<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<oai_dc:dc schemaLocation="http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd">
<dc:title>El nivel competencial en la resolución de problemas matemáticos con los alumnos en TDAH</dc:title>
<dc:creator>Colom Torrens, Yolanda</dc:creator>
<dc:contributor>Rosich Sala, Núria</dc:contributor>
<dc:subject>TDHA</dc:subject>
<dc:subject>TIC</dc:subject>
<dc:subject>Competències</dc:subject>
<dc:subject>Resolució de problemes</dc:subject>
<dc:subject>ADHD</dc:subject>
<dc:subject>ICT</dc:subject>
<dc:subject>Competences</dc:subject>
<dc:subject>Solving problems</dc:subject>
<dc:subject>Ensenyament matemàtiques</dc:subject>
<dc:subject>373</dc:subject>
<dc:description>Aquest estudi s’ocupa de conèixer el nivell competencial matemàtic que tenen els alumnes de la Secundaria Obligatòria amb dèficit d’atenció i hiperactivitat (TDAH) en les aules heterogènies de les escoles andorranes, així com de les interaccions que es produeixen quan resolen els problemes amb material didàctic amb parella (alumne amb TDAH i sense). S’emmarca en dos àmbits de coneixement: el de pedagogia de la diversitat i el de l’educació matemàtica. Des de l’àmbit de la diversitat es fa el plantejament de l’equitat en el tractament de la resolució de problemes matemàtics en aules integrades. I des de l’educació matemàtica es descriu la resolució de activitats matemàtiques i els processos seguits per l’alumnat amb TDAH. Els resultats de la prova diagnòstica ens ha mostrat les poques competències matemàtiques en la resolució de problemes complexos d’aquests alumnes respecte als seus companys sense dèficit. I el treball per parelles cooperatives (alumne amb dèficit/sense) ens ha proporcionat una nova perspectiva de l’aprenentatge de les matemàtiques. Els resultats del taller matemàtic en tasques cooperatives de parella (amb dèficit/ sense) ha posat de relleu que la majoria dels problemes són capaços de resoldre’ls correctament. En aquest estudi també s’aporten elements claus que poden ajudar a la formació matemàtica d’aquest alumnat, als professors i famílies.</dc:description>
<dc:description>This study deals with the mathematical competence that compulsory secondary students, with attention deficit hyperactivity disorder ( ADHD), have, in heterogeneous classrooms of the Andorran schools, as well as the interactions that occur when solving problems using materials in pairs ( among students with and without ADHD ). It includes two areas of knowledge: the pedagogy of diversity and mathematical education. From the field of diversity we focus on the approach of equity in the treatment of solving mathematical problems in integrated classrooms. From the mathematical education we have described solving mathematical activities and processes followed by students with ADHD . The results of the diagnostic test have shown the few mathematical skills in solving complex problems of these students compared to their peers without deficit . Regarding cooperative work in pairs ( student deficit / no ) the results have provided a new perspective of learning mathematics. The results of the workshop on cooperative mathematical tasks in pairs ( deficit with / without ) have shown that most problems have been solved correctly . This study also gives key elements to help mathematical development to these students , teachers and families.</dc:description>
<dc:date>2015-10-08T10:45:31Z</dc:date>
<dc:date>2015-10-08T10:45:31Z</dc:date>
<dc:date>2015-10-02</dc:date>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</dc:type>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/publishedVersion</dc:type>
<dc:identifier>http://hdl.handle.net/10803/311974</dc:identifier>
<dc:identifier>TD-030-102473/201502</dc:identifier>
<dc:language>spa</dc:language>
<dc:rights>L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/es/</dc:rights>
<dc:rights>info:eu-repo/semantics/openAccess</dc:rights>
<dc:format>445 p.</dc:format>
<dc:format>application/pdf</dc:format>
<dc:format>application/pdf</dc:format>
<dc:publisher>Universitat d'Andorra</dc:publisher>
<dc:source>TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</dc:source>
</oai_dc:dc>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<dim:dim schemaLocation="http://www.dspace.org/xmlns/dspace/dim http://www.dspace.org/schema/dim.xsd">
<dim:field authority="174e41ea-72a1-4a1a-92de-4da863246fef" confidence="600" element="contributor" mdschema="dc" qualifier="author">Colom Torrens, Yolanda</dim:field>
<dim:field element="contributor" mdschema="dc" qualifier="authoremail">ycolom@uda.ad</dim:field>
<dim:field element="contributor" mdschema="dc" qualifier="authoremailshow">true</dim:field>
<dim:field authority="aa22d632-1d61-488d-9af9-795446a57b69" confidence="600" element="contributor" mdschema="dc" qualifier="director">Rosich Sala, Núria</dim:field>
<dim:field element="contributor" mdschema="dc" qualifier="authorsendemail">true</dim:field>
<dim:field element="date" mdschema="dc" qualifier="accessioned">2015-10-08T10:45:31Z</dim:field>
<dim:field element="date" mdschema="dc" qualifier="available">2015-10-08T10:45:31Z</dim:field>
<dim:field element="date" mdschema="dc" qualifier="issued">2015-10-02</dim:field>
<dim:field element="identifier" mdschema="dc" qualifier="uri">http://hdl.handle.net/10803/311974</dim:field>
<dim:field element="identifier" mdschema="dc" qualifier="dl">TD-030-102473/201502</dim:field>
<dim:field element="description" lang="cat" mdschema="dc" qualifier="abstract">Aquest estudi s’ocupa de conèixer el nivell competencial matemàtic que tenen els alumnes de la Secundaria Obligatòria amb dèficit d’atenció i hiperactivitat (TDAH) en les aules heterogènies de les escoles andorranes, així com de les interaccions que es produeixen quan resolen els problemes amb material didàctic amb parella (alumne amb TDAH i sense). S’emmarca en dos àmbits de coneixement: el de pedagogia de la diversitat i el de l’educació matemàtica. Des de l’àmbit de la diversitat es fa el plantejament de l’equitat en el tractament de la resolució de problemes matemàtics en aules integrades. I des de l’educació matemàtica es descriu la resolució de activitats matemàtiques i els processos seguits per l’alumnat amb TDAH. Els resultats de la prova diagnòstica ens ha mostrat les poques competències matemàtiques en la resolució de problemes complexos d’aquests alumnes respecte als seus companys sense dèficit. I el treball per parelles cooperatives (alumne amb dèficit/sense) ens ha proporcionat una nova perspectiva de l’aprenentatge de les matemàtiques. Els resultats del taller matemàtic en tasques cooperatives de parella (amb dèficit/ sense) ha posat de relleu que la majoria dels problemes són capaços de resoldre’ls correctament. En aquest estudi també s’aporten elements claus que poden ajudar a la formació matemàtica d’aquest alumnat, als professors i famílies.</dim:field>
<dim:field element="description" lang="eng" mdschema="dc" qualifier="abstract">This study deals with the mathematical competence that compulsory secondary students, with attention deficit hyperactivity disorder ( ADHD), have, in heterogeneous classrooms of the Andorran schools, as well as the interactions that occur when solving problems using materials in pairs ( among students with and without ADHD ). It includes two areas of knowledge: the pedagogy of diversity and mathematical education. From the field of diversity we focus on the approach of equity in the treatment of solving mathematical problems in integrated classrooms. From the mathematical education we have described solving mathematical activities and processes followed by students with ADHD . The results of the diagnostic test have shown the few mathematical skills in solving complex problems of these students compared to their peers without deficit . Regarding cooperative work in pairs ( student deficit / no ) the results have provided a new perspective of learning mathematics. The results of the workshop on cooperative mathematical tasks in pairs ( deficit with / without ) have shown that most problems have been solved correctly . This study also gives key elements to help mathematical development to these students , teachers and families.</dim:field>
<dim:field element="format" mdschema="dc" qualifier="extent">445 p.</dim:field>
<dim:field element="format" mdschema="dc" qualifier="mimetype">application/pdf</dim:field>
<dim:field element="language" mdschema="dc" qualifier="iso">spa</dim:field>
<dim:field element="publisher" mdschema="dc">Universitat d'Andorra</dim:field>
<dim:field element="rights" mdschema="dc" qualifier="license">L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/es/</dim:field>
<dim:field element="rights" mdschema="dc" qualifier="accessLevel">info:eu-repo/semantics/openAccess</dim:field>
<dim:field element="source" mdschema="dc">TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</dim:field>
<dim:field element="subject" mdschema="dc">TDHA</dim:field>
<dim:field element="subject" mdschema="dc">TIC</dim:field>
<dim:field element="subject" mdschema="dc">Competències</dim:field>
<dim:field element="subject" mdschema="dc">Resolució de problemes</dim:field>
<dim:field element="subject" mdschema="dc">ADHD</dim:field>
<dim:field element="subject" mdschema="dc">ICT</dim:field>
<dim:field element="subject" mdschema="dc">Competences</dim:field>
<dim:field element="subject" mdschema="dc">Solving problems</dim:field>
<dim:field element="subject" mdschema="dc" qualifier="other">Ensenyament matemàtiques</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="cat" mdschema="dc" qualifier="udc">373</dim:field>
<dim:field element="title" mdschema="dc">El nivel competencial en la resolución de problemas matemáticos con los alumnos en TDAH</dim:field>
<dim:field element="type" mdschema="dc">info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</dim:field>
<dim:field element="type" mdschema="dc">info:eu-repo/semantics/publishedVersion</dim:field>
<dim:field element="embargo" mdschema="dc" qualifier="terms">cap</dim:field>
</dim:dim>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<thesis schemaLocation="http://www.ndltd.org/standards/metadata/etdms/1.0/ http://www.ndltd.org/standards/metadata/etdms/1.0/etdms.xsd">
<title>El nivel competencial en la resolución de problemas matemáticos con los alumnos en TDAH</title>
<creator>Colom Torrens, Yolanda</creator>
<contributor>ycolom@uda.ad</contributor>
<contributor>true</contributor>
<contributor>Rosich Sala, Núria</contributor>
<contributor>true</contributor>
<subject>TDHA</subject>
<subject>TIC</subject>
<subject>Competències</subject>
<subject>Resolució de problemes</subject>
<subject>ADHD</subject>
<subject>ICT</subject>
<subject>Competences</subject>
<subject>Solving problems</subject>
<description>Aquest estudi s’ocupa de conèixer el nivell competencial matemàtic que tenen els alumnes de la Secundaria Obligatòria amb dèficit d’atenció i hiperactivitat (TDAH) en les aules heterogènies de les escoles andorranes, així com de les interaccions que es produeixen quan resolen els problemes amb material didàctic amb parella (alumne amb TDAH i sense). S’emmarca en dos àmbits de coneixement: el de pedagogia de la diversitat i el de l’educació matemàtica. Des de l’àmbit de la diversitat es fa el plantejament de l’equitat en el tractament de la resolució de problemes matemàtics en aules integrades. I des de l’educació matemàtica es descriu la resolució de activitats matemàtiques i els processos seguits per l’alumnat amb TDAH. Els resultats de la prova diagnòstica ens ha mostrat les poques competències matemàtiques en la resolució de problemes complexos d’aquests alumnes respecte als seus companys sense dèficit. I el treball per parelles cooperatives (alumne amb dèficit/sense) ens ha proporcionat una nova perspectiva de l’aprenentatge de les matemàtiques. Els resultats del taller matemàtic en tasques cooperatives de parella (amb dèficit/ sense) ha posat de relleu que la majoria dels problemes són capaços de resoldre’ls correctament. En aquest estudi també s’aporten elements claus que poden ajudar a la formació matemàtica d’aquest alumnat, als professors i famílies.</description>
<description>This study deals with the mathematical competence that compulsory secondary students, with attention deficit hyperactivity disorder ( ADHD), have, in heterogeneous classrooms of the Andorran schools, as well as the interactions that occur when solving problems using materials in pairs ( among students with and without ADHD ). It includes two areas of knowledge: the pedagogy of diversity and mathematical education. From the field of diversity we focus on the approach of equity in the treatment of solving mathematical problems in integrated classrooms. From the mathematical education we have described solving mathematical activities and processes followed by students with ADHD . The results of the diagnostic test have shown the few mathematical skills in solving complex problems of these students compared to their peers without deficit . Regarding cooperative work in pairs ( student deficit / no ) the results have provided a new perspective of learning mathematics. The results of the workshop on cooperative mathematical tasks in pairs ( deficit with / without ) have shown that most problems have been solved correctly . This study also gives key elements to help mathematical development to these students , teachers and families.</description>
<date>2015-10-08</date>
<date>2015-10-08</date>
<date>2015-10-02</date>
<type>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</type>
<type>info:eu-repo/semantics/publishedVersion</type>
<identifier>http://hdl.handle.net/10803/311974</identifier>
<identifier>TD-030-102473/201502</identifier>
<language>spa</language>
<rights>L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/es/</rights>
<rights>info:eu-repo/semantics/openAccess</rights>
<publisher>Universitat d'Andorra</publisher>
<source>TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</source>
</thesis>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<record schemaLocation="http://www.loc.gov/MARC21/slim http://www.loc.gov/standards/marcxml/schema/MARC21slim.xsd">
<leader>00925njm 22002777a 4500</leader>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="042">
<subfield code="a">dc</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="720">
<subfield code="a">Colom Torrens, Yolanda</subfield>
<subfield code="e">author</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="260">
<subfield code="c">2015-10-02</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="520">
<subfield code="a">Aquest estudi s’ocupa de conèixer el nivell competencial matemàtic que tenen els alumnes de la Secundaria Obligatòria amb dèficit d’atenció i hiperactivitat (TDAH) en les aules heterogènies de les escoles andorranes, així com de les interaccions que es produeixen quan resolen els problemes amb material didàctic amb parella (alumne amb TDAH i sense). S’emmarca en dos àmbits de coneixement: el de pedagogia de la diversitat i el de l’educació matemàtica. Des de l’àmbit de la diversitat es fa el plantejament de l’equitat en el tractament de la resolució de problemes matemàtics en aules integrades. I des de l’educació matemàtica es descriu la resolució de activitats matemàtiques i els processos seguits per l’alumnat amb TDAH. Els resultats de la prova diagnòstica ens ha mostrat les poques competències matemàtiques en la resolució de problemes complexos d’aquests alumnes respecte als seus companys sense dèficit. I el treball per parelles cooperatives (alumne amb dèficit/sense) ens ha proporcionat una nova perspectiva de l’aprenentatge de les matemàtiques. Els resultats del taller matemàtic en tasques cooperatives de parella (amb dèficit/ sense) ha posat de relleu que la majoria dels problemes són capaços de resoldre’ls correctament. En aquest estudi també s’aporten elements claus que poden ajudar a la formació matemàtica d’aquest alumnat, als professors i famílies.</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="520">
<subfield code="a">This study deals with the mathematical competence that compulsory secondary students, with attention deficit hyperactivity disorder ( ADHD), have, in heterogeneous classrooms of the Andorran schools, as well as the interactions that occur when solving problems using materials in pairs ( among students with and without ADHD ). It includes two areas of knowledge: the pedagogy of diversity and mathematical education. From the field of diversity we focus on the approach of equity in the treatment of solving mathematical problems in integrated classrooms. From the mathematical education we have described solving mathematical activities and processes followed by students with ADHD . The results of the diagnostic test have shown the few mathematical skills in solving complex problems of these students compared to their peers without deficit . Regarding cooperative work in pairs ( student deficit / no ) the results have provided a new perspective of learning mathematics. The results of the workshop on cooperative mathematical tasks in pairs ( deficit with / without ) have shown that most problems have been solved correctly . This study also gives key elements to help mathematical development to these students , teachers and families.</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="8" ind2=" " tag="024">
<subfield code="a">http://hdl.handle.net/10803/311974</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="8" ind2=" " tag="024">
<subfield code="a">TD-030-102473/201502</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">TDHA</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">TIC</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Competències</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Resolució de problemes</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">ADHD</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">ICT</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Competences</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Solving problems</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="0" ind2="0" tag="245">
<subfield code="a">El nivel competencial en la resolución de problemas matemáticos con los alumnos en TDAH</subfield>
</datafield>
</record>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<record schemaLocation="http://www.loc.gov/MARC21/slim http://www.loc.gov/standards/marcxml/schema/MARC21slim.xsd">
<leader>nam a 5i 4500</leader>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">TDHA</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">TIC</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Competències</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Resolució de problemes</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">ADHD</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">ICT</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Competences</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Solving problems</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="1" ind2="0" tag="245">
<subfield code="a">El nivel competencial en la resolución de problemas matemáticos con los alumnos en TDAH</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2="1" tag="264">
<subfield code="a">:</subfield>
<subfield code="b">Universitat d'Andorra,</subfield>
<subfield code="c">2015</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="4" ind2="0" tag="856">
<subfield code="z">Accés lliure</subfield>
<subfield code="u">http://hdl.handle.net/10803/311974</subfield>
</datafield>
<controlfield tag="007">cr |||||||||||</controlfield>
<controlfield tag="008">AAMMDDs2015 sp ||||fsm||||0|| 0 spa|c</controlfield>
<datafield ind1="1" ind2=" " tag="100">
<subfield code="a">Colom Torrens, Yolanda,</subfield>
<subfield code="e">autor</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="300">
<subfield code="a">1 recurs en línia (445 pàgines)</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2="4" tag="655">
<subfield code="a">Tesis i dissertacions electròniques</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="1" ind2=" " tag="700">
<subfield code="a">Rosich Sala, Núria,</subfield>
<subfield code="e">supervisor acadèmic</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="0" ind2=" " tag="730">
<subfield code="a">TDX</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="520">
<subfield code="a">Aquest estudi s’ocupa de conèixer el nivell competencial matemàtic que tenen els alumnes de la Secundaria Obligatòria amb dèficit d’atenció i hiperactivitat (TDAH) en les aules heterogènies de les escoles andorranes, així com de les interaccions que es produeixen quan resolen els problemes amb material didàctic amb parella (alumne amb TDAH i sense). S’emmarca en dos àmbits de coneixement: el de pedagogia de la diversitat i el de l’educació matemàtica. Des de l’àmbit de la diversitat es fa el plantejament de l’equitat en el tractament de la resolució de problemes matemàtics en aules integrades. I des de l’educació matemàtica es descriu la resolució de activitats matemàtiques i els processos seguits per l’alumnat amb TDAH. Els resultats de la prova diagnòstica ens ha mostrat les poques competències matemàtiques en la resolució de problemes complexos d’aquests alumnes respecte als seus companys sense dèficit. I el treball per parelles cooperatives (alumne amb dèficit/sense) ens ha proporcionat una nova perspectiva de l’aprenentatge de les matemàtiques. Els resultats del taller matemàtic en tasques cooperatives de parella (amb dèficit/ sense) ha posat de relleu que la majoria dels problemes són capaços de resoldre’ls correctament. En aquest estudi també s’aporten elements claus que poden ajudar a la formació matemàtica d’aquest alumnat, als professors i famílies.</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="998">
<subfield code="a">u50</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="040">
<subfield code="a">ES-BaCBU</subfield>
<subfield code="b">cat</subfield>
<subfield code="e">rda</subfield>
<subfield code="c">ES-BaCBU</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="336">
<subfield code="a">text</subfield>
<subfield code="b">txt</subfield>
<subfield code="2">rdacontent</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="337">
<subfield code="a">informàtic</subfield>
<subfield code="b">c</subfield>
<subfield code="2">rdamedia</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="338">
<subfield code="a">recurs en línia</subfield>
<subfield code="b">cr</subfield>
<subfield code="2">rdacarrier</subfield>
</datafield>
</record>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<mets ID=" DSpace_ITEM_10803-311974" OBJID=" hdl:10803/311974" PROFILE="DSpace METS SIP Profile 1.0" TYPE="DSpace ITEM" schemaLocation="http://www.loc.gov/METS/ http://www.loc.gov/standards/mets/mets.xsd">
<metsHdr CREATEDATE="2024-09-05T18:40:52Z">
<agent ROLE="CUSTODIAN" TYPE="ORGANIZATION">
<name>TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</name>
</agent>
</metsHdr>
<dmdSec ID="DMD_10803_311974">
<mdWrap MDTYPE="MODS">
<xmlData schemaLocation="http://www.loc.gov/mods/v3 http://www.loc.gov/standards/mods/v3/mods-3-1.xsd">
<mods:mods schemaLocation="http://www.loc.gov/mods/v3 http://www.loc.gov/standards/mods/v3/mods-3-1.xsd">
<mods:name>
<mods:role>
<mods:roleTerm type="text">author</mods:roleTerm>
</mods:role>
<mods:namePart>Colom Torrens, Yolanda</mods:namePart>
</mods:name>
<mods:name>
<mods:role>
<mods:roleTerm type="text">authoremail</mods:roleTerm>
</mods:role>
<mods:namePart>ycolom@uda.ad</mods:namePart>
</mods:name>
<mods:name>
<mods:role>
<mods:roleTerm type="text">authoremailshow</mods:roleTerm>
</mods:role>
<mods:namePart>true</mods:namePart>
</mods:name>
<mods:name>
<mods:role>
<mods:roleTerm type="text">director</mods:roleTerm>
</mods:role>
<mods:namePart>Rosich Sala, Núria</mods:namePart>
</mods:name>
<mods:name>
<mods:role>
<mods:roleTerm type="text">authorsendemail</mods:roleTerm>
</mods:role>
<mods:namePart>true</mods:namePart>
</mods:name>
<mods:extension>
<mods:dateAccessioned encoding="iso8601">2015-10-08T10:45:31Z</mods:dateAccessioned>
</mods:extension>
<mods:extension>
<mods:dateAvailable encoding="iso8601">2015-10-08T10:45:31Z</mods:dateAvailable>
</mods:extension>
<mods:originInfo>
<mods:dateIssued encoding="iso8601">2015-10-02</mods:dateIssued>
</mods:originInfo>
<mods:identifier type="uri">http://hdl.handle.net/10803/311974</mods:identifier>
<mods:identifier type="dl">TD-030-102473/201502</mods:identifier>
<mods:abstract>Aquest estudi s’ocupa de conèixer el nivell competencial matemàtic que tenen els alumnes de la Secundaria Obligatòria amb dèficit d’atenció i hiperactivitat (TDAH) en les aules heterogènies de les escoles andorranes, així com de les interaccions que es produeixen quan resolen els problemes amb material didàctic amb parella (alumne amb TDAH i sense). S’emmarca en dos àmbits de coneixement: el de pedagogia de la diversitat i el de l’educació matemàtica. Des de l’àmbit de la diversitat es fa el plantejament de l’equitat en el tractament de la resolució de problemes matemàtics en aules integrades. I des de l’educació matemàtica es descriu la resolució de activitats matemàtiques i els processos seguits per l’alumnat amb TDAH. Els resultats de la prova diagnòstica ens ha mostrat les poques competències matemàtiques en la resolució de problemes complexos d’aquests alumnes respecte als seus companys sense dèficit. I el treball per parelles cooperatives (alumne amb dèficit/sense) ens ha proporcionat una nova perspectiva de l’aprenentatge de les matemàtiques. Els resultats del taller matemàtic en tasques cooperatives de parella (amb dèficit/ sense) ha posat de relleu que la majoria dels problemes són capaços de resoldre’ls correctament. En aquest estudi també s’aporten elements claus que poden ajudar a la formació matemàtica d’aquest alumnat, als professors i famílies.</mods:abstract>
<mods:abstract>This study deals with the mathematical competence that compulsory secondary students, with attention deficit hyperactivity disorder ( ADHD), have, in heterogeneous classrooms of the Andorran schools, as well as the interactions that occur when solving problems using materials in pairs ( among students with and without ADHD ). It includes two areas of knowledge: the pedagogy of diversity and mathematical education. From the field of diversity we focus on the approach of equity in the treatment of solving mathematical problems in integrated classrooms. From the mathematical education we have described solving mathematical activities and processes followed by students with ADHD . The results of the diagnostic test have shown the few mathematical skills in solving complex problems of these students compared to their peers without deficit . Regarding cooperative work in pairs ( student deficit / no ) the results have provided a new perspective of learning mathematics. The results of the workshop on cooperative mathematical tasks in pairs ( deficit with / without ) have shown that most problems have been solved correctly . This study also gives key elements to help mathematical development to these students , teachers and families.</mods:abstract>
<mods:language>
<mods:languageTerm authority="rfc3066">spa</mods:languageTerm>
</mods:language>
<mods:subject>
<mods:topic>TDHA</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>TIC</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Competències</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Resolució de problemes</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>ADHD</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>ICT</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Competences</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Solving problems</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:titleInfo>
<mods:title>El nivel competencial en la resolución de problemas matemáticos con los alumnos en TDAH</mods:title>
</mods:titleInfo>
<mods:genre>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis info:eu-repo/semantics/publishedVersion</mods:genre>
</mods:mods>
</xmlData>
</mdWrap>
</dmdSec>
<amdSec ID="FO_10803_311974_1">
<techMD ID="TECH_O_10803_311974_1">
<mdWrap MDTYPE="PREMIS">
<xmlData schemaLocation="http://www.loc.gov/standards/premis http://www.loc.gov/standards/premis/PREMIS-v1-0.xsd">
<premis:premis>
<premis:object>
<premis:objectIdentifier>
<premis:objectIdentifierType>URL</premis:objectIdentifierType>
<premis:objectIdentifierValue>https://www.tdx.cat/bitstream/10803/311974/1/TESIS%202014-2015%20FINAL%20PUBLICACIO.pdf</premis:objectIdentifierValue>
</premis:objectIdentifier>
<premis:objectCategory>File</premis:objectCategory>
<premis:objectCharacteristics>
<premis:fixity>
<premis:messageDigestAlgorithm>MD5</premis:messageDigestAlgorithm>
<premis:messageDigest>2133616576a906696ffe9242912b2de4</premis:messageDigest>
</premis:fixity>
<premis:size>16126550</premis:size>
<premis:format>
<premis:formatDesignation>
<premis:formatName>application/pdf</premis:formatName>
</premis:formatDesignation>
</premis:format>
</premis:objectCharacteristics>
<premis:originalName>TESIS 2014-2015 FINAL PUBLICACIO.pdf</premis:originalName>
</premis:object>
</premis:premis>
</xmlData>
</mdWrap>
</techMD>
</amdSec>
<amdSec ID="FT_10803_311974_5">
<techMD ID="TECH_T_10803_311974_5">
<mdWrap MDTYPE="PREMIS">
<xmlData schemaLocation="http://www.loc.gov/standards/premis http://www.loc.gov/standards/premis/PREMIS-v1-0.xsd">
<premis:premis>
<premis:object>
<premis:objectIdentifier>
<premis:objectIdentifierType>URL</premis:objectIdentifierType>
<premis:objectIdentifierValue>https://www.tdx.cat/bitstream/10803/311974/5/TESIS%202014-2015%20FINAL%20PUBLICACIO.pdf.txt</premis:objectIdentifierValue>
</premis:objectIdentifier>
<premis:objectCategory>File</premis:objectCategory>
<premis:objectCharacteristics>
<premis:fixity>
<premis:messageDigestAlgorithm>MD5</premis:messageDigestAlgorithm>
<premis:messageDigest>068a63e5151c4951ac6a8395ca116afb</premis:messageDigest>
</premis:fixity>
<premis:size>725948</premis:size>
<premis:format>
<premis:formatDesignation>
<premis:formatName>text/plain</premis:formatName>
</premis:formatDesignation>
</premis:format>
</premis:objectCharacteristics>
<premis:originalName>TESIS 2014-2015 FINAL PUBLICACIO.pdf.txt</premis:originalName>
</premis:object>
</premis:premis>
</xmlData>
</mdWrap>
</techMD>
</amdSec>
<fileSec>
<fileGrp USE="ORIGINAL">
<file ADMID="FO_10803_311974_1" CHECKSUM="2133616576a906696ffe9242912b2de4" CHECKSUMTYPE="MD5" GROUPID="GROUP_BITSTREAM_10803_311974_1" ID="BITSTREAM_ORIGINAL_10803_311974_1" MIMETYPE="application/pdf" SEQ="1" SIZE="16126550">
</file>
</fileGrp>
<fileGrp USE="TEXT">
<file ADMID="FT_10803_311974_5" CHECKSUM="068a63e5151c4951ac6a8395ca116afb" CHECKSUMTYPE="MD5" GROUPID="GROUP_BITSTREAM_10803_311974_5" ID="BITSTREAM_TEXT_10803_311974_5" MIMETYPE="text/plain" SEQ="5" SIZE="725948">
</file>
</fileGrp>
</fileSec>
<structMap LABEL="DSpace Object" TYPE="LOGICAL">
<div ADMID="DMD_10803_311974" TYPE="DSpace Object Contents">
<div TYPE="DSpace BITSTREAM">
</div>
</div>
</structMap>
</mets>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<mods:mods schemaLocation="http://www.loc.gov/mods/v3 http://www.loc.gov/standards/mods/v3/mods-3-1.xsd">
<mods:name>
<mods:namePart>Colom Torrens, Yolanda</mods:namePart>
</mods:name>
<mods:extension>
<mods:dateAvailable encoding="iso8601">2015-10-08T10:45:31Z</mods:dateAvailable>
</mods:extension>
<mods:extension>
<mods:dateAccessioned encoding="iso8601">2015-10-08T10:45:31Z</mods:dateAccessioned>
</mods:extension>
<mods:originInfo>
<mods:dateIssued encoding="iso8601">2015-10-02</mods:dateIssued>
</mods:originInfo>
<mods:identifier type="uri">http://hdl.handle.net/10803/311974</mods:identifier>
<mods:identifier type="dl">TD-030-102473/201502</mods:identifier>
<mods:abstract>Aquest estudi s’ocupa de conèixer el nivell competencial matemàtic que tenen els alumnes de la Secundaria Obligatòria amb dèficit d’atenció i hiperactivitat (TDAH) en les aules heterogènies de les escoles andorranes, així com de les interaccions que es produeixen quan resolen els problemes amb material didàctic amb parella (alumne amb TDAH i sense). S’emmarca en dos àmbits de coneixement: el de pedagogia de la diversitat i el de l’educació matemàtica. Des de l’àmbit de la diversitat es fa el plantejament de l’equitat en el tractament de la resolució de problemes matemàtics en aules integrades. I des de l’educació matemàtica es descriu la resolució de activitats matemàtiques i els processos seguits per l’alumnat amb TDAH. Els resultats de la prova diagnòstica ens ha mostrat les poques competències matemàtiques en la resolució de problemes complexos d’aquests alumnes respecte als seus companys sense dèficit. I el treball per parelles cooperatives (alumne amb dèficit/sense) ens ha proporcionat una nova perspectiva de l’aprenentatge de les matemàtiques. Els resultats del taller matemàtic en tasques cooperatives de parella (amb dèficit/ sense) ha posat de relleu que la majoria dels problemes són capaços de resoldre’ls correctament. En aquest estudi també s’aporten elements claus que poden ajudar a la formació matemàtica d’aquest alumnat, als professors i famílies.</mods:abstract>
<mods:abstract>This study deals with the mathematical competence that compulsory secondary students, with attention deficit hyperactivity disorder ( ADHD), have, in heterogeneous classrooms of the Andorran schools, as well as the interactions that occur when solving problems using materials in pairs ( among students with and without ADHD ). It includes two areas of knowledge: the pedagogy of diversity and mathematical education. From the field of diversity we focus on the approach of equity in the treatment of solving mathematical problems in integrated classrooms. From the mathematical education we have described solving mathematical activities and processes followed by students with ADHD . The results of the diagnostic test have shown the few mathematical skills in solving complex problems of these students compared to their peers without deficit . Regarding cooperative work in pairs ( student deficit / no ) the results have provided a new perspective of learning mathematics. The results of the workshop on cooperative mathematical tasks in pairs ( deficit with / without ) have shown that most problems have been solved correctly . This study also gives key elements to help mathematical development to these students , teachers and families.</mods:abstract>
<mods:language>
<mods:languageTerm>spa</mods:languageTerm>
</mods:language>
<mods:accessCondition type="useAndReproduction">L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/es/</mods:accessCondition>
<mods:accessCondition type="useAndReproduction">info:eu-repo/semantics/openAccess</mods:accessCondition>
<mods:subject>
<mods:topic>TDHA</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>TIC</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Competències</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Resolució de problemes</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>ADHD</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>ICT</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Competences</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Solving problems</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:titleInfo>
<mods:title>El nivel competencial en la resolución de problemas matemáticos con los alumnos en TDAH</mods:title>
</mods:titleInfo>
<mods:genre>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</mods:genre>
<mods:genre>info:eu-repo/semantics/publishedVersion</mods:genre>
</mods:mods>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<oaire:record schemaLocation="http://namespaceopenaire.eu/schema/oaire/">
<dc:title>El nivel competencial en la resolución de problemas matemáticos con los alumnos en TDAH</dc:title>
<datacite:creator>
<datacite:creatorName>Colom Torrens, Yolanda</datacite:creatorName>
</datacite:creator>
<datacite:contributor>ycolom@uda.ad</datacite:contributor>
<datacite:contributor>true</datacite:contributor>
<datacite:contributor>Rosich Sala, Núria</datacite:contributor>
<datacite:contributor>true</datacite:contributor>
<dc:subject>TDHA</dc:subject>
<dc:subject>TIC</dc:subject>
<dc:subject>Competències</dc:subject>
<dc:subject>Resolució de problemes</dc:subject>
<dc:subject>ADHD</dc:subject>
<dc:subject>ICT</dc:subject>
<dc:subject>Competences</dc:subject>
<dc:subject>Solving problems</dc:subject>
<dc:subject>Ensenyament matemàtiques</dc:subject>
<dc:subject>373</dc:subject>
<dc:description>Aquest estudi s’ocupa de conèixer el nivell competencial matemàtic que tenen els alumnes de la Secundaria Obligatòria amb dèficit d’atenció i hiperactivitat (TDAH) en les aules heterogènies de les escoles andorranes, així com de les interaccions que es produeixen quan resolen els problemes amb material didàctic amb parella (alumne amb TDAH i sense). S’emmarca en dos àmbits de coneixement: el de pedagogia de la diversitat i el de l’educació matemàtica. Des de l’àmbit de la diversitat es fa el plantejament de l’equitat en el tractament de la resolució de problemes matemàtics en aules integrades. I des de l’educació matemàtica es descriu la resolució de activitats matemàtiques i els processos seguits per l’alumnat amb TDAH. Els resultats de la prova diagnòstica ens ha mostrat les poques competències matemàtiques en la resolució de problemes complexos d’aquests alumnes respecte als seus companys sense dèficit. I el treball per parelles cooperatives (alumne amb dèficit/sense) ens ha proporcionat una nova perspectiva de l’aprenentatge de les matemàtiques. Els resultats del taller matemàtic en tasques cooperatives de parella (amb dèficit/ sense) ha posat de relleu que la majoria dels problemes són capaços de resoldre’ls correctament. En aquest estudi també s’aporten elements claus que poden ajudar a la formació matemàtica d’aquest alumnat, als professors i famílies.</dc:description>
<dc:description>This study deals with the mathematical competence that compulsory secondary students, with attention deficit hyperactivity disorder ( ADHD), have, in heterogeneous classrooms of the Andorran schools, as well as the interactions that occur when solving problems using materials in pairs ( among students with and without ADHD ). It includes two areas of knowledge: the pedagogy of diversity and mathematical education. From the field of diversity we focus on the approach of equity in the treatment of solving mathematical problems in integrated classrooms. From the mathematical education we have described solving mathematical activities and processes followed by students with ADHD . The results of the diagnostic test have shown the few mathematical skills in solving complex problems of these students compared to their peers without deficit . Regarding cooperative work in pairs ( student deficit / no ) the results have provided a new perspective of learning mathematics. The results of the workshop on cooperative mathematical tasks in pairs ( deficit with / without ) have shown that most problems have been solved correctly . This study also gives key elements to help mathematical development to these students , teachers and families.</dc:description>
<dc:date>2015-10-08T10:45:31Z</dc:date>
<dc:date>2015-10-08T10:45:31Z</dc:date>
<dc:date>2015-10-02</dc:date>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</dc:type>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/publishedVersion</dc:type>
<datacite:alternateIdentifier>http://hdl.handle.net/10803/311974</datacite:alternateIdentifier>
<datacite:alternateIdentifier>TD-030-102473/201502</datacite:alternateIdentifier>
<dc:language>spa</dc:language>
<dc:rights>L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/es/</dc:rights>
<dc:rights>info:eu-repo/semantics/openAccess</dc:rights>
<dc:format>445 p.</dc:format>
<dc:format>application/pdf</dc:format>
<dc:format>application/pdf</dc:format>
<dc:publisher>Universitat d'Andorra</dc:publisher>
<dc:source>TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</dc:source>
<oaire:file>https://www.tdx.cat/bitstream/10803/311974/1/TESIS%202014-2015%20FINAL%20PUBLICACIO.pdf</oaire:file>
</oaire:record>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<atom:entry schemaLocation="http://www.w3.org/2005/Atom http://www.kbcafe.com/rss/atom.xsd.xml">
<atom:id>http://hdl.handle.net/10803/311974/ore.xml</atom:id>
<atom:published>2015-10-08T10:45:31Z</atom:published>
<atom:updated>2015-10-08T10:45:31Z</atom:updated>
<atom:source>
<atom:generator>TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</atom:generator>
</atom:source>
<atom:title>El nivel competencial en la resolución de problemas matemáticos con los alumnos en TDAH</atom:title>
<atom:author>
<atom:name>Colom Torrens, Yolanda</atom:name>
</atom:author>
<oreatom:triples>
<rdf:Description about="http://hdl.handle.net/10803/311974/ore.xml#atom">
<dcterms:modified>2015-10-08T10:45:31Z</dcterms:modified>
</rdf:Description>
<rdf:Description about="https://www.tdx.cat/bitstream/10803/311974/1/TESIS%202014-2015%20FINAL%20PUBLICACIO.pdf">
<dcterms:description>ORIGINAL</dcterms:description>
</rdf:Description>
<rdf:Description about="https://www.tdx.cat/bitstream/10803/311974/2/license_url">
<dcterms:description>CC-LICENSE</dcterms:description>
</rdf:Description>
<rdf:Description about="https://www.tdx.cat/bitstream/10803/311974/3/license_text">
<dcterms:description>CC-LICENSE</dcterms:description>
</rdf:Description>
<rdf:Description about="https://www.tdx.cat/bitstream/10803/311974/4/license_rdf">
<dcterms:description>CC-LICENSE</dcterms:description>
</rdf:Description>
<rdf:Description about="https://www.tdx.cat/bitstream/10803/311974/5/TESIS%202014-2015%20FINAL%20PUBLICACIO.pdf.txt">
<dcterms:description>TEXT</dcterms:description>
</rdf:Description>
<rdf:Description about="https://www.tdx.cat/bitstream/10803/311974/6/TESIS%202014-2015%20FINAL%20PUBLICACIO.pdf.xml">
<dcterms:description>MEDIA_DOCUMENT</dcterms:description>
</rdf:Description>
</oreatom:triples>
</atom:entry>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<qdc:qualifieddc schemaLocation="http://purl.org/dc/elements/1.1/ http://dublincore.org/schemas/xmls/qdc/2006/01/06/dc.xsd http://purl.org/dc/terms/ http://dublincore.org/schemas/xmls/qdc/2006/01/06/dcterms.xsd http://dspace.org/qualifieddc/ http://www.ukoln.ac.uk/metadata/dcmi/xmlschema/qualifieddc.xsd">
<dc:title>El nivel competencial en la resolución de problemas matemáticos con los alumnos en TDAH</dc:title>
<dc:creator>Colom Torrens, Yolanda</dc:creator>
<dc:contributor>Rosich Sala, Núria</dc:contributor>
<dc:subject>TDHA</dc:subject>
<dc:subject>TIC</dc:subject>
<dc:subject>Competències</dc:subject>
<dc:subject>Resolució de problemes</dc:subject>
<dc:subject>ADHD</dc:subject>
<dc:subject>ICT</dc:subject>
<dc:subject>Competences</dc:subject>
<dc:subject>Solving problems</dc:subject>
<dcterms:abstract>Aquest estudi s’ocupa de conèixer el nivell competencial matemàtic que tenen els alumnes de la Secundaria Obligatòria amb dèficit d’atenció i hiperactivitat (TDAH) en les aules heterogènies de les escoles andorranes, així com de les interaccions que es produeixen quan resolen els problemes amb material didàctic amb parella (alumne amb TDAH i sense). S’emmarca en dos àmbits de coneixement: el de pedagogia de la diversitat i el de l’educació matemàtica. Des de l’àmbit de la diversitat es fa el plantejament de l’equitat en el tractament de la resolució de problemes matemàtics en aules integrades. I des de l’educació matemàtica es descriu la resolució de activitats matemàtiques i els processos seguits per l’alumnat amb TDAH. Els resultats de la prova diagnòstica ens ha mostrat les poques competències matemàtiques en la resolució de problemes complexos d’aquests alumnes respecte als seus companys sense dèficit. I el treball per parelles cooperatives (alumne amb dèficit/sense) ens ha proporcionat una nova perspectiva de l’aprenentatge de les matemàtiques. Els resultats del taller matemàtic en tasques cooperatives de parella (amb dèficit/ sense) ha posat de relleu que la majoria dels problemes són capaços de resoldre’ls correctament. En aquest estudi també s’aporten elements claus que poden ajudar a la formació matemàtica d’aquest alumnat, als professors i famílies.</dcterms:abstract>
<dcterms:abstract>This study deals with the mathematical competence that compulsory secondary students, with attention deficit hyperactivity disorder ( ADHD), have, in heterogeneous classrooms of the Andorran schools, as well as the interactions that occur when solving problems using materials in pairs ( among students with and without ADHD ). It includes two areas of knowledge: the pedagogy of diversity and mathematical education. From the field of diversity we focus on the approach of equity in the treatment of solving mathematical problems in integrated classrooms. From the mathematical education we have described solving mathematical activities and processes followed by students with ADHD . The results of the diagnostic test have shown the few mathematical skills in solving complex problems of these students compared to their peers without deficit . Regarding cooperative work in pairs ( student deficit / no ) the results have provided a new perspective of learning mathematics. The results of the workshop on cooperative mathematical tasks in pairs ( deficit with / without ) have shown that most problems have been solved correctly . This study also gives key elements to help mathematical development to these students , teachers and families.</dcterms:abstract>
<dcterms:dateAccepted>2015-10-08T10:45:31Z</dcterms:dateAccepted>
<dcterms:available>2015-10-08T10:45:31Z</dcterms:available>
<dcterms:created>2015-10-08T10:45:31Z</dcterms:created>
<dcterms:issued>2015-10-02</dcterms:issued>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</dc:type>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/publishedVersion</dc:type>
<dc:identifier>http://hdl.handle.net/10803/311974</dc:identifier>
<dc:identifier>TD-030-102473/201502</dc:identifier>
<dc:language>spa</dc:language>
<dc:rights>L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/es/</dc:rights>
<dc:rights>info:eu-repo/semantics/openAccess</dc:rights>
<dc:publisher>Universitat d'Andorra</dc:publisher>
<dc:source>TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</dc:source>
</qdc:qualifieddc>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<rdf:RDF schemaLocation="http://www.openarchives.org/OAI/2.0/rdf/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/rdf.xsd">
<ow:Publication about="oai:www.tdx.cat:10803/311974">
<dc:title>El nivel competencial en la resolución de problemas matemáticos con los alumnos en TDAH</dc:title>
<dc:creator>Colom Torrens, Yolanda</dc:creator>
<dc:contributor>ycolom@uda.ad</dc:contributor>
<dc:contributor>true</dc:contributor>
<dc:contributor>Rosich Sala, Núria</dc:contributor>
<dc:contributor>true</dc:contributor>
<dc:subject>TDHA</dc:subject>
<dc:subject>TIC</dc:subject>
<dc:subject>Competències</dc:subject>
<dc:subject>Resolució de problemes</dc:subject>
<dc:subject>ADHD</dc:subject>
<dc:subject>ICT</dc:subject>
<dc:subject>Competences</dc:subject>
<dc:subject>Solving problems</dc:subject>
<dc:description>Aquest estudi s’ocupa de conèixer el nivell competencial matemàtic que tenen els alumnes de la Secundaria Obligatòria amb dèficit d’atenció i hiperactivitat (TDAH) en les aules heterogènies de les escoles andorranes, així com de les interaccions que es produeixen quan resolen els problemes amb material didàctic amb parella (alumne amb TDAH i sense). S’emmarca en dos àmbits de coneixement: el de pedagogia de la diversitat i el de l’educació matemàtica. Des de l’àmbit de la diversitat es fa el plantejament de l’equitat en el tractament de la resolució de problemes matemàtics en aules integrades. I des de l’educació matemàtica es descriu la resolució de activitats matemàtiques i els processos seguits per l’alumnat amb TDAH. Els resultats de la prova diagnòstica ens ha mostrat les poques competències matemàtiques en la resolució de problemes complexos d’aquests alumnes respecte als seus companys sense dèficit. I el treball per parelles cooperatives (alumne amb dèficit/sense) ens ha proporcionat una nova perspectiva de l’aprenentatge de les matemàtiques. Els resultats del taller matemàtic en tasques cooperatives de parella (amb dèficit/ sense) ha posat de relleu que la majoria dels problemes són capaços de resoldre’ls correctament. En aquest estudi també s’aporten elements claus que poden ajudar a la formació matemàtica d’aquest alumnat, als professors i famílies.</dc:description>
<dc:description>This study deals with the mathematical competence that compulsory secondary students, with attention deficit hyperactivity disorder ( ADHD), have, in heterogeneous classrooms of the Andorran schools, as well as the interactions that occur when solving problems using materials in pairs ( among students with and without ADHD ). It includes two areas of knowledge: the pedagogy of diversity and mathematical education. From the field of diversity we focus on the approach of equity in the treatment of solving mathematical problems in integrated classrooms. From the mathematical education we have described solving mathematical activities and processes followed by students with ADHD . The results of the diagnostic test have shown the few mathematical skills in solving complex problems of these students compared to their peers without deficit . Regarding cooperative work in pairs ( student deficit / no ) the results have provided a new perspective of learning mathematics. The results of the workshop on cooperative mathematical tasks in pairs ( deficit with / without ) have shown that most problems have been solved correctly . This study also gives key elements to help mathematical development to these students , teachers and families.</dc:description>
<dc:date>2015-10-08T10:45:31Z</dc:date>
<dc:date>2015-10-08T10:45:31Z</dc:date>
<dc:date>2015-10-02</dc:date>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</dc:type>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/publishedVersion</dc:type>
<dc:identifier>http://hdl.handle.net/10803/311974</dc:identifier>
<dc:identifier>TD-030-102473/201502</dc:identifier>
<dc:language>spa</dc:language>
<dc:rights>L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/es/</dc:rights>
<dc:rights>info:eu-repo/semantics/openAccess</dc:rights>
<dc:publisher>Universitat d'Andorra</dc:publisher>
<dc:source>TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</dc:source>
</ow:Publication>
</rdf:RDF>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<uketd_dc:uketddc schemaLocation="http://naca.central.cranfield.ac.uk/ethos-oai/2.0/ http://naca.central.cranfield.ac.uk/ethos-oai/2.0/uketd_dc.xsd">
<dc:title>El nivel competencial en la resolución de problemas matemáticos con los alumnos en TDAH</dc:title>
<dc:creator>Colom Torrens, Yolanda</dc:creator>
<dcterms:abstract>Aquest estudi s’ocupa de conèixer el nivell competencial matemàtic que tenen els alumnes de la Secundaria Obligatòria amb dèficit d’atenció i hiperactivitat (TDAH) en les aules heterogènies de les escoles andorranes, així com de les interaccions que es produeixen quan resolen els problemes amb material didàctic amb parella (alumne amb TDAH i sense). S’emmarca en dos àmbits de coneixement: el de pedagogia de la diversitat i el de l’educació matemàtica. Des de l’àmbit de la diversitat es fa el plantejament de l’equitat en el tractament de la resolució de problemes matemàtics en aules integrades. I des de l’educació matemàtica es descriu la resolució de activitats matemàtiques i els processos seguits per l’alumnat amb TDAH. Els resultats de la prova diagnòstica ens ha mostrat les poques competències matemàtiques en la resolució de problemes complexos d’aquests alumnes respecte als seus companys sense dèficit. I el treball per parelles cooperatives (alumne amb dèficit/sense) ens ha proporcionat una nova perspectiva de l’aprenentatge de les matemàtiques. Els resultats del taller matemàtic en tasques cooperatives de parella (amb dèficit/ sense) ha posat de relleu que la majoria dels problemes són capaços de resoldre’ls correctament. En aquest estudi també s’aporten elements claus que poden ajudar a la formació matemàtica d’aquest alumnat, als professors i famílies.</dcterms:abstract>
<dcterms:abstract>This study deals with the mathematical competence that compulsory secondary students, with attention deficit hyperactivity disorder ( ADHD), have, in heterogeneous classrooms of the Andorran schools, as well as the interactions that occur when solving problems using materials in pairs ( among students with and without ADHD ). It includes two areas of knowledge: the pedagogy of diversity and mathematical education. From the field of diversity we focus on the approach of equity in the treatment of solving mathematical problems in integrated classrooms. From the mathematical education we have described solving mathematical activities and processes followed by students with ADHD . The results of the diagnostic test have shown the few mathematical skills in solving complex problems of these students compared to their peers without deficit . Regarding cooperative work in pairs ( student deficit / no ) the results have provided a new perspective of learning mathematics. The results of the workshop on cooperative mathematical tasks in pairs ( deficit with / without ) have shown that most problems have been solved correctly . This study also gives key elements to help mathematical development to these students , teachers and families.</dcterms:abstract>
<uketdterms:institution>Universitat d'Andorra</uketdterms:institution>
<dcterms:issued>2015-10-02</dcterms:issued>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</dc:type>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/publishedVersion</dc:type>
<dc:language type="dcterms:ISO639-2">spa</dc:language>
<dcterms:isReferencedBy>http://hdl.handle.net/10803/311974</dcterms:isReferencedBy>
<dc:identifier type="dcterms:URI">https://www.tdx.cat/bitstream/10803/311974/1/TESIS%202014-2015%20FINAL%20PUBLICACIO.pdf</dc:identifier>
<uketdterms:checksum type="uketdterms:MD5">2133616576a906696ffe9242912b2de4</uketdterms:checksum>
<dcterms:hasFormat>https://www.tdx.cat/bitstream/10803/311974/5/TESIS%202014-2015%20FINAL%20PUBLICACIO.pdf.txt</dcterms:hasFormat>
<uketdterms:checksum type="uketdterms:MD5">068a63e5151c4951ac6a8395ca116afb</uketdterms:checksum>
<uketdterms:embargodate>cap</uketdterms:embargodate>
<dc:subject>TDHA</dc:subject>
<dc:subject>TIC</dc:subject>
<dc:subject>Competències</dc:subject>
<dc:subject>Resolució de problemes</dc:subject>
<dc:subject>ADHD</dc:subject>
<dc:subject>ICT</dc:subject>
<dc:subject>Competences</dc:subject>
<dc:subject>Solving problems</dc:subject>
<dc:subject>Ensenyament matemàtiques</dc:subject>
</uketd_dc:uketddc>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<metadata schemaLocation="http://www.lyncode.com/xoai http://www.lyncode.com/xsd/xoai.xsd">
<element name="dc">
<element name="contributor">
<element name="author">
<element name="none">
<field name="value">Colom Torrens, Yolanda</field>
<field name="authority">174e41ea-72a1-4a1a-92de-4da863246fef</field>
<field name="confidence">600</field>
</element>
</element>
<element name="authoremail">
<element name="none">
<field name="value">ycolom@uda.ad</field>
</element>
</element>
<element name="authoremailshow">
<element name="none">
<field name="value">true</field>
</element>
</element>
<element name="director">
<element name="none">
<field name="value">Rosich Sala, Núria</field>
<field name="authority">aa22d632-1d61-488d-9af9-795446a57b69</field>
<field name="confidence">600</field>
</element>
</element>
<element name="authorsendemail">
<element name="none">
<field name="value">true</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="date">
<element name="accessioned">
<element name="none">
<field name="value">2015-10-08T10:45:31Z</field>
</element>
</element>
<element name="available">
<element name="none">
<field name="value">2015-10-08T10:45:31Z</field>
</element>
</element>
<element name="issued">
<element name="none">
<field name="value">2015-10-02</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="identifier">
<element name="uri">
<element name="none">
<field name="value">http://hdl.handle.net/10803/311974</field>
</element>
</element>
<element name="dl">
<element name="none">
<field name="value">TD-030-102473/201502</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="description">
<element name="abstract">
<element name="cat">
<field name="value">Aquest estudi s’ocupa de conèixer el nivell competencial matemàtic que tenen els alumnes de la Secundaria Obligatòria amb dèficit d’atenció i hiperactivitat (TDAH) en les aules heterogènies de les escoles andorranes, així com de les interaccions que es produeixen quan resolen els problemes amb material didàctic amb parella (alumne amb TDAH i sense). S’emmarca en dos àmbits de coneixement: el de pedagogia de la diversitat i el de l’educació matemàtica. Des de l’àmbit de la diversitat es fa el plantejament de l’equitat en el tractament de la resolució de problemes matemàtics en aules integrades. I des de l’educació matemàtica es descriu la resolució de activitats matemàtiques i els processos seguits per l’alumnat amb TDAH. Els resultats de la prova diagnòstica ens ha mostrat les poques competències matemàtiques en la resolució de problemes complexos d’aquests alumnes respecte als seus companys sense dèficit. I el treball per parelles cooperatives (alumne amb dèficit/sense) ens ha proporcionat una nova perspectiva de l’aprenentatge de les matemàtiques. Els resultats del taller matemàtic en tasques cooperatives de parella (amb dèficit/ sense) ha posat de relleu que la majoria dels problemes són capaços de resoldre’ls correctament. En aquest estudi també s’aporten elements claus que poden ajudar a la formació matemàtica d’aquest alumnat, als professors i famílies.</field>
</element>
<element name="eng">
<field name="value">This study deals with the mathematical competence that compulsory secondary students, with attention deficit hyperactivity disorder ( ADHD), have, in heterogeneous classrooms of the Andorran schools, as well as the interactions that occur when solving problems using materials in pairs ( among students with and without ADHD ). It includes two areas of knowledge: the pedagogy of diversity and mathematical education. From the field of diversity we focus on the approach of equity in the treatment of solving mathematical problems in integrated classrooms. From the mathematical education we have described solving mathematical activities and processes followed by students with ADHD . The results of the diagnostic test have shown the few mathematical skills in solving complex problems of these students compared to their peers without deficit . Regarding cooperative work in pairs ( student deficit / no ) the results have provided a new perspective of learning mathematics. The results of the workshop on cooperative mathematical tasks in pairs ( deficit with / without ) have shown that most problems have been solved correctly . This study also gives key elements to help mathematical development to these students , teachers and families.</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="format">
<element name="extent">
<element name="none">
<field name="value">445 p.</field>
</element>
</element>
<element name="mimetype">
<element name="none">
<field name="value">application/pdf</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="language">
<element name="iso">
<element name="none">
<field name="value">spa</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="publisher">
<element name="none">
<field name="value">Universitat d'Andorra</field>
</element>
</element>
<element name="rights">
<element name="license">
<element name="none">
<field name="value">L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/es/</field>
</element>
</element>
<element name="accessLevel">
<element name="none">
<field name="value">info:eu-repo/semantics/openAccess</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="source">
<element name="none">
<field name="value">TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</field>
</element>
</element>
<element name="subject">
<element name="none">
<field name="value">TDHA</field>
<field name="value">TIC</field>
<field name="value">Competències</field>
<field name="value">Resolució de problemes</field>
<field name="value">ADHD</field>
<field name="value">ICT</field>
<field name="value">Competences</field>
<field name="value">Solving problems</field>
</element>
<element name="other">
<element name="none">
<field name="value">Ensenyament matemàtiques</field>
</element>
</element>
<element name="udc">
<element name="cat">
<field name="value">373</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="title">
<element name="none">
<field name="value">El nivel competencial en la resolución de problemas matemáticos con los alumnos en TDAH</field>
</element>
</element>
<element name="type">
<element name="none">
<field name="value">info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</field>
<field name="value">info:eu-repo/semantics/publishedVersion</field>
</element>
</element>
<element name="embargo">
<element name="terms">
<element name="none">
<field name="value">cap</field>
</element>
</element>
</element>
</element>
<element name="bundles">
<element name="bundle">
<field name="name">ORIGINAL</field>
<element name="bitstreams">
<element name="bitstream">
<field name="name">TESIS 2014-2015 FINAL PUBLICACIO.pdf</field>
<field name="originalName">TESIS 2014-2015 FINAL PUBLICACIO.pdf</field>
<field name="format">application/pdf</field>
<field name="size">16126550</field>
<field name="url">https://www.tdx.cat/bitstream/10803/311974/1/TESIS%202014-2015%20FINAL%20PUBLICACIO.pdf</field>
<field name="checksum">2133616576a906696ffe9242912b2de4</field>
<field name="checksumAlgorithm">MD5</field>
<field name="sid">1</field>
<field name="drm">open access</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="bundle">
<field name="name">CC-LICENSE</field>
<element name="bitstreams">
<element name="bitstream">
<field name="name">license_url</field>
<field name="originalName">license_url</field>
<field name="format">text/plain; charset=utf-8</field>
<field name="size">46</field>
<field name="url">https://www.tdx.cat/bitstream/10803/311974/2/license_url</field>
<field name="checksum">9f2020a497eacc3c6092de175e4836a8</field>
<field name="checksumAlgorithm">MD5</field>
<field name="sid">2</field>
<field name="drm">open access</field>
</element>
<element name="bitstream">
<field name="name">license_text</field>
<field name="originalName">license_text</field>
<field name="format">text/html; charset=utf-8</field>
<field name="size">0</field>
<field name="url">https://www.tdx.cat/bitstream/10803/311974/3/license_text</field>
<field name="checksum">d41d8cd98f00b204e9800998ecf8427e</field>
<field name="checksumAlgorithm">MD5</field>
<field name="sid">3</field>
<field name="drm">open access</field>
</element>
<element name="bitstream">
<field name="name">license_rdf</field>
<field name="originalName">license_rdf</field>
<field name="format">application/rdf+xml; charset=utf-8</field>
<field name="size">21677</field>
<field name="url">https://www.tdx.cat/bitstream/10803/311974/4/license_rdf</field>
<field name="checksum">2092cb6e2f8831e7536b23d2193206ab</field>
<field name="checksumAlgorithm">MD5</field>
<field name="sid">4</field>
<field name="drm">open access</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="bundle">
<field name="name">TEXT</field>
<element name="bitstreams">
<element name="bitstream">
<field name="name">TESIS 2014-2015 FINAL PUBLICACIO.pdf.txt</field>
<field name="originalName">TESIS 2014-2015 FINAL PUBLICACIO.pdf.txt</field>
<field name="description">Extracted text</field>
<field name="format">text/plain</field>
<field name="size">725948</field>
<field name="url">https://www.tdx.cat/bitstream/10803/311974/5/TESIS%202014-2015%20FINAL%20PUBLICACIO.pdf.txt</field>
<field name="checksum">068a63e5151c4951ac6a8395ca116afb</field>
<field name="checksumAlgorithm">MD5</field>
<field name="sid">5</field>
<field name="drm">open access</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="bundle">
<field name="name">MEDIA_DOCUMENT</field>
<element name="bitstreams">
<element name="bitstream">
<field name="name">TESIS 2014-2015 FINAL PUBLICACIO.pdf.xml</field>
<field name="originalName">TESIS 2014-2015 FINAL PUBLICACIO.pdf.xml</field>
<field name="description">Document Consulta</field>
<field name="format">text/xml</field>
<field name="size">105</field>
<field name="url">https://www.tdx.cat/bitstream/10803/311974/6/TESIS%202014-2015%20FINAL%20PUBLICACIO.pdf.xml</field>
<field name="checksum">dca7c3d38aa35b922af73cb50d67d1b1</field>
<field name="checksumAlgorithm">MD5</field>
<field name="sid">6</field>
<field name="drm">open access</field>
</element>
</element>
</element>
</element>
<element name="others">
<field name="handle">10803/311974</field>
<field name="identifier">oai:www.tdx.cat:10803/311974</field>
<field name="lastModifyDate">2023-01-18 14:37:53.435</field>
<field name="drm">open access</field>
</element>
<element name="repository">
<field name="name">TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</field>
<field name="mail">pir@csuc.cat</field>
</element>
</metadata>