<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<oai_dc:dc schemaLocation="http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd">
<dc:title>La competència digital a la Universitat</dc:title>
<dc:creator>Larraz, Virginia</dc:creator>
<dc:contributor>Espuny Vidal, Cinta</dc:contributor>
<dc:contributor>Gisbert Cervera, Mercè</dc:contributor>
<dc:subject>Competència digital</dc:subject>
<dc:subject>Espai Europeu d'Ensenyament Superior (EEES)</dc:subject>
<dc:subject>Avaluació</dc:subject>
<dc:subject>Rúbrica</dc:subject>
<dc:subject>Alfabetització informacional</dc:subject>
<dc:subject>Alfabetització tecnològica</dc:subject>
<dc:subject>Alfabetització multimèdia</dc:subject>
<dc:subject>Alfabetització comunicativa</dc:subject>
<dc:subject>Acreditació</dc:subject>
<dc:subject>Tecnologia educativa</dc:subject>
<dc:subject>Ensenyament superior</dc:subject>
<dc:subject>Digital competence</dc:subject>
<dc:subject>European Higher Education Area (EHEA)</dc:subject>
<dc:subject>Assessment</dc:subject>
<dc:subject>Rubric</dc:subject>
<dc:subject>Information literacy</dc:subject>
<dc:subject>Computer literacy</dc:subject>
<dc:subject>Media literacy</dc:subject>
<dc:subject>Communication literacy</dc:subject>
<dc:subject>Accreditation</dc:subject>
<dc:subject>Educational Technology</dc:subject>
<dc:subject>Higher education</dc:subject>
<dc:subject>Ciències de l'educació / Educational Sciences</dc:subject>
<dc:subject>378</dc:subject>
<dc:description>La societat del coneixement està marcada pel creixent desenvolupament de les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC), que està provocant un canvi profund en tots els àmbits. Per això, cal proporcionar a la població eines i recursos que li permetin assolir una ciutadania competent. Davant d’aquesta situació la universitat ha d’assolir el repte de formar la societat en la utilització avançada de les TIC i en la gestió de la informació. La competència digital implica la posada en marxa de coneixements, habilitats, capacitats i actituds amb l’objectiu de gestionar la informació digital i ser-ne capaç de prendre decisions que permetin resoldre problemes plantejats al llarg de la vida. L’objectiu d’aquesta tesi doctoral és construir una definició de competència digital que ens permeti dissenyar, desenvolupar i validar un instrument que acrediti la competència digital a la universitat. Amb aquest propòsit s’han realitzat tres fases: (1) a partir d’un estudi d’anàlisi descriptiva i comparativa entre els estàndards, els models, les propostes curriculars i les eines d’acreditació publicades per les institucions reconegudes a nivell internacional, s’ha dissenyat la pròpia definició de competència digital; (2) a partir de la definició i de la concreció de les dimensions de la competència digital, s’ha dissenyat i validat internament la rúbrica; i (3) a la tercera fase de la investigació, s’aplica la rúbrica en dos casos de formació universitària en què es treballa la competència digital comprovant la validesa externa de l’eina. Per últim, com a conseqüència de l’experiència adquirida en el procés d’investigació a través de l’estudi de diferents projectes i el contacte amb altres investigadors, aportem una proposta formativa en competència digital amb l’objectiu de desenvolupar i acreditar la competència digital en els estudis de Bàtxelor de la Universitat d’Andorra.</dc:description>
<dc:description>The knowledge society is marked by the growing development of ICT (Information and Communication Technologies), which is causing a deep change in all social domains. It is necessary to provide this current society with tools and resources that enables us to become responsible citizens. The university assumes the challenge of training this society in the advanced use of ICT as well as in information management. Digital competence involves the implementation of knowledge, skills, abilities and attitudes in order to manage digital information and be able to make decisions to solve problems throughout life. The aim of this doctoral work is to adopt a digital competence definition to design a tool that will allow us to certify digital competence at university. For this purpose three phases have been carried out: (1) we have designed our own digital competence definition based on a study of descriptive and comparative analysis between standard models, curriculum proposals and accreditation tools issued by international recognized institutions, (2) from the definition and specification of the dimensions of digital competence, we have designed and validated a rubric to certify digital competence and (3) in the third phase of the research, the rubric is applied in two cases of university education to work on digital competence by checking the external validity of the tool. Finally, as a result of experience gained in the research process through the study of different projects and contact with other researchers, we provide training in technology management in order to develop and accreditation of digital competence in Bachelor studies at the University of Andorra.</dc:description>
<dc:date>2013-05-29T10:50:33Z</dc:date>
<dc:date>2013-05-29T10:50:33Z</dc:date>
<dc:date>2013-02-08</dc:date>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</dc:type>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/publishedVersion</dc:type>
<dc:identifier>http://hdl.handle.net/10803/113431</dc:identifier>
<dc:language>cat</dc:language>
<dc:rights>L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/es/</dc:rights>
<dc:rights>info:eu-repo/semantics/openAccess</dc:rights>
<dc:format>313 p.</dc:format>
<dc:format>application/pdf</dc:format>
<dc:format>application/pdf</dc:format>
<dc:publisher>Universitat d'Andorra</dc:publisher>
<dc:publisher>Universitat d'Andorra</dc:publisher>
<dc:source>TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</dc:source>
</oai_dc:dc>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<dim:dim schemaLocation="http://www.dspace.org/xmlns/dspace/dim http://www.dspace.org/schema/dim.xsd">
<dim:field authority="82253ad6-b127-4293-a00c-00a88738ec18" confidence="600" element="contributor" mdschema="dc" qualifier="author">Larraz, Virginia</dim:field>
<dim:field element="contributor" mdschema="dc" qualifier="authoremail">vlarraz@uda.ad</dim:field>
<dim:field element="contributor" mdschema="dc" qualifier="authoremailshow">true</dim:field>
<dim:field authority="34ca76c8-8fad-484a-a693-cd2b5a941639" confidence="-1" element="contributor" mdschema="dc" qualifier="director">Espuny Vidal, Cinta</dim:field>
<dim:field authority="15b4b35a-91e1-41b1-bb2e-eedc139aef3a" confidence="-1" element="contributor" mdschema="dc" qualifier="director">Gisbert Cervera, Mercè</dim:field>
<dim:field element="contributor" mdschema="dc" qualifier="authorsendemail">true</dim:field>
<dim:field element="date" mdschema="dc" qualifier="accessioned">2013-05-29T10:50:33Z</dim:field>
<dim:field element="date" mdschema="dc" qualifier="available">2013-05-29T10:50:33Z</dim:field>
<dim:field element="date" mdschema="dc" qualifier="issued">2013-02-08</dim:field>
<dim:field element="identifier" mdschema="dc" qualifier="uri">http://hdl.handle.net/10803/113431</dim:field>
<dim:field element="description" lang="cat" mdschema="dc" qualifier="abstract">La societat del coneixement està marcada pel creixent desenvolupament de les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC), que està provocant un canvi profund en tots els àmbits. Per això, cal proporcionar a la població eines i recursos que li permetin assolir una ciutadania competent. Davant d’aquesta situació la universitat ha d’assolir el repte de formar la societat en la utilització avançada de les TIC i en la gestió de la informació. La competència digital implica la posada en marxa de coneixements, habilitats, capacitats i actituds amb l’objectiu de gestionar la informació digital i ser-ne capaç de prendre decisions que permetin resoldre problemes plantejats al llarg de la vida. L’objectiu d’aquesta tesi doctoral és construir una definició de competència digital que ens permeti dissenyar, desenvolupar i validar un instrument que acrediti la competència digital a la universitat. Amb aquest propòsit s’han realitzat tres fases: (1) a partir d’un estudi d’anàlisi descriptiva i comparativa entre els estàndards, els models, les propostes curriculars i les eines d’acreditació publicades per les institucions reconegudes a nivell internacional, s’ha dissenyat la pròpia definició de competència digital; (2) a partir de la definició i de la concreció de les dimensions de la competència digital, s’ha dissenyat i validat internament la rúbrica; i (3) a la tercera fase de la investigació, s’aplica la rúbrica en dos casos de formació universitària en què es treballa la competència digital comprovant la validesa externa de l’eina. Per últim, com a conseqüència de l’experiència adquirida en el procés d’investigació a través de l’estudi de diferents projectes i el contacte amb altres investigadors, aportem una proposta formativa en competència digital amb l’objectiu de desenvolupar i acreditar la competència digital en els estudis de Bàtxelor de la Universitat d’Andorra.</dim:field>
<dim:field element="description" lang="eng" mdschema="dc" qualifier="abstract">The knowledge society is marked by the growing development of ICT (Information and Communication Technologies), which is causing a deep change in all social domains. It is necessary to provide this current society with tools and resources that enables us to become responsible citizens. The university assumes the challenge of training this society in the advanced use of ICT as well as in information management. Digital competence involves the implementation of knowledge, skills, abilities and attitudes in order to manage digital information and be able to make decisions to solve problems throughout life. The aim of this doctoral work is to adopt a digital competence definition to design a tool that will allow us to certify digital competence at university. For this purpose three phases have been carried out: (1) we have designed our own digital competence definition based on a study of descriptive and comparative analysis between standard models, curriculum proposals and accreditation tools issued by international recognized institutions, (2) from the definition and specification of the dimensions of digital competence, we have designed and validated a rubric to certify digital competence and (3) in the third phase of the research, the rubric is applied in two cases of university education to work on digital competence by checking the external validity of the tool. Finally, as a result of experience gained in the research process through the study of different projects and contact with other researchers, we provide training in technology management in order to develop and accreditation of digital competence in Bachelor studies at the University of Andorra.</dim:field>
<dim:field element="format" mdschema="dc" qualifier="extent">313 p.</dim:field>
<dim:field element="format" mdschema="dc" qualifier="mimetype">application/pdf</dim:field>
<dim:field element="language" mdschema="dc" qualifier="iso">cat</dim:field>
<dim:field element="publisher" mdschema="dc">Universitat d'Andorra</dim:field>
<dim:field element="publisher" mdschema="dc">Universitat d'Andorra</dim:field>
<dim:field element="rights" mdschema="dc" qualifier="license">L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/es/</dim:field>
<dim:field element="rights" mdschema="dc" qualifier="accessLevel">info:eu-repo/semantics/openAccess</dim:field>
<dim:field element="source" mdschema="dc">TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</dim:field>
<dim:field element="subject" mdschema="dc">Competència digital</dim:field>
<dim:field element="subject" mdschema="dc">Espai Europeu d'Ensenyament Superior (EEES)</dim:field>
<dim:field element="subject" mdschema="dc">Avaluació</dim:field>
<dim:field element="subject" mdschema="dc">Rúbrica</dim:field>
<dim:field element="subject" mdschema="dc">Alfabetització informacional</dim:field>
<dim:field element="subject" mdschema="dc">Alfabetització tecnològica</dim:field>
<dim:field element="subject" mdschema="dc">Alfabetització multimèdia</dim:field>
<dim:field element="subject" mdschema="dc">Alfabetització comunicativa</dim:field>
<dim:field element="subject" mdschema="dc">Acreditació</dim:field>
<dim:field element="subject" mdschema="dc">Tecnologia educativa</dim:field>
<dim:field element="subject" mdschema="dc">Ensenyament superior</dim:field>
<dim:field element="subject" mdschema="dc">Digital competence</dim:field>
<dim:field element="subject" mdschema="dc">European Higher Education Area (EHEA)</dim:field>
<dim:field element="subject" mdschema="dc">Assessment</dim:field>
<dim:field element="subject" mdschema="dc">Rubric</dim:field>
<dim:field element="subject" mdschema="dc">Information literacy</dim:field>
<dim:field element="subject" mdschema="dc">Computer literacy</dim:field>
<dim:field element="subject" mdschema="dc">Media literacy</dim:field>
<dim:field element="subject" mdschema="dc">Communication literacy</dim:field>
<dim:field element="subject" mdschema="dc">Accreditation</dim:field>
<dim:field element="subject" mdschema="dc">Educational Technology</dim:field>
<dim:field element="subject" mdschema="dc">Higher education</dim:field>
<dim:field element="subject" mdschema="dc" qualifier="other">Ciències de l'educació / Educational Sciences</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="cat" mdschema="dc" qualifier="udc">378</dim:field>
<dim:field element="title" mdschema="dc">La competència digital a la Universitat</dim:field>
<dim:field element="type" mdschema="dc">info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</dim:field>
<dim:field element="type" mdschema="dc">info:eu-repo/semantics/publishedVersion</dim:field>
<dim:field element="embargo" mdschema="dc" qualifier="terms">cap</dim:field>
</dim:dim>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<thesis schemaLocation="http://www.ndltd.org/standards/metadata/etdms/1.0/ http://www.ndltd.org/standards/metadata/etdms/1.0/etdms.xsd">
<title>La competència digital a la Universitat</title>
<creator>Larraz, Virginia</creator>
<contributor>vlarraz@uda.ad</contributor>
<contributor>true</contributor>
<contributor>Espuny Vidal, Cinta</contributor>
<contributor>Gisbert Cervera, Mercè</contributor>
<contributor>true</contributor>
<subject>Competència digital</subject>
<subject>Espai Europeu d'Ensenyament Superior (EEES)</subject>
<subject>Avaluació</subject>
<subject>Rúbrica</subject>
<subject>Alfabetització informacional</subject>
<subject>Alfabetització tecnològica</subject>
<subject>Alfabetització multimèdia</subject>
<subject>Alfabetització comunicativa</subject>
<subject>Acreditació</subject>
<subject>Tecnologia educativa</subject>
<subject>Ensenyament superior</subject>
<subject>Digital competence</subject>
<subject>European Higher Education Area (EHEA)</subject>
<subject>Assessment</subject>
<subject>Rubric</subject>
<subject>Information literacy</subject>
<subject>Computer literacy</subject>
<subject>Media literacy</subject>
<subject>Communication literacy</subject>
<subject>Accreditation</subject>
<subject>Educational Technology</subject>
<subject>Higher education</subject>
<description>La societat del coneixement està marcada pel creixent desenvolupament de les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC), que està provocant un canvi profund en tots els àmbits. Per això, cal proporcionar a la població eines i recursos que li permetin assolir una ciutadania competent. Davant d’aquesta situació la universitat ha d’assolir el repte de formar la societat en la utilització avançada de les TIC i en la gestió de la informació. La competència digital implica la posada en marxa de coneixements, habilitats, capacitats i actituds amb l’objectiu de gestionar la informació digital i ser-ne capaç de prendre decisions que permetin resoldre problemes plantejats al llarg de la vida. L’objectiu d’aquesta tesi doctoral és construir una definició de competència digital que ens permeti dissenyar, desenvolupar i validar un instrument que acrediti la competència digital a la universitat. Amb aquest propòsit s’han realitzat tres fases: (1) a partir d’un estudi d’anàlisi descriptiva i comparativa entre els estàndards, els models, les propostes curriculars i les eines d’acreditació publicades per les institucions reconegudes a nivell internacional, s’ha dissenyat la pròpia definició de competència digital; (2) a partir de la definició i de la concreció de les dimensions de la competència digital, s’ha dissenyat i validat internament la rúbrica; i (3) a la tercera fase de la investigació, s’aplica la rúbrica en dos casos de formació universitària en què es treballa la competència digital comprovant la validesa externa de l’eina. Per últim, com a conseqüència de l’experiència adquirida en el procés d’investigació a través de l’estudi de diferents projectes i el contacte amb altres investigadors, aportem una proposta formativa en competència digital amb l’objectiu de desenvolupar i acreditar la competència digital en els estudis de Bàtxelor de la Universitat d’Andorra.</description>
<description>The knowledge society is marked by the growing development of ICT (Information and Communication Technologies), which is causing a deep change in all social domains. It is necessary to provide this current society with tools and resources that enables us to become responsible citizens. The university assumes the challenge of training this society in the advanced use of ICT as well as in information management. Digital competence involves the implementation of knowledge, skills, abilities and attitudes in order to manage digital information and be able to make decisions to solve problems throughout life. The aim of this doctoral work is to adopt a digital competence definition to design a tool that will allow us to certify digital competence at university. For this purpose three phases have been carried out: (1) we have designed our own digital competence definition based on a study of descriptive and comparative analysis between standard models, curriculum proposals and accreditation tools issued by international recognized institutions, (2) from the definition and specification of the dimensions of digital competence, we have designed and validated a rubric to certify digital competence and (3) in the third phase of the research, the rubric is applied in two cases of university education to work on digital competence by checking the external validity of the tool. Finally, as a result of experience gained in the research process through the study of different projects and contact with other researchers, we provide training in technology management in order to develop and accreditation of digital competence in Bachelor studies at the University of Andorra.</description>
<date>2013-05-29</date>
<date>2013-05-29</date>
<date>2013-02-08</date>
<type>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</type>
<type>info:eu-repo/semantics/publishedVersion</type>
<identifier>http://hdl.handle.net/10803/113431</identifier>
<language>cat</language>
<rights>L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/es/</rights>
<rights>info:eu-repo/semantics/openAccess</rights>
<publisher>Universitat d'Andorra</publisher>
<publisher>Universitat d'Andorra</publisher>
<source>TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</source>
</thesis>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<record schemaLocation="http://www.loc.gov/MARC21/slim http://www.loc.gov/standards/marcxml/schema/MARC21slim.xsd">
<leader>00925njm 22002777a 4500</leader>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="042">
<subfield code="a">dc</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="720">
<subfield code="a">Larraz, Virginia</subfield>
<subfield code="e">author</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="260">
<subfield code="c">2013-02-08</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="520">
<subfield code="a">La societat del coneixement està marcada pel creixent desenvolupament de les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC), que està provocant un canvi profund en tots els àmbits. Per això, cal proporcionar a la població eines i recursos que li permetin assolir una ciutadania competent. Davant d’aquesta situació la universitat ha d’assolir el repte de formar la societat en la utilització avançada de les TIC i en la gestió de la informació. La competència digital implica la posada en marxa de coneixements, habilitats, capacitats i actituds amb l’objectiu de gestionar la informació digital i ser-ne capaç de prendre decisions que permetin resoldre problemes plantejats al llarg de la vida. L’objectiu d’aquesta tesi doctoral és construir una definició de competència digital que ens permeti dissenyar, desenvolupar i validar un instrument que acrediti la competència digital a la universitat. Amb aquest propòsit s’han realitzat tres fases: (1) a partir d’un estudi d’anàlisi descriptiva i comparativa entre els estàndards, els models, les propostes curriculars i les eines d’acreditació publicades per les institucions reconegudes a nivell internacional, s’ha dissenyat la pròpia definició de competència digital; (2) a partir de la definició i de la concreció de les dimensions de la competència digital, s’ha dissenyat i validat internament la rúbrica; i (3) a la tercera fase de la investigació, s’aplica la rúbrica en dos casos de formació universitària en què es treballa la competència digital comprovant la validesa externa de l’eina. Per últim, com a conseqüència de l’experiència adquirida en el procés d’investigació a través de l’estudi de diferents projectes i el contacte amb altres investigadors, aportem una proposta formativa en competència digital amb l’objectiu de desenvolupar i acreditar la competència digital en els estudis de Bàtxelor de la Universitat d’Andorra.</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="520">
<subfield code="a">The knowledge society is marked by the growing development of ICT (Information and Communication Technologies), which is causing a deep change in all social domains. It is necessary to provide this current society with tools and resources that enables us to become responsible citizens. The university assumes the challenge of training this society in the advanced use of ICT as well as in information management. Digital competence involves the implementation of knowledge, skills, abilities and attitudes in order to manage digital information and be able to make decisions to solve problems throughout life. The aim of this doctoral work is to adopt a digital competence definition to design a tool that will allow us to certify digital competence at university. For this purpose three phases have been carried out: (1) we have designed our own digital competence definition based on a study of descriptive and comparative analysis between standard models, curriculum proposals and accreditation tools issued by international recognized institutions, (2) from the definition and specification of the dimensions of digital competence, we have designed and validated a rubric to certify digital competence and (3) in the third phase of the research, the rubric is applied in two cases of university education to work on digital competence by checking the external validity of the tool. Finally, as a result of experience gained in the research process through the study of different projects and contact with other researchers, we provide training in technology management in order to develop and accreditation of digital competence in Bachelor studies at the University of Andorra.</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="8" ind2=" " tag="024">
<subfield code="a">http://hdl.handle.net/10803/113431</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Competència digital</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Espai Europeu d'Ensenyament Superior (EEES)</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Avaluació</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Rúbrica</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Alfabetització informacional</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Alfabetització tecnològica</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Alfabetització multimèdia</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Alfabetització comunicativa</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Acreditació</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Tecnologia educativa</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Ensenyament superior</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Digital competence</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">European Higher Education Area (EHEA)</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Assessment</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Rubric</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Information literacy</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Computer literacy</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Media literacy</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Communication literacy</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Accreditation</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Educational Technology</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Higher education</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="0" ind2="0" tag="245">
<subfield code="a">La competència digital a la Universitat</subfield>
</datafield>
</record>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<record schemaLocation="http://www.loc.gov/MARC21/slim http://www.loc.gov/standards/marcxml/schema/MARC21slim.xsd">
<leader>nam a 5i 4500</leader>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Competència digital</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Espai Europeu d'Ensenyament Superior (EEES)</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Avaluació</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Rúbrica</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Alfabetització informacional</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Alfabetització tecnològica</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Alfabetització multimèdia</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Alfabetització comunicativa</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Acreditació</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Tecnologia educativa</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Ensenyament superior</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Digital competence</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">European Higher Education Area (EHEA)</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Assessment</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Rubric</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Information literacy</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Computer literacy</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Media literacy</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Communication literacy</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Accreditation</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Educational Technology</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Higher education</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="1" ind2="0" tag="245">
<subfield code="a">La competència digital a la Universitat</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2="1" tag="264">
<subfield code="a">:</subfield>
<subfield code="b">Universitat d'Andorra,</subfield>
<subfield code="c">2013</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="4" ind2="0" tag="856">
<subfield code="z">Accés lliure</subfield>
<subfield code="u">http://hdl.handle.net/10803/113431</subfield>
</datafield>
<controlfield tag="007">cr |||||||||||</controlfield>
<controlfield tag="008">AAMMDDs2013 sp ||||fsm||||0|| 0 cat|c</controlfield>
<datafield ind1="1" ind2=" " tag="100">
<subfield code="a">Larraz, Virginia,</subfield>
<subfield code="e">autor</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="300">
<subfield code="a">1 recurs en línia (313 pàgines)</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2="4" tag="655">
<subfield code="a">Tesis i dissertacions electròniques</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="1" ind2=" " tag="700">
<subfield code="a">Espuny Vidal, Cinta,</subfield>
<subfield code="e">supervisor acadèmic</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="1" ind2=" " tag="700">
<subfield code="a">Gisbert Cervera, Mercè,</subfield>
<subfield code="e">supervisor acadèmic</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="0" ind2=" " tag="730">
<subfield code="a">TDX</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="520">
<subfield code="a">La societat del coneixement està marcada pel creixent desenvolupament de les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC), que està provocant un canvi profund en tots els àmbits. Per això, cal proporcionar a la població eines i recursos que li permetin assolir una ciutadania competent. Davant d’aquesta situació la universitat ha d’assolir el repte de formar la societat en la utilització avançada de les TIC i en la gestió de la informació. La competència digital implica la posada en marxa de coneixements, habilitats, capacitats i actituds amb l’objectiu de gestionar la informació digital i ser-ne capaç de prendre decisions que permetin resoldre problemes plantejats al llarg de la vida. L’objectiu d’aquesta tesi doctoral és construir una definició de competència digital que ens permeti dissenyar, desenvolupar i validar un instrument que acrediti la competència digital a la universitat. Amb aquest propòsit s’han realitzat tres fases: (1) a partir d’un estudi d’anàlisi descriptiva i comparativa entre els estàndards, els models, les propostes curriculars i les eines d’acreditació publicades per les institucions reconegudes a nivell internacional, s’ha dissenyat la pròpia definició de competència digital; (2) a partir de la definició i de la concreció de les dimensions de la competència digital, s’ha dissenyat i validat internament la rúbrica; i (3) a la tercera fase de la investigació, s’aplica la rúbrica en dos casos de formació universitària en què es treballa la competència digital comprovant la validesa externa de l’eina. Per últim, com a conseqüència de l’experiència adquirida en el procés d’investigació a través de l’estudi de diferents projectes i el contacte amb altres investigadors, aportem una proposta formativa en competència digital amb l’objectiu de desenvolupar i acreditar la competència digital en els estudis de Bàtxelor de la Universitat d’Andorra.</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="998">
<subfield code="a">u50</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="040">
<subfield code="a">ES-BaCBU</subfield>
<subfield code="b">cat</subfield>
<subfield code="e">rda</subfield>
<subfield code="c">ES-BaCBU</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="336">
<subfield code="a">text</subfield>
<subfield code="b">txt</subfield>
<subfield code="2">rdacontent</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="337">
<subfield code="a">informàtic</subfield>
<subfield code="b">c</subfield>
<subfield code="2">rdamedia</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="338">
<subfield code="a">recurs en línia</subfield>
<subfield code="b">cr</subfield>
<subfield code="2">rdacarrier</subfield>
</datafield>
</record>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<mets ID=" DSpace_ITEM_10803-113431" OBJID=" hdl:10803/113431" PROFILE="DSpace METS SIP Profile 1.0" TYPE="DSpace ITEM" schemaLocation="http://www.loc.gov/METS/ http://www.loc.gov/standards/mets/mets.xsd">
<metsHdr CREATEDATE="2024-09-05T18:41:35Z">
<agent ROLE="CUSTODIAN" TYPE="ORGANIZATION">
<name>TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</name>
</agent>
</metsHdr>
<dmdSec ID="DMD_10803_113431">
<mdWrap MDTYPE="MODS">
<xmlData schemaLocation="http://www.loc.gov/mods/v3 http://www.loc.gov/standards/mods/v3/mods-3-1.xsd">
<mods:mods schemaLocation="http://www.loc.gov/mods/v3 http://www.loc.gov/standards/mods/v3/mods-3-1.xsd">
<mods:name>
<mods:role>
<mods:roleTerm type="text">author</mods:roleTerm>
</mods:role>
<mods:namePart>Larraz, Virginia</mods:namePart>
</mods:name>
<mods:name>
<mods:role>
<mods:roleTerm type="text">authoremail</mods:roleTerm>
</mods:role>
<mods:namePart>vlarraz@uda.ad</mods:namePart>
</mods:name>
<mods:name>
<mods:role>
<mods:roleTerm type="text">authoremailshow</mods:roleTerm>
</mods:role>
<mods:namePart>true</mods:namePart>
</mods:name>
<mods:name>
<mods:role>
<mods:roleTerm type="text">director</mods:roleTerm>
</mods:role>
<mods:namePart>Espuny Vidal, Cinta</mods:namePart>
</mods:name>
<mods:name>
<mods:role>
<mods:roleTerm type="text">director</mods:roleTerm>
</mods:role>
<mods:namePart>Gisbert Cervera, Mercè</mods:namePart>
</mods:name>
<mods:name>
<mods:role>
<mods:roleTerm type="text">authorsendemail</mods:roleTerm>
</mods:role>
<mods:namePart>true</mods:namePart>
</mods:name>
<mods:extension>
<mods:dateAccessioned encoding="iso8601">2013-05-29T10:50:33Z</mods:dateAccessioned>
</mods:extension>
<mods:extension>
<mods:dateAvailable encoding="iso8601">2013-05-29T10:50:33Z</mods:dateAvailable>
</mods:extension>
<mods:originInfo>
<mods:dateIssued encoding="iso8601">2013-02-08</mods:dateIssued>
</mods:originInfo>
<mods:identifier type="uri">http://hdl.handle.net/10803/113431</mods:identifier>
<mods:abstract>La societat del coneixement està marcada pel creixent desenvolupament de les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC), que està provocant un canvi profund en tots els àmbits. Per això, cal proporcionar a la població eines i recursos que li permetin assolir una ciutadania competent. Davant d’aquesta situació la universitat ha d’assolir el repte de formar la societat en la utilització avançada de les TIC i en la gestió de la informació. La competència digital implica la posada en marxa de coneixements, habilitats, capacitats i actituds amb l’objectiu de gestionar la informació digital i ser-ne capaç de prendre decisions que permetin resoldre problemes plantejats al llarg de la vida. L’objectiu d’aquesta tesi doctoral és construir una definició de competència digital que ens permeti dissenyar, desenvolupar i validar un instrument que acrediti la competència digital a la universitat. Amb aquest propòsit s’han realitzat tres fases: (1) a partir d’un estudi d’anàlisi descriptiva i comparativa entre els estàndards, els models, les propostes curriculars i les eines d’acreditació publicades per les institucions reconegudes a nivell internacional, s’ha dissenyat la pròpia definició de competència digital; (2) a partir de la definició i de la concreció de les dimensions de la competència digital, s’ha dissenyat i validat internament la rúbrica; i (3) a la tercera fase de la investigació, s’aplica la rúbrica en dos casos de formació universitària en què es treballa la competència digital comprovant la validesa externa de l’eina. Per últim, com a conseqüència de l’experiència adquirida en el procés d’investigació a través de l’estudi de diferents projectes i el contacte amb altres investigadors, aportem una proposta formativa en competència digital amb l’objectiu de desenvolupar i acreditar la competència digital en els estudis de Bàtxelor de la Universitat d’Andorra.</mods:abstract>
<mods:abstract>The knowledge society is marked by the growing development of ICT (Information and Communication Technologies), which is causing a deep change in all social domains. It is necessary to provide this current society with tools and resources that enables us to become responsible citizens. The university assumes the challenge of training this society in the advanced use of ICT as well as in information management. Digital competence involves the implementation of knowledge, skills, abilities and attitudes in order to manage digital information and be able to make decisions to solve problems throughout life. The aim of this doctoral work is to adopt a digital competence definition to design a tool that will allow us to certify digital competence at university. For this purpose three phases have been carried out: (1) we have designed our own digital competence definition based on a study of descriptive and comparative analysis between standard models, curriculum proposals and accreditation tools issued by international recognized institutions, (2) from the definition and specification of the dimensions of digital competence, we have designed and validated a rubric to certify digital competence and (3) in the third phase of the research, the rubric is applied in two cases of university education to work on digital competence by checking the external validity of the tool. Finally, as a result of experience gained in the research process through the study of different projects and contact with other researchers, we provide training in technology management in order to develop and accreditation of digital competence in Bachelor studies at the University of Andorra.</mods:abstract>
<mods:language>
<mods:languageTerm authority="rfc3066">cat</mods:languageTerm>
</mods:language>
<mods:subject>
<mods:topic>Competència digital</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Espai Europeu d'Ensenyament Superior (EEES)</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Avaluació</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Rúbrica</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Alfabetització informacional</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Alfabetització tecnològica</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Alfabetització multimèdia</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Alfabetització comunicativa</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Acreditació</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Tecnologia educativa</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Ensenyament superior</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Digital competence</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>European Higher Education Area (EHEA)</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Assessment</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Rubric</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Information literacy</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Computer literacy</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Media literacy</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Communication literacy</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Accreditation</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Educational Technology</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Higher education</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:titleInfo>
<mods:title>La competència digital a la Universitat</mods:title>
</mods:titleInfo>
<mods:genre>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis info:eu-repo/semantics/publishedVersion</mods:genre>
</mods:mods>
</xmlData>
</mdWrap>
</dmdSec>
<amdSec ID="FO_10803_113431_1">
<techMD ID="TECH_O_10803_113431_1">
<mdWrap MDTYPE="PREMIS">
<xmlData schemaLocation="http://www.loc.gov/standards/premis http://www.loc.gov/standards/premis/PREMIS-v1-0.xsd">
<premis:premis>
<premis:object>
<premis:objectIdentifier>
<premis:objectIdentifierType>URL</premis:objectIdentifierType>
<premis:objectIdentifierValue>https://www.tdx.cat/bitstream/10803/113431/1/LARRAZTesiDoctoralUdA.pdf</premis:objectIdentifierValue>
</premis:objectIdentifier>
<premis:objectCategory>File</premis:objectCategory>
<premis:objectCharacteristics>
<premis:fixity>
<premis:messageDigestAlgorithm>MD5</premis:messageDigestAlgorithm>
<premis:messageDigest>6a6d48e1db73372ac385888d97cd45a9</premis:messageDigest>
</premis:fixity>
<premis:size>12883809</premis:size>
<premis:format>
<premis:formatDesignation>
<premis:formatName>application/pdf</premis:formatName>
</premis:formatDesignation>
</premis:format>
</premis:objectCharacteristics>
<premis:originalName>LARRAZTesiDoctoralUdA.pdf</premis:originalName>
</premis:object>
</premis:premis>
</xmlData>
</mdWrap>
</techMD>
</amdSec>
<amdSec ID="FT_10803_113431_2">
<techMD ID="TECH_T_10803_113431_2">
<mdWrap MDTYPE="PREMIS">
<xmlData schemaLocation="http://www.loc.gov/standards/premis http://www.loc.gov/standards/premis/PREMIS-v1-0.xsd">
<premis:premis>
<premis:object>
<premis:objectIdentifier>
<premis:objectIdentifierType>URL</premis:objectIdentifierType>
<premis:objectIdentifierValue>https://www.tdx.cat/bitstream/10803/113431/2/LARRAZTesiDoctoralUdA.pdf.txt</premis:objectIdentifierValue>
</premis:objectIdentifier>
<premis:objectCategory>File</premis:objectCategory>
<premis:objectCharacteristics>
<premis:fixity>
<premis:messageDigestAlgorithm>MD5</premis:messageDigestAlgorithm>
<premis:messageDigest>5017c61021c00b79f3076adabb095c2b</premis:messageDigest>
</premis:fixity>
<premis:size>626116</premis:size>
<premis:format>
<premis:formatDesignation>
<premis:formatName>text/plain</premis:formatName>
</premis:formatDesignation>
</premis:format>
</premis:objectCharacteristics>
<premis:originalName>LARRAZTesiDoctoralUdA.pdf.txt</premis:originalName>
</premis:object>
</premis:premis>
</xmlData>
</mdWrap>
</techMD>
</amdSec>
<fileSec>
<fileGrp USE="ORIGINAL">
<file ADMID="FO_10803_113431_1" CHECKSUM="6a6d48e1db73372ac385888d97cd45a9" CHECKSUMTYPE="MD5" GROUPID="GROUP_BITSTREAM_10803_113431_1" ID="BITSTREAM_ORIGINAL_10803_113431_1" MIMETYPE="application/pdf" SEQ="1" SIZE="12883809">
</file>
</fileGrp>
<fileGrp USE="TEXT">
<file ADMID="FT_10803_113431_2" CHECKSUM="5017c61021c00b79f3076adabb095c2b" CHECKSUMTYPE="MD5" GROUPID="GROUP_BITSTREAM_10803_113431_2" ID="BITSTREAM_TEXT_10803_113431_2" MIMETYPE="text/plain" SEQ="2" SIZE="626116">
</file>
</fileGrp>
</fileSec>
<structMap LABEL="DSpace Object" TYPE="LOGICAL">
<div ADMID="DMD_10803_113431" TYPE="DSpace Object Contents">
<div TYPE="DSpace BITSTREAM">
</div>
</div>
</structMap>
</mets>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<mods:mods schemaLocation="http://www.loc.gov/mods/v3 http://www.loc.gov/standards/mods/v3/mods-3-1.xsd">
<mods:name>
<mods:namePart>Larraz, Virginia</mods:namePart>
</mods:name>
<mods:extension>
<mods:dateAvailable encoding="iso8601">2013-05-29T10:50:33Z</mods:dateAvailable>
</mods:extension>
<mods:extension>
<mods:dateAccessioned encoding="iso8601">2013-05-29T10:50:33Z</mods:dateAccessioned>
</mods:extension>
<mods:originInfo>
<mods:dateIssued encoding="iso8601">2013-02-08</mods:dateIssued>
</mods:originInfo>
<mods:identifier type="uri">http://hdl.handle.net/10803/113431</mods:identifier>
<mods:abstract>La societat del coneixement està marcada pel creixent desenvolupament de les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC), que està provocant un canvi profund en tots els àmbits. Per això, cal proporcionar a la població eines i recursos que li permetin assolir una ciutadania competent. Davant d’aquesta situació la universitat ha d’assolir el repte de formar la societat en la utilització avançada de les TIC i en la gestió de la informació. La competència digital implica la posada en marxa de coneixements, habilitats, capacitats i actituds amb l’objectiu de gestionar la informació digital i ser-ne capaç de prendre decisions que permetin resoldre problemes plantejats al llarg de la vida. L’objectiu d’aquesta tesi doctoral és construir una definició de competència digital que ens permeti dissenyar, desenvolupar i validar un instrument que acrediti la competència digital a la universitat. Amb aquest propòsit s’han realitzat tres fases: (1) a partir d’un estudi d’anàlisi descriptiva i comparativa entre els estàndards, els models, les propostes curriculars i les eines d’acreditació publicades per les institucions reconegudes a nivell internacional, s’ha dissenyat la pròpia definició de competència digital; (2) a partir de la definició i de la concreció de les dimensions de la competència digital, s’ha dissenyat i validat internament la rúbrica; i (3) a la tercera fase de la investigació, s’aplica la rúbrica en dos casos de formació universitària en què es treballa la competència digital comprovant la validesa externa de l’eina. Per últim, com a conseqüència de l’experiència adquirida en el procés d’investigació a través de l’estudi de diferents projectes i el contacte amb altres investigadors, aportem una proposta formativa en competència digital amb l’objectiu de desenvolupar i acreditar la competència digital en els estudis de Bàtxelor de la Universitat d’Andorra.</mods:abstract>
<mods:abstract>The knowledge society is marked by the growing development of ICT (Information and Communication Technologies), which is causing a deep change in all social domains. It is necessary to provide this current society with tools and resources that enables us to become responsible citizens. The university assumes the challenge of training this society in the advanced use of ICT as well as in information management. Digital competence involves the implementation of knowledge, skills, abilities and attitudes in order to manage digital information and be able to make decisions to solve problems throughout life. The aim of this doctoral work is to adopt a digital competence definition to design a tool that will allow us to certify digital competence at university. For this purpose three phases have been carried out: (1) we have designed our own digital competence definition based on a study of descriptive and comparative analysis between standard models, curriculum proposals and accreditation tools issued by international recognized institutions, (2) from the definition and specification of the dimensions of digital competence, we have designed and validated a rubric to certify digital competence and (3) in the third phase of the research, the rubric is applied in two cases of university education to work on digital competence by checking the external validity of the tool. Finally, as a result of experience gained in the research process through the study of different projects and contact with other researchers, we provide training in technology management in order to develop and accreditation of digital competence in Bachelor studies at the University of Andorra.</mods:abstract>
<mods:language>
<mods:languageTerm>cat</mods:languageTerm>
</mods:language>
<mods:accessCondition type="useAndReproduction">L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/es/</mods:accessCondition>
<mods:accessCondition type="useAndReproduction">info:eu-repo/semantics/openAccess</mods:accessCondition>
<mods:subject>
<mods:topic>Competència digital</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Espai Europeu d'Ensenyament Superior (EEES)</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Avaluació</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Rúbrica</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Alfabetització informacional</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Alfabetització tecnològica</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Alfabetització multimèdia</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Alfabetització comunicativa</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Acreditació</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Tecnologia educativa</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Ensenyament superior</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Digital competence</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>European Higher Education Area (EHEA)</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Assessment</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Rubric</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Information literacy</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Computer literacy</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Media literacy</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Communication literacy</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Accreditation</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Educational Technology</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Higher education</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:titleInfo>
<mods:title>La competència digital a la Universitat</mods:title>
</mods:titleInfo>
<mods:genre>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</mods:genre>
<mods:genre>info:eu-repo/semantics/publishedVersion</mods:genre>
</mods:mods>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<oaire:record schemaLocation="http://namespaceopenaire.eu/schema/oaire/">
<dc:title>La competència digital a la Universitat</dc:title>
<datacite:creator>
<datacite:creatorName>Larraz, Virginia</datacite:creatorName>
</datacite:creator>
<datacite:contributor>vlarraz@uda.ad</datacite:contributor>
<datacite:contributor>true</datacite:contributor>
<datacite:contributor>Espuny Vidal, Cinta</datacite:contributor>
<datacite:contributor>Gisbert Cervera, Mercè</datacite:contributor>
<datacite:contributor>true</datacite:contributor>
<dc:subject>Competència digital</dc:subject>
<dc:subject>Espai Europeu d'Ensenyament Superior (EEES)</dc:subject>
<dc:subject>Avaluació</dc:subject>
<dc:subject>Rúbrica</dc:subject>
<dc:subject>Alfabetització informacional</dc:subject>
<dc:subject>Alfabetització tecnològica</dc:subject>
<dc:subject>Alfabetització multimèdia</dc:subject>
<dc:subject>Alfabetització comunicativa</dc:subject>
<dc:subject>Acreditació</dc:subject>
<dc:subject>Tecnologia educativa</dc:subject>
<dc:subject>Ensenyament superior</dc:subject>
<dc:subject>Digital competence</dc:subject>
<dc:subject>European Higher Education Area (EHEA)</dc:subject>
<dc:subject>Assessment</dc:subject>
<dc:subject>Rubric</dc:subject>
<dc:subject>Information literacy</dc:subject>
<dc:subject>Computer literacy</dc:subject>
<dc:subject>Media literacy</dc:subject>
<dc:subject>Communication literacy</dc:subject>
<dc:subject>Accreditation</dc:subject>
<dc:subject>Educational Technology</dc:subject>
<dc:subject>Higher education</dc:subject>
<dc:subject>Ciències de l'educació / Educational Sciences</dc:subject>
<dc:subject>378</dc:subject>
<dc:description>La societat del coneixement està marcada pel creixent desenvolupament de les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC), que està provocant un canvi profund en tots els àmbits. Per això, cal proporcionar a la població eines i recursos que li permetin assolir una ciutadania competent. Davant d’aquesta situació la universitat ha d’assolir el repte de formar la societat en la utilització avançada de les TIC i en la gestió de la informació. La competència digital implica la posada en marxa de coneixements, habilitats, capacitats i actituds amb l’objectiu de gestionar la informació digital i ser-ne capaç de prendre decisions que permetin resoldre problemes plantejats al llarg de la vida. L’objectiu d’aquesta tesi doctoral és construir una definició de competència digital que ens permeti dissenyar, desenvolupar i validar un instrument que acrediti la competència digital a la universitat. Amb aquest propòsit s’han realitzat tres fases: (1) a partir d’un estudi d’anàlisi descriptiva i comparativa entre els estàndards, els models, les propostes curriculars i les eines d’acreditació publicades per les institucions reconegudes a nivell internacional, s’ha dissenyat la pròpia definició de competència digital; (2) a partir de la definició i de la concreció de les dimensions de la competència digital, s’ha dissenyat i validat internament la rúbrica; i (3) a la tercera fase de la investigació, s’aplica la rúbrica en dos casos de formació universitària en què es treballa la competència digital comprovant la validesa externa de l’eina. Per últim, com a conseqüència de l’experiència adquirida en el procés d’investigació a través de l’estudi de diferents projectes i el contacte amb altres investigadors, aportem una proposta formativa en competència digital amb l’objectiu de desenvolupar i acreditar la competència digital en els estudis de Bàtxelor de la Universitat d’Andorra.</dc:description>
<dc:description>The knowledge society is marked by the growing development of ICT (Information and Communication Technologies), which is causing a deep change in all social domains. It is necessary to provide this current society with tools and resources that enables us to become responsible citizens. The university assumes the challenge of training this society in the advanced use of ICT as well as in information management. Digital competence involves the implementation of knowledge, skills, abilities and attitudes in order to manage digital information and be able to make decisions to solve problems throughout life. The aim of this doctoral work is to adopt a digital competence definition to design a tool that will allow us to certify digital competence at university. For this purpose three phases have been carried out: (1) we have designed our own digital competence definition based on a study of descriptive and comparative analysis between standard models, curriculum proposals and accreditation tools issued by international recognized institutions, (2) from the definition and specification of the dimensions of digital competence, we have designed and validated a rubric to certify digital competence and (3) in the third phase of the research, the rubric is applied in two cases of university education to work on digital competence by checking the external validity of the tool. Finally, as a result of experience gained in the research process through the study of different projects and contact with other researchers, we provide training in technology management in order to develop and accreditation of digital competence in Bachelor studies at the University of Andorra.</dc:description>
<dc:date>2013-05-29T10:50:33Z</dc:date>
<dc:date>2013-05-29T10:50:33Z</dc:date>
<dc:date>2013-02-08</dc:date>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</dc:type>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/publishedVersion</dc:type>
<datacite:alternateIdentifier>http://hdl.handle.net/10803/113431</datacite:alternateIdentifier>
<dc:language>cat</dc:language>
<dc:rights>L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/es/</dc:rights>
<dc:rights>info:eu-repo/semantics/openAccess</dc:rights>
<dc:format>313 p.</dc:format>
<dc:format>application/pdf</dc:format>
<dc:format>application/pdf</dc:format>
<dc:publisher>Universitat d'Andorra</dc:publisher>
<dc:publisher>Universitat d'Andorra</dc:publisher>
<dc:source>TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</dc:source>
<oaire:file>https://www.tdx.cat/bitstream/10803/113431/1/LARRAZTesiDoctoralUdA.pdf</oaire:file>
</oaire:record>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<atom:entry schemaLocation="http://www.w3.org/2005/Atom http://www.kbcafe.com/rss/atom.xsd.xml">
<atom:id>http://hdl.handle.net/10803/113431/ore.xml</atom:id>
<atom:published>2013-05-29T10:50:33Z</atom:published>
<atom:updated>2013-05-29T10:50:33Z</atom:updated>
<atom:source>
<atom:generator>TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</atom:generator>
</atom:source>
<atom:title>La competència digital a la Universitat</atom:title>
<atom:author>
<atom:name>Larraz, Virginia</atom:name>
</atom:author>
<oreatom:triples>
<rdf:Description about="http://hdl.handle.net/10803/113431/ore.xml#atom">
<dcterms:modified>2013-05-29T10:50:33Z</dcterms:modified>
</rdf:Description>
<rdf:Description about="https://www.tdx.cat/bitstream/10803/113431/1/LARRAZTesiDoctoralUdA.pdf">
<dcterms:description>ORIGINAL</dcterms:description>
</rdf:Description>
<rdf:Description about="https://www.tdx.cat/bitstream/10803/113431/2/LARRAZTesiDoctoralUdA.pdf.txt">
<dcterms:description>TEXT</dcterms:description>
</rdf:Description>
<rdf:Description about="https://www.tdx.cat/bitstream/10803/113431/3/LARRAZTesiDoctoralUdA.pdf.xml">
<dcterms:description>MEDIA_DOCUMENT</dcterms:description>
</rdf:Description>
</oreatom:triples>
</atom:entry>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<qdc:qualifieddc schemaLocation="http://purl.org/dc/elements/1.1/ http://dublincore.org/schemas/xmls/qdc/2006/01/06/dc.xsd http://purl.org/dc/terms/ http://dublincore.org/schemas/xmls/qdc/2006/01/06/dcterms.xsd http://dspace.org/qualifieddc/ http://www.ukoln.ac.uk/metadata/dcmi/xmlschema/qualifieddc.xsd">
<dc:title>La competència digital a la Universitat</dc:title>
<dc:creator>Larraz, Virginia</dc:creator>
<dc:contributor>Espuny Vidal, Cinta</dc:contributor>
<dc:contributor>Gisbert Cervera, Mercè</dc:contributor>
<dc:subject>Competència digital</dc:subject>
<dc:subject>Espai Europeu d'Ensenyament Superior (EEES)</dc:subject>
<dc:subject>Avaluació</dc:subject>
<dc:subject>Rúbrica</dc:subject>
<dc:subject>Alfabetització informacional</dc:subject>
<dc:subject>Alfabetització tecnològica</dc:subject>
<dc:subject>Alfabetització multimèdia</dc:subject>
<dc:subject>Alfabetització comunicativa</dc:subject>
<dc:subject>Acreditació</dc:subject>
<dc:subject>Tecnologia educativa</dc:subject>
<dc:subject>Ensenyament superior</dc:subject>
<dc:subject>Digital competence</dc:subject>
<dc:subject>European Higher Education Area (EHEA)</dc:subject>
<dc:subject>Assessment</dc:subject>
<dc:subject>Rubric</dc:subject>
<dc:subject>Information literacy</dc:subject>
<dc:subject>Computer literacy</dc:subject>
<dc:subject>Media literacy</dc:subject>
<dc:subject>Communication literacy</dc:subject>
<dc:subject>Accreditation</dc:subject>
<dc:subject>Educational Technology</dc:subject>
<dc:subject>Higher education</dc:subject>
<dcterms:abstract>La societat del coneixement està marcada pel creixent desenvolupament de les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC), que està provocant un canvi profund en tots els àmbits. Per això, cal proporcionar a la població eines i recursos que li permetin assolir una ciutadania competent. Davant d’aquesta situació la universitat ha d’assolir el repte de formar la societat en la utilització avançada de les TIC i en la gestió de la informació. La competència digital implica la posada en marxa de coneixements, habilitats, capacitats i actituds amb l’objectiu de gestionar la informació digital i ser-ne capaç de prendre decisions que permetin resoldre problemes plantejats al llarg de la vida. L’objectiu d’aquesta tesi doctoral és construir una definició de competència digital que ens permeti dissenyar, desenvolupar i validar un instrument que acrediti la competència digital a la universitat. Amb aquest propòsit s’han realitzat tres fases: (1) a partir d’un estudi d’anàlisi descriptiva i comparativa entre els estàndards, els models, les propostes curriculars i les eines d’acreditació publicades per les institucions reconegudes a nivell internacional, s’ha dissenyat la pròpia definició de competència digital; (2) a partir de la definició i de la concreció de les dimensions de la competència digital, s’ha dissenyat i validat internament la rúbrica; i (3) a la tercera fase de la investigació, s’aplica la rúbrica en dos casos de formació universitària en què es treballa la competència digital comprovant la validesa externa de l’eina. Per últim, com a conseqüència de l’experiència adquirida en el procés d’investigació a través de l’estudi de diferents projectes i el contacte amb altres investigadors, aportem una proposta formativa en competència digital amb l’objectiu de desenvolupar i acreditar la competència digital en els estudis de Bàtxelor de la Universitat d’Andorra.</dcterms:abstract>
<dcterms:abstract>The knowledge society is marked by the growing development of ICT (Information and Communication Technologies), which is causing a deep change in all social domains. It is necessary to provide this current society with tools and resources that enables us to become responsible citizens. The university assumes the challenge of training this society in the advanced use of ICT as well as in information management. Digital competence involves the implementation of knowledge, skills, abilities and attitudes in order to manage digital information and be able to make decisions to solve problems throughout life. The aim of this doctoral work is to adopt a digital competence definition to design a tool that will allow us to certify digital competence at university. For this purpose three phases have been carried out: (1) we have designed our own digital competence definition based on a study of descriptive and comparative analysis between standard models, curriculum proposals and accreditation tools issued by international recognized institutions, (2) from the definition and specification of the dimensions of digital competence, we have designed and validated a rubric to certify digital competence and (3) in the third phase of the research, the rubric is applied in two cases of university education to work on digital competence by checking the external validity of the tool. Finally, as a result of experience gained in the research process through the study of different projects and contact with other researchers, we provide training in technology management in order to develop and accreditation of digital competence in Bachelor studies at the University of Andorra.</dcterms:abstract>
<dcterms:dateAccepted>2013-05-29T10:50:33Z</dcterms:dateAccepted>
<dcterms:available>2013-05-29T10:50:33Z</dcterms:available>
<dcterms:created>2013-05-29T10:50:33Z</dcterms:created>
<dcterms:issued>2013-02-08</dcterms:issued>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</dc:type>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/publishedVersion</dc:type>
<dc:identifier>http://hdl.handle.net/10803/113431</dc:identifier>
<dc:language>cat</dc:language>
<dc:rights>L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/es/</dc:rights>
<dc:rights>info:eu-repo/semantics/openAccess</dc:rights>
<dc:publisher>Universitat d'Andorra</dc:publisher>
<dc:publisher>Universitat d'Andorra</dc:publisher>
<dc:source>TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</dc:source>
</qdc:qualifieddc>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<rdf:RDF schemaLocation="http://www.openarchives.org/OAI/2.0/rdf/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/rdf.xsd">
<ow:Publication about="oai:www.tdx.cat:10803/113431">
<dc:title>La competència digital a la Universitat</dc:title>
<dc:creator>Larraz, Virginia</dc:creator>
<dc:contributor>vlarraz@uda.ad</dc:contributor>
<dc:contributor>true</dc:contributor>
<dc:contributor>Espuny Vidal, Cinta</dc:contributor>
<dc:contributor>Gisbert Cervera, Mercè</dc:contributor>
<dc:contributor>true</dc:contributor>
<dc:subject>Competència digital</dc:subject>
<dc:subject>Espai Europeu d'Ensenyament Superior (EEES)</dc:subject>
<dc:subject>Avaluació</dc:subject>
<dc:subject>Rúbrica</dc:subject>
<dc:subject>Alfabetització informacional</dc:subject>
<dc:subject>Alfabetització tecnològica</dc:subject>
<dc:subject>Alfabetització multimèdia</dc:subject>
<dc:subject>Alfabetització comunicativa</dc:subject>
<dc:subject>Acreditació</dc:subject>
<dc:subject>Tecnologia educativa</dc:subject>
<dc:subject>Ensenyament superior</dc:subject>
<dc:subject>Digital competence</dc:subject>
<dc:subject>European Higher Education Area (EHEA)</dc:subject>
<dc:subject>Assessment</dc:subject>
<dc:subject>Rubric</dc:subject>
<dc:subject>Information literacy</dc:subject>
<dc:subject>Computer literacy</dc:subject>
<dc:subject>Media literacy</dc:subject>
<dc:subject>Communication literacy</dc:subject>
<dc:subject>Accreditation</dc:subject>
<dc:subject>Educational Technology</dc:subject>
<dc:subject>Higher education</dc:subject>
<dc:description>La societat del coneixement està marcada pel creixent desenvolupament de les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC), que està provocant un canvi profund en tots els àmbits. Per això, cal proporcionar a la població eines i recursos que li permetin assolir una ciutadania competent. Davant d’aquesta situació la universitat ha d’assolir el repte de formar la societat en la utilització avançada de les TIC i en la gestió de la informació. La competència digital implica la posada en marxa de coneixements, habilitats, capacitats i actituds amb l’objectiu de gestionar la informació digital i ser-ne capaç de prendre decisions que permetin resoldre problemes plantejats al llarg de la vida. L’objectiu d’aquesta tesi doctoral és construir una definició de competència digital que ens permeti dissenyar, desenvolupar i validar un instrument que acrediti la competència digital a la universitat. Amb aquest propòsit s’han realitzat tres fases: (1) a partir d’un estudi d’anàlisi descriptiva i comparativa entre els estàndards, els models, les propostes curriculars i les eines d’acreditació publicades per les institucions reconegudes a nivell internacional, s’ha dissenyat la pròpia definició de competència digital; (2) a partir de la definició i de la concreció de les dimensions de la competència digital, s’ha dissenyat i validat internament la rúbrica; i (3) a la tercera fase de la investigació, s’aplica la rúbrica en dos casos de formació universitària en què es treballa la competència digital comprovant la validesa externa de l’eina. Per últim, com a conseqüència de l’experiència adquirida en el procés d’investigació a través de l’estudi de diferents projectes i el contacte amb altres investigadors, aportem una proposta formativa en competència digital amb l’objectiu de desenvolupar i acreditar la competència digital en els estudis de Bàtxelor de la Universitat d’Andorra.</dc:description>
<dc:description>The knowledge society is marked by the growing development of ICT (Information and Communication Technologies), which is causing a deep change in all social domains. It is necessary to provide this current society with tools and resources that enables us to become responsible citizens. The university assumes the challenge of training this society in the advanced use of ICT as well as in information management. Digital competence involves the implementation of knowledge, skills, abilities and attitudes in order to manage digital information and be able to make decisions to solve problems throughout life. The aim of this doctoral work is to adopt a digital competence definition to design a tool that will allow us to certify digital competence at university. For this purpose three phases have been carried out: (1) we have designed our own digital competence definition based on a study of descriptive and comparative analysis between standard models, curriculum proposals and accreditation tools issued by international recognized institutions, (2) from the definition and specification of the dimensions of digital competence, we have designed and validated a rubric to certify digital competence and (3) in the third phase of the research, the rubric is applied in two cases of university education to work on digital competence by checking the external validity of the tool. Finally, as a result of experience gained in the research process through the study of different projects and contact with other researchers, we provide training in technology management in order to develop and accreditation of digital competence in Bachelor studies at the University of Andorra.</dc:description>
<dc:date>2013-05-29T10:50:33Z</dc:date>
<dc:date>2013-05-29T10:50:33Z</dc:date>
<dc:date>2013-02-08</dc:date>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</dc:type>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/publishedVersion</dc:type>
<dc:identifier>http://hdl.handle.net/10803/113431</dc:identifier>
<dc:language>cat</dc:language>
<dc:rights>L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/es/</dc:rights>
<dc:rights>info:eu-repo/semantics/openAccess</dc:rights>
<dc:publisher>Universitat d'Andorra</dc:publisher>
<dc:publisher>Universitat d'Andorra</dc:publisher>
<dc:source>TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</dc:source>
</ow:Publication>
</rdf:RDF>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<uketd_dc:uketddc schemaLocation="http://naca.central.cranfield.ac.uk/ethos-oai/2.0/ http://naca.central.cranfield.ac.uk/ethos-oai/2.0/uketd_dc.xsd">
<dc:title>La competència digital a la Universitat</dc:title>
<dc:creator>Larraz, Virginia</dc:creator>
<dcterms:abstract>La societat del coneixement està marcada pel creixent desenvolupament de les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC), que està provocant un canvi profund en tots els àmbits. Per això, cal proporcionar a la població eines i recursos que li permetin assolir una ciutadania competent. Davant d’aquesta situació la universitat ha d’assolir el repte de formar la societat en la utilització avançada de les TIC i en la gestió de la informació. La competència digital implica la posada en marxa de coneixements, habilitats, capacitats i actituds amb l’objectiu de gestionar la informació digital i ser-ne capaç de prendre decisions que permetin resoldre problemes plantejats al llarg de la vida. L’objectiu d’aquesta tesi doctoral és construir una definició de competència digital que ens permeti dissenyar, desenvolupar i validar un instrument que acrediti la competència digital a la universitat. Amb aquest propòsit s’han realitzat tres fases: (1) a partir d’un estudi d’anàlisi descriptiva i comparativa entre els estàndards, els models, les propostes curriculars i les eines d’acreditació publicades per les institucions reconegudes a nivell internacional, s’ha dissenyat la pròpia definició de competència digital; (2) a partir de la definició i de la concreció de les dimensions de la competència digital, s’ha dissenyat i validat internament la rúbrica; i (3) a la tercera fase de la investigació, s’aplica la rúbrica en dos casos de formació universitària en què es treballa la competència digital comprovant la validesa externa de l’eina. Per últim, com a conseqüència de l’experiència adquirida en el procés d’investigació a través de l’estudi de diferents projectes i el contacte amb altres investigadors, aportem una proposta formativa en competència digital amb l’objectiu de desenvolupar i acreditar la competència digital en els estudis de Bàtxelor de la Universitat d’Andorra.</dcterms:abstract>
<dcterms:abstract>The knowledge society is marked by the growing development of ICT (Information and Communication Technologies), which is causing a deep change in all social domains. It is necessary to provide this current society with tools and resources that enables us to become responsible citizens. The university assumes the challenge of training this society in the advanced use of ICT as well as in information management. Digital competence involves the implementation of knowledge, skills, abilities and attitudes in order to manage digital information and be able to make decisions to solve problems throughout life. The aim of this doctoral work is to adopt a digital competence definition to design a tool that will allow us to certify digital competence at university. For this purpose three phases have been carried out: (1) we have designed our own digital competence definition based on a study of descriptive and comparative analysis between standard models, curriculum proposals and accreditation tools issued by international recognized institutions, (2) from the definition and specification of the dimensions of digital competence, we have designed and validated a rubric to certify digital competence and (3) in the third phase of the research, the rubric is applied in two cases of university education to work on digital competence by checking the external validity of the tool. Finally, as a result of experience gained in the research process through the study of different projects and contact with other researchers, we provide training in technology management in order to develop and accreditation of digital competence in Bachelor studies at the University of Andorra.</dcterms:abstract>
<uketdterms:institution>Universitat d'Andorra</uketdterms:institution>
<uketdterms:institution>Universitat d'Andorra</uketdterms:institution>
<dcterms:issued>2013-02-08</dcterms:issued>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</dc:type>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/publishedVersion</dc:type>
<dc:language type="dcterms:ISO639-2">cat</dc:language>
<dcterms:isReferencedBy>http://hdl.handle.net/10803/113431</dcterms:isReferencedBy>
<dc:identifier type="dcterms:URI">https://www.tdx.cat/bitstream/10803/113431/1/LARRAZTesiDoctoralUdA.pdf</dc:identifier>
<uketdterms:checksum type="uketdterms:MD5">6a6d48e1db73372ac385888d97cd45a9</uketdterms:checksum>
<dcterms:hasFormat>https://www.tdx.cat/bitstream/10803/113431/2/LARRAZTesiDoctoralUdA.pdf.txt</dcterms:hasFormat>
<uketdterms:checksum type="uketdterms:MD5">5017c61021c00b79f3076adabb095c2b</uketdterms:checksum>
<uketdterms:embargodate>cap</uketdterms:embargodate>
<dc:subject>Competència digital</dc:subject>
<dc:subject>Espai Europeu d'Ensenyament Superior (EEES)</dc:subject>
<dc:subject>Avaluació</dc:subject>
<dc:subject>Rúbrica</dc:subject>
<dc:subject>Alfabetització informacional</dc:subject>
<dc:subject>Alfabetització tecnològica</dc:subject>
<dc:subject>Alfabetització multimèdia</dc:subject>
<dc:subject>Alfabetització comunicativa</dc:subject>
<dc:subject>Acreditació</dc:subject>
<dc:subject>Tecnologia educativa</dc:subject>
<dc:subject>Ensenyament superior</dc:subject>
<dc:subject>Digital competence</dc:subject>
<dc:subject>European Higher Education Area (EHEA)</dc:subject>
<dc:subject>Assessment</dc:subject>
<dc:subject>Rubric</dc:subject>
<dc:subject>Information literacy</dc:subject>
<dc:subject>Computer literacy</dc:subject>
<dc:subject>Media literacy</dc:subject>
<dc:subject>Communication literacy</dc:subject>
<dc:subject>Accreditation</dc:subject>
<dc:subject>Educational Technology</dc:subject>
<dc:subject>Higher education</dc:subject>
<dc:subject>Ciències de l'educació / Educational Sciences</dc:subject>
</uketd_dc:uketddc>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<metadata schemaLocation="http://www.lyncode.com/xoai http://www.lyncode.com/xsd/xoai.xsd">
<element name="dc">
<element name="contributor">
<element name="author">
<element name="none">
<field name="value">Larraz, Virginia</field>
<field name="authority">82253ad6-b127-4293-a00c-00a88738ec18</field>
<field name="confidence">600</field>
<field name="orcid_id">0000-0002-3983-2117</field>
</element>
</element>
<element name="authoremail">
<element name="none">
<field name="value">vlarraz@uda.ad</field>
</element>
</element>
<element name="authoremailshow">
<element name="none">
<field name="value">true</field>
</element>
</element>
<element name="director">
<element name="none">
<field name="value">Espuny Vidal, Cinta</field>
<field name="authority">34ca76c8-8fad-484a-a693-cd2b5a941639</field>
<field name="confidence">-1</field>
<field name="value">Gisbert Cervera, Mercè</field>
<field name="authority">15b4b35a-91e1-41b1-bb2e-eedc139aef3a</field>
<field name="confidence">-1</field>
</element>
</element>
<element name="authorsendemail">
<element name="none">
<field name="value">true</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="date">
<element name="accessioned">
<element name="none">
<field name="value">2013-05-29T10:50:33Z</field>
</element>
</element>
<element name="available">
<element name="none">
<field name="value">2013-05-29T10:50:33Z</field>
</element>
</element>
<element name="issued">
<element name="none">
<field name="value">2013-02-08</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="identifier">
<element name="uri">
<element name="none">
<field name="value">http://hdl.handle.net/10803/113431</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="description">
<element name="abstract">
<element name="cat">
<field name="value">La societat del coneixement està marcada pel creixent desenvolupament de les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC), que està provocant un canvi profund en tots els àmbits. Per això, cal proporcionar a la població eines i recursos que li permetin assolir una ciutadania competent. Davant d’aquesta situació la universitat ha d’assolir el repte de formar la societat en la utilització avançada de les TIC i en la gestió de la informació. La competència digital implica la posada en marxa de coneixements, habilitats, capacitats i actituds amb l’objectiu de gestionar la informació digital i ser-ne capaç de prendre decisions que permetin resoldre problemes plantejats al llarg de la vida. L’objectiu d’aquesta tesi doctoral és construir una definició de competència digital que ens permeti dissenyar, desenvolupar i validar un instrument que acrediti la competència digital a la universitat. Amb aquest propòsit s’han realitzat tres fases: (1) a partir d’un estudi d’anàlisi descriptiva i comparativa entre els estàndards, els models, les propostes curriculars i les eines d’acreditació publicades per les institucions reconegudes a nivell internacional, s’ha dissenyat la pròpia definició de competència digital; (2) a partir de la definició i de la concreció de les dimensions de la competència digital, s’ha dissenyat i validat internament la rúbrica; i (3) a la tercera fase de la investigació, s’aplica la rúbrica en dos casos de formació universitària en què es treballa la competència digital comprovant la validesa externa de l’eina. Per últim, com a conseqüència de l’experiència adquirida en el procés d’investigació a través de l’estudi de diferents projectes i el contacte amb altres investigadors, aportem una proposta formativa en competència digital amb l’objectiu de desenvolupar i acreditar la competència digital en els estudis de Bàtxelor de la Universitat d’Andorra.</field>
</element>
<element name="eng">
<field name="value">The knowledge society is marked by the growing development of ICT (Information and Communication Technologies), which is causing a deep change in all social domains. It is necessary to provide this current society with tools and resources that enables us to become responsible citizens. The university assumes the challenge of training this society in the advanced use of ICT as well as in information management. Digital competence involves the implementation of knowledge, skills, abilities and attitudes in order to manage digital information and be able to make decisions to solve problems throughout life. The aim of this doctoral work is to adopt a digital competence definition to design a tool that will allow us to certify digital competence at university. For this purpose three phases have been carried out: (1) we have designed our own digital competence definition based on a study of descriptive and comparative analysis between standard models, curriculum proposals and accreditation tools issued by international recognized institutions, (2) from the definition and specification of the dimensions of digital competence, we have designed and validated a rubric to certify digital competence and (3) in the third phase of the research, the rubric is applied in two cases of university education to work on digital competence by checking the external validity of the tool. Finally, as a result of experience gained in the research process through the study of different projects and contact with other researchers, we provide training in technology management in order to develop and accreditation of digital competence in Bachelor studies at the University of Andorra.</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="format">
<element name="extent">
<element name="none">
<field name="value">313 p.</field>
</element>
</element>
<element name="mimetype">
<element name="none">
<field name="value">application/pdf</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="language">
<element name="iso">
<element name="none">
<field name="value">cat</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="publisher">
<element name="none">
<field name="value">Universitat d'Andorra</field>
<field name="value">Universitat d'Andorra</field>
</element>
</element>
<element name="rights">
<element name="license">
<element name="none">
<field name="value">L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/es/</field>
</element>
</element>
<element name="accessLevel">
<element name="none">
<field name="value">info:eu-repo/semantics/openAccess</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="source">
<element name="none">
<field name="value">TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</field>
</element>
</element>
<element name="subject">
<element name="none">
<field name="value">Competència digital</field>
<field name="value">Espai Europeu d'Ensenyament Superior (EEES)</field>
<field name="value">Avaluació</field>
<field name="value">Rúbrica</field>
<field name="value">Alfabetització informacional</field>
<field name="value">Alfabetització tecnològica</field>
<field name="value">Alfabetització multimèdia</field>
<field name="value">Alfabetització comunicativa</field>
<field name="value">Acreditació</field>
<field name="value">Tecnologia educativa</field>
<field name="value">Ensenyament superior</field>
<field name="value">Digital competence</field>
<field name="value">European Higher Education Area (EHEA)</field>
<field name="value">Assessment</field>
<field name="value">Rubric</field>
<field name="value">Information literacy</field>
<field name="value">Computer literacy</field>
<field name="value">Media literacy</field>
<field name="value">Communication literacy</field>
<field name="value">Accreditation</field>
<field name="value">Educational Technology</field>
<field name="value">Higher education</field>
</element>
<element name="other">
<element name="none">
<field name="value">Ciències de l'educació / Educational Sciences</field>
</element>
</element>
<element name="udc">
<element name="cat">
<field name="value">378</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="title">
<element name="none">
<field name="value">La competència digital a la Universitat</field>
</element>
</element>
<element name="type">
<element name="none">
<field name="value">info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</field>
<field name="value">info:eu-repo/semantics/publishedVersion</field>
</element>
</element>
<element name="embargo">
<element name="terms">
<element name="none">
<field name="value">cap</field>
</element>
</element>
</element>
</element>
<element name="bundles">
<element name="bundle">
<field name="name">ORIGINAL</field>
<element name="bitstreams">
<element name="bitstream">
<field name="name">LARRAZTesiDoctoralUdA.pdf</field>
<field name="originalName">LARRAZTesiDoctoralUdA.pdf</field>
<field name="format">application/pdf</field>
<field name="size">12883809</field>
<field name="url">https://www.tdx.cat/bitstream/10803/113431/1/LARRAZTesiDoctoralUdA.pdf</field>
<field name="checksum">6a6d48e1db73372ac385888d97cd45a9</field>
<field name="checksumAlgorithm">MD5</field>
<field name="sid">1</field>
<field name="drm">open access</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="bundle">
<field name="name">TEXT</field>
<element name="bitstreams">
<element name="bitstream">
<field name="name">LARRAZTesiDoctoralUdA.pdf.txt</field>
<field name="originalName">LARRAZTesiDoctoralUdA.pdf.txt</field>
<field name="description">Extracted Text</field>
<field name="format">text/plain</field>
<field name="size">626116</field>
<field name="url">https://www.tdx.cat/bitstream/10803/113431/2/LARRAZTesiDoctoralUdA.pdf.txt</field>
<field name="checksum">5017c61021c00b79f3076adabb095c2b</field>
<field name="checksumAlgorithm">MD5</field>
<field name="sid">2</field>
<field name="drm">open access</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="bundle">
<field name="name">MEDIA_DOCUMENT</field>
<element name="bitstreams">
<element name="bitstream">
<field name="name">LARRAZTesiDoctoralUdA.pdf.xml</field>
<field name="originalName">LARRAZTesiDoctoralUdA.pdf.xml</field>
<field name="description">Document Consulta</field>
<field name="format">text/xml</field>
<field name="size">106</field>
<field name="url">https://www.tdx.cat/bitstream/10803/113431/3/LARRAZTesiDoctoralUdA.pdf.xml</field>
<field name="checksum">10531df157b143956495e4b9fef03d09</field>
<field name="checksumAlgorithm">MD5</field>
<field name="sid">3</field>
<field name="drm">open access</field>
</element>
</element>
</element>
</element>
<element name="others">
<field name="handle">10803/113431</field>
<field name="identifier">oai:www.tdx.cat:10803/113431</field>
<field name="lastModifyDate">2023-03-06 08:43:18.825</field>
<field name="drm">open access</field>
</element>
<element name="repository">
<field name="name">TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</field>
<field name="mail">pir@csuc.cat</field>
</element>
</metadata>