<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<oai_dc:dc schemaLocation="http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd">
<dc:title>Proyecto "Empiezo a ser bilingüe"</dc:title>
<dc:creator>Fernández Trujillo, Ruth</dc:creator>
<dc:subject>Enseñanza bilingüe</dc:subject>
<dc:subject>educación infantil</dc:subject>
<dc:subject>cultura inglesa</dc:subject>
<dc:subject>Pedagogía</dc:subject>
<dc:subject>Bilingual teaching</dc:subject>
<dc:subject>Pre-Primary School</dc:subject>
<dc:subject>English Culture</dc:subject>
<dc:subject>Pedagogy</dc:subject>
<dc:description>This project pretends to deal with children of the second cycle of Pre-Primary School in English language from a bilingual perspective, so children would practise and learn this language through different daily activities that nowadays are developed in their own language (Spanish). Thus, it will allow children to learn new contents that would let us introduce them in a new culture, English culture. All this programme has been developed considering the characteristics of children of these ages and the possible difficulties that may arise when working with pupils that require special educational needs. The project also takes into account the importance of new technologies, so interesting and helpful to students and teachers in the teaching and learning process. This programme is different and should be considered as a complement of the traditional English language teaching in Pre-Primary.</dc:description>
<dc:description>Este proyecto pretende iniciar a los niños del segundo ciclo de Infantil en la lengua inglesa desde una perspectiva bilingüe, es decir, ampliando el uso y aprendizaje de dicho idioma en actividades cotidianas desarrolladas típicamente en la lengua materna (el castellano) a la vez que se introducen nuevos contenidos que adentran a los alumnos en una nueva cultura, la inglesa. En todo este planteamiento, el cual es complementario e independiente de la enseñanza tradicional del inglés en la Educación Infantil, se han tenido en cuenta las necesidades y características psicopedagógicas propias de los niños de esta edad así como las posibles difi cultades que se puedan plantear ante los alumnos con necesidades educativas especiales; sin olvidar la importancia de las nuevas tecnologías, tan motivadoras y grandes aliadas, tanto para el niño como para el maestro, en el proceso de enseñanza-aprendizaje.</dc:description>
<dc:publisher>Universidad de Alcalá: Escuela Universitaria Cardenal Cisneros</dc:publisher>
<dc:date>2009</dc:date>
<dc:type>text (article)</dc:type>
<dc:format>application/pdf</dc:format>
<dc:identifier>http://dialnet.unirioja.es/servlet/oaiart?codigo=3068575</dc:identifier>
<dc:identifier>(Revista) ISSN 1577-0338</dc:identifier>
<dc:source>Pulso: revista de educación, ISSN 1577-0338, Nº. 32, 2009, pags. 243-260</dc:source>
<dc:language>spa</dc:language>
<dc:rights>LICENCIA DE USO: Los documentos a texto completo incluidos en Dialnet son de acceso libre y propiedad de sus autores y/o editores. Por tanto, cualquier acto de reproducción, distribución, comunicación pública y/o transformación total o parcial requiere el consentimiento expreso y escrito de aquéllos. Cualquier enlace al texto completo de estos documentos deberá hacerse a través de la URL oficial de éstos en Dialnet. Más información: http://dialnet.unirioja.es/info/derechosOAI | INTELLECTUAL PROPERTY RIGHTS STATEMENT: Full text documents hosted by Dialnet are protected by copyright and/or related rights. This digital object is accessible without charge, but its use is subject to the licensing conditions set by its authors or editors. Unless expressly stated otherwise in the licensing conditions, you are free to linking, browsing, printing and making a copy for your own personal purposes. All other acts of reproduction and communication to the public are subject to the licensing conditions expressed by editors and authors and require consent from them. Any link to this document should be made using its official URL in Dialnet. More info: http://dialnet.unirioja.es/info/derechosOAI</dc:rights>
</oai_dc:dc>