<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<oai_dc:dc schemaLocation="http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd">
<dc:title>A Multimodal Approach to Metadiscourse as an Organizational Tool in Lectures</dc:title>
<dc:creator>Bernad-Mechó, Edgar</dc:creator>
<dc:contributor>Fortanet Gómez, Inmaculada</dc:contributor>
<dc:contributor>Universitat Jaume I. Escola de Doctorat</dc:contributor>
<dc:subject>Metadiscourse</dc:subject>
<dc:subject>Multimodality</dc:subject>
<dc:subject>Spoken discourse</dc:subject>
<dc:subject>Lectures</dc:subject>
<dc:subject>Lecturing styles</dc:subject>
<dc:subject>MMA-Video</dc:subject>
<dc:subject>Arts, Humanitats i Llengües</dc:subject>
<dc:subject>81</dc:subject>
<dc:description>This thesis explores the uses of organizational metadiscourse in lectures from a multimodal perspective, thus providing a holistic view of its use. Moreover, this study explores how the use of organizational metadiscourse, both at a linguistic and at non-verbal level, is influenced by the lecturing style chosen by the lecturers (conversational, rhetorical or reading styles).</dc:description>
<dc:description>Esta tesis explora los usos del metadiscurso organizativo en clases universitarias desde una perspectiva multimodal que permite obtener una visión holística del mismo. Además, se describe como el discurso organizativo es influenciado tanto a nivel lingüístico como a nivel no verbal por el estilo de enseñanza del profesorado (conversacional, retórico o lector).</dc:description>
<dc:description>Programa de Doctorat en Llengües Aplicades, Literatura i Traducció</dc:description>
<dc:date>2018-02-27T16:08:02Z</dc:date>
<dc:date>2018-02-27T16:08:02Z</dc:date>
<dc:date>2018-02-16</dc:date>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</dc:type>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/publishedVersion</dc:type>
<dc:identifier>http://hdl.handle.net/10803/461920</dc:identifier>
<dc:identifier>http://dx.doi.org/10.6035/14110.2018.189457</dc:identifier>
<dc:language>eng</dc:language>
<dc:rights>L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/</dc:rights>
<dc:rights>http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/</dc:rights>
<dc:rights>info:eu-repo/semantics/openAccess</dc:rights>
<dc:format>410 p.</dc:format>
<dc:format>application/pdf</dc:format>
<dc:format>application/pdf</dc:format>
<dc:publisher>Universitat Jaume I</dc:publisher>
<dc:source>TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</dc:source>
</oai_dc:dc>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<dim:dim schemaLocation="http://www.dspace.org/xmlns/dspace/dim http://www.dspace.org/schema/dim.xsd">
<dim:field element="contributor" mdschema="dc">Universitat Jaume I. Escola de Doctorat</dim:field>
<dim:field authority="cc1938a0-d566-41e4-9b5d-223eae242358" confidence="-1" element="contributor" mdschema="dc" qualifier="author">Bernad-Mechó, Edgar</dim:field>
<dim:field element="contributor" mdschema="dc" qualifier="authoremail">ebernad@uji.es</dim:field>
<dim:field element="contributor" mdschema="dc" qualifier="authoremailshow">false</dim:field>
<dim:field authority="c44e0d61-ce33-4f52-85eb-1e71f1db208b" confidence="-1" element="contributor" mdschema="dc" qualifier="director">Fortanet Gómez, Inmaculada</dim:field>
<dim:field element="contributor" mdschema="dc" qualifier="authorsendemail">true</dim:field>
<dim:field element="date" mdschema="dc" qualifier="accessioned">2018-02-27T16:08:02Z</dim:field>
<dim:field element="date" mdschema="dc" qualifier="available">2018-02-27T16:08:02Z</dim:field>
<dim:field element="date" mdschema="dc" qualifier="issued">2018-02-16</dim:field>
<dim:field element="identifier" mdschema="dc" qualifier="uri">http://hdl.handle.net/10803/461920</dim:field>
<dim:field element="identifier" mdschema="dc" qualifier="doi">http://dx.doi.org/10.6035/14110.2018.189457</dim:field>
<dim:field element="description" mdschema="dc" qualifier="abstract">This thesis explores the uses of organizational metadiscourse in lectures from a multimodal perspective, thus providing a holistic view of its use. Moreover, this study explores how the use of organizational metadiscourse, both at a linguistic and at non-verbal level, is influenced by the lecturing style chosen by the lecturers (conversational, rhetorical or reading styles).</dim:field>
<dim:field element="description" mdschema="dc" qualifier="abstract">Esta tesis explora los usos del metadiscurso organizativo en clases universitarias desde una perspectiva multimodal que permite obtener una visión holística del mismo. Además, se describe como el discurso organizativo es influenciado tanto a nivel lingüístico como a nivel no verbal por el estilo de enseñanza del profesorado (conversacional, retórico o lector).</dim:field>
<dim:field element="description" mdschema="dc" qualifier="degree">Programa de Doctorat en Llengües Aplicades, Literatura i Traducció</dim:field>
<dim:field element="format" mdschema="dc" qualifier="extent">410 p.</dim:field>
<dim:field element="format" mdschema="dc" qualifier="mimetype">application/pdf</dim:field>
<dim:field element="language" mdschema="dc" qualifier="iso">eng</dim:field>
<dim:field element="publisher" mdschema="dc">Universitat Jaume I</dim:field>
<dim:field element="rights" mdschema="dc" qualifier="license">L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/</dim:field>
<dim:field element="rights" lang="*" mdschema="dc" qualifier="uri">http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/</dim:field>
<dim:field element="rights" mdschema="dc" qualifier="accessLevel">info:eu-repo/semantics/openAccess</dim:field>
<dim:field element="source" mdschema="dc">TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</dim:field>
<dim:field element="subject" mdschema="dc">Metadiscourse</dim:field>
<dim:field element="subject" mdschema="dc">Multimodality</dim:field>
<dim:field element="subject" mdschema="dc">Spoken discourse</dim:field>
<dim:field element="subject" mdschema="dc">Lectures</dim:field>
<dim:field element="subject" mdschema="dc">Lecturing styles</dim:field>
<dim:field element="subject" mdschema="dc">MMA-Video</dim:field>
<dim:field element="subject" mdschema="dc" qualifier="other">Arts, Humanitats i Llengües</dim:field>
<dim:field element="subject" mdschema="dc" qualifier="udc">81</dim:field>
<dim:field element="title" mdschema="dc">A Multimodal Approach to Metadiscourse as an Organizational Tool in Lectures</dim:field>
<dim:field element="type" mdschema="dc">info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</dim:field>
<dim:field element="type" mdschema="dc">info:eu-repo/semantics/publishedVersion</dim:field>
<dim:field element="embargo" mdschema="dc" qualifier="terms">cap</dim:field>
</dim:dim>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<thesis schemaLocation="http://www.ndltd.org/standards/metadata/etdms/1.0/ http://www.ndltd.org/standards/metadata/etdms/1.0/etdms.xsd">
<title>A Multimodal Approach to Metadiscourse as an Organizational Tool in Lectures</title>
<creator>Bernad-Mechó, Edgar</creator>
<contributor>ebernad@uji.es</contributor>
<contributor>false</contributor>
<contributor>Fortanet Gómez, Inmaculada</contributor>
<contributor>true</contributor>
<subject>Metadiscourse</subject>
<subject>Multimodality</subject>
<subject>Spoken discourse</subject>
<subject>Lectures</subject>
<subject>Lecturing styles</subject>
<subject>MMA-Video</subject>
<description>This thesis explores the uses of organizational metadiscourse in lectures from a multimodal perspective, thus providing a holistic view of its use. Moreover, this study explores how the use of organizational metadiscourse, both at a linguistic and at non-verbal level, is influenced by the lecturing style chosen by the lecturers (conversational, rhetorical or reading styles).</description>
<description>Esta tesis explora los usos del metadiscurso organizativo en clases universitarias desde una perspectiva multimodal que permite obtener una visión holística del mismo. Además, se describe como el discurso organizativo es influenciado tanto a nivel lingüístico como a nivel no verbal por el estilo de enseñanza del profesorado (conversacional, retórico o lector).</description>
<date>2018-02-27</date>
<date>2018-02-27</date>
<date>2018-02-16</date>
<type>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</type>
<type>info:eu-repo/semantics/publishedVersion</type>
<identifier>http://hdl.handle.net/10803/461920</identifier>
<identifier>http://dx.doi.org/10.6035/14110.2018.189457</identifier>
<language>eng</language>
<rights>L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/</rights>
<rights>http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/</rights>
<rights>info:eu-repo/semantics/openAccess</rights>
<publisher>Universitat Jaume I</publisher>
<source>TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</source>
</thesis>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<record schemaLocation="http://www.loc.gov/MARC21/slim http://www.loc.gov/standards/marcxml/schema/MARC21slim.xsd">
<leader>00925njm 22002777a 4500</leader>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="042">
<subfield code="a">dc</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="720">
<subfield code="a">Bernad-Mechó, Edgar</subfield>
<subfield code="e">author</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="260">
<subfield code="c">2018-02-16</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="520">
<subfield code="a">This thesis explores the uses of organizational metadiscourse in lectures from a multimodal perspective, thus providing a holistic view of its use. Moreover, this study explores how the use of organizational metadiscourse, both at a linguistic and at non-verbal level, is influenced by the lecturing style chosen by the lecturers (conversational, rhetorical or reading styles).</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="520">
<subfield code="a">Esta tesis explora los usos del metadiscurso organizativo en clases universitarias desde una perspectiva multimodal que permite obtener una visión holística del mismo. Además, se describe como el discurso organizativo es influenciado tanto a nivel lingüístico como a nivel no verbal por el estilo de enseñanza del profesorado (conversacional, retórico o lector).</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="8" ind2=" " tag="024">
<subfield code="a">http://hdl.handle.net/10803/461920</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="8" ind2=" " tag="024">
<subfield code="a">http://dx.doi.org/10.6035/14110.2018.189457</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Metadiscourse</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Multimodality</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Spoken discourse</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Lectures</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Lecturing styles</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">MMA-Video</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="0" ind2="0" tag="245">
<subfield code="a">A Multimodal Approach to Metadiscourse as an Organizational Tool in Lectures</subfield>
</datafield>
</record>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<record schemaLocation="http://www.loc.gov/MARC21/slim http://www.loc.gov/standards/marcxml/schema/MARC21slim.xsd">
<leader>nam a 5i 4500</leader>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Metadiscourse</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Multimodality</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Spoken discourse</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Lectures</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Lecturing styles</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">MMA-Video</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="1" ind2="0" tag="245">
<subfield code="a">A Multimodal Approach to Metadiscourse as an Organizational Tool in Lectures</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2="1" tag="264">
<subfield code="a">[Castelló] :</subfield>
<subfield code="b">Universitat Jaume I,</subfield>
<subfield code="c">2018</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="4" ind2="0" tag="856">
<subfield code="z">Accés lliure</subfield>
<subfield code="u">http://hdl.handle.net/10803/461920</subfield>
</datafield>
<controlfield tag="007">cr |||||||||||</controlfield>
<controlfield tag="008">AAMMDDs2018 sp ||||fsm||||0|| 0 eng|c</controlfield>
<datafield ind1="1" ind2=" " tag="100">
<subfield code="a">Bernad-Mechó, Edgar,</subfield>
<subfield code="e">autor</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="1" ind2=" " tag="100">
<subfield code="a">Programa de Doctorat en Llengües Aplicades, Literatura i Traducció,</subfield>
<subfield code="e">degree</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="300">
<subfield code="a">1 recurs en línia (410 pàgines)</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="502">
<subfield code="g">Tesi</subfield>
<subfield code="b">Doctorat</subfield>
<subfield code="c">Universitat Jaume I. Escola de Doctorat</subfield>
<subfield code="d">2018</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="2" ind2=" " tag="710">
<subfield code="a">Universitat Jaume I. Escola de Doctorat</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2="4" tag="655">
<subfield code="a">Tesis i dissertacions electròniques</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="1" ind2=" " tag="700">
<subfield code="a">Fortanet Gómez, Inmaculada,</subfield>
<subfield code="e">supervisor acadèmic</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="0" ind2=" " tag="730">
<subfield code="a">TDX</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="520">
<subfield code="a">This thesis explores the uses of organizational metadiscourse in lectures from a multimodal perspective, thus providing a holistic view of its use. Moreover, this study explores how the use of organizational metadiscourse, both at a linguistic and at non-verbal level, is influenced by the lecturing style chosen by the lecturers (conversational, rhetorical or reading styles).</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="998">
<subfield code="a">j</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="040">
<subfield code="a">ES-BaCBU</subfield>
<subfield code="b">cat</subfield>
<subfield code="e">rda</subfield>
<subfield code="c">ES-BaCBU</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="336">
<subfield code="a">text</subfield>
<subfield code="b">txt</subfield>
<subfield code="2">rdacontent</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="337">
<subfield code="a">informàtic</subfield>
<subfield code="b">c</subfield>
<subfield code="2">rdamedia</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="338">
<subfield code="a">recurs en línia</subfield>
<subfield code="b">cr</subfield>
<subfield code="2">rdacarrier</subfield>
</datafield>
</record>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<mets ID=" DSpace_ITEM_10803-461920" OBJID=" hdl:10803/461920" PROFILE="DSpace METS SIP Profile 1.0" TYPE="DSpace ITEM" schemaLocation="http://www.loc.gov/METS/ http://www.loc.gov/standards/mets/mets.xsd">
<metsHdr CREATEDATE="2024-10-09T03:11:21Z">
<agent ROLE="CUSTODIAN" TYPE="ORGANIZATION">
<name>TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</name>
</agent>
</metsHdr>
<dmdSec ID="DMD_10803_461920">
<mdWrap MDTYPE="MODS">
<xmlData schemaLocation="http://www.loc.gov/mods/v3 http://www.loc.gov/standards/mods/v3/mods-3-1.xsd">
<mods:mods schemaLocation="http://www.loc.gov/mods/v3 http://www.loc.gov/standards/mods/v3/mods-3-1.xsd">
<mods:name>
<mods:role>
<mods:roleTerm type="text">author</mods:roleTerm>
</mods:role>
<mods:namePart>Bernad-Mechó, Edgar</mods:namePart>
</mods:name>
<mods:name>
<mods:role>
<mods:roleTerm type="text">authoremail</mods:roleTerm>
</mods:role>
<mods:namePart>ebernad@uji.es</mods:namePart>
</mods:name>
<mods:name>
<mods:role>
<mods:roleTerm type="text">authoremailshow</mods:roleTerm>
</mods:role>
<mods:namePart>false</mods:namePart>
</mods:name>
<mods:name>
<mods:role>
<mods:roleTerm type="text">director</mods:roleTerm>
</mods:role>
<mods:namePart>Fortanet Gómez, Inmaculada</mods:namePart>
</mods:name>
<mods:name>
<mods:role>
<mods:roleTerm type="text">authorsendemail</mods:roleTerm>
</mods:role>
<mods:namePart>true</mods:namePart>
</mods:name>
<mods:extension>
<mods:dateAccessioned encoding="iso8601">2018-02-27T16:08:02Z</mods:dateAccessioned>
</mods:extension>
<mods:extension>
<mods:dateAvailable encoding="iso8601">2018-02-27T16:08:02Z</mods:dateAvailable>
</mods:extension>
<mods:originInfo>
<mods:dateIssued encoding="iso8601">2018-02-16</mods:dateIssued>
</mods:originInfo>
<mods:identifier type="uri">http://hdl.handle.net/10803/461920</mods:identifier>
<mods:identifier type="doi">http://dx.doi.org/10.6035/14110.2018.189457</mods:identifier>
<mods:abstract>This thesis explores the uses of organizational metadiscourse in lectures from a multimodal perspective, thus providing a holistic view of its use. Moreover, this study explores how the use of organizational metadiscourse, both at a linguistic and at non-verbal level, is influenced by the lecturing style chosen by the lecturers (conversational, rhetorical or reading styles).Esta tesis explora los usos del metadiscurso organizativo en clases universitarias desde una perspectiva multimodal que permite obtener una visión holística del mismo. Además, se describe como el discurso organizativo es influenciado tanto a nivel lingüístico como a nivel no verbal por el estilo de enseñanza del profesorado (conversacional, retórico o lector).</mods:abstract>
<mods:language>
<mods:languageTerm authority="rfc3066">eng</mods:languageTerm>
</mods:language>
<mods:subject>
<mods:topic>Metadiscourse</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Multimodality</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Spoken discourse</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Lectures</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Lecturing styles</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>MMA-Video</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:titleInfo>
<mods:title>A Multimodal Approach to Metadiscourse as an Organizational Tool in Lectures</mods:title>
</mods:titleInfo>
<mods:genre>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis info:eu-repo/semantics/publishedVersion</mods:genre>
</mods:mods>
</xmlData>
</mdWrap>
</dmdSec>
<amdSec ID="FO_10803_461920_1">
<techMD ID="TECH_O_10803_461920_1">
<mdWrap MDTYPE="PREMIS">
<xmlData schemaLocation="http://www.loc.gov/standards/premis http://www.loc.gov/standards/premis/PREMIS-v1-0.xsd">
<premis:premis>
<premis:object>
<premis:objectIdentifier>
<premis:objectIdentifierType>URL</premis:objectIdentifierType>
<premis:objectIdentifierValue>https://www.tdx.cat/bitstream/10803/461920/1/2018_Tesis_Bernad-Mecho_Edgar.pdf</premis:objectIdentifierValue>
</premis:objectIdentifier>
<premis:objectCategory>File</premis:objectCategory>
<premis:objectCharacteristics>
<premis:fixity>
<premis:messageDigestAlgorithm>MD5</premis:messageDigestAlgorithm>
<premis:messageDigest>bed23abef807603a69c22dda42b361db</premis:messageDigest>
</premis:fixity>
<premis:size>22578462</premis:size>
<premis:format>
<premis:formatDesignation>
<premis:formatName>application/pdf</premis:formatName>
</premis:formatDesignation>
</premis:format>
</premis:objectCharacteristics>
<premis:originalName>2018_Tesis_Bernad-Mecho_Edgar.pdf</premis:originalName>
</premis:object>
</premis:premis>
</xmlData>
</mdWrap>
</techMD>
</amdSec>
<amdSec ID="FT_10803_461920_3">
<techMD ID="TECH_T_10803_461920_3">
<mdWrap MDTYPE="PREMIS">
<xmlData schemaLocation="http://www.loc.gov/standards/premis http://www.loc.gov/standards/premis/PREMIS-v1-0.xsd">
<premis:premis>
<premis:object>
<premis:objectIdentifier>
<premis:objectIdentifierType>URL</premis:objectIdentifierType>
<premis:objectIdentifierValue>https://www.tdx.cat/bitstream/10803/461920/3/2018_Tesis_Bernad-Mecho_Edgar.pdf.txt</premis:objectIdentifierValue>
</premis:objectIdentifier>
<premis:objectCategory>File</premis:objectCategory>
<premis:objectCharacteristics>
<premis:fixity>
<premis:messageDigestAlgorithm>MD5</premis:messageDigestAlgorithm>
<premis:messageDigest>cfc4a4e4822dfc4e11115e616f9c5dbe</premis:messageDigest>
</premis:fixity>
<premis:size>867766</premis:size>
<premis:format>
<premis:formatDesignation>
<premis:formatName>text/plain</premis:formatName>
</premis:formatDesignation>
</premis:format>
</premis:objectCharacteristics>
<premis:originalName>2018_Tesis_Bernad-Mecho_Edgar.pdf.txt</premis:originalName>
</premis:object>
</premis:premis>
</xmlData>
</mdWrap>
</techMD>
</amdSec>
<fileSec>
<fileGrp USE="ORIGINAL">
<file ADMID="FO_10803_461920_1" CHECKSUM="bed23abef807603a69c22dda42b361db" CHECKSUMTYPE="MD5" GROUPID="GROUP_BITSTREAM_10803_461920_1" ID="BITSTREAM_ORIGINAL_10803_461920_1" MIMETYPE="application/pdf" SEQ="1" SIZE="22578462">
</file>
</fileGrp>
<fileGrp USE="TEXT">
<file ADMID="FT_10803_461920_3" CHECKSUM="cfc4a4e4822dfc4e11115e616f9c5dbe" CHECKSUMTYPE="MD5" GROUPID="GROUP_BITSTREAM_10803_461920_3" ID="BITSTREAM_TEXT_10803_461920_3" MIMETYPE="text/plain" SEQ="3" SIZE="867766">
</file>
</fileGrp>
</fileSec>
<structMap LABEL="DSpace Object" TYPE="LOGICAL">
<div ADMID="DMD_10803_461920" TYPE="DSpace Object Contents">
<div TYPE="DSpace BITSTREAM">
</div>
</div>
</structMap>
</mets>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<mods:mods schemaLocation="http://www.loc.gov/mods/v3 http://www.loc.gov/standards/mods/v3/mods-3-1.xsd">
<mods:name>
<mods:namePart>Bernad-Mechó, Edgar</mods:namePart>
</mods:name>
<mods:extension>
<mods:dateAvailable encoding="iso8601">2018-02-27T16:08:02Z</mods:dateAvailable>
</mods:extension>
<mods:extension>
<mods:dateAccessioned encoding="iso8601">2018-02-27T16:08:02Z</mods:dateAccessioned>
</mods:extension>
<mods:originInfo>
<mods:dateIssued encoding="iso8601">2018-02-16</mods:dateIssued>
</mods:originInfo>
<mods:identifier type="uri">http://hdl.handle.net/10803/461920</mods:identifier>
<mods:identifier type="doi">http://dx.doi.org/10.6035/14110.2018.189457</mods:identifier>
<mods:abstract>This thesis explores the uses of organizational metadiscourse in lectures from a multimodal perspective, thus providing a holistic view of its use. Moreover, this study explores how the use of organizational metadiscourse, both at a linguistic and at non-verbal level, is influenced by the lecturing style chosen by the lecturers (conversational, rhetorical or reading styles).</mods:abstract>
<mods:abstract>Esta tesis explora los usos del metadiscurso organizativo en clases universitarias desde una perspectiva multimodal que permite obtener una visión holística del mismo. Además, se describe como el discurso organizativo es influenciado tanto a nivel lingüístico como a nivel no verbal por el estilo de enseñanza del profesorado (conversacional, retórico o lector).</mods:abstract>
<mods:language>
<mods:languageTerm>eng</mods:languageTerm>
</mods:language>
<mods:accessCondition type="useAndReproduction">L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/</mods:accessCondition>
<mods:accessCondition type="useAndReproduction">http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/</mods:accessCondition>
<mods:accessCondition type="useAndReproduction">info:eu-repo/semantics/openAccess</mods:accessCondition>
<mods:subject>
<mods:topic>Metadiscourse</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Multimodality</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Spoken discourse</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Lectures</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Lecturing styles</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>MMA-Video</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:titleInfo>
<mods:title>A Multimodal Approach to Metadiscourse as an Organizational Tool in Lectures</mods:title>
</mods:titleInfo>
<mods:genre>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</mods:genre>
<mods:genre>info:eu-repo/semantics/publishedVersion</mods:genre>
</mods:mods>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<oaire:record schemaLocation="http://namespaceopenaire.eu/schema/oaire/">
<dc:title>A Multimodal Approach to Metadiscourse as an Organizational Tool in Lectures</dc:title>
<datacite:creator>
<datacite:creatorName>Bernad-Mechó, Edgar</datacite:creatorName>
</datacite:creator>
<datacite:contributor>ebernad@uji.es</datacite:contributor>
<datacite:contributor>false</datacite:contributor>
<datacite:contributor>Fortanet Gómez, Inmaculada</datacite:contributor>
<datacite:contributor>true</datacite:contributor>
<datacite:contributor>Universitat Jaume I. Escola de Doctorat</datacite:contributor>
<dc:subject>Metadiscourse</dc:subject>
<dc:subject>Multimodality</dc:subject>
<dc:subject>Spoken discourse</dc:subject>
<dc:subject>Lectures</dc:subject>
<dc:subject>Lecturing styles</dc:subject>
<dc:subject>MMA-Video</dc:subject>
<dc:subject>Arts, Humanitats i Llengües</dc:subject>
<dc:subject>81</dc:subject>
<dc:description>This thesis explores the uses of organizational metadiscourse in lectures from a multimodal perspective, thus providing a holistic view of its use. Moreover, this study explores how the use of organizational metadiscourse, both at a linguistic and at non-verbal level, is influenced by the lecturing style chosen by the lecturers (conversational, rhetorical or reading styles).</dc:description>
<dc:description>Esta tesis explora los usos del metadiscurso organizativo en clases universitarias desde una perspectiva multimodal que permite obtener una visión holística del mismo. Además, se describe como el discurso organizativo es influenciado tanto a nivel lingüístico como a nivel no verbal por el estilo de enseñanza del profesorado (conversacional, retórico o lector).</dc:description>
<dc:description>Programa de Doctorat en Llengües Aplicades, Literatura i Traducció</dc:description>
<dc:date>2018-02-27T16:08:02Z</dc:date>
<dc:date>2018-02-27T16:08:02Z</dc:date>
<dc:date>2018-02-16</dc:date>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</dc:type>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/publishedVersion</dc:type>
<datacite:alternateIdentifier>http://hdl.handle.net/10803/461920</datacite:alternateIdentifier>
<datacite:alternateIdentifier>http://dx.doi.org/10.6035/14110.2018.189457</datacite:alternateIdentifier>
<dc:language>eng</dc:language>
<dc:rights>L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/</dc:rights>
<dc:rights>http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/</dc:rights>
<dc:rights>info:eu-repo/semantics/openAccess</dc:rights>
<dc:format>410 p.</dc:format>
<dc:format>application/pdf</dc:format>
<dc:format>application/pdf</dc:format>
<dc:publisher>Universitat Jaume I</dc:publisher>
<dc:source>TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</dc:source>
<oaire:file>https://www.tdx.cat/bitstream/10803/461920/1/2018_Tesis_Bernad-Mecho_Edgar.pdf</oaire:file>
</oaire:record>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<atom:entry schemaLocation="http://www.w3.org/2005/Atom http://www.kbcafe.com/rss/atom.xsd.xml">
<atom:id>http://hdl.handle.net/10803/461920/ore.xml</atom:id>
<atom:published>2018-02-27T16:08:02Z</atom:published>
<atom:updated>2018-02-27T16:08:02Z</atom:updated>
<atom:source>
<atom:generator>TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</atom:generator>
</atom:source>
<atom:title>A Multimodal Approach to Metadiscourse as an Organizational Tool in Lectures</atom:title>
<atom:author>
<atom:name>Bernad-Mechó, Edgar</atom:name>
</atom:author>
<oreatom:triples>
<rdf:Description about="http://hdl.handle.net/10803/461920/ore.xml#atom">
<dcterms:modified>2018-02-27T16:08:02Z</dcterms:modified>
</rdf:Description>
<rdf:Description about="https://www.tdx.cat/bitstream/10803/461920/3/2018_Tesis_Bernad-Mecho_Edgar.pdf.txt">
<dcterms:description>TEXT</dcterms:description>
</rdf:Description>
<rdf:Description about="https://www.tdx.cat/bitstream/10803/461920/1/2018_Tesis_Bernad-Mecho_Edgar.pdf">
<dcterms:description>ORIGINAL</dcterms:description>
</rdf:Description>
<rdf:Description about="https://www.tdx.cat/bitstream/10803/461920/2/2018_Tesis_Bernad-Mecho_Edgar.pdf.xml">
<dcterms:description>MEDIA_DOCUMENT</dcterms:description>
</rdf:Description>
</oreatom:triples>
</atom:entry>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<qdc:qualifieddc schemaLocation="http://purl.org/dc/elements/1.1/ http://dublincore.org/schemas/xmls/qdc/2006/01/06/dc.xsd http://purl.org/dc/terms/ http://dublincore.org/schemas/xmls/qdc/2006/01/06/dcterms.xsd http://dspace.org/qualifieddc/ http://www.ukoln.ac.uk/metadata/dcmi/xmlschema/qualifieddc.xsd">
<dc:title>A Multimodal Approach to Metadiscourse as an Organizational Tool in Lectures</dc:title>
<dc:creator>Bernad-Mechó, Edgar</dc:creator>
<dc:contributor>Fortanet Gómez, Inmaculada</dc:contributor>
<dc:subject>Metadiscourse</dc:subject>
<dc:subject>Multimodality</dc:subject>
<dc:subject>Spoken discourse</dc:subject>
<dc:subject>Lectures</dc:subject>
<dc:subject>Lecturing styles</dc:subject>
<dc:subject>MMA-Video</dc:subject>
<dcterms:abstract>This thesis explores the uses of organizational metadiscourse in lectures from a multimodal perspective, thus providing a holistic view of its use. Moreover, this study explores how the use of organizational metadiscourse, both at a linguistic and at non-verbal level, is influenced by the lecturing style chosen by the lecturers (conversational, rhetorical or reading styles).</dcterms:abstract>
<dcterms:abstract>Esta tesis explora los usos del metadiscurso organizativo en clases universitarias desde una perspectiva multimodal que permite obtener una visión holística del mismo. Además, se describe como el discurso organizativo es influenciado tanto a nivel lingüístico como a nivel no verbal por el estilo de enseñanza del profesorado (conversacional, retórico o lector).</dcterms:abstract>
<dcterms:dateAccepted>2018-02-27T16:08:02Z</dcterms:dateAccepted>
<dcterms:available>2018-02-27T16:08:02Z</dcterms:available>
<dcterms:created>2018-02-27T16:08:02Z</dcterms:created>
<dcterms:issued>2018-02-16</dcterms:issued>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</dc:type>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/publishedVersion</dc:type>
<dc:identifier>http://hdl.handle.net/10803/461920</dc:identifier>
<dc:identifier>http://dx.doi.org/10.6035/14110.2018.189457</dc:identifier>
<dc:language>eng</dc:language>
<dc:rights>L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/</dc:rights>
<dc:rights>http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/</dc:rights>
<dc:rights>info:eu-repo/semantics/openAccess</dc:rights>
<dc:publisher>Universitat Jaume I</dc:publisher>
<dc:source>TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</dc:source>
</qdc:qualifieddc>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<rdf:RDF schemaLocation="http://www.openarchives.org/OAI/2.0/rdf/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/rdf.xsd">
<ow:Publication about="oai:www.tdx.cat:10803/461920">
<dc:title>A Multimodal Approach to Metadiscourse as an Organizational Tool in Lectures</dc:title>
<dc:creator>Bernad-Mechó, Edgar</dc:creator>
<dc:contributor>ebernad@uji.es</dc:contributor>
<dc:contributor>false</dc:contributor>
<dc:contributor>Fortanet Gómez, Inmaculada</dc:contributor>
<dc:contributor>true</dc:contributor>
<dc:subject>Metadiscourse</dc:subject>
<dc:subject>Multimodality</dc:subject>
<dc:subject>Spoken discourse</dc:subject>
<dc:subject>Lectures</dc:subject>
<dc:subject>Lecturing styles</dc:subject>
<dc:subject>MMA-Video</dc:subject>
<dc:description>This thesis explores the uses of organizational metadiscourse in lectures from a multimodal perspective, thus providing a holistic view of its use. Moreover, this study explores how the use of organizational metadiscourse, both at a linguistic and at non-verbal level, is influenced by the lecturing style chosen by the lecturers (conversational, rhetorical or reading styles).</dc:description>
<dc:description>Esta tesis explora los usos del metadiscurso organizativo en clases universitarias desde una perspectiva multimodal que permite obtener una visión holística del mismo. Además, se describe como el discurso organizativo es influenciado tanto a nivel lingüístico como a nivel no verbal por el estilo de enseñanza del profesorado (conversacional, retórico o lector).</dc:description>
<dc:date>2018-02-27T16:08:02Z</dc:date>
<dc:date>2018-02-27T16:08:02Z</dc:date>
<dc:date>2018-02-16</dc:date>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</dc:type>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/publishedVersion</dc:type>
<dc:identifier>http://hdl.handle.net/10803/461920</dc:identifier>
<dc:identifier>http://dx.doi.org/10.6035/14110.2018.189457</dc:identifier>
<dc:language>eng</dc:language>
<dc:rights>L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/</dc:rights>
<dc:rights>http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/</dc:rights>
<dc:rights>info:eu-repo/semantics/openAccess</dc:rights>
<dc:publisher>Universitat Jaume I</dc:publisher>
<dc:source>TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</dc:source>
</ow:Publication>
</rdf:RDF>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<uketd_dc:uketddc schemaLocation="http://naca.central.cranfield.ac.uk/ethos-oai/2.0/ http://naca.central.cranfield.ac.uk/ethos-oai/2.0/uketd_dc.xsd">
<dc:title>A Multimodal Approach to Metadiscourse as an Organizational Tool in Lectures</dc:title>
<dc:creator>Bernad-Mechó, Edgar</dc:creator>
<dcterms:abstract>This thesis explores the uses of organizational metadiscourse in lectures from a multimodal perspective, thus providing a holistic view of its use. Moreover, this study explores how the use of organizational metadiscourse, both at a linguistic and at non-verbal level, is influenced by the lecturing style chosen by the lecturers (conversational, rhetorical or reading styles).</dcterms:abstract>
<dcterms:abstract>Esta tesis explora los usos del metadiscurso organizativo en clases universitarias desde una perspectiva multimodal que permite obtener una visión holística del mismo. Además, se describe como el discurso organizativo es influenciado tanto a nivel lingüístico como a nivel no verbal por el estilo de enseñanza del profesorado (conversacional, retórico o lector).</dcterms:abstract>
<uketdterms:institution>Universitat Jaume I</uketdterms:institution>
<dcterms:issued>2018-02-16</dcterms:issued>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</dc:type>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/publishedVersion</dc:type>
<dc:language type="dcterms:ISO639-2">eng</dc:language>
<dcterms:isReferencedBy>http://hdl.handle.net/10803/461920</dcterms:isReferencedBy>
<dcterms:hasFormat>https://www.tdx.cat/bitstream/10803/461920/3/2018_Tesis_Bernad-Mecho_Edgar.pdf.txt</dcterms:hasFormat>
<uketdterms:checksum type="uketdterms:MD5">cfc4a4e4822dfc4e11115e616f9c5dbe</uketdterms:checksum>
<dc:identifier type="dcterms:URI">https://www.tdx.cat/bitstream/10803/461920/1/2018_Tesis_Bernad-Mecho_Edgar.pdf</dc:identifier>
<uketdterms:checksum type="uketdterms:MD5">bed23abef807603a69c22dda42b361db</uketdterms:checksum>
<uketdterms:embargodate>cap</uketdterms:embargodate>
<dc:subject>Metadiscourse</dc:subject>
<dc:subject>Multimodality</dc:subject>
<dc:subject>Spoken discourse</dc:subject>
<dc:subject>Lectures</dc:subject>
<dc:subject>Lecturing styles</dc:subject>
<dc:subject>MMA-Video</dc:subject>
<dc:subject>Arts, Humanitats i Llengües</dc:subject>
<dc:identifier>http://dx.doi.org/10.6035/14110.2018.189457</dc:identifier>
</uketd_dc:uketddc>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<metadata schemaLocation="http://www.lyncode.com/xoai http://www.lyncode.com/xsd/xoai.xsd">
<element name="dc">
<element name="contributor">
<element name="none">
<field name="value">Universitat Jaume I. Escola de Doctorat</field>
</element>
<element name="author">
<element name="none">
<field name="value">Bernad-Mechó, Edgar</field>
<field name="authority">cc1938a0-d566-41e4-9b5d-223eae242358</field>
<field name="confidence">-1</field>
</element>
</element>
<element name="authoremail">
<element name="none">
<field name="value">ebernad@uji.es</field>
</element>
</element>
<element name="authoremailshow">
<element name="none">
<field name="value">false</field>
</element>
</element>
<element name="director">
<element name="none">
<field name="value">Fortanet Gómez, Inmaculada</field>
<field name="authority">c44e0d61-ce33-4f52-85eb-1e71f1db208b</field>
<field name="confidence">-1</field>
</element>
</element>
<element name="authorsendemail">
<element name="none">
<field name="value">true</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="date">
<element name="accessioned">
<element name="none">
<field name="value">2018-02-27T16:08:02Z</field>
</element>
</element>
<element name="available">
<element name="none">
<field name="value">2018-02-27T16:08:02Z</field>
</element>
</element>
<element name="issued">
<element name="none">
<field name="value">2018-02-16</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="identifier">
<element name="uri">
<element name="none">
<field name="value">http://hdl.handle.net/10803/461920</field>
</element>
</element>
<element name="doi">
<element name="none">
<field name="value">http://dx.doi.org/10.6035/14110.2018.189457</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="description">
<element name="abstract">
<element name="none">
<field name="value">This thesis explores the uses of organizational metadiscourse in lectures from a multimodal perspective, thus providing a holistic view of its use. Moreover, this study explores how the use of organizational metadiscourse, both at a linguistic and at non-verbal level, is influenced by the lecturing style chosen by the lecturers (conversational, rhetorical or reading styles).</field>
<field name="value">Esta tesis explora los usos del metadiscurso organizativo en clases universitarias desde una perspectiva multimodal que permite obtener una visión holística del mismo. Además, se describe como el discurso organizativo es influenciado tanto a nivel lingüístico como a nivel no verbal por el estilo de enseñanza del profesorado (conversacional, retórico o lector).</field>
</element>
</element>
<element name="degree">
<element name="none">
<field name="value">Programa de Doctorat en Llengües Aplicades, Literatura i Traducció</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="format">
<element name="extent">
<element name="none">
<field name="value">410 p.</field>
</element>
</element>
<element name="mimetype">
<element name="none">
<field name="value">application/pdf</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="language">
<element name="iso">
<element name="none">
<field name="value">eng</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="publisher">
<element name="none">
<field name="value">Universitat Jaume I</field>
</element>
</element>
<element name="rights">
<element name="license">
<element name="none">
<field name="value">L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/</field>
</element>
</element>
<element name="uri">
<element name="*">
<field name="value">http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/</field>
</element>
</element>
<element name="accessLevel">
<element name="none">
<field name="value">info:eu-repo/semantics/openAccess</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="source">
<element name="none">
<field name="value">TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</field>
</element>
</element>
<element name="subject">
<element name="none">
<field name="value">Metadiscourse</field>
<field name="value">Multimodality</field>
<field name="value">Spoken discourse</field>
<field name="value">Lectures</field>
<field name="value">Lecturing styles</field>
<field name="value">MMA-Video</field>
</element>
<element name="other">
<element name="none">
<field name="value">Arts, Humanitats i Llengües</field>
</element>
</element>
<element name="udc">
<element name="none">
<field name="value">81</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="title">
<element name="none">
<field name="value">A Multimodal Approach to Metadiscourse as an Organizational Tool in Lectures</field>
</element>
</element>
<element name="type">
<element name="none">
<field name="value">info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</field>
<field name="value">info:eu-repo/semantics/publishedVersion</field>
</element>
</element>
<element name="embargo">
<element name="terms">
<element name="none">
<field name="value">cap</field>
</element>
</element>
</element>
</element>
<element name="bundles">
<element name="bundle">
<field name="name">TEXT</field>
<element name="bitstreams">
<element name="bitstream">
<field name="name">2018_Tesis_Bernad-Mecho_Edgar.pdf.txt</field>
<field name="originalName">2018_Tesis_Bernad-Mecho_Edgar.pdf.txt</field>
<field name="description">Extracted text</field>
<field name="format">text/plain</field>
<field name="size">867766</field>
<field name="url">https://www.tdx.cat/bitstream/10803/461920/3/2018_Tesis_Bernad-Mecho_Edgar.pdf.txt</field>
<field name="checksum">cfc4a4e4822dfc4e11115e616f9c5dbe</field>
<field name="checksumAlgorithm">MD5</field>
<field name="sid">3</field>
<field name="drm">open access</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="bundle">
<field name="name">ORIGINAL</field>
<element name="bitstreams">
<element name="bitstream">
<field name="name">2018_Tesis_Bernad-Mecho_Edgar.pdf</field>
<field name="originalName">2018_Tesis_Bernad-Mecho_Edgar.pdf</field>
<field name="format">application/pdf</field>
<field name="size">22578462</field>
<field name="url">https://www.tdx.cat/bitstream/10803/461920/1/2018_Tesis_Bernad-Mecho_Edgar.pdf</field>
<field name="checksum">bed23abef807603a69c22dda42b361db</field>
<field name="checksumAlgorithm">MD5</field>
<field name="sid">1</field>
<field name="drm">open access</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="bundle">
<field name="name">MEDIA_DOCUMENT</field>
<element name="bitstreams">
<element name="bitstream">
<field name="name">2018_Tesis_Bernad-Mecho_Edgar.pdf.xml</field>
<field name="originalName">2018_Tesis_Bernad-Mecho_Edgar.pdf.xml</field>
<field name="description">Document Consulta</field>
<field name="format">text/xml</field>
<field name="size">105</field>
<field name="url">https://www.tdx.cat/bitstream/10803/461920/2/2018_Tesis_Bernad-Mecho_Edgar.pdf.xml</field>
<field name="checksum">bbc77362c5ffa6edf79b183f38d67192</field>
<field name="checksumAlgorithm">MD5</field>
<field name="sid">2</field>
<field name="drm">open access</field>
</element>
</element>
</element>
</element>
<element name="others">
<field name="handle">10803/461920</field>
<field name="identifier">oai:www.tdx.cat:10803/461920</field>
<field name="lastModifyDate">2023-10-10 09:41:11.82</field>
<field name="drm">open access</field>
</element>
<element name="repository">
<field name="name">TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</field>
<field name="mail">pir@csuc.cat</field>
</element>
</metadata>