<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<oai_dc:dc schemaLocation="http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd">
<dc:title>Desenvolupament de les actituds en els estudiants d’infermeria durant les estades formatives clíniques a través de la pràctica reflexiva</dc:title>
<dc:creator>Esqué-Boldú, Sara</dc:creator>
<dc:contributor>Gisbert Cervera, Mercè</dc:contributor>
<dc:contributor>Lleixà Fortuño, Mar</dc:contributor>
<dc:subject>Infermeria</dc:subject>
<dc:subject>Actituds</dc:subject>
<dc:subject>Pràctica reflexiva</dc:subject>
<dc:subject>portafoli</dc:subject>
<dc:subject>Tutor</dc:subject>
<dc:subject>Rúbrica</dc:subject>
<dc:subject>Nursing</dc:subject>
<dc:subject>Attitudes</dc:subject>
<dc:subject>Reflexive practice</dc:subject>
<dc:subject>Portfolio</dc:subject>
<dc:subject>Tutoring</dc:subject>
<dc:subject>Rubric</dc:subject>
<dc:subject>Infermeria</dc:subject>
<dc:subject>378</dc:subject>
<dc:description>L'estudi de les actituds pren major rellevància en professions de l’àmbit de la salut, com és infermeria, ja que es considera clau per a la formació dels futurs professionals d’infermeria, com a component indispensable pel desenvolupament de les competències en situació real. És tant important el coneixement i l'habilitat professional com l'actitud que ha de desenvolupar l'estudiant, tenint en compte que les competències s’integren per coneixements, habilitats i actituds. El present estudi s’articula a partir de quatre eixos fonamentals: les actituds, la pràctica reflexiva, el portafoli i la tutorització. L’objectiu de la investigació és dissenyar una estratègia formativa per a la millora de les actituds de Responsabilitat, d’Autoavaluació i autocrítica, i d’Ètica professional durant les estades formatives clíniques dels estudiants d’infermeria de la Universitat d’Andorra. Aquesta investigació ha permès dissenyar i validar els instruments de mesura pel treball i l’avaluació de les actituds a través de la reflexió. Aquests instruments es consideren formatius i avaluatius, i han permès establir la constància del procés reflexiu per part dels estudiants. Els principals resultats que s’han obtingut són la Rúbrica d’actituds, validada de manera interna i externa per experts; l’anàlisi descriptiu de les qualificacions obtingudes de l’aplicació de l’instrument, que evidencia l’evolució qualitativa del procés reflexiu documentat, que dona importància a la reflexió per a la millora del procés d’aprendre. La investigació s’ha dut a terme des del curs 2015-2016 fins el curs 2017-2018. S’han estudiat els procesos reflexius documentats dels estudiants d’infermeria matriculats a les assignatures d’Estades formatives clíniques dels tres cursos del bàtxelor en Infermeria. Com tot treball d’investigació, caldrà continuar amb el treball de revisió i millora del procés d’aplicació dels instruments de mesura.</dc:description>
<dc:description>Studying attitudes is gaining greater relevance among health professions, such as nursing, since they are believed to be a fundamental aspect of the training process of future nurses and an essential component when developping competences in real situations. It is as equally important for students to acquire knowledge and professional skills as it is for them to develop certain attitudes, taking into account that competences include the integration of concepts, skills and attitudes. This present study is based on four cornerstones: attitudes, reflexive practice, portfolio and tutoring. The goal of this research is to design a training strategy aimed at improving attitudes of Reponsibility, Self-assessment, Self-criticism and professional Ethics among student nurses during their clinical internships at the University of Andorra. The research has required designing and validating measuring tools and their application in the assessment of attitudes through reflexive practice. These tools have allowed a formative assessment and enhanced student perseverance in their reflexive learning process. The main results obtained are a rubric of attitudes, which has been validated internally and by external experts, and a descriptive analysis of the outcomes gathered from the measuring tool. This latter result has shown a qualitative progress in the documented reflexive practices, which is also an evidence of how important reflexive practice is to improving a learning process. This research covered the period from 2015-2016 to 2017-2018 and the studies were conducted using the reflexive work of nursing students, belonging to all three academic cohorts of the Bachelor of Nursing, while enroled in clinical internships. As with any research, more work should be undertaken in order to review and improve the process by which measuring tools could be implemented.</dc:description>
<dc:date>2019-07-02T13:21:34Z</dc:date>
<dc:date>2019-07-02T13:21:34Z</dc:date>
<dc:date>2019-06-18</dc:date>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</dc:type>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/publishedVersion</dc:type>
<dc:identifier>http://hdl.handle.net/10803/667094</dc:identifier>
<dc:identifier>TD-059-101137/201902</dc:identifier>
<dc:language>cat</dc:language>
<dc:rights>L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/</dc:rights>
<dc:rights>info:eu-repo/semantics/openAccess</dc:rights>
<dc:format>253 p.</dc:format>
<dc:format>application/pdf</dc:format>
<dc:format>application/pdf</dc:format>
<dc:publisher>Universitat d'Andorra</dc:publisher>
<dc:source>TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</dc:source>
</oai_dc:dc>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<dim:dim schemaLocation="http://www.dspace.org/xmlns/dspace/dim http://www.dspace.org/schema/dim.xsd">
<dim:field authority="8e079ddc-8975-44e6-95ba-abebc342d699" confidence="600" element="contributor" mdschema="dc" qualifier="author">Esqué-Boldú, Sara</dim:field>
<dim:field element="contributor" lang="en_US" mdschema="dc" qualifier="authoremail">sesque@uda.ad</dim:field>
<dim:field element="contributor" lang="en_US" mdschema="dc" qualifier="authoremailshow">true</dim:field>
<dim:field authority="15b4b35a-91e1-41b1-bb2e-eedc139aef3a" confidence="-1" element="contributor" mdschema="dc" qualifier="director">Gisbert Cervera, Mercè</dim:field>
<dim:field authority="645088cd-c267-4055-b068-cca7660c7c1e" confidence="-1" element="contributor" mdschema="dc" qualifier="codirector">Lleixà Fortuño, Mar</dim:field>
<dim:field element="date" mdschema="dc" qualifier="accessioned">2019-07-02T13:21:34Z</dim:field>
<dim:field element="date" mdschema="dc" qualifier="available">2019-07-02T13:21:34Z</dim:field>
<dim:field element="date" mdschema="dc" qualifier="issued">2019-06-18</dim:field>
<dim:field element="identifier" mdschema="dc" qualifier="uri">http://hdl.handle.net/10803/667094</dim:field>
<dim:field element="identifier" lang="en_US" mdschema="dc" qualifier="dl">TD-059-101137/201902</dim:field>
<dim:field element="description" lang="en_US" mdschema="dc" qualifier="abstract">L'estudi de les actituds pren major rellevància en professions de l’àmbit de la salut, com és infermeria, ja que es considera clau per a la formació dels futurs professionals d’infermeria, com a component indispensable pel desenvolupament de les competències en situació real. És tant important el coneixement i l'habilitat professional com l'actitud que ha de desenvolupar l'estudiant, tenint en compte que les competències s’integren per coneixements, habilitats i actituds. El present estudi s’articula a partir de quatre eixos fonamentals: les actituds, la pràctica reflexiva, el portafoli i la tutorització. L’objectiu de la investigació és dissenyar una estratègia formativa per a la millora de les actituds de Responsabilitat, d’Autoavaluació i autocrítica, i d’Ètica professional durant les estades formatives clíniques dels estudiants d’infermeria de la Universitat d’Andorra. Aquesta investigació ha permès dissenyar i validar els instruments de mesura pel treball i l’avaluació de les actituds a través de la reflexió. Aquests instruments es consideren formatius i avaluatius, i han permès establir la constància del procés reflexiu per part dels estudiants. Els principals resultats que s’han obtingut són la Rúbrica d’actituds, validada de manera interna i externa per experts; l’anàlisi descriptiu de les qualificacions obtingudes de l’aplicació de l’instrument, que evidencia l’evolució qualitativa del procés reflexiu documentat, que dona importància a la reflexió per a la millora del procés d’aprendre. La investigació s’ha dut a terme des del curs 2015-2016 fins el curs 2017-2018. S’han estudiat els procesos reflexius documentats dels estudiants d’infermeria matriculats a les assignatures d’Estades formatives clíniques dels tres cursos del bàtxelor en Infermeria. Com tot treball d’investigació, caldrà continuar amb el treball de revisió i millora del procés d’aplicació dels instruments de mesura.</dim:field>
<dim:field element="description" lang="en_US" mdschema="dc" qualifier="abstract">Studying attitudes is gaining greater relevance among health professions, such as nursing, since they are believed to be a fundamental aspect of the training process of future nurses and an essential component when developping competences in real situations. It is as equally important for students to acquire knowledge and professional skills as it is for them to develop certain attitudes, taking into account that competences include the integration of concepts, skills and attitudes. This present study is based on four cornerstones: attitudes, reflexive practice, portfolio and tutoring. The goal of this research is to design a training strategy aimed at improving attitudes of Reponsibility, Self-assessment, Self-criticism and professional Ethics among student nurses during their clinical internships at the University of Andorra. The research has required designing and validating measuring tools and their application in the assessment of attitudes through reflexive practice. These tools have allowed a formative assessment and enhanced student perseverance in their reflexive learning process. The main results obtained are a rubric of attitudes, which has been validated internally and by external experts, and a descriptive analysis of the outcomes gathered from the measuring tool. This latter result has shown a qualitative progress in the documented reflexive practices, which is also an evidence of how important reflexive practice is to improving a learning process. This research covered the period from 2015-2016 to 2017-2018 and the studies were conducted using the reflexive work of nursing students, belonging to all three academic cohorts of the Bachelor of Nursing, while enroled in clinical internships. As with any research, more work should be undertaken in order to review and improve the process by which measuring tools could be implemented.</dim:field>
<dim:field element="format" lang="en_US" mdschema="dc" qualifier="extent">253 p.</dim:field>
<dim:field element="format" mdschema="dc" qualifier="mimetype">application/pdf</dim:field>
<dim:field element="language" lang="en_US" mdschema="dc" qualifier="iso">cat</dim:field>
<dim:field element="publisher" mdschema="dc">Universitat d'Andorra</dim:field>
<dim:field element="rights" mdschema="dc" qualifier="license">L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/</dim:field>
<dim:field element="rights" mdschema="dc" qualifier="accessLevel">info:eu-repo/semantics/openAccess</dim:field>
<dim:field element="source" mdschema="dc">TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="en_US" mdschema="dc">Infermeria</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="en_US" mdschema="dc">Actituds</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="en_US" mdschema="dc">Pràctica reflexiva</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="en_US" mdschema="dc">portafoli</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="en_US" mdschema="dc">Tutor</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="en_US" mdschema="dc">Rúbrica</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="en_US" mdschema="dc">Nursing</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="en_US" mdschema="dc">Attitudes</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="en_US" mdschema="dc">Reflexive practice</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="en_US" mdschema="dc">Portfolio</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="en_US" mdschema="dc">Tutoring</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="en_US" mdschema="dc">Rubric</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="en_US" mdschema="dc" qualifier="other">Infermeria</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="en_US" mdschema="dc" qualifier="udc">378</dim:field>
<dim:field element="title" lang="en_US" mdschema="dc">Desenvolupament de les actituds en els estudiants d’infermeria durant les estades formatives clíniques a través de la pràctica reflexiva</dim:field>
<dim:field element="type" mdschema="dc">info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</dim:field>
<dim:field element="type" mdschema="dc">info:eu-repo/semantics/publishedVersion</dim:field>
<dim:field element="embargo" lang="en_US" mdschema="dc" qualifier="terms">cap</dim:field>
</dim:dim>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<thesis schemaLocation="http://www.ndltd.org/standards/metadata/etdms/1.0/ http://www.ndltd.org/standards/metadata/etdms/1.0/etdms.xsd">
<title>Desenvolupament de les actituds en els estudiants d’infermeria durant les estades formatives clíniques a través de la pràctica reflexiva</title>
<creator>Esqué-Boldú, Sara</creator>
<contributor>sesque@uda.ad</contributor>
<contributor>true</contributor>
<contributor>Gisbert Cervera, Mercè</contributor>
<contributor>Lleixà Fortuño, Mar</contributor>
<subject>Infermeria</subject>
<subject>Actituds</subject>
<subject>Pràctica reflexiva</subject>
<subject>portafoli</subject>
<subject>Tutor</subject>
<subject>Rúbrica</subject>
<subject>Nursing</subject>
<subject>Attitudes</subject>
<subject>Reflexive practice</subject>
<subject>Portfolio</subject>
<subject>Tutoring</subject>
<subject>Rubric</subject>
<description>L'estudi de les actituds pren major rellevància en professions de l’àmbit de la salut, com és infermeria, ja que es considera clau per a la formació dels futurs professionals d’infermeria, com a component indispensable pel desenvolupament de les competències en situació real. És tant important el coneixement i l'habilitat professional com l'actitud que ha de desenvolupar l'estudiant, tenint en compte que les competències s’integren per coneixements, habilitats i actituds. El present estudi s’articula a partir de quatre eixos fonamentals: les actituds, la pràctica reflexiva, el portafoli i la tutorització. L’objectiu de la investigació és dissenyar una estratègia formativa per a la millora de les actituds de Responsabilitat, d’Autoavaluació i autocrítica, i d’Ètica professional durant les estades formatives clíniques dels estudiants d’infermeria de la Universitat d’Andorra. Aquesta investigació ha permès dissenyar i validar els instruments de mesura pel treball i l’avaluació de les actituds a través de la reflexió. Aquests instruments es consideren formatius i avaluatius, i han permès establir la constància del procés reflexiu per part dels estudiants. Els principals resultats que s’han obtingut són la Rúbrica d’actituds, validada de manera interna i externa per experts; l’anàlisi descriptiu de les qualificacions obtingudes de l’aplicació de l’instrument, que evidencia l’evolució qualitativa del procés reflexiu documentat, que dona importància a la reflexió per a la millora del procés d’aprendre. La investigació s’ha dut a terme des del curs 2015-2016 fins el curs 2017-2018. S’han estudiat els procesos reflexius documentats dels estudiants d’infermeria matriculats a les assignatures d’Estades formatives clíniques dels tres cursos del bàtxelor en Infermeria. Com tot treball d’investigació, caldrà continuar amb el treball de revisió i millora del procés d’aplicació dels instruments de mesura.</description>
<description>Studying attitudes is gaining greater relevance among health professions, such as nursing, since they are believed to be a fundamental aspect of the training process of future nurses and an essential component when developping competences in real situations. It is as equally important for students to acquire knowledge and professional skills as it is for them to develop certain attitudes, taking into account that competences include the integration of concepts, skills and attitudes. This present study is based on four cornerstones: attitudes, reflexive practice, portfolio and tutoring. The goal of this research is to design a training strategy aimed at improving attitudes of Reponsibility, Self-assessment, Self-criticism and professional Ethics among student nurses during their clinical internships at the University of Andorra. The research has required designing and validating measuring tools and their application in the assessment of attitudes through reflexive practice. These tools have allowed a formative assessment and enhanced student perseverance in their reflexive learning process. The main results obtained are a rubric of attitudes, which has been validated internally and by external experts, and a descriptive analysis of the outcomes gathered from the measuring tool. This latter result has shown a qualitative progress in the documented reflexive practices, which is also an evidence of how important reflexive practice is to improving a learning process. This research covered the period from 2015-2016 to 2017-2018 and the studies were conducted using the reflexive work of nursing students, belonging to all three academic cohorts of the Bachelor of Nursing, while enroled in clinical internships. As with any research, more work should be undertaken in order to review and improve the process by which measuring tools could be implemented.</description>
<date>2019-07-02</date>
<date>2019-07-02</date>
<date>2019-06-18</date>
<type>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</type>
<type>info:eu-repo/semantics/publishedVersion</type>
<identifier>http://hdl.handle.net/10803/667094</identifier>
<identifier>TD-059-101137/201902</identifier>
<language>cat</language>
<rights>L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/</rights>
<rights>info:eu-repo/semantics/openAccess</rights>
<publisher>Universitat d'Andorra</publisher>
<source>TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</source>
</thesis>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<record schemaLocation="http://www.loc.gov/MARC21/slim http://www.loc.gov/standards/marcxml/schema/MARC21slim.xsd">
<leader>00925njm 22002777a 4500</leader>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="042">
<subfield code="a">dc</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="720">
<subfield code="a">Esqué-Boldú, Sara</subfield>
<subfield code="e">author</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="260">
<subfield code="c">2019-06-18</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="520">
<subfield code="a">L'estudi de les actituds pren major rellevància en professions de l’àmbit de la salut, com és infermeria, ja que es considera clau per a la formació dels futurs professionals d’infermeria, com a component indispensable pel desenvolupament de les competències en situació real. És tant important el coneixement i l'habilitat professional com l'actitud que ha de desenvolupar l'estudiant, tenint en compte que les competències s’integren per coneixements, habilitats i actituds. El present estudi s’articula a partir de quatre eixos fonamentals: les actituds, la pràctica reflexiva, el portafoli i la tutorització. L’objectiu de la investigació és dissenyar una estratègia formativa per a la millora de les actituds de Responsabilitat, d’Autoavaluació i autocrítica, i d’Ètica professional durant les estades formatives clíniques dels estudiants d’infermeria de la Universitat d’Andorra. Aquesta investigació ha permès dissenyar i validar els instruments de mesura pel treball i l’avaluació de les actituds a través de la reflexió. Aquests instruments es consideren formatius i avaluatius, i han permès establir la constància del procés reflexiu per part dels estudiants. Els principals resultats que s’han obtingut són la Rúbrica d’actituds, validada de manera interna i externa per experts; l’anàlisi descriptiu de les qualificacions obtingudes de l’aplicació de l’instrument, que evidencia l’evolució qualitativa del procés reflexiu documentat, que dona importància a la reflexió per a la millora del procés d’aprendre. La investigació s’ha dut a terme des del curs 2015-2016 fins el curs 2017-2018. S’han estudiat els procesos reflexius documentats dels estudiants d’infermeria matriculats a les assignatures d’Estades formatives clíniques dels tres cursos del bàtxelor en Infermeria. Com tot treball d’investigació, caldrà continuar amb el treball de revisió i millora del procés d’aplicació dels instruments de mesura.</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="520">
<subfield code="a">Studying attitudes is gaining greater relevance among health professions, such as nursing, since they are believed to be a fundamental aspect of the training process of future nurses and an essential component when developping competences in real situations. It is as equally important for students to acquire knowledge and professional skills as it is for them to develop certain attitudes, taking into account that competences include the integration of concepts, skills and attitudes. This present study is based on four cornerstones: attitudes, reflexive practice, portfolio and tutoring. The goal of this research is to design a training strategy aimed at improving attitudes of Reponsibility, Self-assessment, Self-criticism and professional Ethics among student nurses during their clinical internships at the University of Andorra. The research has required designing and validating measuring tools and their application in the assessment of attitudes through reflexive practice. These tools have allowed a formative assessment and enhanced student perseverance in their reflexive learning process. The main results obtained are a rubric of attitudes, which has been validated internally and by external experts, and a descriptive analysis of the outcomes gathered from the measuring tool. This latter result has shown a qualitative progress in the documented reflexive practices, which is also an evidence of how important reflexive practice is to improving a learning process. This research covered the period from 2015-2016 to 2017-2018 and the studies were conducted using the reflexive work of nursing students, belonging to all three academic cohorts of the Bachelor of Nursing, while enroled in clinical internships. As with any research, more work should be undertaken in order to review and improve the process by which measuring tools could be implemented.</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="8" ind2=" " tag="024">
<subfield code="a">http://hdl.handle.net/10803/667094</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="8" ind2=" " tag="024">
<subfield code="a">TD-059-101137/201902</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Infermeria</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Actituds</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Pràctica reflexiva</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">portafoli</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Tutor</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Rúbrica</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Nursing</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Attitudes</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Reflexive practice</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Portfolio</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Tutoring</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Rubric</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="0" ind2="0" tag="245">
<subfield code="a">Desenvolupament de les actituds en els estudiants d’infermeria durant les estades formatives clíniques a través de la pràctica reflexiva</subfield>
</datafield>
</record>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<record schemaLocation="http://www.loc.gov/MARC21/slim http://www.loc.gov/standards/marcxml/schema/MARC21slim.xsd">
<leader>nam a 5i 4500</leader>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Infermeria</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Actituds</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Pràctica reflexiva</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">portafoli</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Tutor</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Rúbrica</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Nursing</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Attitudes</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Reflexive practice</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Portfolio</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Tutoring</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Rubric</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="1" ind2="0" tag="245">
<subfield code="a">Desenvolupament de les actituds en els estudiants d’infermeria durant les estades formatives clíniques a través de la pràctica reflexiva</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2="1" tag="264">
<subfield code="a">:</subfield>
<subfield code="b">Universitat d'Andorra,</subfield>
<subfield code="c">2019</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="4" ind2="0" tag="856">
<subfield code="z">Accés lliure</subfield>
<subfield code="u">http://hdl.handle.net/10803/667094</subfield>
</datafield>
<controlfield tag="007">cr |||||||||||</controlfield>
<controlfield tag="008">AAMMDDs2019 sp ||||fsm||||0|| 0 cat|c</controlfield>
<datafield ind1="1" ind2=" " tag="100">
<subfield code="a">Esqué-Boldú, Sara,</subfield>
<subfield code="e">autor</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="300">
<subfield code="a">1 recurs en línia (253 pàgines)</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2="4" tag="655">
<subfield code="a">Tesis i dissertacions electròniques</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="1" ind2=" " tag="700">
<subfield code="a">Gisbert Cervera, Mercè,</subfield>
<subfield code="e">supervisor acadèmic</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="1" ind2=" " tag="700">
<subfield code="a">Lleixà Fortuño, Mar,</subfield>
<subfield code="e">supervisor acadèmic</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="0" ind2=" " tag="730">
<subfield code="a">TDX</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="520">
<subfield code="a">L'estudi de les actituds pren major rellevància en professions de l’àmbit de la salut, com és infermeria, ja que es considera clau per a la formació dels futurs professionals d’infermeria, com a component indispensable pel desenvolupament de les competències en situació real. És tant important el coneixement i l'habilitat professional com l'actitud que ha de desenvolupar l'estudiant, tenint en compte que les competències s’integren per coneixements, habilitats i actituds. El present estudi s’articula a partir de quatre eixos fonamentals: les actituds, la pràctica reflexiva, el portafoli i la tutorització. L’objectiu de la investigació és dissenyar una estratègia formativa per a la millora de les actituds de Responsabilitat, d’Autoavaluació i autocrítica, i d’Ètica professional durant les estades formatives clíniques dels estudiants d’infermeria de la Universitat d’Andorra. Aquesta investigació ha permès dissenyar i validar els instruments de mesura pel treball i l’avaluació de les actituds a través de la reflexió. Aquests instruments es consideren formatius i avaluatius, i han permès establir la constància del procés reflexiu per part dels estudiants. Els principals resultats que s’han obtingut són la Rúbrica d’actituds, validada de manera interna i externa per experts; l’anàlisi descriptiu de les qualificacions obtingudes de l’aplicació de l’instrument, que evidencia l’evolució qualitativa del procés reflexiu documentat, que dona importància a la reflexió per a la millora del procés d’aprendre. La investigació s’ha dut a terme des del curs 2015-2016 fins el curs 2017-2018. S’han estudiat els procesos reflexius documentats dels estudiants d’infermeria matriculats a les assignatures d’Estades formatives clíniques dels tres cursos del bàtxelor en Infermeria. Com tot treball d’investigació, caldrà continuar amb el treball de revisió i millora del procés d’aplicació dels instruments de mesura.</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="998">
<subfield code="a">u50</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="040">
<subfield code="a">ES-BaCBU</subfield>
<subfield code="b">cat</subfield>
<subfield code="e">rda</subfield>
<subfield code="c">ES-BaCBU</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="336">
<subfield code="a">text</subfield>
<subfield code="b">txt</subfield>
<subfield code="2">rdacontent</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="337">
<subfield code="a">informàtic</subfield>
<subfield code="b">c</subfield>
<subfield code="2">rdamedia</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="338">
<subfield code="a">recurs en línia</subfield>
<subfield code="b">cr</subfield>
<subfield code="2">rdacarrier</subfield>
</datafield>
</record>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<mets ID=" DSpace_ITEM_10803-667094" OBJID=" hdl:10803/667094" PROFILE="DSpace METS SIP Profile 1.0" TYPE="DSpace ITEM" schemaLocation="http://www.loc.gov/METS/ http://www.loc.gov/standards/mets/mets.xsd">
<metsHdr CREATEDATE="2024-09-05T18:38:44Z">
<agent ROLE="CUSTODIAN" TYPE="ORGANIZATION">
<name>TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</name>
</agent>
</metsHdr>
<dmdSec ID="DMD_10803_667094">
<mdWrap MDTYPE="MODS">
<xmlData schemaLocation="http://www.loc.gov/mods/v3 http://www.loc.gov/standards/mods/v3/mods-3-1.xsd">
<mods:mods schemaLocation="http://www.loc.gov/mods/v3 http://www.loc.gov/standards/mods/v3/mods-3-1.xsd">
<mods:name>
<mods:role>
<mods:roleTerm type="text">author</mods:roleTerm>
</mods:role>
<mods:namePart>Esqué-Boldú, Sara</mods:namePart>
</mods:name>
<mods:name>
<mods:role>
<mods:roleTerm type="text">authoremail</mods:roleTerm>
</mods:role>
<mods:namePart>sesque@uda.ad</mods:namePart>
</mods:name>
<mods:name>
<mods:role>
<mods:roleTerm type="text">authoremailshow</mods:roleTerm>
</mods:role>
<mods:namePart>true</mods:namePart>
</mods:name>
<mods:name>
<mods:role>
<mods:roleTerm type="text">director</mods:roleTerm>
</mods:role>
<mods:namePart>Gisbert Cervera, Mercè</mods:namePart>
</mods:name>
<mods:name>
<mods:role>
<mods:roleTerm type="text">codirector</mods:roleTerm>
</mods:role>
<mods:namePart>Lleixà Fortuño, Mar</mods:namePart>
</mods:name>
<mods:extension>
<mods:dateAccessioned encoding="iso8601">2019-07-02T13:21:34Z</mods:dateAccessioned>
</mods:extension>
<mods:extension>
<mods:dateAvailable encoding="iso8601">2019-07-02T13:21:34Z</mods:dateAvailable>
</mods:extension>
<mods:originInfo>
<mods:dateIssued encoding="iso8601">2019-06-18</mods:dateIssued>
</mods:originInfo>
<mods:identifier type="uri">http://hdl.handle.net/10803/667094</mods:identifier>
<mods:identifier type="dl">TD-059-101137/201902</mods:identifier>
<mods:abstract>L'estudi de les actituds pren major rellevància en professions de l’àmbit de la salut, com és infermeria, ja que es considera clau per a la formació dels futurs professionals d’infermeria, com a component indispensable pel desenvolupament de les competències en situació real. És tant important el coneixement i l'habilitat professional com l'actitud que ha de desenvolupar l'estudiant, tenint en compte que les competències s’integren per coneixements, habilitats i actituds. El present estudi s’articula a partir de quatre eixos fonamentals: les actituds, la pràctica reflexiva, el portafoli i la tutorització. L’objectiu de la investigació és dissenyar una estratègia formativa per a la millora de les actituds de Responsabilitat, d’Autoavaluació i autocrítica, i d’Ètica professional durant les estades formatives clíniques dels estudiants d’infermeria de la Universitat d’Andorra. Aquesta investigació ha permès dissenyar i validar els instruments de mesura pel treball i l’avaluació de les actituds a través de la reflexió. Aquests instruments es consideren formatius i avaluatius, i han permès establir la constància del procés reflexiu per part dels estudiants. Els principals resultats que s’han obtingut són la Rúbrica d’actituds, validada de manera interna i externa per experts; l’anàlisi descriptiu de les qualificacions obtingudes de l’aplicació de l’instrument, que evidencia l’evolució qualitativa del procés reflexiu documentat, que dona importància a la reflexió per a la millora del procés d’aprendre. La investigació s’ha dut a terme des del curs 2015-2016 fins el curs 2017-2018. S’han estudiat els procesos reflexius documentats dels estudiants d’infermeria matriculats a les assignatures d’Estades formatives clíniques dels tres cursos del bàtxelor en Infermeria. Com tot treball d’investigació, caldrà continuar amb el treball de revisió i millora del procés d’aplicació dels instruments de mesura.Studying attitudes is gaining greater relevance among health professions, such as nursing, since they are believed to be a fundamental aspect of the training process of future nurses and an essential component when developping competences in real situations. It is as equally important for students to acquire knowledge and professional skills as it is for them to develop certain attitudes, taking into account that competences include the integration of concepts, skills and attitudes. This present study is based on four cornerstones: attitudes, reflexive practice, portfolio and tutoring. The goal of this research is to design a training strategy aimed at improving attitudes of Reponsibility, Self-assessment, Self-criticism and professional Ethics among student nurses during their clinical internships at the University of Andorra. The research has required designing and validating measuring tools and their application in the assessment of attitudes through reflexive practice. These tools have allowed a formative assessment and enhanced student perseverance in their reflexive learning process. The main results obtained are a rubric of attitudes, which has been validated internally and by external experts, and a descriptive analysis of the outcomes gathered from the measuring tool. This latter result has shown a qualitative progress in the documented reflexive practices, which is also an evidence of how important reflexive practice is to improving a learning process. This research covered the period from 2015-2016 to 2017-2018 and the studies were conducted using the reflexive work of nursing students, belonging to all three academic cohorts of the Bachelor of Nursing, while enroled in clinical internships. As with any research, more work should be undertaken in order to review and improve the process by which measuring tools could be implemented.</mods:abstract>
<mods:language>
<mods:languageTerm authority="rfc3066">cat</mods:languageTerm>
</mods:language>
<mods:subject>
<mods:topic>Infermeria</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Actituds</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Pràctica reflexiva</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>portafoli</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Tutor</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Rúbrica</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Nursing</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Attitudes</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Reflexive practice</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Portfolio</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Tutoring</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Rubric</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:titleInfo>
<mods:title>Desenvolupament de les actituds en els estudiants d’infermeria durant les estades formatives clíniques a través de la pràctica reflexiva</mods:title>
</mods:titleInfo>
<mods:genre>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis info:eu-repo/semantics/publishedVersion</mods:genre>
</mods:mods>
</xmlData>
</mdWrap>
</dmdSec>
<amdSec ID="FO_10803_667094_1">
<techMD ID="TECH_O_10803_667094_1">
<mdWrap MDTYPE="PREMIS">
<xmlData schemaLocation="http://www.loc.gov/standards/premis http://www.loc.gov/standards/premis/PREMIS-v1-0.xsd">
<premis:premis>
<premis:object>
<premis:objectIdentifier>
<premis:objectIdentifierType>URL</premis:objectIdentifierType>
<premis:objectIdentifierValue>https://www.tdx.cat/bitstream/10803/667094/1/ESQU%c3%89TD.pdf</premis:objectIdentifierValue>
</premis:objectIdentifier>
<premis:objectCategory>File</premis:objectCategory>
<premis:objectCharacteristics>
<premis:fixity>
<premis:messageDigestAlgorithm>MD5</premis:messageDigestAlgorithm>
<premis:messageDigest>a5fc6db3d81ea0e95b466d22512a0c94</premis:messageDigest>
</premis:fixity>
<premis:size>2410969</premis:size>
<premis:format>
<premis:formatDesignation>
<premis:formatName>application/pdf</premis:formatName>
</premis:formatDesignation>
</premis:format>
</premis:objectCharacteristics>
<premis:originalName>ESQUÉTD.pdf</premis:originalName>
</premis:object>
</premis:premis>
</xmlData>
</mdWrap>
</techMD>
</amdSec>
<amdSec ID="FT_10803_667094_6">
<techMD ID="TECH_T_10803_667094_6">
<mdWrap MDTYPE="PREMIS">
<xmlData schemaLocation="http://www.loc.gov/standards/premis http://www.loc.gov/standards/premis/PREMIS-v1-0.xsd">
<premis:premis>
<premis:object>
<premis:objectIdentifier>
<premis:objectIdentifierType>URL</premis:objectIdentifierType>
<premis:objectIdentifierValue>https://www.tdx.cat/bitstream/10803/667094/6/ESQU%c3%89TD.pdf.txt</premis:objectIdentifierValue>
</premis:objectIdentifier>
<premis:objectCategory>File</premis:objectCategory>
<premis:objectCharacteristics>
<premis:fixity>
<premis:messageDigestAlgorithm>MD5</premis:messageDigestAlgorithm>
<premis:messageDigest>594509611990f843cd32f05e94b9bd50</premis:messageDigest>
</premis:fixity>
<premis:size>481307</premis:size>
<premis:format>
<premis:formatDesignation>
<premis:formatName>text/plain</premis:formatName>
</premis:formatDesignation>
</premis:format>
</premis:objectCharacteristics>
<premis:originalName>ESQUÉTD.pdf.txt</premis:originalName>
</premis:object>
</premis:premis>
</xmlData>
</mdWrap>
</techMD>
</amdSec>
<fileSec>
<fileGrp USE="ORIGINAL">
<file ADMID="FO_10803_667094_1" CHECKSUM="a5fc6db3d81ea0e95b466d22512a0c94" CHECKSUMTYPE="MD5" GROUPID="GROUP_BITSTREAM_10803_667094_1" ID="BITSTREAM_ORIGINAL_10803_667094_1" MIMETYPE="application/pdf" SEQ="1" SIZE="2410969">
</file>
</fileGrp>
<fileGrp USE="TEXT">
<file ADMID="FT_10803_667094_6" CHECKSUM="594509611990f843cd32f05e94b9bd50" CHECKSUMTYPE="MD5" GROUPID="GROUP_BITSTREAM_10803_667094_6" ID="BITSTREAM_TEXT_10803_667094_6" MIMETYPE="text/plain" SEQ="6" SIZE="481307">
</file>
</fileGrp>
</fileSec>
<structMap LABEL="DSpace Object" TYPE="LOGICAL">
<div ADMID="DMD_10803_667094" TYPE="DSpace Object Contents">
<div TYPE="DSpace BITSTREAM">
</div>
</div>
</structMap>
</mets>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<mods:mods schemaLocation="http://www.loc.gov/mods/v3 http://www.loc.gov/standards/mods/v3/mods-3-1.xsd">
<mods:name>
<mods:namePart>Esqué-Boldú, Sara</mods:namePart>
</mods:name>
<mods:extension>
<mods:dateAvailable encoding="iso8601">2019-07-02T13:21:34Z</mods:dateAvailable>
</mods:extension>
<mods:extension>
<mods:dateAccessioned encoding="iso8601">2019-07-02T13:21:34Z</mods:dateAccessioned>
</mods:extension>
<mods:originInfo>
<mods:dateIssued encoding="iso8601">2019-06-18</mods:dateIssued>
</mods:originInfo>
<mods:identifier type="uri">http://hdl.handle.net/10803/667094</mods:identifier>
<mods:identifier type="dl">TD-059-101137/201902</mods:identifier>
<mods:abstract>L'estudi de les actituds pren major rellevància en professions de l’àmbit de la salut, com és infermeria, ja que es considera clau per a la formació dels futurs professionals d’infermeria, com a component indispensable pel desenvolupament de les competències en situació real. És tant important el coneixement i l'habilitat professional com l'actitud que ha de desenvolupar l'estudiant, tenint en compte que les competències s’integren per coneixements, habilitats i actituds. El present estudi s’articula a partir de quatre eixos fonamentals: les actituds, la pràctica reflexiva, el portafoli i la tutorització. L’objectiu de la investigació és dissenyar una estratègia formativa per a la millora de les actituds de Responsabilitat, d’Autoavaluació i autocrítica, i d’Ètica professional durant les estades formatives clíniques dels estudiants d’infermeria de la Universitat d’Andorra. Aquesta investigació ha permès dissenyar i validar els instruments de mesura pel treball i l’avaluació de les actituds a través de la reflexió. Aquests instruments es consideren formatius i avaluatius, i han permès establir la constància del procés reflexiu per part dels estudiants. Els principals resultats que s’han obtingut són la Rúbrica d’actituds, validada de manera interna i externa per experts; l’anàlisi descriptiu de les qualificacions obtingudes de l’aplicació de l’instrument, que evidencia l’evolució qualitativa del procés reflexiu documentat, que dona importància a la reflexió per a la millora del procés d’aprendre. La investigació s’ha dut a terme des del curs 2015-2016 fins el curs 2017-2018. S’han estudiat els procesos reflexius documentats dels estudiants d’infermeria matriculats a les assignatures d’Estades formatives clíniques dels tres cursos del bàtxelor en Infermeria. Com tot treball d’investigació, caldrà continuar amb el treball de revisió i millora del procés d’aplicació dels instruments de mesura.</mods:abstract>
<mods:abstract>Studying attitudes is gaining greater relevance among health professions, such as nursing, since they are believed to be a fundamental aspect of the training process of future nurses and an essential component when developping competences in real situations. It is as equally important for students to acquire knowledge and professional skills as it is for them to develop certain attitudes, taking into account that competences include the integration of concepts, skills and attitudes. This present study is based on four cornerstones: attitudes, reflexive practice, portfolio and tutoring. The goal of this research is to design a training strategy aimed at improving attitudes of Reponsibility, Self-assessment, Self-criticism and professional Ethics among student nurses during their clinical internships at the University of Andorra. The research has required designing and validating measuring tools and their application in the assessment of attitudes through reflexive practice. These tools have allowed a formative assessment and enhanced student perseverance in their reflexive learning process. The main results obtained are a rubric of attitudes, which has been validated internally and by external experts, and a descriptive analysis of the outcomes gathered from the measuring tool. This latter result has shown a qualitative progress in the documented reflexive practices, which is also an evidence of how important reflexive practice is to improving a learning process. This research covered the period from 2015-2016 to 2017-2018 and the studies were conducted using the reflexive work of nursing students, belonging to all three academic cohorts of the Bachelor of Nursing, while enroled in clinical internships. As with any research, more work should be undertaken in order to review and improve the process by which measuring tools could be implemented.</mods:abstract>
<mods:language>
<mods:languageTerm>cat</mods:languageTerm>
</mods:language>
<mods:accessCondition type="useAndReproduction">L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/</mods:accessCondition>
<mods:accessCondition type="useAndReproduction">info:eu-repo/semantics/openAccess</mods:accessCondition>
<mods:subject>
<mods:topic>Infermeria</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Actituds</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Pràctica reflexiva</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>portafoli</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Tutor</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Rúbrica</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Nursing</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Attitudes</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Reflexive practice</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Portfolio</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Tutoring</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Rubric</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:titleInfo>
<mods:title>Desenvolupament de les actituds en els estudiants d’infermeria durant les estades formatives clíniques a través de la pràctica reflexiva</mods:title>
</mods:titleInfo>
<mods:genre>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</mods:genre>
<mods:genre>info:eu-repo/semantics/publishedVersion</mods:genre>
</mods:mods>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<oaire:record schemaLocation="http://namespaceopenaire.eu/schema/oaire/">
<dc:title>Desenvolupament de les actituds en els estudiants d’infermeria durant les estades formatives clíniques a través de la pràctica reflexiva</dc:title>
<datacite:creator>
<datacite:creatorName>Esqué-Boldú, Sara</datacite:creatorName>
</datacite:creator>
<datacite:contributor>sesque@uda.ad</datacite:contributor>
<datacite:contributor>true</datacite:contributor>
<datacite:contributor>Gisbert Cervera, Mercè</datacite:contributor>
<datacite:contributor>Lleixà Fortuño, Mar</datacite:contributor>
<dc:subject>Infermeria</dc:subject>
<dc:subject>Actituds</dc:subject>
<dc:subject>Pràctica reflexiva</dc:subject>
<dc:subject>portafoli</dc:subject>
<dc:subject>Tutor</dc:subject>
<dc:subject>Rúbrica</dc:subject>
<dc:subject>Nursing</dc:subject>
<dc:subject>Attitudes</dc:subject>
<dc:subject>Reflexive practice</dc:subject>
<dc:subject>Portfolio</dc:subject>
<dc:subject>Tutoring</dc:subject>
<dc:subject>Rubric</dc:subject>
<dc:subject>Infermeria</dc:subject>
<dc:subject>378</dc:subject>
<dc:description>L'estudi de les actituds pren major rellevància en professions de l’àmbit de la salut, com és infermeria, ja que es considera clau per a la formació dels futurs professionals d’infermeria, com a component indispensable pel desenvolupament de les competències en situació real. És tant important el coneixement i l'habilitat professional com l'actitud que ha de desenvolupar l'estudiant, tenint en compte que les competències s’integren per coneixements, habilitats i actituds. El present estudi s’articula a partir de quatre eixos fonamentals: les actituds, la pràctica reflexiva, el portafoli i la tutorització. L’objectiu de la investigació és dissenyar una estratègia formativa per a la millora de les actituds de Responsabilitat, d’Autoavaluació i autocrítica, i d’Ètica professional durant les estades formatives clíniques dels estudiants d’infermeria de la Universitat d’Andorra. Aquesta investigació ha permès dissenyar i validar els instruments de mesura pel treball i l’avaluació de les actituds a través de la reflexió. Aquests instruments es consideren formatius i avaluatius, i han permès establir la constància del procés reflexiu per part dels estudiants. Els principals resultats que s’han obtingut són la Rúbrica d’actituds, validada de manera interna i externa per experts; l’anàlisi descriptiu de les qualificacions obtingudes de l’aplicació de l’instrument, que evidencia l’evolució qualitativa del procés reflexiu documentat, que dona importància a la reflexió per a la millora del procés d’aprendre. La investigació s’ha dut a terme des del curs 2015-2016 fins el curs 2017-2018. S’han estudiat els procesos reflexius documentats dels estudiants d’infermeria matriculats a les assignatures d’Estades formatives clíniques dels tres cursos del bàtxelor en Infermeria. Com tot treball d’investigació, caldrà continuar amb el treball de revisió i millora del procés d’aplicació dels instruments de mesura.</dc:description>
<dc:description>Studying attitudes is gaining greater relevance among health professions, such as nursing, since they are believed to be a fundamental aspect of the training process of future nurses and an essential component when developping competences in real situations. It is as equally important for students to acquire knowledge and professional skills as it is for them to develop certain attitudes, taking into account that competences include the integration of concepts, skills and attitudes. This present study is based on four cornerstones: attitudes, reflexive practice, portfolio and tutoring. The goal of this research is to design a training strategy aimed at improving attitudes of Reponsibility, Self-assessment, Self-criticism and professional Ethics among student nurses during their clinical internships at the University of Andorra. The research has required designing and validating measuring tools and their application in the assessment of attitudes through reflexive practice. These tools have allowed a formative assessment and enhanced student perseverance in their reflexive learning process. The main results obtained are a rubric of attitudes, which has been validated internally and by external experts, and a descriptive analysis of the outcomes gathered from the measuring tool. This latter result has shown a qualitative progress in the documented reflexive practices, which is also an evidence of how important reflexive practice is to improving a learning process. This research covered the period from 2015-2016 to 2017-2018 and the studies were conducted using the reflexive work of nursing students, belonging to all three academic cohorts of the Bachelor of Nursing, while enroled in clinical internships. As with any research, more work should be undertaken in order to review and improve the process by which measuring tools could be implemented.</dc:description>
<dc:date>2019-07-02T13:21:34Z</dc:date>
<dc:date>2019-07-02T13:21:34Z</dc:date>
<dc:date>2019-06-18</dc:date>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</dc:type>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/publishedVersion</dc:type>
<datacite:alternateIdentifier>http://hdl.handle.net/10803/667094</datacite:alternateIdentifier>
<datacite:alternateIdentifier>TD-059-101137/201902</datacite:alternateIdentifier>
<dc:language>cat</dc:language>
<dc:rights>L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/</dc:rights>
<dc:rights>info:eu-repo/semantics/openAccess</dc:rights>
<dc:format>253 p.</dc:format>
<dc:format>application/pdf</dc:format>
<dc:format>application/pdf</dc:format>
<dc:publisher>Universitat d'Andorra</dc:publisher>
<dc:source>TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</dc:source>
<oaire:file>https://www.tdx.cat/bitstream/10803/667094/1/ESQU%c3%89TD.pdf</oaire:file>
</oaire:record>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<atom:entry schemaLocation="http://www.w3.org/2005/Atom http://www.kbcafe.com/rss/atom.xsd.xml">
<atom:id>http://hdl.handle.net/10803/667094/ore.xml</atom:id>
<atom:published>2019-07-02T13:21:34Z</atom:published>
<atom:updated>2019-07-02T13:21:34Z</atom:updated>
<atom:source>
<atom:generator>TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</atom:generator>
</atom:source>
<atom:title>Desenvolupament de les actituds en els estudiants d’infermeria durant les estades formatives clíniques a través de la pràctica reflexiva</atom:title>
<atom:author>
<atom:name>Esqué-Boldú, Sara</atom:name>
</atom:author>
<oreatom:triples>
<rdf:Description about="http://hdl.handle.net/10803/667094/ore.xml#atom">
<dcterms:modified>2019-07-02T13:21:34Z</dcterms:modified>
</rdf:Description>
<rdf:Description about="https://www.tdx.cat/bitstream/10803/667094/6/ESQU%c3%89TD.pdf.txt">
<dcterms:description>TEXT</dcterms:description>
</rdf:Description>
<rdf:Description about="https://www.tdx.cat/bitstream/10803/667094/1/ESQU%c3%89TD.pdf">
<dcterms:description>ORIGINAL</dcterms:description>
</rdf:Description>
<rdf:Description about="https://www.tdx.cat/bitstream/10803/667094/2/license_url">
<dcterms:description>CC-LICENSE</dcterms:description>
</rdf:Description>
<rdf:Description about="https://www.tdx.cat/bitstream/10803/667094/3/license_text">
<dcterms:description>CC-LICENSE</dcterms:description>
</rdf:Description>
<rdf:Description about="https://www.tdx.cat/bitstream/10803/667094/4/license_rdf">
<dcterms:description>CC-LICENSE</dcterms:description>
</rdf:Description>
<rdf:Description about="https://www.tdx.cat/bitstream/10803/667094/5/ESQU%c3%89TD.pdf.xml">
<dcterms:description>MEDIA_DOCUMENT</dcterms:description>
</rdf:Description>
</oreatom:triples>
</atom:entry>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<qdc:qualifieddc schemaLocation="http://purl.org/dc/elements/1.1/ http://dublincore.org/schemas/xmls/qdc/2006/01/06/dc.xsd http://purl.org/dc/terms/ http://dublincore.org/schemas/xmls/qdc/2006/01/06/dcterms.xsd http://dspace.org/qualifieddc/ http://www.ukoln.ac.uk/metadata/dcmi/xmlschema/qualifieddc.xsd">
<dc:title>Desenvolupament de les actituds en els estudiants d’infermeria durant les estades formatives clíniques a través de la pràctica reflexiva</dc:title>
<dc:creator>Esqué-Boldú, Sara</dc:creator>
<dc:contributor>Gisbert Cervera, Mercè</dc:contributor>
<dc:contributor>Lleixà Fortuño, Mar</dc:contributor>
<dc:subject>Infermeria</dc:subject>
<dc:subject>Actituds</dc:subject>
<dc:subject>Pràctica reflexiva</dc:subject>
<dc:subject>portafoli</dc:subject>
<dc:subject>Tutor</dc:subject>
<dc:subject>Rúbrica</dc:subject>
<dc:subject>Nursing</dc:subject>
<dc:subject>Attitudes</dc:subject>
<dc:subject>Reflexive practice</dc:subject>
<dc:subject>Portfolio</dc:subject>
<dc:subject>Tutoring</dc:subject>
<dc:subject>Rubric</dc:subject>
<dcterms:abstract>L'estudi de les actituds pren major rellevància en professions de l’àmbit de la salut, com és infermeria, ja que es considera clau per a la formació dels futurs professionals d’infermeria, com a component indispensable pel desenvolupament de les competències en situació real. És tant important el coneixement i l'habilitat professional com l'actitud que ha de desenvolupar l'estudiant, tenint en compte que les competències s’integren per coneixements, habilitats i actituds. El present estudi s’articula a partir de quatre eixos fonamentals: les actituds, la pràctica reflexiva, el portafoli i la tutorització. L’objectiu de la investigació és dissenyar una estratègia formativa per a la millora de les actituds de Responsabilitat, d’Autoavaluació i autocrítica, i d’Ètica professional durant les estades formatives clíniques dels estudiants d’infermeria de la Universitat d’Andorra. Aquesta investigació ha permès dissenyar i validar els instruments de mesura pel treball i l’avaluació de les actituds a través de la reflexió. Aquests instruments es consideren formatius i avaluatius, i han permès establir la constància del procés reflexiu per part dels estudiants. Els principals resultats que s’han obtingut són la Rúbrica d’actituds, validada de manera interna i externa per experts; l’anàlisi descriptiu de les qualificacions obtingudes de l’aplicació de l’instrument, que evidencia l’evolució qualitativa del procés reflexiu documentat, que dona importància a la reflexió per a la millora del procés d’aprendre. La investigació s’ha dut a terme des del curs 2015-2016 fins el curs 2017-2018. S’han estudiat els procesos reflexius documentats dels estudiants d’infermeria matriculats a les assignatures d’Estades formatives clíniques dels tres cursos del bàtxelor en Infermeria. Com tot treball d’investigació, caldrà continuar amb el treball de revisió i millora del procés d’aplicació dels instruments de mesura.</dcterms:abstract>
<dcterms:abstract>Studying attitudes is gaining greater relevance among health professions, such as nursing, since they are believed to be a fundamental aspect of the training process of future nurses and an essential component when developping competences in real situations. It is as equally important for students to acquire knowledge and professional skills as it is for them to develop certain attitudes, taking into account that competences include the integration of concepts, skills and attitudes. This present study is based on four cornerstones: attitudes, reflexive practice, portfolio and tutoring. The goal of this research is to design a training strategy aimed at improving attitudes of Reponsibility, Self-assessment, Self-criticism and professional Ethics among student nurses during their clinical internships at the University of Andorra. The research has required designing and validating measuring tools and their application in the assessment of attitudes through reflexive practice. These tools have allowed a formative assessment and enhanced student perseverance in their reflexive learning process. The main results obtained are a rubric of attitudes, which has been validated internally and by external experts, and a descriptive analysis of the outcomes gathered from the measuring tool. This latter result has shown a qualitative progress in the documented reflexive practices, which is also an evidence of how important reflexive practice is to improving a learning process. This research covered the period from 2015-2016 to 2017-2018 and the studies were conducted using the reflexive work of nursing students, belonging to all three academic cohorts of the Bachelor of Nursing, while enroled in clinical internships. As with any research, more work should be undertaken in order to review and improve the process by which measuring tools could be implemented.</dcterms:abstract>
<dcterms:dateAccepted>2019-07-02T13:21:34Z</dcterms:dateAccepted>
<dcterms:available>2019-07-02T13:21:34Z</dcterms:available>
<dcterms:created>2019-07-02T13:21:34Z</dcterms:created>
<dcterms:issued>2019-06-18</dcterms:issued>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</dc:type>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/publishedVersion</dc:type>
<dc:identifier>http://hdl.handle.net/10803/667094</dc:identifier>
<dc:identifier>TD-059-101137/201902</dc:identifier>
<dc:language>cat</dc:language>
<dc:rights>L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/</dc:rights>
<dc:rights>info:eu-repo/semantics/openAccess</dc:rights>
<dc:publisher>Universitat d'Andorra</dc:publisher>
<dc:source>TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</dc:source>
</qdc:qualifieddc>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<rdf:RDF schemaLocation="http://www.openarchives.org/OAI/2.0/rdf/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/rdf.xsd">
<ow:Publication about="oai:www.tdx.cat:10803/667094">
<dc:title>Desenvolupament de les actituds en els estudiants d’infermeria durant les estades formatives clíniques a través de la pràctica reflexiva</dc:title>
<dc:creator>Esqué-Boldú, Sara</dc:creator>
<dc:contributor>sesque@uda.ad</dc:contributor>
<dc:contributor>true</dc:contributor>
<dc:contributor>Gisbert Cervera, Mercè</dc:contributor>
<dc:contributor>Lleixà Fortuño, Mar</dc:contributor>
<dc:subject>Infermeria</dc:subject>
<dc:subject>Actituds</dc:subject>
<dc:subject>Pràctica reflexiva</dc:subject>
<dc:subject>portafoli</dc:subject>
<dc:subject>Tutor</dc:subject>
<dc:subject>Rúbrica</dc:subject>
<dc:subject>Nursing</dc:subject>
<dc:subject>Attitudes</dc:subject>
<dc:subject>Reflexive practice</dc:subject>
<dc:subject>Portfolio</dc:subject>
<dc:subject>Tutoring</dc:subject>
<dc:subject>Rubric</dc:subject>
<dc:description>L'estudi de les actituds pren major rellevància en professions de l’àmbit de la salut, com és infermeria, ja que es considera clau per a la formació dels futurs professionals d’infermeria, com a component indispensable pel desenvolupament de les competències en situació real. És tant important el coneixement i l'habilitat professional com l'actitud que ha de desenvolupar l'estudiant, tenint en compte que les competències s’integren per coneixements, habilitats i actituds. El present estudi s’articula a partir de quatre eixos fonamentals: les actituds, la pràctica reflexiva, el portafoli i la tutorització. L’objectiu de la investigació és dissenyar una estratègia formativa per a la millora de les actituds de Responsabilitat, d’Autoavaluació i autocrítica, i d’Ètica professional durant les estades formatives clíniques dels estudiants d’infermeria de la Universitat d’Andorra. Aquesta investigació ha permès dissenyar i validar els instruments de mesura pel treball i l’avaluació de les actituds a través de la reflexió. Aquests instruments es consideren formatius i avaluatius, i han permès establir la constància del procés reflexiu per part dels estudiants. Els principals resultats que s’han obtingut són la Rúbrica d’actituds, validada de manera interna i externa per experts; l’anàlisi descriptiu de les qualificacions obtingudes de l’aplicació de l’instrument, que evidencia l’evolució qualitativa del procés reflexiu documentat, que dona importància a la reflexió per a la millora del procés d’aprendre. La investigació s’ha dut a terme des del curs 2015-2016 fins el curs 2017-2018. S’han estudiat els procesos reflexius documentats dels estudiants d’infermeria matriculats a les assignatures d’Estades formatives clíniques dels tres cursos del bàtxelor en Infermeria. Com tot treball d’investigació, caldrà continuar amb el treball de revisió i millora del procés d’aplicació dels instruments de mesura.</dc:description>
<dc:description>Studying attitudes is gaining greater relevance among health professions, such as nursing, since they are believed to be a fundamental aspect of the training process of future nurses and an essential component when developping competences in real situations. It is as equally important for students to acquire knowledge and professional skills as it is for them to develop certain attitudes, taking into account that competences include the integration of concepts, skills and attitudes. This present study is based on four cornerstones: attitudes, reflexive practice, portfolio and tutoring. The goal of this research is to design a training strategy aimed at improving attitudes of Reponsibility, Self-assessment, Self-criticism and professional Ethics among student nurses during their clinical internships at the University of Andorra. The research has required designing and validating measuring tools and their application in the assessment of attitudes through reflexive practice. These tools have allowed a formative assessment and enhanced student perseverance in their reflexive learning process. The main results obtained are a rubric of attitudes, which has been validated internally and by external experts, and a descriptive analysis of the outcomes gathered from the measuring tool. This latter result has shown a qualitative progress in the documented reflexive practices, which is also an evidence of how important reflexive practice is to improving a learning process. This research covered the period from 2015-2016 to 2017-2018 and the studies were conducted using the reflexive work of nursing students, belonging to all three academic cohorts of the Bachelor of Nursing, while enroled in clinical internships. As with any research, more work should be undertaken in order to review and improve the process by which measuring tools could be implemented.</dc:description>
<dc:date>2019-07-02T13:21:34Z</dc:date>
<dc:date>2019-07-02T13:21:34Z</dc:date>
<dc:date>2019-06-18</dc:date>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</dc:type>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/publishedVersion</dc:type>
<dc:identifier>http://hdl.handle.net/10803/667094</dc:identifier>
<dc:identifier>TD-059-101137/201902</dc:identifier>
<dc:language>cat</dc:language>
<dc:rights>L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/</dc:rights>
<dc:rights>info:eu-repo/semantics/openAccess</dc:rights>
<dc:publisher>Universitat d'Andorra</dc:publisher>
<dc:source>TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</dc:source>
</ow:Publication>
</rdf:RDF>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<uketd_dc:uketddc schemaLocation="http://naca.central.cranfield.ac.uk/ethos-oai/2.0/ http://naca.central.cranfield.ac.uk/ethos-oai/2.0/uketd_dc.xsd">
<dc:title>Desenvolupament de les actituds en els estudiants d’infermeria durant les estades formatives clíniques a través de la pràctica reflexiva</dc:title>
<dc:creator>Esqué-Boldú, Sara</dc:creator>
<dcterms:abstract>L'estudi de les actituds pren major rellevància en professions de l’àmbit de la salut, com és infermeria, ja que es considera clau per a la formació dels futurs professionals d’infermeria, com a component indispensable pel desenvolupament de les competències en situació real. És tant important el coneixement i l'habilitat professional com l'actitud que ha de desenvolupar l'estudiant, tenint en compte que les competències s’integren per coneixements, habilitats i actituds. El present estudi s’articula a partir de quatre eixos fonamentals: les actituds, la pràctica reflexiva, el portafoli i la tutorització. L’objectiu de la investigació és dissenyar una estratègia formativa per a la millora de les actituds de Responsabilitat, d’Autoavaluació i autocrítica, i d’Ètica professional durant les estades formatives clíniques dels estudiants d’infermeria de la Universitat d’Andorra. Aquesta investigació ha permès dissenyar i validar els instruments de mesura pel treball i l’avaluació de les actituds a través de la reflexió. Aquests instruments es consideren formatius i avaluatius, i han permès establir la constància del procés reflexiu per part dels estudiants. Els principals resultats que s’han obtingut són la Rúbrica d’actituds, validada de manera interna i externa per experts; l’anàlisi descriptiu de les qualificacions obtingudes de l’aplicació de l’instrument, que evidencia l’evolució qualitativa del procés reflexiu documentat, que dona importància a la reflexió per a la millora del procés d’aprendre. La investigació s’ha dut a terme des del curs 2015-2016 fins el curs 2017-2018. S’han estudiat els procesos reflexius documentats dels estudiants d’infermeria matriculats a les assignatures d’Estades formatives clíniques dels tres cursos del bàtxelor en Infermeria. Com tot treball d’investigació, caldrà continuar amb el treball de revisió i millora del procés d’aplicació dels instruments de mesura.</dcterms:abstract>
<dcterms:abstract>Studying attitudes is gaining greater relevance among health professions, such as nursing, since they are believed to be a fundamental aspect of the training process of future nurses and an essential component when developping competences in real situations. It is as equally important for students to acquire knowledge and professional skills as it is for them to develop certain attitudes, taking into account that competences include the integration of concepts, skills and attitudes. This present study is based on four cornerstones: attitudes, reflexive practice, portfolio and tutoring. The goal of this research is to design a training strategy aimed at improving attitudes of Reponsibility, Self-assessment, Self-criticism and professional Ethics among student nurses during their clinical internships at the University of Andorra. The research has required designing and validating measuring tools and their application in the assessment of attitudes through reflexive practice. These tools have allowed a formative assessment and enhanced student perseverance in their reflexive learning process. The main results obtained are a rubric of attitudes, which has been validated internally and by external experts, and a descriptive analysis of the outcomes gathered from the measuring tool. This latter result has shown a qualitative progress in the documented reflexive practices, which is also an evidence of how important reflexive practice is to improving a learning process. This research covered the period from 2015-2016 to 2017-2018 and the studies were conducted using the reflexive work of nursing students, belonging to all three academic cohorts of the Bachelor of Nursing, while enroled in clinical internships. As with any research, more work should be undertaken in order to review and improve the process by which measuring tools could be implemented.</dcterms:abstract>
<uketdterms:institution>Universitat d'Andorra</uketdterms:institution>
<dcterms:issued>2019-06-18</dcterms:issued>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</dc:type>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/publishedVersion</dc:type>
<dc:language type="dcterms:ISO639-2">cat</dc:language>
<dcterms:isReferencedBy>http://hdl.handle.net/10803/667094</dcterms:isReferencedBy>
<dcterms:hasFormat>https://www.tdx.cat/bitstream/10803/667094/6/ESQU%c3%89TD.pdf.txt</dcterms:hasFormat>
<uketdterms:checksum type="uketdterms:MD5">594509611990f843cd32f05e94b9bd50</uketdterms:checksum>
<dc:identifier type="dcterms:URI">https://www.tdx.cat/bitstream/10803/667094/1/ESQU%c3%89TD.pdf</dc:identifier>
<uketdterms:checksum type="uketdterms:MD5">a5fc6db3d81ea0e95b466d22512a0c94</uketdterms:checksum>
<uketdterms:embargodate>cap</uketdterms:embargodate>
<dc:subject>Infermeria</dc:subject>
<dc:subject>Actituds</dc:subject>
<dc:subject>Pràctica reflexiva</dc:subject>
<dc:subject>portafoli</dc:subject>
<dc:subject>Tutor</dc:subject>
<dc:subject>Rúbrica</dc:subject>
<dc:subject>Nursing</dc:subject>
<dc:subject>Attitudes</dc:subject>
<dc:subject>Reflexive practice</dc:subject>
<dc:subject>Portfolio</dc:subject>
<dc:subject>Tutoring</dc:subject>
<dc:subject>Rubric</dc:subject>
<dc:subject>Infermeria</dc:subject>
</uketd_dc:uketddc>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<metadata schemaLocation="http://www.lyncode.com/xoai http://www.lyncode.com/xsd/xoai.xsd">
<element name="dc">
<element name="contributor">
<element name="author">
<element name="none">
<field name="value">Esqué-Boldú, Sara</field>
<field name="authority">8e079ddc-8975-44e6-95ba-abebc342d699</field>
<field name="confidence">600</field>
<field name="orcid_id">0000-0003-4732-884X</field>
</element>
</element>
<element name="authoremail">
<element name="en_US">
<field name="value">sesque@uda.ad</field>
</element>
</element>
<element name="authoremailshow">
<element name="en_US">
<field name="value">true</field>
</element>
</element>
<element name="director">
<element name="none">
<field name="value">Gisbert Cervera, Mercè</field>
<field name="authority">15b4b35a-91e1-41b1-bb2e-eedc139aef3a</field>
<field name="confidence">-1</field>
</element>
</element>
<element name="codirector">
<element name="none">
<field name="value">Lleixà Fortuño, Mar</field>
<field name="authority">645088cd-c267-4055-b068-cca7660c7c1e</field>
<field name="confidence">-1</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="date">
<element name="accessioned">
<element name="none">
<field name="value">2019-07-02T13:21:34Z</field>
</element>
</element>
<element name="available">
<element name="none">
<field name="value">2019-07-02T13:21:34Z</field>
</element>
</element>
<element name="issued">
<element name="none">
<field name="value">2019-06-18</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="identifier">
<element name="uri">
<element name="none">
<field name="value">http://hdl.handle.net/10803/667094</field>
</element>
</element>
<element name="dl">
<element name="en_US">
<field name="value">TD-059-101137/201902</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="description">
<element name="abstract">
<element name="en_US">
<field name="value">L'estudi de les actituds pren major rellevància en professions de l’àmbit de la salut, com és infermeria, ja que es considera clau per a la formació dels futurs professionals d’infermeria, com a component indispensable pel desenvolupament de les competències en situació real. És tant important el coneixement i l'habilitat professional com l'actitud que ha de desenvolupar l'estudiant, tenint en compte que les competències s’integren per coneixements, habilitats i actituds. El present estudi s’articula a partir de quatre eixos fonamentals: les actituds, la pràctica reflexiva, el portafoli i la tutorització. L’objectiu de la investigació és dissenyar una estratègia formativa per a la millora de les actituds de Responsabilitat, d’Autoavaluació i autocrítica, i d’Ètica professional durant les estades formatives clíniques dels estudiants d’infermeria de la Universitat d’Andorra. Aquesta investigació ha permès dissenyar i validar els instruments de mesura pel treball i l’avaluació de les actituds a través de la reflexió. Aquests instruments es consideren formatius i avaluatius, i han permès establir la constància del procés reflexiu per part dels estudiants. Els principals resultats que s’han obtingut són la Rúbrica d’actituds, validada de manera interna i externa per experts; l’anàlisi descriptiu de les qualificacions obtingudes de l’aplicació de l’instrument, que evidencia l’evolució qualitativa del procés reflexiu documentat, que dona importància a la reflexió per a la millora del procés d’aprendre. La investigació s’ha dut a terme des del curs 2015-2016 fins el curs 2017-2018. S’han estudiat els procesos reflexius documentats dels estudiants d’infermeria matriculats a les assignatures d’Estades formatives clíniques dels tres cursos del bàtxelor en Infermeria. Com tot treball d’investigació, caldrà continuar amb el treball de revisió i millora del procés d’aplicació dels instruments de mesura.</field>
<field name="value">Studying attitudes is gaining greater relevance among health professions, such as nursing, since they are believed to be a fundamental aspect of the training process of future nurses and an essential component when developping competences in real situations. It is as equally important for students to acquire knowledge and professional skills as it is for them to develop certain attitudes, taking into account that competences include the integration of concepts, skills and attitudes. This present study is based on four cornerstones: attitudes, reflexive practice, portfolio and tutoring. The goal of this research is to design a training strategy aimed at improving attitudes of Reponsibility, Self-assessment, Self-criticism and professional Ethics among student nurses during their clinical internships at the University of Andorra. The research has required designing and validating measuring tools and their application in the assessment of attitudes through reflexive practice. These tools have allowed a formative assessment and enhanced student perseverance in their reflexive learning process. The main results obtained are a rubric of attitudes, which has been validated internally and by external experts, and a descriptive analysis of the outcomes gathered from the measuring tool. This latter result has shown a qualitative progress in the documented reflexive practices, which is also an evidence of how important reflexive practice is to improving a learning process. This research covered the period from 2015-2016 to 2017-2018 and the studies were conducted using the reflexive work of nursing students, belonging to all three academic cohorts of the Bachelor of Nursing, while enroled in clinical internships. As with any research, more work should be undertaken in order to review and improve the process by which measuring tools could be implemented.</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="format">
<element name="extent">
<element name="en_US">
<field name="value">253 p.</field>
</element>
</element>
<element name="mimetype">
<element name="none">
<field name="value">application/pdf</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="language">
<element name="iso">
<element name="en_US">
<field name="value">cat</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="publisher">
<element name="none">
<field name="value">Universitat d'Andorra</field>
</element>
</element>
<element name="rights">
<element name="license">
<element name="none">
<field name="value">L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/</field>
</element>
</element>
<element name="accessLevel">
<element name="none">
<field name="value">info:eu-repo/semantics/openAccess</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="source">
<element name="none">
<field name="value">TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</field>
</element>
</element>
<element name="subject">
<element name="en_US">
<field name="value">Infermeria</field>
<field name="value">Actituds</field>
<field name="value">Pràctica reflexiva</field>
<field name="value">portafoli</field>
<field name="value">Tutor</field>
<field name="value">Rúbrica</field>
<field name="value">Nursing</field>
<field name="value">Attitudes</field>
<field name="value">Reflexive practice</field>
<field name="value">Portfolio</field>
<field name="value">Tutoring</field>
<field name="value">Rubric</field>
</element>
<element name="other">
<element name="en_US">
<field name="value">Infermeria</field>
</element>
</element>
<element name="udc">
<element name="en_US">
<field name="value">378</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="title">
<element name="en_US">
<field name="value">Desenvolupament de les actituds en els estudiants d’infermeria durant les estades formatives clíniques a través de la pràctica reflexiva</field>
</element>
</element>
<element name="type">
<element name="none">
<field name="value">info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</field>
<field name="value">info:eu-repo/semantics/publishedVersion</field>
</element>
</element>
<element name="embargo">
<element name="terms">
<element name="en_US">
<field name="value">cap</field>
</element>
</element>
</element>
</element>
<element name="bundles">
<element name="bundle">
<field name="name">TEXT</field>
<element name="bitstreams">
<element name="bitstream">
<field name="name">ESQUÉTD.pdf.txt</field>
<field name="originalName">ESQUÉTD.pdf.txt</field>
<field name="description">Extracted text</field>
<field name="format">text/plain</field>
<field name="size">481307</field>
<field name="url">https://www.tdx.cat/bitstream/10803/667094/6/ESQU%c3%89TD.pdf.txt</field>
<field name="checksum">594509611990f843cd32f05e94b9bd50</field>
<field name="checksumAlgorithm">MD5</field>
<field name="sid">6</field>
<field name="drm">open access</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="bundle">
<field name="name">ORIGINAL</field>
<element name="bitstreams">
<element name="bitstream">
<field name="name">ESQUÉTD.pdf</field>
<field name="originalName">ESQUÉTD.pdf</field>
<field name="description">Tesi Doctoral</field>
<field name="format">application/pdf</field>
<field name="size">2410969</field>
<field name="url">https://www.tdx.cat/bitstream/10803/667094/1/ESQU%c3%89TD.pdf</field>
<field name="checksum">a5fc6db3d81ea0e95b466d22512a0c94</field>
<field name="checksumAlgorithm">MD5</field>
<field name="sid">1</field>
<field name="drm">open access</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="bundle">
<field name="name">CC-LICENSE</field>
<element name="bitstreams">
<element name="bitstream">
<field name="name">license_url</field>
<field name="originalName">license_url</field>
<field name="format">text/plain; charset=utf-8</field>
<field name="size">49</field>
<field name="url">https://www.tdx.cat/bitstream/10803/667094/2/license_url</field>
<field name="checksum">924993ce0b3ba389f79f32a1b2735415</field>
<field name="checksumAlgorithm">MD5</field>
<field name="sid">2</field>
<field name="drm">open access</field>
</element>
<element name="bitstream">
<field name="name">license_text</field>
<field name="originalName">license_text</field>
<field name="format">text/html; charset=utf-8</field>
<field name="size">0</field>
<field name="url">https://www.tdx.cat/bitstream/10803/667094/3/license_text</field>
<field name="checksum">d41d8cd98f00b204e9800998ecf8427e</field>
<field name="checksumAlgorithm">MD5</field>
<field name="sid">3</field>
<field name="drm">open access</field>
</element>
<element name="bitstream">
<field name="name">license_rdf</field>
<field name="originalName">license_rdf</field>
<field name="format">application/rdf+xml; charset=utf-8</field>
<field name="size">0</field>
<field name="url">https://www.tdx.cat/bitstream/10803/667094/4/license_rdf</field>
<field name="checksum">d41d8cd98f00b204e9800998ecf8427e</field>
<field name="checksumAlgorithm">MD5</field>
<field name="sid">4</field>
<field name="drm">open access</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="bundle">
<field name="name">MEDIA_DOCUMENT</field>
<element name="bitstreams">
<element name="bitstream">
<field name="name">ESQUÉTD.pdf.xml</field>
<field name="originalName">ESQUÉTD.pdf.xml</field>
<field name="description">Document Consulta</field>
<field name="format">text/xml</field>
<field name="size">105</field>
<field name="url">https://www.tdx.cat/bitstream/10803/667094/5/ESQU%c3%89TD.pdf.xml</field>
<field name="checksum">2d0f6dee2a5f51adaa41ed4c37aa34cd</field>
<field name="checksumAlgorithm">MD5</field>
<field name="sid">5</field>
<field name="drm">open access</field>
</element>
</element>
</element>
</element>
<element name="others">
<field name="handle">10803/667094</field>
<field name="identifier">oai:www.tdx.cat:10803/667094</field>
<field name="lastModifyDate">2023-03-06 09:07:57.158</field>
<field name="drm">open access</field>
</element>
<element name="repository">
<field name="name">TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</field>
<field name="mail">pir@csuc.cat</field>
</element>
</metadata>