<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<oai_dc:dc schemaLocation="http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd">
<dc:title>La formació inicial de mestres des d’un enfocament competencial i plurilingüe: estudi de cas del bàtxelor en Ciències de l’Educació de la Universitat d’Andorra</dc:title>
<dc:creator>Carrera González, Blanca</dc:creator>
<dc:contributor>Casanovas Català, Montserrat</dc:contributor>
<dc:contributor>Saz Peñamaria, Alexandra</dc:contributor>
<dc:subject>Enfocament competencial</dc:subject>
<dc:subject>Plurilingüisme</dc:subject>
<dc:subject>Formació inicial de mestres</dc:subject>
<dc:subject>Competència comunicativa</dc:subject>
<dc:subject>Aprenentatge basat en reptes (ABR)</dc:subject>
<dc:subject>Avaluació de les competències</dc:subject>
<dc:subject>Competence-based approach</dc:subject>
<dc:subject>Plurilingualism</dc:subject>
<dc:subject>Pre-service teacher training program</dc:subject>
<dc:subject>Communicative competence</dc:subject>
<dc:subject>Challenge-based learning (CBL)</dc:subject>
<dc:subject>Competence assessment</dc:subject>
<dc:subject>Educació</dc:subject>
<dc:subject>378</dc:subject>
<dc:description>La societat actual està subjecta al desenvolupament constant i inevitable de la modernització. Això duu a reflexionar vers cadascun dels processos que ens envolten amb el fi de gestionar aquest ràpid progrés i poder aprofitar-lo al màxim pel futur més proper. Les formacions inicials de mestre aborden proactivament aquesta modernitat líquida al ser les responsables, en consonància amb la resta de la societat, d’oferir els coneixements, habilitats i recursos a les futures generacions d’adults. Un exemple d’acció adaptativa per part dels estudis a aquesta realitat és la integració de competències professionals al currículum, així com el foment del plurilingüisme, cada vegada més habitual en el context europeu. Al ser aquestes unes propostes complexes, la seva anàlisi demanda una visió crítica i reflexiva, sobretot tenint en compte el seu retorn a la societat. De la casuística descrita es deriva l’objectiu principal d’aquesta recerca que és analitzar el disseny i la implementació d’un model educatiu competencial i plurilingüe en la formació inicial de mestres, concretament al bàtxelor en Ciències de l’educació (BCE) de la Universitat d’Andorra (UdA). Per assolir aquest objectiu s’ha analitzat la realitat acadèmica d’altres formacions inicials de mestres competencial i plurilingüe. Seguidament, s’ha examinat la presència de les competències i, com a element exemplificador, de la competència comunicativa en la documentació que orienta els estudis del BCE. A més a més, s’han analitzat els mecanismes de seguiment i avaluació de les llengües i, de forma complementària, s’ha considerat la percepció dels agents educatius del BCE vers el funcionament competencial i plurilingüe dels estudis. Es tracta, per tant, d’una recerca amb caràcter naturalista i interpretatiu que s’analitza des del mètode estudi de cas. Els resultats més destacables que es deriven d’aquesta investigació són la necessitat de promoure la comunicació i corresponsabilitat de tots els agents educatius que participen en la formació (responsables acadèmics, professorat i estudiants); l’establiment d’activitats formatives i avaluadores no intrusives; i la voluntat de desenvolupar permanentment una revisió dels processos professionalitzadors. Una recerca d’aquesta tipologia ha significat reconèixer aquelles pràctiques formatives pertinents, així com determinar algunes de les possibles millores del disseny curricular. Això no només és rellevant per la titulació analitzada, sinó per aquelles que apostin per un canvi tan significatiu com el que es descriu a continuació.</dc:description>
<dc:description>Our current society is subject to the continuous and inevitable development of modernisation. This causes us to reflect upon our processes to better manage the rapid progress and to make the most of it for the near future. The pre-service teacher programs tackle this liquid modernity proactively, as they are responsible for offering knowledge, skills and resources to the future generations of adults, in accordance with the rest of our society. An example of an adaptative action of the study program to this reality is the integration of professional competences in the curriculum, but also the plurilingualism which little by little becomes more habitual in the European context. Due to the complexity of these proposals, its analysis demands a critical and reflective view, especially if we consider its return to society. From this casuistry we get the main objective of this research, which is to analyse the design and implementation of a competence-based and plurilingual educational model in pre-service teacher education, specifically, in the bachelor of Teaching and Learning (BCE) at the University of Andorra (UdA). In order to fulfil our objective we have analysed other competence-based and plurilingual training programs. We have examined the presence of competencies and, as an exemplifier, the communicative competence in those documents that direct the training process at the BCE. Furthermore, we have analysed the language monitoring and assessment procedures. Complementarity, we have considered the perception of the BCE educational agents towards the competential and plurilingual functionning of the training program. This research, then, has to do with a naturalistic and interpretive approach under a case study method. The most oustanding results of this research are the need to promote communication and shared responsibility among all the educational agents who participate in the study program (people in charge of academic affairs, lecturers and students); to stablish non intrusive and formative assessment activities; and the goodwill to develop a permanent revision of the training processes. This research has led to the recognition of proper formative practices and to the determination of some possible improvements of the curricular design. All this becomes relevant, not only to the BCE, but also to other study programs which are willed to make a meaningful change such as the one that is described below. Keywords: competence-based approach, plurilingualism, pre-service teacher training program, communicative competence, challenge-based learning (CBL), competence assessment.</dc:description>
<dc:date>2022-02-07T09:53:19Z</dc:date>
<dc:date>2022-02-07T09:53:19Z</dc:date>
<dc:date>2021-12-17</dc:date>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</dc:type>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/publishedVersion</dc:type>
<dc:identifier>http://hdl.handle.net/10803/673425</dc:identifier>
<dc:identifier>TD-085-108623/202106</dc:identifier>
<dc:language>cat</dc:language>
<dc:rights>L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/</dc:rights>
<dc:rights>info:eu-repo/semantics/openAccess</dc:rights>
<dc:format>408 p.</dc:format>
<dc:format>application/pdf</dc:format>
<dc:format>application/pdf</dc:format>
<dc:publisher>Universitat d'Andorra</dc:publisher>
<dc:source>TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</dc:source>
</oai_dc:dc>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<dim:dim schemaLocation="http://www.dspace.org/xmlns/dspace/dim http://www.dspace.org/schema/dim.xsd">
<dim:field authority="ff4c2cd3-1dfe-4cc2-9a95-1514918a1a34" confidence="600" element="contributor" mdschema="dc" qualifier="author">Carrera González, Blanca</dim:field>
<dim:field element="contributor" mdschema="dc" qualifier="authoremail">bcarrera@uda.ad</dim:field>
<dim:field element="contributor" mdschema="dc" qualifier="authoremailshow">false</dim:field>
<dim:field authority="7b39675d-367c-44c1-91d9-37e4bd27b44d" confidence="-1" element="contributor" mdschema="dc" qualifier="director">Casanovas Català, Montserrat</dim:field>
<dim:field authority="845ab884-294a-4f2e-b81d-5d6760c61eb4" confidence="-1" element="contributor" mdschema="dc" qualifier="director">Saz Peñamaria, Alexandra</dim:field>
<dim:field element="date" mdschema="dc" qualifier="accessioned">2022-02-07T09:53:19Z</dim:field>
<dim:field element="date" mdschema="dc" qualifier="available">2022-02-07T09:53:19Z</dim:field>
<dim:field element="date" mdschema="dc" qualifier="issued">2021-12-17</dim:field>
<dim:field element="identifier" mdschema="dc" qualifier="uri">http://hdl.handle.net/10803/673425</dim:field>
<dim:field element="identifier" mdschema="dc" qualifier="dl">TD-085-108623/202106</dim:field>
<dim:field element="description" mdschema="dc" qualifier="abstract">La societat actual està subjecta al desenvolupament constant i inevitable de la modernització. Això duu a reflexionar vers cadascun dels processos que ens envolten amb el fi de gestionar aquest ràpid progrés i poder aprofitar-lo al màxim pel futur més proper. Les formacions inicials de mestre aborden proactivament aquesta modernitat líquida al ser les responsables, en consonància amb la resta de la societat, d’oferir els coneixements, habilitats i recursos a les futures generacions d’adults. Un exemple d’acció adaptativa per part dels estudis a aquesta realitat és la integració de competències professionals al currículum, així com el foment del plurilingüisme, cada vegada més habitual en el context europeu. Al ser aquestes unes propostes complexes, la seva anàlisi demanda una visió crítica i reflexiva, sobretot tenint en compte el seu retorn a la societat. De la casuística descrita es deriva l’objectiu principal d’aquesta recerca que és analitzar el disseny i la implementació d’un model educatiu competencial i plurilingüe en la formació inicial de mestres, concretament al bàtxelor en Ciències de l’educació (BCE) de la Universitat d’Andorra (UdA). Per assolir aquest objectiu s’ha analitzat la realitat acadèmica d’altres formacions inicials de mestres competencial i plurilingüe. Seguidament, s’ha examinat la presència de les competències i, com a element exemplificador, de la competència comunicativa en la documentació que orienta els estudis del BCE. A més a més, s’han analitzat els mecanismes de seguiment i avaluació de les llengües i, de forma complementària, s’ha considerat la percepció dels agents educatius del BCE vers el funcionament competencial i plurilingüe dels estudis. Es tracta, per tant, d’una recerca amb caràcter naturalista i interpretatiu que s’analitza des del mètode estudi de cas. Els resultats més destacables que es deriven d’aquesta investigació són la necessitat de promoure la comunicació i corresponsabilitat de tots els agents educatius que participen en la formació (responsables acadèmics, professorat i estudiants); l’establiment d’activitats formatives i avaluadores no intrusives; i la voluntat de desenvolupar permanentment una revisió dels processos professionalitzadors. Una recerca d’aquesta tipologia ha significat reconèixer aquelles pràctiques formatives pertinents, així com determinar algunes de les possibles millores del disseny curricular. Això no només és rellevant per la titulació analitzada, sinó per aquelles que apostin per un canvi tan significatiu com el que es descriu a continuació.</dim:field>
<dim:field element="description" mdschema="dc" qualifier="abstract">Our current society is subject to the continuous and inevitable development of modernisation. This causes us to reflect upon our processes to better manage the rapid progress and to make the most of it for the near future. The pre-service teacher programs tackle this liquid modernity proactively, as they are responsible for offering knowledge, skills and resources to the future generations of adults, in accordance with the rest of our society. An example of an adaptative action of the study program to this reality is the integration of professional competences in the curriculum, but also the plurilingualism which little by little becomes more habitual in the European context. Due to the complexity of these proposals, its analysis demands a critical and reflective view, especially if we consider its return to society. From this casuistry we get the main objective of this research, which is to analyse the design and implementation of a competence-based and plurilingual educational model in pre-service teacher education, specifically, in the bachelor of Teaching and Learning (BCE) at the University of Andorra (UdA). In order to fulfil our objective we have analysed other competence-based and plurilingual training programs. We have examined the presence of competencies and, as an exemplifier, the communicative competence in those documents that direct the training process at the BCE. Furthermore, we have analysed the language monitoring and assessment procedures. Complementarity, we have considered the perception of the BCE educational agents towards the competential and plurilingual functionning of the training program. This research, then, has to do with a naturalistic and interpretive approach under a case study method. The most oustanding results of this research are the need to promote communication and shared responsibility among all the educational agents who participate in the study program (people in charge of academic affairs, lecturers and students); to stablish non intrusive and formative assessment activities; and the goodwill to develop a permanent revision of the training processes. This research has led to the recognition of proper formative practices and to the determination of some possible improvements of the curricular design. All this becomes relevant, not only to the BCE, but also to other study programs which are willed to make a meaningful change such as the one that is described below. Keywords: competence-based approach, plurilingualism, pre-service teacher training program, communicative competence, challenge-based learning (CBL), competence assessment.</dim:field>
<dim:field element="format" mdschema="dc" qualifier="extent">408 p.</dim:field>
<dim:field element="format" mdschema="dc" qualifier="mimetype">application/pdf</dim:field>
<dim:field element="language" mdschema="dc" qualifier="iso">cat</dim:field>
<dim:field element="publisher" mdschema="dc">Universitat d'Andorra</dim:field>
<dim:field element="rights" mdschema="dc" qualifier="license">L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/</dim:field>
<dim:field element="rights" mdschema="dc" qualifier="accessLevel">info:eu-repo/semantics/openAccess</dim:field>
<dim:field element="source" mdschema="dc">TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</dim:field>
<dim:field element="subject" mdschema="dc">Enfocament competencial</dim:field>
<dim:field element="subject" mdschema="dc">Plurilingüisme</dim:field>
<dim:field element="subject" mdschema="dc">Formació inicial de mestres</dim:field>
<dim:field element="subject" mdschema="dc">Competència comunicativa</dim:field>
<dim:field element="subject" mdschema="dc">Aprenentatge basat en reptes (ABR)</dim:field>
<dim:field element="subject" mdschema="dc">Avaluació de les competències</dim:field>
<dim:field element="subject" mdschema="dc">Competence-based approach</dim:field>
<dim:field element="subject" mdschema="dc">Plurilingualism</dim:field>
<dim:field element="subject" mdschema="dc">Pre-service teacher training program</dim:field>
<dim:field element="subject" mdschema="dc">Communicative competence</dim:field>
<dim:field element="subject" mdschema="dc">Challenge-based learning (CBL)</dim:field>
<dim:field element="subject" mdschema="dc">Competence assessment</dim:field>
<dim:field element="subject" mdschema="dc" qualifier="other">Educació</dim:field>
<dim:field element="subject" mdschema="dc" qualifier="udc">378</dim:field>
<dim:field element="title" mdschema="dc">La formació inicial de mestres des d’un enfocament competencial i plurilingüe: estudi de cas del bàtxelor en Ciències de l’Educació de la Universitat d’Andorra</dim:field>
<dim:field element="type" mdschema="dc">info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</dim:field>
<dim:field element="type" mdschema="dc">info:eu-repo/semantics/publishedVersion</dim:field>
<dim:field element="embargo" mdschema="dc" qualifier="terms">cap</dim:field>
</dim:dim>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<thesis schemaLocation="http://www.ndltd.org/standards/metadata/etdms/1.0/ http://www.ndltd.org/standards/metadata/etdms/1.0/etdms.xsd">
<title>La formació inicial de mestres des d’un enfocament competencial i plurilingüe: estudi de cas del bàtxelor en Ciències de l’Educació de la Universitat d’Andorra</title>
<creator>Carrera González, Blanca</creator>
<contributor>bcarrera@uda.ad</contributor>
<contributor>false</contributor>
<contributor>Casanovas Català, Montserrat</contributor>
<contributor>Saz Peñamaria, Alexandra</contributor>
<subject>Enfocament competencial</subject>
<subject>Plurilingüisme</subject>
<subject>Formació inicial de mestres</subject>
<subject>Competència comunicativa</subject>
<subject>Aprenentatge basat en reptes (ABR)</subject>
<subject>Avaluació de les competències</subject>
<subject>Competence-based approach</subject>
<subject>Plurilingualism</subject>
<subject>Pre-service teacher training program</subject>
<subject>Communicative competence</subject>
<subject>Challenge-based learning (CBL)</subject>
<subject>Competence assessment</subject>
<description>La societat actual està subjecta al desenvolupament constant i inevitable de la modernització. Això duu a reflexionar vers cadascun dels processos que ens envolten amb el fi de gestionar aquest ràpid progrés i poder aprofitar-lo al màxim pel futur més proper. Les formacions inicials de mestre aborden proactivament aquesta modernitat líquida al ser les responsables, en consonància amb la resta de la societat, d’oferir els coneixements, habilitats i recursos a les futures generacions d’adults. Un exemple d’acció adaptativa per part dels estudis a aquesta realitat és la integració de competències professionals al currículum, així com el foment del plurilingüisme, cada vegada més habitual en el context europeu. Al ser aquestes unes propostes complexes, la seva anàlisi demanda una visió crítica i reflexiva, sobretot tenint en compte el seu retorn a la societat. De la casuística descrita es deriva l’objectiu principal d’aquesta recerca que és analitzar el disseny i la implementació d’un model educatiu competencial i plurilingüe en la formació inicial de mestres, concretament al bàtxelor en Ciències de l’educació (BCE) de la Universitat d’Andorra (UdA). Per assolir aquest objectiu s’ha analitzat la realitat acadèmica d’altres formacions inicials de mestres competencial i plurilingüe. Seguidament, s’ha examinat la presència de les competències i, com a element exemplificador, de la competència comunicativa en la documentació que orienta els estudis del BCE. A més a més, s’han analitzat els mecanismes de seguiment i avaluació de les llengües i, de forma complementària, s’ha considerat la percepció dels agents educatius del BCE vers el funcionament competencial i plurilingüe dels estudis. Es tracta, per tant, d’una recerca amb caràcter naturalista i interpretatiu que s’analitza des del mètode estudi de cas. Els resultats més destacables que es deriven d’aquesta investigació són la necessitat de promoure la comunicació i corresponsabilitat de tots els agents educatius que participen en la formació (responsables acadèmics, professorat i estudiants); l’establiment d’activitats formatives i avaluadores no intrusives; i la voluntat de desenvolupar permanentment una revisió dels processos professionalitzadors. Una recerca d’aquesta tipologia ha significat reconèixer aquelles pràctiques formatives pertinents, així com determinar algunes de les possibles millores del disseny curricular. Això no només és rellevant per la titulació analitzada, sinó per aquelles que apostin per un canvi tan significatiu com el que es descriu a continuació.</description>
<description>Our current society is subject to the continuous and inevitable development of modernisation. This causes us to reflect upon our processes to better manage the rapid progress and to make the most of it for the near future. The pre-service teacher programs tackle this liquid modernity proactively, as they are responsible for offering knowledge, skills and resources to the future generations of adults, in accordance with the rest of our society. An example of an adaptative action of the study program to this reality is the integration of professional competences in the curriculum, but also the plurilingualism which little by little becomes more habitual in the European context. Due to the complexity of these proposals, its analysis demands a critical and reflective view, especially if we consider its return to society. From this casuistry we get the main objective of this research, which is to analyse the design and implementation of a competence-based and plurilingual educational model in pre-service teacher education, specifically, in the bachelor of Teaching and Learning (BCE) at the University of Andorra (UdA). In order to fulfil our objective we have analysed other competence-based and plurilingual training programs. We have examined the presence of competencies and, as an exemplifier, the communicative competence in those documents that direct the training process at the BCE. Furthermore, we have analysed the language monitoring and assessment procedures. Complementarity, we have considered the perception of the BCE educational agents towards the competential and plurilingual functionning of the training program. This research, then, has to do with a naturalistic and interpretive approach under a case study method. The most oustanding results of this research are the need to promote communication and shared responsibility among all the educational agents who participate in the study program (people in charge of academic affairs, lecturers and students); to stablish non intrusive and formative assessment activities; and the goodwill to develop a permanent revision of the training processes. This research has led to the recognition of proper formative practices and to the determination of some possible improvements of the curricular design. All this becomes relevant, not only to the BCE, but also to other study programs which are willed to make a meaningful change such as the one that is described below. Keywords: competence-based approach, plurilingualism, pre-service teacher training program, communicative competence, challenge-based learning (CBL), competence assessment.</description>
<date>2022-02-07</date>
<date>2022-02-07</date>
<date>2021-12-17</date>
<type>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</type>
<type>info:eu-repo/semantics/publishedVersion</type>
<identifier>http://hdl.handle.net/10803/673425</identifier>
<identifier>TD-085-108623/202106</identifier>
<language>cat</language>
<rights>L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/</rights>
<rights>info:eu-repo/semantics/openAccess</rights>
<publisher>Universitat d'Andorra</publisher>
<source>TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</source>
</thesis>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<record schemaLocation="http://www.loc.gov/MARC21/slim http://www.loc.gov/standards/marcxml/schema/MARC21slim.xsd">
<leader>00925njm 22002777a 4500</leader>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="042">
<subfield code="a">dc</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="720">
<subfield code="a">Carrera González, Blanca</subfield>
<subfield code="e">author</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="260">
<subfield code="c">2021-12-17</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="520">
<subfield code="a">La societat actual està subjecta al desenvolupament constant i inevitable de la modernització. Això duu a reflexionar vers cadascun dels processos que ens envolten amb el fi de gestionar aquest ràpid progrés i poder aprofitar-lo al màxim pel futur més proper. Les formacions inicials de mestre aborden proactivament aquesta modernitat líquida al ser les responsables, en consonància amb la resta de la societat, d’oferir els coneixements, habilitats i recursos a les futures generacions d’adults. Un exemple d’acció adaptativa per part dels estudis a aquesta realitat és la integració de competències professionals al currículum, així com el foment del plurilingüisme, cada vegada més habitual en el context europeu. Al ser aquestes unes propostes complexes, la seva anàlisi demanda una visió crítica i reflexiva, sobretot tenint en compte el seu retorn a la societat. De la casuística descrita es deriva l’objectiu principal d’aquesta recerca que és analitzar el disseny i la implementació d’un model educatiu competencial i plurilingüe en la formació inicial de mestres, concretament al bàtxelor en Ciències de l’educació (BCE) de la Universitat d’Andorra (UdA). Per assolir aquest objectiu s’ha analitzat la realitat acadèmica d’altres formacions inicials de mestres competencial i plurilingüe. Seguidament, s’ha examinat la presència de les competències i, com a element exemplificador, de la competència comunicativa en la documentació que orienta els estudis del BCE. A més a més, s’han analitzat els mecanismes de seguiment i avaluació de les llengües i, de forma complementària, s’ha considerat la percepció dels agents educatius del BCE vers el funcionament competencial i plurilingüe dels estudis. Es tracta, per tant, d’una recerca amb caràcter naturalista i interpretatiu que s’analitza des del mètode estudi de cas. Els resultats més destacables que es deriven d’aquesta investigació són la necessitat de promoure la comunicació i corresponsabilitat de tots els agents educatius que participen en la formació (responsables acadèmics, professorat i estudiants); l’establiment d’activitats formatives i avaluadores no intrusives; i la voluntat de desenvolupar permanentment una revisió dels processos professionalitzadors. Una recerca d’aquesta tipologia ha significat reconèixer aquelles pràctiques formatives pertinents, així com determinar algunes de les possibles millores del disseny curricular. Això no només és rellevant per la titulació analitzada, sinó per aquelles que apostin per un canvi tan significatiu com el que es descriu a continuació.</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="520">
<subfield code="a">Our current society is subject to the continuous and inevitable development of modernisation. This causes us to reflect upon our processes to better manage the rapid progress and to make the most of it for the near future. The pre-service teacher programs tackle this liquid modernity proactively, as they are responsible for offering knowledge, skills and resources to the future generations of adults, in accordance with the rest of our society. An example of an adaptative action of the study program to this reality is the integration of professional competences in the curriculum, but also the plurilingualism which little by little becomes more habitual in the European context. Due to the complexity of these proposals, its analysis demands a critical and reflective view, especially if we consider its return to society. From this casuistry we get the main objective of this research, which is to analyse the design and implementation of a competence-based and plurilingual educational model in pre-service teacher education, specifically, in the bachelor of Teaching and Learning (BCE) at the University of Andorra (UdA). In order to fulfil our objective we have analysed other competence-based and plurilingual training programs. We have examined the presence of competencies and, as an exemplifier, the communicative competence in those documents that direct the training process at the BCE. Furthermore, we have analysed the language monitoring and assessment procedures. Complementarity, we have considered the perception of the BCE educational agents towards the competential and plurilingual functionning of the training program. This research, then, has to do with a naturalistic and interpretive approach under a case study method. The most oustanding results of this research are the need to promote communication and shared responsibility among all the educational agents who participate in the study program (people in charge of academic affairs, lecturers and students); to stablish non intrusive and formative assessment activities; and the goodwill to develop a permanent revision of the training processes. This research has led to the recognition of proper formative practices and to the determination of some possible improvements of the curricular design. All this becomes relevant, not only to the BCE, but also to other study programs which are willed to make a meaningful change such as the one that is described below. Keywords: competence-based approach, plurilingualism, pre-service teacher training program, communicative competence, challenge-based learning (CBL), competence assessment.</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="8" ind2=" " tag="024">
<subfield code="a">http://hdl.handle.net/10803/673425</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="8" ind2=" " tag="024">
<subfield code="a">TD-085-108623/202106</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Enfocament competencial</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Plurilingüisme</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Formació inicial de mestres</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Competència comunicativa</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Aprenentatge basat en reptes (ABR)</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Avaluació de les competències</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Competence-based approach</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Plurilingualism</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Pre-service teacher training program</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Communicative competence</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Challenge-based learning (CBL)</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Competence assessment</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="0" ind2="0" tag="245">
<subfield code="a">La formació inicial de mestres des d’un enfocament competencial i plurilingüe: estudi de cas del bàtxelor en Ciències de l’Educació de la Universitat d’Andorra</subfield>
</datafield>
</record>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<record schemaLocation="http://www.loc.gov/MARC21/slim http://www.loc.gov/standards/marcxml/schema/MARC21slim.xsd">
<leader>nam a 5i 4500</leader>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Enfocament competencial</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Plurilingüisme</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Formació inicial de mestres</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Competència comunicativa</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Aprenentatge basat en reptes (ABR)</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Avaluació de les competències</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Competence-based approach</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Plurilingualism</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Pre-service teacher training program</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Communicative competence</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Challenge-based learning (CBL)</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Competence assessment</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="1" ind2="0" tag="245">
<subfield code="a">La formació inicial de mestres des d’un enfocament competencial i plurilingüe: estudi de cas del bàtxelor en Ciències de l’Educació de la Universitat d’Andorra</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2="1" tag="264">
<subfield code="a">:</subfield>
<subfield code="b">Universitat d'Andorra,</subfield>
<subfield code="c">2022</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="4" ind2="0" tag="856">
<subfield code="z">Accés lliure</subfield>
<subfield code="u">http://hdl.handle.net/10803/673425</subfield>
</datafield>
<controlfield tag="007">cr |||||||||||</controlfield>
<controlfield tag="008">AAMMDDs2022 sp ||||fsm||||0|| 0 cat|c</controlfield>
<datafield ind1="1" ind2=" " tag="100">
<subfield code="a">Carrera González, Blanca,</subfield>
<subfield code="e">autor</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="300">
<subfield code="a">1 recurs en línia (408 pàgines)</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2="4" tag="655">
<subfield code="a">Tesis i dissertacions electròniques</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="1" ind2=" " tag="700">
<subfield code="a">Casanovas Català, Montserrat,</subfield>
<subfield code="e">supervisor acadèmic</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="1" ind2=" " tag="700">
<subfield code="a">Saz Peñamaria, Alexandra,</subfield>
<subfield code="e">supervisor acadèmic</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="0" ind2=" " tag="730">
<subfield code="a">TDX</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="520">
<subfield code="a">La societat actual està subjecta al desenvolupament constant i inevitable de la modernització. Això duu a reflexionar vers cadascun dels processos que ens envolten amb el fi de gestionar aquest ràpid progrés i poder aprofitar-lo al màxim pel futur més proper. Les formacions inicials de mestre aborden proactivament aquesta modernitat líquida al ser les responsables, en consonància amb la resta de la societat, d’oferir els coneixements, habilitats i recursos a les futures generacions d’adults. Un exemple d’acció adaptativa per part dels estudis a aquesta realitat és la integració de competències professionals al currículum, així com el foment del plurilingüisme, cada vegada més habitual en el context europeu. Al ser aquestes unes propostes complexes, la seva anàlisi demanda una visió crítica i reflexiva, sobretot tenint en compte el seu retorn a la societat. De la casuística descrita es deriva l’objectiu principal d’aquesta recerca que és analitzar el disseny i la implementació d’un model educatiu competencial i plurilingüe en la formació inicial de mestres, concretament al bàtxelor en Ciències de l’educació (BCE) de la Universitat d’Andorra (UdA). Per assolir aquest objectiu s’ha analitzat la realitat acadèmica d’altres formacions inicials de mestres competencial i plurilingüe. Seguidament, s’ha examinat la presència de les competències i, com a element exemplificador, de la competència comunicativa en la documentació que orienta els estudis del BCE. A més a més, s’han analitzat els mecanismes de seguiment i avaluació de les llengües i, de forma complementària, s’ha considerat la percepció dels agents educatius del BCE vers el funcionament competencial i plurilingüe dels estudis. Es tracta, per tant, d’una recerca amb caràcter naturalista i interpretatiu que s’analitza des del mètode estudi de cas. Els resultats més destacables que es deriven d’aquesta investigació són la necessitat de promoure la comunicació i corresponsabilitat de tots els agents educatius que participen en la formació (responsables acadèmics, professorat i estudiants); l’establiment d’activitats formatives i avaluadores no intrusives; i la voluntat de desenvolupar permanentment una revisió dels processos professionalitzadors. Una recerca d’aquesta tipologia ha significat reconèixer aquelles pràctiques formatives pertinents, així com determinar algunes de les possibles millores del disseny curricular. Això no només és rellevant per la titulació analitzada, sinó per aquelles que apostin per un canvi tan significatiu com el que es descriu a continuació.</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="998">
<subfield code="a">u50</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="040">
<subfield code="a">ES-BaCBU</subfield>
<subfield code="b">cat</subfield>
<subfield code="e">rda</subfield>
<subfield code="c">ES-BaCBU</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="336">
<subfield code="a">text</subfield>
<subfield code="b">txt</subfield>
<subfield code="2">rdacontent</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="337">
<subfield code="a">informàtic</subfield>
<subfield code="b">c</subfield>
<subfield code="2">rdamedia</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="338">
<subfield code="a">recurs en línia</subfield>
<subfield code="b">cr</subfield>
<subfield code="2">rdacarrier</subfield>
</datafield>
</record>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<mets ID=" DSpace_ITEM_10803-673425" OBJID=" hdl:10803/673425" PROFILE="DSpace METS SIP Profile 1.0" TYPE="DSpace ITEM" schemaLocation="http://www.loc.gov/METS/ http://www.loc.gov/standards/mets/mets.xsd">
<metsHdr CREATEDATE="2024-09-05T18:39:41Z">
<agent ROLE="CUSTODIAN" TYPE="ORGANIZATION">
<name>TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</name>
</agent>
</metsHdr>
<dmdSec ID="DMD_10803_673425">
<mdWrap MDTYPE="MODS">
<xmlData schemaLocation="http://www.loc.gov/mods/v3 http://www.loc.gov/standards/mods/v3/mods-3-1.xsd">
<mods:mods schemaLocation="http://www.loc.gov/mods/v3 http://www.loc.gov/standards/mods/v3/mods-3-1.xsd">
<mods:name>
<mods:role>
<mods:roleTerm type="text">author</mods:roleTerm>
</mods:role>
<mods:namePart>Carrera González, Blanca</mods:namePart>
</mods:name>
<mods:name>
<mods:role>
<mods:roleTerm type="text">authoremail</mods:roleTerm>
</mods:role>
<mods:namePart>bcarrera@uda.ad</mods:namePart>
</mods:name>
<mods:name>
<mods:role>
<mods:roleTerm type="text">authoremailshow</mods:roleTerm>
</mods:role>
<mods:namePart>false</mods:namePart>
</mods:name>
<mods:name>
<mods:role>
<mods:roleTerm type="text">director</mods:roleTerm>
</mods:role>
<mods:namePart>Casanovas Català, Montserrat</mods:namePart>
</mods:name>
<mods:name>
<mods:role>
<mods:roleTerm type="text">director</mods:roleTerm>
</mods:role>
<mods:namePart>Saz Peñamaria, Alexandra</mods:namePart>
</mods:name>
<mods:extension>
<mods:dateAccessioned encoding="iso8601">2022-02-07T09:53:19Z</mods:dateAccessioned>
</mods:extension>
<mods:extension>
<mods:dateAvailable encoding="iso8601">2022-02-07T09:53:19Z</mods:dateAvailable>
</mods:extension>
<mods:originInfo>
<mods:dateIssued encoding="iso8601">2021-12-17</mods:dateIssued>
</mods:originInfo>
<mods:identifier type="uri">http://hdl.handle.net/10803/673425</mods:identifier>
<mods:identifier type="dl">TD-085-108623/202106</mods:identifier>
<mods:abstract>La societat actual està subjecta al desenvolupament constant i inevitable de la modernització. Això duu a reflexionar vers cadascun dels processos que ens envolten amb el fi de gestionar aquest ràpid progrés i poder aprofitar-lo al màxim pel futur més proper. Les formacions inicials de mestre aborden proactivament aquesta modernitat líquida al ser les responsables, en consonància amb la resta de la societat, d’oferir els coneixements, habilitats i recursos a les futures generacions d’adults. Un exemple d’acció adaptativa per part dels estudis a aquesta realitat és la integració de competències professionals al currículum, així com el foment del plurilingüisme, cada vegada més habitual en el context europeu. Al ser aquestes unes propostes complexes, la seva anàlisi demanda una visió crítica i reflexiva, sobretot tenint en compte el seu retorn a la societat. De la casuística descrita es deriva l’objectiu principal d’aquesta recerca que és analitzar el disseny i la implementació d’un model educatiu competencial i plurilingüe en la formació inicial de mestres, concretament al bàtxelor en Ciències de l’educació (BCE) de la Universitat d’Andorra (UdA). Per assolir aquest objectiu s’ha analitzat la realitat acadèmica d’altres formacions inicials de mestres competencial i plurilingüe. Seguidament, s’ha examinat la presència de les competències i, com a element exemplificador, de la competència comunicativa en la documentació que orienta els estudis del BCE. A més a més, s’han analitzat els mecanismes de seguiment i avaluació de les llengües i, de forma complementària, s’ha considerat la percepció dels agents educatius del BCE vers el funcionament competencial i plurilingüe dels estudis. Es tracta, per tant, d’una recerca amb caràcter naturalista i interpretatiu que s’analitza des del mètode estudi de cas. Els resultats més destacables que es deriven d’aquesta investigació són la necessitat de promoure la comunicació i corresponsabilitat de tots els agents educatius que participen en la formació (responsables acadèmics, professorat i estudiants); l’establiment d’activitats formatives i avaluadores no intrusives; i la voluntat de desenvolupar permanentment una revisió dels processos professionalitzadors. Una recerca d’aquesta tipologia ha significat reconèixer aquelles pràctiques formatives pertinents, així com determinar algunes de les possibles millores del disseny curricular. Això no només és rellevant per la titulació analitzada, sinó per aquelles que apostin per un canvi tan significatiu com el que es descriu a continuació.Our current society is subject to the continuous and inevitable development of modernisation. This causes us to reflect upon our processes to better manage the rapid progress and to make the most of it for the near future. The pre-service teacher programs tackle this liquid modernity proactively, as they are responsible for offering knowledge, skills and resources to the future generations of adults, in accordance with the rest of our society. An example of an adaptative action of the study program to this reality is the integration of professional competences in the curriculum, but also the plurilingualism which little by little becomes more habitual in the European context. Due to the complexity of these proposals, its analysis demands a critical and reflective view, especially if we consider its return to society. From this casuistry we get the main objective of this research, which is to analyse the design and implementation of a competence-based and plurilingual educational model in pre-service teacher education, specifically, in the bachelor of Teaching and Learning (BCE) at the University of Andorra (UdA). In order to fulfil our objective we have analysed other competence-based and plurilingual training programs. We have examined the presence of competencies and, as an exemplifier, the communicative competence in those documents that direct the training process at the BCE. Furthermore, we have analysed the language monitoring and assessment procedures. Complementarity, we have considered the perception of the BCE educational agents towards the competential and plurilingual functionning of the training program. This research, then, has to do with a naturalistic and interpretive approach under a case study method. The most oustanding results of this research are the need to promote communication and shared responsibility among all the educational agents who participate in the study program (people in charge of academic affairs, lecturers and students); to stablish non intrusive and formative assessment activities; and the goodwill to develop a permanent revision of the training processes. This research has led to the recognition of proper formative practices and to the determination of some possible improvements of the curricular design. All this becomes relevant, not only to the BCE, but also to other study programs which are willed to make a meaningful change such as the one that is described below. Keywords: competence-based approach, plurilingualism, pre-service teacher training program, communicative competence, challenge-based learning (CBL), competence assessment.</mods:abstract>
<mods:language>
<mods:languageTerm authority="rfc3066">cat</mods:languageTerm>
</mods:language>
<mods:subject>
<mods:topic>Enfocament competencial</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Plurilingüisme</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Formació inicial de mestres</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Competència comunicativa</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Aprenentatge basat en reptes (ABR)</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Avaluació de les competències</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Competence-based approach</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Plurilingualism</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Pre-service teacher training program</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Communicative competence</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Challenge-based learning (CBL)</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Competence assessment</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:titleInfo>
<mods:title>La formació inicial de mestres des d’un enfocament competencial i plurilingüe: estudi de cas del bàtxelor en Ciències de l’Educació de la Universitat d’Andorra</mods:title>
</mods:titleInfo>
<mods:genre>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis info:eu-repo/semantics/publishedVersion</mods:genre>
</mods:mods>
</xmlData>
</mdWrap>
</dmdSec>
<amdSec ID="FO_10803_673425_2">
<techMD ID="TECH_O_10803_673425_2">
<mdWrap MDTYPE="PREMIS">
<xmlData schemaLocation="http://www.loc.gov/standards/premis http://www.loc.gov/standards/premis/PREMIS-v1-0.xsd">
<premis:premis>
<premis:object>
<premis:objectIdentifier>
<premis:objectIdentifierType>URL</premis:objectIdentifierType>
<premis:objectIdentifierValue>https://www.tdx.cat/bitstream/10803/673425/2/CARRERA%20TD.pdf</premis:objectIdentifierValue>
</premis:objectIdentifier>
<premis:objectCategory>File</premis:objectCategory>
<premis:objectCharacteristics>
<premis:fixity>
<premis:messageDigestAlgorithm>MD5</premis:messageDigestAlgorithm>
<premis:messageDigest>6f1c67ace6f3265290f25b895d77d544</premis:messageDigest>
</premis:fixity>
<premis:size>4822555</premis:size>
<premis:format>
<premis:formatDesignation>
<premis:formatName>application/pdf</premis:formatName>
</premis:formatDesignation>
</premis:format>
</premis:objectCharacteristics>
<premis:originalName>CARRERA TD.pdf</premis:originalName>
</premis:object>
</premis:premis>
</xmlData>
</mdWrap>
</techMD>
</amdSec>
<amdSec ID="FT_10803_673425_7">
<techMD ID="TECH_T_10803_673425_7">
<mdWrap MDTYPE="PREMIS">
<xmlData schemaLocation="http://www.loc.gov/standards/premis http://www.loc.gov/standards/premis/PREMIS-v1-0.xsd">
<premis:premis>
<premis:object>
<premis:objectIdentifier>
<premis:objectIdentifierType>URL</premis:objectIdentifierType>
<premis:objectIdentifierValue>https://www.tdx.cat/bitstream/10803/673425/7/CARRERA%20TD.pdf.txt</premis:objectIdentifierValue>
</premis:objectIdentifier>
<premis:objectCategory>File</premis:objectCategory>
<premis:objectCharacteristics>
<premis:fixity>
<premis:messageDigestAlgorithm>MD5</premis:messageDigestAlgorithm>
<premis:messageDigest>fc1438d07f584af15d6a7f017337cd47</premis:messageDigest>
</premis:fixity>
<premis:size>973509</premis:size>
<premis:format>
<premis:formatDesignation>
<premis:formatName>text/plain</premis:formatName>
</premis:formatDesignation>
</premis:format>
</premis:objectCharacteristics>
<premis:originalName>CARRERA TD.pdf.txt</premis:originalName>
</premis:object>
</premis:premis>
</xmlData>
</mdWrap>
</techMD>
</amdSec>
<fileSec>
<fileGrp USE="ORIGINAL">
<file ADMID="FO_10803_673425_2" CHECKSUM="6f1c67ace6f3265290f25b895d77d544" CHECKSUMTYPE="MD5" GROUPID="GROUP_BITSTREAM_10803_673425_2" ID="BITSTREAM_ORIGINAL_10803_673425_2" MIMETYPE="application/pdf" SEQ="2" SIZE="4822555">
</file>
</fileGrp>
<fileGrp USE="TEXT">
<file ADMID="FT_10803_673425_7" CHECKSUM="fc1438d07f584af15d6a7f017337cd47" CHECKSUMTYPE="MD5" GROUPID="GROUP_BITSTREAM_10803_673425_7" ID="BITSTREAM_TEXT_10803_673425_7" MIMETYPE="text/plain" SEQ="7" SIZE="973509">
</file>
</fileGrp>
</fileSec>
<structMap LABEL="DSpace Object" TYPE="LOGICAL">
<div ADMID="DMD_10803_673425" TYPE="DSpace Object Contents">
<div TYPE="DSpace BITSTREAM">
</div>
</div>
</structMap>
</mets>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<mods:mods schemaLocation="http://www.loc.gov/mods/v3 http://www.loc.gov/standards/mods/v3/mods-3-1.xsd">
<mods:name>
<mods:namePart>Carrera González, Blanca</mods:namePart>
</mods:name>
<mods:extension>
<mods:dateAvailable encoding="iso8601">2022-02-07T09:53:19Z</mods:dateAvailable>
</mods:extension>
<mods:extension>
<mods:dateAccessioned encoding="iso8601">2022-02-07T09:53:19Z</mods:dateAccessioned>
</mods:extension>
<mods:originInfo>
<mods:dateIssued encoding="iso8601">2021-12-17</mods:dateIssued>
</mods:originInfo>
<mods:identifier type="uri">http://hdl.handle.net/10803/673425</mods:identifier>
<mods:identifier type="dl">TD-085-108623/202106</mods:identifier>
<mods:abstract>La societat actual està subjecta al desenvolupament constant i inevitable de la modernització. Això duu a reflexionar vers cadascun dels processos que ens envolten amb el fi de gestionar aquest ràpid progrés i poder aprofitar-lo al màxim pel futur més proper. Les formacions inicials de mestre aborden proactivament aquesta modernitat líquida al ser les responsables, en consonància amb la resta de la societat, d’oferir els coneixements, habilitats i recursos a les futures generacions d’adults. Un exemple d’acció adaptativa per part dels estudis a aquesta realitat és la integració de competències professionals al currículum, així com el foment del plurilingüisme, cada vegada més habitual en el context europeu. Al ser aquestes unes propostes complexes, la seva anàlisi demanda una visió crítica i reflexiva, sobretot tenint en compte el seu retorn a la societat. De la casuística descrita es deriva l’objectiu principal d’aquesta recerca que és analitzar el disseny i la implementació d’un model educatiu competencial i plurilingüe en la formació inicial de mestres, concretament al bàtxelor en Ciències de l’educació (BCE) de la Universitat d’Andorra (UdA). Per assolir aquest objectiu s’ha analitzat la realitat acadèmica d’altres formacions inicials de mestres competencial i plurilingüe. Seguidament, s’ha examinat la presència de les competències i, com a element exemplificador, de la competència comunicativa en la documentació que orienta els estudis del BCE. A més a més, s’han analitzat els mecanismes de seguiment i avaluació de les llengües i, de forma complementària, s’ha considerat la percepció dels agents educatius del BCE vers el funcionament competencial i plurilingüe dels estudis. Es tracta, per tant, d’una recerca amb caràcter naturalista i interpretatiu que s’analitza des del mètode estudi de cas. Els resultats més destacables que es deriven d’aquesta investigació són la necessitat de promoure la comunicació i corresponsabilitat de tots els agents educatius que participen en la formació (responsables acadèmics, professorat i estudiants); l’establiment d’activitats formatives i avaluadores no intrusives; i la voluntat de desenvolupar permanentment una revisió dels processos professionalitzadors. Una recerca d’aquesta tipologia ha significat reconèixer aquelles pràctiques formatives pertinents, així com determinar algunes de les possibles millores del disseny curricular. Això no només és rellevant per la titulació analitzada, sinó per aquelles que apostin per un canvi tan significatiu com el que es descriu a continuació.</mods:abstract>
<mods:abstract>Our current society is subject to the continuous and inevitable development of modernisation. This causes us to reflect upon our processes to better manage the rapid progress and to make the most of it for the near future. The pre-service teacher programs tackle this liquid modernity proactively, as they are responsible for offering knowledge, skills and resources to the future generations of adults, in accordance with the rest of our society. An example of an adaptative action of the study program to this reality is the integration of professional competences in the curriculum, but also the plurilingualism which little by little becomes more habitual in the European context. Due to the complexity of these proposals, its analysis demands a critical and reflective view, especially if we consider its return to society. From this casuistry we get the main objective of this research, which is to analyse the design and implementation of a competence-based and plurilingual educational model in pre-service teacher education, specifically, in the bachelor of Teaching and Learning (BCE) at the University of Andorra (UdA). In order to fulfil our objective we have analysed other competence-based and plurilingual training programs. We have examined the presence of competencies and, as an exemplifier, the communicative competence in those documents that direct the training process at the BCE. Furthermore, we have analysed the language monitoring and assessment procedures. Complementarity, we have considered the perception of the BCE educational agents towards the competential and plurilingual functionning of the training program. This research, then, has to do with a naturalistic and interpretive approach under a case study method. The most oustanding results of this research are the need to promote communication and shared responsibility among all the educational agents who participate in the study program (people in charge of academic affairs, lecturers and students); to stablish non intrusive and formative assessment activities; and the goodwill to develop a permanent revision of the training processes. This research has led to the recognition of proper formative practices and to the determination of some possible improvements of the curricular design. All this becomes relevant, not only to the BCE, but also to other study programs which are willed to make a meaningful change such as the one that is described below. Keywords: competence-based approach, plurilingualism, pre-service teacher training program, communicative competence, challenge-based learning (CBL), competence assessment.</mods:abstract>
<mods:language>
<mods:languageTerm>cat</mods:languageTerm>
</mods:language>
<mods:accessCondition type="useAndReproduction">L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/</mods:accessCondition>
<mods:accessCondition type="useAndReproduction">info:eu-repo/semantics/openAccess</mods:accessCondition>
<mods:subject>
<mods:topic>Enfocament competencial</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Plurilingüisme</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Formació inicial de mestres</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Competència comunicativa</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Aprenentatge basat en reptes (ABR)</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Avaluació de les competències</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Competence-based approach</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Plurilingualism</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Pre-service teacher training program</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Communicative competence</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Challenge-based learning (CBL)</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Competence assessment</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:titleInfo>
<mods:title>La formació inicial de mestres des d’un enfocament competencial i plurilingüe: estudi de cas del bàtxelor en Ciències de l’Educació de la Universitat d’Andorra</mods:title>
</mods:titleInfo>
<mods:genre>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</mods:genre>
<mods:genre>info:eu-repo/semantics/publishedVersion</mods:genre>
</mods:mods>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<oaire:record schemaLocation="http://namespaceopenaire.eu/schema/oaire/">
<dc:title>La formació inicial de mestres des d’un enfocament competencial i plurilingüe: estudi de cas del bàtxelor en Ciències de l’Educació de la Universitat d’Andorra</dc:title>
<datacite:creator>
<datacite:creatorName>Carrera González, Blanca</datacite:creatorName>
</datacite:creator>
<datacite:contributor>bcarrera@uda.ad</datacite:contributor>
<datacite:contributor>false</datacite:contributor>
<datacite:contributor>Casanovas Català, Montserrat</datacite:contributor>
<datacite:contributor>Saz Peñamaria, Alexandra</datacite:contributor>
<dc:subject>Enfocament competencial</dc:subject>
<dc:subject>Plurilingüisme</dc:subject>
<dc:subject>Formació inicial de mestres</dc:subject>
<dc:subject>Competència comunicativa</dc:subject>
<dc:subject>Aprenentatge basat en reptes (ABR)</dc:subject>
<dc:subject>Avaluació de les competències</dc:subject>
<dc:subject>Competence-based approach</dc:subject>
<dc:subject>Plurilingualism</dc:subject>
<dc:subject>Pre-service teacher training program</dc:subject>
<dc:subject>Communicative competence</dc:subject>
<dc:subject>Challenge-based learning (CBL)</dc:subject>
<dc:subject>Competence assessment</dc:subject>
<dc:subject>Educació</dc:subject>
<dc:subject>378</dc:subject>
<dc:description>La societat actual està subjecta al desenvolupament constant i inevitable de la modernització. Això duu a reflexionar vers cadascun dels processos que ens envolten amb el fi de gestionar aquest ràpid progrés i poder aprofitar-lo al màxim pel futur més proper. Les formacions inicials de mestre aborden proactivament aquesta modernitat líquida al ser les responsables, en consonància amb la resta de la societat, d’oferir els coneixements, habilitats i recursos a les futures generacions d’adults. Un exemple d’acció adaptativa per part dels estudis a aquesta realitat és la integració de competències professionals al currículum, així com el foment del plurilingüisme, cada vegada més habitual en el context europeu. Al ser aquestes unes propostes complexes, la seva anàlisi demanda una visió crítica i reflexiva, sobretot tenint en compte el seu retorn a la societat. De la casuística descrita es deriva l’objectiu principal d’aquesta recerca que és analitzar el disseny i la implementació d’un model educatiu competencial i plurilingüe en la formació inicial de mestres, concretament al bàtxelor en Ciències de l’educació (BCE) de la Universitat d’Andorra (UdA). Per assolir aquest objectiu s’ha analitzat la realitat acadèmica d’altres formacions inicials de mestres competencial i plurilingüe. Seguidament, s’ha examinat la presència de les competències i, com a element exemplificador, de la competència comunicativa en la documentació que orienta els estudis del BCE. A més a més, s’han analitzat els mecanismes de seguiment i avaluació de les llengües i, de forma complementària, s’ha considerat la percepció dels agents educatius del BCE vers el funcionament competencial i plurilingüe dels estudis. Es tracta, per tant, d’una recerca amb caràcter naturalista i interpretatiu que s’analitza des del mètode estudi de cas. Els resultats més destacables que es deriven d’aquesta investigació són la necessitat de promoure la comunicació i corresponsabilitat de tots els agents educatius que participen en la formació (responsables acadèmics, professorat i estudiants); l’establiment d’activitats formatives i avaluadores no intrusives; i la voluntat de desenvolupar permanentment una revisió dels processos professionalitzadors. Una recerca d’aquesta tipologia ha significat reconèixer aquelles pràctiques formatives pertinents, així com determinar algunes de les possibles millores del disseny curricular. Això no només és rellevant per la titulació analitzada, sinó per aquelles que apostin per un canvi tan significatiu com el que es descriu a continuació.</dc:description>
<dc:description>Our current society is subject to the continuous and inevitable development of modernisation. This causes us to reflect upon our processes to better manage the rapid progress and to make the most of it for the near future. The pre-service teacher programs tackle this liquid modernity proactively, as they are responsible for offering knowledge, skills and resources to the future generations of adults, in accordance with the rest of our society. An example of an adaptative action of the study program to this reality is the integration of professional competences in the curriculum, but also the plurilingualism which little by little becomes more habitual in the European context. Due to the complexity of these proposals, its analysis demands a critical and reflective view, especially if we consider its return to society. From this casuistry we get the main objective of this research, which is to analyse the design and implementation of a competence-based and plurilingual educational model in pre-service teacher education, specifically, in the bachelor of Teaching and Learning (BCE) at the University of Andorra (UdA). In order to fulfil our objective we have analysed other competence-based and plurilingual training programs. We have examined the presence of competencies and, as an exemplifier, the communicative competence in those documents that direct the training process at the BCE. Furthermore, we have analysed the language monitoring and assessment procedures. Complementarity, we have considered the perception of the BCE educational agents towards the competential and plurilingual functionning of the training program. This research, then, has to do with a naturalistic and interpretive approach under a case study method. The most oustanding results of this research are the need to promote communication and shared responsibility among all the educational agents who participate in the study program (people in charge of academic affairs, lecturers and students); to stablish non intrusive and formative assessment activities; and the goodwill to develop a permanent revision of the training processes. This research has led to the recognition of proper formative practices and to the determination of some possible improvements of the curricular design. All this becomes relevant, not only to the BCE, but also to other study programs which are willed to make a meaningful change such as the one that is described below. Keywords: competence-based approach, plurilingualism, pre-service teacher training program, communicative competence, challenge-based learning (CBL), competence assessment.</dc:description>
<dc:date>2022-02-07T09:53:19Z</dc:date>
<dc:date>2022-02-07T09:53:19Z</dc:date>
<dc:date>2021-12-17</dc:date>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</dc:type>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/publishedVersion</dc:type>
<datacite:alternateIdentifier>http://hdl.handle.net/10803/673425</datacite:alternateIdentifier>
<datacite:alternateIdentifier>TD-085-108623/202106</datacite:alternateIdentifier>
<dc:language>cat</dc:language>
<dc:rights>L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/</dc:rights>
<dc:rights>info:eu-repo/semantics/openAccess</dc:rights>
<dc:format>408 p.</dc:format>
<dc:format>application/pdf</dc:format>
<dc:format>application/pdf</dc:format>
<dc:publisher>Universitat d'Andorra</dc:publisher>
<dc:source>TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</dc:source>
<oaire:file>https://www.tdx.cat/bitstream/10803/673425/2/CARRERA%20TD.pdf</oaire:file>
</oaire:record>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<atom:entry schemaLocation="http://www.w3.org/2005/Atom http://www.kbcafe.com/rss/atom.xsd.xml">
<atom:id>http://hdl.handle.net/10803/673425/ore.xml</atom:id>
<atom:published>2022-02-07T09:53:19Z</atom:published>
<atom:updated>2022-02-07T09:53:19Z</atom:updated>
<atom:source>
<atom:generator>TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</atom:generator>
</atom:source>
<atom:title>La formació inicial de mestres des d’un enfocament competencial i plurilingüe: estudi de cas del bàtxelor en Ciències de l’Educació de la Universitat d’Andorra</atom:title>
<atom:author>
<atom:name>Carrera González, Blanca</atom:name>
</atom:author>
<oreatom:triples>
<rdf:Description about="http://hdl.handle.net/10803/673425/ore.xml#atom">
<dcterms:modified>2022-02-07T09:53:19Z</dcterms:modified>
</rdf:Description>
<rdf:Description about="https://www.tdx.cat/bitstream/10803/673425/7/CARRERA%20TD.pdf.txt">
<dcterms:description>TEXT</dcterms:description>
</rdf:Description>
<rdf:Description about="https://www.tdx.cat/bitstream/10803/673425/2/CARRERA%20TD.pdf">
<dcterms:description>ORIGINAL</dcterms:description>
</rdf:Description>
<rdf:Description about="https://www.tdx.cat/bitstream/10803/673425/3/license_url">
<dcterms:description>CC-LICENSE</dcterms:description>
</rdf:Description>
<rdf:Description about="https://www.tdx.cat/bitstream/10803/673425/4/license_text">
<dcterms:description>CC-LICENSE</dcterms:description>
</rdf:Description>
<rdf:Description about="https://www.tdx.cat/bitstream/10803/673425/5/license_rdf">
<dcterms:description>CC-LICENSE</dcterms:description>
</rdf:Description>
<rdf:Description about="https://www.tdx.cat/bitstream/10803/673425/6/CARRERA%20TD.pdf.xml">
<dcterms:description>MEDIA_DOCUMENT</dcterms:description>
</rdf:Description>
</oreatom:triples>
</atom:entry>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<qdc:qualifieddc schemaLocation="http://purl.org/dc/elements/1.1/ http://dublincore.org/schemas/xmls/qdc/2006/01/06/dc.xsd http://purl.org/dc/terms/ http://dublincore.org/schemas/xmls/qdc/2006/01/06/dcterms.xsd http://dspace.org/qualifieddc/ http://www.ukoln.ac.uk/metadata/dcmi/xmlschema/qualifieddc.xsd">
<dc:title>La formació inicial de mestres des d’un enfocament competencial i plurilingüe: estudi de cas del bàtxelor en Ciències de l’Educació de la Universitat d’Andorra</dc:title>
<dc:creator>Carrera González, Blanca</dc:creator>
<dc:contributor>Casanovas Català, Montserrat</dc:contributor>
<dc:contributor>Saz Peñamaria, Alexandra</dc:contributor>
<dc:subject>Enfocament competencial</dc:subject>
<dc:subject>Plurilingüisme</dc:subject>
<dc:subject>Formació inicial de mestres</dc:subject>
<dc:subject>Competència comunicativa</dc:subject>
<dc:subject>Aprenentatge basat en reptes (ABR)</dc:subject>
<dc:subject>Avaluació de les competències</dc:subject>
<dc:subject>Competence-based approach</dc:subject>
<dc:subject>Plurilingualism</dc:subject>
<dc:subject>Pre-service teacher training program</dc:subject>
<dc:subject>Communicative competence</dc:subject>
<dc:subject>Challenge-based learning (CBL)</dc:subject>
<dc:subject>Competence assessment</dc:subject>
<dcterms:abstract>La societat actual està subjecta al desenvolupament constant i inevitable de la modernització. Això duu a reflexionar vers cadascun dels processos que ens envolten amb el fi de gestionar aquest ràpid progrés i poder aprofitar-lo al màxim pel futur més proper. Les formacions inicials de mestre aborden proactivament aquesta modernitat líquida al ser les responsables, en consonància amb la resta de la societat, d’oferir els coneixements, habilitats i recursos a les futures generacions d’adults. Un exemple d’acció adaptativa per part dels estudis a aquesta realitat és la integració de competències professionals al currículum, així com el foment del plurilingüisme, cada vegada més habitual en el context europeu. Al ser aquestes unes propostes complexes, la seva anàlisi demanda una visió crítica i reflexiva, sobretot tenint en compte el seu retorn a la societat. De la casuística descrita es deriva l’objectiu principal d’aquesta recerca que és analitzar el disseny i la implementació d’un model educatiu competencial i plurilingüe en la formació inicial de mestres, concretament al bàtxelor en Ciències de l’educació (BCE) de la Universitat d’Andorra (UdA). Per assolir aquest objectiu s’ha analitzat la realitat acadèmica d’altres formacions inicials de mestres competencial i plurilingüe. Seguidament, s’ha examinat la presència de les competències i, com a element exemplificador, de la competència comunicativa en la documentació que orienta els estudis del BCE. A més a més, s’han analitzat els mecanismes de seguiment i avaluació de les llengües i, de forma complementària, s’ha considerat la percepció dels agents educatius del BCE vers el funcionament competencial i plurilingüe dels estudis. Es tracta, per tant, d’una recerca amb caràcter naturalista i interpretatiu que s’analitza des del mètode estudi de cas. Els resultats més destacables que es deriven d’aquesta investigació són la necessitat de promoure la comunicació i corresponsabilitat de tots els agents educatius que participen en la formació (responsables acadèmics, professorat i estudiants); l’establiment d’activitats formatives i avaluadores no intrusives; i la voluntat de desenvolupar permanentment una revisió dels processos professionalitzadors. Una recerca d’aquesta tipologia ha significat reconèixer aquelles pràctiques formatives pertinents, així com determinar algunes de les possibles millores del disseny curricular. Això no només és rellevant per la titulació analitzada, sinó per aquelles que apostin per un canvi tan significatiu com el que es descriu a continuació.</dcterms:abstract>
<dcterms:abstract>Our current society is subject to the continuous and inevitable development of modernisation. This causes us to reflect upon our processes to better manage the rapid progress and to make the most of it for the near future. The pre-service teacher programs tackle this liquid modernity proactively, as they are responsible for offering knowledge, skills and resources to the future generations of adults, in accordance with the rest of our society. An example of an adaptative action of the study program to this reality is the integration of professional competences in the curriculum, but also the plurilingualism which little by little becomes more habitual in the European context. Due to the complexity of these proposals, its analysis demands a critical and reflective view, especially if we consider its return to society. From this casuistry we get the main objective of this research, which is to analyse the design and implementation of a competence-based and plurilingual educational model in pre-service teacher education, specifically, in the bachelor of Teaching and Learning (BCE) at the University of Andorra (UdA). In order to fulfil our objective we have analysed other competence-based and plurilingual training programs. We have examined the presence of competencies and, as an exemplifier, the communicative competence in those documents that direct the training process at the BCE. Furthermore, we have analysed the language monitoring and assessment procedures. Complementarity, we have considered the perception of the BCE educational agents towards the competential and plurilingual functionning of the training program. This research, then, has to do with a naturalistic and interpretive approach under a case study method. The most oustanding results of this research are the need to promote communication and shared responsibility among all the educational agents who participate in the study program (people in charge of academic affairs, lecturers and students); to stablish non intrusive and formative assessment activities; and the goodwill to develop a permanent revision of the training processes. This research has led to the recognition of proper formative practices and to the determination of some possible improvements of the curricular design. All this becomes relevant, not only to the BCE, but also to other study programs which are willed to make a meaningful change such as the one that is described below. Keywords: competence-based approach, plurilingualism, pre-service teacher training program, communicative competence, challenge-based learning (CBL), competence assessment.</dcterms:abstract>
<dcterms:dateAccepted>2022-02-07T09:53:19Z</dcterms:dateAccepted>
<dcterms:available>2022-02-07T09:53:19Z</dcterms:available>
<dcterms:created>2022-02-07T09:53:19Z</dcterms:created>
<dcterms:issued>2021-12-17</dcterms:issued>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</dc:type>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/publishedVersion</dc:type>
<dc:identifier>http://hdl.handle.net/10803/673425</dc:identifier>
<dc:identifier>TD-085-108623/202106</dc:identifier>
<dc:language>cat</dc:language>
<dc:rights>L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/</dc:rights>
<dc:rights>info:eu-repo/semantics/openAccess</dc:rights>
<dc:publisher>Universitat d'Andorra</dc:publisher>
<dc:source>TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</dc:source>
</qdc:qualifieddc>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<rdf:RDF schemaLocation="http://www.openarchives.org/OAI/2.0/rdf/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/rdf.xsd">
<ow:Publication about="oai:www.tdx.cat:10803/673425">
<dc:title>La formació inicial de mestres des d’un enfocament competencial i plurilingüe: estudi de cas del bàtxelor en Ciències de l’Educació de la Universitat d’Andorra</dc:title>
<dc:creator>Carrera González, Blanca</dc:creator>
<dc:contributor>bcarrera@uda.ad</dc:contributor>
<dc:contributor>false</dc:contributor>
<dc:contributor>Casanovas Català, Montserrat</dc:contributor>
<dc:contributor>Saz Peñamaria, Alexandra</dc:contributor>
<dc:subject>Enfocament competencial</dc:subject>
<dc:subject>Plurilingüisme</dc:subject>
<dc:subject>Formació inicial de mestres</dc:subject>
<dc:subject>Competència comunicativa</dc:subject>
<dc:subject>Aprenentatge basat en reptes (ABR)</dc:subject>
<dc:subject>Avaluació de les competències</dc:subject>
<dc:subject>Competence-based approach</dc:subject>
<dc:subject>Plurilingualism</dc:subject>
<dc:subject>Pre-service teacher training program</dc:subject>
<dc:subject>Communicative competence</dc:subject>
<dc:subject>Challenge-based learning (CBL)</dc:subject>
<dc:subject>Competence assessment</dc:subject>
<dc:description>La societat actual està subjecta al desenvolupament constant i inevitable de la modernització. Això duu a reflexionar vers cadascun dels processos que ens envolten amb el fi de gestionar aquest ràpid progrés i poder aprofitar-lo al màxim pel futur més proper. Les formacions inicials de mestre aborden proactivament aquesta modernitat líquida al ser les responsables, en consonància amb la resta de la societat, d’oferir els coneixements, habilitats i recursos a les futures generacions d’adults. Un exemple d’acció adaptativa per part dels estudis a aquesta realitat és la integració de competències professionals al currículum, així com el foment del plurilingüisme, cada vegada més habitual en el context europeu. Al ser aquestes unes propostes complexes, la seva anàlisi demanda una visió crítica i reflexiva, sobretot tenint en compte el seu retorn a la societat. De la casuística descrita es deriva l’objectiu principal d’aquesta recerca que és analitzar el disseny i la implementació d’un model educatiu competencial i plurilingüe en la formació inicial de mestres, concretament al bàtxelor en Ciències de l’educació (BCE) de la Universitat d’Andorra (UdA). Per assolir aquest objectiu s’ha analitzat la realitat acadèmica d’altres formacions inicials de mestres competencial i plurilingüe. Seguidament, s’ha examinat la presència de les competències i, com a element exemplificador, de la competència comunicativa en la documentació que orienta els estudis del BCE. A més a més, s’han analitzat els mecanismes de seguiment i avaluació de les llengües i, de forma complementària, s’ha considerat la percepció dels agents educatius del BCE vers el funcionament competencial i plurilingüe dels estudis. Es tracta, per tant, d’una recerca amb caràcter naturalista i interpretatiu que s’analitza des del mètode estudi de cas. Els resultats més destacables que es deriven d’aquesta investigació són la necessitat de promoure la comunicació i corresponsabilitat de tots els agents educatius que participen en la formació (responsables acadèmics, professorat i estudiants); l’establiment d’activitats formatives i avaluadores no intrusives; i la voluntat de desenvolupar permanentment una revisió dels processos professionalitzadors. Una recerca d’aquesta tipologia ha significat reconèixer aquelles pràctiques formatives pertinents, així com determinar algunes de les possibles millores del disseny curricular. Això no només és rellevant per la titulació analitzada, sinó per aquelles que apostin per un canvi tan significatiu com el que es descriu a continuació.</dc:description>
<dc:description>Our current society is subject to the continuous and inevitable development of modernisation. This causes us to reflect upon our processes to better manage the rapid progress and to make the most of it for the near future. The pre-service teacher programs tackle this liquid modernity proactively, as they are responsible for offering knowledge, skills and resources to the future generations of adults, in accordance with the rest of our society. An example of an adaptative action of the study program to this reality is the integration of professional competences in the curriculum, but also the plurilingualism which little by little becomes more habitual in the European context. Due to the complexity of these proposals, its analysis demands a critical and reflective view, especially if we consider its return to society. From this casuistry we get the main objective of this research, which is to analyse the design and implementation of a competence-based and plurilingual educational model in pre-service teacher education, specifically, in the bachelor of Teaching and Learning (BCE) at the University of Andorra (UdA). In order to fulfil our objective we have analysed other competence-based and plurilingual training programs. We have examined the presence of competencies and, as an exemplifier, the communicative competence in those documents that direct the training process at the BCE. Furthermore, we have analysed the language monitoring and assessment procedures. Complementarity, we have considered the perception of the BCE educational agents towards the competential and plurilingual functionning of the training program. This research, then, has to do with a naturalistic and interpretive approach under a case study method. The most oustanding results of this research are the need to promote communication and shared responsibility among all the educational agents who participate in the study program (people in charge of academic affairs, lecturers and students); to stablish non intrusive and formative assessment activities; and the goodwill to develop a permanent revision of the training processes. This research has led to the recognition of proper formative practices and to the determination of some possible improvements of the curricular design. All this becomes relevant, not only to the BCE, but also to other study programs which are willed to make a meaningful change such as the one that is described below. Keywords: competence-based approach, plurilingualism, pre-service teacher training program, communicative competence, challenge-based learning (CBL), competence assessment.</dc:description>
<dc:date>2022-02-07T09:53:19Z</dc:date>
<dc:date>2022-02-07T09:53:19Z</dc:date>
<dc:date>2021-12-17</dc:date>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</dc:type>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/publishedVersion</dc:type>
<dc:identifier>http://hdl.handle.net/10803/673425</dc:identifier>
<dc:identifier>TD-085-108623/202106</dc:identifier>
<dc:language>cat</dc:language>
<dc:rights>L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/</dc:rights>
<dc:rights>info:eu-repo/semantics/openAccess</dc:rights>
<dc:publisher>Universitat d'Andorra</dc:publisher>
<dc:source>TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</dc:source>
</ow:Publication>
</rdf:RDF>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<uketd_dc:uketddc schemaLocation="http://naca.central.cranfield.ac.uk/ethos-oai/2.0/ http://naca.central.cranfield.ac.uk/ethos-oai/2.0/uketd_dc.xsd">
<dc:title>La formació inicial de mestres des d’un enfocament competencial i plurilingüe: estudi de cas del bàtxelor en Ciències de l’Educació de la Universitat d’Andorra</dc:title>
<dc:creator>Carrera González, Blanca</dc:creator>
<dcterms:abstract>La societat actual està subjecta al desenvolupament constant i inevitable de la modernització. Això duu a reflexionar vers cadascun dels processos que ens envolten amb el fi de gestionar aquest ràpid progrés i poder aprofitar-lo al màxim pel futur més proper. Les formacions inicials de mestre aborden proactivament aquesta modernitat líquida al ser les responsables, en consonància amb la resta de la societat, d’oferir els coneixements, habilitats i recursos a les futures generacions d’adults. Un exemple d’acció adaptativa per part dels estudis a aquesta realitat és la integració de competències professionals al currículum, així com el foment del plurilingüisme, cada vegada més habitual en el context europeu. Al ser aquestes unes propostes complexes, la seva anàlisi demanda una visió crítica i reflexiva, sobretot tenint en compte el seu retorn a la societat. De la casuística descrita es deriva l’objectiu principal d’aquesta recerca que és analitzar el disseny i la implementació d’un model educatiu competencial i plurilingüe en la formació inicial de mestres, concretament al bàtxelor en Ciències de l’educació (BCE) de la Universitat d’Andorra (UdA). Per assolir aquest objectiu s’ha analitzat la realitat acadèmica d’altres formacions inicials de mestres competencial i plurilingüe. Seguidament, s’ha examinat la presència de les competències i, com a element exemplificador, de la competència comunicativa en la documentació que orienta els estudis del BCE. A més a més, s’han analitzat els mecanismes de seguiment i avaluació de les llengües i, de forma complementària, s’ha considerat la percepció dels agents educatius del BCE vers el funcionament competencial i plurilingüe dels estudis. Es tracta, per tant, d’una recerca amb caràcter naturalista i interpretatiu que s’analitza des del mètode estudi de cas. Els resultats més destacables que es deriven d’aquesta investigació són la necessitat de promoure la comunicació i corresponsabilitat de tots els agents educatius que participen en la formació (responsables acadèmics, professorat i estudiants); l’establiment d’activitats formatives i avaluadores no intrusives; i la voluntat de desenvolupar permanentment una revisió dels processos professionalitzadors. Una recerca d’aquesta tipologia ha significat reconèixer aquelles pràctiques formatives pertinents, així com determinar algunes de les possibles millores del disseny curricular. Això no només és rellevant per la titulació analitzada, sinó per aquelles que apostin per un canvi tan significatiu com el que es descriu a continuació.</dcterms:abstract>
<dcterms:abstract>Our current society is subject to the continuous and inevitable development of modernisation. This causes us to reflect upon our processes to better manage the rapid progress and to make the most of it for the near future. The pre-service teacher programs tackle this liquid modernity proactively, as they are responsible for offering knowledge, skills and resources to the future generations of adults, in accordance with the rest of our society. An example of an adaptative action of the study program to this reality is the integration of professional competences in the curriculum, but also the plurilingualism which little by little becomes more habitual in the European context. Due to the complexity of these proposals, its analysis demands a critical and reflective view, especially if we consider its return to society. From this casuistry we get the main objective of this research, which is to analyse the design and implementation of a competence-based and plurilingual educational model in pre-service teacher education, specifically, in the bachelor of Teaching and Learning (BCE) at the University of Andorra (UdA). In order to fulfil our objective we have analysed other competence-based and plurilingual training programs. We have examined the presence of competencies and, as an exemplifier, the communicative competence in those documents that direct the training process at the BCE. Furthermore, we have analysed the language monitoring and assessment procedures. Complementarity, we have considered the perception of the BCE educational agents towards the competential and plurilingual functionning of the training program. This research, then, has to do with a naturalistic and interpretive approach under a case study method. The most oustanding results of this research are the need to promote communication and shared responsibility among all the educational agents who participate in the study program (people in charge of academic affairs, lecturers and students); to stablish non intrusive and formative assessment activities; and the goodwill to develop a permanent revision of the training processes. This research has led to the recognition of proper formative practices and to the determination of some possible improvements of the curricular design. All this becomes relevant, not only to the BCE, but also to other study programs which are willed to make a meaningful change such as the one that is described below. Keywords: competence-based approach, plurilingualism, pre-service teacher training program, communicative competence, challenge-based learning (CBL), competence assessment.</dcterms:abstract>
<uketdterms:institution>Universitat d'Andorra</uketdterms:institution>
<dcterms:issued>2021-12-17</dcterms:issued>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</dc:type>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/publishedVersion</dc:type>
<dc:language type="dcterms:ISO639-2">cat</dc:language>
<dcterms:isReferencedBy>http://hdl.handle.net/10803/673425</dcterms:isReferencedBy>
<dcterms:hasFormat>https://www.tdx.cat/bitstream/10803/673425/7/CARRERA%20TD.pdf.txt</dcterms:hasFormat>
<uketdterms:checksum type="uketdterms:MD5">fc1438d07f584af15d6a7f017337cd47</uketdterms:checksum>
<dc:identifier type="dcterms:URI">https://www.tdx.cat/bitstream/10803/673425/2/CARRERA%20TD.pdf</dc:identifier>
<uketdterms:checksum type="uketdterms:MD5">6f1c67ace6f3265290f25b895d77d544</uketdterms:checksum>
<uketdterms:embargodate>cap</uketdterms:embargodate>
<dc:subject>Enfocament competencial</dc:subject>
<dc:subject>Plurilingüisme</dc:subject>
<dc:subject>Formació inicial de mestres</dc:subject>
<dc:subject>Competència comunicativa</dc:subject>
<dc:subject>Aprenentatge basat en reptes (ABR)</dc:subject>
<dc:subject>Avaluació de les competències</dc:subject>
<dc:subject>Competence-based approach</dc:subject>
<dc:subject>Plurilingualism</dc:subject>
<dc:subject>Pre-service teacher training program</dc:subject>
<dc:subject>Communicative competence</dc:subject>
<dc:subject>Challenge-based learning (CBL)</dc:subject>
<dc:subject>Competence assessment</dc:subject>
<dc:subject>Educació</dc:subject>
</uketd_dc:uketddc>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<metadata schemaLocation="http://www.lyncode.com/xoai http://www.lyncode.com/xsd/xoai.xsd">
<element name="dc">
<element name="contributor">
<element name="author">
<element name="none">
<field name="value">Carrera González, Blanca</field>
<field name="authority">ff4c2cd3-1dfe-4cc2-9a95-1514918a1a34</field>
<field name="confidence">600</field>
<field name="orcid_id">0000-0002-8359-5227</field>
</element>
</element>
<element name="authoremail">
<element name="none">
<field name="value">bcarrera@uda.ad</field>
</element>
</element>
<element name="authoremailshow">
<element name="none">
<field name="value">false</field>
</element>
</element>
<element name="director">
<element name="none">
<field name="value">Casanovas Català, Montserrat</field>
<field name="authority">7b39675d-367c-44c1-91d9-37e4bd27b44d</field>
<field name="confidence">-1</field>
<field name="value">Saz Peñamaria, Alexandra</field>
<field name="authority">845ab884-294a-4f2e-b81d-5d6760c61eb4</field>
<field name="confidence">-1</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="date">
<element name="accessioned">
<element name="none">
<field name="value">2022-02-07T09:53:19Z</field>
</element>
</element>
<element name="available">
<element name="none">
<field name="value">2022-02-07T09:53:19Z</field>
</element>
</element>
<element name="issued">
<element name="none">
<field name="value">2021-12-17</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="identifier">
<element name="uri">
<element name="none">
<field name="value">http://hdl.handle.net/10803/673425</field>
</element>
</element>
<element name="dl">
<element name="none">
<field name="value">TD-085-108623/202106</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="description">
<element name="abstract">
<element name="none">
<field name="value">La societat actual està subjecta al desenvolupament constant i inevitable de la modernització. Això duu a reflexionar vers cadascun dels processos que ens envolten amb el fi de gestionar aquest ràpid progrés i poder aprofitar-lo al màxim pel futur més proper. Les formacions inicials de mestre aborden proactivament aquesta modernitat líquida al ser les responsables, en consonància amb la resta de la societat, d’oferir els coneixements, habilitats i recursos a les futures generacions d’adults. Un exemple d’acció adaptativa per part dels estudis a aquesta realitat és la integració de competències professionals al currículum, així com el foment del plurilingüisme, cada vegada més habitual en el context europeu. Al ser aquestes unes propostes complexes, la seva anàlisi demanda una visió crítica i reflexiva, sobretot tenint en compte el seu retorn a la societat. De la casuística descrita es deriva l’objectiu principal d’aquesta recerca que és analitzar el disseny i la implementació d’un model educatiu competencial i plurilingüe en la formació inicial de mestres, concretament al bàtxelor en Ciències de l’educació (BCE) de la Universitat d’Andorra (UdA). Per assolir aquest objectiu s’ha analitzat la realitat acadèmica d’altres formacions inicials de mestres competencial i plurilingüe. Seguidament, s’ha examinat la presència de les competències i, com a element exemplificador, de la competència comunicativa en la documentació que orienta els estudis del BCE. A més a més, s’han analitzat els mecanismes de seguiment i avaluació de les llengües i, de forma complementària, s’ha considerat la percepció dels agents educatius del BCE vers el funcionament competencial i plurilingüe dels estudis. Es tracta, per tant, d’una recerca amb caràcter naturalista i interpretatiu que s’analitza des del mètode estudi de cas. Els resultats més destacables que es deriven d’aquesta investigació són la necessitat de promoure la comunicació i corresponsabilitat de tots els agents educatius que participen en la formació (responsables acadèmics, professorat i estudiants); l’establiment d’activitats formatives i avaluadores no intrusives; i la voluntat de desenvolupar permanentment una revisió dels processos professionalitzadors. Una recerca d’aquesta tipologia ha significat reconèixer aquelles pràctiques formatives pertinents, així com determinar algunes de les possibles millores del disseny curricular. Això no només és rellevant per la titulació analitzada, sinó per aquelles que apostin per un canvi tan significatiu com el que es descriu a continuació.</field>
<field name="value">Our current society is subject to the continuous and inevitable development of modernisation. This causes us to reflect upon our processes to better manage the rapid progress and to make the most of it for the near future. The pre-service teacher programs tackle this liquid modernity proactively, as they are responsible for offering knowledge, skills and resources to the future generations of adults, in accordance with the rest of our society. An example of an adaptative action of the study program to this reality is the integration of professional competences in the curriculum, but also the plurilingualism which little by little becomes more habitual in the European context. Due to the complexity of these proposals, its analysis demands a critical and reflective view, especially if we consider its return to society. From this casuistry we get the main objective of this research, which is to analyse the design and implementation of a competence-based and plurilingual educational model in pre-service teacher education, specifically, in the bachelor of Teaching and Learning (BCE) at the University of Andorra (UdA). In order to fulfil our objective we have analysed other competence-based and plurilingual training programs. We have examined the presence of competencies and, as an exemplifier, the communicative competence in those documents that direct the training process at the BCE. Furthermore, we have analysed the language monitoring and assessment procedures. Complementarity, we have considered the perception of the BCE educational agents towards the competential and plurilingual functionning of the training program. This research, then, has to do with a naturalistic and interpretive approach under a case study method. The most oustanding results of this research are the need to promote communication and shared responsibility among all the educational agents who participate in the study program (people in charge of academic affairs, lecturers and students); to stablish non intrusive and formative assessment activities; and the goodwill to develop a permanent revision of the training processes. This research has led to the recognition of proper formative practices and to the determination of some possible improvements of the curricular design. All this becomes relevant, not only to the BCE, but also to other study programs which are willed to make a meaningful change such as the one that is described below. Keywords: competence-based approach, plurilingualism, pre-service teacher training program, communicative competence, challenge-based learning (CBL), competence assessment.</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="format">
<element name="extent">
<element name="none">
<field name="value">408 p.</field>
</element>
</element>
<element name="mimetype">
<element name="none">
<field name="value">application/pdf</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="language">
<element name="iso">
<element name="none">
<field name="value">cat</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="publisher">
<element name="none">
<field name="value">Universitat d'Andorra</field>
</element>
</element>
<element name="rights">
<element name="license">
<element name="none">
<field name="value">L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/</field>
</element>
</element>
<element name="accessLevel">
<element name="none">
<field name="value">info:eu-repo/semantics/openAccess</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="source">
<element name="none">
<field name="value">TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</field>
</element>
</element>
<element name="subject">
<element name="none">
<field name="value">Enfocament competencial</field>
<field name="value">Plurilingüisme</field>
<field name="value">Formació inicial de mestres</field>
<field name="value">Competència comunicativa</field>
<field name="value">Aprenentatge basat en reptes (ABR)</field>
<field name="value">Avaluació de les competències</field>
<field name="value">Competence-based approach</field>
<field name="value">Plurilingualism</field>
<field name="value">Pre-service teacher training program</field>
<field name="value">Communicative competence</field>
<field name="value">Challenge-based learning (CBL)</field>
<field name="value">Competence assessment</field>
</element>
<element name="other">
<element name="none">
<field name="value">Educació</field>
</element>
</element>
<element name="udc">
<element name="none">
<field name="value">378</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="title">
<element name="none">
<field name="value">La formació inicial de mestres des d’un enfocament competencial i plurilingüe: estudi de cas del bàtxelor en Ciències de l’Educació de la Universitat d’Andorra</field>
</element>
</element>
<element name="type">
<element name="none">
<field name="value">info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</field>
<field name="value">info:eu-repo/semantics/publishedVersion</field>
</element>
</element>
<element name="embargo">
<element name="terms">
<element name="none">
<field name="value">cap</field>
</element>
</element>
</element>
</element>
<element name="bundles">
<element name="bundle">
<field name="name">TEXT</field>
<element name="bitstreams">
<element name="bitstream">
<field name="name">CARRERA TD.pdf.txt</field>
<field name="originalName">CARRERA TD.pdf.txt</field>
<field name="description">Extracted text</field>
<field name="format">text/plain</field>
<field name="size">973509</field>
<field name="url">https://www.tdx.cat/bitstream/10803/673425/7/CARRERA%20TD.pdf.txt</field>
<field name="checksum">fc1438d07f584af15d6a7f017337cd47</field>
<field name="checksumAlgorithm">MD5</field>
<field name="sid">7</field>
<field name="drm">open access</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="bundle">
<field name="name">ORIGINAL</field>
<element name="bitstreams">
<element name="bitstream">
<field name="name">CARRERA TD.pdf</field>
<field name="originalName">CARRERA TD.pdf</field>
<field name="description">Tesi Doctoral</field>
<field name="format">application/pdf</field>
<field name="size">4822555</field>
<field name="url">https://www.tdx.cat/bitstream/10803/673425/2/CARRERA%20TD.pdf</field>
<field name="checksum">6f1c67ace6f3265290f25b895d77d544</field>
<field name="checksumAlgorithm">MD5</field>
<field name="sid">2</field>
<field name="drm">open access</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="bundle">
<field name="name">CC-LICENSE</field>
<element name="bitstreams">
<element name="bitstream">
<field name="name">license_url</field>
<field name="originalName">license_url</field>
<field name="format">text/plain; charset=utf-8</field>
<field name="size">49</field>
<field name="url">https://www.tdx.cat/bitstream/10803/673425/3/license_url</field>
<field name="checksum">924993ce0b3ba389f79f32a1b2735415</field>
<field name="checksumAlgorithm">MD5</field>
<field name="sid">3</field>
<field name="drm">open access</field>
</element>
<element name="bitstream">
<field name="name">license_text</field>
<field name="originalName">license_text</field>
<field name="format">text/html; charset=utf-8</field>
<field name="size">0</field>
<field name="url">https://www.tdx.cat/bitstream/10803/673425/4/license_text</field>
<field name="checksum">d41d8cd98f00b204e9800998ecf8427e</field>
<field name="checksumAlgorithm">MD5</field>
<field name="sid">4</field>
<field name="drm">open access</field>
</element>
<element name="bitstream">
<field name="name">license_rdf</field>
<field name="originalName">license_rdf</field>
<field name="format">application/rdf+xml; charset=utf-8</field>
<field name="size">0</field>
<field name="url">https://www.tdx.cat/bitstream/10803/673425/5/license_rdf</field>
<field name="checksum">d41d8cd98f00b204e9800998ecf8427e</field>
<field name="checksumAlgorithm">MD5</field>
<field name="sid">5</field>
<field name="drm">open access</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="bundle">
<field name="name">MEDIA_DOCUMENT</field>
<element name="bitstreams">
<element name="bitstream">
<field name="name">CARRERA TD.pdf.xml</field>
<field name="originalName">CARRERA TD.pdf.xml</field>
<field name="description">Document Consulta</field>
<field name="format">text/xml</field>
<field name="size">106</field>
<field name="url">https://www.tdx.cat/bitstream/10803/673425/6/CARRERA%20TD.pdf.xml</field>
<field name="checksum">7a0d8ee4f6227c67e77ac7ce7f5ff74b</field>
<field name="checksumAlgorithm">MD5</field>
<field name="sid">6</field>
<field name="drm">open access</field>
</element>
</element>
</element>
</element>
<element name="others">
<field name="handle">10803/673425</field>
<field name="identifier">oai:www.tdx.cat:10803/673425</field>
<field name="lastModifyDate">2023-03-06 08:31:21.728</field>
<field name="drm">open access</field>
</element>
<element name="repository">
<field name="name">TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</field>
<field name="mail">pir@csuc.cat</field>
</element>
</metadata>