<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<oai_dc:dc schemaLocation="http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd">
<dc:title>A multi-fold assessment framework for virtualized collaborative and social learning scenarios</dc:title>
<dc:creator>Mora Núñez, Néstor</dc:creator>
<dc:contributor>Caballé Llobet, Santi</dc:contributor>
<dc:contributor>Daradoumis, Athanasios</dc:contributor>
<dc:contributor>Universitat Oberta de Catalunya. Escola de Doctorat</dc:contributor>
<dc:subject>aprenentatge col·laboratiu</dc:subject>
<dc:subject>recursos d'aprenentatge col·laboratius i complexos</dc:subject>
<dc:subject>i-avaluació cognitiva i social</dc:subject>
<dc:subject>creació de xarxes interacció</dc:subject>
<dc:subject>anàlisi de xarxes socials</dc:subject>
<dc:subject>aprendizaje colaborativo</dc:subject>
<dc:subject>recursos de aprendizaje colaborativos y complejos</dc:subject>
<dc:subject>e-evaluación cognitiva y social</dc:subject>
<dc:subject>creación de redes interacción</dc:subject>
<dc:subject>análisis de redes sociales</dc:subject>
<dc:subject>collaborative learning</dc:subject>
<dc:subject>collaborative complex learning resources</dc:subject>
<dc:subject>cognitive and social e-assessment</dc:subject>
<dc:subject>networking interaction</dc:subject>
<dc:subject>social network analysis</dc:subject>
<dc:subject>Informática</dc:subject>
<dc:subject>004</dc:subject>
<dc:description>Proposem un procés de virtualització de sessions col·laboratives en directe a partir de fòrums de discussió i xats web amb l'objectiu de produir recursos d'aprenentatge en línia interactius per a ser utilitzats pels alumnes i generar un efecte positiu en la participació de l'alumne. Per tal de millorar encara més la implicació de l'aprenentatge, vam dotar al nostre procés de virtualització d'un marc d'avaluació múltiple que proporciona la consciència efectiva i la retroalimentació constructiva als alumnes de la col·laboració original amb interaccions entre els membres del grup. La investigació presentada es centra en l'avaluació electrònica d'aprenentatge col·laboratiu i social i s'estén amb analítiques d'aprenentatge i tècniques d'anàlisi de xarxa social que són capaces d'analitzar i representar les interaccions cognitives i socials amb sessions de col·laboració en viu subjacents.</dc:description>
<dc:description>Proponemos un proceso de virtualización de sesiones colaborativas en directo a partir de foros de discusión y chats web con el objetivo de producir recursos de aprendizaje en línea interactivos para ser utilizados por los alumnos y generar un efecto positivo en la participación del alumno. Con el fin de mejorar aún más la implicación del aprendizaje, dotamos a nuestro proceso de virtualización de un marco de evaluación múltiple que proporciona la conciencia efectiva y la retroalimentación constructiva a los alumnos de la colaboración original con interacciones entre los miembros del grupo. La investigación presentada se centra en la evaluación electrónica de aprendizaje colaborativo y social y se extiende con analíticas de aprendizaje y técnicas de análisis de red social que son capaces de analizar y representar las interacciones cognitivas y sociales con sesiones de colaboración en vivo subyacentes.</dc:description>
<dc:description>We propose a virtualization process of live collaborative sessions from Web discussion forums and chats with the aim to produce interactive and attractive online learning resources to be used by learners, thus having a positive effect in learner engagement. In order to enhance further learning engagement, we endow our virtualization process with a multifold assessment framework that provides effective awareness and constructive feedback to learners from the original collaborative interactions among group members. The research presented focuses on e-assessment of collaborative and social learning and extends it with Learning Analytics and Social Network Analysis techniques that are able to analyse and represent cognitive and social interactions underlying live collaborative sessions.</dc:description>
<dc:date>2016-10-28</dc:date>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</dc:type>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/publishedVersion</dc:type>
<dc:identifier>http://hdl.handle.net/10803/404535</dc:identifier>
<dc:language>eng</dc:language>
<dc:rights>L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/</dc:rights>
<dc:rights>info:eu-repo/semantics/openAccess</dc:rights>
<dc:format>application/pdf</dc:format>
<dc:format>248 p.</dc:format>
<dc:publisher>Universitat Oberta de Catalunya</dc:publisher>
<dc:source>TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</dc:source>
</oai_dc:dc>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<d:DIDL schemaLocation="urn:mpeg:mpeg21:2002:02-DIDL-NS http://standards.iso.org/ittf/PubliclyAvailableStandards/MPEG-21_schema_files/did/didl.xsd">
<d:DIDLInfo>
<dcterms:created schemaLocation="http://purl.org/dc/terms/ http://dublincore.org/schemas/xmls/qdc/dcterms.xsd">2017-07-12T09:38:57Z</dcterms:created>
</d:DIDLInfo>
<d:Item id="hdl_10803_404535">
<d:Descriptor>
<d:Statement mimeType="application/xml; charset=utf-8">
<dii:Identifier schemaLocation="urn:mpeg:mpeg21:2002:01-DII-NS http://standards.iso.org/ittf/PubliclyAvailableStandards/MPEG-21_schema_files/dii/dii.xsd">urn:hdl:10803/404535</dii:Identifier>
</d:Statement>
</d:Descriptor>
<d:Descriptor>
<d:Statement mimeType="application/xml; charset=utf-8">
<oai_dc:dc schemaLocation="http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd">
<dc:title>A multi-fold assessment framework for virtualized collaborative and social learning scenarios</dc:title>
<dc:creator>Mora Núñez, Néstor</dc:creator>
<dc:contributor>nemonu@uoc.edu</dc:contributor>
<dc:contributor>true</dc:contributor>
<dc:contributor>Caballé Llobet, Santi</dc:contributor>
<dc:contributor>Daradoumis, Athanasios</dc:contributor>
<dc:contributor>true</dc:contributor>
<dc:subject>aprenentatge col·laboratiu</dc:subject>
<dc:subject>recursos d'aprenentatge col·laboratius i complexos</dc:subject>
<dc:subject>i-avaluació cognitiva i social</dc:subject>
<dc:subject>creació de xarxes interacció</dc:subject>
<dc:subject>anàlisi de xarxes socials</dc:subject>
<dc:subject>aprendizaje colaborativo</dc:subject>
<dc:subject>recursos de aprendizaje colaborativos y complejos</dc:subject>
<dc:subject>e-evaluación cognitiva y social</dc:subject>
<dc:subject>creación de redes interacción</dc:subject>
<dc:subject>análisis de redes sociales</dc:subject>
<dc:subject>collaborative learning</dc:subject>
<dc:subject>collaborative complex learning resources</dc:subject>
<dc:subject>cognitive and social e-assessment</dc:subject>
<dc:subject>networking interaction</dc:subject>
<dc:subject>social network analysis</dc:subject>
<dc:description>Proposem un procés de virtualització de sessions col·laboratives en directe a partir de fòrums de discussió i xats web amb l'objectiu de produir recursos d'aprenentatge en línia interactius per a ser utilitzats pels alumnes i generar un efecte positiu en la participació de l'alumne. Per tal de millorar encara més la implicació de l'aprenentatge, vam dotar al nostre procés de virtualització d'un marc d'avaluació múltiple que proporciona la consciència efectiva i la retroalimentació constructiva als alumnes de la col·laboració original amb interaccions entre els membres del grup. La investigació presentada es centra en l'avaluació electrònica d'aprenentatge col·laboratiu i social i s'estén amb analítiques d'aprenentatge i tècniques d'anàlisi de xarxa social que són capaces d'analitzar i representar les interaccions cognitives i socials amb sessions de col·laboració en viu subjacents.</dc:description>
<dc:description>Proponemos un proceso de virtualización de sesiones colaborativas en directo a partir de foros de discusión y chats web con el objetivo de producir recursos de aprendizaje en línea interactivos para ser utilizados por los alumnos y generar un efecto positivo en la participación del alumno. Con el fin de mejorar aún más la implicación del aprendizaje, dotamos a nuestro proceso de virtualización de un marco de evaluación múltiple que proporciona la conciencia efectiva y la retroalimentación constructiva a los alumnos de la colaboración original con interacciones entre los miembros del grupo. La investigación presentada se centra en la evaluación electrónica de aprendizaje colaborativo y social y se extiende con analíticas de aprendizaje y técnicas de análisis de red social que son capaces de analizar y representar las interacciones cognitivas y sociales con sesiones de colaboración en vivo subyacentes.</dc:description>
<dc:description>We propose a virtualization process of live collaborative sessions from Web discussion forums and chats with the aim to produce interactive and attractive online learning resources to be used by learners, thus having a positive effect in learner engagement. In order to enhance further learning engagement, we endow our virtualization process with a multifold assessment framework that provides effective awareness and constructive feedback to learners from the original collaborative interactions among group members. The research presented focuses on e-assessment of collaborative and social learning and extends it with Learning Analytics and Social Network Analysis techniques that are able to analyse and represent cognitive and social interactions underlying live collaborative sessions.</dc:description>
<dc:date>2017-07-12T09:38:57Z</dc:date>
<dc:date>2017-07-12T09:38:57Z</dc:date>
<dc:date>2016-10-28</dc:date>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</dc:type>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/publishedVersion</dc:type>
<dc:identifier>http://hdl.handle.net/10803/404535</dc:identifier>
<dc:language>eng</dc:language>
<dc:rights>L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/</dc:rights>
<dc:rights>info:eu-repo/semantics/openAccess</dc:rights>
<dc:publisher>Universitat Oberta de Catalunya</dc:publisher>
<dc:source>TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</dc:source>
</oai_dc:dc>
</d:Statement>
</d:Descriptor>
<d:Component id="10803_404535_1">
</d:Component>
</d:Item>
</d:DIDL>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<dim:dim schemaLocation="http://www.dspace.org/xmlns/dspace/dim http://www.dspace.org/schema/dim.xsd">
<dim:field element="contributor" mdschema="dc">Universitat Oberta de Catalunya. Escola de Doctorat</dim:field>
<dim:field element="contributor" mdschema="dc" qualifier="author">Mora Núñez, Néstor</dim:field>
<dim:field element="contributor" lang="en_US" mdschema="dc" qualifier="authoremail">nemonu@uoc.edu</dim:field>
<dim:field element="contributor" lang="en_US" mdschema="dc" qualifier="authoremailshow">true</dim:field>
<dim:field element="contributor" mdschema="dc" qualifier="director">Caballé Llobet, Santi</dim:field>
<dim:field element="contributor" mdschema="dc" qualifier="director">Daradoumis, Athanasios</dim:field>
<dim:field element="contributor" lang="en_US" mdschema="dc" qualifier="authorsendemail">true</dim:field>
<dim:field element="date" mdschema="dc" qualifier="accessioned">2017-07-12T09:38:57Z</dim:field>
<dim:field element="date" mdschema="dc" qualifier="available">2017-07-12T09:38:57Z</dim:field>
<dim:field element="date" mdschema="dc" qualifier="issued">2016-10-28</dim:field>
<dim:field element="identifier" mdschema="dc" qualifier="uri">http://hdl.handle.net/10803/404535</dim:field>
<dim:field element="description" lang="en_US" mdschema="dc" qualifier="abstract">Proposem un procés de virtualització de sessions col·laboratives en directe a partir de fòrums de discussió i xats web amb l'objectiu de produir recursos d'aprenentatge en línia interactius per a ser utilitzats pels alumnes i generar un efecte positiu en la participació de l'alumne. Per tal de millorar encara més la implicació de l'aprenentatge, vam dotar al nostre procés de virtualització d'un marc d'avaluació múltiple que proporciona la consciència efectiva i la retroalimentació constructiva als alumnes de la col·laboració original amb interaccions entre els membres del grup. La investigació presentada es centra en l'avaluació electrònica d'aprenentatge col·laboratiu i social i s'estén amb analítiques d'aprenentatge i tècniques d'anàlisi de xarxa social que són capaces d'analitzar i representar les interaccions cognitives i socials amb sessions de col·laboració en viu subjacents.</dim:field>
<dim:field element="description" lang="en_US" mdschema="dc" qualifier="abstract">Proponemos un proceso de virtualización de sesiones colaborativas en directo a partir de foros de discusión y chats web con el objetivo de producir recursos de aprendizaje en línea interactivos para ser utilizados por los alumnos y generar un efecto positivo en la participación del alumno. Con el fin de mejorar aún más la implicación del aprendizaje, dotamos a nuestro proceso de virtualización de un marco de evaluación múltiple que proporciona la conciencia efectiva y la retroalimentación constructiva a los alumnos de la colaboración original con interacciones entre los miembros del grupo. La investigación presentada se centra en la evaluación electrónica de aprendizaje colaborativo y social y se extiende con analíticas de aprendizaje y técnicas de análisis de red social que son capaces de analizar y representar las interacciones cognitivas y sociales con sesiones de colaboración en vivo subyacentes.</dim:field>
<dim:field element="description" lang="en_US" mdschema="dc" qualifier="abstract">We propose a virtualization process of live collaborative sessions from Web discussion forums and chats with the aim to produce interactive and attractive online learning resources to be used by learners, thus having a positive effect in learner engagement. In order to enhance further learning engagement, we endow our virtualization process with a multifold assessment framework that provides effective awareness and constructive feedback to learners from the original collaborative interactions among group members. The research presented focuses on e-assessment of collaborative and social learning and extends it with Learning Analytics and Social Network Analysis techniques that are able to analyse and represent cognitive and social interactions underlying live collaborative sessions.</dim:field>
<dim:field element="format" lang="en_US" mdschema="dc" qualifier="extent">248 p.</dim:field>
<dim:field element="format" mdschema="dc" qualifier="mimetype">application/pdf</dim:field>
<dim:field element="language" lang="en_US" mdschema="dc" qualifier="iso">eng</dim:field>
<dim:field element="publisher" mdschema="dc">Universitat Oberta de Catalunya</dim:field>
<dim:field element="rights" mdschema="dc" qualifier="license">L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/</dim:field>
<dim:field element="rights" mdschema="dc" qualifier="accessLevel">info:eu-repo/semantics/openAccess</dim:field>
<dim:field element="source" mdschema="dc">TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="en_US" mdschema="dc">aprenentatge col·laboratiu</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="en_US" mdschema="dc">recursos d'aprenentatge col·laboratius i complexos</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="en_US" mdschema="dc">i-avaluació cognitiva i social</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="en_US" mdschema="dc">creació de xarxes interacció</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="en_US" mdschema="dc">anàlisi de xarxes socials</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="en_US" mdschema="dc">aprendizaje colaborativo</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="en_US" mdschema="dc">recursos de aprendizaje colaborativos y complejos</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="en_US" mdschema="dc">e-evaluación cognitiva y social</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="en_US" mdschema="dc">creación de redes interacción</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="en_US" mdschema="dc">análisis de redes sociales</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="en_US" mdschema="dc">collaborative learning</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="en_US" mdschema="dc">collaborative complex learning resources</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="en_US" mdschema="dc">cognitive and social e-assessment</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="en_US" mdschema="dc">networking interaction</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="en_US" mdschema="dc">social network analysis</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="en_US" mdschema="dc" qualifier="other">Informática</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="en_US" mdschema="dc" qualifier="udc">004</dim:field>
<dim:field element="title" lang="en_US" mdschema="dc">A multi-fold assessment framework for virtualized collaborative and social learning scenarios</dim:field>
<dim:field element="type" mdschema="dc">info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</dim:field>
<dim:field element="type" mdschema="dc">info:eu-repo/semantics/publishedVersion</dim:field>
<dim:field element="embargo" lang="en_US" mdschema="dc" qualifier="terms">cap</dim:field>
</dim:dim>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<thesis schemaLocation="http://www.ndltd.org/standards/metadata/etdms/1.0/ http://www.ndltd.org/standards/metadata/etdms/1.0/etdms.xsd">
<title>A multi-fold assessment framework for virtualized collaborative and social learning scenarios</title>
<creator>Mora Núñez, Néstor</creator>
<contributor>nemonu@uoc.edu</contributor>
<contributor>true</contributor>
<contributor>Caballé Llobet, Santi</contributor>
<contributor>Daradoumis, Athanasios</contributor>
<contributor>true</contributor>
<subject>aprenentatge col·laboratiu</subject>
<subject>recursos d'aprenentatge col·laboratius i complexos</subject>
<subject>i-avaluació cognitiva i social</subject>
<subject>creació de xarxes interacció</subject>
<subject>anàlisi de xarxes socials</subject>
<subject>aprendizaje colaborativo</subject>
<subject>recursos de aprendizaje colaborativos y complejos</subject>
<subject>e-evaluación cognitiva y social</subject>
<subject>creación de redes interacción</subject>
<subject>análisis de redes sociales</subject>
<subject>collaborative learning</subject>
<subject>collaborative complex learning resources</subject>
<subject>cognitive and social e-assessment</subject>
<subject>networking interaction</subject>
<subject>social network analysis</subject>
<description>Proposem un procés de virtualització de sessions col·laboratives en directe a partir de fòrums de discussió i xats web amb l'objectiu de produir recursos d'aprenentatge en línia interactius per a ser utilitzats pels alumnes i generar un efecte positiu en la participació de l'alumne. Per tal de millorar encara més la implicació de l'aprenentatge, vam dotar al nostre procés de virtualització d'un marc d'avaluació múltiple que proporciona la consciència efectiva i la retroalimentació constructiva als alumnes de la col·laboració original amb interaccions entre els membres del grup. La investigació presentada es centra en l'avaluació electrònica d'aprenentatge col·laboratiu i social i s'estén amb analítiques d'aprenentatge i tècniques d'anàlisi de xarxa social que són capaces d'analitzar i representar les interaccions cognitives i socials amb sessions de col·laboració en viu subjacents.</description>
<description>Proponemos un proceso de virtualización de sesiones colaborativas en directo a partir de foros de discusión y chats web con el objetivo de producir recursos de aprendizaje en línea interactivos para ser utilizados por los alumnos y generar un efecto positivo en la participación del alumno. Con el fin de mejorar aún más la implicación del aprendizaje, dotamos a nuestro proceso de virtualización de un marco de evaluación múltiple que proporciona la conciencia efectiva y la retroalimentación constructiva a los alumnos de la colaboración original con interacciones entre los miembros del grupo. La investigación presentada se centra en la evaluación electrónica de aprendizaje colaborativo y social y se extiende con analíticas de aprendizaje y técnicas de análisis de red social que son capaces de analizar y representar las interacciones cognitivas y sociales con sesiones de colaboración en vivo subyacentes.</description>
<description>We propose a virtualization process of live collaborative sessions from Web discussion forums and chats with the aim to produce interactive and attractive online learning resources to be used by learners, thus having a positive effect in learner engagement. In order to enhance further learning engagement, we endow our virtualization process with a multifold assessment framework that provides effective awareness and constructive feedback to learners from the original collaborative interactions among group members. The research presented focuses on e-assessment of collaborative and social learning and extends it with Learning Analytics and Social Network Analysis techniques that are able to analyse and represent cognitive and social interactions underlying live collaborative sessions.</description>
<date>2017-07-12</date>
<date>2017-07-12</date>
<date>2016-10-28</date>
<type>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</type>
<type>info:eu-repo/semantics/publishedVersion</type>
<identifier>http://hdl.handle.net/10803/404535</identifier>
<language>eng</language>
<rights>L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/</rights>
<rights>info:eu-repo/semantics/openAccess</rights>
<publisher>Universitat Oberta de Catalunya</publisher>
<source>TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</source>
</thesis>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<record schemaLocation="http://www.loc.gov/MARC21/slim http://www.loc.gov/standards/marcxml/schema/MARC21slim.xsd">
<leader>00925njm 22002777a 4500</leader>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="042">
<subfield code="a">dc</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="720">
<subfield code="a">Mora Núñez, Néstor</subfield>
<subfield code="e">author</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="260">
<subfield code="c">2016-10-28</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="520">
<subfield code="a">Proposem un procés de virtualització de sessions col·laboratives en directe a partir de fòrums de discussió i xats web amb l'objectiu de produir recursos d'aprenentatge en línia interactius per a ser utilitzats pels alumnes i generar un efecte positiu en la participació de l'alumne. Per tal de millorar encara més la implicació de l'aprenentatge, vam dotar al nostre procés de virtualització d'un marc d'avaluació múltiple que proporciona la consciència efectiva i la retroalimentació constructiva als alumnes de la col·laboració original amb interaccions entre els membres del grup. La investigació presentada es centra en l'avaluació electrònica d'aprenentatge col·laboratiu i social i s'estén amb analítiques d'aprenentatge i tècniques d'anàlisi de xarxa social que són capaces d'analitzar i representar les interaccions cognitives i socials amb sessions de col·laboració en viu subjacents.</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="520">
<subfield code="a">Proponemos un proceso de virtualización de sesiones colaborativas en directo a partir de foros de discusión y chats web con el objetivo de producir recursos de aprendizaje en línea interactivos para ser utilizados por los alumnos y generar un efecto positivo en la participación del alumno. Con el fin de mejorar aún más la implicación del aprendizaje, dotamos a nuestro proceso de virtualización de un marco de evaluación múltiple que proporciona la conciencia efectiva y la retroalimentación constructiva a los alumnos de la colaboración original con interacciones entre los miembros del grupo. La investigación presentada se centra en la evaluación electrónica de aprendizaje colaborativo y social y se extiende con analíticas de aprendizaje y técnicas de análisis de red social que son capaces de analizar y representar las interacciones cognitivas y sociales con sesiones de colaboración en vivo subyacentes.</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="520">
<subfield code="a">We propose a virtualization process of live collaborative sessions from Web discussion forums and chats with the aim to produce interactive and attractive online learning resources to be used by learners, thus having a positive effect in learner engagement. In order to enhance further learning engagement, we endow our virtualization process with a multifold assessment framework that provides effective awareness and constructive feedback to learners from the original collaborative interactions among group members. The research presented focuses on e-assessment of collaborative and social learning and extends it with Learning Analytics and Social Network Analysis techniques that are able to analyse and represent cognitive and social interactions underlying live collaborative sessions.</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="8" ind2=" " tag="024">
<subfield code="a">http://hdl.handle.net/10803/404535</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">aprenentatge col·laboratiu</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">recursos d'aprenentatge col·laboratius i complexos</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">i-avaluació cognitiva i social</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">creació de xarxes interacció</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">anàlisi de xarxes socials</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">aprendizaje colaborativo</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">recursos de aprendizaje colaborativos y complejos</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">e-evaluación cognitiva y social</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">creación de redes interacción</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">análisis de redes sociales</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">collaborative learning</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">collaborative complex learning resources</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">cognitive and social e-assessment</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">networking interaction</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">social network analysis</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="0" ind2="0" tag="245">
<subfield code="a">A multi-fold assessment framework for virtualized collaborative and social learning scenarios</subfield>
</datafield>
</record>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<record schemaLocation="http://www.loc.gov/MARC21/slim http://www.loc.gov/standards/marcxml/schema/MARC21slim.xsd">
<leader>nam a 5i 4500</leader>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">aprenentatge col·laboratiu</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">recursos d'aprenentatge col·laboratius i complexos</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">i-avaluació cognitiva i social</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">creació de xarxes interacció</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">anàlisi de xarxes socials</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">aprendizaje colaborativo</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">recursos de aprendizaje colaborativos y complejos</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">e-evaluación cognitiva y social</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">creación de redes interacción</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">análisis de redes sociales</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">collaborative learning</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">collaborative complex learning resources</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">cognitive and social e-assessment</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">networking interaction</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">social network analysis</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="1" ind2="0" tag="245">
<subfield code="a">A multi-fold assessment framework for virtualized collaborative and social learning scenarios</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2="1" tag="264">
<subfield code="a">[Barcelona] :</subfield>
<subfield code="b">Universitat Oberta de Catalunya,</subfield>
<subfield code="c">2017</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="4" ind2="0" tag="856">
<subfield code="z">Accés lliure</subfield>
<subfield code="u">http://hdl.handle.net/10803/404535</subfield>
</datafield>
<controlfield tag="007">cr |||||||||||</controlfield>
<controlfield tag="008">AAMMDDs2017 sp ||||fsm||||0|| 0 eng|c</controlfield>
<datafield ind1="1" ind2=" " tag="100">
<subfield code="a">Mora Núñez, Néstor,</subfield>
<subfield code="e">autor</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="300">
<subfield code="a">1 recurs en línia (248 pàgines)</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="502">
<subfield code="g">Tesi</subfield>
<subfield code="b">Doctorat</subfield>
<subfield code="c">Universitat Oberta de Catalunya. Escola de Doctorat</subfield>
<subfield code="d">2016</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="2" ind2=" " tag="710">
<subfield code="a">Universitat Oberta de Catalunya. Escola de Doctorat</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2="4" tag="655">
<subfield code="a">Tesis i dissertacions electròniques</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="1" ind2=" " tag="700">
<subfield code="a">Caballé Llobet, Santi,</subfield>
<subfield code="e">supervisor acadèmic</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="1" ind2=" " tag="700">
<subfield code="a">Daradoumis, Athanasios,</subfield>
<subfield code="e">supervisor acadèmic</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="0" ind2=" " tag="730">
<subfield code="a">TDX</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="520">
<subfield code="a">Proposem un procés de virtualització de sessions col·laboratives en directe a partir de fòrums de discussió i xats web amb l'objectiu de produir recursos d'aprenentatge en línia interactius per a ser utilitzats pels alumnes i generar un efecte positiu en la participació de l'alumne. Per tal de millorar encara més la implicació de l'aprenentatge, vam dotar al nostre procés de virtualització d'un marc d'avaluació múltiple que proporciona la consciència efectiva i la retroalimentació constructiva als alumnes de la col·laboració original amb interaccions entre els membres del grup. La investigació presentada es centra en l'avaluació electrònica d'aprenentatge col·laboratiu i social i s'estén amb analítiques d'aprenentatge i tècniques d'anàlisi de xarxa social que són capaces d'analitzar i representar les interaccions cognitives i socials amb sessions de col·laboració en viu subjacents.</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="998">
<subfield code="a">o</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="040">
<subfield code="a">ES-BaCBU</subfield>
<subfield code="b">cat</subfield>
<subfield code="e">rda</subfield>
<subfield code="c">ES-BaCBU</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="336">
<subfield code="a">text</subfield>
<subfield code="b">txt</subfield>
<subfield code="2">rdacontent</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="337">
<subfield code="a">informàtic</subfield>
<subfield code="b">c</subfield>
<subfield code="2">rdamedia</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="338">
<subfield code="a">recurs en línia</subfield>
<subfield code="b">cr</subfield>
<subfield code="2">rdacarrier</subfield>
</datafield>
</record>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<mets ID=" DSpace_ITEM_10803-404535" OBJID=" hdl:10803/404535" PROFILE="DSpace METS SIP Profile 1.0" TYPE="DSpace ITEM" schemaLocation="http://www.loc.gov/METS/ http://www.loc.gov/standards/mets/mets.xsd">
<metsHdr CREATEDATE="2021-10-30T07:16:31Z">
<agent ROLE="CUSTODIAN" TYPE="ORGANIZATION">
<name>TDX</name>
</agent>
</metsHdr>
<dmdSec ID="DMD_10803_404535">
<mdWrap MDTYPE="MODS">
<xmlData schemaLocation="http://www.loc.gov/mods/v3 http://www.loc.gov/standards/mods/v3/mods-3-1.xsd">
<mods:mods schemaLocation="http://www.loc.gov/mods/v3 http://www.loc.gov/standards/mods/v3/mods-3-1.xsd">
<mods:name>
<mods:role>
<mods:roleTerm type="text">author</mods:roleTerm>
</mods:role>
<mods:namePart>Mora Núñez, Néstor</mods:namePart>
</mods:name>
<mods:name>
<mods:role>
<mods:roleTerm type="text">authoremail</mods:roleTerm>
</mods:role>
<mods:namePart>nemonu@uoc.edu</mods:namePart>
</mods:name>
<mods:name>
<mods:role>
<mods:roleTerm type="text">authoremailshow</mods:roleTerm>
</mods:role>
<mods:namePart>true</mods:namePart>
</mods:name>
<mods:name>
<mods:role>
<mods:roleTerm type="text">director</mods:roleTerm>
</mods:role>
<mods:namePart>Caballé Llobet, Santi</mods:namePart>
</mods:name>
<mods:name>
<mods:role>
<mods:roleTerm type="text">director</mods:roleTerm>
</mods:role>
<mods:namePart>Daradoumis, Athanasios</mods:namePart>
</mods:name>
<mods:name>
<mods:role>
<mods:roleTerm type="text">authorsendemail</mods:roleTerm>
</mods:role>
<mods:namePart>true</mods:namePart>
</mods:name>
<mods:extension>
<mods:dateAccessioned encoding="iso8601">2017-07-12T09:38:57Z</mods:dateAccessioned>
</mods:extension>
<mods:extension>
<mods:dateAvailable encoding="iso8601">2017-07-12T09:38:57Z</mods:dateAvailable>
</mods:extension>
<mods:originInfo>
<mods:dateIssued encoding="iso8601">2016-10-28</mods:dateIssued>
</mods:originInfo>
<mods:identifier type="uri">http://hdl.handle.net/10803/404535</mods:identifier>
<mods:abstract>Proposem un procés de virtualització de sessions col·laboratives en directe a partir de fòrums de discussió i xats web amb l'objectiu de produir recursos d'aprenentatge en línia interactius per a ser utilitzats pels alumnes i generar un efecte positiu en la participació de l'alumne. Per tal de millorar encara més la implicació de l'aprenentatge, vam dotar al nostre procés de virtualització d'un marc d'avaluació múltiple que proporciona la consciència efectiva i la retroalimentació constructiva als alumnes de la col·laboració original amb interaccions entre els membres del grup. La investigació presentada es centra en l'avaluació electrònica d'aprenentatge col·laboratiu i social i s'estén amb analítiques d'aprenentatge i tècniques d'anàlisi de xarxa social que són capaces d'analitzar i representar les interaccions cognitives i socials amb sessions de col·laboració en viu subjacents.</mods:abstract>
<mods:language>
<mods:languageTerm authority="rfc3066">eng</mods:languageTerm>
</mods:language>
<mods:subject>
<mods:topic>aprenentatge col·laboratiu</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>recursos d'aprenentatge col·laboratius i complexos</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>i-avaluació cognitiva i social</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>creació de xarxes interacció</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>anàlisi de xarxes socials</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>aprendizaje colaborativo</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>recursos de aprendizaje colaborativos y complejos</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>e-evaluación cognitiva y social</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>creación de redes interacción</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>análisis de redes sociales</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>collaborative learning</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>collaborative complex learning resources</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>cognitive and social e-assessment</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>networking interaction</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>social network analysis</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:titleInfo>
<mods:title>A multi-fold assessment framework for virtualized collaborative and social learning scenarios</mods:title>
</mods:titleInfo>
<mods:genre>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</mods:genre>
</mods:mods>
</xmlData>
</mdWrap>
</dmdSec>
<amdSec ID="FO_10803_404535_1">
<techMD ID="TECH_O_10803_404535_1">
<mdWrap MDTYPE="PREMIS">
<xmlData schemaLocation="http://www.loc.gov/standards/premis http://www.loc.gov/standards/premis/PREMIS-v1-0.xsd">
<premis:premis>
<premis:object>
<premis:objectIdentifier>
<premis:objectIdentifierType>URL</premis:objectIdentifierType>
<premis:objectIdentifierValue>http://www.tdx.cat/bitstream/10803/404535/1/Thesis_NMN_FINAL_FINAL.pdf</premis:objectIdentifierValue>
</premis:objectIdentifier>
<premis:objectCategory>File</premis:objectCategory>
<premis:objectCharacteristics>
<premis:fixity>
<premis:messageDigestAlgorithm>MD5</premis:messageDigestAlgorithm>
<premis:messageDigest>bfc9f3774a6a4abae042f972ef84df52</premis:messageDigest>
</premis:fixity>
<premis:size>7347038</premis:size>
<premis:format>
<premis:formatDesignation>
<premis:formatName>application/pdf</premis:formatName>
</premis:formatDesignation>
</premis:format>
</premis:objectCharacteristics>
<premis:originalName>Thesis_NMN_FINAL_FINAL.pdf</premis:originalName>
</premis:object>
</premis:premis>
</xmlData>
</mdWrap>
</techMD>
</amdSec>
<fileSec>
<fileGrp USE="ORIGINAL">
<file ADMID="FO_10803_404535_1" CHECKSUM="bfc9f3774a6a4abae042f972ef84df52" CHECKSUMTYPE="MD5" GROUPID="GROUP_BITSTREAM_10803_404535_1" ID="BITSTREAM_ORIGINAL_10803_404535_1" MIMETYPE="application/pdf" SEQ="1" SIZE="7347038">
</file>
</fileGrp>
</fileSec>
<structMap LABEL="DSpace Object" TYPE="LOGICAL">
<div ADMID="DMD_10803_404535" TYPE="DSpace Object Contents">
<div TYPE="DSpace BITSTREAM">
</div>
</div>
</structMap>
</mets>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<mods:mods schemaLocation="http://www.loc.gov/mods/v3 http://www.loc.gov/standards/mods/v3/mods-3-1.xsd">
<mods:name>
<mods:namePart>Mora Núñez, Néstor</mods:namePart>
</mods:name>
<mods:extension>
<mods:dateAvailable encoding="iso8601">2017-07-12T09:38:57Z</mods:dateAvailable>
</mods:extension>
<mods:extension>
<mods:dateAccessioned encoding="iso8601">2017-07-12T09:38:57Z</mods:dateAccessioned>
</mods:extension>
<mods:originInfo>
<mods:dateIssued encoding="iso8601">2016-10-28</mods:dateIssued>
</mods:originInfo>
<mods:identifier type="uri">http://hdl.handle.net/10803/404535</mods:identifier>
<mods:abstract>Proposem un procés de virtualització de sessions col·laboratives en directe a partir de fòrums de discussió i xats web amb l'objectiu de produir recursos d'aprenentatge en línia interactius per a ser utilitzats pels alumnes i generar un efecte positiu en la participació de l'alumne. Per tal de millorar encara més la implicació de l'aprenentatge, vam dotar al nostre procés de virtualització d'un marc d'avaluació múltiple que proporciona la consciència efectiva i la retroalimentació constructiva als alumnes de la col·laboració original amb interaccions entre els membres del grup. La investigació presentada es centra en l'avaluació electrònica d'aprenentatge col·laboratiu i social i s'estén amb analítiques d'aprenentatge i tècniques d'anàlisi de xarxa social que són capaces d'analitzar i representar les interaccions cognitives i socials amb sessions de col·laboració en viu subjacents.</mods:abstract>
<mods:abstract>Proponemos un proceso de virtualización de sesiones colaborativas en directo a partir de foros de discusión y chats web con el objetivo de producir recursos de aprendizaje en línea interactivos para ser utilizados por los alumnos y generar un efecto positivo en la participación del alumno. Con el fin de mejorar aún más la implicación del aprendizaje, dotamos a nuestro proceso de virtualización de un marco de evaluación múltiple que proporciona la conciencia efectiva y la retroalimentación constructiva a los alumnos de la colaboración original con interacciones entre los miembros del grupo. La investigación presentada se centra en la evaluación electrónica de aprendizaje colaborativo y social y se extiende con analíticas de aprendizaje y técnicas de análisis de red social que son capaces de analizar y representar las interacciones cognitivas y sociales con sesiones de colaboración en vivo subyacentes.</mods:abstract>
<mods:abstract>We propose a virtualization process of live collaborative sessions from Web discussion forums and chats with the aim to produce interactive and attractive online learning resources to be used by learners, thus having a positive effect in learner engagement. In order to enhance further learning engagement, we endow our virtualization process with a multifold assessment framework that provides effective awareness and constructive feedback to learners from the original collaborative interactions among group members. The research presented focuses on e-assessment of collaborative and social learning and extends it with Learning Analytics and Social Network Analysis techniques that are able to analyse and represent cognitive and social interactions underlying live collaborative sessions.</mods:abstract>
<mods:language>
<mods:languageTerm>eng</mods:languageTerm>
</mods:language>
<mods:accessCondition type="useAndReproduction">L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/</mods:accessCondition>
<mods:accessCondition type="useAndReproduction">info:eu-repo/semantics/openAccess</mods:accessCondition>
<mods:subject>
<mods:topic>aprenentatge col·laboratiu</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>recursos d'aprenentatge col·laboratius i complexos</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>i-avaluació cognitiva i social</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>creació de xarxes interacció</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>anàlisi de xarxes socials</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>aprendizaje colaborativo</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>recursos de aprendizaje colaborativos y complejos</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>e-evaluación cognitiva y social</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>creación de redes interacción</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>análisis de redes sociales</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>collaborative learning</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>collaborative complex learning resources</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>cognitive and social e-assessment</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>networking interaction</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>social network analysis</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:titleInfo>
<mods:title>A multi-fold assessment framework for virtualized collaborative and social learning scenarios</mods:title>
</mods:titleInfo>
<mods:genre>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</mods:genre>
<mods:genre>info:eu-repo/semantics/publishedVersion</mods:genre>
</mods:mods>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<atom:entry schemaLocation="http://www.w3.org/2005/Atom http://www.kbcafe.com/rss/atom.xsd.xml">
<atom:id>http://hdl.handle.net/10803/404535/ore.xml</atom:id>
<atom:published>2017-07-12T09:38:57Z</atom:published>
<atom:updated>2017-07-12T09:38:57Z</atom:updated>
<atom:source>
<atom:generator>TDX</atom:generator>
</atom:source>
<atom:title>A multi-fold assessment framework for virtualized collaborative and social learning scenarios</atom:title>
<atom:author>
<atom:name>Mora Núñez, Néstor</atom:name>
</atom:author>
<oreatom:triples>
<rdf:Description about="http://hdl.handle.net/10803/404535/ore.xml#atom">
<dcterms:modified>2017-07-12T09:38:57Z</dcterms:modified>
</rdf:Description>
<rdf:Description about="http://www.tdx.cat/bitstream/10803/404535/5/Thesis_NMN_FINAL_FINAL.pdf.xml">
<dcterms:description>MEDIA_DOCUMENT</dcterms:description>
</rdf:Description>
<rdf:Description about="http://www.tdx.cat/bitstream/10803/404535/2/license_url">
<dcterms:description>CC-LICENSE</dcterms:description>
</rdf:Description>
<rdf:Description about="http://www.tdx.cat/bitstream/10803/404535/3/license_text">
<dcterms:description>CC-LICENSE</dcterms:description>
</rdf:Description>
<rdf:Description about="http://www.tdx.cat/bitstream/10803/404535/4/license_rdf">
<dcterms:description>CC-LICENSE</dcterms:description>
</rdf:Description>
<rdf:Description about="http://www.tdx.cat/bitstream/10803/404535/1/Thesis_NMN_FINAL_FINAL.pdf">
<dcterms:description>ORIGINAL</dcterms:description>
</rdf:Description>
</oreatom:triples>
</atom:entry>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<qdc:qualifieddc schemaLocation="http://purl.org/dc/elements/1.1/ http://dublincore.org/schemas/xmls/qdc/2006/01/06/dc.xsd http://purl.org/dc/terms/ http://dublincore.org/schemas/xmls/qdc/2006/01/06/dcterms.xsd http://dspace.org/qualifieddc/ http://www.ukoln.ac.uk/metadata/dcmi/xmlschema/qualifieddc.xsd">
<dc:title>A multi-fold assessment framework for virtualized collaborative and social learning scenarios</dc:title>
<dc:creator>Mora Núñez, Néstor</dc:creator>
<dc:contributor>nemonu@uoc.edu</dc:contributor>
<dc:contributor>true</dc:contributor>
<dc:contributor>Caballé Llobet, Santi</dc:contributor>
<dc:contributor>Daradoumis, Athanasios</dc:contributor>
<dc:contributor>true</dc:contributor>
<dc:subject>aprenentatge col·laboratiu</dc:subject>
<dc:subject>recursos d'aprenentatge col·laboratius i complexos</dc:subject>
<dc:subject>i-avaluació cognitiva i social</dc:subject>
<dc:subject>creació de xarxes interacció</dc:subject>
<dc:subject>anàlisi de xarxes socials</dc:subject>
<dc:subject>aprendizaje colaborativo</dc:subject>
<dc:subject>recursos de aprendizaje colaborativos y complejos</dc:subject>
<dc:subject>e-evaluación cognitiva y social</dc:subject>
<dc:subject>creación de redes interacción</dc:subject>
<dc:subject>análisis de redes sociales</dc:subject>
<dc:subject>collaborative learning</dc:subject>
<dc:subject>collaborative complex learning resources</dc:subject>
<dc:subject>cognitive and social e-assessment</dc:subject>
<dc:subject>networking interaction</dc:subject>
<dc:subject>social network analysis</dc:subject>
<dcterms:abstract>Proposem un procés de virtualització de sessions col·laboratives en directe a partir de fòrums de discussió i xats web amb l'objectiu de produir recursos d'aprenentatge en línia interactius per a ser utilitzats pels alumnes i generar un efecte positiu en la participació de l'alumne. Per tal de millorar encara més la implicació de l'aprenentatge, vam dotar al nostre procés de virtualització d'un marc d'avaluació múltiple que proporciona la consciència efectiva i la retroalimentació constructiva als alumnes de la col·laboració original amb interaccions entre els membres del grup. La investigació presentada es centra en l'avaluació electrònica d'aprenentatge col·laboratiu i social i s'estén amb analítiques d'aprenentatge i tècniques d'anàlisi de xarxa social que són capaces d'analitzar i representar les interaccions cognitives i socials amb sessions de col·laboració en viu subjacents.</dcterms:abstract>
<dcterms:abstract>Proponemos un proceso de virtualización de sesiones colaborativas en directo a partir de foros de discusión y chats web con el objetivo de producir recursos de aprendizaje en línea interactivos para ser utilizados por los alumnos y generar un efecto positivo en la participación del alumno. Con el fin de mejorar aún más la implicación del aprendizaje, dotamos a nuestro proceso de virtualización de un marco de evaluación múltiple que proporciona la conciencia efectiva y la retroalimentación constructiva a los alumnos de la colaboración original con interacciones entre los miembros del grupo. La investigación presentada se centra en la evaluación electrónica de aprendizaje colaborativo y social y se extiende con analíticas de aprendizaje y técnicas de análisis de red social que son capaces de analizar y representar las interacciones cognitivas y sociales con sesiones de colaboración en vivo subyacentes.</dcterms:abstract>
<dcterms:abstract>We propose a virtualization process of live collaborative sessions from Web discussion forums and chats with the aim to produce interactive and attractive online learning resources to be used by learners, thus having a positive effect in learner engagement. In order to enhance further learning engagement, we endow our virtualization process with a multifold assessment framework that provides effective awareness and constructive feedback to learners from the original collaborative interactions among group members. The research presented focuses on e-assessment of collaborative and social learning and extends it with Learning Analytics and Social Network Analysis techniques that are able to analyse and represent cognitive and social interactions underlying live collaborative sessions.</dcterms:abstract>
<dcterms:dateAccepted>2017-07-12T09:38:57Z</dcterms:dateAccepted>
<dcterms:available>2017-07-12T09:38:57Z</dcterms:available>
<dcterms:created>2017-07-12T09:38:57Z</dcterms:created>
<dcterms:issued>2016-10-28</dcterms:issued>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</dc:type>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/publishedVersion</dc:type>
<dc:identifier>http://hdl.handle.net/10803/404535</dc:identifier>
<dc:language>eng</dc:language>
<dc:rights>L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/</dc:rights>
<dc:rights>info:eu-repo/semantics/openAccess</dc:rights>
<dc:publisher>Universitat Oberta de Catalunya</dc:publisher>
<dc:source>TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</dc:source>
</qdc:qualifieddc>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<rdf:RDF schemaLocation="http://www.openarchives.org/OAI/2.0/rdf/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/rdf.xsd">
<ow:Publication about="oai:www.tdx.cat:10803/404535">
<dc:title>A multi-fold assessment framework for virtualized collaborative and social learning scenarios</dc:title>
<dc:creator>Mora Núñez, Néstor</dc:creator>
<dc:contributor>nemonu@uoc.edu</dc:contributor>
<dc:contributor>true</dc:contributor>
<dc:contributor>Caballé Llobet, Santi</dc:contributor>
<dc:contributor>Daradoumis, Athanasios</dc:contributor>
<dc:contributor>true</dc:contributor>
<dc:subject>aprenentatge col·laboratiu</dc:subject>
<dc:subject>recursos d'aprenentatge col·laboratius i complexos</dc:subject>
<dc:subject>i-avaluació cognitiva i social</dc:subject>
<dc:subject>creació de xarxes interacció</dc:subject>
<dc:subject>anàlisi de xarxes socials</dc:subject>
<dc:subject>aprendizaje colaborativo</dc:subject>
<dc:subject>recursos de aprendizaje colaborativos y complejos</dc:subject>
<dc:subject>e-evaluación cognitiva y social</dc:subject>
<dc:subject>creación de redes interacción</dc:subject>
<dc:subject>análisis de redes sociales</dc:subject>
<dc:subject>collaborative learning</dc:subject>
<dc:subject>collaborative complex learning resources</dc:subject>
<dc:subject>cognitive and social e-assessment</dc:subject>
<dc:subject>networking interaction</dc:subject>
<dc:subject>social network analysis</dc:subject>
<dc:description>Proposem un procés de virtualització de sessions col·laboratives en directe a partir de fòrums de discussió i xats web amb l'objectiu de produir recursos d'aprenentatge en línia interactius per a ser utilitzats pels alumnes i generar un efecte positiu en la participació de l'alumne. Per tal de millorar encara més la implicació de l'aprenentatge, vam dotar al nostre procés de virtualització d'un marc d'avaluació múltiple que proporciona la consciència efectiva i la retroalimentació constructiva als alumnes de la col·laboració original amb interaccions entre els membres del grup. La investigació presentada es centra en l'avaluació electrònica d'aprenentatge col·laboratiu i social i s'estén amb analítiques d'aprenentatge i tècniques d'anàlisi de xarxa social que són capaces d'analitzar i representar les interaccions cognitives i socials amb sessions de col·laboració en viu subjacents.</dc:description>
<dc:description>Proponemos un proceso de virtualización de sesiones colaborativas en directo a partir de foros de discusión y chats web con el objetivo de producir recursos de aprendizaje en línea interactivos para ser utilizados por los alumnos y generar un efecto positivo en la participación del alumno. Con el fin de mejorar aún más la implicación del aprendizaje, dotamos a nuestro proceso de virtualización de un marco de evaluación múltiple que proporciona la conciencia efectiva y la retroalimentación constructiva a los alumnos de la colaboración original con interacciones entre los miembros del grupo. La investigación presentada se centra en la evaluación electrónica de aprendizaje colaborativo y social y se extiende con analíticas de aprendizaje y técnicas de análisis de red social que son capaces de analizar y representar las interacciones cognitivas y sociales con sesiones de colaboración en vivo subyacentes.</dc:description>
<dc:description>We propose a virtualization process of live collaborative sessions from Web discussion forums and chats with the aim to produce interactive and attractive online learning resources to be used by learners, thus having a positive effect in learner engagement. In order to enhance further learning engagement, we endow our virtualization process with a multifold assessment framework that provides effective awareness and constructive feedback to learners from the original collaborative interactions among group members. The research presented focuses on e-assessment of collaborative and social learning and extends it with Learning Analytics and Social Network Analysis techniques that are able to analyse and represent cognitive and social interactions underlying live collaborative sessions.</dc:description>
<dc:date>2017-07-12T09:38:57Z</dc:date>
<dc:date>2017-07-12T09:38:57Z</dc:date>
<dc:date>2016-10-28</dc:date>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</dc:type>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/publishedVersion</dc:type>
<dc:identifier>http://hdl.handle.net/10803/404535</dc:identifier>
<dc:language>eng</dc:language>
<dc:rights>L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/</dc:rights>
<dc:rights>info:eu-repo/semantics/openAccess</dc:rights>
<dc:publisher>Universitat Oberta de Catalunya</dc:publisher>
<dc:source>TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</dc:source>
</ow:Publication>
</rdf:RDF>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<uketd_dc:uketddc schemaLocation="http://naca.central.cranfield.ac.uk/ethos-oai/2.0/ http://naca.central.cranfield.ac.uk/ethos-oai/2.0/uketd_dc.xsd">
<dc:title>A multi-fold assessment framework for virtualized collaborative and social learning scenarios</dc:title>
<dc:creator>Mora Núñez, Néstor</dc:creator>
<dcterms:abstract>Proposem un procés de virtualització de sessions col·laboratives en directe a partir de fòrums de discussió i xats web amb l'objectiu de produir recursos d'aprenentatge en línia interactius per a ser utilitzats pels alumnes i generar un efecte positiu en la participació de l'alumne. Per tal de millorar encara més la implicació de l'aprenentatge, vam dotar al nostre procés de virtualització d'un marc d'avaluació múltiple que proporciona la consciència efectiva i la retroalimentació constructiva als alumnes de la col·laboració original amb interaccions entre els membres del grup. La investigació presentada es centra en l'avaluació electrònica d'aprenentatge col·laboratiu i social i s'estén amb analítiques d'aprenentatge i tècniques d'anàlisi de xarxa social que són capaces d'analitzar i representar les interaccions cognitives i socials amb sessions de col·laboració en viu subjacents.</dcterms:abstract>
<dcterms:abstract>Proponemos un proceso de virtualización de sesiones colaborativas en directo a partir de foros de discusión y chats web con el objetivo de producir recursos de aprendizaje en línea interactivos para ser utilizados por los alumnos y generar un efecto positivo en la participación del alumno. Con el fin de mejorar aún más la implicación del aprendizaje, dotamos a nuestro proceso de virtualización de un marco de evaluación múltiple que proporciona la conciencia efectiva y la retroalimentación constructiva a los alumnos de la colaboración original con interacciones entre los miembros del grupo. La investigación presentada se centra en la evaluación electrónica de aprendizaje colaborativo y social y se extiende con analíticas de aprendizaje y técnicas de análisis de red social que son capaces de analizar y representar las interacciones cognitivas y sociales con sesiones de colaboración en vivo subyacentes.</dcterms:abstract>
<dcterms:abstract>We propose a virtualization process of live collaborative sessions from Web discussion forums and chats with the aim to produce interactive and attractive online learning resources to be used by learners, thus having a positive effect in learner engagement. In order to enhance further learning engagement, we endow our virtualization process with a multifold assessment framework that provides effective awareness and constructive feedback to learners from the original collaborative interactions among group members. The research presented focuses on e-assessment of collaborative and social learning and extends it with Learning Analytics and Social Network Analysis techniques that are able to analyse and represent cognitive and social interactions underlying live collaborative sessions.</dcterms:abstract>
<uketdterms:institution>Universitat Oberta de Catalunya</uketdterms:institution>
<dcterms:issued>2016-10-28</dcterms:issued>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</dc:type>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/publishedVersion</dc:type>
<dc:language type="dcterms:ISO639-2">eng</dc:language>
<dcterms:isReferencedBy>http://hdl.handle.net/10803/404535</dcterms:isReferencedBy>
<dc:identifier type="dcterms:URI">http://www.tdx.cat/bitstream/10803/404535/1/Thesis_NMN_FINAL_FINAL.pdf</dc:identifier>
<uketdterms:checksum type="uketdterms:MD5">bfc9f3774a6a4abae042f972ef84df52</uketdterms:checksum>
<uketdterms:embargodate>cap</uketdterms:embargodate>
<dc:subject>aprenentatge col·laboratiu</dc:subject>
<dc:subject>recursos d'aprenentatge col·laboratius i complexos</dc:subject>
<dc:subject>i-avaluació cognitiva i social</dc:subject>
<dc:subject>creació de xarxes interacció</dc:subject>
<dc:subject>anàlisi de xarxes socials</dc:subject>
<dc:subject>aprendizaje colaborativo</dc:subject>
<dc:subject>recursos de aprendizaje colaborativos y complejos</dc:subject>
<dc:subject>e-evaluación cognitiva y social</dc:subject>
<dc:subject>creación de redes interacción</dc:subject>
<dc:subject>análisis de redes sociales</dc:subject>
<dc:subject>collaborative learning</dc:subject>
<dc:subject>collaborative complex learning resources</dc:subject>
<dc:subject>cognitive and social e-assessment</dc:subject>
<dc:subject>networking interaction</dc:subject>
<dc:subject>social network analysis</dc:subject>
<dc:subject>Informática</dc:subject>
</uketd_dc:uketddc>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<metadata schemaLocation="http://www.lyncode.com/xoai http://www.lyncode.com/xsd/xoai.xsd">
<element name="dc">
<element name="contributor">
<element name="none">
<field name="value">Universitat Oberta de Catalunya. Escola de Doctorat</field>
</element>
<element name="author">
<element name="none">
<field name="value">Mora Núñez, Néstor</field>
</element>
</element>
<element name="authoremail">
<element name="en_US">
<field name="value">nemonu@uoc.edu</field>
</element>
</element>
<element name="authoremailshow">
<element name="en_US">
<field name="value">true</field>
</element>
</element>
<element name="director">
<element name="none">
<field name="value">Caballé Llobet, Santi</field>
<field name="value">Daradoumis, Athanasios</field>
</element>
</element>
<element name="authorsendemail">
<element name="en_US">
<field name="value">true</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="date">
<element name="accessioned">
<element name="none">
<field name="value">2017-07-12T09:38:57Z</field>
</element>
</element>
<element name="available">
<element name="none">
<field name="value">2017-07-12T09:38:57Z</field>
</element>
</element>
<element name="issued">
<element name="none">
<field name="value">2016-10-28</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="identifier">
<element name="uri">
<element name="none">
<field name="value">http://hdl.handle.net/10803/404535</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="description">
<element name="abstract">
<element name="en_US">
<field name="value">Proposem un procés de virtualització de sessions col·laboratives en directe a partir de fòrums de discussió i xats web amb l'objectiu de produir recursos d'aprenentatge en línia interactius per a ser utilitzats pels alumnes i generar un efecte positiu en la participació de l'alumne. Per tal de millorar encara més la implicació de l'aprenentatge, vam dotar al nostre procés de virtualització d'un marc d'avaluació múltiple que proporciona la consciència efectiva i la retroalimentació constructiva als alumnes de la col·laboració original amb interaccions entre els membres del grup. La investigació presentada es centra en l'avaluació electrònica d'aprenentatge col·laboratiu i social i s'estén amb analítiques d'aprenentatge i tècniques d'anàlisi de xarxa social que són capaces d'analitzar i representar les interaccions cognitives i socials amb sessions de col·laboració en viu subjacents.</field>
<field name="value">Proponemos un proceso de virtualización de sesiones colaborativas en directo a partir de foros de discusión y chats web con el objetivo de producir recursos de aprendizaje en línea interactivos para ser utilizados por los alumnos y generar un efecto positivo en la participación del alumno. Con el fin de mejorar aún más la implicación del aprendizaje, dotamos a nuestro proceso de virtualización de un marco de evaluación múltiple que proporciona la conciencia efectiva y la retroalimentación constructiva a los alumnos de la colaboración original con interacciones entre los miembros del grupo. La investigación presentada se centra en la evaluación electrónica de aprendizaje colaborativo y social y se extiende con analíticas de aprendizaje y técnicas de análisis de red social que son capaces de analizar y representar las interacciones cognitivas y sociales con sesiones de colaboración en vivo subyacentes.</field>
<field name="value">We propose a virtualization process of live collaborative sessions from Web discussion forums and chats with the aim to produce interactive and attractive online learning resources to be used by learners, thus having a positive effect in learner engagement. In order to enhance further learning engagement, we endow our virtualization process with a multifold assessment framework that provides effective awareness and constructive feedback to learners from the original collaborative interactions among group members. The research presented focuses on e-assessment of collaborative and social learning and extends it with Learning Analytics and Social Network Analysis techniques that are able to analyse and represent cognitive and social interactions underlying live collaborative sessions.</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="format">
<element name="extent">
<element name="en_US">
<field name="value">248 p.</field>
</element>
</element>
<element name="mimetype">
<element name="none">
<field name="value">application/pdf</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="language">
<element name="iso">
<element name="en_US">
<field name="value">eng</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="publisher">
<element name="none">
<field name="value">Universitat Oberta de Catalunya</field>
</element>
</element>
<element name="rights">
<element name="license">
<element name="none">
<field name="value">L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/</field>
</element>
</element>
<element name="accessLevel">
<element name="none">
<field name="value">info:eu-repo/semantics/openAccess</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="source">
<element name="none">
<field name="value">TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</field>
</element>
</element>
<element name="subject">
<element name="en_US">
<field name="value">aprenentatge col·laboratiu</field>
<field name="value">recursos d'aprenentatge col·laboratius i complexos</field>
<field name="value">i-avaluació cognitiva i social</field>
<field name="value">creació de xarxes interacció</field>
<field name="value">anàlisi de xarxes socials</field>
<field name="value">aprendizaje colaborativo</field>
<field name="value">recursos de aprendizaje colaborativos y complejos</field>
<field name="value">e-evaluación cognitiva y social</field>
<field name="value">creación de redes interacción</field>
<field name="value">análisis de redes sociales</field>
<field name="value">collaborative learning</field>
<field name="value">collaborative complex learning resources</field>
<field name="value">cognitive and social e-assessment</field>
<field name="value">networking interaction</field>
<field name="value">social network analysis</field>
</element>
<element name="other">
<element name="en_US">
<field name="value">Informática</field>
</element>
</element>
<element name="udc">
<element name="en_US">
<field name="value">004</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="title">
<element name="en_US">
<field name="value">A multi-fold assessment framework for virtualized collaborative and social learning scenarios</field>
</element>
</element>
<element name="type">
<element name="none">
<field name="value">info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</field>
<field name="value">info:eu-repo/semantics/publishedVersion</field>
</element>
</element>
<element name="embargo">
<element name="terms">
<element name="en_US">
<field name="value">cap</field>
</element>
</element>
</element>
</element>
<element name="bundles">
<element name="bundle">
<field name="name">MEDIA_DOCUMENT</field>
<element name="bitstreams">
<element name="bitstream">
<field name="name">Thesis_NMN_FINAL_FINAL.pdf.xml</field>
<field name="originalName">Thesis_NMN_FINAL_FINAL.pdf.xml</field>
<field name="description">Document Consulta</field>
<field name="format">text/xml</field>
<field name="size">106</field>
<field name="url">http://www.tdx.cat/bitstream/10803/404535/5/Thesis_NMN_FINAL_FINAL.pdf.xml</field>
<field name="checksum">827d68daf97ddd960a0cd12aadc2e9fd</field>
<field name="checksumAlgorithm">MD5</field>
<field name="sid">5</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="bundle">
<field name="name">CC-LICENSE</field>
<element name="bitstreams">
<element name="bitstream">
<field name="name">license_url</field>
<field name="originalName">license_url</field>
<field name="format">text/plain; charset=utf-8</field>
<field name="size">49</field>
<field name="url">http://www.tdx.cat/bitstream/10803/404535/2/license_url</field>
<field name="checksum">4afdbb8c545fd630ea7db775da747b2f</field>
<field name="checksumAlgorithm">MD5</field>
<field name="sid">2</field>
</element>
<element name="bitstream">
<field name="name">license_text</field>
<field name="originalName">license_text</field>
<field name="format">text/html; charset=utf-8</field>
<field name="size">0</field>
<field name="url">http://www.tdx.cat/bitstream/10803/404535/3/license_text</field>
<field name="checksum">d41d8cd98f00b204e9800998ecf8427e</field>
<field name="checksumAlgorithm">MD5</field>
<field name="sid">3</field>
</element>
<element name="bitstream">
<field name="name">license_rdf</field>
<field name="originalName">license_rdf</field>
<field name="format">application/rdf+xml; charset=utf-8</field>
<field name="size">0</field>
<field name="url">http://www.tdx.cat/bitstream/10803/404535/4/license_rdf</field>
<field name="checksum">d41d8cd98f00b204e9800998ecf8427e</field>
<field name="checksumAlgorithm">MD5</field>
<field name="sid">4</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="bundle">
<field name="name">ORIGINAL</field>
<element name="bitstreams">
<element name="bitstream">
<field name="name">Thesis_NMN_FINAL_FINAL.pdf</field>
<field name="originalName">Thesis_NMN_FINAL_FINAL.pdf</field>
<field name="format">application/pdf</field>
<field name="size">7347038</field>
<field name="url">http://www.tdx.cat/bitstream/10803/404535/1/Thesis_NMN_FINAL_FINAL.pdf</field>
<field name="checksum">bfc9f3774a6a4abae042f972ef84df52</field>
<field name="checksumAlgorithm">MD5</field>
<field name="sid">1</field>
</element>
</element>
</element>
</element>
<element name="others">
<field name="handle">10803/404535</field>
<field name="identifier">oai:www.tdx.cat:10803/404535</field>
<field name="lastModifyDate">2017-09-13 11:53:49.791</field>
</element>
<element name="repository">
<field name="name">TDX</field>
<field name="mail">aco@csuc.cat</field>
</element>
</metadata>