<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<oai_dc:dc schemaLocation="http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd">
<dc:title>A Critical analysis of full-body interaction learning environments : towards novel design and evaluation methods</dc:title>
<dc:creator>Malinverni, Laura</dc:creator>
<dc:contributor>Parés, Narcís</dc:contributor>
<dc:contributor>Universitat Pompeu Fabra. Departament de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions</dc:contributor>
<dc:subject>Full-Body Interaction</dc:subject>
<dc:subject>Embodied Interaction</dc:subject>
<dc:subject>Learning</dc:subject>
<dc:subject>Child-Computer Interaction</dc:subject>
<dc:subject>Design methods</dc:subject>
<dc:subject>Evaluation methods</dc:subject>
<dc:subject>Design-based research</dc:subject>
<dc:subject>Participatory design</dc:subject>
<dc:subject>Multimodal analysis</dc:subject>
<dc:subject>Interacción de Cuerpo Entero</dc:subject>
<dc:subject>Aprendizaje</dc:subject>
<dc:subject>Interacción niño-ordenador</dc:subject>
<dc:subject>Métodos de diseño</dc:subject>
<dc:subject>Métodos de evaluación</dc:subject>
<dc:subject>Diseño participativo</dc:subject>
<dc:subject>Análisis multimodal</dc:subject>
<dc:subject>62</dc:subject>
<dc:description>Full-Body interaction represents a branch of research in embodied interaction that addresses the use of the whole body to interact with the physical and digital environment. Several researchers have suggested its potential to support learning processes and an increasing number of Full-Body Interaction Learning Environments (FUBILEs) have been developed. Nonetheless, the increasing importance of the field demands going beyond the initial novelty factor and better understand the specificities of this medium. This thesis focuses on exploring research methods that can allow a deeper understanding of FUBILEs to inform their design and their evaluation. Specifically, it addresses the effort of critically analyzing and proposing methodological approaches to evaluate meaning construction and learning in these environments. Its contributions will address the definition of design guidelines, of a methodological framework for the evaluation of FUBILEs and of a set of qualities that can be helpful to support experiential learning in these environments.</dc:description>
<dc:description>La Interacción de Cuerpo Entero propone la utilización de todo el cuerpo para interactuar con el entorno físico y digital. Diversos investigadores han sugerido su potencial para apoyar el aprendizaje y se han desarrollado varios entornos educativos basados en la interacción de cuerpo entero (Full-Body Interaction Learning Environments, FUBILEs). No obstante, el nivel de maduración de este ámbito requiere ir más allá del optimismo tecnológico inicial para poder comprender mejor las características de este medio. Esta tesis se centra analizar y proponer una serie de enfoques metodológicos que sirvan para evaluar la construcción de significado y el aprendizaje en estos entornos con el fin de informar su diseño y evaluación. Sus contribuciones se centrarán en la definición de guías de diseño, en la propuesta de un marco metodológico para la evaluación y en la definición de un conjunto de cualidades para apoyar el aprendizaje experiencial en este tipo de entornos.</dc:description>
<dc:description>Programa de doctorat en Tecnologies de la Informació i les Comunicacions</dc:description>
<dc:date>2016-09-15T10:17:15Z</dc:date>
<dc:date>2016-09-15T10:17:15Z</dc:date>
<dc:date>2016-07-27</dc:date>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</dc:type>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/publishedVersion</dc:type>
<dc:identifier>http://hdl.handle.net/10803/393856</dc:identifier>
<dc:language>eng</dc:language>
<dc:rights>L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/</dc:rights>
<dc:rights>http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/</dc:rights>
<dc:rights>info:eu-repo/semantics/openAccess</dc:rights>
<dc:format>310 p.</dc:format>
<dc:format>application/pdf</dc:format>
<dc:format>application/pdf</dc:format>
<dc:publisher>Universitat Pompeu Fabra</dc:publisher>
<dc:source>TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</dc:source>
</oai_dc:dc>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<dim:dim schemaLocation="http://www.dspace.org/xmlns/dspace/dim http://www.dspace.org/schema/dim.xsd">
<dim:field element="contributor" mdschema="dc">Universitat Pompeu Fabra. Departament de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions</dim:field>
<dim:field authority="5a3511db-6cfe-46e1-b5b3-ff964a4e30f1" confidence="-1" element="contributor" mdschema="dc" qualifier="author">Malinverni, Laura</dim:field>
<dim:field element="contributor" lang="en_US" mdschema="dc" qualifier="authoremail">laura.malinverni@upf.edu</dim:field>
<dim:field element="contributor" lang="en_US" mdschema="dc" qualifier="authoremailshow">true</dim:field>
<dim:field authority="1c3943c2-d596-4645-a1b3-0f2ffef3e6b7" confidence="-1" element="contributor" mdschema="dc" qualifier="director">Parés, Narcís</dim:field>
<dim:field element="contributor" lang="en_US" mdschema="dc" qualifier="authorsendemail">true</dim:field>
<dim:field element="date" mdschema="dc" qualifier="accessioned">2016-09-15T10:17:15Z</dim:field>
<dim:field element="date" mdschema="dc" qualifier="available">2016-09-15T10:17:15Z</dim:field>
<dim:field element="date" mdschema="dc" qualifier="issued">2016-07-27</dim:field>
<dim:field element="identifier" mdschema="dc" qualifier="uri">http://hdl.handle.net/10803/393856</dim:field>
<dim:field element="description" lang="en_US" mdschema="dc" qualifier="abstract">Full-Body interaction represents a branch of research in embodied interaction that addresses the use of the whole body to interact with the physical and digital environment. Several researchers have suggested its potential to support learning processes and an increasing number of Full-Body Interaction Learning Environments (FUBILEs) have been developed. Nonetheless, the increasing importance of the field demands going beyond the initial novelty factor and better understand the specificities of this medium. This thesis focuses on exploring research methods that can allow a deeper understanding of FUBILEs to inform their design and their evaluation. Specifically, it addresses the effort of critically analyzing and proposing methodological approaches to evaluate meaning construction and learning in these environments. Its contributions will address the definition of design guidelines, of a methodological framework for the evaluation of FUBILEs and of a set of qualities that can be helpful to support experiential learning in these environments.</dim:field>
<dim:field element="description" lang="en_US" mdschema="dc" qualifier="abstract">La Interacción de Cuerpo Entero propone la utilización de todo el cuerpo para interactuar con el entorno físico y digital. Diversos investigadores han sugerido su potencial para apoyar el aprendizaje y se han desarrollado varios entornos educativos basados en la interacción de cuerpo entero (Full-Body Interaction Learning Environments, FUBILEs). No obstante, el nivel de maduración de este ámbito requiere ir más allá del optimismo tecnológico inicial para poder comprender mejor las características de este medio. Esta tesis se centra analizar y proponer una serie de enfoques metodológicos que sirvan para evaluar la construcción de significado y el aprendizaje en estos entornos con el fin de informar su diseño y evaluación. Sus contribuciones se centrarán en la definición de guías de diseño, en la propuesta de un marco metodológico para la evaluación y en la definición de un conjunto de cualidades para apoyar el aprendizaje experiencial en este tipo de entornos.</dim:field>
<dim:field element="description" mdschema="dc" qualifier="degree">Programa de doctorat en Tecnologies de la Informació i les Comunicacions</dim:field>
<dim:field element="format" lang="en_US" mdschema="dc" qualifier="extent">310 p.</dim:field>
<dim:field element="format" mdschema="dc" qualifier="mimetype">application/pdf</dim:field>
<dim:field element="language" lang="en_US" mdschema="dc" qualifier="iso">eng</dim:field>
<dim:field element="publisher" mdschema="dc">Universitat Pompeu Fabra</dim:field>
<dim:field element="rights" mdschema="dc" qualifier="license">L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/</dim:field>
<dim:field element="rights" lang="*" mdschema="dc" qualifier="uri">http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/</dim:field>
<dim:field element="rights" mdschema="dc" qualifier="accessLevel">info:eu-repo/semantics/openAccess</dim:field>
<dim:field element="source" mdschema="dc">TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="en_US" mdschema="dc">Full-Body Interaction</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="en_US" mdschema="dc">Embodied Interaction</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="en_US" mdschema="dc">Learning</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="en_US" mdschema="dc">Child-Computer Interaction</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="en_US" mdschema="dc">Design methods</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="en_US" mdschema="dc">Evaluation methods</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="en_US" mdschema="dc">Design-based research</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="en_US" mdschema="dc">Participatory design</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="en_US" mdschema="dc">Multimodal analysis</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="en_US" mdschema="dc">Interacción de Cuerpo Entero</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="en_US" mdschema="dc">Aprendizaje</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="en_US" mdschema="dc">Interacción niño-ordenador</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="en_US" mdschema="dc">Métodos de diseño</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="en_US" mdschema="dc">Métodos de evaluación</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="en_US" mdschema="dc">Diseño participativo</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="en_US" mdschema="dc">Análisis multimodal</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="en_US" mdschema="dc" qualifier="udc">62</dim:field>
<dim:field element="title" lang="en_US" mdschema="dc">A Critical analysis of full-body interaction learning environments : towards novel design and evaluation methods</dim:field>
<dim:field element="type" mdschema="dc">info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</dim:field>
<dim:field element="type" mdschema="dc">info:eu-repo/semantics/publishedVersion</dim:field>
<dim:field element="embargo" lang="en_US" mdschema="dc" qualifier="terms">cap</dim:field>
</dim:dim>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<thesis schemaLocation="http://www.ndltd.org/standards/metadata/etdms/1.0/ http://www.ndltd.org/standards/metadata/etdms/1.0/etdms.xsd">
<title>A Critical analysis of full-body interaction learning environments : towards novel design and evaluation methods</title>
<creator>Malinverni, Laura</creator>
<contributor>laura.malinverni@upf.edu</contributor>
<contributor>true</contributor>
<contributor>Parés, Narcís</contributor>
<contributor>true</contributor>
<subject>Full-Body Interaction</subject>
<subject>Embodied Interaction</subject>
<subject>Learning</subject>
<subject>Child-Computer Interaction</subject>
<subject>Design methods</subject>
<subject>Evaluation methods</subject>
<subject>Design-based research</subject>
<subject>Participatory design</subject>
<subject>Multimodal analysis</subject>
<subject>Interacción de Cuerpo Entero</subject>
<subject>Aprendizaje</subject>
<subject>Interacción niño-ordenador</subject>
<subject>Métodos de diseño</subject>
<subject>Métodos de evaluación</subject>
<subject>Diseño participativo</subject>
<subject>Análisis multimodal</subject>
<description>Full-Body interaction represents a branch of research in embodied interaction that addresses the use of the whole body to interact with the physical and digital environment. Several researchers have suggested its potential to support learning processes and an increasing number of Full-Body Interaction Learning Environments (FUBILEs) have been developed. Nonetheless, the increasing importance of the field demands going beyond the initial novelty factor and better understand the specificities of this medium. This thesis focuses on exploring research methods that can allow a deeper understanding of FUBILEs to inform their design and their evaluation. Specifically, it addresses the effort of critically analyzing and proposing methodological approaches to evaluate meaning construction and learning in these environments. Its contributions will address the definition of design guidelines, of a methodological framework for the evaluation of FUBILEs and of a set of qualities that can be helpful to support experiential learning in these environments.</description>
<description>La Interacción de Cuerpo Entero propone la utilización de todo el cuerpo para interactuar con el entorno físico y digital. Diversos investigadores han sugerido su potencial para apoyar el aprendizaje y se han desarrollado varios entornos educativos basados en la interacción de cuerpo entero (Full-Body Interaction Learning Environments, FUBILEs). No obstante, el nivel de maduración de este ámbito requiere ir más allá del optimismo tecnológico inicial para poder comprender mejor las características de este medio. Esta tesis se centra analizar y proponer una serie de enfoques metodológicos que sirvan para evaluar la construcción de significado y el aprendizaje en estos entornos con el fin de informar su diseño y evaluación. Sus contribuciones se centrarán en la definición de guías de diseño, en la propuesta de un marco metodológico para la evaluación y en la definición de un conjunto de cualidades para apoyar el aprendizaje experiencial en este tipo de entornos.</description>
<date>2016-09-15</date>
<date>2016-09-15</date>
<date>2016-07-27</date>
<type>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</type>
<type>info:eu-repo/semantics/publishedVersion</type>
<identifier>http://hdl.handle.net/10803/393856</identifier>
<language>eng</language>
<rights>L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/</rights>
<rights>http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/</rights>
<rights>info:eu-repo/semantics/openAccess</rights>
<publisher>Universitat Pompeu Fabra</publisher>
<source>TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</source>
</thesis>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<record schemaLocation="http://www.loc.gov/MARC21/slim http://www.loc.gov/standards/marcxml/schema/MARC21slim.xsd">
<leader>00925njm 22002777a 4500</leader>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="042">
<subfield code="a">dc</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="720">
<subfield code="a">Malinverni, Laura</subfield>
<subfield code="e">author</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="260">
<subfield code="c">2016-07-27</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="520">
<subfield code="a">Full-Body interaction represents a branch of research in embodied interaction that addresses the use of the whole body to interact with the physical and digital environment. Several researchers have suggested its potential to support learning processes and an increasing number of Full-Body Interaction Learning Environments (FUBILEs) have been developed. Nonetheless, the increasing importance of the field demands going beyond the initial novelty factor and better understand the specificities of this medium. This thesis focuses on exploring research methods that can allow a deeper understanding of FUBILEs to inform their design and their evaluation. Specifically, it addresses the effort of critically analyzing and proposing methodological approaches to evaluate meaning construction and learning in these environments. Its contributions will address the definition of design guidelines, of a methodological framework for the evaluation of FUBILEs and of a set of qualities that can be helpful to support experiential learning in these environments.</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="520">
<subfield code="a">La Interacción de Cuerpo Entero propone la utilización de todo el cuerpo para interactuar con el entorno físico y digital. Diversos investigadores han sugerido su potencial para apoyar el aprendizaje y se han desarrollado varios entornos educativos basados en la interacción de cuerpo entero (Full-Body Interaction Learning Environments, FUBILEs). No obstante, el nivel de maduración de este ámbito requiere ir más allá del optimismo tecnológico inicial para poder comprender mejor las características de este medio. Esta tesis se centra analizar y proponer una serie de enfoques metodológicos que sirvan para evaluar la construcción de significado y el aprendizaje en estos entornos con el fin de informar su diseño y evaluación. Sus contribuciones se centrarán en la definición de guías de diseño, en la propuesta de un marco metodológico para la evaluación y en la definición de un conjunto de cualidades para apoyar el aprendizaje experiencial en este tipo de entornos.</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="8" ind2=" " tag="024">
<subfield code="a">http://hdl.handle.net/10803/393856</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Full-Body Interaction</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Embodied Interaction</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Learning</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Child-Computer Interaction</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Design methods</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Evaluation methods</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Design-based research</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Participatory design</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Multimodal analysis</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Interacción de Cuerpo Entero</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Aprendizaje</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Interacción niño-ordenador</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Métodos de diseño</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Métodos de evaluación</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Diseño participativo</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Análisis multimodal</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="0" ind2="0" tag="245">
<subfield code="a">A Critical analysis of full-body interaction learning environments : towards novel design and evaluation methods</subfield>
</datafield>
</record>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<record schemaLocation="http://www.loc.gov/MARC21/slim http://www.loc.gov/standards/marcxml/schema/MARC21slim.xsd">
<leader>nam a 5i 4500</leader>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Full-Body Interaction</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Embodied Interaction</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Learning</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Child-Computer Interaction</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Design methods</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Evaluation methods</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Design-based research</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Participatory design</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Multimodal analysis</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Interacción de Cuerpo Entero</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Aprendizaje</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Interacción niño-ordenador</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Métodos de diseño</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Métodos de evaluación</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Diseño participativo</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Análisis multimodal</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="1" ind2="0" tag="245">
<subfield code="a">A Critical analysis of full-body interaction learning environments : towards novel design and evaluation methods</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2="1" tag="264">
<subfield code="a">[Barcelona] :</subfield>
<subfield code="b">Universitat Pompeu Fabra,</subfield>
<subfield code="c">2016</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="4" ind2="0" tag="856">
<subfield code="z">Accés lliure</subfield>
<subfield code="u">http://hdl.handle.net/10803/393856</subfield>
</datafield>
<controlfield tag="007">cr |||||||||||</controlfield>
<controlfield tag="008">AAMMDDs2016 sp ||||fsm||||0|| 0 eng|c</controlfield>
<datafield ind1="1" ind2=" " tag="100">
<subfield code="a">Malinverni, Laura,</subfield>
<subfield code="e">autor</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="1" ind2=" " tag="100">
<subfield code="a">Programa de doctorat en Tecnologies de la Informació i les Comunicacions,</subfield>
<subfield code="e">degree</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="300">
<subfield code="a">1 recurs en línia (310 pàgines)</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="502">
<subfield code="g">Tesi</subfield>
<subfield code="b">Doctorat</subfield>
<subfield code="c">Universitat Pompeu Fabra. Departament de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions</subfield>
<subfield code="d">2016</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="2" ind2=" " tag="710">
<subfield code="a">Universitat Pompeu Fabra. Departament de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2="4" tag="655">
<subfield code="a">Tesis i dissertacions electròniques</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="1" ind2=" " tag="700">
<subfield code="a">Parés, Narcís,</subfield>
<subfield code="e">supervisor acadèmic</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="0" ind2=" " tag="730">
<subfield code="a">TDX</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="520">
<subfield code="a">Full-Body interaction represents a branch of research in embodied interaction that addresses the use of the whole body to interact with the physical and digital environment. Several researchers have suggested its potential to support learning processes and an increasing number of Full-Body Interaction Learning Environments (FUBILEs) have been developed. Nonetheless, the increasing importance of the field demands going beyond the initial novelty factor and better understand the specificities of this medium. This thesis focuses on exploring research methods that can allow a deeper understanding of FUBILEs to inform their design and their evaluation. Specifically, it addresses the effort of critically analyzing and proposing methodological approaches to evaluate meaning construction and learning in these environments. Its contributions will address the definition of design guidelines, of a methodological framework for the evaluation of FUBILEs and of a set of qualities that can be helpful to support experiential learning in these environments.</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="998">
<subfield code="a">f</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="040">
<subfield code="a">ES-BaCBU</subfield>
<subfield code="b">cat</subfield>
<subfield code="e">rda</subfield>
<subfield code="c">ES-BaCBU</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="336">
<subfield code="a">text</subfield>
<subfield code="b">txt</subfield>
<subfield code="2">rdacontent</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="337">
<subfield code="a">informàtic</subfield>
<subfield code="b">c</subfield>
<subfield code="2">rdamedia</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="338">
<subfield code="a">recurs en línia</subfield>
<subfield code="b">cr</subfield>
<subfield code="2">rdacarrier</subfield>
</datafield>
</record>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<mets ID=" DSpace_ITEM_10803-393856" OBJID=" hdl:10803/393856" PROFILE="DSpace METS SIP Profile 1.0" TYPE="DSpace ITEM" schemaLocation="http://www.loc.gov/METS/ http://www.loc.gov/standards/mets/mets.xsd">
<metsHdr CREATEDATE="2024-09-07T09:09:22Z">
<agent ROLE="CUSTODIAN" TYPE="ORGANIZATION">
<name>TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</name>
</agent>
</metsHdr>
<dmdSec ID="DMD_10803_393856">
<mdWrap MDTYPE="MODS">
<xmlData schemaLocation="http://www.loc.gov/mods/v3 http://www.loc.gov/standards/mods/v3/mods-3-1.xsd">
<mods:mods schemaLocation="http://www.loc.gov/mods/v3 http://www.loc.gov/standards/mods/v3/mods-3-1.xsd">
<mods:name>
<mods:role>
<mods:roleTerm type="text">author</mods:roleTerm>
</mods:role>
<mods:namePart>Malinverni, Laura</mods:namePart>
</mods:name>
<mods:name>
<mods:role>
<mods:roleTerm type="text">authoremail</mods:roleTerm>
</mods:role>
<mods:namePart>laura.malinverni@upf.edu</mods:namePart>
</mods:name>
<mods:name>
<mods:role>
<mods:roleTerm type="text">authoremailshow</mods:roleTerm>
</mods:role>
<mods:namePart>true</mods:namePart>
</mods:name>
<mods:name>
<mods:role>
<mods:roleTerm type="text">director</mods:roleTerm>
</mods:role>
<mods:namePart>Parés, Narcís</mods:namePart>
</mods:name>
<mods:name>
<mods:role>
<mods:roleTerm type="text">authorsendemail</mods:roleTerm>
</mods:role>
<mods:namePart>true</mods:namePart>
</mods:name>
<mods:extension>
<mods:dateAccessioned encoding="iso8601">2016-09-15T10:17:15Z</mods:dateAccessioned>
</mods:extension>
<mods:extension>
<mods:dateAvailable encoding="iso8601">2016-09-15T10:17:15Z</mods:dateAvailable>
</mods:extension>
<mods:originInfo>
<mods:dateIssued encoding="iso8601">2016-07-27</mods:dateIssued>
</mods:originInfo>
<mods:identifier type="uri">http://hdl.handle.net/10803/393856</mods:identifier>
<mods:abstract>Full-Body interaction represents a branch of research in embodied interaction that addresses the use of the whole body to interact with the physical and digital environment. Several researchers have suggested its potential to support learning processes and an increasing number of Full-Body Interaction Learning Environments (FUBILEs) have been developed. Nonetheless, the increasing importance of the field demands going beyond the initial novelty factor and better understand the specificities of this medium. This thesis focuses on exploring research methods that can allow a deeper understanding of FUBILEs to inform their design and their evaluation. Specifically, it addresses the effort of critically analyzing and proposing methodological approaches to evaluate meaning construction and learning in these environments. Its contributions will address the definition of design guidelines, of a methodological framework for the evaluation of FUBILEs and of a set of qualities that can be helpful to support experiential learning in these environments.La Interacción de Cuerpo Entero propone la utilización de todo el cuerpo para interactuar con el entorno físico y digital. Diversos investigadores han sugerido su potencial para apoyar el aprendizaje y se han desarrollado varios entornos educativos basados en la interacción de cuerpo entero (Full-Body Interaction Learning Environments, FUBILEs). No obstante, el nivel de maduración de este ámbito requiere ir más allá del optimismo tecnológico inicial para poder comprender mejor las características de este medio. Esta tesis se centra analizar y proponer una serie de enfoques metodológicos que sirvan para evaluar la construcción de significado y el aprendizaje en estos entornos con el fin de informar su diseño y evaluación. Sus contribuciones se centrarán en la definición de guías de diseño, en la propuesta de un marco metodológico para la evaluación y en la definición de un conjunto de cualidades para apoyar el aprendizaje experiencial en este tipo de entornos.</mods:abstract>
<mods:language>
<mods:languageTerm authority="rfc3066">eng</mods:languageTerm>
</mods:language>
<mods:subject>
<mods:topic>Full-Body Interaction</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Embodied Interaction</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Learning</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Child-Computer Interaction</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Design methods</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Evaluation methods</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Design-based research</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Participatory design</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Multimodal analysis</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Interacción de Cuerpo Entero</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Aprendizaje</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Interacción niño-ordenador</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Métodos de diseño</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Métodos de evaluación</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Diseño participativo</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Análisis multimodal</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:titleInfo>
<mods:title>A Critical analysis of full-body interaction learning environments : towards novel design and evaluation methods</mods:title>
</mods:titleInfo>
<mods:genre>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis info:eu-repo/semantics/publishedVersion</mods:genre>
</mods:mods>
</xmlData>
</mdWrap>
</dmdSec>
<amdSec ID="FO_10803_393856_1">
<techMD ID="TECH_O_10803_393856_1">
<mdWrap MDTYPE="PREMIS">
<xmlData schemaLocation="http://www.loc.gov/standards/premis http://www.loc.gov/standards/premis/PREMIS-v1-0.xsd">
<premis:premis>
<premis:object>
<premis:objectIdentifier>
<premis:objectIdentifierType>URL</premis:objectIdentifierType>
<premis:objectIdentifierValue>https://www.tdx.cat/bitstream/10803/393856/1/tlm.pdf</premis:objectIdentifierValue>
</premis:objectIdentifier>
<premis:objectCategory>File</premis:objectCategory>
<premis:objectCharacteristics>
<premis:fixity>
<premis:messageDigestAlgorithm>MD5</premis:messageDigestAlgorithm>
<premis:messageDigest>1a1c9ba6475053ef98c54a26dd2923ab</premis:messageDigest>
</premis:fixity>
<premis:size>25847610</premis:size>
<premis:format>
<premis:formatDesignation>
<premis:formatName>application/pdf</premis:formatName>
</premis:formatDesignation>
</premis:format>
</premis:objectCharacteristics>
<premis:originalName>tlm.pdf</premis:originalName>
</premis:object>
</premis:premis>
</xmlData>
</mdWrap>
</techMD>
</amdSec>
<amdSec ID="FT_10803_393856_5">
<techMD ID="TECH_T_10803_393856_5">
<mdWrap MDTYPE="PREMIS">
<xmlData schemaLocation="http://www.loc.gov/standards/premis http://www.loc.gov/standards/premis/PREMIS-v1-0.xsd">
<premis:premis>
<premis:object>
<premis:objectIdentifier>
<premis:objectIdentifierType>URL</premis:objectIdentifierType>
<premis:objectIdentifierValue>https://www.tdx.cat/bitstream/10803/393856/5/tlm.pdf.txt</premis:objectIdentifierValue>
</premis:objectIdentifier>
<premis:objectCategory>File</premis:objectCategory>
<premis:objectCharacteristics>
<premis:fixity>
<premis:messageDigestAlgorithm>MD5</premis:messageDigestAlgorithm>
<premis:messageDigest>d41d8cd98f00b204e9800998ecf8427e</premis:messageDigest>
</premis:fixity>
<premis:size>0</premis:size>
<premis:format>
<premis:formatDesignation>
<premis:formatName>text/plain</premis:formatName>
</premis:formatDesignation>
</premis:format>
</premis:objectCharacteristics>
<premis:originalName>tlm.pdf.txt</premis:originalName>
</premis:object>
</premis:premis>
</xmlData>
</mdWrap>
</techMD>
</amdSec>
<fileSec>
<fileGrp USE="ORIGINAL">
<file ADMID="FO_10803_393856_1" CHECKSUM="1a1c9ba6475053ef98c54a26dd2923ab" CHECKSUMTYPE="MD5" GROUPID="GROUP_BITSTREAM_10803_393856_1" ID="BITSTREAM_ORIGINAL_10803_393856_1" MIMETYPE="application/pdf" SEQ="1" SIZE="25847610">
</file>
</fileGrp>
<fileGrp USE="TEXT">
<file ADMID="FT_10803_393856_5" CHECKSUM="d41d8cd98f00b204e9800998ecf8427e" CHECKSUMTYPE="MD5" GROUPID="GROUP_BITSTREAM_10803_393856_5" ID="BITSTREAM_TEXT_10803_393856_5" MIMETYPE="text/plain" SEQ="5" SIZE="0">
</file>
</fileGrp>
</fileSec>
<structMap LABEL="DSpace Object" TYPE="LOGICAL">
<div ADMID="DMD_10803_393856" TYPE="DSpace Object Contents">
<div TYPE="DSpace BITSTREAM">
</div>
</div>
</structMap>
</mets>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<mods:mods schemaLocation="http://www.loc.gov/mods/v3 http://www.loc.gov/standards/mods/v3/mods-3-1.xsd">
<mods:name>
<mods:namePart>Malinverni, Laura</mods:namePart>
</mods:name>
<mods:extension>
<mods:dateAvailable encoding="iso8601">2016-09-15T10:17:15Z</mods:dateAvailable>
</mods:extension>
<mods:extension>
<mods:dateAccessioned encoding="iso8601">2016-09-15T10:17:15Z</mods:dateAccessioned>
</mods:extension>
<mods:originInfo>
<mods:dateIssued encoding="iso8601">2016-07-27</mods:dateIssued>
</mods:originInfo>
<mods:identifier type="uri">http://hdl.handle.net/10803/393856</mods:identifier>
<mods:abstract>Full-Body interaction represents a branch of research in embodied interaction that addresses the use of the whole body to interact with the physical and digital environment. Several researchers have suggested its potential to support learning processes and an increasing number of Full-Body Interaction Learning Environments (FUBILEs) have been developed. Nonetheless, the increasing importance of the field demands going beyond the initial novelty factor and better understand the specificities of this medium. This thesis focuses on exploring research methods that can allow a deeper understanding of FUBILEs to inform their design and their evaluation. Specifically, it addresses the effort of critically analyzing and proposing methodological approaches to evaluate meaning construction and learning in these environments. Its contributions will address the definition of design guidelines, of a methodological framework for the evaluation of FUBILEs and of a set of qualities that can be helpful to support experiential learning in these environments.</mods:abstract>
<mods:abstract>La Interacción de Cuerpo Entero propone la utilización de todo el cuerpo para interactuar con el entorno físico y digital. Diversos investigadores han sugerido su potencial para apoyar el aprendizaje y se han desarrollado varios entornos educativos basados en la interacción de cuerpo entero (Full-Body Interaction Learning Environments, FUBILEs). No obstante, el nivel de maduración de este ámbito requiere ir más allá del optimismo tecnológico inicial para poder comprender mejor las características de este medio. Esta tesis se centra analizar y proponer una serie de enfoques metodológicos que sirvan para evaluar la construcción de significado y el aprendizaje en estos entornos con el fin de informar su diseño y evaluación. Sus contribuciones se centrarán en la definición de guías de diseño, en la propuesta de un marco metodológico para la evaluación y en la definición de un conjunto de cualidades para apoyar el aprendizaje experiencial en este tipo de entornos.</mods:abstract>
<mods:language>
<mods:languageTerm>eng</mods:languageTerm>
</mods:language>
<mods:accessCondition type="useAndReproduction">L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/</mods:accessCondition>
<mods:accessCondition type="useAndReproduction">http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/</mods:accessCondition>
<mods:accessCondition type="useAndReproduction">info:eu-repo/semantics/openAccess</mods:accessCondition>
<mods:subject>
<mods:topic>Full-Body Interaction</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Embodied Interaction</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Learning</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Child-Computer Interaction</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Design methods</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Evaluation methods</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Design-based research</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Participatory design</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Multimodal analysis</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Interacción de Cuerpo Entero</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Aprendizaje</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Interacción niño-ordenador</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Métodos de diseño</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Métodos de evaluación</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Diseño participativo</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Análisis multimodal</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:titleInfo>
<mods:title>A Critical analysis of full-body interaction learning environments : towards novel design and evaluation methods</mods:title>
</mods:titleInfo>
<mods:genre>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</mods:genre>
<mods:genre>info:eu-repo/semantics/publishedVersion</mods:genre>
</mods:mods>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<oaire:record schemaLocation="http://namespaceopenaire.eu/schema/oaire/">
<dc:title>A Critical analysis of full-body interaction learning environments : towards novel design and evaluation methods</dc:title>
<datacite:creator>
<datacite:creatorName>Malinverni, Laura</datacite:creatorName>
</datacite:creator>
<datacite:contributor>laura.malinverni@upf.edu</datacite:contributor>
<datacite:contributor>true</datacite:contributor>
<datacite:contributor>Parés, Narcís</datacite:contributor>
<datacite:contributor>true</datacite:contributor>
<datacite:contributor>Universitat Pompeu Fabra. Departament de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions</datacite:contributor>
<dc:subject>Full-Body Interaction</dc:subject>
<dc:subject>Embodied Interaction</dc:subject>
<dc:subject>Learning</dc:subject>
<dc:subject>Child-Computer Interaction</dc:subject>
<dc:subject>Design methods</dc:subject>
<dc:subject>Evaluation methods</dc:subject>
<dc:subject>Design-based research</dc:subject>
<dc:subject>Participatory design</dc:subject>
<dc:subject>Multimodal analysis</dc:subject>
<dc:subject>Interacción de Cuerpo Entero</dc:subject>
<dc:subject>Aprendizaje</dc:subject>
<dc:subject>Interacción niño-ordenador</dc:subject>
<dc:subject>Métodos de diseño</dc:subject>
<dc:subject>Métodos de evaluación</dc:subject>
<dc:subject>Diseño participativo</dc:subject>
<dc:subject>Análisis multimodal</dc:subject>
<dc:subject>62</dc:subject>
<dc:description>Full-Body interaction represents a branch of research in embodied interaction that addresses the use of the whole body to interact with the physical and digital environment. Several researchers have suggested its potential to support learning processes and an increasing number of Full-Body Interaction Learning Environments (FUBILEs) have been developed. Nonetheless, the increasing importance of the field demands going beyond the initial novelty factor and better understand the specificities of this medium. This thesis focuses on exploring research methods that can allow a deeper understanding of FUBILEs to inform their design and their evaluation. Specifically, it addresses the effort of critically analyzing and proposing methodological approaches to evaluate meaning construction and learning in these environments. Its contributions will address the definition of design guidelines, of a methodological framework for the evaluation of FUBILEs and of a set of qualities that can be helpful to support experiential learning in these environments.</dc:description>
<dc:description>La Interacción de Cuerpo Entero propone la utilización de todo el cuerpo para interactuar con el entorno físico y digital. Diversos investigadores han sugerido su potencial para apoyar el aprendizaje y se han desarrollado varios entornos educativos basados en la interacción de cuerpo entero (Full-Body Interaction Learning Environments, FUBILEs). No obstante, el nivel de maduración de este ámbito requiere ir más allá del optimismo tecnológico inicial para poder comprender mejor las características de este medio. Esta tesis se centra analizar y proponer una serie de enfoques metodológicos que sirvan para evaluar la construcción de significado y el aprendizaje en estos entornos con el fin de informar su diseño y evaluación. Sus contribuciones se centrarán en la definición de guías de diseño, en la propuesta de un marco metodológico para la evaluación y en la definición de un conjunto de cualidades para apoyar el aprendizaje experiencial en este tipo de entornos.</dc:description>
<dc:description>Programa de doctorat en Tecnologies de la Informació i les Comunicacions</dc:description>
<dc:date>2016-09-15T10:17:15Z</dc:date>
<dc:date>2016-09-15T10:17:15Z</dc:date>
<dc:date>2016-07-27</dc:date>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</dc:type>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/publishedVersion</dc:type>
<datacite:alternateIdentifier>http://hdl.handle.net/10803/393856</datacite:alternateIdentifier>
<dc:language>eng</dc:language>
<dc:rights>L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/</dc:rights>
<dc:rights>http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/</dc:rights>
<dc:rights>info:eu-repo/semantics/openAccess</dc:rights>
<dc:format>310 p.</dc:format>
<dc:format>application/pdf</dc:format>
<dc:format>application/pdf</dc:format>
<dc:publisher>Universitat Pompeu Fabra</dc:publisher>
<dc:source>TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</dc:source>
<oaire:file>https://www.tdx.cat/bitstream/10803/393856/1/tlm.pdf</oaire:file>
</oaire:record>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<atom:entry schemaLocation="http://www.w3.org/2005/Atom http://www.kbcafe.com/rss/atom.xsd.xml">
<atom:id>http://hdl.handle.net/10803/393856/ore.xml</atom:id>
<atom:published>2016-09-15T10:17:15Z</atom:published>
<atom:updated>2016-09-15T10:17:15Z</atom:updated>
<atom:source>
<atom:generator>TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</atom:generator>
</atom:source>
<atom:title>A Critical analysis of full-body interaction learning environments : towards novel design and evaluation methods</atom:title>
<atom:author>
<atom:name>Malinverni, Laura</atom:name>
</atom:author>
<oreatom:triples>
<rdf:Description about="http://hdl.handle.net/10803/393856/ore.xml#atom">
<dcterms:modified>2016-09-15T10:17:15Z</dcterms:modified>
</rdf:Description>
<rdf:Description about="https://www.tdx.cat/bitstream/10803/393856/1/tlm.pdf">
<dcterms:description>ORIGINAL</dcterms:description>
</rdf:Description>
<rdf:Description about="https://www.tdx.cat/bitstream/10803/393856/2/license_url">
<dcterms:description>CC-LICENSE</dcterms:description>
</rdf:Description>
<rdf:Description about="https://www.tdx.cat/bitstream/10803/393856/3/license_text">
<dcterms:description>CC-LICENSE</dcterms:description>
</rdf:Description>
<rdf:Description about="https://www.tdx.cat/bitstream/10803/393856/4/license_rdf">
<dcterms:description>CC-LICENSE</dcterms:description>
</rdf:Description>
<rdf:Description about="https://www.tdx.cat/bitstream/10803/393856/5/tlm.pdf.txt">
<dcterms:description>TEXT</dcterms:description>
</rdf:Description>
<rdf:Description about="https://www.tdx.cat/bitstream/10803/393856/6/tlm.pdf.xml">
<dcterms:description>MEDIA_DOCUMENT</dcterms:description>
</rdf:Description>
</oreatom:triples>
</atom:entry>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<qdc:qualifieddc schemaLocation="http://purl.org/dc/elements/1.1/ http://dublincore.org/schemas/xmls/qdc/2006/01/06/dc.xsd http://purl.org/dc/terms/ http://dublincore.org/schemas/xmls/qdc/2006/01/06/dcterms.xsd http://dspace.org/qualifieddc/ http://www.ukoln.ac.uk/metadata/dcmi/xmlschema/qualifieddc.xsd">
<dc:title>A Critical analysis of full-body interaction learning environments : towards novel design and evaluation methods</dc:title>
<dc:creator>Malinverni, Laura</dc:creator>
<dc:contributor>Parés, Narcís</dc:contributor>
<dc:subject>Full-Body Interaction</dc:subject>
<dc:subject>Embodied Interaction</dc:subject>
<dc:subject>Learning</dc:subject>
<dc:subject>Child-Computer Interaction</dc:subject>
<dc:subject>Design methods</dc:subject>
<dc:subject>Evaluation methods</dc:subject>
<dc:subject>Design-based research</dc:subject>
<dc:subject>Participatory design</dc:subject>
<dc:subject>Multimodal analysis</dc:subject>
<dc:subject>Interacción de Cuerpo Entero</dc:subject>
<dc:subject>Aprendizaje</dc:subject>
<dc:subject>Interacción niño-ordenador</dc:subject>
<dc:subject>Métodos de diseño</dc:subject>
<dc:subject>Métodos de evaluación</dc:subject>
<dc:subject>Diseño participativo</dc:subject>
<dc:subject>Análisis multimodal</dc:subject>
<dcterms:abstract>Full-Body interaction represents a branch of research in embodied interaction that addresses the use of the whole body to interact with the physical and digital environment. Several researchers have suggested its potential to support learning processes and an increasing number of Full-Body Interaction Learning Environments (FUBILEs) have been developed. Nonetheless, the increasing importance of the field demands going beyond the initial novelty factor and better understand the specificities of this medium. This thesis focuses on exploring research methods that can allow a deeper understanding of FUBILEs to inform their design and their evaluation. Specifically, it addresses the effort of critically analyzing and proposing methodological approaches to evaluate meaning construction and learning in these environments. Its contributions will address the definition of design guidelines, of a methodological framework for the evaluation of FUBILEs and of a set of qualities that can be helpful to support experiential learning in these environments.</dcterms:abstract>
<dcterms:abstract>La Interacción de Cuerpo Entero propone la utilización de todo el cuerpo para interactuar con el entorno físico y digital. Diversos investigadores han sugerido su potencial para apoyar el aprendizaje y se han desarrollado varios entornos educativos basados en la interacción de cuerpo entero (Full-Body Interaction Learning Environments, FUBILEs). No obstante, el nivel de maduración de este ámbito requiere ir más allá del optimismo tecnológico inicial para poder comprender mejor las características de este medio. Esta tesis se centra analizar y proponer una serie de enfoques metodológicos que sirvan para evaluar la construcción de significado y el aprendizaje en estos entornos con el fin de informar su diseño y evaluación. Sus contribuciones se centrarán en la definición de guías de diseño, en la propuesta de un marco metodológico para la evaluación y en la definición de un conjunto de cualidades para apoyar el aprendizaje experiencial en este tipo de entornos.</dcterms:abstract>
<dcterms:dateAccepted>2016-09-15T10:17:15Z</dcterms:dateAccepted>
<dcterms:available>2016-09-15T10:17:15Z</dcterms:available>
<dcterms:created>2016-09-15T10:17:15Z</dcterms:created>
<dcterms:issued>2016-07-27</dcterms:issued>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</dc:type>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/publishedVersion</dc:type>
<dc:identifier>http://hdl.handle.net/10803/393856</dc:identifier>
<dc:language>eng</dc:language>
<dc:rights>L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/</dc:rights>
<dc:rights>http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/</dc:rights>
<dc:rights>info:eu-repo/semantics/openAccess</dc:rights>
<dc:publisher>Universitat Pompeu Fabra</dc:publisher>
<dc:source>TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</dc:source>
</qdc:qualifieddc>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<rdf:RDF schemaLocation="http://www.openarchives.org/OAI/2.0/rdf/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/rdf.xsd">
<ow:Publication about="oai:www.tdx.cat:10803/393856">
<dc:title>A Critical analysis of full-body interaction learning environments : towards novel design and evaluation methods</dc:title>
<dc:creator>Malinverni, Laura</dc:creator>
<dc:contributor>laura.malinverni@upf.edu</dc:contributor>
<dc:contributor>true</dc:contributor>
<dc:contributor>Parés, Narcís</dc:contributor>
<dc:contributor>true</dc:contributor>
<dc:subject>Full-Body Interaction</dc:subject>
<dc:subject>Embodied Interaction</dc:subject>
<dc:subject>Learning</dc:subject>
<dc:subject>Child-Computer Interaction</dc:subject>
<dc:subject>Design methods</dc:subject>
<dc:subject>Evaluation methods</dc:subject>
<dc:subject>Design-based research</dc:subject>
<dc:subject>Participatory design</dc:subject>
<dc:subject>Multimodal analysis</dc:subject>
<dc:subject>Interacción de Cuerpo Entero</dc:subject>
<dc:subject>Aprendizaje</dc:subject>
<dc:subject>Interacción niño-ordenador</dc:subject>
<dc:subject>Métodos de diseño</dc:subject>
<dc:subject>Métodos de evaluación</dc:subject>
<dc:subject>Diseño participativo</dc:subject>
<dc:subject>Análisis multimodal</dc:subject>
<dc:description>Full-Body interaction represents a branch of research in embodied interaction that addresses the use of the whole body to interact with the physical and digital environment. Several researchers have suggested its potential to support learning processes and an increasing number of Full-Body Interaction Learning Environments (FUBILEs) have been developed. Nonetheless, the increasing importance of the field demands going beyond the initial novelty factor and better understand the specificities of this medium. This thesis focuses on exploring research methods that can allow a deeper understanding of FUBILEs to inform their design and their evaluation. Specifically, it addresses the effort of critically analyzing and proposing methodological approaches to evaluate meaning construction and learning in these environments. Its contributions will address the definition of design guidelines, of a methodological framework for the evaluation of FUBILEs and of a set of qualities that can be helpful to support experiential learning in these environments.</dc:description>
<dc:description>La Interacción de Cuerpo Entero propone la utilización de todo el cuerpo para interactuar con el entorno físico y digital. Diversos investigadores han sugerido su potencial para apoyar el aprendizaje y se han desarrollado varios entornos educativos basados en la interacción de cuerpo entero (Full-Body Interaction Learning Environments, FUBILEs). No obstante, el nivel de maduración de este ámbito requiere ir más allá del optimismo tecnológico inicial para poder comprender mejor las características de este medio. Esta tesis se centra analizar y proponer una serie de enfoques metodológicos que sirvan para evaluar la construcción de significado y el aprendizaje en estos entornos con el fin de informar su diseño y evaluación. Sus contribuciones se centrarán en la definición de guías de diseño, en la propuesta de un marco metodológico para la evaluación y en la definición de un conjunto de cualidades para apoyar el aprendizaje experiencial en este tipo de entornos.</dc:description>
<dc:date>2016-09-15T10:17:15Z</dc:date>
<dc:date>2016-09-15T10:17:15Z</dc:date>
<dc:date>2016-07-27</dc:date>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</dc:type>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/publishedVersion</dc:type>
<dc:identifier>http://hdl.handle.net/10803/393856</dc:identifier>
<dc:language>eng</dc:language>
<dc:rights>L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/</dc:rights>
<dc:rights>http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/</dc:rights>
<dc:rights>info:eu-repo/semantics/openAccess</dc:rights>
<dc:publisher>Universitat Pompeu Fabra</dc:publisher>
<dc:source>TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</dc:source>
</ow:Publication>
</rdf:RDF>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<uketd_dc:uketddc schemaLocation="http://naca.central.cranfield.ac.uk/ethos-oai/2.0/ http://naca.central.cranfield.ac.uk/ethos-oai/2.0/uketd_dc.xsd">
<dc:title>A Critical analysis of full-body interaction learning environments : towards novel design and evaluation methods</dc:title>
<dc:creator>Malinverni, Laura</dc:creator>
<dcterms:abstract>Full-Body interaction represents a branch of research in embodied interaction that addresses the use of the whole body to interact with the physical and digital environment. Several researchers have suggested its potential to support learning processes and an increasing number of Full-Body Interaction Learning Environments (FUBILEs) have been developed. Nonetheless, the increasing importance of the field demands going beyond the initial novelty factor and better understand the specificities of this medium. This thesis focuses on exploring research methods that can allow a deeper understanding of FUBILEs to inform their design and their evaluation. Specifically, it addresses the effort of critically analyzing and proposing methodological approaches to evaluate meaning construction and learning in these environments. Its contributions will address the definition of design guidelines, of a methodological framework for the evaluation of FUBILEs and of a set of qualities that can be helpful to support experiential learning in these environments.</dcterms:abstract>
<dcterms:abstract>La Interacción de Cuerpo Entero propone la utilización de todo el cuerpo para interactuar con el entorno físico y digital. Diversos investigadores han sugerido su potencial para apoyar el aprendizaje y se han desarrollado varios entornos educativos basados en la interacción de cuerpo entero (Full-Body Interaction Learning Environments, FUBILEs). No obstante, el nivel de maduración de este ámbito requiere ir más allá del optimismo tecnológico inicial para poder comprender mejor las características de este medio. Esta tesis se centra analizar y proponer una serie de enfoques metodológicos que sirvan para evaluar la construcción de significado y el aprendizaje en estos entornos con el fin de informar su diseño y evaluación. Sus contribuciones se centrarán en la definición de guías de diseño, en la propuesta de un marco metodológico para la evaluación y en la definición de un conjunto de cualidades para apoyar el aprendizaje experiencial en este tipo de entornos.</dcterms:abstract>
<uketdterms:institution>Universitat Pompeu Fabra</uketdterms:institution>
<dcterms:issued>2016-07-27</dcterms:issued>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</dc:type>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/publishedVersion</dc:type>
<dc:language type="dcterms:ISO639-2">eng</dc:language>
<dcterms:isReferencedBy>http://hdl.handle.net/10803/393856</dcterms:isReferencedBy>
<dc:identifier type="dcterms:URI">https://www.tdx.cat/bitstream/10803/393856/1/tlm.pdf</dc:identifier>
<uketdterms:checksum type="uketdterms:MD5">1a1c9ba6475053ef98c54a26dd2923ab</uketdterms:checksum>
<dcterms:hasFormat>https://www.tdx.cat/bitstream/10803/393856/5/tlm.pdf.txt</dcterms:hasFormat>
<uketdterms:checksum type="uketdterms:MD5">d41d8cd98f00b204e9800998ecf8427e</uketdterms:checksum>
<uketdterms:embargodate>cap</uketdterms:embargodate>
<dc:subject>Full-Body Interaction</dc:subject>
<dc:subject>Embodied Interaction</dc:subject>
<dc:subject>Learning</dc:subject>
<dc:subject>Child-Computer Interaction</dc:subject>
<dc:subject>Design methods</dc:subject>
<dc:subject>Evaluation methods</dc:subject>
<dc:subject>Design-based research</dc:subject>
<dc:subject>Participatory design</dc:subject>
<dc:subject>Multimodal analysis</dc:subject>
<dc:subject>Interacción de Cuerpo Entero</dc:subject>
<dc:subject>Aprendizaje</dc:subject>
<dc:subject>Interacción niño-ordenador</dc:subject>
<dc:subject>Métodos de diseño</dc:subject>
<dc:subject>Métodos de evaluación</dc:subject>
<dc:subject>Diseño participativo</dc:subject>
<dc:subject>Análisis multimodal</dc:subject>
</uketd_dc:uketddc>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<metadata schemaLocation="http://www.lyncode.com/xoai http://www.lyncode.com/xsd/xoai.xsd">
<element name="dc">
<element name="contributor">
<element name="none">
<field name="value">Universitat Pompeu Fabra. Departament de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions</field>
</element>
<element name="author">
<element name="none">
<field name="value">Malinverni, Laura</field>
<field name="authority">5a3511db-6cfe-46e1-b5b3-ff964a4e30f1</field>
<field name="confidence">-1</field>
</element>
</element>
<element name="authoremail">
<element name="en_US">
<field name="value">laura.malinverni@upf.edu</field>
</element>
</element>
<element name="authoremailshow">
<element name="en_US">
<field name="value">true</field>
</element>
</element>
<element name="director">
<element name="none">
<field name="value">Parés, Narcís</field>
<field name="authority">1c3943c2-d596-4645-a1b3-0f2ffef3e6b7</field>
<field name="confidence">-1</field>
</element>
</element>
<element name="authorsendemail">
<element name="en_US">
<field name="value">true</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="date">
<element name="accessioned">
<element name="none">
<field name="value">2016-09-15T10:17:15Z</field>
</element>
</element>
<element name="available">
<element name="none">
<field name="value">2016-09-15T10:17:15Z</field>
</element>
</element>
<element name="issued">
<element name="none">
<field name="value">2016-07-27</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="identifier">
<element name="uri">
<element name="none">
<field name="value">http://hdl.handle.net/10803/393856</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="description">
<element name="abstract">
<element name="en_US">
<field name="value">Full-Body interaction represents a branch of research in embodied interaction that addresses the use of the whole body to interact with the physical and digital environment. Several researchers have suggested its potential to support learning processes and an increasing number of Full-Body Interaction Learning Environments (FUBILEs) have been developed. Nonetheless, the increasing importance of the field demands going beyond the initial novelty factor and better understand the specificities of this medium. This thesis focuses on exploring research methods that can allow a deeper understanding of FUBILEs to inform their design and their evaluation. Specifically, it addresses the effort of critically analyzing and proposing methodological approaches to evaluate meaning construction and learning in these environments. Its contributions will address the definition of design guidelines, of a methodological framework for the evaluation of FUBILEs and of a set of qualities that can be helpful to support experiential learning in these environments.</field>
<field name="value">La Interacción de Cuerpo Entero propone la utilización de todo el cuerpo para interactuar con el entorno físico y digital. Diversos investigadores han sugerido su potencial para apoyar el aprendizaje y se han desarrollado varios entornos educativos basados en la interacción de cuerpo entero (Full-Body Interaction Learning Environments, FUBILEs). No obstante, el nivel de maduración de este ámbito requiere ir más allá del optimismo tecnológico inicial para poder comprender mejor las características de este medio. Esta tesis se centra analizar y proponer una serie de enfoques metodológicos que sirvan para evaluar la construcción de significado y el aprendizaje en estos entornos con el fin de informar su diseño y evaluación. Sus contribuciones se centrarán en la definición de guías de diseño, en la propuesta de un marco metodológico para la evaluación y en la definición de un conjunto de cualidades para apoyar el aprendizaje experiencial en este tipo de entornos.</field>
</element>
</element>
<element name="degree">
<element name="none">
<field name="value">Programa de doctorat en Tecnologies de la Informació i les Comunicacions</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="format">
<element name="extent">
<element name="en_US">
<field name="value">310 p.</field>
</element>
</element>
<element name="mimetype">
<element name="none">
<field name="value">application/pdf</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="language">
<element name="iso">
<element name="en_US">
<field name="value">eng</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="publisher">
<element name="none">
<field name="value">Universitat Pompeu Fabra</field>
</element>
</element>
<element name="rights">
<element name="license">
<element name="none">
<field name="value">L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/</field>
</element>
</element>
<element name="uri">
<element name="*">
<field name="value">http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/</field>
</element>
</element>
<element name="accessLevel">
<element name="none">
<field name="value">info:eu-repo/semantics/openAccess</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="source">
<element name="none">
<field name="value">TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</field>
</element>
</element>
<element name="subject">
<element name="en_US">
<field name="value">Full-Body Interaction</field>
<field name="value">Embodied Interaction</field>
<field name="value">Learning</field>
<field name="value">Child-Computer Interaction</field>
<field name="value">Design methods</field>
<field name="value">Evaluation methods</field>
<field name="value">Design-based research</field>
<field name="value">Participatory design</field>
<field name="value">Multimodal analysis</field>
<field name="value">Interacción de Cuerpo Entero</field>
<field name="value">Aprendizaje</field>
<field name="value">Interacción niño-ordenador</field>
<field name="value">Métodos de diseño</field>
<field name="value">Métodos de evaluación</field>
<field name="value">Diseño participativo</field>
<field name="value">Análisis multimodal</field>
</element>
<element name="udc">
<element name="en_US">
<field name="value">62</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="title">
<element name="en_US">
<field name="value">A Critical analysis of full-body interaction learning environments : towards novel design and evaluation methods</field>
</element>
</element>
<element name="type">
<element name="none">
<field name="value">info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</field>
<field name="value">info:eu-repo/semantics/publishedVersion</field>
</element>
</element>
<element name="embargo">
<element name="terms">
<element name="en_US">
<field name="value">cap</field>
</element>
</element>
</element>
</element>
<element name="bundles">
<element name="bundle">
<field name="name">ORIGINAL</field>
<element name="bitstreams">
<element name="bitstream">
<field name="name">tlm.pdf</field>
<field name="originalName">tlm.pdf</field>
<field name="format">application/pdf</field>
<field name="size">25847610</field>
<field name="url">https://www.tdx.cat/bitstream/10803/393856/1/tlm.pdf</field>
<field name="checksum">1a1c9ba6475053ef98c54a26dd2923ab</field>
<field name="checksumAlgorithm">MD5</field>
<field name="sid">1</field>
<field name="drm">open access</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="bundle">
<field name="name">CC-LICENSE</field>
<element name="bitstreams">
<element name="bitstream">
<field name="name">license_url</field>
<field name="originalName">license_url</field>
<field name="format">text/plain; charset=utf-8</field>
<field name="size">49</field>
<field name="url">https://www.tdx.cat/bitstream/10803/393856/2/license_url</field>
<field name="checksum">924993ce0b3ba389f79f32a1b2735415</field>
<field name="checksumAlgorithm">MD5</field>
<field name="sid">2</field>
<field name="drm">open access</field>
</element>
<element name="bitstream">
<field name="name">license_text</field>
<field name="originalName">license_text</field>
<field name="format">text/html; charset=utf-8</field>
<field name="size">0</field>
<field name="url">https://www.tdx.cat/bitstream/10803/393856/3/license_text</field>
<field name="checksum">d41d8cd98f00b204e9800998ecf8427e</field>
<field name="checksumAlgorithm">MD5</field>
<field name="sid">3</field>
<field name="drm">open access</field>
</element>
<element name="bitstream">
<field name="name">license_rdf</field>
<field name="originalName">license_rdf</field>
<field name="format">application/rdf+xml; charset=utf-8</field>
<field name="size">0</field>
<field name="url">https://www.tdx.cat/bitstream/10803/393856/4/license_rdf</field>
<field name="checksum">d41d8cd98f00b204e9800998ecf8427e</field>
<field name="checksumAlgorithm">MD5</field>
<field name="sid">4</field>
<field name="drm">open access</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="bundle">
<field name="name">TEXT</field>
<element name="bitstreams">
<element name="bitstream">
<field name="name">tlm.pdf.txt</field>
<field name="originalName">tlm.pdf.txt</field>
<field name="description">Extracted text</field>
<field name="format">text/plain</field>
<field name="size">0</field>
<field name="url">https://www.tdx.cat/bitstream/10803/393856/5/tlm.pdf.txt</field>
<field name="checksum">d41d8cd98f00b204e9800998ecf8427e</field>
<field name="checksumAlgorithm">MD5</field>
<field name="sid">5</field>
<field name="drm">open access</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="bundle">
<field name="name">MEDIA_DOCUMENT</field>
<element name="bitstreams">
<element name="bitstream">
<field name="name">tlm.pdf.xml</field>
<field name="originalName">tlm.pdf.xml</field>
<field name="description">Document Consulta</field>
<field name="format">text/xml</field>
<field name="size">106</field>
<field name="url">https://www.tdx.cat/bitstream/10803/393856/6/tlm.pdf.xml</field>
<field name="checksum">c042a064e1b04d838ec2874d6ffd2acc</field>
<field name="checksumAlgorithm">MD5</field>
<field name="sid">6</field>
<field name="drm">open access</field>
</element>
</element>
</element>
</element>
<element name="others">
<field name="handle">10803/393856</field>
<field name="identifier">oai:www.tdx.cat:10803/393856</field>
<field name="lastModifyDate">2024-03-15 11:58:02.661</field>
<field name="drm">open access</field>
</element>
<element name="repository">
<field name="name">TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</field>
<field name="mail">pir@csuc.cat</field>
</element>
</metadata>