Logotipo de HISPANA
Logotipo del Ministerio de Cultura
  • QUE É HISPANA?
  • Busca
  • Directorio de coleccións
  • Contacto
  • gl
    • Español
    • Euskara
    • English
    • Galego
    • Català
    • Valencià
Está en:  › Datos do registro
Linked Open Data
Discourse competence in English from a metacognitive instruction approach and greater learner agency: a case study at the University of Andorra
Identificadores del recurso
http://hdl.handle.net/10803/690866
TD-113-108786/202401
Procedencia
(Tesis de la Universitat d'Andorra)

Ficha

Título:
Discourse competence in English from a metacognitive instruction approach and greater learner agency: a case study at the University of Andorra
Tema:
EFL
discourse competence
metacognitive instruction
learner autonomy
learner agency
undergraduates
Ensenyament de segones llengües i lingüística aplicada
81
Descrición:
En un món en constant canvi, el context i la forma en què ens comuniquem han canviat, per la qual cosa és important formar els aprenents perquè siguin comunicadors eficients i reflexius. De fet, la comunicació és una de les principals competències de la nostra societat del segle XXI, i existeix una demanda creixent a les universitats per formar comunicadors capaços de seleccionar, enviar i rebre missatges de manera crítica. Així ho indica el Programa de Comunicació a l’avantguarda de Harvard. L'objectiu del nostre estudi de recerca acció és, per tant, analitzar la competència comunicativa en general i la competència discursiva en particular en un context d'ensenyament i d'aprenentatge de l’anglès a la universitat. L'escriptura acadèmica requereix una organització clara i ben desenvolupada del text per satisfer el propòsit de l'acte comunicatiu. Així mateix, produir un text és un procés que requereix aplicar una varietat d'estratègies cognitives i metacognitives per tenir èxit. Tanmateix, hem d'assumir que tots els estudiants de grau saben escriure de manera eficient? La metodologia emprada respon a un estudi de camp amb l'objectiu de generar innovació a partir d'un cas real basat en la pràctica a l’aula per conèixer el seu potencial i si es podria replicar en contextos similars. En primer lloc, es van determinar les deficiències de competència discursa dels estudiants revelades en estudis anteriors; després es va realitzar un estudi pilot amb un petit grup d’estudiants de grau matriculats en una classe d'anglès B2.1 a la Universitat d'Andorra. A continuació, vam dissenyar i implementar una seqüència didàctica sobre el discurs escrit, que va ser validada per experts internacionals. Mitjançant aquesta metodologia, vam investigar si la instrucció metacognitiva aplicada a textos escrits expositius i argumentatius fomenta un millor rendiment en termes de coherència i cohesió. Aquest estudi, per tant, ha seguit un enfocament qualitatiu, així com un disseny de recerca acció per promoure el discurs escrit dels estudiants dins del seu desenvolupament acadèmic i professional. Així doncs, aquesta recerca acció innovadora vol ampliar la recerca prèvia focalitzada només en un gènere (exposició o argumentació) per saber si els estudiants que han rebut un ensenyament d’estratègies metacognitives tenen un millor rendiment i si se senten més autònoms i més ben preparats per als seus pròxims cursos d’especialització impartits en anglès. Els resultats de la recerca demostren que certes creences implícites i la confiança personal de l'escriptor/a, així com estratègies d'escriptura i un major ús de recursos lingüístics variats ajuden els estudiants a escriure textos de millor qualitat. A més, els resultats de la recerca també demostren que les millores en el discurs depenen d'una regulació metacognitiva precisa i consistent, que segueix les fases de planificació, revisió i avaluació, que alhora fomenten la reflexió. Per tant, la intervenció pedagògica ha ajudat els estudiants a ser més reflexius i dedicats. Plantegem doncs que es pot aconseguir una millor competència discursiva mitjançant la instrucció metacognitiva que prepara els estudiants per als processos d'aprenentatge futurs. Consegüentment, aquests resultats confirmen que els estudiants necessiten suport addicional a l’hora d’escriure textos acadèmics en anglès.
Fonte:
TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)
Idioma:
English
Autor/Productor:
Baró Gaillard, Celia
Editor:
Universitat d'Andorra
Otros colaboradores/productores:
Lorenzo, Neus
Bastida-Serra, Carolina
Dereitos:
L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
info:eu-repo/semantics/openAccess
Data:
2024-05-13T13:11:40Z
2024-05-10
Tipo de recurso:
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Formato:
327 p.
application/pdf

oai_dc

Descargar XML

    <?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>

  1. <oai_dc:dc schemaLocation="http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd">

    1. <dc:title>Discourse competence in English from a metacognitive instruction approach and greater learner agency: a case study at the University of Andorra</dc:title>

    2. <dc:creator>Baró Gaillard, Celia</dc:creator>

    3. <dc:contributor>Lorenzo, Neus</dc:contributor>

    4. <dc:contributor>Bastida-Serra, Carolina</dc:contributor>

    5. <dc:subject>EFL</dc:subject>

    6. <dc:subject>discourse competence</dc:subject>

    7. <dc:subject>metacognitive instruction</dc:subject>

    8. <dc:subject>learner autonomy</dc:subject>

    9. <dc:subject>learner agency</dc:subject>

    10. <dc:subject>undergraduates</dc:subject>

    11. <dc:subject>Ensenyament de segones llengües i lingüística aplicada</dc:subject>

    12. <dc:subject>81</dc:subject>

    13. <dc:description>En un món en constant canvi, el context i la forma en què ens comuniquem han canviat, per la qual cosa és important formar els aprenents perquè siguin comunicadors eficients i reflexius. De fet, la comunicació és una de les principals competències de la nostra societat del segle XXI, i existeix una demanda creixent a les universitats per formar comunicadors capaços de seleccionar, enviar i rebre missatges de manera crítica. Així ho indica el Programa de Comunicació a l’avantguarda de Harvard. L'objectiu del nostre estudi de recerca acció és, per tant, analitzar la competència comunicativa en general i la competència discursiva en particular en un context d'ensenyament i d'aprenentatge de l’anglès a la universitat. L'escriptura acadèmica requereix una organització clara i ben desenvolupada del text per satisfer el propòsit de l'acte comunicatiu. Així mateix, produir un text és un procés que requereix aplicar una varietat d'estratègies cognitives i metacognitives per tenir èxit. Tanmateix, hem d'assumir que tots els estudiants de grau saben escriure de manera eficient? La metodologia emprada respon a un estudi de camp amb l'objectiu de generar innovació a partir d'un cas real basat en la pràctica a l’aula per conèixer el seu potencial i si es podria replicar en contextos similars. En primer lloc, es van determinar les deficiències de competència discursa dels estudiants revelades en estudis anteriors; després es va realitzar un estudi pilot amb un petit grup d’estudiants de grau matriculats en una classe d'anglès B2.1 a la Universitat d'Andorra. A continuació, vam dissenyar i implementar una seqüència didàctica sobre el discurs escrit, que va ser validada per experts internacionals. Mitjançant aquesta metodologia, vam investigar si la instrucció metacognitiva aplicada a textos escrits expositius i argumentatius fomenta un millor rendiment en termes de coherència i cohesió. Aquest estudi, per tant, ha seguit un enfocament qualitatiu, així com un disseny de recerca acció per promoure el discurs escrit dels estudiants dins del seu desenvolupament acadèmic i professional. Així doncs, aquesta recerca acció innovadora vol ampliar la recerca prèvia focalitzada només en un gènere (exposició o argumentació) per saber si els estudiants que han rebut un ensenyament d’estratègies metacognitives tenen un millor rendiment i si se senten més autònoms i més ben preparats per als seus pròxims cursos d’especialització impartits en anglès. Els resultats de la recerca demostren que certes creences implícites i la confiança personal de l'escriptor/a, així com estratègies d'escriptura i un major ús de recursos lingüístics variats ajuden els estudiants a escriure textos de millor qualitat. A més, els resultats de la recerca també demostren que les millores en el discurs depenen d'una regulació metacognitiva precisa i consistent, que segueix les fases de planificació, revisió i avaluació, que alhora fomenten la reflexió. Per tant, la intervenció pedagògica ha ajudat els estudiants a ser més reflexius i dedicats. Plantegem doncs que es pot aconseguir una millor competència discursiva mitjançant la instrucció metacognitiva que prepara els estudiants per als processos d'aprenentatge futurs. Consegüentment, aquests resultats confirmen que els estudiants necessiten suport addicional a l’hora d’escriure textos acadèmics en anglès.</dc:description>

    14. <dc:date>2024-05-13T13:11:40Z</dc:date>

    15. <dc:date>2024-05-13T13:11:40Z</dc:date>

    16. <dc:date>2024-05-10</dc:date>

    17. <dc:type>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</dc:type>

    18. <dc:type>info:eu-repo/semantics/publishedVersion</dc:type>

    19. <dc:identifier>http://hdl.handle.net/10803/690866</dc:identifier>

    20. <dc:identifier>TD-113-108786/202401</dc:identifier>

    21. <dc:language>eng</dc:language>

    22. <dc:rights>L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/</dc:rights>

    23. <dc:rights>http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/</dc:rights>

    24. <dc:rights>info:eu-repo/semantics/openAccess</dc:rights>

    25. <dc:format>327 p.</dc:format>

    26. <dc:format>application/pdf</dc:format>

    27. <dc:publisher>Universitat d'Andorra</dc:publisher>

    28. <dc:source>TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</dc:source>

    </oai_dc:dc>

dim

Descargar XML

    <?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>

  1. <dim:dim schemaLocation="http://www.dspace.org/xmlns/dspace/dim http://www.dspace.org/schema/dim.xsd">

    1. <dim:field authority="f136e7ec-c5d3-43b9-af6a-86e39b77c237" confidence="600" element="contributor" mdschema="dc" qualifier="author">Baró Gaillard, Celia</dim:field>

    2. <dim:field element="contributor" lang="ca" mdschema="dc" qualifier="authoremail">cbaro@uda.ad</dim:field>

    3. <dim:field element="contributor" lang="ca" mdschema="dc" qualifier="authoremailshow">true</dim:field>

    4. <dim:field authority="6dc49757-fe7a-40c1-b9f3-64f5968dd60f" confidence="600" element="contributor" mdschema="dc" qualifier="director">Lorenzo, Neus</dim:field>

    5. <dim:field authority="f284e386-df6a-416f-81bf-81a9b59f4a69" confidence="600" element="contributor" mdschema="dc" qualifier="codirector">Bastida-Serra, Carolina</dim:field>

    6. <dim:field element="date" mdschema="dc" qualifier="accessioned">2024-05-13T13:11:40Z</dim:field>

    7. <dim:field element="date" mdschema="dc" qualifier="available">2024-05-13T13:11:40Z</dim:field>

    8. <dim:field element="date" mdschema="dc" qualifier="issued">2024-05-10</dim:field>

    9. <dim:field element="identifier" mdschema="dc" qualifier="uri">http://hdl.handle.net/10803/690866</dim:field>

    10. <dim:field element="identifier" lang="ca" mdschema="dc" qualifier="dl">TD-113-108786/202401</dim:field>

    11. <dim:field element="description" lang="ca" mdschema="dc" qualifier="abstract">En un món en constant canvi, el context i la forma en què ens comuniquem han canviat, per la qual cosa és important formar els aprenents perquè siguin comunicadors eficients i reflexius. De fet, la comunicació és una de les principals competències de la nostra societat del segle XXI, i existeix una demanda creixent a les universitats per formar comunicadors capaços de seleccionar, enviar i rebre missatges de manera crítica. Així ho indica el Programa de Comunicació a l’avantguarda de Harvard. L'objectiu del nostre estudi de recerca acció és, per tant, analitzar la competència comunicativa en general i la competència discursiva en particular en un context d'ensenyament i d'aprenentatge de l’anglès a la universitat. L'escriptura acadèmica requereix una organització clara i ben desenvolupada del text per satisfer el propòsit de l'acte comunicatiu. Així mateix, produir un text és un procés que requereix aplicar una varietat d'estratègies cognitives i metacognitives per tenir èxit. Tanmateix, hem d'assumir que tots els estudiants de grau saben escriure de manera eficient? La metodologia emprada respon a un estudi de camp amb l'objectiu de generar innovació a partir d'un cas real basat en la pràctica a l’aula per conèixer el seu potencial i si es podria replicar en contextos similars. En primer lloc, es van determinar les deficiències de competència discursa dels estudiants revelades en estudis anteriors; després es va realitzar un estudi pilot amb un petit grup d’estudiants de grau matriculats en una classe d'anglès B2.1 a la Universitat d'Andorra. A continuació, vam dissenyar i implementar una seqüència didàctica sobre el discurs escrit, que va ser validada per experts internacionals. Mitjançant aquesta metodologia, vam investigar si la instrucció metacognitiva aplicada a textos escrits expositius i argumentatius fomenta un millor rendiment en termes de coherència i cohesió. Aquest estudi, per tant, ha seguit un enfocament qualitatiu, així com un disseny de recerca acció per promoure el discurs escrit dels estudiants dins del seu desenvolupament acadèmic i professional. Així doncs, aquesta recerca acció innovadora vol ampliar la recerca prèvia focalitzada només en un gènere (exposició o argumentació) per saber si els estudiants que han rebut un ensenyament d’estratègies metacognitives tenen un millor rendiment i si se senten més autònoms i més ben preparats per als seus pròxims cursos d’especialització impartits en anglès. Els resultats de la recerca demostren que certes creences implícites i la confiança personal de l'escriptor/a, així com estratègies d'escriptura i un major ús de recursos lingüístics variats ajuden els estudiants a escriure textos de millor qualitat. A més, els resultats de la recerca també demostren que les millores en el discurs depenen d'una regulació metacognitiva precisa i consistent, que segueix les fases de planificació, revisió i avaluació, que alhora fomenten la reflexió. Per tant, la intervenció pedagògica ha ajudat els estudiants a ser més reflexius i dedicats. Plantegem doncs que es pot aconseguir una millor competència discursiva mitjançant la instrucció metacognitiva que prepara els estudiants per als processos d'aprenentatge futurs. Consegüentment, aquests resultats confirmen que els estudiants necessiten suport addicional a l’hora d’escriure textos acadèmics en anglès.</dim:field>

    12. <dim:field element="format" lang="ca" mdschema="dc" qualifier="extent">327 p.</dim:field>

    13. <dim:field element="language" lang="ca" mdschema="dc" qualifier="iso">eng</dim:field>

    14. <dim:field element="publisher" mdschema="dc">Universitat d'Andorra</dim:field>

    15. <dim:field element="rights" lang="ca" mdschema="dc" qualifier="license">L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/</dim:field>

    16. <dim:field element="rights" lang="*" mdschema="dc" qualifier="uri">http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/</dim:field>

    17. <dim:field element="rights" mdschema="dc" qualifier="accessLevel">info:eu-repo/semantics/openAccess</dim:field>

    18. <dim:field element="source" mdschema="dc">TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</dim:field>

    19. <dim:field element="subject" lang="ca" mdschema="dc">EFL</dim:field>

    20. <dim:field element="subject" lang="ca" mdschema="dc">discourse competence</dim:field>

    21. <dim:field element="subject" lang="ca" mdschema="dc">metacognitive instruction</dim:field>

    22. <dim:field element="subject" lang="ca" mdschema="dc">learner autonomy</dim:field>

    23. <dim:field element="subject" lang="ca" mdschema="dc">learner agency</dim:field>

    24. <dim:field element="subject" lang="ca" mdschema="dc">undergraduates</dim:field>

    25. <dim:field element="subject" lang="ca" mdschema="dc" qualifier="other">Ensenyament de segones llengües i lingüística aplicada</dim:field>

    26. <dim:field element="subject" lang="ca" mdschema="dc" qualifier="udc">81</dim:field>

    27. <dim:field element="title" lang="ca" mdschema="dc">Discourse competence in English from a metacognitive instruction approach and greater learner agency: a case study at the University of Andorra</dim:field>

    28. <dim:field element="type" mdschema="dc">info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</dim:field>

    29. <dim:field element="type" mdschema="dc">info:eu-repo/semantics/publishedVersion</dim:field>

    30. <dim:field element="embargo" lang="ca" mdschema="dc" qualifier="terms">cap</dim:field>

    </dim:dim>

etdms

Descargar XML

    <?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>

  1. <thesis schemaLocation="http://www.ndltd.org/standards/metadata/etdms/1.0/ http://www.ndltd.org/standards/metadata/etdms/1.0/etdms.xsd">

    1. <title>Discourse competence in English from a metacognitive instruction approach and greater learner agency: a case study at the University of Andorra</title>

    2. <creator>Baró Gaillard, Celia</creator>

    3. <contributor>cbaro@uda.ad</contributor>

    4. <contributor>true</contributor>

    5. <contributor>Lorenzo, Neus</contributor>

    6. <contributor>Bastida-Serra, Carolina</contributor>

    7. <subject>EFL</subject>

    8. <subject>discourse competence</subject>

    9. <subject>metacognitive instruction</subject>

    10. <subject>learner autonomy</subject>

    11. <subject>learner agency</subject>

    12. <subject>undergraduates</subject>

    13. <description>En un món en constant canvi, el context i la forma en què ens comuniquem han canviat, per la qual cosa és important formar els aprenents perquè siguin comunicadors eficients i reflexius. De fet, la comunicació és una de les principals competències de la nostra societat del segle XXI, i existeix una demanda creixent a les universitats per formar comunicadors capaços de seleccionar, enviar i rebre missatges de manera crítica. Així ho indica el Programa de Comunicació a l’avantguarda de Harvard. L'objectiu del nostre estudi de recerca acció és, per tant, analitzar la competència comunicativa en general i la competència discursiva en particular en un context d'ensenyament i d'aprenentatge de l’anglès a la universitat. L'escriptura acadèmica requereix una organització clara i ben desenvolupada del text per satisfer el propòsit de l'acte comunicatiu. Així mateix, produir un text és un procés que requereix aplicar una varietat d'estratègies cognitives i metacognitives per tenir èxit. Tanmateix, hem d'assumir que tots els estudiants de grau saben escriure de manera eficient? La metodologia emprada respon a un estudi de camp amb l'objectiu de generar innovació a partir d'un cas real basat en la pràctica a l’aula per conèixer el seu potencial i si es podria replicar en contextos similars. En primer lloc, es van determinar les deficiències de competència discursa dels estudiants revelades en estudis anteriors; després es va realitzar un estudi pilot amb un petit grup d’estudiants de grau matriculats en una classe d'anglès B2.1 a la Universitat d'Andorra. A continuació, vam dissenyar i implementar una seqüència didàctica sobre el discurs escrit, que va ser validada per experts internacionals. Mitjançant aquesta metodologia, vam investigar si la instrucció metacognitiva aplicada a textos escrits expositius i argumentatius fomenta un millor rendiment en termes de coherència i cohesió. Aquest estudi, per tant, ha seguit un enfocament qualitatiu, així com un disseny de recerca acció per promoure el discurs escrit dels estudiants dins del seu desenvolupament acadèmic i professional. Així doncs, aquesta recerca acció innovadora vol ampliar la recerca prèvia focalitzada només en un gènere (exposició o argumentació) per saber si els estudiants que han rebut un ensenyament d’estratègies metacognitives tenen un millor rendiment i si se senten més autònoms i més ben preparats per als seus pròxims cursos d’especialització impartits en anglès. Els resultats de la recerca demostren que certes creences implícites i la confiança personal de l'escriptor/a, així com estratègies d'escriptura i un major ús de recursos lingüístics variats ajuden els estudiants a escriure textos de millor qualitat. A més, els resultats de la recerca també demostren que les millores en el discurs depenen d'una regulació metacognitiva precisa i consistent, que segueix les fases de planificació, revisió i avaluació, que alhora fomenten la reflexió. Per tant, la intervenció pedagògica ha ajudat els estudiants a ser més reflexius i dedicats. Plantegem doncs que es pot aconseguir una millor competència discursiva mitjançant la instrucció metacognitiva que prepara els estudiants per als processos d'aprenentatge futurs. Consegüentment, aquests resultats confirmen que els estudiants necessiten suport addicional a l’hora d’escriure textos acadèmics en anglès.</description>

    14. <date>2024-05-13</date>

    15. <date>2024-05-13</date>

    16. <date>2024-05-10</date>

    17. <type>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</type>

    18. <type>info:eu-repo/semantics/publishedVersion</type>

    19. <identifier>http://hdl.handle.net/10803/690866</identifier>

    20. <identifier>TD-113-108786/202401</identifier>

    21. <language>eng</language>

    22. <rights>L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/</rights>

    23. <rights>http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/</rights>

    24. <rights>info:eu-repo/semantics/openAccess</rights>

    25. <publisher>Universitat d'Andorra</publisher>

    26. <source>TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</source>

    </thesis>

marc

Descargar XML

    <?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>

  1. <record schemaLocation="http://www.loc.gov/MARC21/slim http://www.loc.gov/standards/marcxml/schema/MARC21slim.xsd">

    1. <leader>00925njm 22002777a 4500</leader>

    2. <datafield ind1=" " ind2=" " tag="042">

      1. <subfield code="a">dc</subfield>

      </datafield>

    3. <datafield ind1=" " ind2=" " tag="720">

      1. <subfield code="a">Baró Gaillard, Celia</subfield>

      2. <subfield code="e">author</subfield>

      </datafield>

    4. <datafield ind1=" " ind2=" " tag="260">

      1. <subfield code="c">2024-05-10</subfield>

      </datafield>

    5. <datafield ind1=" " ind2=" " tag="520">

      1. <subfield code="a">En un món en constant canvi, el context i la forma en què ens comuniquem han canviat, per la qual cosa és important formar els aprenents perquè siguin comunicadors eficients i reflexius. De fet, la comunicació és una de les principals competències de la nostra societat del segle XXI, i existeix una demanda creixent a les universitats per formar comunicadors capaços de seleccionar, enviar i rebre missatges de manera crítica. Així ho indica el Programa de Comunicació a l’avantguarda de Harvard. L'objectiu del nostre estudi de recerca acció és, per tant, analitzar la competència comunicativa en general i la competència discursiva en particular en un context d'ensenyament i d'aprenentatge de l’anglès a la universitat. L'escriptura acadèmica requereix una organització clara i ben desenvolupada del text per satisfer el propòsit de l'acte comunicatiu. Així mateix, produir un text és un procés que requereix aplicar una varietat d'estratègies cognitives i metacognitives per tenir èxit. Tanmateix, hem d'assumir que tots els estudiants de grau saben escriure de manera eficient? La metodologia emprada respon a un estudi de camp amb l'objectiu de generar innovació a partir d'un cas real basat en la pràctica a l’aula per conèixer el seu potencial i si es podria replicar en contextos similars. En primer lloc, es van determinar les deficiències de competència discursa dels estudiants revelades en estudis anteriors; després es va realitzar un estudi pilot amb un petit grup d’estudiants de grau matriculats en una classe d'anglès B2.1 a la Universitat d'Andorra. A continuació, vam dissenyar i implementar una seqüència didàctica sobre el discurs escrit, que va ser validada per experts internacionals. Mitjançant aquesta metodologia, vam investigar si la instrucció metacognitiva aplicada a textos escrits expositius i argumentatius fomenta un millor rendiment en termes de coherència i cohesió. Aquest estudi, per tant, ha seguit un enfocament qualitatiu, així com un disseny de recerca acció per promoure el discurs escrit dels estudiants dins del seu desenvolupament acadèmic i professional. Així doncs, aquesta recerca acció innovadora vol ampliar la recerca prèvia focalitzada només en un gènere (exposició o argumentació) per saber si els estudiants que han rebut un ensenyament d’estratègies metacognitives tenen un millor rendiment i si se senten més autònoms i més ben preparats per als seus pròxims cursos d’especialització impartits en anglès. Els resultats de la recerca demostren que certes creences implícites i la confiança personal de l'escriptor/a, així com estratègies d'escriptura i un major ús de recursos lingüístics variats ajuden els estudiants a escriure textos de millor qualitat. A més, els resultats de la recerca també demostren que les millores en el discurs depenen d'una regulació metacognitiva precisa i consistent, que segueix les fases de planificació, revisió i avaluació, que alhora fomenten la reflexió. Per tant, la intervenció pedagògica ha ajudat els estudiants a ser més reflexius i dedicats. Plantegem doncs que es pot aconseguir una millor competència discursiva mitjançant la instrucció metacognitiva que prepara els estudiants per als processos d'aprenentatge futurs. Consegüentment, aquests resultats confirmen que els estudiants necessiten suport addicional a l’hora d’escriure textos acadèmics en anglès.</subfield>

      </datafield>

    6. <datafield ind1="8" ind2=" " tag="024">

      1. <subfield code="a">http://hdl.handle.net/10803/690866</subfield>

      </datafield>

    7. <datafield ind1="8" ind2=" " tag="024">

      1. <subfield code="a">TD-113-108786/202401</subfield>

      </datafield>

    8. <datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">

      1. <subfield code="a">EFL</subfield>

      </datafield>

    9. <datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">

      1. <subfield code="a">discourse competence</subfield>

      </datafield>

    10. <datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">

      1. <subfield code="a">metacognitive instruction</subfield>

      </datafield>

    11. <datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">

      1. <subfield code="a">learner autonomy</subfield>

      </datafield>

    12. <datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">

      1. <subfield code="a">learner agency</subfield>

      </datafield>

    13. <datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">

      1. <subfield code="a">undergraduates</subfield>

      </datafield>

    14. <datafield ind1="0" ind2="0" tag="245">

      1. <subfield code="a">Discourse competence in English from a metacognitive instruction approach and greater learner agency: a case study at the University of Andorra</subfield>

      </datafield>

    </record>

marc_ccuc

Descargar XML

    <?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>

  1. <record schemaLocation="http://www.loc.gov/MARC21/slim http://www.loc.gov/standards/marcxml/schema/MARC21slim.xsd">

    1. <leader>nam a 5i 4500</leader>

    2. <datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">

      1. <subfield code="a">EFL</subfield>

      </datafield>

    3. <datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">

      1. <subfield code="a">discourse competence</subfield>

      </datafield>

    4. <datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">

      1. <subfield code="a">metacognitive instruction</subfield>

      </datafield>

    5. <datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">

      1. <subfield code="a">learner autonomy</subfield>

      </datafield>

    6. <datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">

      1. <subfield code="a">learner agency</subfield>

      </datafield>

    7. <datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">

      1. <subfield code="a">undergraduates</subfield>

      </datafield>

    8. <datafield ind1="1" ind2="0" tag="245">

      1. <subfield code="a">Discourse competence in English from a metacognitive instruction approach and greater learner agency: a case study at the University of Andorra</subfield>

      </datafield>

    9. <datafield ind1=" " ind2="1" tag="264">

      1. <subfield code="a">:</subfield>

      2. <subfield code="b">Universitat d'Andorra,</subfield>

      3. <subfield code="c">2024</subfield>

      </datafield>

    10. <datafield ind1="4" ind2="0" tag="856">

      1. <subfield code="z">Accés lliure</subfield>

      2. <subfield code="u">http://hdl.handle.net/10803/690866</subfield>

      </datafield>

    11. <controlfield tag="007">cr |||||||||||</controlfield>

    12. <controlfield tag="008">AAMMDDs2024 sp ||||fsm||||0|| 0 eng|c</controlfield>

    13. <datafield ind1="1" ind2=" " tag="100">

      1. <subfield code="a">Baró Gaillard, Celia,</subfield>

      2. <subfield code="e">autor</subfield>

      </datafield>

    14. <datafield ind1=" " ind2=" " tag="300">

      1. <subfield code="a">1 recurs en línia (327 pàgines)</subfield>

      </datafield>

    15. <datafield ind1=" " ind2="4" tag="655">

      1. <subfield code="a">Tesis i dissertacions electròniques</subfield>

      </datafield>

    16. <datafield ind1="1" ind2=" " tag="700">

      1. <subfield code="a">Lorenzo, Neus,</subfield>

      2. <subfield code="e">supervisor acadèmic</subfield>

      </datafield>

    17. <datafield ind1="1" ind2=" " tag="700">

      1. <subfield code="a">Bastida-Serra, Carolina,</subfield>

      2. <subfield code="e">supervisor acadèmic</subfield>

      </datafield>

    18. <datafield ind1="0" ind2=" " tag="730">

      1. <subfield code="a">TDX</subfield>

      </datafield>

    19. <datafield ind1=" " ind2=" " tag="520">

      1. <subfield code="a">En un món en constant canvi, el context i la forma en què ens comuniquem han canviat, per la qual cosa és important formar els aprenents perquè siguin comunicadors eficients i reflexius. De fet, la comunicació és una de les principals competències de la nostra societat del segle XXI, i existeix una demanda creixent a les universitats per formar comunicadors capaços de seleccionar, enviar i rebre missatges de manera crítica. Així ho indica el Programa de Comunicació a l’avantguarda de Harvard. L'objectiu del nostre estudi de recerca acció és, per tant, analitzar la competència comunicativa en general i la competència discursiva en particular en un context d'ensenyament i d'aprenentatge de l’anglès a la universitat. L'escriptura acadèmica requereix una organització clara i ben desenvolupada del text per satisfer el propòsit de l'acte comunicatiu. Així mateix, produir un text és un procés que requereix aplicar una varietat d'estratègies cognitives i metacognitives per tenir èxit. Tanmateix, hem d'assumir que tots els estudiants de grau saben escriure de manera eficient? La metodologia emprada respon a un estudi de camp amb l'objectiu de generar innovació a partir d'un cas real basat en la pràctica a l’aula per conèixer el seu potencial i si es podria replicar en contextos similars. En primer lloc, es van determinar les deficiències de competència discursa dels estudiants revelades en estudis anteriors; després es va realitzar un estudi pilot amb un petit grup d’estudiants de grau matriculats en una classe d'anglès B2.1 a la Universitat d'Andorra. A continuació, vam dissenyar i implementar una seqüència didàctica sobre el discurs escrit, que va ser validada per experts internacionals. Mitjançant aquesta metodologia, vam investigar si la instrucció metacognitiva aplicada a textos escrits expositius i argumentatius fomenta un millor rendiment en termes de coherència i cohesió. Aquest estudi, per tant, ha seguit un enfocament qualitatiu, així com un disseny de recerca acció per promoure el discurs escrit dels estudiants dins del seu desenvolupament acadèmic i professional. Així doncs, aquesta recerca acció innovadora vol ampliar la recerca prèvia focalitzada només en un gènere (exposició o argumentació) per saber si els estudiants que han rebut un ensenyament d’estratègies metacognitives tenen un millor rendiment i si se senten més autònoms i més ben preparats per als seus pròxims cursos d’especialització impartits en anglès. Els resultats de la recerca demostren que certes creences implícites i la confiança personal de l'escriptor/a, així com estratègies d'escriptura i un major ús de recursos lingüístics variats ajuden els estudiants a escriure textos de millor qualitat. A més, els resultats de la recerca també demostren que les millores en el discurs depenen d'una regulació metacognitiva precisa i consistent, que segueix les fases de planificació, revisió i avaluació, que alhora fomenten la reflexió. Per tant, la intervenció pedagògica ha ajudat els estudiants a ser més reflexius i dedicats. Plantegem doncs que es pot aconseguir una millor competència discursiva mitjançant la instrucció metacognitiva que prepara els estudiants per als processos d'aprenentatge futurs. Consegüentment, aquests resultats confirmen que els estudiants necessiten suport addicional a l’hora d’escriure textos acadèmics en anglès.</subfield>

      </datafield>

    20. <datafield ind1=" " ind2=" " tag="998">

      1. <subfield code="a">u50</subfield>

      </datafield>

    21. <datafield ind1=" " ind2=" " tag="040">

      1. <subfield code="a">ES-BaCBU</subfield>

      2. <subfield code="b">cat</subfield>

      3. <subfield code="e">rda</subfield>

      4. <subfield code="c">ES-BaCBU</subfield>

      </datafield>

    22. <datafield ind1=" " ind2=" " tag="336">

      1. <subfield code="a">text</subfield>

      2. <subfield code="b">txt</subfield>

      3. <subfield code="2">rdacontent</subfield>

      </datafield>

    23. <datafield ind1=" " ind2=" " tag="337">

      1. <subfield code="a">informàtic</subfield>

      2. <subfield code="b">c</subfield>

      3. <subfield code="2">rdamedia</subfield>

      </datafield>

    24. <datafield ind1=" " ind2=" " tag="338">

      1. <subfield code="a">recurs en línia</subfield>

      2. <subfield code="b">cr</subfield>

      3. <subfield code="2">rdacarrier</subfield>

      </datafield>

    </record>

mets

Descargar XML

    <?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>

  1. <mets ID=" DSpace_ITEM_10803-690866" OBJID=" hdl:10803/690866" PROFILE="DSpace METS SIP Profile 1.0" TYPE="DSpace ITEM" schemaLocation="http://www.loc.gov/METS/ http://www.loc.gov/standards/mets/mets.xsd">

    1. <metsHdr CREATEDATE="2024-09-05T18:43:29Z">

      1. <agent ROLE="CUSTODIAN" TYPE="ORGANIZATION">

        1. <name>TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</name>

        </agent>

      </metsHdr>

    2. <dmdSec ID="DMD_10803_690866">

      1. <mdWrap MDTYPE="MODS">

        1. <xmlData schemaLocation="http://www.loc.gov/mods/v3 http://www.loc.gov/standards/mods/v3/mods-3-1.xsd">

          1. <mods:mods schemaLocation="http://www.loc.gov/mods/v3 http://www.loc.gov/standards/mods/v3/mods-3-1.xsd">

            1. <mods:name>

              1. <mods:role>

                1. <mods:roleTerm type="text">author</mods:roleTerm>

                </mods:role>

              2. <mods:namePart>Baró Gaillard, Celia</mods:namePart>

              </mods:name>

            2. <mods:name>

              1. <mods:role>

                1. <mods:roleTerm type="text">authoremail</mods:roleTerm>

                </mods:role>

              2. <mods:namePart>cbaro@uda.ad</mods:namePart>

              </mods:name>

            3. <mods:name>

              1. <mods:role>

                1. <mods:roleTerm type="text">authoremailshow</mods:roleTerm>

                </mods:role>

              2. <mods:namePart>true</mods:namePart>

              </mods:name>

            4. <mods:name>

              1. <mods:role>

                1. <mods:roleTerm type="text">director</mods:roleTerm>

                </mods:role>

              2. <mods:namePart>Lorenzo, Neus</mods:namePart>

              </mods:name>

            5. <mods:name>

              1. <mods:role>

                1. <mods:roleTerm type="text">codirector</mods:roleTerm>

                </mods:role>

              2. <mods:namePart>Bastida-Serra, Carolina</mods:namePart>

              </mods:name>

            6. <mods:extension>

              1. <mods:dateAccessioned encoding="iso8601">2024-05-13T13:11:40Z</mods:dateAccessioned>

              </mods:extension>

            7. <mods:extension>

              1. <mods:dateAvailable encoding="iso8601">2024-05-13T13:11:40Z</mods:dateAvailable>

              </mods:extension>

            8. <mods:originInfo>

              1. <mods:dateIssued encoding="iso8601">2024-05-10</mods:dateIssued>

              </mods:originInfo>

            9. <mods:identifier type="uri">http://hdl.handle.net/10803/690866</mods:identifier>

            10. <mods:identifier type="dl">TD-113-108786/202401</mods:identifier>

            11. <mods:abstract>En un món en constant canvi, el context i la forma en què ens comuniquem han canviat, per la qual cosa és important formar els aprenents perquè siguin comunicadors eficients i reflexius. De fet, la comunicació és una de les principals competències de la nostra societat del segle XXI, i existeix una demanda creixent a les universitats per formar comunicadors capaços de seleccionar, enviar i rebre missatges de manera crítica. Així ho indica el Programa de Comunicació a l’avantguarda de Harvard. L'objectiu del nostre estudi de recerca acció és, per tant, analitzar la competència comunicativa en general i la competència discursiva en particular en un context d'ensenyament i d'aprenentatge de l’anglès a la universitat. L'escriptura acadèmica requereix una organització clara i ben desenvolupada del text per satisfer el propòsit de l'acte comunicatiu. Així mateix, produir un text és un procés que requereix aplicar una varietat d'estratègies cognitives i metacognitives per tenir èxit. Tanmateix, hem d'assumir que tots els estudiants de grau saben escriure de manera eficient? La metodologia emprada respon a un estudi de camp amb l'objectiu de generar innovació a partir d'un cas real basat en la pràctica a l’aula per conèixer el seu potencial i si es podria replicar en contextos similars. En primer lloc, es van determinar les deficiències de competència discursa dels estudiants revelades en estudis anteriors; després es va realitzar un estudi pilot amb un petit grup d’estudiants de grau matriculats en una classe d'anglès B2.1 a la Universitat d'Andorra. A continuació, vam dissenyar i implementar una seqüència didàctica sobre el discurs escrit, que va ser validada per experts internacionals. Mitjançant aquesta metodologia, vam investigar si la instrucció metacognitiva aplicada a textos escrits expositius i argumentatius fomenta un millor rendiment en termes de coherència i cohesió. Aquest estudi, per tant, ha seguit un enfocament qualitatiu, així com un disseny de recerca acció per promoure el discurs escrit dels estudiants dins del seu desenvolupament acadèmic i professional. Així doncs, aquesta recerca acció innovadora vol ampliar la recerca prèvia focalitzada només en un gènere (exposició o argumentació) per saber si els estudiants que han rebut un ensenyament d’estratègies metacognitives tenen un millor rendiment i si se senten més autònoms i més ben preparats per als seus pròxims cursos d’especialització impartits en anglès. Els resultats de la recerca demostren que certes creences implícites i la confiança personal de l'escriptor/a, així com estratègies d'escriptura i un major ús de recursos lingüístics variats ajuden els estudiants a escriure textos de millor qualitat. A més, els resultats de la recerca també demostren que les millores en el discurs depenen d'una regulació metacognitiva precisa i consistent, que segueix les fases de planificació, revisió i avaluació, que alhora fomenten la reflexió. Per tant, la intervenció pedagògica ha ajudat els estudiants a ser més reflexius i dedicats. Plantegem doncs que es pot aconseguir una millor competència discursiva mitjançant la instrucció metacognitiva que prepara els estudiants per als processos d'aprenentatge futurs. Consegüentment, aquests resultats confirmen que els estudiants necessiten suport addicional a l’hora d’escriure textos acadèmics en anglès.</mods:abstract>

            12. <mods:language>

              1. <mods:languageTerm authority="rfc3066">eng</mods:languageTerm>

              </mods:language>

            13. <mods:accessCondition type="useAndReproduction" />
            14. <mods:subject>

              1. <mods:topic>EFL</mods:topic>

              </mods:subject>

            15. <mods:subject>

              1. <mods:topic>discourse competence</mods:topic>

              </mods:subject>

            16. <mods:subject>

              1. <mods:topic>metacognitive instruction</mods:topic>

              </mods:subject>

            17. <mods:subject>

              1. <mods:topic>learner autonomy</mods:topic>

              </mods:subject>

            18. <mods:subject>

              1. <mods:topic>learner agency</mods:topic>

              </mods:subject>

            19. <mods:subject>

              1. <mods:topic>undergraduates</mods:topic>

              </mods:subject>

            20. <mods:titleInfo>

              1. <mods:title>Discourse competence in English from a metacognitive instruction approach and greater learner agency: a case study at the University of Andorra</mods:title>

              </mods:titleInfo>

            21. <mods:genre>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis info:eu-repo/semantics/publishedVersion</mods:genre>

            </mods:mods>

          </xmlData>

        </mdWrap>

      </dmdSec>

    3. <amdSec ID="FO_10803_690866_1">

      1. <techMD ID="TECH_O_10803_690866_1">

        1. <mdWrap MDTYPE="PREMIS">

          1. <xmlData schemaLocation="http://www.loc.gov/standards/premis http://www.loc.gov/standards/premis/PREMIS-v1-0.xsd">

            1. <premis:premis>

              1. <premis:object>

                1. <premis:objectIdentifier>

                  1. <premis:objectIdentifierType>URL</premis:objectIdentifierType>

                  2. <premis:objectIdentifierValue>https://www.tdx.cat/bitstream/10803/690866/1/BAR%c3%93%20TD%20TDX.pdf</premis:objectIdentifierValue>

                  </premis:objectIdentifier>

                2. <premis:objectCategory>File</premis:objectCategory>

                3. <premis:objectCharacteristics>

                  1. <premis:fixity>

                    1. <premis:messageDigestAlgorithm>MD5</premis:messageDigestAlgorithm>

                    2. <premis:messageDigest>581209ee6dcaef8a88865409addac1bd</premis:messageDigest>

                    </premis:fixity>

                  2. <premis:size>6523879</premis:size>

                  3. <premis:format>

                    1. <premis:formatDesignation>

                      1. <premis:formatName>application/pdf</premis:formatName>

                      </premis:formatDesignation>

                    </premis:format>

                  </premis:objectCharacteristics>

                4. <premis:originalName>BARÓ TD TDX.pdf</premis:originalName>

                </premis:object>

              </premis:premis>

            </xmlData>

          </mdWrap>

        </techMD>

      </amdSec>

    4. <amdSec ID="FT_10803_690866_3">

      1. <techMD ID="TECH_T_10803_690866_3">

        1. <mdWrap MDTYPE="PREMIS">

          1. <xmlData schemaLocation="http://www.loc.gov/standards/premis http://www.loc.gov/standards/premis/PREMIS-v1-0.xsd">

            1. <premis:premis>

              1. <premis:object>

                1. <premis:objectIdentifier>

                  1. <premis:objectIdentifierType>URL</premis:objectIdentifierType>

                  2. <premis:objectIdentifierValue>https://www.tdx.cat/bitstream/10803/690866/3/BAR%c3%93%20TD%20TDX.pdf.txt</premis:objectIdentifierValue>

                  </premis:objectIdentifier>

                2. <premis:objectCategory>File</premis:objectCategory>

                3. <premis:objectCharacteristics>

                  1. <premis:fixity>

                    1. <premis:messageDigestAlgorithm>MD5</premis:messageDigestAlgorithm>

                    2. <premis:messageDigest>2d7f334a5424005eec22363bb1936c46</premis:messageDigest>

                    </premis:fixity>

                  2. <premis:size>678341</premis:size>

                  3. <premis:format>

                    1. <premis:formatDesignation>

                      1. <premis:formatName>text/plain</premis:formatName>

                      </premis:formatDesignation>

                    </premis:format>

                  </premis:objectCharacteristics>

                4. <premis:originalName>BARÓ TD TDX.pdf.txt</premis:originalName>

                </premis:object>

              </premis:premis>

            </xmlData>

          </mdWrap>

        </techMD>

      </amdSec>

    5. <fileSec>

      1. <fileGrp USE="ORIGINAL">

        1. <file ADMID="FO_10803_690866_1" CHECKSUM="581209ee6dcaef8a88865409addac1bd" CHECKSUMTYPE="MD5" GROUPID="GROUP_BITSTREAM_10803_690866_1" ID="BITSTREAM_ORIGINAL_10803_690866_1" MIMETYPE="application/pdf" SEQ="1" SIZE="6523879">

          1. <FLocat LOCTYPE="URL" href="https://www.tdx.cat/bitstream/10803/690866/1/BAR%c3%93%20TD%20TDX.pdf" type="simple" />

          </file>

        </fileGrp>

      2. <fileGrp USE="TEXT">

        1. <file ADMID="FT_10803_690866_3" CHECKSUM="2d7f334a5424005eec22363bb1936c46" CHECKSUMTYPE="MD5" GROUPID="GROUP_BITSTREAM_10803_690866_3" ID="BITSTREAM_TEXT_10803_690866_3" MIMETYPE="text/plain" SEQ="3" SIZE="678341">

          1. <FLocat LOCTYPE="URL" href="https://www.tdx.cat/bitstream/10803/690866/3/BAR%c3%93%20TD%20TDX.pdf.txt" type="simple" />

          </file>

        </fileGrp>

      </fileSec>

    6. <structMap LABEL="DSpace Object" TYPE="LOGICAL">

      1. <div ADMID="DMD_10803_690866" TYPE="DSpace Object Contents">

        1. <div TYPE="DSpace BITSTREAM">

          1. <fptr FILEID="BITSTREAM_ORIGINAL_10803_690866_1" />

          </div>

        </div>

      </structMap>

    </mets>

mods

Descargar XML

    <?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>

  1. <mods:mods schemaLocation="http://www.loc.gov/mods/v3 http://www.loc.gov/standards/mods/v3/mods-3-1.xsd">

    1. <mods:name>

      1. <mods:namePart>Baró Gaillard, Celia</mods:namePart>

      </mods:name>

    2. <mods:extension>

      1. <mods:dateAvailable encoding="iso8601">2024-05-13T13:11:40Z</mods:dateAvailable>

      </mods:extension>

    3. <mods:extension>

      1. <mods:dateAccessioned encoding="iso8601">2024-05-13T13:11:40Z</mods:dateAccessioned>

      </mods:extension>

    4. <mods:originInfo>

      1. <mods:dateIssued encoding="iso8601">2024-05-10</mods:dateIssued>

      </mods:originInfo>

    5. <mods:identifier type="uri">http://hdl.handle.net/10803/690866</mods:identifier>

    6. <mods:identifier type="dl">TD-113-108786/202401</mods:identifier>

    7. <mods:abstract>En un món en constant canvi, el context i la forma en què ens comuniquem han canviat, per la qual cosa és important formar els aprenents perquè siguin comunicadors eficients i reflexius. De fet, la comunicació és una de les principals competències de la nostra societat del segle XXI, i existeix una demanda creixent a les universitats per formar comunicadors capaços de seleccionar, enviar i rebre missatges de manera crítica. Així ho indica el Programa de Comunicació a l’avantguarda de Harvard. L'objectiu del nostre estudi de recerca acció és, per tant, analitzar la competència comunicativa en general i la competència discursiva en particular en un context d'ensenyament i d'aprenentatge de l’anglès a la universitat. L'escriptura acadèmica requereix una organització clara i ben desenvolupada del text per satisfer el propòsit de l'acte comunicatiu. Així mateix, produir un text és un procés que requereix aplicar una varietat d'estratègies cognitives i metacognitives per tenir èxit. Tanmateix, hem d'assumir que tots els estudiants de grau saben escriure de manera eficient? La metodologia emprada respon a un estudi de camp amb l'objectiu de generar innovació a partir d'un cas real basat en la pràctica a l’aula per conèixer el seu potencial i si es podria replicar en contextos similars. En primer lloc, es van determinar les deficiències de competència discursa dels estudiants revelades en estudis anteriors; després es va realitzar un estudi pilot amb un petit grup d’estudiants de grau matriculats en una classe d'anglès B2.1 a la Universitat d'Andorra. A continuació, vam dissenyar i implementar una seqüència didàctica sobre el discurs escrit, que va ser validada per experts internacionals. Mitjançant aquesta metodologia, vam investigar si la instrucció metacognitiva aplicada a textos escrits expositius i argumentatius fomenta un millor rendiment en termes de coherència i cohesió. Aquest estudi, per tant, ha seguit un enfocament qualitatiu, així com un disseny de recerca acció per promoure el discurs escrit dels estudiants dins del seu desenvolupament acadèmic i professional. Així doncs, aquesta recerca acció innovadora vol ampliar la recerca prèvia focalitzada només en un gènere (exposició o argumentació) per saber si els estudiants que han rebut un ensenyament d’estratègies metacognitives tenen un millor rendiment i si se senten més autònoms i més ben preparats per als seus pròxims cursos d’especialització impartits en anglès. Els resultats de la recerca demostren que certes creences implícites i la confiança personal de l'escriptor/a, així com estratègies d'escriptura i un major ús de recursos lingüístics variats ajuden els estudiants a escriure textos de millor qualitat. A més, els resultats de la recerca també demostren que les millores en el discurs depenen d'una regulació metacognitiva precisa i consistent, que segueix les fases de planificació, revisió i avaluació, que alhora fomenten la reflexió. Per tant, la intervenció pedagògica ha ajudat els estudiants a ser més reflexius i dedicats. Plantegem doncs que es pot aconseguir una millor competència discursiva mitjançant la instrucció metacognitiva que prepara els estudiants per als processos d'aprenentatge futurs. Consegüentment, aquests resultats confirmen que els estudiants necessiten suport addicional a l’hora d’escriure textos acadèmics en anglès.</mods:abstract>

    8. <mods:language>

      1. <mods:languageTerm>eng</mods:languageTerm>

      </mods:language>

    9. <mods:accessCondition type="useAndReproduction">L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/</mods:accessCondition>

    10. <mods:accessCondition type="useAndReproduction">http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/</mods:accessCondition>

    11. <mods:accessCondition type="useAndReproduction">info:eu-repo/semantics/openAccess</mods:accessCondition>

    12. <mods:subject>

      1. <mods:topic>EFL</mods:topic>

      </mods:subject>

    13. <mods:subject>

      1. <mods:topic>discourse competence</mods:topic>

      </mods:subject>

    14. <mods:subject>

      1. <mods:topic>metacognitive instruction</mods:topic>

      </mods:subject>

    15. <mods:subject>

      1. <mods:topic>learner autonomy</mods:topic>

      </mods:subject>

    16. <mods:subject>

      1. <mods:topic>learner agency</mods:topic>

      </mods:subject>

    17. <mods:subject>

      1. <mods:topic>undergraduates</mods:topic>

      </mods:subject>

    18. <mods:titleInfo>

      1. <mods:title>Discourse competence in English from a metacognitive instruction approach and greater learner agency: a case study at the University of Andorra</mods:title>

      </mods:titleInfo>

    19. <mods:genre>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</mods:genre>

    20. <mods:genre>info:eu-repo/semantics/publishedVersion</mods:genre>

    </mods:mods>

oaire

Descargar XML

    <?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>

  1. <oaire:record schemaLocation="http://namespaceopenaire.eu/schema/oaire/">

    1. <dc:title>Discourse competence in English from a metacognitive instruction approach and greater learner agency: a case study at the University of Andorra</dc:title>

    2. <datacite:creator>

      1. <datacite:creatorName>Baró Gaillard, Celia</datacite:creatorName>

      </datacite:creator>

    3. <datacite:contributor>cbaro@uda.ad</datacite:contributor>

    4. <datacite:contributor>true</datacite:contributor>

    5. <datacite:contributor>Lorenzo, Neus</datacite:contributor>

    6. <datacite:contributor>Bastida-Serra, Carolina</datacite:contributor>

    7. <dc:subject>EFL</dc:subject>

    8. <dc:subject>discourse competence</dc:subject>

    9. <dc:subject>metacognitive instruction</dc:subject>

    10. <dc:subject>learner autonomy</dc:subject>

    11. <dc:subject>learner agency</dc:subject>

    12. <dc:subject>undergraduates</dc:subject>

    13. <dc:subject>Ensenyament de segones llengües i lingüística aplicada</dc:subject>

    14. <dc:subject>81</dc:subject>

    15. <dc:description>En un món en constant canvi, el context i la forma en què ens comuniquem han canviat, per la qual cosa és important formar els aprenents perquè siguin comunicadors eficients i reflexius. De fet, la comunicació és una de les principals competències de la nostra societat del segle XXI, i existeix una demanda creixent a les universitats per formar comunicadors capaços de seleccionar, enviar i rebre missatges de manera crítica. Així ho indica el Programa de Comunicació a l’avantguarda de Harvard. L'objectiu del nostre estudi de recerca acció és, per tant, analitzar la competència comunicativa en general i la competència discursiva en particular en un context d'ensenyament i d'aprenentatge de l’anglès a la universitat. L'escriptura acadèmica requereix una organització clara i ben desenvolupada del text per satisfer el propòsit de l'acte comunicatiu. Així mateix, produir un text és un procés que requereix aplicar una varietat d'estratègies cognitives i metacognitives per tenir èxit. Tanmateix, hem d'assumir que tots els estudiants de grau saben escriure de manera eficient? La metodologia emprada respon a un estudi de camp amb l'objectiu de generar innovació a partir d'un cas real basat en la pràctica a l’aula per conèixer el seu potencial i si es podria replicar en contextos similars. En primer lloc, es van determinar les deficiències de competència discursa dels estudiants revelades en estudis anteriors; després es va realitzar un estudi pilot amb un petit grup d’estudiants de grau matriculats en una classe d'anglès B2.1 a la Universitat d'Andorra. A continuació, vam dissenyar i implementar una seqüència didàctica sobre el discurs escrit, que va ser validada per experts internacionals. Mitjançant aquesta metodologia, vam investigar si la instrucció metacognitiva aplicada a textos escrits expositius i argumentatius fomenta un millor rendiment en termes de coherència i cohesió. Aquest estudi, per tant, ha seguit un enfocament qualitatiu, així com un disseny de recerca acció per promoure el discurs escrit dels estudiants dins del seu desenvolupament acadèmic i professional. Així doncs, aquesta recerca acció innovadora vol ampliar la recerca prèvia focalitzada només en un gènere (exposició o argumentació) per saber si els estudiants que han rebut un ensenyament d’estratègies metacognitives tenen un millor rendiment i si se senten més autònoms i més ben preparats per als seus pròxims cursos d’especialització impartits en anglès. Els resultats de la recerca demostren que certes creences implícites i la confiança personal de l'escriptor/a, així com estratègies d'escriptura i un major ús de recursos lingüístics variats ajuden els estudiants a escriure textos de millor qualitat. A més, els resultats de la recerca també demostren que les millores en el discurs depenen d'una regulació metacognitiva precisa i consistent, que segueix les fases de planificació, revisió i avaluació, que alhora fomenten la reflexió. Per tant, la intervenció pedagògica ha ajudat els estudiants a ser més reflexius i dedicats. Plantegem doncs que es pot aconseguir una millor competència discursiva mitjançant la instrucció metacognitiva que prepara els estudiants per als processos d'aprenentatge futurs. Consegüentment, aquests resultats confirmen que els estudiants necessiten suport addicional a l’hora d’escriure textos acadèmics en anglès.</dc:description>

    16. <dc:date>2024-05-13T13:11:40Z</dc:date>

    17. <dc:date>2024-05-13T13:11:40Z</dc:date>

    18. <dc:date>2024-05-10</dc:date>

    19. <dc:type>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</dc:type>

    20. <dc:type>info:eu-repo/semantics/publishedVersion</dc:type>

    21. <datacite:alternateIdentifier>http://hdl.handle.net/10803/690866</datacite:alternateIdentifier>

    22. <datacite:alternateIdentifier>TD-113-108786/202401</datacite:alternateIdentifier>

    23. <dc:language>eng</dc:language>

    24. <dc:rights>L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/</dc:rights>

    25. <dc:rights>http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/</dc:rights>

    26. <dc:rights>info:eu-repo/semantics/openAccess</dc:rights>

    27. <dc:format>327 p.</dc:format>

    28. <dc:format>application/pdf</dc:format>

    29. <dc:publisher>Universitat d'Andorra</dc:publisher>

    30. <dc:source>TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</dc:source>

    31. <oaire:file>https://www.tdx.cat/bitstream/10803/690866/1/BAR%c3%93%20TD%20TDX.pdf</oaire:file>

    </oaire:record>

ore

Descargar XML

    <?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>

  1. <atom:entry schemaLocation="http://www.w3.org/2005/Atom http://www.kbcafe.com/rss/atom.xsd.xml">

    1. <atom:id>http://hdl.handle.net/10803/690866/ore.xml</atom:id>

    2. <atom:link href="http://hdl.handle.net/10803/690866" rel="alternate" />
    3. <atom:link href="http://hdl.handle.net/10803/690866/ore.xml" rel="http://www.openarchives.org/ore/terms/describes" />
    4. <atom:link href="http://hdl.handle.net/10803/690866/ore.xml#atom" rel="self" type="application/atom+xml" />
    5. <atom:published>2024-05-13T13:11:40Z</atom:published>

    6. <atom:updated>2024-05-13T13:11:40Z</atom:updated>

    7. <atom:source>

      1. <atom:generator>TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</atom:generator>

      </atom:source>

    8. <atom:title>Discourse competence in English from a metacognitive instruction approach and greater learner agency: a case study at the University of Andorra</atom:title>

    9. <atom:author>

      1. <atom:name>Baró Gaillard, Celia</atom:name>

      </atom:author>

    10. <atom:category label="Aggregation" scheme="http://www.openarchives.org/ore/terms/" term="http://www.openarchives.org/ore/terms/Aggregation" />
    11. <atom:category scheme="http://www.openarchives.org/ore/atom/modified" term="2024-05-13T13:11:40Z" />
    12. <atom:category label="DSpace Item" scheme="http://www.dspace.org/objectModel/" term="DSpaceItem" />
    13. <atom:link href="https://www.tdx.cat/bitstream/10803/690866/1/BAR%c3%93%20TD%20TDX.pdf" length="6523879" rel="http://www.openarchives.org/ore/terms/aggregates" title="BARÓ TD TDX.pdf" type="application/pdf" />
    14. <oreatom:triples>

      1. <rdf:Description about="http://hdl.handle.net/10803/690866/ore.xml#atom">

        1. <rdf:type resource="http://www.dspace.org/objectModel/DSpaceItem" />
        2. <dcterms:modified>2024-05-13T13:11:40Z</dcterms:modified>

        </rdf:Description>

      2. <rdf:Description about="https://www.tdx.cat/bitstream/10803/690866/1/BAR%c3%93%20TD%20TDX.pdf">

        1. <rdf:type resource="http://www.dspace.org/objectModel/DSpaceBitstream" />
        2. <dcterms:description>ORIGINAL</dcterms:description>

        </rdf:Description>

      3. <rdf:Description about="https://www.tdx.cat/bitstream/10803/690866/2/license_rdf">

        1. <rdf:type resource="http://www.dspace.org/objectModel/DSpaceBitstream" />
        2. <dcterms:description>CC-LICENSE</dcterms:description>

        </rdf:Description>

      4. <rdf:Description about="https://www.tdx.cat/bitstream/10803/690866/3/BAR%c3%93%20TD%20TDX.pdf.txt">

        1. <rdf:type resource="http://www.dspace.org/objectModel/DSpaceBitstream" />
        2. <dcterms:description>TEXT</dcterms:description>

        </rdf:Description>

      5. <rdf:Description about="https://www.tdx.cat/bitstream/10803/690866/4/BAR%c3%93%20TD%20TDX.pdf.xml">

        1. <rdf:type resource="http://www.dspace.org/objectModel/DSpaceBitstream" />
        2. <dcterms:description>MEDIA_DOCUMENT</dcterms:description>

        </rdf:Description>

      </oreatom:triples>

    </atom:entry>

qdc

Descargar XML

    <?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>

  1. <qdc:qualifieddc schemaLocation="http://purl.org/dc/elements/1.1/ http://dublincore.org/schemas/xmls/qdc/2006/01/06/dc.xsd http://purl.org/dc/terms/ http://dublincore.org/schemas/xmls/qdc/2006/01/06/dcterms.xsd http://dspace.org/qualifieddc/ http://www.ukoln.ac.uk/metadata/dcmi/xmlschema/qualifieddc.xsd">

    1. <dc:title>Discourse competence in English from a metacognitive instruction approach and greater learner agency: a case study at the University of Andorra</dc:title>

    2. <dc:creator>Baró Gaillard, Celia</dc:creator>

    3. <dc:contributor>Lorenzo, Neus</dc:contributor>

    4. <dc:contributor>Bastida-Serra, Carolina</dc:contributor>

    5. <dc:subject>EFL</dc:subject>

    6. <dc:subject>discourse competence</dc:subject>

    7. <dc:subject>metacognitive instruction</dc:subject>

    8. <dc:subject>learner autonomy</dc:subject>

    9. <dc:subject>learner agency</dc:subject>

    10. <dc:subject>undergraduates</dc:subject>

    11. <dcterms:abstract>En un món en constant canvi, el context i la forma en què ens comuniquem han canviat, per la qual cosa és important formar els aprenents perquè siguin comunicadors eficients i reflexius. De fet, la comunicació és una de les principals competències de la nostra societat del segle XXI, i existeix una demanda creixent a les universitats per formar comunicadors capaços de seleccionar, enviar i rebre missatges de manera crítica. Així ho indica el Programa de Comunicació a l’avantguarda de Harvard. L'objectiu del nostre estudi de recerca acció és, per tant, analitzar la competència comunicativa en general i la competència discursiva en particular en un context d'ensenyament i d'aprenentatge de l’anglès a la universitat. L'escriptura acadèmica requereix una organització clara i ben desenvolupada del text per satisfer el propòsit de l'acte comunicatiu. Així mateix, produir un text és un procés que requereix aplicar una varietat d'estratègies cognitives i metacognitives per tenir èxit. Tanmateix, hem d'assumir que tots els estudiants de grau saben escriure de manera eficient? La metodologia emprada respon a un estudi de camp amb l'objectiu de generar innovació a partir d'un cas real basat en la pràctica a l’aula per conèixer el seu potencial i si es podria replicar en contextos similars. En primer lloc, es van determinar les deficiències de competència discursa dels estudiants revelades en estudis anteriors; després es va realitzar un estudi pilot amb un petit grup d’estudiants de grau matriculats en una classe d'anglès B2.1 a la Universitat d'Andorra. A continuació, vam dissenyar i implementar una seqüència didàctica sobre el discurs escrit, que va ser validada per experts internacionals. Mitjançant aquesta metodologia, vam investigar si la instrucció metacognitiva aplicada a textos escrits expositius i argumentatius fomenta un millor rendiment en termes de coherència i cohesió. Aquest estudi, per tant, ha seguit un enfocament qualitatiu, així com un disseny de recerca acció per promoure el discurs escrit dels estudiants dins del seu desenvolupament acadèmic i professional. Així doncs, aquesta recerca acció innovadora vol ampliar la recerca prèvia focalitzada només en un gènere (exposició o argumentació) per saber si els estudiants que han rebut un ensenyament d’estratègies metacognitives tenen un millor rendiment i si se senten més autònoms i més ben preparats per als seus pròxims cursos d’especialització impartits en anglès. Els resultats de la recerca demostren que certes creences implícites i la confiança personal de l'escriptor/a, així com estratègies d'escriptura i un major ús de recursos lingüístics variats ajuden els estudiants a escriure textos de millor qualitat. A més, els resultats de la recerca també demostren que les millores en el discurs depenen d'una regulació metacognitiva precisa i consistent, que segueix les fases de planificació, revisió i avaluació, que alhora fomenten la reflexió. Per tant, la intervenció pedagògica ha ajudat els estudiants a ser més reflexius i dedicats. Plantegem doncs que es pot aconseguir una millor competència discursiva mitjançant la instrucció metacognitiva que prepara els estudiants per als processos d'aprenentatge futurs. Consegüentment, aquests resultats confirmen que els estudiants necessiten suport addicional a l’hora d’escriure textos acadèmics en anglès.</dcterms:abstract>

    12. <dcterms:dateAccepted>2024-05-13T13:11:40Z</dcterms:dateAccepted>

    13. <dcterms:available>2024-05-13T13:11:40Z</dcterms:available>

    14. <dcterms:created>2024-05-13T13:11:40Z</dcterms:created>

    15. <dcterms:issued>2024-05-10</dcterms:issued>

    16. <dc:type>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</dc:type>

    17. <dc:type>info:eu-repo/semantics/publishedVersion</dc:type>

    18. <dc:identifier>http://hdl.handle.net/10803/690866</dc:identifier>

    19. <dc:identifier>TD-113-108786/202401</dc:identifier>

    20. <dc:language>eng</dc:language>

    21. <dc:rights>L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/</dc:rights>

    22. <dc:rights>http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/</dc:rights>

    23. <dc:rights>info:eu-repo/semantics/openAccess</dc:rights>

    24. <dc:publisher>Universitat d'Andorra</dc:publisher>

    25. <dc:source>TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</dc:source>

    </qdc:qualifieddc>

rdf

Descargar XML

    <?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>

  1. <rdf:RDF schemaLocation="http://www.openarchives.org/OAI/2.0/rdf/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/rdf.xsd">

    1. <ow:Publication about="oai:www.tdx.cat:10803/690866">

      1. <dc:title>Discourse competence in English from a metacognitive instruction approach and greater learner agency: a case study at the University of Andorra</dc:title>

      2. <dc:creator>Baró Gaillard, Celia</dc:creator>

      3. <dc:contributor>cbaro@uda.ad</dc:contributor>

      4. <dc:contributor>true</dc:contributor>

      5. <dc:contributor>Lorenzo, Neus</dc:contributor>

      6. <dc:contributor>Bastida-Serra, Carolina</dc:contributor>

      7. <dc:subject>EFL</dc:subject>

      8. <dc:subject>discourse competence</dc:subject>

      9. <dc:subject>metacognitive instruction</dc:subject>

      10. <dc:subject>learner autonomy</dc:subject>

      11. <dc:subject>learner agency</dc:subject>

      12. <dc:subject>undergraduates</dc:subject>

      13. <dc:description>En un món en constant canvi, el context i la forma en què ens comuniquem han canviat, per la qual cosa és important formar els aprenents perquè siguin comunicadors eficients i reflexius. De fet, la comunicació és una de les principals competències de la nostra societat del segle XXI, i existeix una demanda creixent a les universitats per formar comunicadors capaços de seleccionar, enviar i rebre missatges de manera crítica. Així ho indica el Programa de Comunicació a l’avantguarda de Harvard. L'objectiu del nostre estudi de recerca acció és, per tant, analitzar la competència comunicativa en general i la competència discursiva en particular en un context d'ensenyament i d'aprenentatge de l’anglès a la universitat. L'escriptura acadèmica requereix una organització clara i ben desenvolupada del text per satisfer el propòsit de l'acte comunicatiu. Així mateix, produir un text és un procés que requereix aplicar una varietat d'estratègies cognitives i metacognitives per tenir èxit. Tanmateix, hem d'assumir que tots els estudiants de grau saben escriure de manera eficient? La metodologia emprada respon a un estudi de camp amb l'objectiu de generar innovació a partir d'un cas real basat en la pràctica a l’aula per conèixer el seu potencial i si es podria replicar en contextos similars. En primer lloc, es van determinar les deficiències de competència discursa dels estudiants revelades en estudis anteriors; després es va realitzar un estudi pilot amb un petit grup d’estudiants de grau matriculats en una classe d'anglès B2.1 a la Universitat d'Andorra. A continuació, vam dissenyar i implementar una seqüència didàctica sobre el discurs escrit, que va ser validada per experts internacionals. Mitjançant aquesta metodologia, vam investigar si la instrucció metacognitiva aplicada a textos escrits expositius i argumentatius fomenta un millor rendiment en termes de coherència i cohesió. Aquest estudi, per tant, ha seguit un enfocament qualitatiu, així com un disseny de recerca acció per promoure el discurs escrit dels estudiants dins del seu desenvolupament acadèmic i professional. Així doncs, aquesta recerca acció innovadora vol ampliar la recerca prèvia focalitzada només en un gènere (exposició o argumentació) per saber si els estudiants que han rebut un ensenyament d’estratègies metacognitives tenen un millor rendiment i si se senten més autònoms i més ben preparats per als seus pròxims cursos d’especialització impartits en anglès. Els resultats de la recerca demostren que certes creences implícites i la confiança personal de l'escriptor/a, així com estratègies d'escriptura i un major ús de recursos lingüístics variats ajuden els estudiants a escriure textos de millor qualitat. A més, els resultats de la recerca també demostren que les millores en el discurs depenen d'una regulació metacognitiva precisa i consistent, que segueix les fases de planificació, revisió i avaluació, que alhora fomenten la reflexió. Per tant, la intervenció pedagògica ha ajudat els estudiants a ser més reflexius i dedicats. Plantegem doncs que es pot aconseguir una millor competència discursiva mitjançant la instrucció metacognitiva que prepara els estudiants per als processos d'aprenentatge futurs. Consegüentment, aquests resultats confirmen que els estudiants necessiten suport addicional a l’hora d’escriure textos acadèmics en anglès.</dc:description>

      14. <dc:date>2024-05-13T13:11:40Z</dc:date>

      15. <dc:date>2024-05-13T13:11:40Z</dc:date>

      16. <dc:date>2024-05-10</dc:date>

      17. <dc:type>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</dc:type>

      18. <dc:type>info:eu-repo/semantics/publishedVersion</dc:type>

      19. <dc:identifier>http://hdl.handle.net/10803/690866</dc:identifier>

      20. <dc:identifier>TD-113-108786/202401</dc:identifier>

      21. <dc:language>eng</dc:language>

      22. <dc:rights>L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/</dc:rights>

      23. <dc:rights>http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/</dc:rights>

      24. <dc:rights>info:eu-repo/semantics/openAccess</dc:rights>

      25. <dc:publisher>Universitat d'Andorra</dc:publisher>

      26. <dc:source>TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</dc:source>

      </ow:Publication>

    </rdf:RDF>

uketd_dc

Descargar XML

    <?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>

  1. <uketd_dc:uketddc schemaLocation="http://naca.central.cranfield.ac.uk/ethos-oai/2.0/ http://naca.central.cranfield.ac.uk/ethos-oai/2.0/uketd_dc.xsd">

    1. <dc:title>Discourse competence in English from a metacognitive instruction approach and greater learner agency: a case study at the University of Andorra</dc:title>

    2. <dc:creator>Baró Gaillard, Celia</dc:creator>

    3. <dcterms:abstract>En un món en constant canvi, el context i la forma en què ens comuniquem han canviat, per la qual cosa és important formar els aprenents perquè siguin comunicadors eficients i reflexius. De fet, la comunicació és una de les principals competències de la nostra societat del segle XXI, i existeix una demanda creixent a les universitats per formar comunicadors capaços de seleccionar, enviar i rebre missatges de manera crítica. Així ho indica el Programa de Comunicació a l’avantguarda de Harvard. L'objectiu del nostre estudi de recerca acció és, per tant, analitzar la competència comunicativa en general i la competència discursiva en particular en un context d'ensenyament i d'aprenentatge de l’anglès a la universitat. L'escriptura acadèmica requereix una organització clara i ben desenvolupada del text per satisfer el propòsit de l'acte comunicatiu. Així mateix, produir un text és un procés que requereix aplicar una varietat d'estratègies cognitives i metacognitives per tenir èxit. Tanmateix, hem d'assumir que tots els estudiants de grau saben escriure de manera eficient? La metodologia emprada respon a un estudi de camp amb l'objectiu de generar innovació a partir d'un cas real basat en la pràctica a l’aula per conèixer el seu potencial i si es podria replicar en contextos similars. En primer lloc, es van determinar les deficiències de competència discursa dels estudiants revelades en estudis anteriors; després es va realitzar un estudi pilot amb un petit grup d’estudiants de grau matriculats en una classe d'anglès B2.1 a la Universitat d'Andorra. A continuació, vam dissenyar i implementar una seqüència didàctica sobre el discurs escrit, que va ser validada per experts internacionals. Mitjançant aquesta metodologia, vam investigar si la instrucció metacognitiva aplicada a textos escrits expositius i argumentatius fomenta un millor rendiment en termes de coherència i cohesió. Aquest estudi, per tant, ha seguit un enfocament qualitatiu, així com un disseny de recerca acció per promoure el discurs escrit dels estudiants dins del seu desenvolupament acadèmic i professional. Així doncs, aquesta recerca acció innovadora vol ampliar la recerca prèvia focalitzada només en un gènere (exposició o argumentació) per saber si els estudiants que han rebut un ensenyament d’estratègies metacognitives tenen un millor rendiment i si se senten més autònoms i més ben preparats per als seus pròxims cursos d’especialització impartits en anglès. Els resultats de la recerca demostren que certes creences implícites i la confiança personal de l'escriptor/a, així com estratègies d'escriptura i un major ús de recursos lingüístics variats ajuden els estudiants a escriure textos de millor qualitat. A més, els resultats de la recerca també demostren que les millores en el discurs depenen d'una regulació metacognitiva precisa i consistent, que segueix les fases de planificació, revisió i avaluació, que alhora fomenten la reflexió. Per tant, la intervenció pedagògica ha ajudat els estudiants a ser més reflexius i dedicats. Plantegem doncs que es pot aconseguir una millor competència discursiva mitjançant la instrucció metacognitiva que prepara els estudiants per als processos d'aprenentatge futurs. Consegüentment, aquests resultats confirmen que els estudiants necessiten suport addicional a l’hora d’escriure textos acadèmics en anglès.</dcterms:abstract>

    4. <uketdterms:institution>Universitat d'Andorra</uketdterms:institution>

    5. <dcterms:issued>2024-05-10</dcterms:issued>

    6. <dc:type>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</dc:type>

    7. <dc:type>info:eu-repo/semantics/publishedVersion</dc:type>

    8. <dc:language type="dcterms:ISO639-2">eng</dc:language>

    9. <dcterms:isReferencedBy>http://hdl.handle.net/10803/690866</dcterms:isReferencedBy>

    10. <dc:identifier type="dcterms:URI">https://www.tdx.cat/bitstream/10803/690866/1/BAR%c3%93%20TD%20TDX.pdf</dc:identifier>

    11. <uketdterms:checksum type="uketdterms:MD5">581209ee6dcaef8a88865409addac1bd</uketdterms:checksum>

    12. <dcterms:hasFormat>https://www.tdx.cat/bitstream/10803/690866/3/BAR%c3%93%20TD%20TDX.pdf.txt</dcterms:hasFormat>

    13. <uketdterms:checksum type="uketdterms:MD5">2d7f334a5424005eec22363bb1936c46</uketdterms:checksum>

    14. <uketdterms:embargodate>cap</uketdterms:embargodate>

    15. <dc:subject>EFL</dc:subject>

    16. <dc:subject>discourse competence</dc:subject>

    17. <dc:subject>metacognitive instruction</dc:subject>

    18. <dc:subject>learner autonomy</dc:subject>

    19. <dc:subject>learner agency</dc:subject>

    20. <dc:subject>undergraduates</dc:subject>

    21. <dc:subject>Ensenyament de segones llengües i lingüística aplicada</dc:subject>

    </uketd_dc:uketddc>

xoai

Descargar XML

    <?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>

  1. <metadata schemaLocation="http://www.lyncode.com/xoai http://www.lyncode.com/xsd/xoai.xsd">

    1. <element name="dc">

      1. <element name="contributor">

        1. <element name="author">

          1. <element name="none">

            1. <field name="value">Baró Gaillard, Celia</field>

            2. <field name="authority">f136e7ec-c5d3-43b9-af6a-86e39b77c237</field>

            3. <field name="confidence">600</field>

            4. <field name="orcid_id">0000-0003-4034-8194</field>

            </element>

          </element>

        2. <element name="authoremail">

          1. <element name="ca">

            1. <field name="value">cbaro@uda.ad</field>

            </element>

          </element>

        3. <element name="authoremailshow">

          1. <element name="ca">

            1. <field name="value">true</field>

            </element>

          </element>

        4. <element name="director">

          1. <element name="none">

            1. <field name="value">Lorenzo, Neus</field>

            2. <field name="authority">6dc49757-fe7a-40c1-b9f3-64f5968dd60f</field>

            3. <field name="confidence">600</field>

            4. <field name="orcid_id">0000-0003-4733-3817</field>

            </element>

          </element>

        5. <element name="codirector">

          1. <element name="none">

            1. <field name="value">Bastida-Serra, Carolina</field>

            2. <field name="authority">f284e386-df6a-416f-81bf-81a9b59f4a69</field>

            3. <field name="confidence">600</field>

            4. <field name="orcid_id">0000-0003-0310-0042</field>

            </element>

          </element>

        </element>

      2. <element name="date">

        1. <element name="accessioned">

          1. <element name="none">

            1. <field name="value">2024-05-13T13:11:40Z</field>

            </element>

          </element>

        2. <element name="available">

          1. <element name="none">

            1. <field name="value">2024-05-13T13:11:40Z</field>

            </element>

          </element>

        3. <element name="issued">

          1. <element name="none">

            1. <field name="value">2024-05-10</field>

            </element>

          </element>

        </element>

      3. <element name="identifier">

        1. <element name="uri">

          1. <element name="none">

            1. <field name="value">http://hdl.handle.net/10803/690866</field>

            </element>

          </element>

        2. <element name="dl">

          1. <element name="ca">

            1. <field name="value">TD-113-108786/202401</field>

            </element>

          </element>

        </element>

      4. <element name="description">

        1. <element name="abstract">

          1. <element name="ca">

            1. <field name="value">En un món en constant canvi, el context i la forma en què ens comuniquem han canviat, per la qual cosa és important formar els aprenents perquè siguin comunicadors eficients i reflexius. De fet, la comunicació és una de les principals competències de la nostra societat del segle XXI, i existeix una demanda creixent a les universitats per formar comunicadors capaços de seleccionar, enviar i rebre missatges de manera crítica. Així ho indica el Programa de Comunicació a l’avantguarda de Harvard. L'objectiu del nostre estudi de recerca acció és, per tant, analitzar la competència comunicativa en general i la competència discursiva en particular en un context d'ensenyament i d'aprenentatge de l’anglès a la universitat. L'escriptura acadèmica requereix una organització clara i ben desenvolupada del text per satisfer el propòsit de l'acte comunicatiu. Així mateix, produir un text és un procés que requereix aplicar una varietat d'estratègies cognitives i metacognitives per tenir èxit. Tanmateix, hem d'assumir que tots els estudiants de grau saben escriure de manera eficient? La metodologia emprada respon a un estudi de camp amb l'objectiu de generar innovació a partir d'un cas real basat en la pràctica a l’aula per conèixer el seu potencial i si es podria replicar en contextos similars. En primer lloc, es van determinar les deficiències de competència discursa dels estudiants revelades en estudis anteriors; després es va realitzar un estudi pilot amb un petit grup d’estudiants de grau matriculats en una classe d'anglès B2.1 a la Universitat d'Andorra. A continuació, vam dissenyar i implementar una seqüència didàctica sobre el discurs escrit, que va ser validada per experts internacionals. Mitjançant aquesta metodologia, vam investigar si la instrucció metacognitiva aplicada a textos escrits expositius i argumentatius fomenta un millor rendiment en termes de coherència i cohesió. Aquest estudi, per tant, ha seguit un enfocament qualitatiu, així com un disseny de recerca acció per promoure el discurs escrit dels estudiants dins del seu desenvolupament acadèmic i professional. Així doncs, aquesta recerca acció innovadora vol ampliar la recerca prèvia focalitzada només en un gènere (exposició o argumentació) per saber si els estudiants que han rebut un ensenyament d’estratègies metacognitives tenen un millor rendiment i si se senten més autònoms i més ben preparats per als seus pròxims cursos d’especialització impartits en anglès. Els resultats de la recerca demostren que certes creences implícites i la confiança personal de l'escriptor/a, així com estratègies d'escriptura i un major ús de recursos lingüístics variats ajuden els estudiants a escriure textos de millor qualitat. A més, els resultats de la recerca també demostren que les millores en el discurs depenen d'una regulació metacognitiva precisa i consistent, que segueix les fases de planificació, revisió i avaluació, que alhora fomenten la reflexió. Per tant, la intervenció pedagògica ha ajudat els estudiants a ser més reflexius i dedicats. Plantegem doncs que es pot aconseguir una millor competència discursiva mitjançant la instrucció metacognitiva que prepara els estudiants per als processos d'aprenentatge futurs. Consegüentment, aquests resultats confirmen que els estudiants necessiten suport addicional a l’hora d’escriure textos acadèmics en anglès.</field>

            </element>

          </element>

        </element>

      5. <element name="format">

        1. <element name="extent">

          1. <element name="ca">

            1. <field name="value">327 p.</field>

            </element>

          </element>

        </element>

      6. <element name="language">

        1. <element name="iso">

          1. <element name="ca">

            1. <field name="value">eng</field>

            </element>

          </element>

        </element>

      7. <element name="publisher">

        1. <element name="none">

          1. <field name="value">Universitat d'Andorra</field>

          </element>

        </element>

      8. <element name="rights">

        1. <element name="license">

          1. <element name="ca">

            1. <field name="value">L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/</field>

            </element>

          </element>

        2. <element name="uri">

          1. <element name="*">

            1. <field name="value">http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/</field>

            </element>

          </element>

        3. <element name="accessLevel">

          1. <element name="none">

            1. <field name="value">info:eu-repo/semantics/openAccess</field>

            </element>

          </element>

        </element>

      9. <element name="source">

        1. <element name="none">

          1. <field name="value">TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</field>

          </element>

        </element>

      10. <element name="subject">

        1. <element name="ca">

          1. <field name="value">EFL</field>

          2. <field name="value">discourse competence</field>

          3. <field name="value">metacognitive instruction</field>

          4. <field name="value">learner autonomy</field>

          5. <field name="value">learner agency</field>

          6. <field name="value">undergraduates</field>

          </element>

        2. <element name="other">

          1. <element name="ca">

            1. <field name="value">Ensenyament de segones llengües i lingüística aplicada</field>

            </element>

          </element>

        3. <element name="udc">

          1. <element name="ca">

            1. <field name="value">81</field>

            </element>

          </element>

        </element>

      11. <element name="title">

        1. <element name="ca">

          1. <field name="value">Discourse competence in English from a metacognitive instruction approach and greater learner agency: a case study at the University of Andorra</field>

          </element>

        </element>

      12. <element name="type">

        1. <element name="none">

          1. <field name="value">info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</field>

          2. <field name="value">info:eu-repo/semantics/publishedVersion</field>

          </element>

        </element>

      13. <element name="embargo">

        1. <element name="terms">

          1. <element name="ca">

            1. <field name="value">cap</field>

            </element>

          </element>

        </element>

      </element>

    2. <element name="bundles">

      1. <element name="bundle">

        1. <field name="name">ORIGINAL</field>

        2. <element name="bitstreams">

          1. <element name="bitstream">

            1. <field name="name">BARÓ TD TDX.pdf</field>

            2. <field name="originalName">BARÓ TD TDX.pdf</field>

            3. <field name="description">Tesi Doctoral</field>

            4. <field name="format">application/pdf</field>

            5. <field name="size">6523879</field>

            6. <field name="url">https://www.tdx.cat/bitstream/10803/690866/1/BAR%c3%93%20TD%20TDX.pdf</field>

            7. <field name="checksum">581209ee6dcaef8a88865409addac1bd</field>

            8. <field name="checksumAlgorithm">MD5</field>

            9. <field name="sid">1</field>

            10. <field name="drm">open access</field>

            </element>

          </element>

        </element>

      2. <element name="bundle">

        1. <field name="name">CC-LICENSE</field>

        2. <element name="bitstreams">

          1. <element name="bitstream">

            1. <field name="name">license_rdf</field>

            2. <field name="originalName">license_rdf</field>

            3. <field name="format">application/rdf+xml; charset=utf-8</field>

            4. <field name="size">1031</field>

            5. <field name="url">https://www.tdx.cat/bitstream/10803/690866/2/license_rdf</field>

            6. <field name="checksum">934f4ca17e109e0a05eaeaba504d7ce4</field>

            7. <field name="checksumAlgorithm">MD5</field>

            8. <field name="sid">2</field>

            9. <field name="drm">open access</field>

            </element>

          </element>

        </element>

      3. <element name="bundle">

        1. <field name="name">TEXT</field>

        2. <element name="bitstreams">

          1. <element name="bitstream">

            1. <field name="name">BARÓ TD TDX.pdf.txt</field>

            2. <field name="originalName">BARÓ TD TDX.pdf.txt</field>

            3. <field name="description">Extracted text</field>

            4. <field name="format">text/plain</field>

            5. <field name="size">678341</field>

            6. <field name="url">https://www.tdx.cat/bitstream/10803/690866/3/BAR%c3%93%20TD%20TDX.pdf.txt</field>

            7. <field name="checksum">2d7f334a5424005eec22363bb1936c46</field>

            8. <field name="checksumAlgorithm">MD5</field>

            9. <field name="sid">3</field>

            10. <field name="drm">open access</field>

            </element>

          </element>

        </element>

      4. <element name="bundle">

        1. <field name="name">MEDIA_DOCUMENT</field>

        2. <element name="bitstreams">

          1. <element name="bitstream">

            1. <field name="name">BARÓ TD TDX.pdf.xml</field>

            2. <field name="originalName">BARÓ TD TDX.pdf.xml</field>

            3. <field name="description">Document Consulta</field>

            4. <field name="format">text/xml</field>

            5. <field name="size">107</field>

            6. <field name="url">https://www.tdx.cat/bitstream/10803/690866/4/BAR%c3%93%20TD%20TDX.pdf.xml</field>

            7. <field name="checksum">f837de2100848c66d7e846721a5c977f</field>

            8. <field name="checksumAlgorithm">MD5</field>

            9. <field name="sid">4</field>

            10. <field name="drm">open access</field>

            </element>

          </element>

        </element>

      </element>

    3. <element name="others">

      1. <field name="handle">10803/690866</field>

      2. <field name="identifier">oai:www.tdx.cat:10803/690866</field>

      3. <field name="lastModifyDate">2024-05-13 18:45:06.49</field>

      4. <field name="drm">open access</field>

      </element>

    4. <element name="repository">

      1. <field name="name">TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</field>

      2. <field name="mail">pir@csuc.cat</field>

      </element>

    </metadata>

Hispana

Portal de acceso ao patrimonio dixital e ao agregador nacional de contidos de Europeana.

Contacto

Accede ao noso formulario e contestarémosche con moita brevidade.

Contacto

X

Tweets by Hispana_roai

Facebook

HISPANA
© Ministerio de Cultura
  • Aviso Legal