<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<oai_dc:dc schemaLocation="http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd">
<dc:title>Perceptions, practices, and attitudes on the use of technology in the English as a Foreign Language classroom: The iPad in the Andorran school system</dc:title>
<dc:creator>Costa-Marimon, Ferran</dc:creator>
<dc:contributor>Arno-Macia, Elisabet</dc:contributor>
<dc:contributor>Mancho Bares, Guzman</dc:contributor>
<dc:subject>aprenentatge de llengües assistit per ordinador</dc:subject>
<dc:subject>aprenentatge de llengües assistit per dispositius mòbils</dc:subject>
<dc:subject>actituds i percepcions envers la tecnologia</dc:subject>
<dc:subject>tauletes tàctils</dc:subject>
<dc:subject>dispositius mòbils</dc:subject>
<dc:subject>Computer-Assisted Language Learning (CALL)</dc:subject>
<dc:subject>Mobile-Assisted Language Learning (MALL)</dc:subject>
<dc:subject>attitudes and perceptions towards technology</dc:subject>
<dc:subject>tablets</dc:subject>
<dc:subject>mobile devices</dc:subject>
<dc:subject>Educació</dc:subject>
<dc:subject>37</dc:subject>
<dc:description>Over the years, computers and mobile devices have transformed the way the English language is taught at school. While numerous bodies of literature are available globally regarding computer- and mobile-aided language learning, this field has never been explored in the local context of Andorra. This research thus aims to study the teachers’ and students’ perceptions, practices, and attitudes on the use of iPads in the English as a Foreign Language (EFL) classrooms in the Andorran school system. Guided by the interpretive-constructivist paradigm, it uses qualitative research design, employing ethnography as its methodology, to gather detailed and grounded answers to the research questions. Classroom observations, semi-structured focus group interviews, and questionnaires were used to collect data from English teachers and EFL students of the first and second levels of Andorran secondary schools. Qualitative data analysis and descriptive statistics were carried out to process the information. Findings reveal that the users have positive perceptions towards the use of iPads in English classes and the technology is used primarily to accomplish tasks identified in the course curriculum guidelines. Their attitudes are mostly favorable towards iPads especially due to the perceived benefits of inclusivity, flexibility, increased engagement, and more efficient production of better outputs. However, there are also some drawbacks identified, such as distraction, dependency, and saturation. Further studies are recommended to explore the benefits of using tablets in educational management and technology.</dc:description>
<dc:description>Al llarg dels anys, els ordinadors i els dispositius mòbils han transformat la manera d’ensenyar anglès a l’escola. Tot i que hi ha força bibliografia disponible d’àmbit mundial sobre l’aprenentatge de llengües assistit per ordinador i dispositius mòbils, aquest camp no ha estat mai explorat en el context local d’Andorra. Aquesta investigació pretén, doncs, estudiar les percepcions, les pràctiques i les actituds dels professors i dels estudiants sobre l’ús dels iPads a les classes d’anglès del sistema educatiu andorrà. Guiat pel paradigma interpretatiu i constructivista, l’estudi segueix el disseny de la investigació qualitativa, emprant l’etnografia com a metodologia, per recollir respostes detallades i fonamentades a les preguntes de la investigació. Per recopilar dades del professorat d’anglès i dels estudiants de primer i segon nivell de secundària de les escoles del sistema educatiu andorrà, s’han utilitzat observacions a l’aula, entrevistes de grups focals semiestructurades i qüestionaris. Per processar la informació, s’han dut a terme anàlisis qualitatives de dades i estadístiques descriptives. Les conclusions revelen que els usuaris tenen percepcions positives sobre l’ús dels iPads a les classes d’anglès i que la tecnologia s’empra principalment per dur a terme tasques identificades a les directrius del currículum del curs. Les actituds dels usuaris són majoritàriament favorables envers els iPads, sobretot a causa dels beneficis percebuts d’inclusivitat, flexibilitat, millor interacció i producció més eficient dels treballs encomanats. No obstant això, també s’han identificat alguns inconvenients, com ara la distracció, la dependència i la saturació. Es recomanen estudis addicionals per explorar els avantatges de l’ús de tauletes tàctils en gestió i tecnologia educatives.</dc:description>
<dc:date>2022-05-24T05:17:14Z</dc:date>
<dc:date>2022-05-24T05:17:14Z</dc:date>
<dc:date>2022-04-08</dc:date>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</dc:type>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/publishedVersion</dc:type>
<dc:identifier>http://hdl.handle.net/10803/674310</dc:identifier>
<dc:identifier>TD-086-106296/202106</dc:identifier>
<dc:language>eng</dc:language>
<dc:rights>L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/</dc:rights>
<dc:rights>info:eu-repo/semantics/openAccess</dc:rights>
<dc:format>242 p.</dc:format>
<dc:format>application/pdf</dc:format>
<dc:format>application/pdf</dc:format>
<dc:publisher>Universitat d'Andorra</dc:publisher>
<dc:source>TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</dc:source>
</oai_dc:dc>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<dim:dim schemaLocation="http://www.dspace.org/xmlns/dspace/dim http://www.dspace.org/schema/dim.xsd">
<dim:field authority="73b317e2-f846-440d-9523-496516a580d6" confidence="600" element="contributor" mdschema="dc" qualifier="author">Costa-Marimon, Ferran</dim:field>
<dim:field element="contributor" lang="en_US" mdschema="dc" qualifier="authoremail">fcosta@uda.ad</dim:field>
<dim:field element="contributor" lang="en_US" mdschema="dc" qualifier="authoremailshow">true</dim:field>
<dim:field authority="02a7710a-e73c-4548-9f4e-8b4136a46e81" confidence="-1" element="contributor" mdschema="dc" qualifier="director">Arno-Macia, Elisabet</dim:field>
<dim:field authority="7be05580-13c3-4c07-a85f-26cf6703d94d" confidence="-1" element="contributor" mdschema="dc" qualifier="codirector">Mancho Bares, Guzman</dim:field>
<dim:field element="date" mdschema="dc" qualifier="accessioned">2022-05-24T05:17:14Z</dim:field>
<dim:field element="date" mdschema="dc" qualifier="available">2022-05-24T05:17:14Z</dim:field>
<dim:field element="date" mdschema="dc" qualifier="issued">2022-04-08</dim:field>
<dim:field element="identifier" mdschema="dc" qualifier="uri">http://hdl.handle.net/10803/674310</dim:field>
<dim:field element="identifier" lang="en_US" mdschema="dc" qualifier="dl">TD-086-106296/202106</dim:field>
<dim:field element="description" lang="en_US" mdschema="dc" qualifier="abstract">Over the years, computers and mobile devices have transformed the way the English language is taught at school. While numerous bodies of literature are available globally regarding computer- and mobile-aided language learning, this field has never been explored in the local context of Andorra. This research thus aims to study the teachers’ and students’ perceptions, practices, and attitudes on the use of iPads in the English as a Foreign Language (EFL) classrooms in the Andorran school system. Guided by the interpretive-constructivist paradigm, it uses qualitative research design, employing ethnography as its methodology, to gather detailed and grounded answers to the research questions. Classroom observations, semi-structured focus group interviews, and questionnaires were used to collect data from English teachers and EFL students of the first and second levels of Andorran secondary schools. Qualitative data analysis and descriptive statistics were carried out to process the information. Findings reveal that the users have positive perceptions towards the use of iPads in English classes and the technology is used primarily to accomplish tasks identified in the course curriculum guidelines. Their attitudes are mostly favorable towards iPads especially due to the perceived benefits of inclusivity, flexibility, increased engagement, and more efficient production of better outputs. However, there are also some drawbacks identified, such as distraction, dependency, and saturation. Further studies are recommended to explore the benefits of using tablets in educational management and technology.</dim:field>
<dim:field element="description" lang="en_US" mdschema="dc" qualifier="abstract">Al llarg dels anys, els ordinadors i els dispositius mòbils han transformat la manera d’ensenyar anglès a l’escola. Tot i que hi ha força bibliografia disponible d’àmbit mundial sobre l’aprenentatge de llengües assistit per ordinador i dispositius mòbils, aquest camp no ha estat mai explorat en el context local d’Andorra. Aquesta investigació pretén, doncs, estudiar les percepcions, les pràctiques i les actituds dels professors i dels estudiants sobre l’ús dels iPads a les classes d’anglès del sistema educatiu andorrà. Guiat pel paradigma interpretatiu i constructivista, l’estudi segueix el disseny de la investigació qualitativa, emprant l’etnografia com a metodologia, per recollir respostes detallades i fonamentades a les preguntes de la investigació. Per recopilar dades del professorat d’anglès i dels estudiants de primer i segon nivell de secundària de les escoles del sistema educatiu andorrà, s’han utilitzat observacions a l’aula, entrevistes de grups focals semiestructurades i qüestionaris. Per processar la informació, s’han dut a terme anàlisis qualitatives de dades i estadístiques descriptives. Les conclusions revelen que els usuaris tenen percepcions positives sobre l’ús dels iPads a les classes d’anglès i que la tecnologia s’empra principalment per dur a terme tasques identificades a les directrius del currículum del curs. Les actituds dels usuaris són majoritàriament favorables envers els iPads, sobretot a causa dels beneficis percebuts d’inclusivitat, flexibilitat, millor interacció i producció més eficient dels treballs encomanats. No obstant això, també s’han identificat alguns inconvenients, com ara la distracció, la dependència i la saturació. Es recomanen estudis addicionals per explorar els avantatges de l’ús de tauletes tàctils en gestió i tecnologia educatives.</dim:field>
<dim:field element="format" lang="en_US" mdschema="dc" qualifier="extent">242 p.</dim:field>
<dim:field element="format" mdschema="dc" qualifier="mimetype">application/pdf</dim:field>
<dim:field element="language" lang="en_US" mdschema="dc" qualifier="iso">eng</dim:field>
<dim:field element="publisher" mdschema="dc">Universitat d'Andorra</dim:field>
<dim:field element="rights" mdschema="dc" qualifier="license">L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/</dim:field>
<dim:field element="rights" mdschema="dc" qualifier="accessLevel">info:eu-repo/semantics/openAccess</dim:field>
<dim:field element="source" mdschema="dc">TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="en_US" mdschema="dc">aprenentatge de llengües assistit per ordinador</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="en_US" mdschema="dc">aprenentatge de llengües assistit per dispositius mòbils</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="en_US" mdschema="dc">actituds i percepcions envers la tecnologia</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="en_US" mdschema="dc">tauletes tàctils</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="en_US" mdschema="dc">dispositius mòbils</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="en_US" mdschema="dc">Computer-Assisted Language Learning (CALL)</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="en_US" mdschema="dc">Mobile-Assisted Language Learning (MALL)</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="en_US" mdschema="dc">attitudes and perceptions towards technology</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="en_US" mdschema="dc">tablets</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="en_US" mdschema="dc">mobile devices</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="en_US" mdschema="dc" qualifier="other">Educació</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="en_US" mdschema="dc" qualifier="udc">37</dim:field>
<dim:field element="title" lang="en_US" mdschema="dc">Perceptions, practices, and attitudes on the use of technology in the English as a Foreign Language classroom: The iPad in the Andorran school system</dim:field>
<dim:field element="type" mdschema="dc">info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</dim:field>
<dim:field element="type" mdschema="dc">info:eu-repo/semantics/publishedVersion</dim:field>
<dim:field element="embargo" lang="en_US" mdschema="dc" qualifier="terms">cap</dim:field>
</dim:dim>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<thesis schemaLocation="http://www.ndltd.org/standards/metadata/etdms/1.0/ http://www.ndltd.org/standards/metadata/etdms/1.0/etdms.xsd">
<title>Perceptions, practices, and attitudes on the use of technology in the English as a Foreign Language classroom: The iPad in the Andorran school system</title>
<creator>Costa-Marimon, Ferran</creator>
<contributor>fcosta@uda.ad</contributor>
<contributor>true</contributor>
<contributor>Arno-Macia, Elisabet</contributor>
<contributor>Mancho Bares, Guzman</contributor>
<subject>aprenentatge de llengües assistit per ordinador</subject>
<subject>aprenentatge de llengües assistit per dispositius mòbils</subject>
<subject>actituds i percepcions envers la tecnologia</subject>
<subject>tauletes tàctils</subject>
<subject>dispositius mòbils</subject>
<subject>Computer-Assisted Language Learning (CALL)</subject>
<subject>Mobile-Assisted Language Learning (MALL)</subject>
<subject>attitudes and perceptions towards technology</subject>
<subject>tablets</subject>
<subject>mobile devices</subject>
<description>Over the years, computers and mobile devices have transformed the way the English language is taught at school. While numerous bodies of literature are available globally regarding computer- and mobile-aided language learning, this field has never been explored in the local context of Andorra. This research thus aims to study the teachers’ and students’ perceptions, practices, and attitudes on the use of iPads in the English as a Foreign Language (EFL) classrooms in the Andorran school system. Guided by the interpretive-constructivist paradigm, it uses qualitative research design, employing ethnography as its methodology, to gather detailed and grounded answers to the research questions. Classroom observations, semi-structured focus group interviews, and questionnaires were used to collect data from English teachers and EFL students of the first and second levels of Andorran secondary schools. Qualitative data analysis and descriptive statistics were carried out to process the information. Findings reveal that the users have positive perceptions towards the use of iPads in English classes and the technology is used primarily to accomplish tasks identified in the course curriculum guidelines. Their attitudes are mostly favorable towards iPads especially due to the perceived benefits of inclusivity, flexibility, increased engagement, and more efficient production of better outputs. However, there are also some drawbacks identified, such as distraction, dependency, and saturation. Further studies are recommended to explore the benefits of using tablets in educational management and technology.</description>
<description>Al llarg dels anys, els ordinadors i els dispositius mòbils han transformat la manera d’ensenyar anglès a l’escola. Tot i que hi ha força bibliografia disponible d’àmbit mundial sobre l’aprenentatge de llengües assistit per ordinador i dispositius mòbils, aquest camp no ha estat mai explorat en el context local d’Andorra. Aquesta investigació pretén, doncs, estudiar les percepcions, les pràctiques i les actituds dels professors i dels estudiants sobre l’ús dels iPads a les classes d’anglès del sistema educatiu andorrà. Guiat pel paradigma interpretatiu i constructivista, l’estudi segueix el disseny de la investigació qualitativa, emprant l’etnografia com a metodologia, per recollir respostes detallades i fonamentades a les preguntes de la investigació. Per recopilar dades del professorat d’anglès i dels estudiants de primer i segon nivell de secundària de les escoles del sistema educatiu andorrà, s’han utilitzat observacions a l’aula, entrevistes de grups focals semiestructurades i qüestionaris. Per processar la informació, s’han dut a terme anàlisis qualitatives de dades i estadístiques descriptives. Les conclusions revelen que els usuaris tenen percepcions positives sobre l’ús dels iPads a les classes d’anglès i que la tecnologia s’empra principalment per dur a terme tasques identificades a les directrius del currículum del curs. Les actituds dels usuaris són majoritàriament favorables envers els iPads, sobretot a causa dels beneficis percebuts d’inclusivitat, flexibilitat, millor interacció i producció més eficient dels treballs encomanats. No obstant això, també s’han identificat alguns inconvenients, com ara la distracció, la dependència i la saturació. Es recomanen estudis addicionals per explorar els avantatges de l’ús de tauletes tàctils en gestió i tecnologia educatives.</description>
<date>2022-05-24</date>
<date>2022-05-24</date>
<date>2022-04-08</date>
<type>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</type>
<type>info:eu-repo/semantics/publishedVersion</type>
<identifier>http://hdl.handle.net/10803/674310</identifier>
<identifier>TD-086-106296/202106</identifier>
<language>eng</language>
<rights>L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/</rights>
<rights>info:eu-repo/semantics/openAccess</rights>
<publisher>Universitat d'Andorra</publisher>
<source>TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</source>
</thesis>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<record schemaLocation="http://www.loc.gov/MARC21/slim http://www.loc.gov/standards/marcxml/schema/MARC21slim.xsd">
<leader>00925njm 22002777a 4500</leader>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="042">
<subfield code="a">dc</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="720">
<subfield code="a">Costa-Marimon, Ferran</subfield>
<subfield code="e">author</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="260">
<subfield code="c">2022-04-08</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="520">
<subfield code="a">Over the years, computers and mobile devices have transformed the way the English language is taught at school. While numerous bodies of literature are available globally regarding computer- and mobile-aided language learning, this field has never been explored in the local context of Andorra. This research thus aims to study the teachers’ and students’ perceptions, practices, and attitudes on the use of iPads in the English as a Foreign Language (EFL) classrooms in the Andorran school system. Guided by the interpretive-constructivist paradigm, it uses qualitative research design, employing ethnography as its methodology, to gather detailed and grounded answers to the research questions. Classroom observations, semi-structured focus group interviews, and questionnaires were used to collect data from English teachers and EFL students of the first and second levels of Andorran secondary schools. Qualitative data analysis and descriptive statistics were carried out to process the information. Findings reveal that the users have positive perceptions towards the use of iPads in English classes and the technology is used primarily to accomplish tasks identified in the course curriculum guidelines. Their attitudes are mostly favorable towards iPads especially due to the perceived benefits of inclusivity, flexibility, increased engagement, and more efficient production of better outputs. However, there are also some drawbacks identified, such as distraction, dependency, and saturation. Further studies are recommended to explore the benefits of using tablets in educational management and technology.</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="520">
<subfield code="a">Al llarg dels anys, els ordinadors i els dispositius mòbils han transformat la manera d’ensenyar anglès a l’escola. Tot i que hi ha força bibliografia disponible d’àmbit mundial sobre l’aprenentatge de llengües assistit per ordinador i dispositius mòbils, aquest camp no ha estat mai explorat en el context local d’Andorra. Aquesta investigació pretén, doncs, estudiar les percepcions, les pràctiques i les actituds dels professors i dels estudiants sobre l’ús dels iPads a les classes d’anglès del sistema educatiu andorrà. Guiat pel paradigma interpretatiu i constructivista, l’estudi segueix el disseny de la investigació qualitativa, emprant l’etnografia com a metodologia, per recollir respostes detallades i fonamentades a les preguntes de la investigació. Per recopilar dades del professorat d’anglès i dels estudiants de primer i segon nivell de secundària de les escoles del sistema educatiu andorrà, s’han utilitzat observacions a l’aula, entrevistes de grups focals semiestructurades i qüestionaris. Per processar la informació, s’han dut a terme anàlisis qualitatives de dades i estadístiques descriptives. Les conclusions revelen que els usuaris tenen percepcions positives sobre l’ús dels iPads a les classes d’anglès i que la tecnologia s’empra principalment per dur a terme tasques identificades a les directrius del currículum del curs. Les actituds dels usuaris són majoritàriament favorables envers els iPads, sobretot a causa dels beneficis percebuts d’inclusivitat, flexibilitat, millor interacció i producció més eficient dels treballs encomanats. No obstant això, també s’han identificat alguns inconvenients, com ara la distracció, la dependència i la saturació. Es recomanen estudis addicionals per explorar els avantatges de l’ús de tauletes tàctils en gestió i tecnologia educatives.</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="8" ind2=" " tag="024">
<subfield code="a">http://hdl.handle.net/10803/674310</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="8" ind2=" " tag="024">
<subfield code="a">TD-086-106296/202106</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">aprenentatge de llengües assistit per ordinador</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">aprenentatge de llengües assistit per dispositius mòbils</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">actituds i percepcions envers la tecnologia</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">tauletes tàctils</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">dispositius mòbils</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Computer-Assisted Language Learning (CALL)</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Mobile-Assisted Language Learning (MALL)</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">attitudes and perceptions towards technology</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">tablets</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">mobile devices</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="0" ind2="0" tag="245">
<subfield code="a">Perceptions, practices, and attitudes on the use of technology in the English as a Foreign Language classroom: The iPad in the Andorran school system</subfield>
</datafield>
</record>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<record schemaLocation="http://www.loc.gov/MARC21/slim http://www.loc.gov/standards/marcxml/schema/MARC21slim.xsd">
<leader>nam a 5i 4500</leader>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">aprenentatge de llengües assistit per ordinador</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">aprenentatge de llengües assistit per dispositius mòbils</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">actituds i percepcions envers la tecnologia</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">tauletes tàctils</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">dispositius mòbils</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Computer-Assisted Language Learning (CALL)</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Mobile-Assisted Language Learning (MALL)</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">attitudes and perceptions towards technology</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">tablets</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">mobile devices</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="1" ind2="0" tag="245">
<subfield code="a">Perceptions, practices, and attitudes on the use of technology in the English as a Foreign Language classroom: The iPad in the Andorran school system</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2="1" tag="264">
<subfield code="a">:</subfield>
<subfield code="b">Universitat d'Andorra,</subfield>
<subfield code="c">2022</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="4" ind2="0" tag="856">
<subfield code="z">Accés lliure</subfield>
<subfield code="u">http://hdl.handle.net/10803/674310</subfield>
</datafield>
<controlfield tag="007">cr |||||||||||</controlfield>
<controlfield tag="008">AAMMDDs2022 sp ||||fsm||||0|| 0 eng|c</controlfield>
<datafield ind1="1" ind2=" " tag="100">
<subfield code="a">Costa-Marimon, Ferran,</subfield>
<subfield code="e">autor</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="300">
<subfield code="a">1 recurs en línia (242 pàgines)</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2="4" tag="655">
<subfield code="a">Tesis i dissertacions electròniques</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="1" ind2=" " tag="700">
<subfield code="a">Arno-Macia, Elisabet,</subfield>
<subfield code="e">supervisor acadèmic</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="1" ind2=" " tag="700">
<subfield code="a">Mancho Bares, Guzman,</subfield>
<subfield code="e">supervisor acadèmic</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="0" ind2=" " tag="730">
<subfield code="a">TDX</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="520">
<subfield code="a">Over the years, computers and mobile devices have transformed the way the English language is taught at school. While numerous bodies of literature are available globally regarding computer- and mobile-aided language learning, this field has never been explored in the local context of Andorra. This research thus aims to study the teachers’ and students’ perceptions, practices, and attitudes on the use of iPads in the English as a Foreign Language (EFL) classrooms in the Andorran school system. Guided by the interpretive-constructivist paradigm, it uses qualitative research design, employing ethnography as its methodology, to gather detailed and grounded answers to the research questions. Classroom observations, semi-structured focus group interviews, and questionnaires were used to collect data from English teachers and EFL students of the first and second levels of Andorran secondary schools. Qualitative data analysis and descriptive statistics were carried out to process the information. Findings reveal that the users have positive perceptions towards the use of iPads in English classes and the technology is used primarily to accomplish tasks identified in the course curriculum guidelines. Their attitudes are mostly favorable towards iPads especially due to the perceived benefits of inclusivity, flexibility, increased engagement, and more efficient production of better outputs. However, there are also some drawbacks identified, such as distraction, dependency, and saturation. Further studies are recommended to explore the benefits of using tablets in educational management and technology.</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="998">
<subfield code="a">u50</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="040">
<subfield code="a">ES-BaCBU</subfield>
<subfield code="b">cat</subfield>
<subfield code="e">rda</subfield>
<subfield code="c">ES-BaCBU</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="336">
<subfield code="a">text</subfield>
<subfield code="b">txt</subfield>
<subfield code="2">rdacontent</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="337">
<subfield code="a">informàtic</subfield>
<subfield code="b">c</subfield>
<subfield code="2">rdamedia</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="338">
<subfield code="a">recurs en línia</subfield>
<subfield code="b">cr</subfield>
<subfield code="2">rdacarrier</subfield>
</datafield>
</record>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<mets ID=" DSpace_ITEM_10803-674310" OBJID=" hdl:10803/674310" PROFILE="DSpace METS SIP Profile 1.0" TYPE="DSpace ITEM" schemaLocation="http://www.loc.gov/METS/ http://www.loc.gov/standards/mets/mets.xsd">
<metsHdr CREATEDATE="2024-09-05T18:41:49Z">
<agent ROLE="CUSTODIAN" TYPE="ORGANIZATION">
<name>TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</name>
</agent>
</metsHdr>
<dmdSec ID="DMD_10803_674310">
<mdWrap MDTYPE="MODS">
<xmlData schemaLocation="http://www.loc.gov/mods/v3 http://www.loc.gov/standards/mods/v3/mods-3-1.xsd">
<mods:mods schemaLocation="http://www.loc.gov/mods/v3 http://www.loc.gov/standards/mods/v3/mods-3-1.xsd">
<mods:name>
<mods:role>
<mods:roleTerm type="text">author</mods:roleTerm>
</mods:role>
<mods:namePart>Costa-Marimon, Ferran</mods:namePart>
</mods:name>
<mods:name>
<mods:role>
<mods:roleTerm type="text">authoremail</mods:roleTerm>
</mods:role>
<mods:namePart>fcosta@uda.ad</mods:namePart>
</mods:name>
<mods:name>
<mods:role>
<mods:roleTerm type="text">authoremailshow</mods:roleTerm>
</mods:role>
<mods:namePart>true</mods:namePart>
</mods:name>
<mods:name>
<mods:role>
<mods:roleTerm type="text">director</mods:roleTerm>
</mods:role>
<mods:namePart>Arno-Macia, Elisabet</mods:namePart>
</mods:name>
<mods:name>
<mods:role>
<mods:roleTerm type="text">codirector</mods:roleTerm>
</mods:role>
<mods:namePart>Mancho Bares, Guzman</mods:namePart>
</mods:name>
<mods:extension>
<mods:dateAccessioned encoding="iso8601">2022-05-24T05:17:14Z</mods:dateAccessioned>
</mods:extension>
<mods:extension>
<mods:dateAvailable encoding="iso8601">2022-05-24T05:17:14Z</mods:dateAvailable>
</mods:extension>
<mods:originInfo>
<mods:dateIssued encoding="iso8601">2022-04-08</mods:dateIssued>
</mods:originInfo>
<mods:identifier type="uri">http://hdl.handle.net/10803/674310</mods:identifier>
<mods:identifier type="dl">TD-086-106296/202106</mods:identifier>
<mods:abstract>Over the years, computers and mobile devices have transformed the way the English language is taught at school. While numerous bodies of literature are available globally regarding computer- and mobile-aided language learning, this field has never been explored in the local context of Andorra. This research thus aims to study the teachers’ and students’ perceptions, practices, and attitudes on the use of iPads in the English as a Foreign Language (EFL) classrooms in the Andorran school system. Guided by the interpretive-constructivist paradigm, it uses qualitative research design, employing ethnography as its methodology, to gather detailed and grounded answers to the research questions. Classroom observations, semi-structured focus group interviews, and questionnaires were used to collect data from English teachers and EFL students of the first and second levels of Andorran secondary schools. Qualitative data analysis and descriptive statistics were carried out to process the information. Findings reveal that the users have positive perceptions towards the use of iPads in English classes and the technology is used primarily to accomplish tasks identified in the course curriculum guidelines. Their attitudes are mostly favorable towards iPads especially due to the perceived benefits of inclusivity, flexibility, increased engagement, and more efficient production of better outputs. However, there are also some drawbacks identified, such as distraction, dependency, and saturation. Further studies are recommended to explore the benefits of using tablets in educational management and technology.Al llarg dels anys, els ordinadors i els dispositius mòbils han transformat la manera d’ensenyar anglès a l’escola. Tot i que hi ha força bibliografia disponible d’àmbit mundial sobre l’aprenentatge de llengües assistit per ordinador i dispositius mòbils, aquest camp no ha estat mai explorat en el context local d’Andorra. Aquesta investigació pretén, doncs, estudiar les percepcions, les pràctiques i les actituds dels professors i dels estudiants sobre l’ús dels iPads a les classes d’anglès del sistema educatiu andorrà. Guiat pel paradigma interpretatiu i constructivista, l’estudi segueix el disseny de la investigació qualitativa, emprant l’etnografia com a metodologia, per recollir respostes detallades i fonamentades a les preguntes de la investigació. Per recopilar dades del professorat d’anglès i dels estudiants de primer i segon nivell de secundària de les escoles del sistema educatiu andorrà, s’han utilitzat observacions a l’aula, entrevistes de grups focals semiestructurades i qüestionaris. Per processar la informació, s’han dut a terme anàlisis qualitatives de dades i estadístiques descriptives. Les conclusions revelen que els usuaris tenen percepcions positives sobre l’ús dels iPads a les classes d’anglès i que la tecnologia s’empra principalment per dur a terme tasques identificades a les directrius del currículum del curs. Les actituds dels usuaris són majoritàriament favorables envers els iPads, sobretot a causa dels beneficis percebuts d’inclusivitat, flexibilitat, millor interacció i producció més eficient dels treballs encomanats. No obstant això, també s’han identificat alguns inconvenients, com ara la distracció, la dependència i la saturació. Es recomanen estudis addicionals per explorar els avantatges de l’ús de tauletes tàctils en gestió i tecnologia educatives.</mods:abstract>
<mods:language>
<mods:languageTerm authority="rfc3066">eng</mods:languageTerm>
</mods:language>
<mods:subject>
<mods:topic>aprenentatge de llengües assistit per ordinador</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>aprenentatge de llengües assistit per dispositius mòbils</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>actituds i percepcions envers la tecnologia</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>tauletes tàctils</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>dispositius mòbils</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Computer-Assisted Language Learning (CALL)</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Mobile-Assisted Language Learning (MALL)</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>attitudes and perceptions towards technology</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>tablets</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>mobile devices</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:titleInfo>
<mods:title>Perceptions, practices, and attitudes on the use of technology in the English as a Foreign Language classroom: The iPad in the Andorran school system</mods:title>
</mods:titleInfo>
<mods:genre>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis info:eu-repo/semantics/publishedVersion</mods:genre>
</mods:mods>
</xmlData>
</mdWrap>
</dmdSec>
<amdSec ID="FO_10803_674310_1">
<techMD ID="TECH_O_10803_674310_1">
<mdWrap MDTYPE="PREMIS">
<xmlData schemaLocation="http://www.loc.gov/standards/premis http://www.loc.gov/standards/premis/PREMIS-v1-0.xsd">
<premis:premis>
<premis:object>
<premis:objectIdentifier>
<premis:objectIdentifierType>URL</premis:objectIdentifierType>
<premis:objectIdentifierValue>https://www.tdx.cat/bitstream/10803/674310/1/COSTA%20TD.pdf</premis:objectIdentifierValue>
</premis:objectIdentifier>
<premis:objectCategory>File</premis:objectCategory>
<premis:objectCharacteristics>
<premis:fixity>
<premis:messageDigestAlgorithm>MD5</premis:messageDigestAlgorithm>
<premis:messageDigest>9a5f71cfd8456fc80e8e92cea4555dd8</premis:messageDigest>
</premis:fixity>
<premis:size>3733783</premis:size>
<premis:format>
<premis:formatDesignation>
<premis:formatName>application/pdf</premis:formatName>
</premis:formatDesignation>
</premis:format>
</premis:objectCharacteristics>
<premis:originalName>COSTA TD.pdf</premis:originalName>
</premis:object>
</premis:premis>
</xmlData>
</mdWrap>
</techMD>
</amdSec>
<amdSec ID="FT_10803_674310_6">
<techMD ID="TECH_T_10803_674310_6">
<mdWrap MDTYPE="PREMIS">
<xmlData schemaLocation="http://www.loc.gov/standards/premis http://www.loc.gov/standards/premis/PREMIS-v1-0.xsd">
<premis:premis>
<premis:object>
<premis:objectIdentifier>
<premis:objectIdentifierType>URL</premis:objectIdentifierType>
<premis:objectIdentifierValue>https://www.tdx.cat/bitstream/10803/674310/6/COSTA%20TD.pdf.txt</premis:objectIdentifierValue>
</premis:objectIdentifier>
<premis:objectCategory>File</premis:objectCategory>
<premis:objectCharacteristics>
<premis:fixity>
<premis:messageDigestAlgorithm>MD5</premis:messageDigestAlgorithm>
<premis:messageDigest>64f82dd29902c698a87da86928718758</premis:messageDigest>
</premis:fixity>
<premis:size>486552</premis:size>
<premis:format>
<premis:formatDesignation>
<premis:formatName>text/plain</premis:formatName>
</premis:formatDesignation>
</premis:format>
</premis:objectCharacteristics>
<premis:originalName>COSTA TD.pdf.txt</premis:originalName>
</premis:object>
</premis:premis>
</xmlData>
</mdWrap>
</techMD>
</amdSec>
<fileSec>
<fileGrp USE="ORIGINAL">
<file ADMID="FO_10803_674310_1" CHECKSUM="9a5f71cfd8456fc80e8e92cea4555dd8" CHECKSUMTYPE="MD5" GROUPID="GROUP_BITSTREAM_10803_674310_1" ID="BITSTREAM_ORIGINAL_10803_674310_1" MIMETYPE="application/pdf" SEQ="1" SIZE="3733783">
</file>
</fileGrp>
<fileGrp USE="TEXT">
<file ADMID="FT_10803_674310_6" CHECKSUM="64f82dd29902c698a87da86928718758" CHECKSUMTYPE="MD5" GROUPID="GROUP_BITSTREAM_10803_674310_6" ID="BITSTREAM_TEXT_10803_674310_6" MIMETYPE="text/plain" SEQ="6" SIZE="486552">
</file>
</fileGrp>
</fileSec>
<structMap LABEL="DSpace Object" TYPE="LOGICAL">
<div ADMID="DMD_10803_674310" TYPE="DSpace Object Contents">
<div TYPE="DSpace BITSTREAM">
</div>
</div>
</structMap>
</mets>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<mods:mods schemaLocation="http://www.loc.gov/mods/v3 http://www.loc.gov/standards/mods/v3/mods-3-1.xsd">
<mods:name>
<mods:namePart>Costa-Marimon, Ferran</mods:namePart>
</mods:name>
<mods:extension>
<mods:dateAvailable encoding="iso8601">2022-05-24T05:17:14Z</mods:dateAvailable>
</mods:extension>
<mods:extension>
<mods:dateAccessioned encoding="iso8601">2022-05-24T05:17:14Z</mods:dateAccessioned>
</mods:extension>
<mods:originInfo>
<mods:dateIssued encoding="iso8601">2022-04-08</mods:dateIssued>
</mods:originInfo>
<mods:identifier type="uri">http://hdl.handle.net/10803/674310</mods:identifier>
<mods:identifier type="dl">TD-086-106296/202106</mods:identifier>
<mods:abstract>Over the years, computers and mobile devices have transformed the way the English language is taught at school. While numerous bodies of literature are available globally regarding computer- and mobile-aided language learning, this field has never been explored in the local context of Andorra. This research thus aims to study the teachers’ and students’ perceptions, practices, and attitudes on the use of iPads in the English as a Foreign Language (EFL) classrooms in the Andorran school system. Guided by the interpretive-constructivist paradigm, it uses qualitative research design, employing ethnography as its methodology, to gather detailed and grounded answers to the research questions. Classroom observations, semi-structured focus group interviews, and questionnaires were used to collect data from English teachers and EFL students of the first and second levels of Andorran secondary schools. Qualitative data analysis and descriptive statistics were carried out to process the information. Findings reveal that the users have positive perceptions towards the use of iPads in English classes and the technology is used primarily to accomplish tasks identified in the course curriculum guidelines. Their attitudes are mostly favorable towards iPads especially due to the perceived benefits of inclusivity, flexibility, increased engagement, and more efficient production of better outputs. However, there are also some drawbacks identified, such as distraction, dependency, and saturation. Further studies are recommended to explore the benefits of using tablets in educational management and technology.</mods:abstract>
<mods:abstract>Al llarg dels anys, els ordinadors i els dispositius mòbils han transformat la manera d’ensenyar anglès a l’escola. Tot i que hi ha força bibliografia disponible d’àmbit mundial sobre l’aprenentatge de llengües assistit per ordinador i dispositius mòbils, aquest camp no ha estat mai explorat en el context local d’Andorra. Aquesta investigació pretén, doncs, estudiar les percepcions, les pràctiques i les actituds dels professors i dels estudiants sobre l’ús dels iPads a les classes d’anglès del sistema educatiu andorrà. Guiat pel paradigma interpretatiu i constructivista, l’estudi segueix el disseny de la investigació qualitativa, emprant l’etnografia com a metodologia, per recollir respostes detallades i fonamentades a les preguntes de la investigació. Per recopilar dades del professorat d’anglès i dels estudiants de primer i segon nivell de secundària de les escoles del sistema educatiu andorrà, s’han utilitzat observacions a l’aula, entrevistes de grups focals semiestructurades i qüestionaris. Per processar la informació, s’han dut a terme anàlisis qualitatives de dades i estadístiques descriptives. Les conclusions revelen que els usuaris tenen percepcions positives sobre l’ús dels iPads a les classes d’anglès i que la tecnologia s’empra principalment per dur a terme tasques identificades a les directrius del currículum del curs. Les actituds dels usuaris són majoritàriament favorables envers els iPads, sobretot a causa dels beneficis percebuts d’inclusivitat, flexibilitat, millor interacció i producció més eficient dels treballs encomanats. No obstant això, també s’han identificat alguns inconvenients, com ara la distracció, la dependència i la saturació. Es recomanen estudis addicionals per explorar els avantatges de l’ús de tauletes tàctils en gestió i tecnologia educatives.</mods:abstract>
<mods:language>
<mods:languageTerm>eng</mods:languageTerm>
</mods:language>
<mods:accessCondition type="useAndReproduction">L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/</mods:accessCondition>
<mods:accessCondition type="useAndReproduction">info:eu-repo/semantics/openAccess</mods:accessCondition>
<mods:subject>
<mods:topic>aprenentatge de llengües assistit per ordinador</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>aprenentatge de llengües assistit per dispositius mòbils</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>actituds i percepcions envers la tecnologia</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>tauletes tàctils</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>dispositius mòbils</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Computer-Assisted Language Learning (CALL)</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Mobile-Assisted Language Learning (MALL)</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>attitudes and perceptions towards technology</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>tablets</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>mobile devices</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:titleInfo>
<mods:title>Perceptions, practices, and attitudes on the use of technology in the English as a Foreign Language classroom: The iPad in the Andorran school system</mods:title>
</mods:titleInfo>
<mods:genre>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</mods:genre>
<mods:genre>info:eu-repo/semantics/publishedVersion</mods:genre>
</mods:mods>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<oaire:record schemaLocation="http://namespaceopenaire.eu/schema/oaire/">
<dc:title>Perceptions, practices, and attitudes on the use of technology in the English as a Foreign Language classroom: The iPad in the Andorran school system</dc:title>
<datacite:creator>
<datacite:creatorName>Costa-Marimon, Ferran</datacite:creatorName>
</datacite:creator>
<datacite:contributor>fcosta@uda.ad</datacite:contributor>
<datacite:contributor>true</datacite:contributor>
<datacite:contributor>Arno-Macia, Elisabet</datacite:contributor>
<datacite:contributor>Mancho Bares, Guzman</datacite:contributor>
<dc:subject>aprenentatge de llengües assistit per ordinador</dc:subject>
<dc:subject>aprenentatge de llengües assistit per dispositius mòbils</dc:subject>
<dc:subject>actituds i percepcions envers la tecnologia</dc:subject>
<dc:subject>tauletes tàctils</dc:subject>
<dc:subject>dispositius mòbils</dc:subject>
<dc:subject>Computer-Assisted Language Learning (CALL)</dc:subject>
<dc:subject>Mobile-Assisted Language Learning (MALL)</dc:subject>
<dc:subject>attitudes and perceptions towards technology</dc:subject>
<dc:subject>tablets</dc:subject>
<dc:subject>mobile devices</dc:subject>
<dc:subject>Educació</dc:subject>
<dc:subject>37</dc:subject>
<dc:description>Over the years, computers and mobile devices have transformed the way the English language is taught at school. While numerous bodies of literature are available globally regarding computer- and mobile-aided language learning, this field has never been explored in the local context of Andorra. This research thus aims to study the teachers’ and students’ perceptions, practices, and attitudes on the use of iPads in the English as a Foreign Language (EFL) classrooms in the Andorran school system. Guided by the interpretive-constructivist paradigm, it uses qualitative research design, employing ethnography as its methodology, to gather detailed and grounded answers to the research questions. Classroom observations, semi-structured focus group interviews, and questionnaires were used to collect data from English teachers and EFL students of the first and second levels of Andorran secondary schools. Qualitative data analysis and descriptive statistics were carried out to process the information. Findings reveal that the users have positive perceptions towards the use of iPads in English classes and the technology is used primarily to accomplish tasks identified in the course curriculum guidelines. Their attitudes are mostly favorable towards iPads especially due to the perceived benefits of inclusivity, flexibility, increased engagement, and more efficient production of better outputs. However, there are also some drawbacks identified, such as distraction, dependency, and saturation. Further studies are recommended to explore the benefits of using tablets in educational management and technology.</dc:description>
<dc:description>Al llarg dels anys, els ordinadors i els dispositius mòbils han transformat la manera d’ensenyar anglès a l’escola. Tot i que hi ha força bibliografia disponible d’àmbit mundial sobre l’aprenentatge de llengües assistit per ordinador i dispositius mòbils, aquest camp no ha estat mai explorat en el context local d’Andorra. Aquesta investigació pretén, doncs, estudiar les percepcions, les pràctiques i les actituds dels professors i dels estudiants sobre l’ús dels iPads a les classes d’anglès del sistema educatiu andorrà. Guiat pel paradigma interpretatiu i constructivista, l’estudi segueix el disseny de la investigació qualitativa, emprant l’etnografia com a metodologia, per recollir respostes detallades i fonamentades a les preguntes de la investigació. Per recopilar dades del professorat d’anglès i dels estudiants de primer i segon nivell de secundària de les escoles del sistema educatiu andorrà, s’han utilitzat observacions a l’aula, entrevistes de grups focals semiestructurades i qüestionaris. Per processar la informació, s’han dut a terme anàlisis qualitatives de dades i estadístiques descriptives. Les conclusions revelen que els usuaris tenen percepcions positives sobre l’ús dels iPads a les classes d’anglès i que la tecnologia s’empra principalment per dur a terme tasques identificades a les directrius del currículum del curs. Les actituds dels usuaris són majoritàriament favorables envers els iPads, sobretot a causa dels beneficis percebuts d’inclusivitat, flexibilitat, millor interacció i producció més eficient dels treballs encomanats. No obstant això, també s’han identificat alguns inconvenients, com ara la distracció, la dependència i la saturació. Es recomanen estudis addicionals per explorar els avantatges de l’ús de tauletes tàctils en gestió i tecnologia educatives.</dc:description>
<dc:date>2022-05-24T05:17:14Z</dc:date>
<dc:date>2022-05-24T05:17:14Z</dc:date>
<dc:date>2022-04-08</dc:date>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</dc:type>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/publishedVersion</dc:type>
<datacite:alternateIdentifier>http://hdl.handle.net/10803/674310</datacite:alternateIdentifier>
<datacite:alternateIdentifier>TD-086-106296/202106</datacite:alternateIdentifier>
<dc:language>eng</dc:language>
<dc:rights>L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/</dc:rights>
<dc:rights>info:eu-repo/semantics/openAccess</dc:rights>
<dc:format>242 p.</dc:format>
<dc:format>application/pdf</dc:format>
<dc:format>application/pdf</dc:format>
<dc:publisher>Universitat d'Andorra</dc:publisher>
<dc:source>TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</dc:source>
<oaire:file>https://www.tdx.cat/bitstream/10803/674310/1/COSTA%20TD.pdf</oaire:file>
</oaire:record>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<atom:entry schemaLocation="http://www.w3.org/2005/Atom http://www.kbcafe.com/rss/atom.xsd.xml">
<atom:id>http://hdl.handle.net/10803/674310/ore.xml</atom:id>
<atom:published>2022-05-24T05:17:14Z</atom:published>
<atom:updated>2022-05-24T05:17:14Z</atom:updated>
<atom:source>
<atom:generator>TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</atom:generator>
</atom:source>
<atom:title>Perceptions, practices, and attitudes on the use of technology in the English as a Foreign Language classroom: The iPad in the Andorran school system</atom:title>
<atom:author>
<atom:name>Costa-Marimon, Ferran</atom:name>
</atom:author>
<oreatom:triples>
<rdf:Description about="http://hdl.handle.net/10803/674310/ore.xml#atom">
<dcterms:modified>2022-05-24T05:17:14Z</dcterms:modified>
</rdf:Description>
<rdf:Description about="https://www.tdx.cat/bitstream/10803/674310/6/COSTA%20TD.pdf.txt">
<dcterms:description>TEXT</dcterms:description>
</rdf:Description>
<rdf:Description about="https://www.tdx.cat/bitstream/10803/674310/1/COSTA%20TD.pdf">
<dcterms:description>ORIGINAL</dcterms:description>
</rdf:Description>
<rdf:Description about="https://www.tdx.cat/bitstream/10803/674310/2/license_url">
<dcterms:description>CC-LICENSE</dcterms:description>
</rdf:Description>
<rdf:Description about="https://www.tdx.cat/bitstream/10803/674310/3/license_text">
<dcterms:description>CC-LICENSE</dcterms:description>
</rdf:Description>
<rdf:Description about="https://www.tdx.cat/bitstream/10803/674310/4/license_rdf">
<dcterms:description>CC-LICENSE</dcterms:description>
</rdf:Description>
<rdf:Description about="https://www.tdx.cat/bitstream/10803/674310/5/COSTA%20TD.pdf.xml">
<dcterms:description>MEDIA_DOCUMENT</dcterms:description>
</rdf:Description>
</oreatom:triples>
</atom:entry>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<qdc:qualifieddc schemaLocation="http://purl.org/dc/elements/1.1/ http://dublincore.org/schemas/xmls/qdc/2006/01/06/dc.xsd http://purl.org/dc/terms/ http://dublincore.org/schemas/xmls/qdc/2006/01/06/dcterms.xsd http://dspace.org/qualifieddc/ http://www.ukoln.ac.uk/metadata/dcmi/xmlschema/qualifieddc.xsd">
<dc:title>Perceptions, practices, and attitudes on the use of technology in the English as a Foreign Language classroom: The iPad in the Andorran school system</dc:title>
<dc:creator>Costa-Marimon, Ferran</dc:creator>
<dc:contributor>Arno-Macia, Elisabet</dc:contributor>
<dc:contributor>Mancho Bares, Guzman</dc:contributor>
<dc:subject>aprenentatge de llengües assistit per ordinador</dc:subject>
<dc:subject>aprenentatge de llengües assistit per dispositius mòbils</dc:subject>
<dc:subject>actituds i percepcions envers la tecnologia</dc:subject>
<dc:subject>tauletes tàctils</dc:subject>
<dc:subject>dispositius mòbils</dc:subject>
<dc:subject>Computer-Assisted Language Learning (CALL)</dc:subject>
<dc:subject>Mobile-Assisted Language Learning (MALL)</dc:subject>
<dc:subject>attitudes and perceptions towards technology</dc:subject>
<dc:subject>tablets</dc:subject>
<dc:subject>mobile devices</dc:subject>
<dcterms:abstract>Over the years, computers and mobile devices have transformed the way the English language is taught at school. While numerous bodies of literature are available globally regarding computer- and mobile-aided language learning, this field has never been explored in the local context of Andorra. This research thus aims to study the teachers’ and students’ perceptions, practices, and attitudes on the use of iPads in the English as a Foreign Language (EFL) classrooms in the Andorran school system. Guided by the interpretive-constructivist paradigm, it uses qualitative research design, employing ethnography as its methodology, to gather detailed and grounded answers to the research questions. Classroom observations, semi-structured focus group interviews, and questionnaires were used to collect data from English teachers and EFL students of the first and second levels of Andorran secondary schools. Qualitative data analysis and descriptive statistics were carried out to process the information. Findings reveal that the users have positive perceptions towards the use of iPads in English classes and the technology is used primarily to accomplish tasks identified in the course curriculum guidelines. Their attitudes are mostly favorable towards iPads especially due to the perceived benefits of inclusivity, flexibility, increased engagement, and more efficient production of better outputs. However, there are also some drawbacks identified, such as distraction, dependency, and saturation. Further studies are recommended to explore the benefits of using tablets in educational management and technology.</dcterms:abstract>
<dcterms:abstract>Al llarg dels anys, els ordinadors i els dispositius mòbils han transformat la manera d’ensenyar anglès a l’escola. Tot i que hi ha força bibliografia disponible d’àmbit mundial sobre l’aprenentatge de llengües assistit per ordinador i dispositius mòbils, aquest camp no ha estat mai explorat en el context local d’Andorra. Aquesta investigació pretén, doncs, estudiar les percepcions, les pràctiques i les actituds dels professors i dels estudiants sobre l’ús dels iPads a les classes d’anglès del sistema educatiu andorrà. Guiat pel paradigma interpretatiu i constructivista, l’estudi segueix el disseny de la investigació qualitativa, emprant l’etnografia com a metodologia, per recollir respostes detallades i fonamentades a les preguntes de la investigació. Per recopilar dades del professorat d’anglès i dels estudiants de primer i segon nivell de secundària de les escoles del sistema educatiu andorrà, s’han utilitzat observacions a l’aula, entrevistes de grups focals semiestructurades i qüestionaris. Per processar la informació, s’han dut a terme anàlisis qualitatives de dades i estadístiques descriptives. Les conclusions revelen que els usuaris tenen percepcions positives sobre l’ús dels iPads a les classes d’anglès i que la tecnologia s’empra principalment per dur a terme tasques identificades a les directrius del currículum del curs. Les actituds dels usuaris són majoritàriament favorables envers els iPads, sobretot a causa dels beneficis percebuts d’inclusivitat, flexibilitat, millor interacció i producció més eficient dels treballs encomanats. No obstant això, també s’han identificat alguns inconvenients, com ara la distracció, la dependència i la saturació. Es recomanen estudis addicionals per explorar els avantatges de l’ús de tauletes tàctils en gestió i tecnologia educatives.</dcterms:abstract>
<dcterms:dateAccepted>2022-05-24T05:17:14Z</dcterms:dateAccepted>
<dcterms:available>2022-05-24T05:17:14Z</dcterms:available>
<dcterms:created>2022-05-24T05:17:14Z</dcterms:created>
<dcterms:issued>2022-04-08</dcterms:issued>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</dc:type>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/publishedVersion</dc:type>
<dc:identifier>http://hdl.handle.net/10803/674310</dc:identifier>
<dc:identifier>TD-086-106296/202106</dc:identifier>
<dc:language>eng</dc:language>
<dc:rights>L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/</dc:rights>
<dc:rights>info:eu-repo/semantics/openAccess</dc:rights>
<dc:publisher>Universitat d'Andorra</dc:publisher>
<dc:source>TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</dc:source>
</qdc:qualifieddc>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<rdf:RDF schemaLocation="http://www.openarchives.org/OAI/2.0/rdf/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/rdf.xsd">
<ow:Publication about="oai:www.tdx.cat:10803/674310">
<dc:title>Perceptions, practices, and attitudes on the use of technology in the English as a Foreign Language classroom: The iPad in the Andorran school system</dc:title>
<dc:creator>Costa-Marimon, Ferran</dc:creator>
<dc:contributor>fcosta@uda.ad</dc:contributor>
<dc:contributor>true</dc:contributor>
<dc:contributor>Arno-Macia, Elisabet</dc:contributor>
<dc:contributor>Mancho Bares, Guzman</dc:contributor>
<dc:subject>aprenentatge de llengües assistit per ordinador</dc:subject>
<dc:subject>aprenentatge de llengües assistit per dispositius mòbils</dc:subject>
<dc:subject>actituds i percepcions envers la tecnologia</dc:subject>
<dc:subject>tauletes tàctils</dc:subject>
<dc:subject>dispositius mòbils</dc:subject>
<dc:subject>Computer-Assisted Language Learning (CALL)</dc:subject>
<dc:subject>Mobile-Assisted Language Learning (MALL)</dc:subject>
<dc:subject>attitudes and perceptions towards technology</dc:subject>
<dc:subject>tablets</dc:subject>
<dc:subject>mobile devices</dc:subject>
<dc:description>Over the years, computers and mobile devices have transformed the way the English language is taught at school. While numerous bodies of literature are available globally regarding computer- and mobile-aided language learning, this field has never been explored in the local context of Andorra. This research thus aims to study the teachers’ and students’ perceptions, practices, and attitudes on the use of iPads in the English as a Foreign Language (EFL) classrooms in the Andorran school system. Guided by the interpretive-constructivist paradigm, it uses qualitative research design, employing ethnography as its methodology, to gather detailed and grounded answers to the research questions. Classroom observations, semi-structured focus group interviews, and questionnaires were used to collect data from English teachers and EFL students of the first and second levels of Andorran secondary schools. Qualitative data analysis and descriptive statistics were carried out to process the information. Findings reveal that the users have positive perceptions towards the use of iPads in English classes and the technology is used primarily to accomplish tasks identified in the course curriculum guidelines. Their attitudes are mostly favorable towards iPads especially due to the perceived benefits of inclusivity, flexibility, increased engagement, and more efficient production of better outputs. However, there are also some drawbacks identified, such as distraction, dependency, and saturation. Further studies are recommended to explore the benefits of using tablets in educational management and technology.</dc:description>
<dc:description>Al llarg dels anys, els ordinadors i els dispositius mòbils han transformat la manera d’ensenyar anglès a l’escola. Tot i que hi ha força bibliografia disponible d’àmbit mundial sobre l’aprenentatge de llengües assistit per ordinador i dispositius mòbils, aquest camp no ha estat mai explorat en el context local d’Andorra. Aquesta investigació pretén, doncs, estudiar les percepcions, les pràctiques i les actituds dels professors i dels estudiants sobre l’ús dels iPads a les classes d’anglès del sistema educatiu andorrà. Guiat pel paradigma interpretatiu i constructivista, l’estudi segueix el disseny de la investigació qualitativa, emprant l’etnografia com a metodologia, per recollir respostes detallades i fonamentades a les preguntes de la investigació. Per recopilar dades del professorat d’anglès i dels estudiants de primer i segon nivell de secundària de les escoles del sistema educatiu andorrà, s’han utilitzat observacions a l’aula, entrevistes de grups focals semiestructurades i qüestionaris. Per processar la informació, s’han dut a terme anàlisis qualitatives de dades i estadístiques descriptives. Les conclusions revelen que els usuaris tenen percepcions positives sobre l’ús dels iPads a les classes d’anglès i que la tecnologia s’empra principalment per dur a terme tasques identificades a les directrius del currículum del curs. Les actituds dels usuaris són majoritàriament favorables envers els iPads, sobretot a causa dels beneficis percebuts d’inclusivitat, flexibilitat, millor interacció i producció més eficient dels treballs encomanats. No obstant això, també s’han identificat alguns inconvenients, com ara la distracció, la dependència i la saturació. Es recomanen estudis addicionals per explorar els avantatges de l’ús de tauletes tàctils en gestió i tecnologia educatives.</dc:description>
<dc:date>2022-05-24T05:17:14Z</dc:date>
<dc:date>2022-05-24T05:17:14Z</dc:date>
<dc:date>2022-04-08</dc:date>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</dc:type>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/publishedVersion</dc:type>
<dc:identifier>http://hdl.handle.net/10803/674310</dc:identifier>
<dc:identifier>TD-086-106296/202106</dc:identifier>
<dc:language>eng</dc:language>
<dc:rights>L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/</dc:rights>
<dc:rights>info:eu-repo/semantics/openAccess</dc:rights>
<dc:publisher>Universitat d'Andorra</dc:publisher>
<dc:source>TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</dc:source>
</ow:Publication>
</rdf:RDF>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<uketd_dc:uketddc schemaLocation="http://naca.central.cranfield.ac.uk/ethos-oai/2.0/ http://naca.central.cranfield.ac.uk/ethos-oai/2.0/uketd_dc.xsd">
<dc:title>Perceptions, practices, and attitudes on the use of technology in the English as a Foreign Language classroom: The iPad in the Andorran school system</dc:title>
<dc:creator>Costa-Marimon, Ferran</dc:creator>
<dcterms:abstract>Over the years, computers and mobile devices have transformed the way the English language is taught at school. While numerous bodies of literature are available globally regarding computer- and mobile-aided language learning, this field has never been explored in the local context of Andorra. This research thus aims to study the teachers’ and students’ perceptions, practices, and attitudes on the use of iPads in the English as a Foreign Language (EFL) classrooms in the Andorran school system. Guided by the interpretive-constructivist paradigm, it uses qualitative research design, employing ethnography as its methodology, to gather detailed and grounded answers to the research questions. Classroom observations, semi-structured focus group interviews, and questionnaires were used to collect data from English teachers and EFL students of the first and second levels of Andorran secondary schools. Qualitative data analysis and descriptive statistics were carried out to process the information. Findings reveal that the users have positive perceptions towards the use of iPads in English classes and the technology is used primarily to accomplish tasks identified in the course curriculum guidelines. Their attitudes are mostly favorable towards iPads especially due to the perceived benefits of inclusivity, flexibility, increased engagement, and more efficient production of better outputs. However, there are also some drawbacks identified, such as distraction, dependency, and saturation. Further studies are recommended to explore the benefits of using tablets in educational management and technology.</dcterms:abstract>
<dcterms:abstract>Al llarg dels anys, els ordinadors i els dispositius mòbils han transformat la manera d’ensenyar anglès a l’escola. Tot i que hi ha força bibliografia disponible d’àmbit mundial sobre l’aprenentatge de llengües assistit per ordinador i dispositius mòbils, aquest camp no ha estat mai explorat en el context local d’Andorra. Aquesta investigació pretén, doncs, estudiar les percepcions, les pràctiques i les actituds dels professors i dels estudiants sobre l’ús dels iPads a les classes d’anglès del sistema educatiu andorrà. Guiat pel paradigma interpretatiu i constructivista, l’estudi segueix el disseny de la investigació qualitativa, emprant l’etnografia com a metodologia, per recollir respostes detallades i fonamentades a les preguntes de la investigació. Per recopilar dades del professorat d’anglès i dels estudiants de primer i segon nivell de secundària de les escoles del sistema educatiu andorrà, s’han utilitzat observacions a l’aula, entrevistes de grups focals semiestructurades i qüestionaris. Per processar la informació, s’han dut a terme anàlisis qualitatives de dades i estadístiques descriptives. Les conclusions revelen que els usuaris tenen percepcions positives sobre l’ús dels iPads a les classes d’anglès i que la tecnologia s’empra principalment per dur a terme tasques identificades a les directrius del currículum del curs. Les actituds dels usuaris són majoritàriament favorables envers els iPads, sobretot a causa dels beneficis percebuts d’inclusivitat, flexibilitat, millor interacció i producció més eficient dels treballs encomanats. No obstant això, també s’han identificat alguns inconvenients, com ara la distracció, la dependència i la saturació. Es recomanen estudis addicionals per explorar els avantatges de l’ús de tauletes tàctils en gestió i tecnologia educatives.</dcterms:abstract>
<uketdterms:institution>Universitat d'Andorra</uketdterms:institution>
<dcterms:issued>2022-04-08</dcterms:issued>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</dc:type>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/publishedVersion</dc:type>
<dc:language type="dcterms:ISO639-2">eng</dc:language>
<dcterms:isReferencedBy>http://hdl.handle.net/10803/674310</dcterms:isReferencedBy>
<dcterms:hasFormat>https://www.tdx.cat/bitstream/10803/674310/6/COSTA%20TD.pdf.txt</dcterms:hasFormat>
<uketdterms:checksum type="uketdterms:MD5">64f82dd29902c698a87da86928718758</uketdterms:checksum>
<dc:identifier type="dcterms:URI">https://www.tdx.cat/bitstream/10803/674310/1/COSTA%20TD.pdf</dc:identifier>
<uketdterms:checksum type="uketdterms:MD5">9a5f71cfd8456fc80e8e92cea4555dd8</uketdterms:checksum>
<uketdterms:embargodate>cap</uketdterms:embargodate>
<dc:subject>aprenentatge de llengües assistit per ordinador</dc:subject>
<dc:subject>aprenentatge de llengües assistit per dispositius mòbils</dc:subject>
<dc:subject>actituds i percepcions envers la tecnologia</dc:subject>
<dc:subject>tauletes tàctils</dc:subject>
<dc:subject>dispositius mòbils</dc:subject>
<dc:subject>Computer-Assisted Language Learning (CALL)</dc:subject>
<dc:subject>Mobile-Assisted Language Learning (MALL)</dc:subject>
<dc:subject>attitudes and perceptions towards technology</dc:subject>
<dc:subject>tablets</dc:subject>
<dc:subject>mobile devices</dc:subject>
<dc:subject>Educació</dc:subject>
</uketd_dc:uketddc>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<metadata schemaLocation="http://www.lyncode.com/xoai http://www.lyncode.com/xsd/xoai.xsd">
<element name="dc">
<element name="contributor">
<element name="author">
<element name="none">
<field name="value">Costa-Marimon, Ferran</field>
<field name="authority">73b317e2-f846-440d-9523-496516a580d6</field>
<field name="confidence">600</field>
<field name="orcid_id">0000-0002-7387-2091</field>
</element>
</element>
<element name="authoremail">
<element name="en_US">
<field name="value">fcosta@uda.ad</field>
</element>
</element>
<element name="authoremailshow">
<element name="en_US">
<field name="value">true</field>
</element>
</element>
<element name="director">
<element name="none">
<field name="value">Arno-Macia, Elisabet</field>
<field name="authority">02a7710a-e73c-4548-9f4e-8b4136a46e81</field>
<field name="confidence">-1</field>
</element>
</element>
<element name="codirector">
<element name="none">
<field name="value">Mancho Bares, Guzman</field>
<field name="authority">7be05580-13c3-4c07-a85f-26cf6703d94d</field>
<field name="confidence">-1</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="date">
<element name="accessioned">
<element name="none">
<field name="value">2022-05-24T05:17:14Z</field>
</element>
</element>
<element name="available">
<element name="none">
<field name="value">2022-05-24T05:17:14Z</field>
</element>
</element>
<element name="issued">
<element name="none">
<field name="value">2022-04-08</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="identifier">
<element name="uri">
<element name="none">
<field name="value">http://hdl.handle.net/10803/674310</field>
</element>
</element>
<element name="dl">
<element name="en_US">
<field name="value">TD-086-106296/202106</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="description">
<element name="abstract">
<element name="en_US">
<field name="value">Over the years, computers and mobile devices have transformed the way the English language is taught at school. While numerous bodies of literature are available globally regarding computer- and mobile-aided language learning, this field has never been explored in the local context of Andorra. This research thus aims to study the teachers’ and students’ perceptions, practices, and attitudes on the use of iPads in the English as a Foreign Language (EFL) classrooms in the Andorran school system. Guided by the interpretive-constructivist paradigm, it uses qualitative research design, employing ethnography as its methodology, to gather detailed and grounded answers to the research questions. Classroom observations, semi-structured focus group interviews, and questionnaires were used to collect data from English teachers and EFL students of the first and second levels of Andorran secondary schools. Qualitative data analysis and descriptive statistics were carried out to process the information. Findings reveal that the users have positive perceptions towards the use of iPads in English classes and the technology is used primarily to accomplish tasks identified in the course curriculum guidelines. Their attitudes are mostly favorable towards iPads especially due to the perceived benefits of inclusivity, flexibility, increased engagement, and more efficient production of better outputs. However, there are also some drawbacks identified, such as distraction, dependency, and saturation. Further studies are recommended to explore the benefits of using tablets in educational management and technology.</field>
<field name="value">Al llarg dels anys, els ordinadors i els dispositius mòbils han transformat la manera d’ensenyar anglès a l’escola. Tot i que hi ha força bibliografia disponible d’àmbit mundial sobre l’aprenentatge de llengües assistit per ordinador i dispositius mòbils, aquest camp no ha estat mai explorat en el context local d’Andorra. Aquesta investigació pretén, doncs, estudiar les percepcions, les pràctiques i les actituds dels professors i dels estudiants sobre l’ús dels iPads a les classes d’anglès del sistema educatiu andorrà. Guiat pel paradigma interpretatiu i constructivista, l’estudi segueix el disseny de la investigació qualitativa, emprant l’etnografia com a metodologia, per recollir respostes detallades i fonamentades a les preguntes de la investigació. Per recopilar dades del professorat d’anglès i dels estudiants de primer i segon nivell de secundària de les escoles del sistema educatiu andorrà, s’han utilitzat observacions a l’aula, entrevistes de grups focals semiestructurades i qüestionaris. Per processar la informació, s’han dut a terme anàlisis qualitatives de dades i estadístiques descriptives. Les conclusions revelen que els usuaris tenen percepcions positives sobre l’ús dels iPads a les classes d’anglès i que la tecnologia s’empra principalment per dur a terme tasques identificades a les directrius del currículum del curs. Les actituds dels usuaris són majoritàriament favorables envers els iPads, sobretot a causa dels beneficis percebuts d’inclusivitat, flexibilitat, millor interacció i producció més eficient dels treballs encomanats. No obstant això, també s’han identificat alguns inconvenients, com ara la distracció, la dependència i la saturació. Es recomanen estudis addicionals per explorar els avantatges de l’ús de tauletes tàctils en gestió i tecnologia educatives.</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="format">
<element name="extent">
<element name="en_US">
<field name="value">242 p.</field>
</element>
</element>
<element name="mimetype">
<element name="none">
<field name="value">application/pdf</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="language">
<element name="iso">
<element name="en_US">
<field name="value">eng</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="publisher">
<element name="none">
<field name="value">Universitat d'Andorra</field>
</element>
</element>
<element name="rights">
<element name="license">
<element name="none">
<field name="value">L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/</field>
</element>
</element>
<element name="accessLevel">
<element name="none">
<field name="value">info:eu-repo/semantics/openAccess</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="source">
<element name="none">
<field name="value">TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</field>
</element>
</element>
<element name="subject">
<element name="en_US">
<field name="value">aprenentatge de llengües assistit per ordinador</field>
<field name="value">aprenentatge de llengües assistit per dispositius mòbils</field>
<field name="value">actituds i percepcions envers la tecnologia</field>
<field name="value">tauletes tàctils</field>
<field name="value">dispositius mòbils</field>
<field name="value">Computer-Assisted Language Learning (CALL)</field>
<field name="value">Mobile-Assisted Language Learning (MALL)</field>
<field name="value">attitudes and perceptions towards technology</field>
<field name="value">tablets</field>
<field name="value">mobile devices</field>
</element>
<element name="other">
<element name="en_US">
<field name="value">Educació</field>
</element>
</element>
<element name="udc">
<element name="en_US">
<field name="value">37</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="title">
<element name="en_US">
<field name="value">Perceptions, practices, and attitudes on the use of technology in the English as a Foreign Language classroom: The iPad in the Andorran school system</field>
</element>
</element>
<element name="type">
<element name="none">
<field name="value">info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</field>
<field name="value">info:eu-repo/semantics/publishedVersion</field>
</element>
</element>
<element name="embargo">
<element name="terms">
<element name="en_US">
<field name="value">cap</field>
</element>
</element>
</element>
</element>
<element name="bundles">
<element name="bundle">
<field name="name">TEXT</field>
<element name="bitstreams">
<element name="bitstream">
<field name="name">COSTA TD.pdf.txt</field>
<field name="originalName">COSTA TD.pdf.txt</field>
<field name="description">Extracted text</field>
<field name="format">text/plain</field>
<field name="size">486552</field>
<field name="url">https://www.tdx.cat/bitstream/10803/674310/6/COSTA%20TD.pdf.txt</field>
<field name="checksum">64f82dd29902c698a87da86928718758</field>
<field name="checksumAlgorithm">MD5</field>
<field name="sid">6</field>
<field name="drm">open access</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="bundle">
<field name="name">ORIGINAL</field>
<element name="bitstreams">
<element name="bitstream">
<field name="name">COSTA TD.pdf</field>
<field name="originalName">COSTA TD.pdf</field>
<field name="format">application/pdf</field>
<field name="size">3733783</field>
<field name="url">https://www.tdx.cat/bitstream/10803/674310/1/COSTA%20TD.pdf</field>
<field name="checksum">9a5f71cfd8456fc80e8e92cea4555dd8</field>
<field name="checksumAlgorithm">MD5</field>
<field name="sid">1</field>
<field name="drm">open access</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="bundle">
<field name="name">CC-LICENSE</field>
<element name="bitstreams">
<element name="bitstream">
<field name="name">license_url</field>
<field name="originalName">license_url</field>
<field name="format">text/plain; charset=utf-8</field>
<field name="size">43</field>
<field name="url">https://www.tdx.cat/bitstream/10803/674310/2/license_url</field>
<field name="checksum">321f3992dd3875151d8801b773ab32ed</field>
<field name="checksumAlgorithm">MD5</field>
<field name="sid">2</field>
<field name="drm">open access</field>
</element>
<element name="bitstream">
<field name="name">license_text</field>
<field name="originalName">license_text</field>
<field name="format">text/html; charset=utf-8</field>
<field name="size">0</field>
<field name="url">https://www.tdx.cat/bitstream/10803/674310/3/license_text</field>
<field name="checksum">d41d8cd98f00b204e9800998ecf8427e</field>
<field name="checksumAlgorithm">MD5</field>
<field name="sid">3</field>
<field name="drm">open access</field>
</element>
<element name="bitstream">
<field name="name">license_rdf</field>
<field name="originalName">license_rdf</field>
<field name="format">application/rdf+xml; charset=utf-8</field>
<field name="size">0</field>
<field name="url">https://www.tdx.cat/bitstream/10803/674310/4/license_rdf</field>
<field name="checksum">d41d8cd98f00b204e9800998ecf8427e</field>
<field name="checksumAlgorithm">MD5</field>
<field name="sid">4</field>
<field name="drm">open access</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="bundle">
<field name="name">MEDIA_DOCUMENT</field>
<element name="bitstreams">
<element name="bitstream">
<field name="name">COSTA TD.pdf.xml</field>
<field name="originalName">COSTA TD.pdf.xml</field>
<field name="description">Document Consulta</field>
<field name="format">text/xml</field>
<field name="size">105</field>
<field name="url">https://www.tdx.cat/bitstream/10803/674310/5/COSTA%20TD.pdf.xml</field>
<field name="checksum">b460c6865f8c64935ff543d9a270a146</field>
<field name="checksumAlgorithm">MD5</field>
<field name="sid">5</field>
<field name="drm">open access</field>
</element>
</element>
</element>
</element>
<element name="others">
<field name="handle">10803/674310</field>
<field name="identifier">oai:www.tdx.cat:10803/674310</field>
<field name="lastModifyDate">2023-03-06 09:17:34.005</field>
<field name="drm">open access</field>
</element>
<element name="repository">
<field name="name">TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</field>
<field name="mail">pir@csuc.cat</field>
</element>
</metadata>