<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<oai_dc:dc schemaLocation="http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd">
<dc:title>Discourse competence in English from a metacognitive instruction approach and greater learner agency: a case study at the University of Andorra</dc:title>
<dc:creator>Baró Gaillard, Celia</dc:creator>
<dc:contributor>Lorenzo, Neus</dc:contributor>
<dc:contributor>Bastida-Serra, Carolina</dc:contributor>
<dc:subject>EFL</dc:subject>
<dc:subject>discourse competence</dc:subject>
<dc:subject>metacognitive instruction</dc:subject>
<dc:subject>learner autonomy</dc:subject>
<dc:subject>learner agency</dc:subject>
<dc:subject>undergraduates</dc:subject>
<dc:subject>Ensenyament de segones llengües i lingüística aplicada</dc:subject>
<dc:subject>81</dc:subject>
<dc:description>En un món en constant canvi, el context i la forma en què ens comuniquem han canviat, per la qual cosa és important formar els aprenents perquè siguin comunicadors eficients i reflexius. De fet, la comunicació és una de les principals competències de la nostra societat del segle XXI, i existeix una demanda creixent a les universitats per formar comunicadors capaços de seleccionar, enviar i rebre missatges de manera crítica. Així ho indica el Programa de Comunicació a l’avantguarda de Harvard. L'objectiu del nostre estudi de recerca acció és, per tant, analitzar la competència comunicativa en general i la competència discursiva en particular en un context d'ensenyament i d'aprenentatge de l’anglès a la universitat. L'escriptura acadèmica requereix una organització clara i ben desenvolupada del text per satisfer el propòsit de l'acte comunicatiu. Així mateix, produir un text és un procés que requereix aplicar una varietat d'estratègies cognitives i metacognitives per tenir èxit. Tanmateix, hem d'assumir que tots els estudiants de grau saben escriure de manera eficient? La metodologia emprada respon a un estudi de camp amb l'objectiu de generar innovació a partir d'un cas real basat en la pràctica a l’aula per conèixer el seu potencial i si es podria replicar en contextos similars. En primer lloc, es van determinar les deficiències de competència discursa dels estudiants revelades en estudis anteriors; després es va realitzar un estudi pilot amb un petit grup d’estudiants de grau matriculats en una classe d'anglès B2.1 a la Universitat d'Andorra. A continuació, vam dissenyar i implementar una seqüència didàctica sobre el discurs escrit, que va ser validada per experts internacionals. Mitjançant aquesta metodologia, vam investigar si la instrucció metacognitiva aplicada a textos escrits expositius i argumentatius fomenta un millor rendiment en termes de coherència i cohesió. Aquest estudi, per tant, ha seguit un enfocament qualitatiu, així com un disseny de recerca acció per promoure el discurs escrit dels estudiants dins del seu desenvolupament acadèmic i professional. Així doncs, aquesta recerca acció innovadora vol ampliar la recerca prèvia focalitzada només en un gènere (exposició o argumentació) per saber si els estudiants que han rebut un ensenyament d’estratègies metacognitives tenen un millor rendiment i si se senten més autònoms i més ben preparats per als seus pròxims cursos d’especialització impartits en anglès. Els resultats de la recerca demostren que certes creences implícites i la confiança personal de l'escriptor/a, així com estratègies d'escriptura i un major ús de recursos lingüístics variats ajuden els estudiants a escriure textos de millor qualitat. A més, els resultats de la recerca també demostren que les millores en el discurs depenen d'una regulació metacognitiva precisa i consistent, que segueix les fases de planificació, revisió i avaluació, que alhora fomenten la reflexió. Per tant, la intervenció pedagògica ha ajudat els estudiants a ser més reflexius i dedicats. Plantegem doncs que es pot aconseguir una millor competència discursiva mitjançant la instrucció metacognitiva que prepara els estudiants per als processos d'aprenentatge futurs. Consegüentment, aquests resultats confirmen que els estudiants necessiten suport addicional a l’hora d’escriure textos acadèmics en anglès.</dc:description>
<dc:date>2024-05-13T13:11:40Z</dc:date>
<dc:date>2024-05-13T13:11:40Z</dc:date>
<dc:date>2024-05-10</dc:date>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</dc:type>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/publishedVersion</dc:type>
<dc:identifier>http://hdl.handle.net/10803/690866</dc:identifier>
<dc:identifier>TD-113-108786/202401</dc:identifier>
<dc:language>eng</dc:language>
<dc:rights>L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/</dc:rights>
<dc:rights>http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/</dc:rights>
<dc:rights>info:eu-repo/semantics/openAccess</dc:rights>
<dc:format>327 p.</dc:format>
<dc:format>application/pdf</dc:format>
<dc:publisher>Universitat d'Andorra</dc:publisher>
<dc:source>TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</dc:source>
</oai_dc:dc>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<dim:dim schemaLocation="http://www.dspace.org/xmlns/dspace/dim http://www.dspace.org/schema/dim.xsd">
<dim:field authority="f136e7ec-c5d3-43b9-af6a-86e39b77c237" confidence="600" element="contributor" mdschema="dc" qualifier="author">Baró Gaillard, Celia</dim:field>
<dim:field element="contributor" lang="ca" mdschema="dc" qualifier="authoremail">cbaro@uda.ad</dim:field>
<dim:field element="contributor" lang="ca" mdschema="dc" qualifier="authoremailshow">true</dim:field>
<dim:field authority="6dc49757-fe7a-40c1-b9f3-64f5968dd60f" confidence="600" element="contributor" mdschema="dc" qualifier="director">Lorenzo, Neus</dim:field>
<dim:field authority="f284e386-df6a-416f-81bf-81a9b59f4a69" confidence="600" element="contributor" mdschema="dc" qualifier="codirector">Bastida-Serra, Carolina</dim:field>
<dim:field element="date" mdschema="dc" qualifier="accessioned">2024-05-13T13:11:40Z</dim:field>
<dim:field element="date" mdschema="dc" qualifier="available">2024-05-13T13:11:40Z</dim:field>
<dim:field element="date" mdschema="dc" qualifier="issued">2024-05-10</dim:field>
<dim:field element="identifier" mdschema="dc" qualifier="uri">http://hdl.handle.net/10803/690866</dim:field>
<dim:field element="identifier" lang="ca" mdschema="dc" qualifier="dl">TD-113-108786/202401</dim:field>
<dim:field element="description" lang="ca" mdschema="dc" qualifier="abstract">En un món en constant canvi, el context i la forma en què ens comuniquem han canviat, per la qual cosa és important formar els aprenents perquè siguin comunicadors eficients i reflexius. De fet, la comunicació és una de les principals competències de la nostra societat del segle XXI, i existeix una demanda creixent a les universitats per formar comunicadors capaços de seleccionar, enviar i rebre missatges de manera crítica. Així ho indica el Programa de Comunicació a l’avantguarda de Harvard. L'objectiu del nostre estudi de recerca acció és, per tant, analitzar la competència comunicativa en general i la competència discursiva en particular en un context d'ensenyament i d'aprenentatge de l’anglès a la universitat. L'escriptura acadèmica requereix una organització clara i ben desenvolupada del text per satisfer el propòsit de l'acte comunicatiu. Així mateix, produir un text és un procés que requereix aplicar una varietat d'estratègies cognitives i metacognitives per tenir èxit. Tanmateix, hem d'assumir que tots els estudiants de grau saben escriure de manera eficient? La metodologia emprada respon a un estudi de camp amb l'objectiu de generar innovació a partir d'un cas real basat en la pràctica a l’aula per conèixer el seu potencial i si es podria replicar en contextos similars. En primer lloc, es van determinar les deficiències de competència discursa dels estudiants revelades en estudis anteriors; després es va realitzar un estudi pilot amb un petit grup d’estudiants de grau matriculats en una classe d'anglès B2.1 a la Universitat d'Andorra. A continuació, vam dissenyar i implementar una seqüència didàctica sobre el discurs escrit, que va ser validada per experts internacionals. Mitjançant aquesta metodologia, vam investigar si la instrucció metacognitiva aplicada a textos escrits expositius i argumentatius fomenta un millor rendiment en termes de coherència i cohesió. Aquest estudi, per tant, ha seguit un enfocament qualitatiu, així com un disseny de recerca acció per promoure el discurs escrit dels estudiants dins del seu desenvolupament acadèmic i professional. Així doncs, aquesta recerca acció innovadora vol ampliar la recerca prèvia focalitzada només en un gènere (exposició o argumentació) per saber si els estudiants que han rebut un ensenyament d’estratègies metacognitives tenen un millor rendiment i si se senten més autònoms i més ben preparats per als seus pròxims cursos d’especialització impartits en anglès. Els resultats de la recerca demostren que certes creences implícites i la confiança personal de l'escriptor/a, així com estratègies d'escriptura i un major ús de recursos lingüístics variats ajuden els estudiants a escriure textos de millor qualitat. A més, els resultats de la recerca també demostren que les millores en el discurs depenen d'una regulació metacognitiva precisa i consistent, que segueix les fases de planificació, revisió i avaluació, que alhora fomenten la reflexió. Per tant, la intervenció pedagògica ha ajudat els estudiants a ser més reflexius i dedicats. Plantegem doncs que es pot aconseguir una millor competència discursiva mitjançant la instrucció metacognitiva que prepara els estudiants per als processos d'aprenentatge futurs. Consegüentment, aquests resultats confirmen que els estudiants necessiten suport addicional a l’hora d’escriure textos acadèmics en anglès.</dim:field>
<dim:field element="format" lang="ca" mdschema="dc" qualifier="extent">327 p.</dim:field>
<dim:field element="language" lang="ca" mdschema="dc" qualifier="iso">eng</dim:field>
<dim:field element="publisher" mdschema="dc">Universitat d'Andorra</dim:field>
<dim:field element="rights" lang="ca" mdschema="dc" qualifier="license">L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/</dim:field>
<dim:field element="rights" lang="*" mdschema="dc" qualifier="uri">http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/</dim:field>
<dim:field element="rights" mdschema="dc" qualifier="accessLevel">info:eu-repo/semantics/openAccess</dim:field>
<dim:field element="source" mdschema="dc">TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="ca" mdschema="dc">EFL</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="ca" mdschema="dc">discourse competence</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="ca" mdschema="dc">metacognitive instruction</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="ca" mdschema="dc">learner autonomy</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="ca" mdschema="dc">learner agency</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="ca" mdschema="dc">undergraduates</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="ca" mdschema="dc" qualifier="other">Ensenyament de segones llengües i lingüística aplicada</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="ca" mdschema="dc" qualifier="udc">81</dim:field>
<dim:field element="title" lang="ca" mdschema="dc">Discourse competence in English from a metacognitive instruction approach and greater learner agency: a case study at the University of Andorra</dim:field>
<dim:field element="type" mdschema="dc">info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</dim:field>
<dim:field element="type" mdschema="dc">info:eu-repo/semantics/publishedVersion</dim:field>
<dim:field element="embargo" lang="ca" mdschema="dc" qualifier="terms">cap</dim:field>
</dim:dim>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<thesis schemaLocation="http://www.ndltd.org/standards/metadata/etdms/1.0/ http://www.ndltd.org/standards/metadata/etdms/1.0/etdms.xsd">
<title>Discourse competence in English from a metacognitive instruction approach and greater learner agency: a case study at the University of Andorra</title>
<creator>Baró Gaillard, Celia</creator>
<contributor>cbaro@uda.ad</contributor>
<contributor>true</contributor>
<contributor>Lorenzo, Neus</contributor>
<contributor>Bastida-Serra, Carolina</contributor>
<subject>EFL</subject>
<subject>discourse competence</subject>
<subject>metacognitive instruction</subject>
<subject>learner autonomy</subject>
<subject>learner agency</subject>
<subject>undergraduates</subject>
<description>En un món en constant canvi, el context i la forma en què ens comuniquem han canviat, per la qual cosa és important formar els aprenents perquè siguin comunicadors eficients i reflexius. De fet, la comunicació és una de les principals competències de la nostra societat del segle XXI, i existeix una demanda creixent a les universitats per formar comunicadors capaços de seleccionar, enviar i rebre missatges de manera crítica. Així ho indica el Programa de Comunicació a l’avantguarda de Harvard. L'objectiu del nostre estudi de recerca acció és, per tant, analitzar la competència comunicativa en general i la competència discursiva en particular en un context d'ensenyament i d'aprenentatge de l’anglès a la universitat. L'escriptura acadèmica requereix una organització clara i ben desenvolupada del text per satisfer el propòsit de l'acte comunicatiu. Així mateix, produir un text és un procés que requereix aplicar una varietat d'estratègies cognitives i metacognitives per tenir èxit. Tanmateix, hem d'assumir que tots els estudiants de grau saben escriure de manera eficient? La metodologia emprada respon a un estudi de camp amb l'objectiu de generar innovació a partir d'un cas real basat en la pràctica a l’aula per conèixer el seu potencial i si es podria replicar en contextos similars. En primer lloc, es van determinar les deficiències de competència discursa dels estudiants revelades en estudis anteriors; després es va realitzar un estudi pilot amb un petit grup d’estudiants de grau matriculats en una classe d'anglès B2.1 a la Universitat d'Andorra. A continuació, vam dissenyar i implementar una seqüència didàctica sobre el discurs escrit, que va ser validada per experts internacionals. Mitjançant aquesta metodologia, vam investigar si la instrucció metacognitiva aplicada a textos escrits expositius i argumentatius fomenta un millor rendiment en termes de coherència i cohesió. Aquest estudi, per tant, ha seguit un enfocament qualitatiu, així com un disseny de recerca acció per promoure el discurs escrit dels estudiants dins del seu desenvolupament acadèmic i professional. Així doncs, aquesta recerca acció innovadora vol ampliar la recerca prèvia focalitzada només en un gènere (exposició o argumentació) per saber si els estudiants que han rebut un ensenyament d’estratègies metacognitives tenen un millor rendiment i si se senten més autònoms i més ben preparats per als seus pròxims cursos d’especialització impartits en anglès. Els resultats de la recerca demostren que certes creences implícites i la confiança personal de l'escriptor/a, així com estratègies d'escriptura i un major ús de recursos lingüístics variats ajuden els estudiants a escriure textos de millor qualitat. A més, els resultats de la recerca també demostren que les millores en el discurs depenen d'una regulació metacognitiva precisa i consistent, que segueix les fases de planificació, revisió i avaluació, que alhora fomenten la reflexió. Per tant, la intervenció pedagògica ha ajudat els estudiants a ser més reflexius i dedicats. Plantegem doncs que es pot aconseguir una millor competència discursiva mitjançant la instrucció metacognitiva que prepara els estudiants per als processos d'aprenentatge futurs. Consegüentment, aquests resultats confirmen que els estudiants necessiten suport addicional a l’hora d’escriure textos acadèmics en anglès.</description>
<date>2024-05-13</date>
<date>2024-05-13</date>
<date>2024-05-10</date>
<type>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</type>
<type>info:eu-repo/semantics/publishedVersion</type>
<identifier>http://hdl.handle.net/10803/690866</identifier>
<identifier>TD-113-108786/202401</identifier>
<language>eng</language>
<rights>L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/</rights>
<rights>http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/</rights>
<rights>info:eu-repo/semantics/openAccess</rights>
<publisher>Universitat d'Andorra</publisher>
<source>TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</source>
</thesis>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<record schemaLocation="http://www.loc.gov/MARC21/slim http://www.loc.gov/standards/marcxml/schema/MARC21slim.xsd">
<leader>00925njm 22002777a 4500</leader>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="042">
<subfield code="a">dc</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="720">
<subfield code="a">Baró Gaillard, Celia</subfield>
<subfield code="e">author</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="260">
<subfield code="c">2024-05-10</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="520">
<subfield code="a">En un món en constant canvi, el context i la forma en què ens comuniquem han canviat, per la qual cosa és important formar els aprenents perquè siguin comunicadors eficients i reflexius. De fet, la comunicació és una de les principals competències de la nostra societat del segle XXI, i existeix una demanda creixent a les universitats per formar comunicadors capaços de seleccionar, enviar i rebre missatges de manera crítica. Així ho indica el Programa de Comunicació a l’avantguarda de Harvard. L'objectiu del nostre estudi de recerca acció és, per tant, analitzar la competència comunicativa en general i la competència discursiva en particular en un context d'ensenyament i d'aprenentatge de l’anglès a la universitat. L'escriptura acadèmica requereix una organització clara i ben desenvolupada del text per satisfer el propòsit de l'acte comunicatiu. Així mateix, produir un text és un procés que requereix aplicar una varietat d'estratègies cognitives i metacognitives per tenir èxit. Tanmateix, hem d'assumir que tots els estudiants de grau saben escriure de manera eficient? La metodologia emprada respon a un estudi de camp amb l'objectiu de generar innovació a partir d'un cas real basat en la pràctica a l’aula per conèixer el seu potencial i si es podria replicar en contextos similars. En primer lloc, es van determinar les deficiències de competència discursa dels estudiants revelades en estudis anteriors; després es va realitzar un estudi pilot amb un petit grup d’estudiants de grau matriculats en una classe d'anglès B2.1 a la Universitat d'Andorra. A continuació, vam dissenyar i implementar una seqüència didàctica sobre el discurs escrit, que va ser validada per experts internacionals. Mitjançant aquesta metodologia, vam investigar si la instrucció metacognitiva aplicada a textos escrits expositius i argumentatius fomenta un millor rendiment en termes de coherència i cohesió. Aquest estudi, per tant, ha seguit un enfocament qualitatiu, així com un disseny de recerca acció per promoure el discurs escrit dels estudiants dins del seu desenvolupament acadèmic i professional. Així doncs, aquesta recerca acció innovadora vol ampliar la recerca prèvia focalitzada només en un gènere (exposició o argumentació) per saber si els estudiants que han rebut un ensenyament d’estratègies metacognitives tenen un millor rendiment i si se senten més autònoms i més ben preparats per als seus pròxims cursos d’especialització impartits en anglès. Els resultats de la recerca demostren que certes creences implícites i la confiança personal de l'escriptor/a, així com estratègies d'escriptura i un major ús de recursos lingüístics variats ajuden els estudiants a escriure textos de millor qualitat. A més, els resultats de la recerca també demostren que les millores en el discurs depenen d'una regulació metacognitiva precisa i consistent, que segueix les fases de planificació, revisió i avaluació, que alhora fomenten la reflexió. Per tant, la intervenció pedagògica ha ajudat els estudiants a ser més reflexius i dedicats. Plantegem doncs que es pot aconseguir una millor competència discursiva mitjançant la instrucció metacognitiva que prepara els estudiants per als processos d'aprenentatge futurs. Consegüentment, aquests resultats confirmen que els estudiants necessiten suport addicional a l’hora d’escriure textos acadèmics en anglès.</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="8" ind2=" " tag="024">
<subfield code="a">http://hdl.handle.net/10803/690866</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="8" ind2=" " tag="024">
<subfield code="a">TD-113-108786/202401</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">EFL</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">discourse competence</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">metacognitive instruction</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">learner autonomy</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">learner agency</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">undergraduates</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="0" ind2="0" tag="245">
<subfield code="a">Discourse competence in English from a metacognitive instruction approach and greater learner agency: a case study at the University of Andorra</subfield>
</datafield>
</record>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<record schemaLocation="http://www.loc.gov/MARC21/slim http://www.loc.gov/standards/marcxml/schema/MARC21slim.xsd">
<leader>nam a 5i 4500</leader>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">EFL</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">discourse competence</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">metacognitive instruction</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">learner autonomy</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">learner agency</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">undergraduates</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="1" ind2="0" tag="245">
<subfield code="a">Discourse competence in English from a metacognitive instruction approach and greater learner agency: a case study at the University of Andorra</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2="1" tag="264">
<subfield code="a">:</subfield>
<subfield code="b">Universitat d'Andorra,</subfield>
<subfield code="c">2024</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="4" ind2="0" tag="856">
<subfield code="z">Accés lliure</subfield>
<subfield code="u">http://hdl.handle.net/10803/690866</subfield>
</datafield>
<controlfield tag="007">cr |||||||||||</controlfield>
<controlfield tag="008">AAMMDDs2024 sp ||||fsm||||0|| 0 eng|c</controlfield>
<datafield ind1="1" ind2=" " tag="100">
<subfield code="a">Baró Gaillard, Celia,</subfield>
<subfield code="e">autor</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="300">
<subfield code="a">1 recurs en línia (327 pàgines)</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2="4" tag="655">
<subfield code="a">Tesis i dissertacions electròniques</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="1" ind2=" " tag="700">
<subfield code="a">Lorenzo, Neus,</subfield>
<subfield code="e">supervisor acadèmic</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="1" ind2=" " tag="700">
<subfield code="a">Bastida-Serra, Carolina,</subfield>
<subfield code="e">supervisor acadèmic</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="0" ind2=" " tag="730">
<subfield code="a">TDX</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="520">
<subfield code="a">En un món en constant canvi, el context i la forma en què ens comuniquem han canviat, per la qual cosa és important formar els aprenents perquè siguin comunicadors eficients i reflexius. De fet, la comunicació és una de les principals competències de la nostra societat del segle XXI, i existeix una demanda creixent a les universitats per formar comunicadors capaços de seleccionar, enviar i rebre missatges de manera crítica. Així ho indica el Programa de Comunicació a l’avantguarda de Harvard. L'objectiu del nostre estudi de recerca acció és, per tant, analitzar la competència comunicativa en general i la competència discursiva en particular en un context d'ensenyament i d'aprenentatge de l’anglès a la universitat. L'escriptura acadèmica requereix una organització clara i ben desenvolupada del text per satisfer el propòsit de l'acte comunicatiu. Així mateix, produir un text és un procés que requereix aplicar una varietat d'estratègies cognitives i metacognitives per tenir èxit. Tanmateix, hem d'assumir que tots els estudiants de grau saben escriure de manera eficient? La metodologia emprada respon a un estudi de camp amb l'objectiu de generar innovació a partir d'un cas real basat en la pràctica a l’aula per conèixer el seu potencial i si es podria replicar en contextos similars. En primer lloc, es van determinar les deficiències de competència discursa dels estudiants revelades en estudis anteriors; després es va realitzar un estudi pilot amb un petit grup d’estudiants de grau matriculats en una classe d'anglès B2.1 a la Universitat d'Andorra. A continuació, vam dissenyar i implementar una seqüència didàctica sobre el discurs escrit, que va ser validada per experts internacionals. Mitjançant aquesta metodologia, vam investigar si la instrucció metacognitiva aplicada a textos escrits expositius i argumentatius fomenta un millor rendiment en termes de coherència i cohesió. Aquest estudi, per tant, ha seguit un enfocament qualitatiu, així com un disseny de recerca acció per promoure el discurs escrit dels estudiants dins del seu desenvolupament acadèmic i professional. Així doncs, aquesta recerca acció innovadora vol ampliar la recerca prèvia focalitzada només en un gènere (exposició o argumentació) per saber si els estudiants que han rebut un ensenyament d’estratègies metacognitives tenen un millor rendiment i si se senten més autònoms i més ben preparats per als seus pròxims cursos d’especialització impartits en anglès. Els resultats de la recerca demostren que certes creences implícites i la confiança personal de l'escriptor/a, així com estratègies d'escriptura i un major ús de recursos lingüístics variats ajuden els estudiants a escriure textos de millor qualitat. A més, els resultats de la recerca també demostren que les millores en el discurs depenen d'una regulació metacognitiva precisa i consistent, que segueix les fases de planificació, revisió i avaluació, que alhora fomenten la reflexió. Per tant, la intervenció pedagògica ha ajudat els estudiants a ser més reflexius i dedicats. Plantegem doncs que es pot aconseguir una millor competència discursiva mitjançant la instrucció metacognitiva que prepara els estudiants per als processos d'aprenentatge futurs. Consegüentment, aquests resultats confirmen que els estudiants necessiten suport addicional a l’hora d’escriure textos acadèmics en anglès.</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="998">
<subfield code="a">u50</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="040">
<subfield code="a">ES-BaCBU</subfield>
<subfield code="b">cat</subfield>
<subfield code="e">rda</subfield>
<subfield code="c">ES-BaCBU</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="336">
<subfield code="a">text</subfield>
<subfield code="b">txt</subfield>
<subfield code="2">rdacontent</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="337">
<subfield code="a">informàtic</subfield>
<subfield code="b">c</subfield>
<subfield code="2">rdamedia</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="338">
<subfield code="a">recurs en línia</subfield>
<subfield code="b">cr</subfield>
<subfield code="2">rdacarrier</subfield>
</datafield>
</record>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<mets ID=" DSpace_ITEM_10803-690866" OBJID=" hdl:10803/690866" PROFILE="DSpace METS SIP Profile 1.0" TYPE="DSpace ITEM" schemaLocation="http://www.loc.gov/METS/ http://www.loc.gov/standards/mets/mets.xsd">
<metsHdr CREATEDATE="2024-09-05T18:43:29Z">
<agent ROLE="CUSTODIAN" TYPE="ORGANIZATION">
<name>TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</name>
</agent>
</metsHdr>
<dmdSec ID="DMD_10803_690866">
<mdWrap MDTYPE="MODS">
<xmlData schemaLocation="http://www.loc.gov/mods/v3 http://www.loc.gov/standards/mods/v3/mods-3-1.xsd">
<mods:mods schemaLocation="http://www.loc.gov/mods/v3 http://www.loc.gov/standards/mods/v3/mods-3-1.xsd">
<mods:name>
<mods:role>
<mods:roleTerm type="text">author</mods:roleTerm>
</mods:role>
<mods:namePart>Baró Gaillard, Celia</mods:namePart>
</mods:name>
<mods:name>
<mods:role>
<mods:roleTerm type="text">authoremail</mods:roleTerm>
</mods:role>
<mods:namePart>cbaro@uda.ad</mods:namePart>
</mods:name>
<mods:name>
<mods:role>
<mods:roleTerm type="text">authoremailshow</mods:roleTerm>
</mods:role>
<mods:namePart>true</mods:namePart>
</mods:name>
<mods:name>
<mods:role>
<mods:roleTerm type="text">director</mods:roleTerm>
</mods:role>
<mods:namePart>Lorenzo, Neus</mods:namePart>
</mods:name>
<mods:name>
<mods:role>
<mods:roleTerm type="text">codirector</mods:roleTerm>
</mods:role>
<mods:namePart>Bastida-Serra, Carolina</mods:namePart>
</mods:name>
<mods:extension>
<mods:dateAccessioned encoding="iso8601">2024-05-13T13:11:40Z</mods:dateAccessioned>
</mods:extension>
<mods:extension>
<mods:dateAvailable encoding="iso8601">2024-05-13T13:11:40Z</mods:dateAvailable>
</mods:extension>
<mods:originInfo>
<mods:dateIssued encoding="iso8601">2024-05-10</mods:dateIssued>
</mods:originInfo>
<mods:identifier type="uri">http://hdl.handle.net/10803/690866</mods:identifier>
<mods:identifier type="dl">TD-113-108786/202401</mods:identifier>
<mods:abstract>En un món en constant canvi, el context i la forma en què ens comuniquem han canviat, per la qual cosa és important formar els aprenents perquè siguin comunicadors eficients i reflexius. De fet, la comunicació és una de les principals competències de la nostra societat del segle XXI, i existeix una demanda creixent a les universitats per formar comunicadors capaços de seleccionar, enviar i rebre missatges de manera crítica. Així ho indica el Programa de Comunicació a l’avantguarda de Harvard. L'objectiu del nostre estudi de recerca acció és, per tant, analitzar la competència comunicativa en general i la competència discursiva en particular en un context d'ensenyament i d'aprenentatge de l’anglès a la universitat. L'escriptura acadèmica requereix una organització clara i ben desenvolupada del text per satisfer el propòsit de l'acte comunicatiu. Així mateix, produir un text és un procés que requereix aplicar una varietat d'estratègies cognitives i metacognitives per tenir èxit. Tanmateix, hem d'assumir que tots els estudiants de grau saben escriure de manera eficient? La metodologia emprada respon a un estudi de camp amb l'objectiu de generar innovació a partir d'un cas real basat en la pràctica a l’aula per conèixer el seu potencial i si es podria replicar en contextos similars. En primer lloc, es van determinar les deficiències de competència discursa dels estudiants revelades en estudis anteriors; després es va realitzar un estudi pilot amb un petit grup d’estudiants de grau matriculats en una classe d'anglès B2.1 a la Universitat d'Andorra. A continuació, vam dissenyar i implementar una seqüència didàctica sobre el discurs escrit, que va ser validada per experts internacionals. Mitjançant aquesta metodologia, vam investigar si la instrucció metacognitiva aplicada a textos escrits expositius i argumentatius fomenta un millor rendiment en termes de coherència i cohesió. Aquest estudi, per tant, ha seguit un enfocament qualitatiu, així com un disseny de recerca acció per promoure el discurs escrit dels estudiants dins del seu desenvolupament acadèmic i professional. Així doncs, aquesta recerca acció innovadora vol ampliar la recerca prèvia focalitzada només en un gènere (exposició o argumentació) per saber si els estudiants que han rebut un ensenyament d’estratègies metacognitives tenen un millor rendiment i si se senten més autònoms i més ben preparats per als seus pròxims cursos d’especialització impartits en anglès. Els resultats de la recerca demostren que certes creences implícites i la confiança personal de l'escriptor/a, així com estratègies d'escriptura i un major ús de recursos lingüístics variats ajuden els estudiants a escriure textos de millor qualitat. A més, els resultats de la recerca també demostren que les millores en el discurs depenen d'una regulació metacognitiva precisa i consistent, que segueix les fases de planificació, revisió i avaluació, que alhora fomenten la reflexió. Per tant, la intervenció pedagògica ha ajudat els estudiants a ser més reflexius i dedicats. Plantegem doncs que es pot aconseguir una millor competència discursiva mitjançant la instrucció metacognitiva que prepara els estudiants per als processos d'aprenentatge futurs. Consegüentment, aquests resultats confirmen que els estudiants necessiten suport addicional a l’hora d’escriure textos acadèmics en anglès.</mods:abstract>
<mods:language>
<mods:languageTerm authority="rfc3066">eng</mods:languageTerm>
</mods:language>
<mods:subject>
<mods:topic>EFL</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>discourse competence</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>metacognitive instruction</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>learner autonomy</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>learner agency</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>undergraduates</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:titleInfo>
<mods:title>Discourse competence in English from a metacognitive instruction approach and greater learner agency: a case study at the University of Andorra</mods:title>
</mods:titleInfo>
<mods:genre>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis info:eu-repo/semantics/publishedVersion</mods:genre>
</mods:mods>
</xmlData>
</mdWrap>
</dmdSec>
<amdSec ID="FO_10803_690866_1">
<techMD ID="TECH_O_10803_690866_1">
<mdWrap MDTYPE="PREMIS">
<xmlData schemaLocation="http://www.loc.gov/standards/premis http://www.loc.gov/standards/premis/PREMIS-v1-0.xsd">
<premis:premis>
<premis:object>
<premis:objectIdentifier>
<premis:objectIdentifierType>URL</premis:objectIdentifierType>
<premis:objectIdentifierValue>https://www.tdx.cat/bitstream/10803/690866/1/BAR%c3%93%20TD%20TDX.pdf</premis:objectIdentifierValue>
</premis:objectIdentifier>
<premis:objectCategory>File</premis:objectCategory>
<premis:objectCharacteristics>
<premis:fixity>
<premis:messageDigestAlgorithm>MD5</premis:messageDigestAlgorithm>
<premis:messageDigest>581209ee6dcaef8a88865409addac1bd</premis:messageDigest>
</premis:fixity>
<premis:size>6523879</premis:size>
<premis:format>
<premis:formatDesignation>
<premis:formatName>application/pdf</premis:formatName>
</premis:formatDesignation>
</premis:format>
</premis:objectCharacteristics>
<premis:originalName>BARÓ TD TDX.pdf</premis:originalName>
</premis:object>
</premis:premis>
</xmlData>
</mdWrap>
</techMD>
</amdSec>
<amdSec ID="FT_10803_690866_3">
<techMD ID="TECH_T_10803_690866_3">
<mdWrap MDTYPE="PREMIS">
<xmlData schemaLocation="http://www.loc.gov/standards/premis http://www.loc.gov/standards/premis/PREMIS-v1-0.xsd">
<premis:premis>
<premis:object>
<premis:objectIdentifier>
<premis:objectIdentifierType>URL</premis:objectIdentifierType>
<premis:objectIdentifierValue>https://www.tdx.cat/bitstream/10803/690866/3/BAR%c3%93%20TD%20TDX.pdf.txt</premis:objectIdentifierValue>
</premis:objectIdentifier>
<premis:objectCategory>File</premis:objectCategory>
<premis:objectCharacteristics>
<premis:fixity>
<premis:messageDigestAlgorithm>MD5</premis:messageDigestAlgorithm>
<premis:messageDigest>2d7f334a5424005eec22363bb1936c46</premis:messageDigest>
</premis:fixity>
<premis:size>678341</premis:size>
<premis:format>
<premis:formatDesignation>
<premis:formatName>text/plain</premis:formatName>
</premis:formatDesignation>
</premis:format>
</premis:objectCharacteristics>
<premis:originalName>BARÓ TD TDX.pdf.txt</premis:originalName>
</premis:object>
</premis:premis>
</xmlData>
</mdWrap>
</techMD>
</amdSec>
<fileSec>
<fileGrp USE="ORIGINAL">
<file ADMID="FO_10803_690866_1" CHECKSUM="581209ee6dcaef8a88865409addac1bd" CHECKSUMTYPE="MD5" GROUPID="GROUP_BITSTREAM_10803_690866_1" ID="BITSTREAM_ORIGINAL_10803_690866_1" MIMETYPE="application/pdf" SEQ="1" SIZE="6523879">
</file>
</fileGrp>
<fileGrp USE="TEXT">
<file ADMID="FT_10803_690866_3" CHECKSUM="2d7f334a5424005eec22363bb1936c46" CHECKSUMTYPE="MD5" GROUPID="GROUP_BITSTREAM_10803_690866_3" ID="BITSTREAM_TEXT_10803_690866_3" MIMETYPE="text/plain" SEQ="3" SIZE="678341">
</file>
</fileGrp>
</fileSec>
<structMap LABEL="DSpace Object" TYPE="LOGICAL">
<div ADMID="DMD_10803_690866" TYPE="DSpace Object Contents">
<div TYPE="DSpace BITSTREAM">
</div>
</div>
</structMap>
</mets>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<mods:mods schemaLocation="http://www.loc.gov/mods/v3 http://www.loc.gov/standards/mods/v3/mods-3-1.xsd">
<mods:name>
<mods:namePart>Baró Gaillard, Celia</mods:namePart>
</mods:name>
<mods:extension>
<mods:dateAvailable encoding="iso8601">2024-05-13T13:11:40Z</mods:dateAvailable>
</mods:extension>
<mods:extension>
<mods:dateAccessioned encoding="iso8601">2024-05-13T13:11:40Z</mods:dateAccessioned>
</mods:extension>
<mods:originInfo>
<mods:dateIssued encoding="iso8601">2024-05-10</mods:dateIssued>
</mods:originInfo>
<mods:identifier type="uri">http://hdl.handle.net/10803/690866</mods:identifier>
<mods:identifier type="dl">TD-113-108786/202401</mods:identifier>
<mods:abstract>En un món en constant canvi, el context i la forma en què ens comuniquem han canviat, per la qual cosa és important formar els aprenents perquè siguin comunicadors eficients i reflexius. De fet, la comunicació és una de les principals competències de la nostra societat del segle XXI, i existeix una demanda creixent a les universitats per formar comunicadors capaços de seleccionar, enviar i rebre missatges de manera crítica. Així ho indica el Programa de Comunicació a l’avantguarda de Harvard. L'objectiu del nostre estudi de recerca acció és, per tant, analitzar la competència comunicativa en general i la competència discursiva en particular en un context d'ensenyament i d'aprenentatge de l’anglès a la universitat. L'escriptura acadèmica requereix una organització clara i ben desenvolupada del text per satisfer el propòsit de l'acte comunicatiu. Així mateix, produir un text és un procés que requereix aplicar una varietat d'estratègies cognitives i metacognitives per tenir èxit. Tanmateix, hem d'assumir que tots els estudiants de grau saben escriure de manera eficient? La metodologia emprada respon a un estudi de camp amb l'objectiu de generar innovació a partir d'un cas real basat en la pràctica a l’aula per conèixer el seu potencial i si es podria replicar en contextos similars. En primer lloc, es van determinar les deficiències de competència discursa dels estudiants revelades en estudis anteriors; després es va realitzar un estudi pilot amb un petit grup d’estudiants de grau matriculats en una classe d'anglès B2.1 a la Universitat d'Andorra. A continuació, vam dissenyar i implementar una seqüència didàctica sobre el discurs escrit, que va ser validada per experts internacionals. Mitjançant aquesta metodologia, vam investigar si la instrucció metacognitiva aplicada a textos escrits expositius i argumentatius fomenta un millor rendiment en termes de coherència i cohesió. Aquest estudi, per tant, ha seguit un enfocament qualitatiu, així com un disseny de recerca acció per promoure el discurs escrit dels estudiants dins del seu desenvolupament acadèmic i professional. Així doncs, aquesta recerca acció innovadora vol ampliar la recerca prèvia focalitzada només en un gènere (exposició o argumentació) per saber si els estudiants que han rebut un ensenyament d’estratègies metacognitives tenen un millor rendiment i si se senten més autònoms i més ben preparats per als seus pròxims cursos d’especialització impartits en anglès. Els resultats de la recerca demostren que certes creences implícites i la confiança personal de l'escriptor/a, així com estratègies d'escriptura i un major ús de recursos lingüístics variats ajuden els estudiants a escriure textos de millor qualitat. A més, els resultats de la recerca també demostren que les millores en el discurs depenen d'una regulació metacognitiva precisa i consistent, que segueix les fases de planificació, revisió i avaluació, que alhora fomenten la reflexió. Per tant, la intervenció pedagògica ha ajudat els estudiants a ser més reflexius i dedicats. Plantegem doncs que es pot aconseguir una millor competència discursiva mitjançant la instrucció metacognitiva que prepara els estudiants per als processos d'aprenentatge futurs. Consegüentment, aquests resultats confirmen que els estudiants necessiten suport addicional a l’hora d’escriure textos acadèmics en anglès.</mods:abstract>
<mods:language>
<mods:languageTerm>eng</mods:languageTerm>
</mods:language>
<mods:accessCondition type="useAndReproduction">L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/</mods:accessCondition>
<mods:accessCondition type="useAndReproduction">http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/</mods:accessCondition>
<mods:accessCondition type="useAndReproduction">info:eu-repo/semantics/openAccess</mods:accessCondition>
<mods:subject>
<mods:topic>EFL</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>discourse competence</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>metacognitive instruction</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>learner autonomy</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>learner agency</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>undergraduates</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:titleInfo>
<mods:title>Discourse competence in English from a metacognitive instruction approach and greater learner agency: a case study at the University of Andorra</mods:title>
</mods:titleInfo>
<mods:genre>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</mods:genre>
<mods:genre>info:eu-repo/semantics/publishedVersion</mods:genre>
</mods:mods>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<oaire:record schemaLocation="http://namespaceopenaire.eu/schema/oaire/">
<dc:title>Discourse competence in English from a metacognitive instruction approach and greater learner agency: a case study at the University of Andorra</dc:title>
<datacite:creator>
<datacite:creatorName>Baró Gaillard, Celia</datacite:creatorName>
</datacite:creator>
<datacite:contributor>cbaro@uda.ad</datacite:contributor>
<datacite:contributor>true</datacite:contributor>
<datacite:contributor>Lorenzo, Neus</datacite:contributor>
<datacite:contributor>Bastida-Serra, Carolina</datacite:contributor>
<dc:subject>EFL</dc:subject>
<dc:subject>discourse competence</dc:subject>
<dc:subject>metacognitive instruction</dc:subject>
<dc:subject>learner autonomy</dc:subject>
<dc:subject>learner agency</dc:subject>
<dc:subject>undergraduates</dc:subject>
<dc:subject>Ensenyament de segones llengües i lingüística aplicada</dc:subject>
<dc:subject>81</dc:subject>
<dc:description>En un món en constant canvi, el context i la forma en què ens comuniquem han canviat, per la qual cosa és important formar els aprenents perquè siguin comunicadors eficients i reflexius. De fet, la comunicació és una de les principals competències de la nostra societat del segle XXI, i existeix una demanda creixent a les universitats per formar comunicadors capaços de seleccionar, enviar i rebre missatges de manera crítica. Així ho indica el Programa de Comunicació a l’avantguarda de Harvard. L'objectiu del nostre estudi de recerca acció és, per tant, analitzar la competència comunicativa en general i la competència discursiva en particular en un context d'ensenyament i d'aprenentatge de l’anglès a la universitat. L'escriptura acadèmica requereix una organització clara i ben desenvolupada del text per satisfer el propòsit de l'acte comunicatiu. Així mateix, produir un text és un procés que requereix aplicar una varietat d'estratègies cognitives i metacognitives per tenir èxit. Tanmateix, hem d'assumir que tots els estudiants de grau saben escriure de manera eficient? La metodologia emprada respon a un estudi de camp amb l'objectiu de generar innovació a partir d'un cas real basat en la pràctica a l’aula per conèixer el seu potencial i si es podria replicar en contextos similars. En primer lloc, es van determinar les deficiències de competència discursa dels estudiants revelades en estudis anteriors; després es va realitzar un estudi pilot amb un petit grup d’estudiants de grau matriculats en una classe d'anglès B2.1 a la Universitat d'Andorra. A continuació, vam dissenyar i implementar una seqüència didàctica sobre el discurs escrit, que va ser validada per experts internacionals. Mitjançant aquesta metodologia, vam investigar si la instrucció metacognitiva aplicada a textos escrits expositius i argumentatius fomenta un millor rendiment en termes de coherència i cohesió. Aquest estudi, per tant, ha seguit un enfocament qualitatiu, així com un disseny de recerca acció per promoure el discurs escrit dels estudiants dins del seu desenvolupament acadèmic i professional. Així doncs, aquesta recerca acció innovadora vol ampliar la recerca prèvia focalitzada només en un gènere (exposició o argumentació) per saber si els estudiants que han rebut un ensenyament d’estratègies metacognitives tenen un millor rendiment i si se senten més autònoms i més ben preparats per als seus pròxims cursos d’especialització impartits en anglès. Els resultats de la recerca demostren que certes creences implícites i la confiança personal de l'escriptor/a, així com estratègies d'escriptura i un major ús de recursos lingüístics variats ajuden els estudiants a escriure textos de millor qualitat. A més, els resultats de la recerca també demostren que les millores en el discurs depenen d'una regulació metacognitiva precisa i consistent, que segueix les fases de planificació, revisió i avaluació, que alhora fomenten la reflexió. Per tant, la intervenció pedagògica ha ajudat els estudiants a ser més reflexius i dedicats. Plantegem doncs que es pot aconseguir una millor competència discursiva mitjançant la instrucció metacognitiva que prepara els estudiants per als processos d'aprenentatge futurs. Consegüentment, aquests resultats confirmen que els estudiants necessiten suport addicional a l’hora d’escriure textos acadèmics en anglès.</dc:description>
<dc:date>2024-05-13T13:11:40Z</dc:date>
<dc:date>2024-05-13T13:11:40Z</dc:date>
<dc:date>2024-05-10</dc:date>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</dc:type>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/publishedVersion</dc:type>
<datacite:alternateIdentifier>http://hdl.handle.net/10803/690866</datacite:alternateIdentifier>
<datacite:alternateIdentifier>TD-113-108786/202401</datacite:alternateIdentifier>
<dc:language>eng</dc:language>
<dc:rights>L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/</dc:rights>
<dc:rights>http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/</dc:rights>
<dc:rights>info:eu-repo/semantics/openAccess</dc:rights>
<dc:format>327 p.</dc:format>
<dc:format>application/pdf</dc:format>
<dc:publisher>Universitat d'Andorra</dc:publisher>
<dc:source>TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</dc:source>
<oaire:file>https://www.tdx.cat/bitstream/10803/690866/1/BAR%c3%93%20TD%20TDX.pdf</oaire:file>
</oaire:record>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<atom:entry schemaLocation="http://www.w3.org/2005/Atom http://www.kbcafe.com/rss/atom.xsd.xml">
<atom:id>http://hdl.handle.net/10803/690866/ore.xml</atom:id>
<atom:published>2024-05-13T13:11:40Z</atom:published>
<atom:updated>2024-05-13T13:11:40Z</atom:updated>
<atom:source>
<atom:generator>TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</atom:generator>
</atom:source>
<atom:title>Discourse competence in English from a metacognitive instruction approach and greater learner agency: a case study at the University of Andorra</atom:title>
<atom:author>
<atom:name>Baró Gaillard, Celia</atom:name>
</atom:author>
<oreatom:triples>
<rdf:Description about="http://hdl.handle.net/10803/690866/ore.xml#atom">
<dcterms:modified>2024-05-13T13:11:40Z</dcterms:modified>
</rdf:Description>
<rdf:Description about="https://www.tdx.cat/bitstream/10803/690866/1/BAR%c3%93%20TD%20TDX.pdf">
<dcterms:description>ORIGINAL</dcterms:description>
</rdf:Description>
<rdf:Description about="https://www.tdx.cat/bitstream/10803/690866/2/license_rdf">
<dcterms:description>CC-LICENSE</dcterms:description>
</rdf:Description>
<rdf:Description about="https://www.tdx.cat/bitstream/10803/690866/3/BAR%c3%93%20TD%20TDX.pdf.txt">
<dcterms:description>TEXT</dcterms:description>
</rdf:Description>
<rdf:Description about="https://www.tdx.cat/bitstream/10803/690866/4/BAR%c3%93%20TD%20TDX.pdf.xml">
<dcterms:description>MEDIA_DOCUMENT</dcterms:description>
</rdf:Description>
</oreatom:triples>
</atom:entry>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<qdc:qualifieddc schemaLocation="http://purl.org/dc/elements/1.1/ http://dublincore.org/schemas/xmls/qdc/2006/01/06/dc.xsd http://purl.org/dc/terms/ http://dublincore.org/schemas/xmls/qdc/2006/01/06/dcterms.xsd http://dspace.org/qualifieddc/ http://www.ukoln.ac.uk/metadata/dcmi/xmlschema/qualifieddc.xsd">
<dc:title>Discourse competence in English from a metacognitive instruction approach and greater learner agency: a case study at the University of Andorra</dc:title>
<dc:creator>Baró Gaillard, Celia</dc:creator>
<dc:contributor>Lorenzo, Neus</dc:contributor>
<dc:contributor>Bastida-Serra, Carolina</dc:contributor>
<dc:subject>EFL</dc:subject>
<dc:subject>discourse competence</dc:subject>
<dc:subject>metacognitive instruction</dc:subject>
<dc:subject>learner autonomy</dc:subject>
<dc:subject>learner agency</dc:subject>
<dc:subject>undergraduates</dc:subject>
<dcterms:abstract>En un món en constant canvi, el context i la forma en què ens comuniquem han canviat, per la qual cosa és important formar els aprenents perquè siguin comunicadors eficients i reflexius. De fet, la comunicació és una de les principals competències de la nostra societat del segle XXI, i existeix una demanda creixent a les universitats per formar comunicadors capaços de seleccionar, enviar i rebre missatges de manera crítica. Així ho indica el Programa de Comunicació a l’avantguarda de Harvard. L'objectiu del nostre estudi de recerca acció és, per tant, analitzar la competència comunicativa en general i la competència discursiva en particular en un context d'ensenyament i d'aprenentatge de l’anglès a la universitat. L'escriptura acadèmica requereix una organització clara i ben desenvolupada del text per satisfer el propòsit de l'acte comunicatiu. Així mateix, produir un text és un procés que requereix aplicar una varietat d'estratègies cognitives i metacognitives per tenir èxit. Tanmateix, hem d'assumir que tots els estudiants de grau saben escriure de manera eficient? La metodologia emprada respon a un estudi de camp amb l'objectiu de generar innovació a partir d'un cas real basat en la pràctica a l’aula per conèixer el seu potencial i si es podria replicar en contextos similars. En primer lloc, es van determinar les deficiències de competència discursa dels estudiants revelades en estudis anteriors; després es va realitzar un estudi pilot amb un petit grup d’estudiants de grau matriculats en una classe d'anglès B2.1 a la Universitat d'Andorra. A continuació, vam dissenyar i implementar una seqüència didàctica sobre el discurs escrit, que va ser validada per experts internacionals. Mitjançant aquesta metodologia, vam investigar si la instrucció metacognitiva aplicada a textos escrits expositius i argumentatius fomenta un millor rendiment en termes de coherència i cohesió. Aquest estudi, per tant, ha seguit un enfocament qualitatiu, així com un disseny de recerca acció per promoure el discurs escrit dels estudiants dins del seu desenvolupament acadèmic i professional. Així doncs, aquesta recerca acció innovadora vol ampliar la recerca prèvia focalitzada només en un gènere (exposició o argumentació) per saber si els estudiants que han rebut un ensenyament d’estratègies metacognitives tenen un millor rendiment i si se senten més autònoms i més ben preparats per als seus pròxims cursos d’especialització impartits en anglès. Els resultats de la recerca demostren que certes creences implícites i la confiança personal de l'escriptor/a, així com estratègies d'escriptura i un major ús de recursos lingüístics variats ajuden els estudiants a escriure textos de millor qualitat. A més, els resultats de la recerca també demostren que les millores en el discurs depenen d'una regulació metacognitiva precisa i consistent, que segueix les fases de planificació, revisió i avaluació, que alhora fomenten la reflexió. Per tant, la intervenció pedagògica ha ajudat els estudiants a ser més reflexius i dedicats. Plantegem doncs que es pot aconseguir una millor competència discursiva mitjançant la instrucció metacognitiva que prepara els estudiants per als processos d'aprenentatge futurs. Consegüentment, aquests resultats confirmen que els estudiants necessiten suport addicional a l’hora d’escriure textos acadèmics en anglès.</dcterms:abstract>
<dcterms:dateAccepted>2024-05-13T13:11:40Z</dcterms:dateAccepted>
<dcterms:available>2024-05-13T13:11:40Z</dcterms:available>
<dcterms:created>2024-05-13T13:11:40Z</dcterms:created>
<dcterms:issued>2024-05-10</dcterms:issued>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</dc:type>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/publishedVersion</dc:type>
<dc:identifier>http://hdl.handle.net/10803/690866</dc:identifier>
<dc:identifier>TD-113-108786/202401</dc:identifier>
<dc:language>eng</dc:language>
<dc:rights>L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/</dc:rights>
<dc:rights>http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/</dc:rights>
<dc:rights>info:eu-repo/semantics/openAccess</dc:rights>
<dc:publisher>Universitat d'Andorra</dc:publisher>
<dc:source>TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</dc:source>
</qdc:qualifieddc>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<rdf:RDF schemaLocation="http://www.openarchives.org/OAI/2.0/rdf/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/rdf.xsd">
<ow:Publication about="oai:www.tdx.cat:10803/690866">
<dc:title>Discourse competence in English from a metacognitive instruction approach and greater learner agency: a case study at the University of Andorra</dc:title>
<dc:creator>Baró Gaillard, Celia</dc:creator>
<dc:contributor>cbaro@uda.ad</dc:contributor>
<dc:contributor>true</dc:contributor>
<dc:contributor>Lorenzo, Neus</dc:contributor>
<dc:contributor>Bastida-Serra, Carolina</dc:contributor>
<dc:subject>EFL</dc:subject>
<dc:subject>discourse competence</dc:subject>
<dc:subject>metacognitive instruction</dc:subject>
<dc:subject>learner autonomy</dc:subject>
<dc:subject>learner agency</dc:subject>
<dc:subject>undergraduates</dc:subject>
<dc:description>En un món en constant canvi, el context i la forma en què ens comuniquem han canviat, per la qual cosa és important formar els aprenents perquè siguin comunicadors eficients i reflexius. De fet, la comunicació és una de les principals competències de la nostra societat del segle XXI, i existeix una demanda creixent a les universitats per formar comunicadors capaços de seleccionar, enviar i rebre missatges de manera crítica. Així ho indica el Programa de Comunicació a l’avantguarda de Harvard. L'objectiu del nostre estudi de recerca acció és, per tant, analitzar la competència comunicativa en general i la competència discursiva en particular en un context d'ensenyament i d'aprenentatge de l’anglès a la universitat. L'escriptura acadèmica requereix una organització clara i ben desenvolupada del text per satisfer el propòsit de l'acte comunicatiu. Així mateix, produir un text és un procés que requereix aplicar una varietat d'estratègies cognitives i metacognitives per tenir èxit. Tanmateix, hem d'assumir que tots els estudiants de grau saben escriure de manera eficient? La metodologia emprada respon a un estudi de camp amb l'objectiu de generar innovació a partir d'un cas real basat en la pràctica a l’aula per conèixer el seu potencial i si es podria replicar en contextos similars. En primer lloc, es van determinar les deficiències de competència discursa dels estudiants revelades en estudis anteriors; després es va realitzar un estudi pilot amb un petit grup d’estudiants de grau matriculats en una classe d'anglès B2.1 a la Universitat d'Andorra. A continuació, vam dissenyar i implementar una seqüència didàctica sobre el discurs escrit, que va ser validada per experts internacionals. Mitjançant aquesta metodologia, vam investigar si la instrucció metacognitiva aplicada a textos escrits expositius i argumentatius fomenta un millor rendiment en termes de coherència i cohesió. Aquest estudi, per tant, ha seguit un enfocament qualitatiu, així com un disseny de recerca acció per promoure el discurs escrit dels estudiants dins del seu desenvolupament acadèmic i professional. Així doncs, aquesta recerca acció innovadora vol ampliar la recerca prèvia focalitzada només en un gènere (exposició o argumentació) per saber si els estudiants que han rebut un ensenyament d’estratègies metacognitives tenen un millor rendiment i si se senten més autònoms i més ben preparats per als seus pròxims cursos d’especialització impartits en anglès. Els resultats de la recerca demostren que certes creences implícites i la confiança personal de l'escriptor/a, així com estratègies d'escriptura i un major ús de recursos lingüístics variats ajuden els estudiants a escriure textos de millor qualitat. A més, els resultats de la recerca també demostren que les millores en el discurs depenen d'una regulació metacognitiva precisa i consistent, que segueix les fases de planificació, revisió i avaluació, que alhora fomenten la reflexió. Per tant, la intervenció pedagògica ha ajudat els estudiants a ser més reflexius i dedicats. Plantegem doncs que es pot aconseguir una millor competència discursiva mitjançant la instrucció metacognitiva que prepara els estudiants per als processos d'aprenentatge futurs. Consegüentment, aquests resultats confirmen que els estudiants necessiten suport addicional a l’hora d’escriure textos acadèmics en anglès.</dc:description>
<dc:date>2024-05-13T13:11:40Z</dc:date>
<dc:date>2024-05-13T13:11:40Z</dc:date>
<dc:date>2024-05-10</dc:date>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</dc:type>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/publishedVersion</dc:type>
<dc:identifier>http://hdl.handle.net/10803/690866</dc:identifier>
<dc:identifier>TD-113-108786/202401</dc:identifier>
<dc:language>eng</dc:language>
<dc:rights>L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/</dc:rights>
<dc:rights>http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/</dc:rights>
<dc:rights>info:eu-repo/semantics/openAccess</dc:rights>
<dc:publisher>Universitat d'Andorra</dc:publisher>
<dc:source>TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</dc:source>
</ow:Publication>
</rdf:RDF>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<uketd_dc:uketddc schemaLocation="http://naca.central.cranfield.ac.uk/ethos-oai/2.0/ http://naca.central.cranfield.ac.uk/ethos-oai/2.0/uketd_dc.xsd">
<dc:title>Discourse competence in English from a metacognitive instruction approach and greater learner agency: a case study at the University of Andorra</dc:title>
<dc:creator>Baró Gaillard, Celia</dc:creator>
<dcterms:abstract>En un món en constant canvi, el context i la forma en què ens comuniquem han canviat, per la qual cosa és important formar els aprenents perquè siguin comunicadors eficients i reflexius. De fet, la comunicació és una de les principals competències de la nostra societat del segle XXI, i existeix una demanda creixent a les universitats per formar comunicadors capaços de seleccionar, enviar i rebre missatges de manera crítica. Així ho indica el Programa de Comunicació a l’avantguarda de Harvard. L'objectiu del nostre estudi de recerca acció és, per tant, analitzar la competència comunicativa en general i la competència discursiva en particular en un context d'ensenyament i d'aprenentatge de l’anglès a la universitat. L'escriptura acadèmica requereix una organització clara i ben desenvolupada del text per satisfer el propòsit de l'acte comunicatiu. Així mateix, produir un text és un procés que requereix aplicar una varietat d'estratègies cognitives i metacognitives per tenir èxit. Tanmateix, hem d'assumir que tots els estudiants de grau saben escriure de manera eficient? La metodologia emprada respon a un estudi de camp amb l'objectiu de generar innovació a partir d'un cas real basat en la pràctica a l’aula per conèixer el seu potencial i si es podria replicar en contextos similars. En primer lloc, es van determinar les deficiències de competència discursa dels estudiants revelades en estudis anteriors; després es va realitzar un estudi pilot amb un petit grup d’estudiants de grau matriculats en una classe d'anglès B2.1 a la Universitat d'Andorra. A continuació, vam dissenyar i implementar una seqüència didàctica sobre el discurs escrit, que va ser validada per experts internacionals. Mitjançant aquesta metodologia, vam investigar si la instrucció metacognitiva aplicada a textos escrits expositius i argumentatius fomenta un millor rendiment en termes de coherència i cohesió. Aquest estudi, per tant, ha seguit un enfocament qualitatiu, així com un disseny de recerca acció per promoure el discurs escrit dels estudiants dins del seu desenvolupament acadèmic i professional. Així doncs, aquesta recerca acció innovadora vol ampliar la recerca prèvia focalitzada només en un gènere (exposició o argumentació) per saber si els estudiants que han rebut un ensenyament d’estratègies metacognitives tenen un millor rendiment i si se senten més autònoms i més ben preparats per als seus pròxims cursos d’especialització impartits en anglès. Els resultats de la recerca demostren que certes creences implícites i la confiança personal de l'escriptor/a, així com estratègies d'escriptura i un major ús de recursos lingüístics variats ajuden els estudiants a escriure textos de millor qualitat. A més, els resultats de la recerca també demostren que les millores en el discurs depenen d'una regulació metacognitiva precisa i consistent, que segueix les fases de planificació, revisió i avaluació, que alhora fomenten la reflexió. Per tant, la intervenció pedagògica ha ajudat els estudiants a ser més reflexius i dedicats. Plantegem doncs que es pot aconseguir una millor competència discursiva mitjançant la instrucció metacognitiva que prepara els estudiants per als processos d'aprenentatge futurs. Consegüentment, aquests resultats confirmen que els estudiants necessiten suport addicional a l’hora d’escriure textos acadèmics en anglès.</dcterms:abstract>
<uketdterms:institution>Universitat d'Andorra</uketdterms:institution>
<dcterms:issued>2024-05-10</dcterms:issued>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</dc:type>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/publishedVersion</dc:type>
<dc:language type="dcterms:ISO639-2">eng</dc:language>
<dcterms:isReferencedBy>http://hdl.handle.net/10803/690866</dcterms:isReferencedBy>
<dc:identifier type="dcterms:URI">https://www.tdx.cat/bitstream/10803/690866/1/BAR%c3%93%20TD%20TDX.pdf</dc:identifier>
<uketdterms:checksum type="uketdterms:MD5">581209ee6dcaef8a88865409addac1bd</uketdterms:checksum>
<dcterms:hasFormat>https://www.tdx.cat/bitstream/10803/690866/3/BAR%c3%93%20TD%20TDX.pdf.txt</dcterms:hasFormat>
<uketdterms:checksum type="uketdterms:MD5">2d7f334a5424005eec22363bb1936c46</uketdterms:checksum>
<uketdterms:embargodate>cap</uketdterms:embargodate>
<dc:subject>EFL</dc:subject>
<dc:subject>discourse competence</dc:subject>
<dc:subject>metacognitive instruction</dc:subject>
<dc:subject>learner autonomy</dc:subject>
<dc:subject>learner agency</dc:subject>
<dc:subject>undergraduates</dc:subject>
<dc:subject>Ensenyament de segones llengües i lingüística aplicada</dc:subject>
</uketd_dc:uketddc>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<metadata schemaLocation="http://www.lyncode.com/xoai http://www.lyncode.com/xsd/xoai.xsd">
<element name="dc">
<element name="contributor">
<element name="author">
<element name="none">
<field name="value">Baró Gaillard, Celia</field>
<field name="authority">f136e7ec-c5d3-43b9-af6a-86e39b77c237</field>
<field name="confidence">600</field>
<field name="orcid_id">0000-0003-4034-8194</field>
</element>
</element>
<element name="authoremail">
<element name="ca">
<field name="value">cbaro@uda.ad</field>
</element>
</element>
<element name="authoremailshow">
<element name="ca">
<field name="value">true</field>
</element>
</element>
<element name="director">
<element name="none">
<field name="value">Lorenzo, Neus</field>
<field name="authority">6dc49757-fe7a-40c1-b9f3-64f5968dd60f</field>
<field name="confidence">600</field>
<field name="orcid_id">0000-0003-4733-3817</field>
</element>
</element>
<element name="codirector">
<element name="none">
<field name="value">Bastida-Serra, Carolina</field>
<field name="authority">f284e386-df6a-416f-81bf-81a9b59f4a69</field>
<field name="confidence">600</field>
<field name="orcid_id">0000-0003-0310-0042</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="date">
<element name="accessioned">
<element name="none">
<field name="value">2024-05-13T13:11:40Z</field>
</element>
</element>
<element name="available">
<element name="none">
<field name="value">2024-05-13T13:11:40Z</field>
</element>
</element>
<element name="issued">
<element name="none">
<field name="value">2024-05-10</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="identifier">
<element name="uri">
<element name="none">
<field name="value">http://hdl.handle.net/10803/690866</field>
</element>
</element>
<element name="dl">
<element name="ca">
<field name="value">TD-113-108786/202401</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="description">
<element name="abstract">
<element name="ca">
<field name="value">En un món en constant canvi, el context i la forma en què ens comuniquem han canviat, per la qual cosa és important formar els aprenents perquè siguin comunicadors eficients i reflexius. De fet, la comunicació és una de les principals competències de la nostra societat del segle XXI, i existeix una demanda creixent a les universitats per formar comunicadors capaços de seleccionar, enviar i rebre missatges de manera crítica. Així ho indica el Programa de Comunicació a l’avantguarda de Harvard. L'objectiu del nostre estudi de recerca acció és, per tant, analitzar la competència comunicativa en general i la competència discursiva en particular en un context d'ensenyament i d'aprenentatge de l’anglès a la universitat. L'escriptura acadèmica requereix una organització clara i ben desenvolupada del text per satisfer el propòsit de l'acte comunicatiu. Així mateix, produir un text és un procés que requereix aplicar una varietat d'estratègies cognitives i metacognitives per tenir èxit. Tanmateix, hem d'assumir que tots els estudiants de grau saben escriure de manera eficient? La metodologia emprada respon a un estudi de camp amb l'objectiu de generar innovació a partir d'un cas real basat en la pràctica a l’aula per conèixer el seu potencial i si es podria replicar en contextos similars. En primer lloc, es van determinar les deficiències de competència discursa dels estudiants revelades en estudis anteriors; després es va realitzar un estudi pilot amb un petit grup d’estudiants de grau matriculats en una classe d'anglès B2.1 a la Universitat d'Andorra. A continuació, vam dissenyar i implementar una seqüència didàctica sobre el discurs escrit, que va ser validada per experts internacionals. Mitjançant aquesta metodologia, vam investigar si la instrucció metacognitiva aplicada a textos escrits expositius i argumentatius fomenta un millor rendiment en termes de coherència i cohesió. Aquest estudi, per tant, ha seguit un enfocament qualitatiu, així com un disseny de recerca acció per promoure el discurs escrit dels estudiants dins del seu desenvolupament acadèmic i professional. Així doncs, aquesta recerca acció innovadora vol ampliar la recerca prèvia focalitzada només en un gènere (exposició o argumentació) per saber si els estudiants que han rebut un ensenyament d’estratègies metacognitives tenen un millor rendiment i si se senten més autònoms i més ben preparats per als seus pròxims cursos d’especialització impartits en anglès. Els resultats de la recerca demostren que certes creences implícites i la confiança personal de l'escriptor/a, així com estratègies d'escriptura i un major ús de recursos lingüístics variats ajuden els estudiants a escriure textos de millor qualitat. A més, els resultats de la recerca també demostren que les millores en el discurs depenen d'una regulació metacognitiva precisa i consistent, que segueix les fases de planificació, revisió i avaluació, que alhora fomenten la reflexió. Per tant, la intervenció pedagògica ha ajudat els estudiants a ser més reflexius i dedicats. Plantegem doncs que es pot aconseguir una millor competència discursiva mitjançant la instrucció metacognitiva que prepara els estudiants per als processos d'aprenentatge futurs. Consegüentment, aquests resultats confirmen que els estudiants necessiten suport addicional a l’hora d’escriure textos acadèmics en anglès.</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="format">
<element name="extent">
<element name="ca">
<field name="value">327 p.</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="language">
<element name="iso">
<element name="ca">
<field name="value">eng</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="publisher">
<element name="none">
<field name="value">Universitat d'Andorra</field>
</element>
</element>
<element name="rights">
<element name="license">
<element name="ca">
<field name="value">L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/</field>
</element>
</element>
<element name="uri">
<element name="*">
<field name="value">http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/</field>
</element>
</element>
<element name="accessLevel">
<element name="none">
<field name="value">info:eu-repo/semantics/openAccess</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="source">
<element name="none">
<field name="value">TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</field>
</element>
</element>
<element name="subject">
<element name="ca">
<field name="value">EFL</field>
<field name="value">discourse competence</field>
<field name="value">metacognitive instruction</field>
<field name="value">learner autonomy</field>
<field name="value">learner agency</field>
<field name="value">undergraduates</field>
</element>
<element name="other">
<element name="ca">
<field name="value">Ensenyament de segones llengües i lingüística aplicada</field>
</element>
</element>
<element name="udc">
<element name="ca">
<field name="value">81</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="title">
<element name="ca">
<field name="value">Discourse competence in English from a metacognitive instruction approach and greater learner agency: a case study at the University of Andorra</field>
</element>
</element>
<element name="type">
<element name="none">
<field name="value">info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</field>
<field name="value">info:eu-repo/semantics/publishedVersion</field>
</element>
</element>
<element name="embargo">
<element name="terms">
<element name="ca">
<field name="value">cap</field>
</element>
</element>
</element>
</element>
<element name="bundles">
<element name="bundle">
<field name="name">ORIGINAL</field>
<element name="bitstreams">
<element name="bitstream">
<field name="name">BARÓ TD TDX.pdf</field>
<field name="originalName">BARÓ TD TDX.pdf</field>
<field name="description">Tesi Doctoral</field>
<field name="format">application/pdf</field>
<field name="size">6523879</field>
<field name="url">https://www.tdx.cat/bitstream/10803/690866/1/BAR%c3%93%20TD%20TDX.pdf</field>
<field name="checksum">581209ee6dcaef8a88865409addac1bd</field>
<field name="checksumAlgorithm">MD5</field>
<field name="sid">1</field>
<field name="drm">open access</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="bundle">
<field name="name">CC-LICENSE</field>
<element name="bitstreams">
<element name="bitstream">
<field name="name">license_rdf</field>
<field name="originalName">license_rdf</field>
<field name="format">application/rdf+xml; charset=utf-8</field>
<field name="size">1031</field>
<field name="url">https://www.tdx.cat/bitstream/10803/690866/2/license_rdf</field>
<field name="checksum">934f4ca17e109e0a05eaeaba504d7ce4</field>
<field name="checksumAlgorithm">MD5</field>
<field name="sid">2</field>
<field name="drm">open access</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="bundle">
<field name="name">TEXT</field>
<element name="bitstreams">
<element name="bitstream">
<field name="name">BARÓ TD TDX.pdf.txt</field>
<field name="originalName">BARÓ TD TDX.pdf.txt</field>
<field name="description">Extracted text</field>
<field name="format">text/plain</field>
<field name="size">678341</field>
<field name="url">https://www.tdx.cat/bitstream/10803/690866/3/BAR%c3%93%20TD%20TDX.pdf.txt</field>
<field name="checksum">2d7f334a5424005eec22363bb1936c46</field>
<field name="checksumAlgorithm">MD5</field>
<field name="sid">3</field>
<field name="drm">open access</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="bundle">
<field name="name">MEDIA_DOCUMENT</field>
<element name="bitstreams">
<element name="bitstream">
<field name="name">BARÓ TD TDX.pdf.xml</field>
<field name="originalName">BARÓ TD TDX.pdf.xml</field>
<field name="description">Document Consulta</field>
<field name="format">text/xml</field>
<field name="size">107</field>
<field name="url">https://www.tdx.cat/bitstream/10803/690866/4/BAR%c3%93%20TD%20TDX.pdf.xml</field>
<field name="checksum">f837de2100848c66d7e846721a5c977f</field>
<field name="checksumAlgorithm">MD5</field>
<field name="sid">4</field>
<field name="drm">open access</field>
</element>
</element>
</element>
</element>
<element name="others">
<field name="handle">10803/690866</field>
<field name="identifier">oai:www.tdx.cat:10803/690866</field>
<field name="lastModifyDate">2024-05-13 18:45:06.49</field>
<field name="drm">open access</field>
</element>
<element name="repository">
<field name="name">TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</field>
<field name="mail">pir@csuc.cat</field>
</element>
</metadata>