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<dc:title>En busca de una nueva sociedad. Los aportes de la teoría feminista a la reformulación del mundo moderno</dc:title>
<dc:creator>Ochman, Marta</dc:creator>
<dc:subject>feminismo</dc:subject>
<dc:subject>teoría política</dc:subject>
<dc:subject>ética del cuidado</dc:subject>
<dc:subject>diferencia</dc:subject>
<dc:subject>economía social</dc:subject>
<dc:subject>feminism</dc:subject>
<dc:subject>political theory</dc:subject>
<dc:subject>ethics of care</dc:subject>
<dc:subject>difference</dc:subject>
<dc:subject>social economy</dc:subject>
<dc:description>This article analyzes the contributions of the feminist theories to the reformulation of the current political theory paradigms. Two topical axes are reexamined: the issue of the recognition of differences and the redefinition of the public-private dichotomy, both introduced into the modern political discussion by the feminism. In the case of the difference, representation and its legitimacy issue are analyzed in particular. The private-public dichotomy is approached from the ethics of care viewpoint and its parallelisms with the principles of social economy. It concludes that feminism is, in essence, a meditation on the human being condition, concrete on his or her sexuality, but universal on his or her right to recognition. </dc:description>
<dc:description>Este artículo analiza las aportaciones de las teorías feministas a la reformulación de los paradigmas de la teoría política actual. Se retoman dos ejes temáticos: el problema del reconocimiento de la diferencia y la redefinición de la dicotomía público-privado, ambos introducidos en el debate político moderno por el feminismo. En el caso de la diferencia, se analiza específicamente el problema de la representación y su legitimidad. La dicotomía privado-público se aborda desde el enfoque de la ética del cuidado y sus paralelismos con los principios de la economía social. La conclusión afirma que el feminismo es, en esencia, una reflexión sobre la condición del ser humano, concreto en su sexualidad, pero universal en su derecho al reconocimiento. </dc:description>
<dc:date>2006</dc:date>
<dc:type>text (article)</dc:type>
<dc:format>application/pdf</dc:format>
<dc:identifier>https://dialnet.unirioja.es/servlet/oaiart?codigo=5146358</dc:identifier>
<dc:identifier>(Revista) ISSN 0124-4035</dc:identifier>
<dc:source>Desafíos, ISSN 0124-4035, Nº. 15, 2006, pags. 370-387</dc:source>
<dc:language>spa</dc:language>
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