<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<oai_dc:dc schemaLocation="http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd">
<dc:title>Proposta d’un marc conceptual per a modelar l’aprenentatge organitzatiu i la creació de coneixement. Una aplicació en organitzacions d’ensenyament superior</dc:title>
<dc:creator>Fortó-Areny, Josep</dc:creator>
<dc:contributor>Rodríguez Antón, José Miguel</dc:contributor>
<dc:contributor>Rubio Andrada, Luis</dc:contributor>
<dc:subject>Organització que aprèn</dc:subject>
<dc:subject>Aprenentatge organitzatiu</dc:subject>
<dc:subject>Estocs d’aprenentatge</dc:subject>
<dc:subject>Fluxos d’aprenentatge</dc:subject>
<dc:subject>Creació i gestió del coneixement</dc:subject>
<dc:subject>Organizational learning</dc:subject>
<dc:subject>Learning organization</dc:subject>
<dc:subject>Learning stocks</dc:subject>
<dc:subject>Learning flows</dc:subject>
<dc:subject>Creation and knowledge management</dc:subject>
<dc:subject>Organització d'empreses</dc:subject>
<dc:subject>334</dc:subject>
<dc:subject>378</dc:subject>
<dc:description>En l’entorn organitzatiu actual, el coneixement ha esdevingut un actiu estratègic essencial. En conseqüència, l’aprenentatge organitzatiu s’ha convertit en una exigència per a qualsevol organització que vulgui generar el coneixement i les habilitats necessàries per poder assolir avantatges competitius sostenibles. Les institucions d’ensenyament superior no estan al marge d’aquesta realitat. Aquestes organitzacions també estan exposades a nivells creixents de competència i han d’adaptar-se, amb molta rapidesa, als constants canvis de la societat per poder donar resposta a les necessitats dels estudiants. És per aquest motiu que, en aquest sector, l’aprenentatge organitzatiu i la creació de coneixement també s’han convertit en elements clau. L’objectiu d’aquest treball és aprofundir en l’anàlisi del procés d’aprenentatge organitzatiu en el sector universitari. Per això, es dissenya una proposta de marc conceptual que permeti modelar el procés d’aprenentatge organitzatiu i de creació de coneixement d’una organització, posant de manifest els constructes que hi intervenen, així com la manera com es relacionen i s’influencien entre si. La metodologia utilitzada és de tipus quantitatiu. Per desenvolupar la part empírica, es recullen les dades a partir d’un qüestionari estructurat que s’aplica a dues mostres formades per personal docent investigador i d’administració i serveis de tres universitats distintes. D’altra banda, per realitzar l’anàlisi de dades, s’utilitzen tècniques estadístiques multivariants com l’anàlisi factorial i un model d’equacions estructurals basat en la variància mitjançant PLS (PLS-SEM). Els resultats obtinguts confirmen que les institucions d’ensenyament superior estudiades són organitzacions que aprenen. També s’obté evidència empírica que aquest aprenentatge es desenvolupa a nivell individual, grupal i organitzatiu i que, a més, existeix una influència significativa entre aquests tres nivells ontològics d’aprenentatge. Així mateix, també és destacable la influència significativa que tenen els estocs inicials d’aprenentatge i alguns factors com ara el lideratge i l’estructura organitzativa, la cultura organitzativa i el treball en equip i l’obertura a l’entorn i la millora contínua sobre l’aprenentatge organitzatiu. Malgrat les limitacions d’aquest estudi, els resultats obtinguts poden contribuir a la millora de la gestió de les organitzacions universitàries gràcies a l’aplicació de polítiques que promoguin l’aprenentatge organitzatiu.</dc:description>
<dc:description>In the current organizational environment, knowledge has become a key strategic asset. Consequently, organizational learning has become a requirement for any organization that wants to build the necessary knowledge and skills to achieve sustainable competitive advantages. The higher education institutions are not out of this reality. These organizations are also exposed to increasing competition levels and they have to rapidly adapt, to the society constant changes to respond to the student’s needs. This is the reason why, organizational learning and knowledge creation have also become key elements for this sector. The purpose of this study is to deepen the analysis of the organizational learning process in the university sector. Therefore, we designed a proposal for a conceptual framework to model the process of organizational learning and knowledge creation of an organization. We highlighted the constructs involved in such process and how they interact and influence each other. The used methodology is quantitative. We collected data using a structured questionnaire that we applied to two samples, consisting of faculty and administrative staff of three different universities. Moreover, we performed the data analysis using multivariate statistical techniques such as factor analysis and structural equation model based on the variance using PLS (PLS-SEM). The results confirm that higher education institutions studied are learning organizations. Moreover, we obtained empirical evidence that learning takes place at the individual, group and organizational level and, in addition, that there is significant influence between these three ontological levels of learning. Likewise, it is important to remark the significative influence of initial learning stocks and of some factors such as leadership and organizational structure, organizational culture and teamwork and openness to the environment and continuous improvement on organizational learning. Despite the limitations of this study, the obtained results can help to improve the management of university organizations, thanks to the implementation of policies that promote organizational learning.</dc:description>
<dc:date>2017-03-02T18:26:00Z</dc:date>
<dc:date>2017-03-02T18:26:00Z</dc:date>
<dc:date>2017-02-24</dc:date>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</dc:type>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/publishedVersion</dc:type>
<dc:identifier>http://hdl.handle.net/10803/400882</dc:identifier>
<dc:identifier>TD-039-100007/201610</dc:identifier>
<dc:language>cat</dc:language>
<dc:rights>L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/</dc:rights>
<dc:rights>info:eu-repo/semantics/openAccess</dc:rights>
<dc:format>404 p.</dc:format>
<dc:format>application/pdf</dc:format>
<dc:format>application/pdf</dc:format>
<dc:publisher>Universitat d'Andorra</dc:publisher>
<dc:source>TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</dc:source>
</oai_dc:dc>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<dim:dim schemaLocation="http://www.dspace.org/xmlns/dspace/dim http://www.dspace.org/schema/dim.xsd">
<dim:field authority="95cda751-fe25-4998-bf8d-d33976cecd59" confidence="600" element="contributor" mdschema="dc" qualifier="author">Fortó-Areny, Josep</dim:field>
<dim:field element="contributor" lang="en_US" mdschema="dc" qualifier="authoremail">jforto@uda.ad</dim:field>
<dim:field element="contributor" lang="en_US" mdschema="dc" qualifier="authoremailshow">true</dim:field>
<dim:field authority="7a1aea4b-9d3e-471d-9554-ce250e65e599" element="contributor" mdschema="dc" qualifier="director">Rodríguez Antón, José Miguel</dim:field>
<dim:field authority="7978ad88-e5ea-4b92-82e5-2c581f2d19aa" element="contributor" mdschema="dc" qualifier="director">Rubio Andrada, Luis</dim:field>
<dim:field element="contributor" lang="en_US" mdschema="dc" qualifier="authorsendemail">true</dim:field>
<dim:field element="date" mdschema="dc" qualifier="accessioned">2017-03-02T18:26:00Z</dim:field>
<dim:field element="date" mdschema="dc" qualifier="available">2017-03-02T18:26:00Z</dim:field>
<dim:field element="date" mdschema="dc" qualifier="issued">2017-02-24</dim:field>
<dim:field element="identifier" mdschema="dc" qualifier="uri">http://hdl.handle.net/10803/400882</dim:field>
<dim:field element="identifier" lang="en_US" mdschema="dc" qualifier="dl">TD-039-100007/201610</dim:field>
<dim:field element="description" lang="en_US" mdschema="dc" qualifier="abstract">En l’entorn organitzatiu actual, el coneixement ha esdevingut un actiu estratègic essencial. En conseqüència, l’aprenentatge organitzatiu s’ha convertit en una exigència per a qualsevol organització que vulgui generar el coneixement i les habilitats necessàries per poder assolir avantatges competitius sostenibles. Les institucions d’ensenyament superior no estan al marge d’aquesta realitat. Aquestes organitzacions també estan exposades a nivells creixents de competència i han d’adaptar-se, amb molta rapidesa, als constants canvis de la societat per poder donar resposta a les necessitats dels estudiants. És per aquest motiu que, en aquest sector, l’aprenentatge organitzatiu i la creació de coneixement també s’han convertit en elements clau. L’objectiu d’aquest treball és aprofundir en l’anàlisi del procés d’aprenentatge organitzatiu en el sector universitari. Per això, es dissenya una proposta de marc conceptual que permeti modelar el procés d’aprenentatge organitzatiu i de creació de coneixement d’una organització, posant de manifest els constructes que hi intervenen, així com la manera com es relacionen i s’influencien entre si. La metodologia utilitzada és de tipus quantitatiu. Per desenvolupar la part empírica, es recullen les dades a partir d’un qüestionari estructurat que s’aplica a dues mostres formades per personal docent investigador i d’administració i serveis de tres universitats distintes. D’altra banda, per realitzar l’anàlisi de dades, s’utilitzen tècniques estadístiques multivariants com l’anàlisi factorial i un model d’equacions estructurals basat en la variància mitjançant PLS (PLS-SEM). Els resultats obtinguts confirmen que les institucions d’ensenyament superior estudiades són organitzacions que aprenen. També s’obté evidència empírica que aquest aprenentatge es desenvolupa a nivell individual, grupal i organitzatiu i que, a més, existeix una influència significativa entre aquests tres nivells ontològics d’aprenentatge. Així mateix, també és destacable la influència significativa que tenen els estocs inicials d’aprenentatge i alguns factors com ara el lideratge i l’estructura organitzativa, la cultura organitzativa i el treball en equip i l’obertura a l’entorn i la millora contínua sobre l’aprenentatge organitzatiu. Malgrat les limitacions d’aquest estudi, els resultats obtinguts poden contribuir a la millora de la gestió de les organitzacions universitàries gràcies a l’aplicació de polítiques que promoguin l’aprenentatge organitzatiu.</dim:field>
<dim:field element="description" lang="en_US" mdschema="dc" qualifier="abstract">In the current organizational environment, knowledge has become a key strategic asset. Consequently, organizational learning has become a requirement for any organization that wants to build the necessary knowledge and skills to achieve sustainable competitive advantages. The higher education institutions are not out of this reality. These organizations are also exposed to increasing competition levels and they have to rapidly adapt, to the society constant changes to respond to the student’s needs. This is the reason why, organizational learning and knowledge creation have also become key elements for this sector. The purpose of this study is to deepen the analysis of the organizational learning process in the university sector. Therefore, we designed a proposal for a conceptual framework to model the process of organizational learning and knowledge creation of an organization. We highlighted the constructs involved in such process and how they interact and influence each other. The used methodology is quantitative. We collected data using a structured questionnaire that we applied to two samples, consisting of faculty and administrative staff of three different universities. Moreover, we performed the data analysis using multivariate statistical techniques such as factor analysis and structural equation model based on the variance using PLS (PLS-SEM). The results confirm that higher education institutions studied are learning organizations. Moreover, we obtained empirical evidence that learning takes place at the individual, group and organizational level and, in addition, that there is significant influence between these three ontological levels of learning. Likewise, it is important to remark the significative influence of initial learning stocks and of some factors such as leadership and organizational structure, organizational culture and teamwork and openness to the environment and continuous improvement on organizational learning. Despite the limitations of this study, the obtained results can help to improve the management of university organizations, thanks to the implementation of policies that promote organizational learning.</dim:field>
<dim:field element="format" lang="en_US" mdschema="dc" qualifier="extent">404 p.</dim:field>
<dim:field element="format" mdschema="dc" qualifier="mimetype">application/pdf</dim:field>
<dim:field element="language" lang="en_US" mdschema="dc" qualifier="iso">cat</dim:field>
<dim:field element="publisher" mdschema="dc">Universitat d'Andorra</dim:field>
<dim:field element="rights" mdschema="dc" qualifier="license">L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/</dim:field>
<dim:field element="rights" mdschema="dc" qualifier="accessLevel">info:eu-repo/semantics/openAccess</dim:field>
<dim:field element="source" mdschema="dc">TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="en_US" mdschema="dc">Organització que aprèn</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="en_US" mdschema="dc">Aprenentatge organitzatiu</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="en_US" mdschema="dc">Estocs d’aprenentatge</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="en_US" mdschema="dc">Fluxos d’aprenentatge</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="en_US" mdschema="dc">Creació i gestió del coneixement</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="en_US" mdschema="dc">Organizational learning</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="en_US" mdschema="dc">Learning organization</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="en_US" mdschema="dc">Learning stocks</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="en_US" mdschema="dc">Learning flows</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="en_US" mdschema="dc">Creation and knowledge management</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="en_US" mdschema="dc" qualifier="other">Organització d'empreses</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="en_US" mdschema="dc" qualifier="udc">334</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="en_US" mdschema="dc" qualifier="udc">378</dim:field>
<dim:field element="title" lang="en_US" mdschema="dc">Proposta d’un marc conceptual per a modelar l’aprenentatge organitzatiu i la creació de coneixement. Una aplicació en organitzacions d’ensenyament superior</dim:field>
<dim:field element="type" mdschema="dc">info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</dim:field>
<dim:field element="type" mdschema="dc">info:eu-repo/semantics/publishedVersion</dim:field>
<dim:field element="embargo" lang="en_US" mdschema="dc" qualifier="terms">cap</dim:field>
</dim:dim>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<thesis schemaLocation="http://www.ndltd.org/standards/metadata/etdms/1.0/ http://www.ndltd.org/standards/metadata/etdms/1.0/etdms.xsd">
<title>Proposta d’un marc conceptual per a modelar l’aprenentatge organitzatiu i la creació de coneixement. Una aplicació en organitzacions d’ensenyament superior</title>
<creator>Fortó-Areny, Josep</creator>
<contributor>jforto@uda.ad</contributor>
<contributor>true</contributor>
<contributor>Rodríguez Antón, José Miguel</contributor>
<contributor>Rubio Andrada, Luis</contributor>
<contributor>true</contributor>
<subject>Organització que aprèn</subject>
<subject>Aprenentatge organitzatiu</subject>
<subject>Estocs d’aprenentatge</subject>
<subject>Fluxos d’aprenentatge</subject>
<subject>Creació i gestió del coneixement</subject>
<subject>Organizational learning</subject>
<subject>Learning organization</subject>
<subject>Learning stocks</subject>
<subject>Learning flows</subject>
<subject>Creation and knowledge management</subject>
<description>En l’entorn organitzatiu actual, el coneixement ha esdevingut un actiu estratègic essencial. En conseqüència, l’aprenentatge organitzatiu s’ha convertit en una exigència per a qualsevol organització que vulgui generar el coneixement i les habilitats necessàries per poder assolir avantatges competitius sostenibles. Les institucions d’ensenyament superior no estan al marge d’aquesta realitat. Aquestes organitzacions també estan exposades a nivells creixents de competència i han d’adaptar-se, amb molta rapidesa, als constants canvis de la societat per poder donar resposta a les necessitats dels estudiants. És per aquest motiu que, en aquest sector, l’aprenentatge organitzatiu i la creació de coneixement també s’han convertit en elements clau. L’objectiu d’aquest treball és aprofundir en l’anàlisi del procés d’aprenentatge organitzatiu en el sector universitari. Per això, es dissenya una proposta de marc conceptual que permeti modelar el procés d’aprenentatge organitzatiu i de creació de coneixement d’una organització, posant de manifest els constructes que hi intervenen, així com la manera com es relacionen i s’influencien entre si. La metodologia utilitzada és de tipus quantitatiu. Per desenvolupar la part empírica, es recullen les dades a partir d’un qüestionari estructurat que s’aplica a dues mostres formades per personal docent investigador i d’administració i serveis de tres universitats distintes. D’altra banda, per realitzar l’anàlisi de dades, s’utilitzen tècniques estadístiques multivariants com l’anàlisi factorial i un model d’equacions estructurals basat en la variància mitjançant PLS (PLS-SEM). Els resultats obtinguts confirmen que les institucions d’ensenyament superior estudiades són organitzacions que aprenen. També s’obté evidència empírica que aquest aprenentatge es desenvolupa a nivell individual, grupal i organitzatiu i que, a més, existeix una influència significativa entre aquests tres nivells ontològics d’aprenentatge. Així mateix, també és destacable la influència significativa que tenen els estocs inicials d’aprenentatge i alguns factors com ara el lideratge i l’estructura organitzativa, la cultura organitzativa i el treball en equip i l’obertura a l’entorn i la millora contínua sobre l’aprenentatge organitzatiu. Malgrat les limitacions d’aquest estudi, els resultats obtinguts poden contribuir a la millora de la gestió de les organitzacions universitàries gràcies a l’aplicació de polítiques que promoguin l’aprenentatge organitzatiu.</description>
<description>In the current organizational environment, knowledge has become a key strategic asset. Consequently, organizational learning has become a requirement for any organization that wants to build the necessary knowledge and skills to achieve sustainable competitive advantages. The higher education institutions are not out of this reality. These organizations are also exposed to increasing competition levels and they have to rapidly adapt, to the society constant changes to respond to the student’s needs. This is the reason why, organizational learning and knowledge creation have also become key elements for this sector. The purpose of this study is to deepen the analysis of the organizational learning process in the university sector. Therefore, we designed a proposal for a conceptual framework to model the process of organizational learning and knowledge creation of an organization. We highlighted the constructs involved in such process and how they interact and influence each other. The used methodology is quantitative. We collected data using a structured questionnaire that we applied to two samples, consisting of faculty and administrative staff of three different universities. Moreover, we performed the data analysis using multivariate statistical techniques such as factor analysis and structural equation model based on the variance using PLS (PLS-SEM). The results confirm that higher education institutions studied are learning organizations. Moreover, we obtained empirical evidence that learning takes place at the individual, group and organizational level and, in addition, that there is significant influence between these three ontological levels of learning. Likewise, it is important to remark the significative influence of initial learning stocks and of some factors such as leadership and organizational structure, organizational culture and teamwork and openness to the environment and continuous improvement on organizational learning. Despite the limitations of this study, the obtained results can help to improve the management of university organizations, thanks to the implementation of policies that promote organizational learning.</description>
<date>2017-03-02</date>
<date>2017-03-02</date>
<date>2017-02-24</date>
<type>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</type>
<type>info:eu-repo/semantics/publishedVersion</type>
<identifier>http://hdl.handle.net/10803/400882</identifier>
<identifier>TD-039-100007/201610</identifier>
<language>cat</language>
<rights>L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/</rights>
<rights>info:eu-repo/semantics/openAccess</rights>
<publisher>Universitat d'Andorra</publisher>
<source>TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</source>
</thesis>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<record schemaLocation="http://www.loc.gov/MARC21/slim http://www.loc.gov/standards/marcxml/schema/MARC21slim.xsd">
<leader>00925njm 22002777a 4500</leader>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="042">
<subfield code="a">dc</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="720">
<subfield code="a">Fortó-Areny, Josep</subfield>
<subfield code="e">author</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="260">
<subfield code="c">2017-02-24</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="520">
<subfield code="a">En l’entorn organitzatiu actual, el coneixement ha esdevingut un actiu estratègic essencial. En conseqüència, l’aprenentatge organitzatiu s’ha convertit en una exigència per a qualsevol organització que vulgui generar el coneixement i les habilitats necessàries per poder assolir avantatges competitius sostenibles. Les institucions d’ensenyament superior no estan al marge d’aquesta realitat. Aquestes organitzacions també estan exposades a nivells creixents de competència i han d’adaptar-se, amb molta rapidesa, als constants canvis de la societat per poder donar resposta a les necessitats dels estudiants. És per aquest motiu que, en aquest sector, l’aprenentatge organitzatiu i la creació de coneixement també s’han convertit en elements clau. L’objectiu d’aquest treball és aprofundir en l’anàlisi del procés d’aprenentatge organitzatiu en el sector universitari. Per això, es dissenya una proposta de marc conceptual que permeti modelar el procés d’aprenentatge organitzatiu i de creació de coneixement d’una organització, posant de manifest els constructes que hi intervenen, així com la manera com es relacionen i s’influencien entre si. La metodologia utilitzada és de tipus quantitatiu. Per desenvolupar la part empírica, es recullen les dades a partir d’un qüestionari estructurat que s’aplica a dues mostres formades per personal docent investigador i d’administració i serveis de tres universitats distintes. D’altra banda, per realitzar l’anàlisi de dades, s’utilitzen tècniques estadístiques multivariants com l’anàlisi factorial i un model d’equacions estructurals basat en la variància mitjançant PLS (PLS-SEM). Els resultats obtinguts confirmen que les institucions d’ensenyament superior estudiades són organitzacions que aprenen. També s’obté evidència empírica que aquest aprenentatge es desenvolupa a nivell individual, grupal i organitzatiu i que, a més, existeix una influència significativa entre aquests tres nivells ontològics d’aprenentatge. Així mateix, també és destacable la influència significativa que tenen els estocs inicials d’aprenentatge i alguns factors com ara el lideratge i l’estructura organitzativa, la cultura organitzativa i el treball en equip i l’obertura a l’entorn i la millora contínua sobre l’aprenentatge organitzatiu. Malgrat les limitacions d’aquest estudi, els resultats obtinguts poden contribuir a la millora de la gestió de les organitzacions universitàries gràcies a l’aplicació de polítiques que promoguin l’aprenentatge organitzatiu.</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="520">
<subfield code="a">In the current organizational environment, knowledge has become a key strategic asset. Consequently, organizational learning has become a requirement for any organization that wants to build the necessary knowledge and skills to achieve sustainable competitive advantages. The higher education institutions are not out of this reality. These organizations are also exposed to increasing competition levels and they have to rapidly adapt, to the society constant changes to respond to the student’s needs. This is the reason why, organizational learning and knowledge creation have also become key elements for this sector. The purpose of this study is to deepen the analysis of the organizational learning process in the university sector. Therefore, we designed a proposal for a conceptual framework to model the process of organizational learning and knowledge creation of an organization. We highlighted the constructs involved in such process and how they interact and influence each other. The used methodology is quantitative. We collected data using a structured questionnaire that we applied to two samples, consisting of faculty and administrative staff of three different universities. Moreover, we performed the data analysis using multivariate statistical techniques such as factor analysis and structural equation model based on the variance using PLS (PLS-SEM). The results confirm that higher education institutions studied are learning organizations. Moreover, we obtained empirical evidence that learning takes place at the individual, group and organizational level and, in addition, that there is significant influence between these three ontological levels of learning. Likewise, it is important to remark the significative influence of initial learning stocks and of some factors such as leadership and organizational structure, organizational culture and teamwork and openness to the environment and continuous improvement on organizational learning. Despite the limitations of this study, the obtained results can help to improve the management of university organizations, thanks to the implementation of policies that promote organizational learning.</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="8" ind2=" " tag="024">
<subfield code="a">http://hdl.handle.net/10803/400882</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="8" ind2=" " tag="024">
<subfield code="a">TD-039-100007/201610</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Organització que aprèn</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Aprenentatge organitzatiu</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Estocs d’aprenentatge</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Fluxos d’aprenentatge</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Creació i gestió del coneixement</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Organizational learning</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Learning organization</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Learning stocks</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Learning flows</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Creation and knowledge management</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="0" ind2="0" tag="245">
<subfield code="a">Proposta d’un marc conceptual per a modelar l’aprenentatge organitzatiu i la creació de coneixement. Una aplicació en organitzacions d’ensenyament superior</subfield>
</datafield>
</record>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<record schemaLocation="http://www.loc.gov/MARC21/slim http://www.loc.gov/standards/marcxml/schema/MARC21slim.xsd">
<leader>nam a 5i 4500</leader>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Organització que aprèn</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Aprenentatge organitzatiu</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Estocs d’aprenentatge</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Fluxos d’aprenentatge</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Creació i gestió del coneixement</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Organizational learning</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Learning organization</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Learning stocks</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Learning flows</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Creation and knowledge management</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="1" ind2="0" tag="245">
<subfield code="a">Proposta d’un marc conceptual per a modelar l’aprenentatge organitzatiu i la creació de coneixement. Una aplicació en organitzacions d’ensenyament superior</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2="1" tag="264">
<subfield code="a">:</subfield>
<subfield code="b">Universitat d'Andorra,</subfield>
<subfield code="c">2017</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="4" ind2="0" tag="856">
<subfield code="z">Accés lliure</subfield>
<subfield code="u">http://hdl.handle.net/10803/400882</subfield>
</datafield>
<controlfield tag="007">cr |||||||||||</controlfield>
<controlfield tag="008">AAMMDDs2017 sp ||||fsm||||0|| 0 cat|c</controlfield>
<datafield ind1="1" ind2=" " tag="100">
<subfield code="a">Fortó-Areny, Josep,</subfield>
<subfield code="e">autor</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="300">
<subfield code="a">1 recurs en línia (404 pàgines)</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2="4" tag="655">
<subfield code="a">Tesis i dissertacions electròniques</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="1" ind2=" " tag="700">
<subfield code="a">Rodríguez Antón, José Miguel,</subfield>
<subfield code="e">supervisor acadèmic</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="1" ind2=" " tag="700">
<subfield code="a">Rubio Andrada, Luis,</subfield>
<subfield code="e">supervisor acadèmic</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="0" ind2=" " tag="730">
<subfield code="a">TDX</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="520">
<subfield code="a">En l’entorn organitzatiu actual, el coneixement ha esdevingut un actiu estratègic essencial. En conseqüència, l’aprenentatge organitzatiu s’ha convertit en una exigència per a qualsevol organització que vulgui generar el coneixement i les habilitats necessàries per poder assolir avantatges competitius sostenibles. Les institucions d’ensenyament superior no estan al marge d’aquesta realitat. Aquestes organitzacions també estan exposades a nivells creixents de competència i han d’adaptar-se, amb molta rapidesa, als constants canvis de la societat per poder donar resposta a les necessitats dels estudiants. És per aquest motiu que, en aquest sector, l’aprenentatge organitzatiu i la creació de coneixement també s’han convertit en elements clau. L’objectiu d’aquest treball és aprofundir en l’anàlisi del procés d’aprenentatge organitzatiu en el sector universitari. Per això, es dissenya una proposta de marc conceptual que permeti modelar el procés d’aprenentatge organitzatiu i de creació de coneixement d’una organització, posant de manifest els constructes que hi intervenen, així com la manera com es relacionen i s’influencien entre si. La metodologia utilitzada és de tipus quantitatiu. Per desenvolupar la part empírica, es recullen les dades a partir d’un qüestionari estructurat que s’aplica a dues mostres formades per personal docent investigador i d’administració i serveis de tres universitats distintes. D’altra banda, per realitzar l’anàlisi de dades, s’utilitzen tècniques estadístiques multivariants com l’anàlisi factorial i un model d’equacions estructurals basat en la variància mitjançant PLS (PLS-SEM). Els resultats obtinguts confirmen que les institucions d’ensenyament superior estudiades són organitzacions que aprenen. També s’obté evidència empírica que aquest aprenentatge es desenvolupa a nivell individual, grupal i organitzatiu i que, a més, existeix una influència significativa entre aquests tres nivells ontològics d’aprenentatge. Així mateix, també és destacable la influència significativa que tenen els estocs inicials d’aprenentatge i alguns factors com ara el lideratge i l’estructura organitzativa, la cultura organitzativa i el treball en equip i l’obertura a l’entorn i la millora contínua sobre l’aprenentatge organitzatiu. Malgrat les limitacions d’aquest estudi, els resultats obtinguts poden contribuir a la millora de la gestió de les organitzacions universitàries gràcies a l’aplicació de polítiques que promoguin l’aprenentatge organitzatiu.</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="998">
<subfield code="a">u50</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="040">
<subfield code="a">ES-BaCBU</subfield>
<subfield code="b">cat</subfield>
<subfield code="e">rda</subfield>
<subfield code="c">ES-BaCBU</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="336">
<subfield code="a">text</subfield>
<subfield code="b">txt</subfield>
<subfield code="2">rdacontent</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="337">
<subfield code="a">informàtic</subfield>
<subfield code="b">c</subfield>
<subfield code="2">rdamedia</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="338">
<subfield code="a">recurs en línia</subfield>
<subfield code="b">cr</subfield>
<subfield code="2">rdacarrier</subfield>
</datafield>
</record>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<mets ID=" DSpace_ITEM_10803-400882" OBJID=" hdl:10803/400882" PROFILE="DSpace METS SIP Profile 1.0" TYPE="DSpace ITEM" schemaLocation="http://www.loc.gov/METS/ http://www.loc.gov/standards/mets/mets.xsd">
<metsHdr CREATEDATE="2024-09-05T18:38:15Z">
<agent ROLE="CUSTODIAN" TYPE="ORGANIZATION">
<name>TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</name>
</agent>
</metsHdr>
<dmdSec ID="DMD_10803_400882">
<mdWrap MDTYPE="MODS">
<xmlData schemaLocation="http://www.loc.gov/mods/v3 http://www.loc.gov/standards/mods/v3/mods-3-1.xsd">
<mods:mods schemaLocation="http://www.loc.gov/mods/v3 http://www.loc.gov/standards/mods/v3/mods-3-1.xsd">
<mods:name>
<mods:role>
<mods:roleTerm type="text">author</mods:roleTerm>
</mods:role>
<mods:namePart>Fortó-Areny, Josep</mods:namePart>
</mods:name>
<mods:name>
<mods:role>
<mods:roleTerm type="text">authoremail</mods:roleTerm>
</mods:role>
<mods:namePart>jforto@uda.ad</mods:namePart>
</mods:name>
<mods:name>
<mods:role>
<mods:roleTerm type="text">authoremailshow</mods:roleTerm>
</mods:role>
<mods:namePart>true</mods:namePart>
</mods:name>
<mods:name>
<mods:role>
<mods:roleTerm type="text">director</mods:roleTerm>
</mods:role>
<mods:namePart>Rodríguez Antón, José Miguel</mods:namePart>
</mods:name>
<mods:name>
<mods:role>
<mods:roleTerm type="text">director</mods:roleTerm>
</mods:role>
<mods:namePart>Rubio Andrada, Luis</mods:namePart>
</mods:name>
<mods:name>
<mods:role>
<mods:roleTerm type="text">authorsendemail</mods:roleTerm>
</mods:role>
<mods:namePart>true</mods:namePart>
</mods:name>
<mods:extension>
<mods:dateAccessioned encoding="iso8601">2017-03-02T18:26:00Z</mods:dateAccessioned>
</mods:extension>
<mods:extension>
<mods:dateAvailable encoding="iso8601">2017-03-02T18:26:00Z</mods:dateAvailable>
</mods:extension>
<mods:originInfo>
<mods:dateIssued encoding="iso8601">2017-02-24</mods:dateIssued>
</mods:originInfo>
<mods:identifier type="uri">http://hdl.handle.net/10803/400882</mods:identifier>
<mods:identifier type="dl">TD-039-100007/201610</mods:identifier>
<mods:abstract>En l’entorn organitzatiu actual, el coneixement ha esdevingut un actiu estratègic essencial. En conseqüència, l’aprenentatge organitzatiu s’ha convertit en una exigència per a qualsevol organització que vulgui generar el coneixement i les habilitats necessàries per poder assolir avantatges competitius sostenibles. Les institucions d’ensenyament superior no estan al marge d’aquesta realitat. Aquestes organitzacions també estan exposades a nivells creixents de competència i han d’adaptar-se, amb molta rapidesa, als constants canvis de la societat per poder donar resposta a les necessitats dels estudiants. És per aquest motiu que, en aquest sector, l’aprenentatge organitzatiu i la creació de coneixement també s’han convertit en elements clau. L’objectiu d’aquest treball és aprofundir en l’anàlisi del procés d’aprenentatge organitzatiu en el sector universitari. Per això, es dissenya una proposta de marc conceptual que permeti modelar el procés d’aprenentatge organitzatiu i de creació de coneixement d’una organització, posant de manifest els constructes que hi intervenen, així com la manera com es relacionen i s’influencien entre si. La metodologia utilitzada és de tipus quantitatiu. Per desenvolupar la part empírica, es recullen les dades a partir d’un qüestionari estructurat que s’aplica a dues mostres formades per personal docent investigador i d’administració i serveis de tres universitats distintes. D’altra banda, per realitzar l’anàlisi de dades, s’utilitzen tècniques estadístiques multivariants com l’anàlisi factorial i un model d’equacions estructurals basat en la variància mitjançant PLS (PLS-SEM). Els resultats obtinguts confirmen que les institucions d’ensenyament superior estudiades són organitzacions que aprenen. També s’obté evidència empírica que aquest aprenentatge es desenvolupa a nivell individual, grupal i organitzatiu i que, a més, existeix una influència significativa entre aquests tres nivells ontològics d’aprenentatge. Així mateix, també és destacable la influència significativa que tenen els estocs inicials d’aprenentatge i alguns factors com ara el lideratge i l’estructura organitzativa, la cultura organitzativa i el treball en equip i l’obertura a l’entorn i la millora contínua sobre l’aprenentatge organitzatiu. Malgrat les limitacions d’aquest estudi, els resultats obtinguts poden contribuir a la millora de la gestió de les organitzacions universitàries gràcies a l’aplicació de polítiques que promoguin l’aprenentatge organitzatiu.In the current organizational environment, knowledge has become a key strategic asset. Consequently, organizational learning has become a requirement for any organization that wants to build the necessary knowledge and skills to achieve sustainable competitive advantages. The higher education institutions are not out of this reality. These organizations are also exposed to increasing competition levels and they have to rapidly adapt, to the society constant changes to respond to the student’s needs. This is the reason why, organizational learning and knowledge creation have also become key elements for this sector. The purpose of this study is to deepen the analysis of the organizational learning process in the university sector. Therefore, we designed a proposal for a conceptual framework to model the process of organizational learning and knowledge creation of an organization. We highlighted the constructs involved in such process and how they interact and influence each other. The used methodology is quantitative. We collected data using a structured questionnaire that we applied to two samples, consisting of faculty and administrative staff of three different universities. Moreover, we performed the data analysis using multivariate statistical techniques such as factor analysis and structural equation model based on the variance using PLS (PLS-SEM). The results confirm that higher education institutions studied are learning organizations. Moreover, we obtained empirical evidence that learning takes place at the individual, group and organizational level and, in addition, that there is significant influence between these three ontological levels of learning. Likewise, it is important to remark the significative influence of initial learning stocks and of some factors such as leadership and organizational structure, organizational culture and teamwork and openness to the environment and continuous improvement on organizational learning. Despite the limitations of this study, the obtained results can help to improve the management of university organizations, thanks to the implementation of policies that promote organizational learning.</mods:abstract>
<mods:language>
<mods:languageTerm authority="rfc3066">cat</mods:languageTerm>
</mods:language>
<mods:subject>
<mods:topic>Organització que aprèn</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Aprenentatge organitzatiu</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Estocs d’aprenentatge</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Fluxos d’aprenentatge</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Creació i gestió del coneixement</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Organizational learning</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Learning organization</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Learning stocks</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Learning flows</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Creation and knowledge management</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:titleInfo>
<mods:title>Proposta d’un marc conceptual per a modelar l’aprenentatge organitzatiu i la creació de coneixement. Una aplicació en organitzacions d’ensenyament superior</mods:title>
</mods:titleInfo>
<mods:genre>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis info:eu-repo/semantics/publishedVersion</mods:genre>
</mods:mods>
</xmlData>
</mdWrap>
</dmdSec>
<amdSec ID="FO_10803_400882_1">
<techMD ID="TECH_O_10803_400882_1">
<mdWrap MDTYPE="PREMIS">
<xmlData schemaLocation="http://www.loc.gov/standards/premis http://www.loc.gov/standards/premis/PREMIS-v1-0.xsd">
<premis:premis>
<premis:object>
<premis:objectIdentifier>
<premis:objectIdentifierType>URL</premis:objectIdentifierType>
<premis:objectIdentifierValue>https://www.tdx.cat/bitstream/10803/400882/1/Tesi%20Fort%c3%b3_Areny%20Versi%c3%b3%20Final%20TDX.pdf</premis:objectIdentifierValue>
</premis:objectIdentifier>
<premis:objectCategory>File</premis:objectCategory>
<premis:objectCharacteristics>
<premis:fixity>
<premis:messageDigestAlgorithm>MD5</premis:messageDigestAlgorithm>
<premis:messageDigest>14512a8efc80818ba0fb5ff21e37676a</premis:messageDigest>
</premis:fixity>
<premis:size>5803947</premis:size>
<premis:format>
<premis:formatDesignation>
<premis:formatName>application/pdf</premis:formatName>
</premis:formatDesignation>
</premis:format>
</premis:objectCharacteristics>
<premis:originalName>Tesi Fortó_Areny Versió Final TDX.pdf</premis:originalName>
</premis:object>
</premis:premis>
</xmlData>
</mdWrap>
</techMD>
</amdSec>
<amdSec ID="FT_10803_400882_6">
<techMD ID="TECH_T_10803_400882_6">
<mdWrap MDTYPE="PREMIS">
<xmlData schemaLocation="http://www.loc.gov/standards/premis http://www.loc.gov/standards/premis/PREMIS-v1-0.xsd">
<premis:premis>
<premis:object>
<premis:objectIdentifier>
<premis:objectIdentifierType>URL</premis:objectIdentifierType>
<premis:objectIdentifierValue>https://www.tdx.cat/bitstream/10803/400882/6/Tesi%20Fort%c3%b3_Areny%20Versi%c3%b3%20Final%20TDX.pdf.txt</premis:objectIdentifierValue>
</premis:objectIdentifier>
<premis:objectCategory>File</premis:objectCategory>
<premis:objectCharacteristics>
<premis:fixity>
<premis:messageDigestAlgorithm>MD5</premis:messageDigestAlgorithm>
<premis:messageDigest>258f2a8e321c9aa7c10e037e9518e6ec</premis:messageDigest>
</premis:fixity>
<premis:size>632484</premis:size>
<premis:format>
<premis:formatDesignation>
<premis:formatName>text/plain</premis:formatName>
</premis:formatDesignation>
</premis:format>
</premis:objectCharacteristics>
<premis:originalName>Tesi Fortó_Areny Versió Final TDX.pdf.txt</premis:originalName>
</premis:object>
</premis:premis>
</xmlData>
</mdWrap>
</techMD>
</amdSec>
<fileSec>
<fileGrp USE="ORIGINAL">
<file ADMID="FO_10803_400882_1" CHECKSUM="14512a8efc80818ba0fb5ff21e37676a" CHECKSUMTYPE="MD5" GROUPID="GROUP_BITSTREAM_10803_400882_1" ID="BITSTREAM_ORIGINAL_10803_400882_1" MIMETYPE="application/pdf" SEQ="1" SIZE="5803947">
</file>
</fileGrp>
<fileGrp USE="TEXT">
<file ADMID="FT_10803_400882_6" CHECKSUM="258f2a8e321c9aa7c10e037e9518e6ec" CHECKSUMTYPE="MD5" GROUPID="GROUP_BITSTREAM_10803_400882_6" ID="BITSTREAM_TEXT_10803_400882_6" MIMETYPE="text/plain" SEQ="6" SIZE="632484">
</file>
</fileGrp>
</fileSec>
<structMap LABEL="DSpace Object" TYPE="LOGICAL">
<div ADMID="DMD_10803_400882" TYPE="DSpace Object Contents">
<div TYPE="DSpace BITSTREAM">
</div>
</div>
</structMap>
</mets>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<mods:mods schemaLocation="http://www.loc.gov/mods/v3 http://www.loc.gov/standards/mods/v3/mods-3-1.xsd">
<mods:name>
<mods:namePart>Fortó-Areny, Josep</mods:namePart>
</mods:name>
<mods:extension>
<mods:dateAvailable encoding="iso8601">2017-03-02T18:26:00Z</mods:dateAvailable>
</mods:extension>
<mods:extension>
<mods:dateAccessioned encoding="iso8601">2017-03-02T18:26:00Z</mods:dateAccessioned>
</mods:extension>
<mods:originInfo>
<mods:dateIssued encoding="iso8601">2017-02-24</mods:dateIssued>
</mods:originInfo>
<mods:identifier type="uri">http://hdl.handle.net/10803/400882</mods:identifier>
<mods:identifier type="dl">TD-039-100007/201610</mods:identifier>
<mods:abstract>En l’entorn organitzatiu actual, el coneixement ha esdevingut un actiu estratègic essencial. En conseqüència, l’aprenentatge organitzatiu s’ha convertit en una exigència per a qualsevol organització que vulgui generar el coneixement i les habilitats necessàries per poder assolir avantatges competitius sostenibles. Les institucions d’ensenyament superior no estan al marge d’aquesta realitat. Aquestes organitzacions també estan exposades a nivells creixents de competència i han d’adaptar-se, amb molta rapidesa, als constants canvis de la societat per poder donar resposta a les necessitats dels estudiants. És per aquest motiu que, en aquest sector, l’aprenentatge organitzatiu i la creació de coneixement també s’han convertit en elements clau. L’objectiu d’aquest treball és aprofundir en l’anàlisi del procés d’aprenentatge organitzatiu en el sector universitari. Per això, es dissenya una proposta de marc conceptual que permeti modelar el procés d’aprenentatge organitzatiu i de creació de coneixement d’una organització, posant de manifest els constructes que hi intervenen, així com la manera com es relacionen i s’influencien entre si. La metodologia utilitzada és de tipus quantitatiu. Per desenvolupar la part empírica, es recullen les dades a partir d’un qüestionari estructurat que s’aplica a dues mostres formades per personal docent investigador i d’administració i serveis de tres universitats distintes. D’altra banda, per realitzar l’anàlisi de dades, s’utilitzen tècniques estadístiques multivariants com l’anàlisi factorial i un model d’equacions estructurals basat en la variància mitjançant PLS (PLS-SEM). Els resultats obtinguts confirmen que les institucions d’ensenyament superior estudiades són organitzacions que aprenen. També s’obté evidència empírica que aquest aprenentatge es desenvolupa a nivell individual, grupal i organitzatiu i que, a més, existeix una influència significativa entre aquests tres nivells ontològics d’aprenentatge. Així mateix, també és destacable la influència significativa que tenen els estocs inicials d’aprenentatge i alguns factors com ara el lideratge i l’estructura organitzativa, la cultura organitzativa i el treball en equip i l’obertura a l’entorn i la millora contínua sobre l’aprenentatge organitzatiu. Malgrat les limitacions d’aquest estudi, els resultats obtinguts poden contribuir a la millora de la gestió de les organitzacions universitàries gràcies a l’aplicació de polítiques que promoguin l’aprenentatge organitzatiu.</mods:abstract>
<mods:abstract>In the current organizational environment, knowledge has become a key strategic asset. Consequently, organizational learning has become a requirement for any organization that wants to build the necessary knowledge and skills to achieve sustainable competitive advantages. The higher education institutions are not out of this reality. These organizations are also exposed to increasing competition levels and they have to rapidly adapt, to the society constant changes to respond to the student’s needs. This is the reason why, organizational learning and knowledge creation have also become key elements for this sector. The purpose of this study is to deepen the analysis of the organizational learning process in the university sector. Therefore, we designed a proposal for a conceptual framework to model the process of organizational learning and knowledge creation of an organization. We highlighted the constructs involved in such process and how they interact and influence each other. The used methodology is quantitative. We collected data using a structured questionnaire that we applied to two samples, consisting of faculty and administrative staff of three different universities. Moreover, we performed the data analysis using multivariate statistical techniques such as factor analysis and structural equation model based on the variance using PLS (PLS-SEM). The results confirm that higher education institutions studied are learning organizations. Moreover, we obtained empirical evidence that learning takes place at the individual, group and organizational level and, in addition, that there is significant influence between these three ontological levels of learning. Likewise, it is important to remark the significative influence of initial learning stocks and of some factors such as leadership and organizational structure, organizational culture and teamwork and openness to the environment and continuous improvement on organizational learning. Despite the limitations of this study, the obtained results can help to improve the management of university organizations, thanks to the implementation of policies that promote organizational learning.</mods:abstract>
<mods:language>
<mods:languageTerm>cat</mods:languageTerm>
</mods:language>
<mods:accessCondition type="useAndReproduction">L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/</mods:accessCondition>
<mods:accessCondition type="useAndReproduction">info:eu-repo/semantics/openAccess</mods:accessCondition>
<mods:subject>
<mods:topic>Organització que aprèn</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Aprenentatge organitzatiu</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Estocs d’aprenentatge</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Fluxos d’aprenentatge</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Creació i gestió del coneixement</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Organizational learning</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Learning organization</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Learning stocks</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Learning flows</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Creation and knowledge management</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:titleInfo>
<mods:title>Proposta d’un marc conceptual per a modelar l’aprenentatge organitzatiu i la creació de coneixement. Una aplicació en organitzacions d’ensenyament superior</mods:title>
</mods:titleInfo>
<mods:genre>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</mods:genre>
<mods:genre>info:eu-repo/semantics/publishedVersion</mods:genre>
</mods:mods>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<oaire:record schemaLocation="http://namespaceopenaire.eu/schema/oaire/">
<dc:title>Proposta d’un marc conceptual per a modelar l’aprenentatge organitzatiu i la creació de coneixement. Una aplicació en organitzacions d’ensenyament superior</dc:title>
<datacite:creator>
<datacite:creatorName>Fortó-Areny, Josep</datacite:creatorName>
</datacite:creator>
<datacite:contributor>jforto@uda.ad</datacite:contributor>
<datacite:contributor>true</datacite:contributor>
<datacite:contributor>Rodríguez Antón, José Miguel</datacite:contributor>
<datacite:contributor>Rubio Andrada, Luis</datacite:contributor>
<datacite:contributor>true</datacite:contributor>
<dc:subject>Organització que aprèn</dc:subject>
<dc:subject>Aprenentatge organitzatiu</dc:subject>
<dc:subject>Estocs d’aprenentatge</dc:subject>
<dc:subject>Fluxos d’aprenentatge</dc:subject>
<dc:subject>Creació i gestió del coneixement</dc:subject>
<dc:subject>Organizational learning</dc:subject>
<dc:subject>Learning organization</dc:subject>
<dc:subject>Learning stocks</dc:subject>
<dc:subject>Learning flows</dc:subject>
<dc:subject>Creation and knowledge management</dc:subject>
<dc:subject>Organització d'empreses</dc:subject>
<dc:subject>334</dc:subject>
<dc:subject>378</dc:subject>
<dc:description>En l’entorn organitzatiu actual, el coneixement ha esdevingut un actiu estratègic essencial. En conseqüència, l’aprenentatge organitzatiu s’ha convertit en una exigència per a qualsevol organització que vulgui generar el coneixement i les habilitats necessàries per poder assolir avantatges competitius sostenibles. Les institucions d’ensenyament superior no estan al marge d’aquesta realitat. Aquestes organitzacions també estan exposades a nivells creixents de competència i han d’adaptar-se, amb molta rapidesa, als constants canvis de la societat per poder donar resposta a les necessitats dels estudiants. És per aquest motiu que, en aquest sector, l’aprenentatge organitzatiu i la creació de coneixement també s’han convertit en elements clau. L’objectiu d’aquest treball és aprofundir en l’anàlisi del procés d’aprenentatge organitzatiu en el sector universitari. Per això, es dissenya una proposta de marc conceptual que permeti modelar el procés d’aprenentatge organitzatiu i de creació de coneixement d’una organització, posant de manifest els constructes que hi intervenen, així com la manera com es relacionen i s’influencien entre si. La metodologia utilitzada és de tipus quantitatiu. Per desenvolupar la part empírica, es recullen les dades a partir d’un qüestionari estructurat que s’aplica a dues mostres formades per personal docent investigador i d’administració i serveis de tres universitats distintes. D’altra banda, per realitzar l’anàlisi de dades, s’utilitzen tècniques estadístiques multivariants com l’anàlisi factorial i un model d’equacions estructurals basat en la variància mitjançant PLS (PLS-SEM). Els resultats obtinguts confirmen que les institucions d’ensenyament superior estudiades són organitzacions que aprenen. També s’obté evidència empírica que aquest aprenentatge es desenvolupa a nivell individual, grupal i organitzatiu i que, a més, existeix una influència significativa entre aquests tres nivells ontològics d’aprenentatge. Així mateix, també és destacable la influència significativa que tenen els estocs inicials d’aprenentatge i alguns factors com ara el lideratge i l’estructura organitzativa, la cultura organitzativa i el treball en equip i l’obertura a l’entorn i la millora contínua sobre l’aprenentatge organitzatiu. Malgrat les limitacions d’aquest estudi, els resultats obtinguts poden contribuir a la millora de la gestió de les organitzacions universitàries gràcies a l’aplicació de polítiques que promoguin l’aprenentatge organitzatiu.</dc:description>
<dc:description>In the current organizational environment, knowledge has become a key strategic asset. Consequently, organizational learning has become a requirement for any organization that wants to build the necessary knowledge and skills to achieve sustainable competitive advantages. The higher education institutions are not out of this reality. These organizations are also exposed to increasing competition levels and they have to rapidly adapt, to the society constant changes to respond to the student’s needs. This is the reason why, organizational learning and knowledge creation have also become key elements for this sector. The purpose of this study is to deepen the analysis of the organizational learning process in the university sector. Therefore, we designed a proposal for a conceptual framework to model the process of organizational learning and knowledge creation of an organization. We highlighted the constructs involved in such process and how they interact and influence each other. The used methodology is quantitative. We collected data using a structured questionnaire that we applied to two samples, consisting of faculty and administrative staff of three different universities. Moreover, we performed the data analysis using multivariate statistical techniques such as factor analysis and structural equation model based on the variance using PLS (PLS-SEM). The results confirm that higher education institutions studied are learning organizations. Moreover, we obtained empirical evidence that learning takes place at the individual, group and organizational level and, in addition, that there is significant influence between these three ontological levels of learning. Likewise, it is important to remark the significative influence of initial learning stocks and of some factors such as leadership and organizational structure, organizational culture and teamwork and openness to the environment and continuous improvement on organizational learning. Despite the limitations of this study, the obtained results can help to improve the management of university organizations, thanks to the implementation of policies that promote organizational learning.</dc:description>
<dc:date>2017-03-02T18:26:00Z</dc:date>
<dc:date>2017-03-02T18:26:00Z</dc:date>
<dc:date>2017-02-24</dc:date>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</dc:type>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/publishedVersion</dc:type>
<datacite:alternateIdentifier>http://hdl.handle.net/10803/400882</datacite:alternateIdentifier>
<datacite:alternateIdentifier>TD-039-100007/201610</datacite:alternateIdentifier>
<dc:language>cat</dc:language>
<dc:rights>L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/</dc:rights>
<dc:rights>info:eu-repo/semantics/openAccess</dc:rights>
<dc:format>404 p.</dc:format>
<dc:format>application/pdf</dc:format>
<dc:format>application/pdf</dc:format>
<dc:publisher>Universitat d'Andorra</dc:publisher>
<dc:source>TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</dc:source>
<oaire:file>https://www.tdx.cat/bitstream/10803/400882/1/Tesi%20Fort%c3%b3_Areny%20Versi%c3%b3%20Final%20TDX.pdf</oaire:file>
</oaire:record>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<atom:entry schemaLocation="http://www.w3.org/2005/Atom http://www.kbcafe.com/rss/atom.xsd.xml">
<atom:id>http://hdl.handle.net/10803/400882/ore.xml</atom:id>
<atom:published>2017-03-02T18:26:00Z</atom:published>
<atom:updated>2017-03-02T18:26:00Z</atom:updated>
<atom:source>
<atom:generator>TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</atom:generator>
</atom:source>
<atom:title>Proposta d’un marc conceptual per a modelar l’aprenentatge organitzatiu i la creació de coneixement. Una aplicació en organitzacions d’ensenyament superior</atom:title>
<atom:author>
<atom:name>Fortó-Areny, Josep</atom:name>
</atom:author>
<oreatom:triples>
<rdf:Description about="http://hdl.handle.net/10803/400882/ore.xml#atom">
<dcterms:modified>2017-03-02T18:26:00Z</dcterms:modified>
</rdf:Description>
<rdf:Description about="https://www.tdx.cat/bitstream/10803/400882/6/Tesi%20Fort%c3%b3_Areny%20Versi%c3%b3%20Final%20TDX.pdf.txt">
<dcterms:description>TEXT</dcterms:description>
</rdf:Description>
<rdf:Description about="https://www.tdx.cat/bitstream/10803/400882/1/Tesi%20Fort%c3%b3_Areny%20Versi%c3%b3%20Final%20TDX.pdf">
<dcterms:description>ORIGINAL</dcterms:description>
</rdf:Description>
<rdf:Description about="https://www.tdx.cat/bitstream/10803/400882/2/license_url">
<dcterms:description>CC-LICENSE</dcterms:description>
</rdf:Description>
<rdf:Description about="https://www.tdx.cat/bitstream/10803/400882/3/license_text">
<dcterms:description>CC-LICENSE</dcterms:description>
</rdf:Description>
<rdf:Description about="https://www.tdx.cat/bitstream/10803/400882/4/license_rdf">
<dcterms:description>CC-LICENSE</dcterms:description>
</rdf:Description>
<rdf:Description about="https://www.tdx.cat/bitstream/10803/400882/5/Tesi%20Fort%c3%b3_Areny%20Versi%c3%b3%20Final%20TDX.pdf.xml">
<dcterms:description>MEDIA_DOCUMENT</dcterms:description>
</rdf:Description>
</oreatom:triples>
</atom:entry>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<qdc:qualifieddc schemaLocation="http://purl.org/dc/elements/1.1/ http://dublincore.org/schemas/xmls/qdc/2006/01/06/dc.xsd http://purl.org/dc/terms/ http://dublincore.org/schemas/xmls/qdc/2006/01/06/dcterms.xsd http://dspace.org/qualifieddc/ http://www.ukoln.ac.uk/metadata/dcmi/xmlschema/qualifieddc.xsd">
<dc:title>Proposta d’un marc conceptual per a modelar l’aprenentatge organitzatiu i la creació de coneixement. Una aplicació en organitzacions d’ensenyament superior</dc:title>
<dc:creator>Fortó-Areny, Josep</dc:creator>
<dc:contributor>Rodríguez Antón, José Miguel</dc:contributor>
<dc:contributor>Rubio Andrada, Luis</dc:contributor>
<dc:subject>Organització que aprèn</dc:subject>
<dc:subject>Aprenentatge organitzatiu</dc:subject>
<dc:subject>Estocs d’aprenentatge</dc:subject>
<dc:subject>Fluxos d’aprenentatge</dc:subject>
<dc:subject>Creació i gestió del coneixement</dc:subject>
<dc:subject>Organizational learning</dc:subject>
<dc:subject>Learning organization</dc:subject>
<dc:subject>Learning stocks</dc:subject>
<dc:subject>Learning flows</dc:subject>
<dc:subject>Creation and knowledge management</dc:subject>
<dcterms:abstract>En l’entorn organitzatiu actual, el coneixement ha esdevingut un actiu estratègic essencial. En conseqüència, l’aprenentatge organitzatiu s’ha convertit en una exigència per a qualsevol organització que vulgui generar el coneixement i les habilitats necessàries per poder assolir avantatges competitius sostenibles. Les institucions d’ensenyament superior no estan al marge d’aquesta realitat. Aquestes organitzacions també estan exposades a nivells creixents de competència i han d’adaptar-se, amb molta rapidesa, als constants canvis de la societat per poder donar resposta a les necessitats dels estudiants. És per aquest motiu que, en aquest sector, l’aprenentatge organitzatiu i la creació de coneixement també s’han convertit en elements clau. L’objectiu d’aquest treball és aprofundir en l’anàlisi del procés d’aprenentatge organitzatiu en el sector universitari. Per això, es dissenya una proposta de marc conceptual que permeti modelar el procés d’aprenentatge organitzatiu i de creació de coneixement d’una organització, posant de manifest els constructes que hi intervenen, així com la manera com es relacionen i s’influencien entre si. La metodologia utilitzada és de tipus quantitatiu. Per desenvolupar la part empírica, es recullen les dades a partir d’un qüestionari estructurat que s’aplica a dues mostres formades per personal docent investigador i d’administració i serveis de tres universitats distintes. D’altra banda, per realitzar l’anàlisi de dades, s’utilitzen tècniques estadístiques multivariants com l’anàlisi factorial i un model d’equacions estructurals basat en la variància mitjançant PLS (PLS-SEM). Els resultats obtinguts confirmen que les institucions d’ensenyament superior estudiades són organitzacions que aprenen. També s’obté evidència empírica que aquest aprenentatge es desenvolupa a nivell individual, grupal i organitzatiu i que, a més, existeix una influència significativa entre aquests tres nivells ontològics d’aprenentatge. Així mateix, també és destacable la influència significativa que tenen els estocs inicials d’aprenentatge i alguns factors com ara el lideratge i l’estructura organitzativa, la cultura organitzativa i el treball en equip i l’obertura a l’entorn i la millora contínua sobre l’aprenentatge organitzatiu. Malgrat les limitacions d’aquest estudi, els resultats obtinguts poden contribuir a la millora de la gestió de les organitzacions universitàries gràcies a l’aplicació de polítiques que promoguin l’aprenentatge organitzatiu.</dcterms:abstract>
<dcterms:abstract>In the current organizational environment, knowledge has become a key strategic asset. Consequently, organizational learning has become a requirement for any organization that wants to build the necessary knowledge and skills to achieve sustainable competitive advantages. The higher education institutions are not out of this reality. These organizations are also exposed to increasing competition levels and they have to rapidly adapt, to the society constant changes to respond to the student’s needs. This is the reason why, organizational learning and knowledge creation have also become key elements for this sector. The purpose of this study is to deepen the analysis of the organizational learning process in the university sector. Therefore, we designed a proposal for a conceptual framework to model the process of organizational learning and knowledge creation of an organization. We highlighted the constructs involved in such process and how they interact and influence each other. The used methodology is quantitative. We collected data using a structured questionnaire that we applied to two samples, consisting of faculty and administrative staff of three different universities. Moreover, we performed the data analysis using multivariate statistical techniques such as factor analysis and structural equation model based on the variance using PLS (PLS-SEM). The results confirm that higher education institutions studied are learning organizations. Moreover, we obtained empirical evidence that learning takes place at the individual, group and organizational level and, in addition, that there is significant influence between these three ontological levels of learning. Likewise, it is important to remark the significative influence of initial learning stocks and of some factors such as leadership and organizational structure, organizational culture and teamwork and openness to the environment and continuous improvement on organizational learning. Despite the limitations of this study, the obtained results can help to improve the management of university organizations, thanks to the implementation of policies that promote organizational learning.</dcterms:abstract>
<dcterms:dateAccepted>2017-03-02T18:26:00Z</dcterms:dateAccepted>
<dcterms:available>2017-03-02T18:26:00Z</dcterms:available>
<dcterms:created>2017-03-02T18:26:00Z</dcterms:created>
<dcterms:issued>2017-02-24</dcterms:issued>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</dc:type>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/publishedVersion</dc:type>
<dc:identifier>http://hdl.handle.net/10803/400882</dc:identifier>
<dc:identifier>TD-039-100007/201610</dc:identifier>
<dc:language>cat</dc:language>
<dc:rights>L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/</dc:rights>
<dc:rights>info:eu-repo/semantics/openAccess</dc:rights>
<dc:publisher>Universitat d'Andorra</dc:publisher>
<dc:source>TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</dc:source>
</qdc:qualifieddc>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<rdf:RDF schemaLocation="http://www.openarchives.org/OAI/2.0/rdf/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/rdf.xsd">
<ow:Publication about="oai:www.tdx.cat:10803/400882">
<dc:title>Proposta d’un marc conceptual per a modelar l’aprenentatge organitzatiu i la creació de coneixement. Una aplicació en organitzacions d’ensenyament superior</dc:title>
<dc:creator>Fortó-Areny, Josep</dc:creator>
<dc:contributor>jforto@uda.ad</dc:contributor>
<dc:contributor>true</dc:contributor>
<dc:contributor>Rodríguez Antón, José Miguel</dc:contributor>
<dc:contributor>Rubio Andrada, Luis</dc:contributor>
<dc:contributor>true</dc:contributor>
<dc:subject>Organització que aprèn</dc:subject>
<dc:subject>Aprenentatge organitzatiu</dc:subject>
<dc:subject>Estocs d’aprenentatge</dc:subject>
<dc:subject>Fluxos d’aprenentatge</dc:subject>
<dc:subject>Creació i gestió del coneixement</dc:subject>
<dc:subject>Organizational learning</dc:subject>
<dc:subject>Learning organization</dc:subject>
<dc:subject>Learning stocks</dc:subject>
<dc:subject>Learning flows</dc:subject>
<dc:subject>Creation and knowledge management</dc:subject>
<dc:description>En l’entorn organitzatiu actual, el coneixement ha esdevingut un actiu estratègic essencial. En conseqüència, l’aprenentatge organitzatiu s’ha convertit en una exigència per a qualsevol organització que vulgui generar el coneixement i les habilitats necessàries per poder assolir avantatges competitius sostenibles. Les institucions d’ensenyament superior no estan al marge d’aquesta realitat. Aquestes organitzacions també estan exposades a nivells creixents de competència i han d’adaptar-se, amb molta rapidesa, als constants canvis de la societat per poder donar resposta a les necessitats dels estudiants. És per aquest motiu que, en aquest sector, l’aprenentatge organitzatiu i la creació de coneixement també s’han convertit en elements clau. L’objectiu d’aquest treball és aprofundir en l’anàlisi del procés d’aprenentatge organitzatiu en el sector universitari. Per això, es dissenya una proposta de marc conceptual que permeti modelar el procés d’aprenentatge organitzatiu i de creació de coneixement d’una organització, posant de manifest els constructes que hi intervenen, així com la manera com es relacionen i s’influencien entre si. La metodologia utilitzada és de tipus quantitatiu. Per desenvolupar la part empírica, es recullen les dades a partir d’un qüestionari estructurat que s’aplica a dues mostres formades per personal docent investigador i d’administració i serveis de tres universitats distintes. D’altra banda, per realitzar l’anàlisi de dades, s’utilitzen tècniques estadístiques multivariants com l’anàlisi factorial i un model d’equacions estructurals basat en la variància mitjançant PLS (PLS-SEM). Els resultats obtinguts confirmen que les institucions d’ensenyament superior estudiades són organitzacions que aprenen. També s’obté evidència empírica que aquest aprenentatge es desenvolupa a nivell individual, grupal i organitzatiu i que, a més, existeix una influència significativa entre aquests tres nivells ontològics d’aprenentatge. Així mateix, també és destacable la influència significativa que tenen els estocs inicials d’aprenentatge i alguns factors com ara el lideratge i l’estructura organitzativa, la cultura organitzativa i el treball en equip i l’obertura a l’entorn i la millora contínua sobre l’aprenentatge organitzatiu. Malgrat les limitacions d’aquest estudi, els resultats obtinguts poden contribuir a la millora de la gestió de les organitzacions universitàries gràcies a l’aplicació de polítiques que promoguin l’aprenentatge organitzatiu.</dc:description>
<dc:description>In the current organizational environment, knowledge has become a key strategic asset. Consequently, organizational learning has become a requirement for any organization that wants to build the necessary knowledge and skills to achieve sustainable competitive advantages. The higher education institutions are not out of this reality. These organizations are also exposed to increasing competition levels and they have to rapidly adapt, to the society constant changes to respond to the student’s needs. This is the reason why, organizational learning and knowledge creation have also become key elements for this sector. The purpose of this study is to deepen the analysis of the organizational learning process in the university sector. Therefore, we designed a proposal for a conceptual framework to model the process of organizational learning and knowledge creation of an organization. We highlighted the constructs involved in such process and how they interact and influence each other. The used methodology is quantitative. We collected data using a structured questionnaire that we applied to two samples, consisting of faculty and administrative staff of three different universities. Moreover, we performed the data analysis using multivariate statistical techniques such as factor analysis and structural equation model based on the variance using PLS (PLS-SEM). The results confirm that higher education institutions studied are learning organizations. Moreover, we obtained empirical evidence that learning takes place at the individual, group and organizational level and, in addition, that there is significant influence between these three ontological levels of learning. Likewise, it is important to remark the significative influence of initial learning stocks and of some factors such as leadership and organizational structure, organizational culture and teamwork and openness to the environment and continuous improvement on organizational learning. Despite the limitations of this study, the obtained results can help to improve the management of university organizations, thanks to the implementation of policies that promote organizational learning.</dc:description>
<dc:date>2017-03-02T18:26:00Z</dc:date>
<dc:date>2017-03-02T18:26:00Z</dc:date>
<dc:date>2017-02-24</dc:date>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</dc:type>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/publishedVersion</dc:type>
<dc:identifier>http://hdl.handle.net/10803/400882</dc:identifier>
<dc:identifier>TD-039-100007/201610</dc:identifier>
<dc:language>cat</dc:language>
<dc:rights>L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/</dc:rights>
<dc:rights>info:eu-repo/semantics/openAccess</dc:rights>
<dc:publisher>Universitat d'Andorra</dc:publisher>
<dc:source>TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</dc:source>
</ow:Publication>
</rdf:RDF>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<uketd_dc:uketddc schemaLocation="http://naca.central.cranfield.ac.uk/ethos-oai/2.0/ http://naca.central.cranfield.ac.uk/ethos-oai/2.0/uketd_dc.xsd">
<dc:title>Proposta d’un marc conceptual per a modelar l’aprenentatge organitzatiu i la creació de coneixement. Una aplicació en organitzacions d’ensenyament superior</dc:title>
<dc:creator>Fortó-Areny, Josep</dc:creator>
<dcterms:abstract>En l’entorn organitzatiu actual, el coneixement ha esdevingut un actiu estratègic essencial. En conseqüència, l’aprenentatge organitzatiu s’ha convertit en una exigència per a qualsevol organització que vulgui generar el coneixement i les habilitats necessàries per poder assolir avantatges competitius sostenibles. Les institucions d’ensenyament superior no estan al marge d’aquesta realitat. Aquestes organitzacions també estan exposades a nivells creixents de competència i han d’adaptar-se, amb molta rapidesa, als constants canvis de la societat per poder donar resposta a les necessitats dels estudiants. És per aquest motiu que, en aquest sector, l’aprenentatge organitzatiu i la creació de coneixement també s’han convertit en elements clau. L’objectiu d’aquest treball és aprofundir en l’anàlisi del procés d’aprenentatge organitzatiu en el sector universitari. Per això, es dissenya una proposta de marc conceptual que permeti modelar el procés d’aprenentatge organitzatiu i de creació de coneixement d’una organització, posant de manifest els constructes que hi intervenen, així com la manera com es relacionen i s’influencien entre si. La metodologia utilitzada és de tipus quantitatiu. Per desenvolupar la part empírica, es recullen les dades a partir d’un qüestionari estructurat que s’aplica a dues mostres formades per personal docent investigador i d’administració i serveis de tres universitats distintes. D’altra banda, per realitzar l’anàlisi de dades, s’utilitzen tècniques estadístiques multivariants com l’anàlisi factorial i un model d’equacions estructurals basat en la variància mitjançant PLS (PLS-SEM). Els resultats obtinguts confirmen que les institucions d’ensenyament superior estudiades són organitzacions que aprenen. També s’obté evidència empírica que aquest aprenentatge es desenvolupa a nivell individual, grupal i organitzatiu i que, a més, existeix una influència significativa entre aquests tres nivells ontològics d’aprenentatge. Així mateix, també és destacable la influència significativa que tenen els estocs inicials d’aprenentatge i alguns factors com ara el lideratge i l’estructura organitzativa, la cultura organitzativa i el treball en equip i l’obertura a l’entorn i la millora contínua sobre l’aprenentatge organitzatiu. Malgrat les limitacions d’aquest estudi, els resultats obtinguts poden contribuir a la millora de la gestió de les organitzacions universitàries gràcies a l’aplicació de polítiques que promoguin l’aprenentatge organitzatiu.</dcterms:abstract>
<dcterms:abstract>In the current organizational environment, knowledge has become a key strategic asset. Consequently, organizational learning has become a requirement for any organization that wants to build the necessary knowledge and skills to achieve sustainable competitive advantages. The higher education institutions are not out of this reality. These organizations are also exposed to increasing competition levels and they have to rapidly adapt, to the society constant changes to respond to the student’s needs. This is the reason why, organizational learning and knowledge creation have also become key elements for this sector. The purpose of this study is to deepen the analysis of the organizational learning process in the university sector. Therefore, we designed a proposal for a conceptual framework to model the process of organizational learning and knowledge creation of an organization. We highlighted the constructs involved in such process and how they interact and influence each other. The used methodology is quantitative. We collected data using a structured questionnaire that we applied to two samples, consisting of faculty and administrative staff of three different universities. Moreover, we performed the data analysis using multivariate statistical techniques such as factor analysis and structural equation model based on the variance using PLS (PLS-SEM). The results confirm that higher education institutions studied are learning organizations. Moreover, we obtained empirical evidence that learning takes place at the individual, group and organizational level and, in addition, that there is significant influence between these three ontological levels of learning. Likewise, it is important to remark the significative influence of initial learning stocks and of some factors such as leadership and organizational structure, organizational culture and teamwork and openness to the environment and continuous improvement on organizational learning. Despite the limitations of this study, the obtained results can help to improve the management of university organizations, thanks to the implementation of policies that promote organizational learning.</dcterms:abstract>
<uketdterms:institution>Universitat d'Andorra</uketdterms:institution>
<dcterms:issued>2017-02-24</dcterms:issued>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</dc:type>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/publishedVersion</dc:type>
<dc:language type="dcterms:ISO639-2">cat</dc:language>
<dcterms:isReferencedBy>http://hdl.handle.net/10803/400882</dcterms:isReferencedBy>
<dcterms:hasFormat>https://www.tdx.cat/bitstream/10803/400882/6/Tesi%20Fort%c3%b3_Areny%20Versi%c3%b3%20Final%20TDX.pdf.txt</dcterms:hasFormat>
<uketdterms:checksum type="uketdterms:MD5">258f2a8e321c9aa7c10e037e9518e6ec</uketdterms:checksum>
<dc:identifier type="dcterms:URI">https://www.tdx.cat/bitstream/10803/400882/1/Tesi%20Fort%c3%b3_Areny%20Versi%c3%b3%20Final%20TDX.pdf</dc:identifier>
<uketdterms:checksum type="uketdterms:MD5">14512a8efc80818ba0fb5ff21e37676a</uketdterms:checksum>
<uketdterms:embargodate>cap</uketdterms:embargodate>
<dc:subject>Organització que aprèn</dc:subject>
<dc:subject>Aprenentatge organitzatiu</dc:subject>
<dc:subject>Estocs d’aprenentatge</dc:subject>
<dc:subject>Fluxos d’aprenentatge</dc:subject>
<dc:subject>Creació i gestió del coneixement</dc:subject>
<dc:subject>Organizational learning</dc:subject>
<dc:subject>Learning organization</dc:subject>
<dc:subject>Learning stocks</dc:subject>
<dc:subject>Learning flows</dc:subject>
<dc:subject>Creation and knowledge management</dc:subject>
<dc:subject>Organització d'empreses</dc:subject>
</uketd_dc:uketddc>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<metadata schemaLocation="http://www.lyncode.com/xoai http://www.lyncode.com/xsd/xoai.xsd">
<element name="dc">
<element name="contributor">
<element name="author">
<element name="none">
<field name="value">Fortó-Areny, Josep</field>
<field name="authority">95cda751-fe25-4998-bf8d-d33976cecd59</field>
<field name="confidence">600</field>
<field name="orcid_id">0000-0002-7688-7264</field>
</element>
</element>
<element name="authoremail">
<element name="en_US">
<field name="value">jforto@uda.ad</field>
</element>
</element>
<element name="authoremailshow">
<element name="en_US">
<field name="value">true</field>
</element>
</element>
<element name="director">
<element name="none">
<field name="value">Rodríguez Antón, José Miguel</field>
<field name="authority">7a1aea4b-9d3e-471d-9554-ce250e65e599</field>
<field name="value">Rubio Andrada, Luis</field>
<field name="authority">7978ad88-e5ea-4b92-82e5-2c581f2d19aa</field>
</element>
</element>
<element name="authorsendemail">
<element name="en_US">
<field name="value">true</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="date">
<element name="accessioned">
<element name="none">
<field name="value">2017-03-02T18:26:00Z</field>
</element>
</element>
<element name="available">
<element name="none">
<field name="value">2017-03-02T18:26:00Z</field>
</element>
</element>
<element name="issued">
<element name="none">
<field name="value">2017-02-24</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="identifier">
<element name="uri">
<element name="none">
<field name="value">http://hdl.handle.net/10803/400882</field>
</element>
</element>
<element name="dl">
<element name="en_US">
<field name="value">TD-039-100007/201610</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="description">
<element name="abstract">
<element name="en_US">
<field name="value">En l’entorn organitzatiu actual, el coneixement ha esdevingut un actiu estratègic essencial. En conseqüència, l’aprenentatge organitzatiu s’ha convertit en una exigència per a qualsevol organització que vulgui generar el coneixement i les habilitats necessàries per poder assolir avantatges competitius sostenibles. Les institucions d’ensenyament superior no estan al marge d’aquesta realitat. Aquestes organitzacions també estan exposades a nivells creixents de competència i han d’adaptar-se, amb molta rapidesa, als constants canvis de la societat per poder donar resposta a les necessitats dels estudiants. És per aquest motiu que, en aquest sector, l’aprenentatge organitzatiu i la creació de coneixement també s’han convertit en elements clau. L’objectiu d’aquest treball és aprofundir en l’anàlisi del procés d’aprenentatge organitzatiu en el sector universitari. Per això, es dissenya una proposta de marc conceptual que permeti modelar el procés d’aprenentatge organitzatiu i de creació de coneixement d’una organització, posant de manifest els constructes que hi intervenen, així com la manera com es relacionen i s’influencien entre si. La metodologia utilitzada és de tipus quantitatiu. Per desenvolupar la part empírica, es recullen les dades a partir d’un qüestionari estructurat que s’aplica a dues mostres formades per personal docent investigador i d’administració i serveis de tres universitats distintes. D’altra banda, per realitzar l’anàlisi de dades, s’utilitzen tècniques estadístiques multivariants com l’anàlisi factorial i un model d’equacions estructurals basat en la variància mitjançant PLS (PLS-SEM). Els resultats obtinguts confirmen que les institucions d’ensenyament superior estudiades són organitzacions que aprenen. També s’obté evidència empírica que aquest aprenentatge es desenvolupa a nivell individual, grupal i organitzatiu i que, a més, existeix una influència significativa entre aquests tres nivells ontològics d’aprenentatge. Així mateix, també és destacable la influència significativa que tenen els estocs inicials d’aprenentatge i alguns factors com ara el lideratge i l’estructura organitzativa, la cultura organitzativa i el treball en equip i l’obertura a l’entorn i la millora contínua sobre l’aprenentatge organitzatiu. Malgrat les limitacions d’aquest estudi, els resultats obtinguts poden contribuir a la millora de la gestió de les organitzacions universitàries gràcies a l’aplicació de polítiques que promoguin l’aprenentatge organitzatiu.</field>
<field name="value">In the current organizational environment, knowledge has become a key strategic asset. Consequently, organizational learning has become a requirement for any organization that wants to build the necessary knowledge and skills to achieve sustainable competitive advantages. The higher education institutions are not out of this reality. These organizations are also exposed to increasing competition levels and they have to rapidly adapt, to the society constant changes to respond to the student’s needs. This is the reason why, organizational learning and knowledge creation have also become key elements for this sector. The purpose of this study is to deepen the analysis of the organizational learning process in the university sector. Therefore, we designed a proposal for a conceptual framework to model the process of organizational learning and knowledge creation of an organization. We highlighted the constructs involved in such process and how they interact and influence each other. The used methodology is quantitative. We collected data using a structured questionnaire that we applied to two samples, consisting of faculty and administrative staff of three different universities. Moreover, we performed the data analysis using multivariate statistical techniques such as factor analysis and structural equation model based on the variance using PLS (PLS-SEM). The results confirm that higher education institutions studied are learning organizations. Moreover, we obtained empirical evidence that learning takes place at the individual, group and organizational level and, in addition, that there is significant influence between these three ontological levels of learning. Likewise, it is important to remark the significative influence of initial learning stocks and of some factors such as leadership and organizational structure, organizational culture and teamwork and openness to the environment and continuous improvement on organizational learning. Despite the limitations of this study, the obtained results can help to improve the management of university organizations, thanks to the implementation of policies that promote organizational learning.</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="format">
<element name="extent">
<element name="en_US">
<field name="value">404 p.</field>
</element>
</element>
<element name="mimetype">
<element name="none">
<field name="value">application/pdf</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="language">
<element name="iso">
<element name="en_US">
<field name="value">cat</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="publisher">
<element name="none">
<field name="value">Universitat d'Andorra</field>
</element>
</element>
<element name="rights">
<element name="license">
<element name="none">
<field name="value">L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/</field>
</element>
</element>
<element name="accessLevel">
<element name="none">
<field name="value">info:eu-repo/semantics/openAccess</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="source">
<element name="none">
<field name="value">TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</field>
</element>
</element>
<element name="subject">
<element name="en_US">
<field name="value">Organització que aprèn</field>
<field name="value">Aprenentatge organitzatiu</field>
<field name="value">Estocs d’aprenentatge</field>
<field name="value">Fluxos d’aprenentatge</field>
<field name="value">Creació i gestió del coneixement</field>
<field name="value">Organizational learning</field>
<field name="value">Learning organization</field>
<field name="value">Learning stocks</field>
<field name="value">Learning flows</field>
<field name="value">Creation and knowledge management</field>
</element>
<element name="other">
<element name="en_US">
<field name="value">Organització d'empreses</field>
</element>
</element>
<element name="udc">
<element name="en_US">
<field name="value">334</field>
<field name="value">378</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="title">
<element name="en_US">
<field name="value">Proposta d’un marc conceptual per a modelar l’aprenentatge organitzatiu i la creació de coneixement. Una aplicació en organitzacions d’ensenyament superior</field>
</element>
</element>
<element name="type">
<element name="none">
<field name="value">info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</field>
<field name="value">info:eu-repo/semantics/publishedVersion</field>
</element>
</element>
<element name="embargo">
<element name="terms">
<element name="en_US">
<field name="value">cap</field>
</element>
</element>
</element>
</element>
<element name="bundles">
<element name="bundle">
<field name="name">TEXT</field>
<element name="bitstreams">
<element name="bitstream">
<field name="name">Tesi Fortó_Areny Versió Final TDX.pdf.txt</field>
<field name="originalName">Tesi Fortó_Areny Versió Final TDX.pdf.txt</field>
<field name="description">Extracted text</field>
<field name="format">text/plain</field>
<field name="size">632484</field>
<field name="url">https://www.tdx.cat/bitstream/10803/400882/6/Tesi%20Fort%c3%b3_Areny%20Versi%c3%b3%20Final%20TDX.pdf.txt</field>
<field name="checksum">258f2a8e321c9aa7c10e037e9518e6ec</field>
<field name="checksumAlgorithm">MD5</field>
<field name="sid">6</field>
<field name="drm">open access</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="bundle">
<field name="name">ORIGINAL</field>
<element name="bitstreams">
<element name="bitstream">
<field name="name">Tesi Fortó_Areny Versió Final TDX.pdf</field>
<field name="originalName">Tesi Fortó_Areny Versió Final TDX.pdf</field>
<field name="format">application/pdf</field>
<field name="size">5803947</field>
<field name="url">https://www.tdx.cat/bitstream/10803/400882/1/Tesi%20Fort%c3%b3_Areny%20Versi%c3%b3%20Final%20TDX.pdf</field>
<field name="checksum">14512a8efc80818ba0fb5ff21e37676a</field>
<field name="checksumAlgorithm">MD5</field>
<field name="sid">1</field>
<field name="drm">open access</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="bundle">
<field name="name">CC-LICENSE</field>
<element name="bitstreams">
<element name="bitstream">
<field name="name">license_url</field>
<field name="originalName">license_url</field>
<field name="format">text/plain; charset=utf-8</field>
<field name="size">43</field>
<field name="url">https://www.tdx.cat/bitstream/10803/400882/2/license_url</field>
<field name="checksum">321f3992dd3875151d8801b773ab32ed</field>
<field name="checksumAlgorithm">MD5</field>
<field name="sid">2</field>
<field name="drm">open access</field>
</element>
<element name="bitstream">
<field name="name">license_text</field>
<field name="originalName">license_text</field>
<field name="format">text/html; charset=utf-8</field>
<field name="size">0</field>
<field name="url">https://www.tdx.cat/bitstream/10803/400882/3/license_text</field>
<field name="checksum">d41d8cd98f00b204e9800998ecf8427e</field>
<field name="checksumAlgorithm">MD5</field>
<field name="sid">3</field>
<field name="drm">open access</field>
</element>
<element name="bitstream">
<field name="name">license_rdf</field>
<field name="originalName">license_rdf</field>
<field name="format">application/rdf+xml; charset=utf-8</field>
<field name="size">0</field>
<field name="url">https://www.tdx.cat/bitstream/10803/400882/4/license_rdf</field>
<field name="checksum">d41d8cd98f00b204e9800998ecf8427e</field>
<field name="checksumAlgorithm">MD5</field>
<field name="sid">4</field>
<field name="drm">open access</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="bundle">
<field name="name">MEDIA_DOCUMENT</field>
<element name="bitstreams">
<element name="bitstream">
<field name="name">Tesi Fortó_Areny Versió Final TDX.pdf.xml</field>
<field name="originalName">Tesi Fortó_Areny Versió Final TDX.pdf.xml</field>
<field name="description">Document Consulta</field>
<field name="format">text/xml</field>
<field name="size">105</field>
<field name="url">https://www.tdx.cat/bitstream/10803/400882/5/Tesi%20Fort%c3%b3_Areny%20Versi%c3%b3%20Final%20TDX.pdf.xml</field>
<field name="checksum">c547b2e62ad4550e9955e4427e8db870</field>
<field name="checksumAlgorithm">MD5</field>
<field name="sid">5</field>
<field name="drm">open access</field>
</element>
</element>
</element>
</element>
<element name="others">
<field name="handle">10803/400882</field>
<field name="identifier">oai:www.tdx.cat:10803/400882</field>
<field name="lastModifyDate">2023-09-19 10:31:09.919</field>
<field name="drm">open access</field>
</element>
<element name="repository">
<field name="name">TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</field>
<field name="mail">pir@csuc.cat</field>
</element>
</metadata>