<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<oai_dc:dc schemaLocation="http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd">
<dc:title>'Flexing muscles'. L’ambigüitat de gènere en el bodybuilding, entre la pràctica esportiva i l’exploració artística</dc:title>
<dc:creator>Fontbona Mola, Isa</dc:creator>
<dc:contributor>Faxedas, M. Lluïsa (Maria Lluïsa)</dc:contributor>
<dc:contributor>Universitat de Girona. Departament d'Història i Història de l'Art</dc:contributor>
<dc:subject>Culturisme</dc:subject>
<dc:subject>Culturismo</dc:subject>
<dc:subject>Bodybuilding</dc:subject>
<dc:subject>Culturisme femení</dc:subject>
<dc:subject>Culturismo femenino</dc:subject>
<dc:subject>Female bodybuilding</dc:subject>
<dc:subject>Art contemporani</dc:subject>
<dc:subject>Arte contemporáneo</dc:subject>
<dc:subject>Contemporary art</dc:subject>
<dc:subject>Coneixement corporeitzat</dc:subject>
<dc:subject>Conocimiento corporizado</dc:subject>
<dc:subject>Embodied knowledge</dc:subject>
<dc:subject>Art performance</dc:subject>
<dc:subject>Arte performance</dc:subject>
<dc:subject>Performance art</dc:subject>
<dc:subject>Estudis de gènere</dc:subject>
<dc:subject>Estudios de género</dc:subject>
<dc:subject>Gender studies</dc:subject>
<dc:subject>Feminismes</dc:subject>
<dc:subject>Feminismos</dc:subject>
<dc:subject>Feminisms</dc:subject>
<dc:subject>30</dc:subject>
<dc:subject>77</dc:subject>
<dc:subject>79</dc:subject>
<dc:description>This research studies how the body resulting from the practice of bodybuilding can become an element of transgression of traditional gender roles. To do so, we focus especially on the potential we find in the case of female bodybuilders, analyzing their presence in the competitive arena, and especially on how this is (re)interpreted from the artistic scene; but we also talk about their male counterparts and people of non-binary identity. Throughout the different chapters and sections I have analyzed how their corporealities have been seen and worked beyond the sporting arena, in the field of representation and exploration in the artistic context; and how they can be interpreted as an element of gender transgression and as a tool to generate a critique of various aspects of our current society. However, and using theoretical formulations such as the figure of the ‘drag’ defended by Judith Butler to interpret these bodies, we study how also in the competitive framework itself and taking gender roles to the point of exaggeration, a form of criticism can also take place in terms of gender roles. Our study focuses on the period from the mid-twentieth century to the present, although mention is also made of the precedents and origins of these corporealities. We have analyzed several of the artistic gazes (mostly in the photographic framework) that have been given throughout history regarding muscular bodies, ranging from fascination to criticism. We have debated the rules and the industry of this sporting discipline to discover its ambiguities. And finally, we have presented various artistic and activist proposals born from the muscular corporeality itself that have the intention of rethinking, and potentially transgressing, what has to do especially with gender discourses</dc:description>
<dc:description>La present investigació estudia com el cos resultant de la pràctica del bodybuilding pot esdevenir un element de transgressió dels tradicionals rols de gènere. Per fer-ho, ens centrem especialment en el potencial que trobem en el cas de les dones bodybuilders, analitzant la seva presència en el terreny competitiu, i especialment en com aquest és (re)interpretat des de l’escena artística; però també parlem dels seus homòlegs masculins, i de les persones d’identitat no binària. Al llarg dels diferents capítols i apartats s’ha analitzat com s’han vist i treballat les seves corporalitats més enllà del terreny esportiu, en l’àmbit de la representació i exploració en el context artístic; i es planteja com en aquest poden ser interpretades com a element de transgressió de gènere i com a eina per a generar una crítica a diversos aspectes propis de la nostra societat actual. Tanmateix, i emprant formulacions teòriques com la figura de la ‘drag’ defensada per Judith Butler per a interpretar aquests cossos, estudiem com també en el propi marc competitiu i portant els rols de gènere fins a l’exageració, també pot tenir lloc una forma de crítica pel que fa als rols de gènere. El nostre estudi es centra en el període que va de mitjans del segle XX fins a l’actualitat, encara que també s’hi fa esment als precedents i els orígens d’aquestes corporalitats. Hem analitzat diverses de les mirades artístiques (majoritàriament fotogràfiques) que s’han donat al llarg de la història respecte els cossos musculats, que van de la fascinació fins a la crítica. Hem posat la normativa i la indústria d’aquesta disciplina esportiva a debat per descobrir-ne les ambigüitats. I finalment, hem presentat diverses propostes artístiques i activistes nascudes des de la pròpia corporalitat musculada que tenen la intenció de repensar, i potencialment transgredir, tot allò que té a veure especialment amb els discursos de gènere</dc:description>
<dc:description>Programa de Doctorat en Ciències Humanes, del Patrimoni i de la Cultura</dc:description>
<dc:date>info:eu-repo/date/embargoEnd/2024-07-14T00:00:00Z</dc:date>
<dc:date>2023-07-12</dc:date>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</dc:type>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/publishedVersion</dc:type>
<dc:identifier>http://hdl.handle.net/10803/689483</dc:identifier>
<dc:identifier>http://hdl.handle.net/10256/23825</dc:identifier>
<dc:language>cat</dc:language>
<dc:rights>ADVERTIMENT. Tots els drets reservats. L'accés als continguts d'aquesta tesi doctoral i la seva utilització ha de respectar els drets de la persona autora. Pot ser utilitzada per a consulta o estudi personal, així com en activitats o materials d'investigació i docència en els termes establerts a l'art. 32 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual (RDL 1/1996). Per altres utilitzacions es requereix l'autorització prèvia i expressa de la persona autora. En qualsevol cas, en la utilització dels seus continguts caldrà indicar de forma clara el nom i cognoms de la persona autora i el títol de la tesi doctoral. No s'autoritza la seva reproducció o altres formes d'explotació efectuades amb finalitats de lucre ni la seva comunicació pública des d'un lloc aliè al servei TDX. Tampoc s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing). Aquesta reserva de drets afecta tant als continguts de la tesi com als seus resums i índexs.</dc:rights>
<dc:rights>info:eu-repo/semantics/openAccess</dc:rights>
<dc:format>447 p.</dc:format>
<dc:publisher>Universitat de Girona</dc:publisher>
<dc:source>TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</dc:source>
</oai_dc:dc>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<d:DIDL schemaLocation="urn:mpeg:mpeg21:2002:02-DIDL-NS http://standards.iso.org/ittf/PubliclyAvailableStandards/MPEG-21_schema_files/did/didl.xsd">
<d:DIDLInfo>
<dcterms:created schemaLocation="http://purl.org/dc/terms/ http://dublincore.org/schemas/xmls/qdc/dcterms.xsd">2023-12-12T08:55:24Z</dcterms:created>
</d:DIDLInfo>
<d:Item id="hdl_10256_23825">
<d:Descriptor>
<d:Statement mimeType="application/xml; charset=utf-8">
<dii:Identifier schemaLocation="urn:mpeg:mpeg21:2002:01-DII-NS http://standards.iso.org/ittf/PubliclyAvailableStandards/MPEG-21_schema_files/dii/dii.xsd">urn:hdl:10256/23825</dii:Identifier>
</d:Statement>
</d:Descriptor>
<d:Descriptor>
<d:Statement mimeType="application/xml; charset=utf-8">
<oai_dc:dc schemaLocation="http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd">
<dc:title>'Flexing muscles'. L’ambigüitat de gènere en el bodybuilding, entre la pràctica esportiva i l’exploració artística</dc:title>
<dc:creator>Fontbona Mola, Isa</dc:creator>
<dc:contributor>Faxedas, M. Lluïsa (Maria Lluïsa)</dc:contributor>
<dc:description>This research studies how the body resulting from the practice of bodybuilding can become an element of transgression of traditional gender roles. To do so, we focus especially on the potential we find in the case of female bodybuilders, analyzing their presence in the competitive arena, and especially on how this is (re)interpreted from the artistic scene; but we also talk about their male counterparts and people of non-binary identity. Throughout the different chapters and sections I have analyzed how their corporealities have been seen and worked beyond the sporting arena, in the field of representation and exploration in the artistic context; and how they can be interpreted as an element of gender transgression and as a tool to generate a critique of various aspects of our current society. However, and using theoretical formulations such as the figure of the ‘drag’ defended by Judith Butler to interpret these bodies, we study how also in the competitive framework itself and taking gender roles to the point of exaggeration, a form of criticism can also take place in terms of gender roles. Our study focuses on the period from the mid-twentieth century to the present, although mention is also made of the precedents and origins of these corporealities. We have analyzed several of the artistic gazes (mostly in the photographic framework) that have been given throughout history regarding muscular bodies, ranging from fascination to criticism. We have debated the rules and the industry of this sporting discipline to discover its ambiguities. And finally, we have presented various artistic and activist proposals born from the muscular corporeality itself that have the intention of rethinking, and potentially transgressing, what has to do especially with gender discourses</dc:description>
<dc:description>La present investigació estudia com el cos resultant de la pràctica del bodybuilding pot esdevenir un element de transgressió dels tradicionals rols de gènere. Per fer-ho, ens centrem especialment en el potencial que trobem en el cas de les dones bodybuilders, analitzant la seva presència en el terreny competitiu, i especialment en com aquest és (re)interpretat des de l’escena artística; però també parlem dels seus homòlegs masculins, i de les persones d’identitat no binària. Al llarg dels diferents capítols i apartats s’ha analitzat com s’han vist i treballat les seves corporalitats més enllà del terreny esportiu, en l’àmbit de la representació i exploració en el context artístic; i es planteja com en aquest poden ser interpretades com a element de transgressió de gènere i com a eina per a generar una crítica a diversos aspectes propis de la nostra societat actual. Tanmateix, i emprant formulacions teòriques com la figura de la ‘drag’ defensada per Judith Butler per a interpretar aquests cossos, estudiem com també en el propi marc competitiu i portant els rols de gènere fins a l’exageració, també pot tenir lloc una forma de crítica pel que fa als rols de gènere. El nostre estudi es centra en el període que va de mitjans del segle XX fins a l’actualitat, encara que també s’hi fa esment als precedents i els orígens d’aquestes corporalitats. Hem analitzat diverses de les mirades artístiques (majoritàriament fotogràfiques) que s’han donat al llarg de la història respecte els cossos musculats, que van de la fascinació fins a la crítica. Hem posat la normativa i la indústria d’aquesta disciplina esportiva a debat per descobrir-ne les ambigüitats. I finalment, hem presentat diverses propostes artístiques i activistes nascudes des de la pròpia corporalitat musculada que tenen la intenció de repensar, i potencialment transgredir, tot allò que té a veure especialment amb els discursos de gènere</dc:description>
<dc:date>2023-12-12T08:55:24Z</dc:date>
<dc:date>2023-12-12T08:55:24Z</dc:date>
<dc:date>2023-07-12</dc:date>
<dc:date>info:eu-repo/date/embargoEnd/2024-07-14T00:00:00Z</dc:date>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</dc:type>
<dc:identifier>http://hdl.handle.net/10803/689483</dc:identifier>
<dc:identifier>http://hdl.handle.net/10256/23825</dc:identifier>
<dc:language>cat</dc:language>
<dc:rights>info:eu-repo/semantics/openAccess</dc:rights>
<dc:rights>ADVERTIMENT. Tots els drets reservats. L'accés als continguts d'aquesta tesi doctoral i la seva utilització ha de respectar els drets de la persona autora. Pot ser utilitzada per a consulta o estudi personal, així com en activitats o materials d'investigació i docència en els termes establerts a l'art. 32 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual (RDL 1/1996). Per altres utilitzacions es requereix l'autorització prèvia i expressa de la persona autora. En qualsevol cas, en la utilització dels seus continguts caldrà indicar de forma clara el nom i cognoms de la persona autora i el títol de la tesi doctoral. No s'autoritza la seva reproducció o altres formes d'explotació efectuades amb finalitats de lucre ni la seva comunicació pública des d'un lloc aliè al servei TDX. Tampoc s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing). Aquesta reserva de drets afecta tant als continguts de la tesi com als seus resums i índexs.</dc:rights>
<dc:publisher>Universitat de Girona</dc:publisher>
<dc:source>TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</dc:source>
</oai_dc:dc>
</d:Statement>
</d:Descriptor>
<d:Component id="10256_23825_4">
</d:Component>
</d:Item>
</d:DIDL>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<dim:dim schemaLocation="http://www.dspace.org/xmlns/dspace/dim http://www.dspace.org/schema/dim.xsd">
<dim:field element="contributor" mdschema="dc">Universitat de Girona. Departament d'Història i Història de l'Art</dim:field>
<dim:field element="contributor" mdschema="dc" qualifier="author">Fontbona Mola, Isa</dim:field>
<dim:field element="contributor" mdschema="dc" qualifier="director">Faxedas, M. Lluïsa (Maria Lluïsa)</dim:field>
<dim:field element="date" mdschema="dc" qualifier="accessioned">2023-12-12T08:55:24Z</dim:field>
<dim:field element="date" mdschema="dc" qualifier="available">2023-12-12T08:55:24Z</dim:field>
<dim:field element="date" mdschema="dc" qualifier="issued">2023-07-12</dim:field>
<dim:field element="date" mdschema="dc" qualifier="embargoEndDate">info:eu-repo/date/embargoEnd/2024-07-14T00:00:00Z</dim:field>
<dim:field element="identifier" mdschema="dc" qualifier="uri">http://hdl.handle.net/10803/689483</dim:field>
<dim:field element="identifier" mdschema="dc" qualifier="uri">http://hdl.handle.net/10256/23825</dim:field>
<dim:field element="description" mdschema="dc" qualifier="abstract">This research studies how the body resulting from the practice of bodybuilding can become an element of transgression of traditional gender roles. To do so, we focus especially on the potential we find in the case of female bodybuilders, analyzing their presence in the competitive arena, and especially on how this is (re)interpreted from the artistic scene; but we also talk about their male counterparts and people of non-binary identity. Throughout the different chapters and sections I have analyzed how their corporealities have been seen and worked beyond the sporting arena, in the field of representation and exploration in the artistic context; and how they can be interpreted as an element of gender transgression and as a tool to generate a critique of various aspects of our current society. However, and using theoretical formulations such as the figure of the ‘drag’ defended by Judith Butler to interpret these bodies, we study how also in the competitive framework itself and taking gender roles to the point of exaggeration, a form of criticism can also take place in terms of gender roles. Our study focuses on the period from the mid-twentieth century to the present, although mention is also made of the precedents and origins of these corporealities. We have analyzed several of the artistic gazes (mostly in the photographic framework) that have been given throughout history regarding muscular bodies, ranging from fascination to criticism. We have debated the rules and the industry of this sporting discipline to discover its ambiguities. And finally, we have presented various artistic and activist proposals born from the muscular corporeality itself that have the intention of rethinking, and potentially transgressing, what has to do especially with gender discourses</dim:field>
<dim:field element="description" mdschema="dc" qualifier="abstract">La present investigació estudia com el cos resultant de la pràctica del bodybuilding pot esdevenir un element de transgressió dels tradicionals rols de gènere. Per fer-ho, ens centrem especialment en el potencial que trobem en el cas de les dones bodybuilders, analitzant la seva presència en el terreny competitiu, i especialment en com aquest és (re)interpretat des de l’escena artística; però també parlem dels seus homòlegs masculins, i de les persones d’identitat no binària. Al llarg dels diferents capítols i apartats s’ha analitzat com s’han vist i treballat les seves corporalitats més enllà del terreny esportiu, en l’àmbit de la representació i exploració en el context artístic; i es planteja com en aquest poden ser interpretades com a element de transgressió de gènere i com a eina per a generar una crítica a diversos aspectes propis de la nostra societat actual. Tanmateix, i emprant formulacions teòriques com la figura de la ‘drag’ defensada per Judith Butler per a interpretar aquests cossos, estudiem com també en el propi marc competitiu i portant els rols de gènere fins a l’exageració, també pot tenir lloc una forma de crítica pel que fa als rols de gènere. El nostre estudi es centra en el període que va de mitjans del segle XX fins a l’actualitat, encara que també s’hi fa esment als precedents i els orígens d’aquestes corporalitats. Hem analitzat diverses de les mirades artístiques (majoritàriament fotogràfiques) que s’han donat al llarg de la història respecte els cossos musculats, que van de la fascinació fins a la crítica. Hem posat la normativa i la indústria d’aquesta disciplina esportiva a debat per descobrir-ne les ambigüitats. I finalment, hem presentat diverses propostes artístiques i activistes nascudes des de la pròpia corporalitat musculada que tenen la intenció de repensar, i potencialment transgredir, tot allò que té a veure especialment amb els discursos de gènere</dim:field>
<dim:field element="description" lang="en" mdschema="dc" qualifier="provenance">Submitted by Gestor del Dipòsit (ddocsadmin) on 2023-12-12T08:55:24Z No. of bitstreams: 1 embargat.txt: 15 bytes, checksum: 608e26cfe0e17d5e37d0e0fc615b311f (MD5)</dim:field>
<dim:field element="description" lang="en" mdschema="dc" qualifier="provenance">Made available in DSpace on 2023-12-12T08:55:24Z (GMT). No. of bitstreams: 1 embargat.txt: 15 bytes, checksum: 608e26cfe0e17d5e37d0e0fc615b311f (MD5) Previous issue date: 2023-07-12</dim:field>
<dim:field element="description" mdschema="dc" qualifier="degree">Programa de Doctorat en Ciències Humanes, del Patrimoni i de la Cultura</dim:field>
<dim:field element="format" mdschema="dc" qualifier="extent">447 p.</dim:field>
<dim:field element="language" mdschema="dc" qualifier="iso">cat</dim:field>
<dim:field element="publisher" mdschema="dc">Universitat de Girona</dim:field>
<dim:field element="rights" mdschema="dc">ADVERTIMENT. Tots els drets reservats. L'accés als continguts d'aquesta tesi doctoral i la seva utilització ha de respectar els drets de la persona autora. Pot ser utilitzada per a consulta o estudi personal, així com en activitats o materials d'investigació i docència en els termes establerts a l'art. 32 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual (RDL 1/1996). Per altres utilitzacions es requereix l'autorització prèvia i expressa de la persona autora. En qualsevol cas, en la utilització dels seus continguts caldrà indicar de forma clara el nom i cognoms de la persona autora i el títol de la tesi doctoral. No s'autoritza la seva reproducció o altres formes d'explotació efectuades amb finalitats de lucre ni la seva comunicació pública des d'un lloc aliè al servei TDX. Tampoc s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing). Aquesta reserva de drets afecta tant als continguts de la tesi com als seus resums i índexs.</dim:field>
<dim:field element="rights" lang="*" mdschema="dc" qualifier="accessRights">info:eu-repo/semantics/openAccess</dim:field>
<dim:field element="source" mdschema="dc">TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</dim:field>
<dim:field element="subject" mdschema="dc" qualifier="other">Culturisme</dim:field>
<dim:field element="subject" mdschema="dc" qualifier="other">Culturismo</dim:field>
<dim:field element="subject" mdschema="dc" qualifier="other">Bodybuilding</dim:field>
<dim:field element="subject" mdschema="dc" qualifier="other">Culturisme femení</dim:field>
<dim:field element="subject" mdschema="dc" qualifier="other">Culturismo femenino</dim:field>
<dim:field element="subject" mdschema="dc" qualifier="other">Female bodybuilding</dim:field>
<dim:field element="subject" mdschema="dc" qualifier="other">Art contemporani</dim:field>
<dim:field element="subject" mdschema="dc" qualifier="other">Arte contemporáneo</dim:field>
<dim:field element="subject" mdschema="dc" qualifier="other">Contemporary art</dim:field>
<dim:field element="subject" mdschema="dc" qualifier="other">Coneixement corporeitzat</dim:field>
<dim:field element="subject" mdschema="dc" qualifier="other">Conocimiento corporizado</dim:field>
<dim:field element="subject" mdschema="dc" qualifier="other">Embodied knowledge</dim:field>
<dim:field element="subject" mdschema="dc" qualifier="other">Art performance</dim:field>
<dim:field element="subject" mdschema="dc" qualifier="other">Arte performance</dim:field>
<dim:field element="subject" mdschema="dc" qualifier="other">Performance art</dim:field>
<dim:field element="subject" mdschema="dc" qualifier="other">Estudis de gènere</dim:field>
<dim:field element="subject" mdschema="dc" qualifier="other">Estudios de género</dim:field>
<dim:field element="subject" mdschema="dc" qualifier="other">Gender studies</dim:field>
<dim:field element="subject" mdschema="dc" qualifier="other">Feminismes</dim:field>
<dim:field element="subject" mdschema="dc" qualifier="other">Feminismos</dim:field>
<dim:field element="subject" mdschema="dc" qualifier="other">Feminisms</dim:field>
<dim:field element="subject" mdschema="dc" qualifier="udc">30</dim:field>
<dim:field element="subject" mdschema="dc" qualifier="udc">77</dim:field>
<dim:field element="subject" mdschema="dc" qualifier="udc">79</dim:field>
<dim:field element="title" mdschema="dc">'Flexing muscles'. L’ambigüitat de gènere en el bodybuilding, entre la pràctica esportiva i l’exploració artística</dim:field>
<dim:field element="type" mdschema="dc">info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</dim:field>
<dim:field element="type" mdschema="dc" qualifier="version">info:eu-repo/semantics/publishedVersion</dim:field>
<dim:field element="embargo" mdschema="dc" qualifier="lift">2024-07-14T00:00:00Z</dim:field>
<dim:field element="embargo" mdschema="dc" qualifier="terms">2024-07-14T00:00:00ZT00:00:00Z</dim:field>
</dim:dim>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<thesis schemaLocation="http://www.ndltd.org/standards/metadata/etdms/1.0/ http://www.ndltd.org/standards/metadata/etdms/1.0/etdms.xsd">
<title>'Flexing muscles'. L’ambigüitat de gènere en el bodybuilding, entre la pràctica esportiva i l’exploració artística</title>
<creator>Fontbona Mola, Isa</creator>
<contributor>Faxedas, M. Lluïsa (Maria Lluïsa)</contributor>
<description>This research studies how the body resulting from the practice of bodybuilding can become an element of transgression of traditional gender roles. To do so, we focus especially on the potential we find in the case of female bodybuilders, analyzing their presence in the competitive arena, and especially on how this is (re)interpreted from the artistic scene; but we also talk about their male counterparts and people of non-binary identity. Throughout the different chapters and sections I have analyzed how their corporealities have been seen and worked beyond the sporting arena, in the field of representation and exploration in the artistic context; and how they can be interpreted as an element of gender transgression and as a tool to generate a critique of various aspects of our current society. However, and using theoretical formulations such as the figure of the ‘drag’ defended by Judith Butler to interpret these bodies, we study how also in the competitive framework itself and taking gender roles to the point of exaggeration, a form of criticism can also take place in terms of gender roles. Our study focuses on the period from the mid-twentieth century to the present, although mention is also made of the precedents and origins of these corporealities. We have analyzed several of the artistic gazes (mostly in the photographic framework) that have been given throughout history regarding muscular bodies, ranging from fascination to criticism. We have debated the rules and the industry of this sporting discipline to discover its ambiguities. And finally, we have presented various artistic and activist proposals born from the muscular corporeality itself that have the intention of rethinking, and potentially transgressing, what has to do especially with gender discourses</description>
<description>La present investigació estudia com el cos resultant de la pràctica del bodybuilding pot esdevenir un element de transgressió dels tradicionals rols de gènere. Per fer-ho, ens centrem especialment en el potencial que trobem en el cas de les dones bodybuilders, analitzant la seva presència en el terreny competitiu, i especialment en com aquest és (re)interpretat des de l’escena artística; però també parlem dels seus homòlegs masculins, i de les persones d’identitat no binària. Al llarg dels diferents capítols i apartats s’ha analitzat com s’han vist i treballat les seves corporalitats més enllà del terreny esportiu, en l’àmbit de la representació i exploració en el context artístic; i es planteja com en aquest poden ser interpretades com a element de transgressió de gènere i com a eina per a generar una crítica a diversos aspectes propis de la nostra societat actual. Tanmateix, i emprant formulacions teòriques com la figura de la ‘drag’ defensada per Judith Butler per a interpretar aquests cossos, estudiem com també en el propi marc competitiu i portant els rols de gènere fins a l’exageració, també pot tenir lloc una forma de crítica pel que fa als rols de gènere. El nostre estudi es centra en el període que va de mitjans del segle XX fins a l’actualitat, encara que també s’hi fa esment als precedents i els orígens d’aquestes corporalitats. Hem analitzat diverses de les mirades artístiques (majoritàriament fotogràfiques) que s’han donat al llarg de la història respecte els cossos musculats, que van de la fascinació fins a la crítica. Hem posat la normativa i la indústria d’aquesta disciplina esportiva a debat per descobrir-ne les ambigüitats. I finalment, hem presentat diverses propostes artístiques i activistes nascudes des de la pròpia corporalitat musculada que tenen la intenció de repensar, i potencialment transgredir, tot allò que té a veure especialment amb els discursos de gènere</description>
<date>2023-12-12</date>
<date>2023-12-12</date>
<date>2023-07-12</date>
<date>info:eu-re</date>
<type>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</type>
<identifier>http://hdl.handle.net/10803/689483</identifier>
<identifier>http://hdl.handle.net/10256/23825</identifier>
<language>cat</language>
<rights>info:eu-repo/semantics/openAccess</rights>
<rights>ADVERTIMENT. Tots els drets reservats. L'accés als continguts d'aquesta tesi doctoral i la seva utilització ha de respectar els drets de la persona autora. Pot ser utilitzada per a consulta o estudi personal, així com en activitats o materials d'investigació i docència en els termes establerts a l'art. 32 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual (RDL 1/1996). Per altres utilitzacions es requereix l'autorització prèvia i expressa de la persona autora. En qualsevol cas, en la utilització dels seus continguts caldrà indicar de forma clara el nom i cognoms de la persona autora i el títol de la tesi doctoral. No s'autoritza la seva reproducció o altres formes d'explotació efectuades amb finalitats de lucre ni la seva comunicació pública des d'un lloc aliè al servei TDX. Tampoc s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing). Aquesta reserva de drets afecta tant als continguts de la tesi com als seus resums i índexs.</rights>
<publisher>Universitat de Girona</publisher>
<source>TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</source>
</thesis>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<record schemaLocation="http://www.loc.gov/MARC21/slim http://www.loc.gov/standards/marcxml/schema/MARC21slim.xsd">
<leader>00925njm 22002777a 4500</leader>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="042">
<subfield code="a">dc</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="720">
<subfield code="a">Fontbona Mola, Isa</subfield>
<subfield code="e">author</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="260">
<subfield code="c">2023-07-12</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="520">
<subfield code="a">This research studies how the body resulting from the practice of bodybuilding can become an element of transgression of traditional gender roles. To do so, we focus especially on the potential we find in the case of female bodybuilders, analyzing their presence in the competitive arena, and especially on how this is (re)interpreted from the artistic scene; but we also talk about their male counterparts and people of non-binary identity. Throughout the different chapters and sections I have analyzed how their corporealities have been seen and worked beyond the sporting arena, in the field of representation and exploration in the artistic context; and how they can be interpreted as an element of gender transgression and as a tool to generate a critique of various aspects of our current society. However, and using theoretical formulations such as the figure of the ‘drag’ defended by Judith Butler to interpret these bodies, we study how also in the competitive framework itself and taking gender roles to the point of exaggeration, a form of criticism can also take place in terms of gender roles. Our study focuses on the period from the mid-twentieth century to the present, although mention is also made of the precedents and origins of these corporealities. We have analyzed several of the artistic gazes (mostly in the photographic framework) that have been given throughout history regarding muscular bodies, ranging from fascination to criticism. We have debated the rules and the industry of this sporting discipline to discover its ambiguities. And finally, we have presented various artistic and activist proposals born from the muscular corporeality itself that have the intention of rethinking, and potentially transgressing, what has to do especially with gender discourses</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="520">
<subfield code="a">La present investigació estudia com el cos resultant de la pràctica del bodybuilding pot esdevenir un element de transgressió dels tradicionals rols de gènere. Per fer-ho, ens centrem especialment en el potencial que trobem en el cas de les dones bodybuilders, analitzant la seva presència en el terreny competitiu, i especialment en com aquest és (re)interpretat des de l’escena artística; però també parlem dels seus homòlegs masculins, i de les persones d’identitat no binària. Al llarg dels diferents capítols i apartats s’ha analitzat com s’han vist i treballat les seves corporalitats més enllà del terreny esportiu, en l’àmbit de la representació i exploració en el context artístic; i es planteja com en aquest poden ser interpretades com a element de transgressió de gènere i com a eina per a generar una crítica a diversos aspectes propis de la nostra societat actual. Tanmateix, i emprant formulacions teòriques com la figura de la ‘drag’ defensada per Judith Butler per a interpretar aquests cossos, estudiem com també en el propi marc competitiu i portant els rols de gènere fins a l’exageració, també pot tenir lloc una forma de crítica pel que fa als rols de gènere. El nostre estudi es centra en el període que va de mitjans del segle XX fins a l’actualitat, encara que també s’hi fa esment als precedents i els orígens d’aquestes corporalitats. Hem analitzat diverses de les mirades artístiques (majoritàriament fotogràfiques) que s’han donat al llarg de la història respecte els cossos musculats, que van de la fascinació fins a la crítica. Hem posat la normativa i la indústria d’aquesta disciplina esportiva a debat per descobrir-ne les ambigüitats. I finalment, hem presentat diverses propostes artístiques i activistes nascudes des de la pròpia corporalitat musculada que tenen la intenció de repensar, i potencialment transgredir, tot allò que té a veure especialment amb els discursos de gènere</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="8" ind2=" " tag="024">
<subfield code="a">http://hdl.handle.net/10803/689483</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="8" ind2=" " tag="024">
<subfield code="a">http://hdl.handle.net/10256/23825</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="0" ind2="0" tag="245">
<subfield code="a">'Flexing muscles'. L’ambigüitat de gènere en el bodybuilding, entre la pràctica esportiva i l’exploració artística</subfield>
</datafield>
</record>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<mets ID=" DSpace_ITEM_10256-23825" OBJID=" hdl:10256/23825" PROFILE="DSpace METS SIP Profile 1.0" TYPE="DSpace ITEM" schemaLocation="http://www.loc.gov/METS/ http://www.loc.gov/standards/mets/mets.xsd">
<metsHdr CREATEDATE="2024-09-22T01:02:49Z">
<agent ROLE="CUSTODIAN" TYPE="ORGANIZATION">
<name>DUGiDocs</name>
</agent>
</metsHdr>
<dmdSec ID="DMD_10256_23825">
<mdWrap MDTYPE="MODS">
<xmlData schemaLocation="http://www.loc.gov/mods/v3 http://www.loc.gov/standards/mods/v3/mods-3-1.xsd">
<mods:mods schemaLocation="http://www.loc.gov/mods/v3 http://www.loc.gov/standards/mods/v3/mods-3-1.xsd">
<mods:name>
<mods:role>
<mods:roleTerm type="text">author</mods:roleTerm>
</mods:role>
<mods:namePart>Fontbona Mola, Isa</mods:namePart>
</mods:name>
<mods:name>
<mods:role>
<mods:roleTerm type="text">director</mods:roleTerm>
</mods:role>
<mods:namePart>Faxedas, M. Lluïsa (Maria Lluïsa)</mods:namePart>
</mods:name>
<mods:extension>
<mods:dateAccessioned encoding="iso8601">2023-12-12T08:55:24Z</mods:dateAccessioned>
</mods:extension>
<mods:extension>
<mods:dateAvailable encoding="iso8601">2023-12-12T08:55:24Z</mods:dateAvailable>
</mods:extension>
<mods:originInfo>
<mods:dateIssued encoding="iso8601">2023-07-12</mods:dateIssued>
</mods:originInfo>
<mods:identifier type="uri">http://hdl.handle.net/10803/689483</mods:identifier>
<mods:abstract>This research studies how the body resulting from the practice of bodybuilding can become an element of transgression of traditional gender roles. To do so, we focus especially on the potential we find in the case of female bodybuilders, analyzing their presence in the competitive arena, and especially on how this is (re)interpreted from the artistic scene; but we also talk about their male counterparts and people of non-binary identity. Throughout the different chapters and sections I have analyzed how their corporealities have been seen and worked beyond the sporting arena, in the field of representation and exploration in the artistic context; and how they can be interpreted as an element of gender transgression and as a tool to generate a critique of various aspects of our current society. However, and using theoretical formulations such as the figure of the ‘drag’ defended by Judith Butler to interpret these bodies, we study how also in the competitive framework itself and taking gender roles to the point of exaggeration, a form of criticism can also take place in terms of gender roles. Our study focuses on the period from the mid-twentieth century to the present, although mention is also made of the precedents and origins of these corporealities. We have analyzed several of the artistic gazes (mostly in the photographic framework) that have been given throughout history regarding muscular bodies, ranging from fascination to criticism. We have debated the rules and the industry of this sporting discipline to discover its ambiguities. And finally, we have presented various artistic and activist proposals born from the muscular corporeality itself that have the intention of rethinking, and potentially transgressing, what has to do especially with gender discourses</mods:abstract>
<mods:language>
<mods:languageTerm authority="rfc3066">cat</mods:languageTerm>
</mods:language>
<mods:accessCondition type="useAndReproduction">ADVERTIMENT. Tots els drets reservats. L'accés als continguts d'aquesta tesi doctoral i la seva utilització ha de respectar els drets de la persona autora. Pot ser utilitzada per a consulta o estudi personal, així com en activitats o materials d'investigació i docència en els termes establerts a l'art. 32 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual (RDL 1/1996). Per altres utilitzacions es requereix l'autorització prèvia i expressa de la persona autora. En qualsevol cas, en la utilització dels seus continguts caldrà indicar de forma clara el nom i cognoms de la persona autora i el títol de la tesi doctoral. No s'autoritza la seva reproducció o altres formes d'explotació efectuades amb finalitats de lucre ni la seva comunicació pública des d'un lloc aliè al servei TDX. Tampoc s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing). Aquesta reserva de drets afecta tant als continguts de la tesi com als seus resums i índexs.</mods:accessCondition>
<mods:titleInfo>
<mods:title>'Flexing muscles'. L’ambigüitat de gènere en el bodybuilding, entre la pràctica esportiva i l’exploració artística</mods:title>
</mods:titleInfo>
<mods:genre>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</mods:genre>
</mods:mods>
</xmlData>
</mdWrap>
</dmdSec>
<amdSec ID="TMD_10256_23825">
<rightsMD ID="RIG_10256_23825">
<mdWrap MDTYPE="OTHER" MIMETYPE="text/plain" OTHERMDTYPE="DSpaceDepositLicense">
<binData>Tk9URTogUExBQ0UgWU9VUiBPV04gTElDRU5TRSBIRVJFClRoaXMgc2FtcGxlIGxpY2Vuc2UgaXMgcHJvdmlkZWQgZm9yIGluZm9ybWF0aW9uYWwgcHVycG9zZXMgb25seS4KCk5PTi1FWENMVVNJVkUgRElTVFJJQlVUSU9OIExJQ0VOU0UKCkJ5IHNpZ25pbmcgYW5kIHN1Ym1pdHRpbmcgdGhpcyBsaWNlbnNlLCB5b3UgKHRoZSBhdXRob3Iocykgb3IgY29weXJpZ2h0Cm93bmVyKSBncmFudHMgdG8gRFNwYWNlIFVuaXZlcnNpdHkgKERTVSkgdGhlIG5vbi1leGNsdXNpdmUgcmlnaHQgdG8gcmVwcm9kdWNlLAp0cmFuc2xhdGUgKGFzIGRlZmluZWQgYmVsb3cpLCBhbmQvb3IgZGlzdHJpYnV0ZSB5b3VyIHN1Ym1pc3Npb24gKGluY2x1ZGluZwp0aGUgYWJzdHJhY3QpIHdvcmxkd2lkZSBpbiBwcmludCBhbmQgZWxlY3Ryb25pYyBmb3JtYXQgYW5kIGluIGFueSBtZWRpdW0sCmluY2x1ZGluZyBidXQgbm90IGxpbWl0ZWQgdG8gYXVkaW8gb3IgdmlkZW8uCgpZb3UgYWdyZWUgdGhhdCBEU1UgbWF5LCB3aXRob3V0IGNoYW5naW5nIHRoZSBjb250ZW50LCB0cmFuc2xhdGUgdGhlCnN1Ym1pc3Npb24gdG8gYW55IG1lZGl1bSBvciBmb3JtYXQgZm9yIHRoZSBwdXJwb3NlIG9mIHByZXNlcnZhdGlvbi4KCllvdSBhbHNvIGFncmVlIHRoYXQgRFNVIG1heSBrZWVwIG1vcmUgdGhhbiBvbmUgY29weSBvZiB0aGlzIHN1Ym1pc3Npb24gZm9yCnB1cnBvc2VzIG9mIHNlY3VyaXR5LCBiYWNrLXVwIGFuZCBwcmVzZXJ2YXRpb24uCgpZb3UgcmVwcmVzZW50IHRoYXQgdGhlIHN1Ym1pc3Npb24gaXMgeW91ciBvcmlnaW5hbCB3b3JrLCBhbmQgdGhhdCB5b3UgaGF2ZQp0aGUgcmlnaHQgdG8gZ3JhbnQgdGhlIHJpZ2h0cyBjb250YWluZWQgaW4gdGhpcyBsaWNlbnNlLiBZb3UgYWxzbyByZXByZXNlbnQKdGhhdCB5b3VyIHN1Ym1pc3Npb24gZG9lcyBub3QsIHRvIHRoZSBiZXN0IG9mIHlvdXIga25vd2xlZGdlLCBpbmZyaW5nZSB1cG9uCmFueW9uZSdzIGNvcHlyaWdodC4KCklmIHRoZSBzdWJtaXNzaW9uIGNvbnRhaW5zIG1hdGVyaWFsIGZvciB3aGljaCB5b3UgZG8gbm90IGhvbGQgY29weXJpZ2h0LAp5b3UgcmVwcmVzZW50IHRoYXQgeW91IGhhdmUgb2J0YWluZWQgdGhlIHVucmVzdHJpY3RlZCBwZXJtaXNzaW9uIG9mIHRoZQpjb3B5cmlnaHQgb3duZXIgdG8gZ3JhbnQgRFNVIHRoZSByaWdodHMgcmVxdWlyZWQgYnkgdGhpcyBsaWNlbnNlLCBhbmQgdGhhdApzdWNoIHRoaXJkLXBhcnR5IG93bmVkIG1hdGVyaWFsIGlzIGNsZWFybHkgaWRlbnRpZmllZCBhbmQgYWNrbm93bGVkZ2VkCndpdGhpbiB0aGUgdGV4dCBvciBjb250ZW50IG9mIHRoZSBzdWJtaXNzaW9uLgoKSUYgVEhFIFNVQk1JU1NJT04gSVMgQkFTRUQgVVBPTiBXT1JLIFRIQVQgSEFTIEJFRU4gU1BPTlNPUkVEIE9SIFNVUFBPUlRFRApCWSBBTiBBR0VOQ1kgT1IgT1JHQU5JWkFUSU9OIE9USEVSIFRIQU4gRFNVLCBZT1UgUkVQUkVTRU5UIFRIQVQgWU9VIEhBVkUKRlVMRklMTEVEIEFOWSBSSUdIVCBPRiBSRVZJRVcgT1IgT1RIRVIgT0JMSUdBVElPTlMgUkVRVUlSRUQgQlkgU1VDSApDT05UUkFDVCBPUiBBR1JFRU1FTlQuCgpEU1Ugd2lsbCBjbGVhcmx5IGlkZW50aWZ5IHlvdXIgbmFtZShzKSBhcyB0aGUgYXV0aG9yKHMpIG9yIG93bmVyKHMpIG9mIHRoZQpzdWJtaXNzaW9uLCBhbmQgd2lsbCBub3QgbWFrZSBhbnkgYWx0ZXJhdGlvbiwgb3RoZXIgdGhhbiBhcyBhbGxvd2VkIGJ5IHRoaXMKbGljZW5zZSwgdG8geW91ciBzdWJtaXNzaW9uLgo=</binData>
</mdWrap>
</rightsMD>
</amdSec>
<amdSec ID="FO_10256_23825_4">
<techMD ID="TECH_O_10256_23825_4">
<mdWrap MDTYPE="PREMIS">
<xmlData schemaLocation="http://www.loc.gov/standards/premis http://www.loc.gov/standards/premis/PREMIS-v1-0.xsd">
<premis:premis>
<premis:object>
<premis:objectIdentifier>
<premis:objectIdentifierType>URL</premis:objectIdentifierType>
<premis:objectIdentifierValue>https://dugi-doc.udg.edu/bitstream/10256/23825/4/tifm_20230712.pdf</premis:objectIdentifierValue>
</premis:objectIdentifier>
<premis:objectCategory>File</premis:objectCategory>
<premis:objectCharacteristics>
<premis:fixity>
<premis:messageDigestAlgorithm>MD5</premis:messageDigestAlgorithm>
<premis:messageDigest>e0a08656feae424dbb4e3e0611994e06</premis:messageDigest>
</premis:fixity>
<premis:size>20048513</premis:size>
<premis:format>
<premis:formatDesignation>
<premis:formatName>application/pdf</premis:formatName>
</premis:formatDesignation>
</premis:format>
</premis:objectCharacteristics>
<premis:originalName>tifm_20230712.pdf</premis:originalName>
</premis:object>
</premis:premis>
</xmlData>
</mdWrap>
</techMD>
</amdSec>
<fileSec>
<fileGrp USE="ORIGINAL">
<file ADMID="FO_10256_23825_4" CHECKSUM="e0a08656feae424dbb4e3e0611994e06" CHECKSUMTYPE="MD5" GROUPID="GROUP_BITSTREAM_10256_23825_4" ID="BITSTREAM_ORIGINAL_10256_23825_4" MIMETYPE="application/pdf" SEQ="4" SIZE="20048513">
</file>
</fileGrp>
</fileSec>
<structMap LABEL="DSpace Object" TYPE="LOGICAL">
<div ADMID="DMD_10256_23825" TYPE="DSpace Object Contents">
<div TYPE="DSpace BITSTREAM">
</div>
</div>
</structMap>
</mets>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<mods:mods schemaLocation="http://www.loc.gov/mods/v3 http://www.loc.gov/standards/mods/v3/mods-3-1.xsd">
<mods:name>
<mods:namePart>Fontbona Mola, Isa</mods:namePart>
</mods:name>
<mods:extension>
<mods:dateAvailable encoding="iso8601">2023-12-12T08:55:24Z</mods:dateAvailable>
</mods:extension>
<mods:extension>
<mods:dateAccessioned encoding="iso8601">2023-12-12T08:55:24Z</mods:dateAccessioned>
</mods:extension>
<mods:originInfo>
<mods:dateIssued encoding="iso8601">2023-07-12</mods:dateIssued>
</mods:originInfo>
<mods:identifier type="uri">http://hdl.handle.net/10803/689483</mods:identifier>
<mods:identifier type="uri">http://hdl.handle.net/10256/23825</mods:identifier>
<mods:abstract>This research studies how the body resulting from the practice of bodybuilding can become an element of transgression of traditional gender roles. To do so, we focus especially on the potential we find in the case of female bodybuilders, analyzing their presence in the competitive arena, and especially on how this is (re)interpreted from the artistic scene; but we also talk about their male counterparts and people of non-binary identity. Throughout the different chapters and sections I have analyzed how their corporealities have been seen and worked beyond the sporting arena, in the field of representation and exploration in the artistic context; and how they can be interpreted as an element of gender transgression and as a tool to generate a critique of various aspects of our current society. However, and using theoretical formulations such as the figure of the ‘drag’ defended by Judith Butler to interpret these bodies, we study how also in the competitive framework itself and taking gender roles to the point of exaggeration, a form of criticism can also take place in terms of gender roles. Our study focuses on the period from the mid-twentieth century to the present, although mention is also made of the precedents and origins of these corporealities. We have analyzed several of the artistic gazes (mostly in the photographic framework) that have been given throughout history regarding muscular bodies, ranging from fascination to criticism. We have debated the rules and the industry of this sporting discipline to discover its ambiguities. And finally, we have presented various artistic and activist proposals born from the muscular corporeality itself that have the intention of rethinking, and potentially transgressing, what has to do especially with gender discourses</mods:abstract>
<mods:abstract>La present investigació estudia com el cos resultant de la pràctica del bodybuilding pot esdevenir un element de transgressió dels tradicionals rols de gènere. Per fer-ho, ens centrem especialment en el potencial que trobem en el cas de les dones bodybuilders, analitzant la seva presència en el terreny competitiu, i especialment en com aquest és (re)interpretat des de l’escena artística; però també parlem dels seus homòlegs masculins, i de les persones d’identitat no binària. Al llarg dels diferents capítols i apartats s’ha analitzat com s’han vist i treballat les seves corporalitats més enllà del terreny esportiu, en l’àmbit de la representació i exploració en el context artístic; i es planteja com en aquest poden ser interpretades com a element de transgressió de gènere i com a eina per a generar una crítica a diversos aspectes propis de la nostra societat actual. Tanmateix, i emprant formulacions teòriques com la figura de la ‘drag’ defensada per Judith Butler per a interpretar aquests cossos, estudiem com també en el propi marc competitiu i portant els rols de gènere fins a l’exageració, també pot tenir lloc una forma de crítica pel que fa als rols de gènere. El nostre estudi es centra en el període que va de mitjans del segle XX fins a l’actualitat, encara que també s’hi fa esment als precedents i els orígens d’aquestes corporalitats. Hem analitzat diverses de les mirades artístiques (majoritàriament fotogràfiques) que s’han donat al llarg de la història respecte els cossos musculats, que van de la fascinació fins a la crítica. Hem posat la normativa i la indústria d’aquesta disciplina esportiva a debat per descobrir-ne les ambigüitats. I finalment, hem presentat diverses propostes artístiques i activistes nascudes des de la pròpia corporalitat musculada que tenen la intenció de repensar, i potencialment transgredir, tot allò que té a veure especialment amb els discursos de gènere</mods:abstract>
<mods:language>
<mods:languageTerm>cat</mods:languageTerm>
</mods:language>
<mods:accessCondition type="useAndReproduction">info:eu-repo/semantics/openAccess</mods:accessCondition>
<mods:accessCondition type="useAndReproduction">ADVERTIMENT. Tots els drets reservats. L'accés als continguts d'aquesta tesi doctoral i la seva utilització ha de respectar els drets de la persona autora. Pot ser utilitzada per a consulta o estudi personal, així com en activitats o materials d'investigació i docència en els termes establerts a l'art. 32 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual (RDL 1/1996). Per altres utilitzacions es requereix l'autorització prèvia i expressa de la persona autora. En qualsevol cas, en la utilització dels seus continguts caldrà indicar de forma clara el nom i cognoms de la persona autora i el títol de la tesi doctoral. No s'autoritza la seva reproducció o altres formes d'explotació efectuades amb finalitats de lucre ni la seva comunicació pública des d'un lloc aliè al servei TDX. Tampoc s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing). Aquesta reserva de drets afecta tant als continguts de la tesi com als seus resums i índexs.</mods:accessCondition>
<mods:titleInfo>
<mods:title>'Flexing muscles'. L’ambigüitat de gènere en el bodybuilding, entre la pràctica esportiva i l’exploració artística</mods:title>
</mods:titleInfo>
<mods:genre>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</mods:genre>
</mods:mods>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<datacite:resource schemaLocation="http://datacite.org/schema/kernel-4 http://schema.datacite.org/meta/kernel-4-2/metadata.xsd">
<datacite:identifier identifierType="Handle">http://hdl.handle.net/10803/689483</datacite:identifier>
<datacite:identifier identifierType="Handle">http://hdl.handle.net/10256/23825</datacite:identifier>
<datacite:titles>
<datacite:title>'Flexing muscles'. L’ambigüitat de gènere en el bodybuilding, entre la pràctica esportiva i l’exploració artística</datacite:title>
</datacite:titles>
<datacite:creators>
<datacite:creator>
<datacite:creatorName>Fontbona Mola, Isa</datacite:creatorName>
</datacite:creator>
</datacite:creators>
<datacite:contributors>
<datacite:contributor contributorType="Other">
<datacite:contributorName>Faxedas, M. Lluïsa (Maria Lluïsa)</datacite:contributorName>
</datacite:contributor>
<datacite:contributor contributorType="Editor">
<datacite:contributorName>Universitat de Girona. Departament d'Història i Història de l'Art</datacite:contributorName>
</datacite:contributor>
</datacite:contributors>
<datacite:descriptions>
<datacite:description descriptionType="Abstract">This research studies how the body resulting from the practice of bodybuilding can become an element of transgression of traditional gender roles. To do so, we focus especially on the potential we find in the case of female bodybuilders, analyzing their presence in the competitive arena, and especially on how this is (re)interpreted from the artistic scene; but we also talk about their male counterparts and people of non-binary identity. Throughout the different chapters and sections I have analyzed how their corporealities have been seen and worked beyond the sporting arena, in the field of representation and exploration in the artistic context; and how they can be interpreted as an element of gender transgression and as a tool to generate a critique of various aspects of our current society. However, and using theoretical formulations such as the figure of the ‘drag’ defended by Judith Butler to interpret these bodies, we study how also in the competitive framework itself and taking gender roles to the point of exaggeration, a form of criticism can also take place in terms of gender roles. Our study focuses on the period from the mid-twentieth century to the present, although mention is also made of the precedents and origins of these corporealities. We have analyzed several of the artistic gazes (mostly in the photographic framework) that have been given throughout history regarding muscular bodies, ranging from fascination to criticism. We have debated the rules and the industry of this sporting discipline to discover its ambiguities. And finally, we have presented various artistic and activist proposals born from the muscular corporeality itself that have the intention of rethinking, and potentially transgressing, what has to do especially with gender discourses</datacite:description>
<datacite:description descriptionType="Abstract">La present investigació estudia com el cos resultant de la pràctica del bodybuilding pot esdevenir un element de transgressió dels tradicionals rols de gènere. Per fer-ho, ens centrem especialment en el potencial que trobem en el cas de les dones bodybuilders, analitzant la seva presència en el terreny competitiu, i especialment en com aquest és (re)interpretat des de l’escena artística; però també parlem dels seus homòlegs masculins, i de les persones d’identitat no binària. Al llarg dels diferents capítols i apartats s’ha analitzat com s’han vist i treballat les seves corporalitats més enllà del terreny esportiu, en l’àmbit de la representació i exploració en el context artístic; i es planteja com en aquest poden ser interpretades com a element de transgressió de gènere i com a eina per a generar una crítica a diversos aspectes propis de la nostra societat actual. Tanmateix, i emprant formulacions teòriques com la figura de la ‘drag’ defensada per Judith Butler per a interpretar aquests cossos, estudiem com també en el propi marc competitiu i portant els rols de gènere fins a l’exageració, també pot tenir lloc una forma de crítica pel que fa als rols de gènere. El nostre estudi es centra en el període que va de mitjans del segle XX fins a l’actualitat, encara que també s’hi fa esment als precedents i els orígens d’aquestes corporalitats. Hem analitzat diverses de les mirades artístiques (majoritàriament fotogràfiques) que s’han donat al llarg de la història respecte els cossos musculats, que van de la fascinació fins a la crítica. Hem posat la normativa i la indústria d’aquesta disciplina esportiva a debat per descobrir-ne les ambigüitats. I finalment, hem presentat diverses propostes artístiques i activistes nascudes des de la pròpia corporalitat musculada que tenen la intenció de repensar, i potencialment transgredir, tot allò que té a veure especialment amb els discursos de gènere</datacite:description>
</datacite:descriptions>
<datacite:dates>
<datacite:date dateType="Issued">2023-07-12</datacite:date>
</datacite:dates>
<datacite:publicationYear>2023</datacite:publicationYear>
<datacite:languages>
<datacite:language>cat</datacite:language>
</datacite:languages>
<datacite:rightsList>
<datacite:rights>ADVERTIMENT. Tots els drets reservats. L'accés als continguts d'aquesta tesi doctoral i la seva utilització ha de respectar els drets de la persona autora. Pot ser utilitzada per a consulta o estudi personal, així com en activitats o materials d'investigació i docència en els termes establerts a l'art. 32 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual (RDL 1/1996). Per altres utilitzacions es requereix l'autorització prèvia i expressa de la persona autora. En qualsevol cas, en la utilització dels seus continguts caldrà indicar de forma clara el nom i cognoms de la persona autora i el títol de la tesi doctoral. No s'autoritza la seva reproducció o altres formes d'explotació efectuades amb finalitats de lucre ni la seva comunicació pública des d'un lloc aliè al servei TDX. Tampoc s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing). Aquesta reserva de drets afecta tant als continguts de la tesi com als seus resums i índexs.</datacite:rights>
<datacite:rights rightsURI="info:eu-repo/semantics/openAccess">info:eu-repo/semantics/openAccess</datacite:rights>
</datacite:rightsList>
<datacite:sizes>
</datacite:sizes>
<datacite:publisher>Universitat de Girona</datacite:publisher>
</datacite:resource>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<atom:entry schemaLocation="http://www.w3.org/2005/Atom http://www.kbcafe.com/rss/atom.xsd.xml">
<atom:id>http://hdl.handle.net/10803/689483/ore.xml</atom:id>
<atom:published>2023-12-12T08:55:24Z</atom:published>
<atom:updated>2023-12-12T08:55:24Z</atom:updated>
<atom:source>
<atom:generator>DUGiDocs</atom:generator>
</atom:source>
<atom:title>'Flexing muscles'. L’ambigüitat de gènere en el bodybuilding, entre la pràctica esportiva i l’exploració artística</atom:title>
<atom:author>
<atom:name>Fontbona Mola, Isa</atom:name>
</atom:author>
<oreatom:triples>
<rdf:Description about="http://hdl.handle.net/10803/689483/ore.xml#atom">
<dcterms:modified>2023-12-12T08:55:24Z</dcterms:modified>
</rdf:Description>
<rdf:Description about="https://dugi-doc.udg.edu/bitstream/10256/23825/3/mets.xml">
<dcterms:description>SWORD</dcterms:description>
</rdf:Description>
<rdf:Description about="https://dugi-doc.udg.edu/bitstream/10256/23825/5/tifm_20230712.pdf">
<dcterms:description>SWORD</dcterms:description>
</rdf:Description>
<rdf:Description about="https://dugi-doc.udg.edu/bitstream/10256/23825/2/license.txt">
<dcterms:description>LICENSE</dcterms:description>
</rdf:Description>
<rdf:Description about="https://dugi-doc.udg.edu/bitstream/10256/23825/4/tifm_20230712.pdf">
<dcterms:description>ORIGINAL</dcterms:description>
</rdf:Description>
</oreatom:triples>
</atom:entry>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<qdc:qualifieddc schemaLocation="http://purl.org/dc/elements/1.1/ http://dublincore.org/schemas/xmls/qdc/2006/01/06/dc.xsd http://purl.org/dc/terms/ http://dublincore.org/schemas/xmls/qdc/2006/01/06/dcterms.xsd http://dspace.org/qualifieddc/ http://www.ukoln.ac.uk/metadata/dcmi/xmlschema/qualifieddc.xsd">
<dc:title>'Flexing muscles'. L’ambigüitat de gènere en el bodybuilding, entre la pràctica esportiva i l’exploració artística</dc:title>
<dc:creator>Fontbona Mola, Isa</dc:creator>
<dc:contributor>Faxedas, M. Lluïsa (Maria Lluïsa)</dc:contributor>
<dcterms:abstract>This research studies how the body resulting from the practice of bodybuilding can become an element of transgression of traditional gender roles. To do so, we focus especially on the potential we find in the case of female bodybuilders, analyzing their presence in the competitive arena, and especially on how this is (re)interpreted from the artistic scene; but we also talk about their male counterparts and people of non-binary identity. Throughout the different chapters and sections I have analyzed how their corporealities have been seen and worked beyond the sporting arena, in the field of representation and exploration in the artistic context; and how they can be interpreted as an element of gender transgression and as a tool to generate a critique of various aspects of our current society. However, and using theoretical formulations such as the figure of the ‘drag’ defended by Judith Butler to interpret these bodies, we study how also in the competitive framework itself and taking gender roles to the point of exaggeration, a form of criticism can also take place in terms of gender roles. Our study focuses on the period from the mid-twentieth century to the present, although mention is also made of the precedents and origins of these corporealities. We have analyzed several of the artistic gazes (mostly in the photographic framework) that have been given throughout history regarding muscular bodies, ranging from fascination to criticism. We have debated the rules and the industry of this sporting discipline to discover its ambiguities. And finally, we have presented various artistic and activist proposals born from the muscular corporeality itself that have the intention of rethinking, and potentially transgressing, what has to do especially with gender discourses</dcterms:abstract>
<dcterms:abstract>La present investigació estudia com el cos resultant de la pràctica del bodybuilding pot esdevenir un element de transgressió dels tradicionals rols de gènere. Per fer-ho, ens centrem especialment en el potencial que trobem en el cas de les dones bodybuilders, analitzant la seva presència en el terreny competitiu, i especialment en com aquest és (re)interpretat des de l’escena artística; però també parlem dels seus homòlegs masculins, i de les persones d’identitat no binària. Al llarg dels diferents capítols i apartats s’ha analitzat com s’han vist i treballat les seves corporalitats més enllà del terreny esportiu, en l’àmbit de la representació i exploració en el context artístic; i es planteja com en aquest poden ser interpretades com a element de transgressió de gènere i com a eina per a generar una crítica a diversos aspectes propis de la nostra societat actual. Tanmateix, i emprant formulacions teòriques com la figura de la ‘drag’ defensada per Judith Butler per a interpretar aquests cossos, estudiem com també en el propi marc competitiu i portant els rols de gènere fins a l’exageració, també pot tenir lloc una forma de crítica pel que fa als rols de gènere. El nostre estudi es centra en el període que va de mitjans del segle XX fins a l’actualitat, encara que també s’hi fa esment als precedents i els orígens d’aquestes corporalitats. Hem analitzat diverses de les mirades artístiques (majoritàriament fotogràfiques) que s’han donat al llarg de la història respecte els cossos musculats, que van de la fascinació fins a la crítica. Hem posat la normativa i la indústria d’aquesta disciplina esportiva a debat per descobrir-ne les ambigüitats. I finalment, hem presentat diverses propostes artístiques i activistes nascudes des de la pròpia corporalitat musculada que tenen la intenció de repensar, i potencialment transgredir, tot allò que té a veure especialment amb els discursos de gènere</dcterms:abstract>
<dcterms:issued>2023-07-12</dcterms:issued>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</dc:type>
<dc:identifier>http://hdl.handle.net/10803/689483</dc:identifier>
<dc:identifier>http://hdl.handle.net/10256/23825</dc:identifier>
<dc:language>cat</dc:language>
<dc:rights>info:eu-repo/semantics/openAccess</dc:rights>
<dc:rights>ADVERTIMENT. Tots els drets reservats. L'accés als continguts d'aquesta tesi doctoral i la seva utilització ha de respectar els drets de la persona autora. Pot ser utilitzada per a consulta o estudi personal, així com en activitats o materials d'investigació i docència en els termes establerts a l'art. 32 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual (RDL 1/1996). Per altres utilitzacions es requereix l'autorització prèvia i expressa de la persona autora. En qualsevol cas, en la utilització dels seus continguts caldrà indicar de forma clara el nom i cognoms de la persona autora i el títol de la tesi doctoral. No s'autoritza la seva reproducció o altres formes d'explotació efectuades amb finalitats de lucre ni la seva comunicació pública des d'un lloc aliè al servei TDX. Tampoc s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing). Aquesta reserva de drets afecta tant als continguts de la tesi com als seus resums i índexs.</dc:rights>
<dc:publisher>Universitat de Girona</dc:publisher>
<dc:source>TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</dc:source>
</qdc:qualifieddc>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<rdf:RDF schemaLocation="http://www.openarchives.org/OAI/2.0/rdf/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/rdf.xsd">
<ow:Publication about="oai:dugi-doc.udg.edu:10256/23825">
<dc:title>'Flexing muscles'. L’ambigüitat de gènere en el bodybuilding, entre la pràctica esportiva i l’exploració artística</dc:title>
<dc:creator>Fontbona Mola, Isa</dc:creator>
<dc:contributor>Faxedas, M. Lluïsa (Maria Lluïsa)</dc:contributor>
<dc:description>This research studies how the body resulting from the practice of bodybuilding can become an element of transgression of traditional gender roles. To do so, we focus especially on the potential we find in the case of female bodybuilders, analyzing their presence in the competitive arena, and especially on how this is (re)interpreted from the artistic scene; but we also talk about their male counterparts and people of non-binary identity. Throughout the different chapters and sections I have analyzed how their corporealities have been seen and worked beyond the sporting arena, in the field of representation and exploration in the artistic context; and how they can be interpreted as an element of gender transgression and as a tool to generate a critique of various aspects of our current society. However, and using theoretical formulations such as the figure of the ‘drag’ defended by Judith Butler to interpret these bodies, we study how also in the competitive framework itself and taking gender roles to the point of exaggeration, a form of criticism can also take place in terms of gender roles. Our study focuses on the period from the mid-twentieth century to the present, although mention is also made of the precedents and origins of these corporealities. We have analyzed several of the artistic gazes (mostly in the photographic framework) that have been given throughout history regarding muscular bodies, ranging from fascination to criticism. We have debated the rules and the industry of this sporting discipline to discover its ambiguities. And finally, we have presented various artistic and activist proposals born from the muscular corporeality itself that have the intention of rethinking, and potentially transgressing, what has to do especially with gender discourses</dc:description>
<dc:description>La present investigació estudia com el cos resultant de la pràctica del bodybuilding pot esdevenir un element de transgressió dels tradicionals rols de gènere. Per fer-ho, ens centrem especialment en el potencial que trobem en el cas de les dones bodybuilders, analitzant la seva presència en el terreny competitiu, i especialment en com aquest és (re)interpretat des de l’escena artística; però també parlem dels seus homòlegs masculins, i de les persones d’identitat no binària. Al llarg dels diferents capítols i apartats s’ha analitzat com s’han vist i treballat les seves corporalitats més enllà del terreny esportiu, en l’àmbit de la representació i exploració en el context artístic; i es planteja com en aquest poden ser interpretades com a element de transgressió de gènere i com a eina per a generar una crítica a diversos aspectes propis de la nostra societat actual. Tanmateix, i emprant formulacions teòriques com la figura de la ‘drag’ defensada per Judith Butler per a interpretar aquests cossos, estudiem com també en el propi marc competitiu i portant els rols de gènere fins a l’exageració, també pot tenir lloc una forma de crítica pel que fa als rols de gènere. El nostre estudi es centra en el període que va de mitjans del segle XX fins a l’actualitat, encara que també s’hi fa esment als precedents i els orígens d’aquestes corporalitats. Hem analitzat diverses de les mirades artístiques (majoritàriament fotogràfiques) que s’han donat al llarg de la història respecte els cossos musculats, que van de la fascinació fins a la crítica. Hem posat la normativa i la indústria d’aquesta disciplina esportiva a debat per descobrir-ne les ambigüitats. I finalment, hem presentat diverses propostes artístiques i activistes nascudes des de la pròpia corporalitat musculada que tenen la intenció de repensar, i potencialment transgredir, tot allò que té a veure especialment amb els discursos de gènere</dc:description>
<dc:date>2023-12-12T08:55:24Z</dc:date>
<dc:date>2023-12-12T08:55:24Z</dc:date>
<dc:date>2023-07-12</dc:date>
<dc:date>info:eu-repo/date/embargoEnd/2024-07-14T00:00:00Z</dc:date>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</dc:type>
<dc:identifier>http://hdl.handle.net/10803/689483</dc:identifier>
<dc:identifier>http://hdl.handle.net/10256/23825</dc:identifier>
<dc:language>cat</dc:language>
<dc:rights>info:eu-repo/semantics/openAccess</dc:rights>
<dc:rights>ADVERTIMENT. Tots els drets reservats. L'accés als continguts d'aquesta tesi doctoral i la seva utilització ha de respectar els drets de la persona autora. Pot ser utilitzada per a consulta o estudi personal, així com en activitats o materials d'investigació i docència en els termes establerts a l'art. 32 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual (RDL 1/1996). Per altres utilitzacions es requereix l'autorització prèvia i expressa de la persona autora. En qualsevol cas, en la utilització dels seus continguts caldrà indicar de forma clara el nom i cognoms de la persona autora i el títol de la tesi doctoral. No s'autoritza la seva reproducció o altres formes d'explotació efectuades amb finalitats de lucre ni la seva comunicació pública des d'un lloc aliè al servei TDX. Tampoc s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing). Aquesta reserva de drets afecta tant als continguts de la tesi com als seus resums i índexs.</dc:rights>
<dc:publisher>Universitat de Girona</dc:publisher>
<dc:source>TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</dc:source>
</ow:Publication>
</rdf:RDF>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<uketd_dc:uketddc schemaLocation="http://naca.central.cranfield.ac.uk/ethos-oai/2.0/ http://naca.central.cranfield.ac.uk/ethos-oai/2.0/uketd_dc.xsd">
<dc:title>'Flexing muscles'. L’ambigüitat de gènere en el bodybuilding, entre la pràctica esportiva i l’exploració artística</dc:title>
<dc:creator>Fontbona Mola, Isa</dc:creator>
<dcterms:abstract>This research studies how the body resulting from the practice of bodybuilding can become an element of transgression of traditional gender roles. To do so, we focus especially on the potential we find in the case of female bodybuilders, analyzing their presence in the competitive arena, and especially on how this is (re)interpreted from the artistic scene; but we also talk about their male counterparts and people of non-binary identity. Throughout the different chapters and sections I have analyzed how their corporealities have been seen and worked beyond the sporting arena, in the field of representation and exploration in the artistic context; and how they can be interpreted as an element of gender transgression and as a tool to generate a critique of various aspects of our current society. However, and using theoretical formulations such as the figure of the ‘drag’ defended by Judith Butler to interpret these bodies, we study how also in the competitive framework itself and taking gender roles to the point of exaggeration, a form of criticism can also take place in terms of gender roles. Our study focuses on the period from the mid-twentieth century to the present, although mention is also made of the precedents and origins of these corporealities. We have analyzed several of the artistic gazes (mostly in the photographic framework) that have been given throughout history regarding muscular bodies, ranging from fascination to criticism. We have debated the rules and the industry of this sporting discipline to discover its ambiguities. And finally, we have presented various artistic and activist proposals born from the muscular corporeality itself that have the intention of rethinking, and potentially transgressing, what has to do especially with gender discourses</dcterms:abstract>
<dcterms:abstract>La present investigació estudia com el cos resultant de la pràctica del bodybuilding pot esdevenir un element de transgressió dels tradicionals rols de gènere. Per fer-ho, ens centrem especialment en el potencial que trobem en el cas de les dones bodybuilders, analitzant la seva presència en el terreny competitiu, i especialment en com aquest és (re)interpretat des de l’escena artística; però també parlem dels seus homòlegs masculins, i de les persones d’identitat no binària. Al llarg dels diferents capítols i apartats s’ha analitzat com s’han vist i treballat les seves corporalitats més enllà del terreny esportiu, en l’àmbit de la representació i exploració en el context artístic; i es planteja com en aquest poden ser interpretades com a element de transgressió de gènere i com a eina per a generar una crítica a diversos aspectes propis de la nostra societat actual. Tanmateix, i emprant formulacions teòriques com la figura de la ‘drag’ defensada per Judith Butler per a interpretar aquests cossos, estudiem com també en el propi marc competitiu i portant els rols de gènere fins a l’exageració, també pot tenir lloc una forma de crítica pel que fa als rols de gènere. El nostre estudi es centra en el període que va de mitjans del segle XX fins a l’actualitat, encara que també s’hi fa esment als precedents i els orígens d’aquestes corporalitats. Hem analitzat diverses de les mirades artístiques (majoritàriament fotogràfiques) que s’han donat al llarg de la història respecte els cossos musculats, que van de la fascinació fins a la crítica. Hem posat la normativa i la indústria d’aquesta disciplina esportiva a debat per descobrir-ne les ambigüitats. I finalment, hem presentat diverses propostes artístiques i activistes nascudes des de la pròpia corporalitat musculada que tenen la intenció de repensar, i potencialment transgredir, tot allò que té a veure especialment amb els discursos de gènere</dcterms:abstract>
<uketdterms:institution>Universitat de Girona</uketdterms:institution>
<dcterms:issued>2023-07-12</dcterms:issued>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</dc:type>
<dc:language type="dcterms:ISO639-2">cat</dc:language>
<dcterms:isReferencedBy>http://hdl.handle.net/10803/689483</dcterms:isReferencedBy>
<dcterms:isReferencedBy>http://hdl.handle.net/10256/23825</dcterms:isReferencedBy>
<dcterms:license>https://dugi-doc.udg.edu/bitstream/10256/23825/2/license.txt</dcterms:license>
<uketdterms:checksum type="uketdterms:MD5">8a4605be74aa9ea9d79846c1fba20a33</uketdterms:checksum>
<dc:identifier type="dcterms:URI">https://dugi-doc.udg.edu/bitstream/10256/23825/4/tifm_20230712.pdf</dc:identifier>
<uketdterms:checksum type="uketdterms:MD5">e0a08656feae424dbb4e3e0611994e06</uketdterms:checksum>
<uketdterms:embargodate>2024-07-14T00:00:00ZT00:00:00Z</uketdterms:embargodate>
<dc:rights>ADVERTIMENT. Tots els drets reservats. L'accés als continguts d'aquesta tesi doctoral i la seva utilització ha de respectar els drets de la persona autora. Pot ser utilitzada per a consulta o estudi personal, així com en activitats o materials d'investigació i docència en els termes establerts a l'art. 32 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual (RDL 1/1996). Per altres utilitzacions es requereix l'autorització prèvia i expressa de la persona autora. En qualsevol cas, en la utilització dels seus continguts caldrà indicar de forma clara el nom i cognoms de la persona autora i el títol de la tesi doctoral. No s'autoritza la seva reproducció o altres formes d'explotació efectuades amb finalitats de lucre ni la seva comunicació pública des d'un lloc aliè al servei TDX. Tampoc s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing). Aquesta reserva de drets afecta tant als continguts de la tesi com als seus resums i índexs.</dc:rights>
<dc:subject>Culturisme</dc:subject>
<dc:subject>Culturismo</dc:subject>
<dc:subject>Bodybuilding</dc:subject>
<dc:subject>Culturisme femení</dc:subject>
<dc:subject>Culturismo femenino</dc:subject>
<dc:subject>Female bodybuilding</dc:subject>
<dc:subject>Art contemporani</dc:subject>
<dc:subject>Arte contemporáneo</dc:subject>
<dc:subject>Contemporary art</dc:subject>
<dc:subject>Coneixement corporeitzat</dc:subject>
<dc:subject>Conocimiento corporizado</dc:subject>
<dc:subject>Embodied knowledge</dc:subject>
<dc:subject>Art performance</dc:subject>
<dc:subject>Arte performance</dc:subject>
<dc:subject>Performance art</dc:subject>
<dc:subject>Estudis de gènere</dc:subject>
<dc:subject>Estudios de género</dc:subject>
<dc:subject>Gender studies</dc:subject>
<dc:subject>Feminismes</dc:subject>
<dc:subject>Feminismos</dc:subject>
<dc:subject>Feminisms</dc:subject>
</uketd_dc:uketddc>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<metadata schemaLocation="http://www.lyncode.com/xoai http://www.lyncode.com/xsd/xoai.xsd">
<element name="dc">
<element name="contributor">
<element name="none">
<field name="value">Universitat de Girona. Departament d'Història i Història de l'Art</field>
</element>
<element name="author">
<element name="none">
<field name="value">Fontbona Mola, Isa</field>
</element>
</element>
<element name="director">
<element name="none">
<field name="value">Faxedas, M. Lluïsa (Maria Lluïsa)</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="date">
<element name="accessioned">
<element name="none">
<field name="value">2023-12-12T08:55:24Z</field>
</element>
</element>
<element name="available">
<element name="none">
<field name="value">2023-12-12T08:55:24Z</field>
</element>
</element>
<element name="issued">
<element name="none">
<field name="value">2023-07-12</field>
</element>
</element>
<element name="embargoEndDate">
<element name="none">
<field name="value">info:eu-repo/date/embargoEnd/2024-07-14T00:00:00Z</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="identifier">
<element name="uri">
<element name="none">
<field name="value">http://hdl.handle.net/10803/689483</field>
<field name="value">http://hdl.handle.net/10256/23825</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="description">
<element name="abstract">
<element name="none">
<field name="value">This research studies how the body resulting from the practice of bodybuilding can become an element of transgression of traditional gender roles. To do so, we focus especially on the potential we find in the case of female bodybuilders, analyzing their presence in the competitive arena, and especially on how this is (re)interpreted from the artistic scene; but we also talk about their male counterparts and people of non-binary identity. Throughout the different chapters and sections I have analyzed how their corporealities have been seen and worked beyond the sporting arena, in the field of representation and exploration in the artistic context; and how they can be interpreted as an element of gender transgression and as a tool to generate a critique of various aspects of our current society. However, and using theoretical formulations such as the figure of the ‘drag’ defended by Judith Butler to interpret these bodies, we study how also in the competitive framework itself and taking gender roles to the point of exaggeration, a form of criticism can also take place in terms of gender roles. Our study focuses on the period from the mid-twentieth century to the present, although mention is also made of the precedents and origins of these corporealities. We have analyzed several of the artistic gazes (mostly in the photographic framework) that have been given throughout history regarding muscular bodies, ranging from fascination to criticism. We have debated the rules and the industry of this sporting discipline to discover its ambiguities. And finally, we have presented various artistic and activist proposals born from the muscular corporeality itself that have the intention of rethinking, and potentially transgressing, what has to do especially with gender discourses</field>
<field name="value">La present investigació estudia com el cos resultant de la pràctica del bodybuilding pot esdevenir un element de transgressió dels tradicionals rols de gènere. Per fer-ho, ens centrem especialment en el potencial que trobem en el cas de les dones bodybuilders, analitzant la seva presència en el terreny competitiu, i especialment en com aquest és (re)interpretat des de l’escena artística; però també parlem dels seus homòlegs masculins, i de les persones d’identitat no binària. Al llarg dels diferents capítols i apartats s’ha analitzat com s’han vist i treballat les seves corporalitats més enllà del terreny esportiu, en l’àmbit de la representació i exploració en el context artístic; i es planteja com en aquest poden ser interpretades com a element de transgressió de gènere i com a eina per a generar una crítica a diversos aspectes propis de la nostra societat actual. Tanmateix, i emprant formulacions teòriques com la figura de la ‘drag’ defensada per Judith Butler per a interpretar aquests cossos, estudiem com també en el propi marc competitiu i portant els rols de gènere fins a l’exageració, també pot tenir lloc una forma de crítica pel que fa als rols de gènere. El nostre estudi es centra en el període que va de mitjans del segle XX fins a l’actualitat, encara que també s’hi fa esment als precedents i els orígens d’aquestes corporalitats. Hem analitzat diverses de les mirades artístiques (majoritàriament fotogràfiques) que s’han donat al llarg de la història respecte els cossos musculats, que van de la fascinació fins a la crítica. Hem posat la normativa i la indústria d’aquesta disciplina esportiva a debat per descobrir-ne les ambigüitats. I finalment, hem presentat diverses propostes artístiques i activistes nascudes des de la pròpia corporalitat musculada que tenen la intenció de repensar, i potencialment transgredir, tot allò que té a veure especialment amb els discursos de gènere</field>
</element>
</element>
<element name="provenance">
<element name="en">
<field name="value">Submitted by Gestor del Dipòsit (ddocsadmin) on 2023-12-12T08:55:24Z No. of bitstreams: 1 embargat.txt: 15 bytes, checksum: 608e26cfe0e17d5e37d0e0fc615b311f (MD5)</field>
<field name="value">Made available in DSpace on 2023-12-12T08:55:24Z (GMT). No. of bitstreams: 1 embargat.txt: 15 bytes, checksum: 608e26cfe0e17d5e37d0e0fc615b311f (MD5) Previous issue date: 2023-07-12</field>
</element>
</element>
<element name="degree">
<element name="none">
<field name="value">Programa de Doctorat en Ciències Humanes, del Patrimoni i de la Cultura</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="format">
<element name="extent">
<element name="none">
<field name="value">447 p.</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="language">
<element name="iso">
<element name="none">
<field name="value">cat</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="publisher">
<element name="none">
<field name="value">Universitat de Girona</field>
</element>
</element>
<element name="rights">
<element name="none">
<field name="value">ADVERTIMENT. Tots els drets reservats. L'accés als continguts d'aquesta tesi doctoral i la seva utilització ha de respectar els drets de la persona autora. Pot ser utilitzada per a consulta o estudi personal, així com en activitats o materials d'investigació i docència en els termes establerts a l'art. 32 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual (RDL 1/1996). Per altres utilitzacions es requereix l'autorització prèvia i expressa de la persona autora. En qualsevol cas, en la utilització dels seus continguts caldrà indicar de forma clara el nom i cognoms de la persona autora i el títol de la tesi doctoral. No s'autoritza la seva reproducció o altres formes d'explotació efectuades amb finalitats de lucre ni la seva comunicació pública des d'un lloc aliè al servei TDX. Tampoc s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing). Aquesta reserva de drets afecta tant als continguts de la tesi com als seus resums i índexs.</field>
</element>
<element name="accessRights">
<element name="*">
<field name="value">info:eu-repo/semantics/openAccess</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="source">
<element name="none">
<field name="value">TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</field>
</element>
</element>
<element name="subject">
<element name="other">
<element name="none">
<field name="value">Culturisme</field>
<field name="value">Culturismo</field>
<field name="value">Bodybuilding</field>
<field name="value">Culturisme femení</field>
<field name="value">Culturismo femenino</field>
<field name="value">Female bodybuilding</field>
<field name="value">Art contemporani</field>
<field name="value">Arte contemporáneo</field>
<field name="value">Contemporary art</field>
<field name="value">Coneixement corporeitzat</field>
<field name="value">Conocimiento corporizado</field>
<field name="value">Embodied knowledge</field>
<field name="value">Art performance</field>
<field name="value">Arte performance</field>
<field name="value">Performance art</field>
<field name="value">Estudis de gènere</field>
<field name="value">Estudios de género</field>
<field name="value">Gender studies</field>
<field name="value">Feminismes</field>
<field name="value">Feminismos</field>
<field name="value">Feminisms</field>
</element>
</element>
<element name="udc">
<element name="none">
<field name="value">30</field>
<field name="value">77</field>
<field name="value">79</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="title">
<element name="none">
<field name="value">'Flexing muscles'. L’ambigüitat de gènere en el bodybuilding, entre la pràctica esportiva i l’exploració artística</field>
</element>
</element>
<element name="type">
<element name="none">
<field name="value">info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</field>
</element>
<element name="version">
<element name="none">
<field name="value">info:eu-repo/semantics/publishedVersion</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="embargo">
<element name="lift">
<element name="none">
<field name="value">2024-07-14T00:00:00Z</field>
</element>
</element>
<element name="terms">
<element name="none">
<field name="value">2024-07-14T00:00:00ZT00:00:00Z</field>
</element>
</element>
</element>
</element>
<element name="bundles">
<element name="bundle">
<field name="name">SWORD</field>
<element name="bitstreams">
<element name="bitstream">
<field name="name">mets.xml</field>
<field name="description">SWORD deposit package</field>
<field name="format">application/zip</field>
<field name="size">13345</field>
<field name="url">https://dugi-doc.udg.edu/bitstream/10256/23825/3/mets.xml</field>
<field name="checksum">39c61501f51dd654d37f1405a206d02f</field>
<field name="checksumAlgorithm">MD5</field>
<field name="sid">3</field>
</element>
<element name="bitstream">
<field name="name">tifm_20230712.pdf</field>
<field name="description">Original file deposited via SWORD</field>
<field name="format">application/pdf</field>
<field name="size">20048513</field>
<field name="url">https://dugi-doc.udg.edu/bitstream/10256/23825/5/tifm_20230712.pdf</field>
<field name="checksum">e0a08656feae424dbb4e3e0611994e06</field>
<field name="checksumAlgorithm">MD5</field>
<field name="sid">5</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="bundle">
<field name="name">LICENSE</field>
<element name="bitstreams">
<element name="bitstream">
<field name="name">license.txt</field>
<field name="originalName">license.txt</field>
<field name="format">text/plain</field>
<field name="size">1748</field>
<field name="url">https://dugi-doc.udg.edu/bitstream/10256/23825/2/license.txt</field>
<field name="checksum">8a4605be74aa9ea9d79846c1fba20a33</field>
<field name="checksumAlgorithm">MD5</field>
<field name="sid">2</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="bundle">
<field name="name">ORIGINAL</field>
<element name="bitstreams">
<element name="bitstream">
<field name="name">tifm_20230712.pdf</field>
<field name="format">application/pdf</field>
<field name="size">20048513</field>
<field name="url">https://dugi-doc.udg.edu/bitstream/10256/23825/4/tifm_20230712.pdf</field>
<field name="checksum">e0a08656feae424dbb4e3e0611994e06</field>
<field name="checksumAlgorithm">MD5</field>
<field name="sid">4</field>
</element>
</element>
</element>
</element>
<element name="others">
<field name="handle">10256/23825</field>
<field name="identifier">oai:dugi-doc.udg.edu:10256/23825</field>
<field name="lastModifyDate">2024-07-16 09:18:42.514</field>
</element>
<element name="repository">
<field name="name">DUGiDocs</field>
<field name="mail">oriol.olive@udg.edu</field>
</element>
<element name="license">
<field name="bin">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</field>
</element>
</metadata>