<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<oai_dc:dc schemaLocation="http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd">
<dc:title>Validación de una encuesta sobre la actividad docente en Educación Superior</dc:title>
<dc:creator>Bol, Alfredo</dc:creator>
<dc:creator>Sáiz Manzanares, María Consuelo</dc:creator>
<dc:creator>Pérez Mateos, Manuel</dc:creator>
<dc:subject>Evaluación en Educación Superior</dc:subject>
<dc:subject>actividad docente</dc:subject>
<dc:subject>auto-percepción</dc:subject>
<dc:subject>aprendizaje</dc:subject>
<dc:subject>innovación docente</dc:subject>
<dc:subject>Evaluation at Higher Education</dc:subject>
<dc:subject>teaching</dc:subject>
<dc:subject>self-perception</dc:subject>
<dc:subject>learning</dc:subject>
<dc:subject>innovative teaching</dc:subject>
<dc:description>Higher Education Institutions need to know students� perception on the learning-teaching process. Measurement tools should be reliable and valid. This paper relies on a sample of five thousand five hundred fifty-one students distributed in five different centres at the University of Burgos. The aims are: 1) To study the reliability of teaching surveys -adaptation of Student Evaluation of Educational Quality (SEEQ) - Short version-. 2) To analyse if there are significant differences among faculties. We have found significant differences among all faculties in nine of the items observed, but no significant difference can be found in the last item (course workload). The reliability of the survey was .92. The most valued aspects by students were lecturers� availability for out-classroom activities. The less valued aspect was assessment procedures and the usefulness�s materials of the courses.</dc:description>
<dc:description>Las instituciones implicadas en la Educación Superior precisan conocer la percepción del alumnado sobre el proceso de enseñanza-aprendizaje. Si bien los instrumentos empleados para su medición tienen que ser válidos y fiables. Se presenta un trabajo en el que se ha manejado una muestra de cinco mil quinientos cincuenta y un estudiantes adscritos a cinco centros de la Universidad de Burgos.Los objetivos fueron estudiar la fiabilidad de la encuesta de opinión de los estudiantes -adaptación del Student Evaluation of Educational Quality (SEEQ)- Short version- y analizar si existían diferencias significativas atendiendo a la variable tipo de centro. La fiabilidad de la encuesta fue de.92. Asimismo se encontraron diferencias significativas atendiendo a la variable independiente asignada tipo de centro en todos los ítems, salvo en el referido a la carga de trabajo de las asignaturas, y en el total de la escala. La actividad docente mejor valorada fue la disponibilidad del profesorado a atender al alumnado fuera del aula y las actividades menos valoradas han sido el ajuste de los procedimientos de evaluación y la utilidad de los materiales docentes empleados.</dc:description>
<dc:publisher>Elsevier Doyma</dc:publisher>
<dc:publisher>Universidad de Oviedo: Instituto de Ciencias de la Educación</dc:publisher>
<dc:date>2013</dc:date>
<dc:type>text (article)</dc:type>
<dc:format>application/pdf</dc:format>
<dc:identifier>http://dialnet.unirioja.es/servlet/oaiart?codigo=4239088</dc:identifier>
<dc:identifier>(Revista) ISSN 0210-2773</dc:identifier>
<dc:source>Aula abierta, ISSN 0210-2773, Vol. 41, Nº 2, 2013, pags. 45-54</dc:source>
<dc:language>spa</dc:language>
<dc:rights>LICENCIA DE USO: Los documentos a texto completo incluidos en Dialnet son de acceso libre y propiedad de sus autores y/o editores. Por tanto, cualquier acto de reproducción, distribución, comunicación pública y/o transformación total o parcial requiere el consentimiento expreso y escrito de aquéllos. Cualquier enlace al texto completo de estos documentos deberá hacerse a través de la URL oficial de éstos en Dialnet. Más información: http://dialnet.unirioja.es/info/derechosOAI | INTELLECTUAL PROPERTY RIGHTS STATEMENT: Full text documents hosted by Dialnet are protected by copyright and/or related rights. This digital object is accessible without charge, but its use is subject to the licensing conditions set by its authors or editors. Unless expressly stated otherwise in the licensing conditions, you are free to linking, browsing, printing and making a copy for your own personal purposes. All other acts of reproduction and communication to the public are subject to the licensing conditions expressed by editors and authors and require consent from them. Any link to this document should be made using its official URL in Dialnet. More info: http://dialnet.unirioja.es/info/derechosOAI</dc:rights>
</oai_dc:dc>