<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<oai_dc:dc schemaLocation="http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd">
<dc:title>Conhecimentos revelados nas narrativas de professores de matemática sobre o uso de objetos de aprendizagem</dc:title>
<dc:creator>Aparecida, Celina</dc:creator>
<dc:creator>Almeida Pereira, Abar</dc:creator>
<dc:creator>Mendes Nifoci, Renata Ercilia</dc:creator>
<dc:subject>geometría</dc:subject>
<dc:subject>uso de tecnología</dc:subject>
<dc:subject>geometric</dc:subject>
<dc:subject>use of technologies</dc:subject>
<dc:description>Presents the results of a research and aims to an a nalysis of the knowledge revealed by a study group of Mathematics teachers to use Learning Objects. Through Narratives, the teachers were able to repor t their concerns and expectations against the teaching of geometry, lear ning objects and use of technologies. As a theoretical contribution, this research is based on the ideas of Mishra and Koehler on the Technological Pe dagogical Content Knowledge (TPCK). The analysis of the narratives of teachers found that pedagogical knowledge combined with the knowledge of the curriculum was important in the choice of Learning Objects. The results indicate the need to invest in teacher education forward the use of tech nological resources once the teacher recognizes the importance in the learning process, but does not knowing conduct on the technologies</dc:description>
<dc:description>Se presentan los resultados de una investigación co n el propósito de analizar el conocimiento de profesores de matemáticas al utilizar objetos de aprendizaje. A través de narraciones, los maestros fueron capaces de reportar sus inquietudes y expectativas frente a la enseñanza de la geometría, objetos de aprendizaje y uso de tecnolog ías. La investigación se basa en las ideas de Mishra y Koehler sobre Tecnología y Conocimiento de Contenido Pedagógico (TPCK). En el análisis de las narrativas de los docentes, se encontró que el conocimiento pedagógico, junto con el conocimiento del plan de estudios fue importante en la elección de objetos de aprendizaje. Los resultados marcan la necesidad de formar al profesor en el uso de recursos tecnológicos cuando reconocen la importancia de ellos en el proceso de aprendizaje, pero no saben cómo proceder en las tecnologías.</dc:description>
<dc:publisher>Federación Iberoamericana de Sociedades de Educación Matemática (FISEM)</dc:publisher>
<dc:date>2014</dc:date>
<dc:type>text (article)</dc:type>
<dc:identifier>http://dialnet.unirioja.es/servlet/oaiart?codigo=4766895</dc:identifier>
<dc:identifier>(Revista) ISSN 1815-0640</dc:identifier>
<dc:source>Unión: revista iberoamericana de educación matemática, ISSN 1815-0640, Nº. 38, 2014, pags. 51-67</dc:source>
<dc:language>spa</dc:language>
<dc:rights>LICENCIA DE USO: Los documentos a texto completo incluidos en Dialnet son de acceso libre y propiedad de sus autores y/o editores. Por tanto, cualquier acto de reproducción, distribución, comunicación pública y/o transformación total o parcial requiere el consentimiento expreso y escrito de aquéllos. Cualquier enlace al texto completo de estos documentos deberá hacerse a través de la URL oficial de éstos en Dialnet. Más información: http://dialnet.unirioja.es/info/derechosOAI | INTELLECTUAL PROPERTY RIGHTS STATEMENT: Full text documents hosted by Dialnet are protected by copyright and/or related rights. This digital object is accessible without charge, but its use is subject to the licensing conditions set by its authors or editors. Unless expressly stated otherwise in the licensing conditions, you are free to linking, browsing, printing and making a copy for your own personal purposes. All other acts of reproduction and communication to the public are subject to the licensing conditions expressed by editors and authors and require consent from them. Any link to this document should be made using its official URL in Dialnet. More info: http://dialnet.unirioja.es/info/derechosOAI</dc:rights>
</oai_dc:dc>