or as participation in a social practice, a constructive process of interpersonal character. These conceptions have approached the investigation of this phenomenon by dissociating the social from the individual aspect of collaboration. Our research proposes an inclusive perspective to relate the individual and social dimensions of collaborative learning. Our results confirm a positive and significant relationship between the students¿ participations, students¿ learning strategies, collaborative organizational structure of the group, and the learning outcomes of students both individually and as a group. This study proposes a comprehensive view of the analysis of collaborative learning in virtual environments, a methodology which is increasing its use as technology facilitates more and more learning in human beings.</dim:field>
<dim:field element="format" mdschema="dc" qualifier="extent">300 p.</dim:field>
<dim:field element="format" mdschema="dc" qualifier="mimetype">application/pdf</dim:field>
<dim:field element="language" mdschema="dc" qualifier="iso">spa</dim:field>
<dim:field element="publisher" mdschema="dc">Universitat Oberta de Catalunya</dim:field>
<dim:field element="rights" mdschema="dc" qualifier="license">L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/</dim:field>
<dim:field element="rights" mdschema="dc" qualifier="accessLevel">info:eu-repo/semantics/openAccess</dim:field>
<dim:field element="source" mdschema="dc">TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</dim:field>
<dim:field element="subject" mdschema="dc">processos cognitius</dim:field>
<dim:field element="subject" mdschema="dc">aprenentatge</dim:field>
<dim:field element="subject" mdschema="dc">educació superior</dim:field>
<dim:field element="subject" mdschema="dc">col·laboració</dim:field>
<dim:field element="subject" mdschema="dc">entorns virtuals</dim:field>
<dim:field element="subject" mdschema="dc">procesos cognitivos</dim:field>
<dim:field element="subject" mdschema="dc">aprendizaje</dim:field>
<dim:field element="subject" mdschema="dc">educación superior</dim:field>
<dim:field element="subject" mdschema="dc">colaboración</dim:field>
<dim:field element="subject" mdschema="dc">entornos virtuales</dim:field>
<dim:field element="subject" mdschema="dc">Cognitive processes</dim:field>
<dim:field element="subject" mdschema="dc">learning</dim:field>
<dim:field element="subject" mdschema="dc">higher education</dim:field>
<dim:field element="subject" mdschema="dc">collaboration</dim:field>
<dim:field element="subject" mdschema="dc">virtual environments</dim:field>
<dim:field element="subject" mdschema="dc" qualifier="other">Psicologia i Educació</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="cat" mdschema="dc" qualifier="udc">159.9</dim:field>
<dim:field element="title" mdschema="dc">Aprendizaje colaborativo en grupos virtuales. Relaciones entre condiciones, procesos y resultados de aprendizaje de estudiantes de educación superior en entornos virtuales</dim:field>
<dim:field element="type" mdschema="dc">info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</dim:field>
<dim:field element="type" mdschema="dc">info:eu-repo/semantics/publishedVersion</dim:field>
<dim:field element="embargo" mdschema="dc" qualifier="terms">cap</dim:field>
</dim:dim>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<thesis schemaLocation="http://www.ndltd.org/standards/metadata/etdms/1.0/ http://www.ndltd.org/standards/metadata/etdms/1.0/etdms.xsd">
<title>Aprendizaje colaborativo en grupos virtuales. Relaciones entre condiciones, procesos y resultados de aprendizaje de estudiantes de educación superior en entornos virtuales</title>
<creator>García Tamarit, Consuelo</creator>
<contributor>cgarciat@uoc.edu</contributor>
<contributor>true</contributor>
<contributor>Badia, Antoni</contributor>
<contributor>true</contributor>
<subject>processos cognitius</subject>
<subject>aprenentatge</subject>
<subject>educació superior</subject>
<subject>col·laboració</subject>
<subject>entorns virtuals</subject>
<subject>procesos cognitivos</subject>
<subject>aprendizaje</subject>
<subject>educación superior</subject>
<subject>colaboración</subject>
<subject>entornos virtuales</subject>
<subject>Cognitive processes</subject>
<subject>learning</subject>
<subject>higher education</subject>
<subject>collaboration</subject>
<subject>virtual environments</subject>
<description>Tradicionalment les investigacions sobre aprenentatge col·laboratiu en grups virtuals s'han posicionat des de dos concepcions divergents sobre l'aprenentatge, considerant-lo com adquisició de coneixement, un procés cognitiu de caràcter individual o com a participació en una pràctica social, un procés constructiu de caràcter interpersonal. Aquestes concepcions han abordat la investigació d'aquest fenomen dissociant els aspectes socials i individuals de la col·laboració. La nostra investigació proposa una perspectiva integradora en relacionar aspectes de la dimensió individual i social de l'aprenentatge col·laboratiu. Els nostres resultats constaten una relació positiva i significativa entre les participacions dels estudiants, les estratègies d'aprenentatge aplicades, l'estructura d'organització col·laborativa del grup i els resultats d'aprenentatge dels estudiants tant a nivell individual com de grup. Aquest estudi proposa una visió integral de l'anàlisi de l'aprenentatge col··aboratiu en entorns virtuals, una metodologia l'ús va en augment a mesura que la tecnologia facilita les possibilitats d'aprenentatge de l'ésser humà.</description>
<description>Tradicionalmente las investigaciones sobre aprendizaje colaborativo en grupos virtuales se han posicionado desde dos concepciones divergentes sobre el aprendizaje, considerándolo como adquisición de conocimiento, un proceso cognitivo de carácter individual o como participación en una práctica social, un proceso constructivo de carácter interpersonal. Estas concepciones han abordado la investigación de este fenómeno disociando los aspectos sociales e individuales de la colaboración. Nuestra investigación propone una perspectiva integradora al relacionar aspectos de la dimensión individual y social del aprendizaje colaborativo. Nuestros resultados constatan una relación positiva y significativa entre las participaciones de los estudiantes, las estrategias de aprendizaje aplicadas, la estructura de organización colaborativa del grupo y los resultados de aprendizaje de los estudiantes tanto a nivel individual como de grupo. Este estudio propone una visión integral del análisis del aprendizaje colaborativo en entornos virtuales, una metodología cuyo uso va en aumento a medida que la tecnología facilita las posibilidades de aprendizaje del ser humano.</description>
<description>Traditionally, research on collaborative learning in virtual groups has adopted different perspectives, according to two far apart conceptions of learning, considering it as knowledge acquisition, an individual cognitive process, or as participation in a social practice, a constructive process of interpersonal character. These conceptions have approached the investigation of this phenomenon by dissociating the social from the individual aspect of collaboration. Our research proposes an inclusive perspective to relate the individual and social dimensions of collaborative learning. Our results confirm a positive and significant relationship between the students¿ participations, students¿ learning strategies, collaborative organizational structure of the group, and the learning outcomes of students both individually and as a group. This study proposes a comprehensive view of the analysis of collaborative learning in virtual environments, a methodology which is increasing its use as technology facilitates more and more learning in human beings.</description>
<date>2015-09-07</date>
<date>2015-09-07</date>
<date>2015-01-26</date>
<type>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</type>
<type>info:eu-repo/semantics/publishedVersion</type>
<identifier>http://hdl.handle.net/10803/307052</identifier>
<language>spa</language>
<rights>L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/</rights>
<rights>info:eu-repo/semantics/openAccess</rights>
<publisher>Universitat Oberta de Catalunya</publisher>
<source>TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</source>
</thesis>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<record schemaLocation="http://www.loc.gov/MARC21/slim http://www.loc.gov/standards/marcxml/schema/MARC21slim.xsd">
<leader>00925njm 22002777a 4500</leader>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="042">
<subfield code="a">dc</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="720">
<subfield code="a">García Tamarit, Consuelo</subfield>
<subfield code="e">author</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="260">
<subfield code="c">2015-01-26</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="520">
<subfield code="a">Tradicionalment les investigacions sobre aprenentatge col·laboratiu en grups virtuals s'han posicionat des de dos concepcions divergents sobre l'aprenentatge, considerant-lo com adquisició de coneixement, un procés cognitiu de caràcter individual o com a participació en una pràctica social, un procés constructiu de caràcter interpersonal. Aquestes concepcions han abordat la investigació d'aquest fenomen dissociant els aspectes socials i individuals de la col·laboració. La nostra investigació proposa una perspectiva integradora en relacionar aspectes de la dimensió individual i social de l'aprenentatge col·laboratiu. Els nostres resultats constaten una relació positiva i significativa entre les participacions dels estudiants, les estratègies d'aprenentatge aplicades, l'estructura d'organització col·laborativa del grup i els resultats d'aprenentatge dels estudiants tant a nivell individual com de grup. Aquest estudi proposa una visió integral de l'anàlisi de l'aprenentatge col··aboratiu en entorns virtuals, una metodologia l'ús va en augment a mesura que la tecnologia facilita les possibilitats d'aprenentatge de l'ésser humà.</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="520">
<subfield code="a">Tradicionalmente las investigaciones sobre aprendizaje colaborativo en grupos virtuales se han posicionado desde dos concepciones divergentes sobre el aprendizaje, considerándolo como adquisición de conocimiento, un proceso cognitivo de carácter individual o como participación en una práctica social, un proceso constructivo de carácter interpersonal. Estas concepciones han abordado la investigación de este fenómeno disociando los aspectos sociales e individuales de la colaboración. Nuestra investigación propone una perspectiva integradora al relacionar aspectos de la dimensión individual y social del aprendizaje colaborativo. Nuestros resultados constatan una relación positiva y significativa entre las participaciones de los estudiantes, las estrategias de aprendizaje aplicadas, la estructura de organización colaborativa del grupo y los resultados de aprendizaje de los estudiantes tanto a nivel individual como de grupo. Este estudio propone una visión integral del análisis del aprendizaje colaborativo en entornos virtuales, una metodología cuyo uso va en aumento a medida que la tecnología facilita las posibilidades de aprendizaje del ser humano.</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="520">
<subfield code="a">Traditionally, research on collaborative learning in virtual groups has adopted different perspectives, according to two far apart conceptions of learning, considering it as knowledge acquisition, an individual cognitive process, or as participation in a social practice, a constructive process of interpersonal character. These conceptions have approached the investigation of this phenomenon by dissociating the social from the individual aspect of collaboration. Our research proposes an inclusive perspective to relate the individual and social dimensions of collaborative learning. Our results confirm a positive and significant relationship between the students¿ participations, students¿ learning strategies, collaborative organizational structure of the group, and the learning outcomes of students both individually and as a group. This study proposes a comprehensive view of the analysis of collaborative learning in virtual environments, a methodology which is increasing its use as technology facilitates more and more learning in human beings.</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="8" ind2=" " tag="024">
<subfield code="a">http://hdl.handle.net/10803/307052</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">processos cognitius</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">aprenentatge</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">educació superior</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">col·laboració</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">entorns virtuals</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">procesos cognitivos</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">aprendizaje</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">educación superior</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">colaboración</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">entornos virtuales</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Cognitive processes</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">learning</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">higher education</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">collaboration</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">virtual environments</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="0" ind2="0" tag="245">
<subfield code="a">Aprendizaje colaborativo en grupos virtuales. Relaciones entre condiciones, procesos y resultados de aprendizaje de estudiantes de educación superior en entornos virtuales</subfield>
</datafield>
</record>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<record schemaLocation="http://www.loc.gov/MARC21/slim http://www.loc.gov/standards/marcxml/schema/MARC21slim.xsd">
<leader>nam a 5i 4500</leader>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">processos cognitius</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">aprenentatge</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">educació superior</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">col·laboració</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">entorns virtuals</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">procesos cognitivos</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">aprendizaje</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">educación superior</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">colaboración</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">entornos virtuales</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Cognitive processes</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">learning</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">higher education</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">collaboration</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">virtual environments</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="1" ind2="0" tag="245">
<subfield code="a">Aprendizaje colaborativo en grupos virtuales. Relaciones entre condiciones, procesos y resultados de aprendizaje de estudiantes de educación superior en entornos virtuales</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2="1" tag="264">
<subfield code="a">[Barcelona] :</subfield>
<subfield code="b">Universitat Oberta de Catalunya,</subfield>
<subfield code="c">[2014]</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="4" ind2="0" tag="856">
<subfield code="z">Accés lliure</subfield>
<subfield code="u">http://hdl.handle.net/10803/307052</subfield>
</datafield>
<controlfield tag="007">cr |||||||||||</controlfield>
<controlfield tag="008">AAMMDDs2014 sp ||||fsm||||0|| 0 spa|c</controlfield>
<datafield ind1="1" ind2=" " tag="100">
<subfield code="a">García Tamarit, Consuelo,</subfield>
<subfield code="e">autor</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="300">
<subfield code="a">1 recurs en línia (300 pàgines)</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="502">
<subfield code="g">Tesi</subfield>
<subfield code="b">Doctorat</subfield>
<subfield code="c">Universitat Oberta de Catalunya. eLearn Center</subfield>
<subfield code="d">2015</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="2" ind2=" " tag="710">
<subfield code="a">Universitat Oberta de Catalunya. eLearn Center</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2="4" tag="655">
<subfield code="a">Tesis i dissertacions electròniques</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="1" ind2=" " tag="700">
<subfield code="a">Badia, Antoni,</subfield>
<subfield code="e">supervisor acadèmic</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="0" ind2=" " tag="730">
<subfield code="a">TDX</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="017">
<subfield code="a">DL B 27249-2014</subfield>
<subfield code="b">Biblioteca de Catalunya</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="520">
<subfield code="a">Tradicionalment les investigacions sobre aprenentatge col·laboratiu en grups virtuals s'han posicionat des de dos concepcions divergents sobre l'aprenentatge, considerant-lo com adquisició de coneixement, un procés cognitiu de caràcter individual o com a participació en una pràctica social, un procés constructiu de caràcter interpersonal. Aquestes concepcions han abordat la investigació d'aquest fenomen dissociant els aspectes socials i individuals de la col·laboració. La nostra investigació proposa una perspectiva integradora en relacionar aspectes de la dimensió individual i social de l'aprenentatge col·laboratiu. Els nostres resultats constaten una relació positiva i significativa entre les participacions dels estudiants, les estratègies d'aprenentatge aplicades, l'estructura d'organització col·laborativa del grup i els resultats d'aprenentatge dels estudiants tant a nivell individual com de grup. Aquest estudi proposa una visió integral de l'anàlisi de l'aprenentatge col··aboratiu en entorns virtuals, una metodologia l'ús va en augment a mesura que la tecnologia facilita les possibilitats d'aprenentatge de l'ésser humà.</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="998">
<subfield code="a">o</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="040">
<subfield code="a">ES-BaCBU</subfield>
<subfield code="b">cat</subfield>
<subfield code="e">rda</subfield>
<subfield code="c">ES-BaCBU</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="336">
<subfield code="a">text</subfield>
<subfield code="b">txt</subfield>
<subfield code="2">rdacontent</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="337">
<subfield code="a">informàtic</subfield>
<subfield code="b">c</subfield>
<subfield code="2">rdamedia</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="338">
<subfield code="a">recurs en línia</subfield>
<subfield code="b">cr</subfield>
<subfield code="2">rdacarrier</subfield>
</datafield>
</record>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<mets ID=" DSpace_ITEM_10803-307052" OBJID=" hdl:10803/307052" PROFILE="DSpace METS SIP Profile 1.0" TYPE="DSpace ITEM" schemaLocation="http://www.loc.gov/METS/ http://www.loc.gov/standards/mets/mets.xsd">
<metsHdr CREATEDATE="2021-10-30T07:15:48Z">
<agent ROLE="CUSTODIAN" TYPE="ORGANIZATION">
<name>TDX</name>
</agent>
</metsHdr>
<dmdSec ID="DMD_10803_307052">
<mdWrap MDTYPE="MODS">
<xmlData schemaLocation="http://www.loc.gov/mods/v3 http://www.loc.gov/standards/mods/v3/mods-3-1.xsd">
<mods:mods schemaLocation="http://www.loc.gov/mods/v3 http://www.loc.gov/standards/mods/v3/mods-3-1.xsd">
<mods:name>
<mods:role>
<mods:roleTerm type="text">author</mods:roleTerm>
</mods:role>
<mods:namePart>García Tamarit, Consuelo</mods:namePart>
</mods:name>
<mods:name>
<mods:role>
<mods:roleTerm type="text">authoremail</mods:roleTerm>
</mods:role>
<mods:namePart>cgarciat@uoc.edu</mods:namePart>
</mods:name>
<mods:name>
<mods:role>
<mods:roleTerm type="text">authoremailshow</mods:roleTerm>
</mods:role>
<mods:namePart>true</mods:namePart>
</mods:name>
<mods:name>
<mods:role>
<mods:roleTerm type="text">director</mods:roleTerm>
</mods:role>
<mods:namePart>Badia, Antoni</mods:namePart>
</mods:name>
<mods:name>
<mods:role>
<mods:roleTerm type="text">authorsendemail</mods:roleTerm>
</mods:role>
<mods:namePart>true</mods:namePart>
</mods:name>
<mods:extension>
<mods:dateAccessioned encoding="iso8601">2015-09-07T07:56:06Z</mods:dateAccessioned>
</mods:extension>
<mods:extension>
<mods:dateAvailable encoding="iso8601">2015-09-07T07:56:06Z</mods:dateAvailable>
</mods:extension>
<mods:originInfo>
<mods:dateIssued encoding="iso8601">2015-01-26</mods:dateIssued>
</mods:originInfo>
<mods:identifier type="uri">http://hdl.handle.net/10803/307052</mods:identifier>
<mods:abstract>Tradicionalment les investigacions sobre aprenentatge col·laboratiu en grups virtuals s'han posicionat des de dos concepcions divergents sobre l'aprenentatge, considerant-lo com adquisició de coneixement, un procés cognitiu de caràcter individual o com a participació en una pràctica social, un procés constructiu de caràcter interpersonal. Aquestes concepcions han abordat la investigació d'aquest fenomen dissociant els aspectes socials i individuals de la col·laboració. La nostra investigació proposa una perspectiva integradora en relacionar aspectes de la dimensió individual i social de l'aprenentatge col·laboratiu. Els nostres resultats constaten una relació positiva i significativa entre les participacions dels estudiants, les estratègies d'aprenentatge aplicades, l'estructura d'organització col·laborativa del grup i els resultats d'aprenentatge dels estudiants tant a nivell individual com de grup. Aquest estudi proposa una visió integral de l'anàlisi de l'aprenentatge col··aboratiu en entorns virtuals, una metodologia l'ús va en augment a mesura que la tecnologia facilita les possibilitats d'aprenentatge de l'ésser humà.</mods:abstract>
<mods:abstract>Tradicionalmente las investigaciones sobre aprendizaje colaborativo en grupos virtuales se han posicionado desde dos concepciones divergentes sobre el aprendizaje, considerándolo como adquisición de conocimiento, un proceso cognitivo de carácter individual o como participación en una práctica social, un proceso constructivo de carácter interpersonal. Estas concepciones han abordado la investigación de este fenómeno disociando los aspectos sociales e individuales de la colaboración. Nuestra investigación propone una perspectiva integradora al relacionar aspectos de la dimensión individual y social del aprendizaje colaborativo. Nuestros resultados constatan una relación positiva y significativa entre las participaciones de los estudiantes, las estrategias de aprendizaje aplicadas, la estructura de organización colaborativa del grupo y los resultados de aprendizaje de los estudiantes tanto a nivel individual como de grupo. Este estudio propone una visión integral del análisis del aprendizaje colaborativo en entornos virtuales, una metodología cuyo uso va en aumento a medida que la tecnología facilita las posibilidades de aprendizaje del ser humano.</mods:abstract>
<mods:abstract>Traditionally, research on collaborative learning in virtual groups has adopted different perspectives, according to two far apart conceptions of learning, considering it as knowledge acquisition, an individual cognitive process, or as participation in a social practice, a constructive process of interpersonal character. These conceptions have approached the investigation of this phenomenon by dissociating the social from the individual aspect of collaboration. Our research proposes an inclusive perspective to relate the individual and social dimensions of collaborative learning. Our results confirm a positive and significant relationship between the students¿ participations, students¿ learning strategies, collaborative organizational structure of the group, and the learning outcomes of students both individually and as a group. This study proposes a comprehensive view of the analysis of collaborative learning in virtual environments, a methodology which is increasing its use as technology facilitates more and more learning in human beings.</mods:abstract>
<mods:language>
<mods:languageTerm authority="rfc3066">spa</mods:languageTerm>
</mods:language>
<mods:subject>
<mods:topic>processos cognitius</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>aprenentatge</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>educació superior</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>col·laboració</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>entorns virtuals</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>procesos cognitivos</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>aprendizaje</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>educación superior</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>colaboración</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>entornos virtuales</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Cognitive processes</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>learning</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>higher education</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>collaboration</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>virtual environments</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:titleInfo>
<mods:title>Aprendizaje colaborativo en grupos virtuales. Relaciones entre condiciones, procesos y resultados de aprendizaje de estudiantes de educación superior en entornos virtuales</mods:title>
</mods:titleInfo>
<mods:genre>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</mods:genre>
</mods:mods>
</xmlData>
</mdWrap>
</dmdSec>
<amdSec ID="FO_10803_307052_1">
<techMD ID="TECH_O_10803_307052_1">
<mdWrap MDTYPE="PREMIS">
<xmlData schemaLocation="http://www.loc.gov/standards/premis http://www.loc.gov/standards/premis/PREMIS-v1-0.xsd">
<premis:premis>
<premis:object>
<premis:objectIdentifier>
<premis:objectIdentifierType>URL</premis:objectIdentifierType>
<premis:objectIdentifierValue>http://www.tdx.cat/bitstream/10803/307052/1/Tesis%20Consuelo%20Garcia%20Tamarit.pdf</premis:objectIdentifierValue>
</premis:objectIdentifier>
<premis:objectCategory>File</premis:objectCategory>
<premis:objectCharacteristics>
<premis:fixity>
<premis:messageDigestAlgorithm>MD5</premis:messageDigestAlgorithm>
<premis:messageDigest>7926fc5f03ff0903b5310bbffd8df2bb</premis:messageDigest>
</premis:fixity>
<premis:size>8239726</premis:size>
<premis:format>
<premis:formatDesignation>
<premis:formatName>application/pdf</premis:formatName>
</premis:formatDesignation>
</premis:format>
</premis:objectCharacteristics>
<premis:originalName>Tesis Consuelo Garcia Tamarit.pdf</premis:originalName>
</premis:object>
</premis:premis>
</xmlData>
</mdWrap>
</techMD>
</amdSec>
<amdSec ID="FT_10803_307052_5">
<techMD ID="TECH_T_10803_307052_5">
<mdWrap MDTYPE="PREMIS">
<xmlData schemaLocation="http://www.loc.gov/standards/premis http://www.loc.gov/standards/premis/PREMIS-v1-0.xsd">
<premis:premis>
<premis:object>
<premis:objectIdentifier>
<premis:objectIdentifierType>URL</premis:objectIdentifierType>
<premis:objectIdentifierValue>http://www.tdx.cat/bitstream/10803/307052/5/Tesis%20Consuelo%20Garcia%20Tamarit.pdf.txt</premis:objectIdentifierValue>
</premis:objectIdentifier>
<premis:objectCategory>File</premis:objectCategory>
<premis:objectCharacteristics>
<premis:fixity>
<premis:messageDigestAlgorithm>MD5</premis:messageDigestAlgorithm>
<premis:messageDigest>eab26d4434ea1441ea90007a9fe1f17b</premis:messageDigest>
</premis:fixity>
<premis:size>549594</premis:size>
<premis:format>
<premis:formatDesignation>
<premis:formatName>text/plain</premis:formatName>
</premis:formatDesignation>
</premis:format>
</premis:objectCharacteristics>
<premis:originalName>Tesis Consuelo Garcia Tamarit.pdf.txt</premis:originalName>
</premis:object>
</premis:premis>
</xmlData>
</mdWrap>
</techMD>
</amdSec>
<fileSec>
<fileGrp USE="ORIGINAL">
<file ADMID="FO_10803_307052_1" CHECKSUM="7926fc5f03ff0903b5310bbffd8df2bb" CHECKSUMTYPE="MD5" GROUPID="GROUP_BITSTREAM_10803_307052_1" ID="BITSTREAM_ORIGINAL_10803_307052_1" MIMETYPE="application/pdf" SEQ="1" SIZE="8239726">
</file>
</fileGrp>
<fileGrp USE="TEXT">
<file ADMID="FT_10803_307052_5" CHECKSUM="eab26d4434ea1441ea90007a9fe1f17b" CHECKSUMTYPE="MD5" GROUPID="GROUP_BITSTREAM_10803_307052_5" ID="BITSTREAM_TEXT_10803_307052_5" MIMETYPE="text/plain" SEQ="5" SIZE="549594">
</file>
</fileGrp>
</fileSec>
<structMap LABEL="DSpace Object" TYPE="LOGICAL">
<div ADMID="DMD_10803_307052" TYPE="DSpace Object Contents">
<div TYPE="DSpace BITSTREAM">
</div>
</div>
</structMap>
</mets>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<mods:mods schemaLocation="http://www.loc.gov/mods/v3 http://www.loc.gov/standards/mods/v3/mods-3-1.xsd">
<mods:name>
<mods:namePart>García Tamarit, Consuelo</mods:namePart>
</mods:name>
<mods:extension>
<mods:dateAvailable encoding="iso8601">2015-09-07T07:56:06Z</mods:dateAvailable>
</mods:extension>
<mods:extension>
<mods:dateAccessioned encoding="iso8601">2015-09-07T07:56:06Z</mods:dateAccessioned>
</mods:extension>
<mods:originInfo>
<mods:dateIssued encoding="iso8601">2015-01-26</mods:dateIssued>
</mods:originInfo>
<mods:identifier type="uri">http://hdl.handle.net/10803/307052</mods:identifier>
<mods:abstract>Tradicionalment les investigacions sobre aprenentatge col·laboratiu en grups virtuals s'han posicionat des de dos concepcions divergents sobre l'aprenentatge, considerant-lo com adquisició de coneixement, un procés cognitiu de caràcter individual o com a participació en una pràctica social, un procés constructiu de caràcter interpersonal. Aquestes concepcions han abordat la investigació d'aquest fenomen dissociant els aspectes socials i individuals de la col·laboració. La nostra investigació proposa una perspectiva integradora en relacionar aspectes de la dimensió individual i social de l'aprenentatge col·laboratiu. Els nostres resultats constaten una relació positiva i significativa entre les participacions dels estudiants, les estratègies d'aprenentatge aplicades, l'estructura d'organització col·laborativa del grup i els resultats d'aprenentatge dels estudiants tant a nivell individual com de grup. Aquest estudi proposa una visió integral de l'anàlisi de l'aprenentatge col··aboratiu en entorns virtuals, una metodologia l'ús va en augment a mesura que la tecnologia facilita les possibilitats d'aprenentatge de l'ésser humà.</mods:abstract>
<mods:abstract>Tradicionalmente las investigaciones sobre aprendizaje colaborativo en grupos virtuales se han posicionado desde dos concepciones divergentes sobre el aprendizaje, considerándolo como adquisición de conocimiento, un proceso cognitivo de carácter individual o como participación en una práctica social, un proceso constructivo de carácter interpersonal. Estas concepciones han abordado la investigación de este fenómeno disociando los aspectos sociales e individuales de la colaboración. Nuestra investigación propone una perspectiva integradora al relacionar aspectos de la dimensión individual y social del aprendizaje colaborativo. Nuestros resultados constatan una relación positiva y significativa entre las participaciones de los estudiantes, las estrategias de aprendizaje aplicadas, la estructura de organización colaborativa del grupo y los resultados de aprendizaje de los estudiantes tanto a nivel individual como de grupo. Este estudio propone una visión integral del análisis del aprendizaje colaborativo en entornos virtuales, una metodología cuyo uso va en aumento a medida que la tecnología facilita las posibilidades de aprendizaje del ser humano.</mods:abstract>
<mods:abstract>Traditionally, research on collaborative learning in virtual groups has adopted different perspectives, according to two far apart conceptions of learning, considering it as knowledge acquisition, an individual cognitive process, or as participation in a social practice, a constructive process of interpersonal character. These conceptions have approached the investigation of this phenomenon by dissociating the social from the individual aspect of collaboration. Our research proposes an inclusive perspective to relate the individual and social dimensions of collaborative learning. Our results confirm a positive and significant relationship between the students¿ participations, students¿ learning strategies, collaborative organizational structure of the group, and the learning outcomes of students both individually and as a group. This study proposes a comprehensive view of the analysis of collaborative learning in virtual environments, a methodology which is increasing its use as technology facilitates more and more learning in human beings.</mods:abstract>
<mods:language>
<mods:languageTerm>spa</mods:languageTerm>
</mods:language>
<mods:accessCondition type="useAndReproduction">L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/</mods:accessCondition>
<mods:accessCondition type="useAndReproduction">info:eu-repo/semantics/openAccess</mods:accessCondition>
<mods:subject>
<mods:topic>processos cognitius</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>aprenentatge</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>educació superior</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>col·laboració</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>entorns virtuals</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>procesos cognitivos</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>aprendizaje</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>educación superior</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>colaboración</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>entornos virtuales</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Cognitive processes</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>learning</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>higher education</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>collaboration</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>virtual environments</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:titleInfo>
<mods:title>Aprendizaje colaborativo en grupos virtuales. Relaciones entre condiciones, procesos y resultados de aprendizaje de estudiantes de educación superior en entornos virtuales</mods:title>
</mods:titleInfo>
<mods:genre>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</mods:genre>
<mods:genre>info:eu-repo/semantics/publishedVersion</mods:genre>
</mods:mods>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<atom:entry schemaLocation="http://www.w3.org/2005/Atom http://www.kbcafe.com/rss/atom.xsd.xml">
<atom:id>http://hdl.handle.net/10803/307052/ore.xml</atom:id>
<atom:published>2015-09-07T07:56:06Z</atom:published>
<atom:updated>2015-09-07T07:56:06Z</atom:updated>
<atom:source>
<atom:generator>TDX</atom:generator>
</atom:source>
<atom:title>Aprendizaje colaborativo en grupos virtuales. Relaciones entre condiciones, procesos y resultados de aprendizaje de estudiantes de educación superior en entornos virtuales</atom:title>
<atom:author>
<atom:name>García Tamarit, Consuelo</atom:name>
</atom:author>
<oreatom:triples>
<rdf:Description about="http://hdl.handle.net/10803/307052/ore.xml#atom">
<dcterms:modified>2015-09-07T07:56:06Z</dcterms:modified>
</rdf:Description>
<rdf:Description about="http://www.tdx.cat/bitstream/10803/307052/6/Tesis%20Consuelo%20Garcia%20Tamarit.pdf.xml">
<dcterms:description>MEDIA_DOCUMENT</dcterms:description>
</rdf:Description>
<rdf:Description about="http://www.tdx.cat/bitstream/10803/307052/5/Tesis%20Consuelo%20Garcia%20Tamarit.pdf.txt">
<dcterms:description>TEXT</dcterms:description>
</rdf:Description>
<rdf:Description about="http://www.tdx.cat/bitstream/10803/307052/1/Tesis%20Consuelo%20Garcia%20Tamarit.pdf">
<dcterms:description>ORIGINAL</dcterms:description>
</rdf:Description>
<rdf:Description about="http://www.tdx.cat/bitstream/10803/307052/2/license_url">
<dcterms:description>CC-LICENSE</dcterms:description>
</rdf:Description>
<rdf:Description about="http://www.tdx.cat/bitstream/10803/307052/3/license_text">
<dcterms:description>CC-LICENSE</dcterms:description>
</rdf:Description>
<rdf:Description about="http://www.tdx.cat/bitstream/10803/307052/4/license_rdf">
<dcterms:description>CC-LICENSE</dcterms:description>
</rdf:Description>
</oreatom:triples>
</atom:entry>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<qdc:qualifieddc schemaLocation="http://purl.org/dc/elements/1.1/ http://dublincore.org/schemas/xmls/qdc/2006/01/06/dc.xsd http://purl.org/dc/terms/ http://dublincore.org/schemas/xmls/qdc/2006/01/06/dcterms.xsd http://dspace.org/qualifieddc/ http://www.ukoln.ac.uk/metadata/dcmi/xmlschema/qualifieddc.xsd">
<dc:title>Aprendizaje colaborativo en grupos virtuales. Relaciones entre condiciones, procesos y resultados de aprendizaje de estudiantes de educación superior en entornos virtuales</dc:title>
<dc:creator>García Tamarit, Consuelo</dc:creator>
<dc:contributor>cgarciat@uoc.edu</dc:contributor>
<dc:contributor>true</dc:contributor>
<dc:contributor>Badia, Antoni</dc:contributor>
<dc:contributor>true</dc:contributor>
<dc:subject>processos cognitius</dc:subject>
<dc:subject>aprenentatge</dc:subject>
<dc:subject>educació superior</dc:subject>
<dc:subject>col·laboració</dc:subject>
<dc:subject>entorns virtuals</dc:subject>
<dc:subject>procesos cognitivos</dc:subject>
<dc:subject>aprendizaje</dc:subject>
<dc:subject>educación superior</dc:subject>
<dc:subject>colaboración</dc:subject>
<dc:subject>entornos virtuales</dc:subject>
<dc:subject>Cognitive processes</dc:subject>
<dc:subject>learning</dc:subject>
<dc:subject>higher education</dc:subject>
<dc:subject>collaboration</dc:subject>
<dc:subject>virtual environments</dc:subject>
<dcterms:abstract>Tradicionalment les investigacions sobre aprenentatge col·laboratiu en grups virtuals s'han posicionat des de dos concepcions divergents sobre l'aprenentatge, considerant-lo com adquisició de coneixement, un procés cognitiu de caràcter individual o com a participació en una pràctica social, un procés constructiu de caràcter interpersonal. Aquestes concepcions han abordat la investigació d'aquest fenomen dissociant els aspectes socials i individuals de la col·laboració. La nostra investigació proposa una perspectiva integradora en relacionar aspectes de la dimensió individual i social de l'aprenentatge col·laboratiu. Els nostres resultats constaten una relació positiva i significativa entre les participacions dels estudiants, les estratègies d'aprenentatge aplicades, l'estructura d'organització col·laborativa del grup i els resultats d'aprenentatge dels estudiants tant a nivell individual com de grup. Aquest estudi proposa una visió integral de l'anàlisi de l'aprenentatge col··aboratiu en entorns virtuals, una metodologia l'ús va en augment a mesura que la tecnologia facilita les possibilitats d'aprenentatge de l'ésser humà.</dcterms:abstract>
<dcterms:abstract>Tradicionalmente las investigaciones sobre aprendizaje colaborativo en grupos virtuales se han posicionado desde dos concepciones divergentes sobre el aprendizaje, considerándolo como adquisición de conocimiento, un proceso cognitivo de carácter individual o como participación en una práctica social, un proceso constructivo de carácter interpersonal. Estas concepciones han abordado la investigación de este fenómeno disociando los aspectos sociales e individuales de la colaboración. Nuestra investigación propone una perspectiva integradora al relacionar aspectos de la dimensión individual y social del aprendizaje colaborativo. Nuestros resultados constatan una relación positiva y significativa entre las participaciones de los estudiantes, las estrategias de aprendizaje aplicadas, la estructura de organización colaborativa del grupo y los resultados de aprendizaje de los estudiantes tanto a nivel individual como de grupo. Este estudio propone una visión integral del análisis del aprendizaje colaborativo en entornos virtuales, una metodología cuyo uso va en aumento a medida que la tecnología facilita las posibilidades de aprendizaje del ser humano.</dcterms:abstract>
<dcterms:abstract>Traditionally, research on collaborative learning in virtual groups has adopted different perspectives, according to two far apart conceptions of learning, considering it as knowledge acquisition, an individual cognitive process, or as participation in a social practice, a constructive process of interpersonal character. These conceptions have approached the investigation of this phenomenon by dissociating the social from the individual aspect of collaboration. Our research proposes an inclusive perspective to relate the individual and social dimensions of collaborative learning. Our results confirm a positive and significant relationship between the students¿ participations, students¿ learning strategies, collaborative organizational structure of the group, and the learning outcomes of students both individually and as a group. This study proposes a comprehensive view of the analysis of collaborative learning in virtual environments, a methodology which is increasing its use as technology facilitates more and more learning in human beings.</dcterms:abstract>
<dcterms:dateAccepted>2015-09-07T07:56:06Z</dcterms:dateAccepted>
<dcterms:available>2015-09-07T07:56:06Z</dcterms:available>
<dcterms:created>2015-09-07T07:56:06Z</dcterms:created>
<dcterms:issued>2015-01-26</dcterms:issued>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</dc:type>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/publishedVersion</dc:type>
<dc:identifier>http://hdl.handle.net/10803/307052</dc:identifier>
<dc:language>spa</dc:language>
<dc:rights>L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/</dc:rights>
<dc:rights>info:eu-repo/semantics/openAccess</dc:rights>
<dc:publisher>Universitat Oberta de Catalunya</dc:publisher>
<dc:source>TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</dc:source>
</qdc:qualifieddc>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<rdf:RDF schemaLocation="http://www.openarchives.org/OAI/2.0/rdf/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/rdf.xsd">
<ow:Publication about="oai:www.tdx.cat:10803/307052">
<dc:title>Aprendizaje colaborativo en grupos virtuales. Relaciones entre condiciones, procesos y resultados de aprendizaje de estudiantes de educación superior en entornos virtuales</dc:title>
<dc:creator>García Tamarit, Consuelo</dc:creator>
<dc:contributor>cgarciat@uoc.edu</dc:contributor>
<dc:contributor>true</dc:contributor>
<dc:contributor>Badia, Antoni</dc:contributor>
<dc:contributor>true</dc:contributor>
<dc:subject>processos cognitius</dc:subject>
<dc:subject>aprenentatge</dc:subject>
<dc:subject>educació superior</dc:subject>
<dc:subject>col·laboració</dc:subject>
<dc:subject>entorns virtuals</dc:subject>
<dc:subject>procesos cognitivos</dc:subject>
<dc:subject>aprendizaje</dc:subject>
<dc:subject>educación superior</dc:subject>
<dc:subject>colaboración</dc:subject>
<dc:subject>entornos virtuales</dc:subject>
<dc:subject>Cognitive processes</dc:subject>
<dc:subject>learning</dc:subject>
<dc:subject>higher education</dc:subject>
<dc:subject>collaboration</dc:subject>
<dc:subject>virtual environments</dc:subject>
<dc:description>Tradicionalment les investigacions sobre aprenentatge col·laboratiu en grups virtuals s'han posicionat des de dos concepcions divergents sobre l'aprenentatge, considerant-lo com adquisició de coneixement, un procés cognitiu de caràcter individual o com a participació en una pràctica social, un procés constructiu de caràcter interpersonal. Aquestes concepcions han abordat la investigació d'aquest fenomen dissociant els aspectes socials i individuals de la col·laboració. La nostra investigació proposa una perspectiva integradora en relacionar aspectes de la dimensió individual i social de l'aprenentatge col·laboratiu. Els nostres resultats constaten una relació positiva i significativa entre les participacions dels estudiants, les estratègies d'aprenentatge aplicades, l'estructura d'organització col·laborativa del grup i els resultats d'aprenentatge dels estudiants tant a nivell individual com de grup. Aquest estudi proposa una visió integral de l'anàlisi de l'aprenentatge col··aboratiu en entorns virtuals, una metodologia l'ús va en augment a mesura que la tecnologia facilita les possibilitats d'aprenentatge de l'ésser humà.</dc:description>
<dc:description>Tradicionalmente las investigaciones sobre aprendizaje colaborativo en grupos virtuales se han posicionado desde dos concepciones divergentes sobre el aprendizaje, considerándolo como adquisición de conocimiento, un proceso cognitivo de carácter individual o como participación en una práctica social, un proceso constructivo de carácter interpersonal. Estas concepciones han abordado la investigación de este fenómeno disociando los aspectos sociales e individuales de la colaboración. Nuestra investigación propone una perspectiva integradora al relacionar aspectos de la dimensión individual y social del aprendizaje colaborativo. Nuestros resultados constatan una relación positiva y significativa entre las participaciones de los estudiantes, las estrategias de aprendizaje aplicadas, la estructura de organización colaborativa del grupo y los resultados de aprendizaje de los estudiantes tanto a nivel individual como de grupo. Este estudio propone una visión integral del análisis del aprendizaje colaborativo en entornos virtuales, una metodología cuyo uso va en aumento a medida que la tecnología facilita las posibilidades de aprendizaje del ser humano.</dc:description>
<dc:description>Traditionally, research on collaborative learning in virtual groups has adopted different perspectives, according to two far apart conceptions of learning, considering it as knowledge acquisition, an individual cognitive process, or as participation in a social practice, a constructive process of interpersonal character. These conceptions have approached the investigation of this phenomenon by dissociating the social from the individual aspect of collaboration. Our research proposes an inclusive perspective to relate the individual and social dimensions of collaborative learning. Our results confirm a positive and significant relationship between the students¿ participations, students¿ learning strategies, collaborative organizational structure of the group, and the learning outcomes of students both individually and as a group. This study proposes a comprehensive view of the analysis of collaborative learning in virtual environments, a methodology which is increasing its use as technology facilitates more and more learning in human beings.</dc:description>
<dc:date>2015-09-07T07:56:06Z</dc:date>
<dc:date>2015-09-07T07:56:06Z</dc:date>
<dc:date>2015-01-26</dc:date>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</dc:type>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/publishedVersion</dc:type>
<dc:identifier>http://hdl.handle.net/10803/307052</dc:identifier>
<dc:language>spa</dc:language>
<dc:rights>L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/</dc:rights>
<dc:rights>info:eu-repo/semantics/openAccess</dc:rights>
<dc:publisher>Universitat Oberta de Catalunya</dc:publisher>
<dc:source>TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</dc:source>
</ow:Publication>
</rdf:RDF>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<uketd_dc:uketddc schemaLocation="http://naca.central.cranfield.ac.uk/ethos-oai/2.0/ http://naca.central.cranfield.ac.uk/ethos-oai/2.0/uketd_dc.xsd">
<dc:title>Aprendizaje colaborativo en grupos virtuales. Relaciones entre condiciones, procesos y resultados de aprendizaje de estudiantes de educación superior en entornos virtuales</dc:title>
<dc:creator>García Tamarit, Consuelo</dc:creator>
<dcterms:abstract>Tradicionalment les investigacions sobre aprenentatge col·laboratiu en grups virtuals s'han posicionat des de dos concepcions divergents sobre l'aprenentatge, considerant-lo com adquisició de coneixement, un procés cognitiu de caràcter individual o com a participació en una pràctica social, un procés constructiu de caràcter interpersonal. Aquestes concepcions han abordat la investigació d'aquest fenomen dissociant els aspectes socials i individuals de la col·laboració. La nostra investigació proposa una perspectiva integradora en relacionar aspectes de la dimensió individual i social de l'aprenentatge col·laboratiu. Els nostres resultats constaten una relació positiva i significativa entre les participacions dels estudiants, les estratègies d'aprenentatge aplicades, l'estructura d'organització col·laborativa del grup i els resultats d'aprenentatge dels estudiants tant a nivell individual com de grup. Aquest estudi proposa una visió integral de l'anàlisi de l'aprenentatge col··aboratiu en entorns virtuals, una metodologia l'ús va en augment a mesura que la tecnologia facilita les possibilitats d'aprenentatge de l'ésser humà.</dcterms:abstract>
<dcterms:abstract>Tradicionalmente las investigaciones sobre aprendizaje colaborativo en grupos virtuales se han posicionado desde dos concepciones divergentes sobre el aprendizaje, considerándolo como adquisición de conocimiento, un proceso cognitivo de carácter individual o como participación en una práctica social, un proceso constructivo de carácter interpersonal. Estas concepciones han abordado la investigación de este fenómeno disociando los aspectos sociales e individuales de la colaboración. Nuestra investigación propone una perspectiva integradora al relacionar aspectos de la dimensión individual y social del aprendizaje colaborativo. Nuestros resultados constatan una relación positiva y significativa entre las participaciones de los estudiantes, las estrategias de aprendizaje aplicadas, la estructura de organización colaborativa del grupo y los resultados de aprendizaje de los estudiantes tanto a nivel individual como de grupo. Este estudio propone una visión integral del análisis del aprendizaje colaborativo en entornos virtuales, una metodología cuyo uso va en aumento a medida que la tecnología facilita las posibilidades de aprendizaje del ser humano.</dcterms:abstract>
<dcterms:abstract>Traditionally, research on collaborative learning in virtual groups has adopted different perspectives, according to two far apart conceptions of learning, considering it as knowledge acquisition, an individual cognitive process, or as participation in a social practice, a constructive process of interpersonal character. These conceptions have approached the investigation of this phenomenon by dissociating the social from the individual aspect of collaboration. Our research proposes an inclusive perspective to relate the individual and social dimensions of collaborative learning. Our results confirm a positive and significant relationship between the students¿ participations, students¿ learning strategies, collaborative organizational structure of the group, and the learning outcomes of students both individually and as a group. This study proposes a comprehensive view of the analysis of collaborative learning in virtual environments, a methodology which is increasing its use as technology facilitates more and more learning in human beings.</dcterms:abstract>
<uketdterms:institution>Universitat Oberta de Catalunya</uketdterms:institution>
<dcterms:issued>2015-01-26</dcterms:issued>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</dc:type>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/publishedVersion</dc:type>
<dc:language type="dcterms:ISO639-2">spa</dc:language>
<dcterms:isReferencedBy>http://hdl.handle.net/10803/307052</dcterms:isReferencedBy>
<dcterms:hasFormat>http://www.tdx.cat/bitstream/10803/307052/5/Tesis%20Consuelo%20Garcia%20Tamarit.pdf.txt</dcterms:hasFormat>
<uketdterms:checksum type="uketdterms:MD5">eab26d4434ea1441ea90007a9fe1f17b</uketdterms:checksum>
<dc:identifier type="dcterms:URI">http://www.tdx.cat/bitstream/10803/307052/1/Tesis%20Consuelo%20Garcia%20Tamarit.pdf</dc:identifier>
<uketdterms:checksum type="uketdterms:MD5">7926fc5f03ff0903b5310bbffd8df2bb</uketdterms:checksum>
<uketdterms:embargodate>cap</uketdterms:embargodate>
<dc:subject>processos cognitius</dc:subject>
<dc:subject>aprenentatge</dc:subject>
<dc:subject>educació superior</dc:subject>
<dc:subject>col·laboració</dc:subject>
<dc:subject>entorns virtuals</dc:subject>
<dc:subject>procesos cognitivos</dc:subject>
<dc:subject>aprendizaje</dc:subject>
<dc:subject>educación superior</dc:subject>
<dc:subject>colaboración</dc:subject>
<dc:subject>entornos virtuales</dc:subject>
<dc:subject>Cognitive processes</dc:subject>
<dc:subject>learning</dc:subject>
<dc:subject>higher education</dc:subject>
<dc:subject>collaboration</dc:subject>
<dc:subject>virtual environments</dc:subject>
<dc:subject>Psicologia i Educació</dc:subject>
</uketd_dc:uketddc>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<metadata schemaLocation="http://www.lyncode.com/xoai http://www.lyncode.com/xsd/xoai.xsd">
<element name="dc">
<element name="contributor">
<element name="none">
<field name="value">Universitat Oberta de Catalunya. eLearn Center</field>
</element>
<element name="author">
<element name="none">
<field name="value">García Tamarit, Consuelo</field>
</element>
</element>
<element name="authoremail">
<element name="none">
<field name="value">cgarciat@uoc.edu</field>
</element>
</element>
<element name="authoremailshow">
<element name="none">
<field name="value">true</field>
</element>
</element>
<element name="director">
<element name="none">
<field name="value">Badia, Antoni</field>
</element>
</element>
<element name="authorsendemail">
<element name="none">
<field name="value">true</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="date">
<element name="accessioned">
<element name="none">
<field name="value">2015-09-07T07:56:06Z</field>
</element>
</element>
<element name="available">
<element name="none">
<field name="value">2015-09-07T07:56:06Z</field>
</element>
</element>
<element name="issued">
<element name="none">
<field name="value">2015-01-26</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="identifier">
<element name="none">
<field name="value">B 27249-2014</field>
</element>
<element name="uri">
<element name="none">
<field name="value">http://hdl.handle.net/10803/307052</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="description">
<element name="abstract">
<element name="cat">
<field name="value">Tradicionalment les investigacions sobre aprenentatge col·laboratiu en grups virtuals s'han posicionat des de dos concepcions divergents sobre l'aprenentatge, considerant-lo com adquisició de coneixement, un procés cognitiu de caràcter individual o com a participació en una pràctica social, un procés constructiu de caràcter interpersonal. Aquestes concepcions han abordat la investigació d'aquest fenomen dissociant els aspectes socials i individuals de la col·laboració. La nostra investigació proposa una perspectiva integradora en relacionar aspectes de la dimensió individual i social de l'aprenentatge col·laboratiu. Els nostres resultats constaten una relació positiva i significativa entre les participacions dels estudiants, les estratègies d'aprenentatge aplicades, l'estructura d'organització col·laborativa del grup i els resultats d'aprenentatge dels estudiants tant a nivell individual com de grup. Aquest estudi proposa una visió integral de l'anàlisi de l'aprenentatge col··aboratiu en entorns virtuals, una metodologia l'ús va en augment a mesura que la tecnologia facilita les possibilitats d'aprenentatge de l'ésser humà.</field>
</element>
<element name="spa">
<field name="value">Tradicionalmente las investigaciones sobre aprendizaje colaborativo en grupos virtuales se han posicionado desde dos concepciones divergentes sobre el aprendizaje, considerándolo como adquisición de conocimiento, un proceso cognitivo de carácter individual o como participación en una práctica social, un proceso constructivo de carácter interpersonal. Estas concepciones han abordado la investigación de este fenómeno disociando los aspectos sociales e individuales de la colaboración. Nuestra investigación propone una perspectiva integradora al relacionar aspectos de la dimensión individual y social del aprendizaje colaborativo. Nuestros resultados constatan una relación positiva y significativa entre las participaciones de los estudiantes, las estrategias de aprendizaje aplicadas, la estructura de organización colaborativa del grupo y los resultados de aprendizaje de los estudiantes tanto a nivel individual como de grupo. Este estudio propone una visión integral del análisis del aprendizaje colaborativo en entornos virtuales, una metodología cuyo uso va en aumento a medida que la tecnología facilita las posibilidades de aprendizaje del ser humano.</field>
</element>
<element name="eng">
<field name="value">Traditionally, research on collaborative learning in virtual groups has adopted different perspectives, according to two far apart conceptions of learning, considering it as knowledge acquisition, an individual cognitive process, or as participation in a social practice, a constructive process of interpersonal character. These conceptions have approached the investigation of this phenomenon by dissociating the social from the individual aspect of collaboration. Our research proposes an inclusive perspective to relate the individual and social dimensions of collaborative learning. Our results confirm a positive and significant relationship between the students¿ participations, students¿ learning strategies, collaborative organizational structure of the group, and the learning outcomes of students both individually and as a group. This study proposes a comprehensive view of the analysis of collaborative learning in virtual environments, a methodology which is increasing its use as technology facilitates more and more learning in human beings.</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="format">
<element name="extent">
<element name="none">
<field name="value">300 p.</field>
</element>
</element>
<element name="mimetype">
<element name="none">
<field name="value">application/pdf</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="language">
<element name="iso">
<element name="none">
<field name="value">spa</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="publisher">
<element name="none">
<field name="value">Universitat Oberta de Catalunya</field>
</element>
</element>
<element name="rights">
<element name="license">
<element name="none">
<field name="value">L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/</field>
</element>
</element>
<element name="accessLevel">
<element name="none">
<field name="value">info:eu-repo/semantics/openAccess</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="source">
<element name="none">
<field name="value">TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</field>
</element>
</element>
<element name="subject">
<element name="none">
<field name="value">processos cognitius</field>
<field name="value">aprenentatge</field>
<field name="value">educació superior</field>
<field name="value">col·laboració</field>
<field name="value">entorns virtuals</field>
<field name="value">procesos cognitivos</field>
<field name="value">aprendizaje</field>
<field name="value">educación superior</field>
<field name="value">colaboración</field>
<field name="value">entornos virtuales</field>
<field name="value">Cognitive processes</field>
<field name="value">learning</field>
<field name="value">higher education</field>
<field name="value">collaboration</field>
<field name="value">virtual environments</field>
</element>
<element name="other">
<element name="none">
<field name="value">Psicologia i Educació</field>
</element>
</element>
<element name="udc">
<element name="cat">
<field name="value">159.9</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="title">
<element name="none">
<field name="value">Aprendizaje colaborativo en grupos virtuales. Relaciones entre condiciones, procesos y resultados de aprendizaje de estudiantes de educación superior en entornos virtuales</field>
</element>
</element>
<element name="type">
<element name="none">
<field name="value">info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</field>
<field name="value">info:eu-repo/semantics/publishedVersion</field>
</element>
</element>
<element name="embargo">
<element name="terms">
<element name="none">
<field name="value">cap</field>
</element>
</element>
</element>
</element>
<element name="bundles">
<element name="bundle">
<field name="name">MEDIA_DOCUMENT</field>
<element name="bitstreams">
<element name="bitstream">
<field name="name">Tesis Consuelo Garcia Tamarit.pdf.xml</field>
<field name="originalName">Tesis Consuelo Garcia Tamarit.pdf.xml</field>
<field name="description">Document Consulta</field>
<field name="format">text/xml</field>
<field name="size">105</field>
<field name="url">http://www.tdx.cat/bitstream/10803/307052/6/Tesis%20Consuelo%20Garcia%20Tamarit.pdf.xml</field>
<field name="checksum">d7613635a509357e68575f09e5b913df</field>
<field name="checksumAlgorithm">MD5</field>
<field name="sid">6</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="bundle">
<field name="name">TEXT</field>
<element name="bitstreams">
<element name="bitstream">
<field name="name">Tesis Consuelo Garcia Tamarit.pdf.txt</field>
<field name="originalName">Tesis Consuelo Garcia Tamarit.pdf.txt</field>
<field name="description">Extracted text</field>
<field name="format">text/plain</field>
<field name="size">549594</field>
<field name="url">http://www.tdx.cat/bitstream/10803/307052/5/Tesis%20Consuelo%20Garcia%20Tamarit.pdf.txt</field>
<field name="checksum">eab26d4434ea1441ea90007a9fe1f17b</field>
<field name="checksumAlgorithm">MD5</field>
<field name="sid">5</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="bundle">
<field name="name">ORIGINAL</field>
<element name="bitstreams">
<element name="bitstream">
<field name="name">Tesis Consuelo Garcia Tamarit.pdf</field>
<field name="originalName">Tesis Consuelo Garcia Tamarit.pdf</field>
<field name="format">application/pdf</field>
<field name="size">8239726</field>
<field name="url">http://www.tdx.cat/bitstream/10803/307052/1/Tesis%20Consuelo%20Garcia%20Tamarit.pdf</field>
<field name="checksum">7926fc5f03ff0903b5310bbffd8df2bb</field>
<field name="checksumAlgorithm">MD5</field>
<field name="sid">1</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="bundle">
<field name="name">CC-LICENSE</field>
<element name="bitstreams">
<element name="bitstream">
<field name="name">license_url</field>
<field name="originalName">license_url</field>
<field name="format">text/plain; charset=utf-8</field>
<field name="size">52</field>
<field name="url">http://www.tdx.cat/bitstream/10803/307052/2/license_url</field>
<field name="checksum">81d062cbbb61e4032033a8fbcbca52da</field>
<field name="checksumAlgorithm">MD5</field>
<field name="sid">2</field>
</element>
<element name="bitstream">
<field name="name">license_text</field>
<field name="originalName">license_text</field>
<field name="format">text/html; charset=utf-8</field>
<field name="size">0</field>
<field name="url">http://www.tdx.cat/bitstream/10803/307052/3/license_text</field>
<field name="checksum">d41d8cd98f00b204e9800998ecf8427e</field>
<field name="checksumAlgorithm">MD5</field>
<field name="sid">3</field>
</element>
<element name="bitstream">
<field name="name">license_rdf</field>
<field name="originalName">license_rdf</field>
<field name="format">application/rdf+xml; charset=utf-8</field>
<field name="size">24987</field>
<field name="url">http://www.tdx.cat/bitstream/10803/307052/4/license_rdf</field>
<field name="checksum">b8cc019edc80f20696d96e983993d1e5</field>
<field name="checksumAlgorithm">MD5</field>
<field name="sid">4</field>
</element>
</element>
</element>
</element>
<element name="others">
<field name="handle">10803/307052</field>
<field name="identifier">oai:www.tdx.cat:10803/307052</field>
<field name="lastModifyDate">2017-09-13 09:57:23.491</field>
</element>
<element name="repository">
<field name="name">TDX</field>
<field name="mail">aco@csuc.cat</field>
</element>
</metadata>