<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<oai_dc:dc schemaLocation="http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd">
<dc:title>A constitutive model for fatigue and residual strength predictions of composite laminates</dc:title>
<dc:creator>Llobet Vallejo, Jordi</dc:creator>
<dc:contributor>Maimí Vert, Pere</dc:contributor>
<dc:contributor>Universitat de Girona. Departament d'Enginyeria Mecànica i de la Construcció Industrial</dc:contributor>
<dc:subject>Fatigue</dc:subject>
<dc:subject>Fatiga</dc:subject>
<dc:subject>Composite materials</dc:subject>
<dc:subject>Materials compòsits</dc:subject>
<dc:subject>Materiales compuestos</dc:subject>
<dc:subject>Continuum damage mechanics</dc:subject>
<dc:subject>Mecànica del dany continu</dc:subject>
<dc:subject>Mecánica de daño continuo</dc:subject>
<dc:subject>Advanced constitutive modelling</dc:subject>
<dc:subject>Models constitutius avançats</dc:subject>
<dc:subject>Modelos constitutivos avanzados</dc:subject>
<dc:subject>Cohesive zone modelling</dc:subject>
<dc:subject>Model de zona cohesiva</dc:subject>
<dc:subject>Modelo de zona cohesiva</dc:subject>
<dc:subject>Failure mechanisms</dc:subject>
<dc:subject>Mecanismes de fallada</dc:subject>
<dc:subject>Mecanismos de fallo</dc:subject>
<dc:subject>620</dc:subject>
<dc:subject>621</dc:subject>
<dc:description>This thesis investigates the fatigue behaviour of fibre-reinforced composite laminates. Fatigue of composite materials is a complex subject both from an experimental and numerical modelling point of view. In this context, we designed a quite extensive experimental campaign to investigate the failure mechanisms that occur when the composite material undergoes fatigue. Then, we developed a constitutive model to anticipate the mechanical behaviour and the final strength of the material. This model was implemented inside a finite element code in order to analyse the behaviour of composite structures under different loading scenarios. The final objective of this type of numerical tool is to reduce the number of test and time required for certification of aerospace composite parts</dc:description>
<dc:description>Aquesta tesi investiga la resposta a fatiga de laminats compòsits fabricats amb fibra de carboni. L'estudi de la fatiga en materials compòsits és un tema de gran complexitat tant des d'un punt de vista experimental com de modelització computacional. En aquest context, s'ha dissenyat una àmplia campanya experimental per investigar els mecanismes de dany que apareixen quan el material es sotmet a càrregues cícliques o a fatiga. Al mateix temps, s'ha desenvolupat un model constitutiu per anticipar la resposta estructural i la resistència final del material. Aquest model s'ha implementat dins d'un codi d'elements finits per tal d'analitzar estructures aeronàtutiques en diferent condicions de càrrega. L'objectiu final d'aquest models computacionals és la de reduir el nombre d'assajos experimentals i el temps que es necessita per certificar estructures aeronàutiques</dc:description>
<dc:date>2020-01-17</dc:date>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</dc:type>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/publishedVersion</dc:type>
<dc:identifier>http://hdl.handle.net/10803/670692</dc:identifier>
<dc:language>eng</dc:language>
<dc:rights>ADVERTIMENT. Tots els drets reservats. L'accés als continguts d'aquesta tesi doctoral i la seva utilització ha de respectar els drets de la persona autora. Pot ser utilitzada per a consulta o estudi personal, així com en activitats o materials d'investigació i docència en els termes establerts a l'art. 32 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual (RDL 1/1996). Per altres utilitzacions es requereix l'autorització prèvia i expressa de la persona autora. En qualsevol cas, en la utilització dels seus continguts caldrà indicar de forma clara el nom i cognoms de la persona autora i el títol de la tesi doctoral. No s'autoritza la seva reproducció o altres formes d'explotació efectuades amb finalitats de lucre ni la seva comunicació pública des d'un lloc aliè al servei TDX. Tampoc s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing). Aquesta reserva de drets afecta tant als continguts de la tesi com als seus resums i índexs.</dc:rights>
<dc:rights>info:eu-repo/semantics/openAccess</dc:rights>
<dc:format>application/pdf</dc:format>
<dc:format>148 p.</dc:format>
<dc:publisher>Universitat de Girona</dc:publisher>
<dc:source>TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</dc:source>
</oai_dc:dc>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<d:DIDL schemaLocation="urn:mpeg:mpeg21:2002:02-DIDL-NS http://standards.iso.org/ittf/PubliclyAvailableStandards/MPEG-21_schema_files/did/didl.xsd">
<d:DIDLInfo>
<dcterms:created schemaLocation="http://purl.org/dc/terms/ http://dublincore.org/schemas/xmls/qdc/dcterms.xsd">2021-02-05T15:50:30Z</dcterms:created>
</d:DIDLInfo>
<d:Item id="hdl_10803_670692">
<d:Descriptor>
<d:Statement mimeType="application/xml; charset=utf-8">
<dii:Identifier schemaLocation="urn:mpeg:mpeg21:2002:01-DII-NS http://standards.iso.org/ittf/PubliclyAvailableStandards/MPEG-21_schema_files/dii/dii.xsd">urn:hdl:10803/670692</dii:Identifier>
</d:Statement>
</d:Descriptor>
<d:Descriptor>
<d:Statement mimeType="application/xml; charset=utf-8">
<oai_dc:dc schemaLocation="http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd">
<dc:title>A constitutive model for fatigue and residual strength predictions of composite laminates</dc:title>
<dc:creator>Llobet Vallejo, Jordi</dc:creator>
<dc:contributor>jordillobet.v@gmail.com</dc:contributor>
<dc:contributor>false</dc:contributor>
<dc:contributor>Maimí Vert, Pere</dc:contributor>
<dc:subject>Fatigue</dc:subject>
<dc:subject>Fatiga</dc:subject>
<dc:subject>Composite materials</dc:subject>
<dc:subject>Materials compòsits</dc:subject>
<dc:subject>Materiales compuestos</dc:subject>
<dc:subject>Continuum damage mechanics</dc:subject>
<dc:subject>Mecànica del dany continu</dc:subject>
<dc:subject>Mecánica de daño continuo</dc:subject>
<dc:subject>Advanced constitutive modelling</dc:subject>
<dc:subject>Models constitutius avançats</dc:subject>
<dc:subject>Modelos constitutivos avanzados</dc:subject>
<dc:subject>Cohesive zone modelling</dc:subject>
<dc:subject>Model de zona cohesiva</dc:subject>
<dc:subject>Modelo de zona cohesiva</dc:subject>
<dc:subject>Failure mechanisms</dc:subject>
<dc:subject>Mecanismes de fallada</dc:subject>
<dc:subject>Mecanismos de fallo</dc:subject>
<dc:description>This thesis investigates the fatigue behaviour of fibre-reinforced composite laminates. Fatigue of composite materials is a complex subject both from an experimental and numerical modelling point of view. In this context, we designed a quite extensive experimental campaign to investigate the failure mechanisms that occur when the composite material undergoes fatigue. Then, we developed a constitutive model to anticipate the mechanical behaviour and the final strength of the material. This model was implemented inside a finite element code in order to analyse the behaviour of composite structures under different loading scenarios. The final objective of this type of numerical tool is to reduce the number of test and time required for certification of aerospace composite parts</dc:description>
<dc:description>Aquesta tesi investiga la resposta a fatiga de laminats compòsits fabricats amb fibra de carboni. L'estudi de la fatiga en materials compòsits és un tema de gran complexitat tant des d'un punt de vista experimental com de modelització computacional. En aquest context, s'ha dissenyat una àmplia campanya experimental per investigar els mecanismes de dany que apareixen quan el material es sotmet a càrregues cícliques o a fatiga. Al mateix temps, s'ha desenvolupat un model constitutiu per anticipar la resposta estructural i la resistència final del material. Aquest model s'ha implementat dins d'un codi d'elements finits per tal d'analitzar estructures aeronàtutiques en diferent condicions de càrrega. L'objectiu final d'aquest models computacionals és la de reduir el nombre d'assajos experimentals i el temps que es necessita per certificar estructures aeronàutiques</dc:description>
<dc:date>2021-02-05T15:50:30Z</dc:date>
<dc:date>2021-02-05T15:50:30Z</dc:date>
<dc:date>2020-01-17</dc:date>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</dc:type>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/publishedVersion</dc:type>
<dc:identifier>http://hdl.handle.net/10803/670692</dc:identifier>
<dc:language>eng</dc:language>
<dc:rights>ADVERTIMENT. Tots els drets reservats. L'accés als continguts d'aquesta tesi doctoral i la seva utilització ha de respectar els drets de la persona autora. Pot ser utilitzada per a consulta o estudi personal, així com en activitats o materials d'investigació i docència en els termes establerts a l'art. 32 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual (RDL 1/1996). Per altres utilitzacions es requereix l'autorització prèvia i expressa de la persona autora. En qualsevol cas, en la utilització dels seus continguts caldrà indicar de forma clara el nom i cognoms de la persona autora i el títol de la tesi doctoral. No s'autoritza la seva reproducció o altres formes d'explotació efectuades amb finalitats de lucre ni la seva comunicació pública des d'un lloc aliè al servei TDX. Tampoc s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing). Aquesta reserva de drets afecta tant als continguts de la tesi com als seus resums i índexs.</dc:rights>
<dc:rights>info:eu-repo/semantics/openAccess</dc:rights>
<dc:publisher>Universitat de Girona</dc:publisher>
<dc:source>TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</dc:source>
</oai_dc:dc>
</d:Statement>
</d:Descriptor>
<d:Component id="10803_670692_2">
</d:Component>
</d:Item>
</d:DIDL>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<dim:dim schemaLocation="http://www.dspace.org/xmlns/dspace/dim http://www.dspace.org/schema/dim.xsd">
<dim:field element="contributor" mdschema="dc">Universitat de Girona. Departament d'Enginyeria Mecànica i de la Construcció Industrial</dim:field>
<dim:field element="contributor" mdschema="dc" qualifier="author">Llobet Vallejo, Jordi</dim:field>
<dim:field element="contributor" lang="en_US" mdschema="dc" qualifier="authoremail">jordillobet.v@gmail.com</dim:field>
<dim:field element="contributor" lang="en_US" mdschema="dc" qualifier="authoremailshow">false</dim:field>
<dim:field element="contributor" mdschema="dc" qualifier="director">Maimí Vert, Pere</dim:field>
<dim:field element="date" mdschema="dc" qualifier="accessioned">2021-02-05T15:50:30Z</dim:field>
<dim:field element="date" mdschema="dc" qualifier="available">2021-02-05T15:50:30Z</dim:field>
<dim:field element="date" mdschema="dc" qualifier="issued">2020-01-17</dim:field>
<dim:field element="identifier" mdschema="dc" qualifier="uri">http://hdl.handle.net/10803/670692</dim:field>
<dim:field element="description" lang="en_US" mdschema="dc" qualifier="abstract">This thesis investigates the fatigue behaviour of fibre-reinforced composite laminates. Fatigue of composite materials is a complex subject both from an experimental and numerical modelling point of view. In this context, we designed a quite extensive experimental campaign to investigate the failure mechanisms that occur when the composite material undergoes fatigue. Then, we developed a constitutive model to anticipate the mechanical behaviour and the final strength of the material. This model was implemented inside a finite element code in order to analyse the behaviour of composite structures under different loading scenarios. The final objective of this type of numerical tool is to reduce the number of test and time required for certification of aerospace composite parts</dim:field>
<dim:field element="description" lang="en_US" mdschema="dc" qualifier="abstract">Aquesta tesi investiga la resposta a fatiga de laminats compòsits fabricats amb fibra de carboni. L'estudi de la fatiga en materials compòsits és un tema de gran complexitat tant des d'un punt de vista experimental com de modelització computacional. En aquest context, s'ha dissenyat una àmplia campanya experimental per investigar els mecanismes de dany que apareixen quan el material es sotmet a càrregues cícliques o a fatiga. Al mateix temps, s'ha desenvolupat un model constitutiu per anticipar la resposta estructural i la resistència final del material. Aquest model s'ha implementat dins d'un codi d'elements finits per tal d'analitzar estructures aeronàtutiques en diferent condicions de càrrega. L'objectiu final d'aquest models computacionals és la de reduir el nombre d'assajos experimentals i el temps que es necessita per certificar estructures aeronàutiques</dim:field>
<dim:field element="format" lang="en_US" mdschema="dc" qualifier="extent">148 p.</dim:field>
<dim:field element="format" mdschema="dc" qualifier="mimetype">application/pdf</dim:field>
<dim:field element="language" lang="en_US" mdschema="dc" qualifier="iso">eng</dim:field>
<dim:field element="publisher" mdschema="dc">Universitat de Girona</dim:field>
<dim:field element="rights" mdschema="dc" qualifier="license">ADVERTIMENT. Tots els drets reservats. L'accés als continguts d'aquesta tesi doctoral i la seva utilització ha de respectar els drets de la persona autora. Pot ser utilitzada per a consulta o estudi personal, així com en activitats o materials d'investigació i docència en els termes establerts a l'art. 32 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual (RDL 1/1996). Per altres utilitzacions es requereix l'autorització prèvia i expressa de la persona autora. En qualsevol cas, en la utilització dels seus continguts caldrà indicar de forma clara el nom i cognoms de la persona autora i el títol de la tesi doctoral. No s'autoritza la seva reproducció o altres formes d'explotació efectuades amb finalitats de lucre ni la seva comunicació pública des d'un lloc aliè al servei TDX. Tampoc s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing). Aquesta reserva de drets afecta tant als continguts de la tesi com als seus resums i índexs.</dim:field>
<dim:field element="rights" mdschema="dc" qualifier="accessLevel">info:eu-repo/semantics/openAccess</dim:field>
<dim:field element="source" mdschema="dc">TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="en_US" mdschema="dc">Fatigue</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="en_US" mdschema="dc">Fatiga</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="en_US" mdschema="dc">Composite materials</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="en_US" mdschema="dc">Materials compòsits</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="en_US" mdschema="dc">Materiales compuestos</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="en_US" mdschema="dc">Continuum damage mechanics</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="en_US" mdschema="dc">Mecànica del dany continu</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="en_US" mdschema="dc">Mecánica de daño continuo</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="en_US" mdschema="dc">Advanced constitutive modelling</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="en_US" mdschema="dc">Models constitutius avançats</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="en_US" mdschema="dc">Modelos constitutivos avanzados</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="en_US" mdschema="dc">Cohesive zone modelling</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="en_US" mdschema="dc">Model de zona cohesiva</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="en_US" mdschema="dc">Modelo de zona cohesiva</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="en_US" mdschema="dc">Failure mechanisms</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="en_US" mdschema="dc">Mecanismes de fallada</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="en_US" mdschema="dc">Mecanismos de fallo</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="en_US" mdschema="dc" qualifier="udc">620</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="en_US" mdschema="dc" qualifier="udc">621</dim:field>
<dim:field element="title" lang="en_US" mdschema="dc">A constitutive model for fatigue and residual strength predictions of composite laminates</dim:field>
<dim:field element="type" mdschema="dc">info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</dim:field>
<dim:field element="type" mdschema="dc">info:eu-repo/semantics/publishedVersion</dim:field>
<dim:field element="embargo" lang="en_US" mdschema="dc" qualifier="terms">cap</dim:field>
</dim:dim>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<thesis schemaLocation="http://www.ndltd.org/standards/metadata/etdms/1.0/ http://www.ndltd.org/standards/metadata/etdms/1.0/etdms.xsd">
<title>A constitutive model for fatigue and residual strength predictions of composite laminates</title>
<creator>Llobet Vallejo, Jordi</creator>
<contributor>jordillobet.v@gmail.com</contributor>
<contributor>false</contributor>
<contributor>Maimí Vert, Pere</contributor>
<subject>Fatigue</subject>
<subject>Fatiga</subject>
<subject>Composite materials</subject>
<subject>Materials compòsits</subject>
<subject>Materiales compuestos</subject>
<subject>Continuum damage mechanics</subject>
<subject>Mecànica del dany continu</subject>
<subject>Mecánica de daño continuo</subject>
<subject>Advanced constitutive modelling</subject>
<subject>Models constitutius avançats</subject>
<subject>Modelos constitutivos avanzados</subject>
<subject>Cohesive zone modelling</subject>
<subject>Model de zona cohesiva</subject>
<subject>Modelo de zona cohesiva</subject>
<subject>Failure mechanisms</subject>
<subject>Mecanismes de fallada</subject>
<subject>Mecanismos de fallo</subject>
<description>This thesis investigates the fatigue behaviour of fibre-reinforced composite laminates. Fatigue of composite materials is a complex subject both from an experimental and numerical modelling point of view. In this context, we designed a quite extensive experimental campaign to investigate the failure mechanisms that occur when the composite material undergoes fatigue. Then, we developed a constitutive model to anticipate the mechanical behaviour and the final strength of the material. This model was implemented inside a finite element code in order to analyse the behaviour of composite structures under different loading scenarios. The final objective of this type of numerical tool is to reduce the number of test and time required for certification of aerospace composite parts</description>
<description>Aquesta tesi investiga la resposta a fatiga de laminats compòsits fabricats amb fibra de carboni. L'estudi de la fatiga en materials compòsits és un tema de gran complexitat tant des d'un punt de vista experimental com de modelització computacional. En aquest context, s'ha dissenyat una àmplia campanya experimental per investigar els mecanismes de dany que apareixen quan el material es sotmet a càrregues cícliques o a fatiga. Al mateix temps, s'ha desenvolupat un model constitutiu per anticipar la resposta estructural i la resistència final del material. Aquest model s'ha implementat dins d'un codi d'elements finits per tal d'analitzar estructures aeronàtutiques en diferent condicions de càrrega. L'objectiu final d'aquest models computacionals és la de reduir el nombre d'assajos experimentals i el temps que es necessita per certificar estructures aeronàutiques</description>
<date>2021-02-05</date>
<date>2021-02-05</date>
<date>2020-01-17</date>
<type>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</type>
<type>info:eu-repo/semantics/publishedVersion</type>
<identifier>http://hdl.handle.net/10803/670692</identifier>
<language>eng</language>
<rights>ADVERTIMENT. Tots els drets reservats. L'accés als continguts d'aquesta tesi doctoral i la seva utilització ha de respectar els drets de la persona autora. Pot ser utilitzada per a consulta o estudi personal, així com en activitats o materials d'investigació i docència en els termes establerts a l'art. 32 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual (RDL 1/1996). Per altres utilitzacions es requereix l'autorització prèvia i expressa de la persona autora. En qualsevol cas, en la utilització dels seus continguts caldrà indicar de forma clara el nom i cognoms de la persona autora i el títol de la tesi doctoral. No s'autoritza la seva reproducció o altres formes d'explotació efectuades amb finalitats de lucre ni la seva comunicació pública des d'un lloc aliè al servei TDX. Tampoc s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing). Aquesta reserva de drets afecta tant als continguts de la tesi com als seus resums i índexs.</rights>
<rights>info:eu-repo/semantics/openAccess</rights>
<publisher>Universitat de Girona</publisher>
<source>TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</source>
</thesis>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<record schemaLocation="http://www.loc.gov/MARC21/slim http://www.loc.gov/standards/marcxml/schema/MARC21slim.xsd">
<leader>00925njm 22002777a 4500</leader>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="042">
<subfield code="a">dc</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="720">
<subfield code="a">Llobet Vallejo, Jordi</subfield>
<subfield code="e">author</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="260">
<subfield code="c">2020-01-17</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="520">
<subfield code="a">This thesis investigates the fatigue behaviour of fibre-reinforced composite laminates. Fatigue of composite materials is a complex subject both from an experimental and numerical modelling point of view. In this context, we designed a quite extensive experimental campaign to investigate the failure mechanisms that occur when the composite material undergoes fatigue. Then, we developed a constitutive model to anticipate the mechanical behaviour and the final strength of the material. This model was implemented inside a finite element code in order to analyse the behaviour of composite structures under different loading scenarios. The final objective of this type of numerical tool is to reduce the number of test and time required for certification of aerospace composite parts</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="520">
<subfield code="a">Aquesta tesi investiga la resposta a fatiga de laminats compòsits fabricats amb fibra de carboni. L'estudi de la fatiga en materials compòsits és un tema de gran complexitat tant des d'un punt de vista experimental com de modelització computacional. En aquest context, s'ha dissenyat una àmplia campanya experimental per investigar els mecanismes de dany que apareixen quan el material es sotmet a càrregues cícliques o a fatiga. Al mateix temps, s'ha desenvolupat un model constitutiu per anticipar la resposta estructural i la resistència final del material. Aquest model s'ha implementat dins d'un codi d'elements finits per tal d'analitzar estructures aeronàtutiques en diferent condicions de càrrega. L'objectiu final d'aquest models computacionals és la de reduir el nombre d'assajos experimentals i el temps que es necessita per certificar estructures aeronàutiques</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="8" ind2=" " tag="024">
<subfield code="a">http://hdl.handle.net/10803/670692</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Fatigue</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Fatiga</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Composite materials</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Materials compòsits</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Materiales compuestos</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Continuum damage mechanics</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Mecànica del dany continu</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Mecánica de daño continuo</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Advanced constitutive modelling</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Models constitutius avançats</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Modelos constitutivos avanzados</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Cohesive zone modelling</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Model de zona cohesiva</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Modelo de zona cohesiva</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Failure mechanisms</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Mecanismes de fallada</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Mecanismos de fallo</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="0" ind2="0" tag="245">
<subfield code="a">A constitutive model for fatigue and residual strength predictions of composite laminates</subfield>
</datafield>
</record>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<record schemaLocation="http://www.loc.gov/MARC21/slim http://www.loc.gov/standards/marcxml/schema/MARC21slim.xsd">
<leader>nam a 5i 4500</leader>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Fatigue</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Fatiga</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Composite materials</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Materials compòsits</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Materiales compuestos</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Continuum damage mechanics</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Mecànica del dany continu</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Mecánica de daño continuo</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Advanced constitutive modelling</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Models constitutius avançats</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Modelos constitutivos avanzados</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Cohesive zone modelling</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Model de zona cohesiva</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Modelo de zona cohesiva</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Failure mechanisms</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Mecanismes de fallada</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Mecanismos de fallo</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="1" ind2="0" tag="245">
<subfield code="a">A constitutive model for fatigue and residual strength predictions of composite laminates</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2="1" tag="264">
<subfield code="a">[Girona] :</subfield>
<subfield code="b">Universitat de Girona,</subfield>
<subfield code="c">2021</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="4" ind2="0" tag="856">
<subfield code="z">Accés lliure</subfield>
<subfield code="u">http://hdl.handle.net/10803/670692</subfield>
</datafield>
<controlfield tag="007">cr |||||||||||</controlfield>
<controlfield tag="008">AAMMDDs2021 sp ||||fsm||||0|| 0 eng|c</controlfield>
<datafield ind1="1" ind2=" " tag="100">
<subfield code="a">Llobet Vallejo, Jordi,</subfield>
<subfield code="e">autor</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="300">
<subfield code="a">1 recurs en línia (148 pàgines)</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="502">
<subfield code="g">Tesi</subfield>
<subfield code="b">Doctorat</subfield>
<subfield code="c">Universitat de Girona. Departament d'Enginyeria Mecànica i de la Construcció Industrial</subfield>
<subfield code="d">2020</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="2" ind2=" " tag="710">
<subfield code="a">Universitat de Girona. Departament d'Enginyeria Mecànica i de la Construcció Industrial</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2="4" tag="655">
<subfield code="a">Tesis i dissertacions electròniques</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="1" ind2=" " tag="700">
<subfield code="a">Maimí Vert, Pere,</subfield>
<subfield code="e">supervisor acadèmic</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="0" ind2=" " tag="730">
<subfield code="a">TDX</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="520">
<subfield code="a">This thesis investigates the fatigue behaviour of fibre-reinforced composite laminates. Fatigue of composite materials is a complex subject both from an experimental and numerical modelling point of view. In this context, we designed a quite extensive experimental campaign to investigate the failure mechanisms that occur when the composite material undergoes fatigue. Then, we developed a constitutive model to anticipate the mechanical behaviour and the final strength of the material. This model was implemented inside a finite element code in order to analyse the behaviour of composite structures under different loading scenarios. The final objective of this type of numerical tool is to reduce the number of test and time required for certification of aerospace composite parts</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="998">
<subfield code="a">g</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="040">
<subfield code="a">ES-BaCBU</subfield>
<subfield code="b">cat</subfield>
<subfield code="e">rda</subfield>
<subfield code="c">ES-BaCBU</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="336">
<subfield code="a">text</subfield>
<subfield code="b">txt</subfield>
<subfield code="2">rdacontent</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="337">
<subfield code="a">informàtic</subfield>
<subfield code="b">c</subfield>
<subfield code="2">rdamedia</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="338">
<subfield code="a">recurs en línia</subfield>
<subfield code="b">cr</subfield>
<subfield code="2">rdacarrier</subfield>
</datafield>
</record>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<mets ID=" DSpace_ITEM_10803-670692" OBJID=" hdl:10803/670692" PROFILE="DSpace METS SIP Profile 1.0" TYPE="DSpace ITEM" schemaLocation="http://www.loc.gov/METS/ http://www.loc.gov/standards/mets/mets.xsd">
<metsHdr CREATEDATE="2021-10-30T07:21:08Z">
<agent ROLE="CUSTODIAN" TYPE="ORGANIZATION">
<name>TDX</name>
</agent>
</metsHdr>
<dmdSec ID="DMD_10803_670692">
<mdWrap MDTYPE="MODS">
<xmlData schemaLocation="http://www.loc.gov/mods/v3 http://www.loc.gov/standards/mods/v3/mods-3-1.xsd">
<mods:mods schemaLocation="http://www.loc.gov/mods/v3 http://www.loc.gov/standards/mods/v3/mods-3-1.xsd">
<mods:name>
<mods:role>
<mods:roleTerm type="text">author</mods:roleTerm>
</mods:role>
<mods:namePart>Llobet Vallejo, Jordi</mods:namePart>
</mods:name>
<mods:name>
<mods:role>
<mods:roleTerm type="text">authoremail</mods:roleTerm>
</mods:role>
<mods:namePart>jordillobet.v@gmail.com</mods:namePart>
</mods:name>
<mods:name>
<mods:role>
<mods:roleTerm type="text">authoremailshow</mods:roleTerm>
</mods:role>
<mods:namePart>false</mods:namePart>
</mods:name>
<mods:name>
<mods:role>
<mods:roleTerm type="text">director</mods:roleTerm>
</mods:role>
<mods:namePart>Maimí Vert, Pere</mods:namePart>
</mods:name>
<mods:extension>
<mods:dateAccessioned encoding="iso8601">2021-02-05T15:50:30Z</mods:dateAccessioned>
</mods:extension>
<mods:extension>
<mods:dateAvailable encoding="iso8601">2021-02-05T15:50:30Z</mods:dateAvailable>
</mods:extension>
<mods:originInfo>
<mods:dateIssued encoding="iso8601">2020-01-17</mods:dateIssued>
</mods:originInfo>
<mods:identifier type="uri">http://hdl.handle.net/10803/670692</mods:identifier>
<mods:abstract>This thesis investigates the fatigue behaviour of fibre-reinforced composite laminates. Fatigue of composite materials is a complex subject both from an experimental and numerical modelling point of view. In this context, we designed a quite extensive experimental campaign to investigate the failure mechanisms that occur when the composite material undergoes fatigue. Then, we developed a constitutive model to anticipate the mechanical behaviour and the final strength of the material. This model was implemented inside a finite element code in order to analyse the behaviour of composite structures under different loading scenarios. The final objective of this type of numerical tool is to reduce the number of test and time required for certification of aerospace composite parts</mods:abstract>
<mods:language>
<mods:languageTerm authority="rfc3066">eng</mods:languageTerm>
</mods:language>
<mods:subject>
<mods:topic>Fatigue</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Fatiga</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Composite materials</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Materials compòsits</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Materiales compuestos</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Continuum damage mechanics</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Mecànica del dany continu</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Mecánica de daño continuo</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Advanced constitutive modelling</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Models constitutius avançats</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Modelos constitutivos avanzados</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Cohesive zone modelling</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Model de zona cohesiva</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Modelo de zona cohesiva</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Failure mechanisms</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Mecanismes de fallada</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Mecanismos de fallo</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:titleInfo>
<mods:title>A constitutive model for fatigue and residual strength predictions of composite laminates</mods:title>
</mods:titleInfo>
<mods:genre>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</mods:genre>
</mods:mods>
</xmlData>
</mdWrap>
</dmdSec>
<amdSec ID="FO_10803_670692_2">
<techMD ID="TECH_O_10803_670692_2">
<mdWrap MDTYPE="PREMIS">
<xmlData schemaLocation="http://www.loc.gov/standards/premis http://www.loc.gov/standards/premis/PREMIS-v1-0.xsd">
<premis:premis>
<premis:object>
<premis:objectIdentifier>
<premis:objectIdentifierType>URL</premis:objectIdentifierType>
<premis:objectIdentifierValue>http://www.tdx.cat/bitstream/10803/670692/2/tjlv_20200117.pdf</premis:objectIdentifierValue>
</premis:objectIdentifier>
<premis:objectCategory>File</premis:objectCategory>
<premis:objectCharacteristics>
<premis:fixity>
<premis:messageDigestAlgorithm>MD5</premis:messageDigestAlgorithm>
<premis:messageDigest>918d2a582569d929e084f14ec5f9f0ff</premis:messageDigest>
</premis:fixity>
<premis:size>7287415</premis:size>
<premis:format>
<premis:formatDesignation>
<premis:formatName>application/pdf</premis:formatName>
</premis:formatDesignation>
</premis:format>
</premis:objectCharacteristics>
<premis:originalName>tjlv_20200117.pdf</premis:originalName>
</premis:object>
</premis:premis>
</xmlData>
</mdWrap>
</techMD>
</amdSec>
<fileSec>
<fileGrp USE="ORIGINAL">
<file ADMID="FO_10803_670692_2" CHECKSUM="918d2a582569d929e084f14ec5f9f0ff" CHECKSUMTYPE="MD5" GROUPID="GROUP_BITSTREAM_10803_670692_2" ID="BITSTREAM_ORIGINAL_10803_670692_2" MIMETYPE="application/pdf" SEQ="2" SIZE="7287415">
</file>
</fileGrp>
</fileSec>
<structMap LABEL="DSpace Object" TYPE="LOGICAL">
<div ADMID="DMD_10803_670692" TYPE="DSpace Object Contents">
<div TYPE="DSpace BITSTREAM">
</div>
</div>
</structMap>
</mets>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<mods:mods schemaLocation="http://www.loc.gov/mods/v3 http://www.loc.gov/standards/mods/v3/mods-3-1.xsd">
<mods:name>
<mods:namePart>Llobet Vallejo, Jordi</mods:namePart>
</mods:name>
<mods:extension>
<mods:dateAvailable encoding="iso8601">2021-02-05T15:50:30Z</mods:dateAvailable>
</mods:extension>
<mods:extension>
<mods:dateAccessioned encoding="iso8601">2021-02-05T15:50:30Z</mods:dateAccessioned>
</mods:extension>
<mods:originInfo>
<mods:dateIssued encoding="iso8601">2020-01-17</mods:dateIssued>
</mods:originInfo>
<mods:identifier type="uri">http://hdl.handle.net/10803/670692</mods:identifier>
<mods:abstract>This thesis investigates the fatigue behaviour of fibre-reinforced composite laminates. Fatigue of composite materials is a complex subject both from an experimental and numerical modelling point of view. In this context, we designed a quite extensive experimental campaign to investigate the failure mechanisms that occur when the composite material undergoes fatigue. Then, we developed a constitutive model to anticipate the mechanical behaviour and the final strength of the material. This model was implemented inside a finite element code in order to analyse the behaviour of composite structures under different loading scenarios. The final objective of this type of numerical tool is to reduce the number of test and time required for certification of aerospace composite parts</mods:abstract>
<mods:abstract>Aquesta tesi investiga la resposta a fatiga de laminats compòsits fabricats amb fibra de carboni. L'estudi de la fatiga en materials compòsits és un tema de gran complexitat tant des d'un punt de vista experimental com de modelització computacional. En aquest context, s'ha dissenyat una àmplia campanya experimental per investigar els mecanismes de dany que apareixen quan el material es sotmet a càrregues cícliques o a fatiga. Al mateix temps, s'ha desenvolupat un model constitutiu per anticipar la resposta estructural i la resistència final del material. Aquest model s'ha implementat dins d'un codi d'elements finits per tal d'analitzar estructures aeronàtutiques en diferent condicions de càrrega. L'objectiu final d'aquest models computacionals és la de reduir el nombre d'assajos experimentals i el temps que es necessita per certificar estructures aeronàutiques</mods:abstract>
<mods:language>
<mods:languageTerm>eng</mods:languageTerm>
</mods:language>
<mods:accessCondition type="useAndReproduction">ADVERTIMENT. Tots els drets reservats. L'accés als continguts d'aquesta tesi doctoral i la seva utilització ha de respectar els drets de la persona autora. Pot ser utilitzada per a consulta o estudi personal, així com en activitats o materials d'investigació i docència en els termes establerts a l'art. 32 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual (RDL 1/1996). Per altres utilitzacions es requereix l'autorització prèvia i expressa de la persona autora. En qualsevol cas, en la utilització dels seus continguts caldrà indicar de forma clara el nom i cognoms de la persona autora i el títol de la tesi doctoral. No s'autoritza la seva reproducció o altres formes d'explotació efectuades amb finalitats de lucre ni la seva comunicació pública des d'un lloc aliè al servei TDX. Tampoc s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing). Aquesta reserva de drets afecta tant als continguts de la tesi com als seus resums i índexs.</mods:accessCondition>
<mods:accessCondition type="useAndReproduction">info:eu-repo/semantics/openAccess</mods:accessCondition>
<mods:subject>
<mods:topic>Fatigue</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Fatiga</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Composite materials</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Materials compòsits</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Materiales compuestos</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Continuum damage mechanics</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Mecànica del dany continu</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Mecánica de daño continuo</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Advanced constitutive modelling</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Models constitutius avançats</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Modelos constitutivos avanzados</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Cohesive zone modelling</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Model de zona cohesiva</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Modelo de zona cohesiva</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Failure mechanisms</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Mecanismes de fallada</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Mecanismos de fallo</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:titleInfo>
<mods:title>A constitutive model for fatigue and residual strength predictions of composite laminates</mods:title>
</mods:titleInfo>
<mods:genre>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</mods:genre>
<mods:genre>info:eu-repo/semantics/publishedVersion</mods:genre>
</mods:mods>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<atom:entry schemaLocation="http://www.w3.org/2005/Atom http://www.kbcafe.com/rss/atom.xsd.xml">
<atom:id>http://hdl.handle.net/10803/670692/ore.xml</atom:id>
<atom:published>2021-02-05T15:50:30Z</atom:published>
<atom:updated>2021-02-05T15:50:30Z</atom:updated>
<atom:source>
<atom:generator>TDX</atom:generator>
</atom:source>
<atom:title>A constitutive model for fatigue and residual strength predictions of composite laminates</atom:title>
<atom:author>
<atom:name>Llobet Vallejo, Jordi</atom:name>
</atom:author>
<oreatom:triples>
<rdf:Description about="http://hdl.handle.net/10803/670692/ore.xml#atom">
<dcterms:modified>2021-02-05T15:50:30Z</dcterms:modified>
</rdf:Description>
<rdf:Description about="http://www.tdx.cat/bitstream/10803/670692/3/tjlv_20200117.pdf.xml">
<dcterms:description>MEDIA_DOCUMENT</dcterms:description>
</rdf:Description>
<rdf:Description about="http://www.tdx.cat/bitstream/10803/670692/2/tjlv_20200117.pdf">
<dcterms:description>ORIGINAL</dcterms:description>
</rdf:Description>
</oreatom:triples>
</atom:entry>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<qdc:qualifieddc schemaLocation="http://purl.org/dc/elements/1.1/ http://dublincore.org/schemas/xmls/qdc/2006/01/06/dc.xsd http://purl.org/dc/terms/ http://dublincore.org/schemas/xmls/qdc/2006/01/06/dcterms.xsd http://dspace.org/qualifieddc/ http://www.ukoln.ac.uk/metadata/dcmi/xmlschema/qualifieddc.xsd">
<dc:title>A constitutive model for fatigue and residual strength predictions of composite laminates</dc:title>
<dc:creator>Llobet Vallejo, Jordi</dc:creator>
<dc:contributor>jordillobet.v@gmail.com</dc:contributor>
<dc:contributor>false</dc:contributor>
<dc:contributor>Maimí Vert, Pere</dc:contributor>
<dc:subject>Fatigue</dc:subject>
<dc:subject>Fatiga</dc:subject>
<dc:subject>Composite materials</dc:subject>
<dc:subject>Materials compòsits</dc:subject>
<dc:subject>Materiales compuestos</dc:subject>
<dc:subject>Continuum damage mechanics</dc:subject>
<dc:subject>Mecànica del dany continu</dc:subject>
<dc:subject>Mecánica de daño continuo</dc:subject>
<dc:subject>Advanced constitutive modelling</dc:subject>
<dc:subject>Models constitutius avançats</dc:subject>
<dc:subject>Modelos constitutivos avanzados</dc:subject>
<dc:subject>Cohesive zone modelling</dc:subject>
<dc:subject>Model de zona cohesiva</dc:subject>
<dc:subject>Modelo de zona cohesiva</dc:subject>
<dc:subject>Failure mechanisms</dc:subject>
<dc:subject>Mecanismes de fallada</dc:subject>
<dc:subject>Mecanismos de fallo</dc:subject>
<dcterms:abstract>This thesis investigates the fatigue behaviour of fibre-reinforced composite laminates. Fatigue of composite materials is a complex subject both from an experimental and numerical modelling point of view. In this context, we designed a quite extensive experimental campaign to investigate the failure mechanisms that occur when the composite material undergoes fatigue. Then, we developed a constitutive model to anticipate the mechanical behaviour and the final strength of the material. This model was implemented inside a finite element code in order to analyse the behaviour of composite structures under different loading scenarios. The final objective of this type of numerical tool is to reduce the number of test and time required for certification of aerospace composite parts</dcterms:abstract>
<dcterms:abstract>Aquesta tesi investiga la resposta a fatiga de laminats compòsits fabricats amb fibra de carboni. L'estudi de la fatiga en materials compòsits és un tema de gran complexitat tant des d'un punt de vista experimental com de modelització computacional. En aquest context, s'ha dissenyat una àmplia campanya experimental per investigar els mecanismes de dany que apareixen quan el material es sotmet a càrregues cícliques o a fatiga. Al mateix temps, s'ha desenvolupat un model constitutiu per anticipar la resposta estructural i la resistència final del material. Aquest model s'ha implementat dins d'un codi d'elements finits per tal d'analitzar estructures aeronàtutiques en diferent condicions de càrrega. L'objectiu final d'aquest models computacionals és la de reduir el nombre d'assajos experimentals i el temps que es necessita per certificar estructures aeronàutiques</dcterms:abstract>
<dcterms:dateAccepted>2021-02-05T15:50:30Z</dcterms:dateAccepted>
<dcterms:available>2021-02-05T15:50:30Z</dcterms:available>
<dcterms:created>2021-02-05T15:50:30Z</dcterms:created>
<dcterms:issued>2020-01-17</dcterms:issued>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</dc:type>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/publishedVersion</dc:type>
<dc:identifier>http://hdl.handle.net/10803/670692</dc:identifier>
<dc:language>eng</dc:language>
<dc:rights>ADVERTIMENT. Tots els drets reservats. L'accés als continguts d'aquesta tesi doctoral i la seva utilització ha de respectar els drets de la persona autora. Pot ser utilitzada per a consulta o estudi personal, així com en activitats o materials d'investigació i docència en els termes establerts a l'art. 32 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual (RDL 1/1996). Per altres utilitzacions es requereix l'autorització prèvia i expressa de la persona autora. En qualsevol cas, en la utilització dels seus continguts caldrà indicar de forma clara el nom i cognoms de la persona autora i el títol de la tesi doctoral. No s'autoritza la seva reproducció o altres formes d'explotació efectuades amb finalitats de lucre ni la seva comunicació pública des d'un lloc aliè al servei TDX. Tampoc s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing). Aquesta reserva de drets afecta tant als continguts de la tesi com als seus resums i índexs.</dc:rights>
<dc:rights>info:eu-repo/semantics/openAccess</dc:rights>
<dc:publisher>Universitat de Girona</dc:publisher>
<dc:source>TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</dc:source>
</qdc:qualifieddc>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<rdf:RDF schemaLocation="http://www.openarchives.org/OAI/2.0/rdf/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/rdf.xsd">
<ow:Publication about="oai:www.tdx.cat:10803/670692">
<dc:title>A constitutive model for fatigue and residual strength predictions of composite laminates</dc:title>
<dc:creator>Llobet Vallejo, Jordi</dc:creator>
<dc:contributor>jordillobet.v@gmail.com</dc:contributor>
<dc:contributor>false</dc:contributor>
<dc:contributor>Maimí Vert, Pere</dc:contributor>
<dc:subject>Fatigue</dc:subject>
<dc:subject>Fatiga</dc:subject>
<dc:subject>Composite materials</dc:subject>
<dc:subject>Materials compòsits</dc:subject>
<dc:subject>Materiales compuestos</dc:subject>
<dc:subject>Continuum damage mechanics</dc:subject>
<dc:subject>Mecànica del dany continu</dc:subject>
<dc:subject>Mecánica de daño continuo</dc:subject>
<dc:subject>Advanced constitutive modelling</dc:subject>
<dc:subject>Models constitutius avançats</dc:subject>
<dc:subject>Modelos constitutivos avanzados</dc:subject>
<dc:subject>Cohesive zone modelling</dc:subject>
<dc:subject>Model de zona cohesiva</dc:subject>
<dc:subject>Modelo de zona cohesiva</dc:subject>
<dc:subject>Failure mechanisms</dc:subject>
<dc:subject>Mecanismes de fallada</dc:subject>
<dc:subject>Mecanismos de fallo</dc:subject>
<dc:description>This thesis investigates the fatigue behaviour of fibre-reinforced composite laminates. Fatigue of composite materials is a complex subject both from an experimental and numerical modelling point of view. In this context, we designed a quite extensive experimental campaign to investigate the failure mechanisms that occur when the composite material undergoes fatigue. Then, we developed a constitutive model to anticipate the mechanical behaviour and the final strength of the material. This model was implemented inside a finite element code in order to analyse the behaviour of composite structures under different loading scenarios. The final objective of this type of numerical tool is to reduce the number of test and time required for certification of aerospace composite parts</dc:description>
<dc:description>Aquesta tesi investiga la resposta a fatiga de laminats compòsits fabricats amb fibra de carboni. L'estudi de la fatiga en materials compòsits és un tema de gran complexitat tant des d'un punt de vista experimental com de modelització computacional. En aquest context, s'ha dissenyat una àmplia campanya experimental per investigar els mecanismes de dany que apareixen quan el material es sotmet a càrregues cícliques o a fatiga. Al mateix temps, s'ha desenvolupat un model constitutiu per anticipar la resposta estructural i la resistència final del material. Aquest model s'ha implementat dins d'un codi d'elements finits per tal d'analitzar estructures aeronàtutiques en diferent condicions de càrrega. L'objectiu final d'aquest models computacionals és la de reduir el nombre d'assajos experimentals i el temps que es necessita per certificar estructures aeronàutiques</dc:description>
<dc:date>2021-02-05T15:50:30Z</dc:date>
<dc:date>2021-02-05T15:50:30Z</dc:date>
<dc:date>2020-01-17</dc:date>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</dc:type>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/publishedVersion</dc:type>
<dc:identifier>http://hdl.handle.net/10803/670692</dc:identifier>
<dc:language>eng</dc:language>
<dc:rights>ADVERTIMENT. Tots els drets reservats. L'accés als continguts d'aquesta tesi doctoral i la seva utilització ha de respectar els drets de la persona autora. Pot ser utilitzada per a consulta o estudi personal, així com en activitats o materials d'investigació i docència en els termes establerts a l'art. 32 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual (RDL 1/1996). Per altres utilitzacions es requereix l'autorització prèvia i expressa de la persona autora. En qualsevol cas, en la utilització dels seus continguts caldrà indicar de forma clara el nom i cognoms de la persona autora i el títol de la tesi doctoral. No s'autoritza la seva reproducció o altres formes d'explotació efectuades amb finalitats de lucre ni la seva comunicació pública des d'un lloc aliè al servei TDX. Tampoc s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing). Aquesta reserva de drets afecta tant als continguts de la tesi com als seus resums i índexs.</dc:rights>
<dc:rights>info:eu-repo/semantics/openAccess</dc:rights>
<dc:publisher>Universitat de Girona</dc:publisher>
<dc:source>TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</dc:source>
</ow:Publication>
</rdf:RDF>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<uketd_dc:uketddc schemaLocation="http://naca.central.cranfield.ac.uk/ethos-oai/2.0/ http://naca.central.cranfield.ac.uk/ethos-oai/2.0/uketd_dc.xsd">
<dc:title>A constitutive model for fatigue and residual strength predictions of composite laminates</dc:title>
<dc:creator>Llobet Vallejo, Jordi</dc:creator>
<dcterms:abstract>This thesis investigates the fatigue behaviour of fibre-reinforced composite laminates. Fatigue of composite materials is a complex subject both from an experimental and numerical modelling point of view. In this context, we designed a quite extensive experimental campaign to investigate the failure mechanisms that occur when the composite material undergoes fatigue. Then, we developed a constitutive model to anticipate the mechanical behaviour and the final strength of the material. This model was implemented inside a finite element code in order to analyse the behaviour of composite structures under different loading scenarios. The final objective of this type of numerical tool is to reduce the number of test and time required for certification of aerospace composite parts</dcterms:abstract>
<dcterms:abstract>Aquesta tesi investiga la resposta a fatiga de laminats compòsits fabricats amb fibra de carboni. L'estudi de la fatiga en materials compòsits és un tema de gran complexitat tant des d'un punt de vista experimental com de modelització computacional. En aquest context, s'ha dissenyat una àmplia campanya experimental per investigar els mecanismes de dany que apareixen quan el material es sotmet a càrregues cícliques o a fatiga. Al mateix temps, s'ha desenvolupat un model constitutiu per anticipar la resposta estructural i la resistència final del material. Aquest model s'ha implementat dins d'un codi d'elements finits per tal d'analitzar estructures aeronàtutiques en diferent condicions de càrrega. L'objectiu final d'aquest models computacionals és la de reduir el nombre d'assajos experimentals i el temps que es necessita per certificar estructures aeronàutiques</dcterms:abstract>
<uketdterms:institution>Universitat de Girona</uketdterms:institution>
<dcterms:issued>2020-01-17</dcterms:issued>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</dc:type>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/publishedVersion</dc:type>
<dc:language type="dcterms:ISO639-2">eng</dc:language>
<dcterms:isReferencedBy>http://hdl.handle.net/10803/670692</dcterms:isReferencedBy>
<dc:identifier type="dcterms:URI">http://www.tdx.cat/bitstream/10803/670692/2/tjlv_20200117.pdf</dc:identifier>
<uketdterms:checksum type="uketdterms:MD5">918d2a582569d929e084f14ec5f9f0ff</uketdterms:checksum>
<uketdterms:embargodate>cap</uketdterms:embargodate>
<dc:subject>Fatigue</dc:subject>
<dc:subject>Fatiga</dc:subject>
<dc:subject>Composite materials</dc:subject>
<dc:subject>Materials compòsits</dc:subject>
<dc:subject>Materiales compuestos</dc:subject>
<dc:subject>Continuum damage mechanics</dc:subject>
<dc:subject>Mecànica del dany continu</dc:subject>
<dc:subject>Mecánica de daño continuo</dc:subject>
<dc:subject>Advanced constitutive modelling</dc:subject>
<dc:subject>Models constitutius avançats</dc:subject>
<dc:subject>Modelos constitutivos avanzados</dc:subject>
<dc:subject>Cohesive zone modelling</dc:subject>
<dc:subject>Model de zona cohesiva</dc:subject>
<dc:subject>Modelo de zona cohesiva</dc:subject>
<dc:subject>Failure mechanisms</dc:subject>
<dc:subject>Mecanismes de fallada</dc:subject>
<dc:subject>Mecanismos de fallo</dc:subject>
</uketd_dc:uketddc>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<metadata schemaLocation="http://www.lyncode.com/xoai http://www.lyncode.com/xsd/xoai.xsd">
<element name="dc">
<element name="contributor">
<element name="none">
<field name="value">Universitat de Girona. Departament d'Enginyeria Mecànica i de la Construcció Industrial</field>
</element>
<element name="author">
<element name="none">
<field name="value">Llobet Vallejo, Jordi</field>
</element>
</element>
<element name="authoremail">
<element name="en_US">
<field name="value">jordillobet.v@gmail.com</field>
</element>
</element>
<element name="authoremailshow">
<element name="en_US">
<field name="value">false</field>
</element>
</element>
<element name="director">
<element name="none">
<field name="value">Maimí Vert, Pere</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="date">
<element name="accessioned">
<element name="none">
<field name="value">2021-02-05T15:50:30Z</field>
</element>
</element>
<element name="available">
<element name="none">
<field name="value">2021-02-05T15:50:30Z</field>
</element>
</element>
<element name="issued">
<element name="none">
<field name="value">2020-01-17</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="identifier">
<element name="uri">
<element name="none">
<field name="value">http://hdl.handle.net/10803/670692</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="description">
<element name="abstract">
<element name="en_US">
<field name="value">This thesis investigates the fatigue behaviour of fibre-reinforced composite laminates. Fatigue of composite materials is a complex subject both from an experimental and numerical modelling point of view. In this context, we designed a quite extensive experimental campaign to investigate the failure mechanisms that occur when the composite material undergoes fatigue. Then, we developed a constitutive model to anticipate the mechanical behaviour and the final strength of the material. This model was implemented inside a finite element code in order to analyse the behaviour of composite structures under different loading scenarios. The final objective of this type of numerical tool is to reduce the number of test and time required for certification of aerospace composite parts</field>
<field name="value">Aquesta tesi investiga la resposta a fatiga de laminats compòsits fabricats amb fibra de carboni. L'estudi de la fatiga en materials compòsits és un tema de gran complexitat tant des d'un punt de vista experimental com de modelització computacional. En aquest context, s'ha dissenyat una àmplia campanya experimental per investigar els mecanismes de dany que apareixen quan el material es sotmet a càrregues cícliques o a fatiga. Al mateix temps, s'ha desenvolupat un model constitutiu per anticipar la resposta estructural i la resistència final del material. Aquest model s'ha implementat dins d'un codi d'elements finits per tal d'analitzar estructures aeronàtutiques en diferent condicions de càrrega. L'objectiu final d'aquest models computacionals és la de reduir el nombre d'assajos experimentals i el temps que es necessita per certificar estructures aeronàutiques</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="format">
<element name="extent">
<element name="en_US">
<field name="value">148 p.</field>
</element>
</element>
<element name="mimetype">
<element name="none">
<field name="value">application/pdf</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="language">
<element name="iso">
<element name="en_US">
<field name="value">eng</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="publisher">
<element name="none">
<field name="value">Universitat de Girona</field>
</element>
</element>
<element name="rights">
<element name="license">
<element name="none">
<field name="value">ADVERTIMENT. Tots els drets reservats. L'accés als continguts d'aquesta tesi doctoral i la seva utilització ha de respectar els drets de la persona autora. Pot ser utilitzada per a consulta o estudi personal, així com en activitats o materials d'investigació i docència en els termes establerts a l'art. 32 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual (RDL 1/1996). Per altres utilitzacions es requereix l'autorització prèvia i expressa de la persona autora. En qualsevol cas, en la utilització dels seus continguts caldrà indicar de forma clara el nom i cognoms de la persona autora i el títol de la tesi doctoral. No s'autoritza la seva reproducció o altres formes d'explotació efectuades amb finalitats de lucre ni la seva comunicació pública des d'un lloc aliè al servei TDX. Tampoc s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing). Aquesta reserva de drets afecta tant als continguts de la tesi com als seus resums i índexs.</field>
</element>
</element>
<element name="accessLevel">
<element name="none">
<field name="value">info:eu-repo/semantics/openAccess</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="source">
<element name="none">
<field name="value">TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</field>
</element>
</element>
<element name="subject">
<element name="en_US">
<field name="value">Fatigue</field>
<field name="value">Fatiga</field>
<field name="value">Composite materials</field>
<field name="value">Materials compòsits</field>
<field name="value">Materiales compuestos</field>
<field name="value">Continuum damage mechanics</field>
<field name="value">Mecànica del dany continu</field>
<field name="value">Mecánica de daño continuo</field>
<field name="value">Advanced constitutive modelling</field>
<field name="value">Models constitutius avançats</field>
<field name="value">Modelos constitutivos avanzados</field>
<field name="value">Cohesive zone modelling</field>
<field name="value">Model de zona cohesiva</field>
<field name="value">Modelo de zona cohesiva</field>
<field name="value">Failure mechanisms</field>
<field name="value">Mecanismes de fallada</field>
<field name="value">Mecanismos de fallo</field>
</element>
<element name="udc">
<element name="en_US">
<field name="value">620</field>
<field name="value">621</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="title">
<element name="en_US">
<field name="value">A constitutive model for fatigue and residual strength predictions of composite laminates</field>
</element>
</element>
<element name="type">
<element name="none">
<field name="value">info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</field>
<field name="value">info:eu-repo/semantics/publishedVersion</field>
</element>
</element>
<element name="embargo">
<element name="terms">
<element name="en_US">
<field name="value">cap</field>
</element>
</element>
</element>
</element>
<element name="bundles">
<element name="bundle">
<field name="name">MEDIA_DOCUMENT</field>
<element name="bitstreams">
<element name="bitstream">
<field name="name">tjlv_20200117.pdf.xml</field>
<field name="originalName">tjlv_20200117.pdf.xml</field>
<field name="description">Document Consulta</field>
<field name="format">text/xml</field>
<field name="size">105</field>
<field name="url">http://www.tdx.cat/bitstream/10803/670692/3/tjlv_20200117.pdf.xml</field>
<field name="checksum">4f97c296bbf96f742dfdba765d6e665b</field>
<field name="checksumAlgorithm">MD5</field>
<field name="sid">3</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="bundle">
<field name="name">ORIGINAL</field>
<element name="bitstreams">
<element name="bitstream">
<field name="name">tjlv_20200117.pdf</field>
<field name="originalName">tjlv_20200117.pdf</field>
<field name="format">application/pdf</field>
<field name="size">7287415</field>
<field name="url">http://www.tdx.cat/bitstream/10803/670692/2/tjlv_20200117.pdf</field>
<field name="checksum">918d2a582569d929e084f14ec5f9f0ff</field>
<field name="checksumAlgorithm">MD5</field>
<field name="sid">2</field>
</element>
</element>
</element>
</element>
<element name="others">
<field name="handle">10803/670692</field>
<field name="identifier">oai:www.tdx.cat:10803/670692</field>
<field name="lastModifyDate">2021-02-05 17:11:41.937</field>
</element>
<element name="repository">
<field name="name">TDX</field>
<field name="mail">tdx@csuc.cat</field>
</element>
</metadata>