<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<oai_dc:dc schemaLocation="http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd">
<dc:title>5G and its impact on the automotive industry</dc:title>
<dc:creator>Montero Bayo, Luca</dc:creator>
<dc:contributor>Jofre Roca, Lluís</dc:contributor>
<dc:contributor>Universitat Politècnica de Catalunya. Departament de Teoria del Senyal i Comunicacions</dc:contributor>
<dc:subject>Àrees temàtiques de la UPC::Enginyeria de la telecomunicació</dc:subject>
<dc:subject>Àrees temàtiques de la UPC::Enginyeria mecànica</dc:subject>
<dc:subject>621.3</dc:subject>
<dc:subject>629</dc:subject>
<dc:description>Tesi amb menció de Doctorat Internacional i de Doctorat Industrial (Generalitat de Catalunya)</dc:description>
<dc:description>(English) The 5th generation of mobile communications has been designed to address the unstoppable demand of data bandwidth. However, it also gives support to a range of vertical industries with different Quality of Service demands, such as the automotive industry. The automotive industry is undergoing a significant transformation in response to the changing needs of consumers and the advances in Advanced Driver Assistance Systems, catalyzing the development of autonomous driving and redefining the service portfolio of traditional automakers. The next milestone of the industry is the widespread deployment of Vehicle to Everything (V2X) technologies, which aim to connect the vehicle to its neighboring road users. V2X stands as a promising enabler of use cases that can increase driver awareness, extend the perception of sensors beyond line of sight, and have an impact on overall traffic efficiency. This thesis covers the state of the art of V2X technologies, identifying the biggest challenges and putting the performance of current standards to a test. The actual game changer of V2X is the incorporation of 5G features for vehicle connectivity. Vehicles can then make use of ultra-reliable low-latency mechanisms and new frequency bands to enable a set of advanced use cases that assist autonomous decision-making and make reliable autonomous driving a reality. This thesis also covers the implications of multi-element, beamforming antenna systems to give support to these 5G features and the performance they promise to deliver. Accounting for the paradigm shift towards beam-based vehicular communications, this thesis makes an emphasis on several specification and research challenges, such as beam management, which are thoroughly assessed. As such, this thesis sheds light into the inner workings of 5G-V2X and points its biggest white spots to eventually enable the autonomous vision for 5G and beyond.</dc:description>
<dc:description>(Català) La cinquena generació de comunicacions mòbils (5G) ha estat dissenyada per abordar la imparable demanda d'amplada de banda de dades. No obstant això, també dóna suport a una varietat d'indústries verticals amb diferents demandes de qualitat de servei, com ara la indústria de l'automoció. La indústria de l'automoció està experimentant una transformació significativa en resposta a les canviants necessitats dels consumidors i els avenços en els sistemes d'assistència al conductor, catalitzant el desenvolupament de la conducció autònoma i redefinint el portfoli de serveis dels fabricants de cotxes tradicionals. El següent hito de la indústria es centra en la implementació generalitzada de les tecnologies de comunicació Vehicle to Everything (V2X), les quals tenen com a objectiu connectar els vehicles amb altres usuaris de la via. El V2X s'erigeix com un prometedor habilitador de casos d'ús que potenciarà la percepció del conductor, ampliarà la percepció dels sensors més enllà de la línia de visió i tindrà un impacte positiu en l'eficiència general del trànsit. Aquesta tesi aborda exhaustivament l'estat de l'art de les tecnologies V2X, identificant els principals reptes i sotmetent a escrutini el rendiment dels estàndards actuals. El veritable factor disruptor del V2X resideix en la incorporació de les funcionalitats de la tecnologia 5G per a la connectivitat dels vehicles. Els vehicles podran aprofitar mecanismes de baixa latència i d'alta fiabilitat, així com noves bandes de freqüència, per habilitar un conjunt de casos d'ús avançats que contribueixin a la presa de decisions autònomes i facin de la conducció autònoma fiable una realitat. Aquesta tesi també aborda les implicacions dels sistemes d'antenes "beamforming" de múltiples elements per donar suport a aquestes característiques de 5G i avalua el rendiment que prometen oferir. Tenint en compte el canvi de paradigma cap a les comunicacions vehiculars basades en haces, aquesta tesi posa un èmfasi especial en diversos reptes d'especificació i investigació, com ara la gestió de haces, que s'avaluen a fons. Per tant, aquesta tesi aclareix el funcionament intern de 5G-V2X i assenyala les seves principals mancances conceptuals, amb la finalitat última de possibilitar la visió autònoma que 5G i els seus successors prometen habilitar.</dc:description>
<dc:description>(Español) La quinta generación de comunicaciones móviles (5G) ha sido diseñada para abordar la imparable demanda de ancho de banda de datos. Sin embargo, también brinda soporte a una variedad de industrias verticales con diferentes demandas de calidad de servicio, como la industria de la automoción. La industria de la automoción está experimentando una transformación significativa en respuesta a las cambiantes necesidades de los consumidores y los avances en los sistemas de asistencia al conductor, catalizando el desarrollo de la conducción autónoma y redefiniendo el porfolio de servicios de los fabricantes de automóviles tradicionales. El siguiente hito de la industria se centra en la implementación generalizada de las tecnologías de comunicación Vehicle to Everything (V2X), las cuales tienen como objetivo conectar los vehículos con otros usuarios de la vía. El V2X se erige como un prometedor habilitador de casos de uso que puede potenciar la percepción del conductor, ampliar la percepción de los sensores más allá de la línea de visión y tener un impacto positivo en la eficiencia general del tráfico. Esta tesis aborda exhaustivamente el estado del arte de las tecnologías V2X, identificando los mayores desafíos y sometiendo al escrutinio el rendimiento de los estándares actuales. El verdadero factor disruptivo de V2X reside en la incorporación de las funcionalidades de la tecnología 5G para la conectividad de los vehículos. Los vehículos podrán aprovechar mecanismos de baja latencia y de alta fiabilidad, así como nuevas bandas de frecuencia, para habilitar un conjunto de casos de uso avanzados que contribuyan a la toma de decisiones autónomas y hagan de la conducción autónoma fiable una realidad. Esta tesis también abarca las implicaciones de los sistemas de antenas “beamforming” de múltiples elementos para dar soporte a estas características de 5G y evalúa el rendimiento que prometen ofrecer. Teniendo en cuenta el cambio de paradigma hacia las comunicaciones vehiculares basadas en haces, esta tesis hace un énfasis especial en varios desafíos de especificación e investigación, como la gestión de haces, que se evalua en profundidad. Por tanto, esta tesis arroja luz sobre el funcionamiento interno de 5G-V2X y señala sus mayores vacíos conceptuales, con el fin último de posibilitar la visión autónoma que 5G y sus sucesores prometen habilitar.</dc:description>
<dc:description>DOCTORAT EN TEORIA DEL SENYAL I COMUNICACIONS (Pla 2013)</dc:description>
<dc:date>2024-07-17T11:04:42Z</dc:date>
<dc:date>2024-07-17T11:04:42Z</dc:date>
<dc:date>2023-09-21</dc:date>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</dc:type>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/publishedVersion</dc:type>
<dc:identifier>http://hdl.handle.net/10803/691802</dc:identifier>
<dc:language>eng</dc:language>
<dc:rights>L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/</dc:rights>
<dc:rights>http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/</dc:rights>
<dc:rights>info:eu-repo/semantics/openAccess</dc:rights>
<dc:format>161 p.</dc:format>
<dc:format>application/pdf</dc:format>
<dc:publisher>Universitat Politècnica de Catalunya</dc:publisher>
<dc:source>TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</dc:source>
</oai_dc:dc>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<dim:dim schemaLocation="http://www.dspace.org/xmlns/dspace/dim http://www.dspace.org/schema/dim.xsd">
<dim:field element="contributor" mdschema="dc">Universitat Politècnica de Catalunya. Departament de Teoria del Senyal i Comunicacions</dim:field>
<dim:field authority="c9413827-deab-4773-acbf-165e7ccff15e" element="contributor" mdschema="dc" qualifier="author">Montero Bayo, Luca</dim:field>
<dim:field element="contributor" lang="ca" mdschema="dc" qualifier="authoremail">luca.montero@upc.edu</dim:field>
<dim:field element="contributor" lang="ca" mdschema="dc" qualifier="authoremailshow">false</dim:field>
<dim:field authority="91aef9d2-1ff9-4309-b525-f23a5167a7a9" element="contributor" mdschema="dc" qualifier="director">Jofre Roca, Lluís</dim:field>
<dim:field element="date" mdschema="dc" qualifier="accessioned">2024-07-17T11:04:42Z</dim:field>
<dim:field element="date" mdschema="dc" qualifier="available">2024-07-17T11:04:42Z</dim:field>
<dim:field element="date" mdschema="dc" qualifier="issued">2023-09-21</dim:field>
<dim:field element="identifier" mdschema="dc" qualifier="uri">http://hdl.handle.net/10803/691802</dim:field>
<dim:field element="description" lang="ca" mdschema="dc">Tesi amb menció de Doctorat Internacional i de Doctorat Industrial (Generalitat de Catalunya)</dim:field>
<dim:field element="description" lang="ca" mdschema="dc" qualifier="abstract">(English) The 5th generation of mobile communications has been designed to address the unstoppable demand of data bandwidth. However, it also gives support to a range of vertical industries with different Quality of Service demands, such as the automotive industry. The automotive industry is undergoing a significant transformation in response to the changing needs of consumers and the advances in Advanced Driver Assistance Systems, catalyzing the development of autonomous driving and redefining the service portfolio of traditional automakers. The next milestone of the industry is the widespread deployment of Vehicle to Everything (V2X) technologies, which aim to connect the vehicle to its neighboring road users. V2X stands as a promising enabler of use cases that can increase driver awareness, extend the perception of sensors beyond line of sight, and have an impact on overall traffic efficiency. This thesis covers the state of the art of V2X technologies, identifying the biggest challenges and putting the performance of current standards to a test. The actual game changer of V2X is the incorporation of 5G features for vehicle connectivity. Vehicles can then make use of ultra-reliable low-latency mechanisms and new frequency bands to enable a set of advanced use cases that assist autonomous decision-making and make reliable autonomous driving a reality. This thesis also covers the implications of multi-element, beamforming antenna systems to give support to these 5G features and the performance they promise to deliver. Accounting for the paradigm shift towards beam-based vehicular communications, this thesis makes an emphasis on several specification and research challenges, such as beam management, which are thoroughly assessed. As such, this thesis sheds light into the inner workings of 5G-V2X and points its biggest white spots to eventually enable the autonomous vision for 5G and beyond.</dim:field>
<dim:field element="description" lang="ca" mdschema="dc" qualifier="abstract">(Català) La cinquena generació de comunicacions mòbils (5G) ha estat dissenyada per abordar la imparable demanda d'amplada de banda de dades. No obstant això, també dóna suport a una varietat d'indústries verticals amb diferents demandes de qualitat de servei, com ara la indústria de l'automoció. La indústria de l'automoció està experimentant una transformació significativa en resposta a les canviants necessitats dels consumidors i els avenços en els sistemes d'assistència al conductor, catalitzant el desenvolupament de la conducció autònoma i redefinint el portfoli de serveis dels fabricants de cotxes tradicionals. El següent hito de la indústria es centra en la implementació generalitzada de les tecnologies de comunicació Vehicle to Everything (V2X), les quals tenen com a objectiu connectar els vehicles amb altres usuaris de la via. El V2X s'erigeix com un prometedor habilitador de casos d'ús que potenciarà la percepció del conductor, ampliarà la percepció dels sensors més enllà de la línia de visió i tindrà un impacte positiu en l'eficiència general del trànsit. Aquesta tesi aborda exhaustivament l'estat de l'art de les tecnologies V2X, identificant els principals reptes i sotmetent a escrutini el rendiment dels estàndards actuals. El veritable factor disruptor del V2X resideix en la incorporació de les funcionalitats de la tecnologia 5G per a la connectivitat dels vehicles. Els vehicles podran aprofitar mecanismes de baixa latència i d'alta fiabilitat, així com noves bandes de freqüència, per habilitar un conjunt de casos d'ús avançats que contribueixin a la presa de decisions autònomes i facin de la conducció autònoma fiable una realitat. Aquesta tesi també aborda les implicacions dels sistemes d'antenes "beamforming" de múltiples elements per donar suport a aquestes característiques de 5G i avalua el rendiment que prometen oferir. Tenint en compte el canvi de paradigma cap a les comunicacions vehiculars basades en haces, aquesta tesi posa un èmfasi especial en diversos reptes d'especificació i investigació, com ara la gestió de haces, que s'avaluen a fons. Per tant, aquesta tesi aclareix el funcionament intern de 5G-V2X i assenyala les seves principals mancances conceptuals, amb la finalitat última de possibilitar la visió autònoma que 5G i els seus successors prometen habilitar.</dim:field>
<dim:field element="description" lang="ca" mdschema="dc" qualifier="abstract">(Español) La quinta generación de comunicaciones móviles (5G) ha sido diseñada para abordar la imparable demanda de ancho de banda de datos. Sin embargo, también brinda soporte a una variedad de industrias verticales con diferentes demandas de calidad de servicio, como la industria de la automoción. La industria de la automoción está experimentando una transformación significativa en respuesta a las cambiantes necesidades de los consumidores y los avances en los sistemas de asistencia al conductor, catalizando el desarrollo de la conducción autónoma y redefiniendo el porfolio de servicios de los fabricantes de automóviles tradicionales. El siguiente hito de la industria se centra en la implementación generalizada de las tecnologías de comunicación Vehicle to Everything (V2X), las cuales tienen como objetivo conectar los vehículos con otros usuarios de la vía. El V2X se erige como un prometedor habilitador de casos de uso que puede potenciar la percepción del conductor, ampliar la percepción de los sensores más allá de la línea de visión y tener un impacto positivo en la eficiencia general del tráfico. Esta tesis aborda exhaustivamente el estado del arte de las tecnologías V2X, identificando los mayores desafíos y sometiendo al escrutinio el rendimiento de los estándares actuales. El verdadero factor disruptivo de V2X reside en la incorporación de las funcionalidades de la tecnología 5G para la conectividad de los vehículos. Los vehículos podrán aprovechar mecanismos de baja latencia y de alta fiabilidad, así como nuevas bandas de frecuencia, para habilitar un conjunto de casos de uso avanzados que contribuyan a la toma de decisiones autónomas y hagan de la conducción autónoma fiable una realidad. Esta tesis también abarca las implicaciones de los sistemas de antenas “beamforming” de múltiples elementos para dar soporte a estas características de 5G y evalúa el rendimiento que prometen ofrecer. Teniendo en cuenta el cambio de paradigma hacia las comunicaciones vehiculares basadas en haces, esta tesis hace un énfasis especial en varios desafíos de especificación e investigación, como la gestión de haces, que se evalua en profundidad. Por tanto, esta tesis arroja luz sobre el funcionamiento interno de 5G-V2X y señala sus mayores vacíos conceptuales, con el fin último de posibilitar la visión autónoma que 5G y sus sucesores prometen habilitar.</dim:field>
<dim:field element="description" mdschema="dc" qualifier="degree">DOCTORAT EN TEORIA DEL SENYAL I COMUNICACIONS (Pla 2013)</dim:field>
<dim:field element="format" lang="ca" mdschema="dc" qualifier="extent">161 p.</dim:field>
<dim:field element="language" lang="ca" mdschema="dc" qualifier="iso">eng</dim:field>
<dim:field element="publisher" mdschema="dc">Universitat Politècnica de Catalunya</dim:field>
<dim:field element="rights" lang="ca" mdschema="dc" qualifier="license">L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/</dim:field>
<dim:field element="rights" lang="*" mdschema="dc" qualifier="uri">http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/</dim:field>
<dim:field element="rights" mdschema="dc" qualifier="accessLevel">info:eu-repo/semantics/openAccess</dim:field>
<dim:field element="source" mdschema="dc">TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="ca" mdschema="dc" qualifier="other">Àrees temàtiques de la UPC::Enginyeria de la telecomunicació</dim:field>
<dim:field element="subject" mdschema="dc" qualifier="other">Àrees temàtiques de la UPC::Enginyeria mecànica</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="ca" mdschema="dc" qualifier="udc">621.3</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="ca" mdschema="dc" qualifier="udc">629</dim:field>
<dim:field element="title" lang="ca" mdschema="dc">5G and its impact on the automotive industry</dim:field>
<dim:field element="type" mdschema="dc">info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</dim:field>
<dim:field element="type" mdschema="dc">info:eu-repo/semantics/publishedVersion</dim:field>
<dim:field element="embargo" lang="ca" mdschema="dc" qualifier="terms">cap</dim:field>
</dim:dim>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<thesis schemaLocation="http://www.ndltd.org/standards/metadata/etdms/1.0/ http://www.ndltd.org/standards/metadata/etdms/1.0/etdms.xsd">
<title>5G and its impact on the automotive industry</title>
<creator>Montero Bayo, Luca</creator>
<contributor>luca.montero@upc.edu</contributor>
<contributor>false</contributor>
<contributor>Jofre Roca, Lluís</contributor>
<description>Tesi amb menció de Doctorat Internacional i de Doctorat Industrial (Generalitat de Catalunya)</description>
<description>(English) The 5th generation of mobile communications has been designed to address the unstoppable demand of data bandwidth. However, it also gives support to a range of vertical industries with different Quality of Service demands, such as the automotive industry. The automotive industry is undergoing a significant transformation in response to the changing needs of consumers and the advances in Advanced Driver Assistance Systems, catalyzing the development of autonomous driving and redefining the service portfolio of traditional automakers. The next milestone of the industry is the widespread deployment of Vehicle to Everything (V2X) technologies, which aim to connect the vehicle to its neighboring road users. V2X stands as a promising enabler of use cases that can increase driver awareness, extend the perception of sensors beyond line of sight, and have an impact on overall traffic efficiency. This thesis covers the state of the art of V2X technologies, identifying the biggest challenges and putting the performance of current standards to a test. The actual game changer of V2X is the incorporation of 5G features for vehicle connectivity. Vehicles can then make use of ultra-reliable low-latency mechanisms and new frequency bands to enable a set of advanced use cases that assist autonomous decision-making and make reliable autonomous driving a reality. This thesis also covers the implications of multi-element, beamforming antenna systems to give support to these 5G features and the performance they promise to deliver. Accounting for the paradigm shift towards beam-based vehicular communications, this thesis makes an emphasis on several specification and research challenges, such as beam management, which are thoroughly assessed. As such, this thesis sheds light into the inner workings of 5G-V2X and points its biggest white spots to eventually enable the autonomous vision for 5G and beyond.</description>
<description>(Català) La cinquena generació de comunicacions mòbils (5G) ha estat dissenyada per abordar la imparable demanda d'amplada de banda de dades. No obstant això, també dóna suport a una varietat d'indústries verticals amb diferents demandes de qualitat de servei, com ara la indústria de l'automoció. La indústria de l'automoció està experimentant una transformació significativa en resposta a les canviants necessitats dels consumidors i els avenços en els sistemes d'assistència al conductor, catalitzant el desenvolupament de la conducció autònoma i redefinint el portfoli de serveis dels fabricants de cotxes tradicionals. El següent hito de la indústria es centra en la implementació generalitzada de les tecnologies de comunicació Vehicle to Everything (V2X), les quals tenen com a objectiu connectar els vehicles amb altres usuaris de la via. El V2X s'erigeix com un prometedor habilitador de casos d'ús que potenciarà la percepció del conductor, ampliarà la percepció dels sensors més enllà de la línia de visió i tindrà un impacte positiu en l'eficiència general del trànsit. Aquesta tesi aborda exhaustivament l'estat de l'art de les tecnologies V2X, identificant els principals reptes i sotmetent a escrutini el rendiment dels estàndards actuals. El veritable factor disruptor del V2X resideix en la incorporació de les funcionalitats de la tecnologia 5G per a la connectivitat dels vehicles. Els vehicles podran aprofitar mecanismes de baixa latència i d'alta fiabilitat, així com noves bandes de freqüència, per habilitar un conjunt de casos d'ús avançats que contribueixin a la presa de decisions autònomes i facin de la conducció autònoma fiable una realitat. Aquesta tesi també aborda les implicacions dels sistemes d'antenes "beamforming" de múltiples elements per donar suport a aquestes característiques de 5G i avalua el rendiment que prometen oferir. Tenint en compte el canvi de paradigma cap a les comunicacions vehiculars basades en haces, aquesta tesi posa un èmfasi especial en diversos reptes d'especificació i investigació, com ara la gestió de haces, que s'avaluen a fons. Per tant, aquesta tesi aclareix el funcionament intern de 5G-V2X i assenyala les seves principals mancances conceptuals, amb la finalitat última de possibilitar la visió autònoma que 5G i els seus successors prometen habilitar.</description>
<description>(Español) La quinta generación de comunicaciones móviles (5G) ha sido diseñada para abordar la imparable demanda de ancho de banda de datos. Sin embargo, también brinda soporte a una variedad de industrias verticales con diferentes demandas de calidad de servicio, como la industria de la automoción. La industria de la automoción está experimentando una transformación significativa en respuesta a las cambiantes necesidades de los consumidores y los avances en los sistemas de asistencia al conductor, catalizando el desarrollo de la conducción autónoma y redefiniendo el porfolio de servicios de los fabricantes de automóviles tradicionales. El siguiente hito de la industria se centra en la implementación generalizada de las tecnologías de comunicación Vehicle to Everything (V2X), las cuales tienen como objetivo conectar los vehículos con otros usuarios de la vía. El V2X se erige como un prometedor habilitador de casos de uso que puede potenciar la percepción del conductor, ampliar la percepción de los sensores más allá de la línea de visión y tener un impacto positivo en la eficiencia general del tráfico. Esta tesis aborda exhaustivamente el estado del arte de las tecnologías V2X, identificando los mayores desafíos y sometiendo al escrutinio el rendimiento de los estándares actuales. El verdadero factor disruptivo de V2X reside en la incorporación de las funcionalidades de la tecnología 5G para la conectividad de los vehículos. Los vehículos podrán aprovechar mecanismos de baja latencia y de alta fiabilidad, así como nuevas bandas de frecuencia, para habilitar un conjunto de casos de uso avanzados que contribuyan a la toma de decisiones autónomas y hagan de la conducción autónoma fiable una realidad. Esta tesis también abarca las implicaciones de los sistemas de antenas “beamforming” de múltiples elementos para dar soporte a estas características de 5G y evalúa el rendimiento que prometen ofrecer. Teniendo en cuenta el cambio de paradigma hacia las comunicaciones vehiculares basadas en haces, esta tesis hace un énfasis especial en varios desafíos de especificación e investigación, como la gestión de haces, que se evalua en profundidad. Por tanto, esta tesis arroja luz sobre el funcionamiento interno de 5G-V2X y señala sus mayores vacíos conceptuales, con el fin último de posibilitar la visión autónoma que 5G y sus sucesores prometen habilitar.</description>
<date>2024-07-17</date>
<date>2024-07-17</date>
<date>2023-09-21</date>
<type>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</type>
<type>info:eu-repo/semantics/publishedVersion</type>
<identifier>http://hdl.handle.net/10803/691802</identifier>
<language>eng</language>
<rights>L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/</rights>
<rights>http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/</rights>
<rights>info:eu-repo/semantics/openAccess</rights>
<publisher>Universitat Politècnica de Catalunya</publisher>
<source>TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</source>
</thesis>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<record schemaLocation="http://www.loc.gov/MARC21/slim http://www.loc.gov/standards/marcxml/schema/MARC21slim.xsd">
<leader>00925njm 22002777a 4500</leader>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="042">
<subfield code="a">dc</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="720">
<subfield code="a">Montero Bayo, Luca</subfield>
<subfield code="e">author</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="260">
<subfield code="c">2023-09-21</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="520">
<subfield code="a">(English) The 5th generation of mobile communications has been designed to address the unstoppable demand of data bandwidth. However, it also gives support to a range of vertical industries with different Quality of Service demands, such as the automotive industry. The automotive industry is undergoing a significant transformation in response to the changing needs of consumers and the advances in Advanced Driver Assistance Systems, catalyzing the development of autonomous driving and redefining the service portfolio of traditional automakers. The next milestone of the industry is the widespread deployment of Vehicle to Everything (V2X) technologies, which aim to connect the vehicle to its neighboring road users. V2X stands as a promising enabler of use cases that can increase driver awareness, extend the perception of sensors beyond line of sight, and have an impact on overall traffic efficiency. This thesis covers the state of the art of V2X technologies, identifying the biggest challenges and putting the performance of current standards to a test. The actual game changer of V2X is the incorporation of 5G features for vehicle connectivity. Vehicles can then make use of ultra-reliable low-latency mechanisms and new frequency bands to enable a set of advanced use cases that assist autonomous decision-making and make reliable autonomous driving a reality. This thesis also covers the implications of multi-element, beamforming antenna systems to give support to these 5G features and the performance they promise to deliver. Accounting for the paradigm shift towards beam-based vehicular communications, this thesis makes an emphasis on several specification and research challenges, such as beam management, which are thoroughly assessed. As such, this thesis sheds light into the inner workings of 5G-V2X and points its biggest white spots to eventually enable the autonomous vision for 5G and beyond.</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="520">
<subfield code="a">(Català) La cinquena generació de comunicacions mòbils (5G) ha estat dissenyada per abordar la imparable demanda d'amplada de banda de dades. No obstant això, també dóna suport a una varietat d'indústries verticals amb diferents demandes de qualitat de servei, com ara la indústria de l'automoció. La indústria de l'automoció està experimentant una transformació significativa en resposta a les canviants necessitats dels consumidors i els avenços en els sistemes d'assistència al conductor, catalitzant el desenvolupament de la conducció autònoma i redefinint el portfoli de serveis dels fabricants de cotxes tradicionals. El següent hito de la indústria es centra en la implementació generalitzada de les tecnologies de comunicació Vehicle to Everything (V2X), les quals tenen com a objectiu connectar els vehicles amb altres usuaris de la via. El V2X s'erigeix com un prometedor habilitador de casos d'ús que potenciarà la percepció del conductor, ampliarà la percepció dels sensors més enllà de la línia de visió i tindrà un impacte positiu en l'eficiència general del trànsit. Aquesta tesi aborda exhaustivament l'estat de l'art de les tecnologies V2X, identificant els principals reptes i sotmetent a escrutini el rendiment dels estàndards actuals. El veritable factor disruptor del V2X resideix en la incorporació de les funcionalitats de la tecnologia 5G per a la connectivitat dels vehicles. Els vehicles podran aprofitar mecanismes de baixa latència i d'alta fiabilitat, així com noves bandes de freqüència, per habilitar un conjunt de casos d'ús avançats que contribueixin a la presa de decisions autònomes i facin de la conducció autònoma fiable una realitat. Aquesta tesi també aborda les implicacions dels sistemes d'antenes "beamforming" de múltiples elements per donar suport a aquestes característiques de 5G i avalua el rendiment que prometen oferir. Tenint en compte el canvi de paradigma cap a les comunicacions vehiculars basades en haces, aquesta tesi posa un èmfasi especial en diversos reptes d'especificació i investigació, com ara la gestió de haces, que s'avaluen a fons. Per tant, aquesta tesi aclareix el funcionament intern de 5G-V2X i assenyala les seves principals mancances conceptuals, amb la finalitat última de possibilitar la visió autònoma que 5G i els seus successors prometen habilitar.</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="520">
<subfield code="a">(Español) La quinta generación de comunicaciones móviles (5G) ha sido diseñada para abordar la imparable demanda de ancho de banda de datos. Sin embargo, también brinda soporte a una variedad de industrias verticales con diferentes demandas de calidad de servicio, como la industria de la automoción. La industria de la automoción está experimentando una transformación significativa en respuesta a las cambiantes necesidades de los consumidores y los avances en los sistemas de asistencia al conductor, catalizando el desarrollo de la conducción autónoma y redefiniendo el porfolio de servicios de los fabricantes de automóviles tradicionales. El siguiente hito de la industria se centra en la implementación generalizada de las tecnologías de comunicación Vehicle to Everything (V2X), las cuales tienen como objetivo conectar los vehículos con otros usuarios de la vía. El V2X se erige como un prometedor habilitador de casos de uso que puede potenciar la percepción del conductor, ampliar la percepción de los sensores más allá de la línea de visión y tener un impacto positivo en la eficiencia general del tráfico. Esta tesis aborda exhaustivamente el estado del arte de las tecnologías V2X, identificando los mayores desafíos y sometiendo al escrutinio el rendimiento de los estándares actuales. El verdadero factor disruptivo de V2X reside en la incorporación de las funcionalidades de la tecnología 5G para la conectividad de los vehículos. Los vehículos podrán aprovechar mecanismos de baja latencia y de alta fiabilidad, así como nuevas bandas de frecuencia, para habilitar un conjunto de casos de uso avanzados que contribuyan a la toma de decisiones autónomas y hagan de la conducción autónoma fiable una realidad. Esta tesis también abarca las implicaciones de los sistemas de antenas “beamforming” de múltiples elementos para dar soporte a estas características de 5G y evalúa el rendimiento que prometen ofrecer. Teniendo en cuenta el cambio de paradigma hacia las comunicaciones vehiculares basadas en haces, esta tesis hace un énfasis especial en varios desafíos de especificación e investigación, como la gestión de haces, que se evalua en profundidad. Por tanto, esta tesis arroja luz sobre el funcionamiento interno de 5G-V2X y señala sus mayores vacíos conceptuales, con el fin último de posibilitar la visión autónoma que 5G y sus sucesores prometen habilitar.</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="8" ind2=" " tag="024">
<subfield code="a">http://hdl.handle.net/10803/691802</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="0" ind2="0" tag="245">
<subfield code="a">5G and its impact on the automotive industry</subfield>
</datafield>
</record>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<record schemaLocation="http://www.loc.gov/MARC21/slim http://www.loc.gov/standards/marcxml/schema/MARC21slim.xsd">
<leader>nam a 5i 4500</leader>
<datafield ind1="1" ind2="0" tag="245">
<subfield code="a">5G and its impact on the automotive industry</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2="1" tag="264">
<subfield code="a">[Barcelona] :</subfield>
<subfield code="b">Universitat Politècnica de Catalunya,</subfield>
<subfield code="c">2024</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="4" ind2="0" tag="856">
<subfield code="z">Accés lliure</subfield>
<subfield code="u">http://hdl.handle.net/10803/691802</subfield>
</datafield>
<controlfield tag="007">cr |||||||||||</controlfield>
<controlfield tag="008">AAMMDDs2024 sp ||||fsm||||0|| 0 eng|c</controlfield>
<datafield ind1="1" ind2=" " tag="100">
<subfield code="a">Montero Bayo, Luca,</subfield>
<subfield code="e">autor</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="1" ind2=" " tag="100">
<subfield code="a">DOCTORAT EN TEORIA DEL SENYAL I COMUNICACIONS ,</subfield>
<subfield code="q">(Pla 20</subfield>
<subfield code="d">13)</subfield>
<subfield code="e">degree</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="300">
<subfield code="a">1 recurs en línia (161 pàgines)</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="500">
<subfield code="a">Tesi amb menció de Doctorat Internacional i de Doctorat Industrial (Generalitat de Catalunya)</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="502">
<subfield code="g">Tesi</subfield>
<subfield code="b">Doctorat</subfield>
<subfield code="c">Universitat Politècnica de Catalunya. Departament de Teoria del Senyal i Comunicacions</subfield>
<subfield code="d">2023</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="2" ind2=" " tag="710">
<subfield code="a">Universitat Politècnica de Catalunya. Departament de Teoria del Senyal i Comunicacions</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2="4" tag="655">
<subfield code="a">Tesis i dissertacions electròniques</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="1" ind2=" " tag="700">
<subfield code="a">Jofre Roca, Lluís,</subfield>
<subfield code="e">supervisor acadèmic</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="0" ind2=" " tag="730">
<subfield code="a">TDX</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="520">
<subfield code="a">(English) The 5th generation of mobile communications has been designed to address the unstoppable demand of data bandwidth. However, it also gives support to a range of vertical industries with different Quality of Service demands, such as the automotive industry. The automotive industry is undergoing a significant transformation in response to the changing needs of consumers and the advances in Advanced Driver Assistance Systems, catalyzing the development of autonomous driving and redefining the service portfolio of traditional automakers. The next milestone of the industry is the widespread deployment of Vehicle to Everything (V2X) technologies, which aim to connect the vehicle to its neighboring road users. V2X stands as a promising enabler of use cases that can increase driver awareness, extend the perception of sensors beyond line of sight, and have an impact on overall traffic efficiency. This thesis covers the state of the art of V2X technologies, identifying the biggest challenges and putting the performance of current standards to a test. The actual game changer of V2X is the incorporation of 5G features for vehicle connectivity. Vehicles can then make use of ultra-reliable low-latency mechanisms and new frequency bands to enable a set of advanced use cases that assist autonomous decision-making and make reliable autonomous driving a reality. This thesis also covers the implications of multi-element, beamforming antenna systems to give support to these 5G features and the performance they promise to deliver. Accounting for the paradigm shift towards beam-based vehicular communications, this thesis makes an emphasis on several specification and research challenges, such as beam management, which are thoroughly assessed. As such, this thesis sheds light into the inner workings of 5G-V2X and points its biggest white spots to eventually enable the autonomous vision for 5G and beyond.</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="998">
<subfield code="a">p</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="040">
<subfield code="a">ES-BaCBU</subfield>
<subfield code="b">cat</subfield>
<subfield code="e">rda</subfield>
<subfield code="c">ES-BaCBU</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="336">
<subfield code="a">text</subfield>
<subfield code="b">txt</subfield>
<subfield code="2">rdacontent</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="337">
<subfield code="a">informàtic</subfield>
<subfield code="b">c</subfield>
<subfield code="2">rdamedia</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="338">
<subfield code="a">recurs en línia</subfield>
<subfield code="b">cr</subfield>
<subfield code="2">rdacarrier</subfield>
</datafield>
</record>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<mets ID=" DSpace_ITEM_10803-691802" OBJID=" hdl:10803/691802" PROFILE="DSpace METS SIP Profile 1.0" TYPE="DSpace ITEM" schemaLocation="http://www.loc.gov/METS/ http://www.loc.gov/standards/mets/mets.xsd">
<metsHdr CREATEDATE="2024-10-03T00:45:25Z">
<agent ROLE="CUSTODIAN" TYPE="ORGANIZATION">
<name>TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</name>
</agent>
</metsHdr>
<dmdSec ID="DMD_10803_691802">
<mdWrap MDTYPE="MODS">
<xmlData schemaLocation="http://www.loc.gov/mods/v3 http://www.loc.gov/standards/mods/v3/mods-3-1.xsd">
<mods:mods schemaLocation="http://www.loc.gov/mods/v3 http://www.loc.gov/standards/mods/v3/mods-3-1.xsd">
<mods:name>
<mods:role>
<mods:roleTerm type="text">author</mods:roleTerm>
</mods:role>
<mods:namePart>Montero Bayo, Luca</mods:namePart>
</mods:name>
<mods:name>
<mods:role>
<mods:roleTerm type="text">authoremail</mods:roleTerm>
</mods:role>
<mods:namePart>luca.montero@upc.edu</mods:namePart>
</mods:name>
<mods:name>
<mods:role>
<mods:roleTerm type="text">authoremailshow</mods:roleTerm>
</mods:role>
<mods:namePart>false</mods:namePart>
</mods:name>
<mods:name>
<mods:role>
<mods:roleTerm type="text">director</mods:roleTerm>
</mods:role>
<mods:namePart>Jofre Roca, Lluís</mods:namePart>
</mods:name>
<mods:extension>
<mods:dateAccessioned encoding="iso8601">2024-07-17T11:04:42Z</mods:dateAccessioned>
</mods:extension>
<mods:extension>
<mods:dateAvailable encoding="iso8601">2024-07-17T11:04:42Z</mods:dateAvailable>
</mods:extension>
<mods:originInfo>
<mods:dateIssued encoding="iso8601">2023-09-21</mods:dateIssued>
</mods:originInfo>
<mods:identifier type="uri">http://hdl.handle.net/10803/691802</mods:identifier>
<mods:abstract>(English) The 5th generation of mobile communications has been designed to address the unstoppable demand of data bandwidth. However, it also gives support to a range of vertical industries with different Quality of Service demands, such as the automotive industry. The automotive industry is undergoing a significant transformation in response to the changing needs of consumers and the advances in Advanced Driver Assistance Systems, catalyzing the development of autonomous driving and redefining the service portfolio of traditional automakers. The next milestone of the industry is the widespread deployment of Vehicle to Everything (V2X) technologies, which aim to connect the vehicle to its neighboring road users. V2X stands as a promising enabler of use cases that can increase driver awareness, extend the perception of sensors beyond line of sight, and have an impact on overall traffic efficiency. This thesis covers the state of the art of V2X technologies, identifying the biggest challenges and putting the performance of current standards to a test. The actual game changer of V2X is the incorporation of 5G features for vehicle connectivity. Vehicles can then make use of ultra-reliable low-latency mechanisms and new frequency bands to enable a set of advanced use cases that assist autonomous decision-making and make reliable autonomous driving a reality. This thesis also covers the implications of multi-element, beamforming antenna systems to give support to these 5G features and the performance they promise to deliver. Accounting for the paradigm shift towards beam-based vehicular communications, this thesis makes an emphasis on several specification and research challenges, such as beam management, which are thoroughly assessed. As such, this thesis sheds light into the inner workings of 5G-V2X and points its biggest white spots to eventually enable the autonomous vision for 5G and beyond.(Català) La cinquena generació de comunicacions mòbils (5G) ha estat dissenyada per abordar la imparable demanda d'amplada de banda de dades. No obstant això, també dóna suport a una varietat d'indústries verticals amb diferents demandes de qualitat de servei, com ara la indústria de l'automoció. La indústria de l'automoció està experimentant una transformació significativa en resposta a les canviants necessitats dels consumidors i els avenços en els sistemes d'assistència al conductor, catalitzant el desenvolupament de la conducció autònoma i redefinint el portfoli de serveis dels fabricants de cotxes tradicionals. El següent hito de la indústria es centra en la implementació generalitzada de les tecnologies de comunicació Vehicle to Everything (V2X), les quals tenen com a objectiu connectar els vehicles amb altres usuaris de la via. El V2X s'erigeix com un prometedor habilitador de casos d'ús que potenciarà la percepció del conductor, ampliarà la percepció dels sensors més enllà de la línia de visió i tindrà un impacte positiu en l'eficiència general del trànsit. Aquesta tesi aborda exhaustivament l'estat de l'art de les tecnologies V2X, identificant els principals reptes i sotmetent a escrutini el rendiment dels estàndards actuals. El veritable factor disruptor del V2X resideix en la incorporació de les funcionalitats de la tecnologia 5G per a la connectivitat dels vehicles. Els vehicles podran aprofitar mecanismes de baixa latència i d'alta fiabilitat, així com noves bandes de freqüència, per habilitar un conjunt de casos d'ús avançats que contribueixin a la presa de decisions autònomes i facin de la conducció autònoma fiable una realitat. Aquesta tesi també aborda les implicacions dels sistemes d'antenes "beamforming" de múltiples elements per donar suport a aquestes característiques de 5G i avalua el rendiment que prometen oferir. Tenint en compte el canvi de paradigma cap a les comunicacions vehiculars basades en haces, aquesta tesi posa un èmfasi especial en diversos reptes d'especificació i investigació, com ara la gestió de haces, que s'avaluen a fons. Per tant, aquesta tesi aclareix el funcionament intern de 5G-V2X i assenyala les seves principals mancances conceptuals, amb la finalitat última de possibilitar la visió autònoma que 5G i els seus successors prometen habilitar.(Español) La quinta generación de comunicaciones móviles (5G) ha sido diseñada para abordar la imparable demanda de ancho de banda de datos. Sin embargo, también brinda soporte a una variedad de industrias verticales con diferentes demandas de calidad de servicio, como la industria de la automoción. La industria de la automoción está experimentando una transformación significativa en respuesta a las cambiantes necesidades de los consumidores y los avances en los sistemas de asistencia al conductor, catalizando el desarrollo de la conducción autónoma y redefiniendo el porfolio de servicios de los fabricantes de automóviles tradicionales. El siguiente hito de la industria se centra en la implementación generalizada de las tecnologías de comunicación Vehicle to Everything (V2X), las cuales tienen como objetivo conectar los vehículos con otros usuarios de la vía. El V2X se erige como un prometedor habilitador de casos de uso que puede potenciar la percepción del conductor, ampliar la percepción de los sensores más allá de la línea de visión y tener un impacto positivo en la eficiencia general del tráfico. Esta tesis aborda exhaustivamente el estado del arte de las tecnologías V2X, identificando los mayores desafíos y sometiendo al escrutinio el rendimiento de los estándares actuales. El verdadero factor disruptivo de V2X reside en la incorporación de las funcionalidades de la tecnología 5G para la conectividad de los vehículos. Los vehículos podrán aprovechar mecanismos de baja latencia y de alta fiabilidad, así como nuevas bandas de frecuencia, para habilitar un conjunto de casos de uso avanzados que contribuyan a la toma de decisiones autónomas y hagan de la conducción autónoma fiable una realidad. Esta tesis también abarca las implicaciones de los sistemas de antenas “beamforming” de múltiples elementos para dar soporte a estas características de 5G y evalúa el rendimiento que prometen ofrecer. Teniendo en cuenta el cambio de paradigma hacia las comunicaciones vehiculares basadas en haces, esta tesis hace un énfasis especial en varios desafíos de especificación e investigación, como la gestión de haces, que se evalua en profundidad. Por tanto, esta tesis arroja luz sobre el funcionamiento interno de 5G-V2X y señala sus mayores vacíos conceptuales, con el fin último de posibilitar la visión autónoma que 5G y sus sucesores prometen habilitar.</mods:abstract>
<mods:language>
<mods:languageTerm authority="rfc3066">eng</mods:languageTerm>
</mods:language>
<mods:titleInfo>
<mods:title>5G and its impact on the automotive industry</mods:title>
</mods:titleInfo>
<mods:genre>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis info:eu-repo/semantics/publishedVersion</mods:genre>
</mods:mods>
</xmlData>
</mdWrap>
</dmdSec>
<amdSec ID="FO_10803_691802_1">
<techMD ID="TECH_O_10803_691802_1">
<mdWrap MDTYPE="PREMIS">
<xmlData schemaLocation="http://www.loc.gov/standards/premis http://www.loc.gov/standards/premis/PREMIS-v1-0.xsd">
<premis:premis>
<premis:object>
<premis:objectIdentifier>
<premis:objectIdentifierType>URL</premis:objectIdentifierType>
<premis:objectIdentifierValue>https://www.tdx.cat/bitstream/10803/691802/1/TLMB1de1.pdf</premis:objectIdentifierValue>
</premis:objectIdentifier>
<premis:objectCategory>File</premis:objectCategory>
<premis:objectCharacteristics>
<premis:fixity>
<premis:messageDigestAlgorithm>MD5</premis:messageDigestAlgorithm>
<premis:messageDigest>a786a58e7c153413c5dd0e8c5203c869</premis:messageDigest>
</premis:fixity>
<premis:size>29662263</premis:size>
<premis:format>
<premis:formatDesignation>
<premis:formatName>application/pdf</premis:formatName>
</premis:formatDesignation>
</premis:format>
</premis:objectCharacteristics>
<premis:originalName>TLMB1de1.pdf</premis:originalName>
</premis:object>
</premis:premis>
</xmlData>
</mdWrap>
</techMD>
</amdSec>
<amdSec ID="FT_10803_691802_3">
<techMD ID="TECH_T_10803_691802_3">
<mdWrap MDTYPE="PREMIS">
<xmlData schemaLocation="http://www.loc.gov/standards/premis http://www.loc.gov/standards/premis/PREMIS-v1-0.xsd">
<premis:premis>
<premis:object>
<premis:objectIdentifier>
<premis:objectIdentifierType>URL</premis:objectIdentifierType>
<premis:objectIdentifierValue>https://www.tdx.cat/bitstream/10803/691802/3/TLMB1de1.pdf.txt</premis:objectIdentifierValue>
</premis:objectIdentifier>
<premis:objectCategory>File</premis:objectCategory>
<premis:objectCharacteristics>
<premis:fixity>
<premis:messageDigestAlgorithm>MD5</premis:messageDigestAlgorithm>
<premis:messageDigest>2bb55676f979400249341c959121a8e7</premis:messageDigest>
</premis:fixity>
<premis:size>293043</premis:size>
<premis:format>
<premis:formatDesignation>
<premis:formatName>text/plain</premis:formatName>
</premis:formatDesignation>
</premis:format>
</premis:objectCharacteristics>
<premis:originalName>TLMB1de1.pdf.txt</premis:originalName>
</premis:object>
</premis:premis>
</xmlData>
</mdWrap>
</techMD>
</amdSec>
<fileSec>
<fileGrp USE="ORIGINAL">
<file ADMID="FO_10803_691802_1" CHECKSUM="a786a58e7c153413c5dd0e8c5203c869" CHECKSUMTYPE="MD5" GROUPID="GROUP_BITSTREAM_10803_691802_1" ID="BITSTREAM_ORIGINAL_10803_691802_1" MIMETYPE="application/pdf" SEQ="1" SIZE="29662263">
</file>
</fileGrp>
<fileGrp USE="TEXT">
<file ADMID="FT_10803_691802_3" CHECKSUM="2bb55676f979400249341c959121a8e7" CHECKSUMTYPE="MD5" GROUPID="GROUP_BITSTREAM_10803_691802_3" ID="BITSTREAM_TEXT_10803_691802_3" MIMETYPE="text/plain" SEQ="3" SIZE="293043">
</file>
</fileGrp>
</fileSec>
<structMap LABEL="DSpace Object" TYPE="LOGICAL">
<div ADMID="DMD_10803_691802" TYPE="DSpace Object Contents">
<div TYPE="DSpace BITSTREAM">
</div>
</div>
</structMap>
</mets>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<mods:mods schemaLocation="http://www.loc.gov/mods/v3 http://www.loc.gov/standards/mods/v3/mods-3-1.xsd">
<mods:name>
<mods:namePart>Montero Bayo, Luca</mods:namePart>
</mods:name>
<mods:extension>
<mods:dateAvailable encoding="iso8601">2024-07-17T11:04:42Z</mods:dateAvailable>
</mods:extension>
<mods:extension>
<mods:dateAccessioned encoding="iso8601">2024-07-17T11:04:42Z</mods:dateAccessioned>
</mods:extension>
<mods:originInfo>
<mods:dateIssued encoding="iso8601">2023-09-21</mods:dateIssued>
</mods:originInfo>
<mods:identifier type="uri">http://hdl.handle.net/10803/691802</mods:identifier>
<mods:abstract>(English) The 5th generation of mobile communications has been designed to address the unstoppable demand of data bandwidth. However, it also gives support to a range of vertical industries with different Quality of Service demands, such as the automotive industry. The automotive industry is undergoing a significant transformation in response to the changing needs of consumers and the advances in Advanced Driver Assistance Systems, catalyzing the development of autonomous driving and redefining the service portfolio of traditional automakers. The next milestone of the industry is the widespread deployment of Vehicle to Everything (V2X) technologies, which aim to connect the vehicle to its neighboring road users. V2X stands as a promising enabler of use cases that can increase driver awareness, extend the perception of sensors beyond line of sight, and have an impact on overall traffic efficiency. This thesis covers the state of the art of V2X technologies, identifying the biggest challenges and putting the performance of current standards to a test. The actual game changer of V2X is the incorporation of 5G features for vehicle connectivity. Vehicles can then make use of ultra-reliable low-latency mechanisms and new frequency bands to enable a set of advanced use cases that assist autonomous decision-making and make reliable autonomous driving a reality. This thesis also covers the implications of multi-element, beamforming antenna systems to give support to these 5G features and the performance they promise to deliver. Accounting for the paradigm shift towards beam-based vehicular communications, this thesis makes an emphasis on several specification and research challenges, such as beam management, which are thoroughly assessed. As such, this thesis sheds light into the inner workings of 5G-V2X and points its biggest white spots to eventually enable the autonomous vision for 5G and beyond.</mods:abstract>
<mods:abstract>(Català) La cinquena generació de comunicacions mòbils (5G) ha estat dissenyada per abordar la imparable demanda d'amplada de banda de dades. No obstant això, també dóna suport a una varietat d'indústries verticals amb diferents demandes de qualitat de servei, com ara la indústria de l'automoció. La indústria de l'automoció està experimentant una transformació significativa en resposta a les canviants necessitats dels consumidors i els avenços en els sistemes d'assistència al conductor, catalitzant el desenvolupament de la conducció autònoma i redefinint el portfoli de serveis dels fabricants de cotxes tradicionals. El següent hito de la indústria es centra en la implementació generalitzada de les tecnologies de comunicació Vehicle to Everything (V2X), les quals tenen com a objectiu connectar els vehicles amb altres usuaris de la via. El V2X s'erigeix com un prometedor habilitador de casos d'ús que potenciarà la percepció del conductor, ampliarà la percepció dels sensors més enllà de la línia de visió i tindrà un impacte positiu en l'eficiència general del trànsit. Aquesta tesi aborda exhaustivament l'estat de l'art de les tecnologies V2X, identificant els principals reptes i sotmetent a escrutini el rendiment dels estàndards actuals. El veritable factor disruptor del V2X resideix en la incorporació de les funcionalitats de la tecnologia 5G per a la connectivitat dels vehicles. Els vehicles podran aprofitar mecanismes de baixa latència i d'alta fiabilitat, així com noves bandes de freqüència, per habilitar un conjunt de casos d'ús avançats que contribueixin a la presa de decisions autònomes i facin de la conducció autònoma fiable una realitat. Aquesta tesi també aborda les implicacions dels sistemes d'antenes "beamforming" de múltiples elements per donar suport a aquestes característiques de 5G i avalua el rendiment que prometen oferir. Tenint en compte el canvi de paradigma cap a les comunicacions vehiculars basades en haces, aquesta tesi posa un èmfasi especial en diversos reptes d'especificació i investigació, com ara la gestió de haces, que s'avaluen a fons. Per tant, aquesta tesi aclareix el funcionament intern de 5G-V2X i assenyala les seves principals mancances conceptuals, amb la finalitat última de possibilitar la visió autònoma que 5G i els seus successors prometen habilitar.</mods:abstract>
<mods:abstract>(Español) La quinta generación de comunicaciones móviles (5G) ha sido diseñada para abordar la imparable demanda de ancho de banda de datos. Sin embargo, también brinda soporte a una variedad de industrias verticales con diferentes demandas de calidad de servicio, como la industria de la automoción. La industria de la automoción está experimentando una transformación significativa en respuesta a las cambiantes necesidades de los consumidores y los avances en los sistemas de asistencia al conductor, catalizando el desarrollo de la conducción autónoma y redefiniendo el porfolio de servicios de los fabricantes de automóviles tradicionales. El siguiente hito de la industria se centra en la implementación generalizada de las tecnologías de comunicación Vehicle to Everything (V2X), las cuales tienen como objetivo conectar los vehículos con otros usuarios de la vía. El V2X se erige como un prometedor habilitador de casos de uso que puede potenciar la percepción del conductor, ampliar la percepción de los sensores más allá de la línea de visión y tener un impacto positivo en la eficiencia general del tráfico. Esta tesis aborda exhaustivamente el estado del arte de las tecnologías V2X, identificando los mayores desafíos y sometiendo al escrutinio el rendimiento de los estándares actuales. El verdadero factor disruptivo de V2X reside en la incorporación de las funcionalidades de la tecnología 5G para la conectividad de los vehículos. Los vehículos podrán aprovechar mecanismos de baja latencia y de alta fiabilidad, así como nuevas bandas de frecuencia, para habilitar un conjunto de casos de uso avanzados que contribuyan a la toma de decisiones autónomas y hagan de la conducción autónoma fiable una realidad. Esta tesis también abarca las implicaciones de los sistemas de antenas “beamforming” de múltiples elementos para dar soporte a estas características de 5G y evalúa el rendimiento que prometen ofrecer. Teniendo en cuenta el cambio de paradigma hacia las comunicaciones vehiculares basadas en haces, esta tesis hace un énfasis especial en varios desafíos de especificación e investigación, como la gestión de haces, que se evalua en profundidad. Por tanto, esta tesis arroja luz sobre el funcionamiento interno de 5G-V2X y señala sus mayores vacíos conceptuales, con el fin último de posibilitar la visión autónoma que 5G y sus sucesores prometen habilitar.</mods:abstract>
<mods:language>
<mods:languageTerm>eng</mods:languageTerm>
</mods:language>
<mods:accessCondition type="useAndReproduction">L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/</mods:accessCondition>
<mods:accessCondition type="useAndReproduction">http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/</mods:accessCondition>
<mods:accessCondition type="useAndReproduction">info:eu-repo/semantics/openAccess</mods:accessCondition>
<mods:titleInfo>
<mods:title>5G and its impact on the automotive industry</mods:title>
</mods:titleInfo>
<mods:genre>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</mods:genre>
<mods:genre>info:eu-repo/semantics/publishedVersion</mods:genre>
</mods:mods>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<oaire:record schemaLocation="http://namespaceopenaire.eu/schema/oaire/">
<dc:title>5G and its impact on the automotive industry</dc:title>
<datacite:creator>
<datacite:creatorName>Montero Bayo, Luca</datacite:creatorName>
</datacite:creator>
<datacite:contributor>luca.montero@upc.edu</datacite:contributor>
<datacite:contributor>false</datacite:contributor>
<datacite:contributor>Jofre Roca, Lluís</datacite:contributor>
<datacite:contributor>Universitat Politècnica de Catalunya. Departament de Teoria del Senyal i Comunicacions</datacite:contributor>
<dc:subject>Àrees temàtiques de la UPC::Enginyeria de la telecomunicació</dc:subject>
<dc:subject>Àrees temàtiques de la UPC::Enginyeria mecànica</dc:subject>
<dc:subject>621.3</dc:subject>
<dc:subject>629</dc:subject>
<dc:description>Tesi amb menció de Doctorat Internacional i de Doctorat Industrial (Generalitat de Catalunya)</dc:description>
<dc:description>(English) The 5th generation of mobile communications has been designed to address the unstoppable demand of data bandwidth. However, it also gives support to a range of vertical industries with different Quality of Service demands, such as the automotive industry. The automotive industry is undergoing a significant transformation in response to the changing needs of consumers and the advances in Advanced Driver Assistance Systems, catalyzing the development of autonomous driving and redefining the service portfolio of traditional automakers. The next milestone of the industry is the widespread deployment of Vehicle to Everything (V2X) technologies, which aim to connect the vehicle to its neighboring road users. V2X stands as a promising enabler of use cases that can increase driver awareness, extend the perception of sensors beyond line of sight, and have an impact on overall traffic efficiency. This thesis covers the state of the art of V2X technologies, identifying the biggest challenges and putting the performance of current standards to a test. The actual game changer of V2X is the incorporation of 5G features for vehicle connectivity. Vehicles can then make use of ultra-reliable low-latency mechanisms and new frequency bands to enable a set of advanced use cases that assist autonomous decision-making and make reliable autonomous driving a reality. This thesis also covers the implications of multi-element, beamforming antenna systems to give support to these 5G features and the performance they promise to deliver. Accounting for the paradigm shift towards beam-based vehicular communications, this thesis makes an emphasis on several specification and research challenges, such as beam management, which are thoroughly assessed. As such, this thesis sheds light into the inner workings of 5G-V2X and points its biggest white spots to eventually enable the autonomous vision for 5G and beyond.</dc:description>
<dc:description>(Català) La cinquena generació de comunicacions mòbils (5G) ha estat dissenyada per abordar la imparable demanda d'amplada de banda de dades. No obstant això, també dóna suport a una varietat d'indústries verticals amb diferents demandes de qualitat de servei, com ara la indústria de l'automoció. La indústria de l'automoció està experimentant una transformació significativa en resposta a les canviants necessitats dels consumidors i els avenços en els sistemes d'assistència al conductor, catalitzant el desenvolupament de la conducció autònoma i redefinint el portfoli de serveis dels fabricants de cotxes tradicionals. El següent hito de la indústria es centra en la implementació generalitzada de les tecnologies de comunicació Vehicle to Everything (V2X), les quals tenen com a objectiu connectar els vehicles amb altres usuaris de la via. El V2X s'erigeix com un prometedor habilitador de casos d'ús que potenciarà la percepció del conductor, ampliarà la percepció dels sensors més enllà de la línia de visió i tindrà un impacte positiu en l'eficiència general del trànsit. Aquesta tesi aborda exhaustivament l'estat de l'art de les tecnologies V2X, identificant els principals reptes i sotmetent a escrutini el rendiment dels estàndards actuals. El veritable factor disruptor del V2X resideix en la incorporació de les funcionalitats de la tecnologia 5G per a la connectivitat dels vehicles. Els vehicles podran aprofitar mecanismes de baixa latència i d'alta fiabilitat, així com noves bandes de freqüència, per habilitar un conjunt de casos d'ús avançats que contribueixin a la presa de decisions autònomes i facin de la conducció autònoma fiable una realitat. Aquesta tesi també aborda les implicacions dels sistemes d'antenes "beamforming" de múltiples elements per donar suport a aquestes característiques de 5G i avalua el rendiment que prometen oferir. Tenint en compte el canvi de paradigma cap a les comunicacions vehiculars basades en haces, aquesta tesi posa un èmfasi especial en diversos reptes d'especificació i investigació, com ara la gestió de haces, que s'avaluen a fons. Per tant, aquesta tesi aclareix el funcionament intern de 5G-V2X i assenyala les seves principals mancances conceptuals, amb la finalitat última de possibilitar la visió autònoma que 5G i els seus successors prometen habilitar.</dc:description>
<dc:description>(Español) La quinta generación de comunicaciones móviles (5G) ha sido diseñada para abordar la imparable demanda de ancho de banda de datos. Sin embargo, también brinda soporte a una variedad de industrias verticales con diferentes demandas de calidad de servicio, como la industria de la automoción. La industria de la automoción está experimentando una transformación significativa en respuesta a las cambiantes necesidades de los consumidores y los avances en los sistemas de asistencia al conductor, catalizando el desarrollo de la conducción autónoma y redefiniendo el porfolio de servicios de los fabricantes de automóviles tradicionales. El siguiente hito de la industria se centra en la implementación generalizada de las tecnologías de comunicación Vehicle to Everything (V2X), las cuales tienen como objetivo conectar los vehículos con otros usuarios de la vía. El V2X se erige como un prometedor habilitador de casos de uso que puede potenciar la percepción del conductor, ampliar la percepción de los sensores más allá de la línea de visión y tener un impacto positivo en la eficiencia general del tráfico. Esta tesis aborda exhaustivamente el estado del arte de las tecnologías V2X, identificando los mayores desafíos y sometiendo al escrutinio el rendimiento de los estándares actuales. El verdadero factor disruptivo de V2X reside en la incorporación de las funcionalidades de la tecnología 5G para la conectividad de los vehículos. Los vehículos podrán aprovechar mecanismos de baja latencia y de alta fiabilidad, así como nuevas bandas de frecuencia, para habilitar un conjunto de casos de uso avanzados que contribuyan a la toma de decisiones autónomas y hagan de la conducción autónoma fiable una realidad. Esta tesis también abarca las implicaciones de los sistemas de antenas “beamforming” de múltiples elementos para dar soporte a estas características de 5G y evalúa el rendimiento que prometen ofrecer. Teniendo en cuenta el cambio de paradigma hacia las comunicaciones vehiculares basadas en haces, esta tesis hace un énfasis especial en varios desafíos de especificación e investigación, como la gestión de haces, que se evalua en profundidad. Por tanto, esta tesis arroja luz sobre el funcionamiento interno de 5G-V2X y señala sus mayores vacíos conceptuales, con el fin último de posibilitar la visión autónoma que 5G y sus sucesores prometen habilitar.</dc:description>
<dc:description>DOCTORAT EN TEORIA DEL SENYAL I COMUNICACIONS (Pla 2013)</dc:description>
<dc:date>2024-07-17T11:04:42Z</dc:date>
<dc:date>2024-07-17T11:04:42Z</dc:date>
<dc:date>2023-09-21</dc:date>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</dc:type>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/publishedVersion</dc:type>
<datacite:alternateIdentifier>http://hdl.handle.net/10803/691802</datacite:alternateIdentifier>
<dc:language>eng</dc:language>
<dc:rights>L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/</dc:rights>
<dc:rights>http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/</dc:rights>
<dc:rights>info:eu-repo/semantics/openAccess</dc:rights>
<dc:format>161 p.</dc:format>
<dc:format>application/pdf</dc:format>
<dc:publisher>Universitat Politècnica de Catalunya</dc:publisher>
<dc:source>TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</dc:source>
<oaire:file>https://www.tdx.cat/bitstream/10803/691802/1/TLMB1de1.pdf</oaire:file>
</oaire:record>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<atom:entry schemaLocation="http://www.w3.org/2005/Atom http://www.kbcafe.com/rss/atom.xsd.xml">
<atom:id>http://hdl.handle.net/10803/691802/ore.xml</atom:id>
<atom:published>2024-07-17T11:04:42Z</atom:published>
<atom:updated>2024-07-17T11:04:42Z</atom:updated>
<atom:source>
<atom:generator>TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</atom:generator>
</atom:source>
<atom:title>5G and its impact on the automotive industry</atom:title>
<atom:author>
<atom:name>Montero Bayo, Luca</atom:name>
</atom:author>
<oreatom:triples>
<rdf:Description about="http://hdl.handle.net/10803/691802/ore.xml#atom">
<dcterms:modified>2024-07-17T11:04:42Z</dcterms:modified>
</rdf:Description>
<rdf:Description about="https://www.tdx.cat/bitstream/10803/691802/2/license_rdf">
<dcterms:description>CC-LICENSE</dcterms:description>
</rdf:Description>
<rdf:Description about="https://www.tdx.cat/bitstream/10803/691802/3/TLMB1de1.pdf.txt">
<dcterms:description>TEXT</dcterms:description>
</rdf:Description>
<rdf:Description about="https://www.tdx.cat/bitstream/10803/691802/4/TLMB1de1.pdf.xml">
<dcterms:description>MEDIA_DOCUMENT</dcterms:description>
</rdf:Description>
<rdf:Description about="https://www.tdx.cat/bitstream/10803/691802/1/TLMB1de1.pdf">
<dcterms:description>ORIGINAL</dcterms:description>
</rdf:Description>
</oreatom:triples>
</atom:entry>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<qdc:qualifieddc schemaLocation="http://purl.org/dc/elements/1.1/ http://dublincore.org/schemas/xmls/qdc/2006/01/06/dc.xsd http://purl.org/dc/terms/ http://dublincore.org/schemas/xmls/qdc/2006/01/06/dcterms.xsd http://dspace.org/qualifieddc/ http://www.ukoln.ac.uk/metadata/dcmi/xmlschema/qualifieddc.xsd">
<dc:title>5G and its impact on the automotive industry</dc:title>
<dc:creator>Montero Bayo, Luca</dc:creator>
<dc:contributor>Jofre Roca, Lluís</dc:contributor>
<dcterms:abstract>(English) The 5th generation of mobile communications has been designed to address the unstoppable demand of data bandwidth. However, it also gives support to a range of vertical industries with different Quality of Service demands, such as the automotive industry. The automotive industry is undergoing a significant transformation in response to the changing needs of consumers and the advances in Advanced Driver Assistance Systems, catalyzing the development of autonomous driving and redefining the service portfolio of traditional automakers. The next milestone of the industry is the widespread deployment of Vehicle to Everything (V2X) technologies, which aim to connect the vehicle to its neighboring road users. V2X stands as a promising enabler of use cases that can increase driver awareness, extend the perception of sensors beyond line of sight, and have an impact on overall traffic efficiency. This thesis covers the state of the art of V2X technologies, identifying the biggest challenges and putting the performance of current standards to a test. The actual game changer of V2X is the incorporation of 5G features for vehicle connectivity. Vehicles can then make use of ultra-reliable low-latency mechanisms and new frequency bands to enable a set of advanced use cases that assist autonomous decision-making and make reliable autonomous driving a reality. This thesis also covers the implications of multi-element, beamforming antenna systems to give support to these 5G features and the performance they promise to deliver. Accounting for the paradigm shift towards beam-based vehicular communications, this thesis makes an emphasis on several specification and research challenges, such as beam management, which are thoroughly assessed. As such, this thesis sheds light into the inner workings of 5G-V2X and points its biggest white spots to eventually enable the autonomous vision for 5G and beyond.</dcterms:abstract>
<dcterms:abstract>(Català) La cinquena generació de comunicacions mòbils (5G) ha estat dissenyada per abordar la imparable demanda d'amplada de banda de dades. No obstant això, també dóna suport a una varietat d'indústries verticals amb diferents demandes de qualitat de servei, com ara la indústria de l'automoció. La indústria de l'automoció està experimentant una transformació significativa en resposta a les canviants necessitats dels consumidors i els avenços en els sistemes d'assistència al conductor, catalitzant el desenvolupament de la conducció autònoma i redefinint el portfoli de serveis dels fabricants de cotxes tradicionals. El següent hito de la indústria es centra en la implementació generalitzada de les tecnologies de comunicació Vehicle to Everything (V2X), les quals tenen com a objectiu connectar els vehicles amb altres usuaris de la via. El V2X s'erigeix com un prometedor habilitador de casos d'ús que potenciarà la percepció del conductor, ampliarà la percepció dels sensors més enllà de la línia de visió i tindrà un impacte positiu en l'eficiència general del trànsit. Aquesta tesi aborda exhaustivament l'estat de l'art de les tecnologies V2X, identificant els principals reptes i sotmetent a escrutini el rendiment dels estàndards actuals. El veritable factor disruptor del V2X resideix en la incorporació de les funcionalitats de la tecnologia 5G per a la connectivitat dels vehicles. Els vehicles podran aprofitar mecanismes de baixa latència i d'alta fiabilitat, així com noves bandes de freqüència, per habilitar un conjunt de casos d'ús avançats que contribueixin a la presa de decisions autònomes i facin de la conducció autònoma fiable una realitat. Aquesta tesi també aborda les implicacions dels sistemes d'antenes "beamforming" de múltiples elements per donar suport a aquestes característiques de 5G i avalua el rendiment que prometen oferir. Tenint en compte el canvi de paradigma cap a les comunicacions vehiculars basades en haces, aquesta tesi posa un èmfasi especial en diversos reptes d'especificació i investigació, com ara la gestió de haces, que s'avaluen a fons. Per tant, aquesta tesi aclareix el funcionament intern de 5G-V2X i assenyala les seves principals mancances conceptuals, amb la finalitat última de possibilitar la visió autònoma que 5G i els seus successors prometen habilitar.</dcterms:abstract>
<dcterms:abstract>(Español) La quinta generación de comunicaciones móviles (5G) ha sido diseñada para abordar la imparable demanda de ancho de banda de datos. Sin embargo, también brinda soporte a una variedad de industrias verticales con diferentes demandas de calidad de servicio, como la industria de la automoción. La industria de la automoción está experimentando una transformación significativa en respuesta a las cambiantes necesidades de los consumidores y los avances en los sistemas de asistencia al conductor, catalizando el desarrollo de la conducción autónoma y redefiniendo el porfolio de servicios de los fabricantes de automóviles tradicionales. El siguiente hito de la industria se centra en la implementación generalizada de las tecnologías de comunicación Vehicle to Everything (V2X), las cuales tienen como objetivo conectar los vehículos con otros usuarios de la vía. El V2X se erige como un prometedor habilitador de casos de uso que puede potenciar la percepción del conductor, ampliar la percepción de los sensores más allá de la línea de visión y tener un impacto positivo en la eficiencia general del tráfico. Esta tesis aborda exhaustivamente el estado del arte de las tecnologías V2X, identificando los mayores desafíos y sometiendo al escrutinio el rendimiento de los estándares actuales. El verdadero factor disruptivo de V2X reside en la incorporación de las funcionalidades de la tecnología 5G para la conectividad de los vehículos. Los vehículos podrán aprovechar mecanismos de baja latencia y de alta fiabilidad, así como nuevas bandas de frecuencia, para habilitar un conjunto de casos de uso avanzados que contribuyan a la toma de decisiones autónomas y hagan de la conducción autónoma fiable una realidad. Esta tesis también abarca las implicaciones de los sistemas de antenas “beamforming” de múltiples elementos para dar soporte a estas características de 5G y evalúa el rendimiento que prometen ofrecer. Teniendo en cuenta el cambio de paradigma hacia las comunicaciones vehiculares basadas en haces, esta tesis hace un énfasis especial en varios desafíos de especificación e investigación, como la gestión de haces, que se evalua en profundidad. Por tanto, esta tesis arroja luz sobre el funcionamiento interno de 5G-V2X y señala sus mayores vacíos conceptuales, con el fin último de posibilitar la visión autónoma que 5G y sus sucesores prometen habilitar.</dcterms:abstract>
<dcterms:dateAccepted>2024-07-17T11:04:42Z</dcterms:dateAccepted>
<dcterms:available>2024-07-17T11:04:42Z</dcterms:available>
<dcterms:created>2024-07-17T11:04:42Z</dcterms:created>
<dcterms:issued>2023-09-21</dcterms:issued>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</dc:type>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/publishedVersion</dc:type>
<dc:identifier>http://hdl.handle.net/10803/691802</dc:identifier>
<dc:language>eng</dc:language>
<dc:rights>L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/</dc:rights>
<dc:rights>http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/</dc:rights>
<dc:rights>info:eu-repo/semantics/openAccess</dc:rights>
<dc:publisher>Universitat Politècnica de Catalunya</dc:publisher>
<dc:source>TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</dc:source>
</qdc:qualifieddc>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<rdf:RDF schemaLocation="http://www.openarchives.org/OAI/2.0/rdf/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/rdf.xsd">
<ow:Publication about="oai:www.tdx.cat:10803/691802">
<dc:title>5G and its impact on the automotive industry</dc:title>
<dc:creator>Montero Bayo, Luca</dc:creator>
<dc:contributor>luca.montero@upc.edu</dc:contributor>
<dc:contributor>false</dc:contributor>
<dc:contributor>Jofre Roca, Lluís</dc:contributor>
<dc:description>Tesi amb menció de Doctorat Internacional i de Doctorat Industrial (Generalitat de Catalunya)</dc:description>
<dc:description>(English) The 5th generation of mobile communications has been designed to address the unstoppable demand of data bandwidth. However, it also gives support to a range of vertical industries with different Quality of Service demands, such as the automotive industry. The automotive industry is undergoing a significant transformation in response to the changing needs of consumers and the advances in Advanced Driver Assistance Systems, catalyzing the development of autonomous driving and redefining the service portfolio of traditional automakers. The next milestone of the industry is the widespread deployment of Vehicle to Everything (V2X) technologies, which aim to connect the vehicle to its neighboring road users. V2X stands as a promising enabler of use cases that can increase driver awareness, extend the perception of sensors beyond line of sight, and have an impact on overall traffic efficiency. This thesis covers the state of the art of V2X technologies, identifying the biggest challenges and putting the performance of current standards to a test. The actual game changer of V2X is the incorporation of 5G features for vehicle connectivity. Vehicles can then make use of ultra-reliable low-latency mechanisms and new frequency bands to enable a set of advanced use cases that assist autonomous decision-making and make reliable autonomous driving a reality. This thesis also covers the implications of multi-element, beamforming antenna systems to give support to these 5G features and the performance they promise to deliver. Accounting for the paradigm shift towards beam-based vehicular communications, this thesis makes an emphasis on several specification and research challenges, such as beam management, which are thoroughly assessed. As such, this thesis sheds light into the inner workings of 5G-V2X and points its biggest white spots to eventually enable the autonomous vision for 5G and beyond.</dc:description>
<dc:description>(Català) La cinquena generació de comunicacions mòbils (5G) ha estat dissenyada per abordar la imparable demanda d'amplada de banda de dades. No obstant això, també dóna suport a una varietat d'indústries verticals amb diferents demandes de qualitat de servei, com ara la indústria de l'automoció. La indústria de l'automoció està experimentant una transformació significativa en resposta a les canviants necessitats dels consumidors i els avenços en els sistemes d'assistència al conductor, catalitzant el desenvolupament de la conducció autònoma i redefinint el portfoli de serveis dels fabricants de cotxes tradicionals. El següent hito de la indústria es centra en la implementació generalitzada de les tecnologies de comunicació Vehicle to Everything (V2X), les quals tenen com a objectiu connectar els vehicles amb altres usuaris de la via. El V2X s'erigeix com un prometedor habilitador de casos d'ús que potenciarà la percepció del conductor, ampliarà la percepció dels sensors més enllà de la línia de visió i tindrà un impacte positiu en l'eficiència general del trànsit. Aquesta tesi aborda exhaustivament l'estat de l'art de les tecnologies V2X, identificant els principals reptes i sotmetent a escrutini el rendiment dels estàndards actuals. El veritable factor disruptor del V2X resideix en la incorporació de les funcionalitats de la tecnologia 5G per a la connectivitat dels vehicles. Els vehicles podran aprofitar mecanismes de baixa latència i d'alta fiabilitat, així com noves bandes de freqüència, per habilitar un conjunt de casos d'ús avançats que contribueixin a la presa de decisions autònomes i facin de la conducció autònoma fiable una realitat. Aquesta tesi també aborda les implicacions dels sistemes d'antenes "beamforming" de múltiples elements per donar suport a aquestes característiques de 5G i avalua el rendiment que prometen oferir. Tenint en compte el canvi de paradigma cap a les comunicacions vehiculars basades en haces, aquesta tesi posa un èmfasi especial en diversos reptes d'especificació i investigació, com ara la gestió de haces, que s'avaluen a fons. Per tant, aquesta tesi aclareix el funcionament intern de 5G-V2X i assenyala les seves principals mancances conceptuals, amb la finalitat última de possibilitar la visió autònoma que 5G i els seus successors prometen habilitar.</dc:description>
<dc:description>(Español) La quinta generación de comunicaciones móviles (5G) ha sido diseñada para abordar la imparable demanda de ancho de banda de datos. Sin embargo, también brinda soporte a una variedad de industrias verticales con diferentes demandas de calidad de servicio, como la industria de la automoción. La industria de la automoción está experimentando una transformación significativa en respuesta a las cambiantes necesidades de los consumidores y los avances en los sistemas de asistencia al conductor, catalizando el desarrollo de la conducción autónoma y redefiniendo el porfolio de servicios de los fabricantes de automóviles tradicionales. El siguiente hito de la industria se centra en la implementación generalizada de las tecnologías de comunicación Vehicle to Everything (V2X), las cuales tienen como objetivo conectar los vehículos con otros usuarios de la vía. El V2X se erige como un prometedor habilitador de casos de uso que puede potenciar la percepción del conductor, ampliar la percepción de los sensores más allá de la línea de visión y tener un impacto positivo en la eficiencia general del tráfico. Esta tesis aborda exhaustivamente el estado del arte de las tecnologías V2X, identificando los mayores desafíos y sometiendo al escrutinio el rendimiento de los estándares actuales. El verdadero factor disruptivo de V2X reside en la incorporación de las funcionalidades de la tecnología 5G para la conectividad de los vehículos. Los vehículos podrán aprovechar mecanismos de baja latencia y de alta fiabilidad, así como nuevas bandas de frecuencia, para habilitar un conjunto de casos de uso avanzados que contribuyan a la toma de decisiones autónomas y hagan de la conducción autónoma fiable una realidad. Esta tesis también abarca las implicaciones de los sistemas de antenas “beamforming” de múltiples elementos para dar soporte a estas características de 5G y evalúa el rendimiento que prometen ofrecer. Teniendo en cuenta el cambio de paradigma hacia las comunicaciones vehiculares basadas en haces, esta tesis hace un énfasis especial en varios desafíos de especificación e investigación, como la gestión de haces, que se evalua en profundidad. Por tanto, esta tesis arroja luz sobre el funcionamiento interno de 5G-V2X y señala sus mayores vacíos conceptuales, con el fin último de posibilitar la visión autónoma que 5G y sus sucesores prometen habilitar.</dc:description>
<dc:date>2024-07-17T11:04:42Z</dc:date>
<dc:date>2024-07-17T11:04:42Z</dc:date>
<dc:date>2023-09-21</dc:date>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</dc:type>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/publishedVersion</dc:type>
<dc:identifier>http://hdl.handle.net/10803/691802</dc:identifier>
<dc:language>eng</dc:language>
<dc:rights>L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/</dc:rights>
<dc:rights>http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/</dc:rights>
<dc:rights>info:eu-repo/semantics/openAccess</dc:rights>
<dc:publisher>Universitat Politècnica de Catalunya</dc:publisher>
<dc:source>TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</dc:source>
</ow:Publication>
</rdf:RDF>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<uketd_dc:uketddc schemaLocation="http://naca.central.cranfield.ac.uk/ethos-oai/2.0/ http://naca.central.cranfield.ac.uk/ethos-oai/2.0/uketd_dc.xsd">
<dc:title>5G and its impact on the automotive industry</dc:title>
<dc:creator>Montero Bayo, Luca</dc:creator>
<dcterms:abstract>(English) The 5th generation of mobile communications has been designed to address the unstoppable demand of data bandwidth. However, it also gives support to a range of vertical industries with different Quality of Service demands, such as the automotive industry. The automotive industry is undergoing a significant transformation in response to the changing needs of consumers and the advances in Advanced Driver Assistance Systems, catalyzing the development of autonomous driving and redefining the service portfolio of traditional automakers. The next milestone of the industry is the widespread deployment of Vehicle to Everything (V2X) technologies, which aim to connect the vehicle to its neighboring road users. V2X stands as a promising enabler of use cases that can increase driver awareness, extend the perception of sensors beyond line of sight, and have an impact on overall traffic efficiency. This thesis covers the state of the art of V2X technologies, identifying the biggest challenges and putting the performance of current standards to a test. The actual game changer of V2X is the incorporation of 5G features for vehicle connectivity. Vehicles can then make use of ultra-reliable low-latency mechanisms and new frequency bands to enable a set of advanced use cases that assist autonomous decision-making and make reliable autonomous driving a reality. This thesis also covers the implications of multi-element, beamforming antenna systems to give support to these 5G features and the performance they promise to deliver. Accounting for the paradigm shift towards beam-based vehicular communications, this thesis makes an emphasis on several specification and research challenges, such as beam management, which are thoroughly assessed. As such, this thesis sheds light into the inner workings of 5G-V2X and points its biggest white spots to eventually enable the autonomous vision for 5G and beyond.</dcterms:abstract>
<dcterms:abstract>(Català) La cinquena generació de comunicacions mòbils (5G) ha estat dissenyada per abordar la imparable demanda d'amplada de banda de dades. No obstant això, també dóna suport a una varietat d'indústries verticals amb diferents demandes de qualitat de servei, com ara la indústria de l'automoció. La indústria de l'automoció està experimentant una transformació significativa en resposta a les canviants necessitats dels consumidors i els avenços en els sistemes d'assistència al conductor, catalitzant el desenvolupament de la conducció autònoma i redefinint el portfoli de serveis dels fabricants de cotxes tradicionals. El següent hito de la indústria es centra en la implementació generalitzada de les tecnologies de comunicació Vehicle to Everything (V2X), les quals tenen com a objectiu connectar els vehicles amb altres usuaris de la via. El V2X s'erigeix com un prometedor habilitador de casos d'ús que potenciarà la percepció del conductor, ampliarà la percepció dels sensors més enllà de la línia de visió i tindrà un impacte positiu en l'eficiència general del trànsit. Aquesta tesi aborda exhaustivament l'estat de l'art de les tecnologies V2X, identificant els principals reptes i sotmetent a escrutini el rendiment dels estàndards actuals. El veritable factor disruptor del V2X resideix en la incorporació de les funcionalitats de la tecnologia 5G per a la connectivitat dels vehicles. Els vehicles podran aprofitar mecanismes de baixa latència i d'alta fiabilitat, així com noves bandes de freqüència, per habilitar un conjunt de casos d'ús avançats que contribueixin a la presa de decisions autònomes i facin de la conducció autònoma fiable una realitat. Aquesta tesi també aborda les implicacions dels sistemes d'antenes "beamforming" de múltiples elements per donar suport a aquestes característiques de 5G i avalua el rendiment que prometen oferir. Tenint en compte el canvi de paradigma cap a les comunicacions vehiculars basades en haces, aquesta tesi posa un èmfasi especial en diversos reptes d'especificació i investigació, com ara la gestió de haces, que s'avaluen a fons. Per tant, aquesta tesi aclareix el funcionament intern de 5G-V2X i assenyala les seves principals mancances conceptuals, amb la finalitat última de possibilitar la visió autònoma que 5G i els seus successors prometen habilitar.</dcterms:abstract>
<dcterms:abstract>(Español) La quinta generación de comunicaciones móviles (5G) ha sido diseñada para abordar la imparable demanda de ancho de banda de datos. Sin embargo, también brinda soporte a una variedad de industrias verticales con diferentes demandas de calidad de servicio, como la industria de la automoción. La industria de la automoción está experimentando una transformación significativa en respuesta a las cambiantes necesidades de los consumidores y los avances en los sistemas de asistencia al conductor, catalizando el desarrollo de la conducción autónoma y redefiniendo el porfolio de servicios de los fabricantes de automóviles tradicionales. El siguiente hito de la industria se centra en la implementación generalizada de las tecnologías de comunicación Vehicle to Everything (V2X), las cuales tienen como objetivo conectar los vehículos con otros usuarios de la vía. El V2X se erige como un prometedor habilitador de casos de uso que puede potenciar la percepción del conductor, ampliar la percepción de los sensores más allá de la línea de visión y tener un impacto positivo en la eficiencia general del tráfico. Esta tesis aborda exhaustivamente el estado del arte de las tecnologías V2X, identificando los mayores desafíos y sometiendo al escrutinio el rendimiento de los estándares actuales. El verdadero factor disruptivo de V2X reside en la incorporación de las funcionalidades de la tecnología 5G para la conectividad de los vehículos. Los vehículos podrán aprovechar mecanismos de baja latencia y de alta fiabilidad, así como nuevas bandas de frecuencia, para habilitar un conjunto de casos de uso avanzados que contribuyan a la toma de decisiones autónomas y hagan de la conducción autónoma fiable una realidad. Esta tesis también abarca las implicaciones de los sistemas de antenas “beamforming” de múltiples elementos para dar soporte a estas características de 5G y evalúa el rendimiento que prometen ofrecer. Teniendo en cuenta el cambio de paradigma hacia las comunicaciones vehiculares basadas en haces, esta tesis hace un énfasis especial en varios desafíos de especificación e investigación, como la gestión de haces, que se evalua en profundidad. Por tanto, esta tesis arroja luz sobre el funcionamiento interno de 5G-V2X y señala sus mayores vacíos conceptuales, con el fin último de posibilitar la visión autónoma que 5G y sus sucesores prometen habilitar.</dcterms:abstract>
<uketdterms:institution>Universitat Politècnica de Catalunya</uketdterms:institution>
<dcterms:issued>2023-09-21</dcterms:issued>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</dc:type>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/publishedVersion</dc:type>
<dc:language type="dcterms:ISO639-2">eng</dc:language>
<dcterms:isReferencedBy>http://hdl.handle.net/10803/691802</dcterms:isReferencedBy>
<dcterms:hasFormat>https://www.tdx.cat/bitstream/10803/691802/3/TLMB1de1.pdf.txt</dcterms:hasFormat>
<uketdterms:checksum type="uketdterms:MD5">2bb55676f979400249341c959121a8e7</uketdterms:checksum>
<dc:identifier type="dcterms:URI">https://www.tdx.cat/bitstream/10803/691802/1/TLMB1de1.pdf</dc:identifier>
<uketdterms:checksum type="uketdterms:MD5">a786a58e7c153413c5dd0e8c5203c869</uketdterms:checksum>
<uketdterms:embargodate>cap</uketdterms:embargodate>
<dc:subject>Àrees temàtiques de la UPC::Enginyeria de la telecomunicació</dc:subject>
<dc:subject>Àrees temàtiques de la UPC::Enginyeria mecànica</dc:subject>
</uketd_dc:uketddc>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<metadata schemaLocation="http://www.lyncode.com/xoai http://www.lyncode.com/xsd/xoai.xsd">
<element name="dc">
<element name="contributor">
<element name="none">
<field name="value">Universitat Politècnica de Catalunya. Departament de Teoria del Senyal i Comunicacions</field>
</element>
<element name="author">
<element name="none">
<field name="value">Montero Bayo, Luca</field>
<field name="authority">c9413827-deab-4773-acbf-165e7ccff15e</field>
</element>
</element>
<element name="authoremail">
<element name="ca">
<field name="value">luca.montero@upc.edu</field>
</element>
</element>
<element name="authoremailshow">
<element name="ca">
<field name="value">false</field>
</element>
</element>
<element name="director">
<element name="none">
<field name="value">Jofre Roca, Lluís</field>
<field name="authority">91aef9d2-1ff9-4309-b525-f23a5167a7a9</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="date">
<element name="accessioned">
<element name="none">
<field name="value">2024-07-17T11:04:42Z</field>
</element>
</element>
<element name="available">
<element name="none">
<field name="value">2024-07-17T11:04:42Z</field>
</element>
</element>
<element name="issued">
<element name="none">
<field name="value">2023-09-21</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="identifier">
<element name="uri">
<element name="none">
<field name="value">http://hdl.handle.net/10803/691802</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="description">
<element name="ca">
<field name="value">Tesi amb menció de Doctorat Internacional i de Doctorat Industrial (Generalitat de Catalunya)</field>
</element>
<element name="abstract">
<element name="ca">
<field name="value">(English) The 5th generation of mobile communications has been designed to address the unstoppable demand of data bandwidth. However, it also gives support to a range of vertical industries with different Quality of Service demands, such as the automotive industry. The automotive industry is undergoing a significant transformation in response to the changing needs of consumers and the advances in Advanced Driver Assistance Systems, catalyzing the development of autonomous driving and redefining the service portfolio of traditional automakers. The next milestone of the industry is the widespread deployment of Vehicle to Everything (V2X) technologies, which aim to connect the vehicle to its neighboring road users. V2X stands as a promising enabler of use cases that can increase driver awareness, extend the perception of sensors beyond line of sight, and have an impact on overall traffic efficiency. This thesis covers the state of the art of V2X technologies, identifying the biggest challenges and putting the performance of current standards to a test. The actual game changer of V2X is the incorporation of 5G features for vehicle connectivity. Vehicles can then make use of ultra-reliable low-latency mechanisms and new frequency bands to enable a set of advanced use cases that assist autonomous decision-making and make reliable autonomous driving a reality. This thesis also covers the implications of multi-element, beamforming antenna systems to give support to these 5G features and the performance they promise to deliver. Accounting for the paradigm shift towards beam-based vehicular communications, this thesis makes an emphasis on several specification and research challenges, such as beam management, which are thoroughly assessed. As such, this thesis sheds light into the inner workings of 5G-V2X and points its biggest white spots to eventually enable the autonomous vision for 5G and beyond.</field>
<field name="value">(Català) La cinquena generació de comunicacions mòbils (5G) ha estat dissenyada per abordar la imparable demanda d'amplada de banda de dades. No obstant això, també dóna suport a una varietat d'indústries verticals amb diferents demandes de qualitat de servei, com ara la indústria de l'automoció. La indústria de l'automoció està experimentant una transformació significativa en resposta a les canviants necessitats dels consumidors i els avenços en els sistemes d'assistència al conductor, catalitzant el desenvolupament de la conducció autònoma i redefinint el portfoli de serveis dels fabricants de cotxes tradicionals. El següent hito de la indústria es centra en la implementació generalitzada de les tecnologies de comunicació Vehicle to Everything (V2X), les quals tenen com a objectiu connectar els vehicles amb altres usuaris de la via. El V2X s'erigeix com un prometedor habilitador de casos d'ús que potenciarà la percepció del conductor, ampliarà la percepció dels sensors més enllà de la línia de visió i tindrà un impacte positiu en l'eficiència general del trànsit. Aquesta tesi aborda exhaustivament l'estat de l'art de les tecnologies V2X, identificant els principals reptes i sotmetent a escrutini el rendiment dels estàndards actuals. El veritable factor disruptor del V2X resideix en la incorporació de les funcionalitats de la tecnologia 5G per a la connectivitat dels vehicles. Els vehicles podran aprofitar mecanismes de baixa latència i d'alta fiabilitat, així com noves bandes de freqüència, per habilitar un conjunt de casos d'ús avançats que contribueixin a la presa de decisions autònomes i facin de la conducció autònoma fiable una realitat. Aquesta tesi també aborda les implicacions dels sistemes d'antenes "beamforming" de múltiples elements per donar suport a aquestes característiques de 5G i avalua el rendiment que prometen oferir. Tenint en compte el canvi de paradigma cap a les comunicacions vehiculars basades en haces, aquesta tesi posa un èmfasi especial en diversos reptes d'especificació i investigació, com ara la gestió de haces, que s'avaluen a fons. Per tant, aquesta tesi aclareix el funcionament intern de 5G-V2X i assenyala les seves principals mancances conceptuals, amb la finalitat última de possibilitar la visió autònoma que 5G i els seus successors prometen habilitar.</field>
<field name="value">(Español) La quinta generación de comunicaciones móviles (5G) ha sido diseñada para abordar la imparable demanda de ancho de banda de datos. Sin embargo, también brinda soporte a una variedad de industrias verticales con diferentes demandas de calidad de servicio, como la industria de la automoción. La industria de la automoción está experimentando una transformación significativa en respuesta a las cambiantes necesidades de los consumidores y los avances en los sistemas de asistencia al conductor, catalizando el desarrollo de la conducción autónoma y redefiniendo el porfolio de servicios de los fabricantes de automóviles tradicionales. El siguiente hito de la industria se centra en la implementación generalizada de las tecnologías de comunicación Vehicle to Everything (V2X), las cuales tienen como objetivo conectar los vehículos con otros usuarios de la vía. El V2X se erige como un prometedor habilitador de casos de uso que puede potenciar la percepción del conductor, ampliar la percepción de los sensores más allá de la línea de visión y tener un impacto positivo en la eficiencia general del tráfico. Esta tesis aborda exhaustivamente el estado del arte de las tecnologías V2X, identificando los mayores desafíos y sometiendo al escrutinio el rendimiento de los estándares actuales. El verdadero factor disruptivo de V2X reside en la incorporación de las funcionalidades de la tecnología 5G para la conectividad de los vehículos. Los vehículos podrán aprovechar mecanismos de baja latencia y de alta fiabilidad, así como nuevas bandas de frecuencia, para habilitar un conjunto de casos de uso avanzados que contribuyan a la toma de decisiones autónomas y hagan de la conducción autónoma fiable una realidad. Esta tesis también abarca las implicaciones de los sistemas de antenas “beamforming” de múltiples elementos para dar soporte a estas características de 5G y evalúa el rendimiento que prometen ofrecer. Teniendo en cuenta el cambio de paradigma hacia las comunicaciones vehiculares basadas en haces, esta tesis hace un énfasis especial en varios desafíos de especificación e investigación, como la gestión de haces, que se evalua en profundidad. Por tanto, esta tesis arroja luz sobre el funcionamiento interno de 5G-V2X y señala sus mayores vacíos conceptuales, con el fin último de posibilitar la visión autónoma que 5G y sus sucesores prometen habilitar.</field>
</element>
</element>
<element name="degree">
<element name="none">
<field name="value">DOCTORAT EN TEORIA DEL SENYAL I COMUNICACIONS (Pla 2013)</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="format">
<element name="extent">
<element name="ca">
<field name="value">161 p.</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="language">
<element name="iso">
<element name="ca">
<field name="value">eng</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="publisher">
<element name="none">
<field name="value">Universitat Politècnica de Catalunya</field>
</element>
</element>
<element name="rights">
<element name="license">
<element name="ca">
<field name="value">L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/</field>
</element>
</element>
<element name="uri">
<element name="*">
<field name="value">http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/</field>
</element>
</element>
<element name="accessLevel">
<element name="none">
<field name="value">info:eu-repo/semantics/openAccess</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="source">
<element name="none">
<field name="value">TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</field>
</element>
</element>
<element name="subject">
<element name="other">
<element name="ca">
<field name="value">Àrees temàtiques de la UPC::Enginyeria de la telecomunicació</field>
</element>
<element name="none">
<field name="value">Àrees temàtiques de la UPC::Enginyeria mecànica</field>
</element>
</element>
<element name="udc">
<element name="ca">
<field name="value">621.3</field>
<field name="value">629</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="title">
<element name="ca">
<field name="value">5G and its impact on the automotive industry</field>
</element>
</element>
<element name="type">
<element name="none">
<field name="value">info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</field>
<field name="value">info:eu-repo/semantics/publishedVersion</field>
</element>
</element>
<element name="embargo">
<element name="terms">
<element name="ca">
<field name="value">cap</field>
</element>
</element>
</element>
</element>
<element name="bundles">
<element name="bundle">
<field name="name">CC-LICENSE</field>
<element name="bitstreams">
<element name="bitstream">
<field name="name">license_rdf</field>
<field name="originalName">license_rdf</field>
<field name="format">application/rdf+xml; charset=utf-8</field>
<field name="size">914</field>
<field name="url">https://www.tdx.cat/bitstream/10803/691802/2/license_rdf</field>
<field name="checksum">24013099e9e6abb1575dc6ce0855efd5</field>
<field name="checksumAlgorithm">MD5</field>
<field name="sid">2</field>
<field name="drm">open access</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="bundle">
<field name="name">TEXT</field>
<element name="bitstreams">
<element name="bitstream">
<field name="name">TLMB1de1.pdf.txt</field>
<field name="originalName">TLMB1de1.pdf.txt</field>
<field name="description">Extracted text</field>
<field name="format">text/plain</field>
<field name="size">293043</field>
<field name="url">https://www.tdx.cat/bitstream/10803/691802/3/TLMB1de1.pdf.txt</field>
<field name="checksum">2bb55676f979400249341c959121a8e7</field>
<field name="checksumAlgorithm">MD5</field>
<field name="sid">3</field>
<field name="drm">open access</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="bundle">
<field name="name">MEDIA_DOCUMENT</field>
<element name="bitstreams">
<element name="bitstream">
<field name="name">TLMB1de1.pdf.xml</field>
<field name="originalName">TLMB1de1.pdf.xml</field>
<field name="description">Document Consulta</field>
<field name="format">text/xml</field>
<field name="size">108</field>
<field name="url">https://www.tdx.cat/bitstream/10803/691802/4/TLMB1de1.pdf.xml</field>
<field name="checksum">9d9d43b125f95b0dbfcb47c2dbbcf695</field>
<field name="checksumAlgorithm">MD5</field>
<field name="sid">4</field>
<field name="drm">open access</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="bundle">
<field name="name">ORIGINAL</field>
<element name="bitstreams">
<element name="bitstream">
<field name="name">TLMB1de1.pdf</field>
<field name="originalName">TLMB1de1.pdf</field>
<field name="format">application/pdf</field>
<field name="size">29662263</field>
<field name="url">https://www.tdx.cat/bitstream/10803/691802/1/TLMB1de1.pdf</field>
<field name="checksum">a786a58e7c153413c5dd0e8c5203c869</field>
<field name="checksumAlgorithm">MD5</field>
<field name="sid">1</field>
<field name="drm">open access</field>
</element>
</element>
</element>
</element>
<element name="others">
<field name="handle">10803/691802</field>
<field name="identifier">oai:www.tdx.cat:10803/691802</field>
<field name="lastModifyDate">2024-07-17 14:41:34.083</field>
<field name="drm">open access</field>
</element>
<element name="repository">
<field name="name">TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</field>
<field name="mail">pir@csuc.cat</field>
</element>
</metadata>