Logotipo de HISPANA
Logotipo del Ministerio de Cultura
  • QUE É HISPANA?
  • Busca
  • Directorio de coleccións
  • Contacto
  • gl
    • Español
    • Euskara
    • English
    • Galego
    • Català
    • Valencià
Está en:  › Datos do registro
Linked Open Data
9 anys sent paya, 9 anys agitanant-me. Un estudio del ciclo vital en una comunidad gitana
Identificadores del recurso
9788449066948
http://hdl.handle.net/10803/400075
Procedencia
(Tesis de la Universitat Autònoma de Barcelona)

Ficha

Título:
9 anys sent paya, 9 anys agitanant-me. Un estudio del ciclo vital en una comunidad gitana
Tema:
Comunidad gitana
Comunitat gitana
Roma community
Desenvolupament
Desarrollo
Development
Cicle vital
Ciclo vital
Life cycle
Ciències de la Salut
159.9
Descrición:
Han pasado 9 años desde que llegué a la comunidad gitana de La Lluna y descubrí que era paya y empecé a agitanarme. El desarrollo es un proceso cultural. De esta manera, para poder acercarnos al desarrollo de la comunidad gitana de La Lluna y a sus prácticas culturales es necesario conocer su ciclo vital, cómo se producen las transiciones ecológicas en este ciclo vital y qué roles están asociados a las distintas etapas. Para realizar esta investigación cualitativa se ha seguido un diseño secuencial de cohorte: el componente longitudinal nos permite explorar las transiciones ecológicas por las que pasan los miembros de la comunidad a medida que van creciendo; y el componente transversal, en forma de diferentes generaciones, nos permite examinar cómo estas diferentes cohortes se ajustan a las diversas transiciones. Finalmente, el análisis consta de dos ejes: el análisis del ciclo vital de la comunidad gitana de La Lluna y el análisis sobre cómo construirse gitana o gitano, en el seno de una comunidad en interacción con el grupo cultural dominante y en constante transformación. Ambos ejes de análisis permiten conocer cómo los miembros de la comunidad gitana de La Lluna se desarrollan y construyen su identidad personal, teniendo en cuenta las alternativas disponibles en la comunidad.
9 years ago I was introduced in the roma community of La Lluna and I found I was paya and I started gypsying me. The development is a cultural process. Thus, to approach to the development of the roma community of La Lluna and their cultural practices is necessary to know their life cycle, how ecological transitions occur in this life cycle and what roles are associated with the different stages. To perform this qualitative research we followed a sequential cohort design: the longitudinal component allows us to explore the ecological transitions that pass the members of the community as they grow; and the transverse component, in the form of different generations, allows us to examine how these different cohorts adapt themselves the various transitions. Finally, the analysis consists of two axes: the analysis of the life cycle of the roma community of La Lluna; and the analysis on how to build oneself as roma, within a community interacting with the dominant cultural group and constantly changing. Both axes of analysis provide insight about how members of the roma community of La Lluna develop and build their personal identity, considering the alternatives available in the community.
Fonte:
TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)
Idioma:
Spanish; Castilian
Autor/Productor:
Padrós Castells, Marta
Editor:
Universitat Autònoma de Barcelona
Otros colaboradores/productores:
marta.padros.castells@gmail.com
true
Lalueza Sazatornil, José Luis
Sànchez . Busqués, Sònia
Crespo Garcia, Isabel
Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació
Dereitos:
L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
info:eu-repo/semantics/openAccess
Data:
2017-02-09T10:35:18Z
2016-11-24
Tipo de recurso:
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Formato:
746 p.
application/pdf

oai_dc

Descargar XML

    <?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>

  1. <oai_dc:dc schemaLocation="http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd">

    1. <dc:title>9 anys sent paya, 9 anys agitanant-me. Un estudio del ciclo vital en una comunidad gitana</dc:title>

    2. <dc:creator>Padrós Castells, Marta</dc:creator>

    3. <dc:contributor>marta.padros.castells@gmail.com</dc:contributor>

    4. <dc:contributor>true</dc:contributor>

    5. <dc:contributor>Lalueza Sazatornil, José Luis</dc:contributor>

    6. <dc:contributor>Sànchez . Busqués, Sònia</dc:contributor>

    7. <dc:contributor>Crespo Garcia, Isabel</dc:contributor>

    8. <dc:contributor>true</dc:contributor>

    9. <dc:contributor>Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació</dc:contributor>

    10. <dc:subject>Comunidad gitana</dc:subject>

    11. <dc:subject>Comunitat gitana</dc:subject>

    12. <dc:subject>Roma community</dc:subject>

    13. <dc:subject>Desenvolupament</dc:subject>

    14. <dc:subject>Desarrollo</dc:subject>

    15. <dc:subject>Development</dc:subject>

    16. <dc:subject>Cicle vital</dc:subject>

    17. <dc:subject>Ciclo vital</dc:subject>

    18. <dc:subject>Life cycle</dc:subject>

    19. <dc:subject>Ciències de la Salut</dc:subject>

    20. <dc:subject>159.9</dc:subject>

    21. <dc:description>Han pasado 9 años desde que llegué a la comunidad gitana de La Lluna y descubrí que era paya y empecé a agitanarme. El desarrollo es un proceso cultural. De esta manera, para poder acercarnos al desarrollo de la comunidad gitana de La Lluna y a sus prácticas culturales es necesario conocer su ciclo vital, cómo se producen las transiciones ecológicas en este ciclo vital y qué roles están asociados a las distintas etapas. Para realizar esta investigación cualitativa se ha seguido un diseño secuencial de cohorte: el componente longitudinal nos permite explorar las transiciones ecológicas por las que pasan los miembros de la comunidad a medida que van creciendo; y el componente transversal, en forma de diferentes generaciones, nos permite examinar cómo estas diferentes cohortes se ajustan a las diversas transiciones. Finalmente, el análisis consta de dos ejes: el análisis del ciclo vital de la comunidad gitana de La Lluna y el análisis sobre cómo construirse gitana o gitano, en el seno de una comunidad en interacción con el grupo cultural dominante y en constante transformación. Ambos ejes de análisis permiten conocer cómo los miembros de la comunidad gitana de La Lluna se desarrollan y construyen su identidad personal, teniendo en cuenta las alternativas disponibles en la comunidad.</dc:description>

    22. <dc:description>9 years ago I was introduced in the roma community of La Lluna and I found I was paya and I started gypsying me. The development is a cultural process. Thus, to approach to the development of the roma community of La Lluna and their cultural practices is necessary to know their life cycle, how ecological transitions occur in this life cycle and what roles are associated with the different stages. To perform this qualitative research we followed a sequential cohort design: the longitudinal component allows us to explore the ecological transitions that pass the members of the community as they grow; and the transverse component, in the form of different generations, allows us to examine how these different cohorts adapt themselves the various transitions. Finally, the analysis consists of two axes: the analysis of the life cycle of the roma community of La Lluna; and the analysis on how to build oneself as roma, within a community interacting with the dominant cultural group and constantly changing. Both axes of analysis provide insight about how members of the roma community of La Lluna develop and build their personal identity, considering the alternatives available in the community.</dc:description>

    23. <dc:date>2017-02-09T10:35:18Z</dc:date>

    24. <dc:date>2017-02-09T10:35:18Z</dc:date>

    25. <dc:date>2016-11-24</dc:date>

    26. <dc:type>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</dc:type>

    27. <dc:type>info:eu-repo/semantics/publishedVersion</dc:type>

    28. <dc:identifier>9788449066948</dc:identifier>

    29. <dc:identifier>http://hdl.handle.net/10803/400075</dc:identifier>

    30. <dc:language>spa</dc:language>

    31. <dc:rights>L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/</dc:rights>

    32. <dc:rights>info:eu-repo/semantics/openAccess</dc:rights>

    33. <dc:format>746 p.</dc:format>

    34. <dc:format>application/pdf</dc:format>

    35. <dc:format>application/pdf</dc:format>

    36. <dc:publisher>Universitat Autònoma de Barcelona</dc:publisher>

    37. <dc:source>TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</dc:source>

    </oai_dc:dc>

dim

Descargar XML

    <?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>

  1. <dim:dim schemaLocation="http://www.dspace.org/xmlns/dspace/dim http://www.dspace.org/schema/dim.xsd">

    1. <dim:field element="contributor" mdschema="dc">Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació</dim:field>

    2. <dim:field element="contributor" mdschema="dc" qualifier="author">Padrós Castells, Marta</dim:field>

    3. <dim:field element="contributor" lang="en_US" mdschema="dc" qualifier="authoremail">marta.padros.castells@gmail.com</dim:field>

    4. <dim:field element="contributor" lang="en_US" mdschema="dc" qualifier="authoremailshow">true</dim:field>

    5. <dim:field element="contributor" mdschema="dc" qualifier="director">Lalueza Sazatornil, José Luis</dim:field>

    6. <dim:field element="contributor" mdschema="dc" qualifier="director">Sànchez . Busqués, Sònia</dim:field>

    7. <dim:field element="contributor" mdschema="dc" qualifier="director">Crespo Garcia, Isabel</dim:field>

    8. <dim:field element="contributor" lang="en_US" mdschema="dc" qualifier="authorsendemail">true</dim:field>

    9. <dim:field element="date" mdschema="dc" qualifier="accessioned">2017-02-09T10:35:18Z</dim:field>

    10. <dim:field element="date" mdschema="dc" qualifier="available">2017-02-09T10:35:18Z</dim:field>

    11. <dim:field element="date" mdschema="dc" qualifier="issued">2016-11-24</dim:field>

    12. <dim:field element="identifier" lang="en_US" mdschema="dc" qualifier="isbn">9788449066948</dim:field>

    13. <dim:field element="identifier" mdschema="dc" qualifier="uri">http://hdl.handle.net/10803/400075</dim:field>

    14. <dim:field element="description" lang="en_US" mdschema="dc" qualifier="abstract">Han pasado 9 años desde que llegué a la comunidad gitana de La Lluna y descubrí que era paya y empecé a agitanarme. El desarrollo es un proceso cultural. De esta manera, para poder acercarnos al desarrollo de la comunidad gitana de La Lluna y a sus prácticas culturales es necesario conocer su ciclo vital, cómo se producen las transiciones ecológicas en este ciclo vital y qué roles están asociados a las distintas etapas. Para realizar esta investigación cualitativa se ha seguido un diseño secuencial de cohorte: el componente longitudinal nos permite explorar las transiciones ecológicas por las que pasan los miembros de la comunidad a medida que van creciendo; y el componente transversal, en forma de diferentes generaciones, nos permite examinar cómo estas diferentes cohortes se ajustan a las diversas transiciones. Finalmente, el análisis consta de dos ejes: el análisis del ciclo vital de la comunidad gitana de La Lluna y el análisis sobre cómo construirse gitana o gitano, en el seno de una comunidad en interacción con el grupo cultural dominante y en constante transformación. Ambos ejes de análisis permiten conocer cómo los miembros de la comunidad gitana de La Lluna se desarrollan y construyen su identidad personal, teniendo en cuenta las alternativas disponibles en la comunidad.</dim:field>

    15. <dim:field element="description" lang="en_US" mdschema="dc" qualifier="abstract">9 years ago I was introduced in the roma community of La Lluna and I found I was paya and I started gypsying me. The development is a cultural process. Thus, to approach to the development of the roma community of La Lluna and their cultural practices is necessary to know their life cycle, how ecological transitions occur in this life cycle and what roles are associated with the different stages. To perform this qualitative research we followed a sequential cohort design: the longitudinal component allows us to explore the ecological transitions that pass the members of the community as they grow; and the transverse component, in the form of different generations, allows us to examine how these different cohorts adapt themselves the various transitions. Finally, the analysis consists of two axes: the analysis of the life cycle of the roma community of La Lluna; and the analysis on how to build oneself as roma, within a community interacting with the dominant cultural group and constantly changing. Both axes of analysis provide insight about how members of the roma community of La Lluna develop and build their personal identity, considering the alternatives available in the community.</dim:field>

    16. <dim:field element="format" lang="en_US" mdschema="dc" qualifier="extent">746 p.</dim:field>

    17. <dim:field element="format" mdschema="dc" qualifier="mimetype">application/pdf</dim:field>

    18. <dim:field element="language" lang="en_US" mdschema="dc" qualifier="iso">spa</dim:field>

    19. <dim:field element="publisher" mdschema="dc">Universitat Autònoma de Barcelona</dim:field>

    20. <dim:field element="rights" mdschema="dc" qualifier="license">L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/</dim:field>

    21. <dim:field element="rights" mdschema="dc" qualifier="accessLevel">info:eu-repo/semantics/openAccess</dim:field>

    22. <dim:field element="source" mdschema="dc">TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</dim:field>

    23. <dim:field element="subject" lang="en_US" mdschema="dc">Comunidad gitana</dim:field>

    24. <dim:field element="subject" lang="en_US" mdschema="dc">Comunitat gitana</dim:field>

    25. <dim:field element="subject" lang="en_US" mdschema="dc">Roma community</dim:field>

    26. <dim:field element="subject" lang="en_US" mdschema="dc">Desenvolupament</dim:field>

    27. <dim:field element="subject" lang="en_US" mdschema="dc">Desarrollo</dim:field>

    28. <dim:field element="subject" lang="en_US" mdschema="dc">Development</dim:field>

    29. <dim:field element="subject" lang="en_US" mdschema="dc">Cicle vital</dim:field>

    30. <dim:field element="subject" lang="en_US" mdschema="dc">Ciclo vital</dim:field>

    31. <dim:field element="subject" lang="en_US" mdschema="dc">Life cycle</dim:field>

    32. <dim:field element="subject" lang="en_US" mdschema="dc" qualifier="other">Ciències de la Salut</dim:field>

    33. <dim:field element="subject" lang="en_US" mdschema="dc" qualifier="udc">159.9</dim:field>

    34. <dim:field element="title" lang="en_US" mdschema="dc">9 anys sent paya, 9 anys agitanant-me. Un estudio del ciclo vital en una comunidad gitana</dim:field>

    35. <dim:field element="type" mdschema="dc">info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</dim:field>

    36. <dim:field element="type" mdschema="dc">info:eu-repo/semantics/publishedVersion</dim:field>

    37. <dim:field element="embargo" lang="en_US" mdschema="dc" qualifier="terms">cap</dim:field>

    </dim:dim>

etdms

Descargar XML

    <?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>

  1. <thesis schemaLocation="http://www.ndltd.org/standards/metadata/etdms/1.0/ http://www.ndltd.org/standards/metadata/etdms/1.0/etdms.xsd">

    1. <title>9 anys sent paya, 9 anys agitanant-me. Un estudio del ciclo vital en una comunidad gitana</title>

    2. <creator>Padrós Castells, Marta</creator>

    3. <contributor>marta.padros.castells@gmail.com</contributor>

    4. <contributor>true</contributor>

    5. <contributor>Lalueza Sazatornil, José Luis</contributor>

    6. <contributor>Sànchez . Busqués, Sònia</contributor>

    7. <contributor>Crespo Garcia, Isabel</contributor>

    8. <contributor>true</contributor>

    9. <subject>Comunidad gitana</subject>

    10. <subject>Comunitat gitana</subject>

    11. <subject>Roma community</subject>

    12. <subject>Desenvolupament</subject>

    13. <subject>Desarrollo</subject>

    14. <subject>Development</subject>

    15. <subject>Cicle vital</subject>

    16. <subject>Ciclo vital</subject>

    17. <subject>Life cycle</subject>

    18. <description>Han pasado 9 años desde que llegué a la comunidad gitana de La Lluna y descubrí que era paya y empecé a agitanarme. El desarrollo es un proceso cultural. De esta manera, para poder acercarnos al desarrollo de la comunidad gitana de La Lluna y a sus prácticas culturales es necesario conocer su ciclo vital, cómo se producen las transiciones ecológicas en este ciclo vital y qué roles están asociados a las distintas etapas. Para realizar esta investigación cualitativa se ha seguido un diseño secuencial de cohorte: el componente longitudinal nos permite explorar las transiciones ecológicas por las que pasan los miembros de la comunidad a medida que van creciendo; y el componente transversal, en forma de diferentes generaciones, nos permite examinar cómo estas diferentes cohortes se ajustan a las diversas transiciones. Finalmente, el análisis consta de dos ejes: el análisis del ciclo vital de la comunidad gitana de La Lluna y el análisis sobre cómo construirse gitana o gitano, en el seno de una comunidad en interacción con el grupo cultural dominante y en constante transformación. Ambos ejes de análisis permiten conocer cómo los miembros de la comunidad gitana de La Lluna se desarrollan y construyen su identidad personal, teniendo en cuenta las alternativas disponibles en la comunidad.</description>

    19. <description>9 years ago I was introduced in the roma community of La Lluna and I found I was paya and I started gypsying me. The development is a cultural process. Thus, to approach to the development of the roma community of La Lluna and their cultural practices is necessary to know their life cycle, how ecological transitions occur in this life cycle and what roles are associated with the different stages. To perform this qualitative research we followed a sequential cohort design: the longitudinal component allows us to explore the ecological transitions that pass the members of the community as they grow; and the transverse component, in the form of different generations, allows us to examine how these different cohorts adapt themselves the various transitions. Finally, the analysis consists of two axes: the analysis of the life cycle of the roma community of La Lluna; and the analysis on how to build oneself as roma, within a community interacting with the dominant cultural group and constantly changing. Both axes of analysis provide insight about how members of the roma community of La Lluna develop and build their personal identity, considering the alternatives available in the community.</description>

    20. <date>2017-02-09</date>

    21. <date>2017-02-09</date>

    22. <date>2016-11-24</date>

    23. <type>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</type>

    24. <type>info:eu-repo/semantics/publishedVersion</type>

    25. <identifier>9788449066948</identifier>

    26. <identifier>http://hdl.handle.net/10803/400075</identifier>

    27. <language>spa</language>

    28. <rights>L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/</rights>

    29. <rights>info:eu-repo/semantics/openAccess</rights>

    30. <publisher>Universitat Autònoma de Barcelona</publisher>

    31. <source>TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</source>

    </thesis>

marc

Descargar XML

    <?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>

  1. <record schemaLocation="http://www.loc.gov/MARC21/slim http://www.loc.gov/standards/marcxml/schema/MARC21slim.xsd">

    1. <leader>00925njm 22002777a 4500</leader>

    2. <datafield ind1=" " ind2=" " tag="042">

      1. <subfield code="a">dc</subfield>

      </datafield>

    3. <datafield ind1=" " ind2=" " tag="720">

      1. <subfield code="a">Padrós Castells, Marta</subfield>

      2. <subfield code="e">author</subfield>

      </datafield>

    4. <datafield ind1=" " ind2=" " tag="260">

      1. <subfield code="c">2016-11-24</subfield>

      </datafield>

    5. <datafield ind1=" " ind2=" " tag="520">

      1. <subfield code="a">Han pasado 9 años desde que llegué a la comunidad gitana de La Lluna y descubrí que era paya y empecé a agitanarme. El desarrollo es un proceso cultural. De esta manera, para poder acercarnos al desarrollo de la comunidad gitana de La Lluna y a sus prácticas culturales es necesario conocer su ciclo vital, cómo se producen las transiciones ecológicas en este ciclo vital y qué roles están asociados a las distintas etapas. Para realizar esta investigación cualitativa se ha seguido un diseño secuencial de cohorte: el componente longitudinal nos permite explorar las transiciones ecológicas por las que pasan los miembros de la comunidad a medida que van creciendo; y el componente transversal, en forma de diferentes generaciones, nos permite examinar cómo estas diferentes cohortes se ajustan a las diversas transiciones. Finalmente, el análisis consta de dos ejes: el análisis del ciclo vital de la comunidad gitana de La Lluna y el análisis sobre cómo construirse gitana o gitano, en el seno de una comunidad en interacción con el grupo cultural dominante y en constante transformación. Ambos ejes de análisis permiten conocer cómo los miembros de la comunidad gitana de La Lluna se desarrollan y construyen su identidad personal, teniendo en cuenta las alternativas disponibles en la comunidad.</subfield>

      </datafield>

    6. <datafield ind1=" " ind2=" " tag="520">

      1. <subfield code="a">9 years ago I was introduced in the roma community of La Lluna and I found I was paya and I started gypsying me. The development is a cultural process. Thus, to approach to the development of the roma community of La Lluna and their cultural practices is necessary to know their life cycle, how ecological transitions occur in this life cycle and what roles are associated with the different stages. To perform this qualitative research we followed a sequential cohort design: the longitudinal component allows us to explore the ecological transitions that pass the members of the community as they grow; and the transverse component, in the form of different generations, allows us to examine how these different cohorts adapt themselves the various transitions. Finally, the analysis consists of two axes: the analysis of the life cycle of the roma community of La Lluna; and the analysis on how to build oneself as roma, within a community interacting with the dominant cultural group and constantly changing. Both axes of analysis provide insight about how members of the roma community of La Lluna develop and build their personal identity, considering the alternatives available in the community.</subfield>

      </datafield>

    7. <datafield ind1="8" ind2=" " tag="024">

      1. <subfield code="a">9788449066948</subfield>

      </datafield>

    8. <datafield ind1="8" ind2=" " tag="024">

      1. <subfield code="a">http://hdl.handle.net/10803/400075</subfield>

      </datafield>

    9. <datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">

      1. <subfield code="a">Comunidad gitana</subfield>

      </datafield>

    10. <datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">

      1. <subfield code="a">Comunitat gitana</subfield>

      </datafield>

    11. <datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">

      1. <subfield code="a">Roma community</subfield>

      </datafield>

    12. <datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">

      1. <subfield code="a">Desenvolupament</subfield>

      </datafield>

    13. <datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">

      1. <subfield code="a">Desarrollo</subfield>

      </datafield>

    14. <datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">

      1. <subfield code="a">Development</subfield>

      </datafield>

    15. <datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">

      1. <subfield code="a">Cicle vital</subfield>

      </datafield>

    16. <datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">

      1. <subfield code="a">Ciclo vital</subfield>

      </datafield>

    17. <datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">

      1. <subfield code="a">Life cycle</subfield>

      </datafield>

    18. <datafield ind1="0" ind2="0" tag="245">

      1. <subfield code="a">9 anys sent paya, 9 anys agitanant-me. Un estudio del ciclo vital en una comunidad gitana</subfield>

      </datafield>

    </record>

marc_ccuc

Descargar XML

    <?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>

  1. <record schemaLocation="http://www.loc.gov/MARC21/slim http://www.loc.gov/standards/marcxml/schema/MARC21slim.xsd">

    1. <leader>nam a 5i 4500</leader>

    2. <datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">

      1. <subfield code="a">Comunidad gitana</subfield>

      </datafield>

    3. <datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">

      1. <subfield code="a">Comunitat gitana</subfield>

      </datafield>

    4. <datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">

      1. <subfield code="a">Roma community</subfield>

      </datafield>

    5. <datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">

      1. <subfield code="a">Desenvolupament</subfield>

      </datafield>

    6. <datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">

      1. <subfield code="a">Desarrollo</subfield>

      </datafield>

    7. <datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">

      1. <subfield code="a">Development</subfield>

      </datafield>

    8. <datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">

      1. <subfield code="a">Cicle vital</subfield>

      </datafield>

    9. <datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">

      1. <subfield code="a">Ciclo vital</subfield>

      </datafield>

    10. <datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">

      1. <subfield code="a">Life cycle</subfield>

      </datafield>

    11. <datafield ind1="1" ind2="0" tag="245">

      1. <subfield code="a">9 anys sent paya, 9 anys agitanant-me. Un estudio del ciclo vital en una comunidad gitana</subfield>

      </datafield>

    12. <datafield ind1=" " ind2="1" tag="264">

      1. <subfield code="a">[Barcelona] :</subfield>

      2. <subfield code="b">Universitat Autònoma de Barcelona,</subfield>

      3. <subfield code="c">2017</subfield>

      </datafield>

    13. <datafield ind1="4" ind2="0" tag="856">

      1. <subfield code="z">Accés lliure</subfield>

      2. <subfield code="u">http://hdl.handle.net/10803/400075</subfield>

      </datafield>

    14. <controlfield tag="007">cr |||||||||||</controlfield>

    15. <controlfield tag="008">AAMMDDs2017 sp ||||fsm||||0|| 0 spa|c</controlfield>

    16. <datafield ind1=" " ind2=" " tag="020">

      1. <subfield code="a">9788449066948</subfield>

      </datafield>

    17. <datafield ind1="1" ind2=" " tag="100">

      1. <subfield code="a">Padrós Castells, Marta,</subfield>

      2. <subfield code="e">autor</subfield>

      </datafield>

    18. <datafield ind1=" " ind2=" " tag="300">

      1. <subfield code="a">1 recurs en línia (746 pàgines)</subfield>

      </datafield>

    19. <datafield ind1=" " ind2=" " tag="502">

      1. <subfield code="g">Tesi</subfield>

      2. <subfield code="b">Doctorat</subfield>

      3. <subfield code="c">Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació</subfield>

      4. <subfield code="d">2016</subfield>

      </datafield>

    20. <datafield ind1="2" ind2=" " tag="710">

      1. <subfield code="a">Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació</subfield>

      </datafield>

    21. <datafield ind1=" " ind2="4" tag="655">

      1. <subfield code="a">Tesis i dissertacions electròniques</subfield>

      </datafield>

    22. <datafield ind1="1" ind2=" " tag="700">

      1. <subfield code="a">Lalueza Sazatornil, José Luis,</subfield>

      2. <subfield code="e">supervisor acadèmic</subfield>

      </datafield>

    23. <datafield ind1="1" ind2=" " tag="700">

      1. <subfield code="a">Sànchez . Busqués, Sònia,</subfield>

      2. <subfield code="e">supervisor acadèmic</subfield>

      </datafield>

    24. <datafield ind1="1" ind2=" " tag="700">

      1. <subfield code="a">Crespo Garcia, Isabel,</subfield>

      2. <subfield code="e">supervisor acadèmic</subfield>

      </datafield>

    25. <datafield ind1="0" ind2=" " tag="730">

      1. <subfield code="a">TDX</subfield>

      </datafield>

    26. <datafield ind1=" " ind2=" " tag="520">

      1. <subfield code="a">Han pasado 9 años desde que llegué a la comunidad gitana de La Lluna y descubrí que era paya y empecé a agitanarme. El desarrollo es un proceso cultural. De esta manera, para poder acercarnos al desarrollo de la comunidad gitana de La Lluna y a sus prácticas culturales es necesario conocer su ciclo vital, cómo se producen las transiciones ecológicas en este ciclo vital y qué roles están asociados a las distintas etapas. Para realizar esta investigación cualitativa se ha seguido un diseño secuencial de cohorte: el componente longitudinal nos permite explorar las transiciones ecológicas por las que pasan los miembros de la comunidad a medida que van creciendo; y el componente transversal, en forma de diferentes generaciones, nos permite examinar cómo estas diferentes cohortes se ajustan a las diversas transiciones. Finalmente, el análisis consta de dos ejes: el análisis del ciclo vital de la comunidad gitana de La Lluna y el análisis sobre cómo construirse gitana o gitano, en el seno de una comunidad en interacción con el grupo cultural dominante y en constante transformación. Ambos ejes de análisis permiten conocer cómo los miembros de la comunidad gitana de La Lluna se desarrollan y construyen su identidad personal, teniendo en cuenta las alternativas disponibles en la comunidad.</subfield>

      </datafield>

    27. <datafield ind1=" " ind2=" " tag="998">

      1. <subfield code="a">a</subfield>

      </datafield>

    28. <datafield ind1=" " ind2=" " tag="040">

      1. <subfield code="a">ES-BaCBU</subfield>

      2. <subfield code="b">cat</subfield>

      3. <subfield code="e">rda</subfield>

      4. <subfield code="c">ES-BaCBU</subfield>

      </datafield>

    29. <datafield ind1=" " ind2=" " tag="336">

      1. <subfield code="a">text</subfield>

      2. <subfield code="b">txt</subfield>

      3. <subfield code="2">rdacontent</subfield>

      </datafield>

    30. <datafield ind1=" " ind2=" " tag="337">

      1. <subfield code="a">informàtic</subfield>

      2. <subfield code="b">c</subfield>

      3. <subfield code="2">rdamedia</subfield>

      </datafield>

    31. <datafield ind1=" " ind2=" " tag="338">

      1. <subfield code="a">recurs en línia</subfield>

      2. <subfield code="b">cr</subfield>

      3. <subfield code="2">rdacarrier</subfield>

      </datafield>

    </record>

mets

Descargar XML

    <?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>

  1. <mets ID=" DSpace_ITEM_10803-400075" OBJID=" hdl:10803/400075" PROFILE="DSpace METS SIP Profile 1.0" TYPE="DSpace ITEM" schemaLocation="http://www.loc.gov/METS/ http://www.loc.gov/standards/mets/mets.xsd">

    1. <metsHdr CREATEDATE="2023-01-28T01:09:21Z">

      1. <agent ROLE="CUSTODIAN" TYPE="ORGANIZATION">

        1. <name>TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</name>

        </agent>

      </metsHdr>

    2. <dmdSec ID="DMD_10803_400075">

      1. <mdWrap MDTYPE="MODS">

        1. <xmlData schemaLocation="http://www.loc.gov/mods/v3 http://www.loc.gov/standards/mods/v3/mods-3-1.xsd">

          1. <mods:mods schemaLocation="http://www.loc.gov/mods/v3 http://www.loc.gov/standards/mods/v3/mods-3-1.xsd">

            1. <mods:name>

              1. <mods:role>

                1. <mods:roleTerm type="text">author</mods:roleTerm>

                </mods:role>

              2. <mods:namePart>Padrós Castells, Marta</mods:namePart>

              </mods:name>

            2. <mods:name>

              1. <mods:role>

                1. <mods:roleTerm type="text">authoremail</mods:roleTerm>

                </mods:role>

              2. <mods:namePart>marta.padros.castells@gmail.com</mods:namePart>

              </mods:name>

            3. <mods:name>

              1. <mods:role>

                1. <mods:roleTerm type="text">authoremailshow</mods:roleTerm>

                </mods:role>

              2. <mods:namePart>true</mods:namePart>

              </mods:name>

            4. <mods:name>

              1. <mods:role>

                1. <mods:roleTerm type="text">director</mods:roleTerm>

                </mods:role>

              2. <mods:namePart>Lalueza Sazatornil, José Luis</mods:namePart>

              </mods:name>

            5. <mods:name>

              1. <mods:role>

                1. <mods:roleTerm type="text">director</mods:roleTerm>

                </mods:role>

              2. <mods:namePart>Sànchez . Busqués, Sònia</mods:namePart>

              </mods:name>

            6. <mods:name>

              1. <mods:role>

                1. <mods:roleTerm type="text">director</mods:roleTerm>

                </mods:role>

              2. <mods:namePart>Crespo Garcia, Isabel</mods:namePart>

              </mods:name>

            7. <mods:name>

              1. <mods:role>

                1. <mods:roleTerm type="text">authorsendemail</mods:roleTerm>

                </mods:role>

              2. <mods:namePart>true</mods:namePart>

              </mods:name>

            8. <mods:extension>

              1. <mods:dateAccessioned encoding="iso8601">2017-02-09T10:35:18Z</mods:dateAccessioned>

              </mods:extension>

            9. <mods:extension>

              1. <mods:dateAvailable encoding="iso8601">2017-02-09T10:35:18Z</mods:dateAvailable>

              </mods:extension>

            10. <mods:originInfo>

              1. <mods:dateIssued encoding="iso8601">2016-11-24</mods:dateIssued>

              </mods:originInfo>

            11. <mods:identifier type="isbn">9788449066948</mods:identifier>

            12. <mods:identifier type="uri">http://hdl.handle.net/10803/400075</mods:identifier>

            13. <mods:abstract>Han pasado 9 años desde que llegué a la comunidad gitana de La Lluna y descubrí que era paya y empecé a agitanarme. El desarrollo es un proceso cultural. De esta manera, para poder acercarnos al desarrollo de la comunidad gitana de La Lluna y a sus prácticas culturales es necesario conocer su ciclo vital, cómo se producen las transiciones ecológicas en este ciclo vital y qué roles están asociados a las distintas etapas. Para realizar esta investigación cualitativa se ha seguido un diseño secuencial de cohorte: el componente longitudinal nos permite explorar las transiciones ecológicas por las que pasan los miembros de la comunidad a medida que van creciendo; y el componente transversal, en forma de diferentes generaciones, nos permite examinar cómo estas diferentes cohortes se ajustan a las diversas transiciones. Finalmente, el análisis consta de dos ejes: el análisis del ciclo vital de la comunidad gitana de La Lluna y el análisis sobre cómo construirse gitana o gitano, en el seno de una comunidad en interacción con el grupo cultural dominante y en constante transformación. Ambos ejes de análisis permiten conocer cómo los miembros de la comunidad gitana de La Lluna se desarrollan y construyen su identidad personal, teniendo en cuenta las alternativas disponibles en la comunidad.9 years ago I was introduced in the roma community of La Lluna and I found I was paya and I started gypsying me. The development is a cultural process. Thus, to approach to the development of the roma community of La Lluna and their cultural practices is necessary to know their life cycle, how ecological transitions occur in this life cycle and what roles are associated with the different stages. To perform this qualitative research we followed a sequential cohort design: the longitudinal component allows us to explore the ecological transitions that pass the members of the community as they grow; and the transverse component, in the form of different generations, allows us to examine how these different cohorts adapt themselves the various transitions. Finally, the analysis consists of two axes: the analysis of the life cycle of the roma community of La Lluna; and the analysis on how to build oneself as roma, within a community interacting with the dominant cultural group and constantly changing. Both axes of analysis provide insight about how members of the roma community of La Lluna develop and build their personal identity, considering the alternatives available in the community.</mods:abstract>

            14. <mods:language>

              1. <mods:languageTerm authority="rfc3066">spa</mods:languageTerm>

              </mods:language>

            15. <mods:accessCondition type="useAndReproduction" />
            16. <mods:subject>

              1. <mods:topic>Comunidad gitana</mods:topic>

              </mods:subject>

            17. <mods:subject>

              1. <mods:topic>Comunitat gitana</mods:topic>

              </mods:subject>

            18. <mods:subject>

              1. <mods:topic>Roma community</mods:topic>

              </mods:subject>

            19. <mods:subject>

              1. <mods:topic>Desenvolupament</mods:topic>

              </mods:subject>

            20. <mods:subject>

              1. <mods:topic>Desarrollo</mods:topic>

              </mods:subject>

            21. <mods:subject>

              1. <mods:topic>Development</mods:topic>

              </mods:subject>

            22. <mods:subject>

              1. <mods:topic>Cicle vital</mods:topic>

              </mods:subject>

            23. <mods:subject>

              1. <mods:topic>Ciclo vital</mods:topic>

              </mods:subject>

            24. <mods:subject>

              1. <mods:topic>Life cycle</mods:topic>

              </mods:subject>

            25. <mods:titleInfo>

              1. <mods:title>9 anys sent paya, 9 anys agitanant-me. Un estudio del ciclo vital en una comunidad gitana</mods:title>

              </mods:titleInfo>

            26. <mods:genre>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis info:eu-repo/semantics/publishedVersion</mods:genre>

            </mods:mods>

          </xmlData>

        </mdWrap>

      </dmdSec>

    3. <amdSec ID="FO_10803_400075_1">

      1. <techMD ID="TECH_O_10803_400075_1">

        1. <mdWrap MDTYPE="PREMIS">

          1. <xmlData schemaLocation="http://www.loc.gov/standards/premis http://www.loc.gov/standards/premis/PREMIS-v1-0.xsd">

            1. <premis:premis>

              1. <premis:object>

                1. <premis:objectIdentifier>

                  1. <premis:objectIdentifierType>URL</premis:objectIdentifierType>

                  2. <premis:objectIdentifierValue>https://www.tdx.cat/bitstream/10803/400075/1/mpc1de1.pdf</premis:objectIdentifierValue>

                  </premis:objectIdentifier>

                2. <premis:objectCategory>File</premis:objectCategory>

                3. <premis:objectCharacteristics>

                  1. <premis:fixity>

                    1. <premis:messageDigestAlgorithm>MD5</premis:messageDigestAlgorithm>

                    2. <premis:messageDigest>823a83c37471149d62190adff2b02791</premis:messageDigest>

                    </premis:fixity>

                  2. <premis:size>13010928</premis:size>

                  3. <premis:format>

                    1. <premis:formatDesignation>

                      1. <premis:formatName>application/pdf</premis:formatName>

                      </premis:formatDesignation>

                    </premis:format>

                  </premis:objectCharacteristics>

                4. <premis:originalName>mpc1de1.pdf</premis:originalName>

                </premis:object>

              </premis:premis>

            </xmlData>

          </mdWrap>

        </techMD>

      </amdSec>

    4. <fileSec>

      1. <fileGrp USE="ORIGINAL">

        1. <file ADMID="FO_10803_400075_1" CHECKSUM="823a83c37471149d62190adff2b02791" CHECKSUMTYPE="MD5" GROUPID="GROUP_BITSTREAM_10803_400075_1" ID="BITSTREAM_ORIGINAL_10803_400075_1" MIMETYPE="application/pdf" SEQ="1" SIZE="13010928">

          1. <FLocat LOCTYPE="URL" href="https://www.tdx.cat/bitstream/10803/400075/1/mpc1de1.pdf" type="simple" />

          </file>

        </fileGrp>

      </fileSec>

    5. <structMap LABEL="DSpace Object" TYPE="LOGICAL">

      1. <div ADMID="DMD_10803_400075" TYPE="DSpace Object Contents">

        1. <div TYPE="DSpace BITSTREAM">

          1. <fptr FILEID="BITSTREAM_ORIGINAL_10803_400075_1" />

          </div>

        </div>

      </structMap>

    </mets>

mods

Descargar XML

    <?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>

  1. <mods:mods schemaLocation="http://www.loc.gov/mods/v3 http://www.loc.gov/standards/mods/v3/mods-3-1.xsd">

    1. <mods:name>

      1. <mods:namePart>Padrós Castells, Marta</mods:namePart>

      </mods:name>

    2. <mods:extension>

      1. <mods:dateAvailable encoding="iso8601">2017-02-09T10:35:18Z</mods:dateAvailable>

      </mods:extension>

    3. <mods:extension>

      1. <mods:dateAccessioned encoding="iso8601">2017-02-09T10:35:18Z</mods:dateAccessioned>

      </mods:extension>

    4. <mods:originInfo>

      1. <mods:dateIssued encoding="iso8601">2016-11-24</mods:dateIssued>

      </mods:originInfo>

    5. <mods:identifier type="isbn">9788449066948</mods:identifier>

    6. <mods:identifier type="uri">http://hdl.handle.net/10803/400075</mods:identifier>

    7. <mods:abstract>Han pasado 9 años desde que llegué a la comunidad gitana de La Lluna y descubrí que era paya y empecé a agitanarme. El desarrollo es un proceso cultural. De esta manera, para poder acercarnos al desarrollo de la comunidad gitana de La Lluna y a sus prácticas culturales es necesario conocer su ciclo vital, cómo se producen las transiciones ecológicas en este ciclo vital y qué roles están asociados a las distintas etapas. Para realizar esta investigación cualitativa se ha seguido un diseño secuencial de cohorte: el componente longitudinal nos permite explorar las transiciones ecológicas por las que pasan los miembros de la comunidad a medida que van creciendo; y el componente transversal, en forma de diferentes generaciones, nos permite examinar cómo estas diferentes cohortes se ajustan a las diversas transiciones. Finalmente, el análisis consta de dos ejes: el análisis del ciclo vital de la comunidad gitana de La Lluna y el análisis sobre cómo construirse gitana o gitano, en el seno de una comunidad en interacción con el grupo cultural dominante y en constante transformación. Ambos ejes de análisis permiten conocer cómo los miembros de la comunidad gitana de La Lluna se desarrollan y construyen su identidad personal, teniendo en cuenta las alternativas disponibles en la comunidad.</mods:abstract>

    8. <mods:abstract>9 years ago I was introduced in the roma community of La Lluna and I found I was paya and I started gypsying me. The development is a cultural process. Thus, to approach to the development of the roma community of La Lluna and their cultural practices is necessary to know their life cycle, how ecological transitions occur in this life cycle and what roles are associated with the different stages. To perform this qualitative research we followed a sequential cohort design: the longitudinal component allows us to explore the ecological transitions that pass the members of the community as they grow; and the transverse component, in the form of different generations, allows us to examine how these different cohorts adapt themselves the various transitions. Finally, the analysis consists of two axes: the analysis of the life cycle of the roma community of La Lluna; and the analysis on how to build oneself as roma, within a community interacting with the dominant cultural group and constantly changing. Both axes of analysis provide insight about how members of the roma community of La Lluna develop and build their personal identity, considering the alternatives available in the community.</mods:abstract>

    9. <mods:language>

      1. <mods:languageTerm>spa</mods:languageTerm>

      </mods:language>

    10. <mods:accessCondition type="useAndReproduction">L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/</mods:accessCondition>

    11. <mods:accessCondition type="useAndReproduction">info:eu-repo/semantics/openAccess</mods:accessCondition>

    12. <mods:subject>

      1. <mods:topic>Comunidad gitana</mods:topic>

      </mods:subject>

    13. <mods:subject>

      1. <mods:topic>Comunitat gitana</mods:topic>

      </mods:subject>

    14. <mods:subject>

      1. <mods:topic>Roma community</mods:topic>

      </mods:subject>

    15. <mods:subject>

      1. <mods:topic>Desenvolupament</mods:topic>

      </mods:subject>

    16. <mods:subject>

      1. <mods:topic>Desarrollo</mods:topic>

      </mods:subject>

    17. <mods:subject>

      1. <mods:topic>Development</mods:topic>

      </mods:subject>

    18. <mods:subject>

      1. <mods:topic>Cicle vital</mods:topic>

      </mods:subject>

    19. <mods:subject>

      1. <mods:topic>Ciclo vital</mods:topic>

      </mods:subject>

    20. <mods:subject>

      1. <mods:topic>Life cycle</mods:topic>

      </mods:subject>

    21. <mods:titleInfo>

      1. <mods:title>9 anys sent paya, 9 anys agitanant-me. Un estudio del ciclo vital en una comunidad gitana</mods:title>

      </mods:titleInfo>

    22. <mods:genre>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</mods:genre>

    23. <mods:genre>info:eu-repo/semantics/publishedVersion</mods:genre>

    </mods:mods>

oaire

Descargar XML

    <?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>

  1. <oaire:record schemaLocation="http://namespaceopenaire.eu/schema/oaire/">

    1. <dc:title>9 anys sent paya, 9 anys agitanant-me. Un estudio del ciclo vital en una comunidad gitana</dc:title>

    2. <datacite:creator>

      1. <datacite:creatorName>Padrós Castells, Marta</datacite:creatorName>

      </datacite:creator>

    3. <datacite:contributor>marta.padros.castells@gmail.com</datacite:contributor>

    4. <datacite:contributor>true</datacite:contributor>

    5. <datacite:contributor>Lalueza Sazatornil, José Luis</datacite:contributor>

    6. <datacite:contributor>Sànchez . Busqués, Sònia</datacite:contributor>

    7. <datacite:contributor>Crespo Garcia, Isabel</datacite:contributor>

    8. <datacite:contributor>true</datacite:contributor>

    9. <datacite:contributor>Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació</datacite:contributor>

    10. <dc:subject>Comunidad gitana</dc:subject>

    11. <dc:subject>Comunitat gitana</dc:subject>

    12. <dc:subject>Roma community</dc:subject>

    13. <dc:subject>Desenvolupament</dc:subject>

    14. <dc:subject>Desarrollo</dc:subject>

    15. <dc:subject>Development</dc:subject>

    16. <dc:subject>Cicle vital</dc:subject>

    17. <dc:subject>Ciclo vital</dc:subject>

    18. <dc:subject>Life cycle</dc:subject>

    19. <dc:subject>Ciències de la Salut</dc:subject>

    20. <dc:subject>159.9</dc:subject>

    21. <dc:description>Han pasado 9 años desde que llegué a la comunidad gitana de La Lluna y descubrí que era paya y empecé a agitanarme. El desarrollo es un proceso cultural. De esta manera, para poder acercarnos al desarrollo de la comunidad gitana de La Lluna y a sus prácticas culturales es necesario conocer su ciclo vital, cómo se producen las transiciones ecológicas en este ciclo vital y qué roles están asociados a las distintas etapas. Para realizar esta investigación cualitativa se ha seguido un diseño secuencial de cohorte: el componente longitudinal nos permite explorar las transiciones ecológicas por las que pasan los miembros de la comunidad a medida que van creciendo; y el componente transversal, en forma de diferentes generaciones, nos permite examinar cómo estas diferentes cohortes se ajustan a las diversas transiciones. Finalmente, el análisis consta de dos ejes: el análisis del ciclo vital de la comunidad gitana de La Lluna y el análisis sobre cómo construirse gitana o gitano, en el seno de una comunidad en interacción con el grupo cultural dominante y en constante transformación. Ambos ejes de análisis permiten conocer cómo los miembros de la comunidad gitana de La Lluna se desarrollan y construyen su identidad personal, teniendo en cuenta las alternativas disponibles en la comunidad.</dc:description>

    22. <dc:description>9 years ago I was introduced in the roma community of La Lluna and I found I was paya and I started gypsying me. The development is a cultural process. Thus, to approach to the development of the roma community of La Lluna and their cultural practices is necessary to know their life cycle, how ecological transitions occur in this life cycle and what roles are associated with the different stages. To perform this qualitative research we followed a sequential cohort design: the longitudinal component allows us to explore the ecological transitions that pass the members of the community as they grow; and the transverse component, in the form of different generations, allows us to examine how these different cohorts adapt themselves the various transitions. Finally, the analysis consists of two axes: the analysis of the life cycle of the roma community of La Lluna; and the analysis on how to build oneself as roma, within a community interacting with the dominant cultural group and constantly changing. Both axes of analysis provide insight about how members of the roma community of La Lluna develop and build their personal identity, considering the alternatives available in the community.</dc:description>

    23. <dc:date>2017-02-09T10:35:18Z</dc:date>

    24. <dc:date>2017-02-09T10:35:18Z</dc:date>

    25. <dc:date>2016-11-24</dc:date>

    26. <dc:type>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</dc:type>

    27. <dc:type>info:eu-repo/semantics/publishedVersion</dc:type>

    28. <datacite:alternateIdentifier>9788449066948</datacite:alternateIdentifier>

    29. <datacite:alternateIdentifier>http://hdl.handle.net/10803/400075</datacite:alternateIdentifier>

    30. <dc:language>spa</dc:language>

    31. <dc:rights>L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/</dc:rights>

    32. <dc:rights>info:eu-repo/semantics/openAccess</dc:rights>

    33. <dc:format>746 p.</dc:format>

    34. <dc:format>application/pdf</dc:format>

    35. <dc:format>application/pdf</dc:format>

    36. <dc:publisher>Universitat Autònoma de Barcelona</dc:publisher>

    37. <dc:source>TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</dc:source>

    38. <oaire:file>https://www.tdx.cat/bitstream/10803/400075/1/mpc1de1.pdf</oaire:file>

    </oaire:record>

ore

Descargar XML

    <?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>

  1. <atom:entry schemaLocation="http://www.w3.org/2005/Atom http://www.kbcafe.com/rss/atom.xsd.xml">

    1. <atom:id>http://hdl.handle.net/10803/400075/ore.xml</atom:id>

    2. <atom:link href="http://hdl.handle.net/10803/400075" rel="alternate" />
    3. <atom:link href="http://hdl.handle.net/10803/400075/ore.xml" rel="http://www.openarchives.org/ore/terms/describes" />
    4. <atom:link href="http://hdl.handle.net/10803/400075/ore.xml#atom" rel="self" type="application/atom+xml" />
    5. <atom:published>2017-02-09T10:35:18Z</atom:published>

    6. <atom:updated>2017-02-09T10:35:18Z</atom:updated>

    7. <atom:source>

      1. <atom:generator>TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</atom:generator>

      </atom:source>

    8. <atom:title>9 anys sent paya, 9 anys agitanant-me. Un estudio del ciclo vital en una comunidad gitana</atom:title>

    9. <atom:author>

      1. <atom:name>Padrós Castells, Marta</atom:name>

      </atom:author>

    10. <atom:category label="Aggregation" scheme="http://www.openarchives.org/ore/terms/" term="http://www.openarchives.org/ore/terms/Aggregation" />
    11. <atom:category scheme="http://www.openarchives.org/ore/atom/modified" term="2017-02-09T10:35:18Z" />
    12. <atom:category label="DSpace Item" scheme="http://www.dspace.org/objectModel/" term="DSpaceItem" />
    13. <atom:link href="https://www.tdx.cat/bitstream/10803/400075/1/mpc1de1.pdf" length="13010928" rel="http://www.openarchives.org/ore/terms/aggregates" title="mpc1de1.pdf" type="application/pdf" />
    14. <oreatom:triples>

      1. <rdf:Description about="http://hdl.handle.net/10803/400075/ore.xml#atom">

        1. <rdf:type resource="http://www.dspace.org/objectModel/DSpaceItem" />
        2. <dcterms:modified>2017-02-09T10:35:18Z</dcterms:modified>

        </rdf:Description>

      2. <rdf:Description about="https://www.tdx.cat/bitstream/10803/400075/1/mpc1de1.pdf">

        1. <rdf:type resource="http://www.dspace.org/objectModel/DSpaceBitstream" />
        2. <dcterms:description>ORIGINAL</dcterms:description>

        </rdf:Description>

      3. <rdf:Description about="https://www.tdx.cat/bitstream/10803/400075/2/license_url">

        1. <rdf:type resource="http://www.dspace.org/objectModel/DSpaceBitstream" />
        2. <dcterms:description>CC-LICENSE</dcterms:description>

        </rdf:Description>

      4. <rdf:Description about="https://www.tdx.cat/bitstream/10803/400075/3/license_text">

        1. <rdf:type resource="http://www.dspace.org/objectModel/DSpaceBitstream" />
        2. <dcterms:description>CC-LICENSE</dcterms:description>

        </rdf:Description>

      5. <rdf:Description about="https://www.tdx.cat/bitstream/10803/400075/4/license_rdf">

        1. <rdf:type resource="http://www.dspace.org/objectModel/DSpaceBitstream" />
        2. <dcterms:description>CC-LICENSE</dcterms:description>

        </rdf:Description>

      6. <rdf:Description about="https://www.tdx.cat/bitstream/10803/400075/5/mpc1de1.pdf.xml">

        1. <rdf:type resource="http://www.dspace.org/objectModel/DSpaceBitstream" />
        2. <dcterms:description>MEDIA_DOCUMENT</dcterms:description>

        </rdf:Description>

      </oreatom:triples>

    </atom:entry>

qdc

Descargar XML

    <?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>

  1. <qdc:qualifieddc schemaLocation="http://purl.org/dc/elements/1.1/ http://dublincore.org/schemas/xmls/qdc/2006/01/06/dc.xsd http://purl.org/dc/terms/ http://dublincore.org/schemas/xmls/qdc/2006/01/06/dcterms.xsd http://dspace.org/qualifieddc/ http://www.ukoln.ac.uk/metadata/dcmi/xmlschema/qualifieddc.xsd">

    1. <dc:title>9 anys sent paya, 9 anys agitanant-me. Un estudio del ciclo vital en una comunidad gitana</dc:title>

    2. <dc:creator>Padrós Castells, Marta</dc:creator>

    3. <dc:contributor>Lalueza Sazatornil, José Luis</dc:contributor>

    4. <dc:contributor>Sànchez . Busqués, Sònia</dc:contributor>

    5. <dc:contributor>Crespo Garcia, Isabel</dc:contributor>

    6. <dc:subject>Comunidad gitana</dc:subject>

    7. <dc:subject>Comunitat gitana</dc:subject>

    8. <dc:subject>Roma community</dc:subject>

    9. <dc:subject>Desenvolupament</dc:subject>

    10. <dc:subject>Desarrollo</dc:subject>

    11. <dc:subject>Development</dc:subject>

    12. <dc:subject>Cicle vital</dc:subject>

    13. <dc:subject>Ciclo vital</dc:subject>

    14. <dc:subject>Life cycle</dc:subject>

    15. <dcterms:abstract>Han pasado 9 años desde que llegué a la comunidad gitana de La Lluna y descubrí que era paya y empecé a agitanarme. El desarrollo es un proceso cultural. De esta manera, para poder acercarnos al desarrollo de la comunidad gitana de La Lluna y a sus prácticas culturales es necesario conocer su ciclo vital, cómo se producen las transiciones ecológicas en este ciclo vital y qué roles están asociados a las distintas etapas. Para realizar esta investigación cualitativa se ha seguido un diseño secuencial de cohorte: el componente longitudinal nos permite explorar las transiciones ecológicas por las que pasan los miembros de la comunidad a medida que van creciendo; y el componente transversal, en forma de diferentes generaciones, nos permite examinar cómo estas diferentes cohortes se ajustan a las diversas transiciones. Finalmente, el análisis consta de dos ejes: el análisis del ciclo vital de la comunidad gitana de La Lluna y el análisis sobre cómo construirse gitana o gitano, en el seno de una comunidad en interacción con el grupo cultural dominante y en constante transformación. Ambos ejes de análisis permiten conocer cómo los miembros de la comunidad gitana de La Lluna se desarrollan y construyen su identidad personal, teniendo en cuenta las alternativas disponibles en la comunidad.</dcterms:abstract>

    16. <dcterms:abstract>9 years ago I was introduced in the roma community of La Lluna and I found I was paya and I started gypsying me. The development is a cultural process. Thus, to approach to the development of the roma community of La Lluna and their cultural practices is necessary to know their life cycle, how ecological transitions occur in this life cycle and what roles are associated with the different stages. To perform this qualitative research we followed a sequential cohort design: the longitudinal component allows us to explore the ecological transitions that pass the members of the community as they grow; and the transverse component, in the form of different generations, allows us to examine how these different cohorts adapt themselves the various transitions. Finally, the analysis consists of two axes: the analysis of the life cycle of the roma community of La Lluna; and the analysis on how to build oneself as roma, within a community interacting with the dominant cultural group and constantly changing. Both axes of analysis provide insight about how members of the roma community of La Lluna develop and build their personal identity, considering the alternatives available in the community.</dcterms:abstract>

    17. <dcterms:dateAccepted>2017-02-09T10:35:18Z</dcterms:dateAccepted>

    18. <dcterms:available>2017-02-09T10:35:18Z</dcterms:available>

    19. <dcterms:created>2017-02-09T10:35:18Z</dcterms:created>

    20. <dcterms:issued>2016-11-24</dcterms:issued>

    21. <dc:type>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</dc:type>

    22. <dc:type>info:eu-repo/semantics/publishedVersion</dc:type>

    23. <dc:identifier>9788449066948</dc:identifier>

    24. <dc:identifier>http://hdl.handle.net/10803/400075</dc:identifier>

    25. <dc:language>spa</dc:language>

    26. <dc:rights>L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/</dc:rights>

    27. <dc:rights>info:eu-repo/semantics/openAccess</dc:rights>

    28. <dc:publisher>Universitat Autònoma de Barcelona</dc:publisher>

    29. <dc:source>TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</dc:source>

    </qdc:qualifieddc>

rdf

Descargar XML

    <?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>

  1. <rdf:RDF schemaLocation="http://www.openarchives.org/OAI/2.0/rdf/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/rdf.xsd">

    1. <ow:Publication about="oai:www.tdx.cat:10803/400075">

      1. <dc:title>9 anys sent paya, 9 anys agitanant-me. Un estudio del ciclo vital en una comunidad gitana</dc:title>

      2. <dc:creator>Padrós Castells, Marta</dc:creator>

      3. <dc:contributor>marta.padros.castells@gmail.com</dc:contributor>

      4. <dc:contributor>true</dc:contributor>

      5. <dc:contributor>Lalueza Sazatornil, José Luis</dc:contributor>

      6. <dc:contributor>Sànchez . Busqués, Sònia</dc:contributor>

      7. <dc:contributor>Crespo Garcia, Isabel</dc:contributor>

      8. <dc:contributor>true</dc:contributor>

      9. <dc:subject>Comunidad gitana</dc:subject>

      10. <dc:subject>Comunitat gitana</dc:subject>

      11. <dc:subject>Roma community</dc:subject>

      12. <dc:subject>Desenvolupament</dc:subject>

      13. <dc:subject>Desarrollo</dc:subject>

      14. <dc:subject>Development</dc:subject>

      15. <dc:subject>Cicle vital</dc:subject>

      16. <dc:subject>Ciclo vital</dc:subject>

      17. <dc:subject>Life cycle</dc:subject>

      18. <dc:description>Han pasado 9 años desde que llegué a la comunidad gitana de La Lluna y descubrí que era paya y empecé a agitanarme. El desarrollo es un proceso cultural. De esta manera, para poder acercarnos al desarrollo de la comunidad gitana de La Lluna y a sus prácticas culturales es necesario conocer su ciclo vital, cómo se producen las transiciones ecológicas en este ciclo vital y qué roles están asociados a las distintas etapas. Para realizar esta investigación cualitativa se ha seguido un diseño secuencial de cohorte: el componente longitudinal nos permite explorar las transiciones ecológicas por las que pasan los miembros de la comunidad a medida que van creciendo; y el componente transversal, en forma de diferentes generaciones, nos permite examinar cómo estas diferentes cohortes se ajustan a las diversas transiciones. Finalmente, el análisis consta de dos ejes: el análisis del ciclo vital de la comunidad gitana de La Lluna y el análisis sobre cómo construirse gitana o gitano, en el seno de una comunidad en interacción con el grupo cultural dominante y en constante transformación. Ambos ejes de análisis permiten conocer cómo los miembros de la comunidad gitana de La Lluna se desarrollan y construyen su identidad personal, teniendo en cuenta las alternativas disponibles en la comunidad.</dc:description>

      19. <dc:description>9 years ago I was introduced in the roma community of La Lluna and I found I was paya and I started gypsying me. The development is a cultural process. Thus, to approach to the development of the roma community of La Lluna and their cultural practices is necessary to know their life cycle, how ecological transitions occur in this life cycle and what roles are associated with the different stages. To perform this qualitative research we followed a sequential cohort design: the longitudinal component allows us to explore the ecological transitions that pass the members of the community as they grow; and the transverse component, in the form of different generations, allows us to examine how these different cohorts adapt themselves the various transitions. Finally, the analysis consists of two axes: the analysis of the life cycle of the roma community of La Lluna; and the analysis on how to build oneself as roma, within a community interacting with the dominant cultural group and constantly changing. Both axes of analysis provide insight about how members of the roma community of La Lluna develop and build their personal identity, considering the alternatives available in the community.</dc:description>

      20. <dc:date>2017-02-09T10:35:18Z</dc:date>

      21. <dc:date>2017-02-09T10:35:18Z</dc:date>

      22. <dc:date>2016-11-24</dc:date>

      23. <dc:type>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</dc:type>

      24. <dc:type>info:eu-repo/semantics/publishedVersion</dc:type>

      25. <dc:identifier>9788449066948</dc:identifier>

      26. <dc:identifier>http://hdl.handle.net/10803/400075</dc:identifier>

      27. <dc:language>spa</dc:language>

      28. <dc:rights>L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/</dc:rights>

      29. <dc:rights>info:eu-repo/semantics/openAccess</dc:rights>

      30. <dc:publisher>Universitat Autònoma de Barcelona</dc:publisher>

      31. <dc:source>TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</dc:source>

      </ow:Publication>

    </rdf:RDF>

uketd_dc

Descargar XML

    <?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>

  1. <uketd_dc:uketddc schemaLocation="http://naca.central.cranfield.ac.uk/ethos-oai/2.0/ http://naca.central.cranfield.ac.uk/ethos-oai/2.0/uketd_dc.xsd">

    1. <dc:title>9 anys sent paya, 9 anys agitanant-me. Un estudio del ciclo vital en una comunidad gitana</dc:title>

    2. <dc:creator>Padrós Castells, Marta</dc:creator>

    3. <dcterms:abstract>Han pasado 9 años desde que llegué a la comunidad gitana de La Lluna y descubrí que era paya y empecé a agitanarme. El desarrollo es un proceso cultural. De esta manera, para poder acercarnos al desarrollo de la comunidad gitana de La Lluna y a sus prácticas culturales es necesario conocer su ciclo vital, cómo se producen las transiciones ecológicas en este ciclo vital y qué roles están asociados a las distintas etapas. Para realizar esta investigación cualitativa se ha seguido un diseño secuencial de cohorte: el componente longitudinal nos permite explorar las transiciones ecológicas por las que pasan los miembros de la comunidad a medida que van creciendo; y el componente transversal, en forma de diferentes generaciones, nos permite examinar cómo estas diferentes cohortes se ajustan a las diversas transiciones. Finalmente, el análisis consta de dos ejes: el análisis del ciclo vital de la comunidad gitana de La Lluna y el análisis sobre cómo construirse gitana o gitano, en el seno de una comunidad en interacción con el grupo cultural dominante y en constante transformación. Ambos ejes de análisis permiten conocer cómo los miembros de la comunidad gitana de La Lluna se desarrollan y construyen su identidad personal, teniendo en cuenta las alternativas disponibles en la comunidad.</dcterms:abstract>

    4. <dcterms:abstract>9 years ago I was introduced in the roma community of La Lluna and I found I was paya and I started gypsying me. The development is a cultural process. Thus, to approach to the development of the roma community of La Lluna and their cultural practices is necessary to know their life cycle, how ecological transitions occur in this life cycle and what roles are associated with the different stages. To perform this qualitative research we followed a sequential cohort design: the longitudinal component allows us to explore the ecological transitions that pass the members of the community as they grow; and the transverse component, in the form of different generations, allows us to examine how these different cohorts adapt themselves the various transitions. Finally, the analysis consists of two axes: the analysis of the life cycle of the roma community of La Lluna; and the analysis on how to build oneself as roma, within a community interacting with the dominant cultural group and constantly changing. Both axes of analysis provide insight about how members of the roma community of La Lluna develop and build their personal identity, considering the alternatives available in the community.</dcterms:abstract>

    5. <uketdterms:institution>Universitat Autònoma de Barcelona</uketdterms:institution>

    6. <dcterms:issued>2016-11-24</dcterms:issued>

    7. <dc:type>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</dc:type>

    8. <dc:type>info:eu-repo/semantics/publishedVersion</dc:type>

    9. <dc:language type="dcterms:ISO639-2">spa</dc:language>

    10. <dcterms:isReferencedBy>http://hdl.handle.net/10803/400075</dcterms:isReferencedBy>

    11. <dc:identifier type="dcterms:URI">https://www.tdx.cat/bitstream/10803/400075/1/mpc1de1.pdf</dc:identifier>

    12. <uketdterms:checksum type="uketdterms:MD5">823a83c37471149d62190adff2b02791</uketdterms:checksum>

    13. <uketdterms:embargodate>cap</uketdterms:embargodate>

    14. <dc:subject>Comunidad gitana</dc:subject>

    15. <dc:subject>Comunitat gitana</dc:subject>

    16. <dc:subject>Roma community</dc:subject>

    17. <dc:subject>Desenvolupament</dc:subject>

    18. <dc:subject>Desarrollo</dc:subject>

    19. <dc:subject>Development</dc:subject>

    20. <dc:subject>Cicle vital</dc:subject>

    21. <dc:subject>Ciclo vital</dc:subject>

    22. <dc:subject>Life cycle</dc:subject>

    23. <dc:subject>Ciències de la Salut</dc:subject>

    24. <dc:identifier>9788449066948</dc:identifier>

    </uketd_dc:uketddc>

xoai

Descargar XML

    <?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>

  1. <metadata schemaLocation="http://www.lyncode.com/xoai http://www.lyncode.com/xsd/xoai.xsd">

    1. <element name="dc">

      1. <element name="contributor">

        1. <element name="none">

          1. <field name="value">Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació</field>

          </element>

        2. <element name="author">

          1. <element name="none">

            1. <field name="value">Padrós Castells, Marta</field>

            </element>

          </element>

        3. <element name="authoremail">

          1. <element name="en_US">

            1. <field name="value">marta.padros.castells@gmail.com</field>

            </element>

          </element>

        4. <element name="authoremailshow">

          1. <element name="en_US">

            1. <field name="value">true</field>

            </element>

          </element>

        5. <element name="director">

          1. <element name="none">

            1. <field name="value">Lalueza Sazatornil, José Luis</field>

            2. <field name="value">Sànchez . Busqués, Sònia</field>

            3. <field name="value">Crespo Garcia, Isabel</field>

            </element>

          </element>

        6. <element name="authorsendemail">

          1. <element name="en_US">

            1. <field name="value">true</field>

            </element>

          </element>

        </element>

      2. <element name="date">

        1. <element name="accessioned">

          1. <element name="none">

            1. <field name="value">2017-02-09T10:35:18Z</field>

            </element>

          </element>

        2. <element name="available">

          1. <element name="none">

            1. <field name="value">2017-02-09T10:35:18Z</field>

            </element>

          </element>

        3. <element name="issued">

          1. <element name="none">

            1. <field name="value">2016-11-24</field>

            </element>

          </element>

        </element>

      3. <element name="identifier">

        1. <element name="isbn">

          1. <element name="en_US">

            1. <field name="value">9788449066948</field>

            </element>

          </element>

        2. <element name="uri">

          1. <element name="none">

            1. <field name="value">http://hdl.handle.net/10803/400075</field>

            </element>

          </element>

        </element>

      4. <element name="description">

        1. <element name="abstract">

          1. <element name="en_US">

            1. <field name="value">Han pasado 9 años desde que llegué a la comunidad gitana de La Lluna y descubrí que era paya y empecé a agitanarme. El desarrollo es un proceso cultural. De esta manera, para poder acercarnos al desarrollo de la comunidad gitana de La Lluna y a sus prácticas culturales es necesario conocer su ciclo vital, cómo se producen las transiciones ecológicas en este ciclo vital y qué roles están asociados a las distintas etapas. Para realizar esta investigación cualitativa se ha seguido un diseño secuencial de cohorte: el componente longitudinal nos permite explorar las transiciones ecológicas por las que pasan los miembros de la comunidad a medida que van creciendo; y el componente transversal, en forma de diferentes generaciones, nos permite examinar cómo estas diferentes cohortes se ajustan a las diversas transiciones. Finalmente, el análisis consta de dos ejes: el análisis del ciclo vital de la comunidad gitana de La Lluna y el análisis sobre cómo construirse gitana o gitano, en el seno de una comunidad en interacción con el grupo cultural dominante y en constante transformación. Ambos ejes de análisis permiten conocer cómo los miembros de la comunidad gitana de La Lluna se desarrollan y construyen su identidad personal, teniendo en cuenta las alternativas disponibles en la comunidad.</field>

            2. <field name="value">9 years ago I was introduced in the roma community of La Lluna and I found I was paya and I started gypsying me. The development is a cultural process. Thus, to approach to the development of the roma community of La Lluna and their cultural practices is necessary to know their life cycle, how ecological transitions occur in this life cycle and what roles are associated with the different stages. To perform this qualitative research we followed a sequential cohort design: the longitudinal component allows us to explore the ecological transitions that pass the members of the community as they grow; and the transverse component, in the form of different generations, allows us to examine how these different cohorts adapt themselves the various transitions. Finally, the analysis consists of two axes: the analysis of the life cycle of the roma community of La Lluna; and the analysis on how to build oneself as roma, within a community interacting with the dominant cultural group and constantly changing. Both axes of analysis provide insight about how members of the roma community of La Lluna develop and build their personal identity, considering the alternatives available in the community.</field>

            </element>

          </element>

        </element>

      5. <element name="format">

        1. <element name="extent">

          1. <element name="en_US">

            1. <field name="value">746 p.</field>

            </element>

          </element>

        2. <element name="mimetype">

          1. <element name="none">

            1. <field name="value">application/pdf</field>

            </element>

          </element>

        </element>

      6. <element name="language">

        1. <element name="iso">

          1. <element name="en_US">

            1. <field name="value">spa</field>

            </element>

          </element>

        </element>

      7. <element name="publisher">

        1. <element name="none">

          1. <field name="value">Universitat Autònoma de Barcelona</field>

          </element>

        </element>

      8. <element name="rights">

        1. <element name="license">

          1. <element name="none">

            1. <field name="value">L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/</field>

            </element>

          </element>

        2. <element name="accessLevel">

          1. <element name="none">

            1. <field name="value">info:eu-repo/semantics/openAccess</field>

            </element>

          </element>

        </element>

      9. <element name="source">

        1. <element name="none">

          1. <field name="value">TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</field>

          </element>

        </element>

      10. <element name="subject">

        1. <element name="en_US">

          1. <field name="value">Comunidad gitana</field>

          2. <field name="value">Comunitat gitana</field>

          3. <field name="value">Roma community</field>

          4. <field name="value">Desenvolupament</field>

          5. <field name="value">Desarrollo</field>

          6. <field name="value">Development</field>

          7. <field name="value">Cicle vital</field>

          8. <field name="value">Ciclo vital</field>

          9. <field name="value">Life cycle</field>

          </element>

        2. <element name="other">

          1. <element name="en_US">

            1. <field name="value">Ciències de la Salut</field>

            </element>

          </element>

        3. <element name="udc">

          1. <element name="en_US">

            1. <field name="value">159.9</field>

            </element>

          </element>

        </element>

      11. <element name="title">

        1. <element name="en_US">

          1. <field name="value">9 anys sent paya, 9 anys agitanant-me. Un estudio del ciclo vital en una comunidad gitana</field>

          </element>

        </element>

      12. <element name="type">

        1. <element name="none">

          1. <field name="value">info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</field>

          2. <field name="value">info:eu-repo/semantics/publishedVersion</field>

          </element>

        </element>

      13. <element name="embargo">

        1. <element name="terms">

          1. <element name="en_US">

            1. <field name="value">cap</field>

            </element>

          </element>

        </element>

      </element>

    2. <element name="bundles">

      1. <element name="bundle">

        1. <field name="name">ORIGINAL</field>

        2. <element name="bitstreams">

          1. <element name="bitstream">

            1. <field name="name">mpc1de1.pdf</field>

            2. <field name="originalName">mpc1de1.pdf</field>

            3. <field name="description" />
            4. <field name="format">application/pdf</field>

            5. <field name="size">13010928</field>

            6. <field name="url">https://www.tdx.cat/bitstream/10803/400075/1/mpc1de1.pdf</field>

            7. <field name="checksum">823a83c37471149d62190adff2b02791</field>

            8. <field name="checksumAlgorithm">MD5</field>

            9. <field name="sid">1</field>

            10. <field name="drm">open access</field>

            </element>

          </element>

        </element>

      2. <element name="bundle">

        1. <field name="name">CC-LICENSE</field>

        2. <element name="bitstreams">

          1. <element name="bitstream">

            1. <field name="name">license_url</field>

            2. <field name="originalName">license_url</field>

            3. <field name="format">text/plain; charset=utf-8</field>

            4. <field name="size">49</field>

            5. <field name="url">https://www.tdx.cat/bitstream/10803/400075/2/license_url</field>

            6. <field name="checksum">4afdbb8c545fd630ea7db775da747b2f</field>

            7. <field name="checksumAlgorithm">MD5</field>

            8. <field name="sid">2</field>

            9. <field name="drm">open access</field>

            </element>

          2. <element name="bitstream">

            1. <field name="name">license_text</field>

            2. <field name="originalName">license_text</field>

            3. <field name="format">text/html; charset=utf-8</field>

            4. <field name="size">0</field>

            5. <field name="url">https://www.tdx.cat/bitstream/10803/400075/3/license_text</field>

            6. <field name="checksum">d41d8cd98f00b204e9800998ecf8427e</field>

            7. <field name="checksumAlgorithm">MD5</field>

            8. <field name="sid">3</field>

            9. <field name="drm">open access</field>

            </element>

          3. <element name="bitstream">

            1. <field name="name">license_rdf</field>

            2. <field name="originalName">license_rdf</field>

            3. <field name="format">application/rdf+xml; charset=utf-8</field>

            4. <field name="size">0</field>

            5. <field name="url">https://www.tdx.cat/bitstream/10803/400075/4/license_rdf</field>

            6. <field name="checksum">d41d8cd98f00b204e9800998ecf8427e</field>

            7. <field name="checksumAlgorithm">MD5</field>

            8. <field name="sid">4</field>

            9. <field name="drm">open access</field>

            </element>

          </element>

        </element>

      3. <element name="bundle">

        1. <field name="name">MEDIA_DOCUMENT</field>

        2. <element name="bitstreams">

          1. <element name="bitstream">

            1. <field name="name">mpc1de1.pdf.xml</field>

            2. <field name="originalName">mpc1de1.pdf.xml</field>

            3. <field name="description">Document Consulta</field>

            4. <field name="format">text/xml</field>

            5. <field name="size">105</field>

            6. <field name="url">https://www.tdx.cat/bitstream/10803/400075/5/mpc1de1.pdf.xml</field>

            7. <field name="checksum">6350ca10b5db6628016c2199e66f5674</field>

            8. <field name="checksumAlgorithm">MD5</field>

            9. <field name="sid">5</field>

            10. <field name="drm">open access</field>

            </element>

          </element>

        </element>

      </element>

    3. <element name="others">

      1. <field name="handle">10803/400075</field>

      2. <field name="identifier">oai:www.tdx.cat:10803/400075</field>

      3. <field name="lastModifyDate">2017-09-19 06:08:48.904</field>

      4. <field name="drm">open access</field>

      </element>

    4. <element name="repository">

      1. <field name="name">TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</field>

      2. <field name="mail">pir@csuc.cat</field>

      </element>

    </metadata>

Hispana

Portal de acceso ao patrimonio dixital e ao agregador nacional de contidos de Europeana.

Contacto

Accede ao noso formulario e contestarémosche con moita brevidade.

Contacto

X

Tweets by Hispana_roai

Facebook

HISPANA
© Ministerio de Cultura
  • Aviso Legal