<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<oai_dc:dc schemaLocation="http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd">
<dc:title>Modelo de aula multicultural internacional para alumnos de posgrados en línea</dc:title>
<dc:creator>de Icaza Acereto, José Ignacio Juan</dc:creator>
<dc:creator>Marcos Marcos, María del Socorro</dc:creator>
<dc:creator>Morales Veloquio, Gisselle</dc:creator>
<dc:creator>Torras Virgili, María Eulalia</dc:creator>
<dc:creator>Ceballos Martínez, Mónica Olympia</dc:creator>
<dc:creator>Méndez Carrera, Rosa Gabriela</dc:creator>
<dc:creator>Lyle Bañuelos, Ricardo</dc:creator>
<dc:creator>Chapa Guillén, Gloria Alicia</dc:creator>
<dc:subject>Intercultural</dc:subject>
<dc:subject>Ethics</dc:subject>
<dc:subject>Virtual</dc:subject>
<dc:subject>International</dc:subject>
<dc:subject>Multidisciplinary</dc:subject>
<dc:subject>Intercultural</dc:subject>
<dc:subject>Ética</dc:subject>
<dc:subject>Virtual</dc:subject>
<dc:subject>Internacional</dc:subject>
<dc:subject>Multidisciplinario</dc:subject>
<dc:description>Ethics is a dimension and of interest to contribute to developing competences in students. This dimension linked to interculturality allows students an adequate background to face the information age (Merryfield, 2003, Nieto & Bode, 2008, Wasell & Crouch, 2008). This project consisted on the creation of a virtual classroom that allowed to bring together a multidisciplinary group of students from different universities in the world, with varied cultural contexts, to work as a team.Through a transversal element such as ethics, the participants had the opportunity to reflect on different cultural aspects. The shared activity allowed observing the impact that international experiences and virtual intercultural interaction have on the perception of cultural intelligence that students have of themselves.</dc:description>
<dc:description>El presente proyecto consistió en la creación de un aula virtual que permitió reunir a un grupo multidisciplinario de estudiantes de diferentes universidades del mundo, con variados contextos culturales, para trabajar en equipo.A través de un elemento transversal como la ética, los participantes tuvieron oportunidad de hacer una reflexión sobre diferentes aspectos culturales. La actividad compartida permitió observar el impacto que tienen las experiencias internacionales y la interacción multicultural virtual en la percepción de inteligencia cultural que tienen los alumnos de sí mismos.</dc:description>
<dc:date>2018</dc:date>
<dc:type>text (article)</dc:type>
<dc:format>application/pdf</dc:format>
<dc:identifier>https://dialnet.unirioja.es/servlet/oaiart?codigo=6697292</dc:identifier>
<dc:identifier>(Revista) ISSN 2444-2925</dc:identifier>
<dc:source>Innoeduca: international journal of technology and educational innovation, ISSN 2444-2925, Vol. 4, Nº. 2, 2018, pags. 172-184</dc:source>
<dc:language>spa</dc:language>
<dc:rights>LICENCIA DE USO: Los documentos a texto completo incluidos en Dialnet son de acceso libre y propiedad de sus autores y/o editores. Por tanto, cualquier acto de reproducción, distribución, comunicación pública y/o transformación total o parcial requiere el consentimiento expreso y escrito de aquéllos. Cualquier enlace al texto completo de estos documentos deberá hacerse a través de la URL oficial de éstos en Dialnet. Más información: https://dialnet.unirioja.es/info/derechosOAI | INTELLECTUAL PROPERTY RIGHTS STATEMENT: Full text documents hosted by Dialnet are protected by copyright and/or related rights. This digital object is accessible without charge, but its use is subject to the licensing conditions set by its authors or editors. Unless expressly stated otherwise in the licensing conditions, you are free to linking, browsing, printing and making a copy for your own personal purposes. All other acts of reproduction and communication to the public are subject to the licensing conditions expressed by editors and authors and require consent from them. Any link to this document should be made using its official URL in Dialnet. More info: https://dialnet.unirioja.es/info/derechosOAI</dc:rights>
</oai_dc:dc>