<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<oai_dc:dc schemaLocation="http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd">
<dc:title>'Paine pour joie': la divisa d'un príncep de la tardana edat mitjana</dc:title>
<dc:creator>Molina i Figueras, Joan</dc:creator>
<dc:subject>Heràldica</dc:subject>
<dc:subject>Heraldry</dc:subject>
<dc:description>The motto arose at the end of the fourteenth century in order to overcome the limitations of the heraldic system, subject to a too rigid code and conceived exclusively to transfer dynastic and lineage concepts. This study proposes a careful dissection of the authentic literary and aesthetic «alter ego» chosen by the nobleman Pere de Portugal, ephemeral king of Catalonia (1464-1466). The cartography of its motto, present in all kinds of architectural spaces and personal and institutional objects, reveals that it made an extraordinarily intensive use, first in Portugal and later in Catalonia. After most of these manifestations, the desire for legitimacy and a strong aesthetic sense palpitate. But above all the will to express a moral maxim, connected with chivalrous or speculative literature, inspired, among others, in the currents of pagan moral philosophy (Seneca and Boecius) and the humanists of the Trecento Italian. Only in this way can we understand that the motto Paine pour joie, like other similar emblematic formulas, is the result of the intellectual interests and anxieties of a late-medieval knight rather than the reflex-sublimation of his biographical experiences</dc:description>
<dc:description>Les divises van sorgir a finals del segle XIV amb l’objectiu de superar les limitacions del sistema heràldic, subjecte a un codi massa rígid i concebut exclusivament per traslladar conceptes dinàstics i de llinatge. Aquest estudi proposa una dissecció de l’autèntic «alter ego» literari i estètic escollit pel noble Pere de Portugal, efímer rei dels catalans (1464-1466). La cartografia de la seva divisa, present a tota mena d’espais arquitectònics i objectes personals i institucionals, revela que en va fer un ús extraordinàriament intensiu, primer a Portugal i, més tard, a Catalunya. Darrera la majoria d’aquestes manifestacions hi palpiten el desig de legitimació i un fort sentit estètic. Però per damunt de tot la voluntat d’expressar una màxima moral, connectada amb la literatura cavalleresca o especular, inspirada, entre d’altres, en els corrents de la filosofia moral pagana (Sèneca i Boeci) i dels humanistes del tres-cents italià. Només així podem entendre que la divisa Paine pour joie, com altres fórmules emblemàtiques semblants, és fruit de les inquietuds i els anhels intel·lectuals d’un cavaller tardomedieval més que el reflex-sublimació de les seves experiències biogràfiques</dc:description>
<dc:date>2020-06-13</dc:date>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/article</dc:type>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/publishedVersion</dc:type>
<dc:type>peer-reviewed</dc:type>
<dc:identifier>http://hdl.handle.net/10256/18959</dc:identifier>
<dc:relation>info:eu-repo/semantics/altIdentifier/doi/10.7203/caplletra.68.16464</dc:relation>
<dc:relation>info:eu-repo/semantics/altIdentifier/issn/0214-8188</dc:relation>
<dc:relation>info:eu-repo/semantics/altIdentifier/eissn/2386-7159</dc:relation>
<dc:language>cat</dc:language>
<dc:source>Caplletra: revista internacional de filologia, 2020, vol. 68, p. 15-42</dc:source>
<dc:source>Articles publicats (D-H)</dc:source>
<dc:rights>Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada 3.0 Espanya</dc:rights>
<dc:rights>http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es</dc:rights>
<dc:rights>info:eu-repo/semantics/openAccess</dc:rights>
<dc:format>28 p.</dc:format>
<dc:format>application/pdf</dc:format>
<dc:publisher>Institut Interuniversitari de Filologia Valenciana i Publicacions de l'Abadia de Montserrat</dc:publisher>
<dc:source>Molina i Figueras, Joan 2020 'Paine pour joie': la divisa d'un príncep de la tardana edat mitjana Caplletra: revista internacional de filologia 68 15 42</dc:source>
</oai_dc:dc>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<d:DIDL schemaLocation="urn:mpeg:mpeg21:2002:02-DIDL-NS http://standards.iso.org/ittf/PubliclyAvailableStandards/MPEG-21_schema_files/did/didl.xsd">
<d:DIDLInfo>
<dcterms:created schemaLocation="http://purl.org/dc/terms/ http://dublincore.org/schemas/xmls/qdc/dcterms.xsd">2021-01-15T12:21:07Z</dcterms:created>
</d:DIDLInfo>
<d:Item id="hdl_10256_18959">
<d:Descriptor>
<d:Statement mimeType="application/xml; charset=utf-8">
<dii:Identifier schemaLocation="urn:mpeg:mpeg21:2002:01-DII-NS http://standards.iso.org/ittf/PubliclyAvailableStandards/MPEG-21_schema_files/dii/dii.xsd">urn:hdl:10256/18959</dii:Identifier>
</d:Statement>
</d:Descriptor>
<d:Descriptor>
<d:Statement mimeType="application/xml; charset=utf-8">
<oai_dc:dc schemaLocation="http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd">
<dc:title>'Paine pour joie': la divisa d'un príncep de la tardana edat mitjana</dc:title>
<dc:creator>Molina i Figueras, Joan</dc:creator>
<dc:subject>Heràldica</dc:subject>
<dc:subject>Heraldry</dc:subject>
<dc:description>The motto arose at the end of the fourteenth century in order to overcome the limitations of the heraldic system, subject to a too rigid code and conceived exclusively to transfer dynastic and lineage concepts. This study proposes a careful dissection of the authentic literary and aesthetic «alter ego» chosen by the nobleman Pere de Portugal, ephemeral king of Catalonia (1464-1466). The cartography of its motto, present in all kinds of architectural spaces and personal and institutional objects, reveals that it made an extraordinarily intensive use, first in Portugal and later in Catalonia. After most of these manifestations, the desire for legitimacy and a strong aesthetic sense palpitate. But above all the will to express a moral maxim, connected with chivalrous or speculative literature, inspired, among others, in the currents of pagan moral philosophy (Seneca and Boecius) and the humanists of the Trecento Italian. Only in this way can we understand that the motto Paine pour joie, like other similar emblematic formulas, is the result of the intellectual interests and anxieties of a late-medieval knight rather than the reflex-sublimation of his biographical experiences</dc:description>
<dc:description>Les divises van sorgir a finals del segle XIV amb l’objectiu de superar les limitacions del sistema heràldic, subjecte a un codi massa rígid i concebut exclusivament per traslladar conceptes dinàstics i de llinatge. Aquest estudi proposa una dissecció de l’autèntic «alter ego» literari i estètic escollit pel noble Pere de Portugal, efímer rei dels catalans (1464-1466). La cartografia de la seva divisa, present a tota mena d’espais arquitectònics i objectes personals i institucionals, revela que en va fer un ús extraordinàriament intensiu, primer a Portugal i, més tard, a Catalunya. Darrera la majoria d’aquestes manifestacions hi palpiten el desig de legitimació i un fort sentit estètic. Però per damunt de tot la voluntat d’expressar una màxima moral, connectada amb la literatura cavalleresca o especular, inspirada, entre d’altres, en els corrents de la filosofia moral pagana (Sèneca i Boeci) i dels humanistes del tres-cents italià. Només així podem entendre que la divisa Paine pour joie, com altres fórmules emblemàtiques semblants, és fruit de les inquietuds i els anhels intel·lectuals d’un cavaller tardomedieval més que el reflex-sublimació de les seves experiències biogràfiques</dc:description>
<dc:date>2021-01-15T12:21:07Z</dc:date>
<dc:date>2021-01-15T12:21:07Z</dc:date>
<dc:date>2020-06-13</dc:date>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/article</dc:type>
<dc:identifier>0214-8188</dc:identifier>
<dc:identifier>http://hdl.handle.net/10256/18959</dc:identifier>
<dc:identifier>https://doi.org/10.7203/caplletra.68.16464</dc:identifier>
<dc:identifier>032472</dc:identifier>
<dc:identifier>2386-7159</dc:identifier>
<dc:language>cat</dc:language>
<dc:relation>Reproducció digital del document publicat a: https://doi.org/10.7203/caplletra.68.16464</dc:relation>
<dc:relation>Caplletra: revista internacional de filologia, 2020, vol. 68, p. 15-42</dc:relation>
<dc:relation>Articles publicats (D-H)</dc:relation>
<dc:rights>http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es</dc:rights>
<dc:rights>info:eu-repo/semantics/openAccess</dc:rights>
<dc:rights>Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada 3.0 Espanya</dc:rights>
<dc:publisher>Institut Interuniversitari de Filologia Valenciana i Publicacions de l'Abadia de Montserrat</dc:publisher>
<dc:source>Molina i Figueras, Joan 2020 'Paine pour joie': la divisa d'un príncep de la tardana edat mitjana Caplletra: revista internacional de filologia 68 15 42</dc:source>
</oai_dc:dc>
</d:Statement>
</d:Descriptor>
<d:Component id="10256_18959_1">
</d:Component>
</d:Item>
</d:DIDL>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<dim:dim schemaLocation="http://www.dspace.org/xmlns/dspace/dim http://www.dspace.org/schema/dim.xsd">
<dim:field element="contributor" mdschema="dc" qualifier="author">Molina i Figueras, Joan</dim:field>
<dim:field element="date" mdschema="dc" qualifier="accessioned">2021-01-15T12:21:07Z</dim:field>
<dim:field element="date" mdschema="dc" qualifier="available">2021-01-15T12:21:07Z</dim:field>
<dim:field element="date" mdschema="dc" qualifier="issued">2020-06-13</dim:field>
<dim:field element="identifier" mdschema="dc" qualifier="issn">0214-8188</dim:field>
<dim:field element="identifier" mdschema="dc" qualifier="uri">http://hdl.handle.net/10256/18959</dim:field>
<dim:field element="identifier" mdschema="dc" qualifier="doi">https://doi.org/10.7203/caplletra.68.16464</dim:field>
<dim:field element="identifier" mdschema="dc" qualifier="idgrec">032472</dim:field>
<dim:field element="identifier" mdschema="dc" qualifier="eissn">2386-7159</dim:field>
<dim:field element="description" mdschema="dc" qualifier="abstract">The motto arose at the end of the fourteenth century in order to overcome the limitations of the heraldic system, subject to a too rigid code and conceived exclusively to transfer dynastic and lineage concepts. This study proposes a careful dissection of the authentic literary and aesthetic «alter ego» chosen by the nobleman Pere de Portugal, ephemeral king of Catalonia (1464-1466). The cartography of its motto, present in all kinds of architectural spaces and personal and institutional objects, reveals that it made an extraordinarily intensive use, first in Portugal and later in Catalonia. After most of these manifestations, the desire for legitimacy and a strong aesthetic sense palpitate. But above all the will to express a moral maxim, connected with chivalrous or speculative literature, inspired, among others, in the currents of pagan moral philosophy (Seneca and Boecius) and the humanists of the Trecento Italian. Only in this way can we understand that the motto Paine pour joie, like other similar emblematic formulas, is the result of the intellectual interests and anxieties of a late-medieval knight rather than the reflex-sublimation of his biographical experiences</dim:field>
<dim:field element="description" mdschema="dc" qualifier="abstract">Les divises van sorgir a finals del segle XIV amb l’objectiu de superar les limitacions del sistema heràldic, subjecte a un codi massa rígid i concebut exclusivament per traslladar conceptes dinàstics i de llinatge. Aquest estudi proposa una dissecció de l’autèntic «alter ego» literari i estètic escollit pel noble Pere de Portugal, efímer rei dels catalans (1464-1466). La cartografia de la seva divisa, present a tota mena d’espais arquitectònics i objectes personals i institucionals, revela que en va fer un ús extraordinàriament intensiu, primer a Portugal i, més tard, a Catalunya. Darrera la majoria d’aquestes manifestacions hi palpiten el desig de legitimació i un fort sentit estètic. Però per damunt de tot la voluntat d’expressar una màxima moral, connectada amb la literatura cavalleresca o especular, inspirada, entre d’altres, en els corrents de la filosofia moral pagana (Sèneca i Boeci) i dels humanistes del tres-cents italià. Només així podem entendre que la divisa Paine pour joie, com altres fórmules emblemàtiques semblants, és fruit de les inquietuds i els anhels intel·lectuals d’un cavaller tardomedieval més que el reflex-sublimació de les seves experiències biogràfiques</dim:field>
<dim:field element="description" mdschema="dc" qualifier="provenance">Submitted by Usuari Grec Biblioteca (grec-biblio@udg.edu) on 2021-01-15T12:21:07Z No. of bitstreams: 4 032472.pdf: 2083471 bytes, checksum: 0664d8687d2e7d8db3dbeba2b1c0a779 (MD5) license_url: 49 bytes, checksum: fd26723f8d7edacdb29e3f03465c3b03 (MD5) license_text: 23276 bytes, checksum: dee46d6d9b23aac7b2f1bf36a82cece7 (MD5) license_rdf: 23594 bytes, checksum: f8dc1202367987bad3050a5dac12c346 (MD5)</dim:field>
<dim:field element="description" mdschema="dc" qualifier="provenance">Made available in DSpace on 2021-01-15T12:21:07Z (GMT). No. of bitstreams: 4 032472.pdf: 2083471 bytes, checksum: 0664d8687d2e7d8db3dbeba2b1c0a779 (MD5) license_url: 49 bytes, checksum: fd26723f8d7edacdb29e3f03465c3b03 (MD5) license_text: 23276 bytes, checksum: dee46d6d9b23aac7b2f1bf36a82cece7 (MD5) license_rdf: 23594 bytes, checksum: f8dc1202367987bad3050a5dac12c346 (MD5) Previous issue date: 2020-06-13</dim:field>
<dim:field element="format" mdschema="dc" qualifier="extent">28 p.</dim:field>
<dim:field element="format" mdschema="dc" qualifier="mimetype">application/pdf</dim:field>
<dim:field element="language" mdschema="dc" qualifier="iso">cat</dim:field>
<dim:field element="publisher" mdschema="dc">Institut Interuniversitari de Filologia Valenciana i Publicacions de l'Abadia de Montserrat</dim:field>
<dim:field element="relation" mdschema="dc" qualifier="isformatof">Reproducció digital del document publicat a: https://doi.org/10.7203/caplletra.68.16464</dim:field>
<dim:field element="relation" mdschema="dc" qualifier="ispartof">Caplletra: revista internacional de filologia, 2020, vol. 68, p. 15-42</dim:field>
<dim:field element="relation" mdschema="dc" qualifier="ispartofseries">Articles publicats (D-H)</dim:field>
<dim:field element="rights" mdschema="dc">Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada 3.0 Espanya</dim:field>
<dim:field element="rights" mdschema="dc" qualifier="uri">http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es</dim:field>
<dim:field element="rights" mdschema="dc" qualifier="accessRights">info:eu-repo/semantics/openAccess</dim:field>
<dim:field element="source" mdschema="dc">Molina i Figueras, Joan 2020 'Paine pour joie': la divisa d'un príncep de la tardana edat mitjana Caplletra: revista internacional de filologia 68 15 42</dim:field>
<dim:field element="subject" mdschema="dc">Heràldica</dim:field>
<dim:field element="subject" mdschema="dc">Heraldry</dim:field>
<dim:field element="title" mdschema="dc">'Paine pour joie': la divisa d'un príncep de la tardana edat mitjana</dim:field>
<dim:field element="type" mdschema="dc">info:eu-repo/semantics/article</dim:field>
<dim:field element="type" mdschema="dc" qualifier="version">info:eu-repo/semantics/publishedVersion</dim:field>
<dim:field element="type" mdschema="dc" qualifier="peerreviewed">peer-reviewed</dim:field>
</dim:dim>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<thesis schemaLocation="http://www.ndltd.org/standards/metadata/etdms/1.0/ http://www.ndltd.org/standards/metadata/etdms/1.0/etdms.xsd">
<title>'Paine pour joie': la divisa d'un príncep de la tardana edat mitjana</title>
<creator>Molina i Figueras, Joan</creator>
<subject>Heràldica</subject>
<subject>Heraldry</subject>
<description>The motto arose at the end of the fourteenth century in order to overcome the limitations of the heraldic system, subject to a too rigid code and conceived exclusively to transfer dynastic and lineage concepts. This study proposes a careful dissection of the authentic literary and aesthetic «alter ego» chosen by the nobleman Pere de Portugal, ephemeral king of Catalonia (1464-1466). The cartography of its motto, present in all kinds of architectural spaces and personal and institutional objects, reveals that it made an extraordinarily intensive use, first in Portugal and later in Catalonia. After most of these manifestations, the desire for legitimacy and a strong aesthetic sense palpitate. But above all the will to express a moral maxim, connected with chivalrous or speculative literature, inspired, among others, in the currents of pagan moral philosophy (Seneca and Boecius) and the humanists of the Trecento Italian. Only in this way can we understand that the motto Paine pour joie, like other similar emblematic formulas, is the result of the intellectual interests and anxieties of a late-medieval knight rather than the reflex-sublimation of his biographical experiences</description>
<description>Les divises van sorgir a finals del segle XIV amb l’objectiu de superar les limitacions del sistema heràldic, subjecte a un codi massa rígid i concebut exclusivament per traslladar conceptes dinàstics i de llinatge. Aquest estudi proposa una dissecció de l’autèntic «alter ego» literari i estètic escollit pel noble Pere de Portugal, efímer rei dels catalans (1464-1466). La cartografia de la seva divisa, present a tota mena d’espais arquitectònics i objectes personals i institucionals, revela que en va fer un ús extraordinàriament intensiu, primer a Portugal i, més tard, a Catalunya. Darrera la majoria d’aquestes manifestacions hi palpiten el desig de legitimació i un fort sentit estètic. Però per damunt de tot la voluntat d’expressar una màxima moral, connectada amb la literatura cavalleresca o especular, inspirada, entre d’altres, en els corrents de la filosofia moral pagana (Sèneca i Boeci) i dels humanistes del tres-cents italià. Només així podem entendre que la divisa Paine pour joie, com altres fórmules emblemàtiques semblants, és fruit de les inquietuds i els anhels intel·lectuals d’un cavaller tardomedieval més que el reflex-sublimació de les seves experiències biogràfiques</description>
<date>2021-01-15</date>
<date>2021-01-15</date>
<date>2020-06-13</date>
<type>info:eu-repo/semantics/article</type>
<identifier>0214-8188</identifier>
<identifier>http://hdl.handle.net/10256/18959</identifier>
<identifier>https://doi.org/10.7203/caplletra.68.16464</identifier>
<identifier>032472</identifier>
<identifier>2386-7159</identifier>
<language>cat</language>
<relation>Reproducció digital del document publicat a: https://doi.org/10.7203/caplletra.68.16464</relation>
<relation>Caplletra: revista internacional de filologia, 2020, vol. 68, p. 15-42</relation>
<relation>Articles publicats (D-H)</relation>
<rights>http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es</rights>
<rights>info:eu-repo/semantics/openAccess</rights>
<rights>Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada 3.0 Espanya</rights>
<publisher>Institut Interuniversitari de Filologia Valenciana i Publicacions de l'Abadia de Montserrat</publisher>
<source>Molina i Figueras, Joan 2020 'Paine pour joie': la divisa d'un príncep de la tardana edat mitjana Caplletra: revista internacional de filologia 68 15 42</source>
</thesis>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<record schemaLocation="http://www.loc.gov/MARC21/slim http://www.loc.gov/standards/marcxml/schema/MARC21slim.xsd">
<leader>00925njm 22002777a 4500</leader>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="042">
<subfield code="a">dc</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="720">
<subfield code="a">Molina i Figueras, Joan</subfield>
<subfield code="e">author</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="260">
<subfield code="c">2020-06-13</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="520">
<subfield code="a">The motto arose at the end of the fourteenth century in order to overcome the limitations of the heraldic system, subject to a too rigid code and conceived exclusively to transfer dynastic and lineage concepts. This study proposes a careful dissection of the authentic literary and aesthetic «alter ego» chosen by the nobleman Pere de Portugal, ephemeral king of Catalonia (1464-1466). The cartography of its motto, present in all kinds of architectural spaces and personal and institutional objects, reveals that it made an extraordinarily intensive use, first in Portugal and later in Catalonia. After most of these manifestations, the desire for legitimacy and a strong aesthetic sense palpitate. But above all the will to express a moral maxim, connected with chivalrous or speculative literature, inspired, among others, in the currents of pagan moral philosophy (Seneca and Boecius) and the humanists of the Trecento Italian. Only in this way can we understand that the motto Paine pour joie, like other similar emblematic formulas, is the result of the intellectual interests and anxieties of a late-medieval knight rather than the reflex-sublimation of his biographical experiences</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="520">
<subfield code="a">Les divises van sorgir a finals del segle XIV amb l’objectiu de superar les limitacions del sistema heràldic, subjecte a un codi massa rígid i concebut exclusivament per traslladar conceptes dinàstics i de llinatge. Aquest estudi proposa una dissecció de l’autèntic «alter ego» literari i estètic escollit pel noble Pere de Portugal, efímer rei dels catalans (1464-1466). La cartografia de la seva divisa, present a tota mena d’espais arquitectònics i objectes personals i institucionals, revela que en va fer un ús extraordinàriament intensiu, primer a Portugal i, més tard, a Catalunya. Darrera la majoria d’aquestes manifestacions hi palpiten el desig de legitimació i un fort sentit estètic. Però per damunt de tot la voluntat d’expressar una màxima moral, connectada amb la literatura cavalleresca o especular, inspirada, entre d’altres, en els corrents de la filosofia moral pagana (Sèneca i Boeci) i dels humanistes del tres-cents italià. Només així podem entendre que la divisa Paine pour joie, com altres fórmules emblemàtiques semblants, és fruit de les inquietuds i els anhels intel·lectuals d’un cavaller tardomedieval més que el reflex-sublimació de les seves experiències biogràfiques</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="8" ind2=" " tag="024">
<subfield code="a">0214-8188</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="8" ind2=" " tag="024">
<subfield code="a">http://hdl.handle.net/10256/18959</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="8" ind2=" " tag="024">
<subfield code="a">https://doi.org/10.7203/caplletra.68.16464</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="8" ind2=" " tag="024">
<subfield code="a">032472</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="8" ind2=" " tag="024">
<subfield code="a">2386-7159</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Heràldica</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Heraldry</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="0" ind2="0" tag="245">
<subfield code="a">'Paine pour joie': la divisa d'un príncep de la tardana edat mitjana</subfield>
</datafield>
</record>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<mets ID=" DSpace_ITEM_10256-18959" OBJID=" hdl:10256/18959" PROFILE="DSpace METS SIP Profile 1.0" TYPE="DSpace ITEM" schemaLocation="http://www.loc.gov/METS/ http://www.loc.gov/standards/mets/mets.xsd">
<metsHdr CREATEDATE="2023-01-20T19:03:56Z">
<agent ROLE="CUSTODIAN" TYPE="ORGANIZATION">
<name>DUGiDocs</name>
</agent>
</metsHdr>
<dmdSec ID="DMD_10256_18959">
<mdWrap MDTYPE="MODS">
<xmlData schemaLocation="http://www.loc.gov/mods/v3 http://www.loc.gov/standards/mods/v3/mods-3-1.xsd">
<mods:mods schemaLocation="http://www.loc.gov/mods/v3 http://www.loc.gov/standards/mods/v3/mods-3-1.xsd">
<mods:name>
<mods:role>
<mods:roleTerm type="text">author</mods:roleTerm>
</mods:role>
<mods:namePart>Molina i Figueras, Joan</mods:namePart>
</mods:name>
<mods:extension>
<mods:dateAccessioned encoding="iso8601">2021-01-15T12:21:07Z</mods:dateAccessioned>
</mods:extension>
<mods:extension>
<mods:dateAvailable encoding="iso8601">2021-01-15T12:21:07Z</mods:dateAvailable>
</mods:extension>
<mods:originInfo>
<mods:dateIssued encoding="iso8601">2020-06-13</mods:dateIssued>
</mods:originInfo>
<mods:identifier type="issn">0214-8188</mods:identifier>
<mods:identifier type="uri">http://hdl.handle.net/10256/18959</mods:identifier>
<mods:identifier type="doi">https://doi.org/10.7203/caplletra.68.16464</mods:identifier>
<mods:identifier type="idgrec">032472</mods:identifier>
<mods:identifier type="eissn">2386-7159</mods:identifier>
<mods:abstract>The motto arose at the end of the fourteenth century in order to overcome the limitations of the heraldic system, subject to a too rigid code and conceived exclusively to transfer dynastic and lineage concepts. This study proposes a careful dissection of the authentic literary and aesthetic «alter ego» chosen by the nobleman Pere de Portugal, ephemeral king of Catalonia (1464-1466). The cartography of its motto, present in all kinds of architectural spaces and personal and institutional objects, reveals that it made an extraordinarily intensive use, first in Portugal and later in Catalonia. After most of these manifestations, the desire for legitimacy and a strong aesthetic sense palpitate. But above all the will to express a moral maxim, connected with chivalrous or speculative literature, inspired, among others, in the currents of pagan moral philosophy (Seneca and Boecius) and the humanists of the Trecento Italian. Only in this way can we understand that the motto Paine pour joie, like other similar emblematic formulas, is the result of the intellectual interests and anxieties of a late-medieval knight rather than the reflex-sublimation of his biographical experiences</mods:abstract>
<mods:language>
<mods:languageTerm authority="rfc3066">cat</mods:languageTerm>
</mods:language>
<mods:accessCondition type="useAndReproduction">Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada 3.0 Espanya</mods:accessCondition>
<mods:subject>
<mods:topic>Heràldica</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Heraldry</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:titleInfo>
<mods:title>'Paine pour joie': la divisa d'un príncep de la tardana edat mitjana</mods:title>
</mods:titleInfo>
<mods:genre>info:eu-repo/semantics/article</mods:genre>
</mods:mods>
</xmlData>
</mdWrap>
</dmdSec>
<amdSec ID="TMD_10256_18959">
<rightsMD ID="RIG_10256_18959">
<mdWrap MDTYPE="OTHER" MIMETYPE="text/plain" OTHERMDTYPE="DSpaceDepositLicense">
<binData>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</binData>
</mdWrap>
</rightsMD>
</amdSec>
<amdSec ID="FO_10256_18959_1">
<techMD ID="TECH_O_10256_18959_1">
<mdWrap MDTYPE="PREMIS">
<xmlData schemaLocation="http://www.loc.gov/standards/premis http://www.loc.gov/standards/premis/PREMIS-v1-0.xsd">
<premis:premis>
<premis:object>
<premis:objectIdentifier>
<premis:objectIdentifierType>URL</premis:objectIdentifierType>
<premis:objectIdentifierValue>https://dugi-doc.udg.edu/bitstream/10256/18959/1/032472.pdf</premis:objectIdentifierValue>
</premis:objectIdentifier>
<premis:objectCategory>File</premis:objectCategory>
<premis:objectCharacteristics>
<premis:fixity>
<premis:messageDigestAlgorithm>MD5</premis:messageDigestAlgorithm>
<premis:messageDigest>0664d8687d2e7d8db3dbeba2b1c0a779</premis:messageDigest>
</premis:fixity>
<premis:size>2083471</premis:size>
<premis:format>
<premis:formatDesignation>
<premis:formatName>application/pdf</premis:formatName>
</premis:formatDesignation>
</premis:format>
</premis:objectCharacteristics>
<premis:originalName>032472.pdf</premis:originalName>
</premis:object>
</premis:premis>
</xmlData>
</mdWrap>
</techMD>
</amdSec>
<fileSec>
<fileGrp USE="ORIGINAL">
<file ADMID="FO_10256_18959_1" CHECKSUM="0664d8687d2e7d8db3dbeba2b1c0a779" CHECKSUMTYPE="MD5" GROUPID="GROUP_BITSTREAM_10256_18959_1" ID="BITSTREAM_ORIGINAL_10256_18959_1" MIMETYPE="application/pdf" SEQ="1" SIZE="2083471">
</file>
</fileGrp>
</fileSec>
<structMap LABEL="DSpace Object" TYPE="LOGICAL">
<div ADMID="DMD_10256_18959" TYPE="DSpace Object Contents">
<div TYPE="DSpace BITSTREAM">
</div>
</div>
</structMap>
</mets>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<mods:mods schemaLocation="http://www.loc.gov/mods/v3 http://www.loc.gov/standards/mods/v3/mods-3-1.xsd">
<mods:name>
<mods:namePart>Molina i Figueras, Joan</mods:namePart>
</mods:name>
<mods:extension>
<mods:dateAvailable encoding="iso8601">2021-01-15T12:21:07Z</mods:dateAvailable>
</mods:extension>
<mods:extension>
<mods:dateAccessioned encoding="iso8601">2021-01-15T12:21:07Z</mods:dateAccessioned>
</mods:extension>
<mods:originInfo>
<mods:dateIssued encoding="iso8601">2020-06-13</mods:dateIssued>
</mods:originInfo>
<mods:identifier type="issn">0214-8188</mods:identifier>
<mods:identifier type="uri">http://hdl.handle.net/10256/18959</mods:identifier>
<mods:identifier type="doi">https://doi.org/10.7203/caplletra.68.16464</mods:identifier>
<mods:identifier type="idgrec">032472</mods:identifier>
<mods:identifier type="eissn">2386-7159</mods:identifier>
<mods:abstract>The motto arose at the end of the fourteenth century in order to overcome the limitations of the heraldic system, subject to a too rigid code and conceived exclusively to transfer dynastic and lineage concepts. This study proposes a careful dissection of the authentic literary and aesthetic «alter ego» chosen by the nobleman Pere de Portugal, ephemeral king of Catalonia (1464-1466). The cartography of its motto, present in all kinds of architectural spaces and personal and institutional objects, reveals that it made an extraordinarily intensive use, first in Portugal and later in Catalonia. After most of these manifestations, the desire for legitimacy and a strong aesthetic sense palpitate. But above all the will to express a moral maxim, connected with chivalrous or speculative literature, inspired, among others, in the currents of pagan moral philosophy (Seneca and Boecius) and the humanists of the Trecento Italian. Only in this way can we understand that the motto Paine pour joie, like other similar emblematic formulas, is the result of the intellectual interests and anxieties of a late-medieval knight rather than the reflex-sublimation of his biographical experiences</mods:abstract>
<mods:abstract>Les divises van sorgir a finals del segle XIV amb l’objectiu de superar les limitacions del sistema heràldic, subjecte a un codi massa rígid i concebut exclusivament per traslladar conceptes dinàstics i de llinatge. Aquest estudi proposa una dissecció de l’autèntic «alter ego» literari i estètic escollit pel noble Pere de Portugal, efímer rei dels catalans (1464-1466). La cartografia de la seva divisa, present a tota mena d’espais arquitectònics i objectes personals i institucionals, revela que en va fer un ús extraordinàriament intensiu, primer a Portugal i, més tard, a Catalunya. Darrera la majoria d’aquestes manifestacions hi palpiten el desig de legitimació i un fort sentit estètic. Però per damunt de tot la voluntat d’expressar una màxima moral, connectada amb la literatura cavalleresca o especular, inspirada, entre d’altres, en els corrents de la filosofia moral pagana (Sèneca i Boeci) i dels humanistes del tres-cents italià. Només així podem entendre que la divisa Paine pour joie, com altres fórmules emblemàtiques semblants, és fruit de les inquietuds i els anhels intel·lectuals d’un cavaller tardomedieval més que el reflex-sublimació de les seves experiències biogràfiques</mods:abstract>
<mods:language>
<mods:languageTerm>cat</mods:languageTerm>
</mods:language>
<mods:accessCondition type="useAndReproduction">http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es</mods:accessCondition>
<mods:accessCondition type="useAndReproduction">info:eu-repo/semantics/openAccess</mods:accessCondition>
<mods:accessCondition type="useAndReproduction">Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada 3.0 Espanya</mods:accessCondition>
<mods:subject>
<mods:topic>Heràldica</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Heraldry</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:titleInfo>
<mods:title>'Paine pour joie': la divisa d'un príncep de la tardana edat mitjana</mods:title>
</mods:titleInfo>
<mods:genre>info:eu-repo/semantics/article</mods:genre>
</mods:mods>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<datacite:resource schemaLocation="http://datacite.org/schema/kernel-4 http://schema.datacite.org/meta/kernel-4-2/metadata.xsd">
<datacite:identifier identifierType="Handle">http://hdl.handle.net/10256/18959</datacite:identifier>
<datacite:titles>
<datacite:title>'Paine pour joie': la divisa d'un príncep de la tardana edat mitjana</datacite:title>
</datacite:titles>
<datacite:creators>
<datacite:creator>
<datacite:creatorName>Molina i Figueras, Joan</datacite:creatorName>
<datacite:nameIdentifier nameIdentifierScheme="ORCID" schemeURI="http://orcid.org/">0000-0001-8156-7524</datacite:nameIdentifier>
</datacite:creator>
</datacite:creators>
<datacite:subjects>
<datacite:subject>Heràldica</datacite:subject>
<datacite:subject>Heraldry</datacite:subject>
</datacite:subjects>
<datacite:descriptions>
<datacite:description descriptionType="Abstract">The motto arose at the end of the fourteenth century in order to overcome the limitations of the heraldic system, subject to a too rigid code and conceived exclusively to transfer dynastic and lineage concepts. This study proposes a careful dissection of the authentic literary and aesthetic «alter ego» chosen by the nobleman Pere de Portugal, ephemeral king of Catalonia (1464-1466). The cartography of its motto, present in all kinds of architectural spaces and personal and institutional objects, reveals that it made an extraordinarily intensive use, first in Portugal and later in Catalonia. After most of these manifestations, the desire for legitimacy and a strong aesthetic sense palpitate. But above all the will to express a moral maxim, connected with chivalrous or speculative literature, inspired, among others, in the currents of pagan moral philosophy (Seneca and Boecius) and the humanists of the Trecento Italian. Only in this way can we understand that the motto Paine pour joie, like other similar emblematic formulas, is the result of the intellectual interests and anxieties of a late-medieval knight rather than the reflex-sublimation of his biographical experiences</datacite:description>
<datacite:description descriptionType="Abstract">Les divises van sorgir a finals del segle XIV amb l’objectiu de superar les limitacions del sistema heràldic, subjecte a un codi massa rígid i concebut exclusivament per traslladar conceptes dinàstics i de llinatge. Aquest estudi proposa una dissecció de l’autèntic «alter ego» literari i estètic escollit pel noble Pere de Portugal, efímer rei dels catalans (1464-1466). La cartografia de la seva divisa, present a tota mena d’espais arquitectònics i objectes personals i institucionals, revela que en va fer un ús extraordinàriament intensiu, primer a Portugal i, més tard, a Catalunya. Darrera la majoria d’aquestes manifestacions hi palpiten el desig de legitimació i un fort sentit estètic. Però per damunt de tot la voluntat d’expressar una màxima moral, connectada amb la literatura cavalleresca o especular, inspirada, entre d’altres, en els corrents de la filosofia moral pagana (Sèneca i Boeci) i dels humanistes del tres-cents italià. Només així podem entendre que la divisa Paine pour joie, com altres fórmules emblemàtiques semblants, és fruit de les inquietuds i els anhels intel·lectuals d’un cavaller tardomedieval més que el reflex-sublimació de les seves experiències biogràfiques</datacite:description>
</datacite:descriptions>
<datacite:dates>
<datacite:date dateType="Issued">2020-06-13</datacite:date>
</datacite:dates>
<datacite:publicationYear>2020</datacite:publicationYear>
<datacite:languages>
<datacite:language>cat</datacite:language>
</datacite:languages>
<datacite:relatedIdentifiers>
<datacite:relatedIdentifier relatedIdentifierType="URL" relationType="IsSupplementTo">0214-8188</datacite:relatedIdentifier>
<datacite:relatedIdentifier relatedIdentifierType="DOI" relationType="IsSupplementTo">https://doi.org/10.7203/caplletra.68.16464</datacite:relatedIdentifier>
<datacite:relatedIdentifier relatedIdentifierType="URL" relationType="IsSupplementTo">032472</datacite:relatedIdentifier>
<datacite:relatedIdentifier relatedIdentifierType="URL" relationType="IsSupplementTo">2386-7159</datacite:relatedIdentifier>
</datacite:relatedIdentifiers>
<datacite:rightsList>
<datacite:rights>Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada 3.0 Espanya</datacite:rights>
<datacite:rights rightsURI="http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es">http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es</datacite:rights>
<datacite:rights rightsURI="info:eu-repo/semantics/openAccess">info:eu-repo/semantics/openAccess</datacite:rights>
</datacite:rightsList>
<datacite:formats>
<datacite:format>application/pdf</datacite:format>
</datacite:formats>
<datacite:sizes>
</datacite:sizes>
<datacite:publisher>Institut Interuniversitari de Filologia Valenciana i Publicacions de l'Abadia de Montserrat</datacite:publisher>
</datacite:resource>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<atom:entry schemaLocation="http://www.w3.org/2005/Atom http://www.kbcafe.com/rss/atom.xsd.xml">
<atom:id>http://hdl.handle.net/10256/18959/ore.xml</atom:id>
<atom:published>2021-01-15T12:21:07Z</atom:published>
<atom:updated>2021-01-15T12:21:07Z</atom:updated>
<atom:source>
<atom:generator>DUGiDocs</atom:generator>
</atom:source>
<atom:title>'Paine pour joie': la divisa d'un príncep de la tardana edat mitjana</atom:title>
<atom:author>
<atom:name>Molina i Figueras, Joan</atom:name>
</atom:author>
<oreatom:triples>
<rdf:Description about="http://hdl.handle.net/10256/18959/ore.xml#atom">
<dcterms:modified>2021-01-15T12:21:07Z</dcterms:modified>
</rdf:Description>
<rdf:Description about="https://dugi-doc.udg.edu/bitstream/10256/18959/6/mets.xml">
<dcterms:description>SWORD</dcterms:description>
</rdf:Description>
<rdf:Description about="https://dugi-doc.udg.edu/bitstream/10256/18959/5/license.txt">
<dcterms:description>LICENSE</dcterms:description>
</rdf:Description>
<rdf:Description about="https://dugi-doc.udg.edu/bitstream/10256/18959/2/license_url">
<dcterms:description>CC-LICENSE</dcterms:description>
</rdf:Description>
<rdf:Description about="https://dugi-doc.udg.edu/bitstream/10256/18959/3/license_text">
<dcterms:description>CC-LICENSE</dcterms:description>
</rdf:Description>
<rdf:Description about="https://dugi-doc.udg.edu/bitstream/10256/18959/4/license_rdf">
<dcterms:description>CC-LICENSE</dcterms:description>
</rdf:Description>
<rdf:Description about="https://dugi-doc.udg.edu/bitstream/10256/18959/1/032472.pdf">
<dcterms:description>ORIGINAL</dcterms:description>
</rdf:Description>
</oreatom:triples>
</atom:entry>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<qdc:qualifieddc schemaLocation="http://purl.org/dc/elements/1.1/ http://dublincore.org/schemas/xmls/qdc/2006/01/06/dc.xsd http://purl.org/dc/terms/ http://dublincore.org/schemas/xmls/qdc/2006/01/06/dcterms.xsd http://dspace.org/qualifieddc/ http://www.ukoln.ac.uk/metadata/dcmi/xmlschema/qualifieddc.xsd">
<dc:title>'Paine pour joie': la divisa d'un príncep de la tardana edat mitjana</dc:title>
<dc:creator>Molina i Figueras, Joan</dc:creator>
<dc:subject>Heràldica</dc:subject>
<dc:subject>Heraldry</dc:subject>
<dcterms:abstract>The motto arose at the end of the fourteenth century in order to overcome the limitations of the heraldic system, subject to a too rigid code and conceived exclusively to transfer dynastic and lineage concepts. This study proposes a careful dissection of the authentic literary and aesthetic «alter ego» chosen by the nobleman Pere de Portugal, ephemeral king of Catalonia (1464-1466). The cartography of its motto, present in all kinds of architectural spaces and personal and institutional objects, reveals that it made an extraordinarily intensive use, first in Portugal and later in Catalonia. After most of these manifestations, the desire for legitimacy and a strong aesthetic sense palpitate. But above all the will to express a moral maxim, connected with chivalrous or speculative literature, inspired, among others, in the currents of pagan moral philosophy (Seneca and Boecius) and the humanists of the Trecento Italian. Only in this way can we understand that the motto Paine pour joie, like other similar emblematic formulas, is the result of the intellectual interests and anxieties of a late-medieval knight rather than the reflex-sublimation of his biographical experiences</dcterms:abstract>
<dcterms:abstract>Les divises van sorgir a finals del segle XIV amb l’objectiu de superar les limitacions del sistema heràldic, subjecte a un codi massa rígid i concebut exclusivament per traslladar conceptes dinàstics i de llinatge. Aquest estudi proposa una dissecció de l’autèntic «alter ego» literari i estètic escollit pel noble Pere de Portugal, efímer rei dels catalans (1464-1466). La cartografia de la seva divisa, present a tota mena d’espais arquitectònics i objectes personals i institucionals, revela que en va fer un ús extraordinàriament intensiu, primer a Portugal i, més tard, a Catalunya. Darrera la majoria d’aquestes manifestacions hi palpiten el desig de legitimació i un fort sentit estètic. Però per damunt de tot la voluntat d’expressar una màxima moral, connectada amb la literatura cavalleresca o especular, inspirada, entre d’altres, en els corrents de la filosofia moral pagana (Sèneca i Boeci) i dels humanistes del tres-cents italià. Només així podem entendre que la divisa Paine pour joie, com altres fórmules emblemàtiques semblants, és fruit de les inquietuds i els anhels intel·lectuals d’un cavaller tardomedieval més que el reflex-sublimació de les seves experiències biogràfiques</dcterms:abstract>
<dcterms:dateAccepted>2021-01-15T12:21:07Z</dcterms:dateAccepted>
<dcterms:available>2021-01-15T12:21:07Z</dcterms:available>
<dcterms:created>2021-01-15T12:21:07Z</dcterms:created>
<dcterms:issued>2020-06-13</dcterms:issued>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/article</dc:type>
<dc:identifier>0214-8188</dc:identifier>
<dc:identifier>http://hdl.handle.net/10256/18959</dc:identifier>
<dc:identifier>https://doi.org/10.7203/caplletra.68.16464</dc:identifier>
<dc:identifier>032472</dc:identifier>
<dc:identifier>2386-7159</dc:identifier>
<dc:language>cat</dc:language>
<dc:relation>Reproducció digital del document publicat a: https://doi.org/10.7203/caplletra.68.16464</dc:relation>
<dc:relation>Caplletra: revista internacional de filologia, 2020, vol. 68, p. 15-42</dc:relation>
<dc:relation>Articles publicats (D-H)</dc:relation>
<dc:rights>http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es</dc:rights>
<dc:rights>info:eu-repo/semantics/openAccess</dc:rights>
<dc:rights>Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada 3.0 Espanya</dc:rights>
<dc:publisher>Institut Interuniversitari de Filologia Valenciana i Publicacions de l'Abadia de Montserrat</dc:publisher>
<dc:source>Molina i Figueras, Joan 2020 'Paine pour joie': la divisa d'un príncep de la tardana edat mitjana Caplletra: revista internacional de filologia 68 15 42</dc:source>
</qdc:qualifieddc>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<rdf:RDF schemaLocation="http://www.openarchives.org/OAI/2.0/rdf/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/rdf.xsd">
<ow:Publication about="oai:dugi-doc.udg.edu:10256/18959">
<dc:title>'Paine pour joie': la divisa d'un príncep de la tardana edat mitjana</dc:title>
<dc:creator>Molina i Figueras, Joan</dc:creator>
<dc:subject>Heràldica</dc:subject>
<dc:subject>Heraldry</dc:subject>
<dc:description>The motto arose at the end of the fourteenth century in order to overcome the limitations of the heraldic system, subject to a too rigid code and conceived exclusively to transfer dynastic and lineage concepts. This study proposes a careful dissection of the authentic literary and aesthetic «alter ego» chosen by the nobleman Pere de Portugal, ephemeral king of Catalonia (1464-1466). The cartography of its motto, present in all kinds of architectural spaces and personal and institutional objects, reveals that it made an extraordinarily intensive use, first in Portugal and later in Catalonia. After most of these manifestations, the desire for legitimacy and a strong aesthetic sense palpitate. But above all the will to express a moral maxim, connected with chivalrous or speculative literature, inspired, among others, in the currents of pagan moral philosophy (Seneca and Boecius) and the humanists of the Trecento Italian. Only in this way can we understand that the motto Paine pour joie, like other similar emblematic formulas, is the result of the intellectual interests and anxieties of a late-medieval knight rather than the reflex-sublimation of his biographical experiences</dc:description>
<dc:description>Les divises van sorgir a finals del segle XIV amb l’objectiu de superar les limitacions del sistema heràldic, subjecte a un codi massa rígid i concebut exclusivament per traslladar conceptes dinàstics i de llinatge. Aquest estudi proposa una dissecció de l’autèntic «alter ego» literari i estètic escollit pel noble Pere de Portugal, efímer rei dels catalans (1464-1466). La cartografia de la seva divisa, present a tota mena d’espais arquitectònics i objectes personals i institucionals, revela que en va fer un ús extraordinàriament intensiu, primer a Portugal i, més tard, a Catalunya. Darrera la majoria d’aquestes manifestacions hi palpiten el desig de legitimació i un fort sentit estètic. Però per damunt de tot la voluntat d’expressar una màxima moral, connectada amb la literatura cavalleresca o especular, inspirada, entre d’altres, en els corrents de la filosofia moral pagana (Sèneca i Boeci) i dels humanistes del tres-cents italià. Només així podem entendre que la divisa Paine pour joie, com altres fórmules emblemàtiques semblants, és fruit de les inquietuds i els anhels intel·lectuals d’un cavaller tardomedieval més que el reflex-sublimació de les seves experiències biogràfiques</dc:description>
<dc:date>2021-01-15T12:21:07Z</dc:date>
<dc:date>2021-01-15T12:21:07Z</dc:date>
<dc:date>2020-06-13</dc:date>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/article</dc:type>
<dc:identifier>0214-8188</dc:identifier>
<dc:identifier>http://hdl.handle.net/10256/18959</dc:identifier>
<dc:identifier>https://doi.org/10.7203/caplletra.68.16464</dc:identifier>
<dc:identifier>032472</dc:identifier>
<dc:identifier>2386-7159</dc:identifier>
<dc:language>cat</dc:language>
<dc:relation>Reproducció digital del document publicat a: https://doi.org/10.7203/caplletra.68.16464</dc:relation>
<dc:relation>Caplletra: revista internacional de filologia, 2020, vol. 68, p. 15-42</dc:relation>
<dc:relation>Articles publicats (D-H)</dc:relation>
<dc:rights>http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es</dc:rights>
<dc:rights>info:eu-repo/semantics/openAccess</dc:rights>
<dc:rights>Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada 3.0 Espanya</dc:rights>
<dc:publisher>Institut Interuniversitari de Filologia Valenciana i Publicacions de l'Abadia de Montserrat</dc:publisher>
<dc:source>Molina i Figueras, Joan 2020 'Paine pour joie': la divisa d'un príncep de la tardana edat mitjana Caplletra: revista internacional de filologia 68 15 42</dc:source>
</ow:Publication>
</rdf:RDF>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<metadata schemaLocation="http://www.lyncode.com/xoai http://www.lyncode.com/xsd/xoai.xsd">
<element name="dc">
<element name="contributor">
<element name="author">
<element name="none">
<field name="value">Molina i Figueras, Joan</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="date">
<element name="accessioned">
<element name="none">
<field name="value">2021-01-15T12:21:07Z</field>
</element>
</element>
<element name="available">
<element name="none">
<field name="value">2021-01-15T12:21:07Z</field>
</element>
</element>
<element name="issued">
<element name="none">
<field name="value">2020-06-13</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="identifier">
<element name="issn">
<element name="none">
<field name="value">0214-8188</field>
</element>
</element>
<element name="uri">
<element name="none">
<field name="value">http://hdl.handle.net/10256/18959</field>
</element>
</element>
<element name="doi">
<element name="none">
<field name="value">https://doi.org/10.7203/caplletra.68.16464</field>
</element>
</element>
<element name="idgrec">
<element name="none">
<field name="value">032472</field>
</element>
</element>
<element name="eissn">
<element name="none">
<field name="value">2386-7159</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="description">
<element name="abstract">
<element name="none">
<field name="value">The motto arose at the end of the fourteenth century in order to overcome the limitations of the heraldic system, subject to a too rigid code and conceived exclusively to transfer dynastic and lineage concepts. This study proposes a careful dissection of the authentic literary and aesthetic «alter ego» chosen by the nobleman Pere de Portugal, ephemeral king of Catalonia (1464-1466). The cartography of its motto, present in all kinds of architectural spaces and personal and institutional objects, reveals that it made an extraordinarily intensive use, first in Portugal and later in Catalonia. After most of these manifestations, the desire for legitimacy and a strong aesthetic sense palpitate. But above all the will to express a moral maxim, connected with chivalrous or speculative literature, inspired, among others, in the currents of pagan moral philosophy (Seneca and Boecius) and the humanists of the Trecento Italian. Only in this way can we understand that the motto Paine pour joie, like other similar emblematic formulas, is the result of the intellectual interests and anxieties of a late-medieval knight rather than the reflex-sublimation of his biographical experiences</field>
<field name="value">Les divises van sorgir a finals del segle XIV amb l’objectiu de superar les limitacions del sistema heràldic, subjecte a un codi massa rígid i concebut exclusivament per traslladar conceptes dinàstics i de llinatge. Aquest estudi proposa una dissecció de l’autèntic «alter ego» literari i estètic escollit pel noble Pere de Portugal, efímer rei dels catalans (1464-1466). La cartografia de la seva divisa, present a tota mena d’espais arquitectònics i objectes personals i institucionals, revela que en va fer un ús extraordinàriament intensiu, primer a Portugal i, més tard, a Catalunya. Darrera la majoria d’aquestes manifestacions hi palpiten el desig de legitimació i un fort sentit estètic. Però per damunt de tot la voluntat d’expressar una màxima moral, connectada amb la literatura cavalleresca o especular, inspirada, entre d’altres, en els corrents de la filosofia moral pagana (Sèneca i Boeci) i dels humanistes del tres-cents italià. Només així podem entendre que la divisa Paine pour joie, com altres fórmules emblemàtiques semblants, és fruit de les inquietuds i els anhels intel·lectuals d’un cavaller tardomedieval més que el reflex-sublimació de les seves experiències biogràfiques</field>
</element>
</element>
<element name="provenance">
<element name="none">
<field name="value">Submitted by Usuari Grec Biblioteca (grec-biblio@udg.edu) on 2021-01-15T12:21:07Z No. of bitstreams: 4 032472.pdf: 2083471 bytes, checksum: 0664d8687d2e7d8db3dbeba2b1c0a779 (MD5) license_url: 49 bytes, checksum: fd26723f8d7edacdb29e3f03465c3b03 (MD5) license_text: 23276 bytes, checksum: dee46d6d9b23aac7b2f1bf36a82cece7 (MD5) license_rdf: 23594 bytes, checksum: f8dc1202367987bad3050a5dac12c346 (MD5)</field>
<field name="value">Made available in DSpace on 2021-01-15T12:21:07Z (GMT). No. of bitstreams: 4 032472.pdf: 2083471 bytes, checksum: 0664d8687d2e7d8db3dbeba2b1c0a779 (MD5) license_url: 49 bytes, checksum: fd26723f8d7edacdb29e3f03465c3b03 (MD5) license_text: 23276 bytes, checksum: dee46d6d9b23aac7b2f1bf36a82cece7 (MD5) license_rdf: 23594 bytes, checksum: f8dc1202367987bad3050a5dac12c346 (MD5) Previous issue date: 2020-06-13</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="format">
<element name="extent">
<element name="none">
<field name="value">28 p.</field>
</element>
</element>
<element name="mimetype">
<element name="none">
<field name="value">application/pdf</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="language">
<element name="iso">
<element name="none">
<field name="value">cat</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="publisher">
<element name="none">
<field name="value">Institut Interuniversitari de Filologia Valenciana i Publicacions de l'Abadia de Montserrat</field>
</element>
</element>
<element name="relation">
<element name="isformatof">
<element name="none">
<field name="value">Reproducció digital del document publicat a: https://doi.org/10.7203/caplletra.68.16464</field>
</element>
</element>
<element name="ispartof">
<element name="none">
<field name="value">Caplletra: revista internacional de filologia, 2020, vol. 68, p. 15-42</field>
</element>
</element>
<element name="ispartofseries">
<element name="none">
<field name="value">Articles publicats (D-H)</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="rights">
<element name="none">
<field name="value">Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada 3.0 Espanya</field>
</element>
<element name="uri">
<element name="none">
<field name="value">http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es</field>
</element>
</element>
<element name="accessRights">
<element name="none">
<field name="value">info:eu-repo/semantics/openAccess</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="source">
<element name="none">
<field name="value">Molina i Figueras, Joan 2020 'Paine pour joie': la divisa d'un príncep de la tardana edat mitjana Caplletra: revista internacional de filologia 68 15 42</field>
</element>
</element>
<element name="subject">
<element name="none">
<field name="value">Heràldica</field>
<field name="value">Heraldry</field>
</element>
</element>
<element name="title">
<element name="none">
<field name="value">'Paine pour joie': la divisa d'un príncep de la tardana edat mitjana</field>
</element>
</element>
<element name="type">
<element name="none">
<field name="value">info:eu-repo/semantics/article</field>
</element>
<element name="version">
<element name="none">
<field name="value">info:eu-repo/semantics/publishedVersion</field>
</element>
</element>
<element name="peerreviewed">
<element name="none">
<field name="value">peer-reviewed</field>
</element>
</element>
</element>
</element>
<element name="adm">
<element name="sets">
<element name="hidden">
<element name="none">
<field name="value">rc1</field>
</element>
</element>
</element>
</element>
<element name="bundles">
<element name="bundle">
<field name="name">SWORD</field>
<element name="bitstreams">
<element name="bitstream">
<field name="name">mets.xml</field>
<field name="description">SWORD deposit package</field>
<field name="format">application/zip</field>
<field name="size">2051861</field>
<field name="url">https://dugi-doc.udg.edu/bitstream/10256/18959/6/mets.xml</field>
<field name="checksum">2ed2c845c5de68ffd4146f0b9b2fe316</field>
<field name="checksumAlgorithm">MD5</field>
<field name="sid">6</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="bundle">
<field name="name">LICENSE</field>
<element name="bitstreams">
<element name="bitstream">
<field name="name">license.txt</field>
<field name="originalName">license.txt</field>
<field name="format">text/plain</field>
<field name="size">1748</field>
<field name="url">https://dugi-doc.udg.edu/bitstream/10256/18959/5/license.txt</field>
<field name="checksum">8a4605be74aa9ea9d79846c1fba20a33</field>
<field name="checksumAlgorithm">MD5</field>
<field name="sid">5</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="bundle">
<field name="name">CC-LICENSE</field>
<element name="bitstreams">
<element name="bitstream">
<field name="name">license_url</field>
<field name="format">application/octet-stream</field>
<field name="size">49</field>
<field name="url">https://dugi-doc.udg.edu/bitstream/10256/18959/2/license_url</field>
<field name="checksum">fd26723f8d7edacdb29e3f03465c3b03</field>
<field name="checksumAlgorithm">MD5</field>
<field name="sid">2</field>
</element>
<element name="bitstream">
<field name="name">license_text</field>
<field name="format">text/html</field>
<field name="size">23276</field>
<field name="url">https://dugi-doc.udg.edu/bitstream/10256/18959/3/license_text</field>
<field name="checksum">dee46d6d9b23aac7b2f1bf36a82cece7</field>
<field name="checksumAlgorithm">MD5</field>
<field name="sid">3</field>
</element>
<element name="bitstream">
<field name="name">license_rdf</field>
<field name="format">application/octet-stream</field>
<field name="size">23594</field>
<field name="url">https://dugi-doc.udg.edu/bitstream/10256/18959/4/license_rdf</field>
<field name="checksum">f8dc1202367987bad3050a5dac12c346</field>
<field name="checksumAlgorithm">MD5</field>
<field name="sid">4</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="bundle">
<field name="name">ORIGINAL</field>
<element name="bitstreams">
<element name="bitstream">
<field name="name">032472.pdf</field>
<field name="format">application/pdf</field>
<field name="size">2083471</field>
<field name="url">https://dugi-doc.udg.edu/bitstream/10256/18959/1/032472.pdf</field>
<field name="checksum">0664d8687d2e7d8db3dbeba2b1c0a779</field>
<field name="checksumAlgorithm">MD5</field>
<field name="sid">1</field>
</element>
</element>
</element>
</element>
<element name="others">
<field name="handle">10256/18959</field>
<field name="identifier">oai:dugi-doc.udg.edu:10256/18959</field>
<field name="lastModifyDate">2021-12-02 12:47:38.566</field>
</element>
<element name="repository">
<field name="name">DUGiDocs</field>
<field name="mail">oriol.olive@udg.edu</field>
</element>
<element name="license">
<field name="bin">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</field>
</element>
</metadata>