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<dc:title>Estudio de Nuevas Herramientas en la Respuesta del Consumidor</dc:title>
<dc:creator>Cantos Sancho, Andrea</dc:creator>
<dc:contributor>Tarrega Guillem, Amparo</dc:contributor>
<dc:contributor>García Segovia, Purificación</dc:contributor>
<dc:contributor>Universitat Politècnica de València. Departamento de Tecnología de Alimentos - Departament de Tecnologia d'Aliments</dc:contributor>
<dc:contributor>Universitat Politècnica de València. Escuela Técnica Superior de Ingeniería Agronómica y del Medio Natural - Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agronòmica i del Medi Natural</dc:contributor>
<dc:subject>Respuesta del consumidor</dc:subject>
<dc:subject>Twitter</dc:subject>
<dc:subject>Tweets</dc:subject>
<dc:subject>Emociones</dc:subject>
<dc:subject>Respuesta Emocional</dc:subject>
<dc:subject>Consumidores</dc:subject>
<dc:subject>Consumer response</dc:subject>
<dc:subject>Emotions</dc:subject>
<dc:subject>Emotional response</dc:subject>
<dc:subject>Consumers</dc:subject>
<dc:subject>TECNOLOGIA DE ALIMENTOS</dc:subject>
<dc:subject>Grado en Ciencia y Tecnología de los Alimentos-Grau en Ciència i Tecnologia dels Aliments</dc:subject>
<dc:description>[ES] El principal objetivo de este trabajo es el empleo de nuevas herramientas y métodos de medida de la opinión del consumidor y la respuesta a nuevos alimentos. Se investigaron dos aspectos, en primer lugar, el estudio de la opinión del consumidor mediante el análisis de la información extraída de redes sociales tales como Twitter y, en segundo lugar, la evaluación de la respuesta emocional del consumidor ante nuevos productos. En el primer caso, se analizó lo que se dice en Twitter cuando se menciona el término “sin gluten”. Para ello, se descargaron tweets en español que contenían los términos “sin gluten” y “gluten free” mediante el paquete rtweet del software R. Se procesaron 3000 tweets mediante lectura, codificación y clasificación de términos y conceptos en categorías. De esta manera, es posible saber de qué se está hablando en las redes sociales sobre un tema en particular (en este caso lo relacionado con “sin gluten” en Twitter), lo que puede ser una herramienta de gran utilidad en estudios de consumidores. En el segundo caso, se desarrolló el cuestionario para evaluar la respuesta emocional del consumidor respecto a un nuevo tipo de producto: “smoothies”. El cuestionario se utilizó para evaluar la respuesta emocional de 100 consumidores ante 5 muestras de “smoothies”. Esta información es de vital importancia para el desarrollo y reformulación de productos que satisfagan las necesidades y expectativas del consumidor.</dc:description>
<dc:description>[EN] The main objective of this dissertation is the use of new tools and methods for measuring consumers opinion and response to new food products. Two aspects were investigated, in the first place, the study of the opinion of the consumer through the analysis of information gathered from social networks such as Twitter and, secondly, the evaluation of the emotional response of the consumer to new products. In the first case, the object of analysis was what is said in Twitter when the term “sin gluten” is mentioned. For such purpose, tweets in Spanish which contained the terms “sin gluten” and “gluten free” were downloaded by using the package retweet of the R software. 300 tweets were processed through reading, codification and classification of terms and concepts in categories. This way, it is possible to know what is being said about a certain issue in the social networks (in this case in relation with the term “sin gluten” in Twitter), a method which can constitute a very useful tool when it comes to consumer studies. In the second case, a questionnaire was developed in order to evaluate the emotional response of the consumer to a new kind of product: smoothies. The questionnaire was used to assess the emotional answer of 100 consumers to 5 samples of smoothies. This information is of vital significance for the development and reformulation of products which satisfy the consumer needs and expectations.</dc:description>
<dc:description>Cantos Sancho, A. (2018). Estudio de Nuevas Herramientas en la Respuesta del Consumidor. http://hdl.handle.net/10251/107139</dc:description>
<dc:date>2018-09-12</dc:date>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/bachelorThesis</dc:type>
<dc:identifier>http://hdl.handle.net/10251/107139</dc:identifier>
<dc:language>spa</dc:language>
<dc:rights>http://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/</dc:rights>
<dc:rights>info:eu-repo/semantics/openAccess</dc:rights>
<dc:publisher>Universitat Politècnica de València</dc:publisher>
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<dc:description>[EN] The main objective of this dissertation is the use of new tools and methods for measuring consumers opinion and response to new food products. Two aspects were investigated, in the first place, the study of the opinion of the consumer through the analysis of information gathered from social networks such as Twitter and, secondly, the evaluation of the emotional response of the consumer to new products. In the first case, the object of analysis was what is said in Twitter when the term “sin gluten” is mentioned. For such purpose, tweets in Spanish which contained the terms “sin gluten” and “gluten free” were downloaded by using the package retweet of the R software. 300 tweets were processed through reading, codification and classification of terms and concepts in categories. This way, it is possible to know what is being said about a certain issue in the social networks (in this case in relation with the term “sin gluten” in Twitter), a method which can constitute a very useful tool when it comes to consumer studies. In the second case, a questionnaire was developed in order to evaluate the emotional response of the consumer to a new kind of product: smoothies. The questionnaire was used to assess the emotional answer of 100 consumers to 5 samples of smoothies. This information is of vital significance for the development and reformulation of products which satisfy the consumer needs and expectations.</dc:description>
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