<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<oai_dc:dc schemaLocation="http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd">
<dc:title>Aproximación teórica a modelo de cambio planeado de gestión organizacional para la innovación educativa desde la Teoría de la Complejidad y Empowerment</dc:title>
<dc:creator>Hernández Medina, Alex Rafael</dc:creator>
<dc:subject>cambio planeado</dc:subject>
<dc:subject>complejidad</dc:subject>
<dc:subject>enfoque empowerment</dc:subject>
<dc:subject>planned change</dc:subject>
<dc:subject>complexity</dc:subject>
<dc:subject>approach empowerment</dc:subject>
<dc:description>It is submitted some reflections on Organizational Development to generate a theorically contruct in the Model of change planned of organizational management for the educational innovation and to create a process methodology for the managment of the change from the complexity and empowerment, framed in the interpretative emergent paradigm. Line of investigation: Educational Innovation, Thematic Area: School Management, under methodological hermeneutic documentary criteria, with review of Otega and others (2007). Model to develop innovative culture; and Negrete (2012). Management of the organizational change, concluding that: the alternatives of change, they are wide for the conceptualizations that are generated, as strategies for the educational transformation.</dc:description>
<dc:description>Se presentan algunas reflexiones sobre Desarrollo Organizacional para generar constructo teórico en el Modelo de cambio planeado de gestión organizacional para la innovación educativa y crear una metodología de procesos para la gestión del cambio desde la complejidad y empowerment, enmarcado en el paradigma interpretativo emergente, Línea de investigación: Innovación educativa, Área Temática: Gestión escolar, bajo criterios metodológicos hermenéuticos documentales, con revisión de Ortega y otros (2007). Modelo para desarrollar la cultura innovadora; y Negrete J. (2012) Gestión del cambio organizacional, concluyendo que las alternativas de cambio, son amplias por las conceptualizaciones que se generan, como estrategias para la transformación educativa.</dc:description>
<dc:date>2016</dc:date>
<dc:type>text (article)</dc:type>
<dc:format>application/pdf</dc:format>
<dc:identifier>https://dialnet.unirioja.es/servlet/oaiart?codigo=6296681</dc:identifier>
<dc:identifier>(Revista) ISSN 2477-9296</dc:identifier>
<dc:source>Educ@ción en Contexto, ISSN 2477-9296, Vol. 2, 2016, pags. 182-198</dc:source>
<dc:language>spa</dc:language>
<dc:rights>LICENCIA DE USO: Los documentos a texto completo incluidos en Dialnet son de acceso libre y propiedad de sus autores y/o editores. Por tanto, cualquier acto de reproducción, distribución, comunicación pública y/o transformación total o parcial requiere el consentimiento expreso y escrito de aquéllos. Cualquier enlace al texto completo de estos documentos deberá hacerse a través de la URL oficial de éstos en Dialnet. Más información: https://dialnet.unirioja.es/info/derechosOAI | INTELLECTUAL PROPERTY RIGHTS STATEMENT: Full text documents hosted by Dialnet are protected by copyright and/or related rights. This digital object is accessible without charge, but its use is subject to the licensing conditions set by its authors or editors. Unless expressly stated otherwise in the licensing conditions, you are free to linking, browsing, printing and making a copy for your own personal purposes. All other acts of reproduction and communication to the public are subject to the licensing conditions expressed by editors and authors and require consent from them. Any link to this document should be made using its official URL in Dialnet. More info: https://dialnet.unirioja.es/info/derechosOAI</dc:rights>
</oai_dc:dc>