<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<oai_dc:dc schemaLocation="http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd">
<dc:title>'Asesinato en el Comité Central' (Vicente Aranda, 1982): el 'thriller' político como esperpento</dc:title>
<dc:title>‘Murder in the Central Committee’ (Vicente Aranda, 1982): A Grotesque and Absurd Ending for Spanish Political Thriller</dc:title>
<dc:creator>Romero Santos, Rubén</dc:creator>
<dc:creator>Mejón, Ana</dc:creator>
<dc:subject>Pepe Carvalho</dc:subject>
<dc:subject>Vázquez Montalbán</dc:subject>
<dc:subject>Vicente Aranda</dc:subject>
<dc:subject>Thriller político</dc:subject>
<dc:subject>Esperpento</dc:subject>
<dc:subject>Political Thriller</dc:subject>
<dc:subject>Grotesque and Absurd</dc:subject>
<dc:subject>Ciencias de la Información</dc:subject>
<dc:description>Asesinato en el Comité Central, de Vicente Aranda (1982), es la segunda adaptación cinematográfica (tras Tatuaje, de Bigas Luna, 1976) del personaje literario Pepe Carvalho, creado por Manuel Vázquez Montalbán. Se trata de un thriller político que en su momento no tuvo ni fortuna crítica ni éxito de taquilla y que, en parte, fue repudiado por su propio director. Sin embargo, el tiempo nos permite proceder a una relectura que valore su clara raíz esperpéntica, que considere el texto como síntoma de hartazgo con el género producido por un contexto histórico y cultural muy particular.</dc:description>
<dc:description>Murder in the Central Committee (1982) is the second film adaptation of Pepe Carvalho, the famous literary detective created by Manuel Vázquez Montalbán (following Tatuaje by Bigas Luna in 1976). The film is a political thriller which was poorly received both by critics and at the box office, and was also partially forsaken by its own director, Vicente Aranda. Nevertheless, the passing of time allows us to revisit the film and evaluate its clearly grotesque and absurd roots, which the text considers to be a symptom of the abundance of thrillers produced during the very specific historic and cultural context of the time.</dc:description>
<dc:description>Este trabajo se ha realizado en el ámbito y con la ayuda del proyecto “Cine y televisión 1986-1995: modernidad y emergencia de la cultura global”, Ministerio de Economía y Competitividad, Secretaría de Estado de Investigación, Desarrollo e Innovación (CSO2016- 78354-P)</dc:description>
<dc:date>2019-06-06T15:58:06Z</dc:date>
<dc:date>2019-06-06T15:58:06Z</dc:date>
<dc:date>2017</dc:date>
<dc:type>article</dc:type>
<dc:type>publishedVersion</dc:type>
<dc:identifier>Trípodos, N.41 (2017) pp. 125-138</dc:identifier>
<dc:identifier>1138-3305</dc:identifier>
<dc:identifier>http://hdl.handle.net/10016/28462</dc:identifier>
<dc:identifier>125</dc:identifier>
<dc:identifier>41</dc:identifier>
<dc:identifier>138</dc:identifier>
<dc:identifier>Trípodos</dc:identifier>
<dc:identifier>AR/0000020837</dc:identifier>
<dc:language>spa</dc:language>
<dc:relation>http://www.tripodos.com/index.php/Facultat_Comunicacio_Blanquerna/article/view/438</dc:relation>
<dc:relation>Gobierno de España. CSO2016-78354-P</dc:relation>
<dc:rights>Atribución-NoComercial-CompartirIgual 3.0 España</dc:rights>
<dc:rights>http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/es/</dc:rights>
<dc:rights>openAccess</dc:rights>
<dc:publisher>Universitat Ramon Llull: Facultat de Comunicació Blanquerna</dc:publisher>
<dc:format>application/pdf</dc:format>
</oai_dc:dc>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<d:DIDL schemaLocation="urn:mpeg:mpeg21:2002:02-DIDL-NS http://standards.iso.org/ittf/PubliclyAvailableStandards/MPEG-21_schema_files/did/didl.xsd">
<d:DIDLInfo>
<dcterms:created schemaLocation="http://purl.org/dc/terms/ http://dublincore.org/schemas/xmls/qdc/dcterms.xsd">2019-06-06T15:58:06Z</dcterms:created>
</d:DIDLInfo>
<d:Item id="hdl_10016_28462">
<d:Descriptor>
<d:Statement mimeType="application/xml; charset=utf-8">
<dii:Identifier schemaLocation="urn:mpeg:mpeg21:2002:01-DII-NS http://standards.iso.org/ittf/PubliclyAvailableStandards/MPEG-21_schema_files/dii/dii.xsd">urn:hdl:10016/28462</dii:Identifier>
</d:Statement>
</d:Descriptor>
<d:Descriptor>
<d:Statement mimeType="application/xml; charset=utf-8">
<oai_dc:dc schemaLocation="http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd">
<dc:title>'Asesinato en el Comité Central' (Vicente Aranda, 1982): el 'thriller' político como esperpento</dc:title>
<dc:creator>Romero Santos, Rubén</dc:creator>
<dc:creator>Mejón, Ana</dc:creator>
<dc:description>Asesinato en el Comité Central, de Vicente Aranda (1982), es la segunda adaptación cinematográfica (tras Tatuaje, de Bigas Luna, 1976) del personaje literario Pepe Carvalho, creado por Manuel Vázquez Montalbán. Se trata de un thriller político que en su momento no tuvo ni fortuna crítica ni éxito de taquilla y que, en parte, fue repudiado por su propio director. Sin embargo, el tiempo nos permite proceder a una relectura que valore su clara raíz esperpéntica, que considere el texto como síntoma de hartazgo con el género producido por un contexto histórico y cultural muy particular.</dc:description>
<dc:description>Murder in the Central Committee (1982) is the second film adaptation of Pepe Carvalho, the famous literary detective created by Manuel Vázquez Montalbán (following Tatuaje by Bigas Luna in 1976). The film is a political thriller which was poorly received both by critics and at the box office, and was also partially forsaken by its own director, Vicente Aranda. Nevertheless, the passing of time allows us to revisit the film and evaluate its clearly grotesque and absurd roots, which the text considers to be a symptom of the abundance of thrillers produced during the very specific historic and cultural context of the time.</dc:description>
<dc:date>2019-06-06T15:58:06Z</dc:date>
<dc:date>2019-06-06T15:58:06Z</dc:date>
<dc:date>2017</dc:date>
<dc:type>article</dc:type>
<dc:identifier>Trípodos, N.41 (2017) pp. 125-138</dc:identifier>
<dc:identifier>1138-3305</dc:identifier>
<dc:identifier>http://hdl.handle.net/10016/28462</dc:identifier>
<dc:identifier>125</dc:identifier>
<dc:identifier>41</dc:identifier>
<dc:identifier>138</dc:identifier>
<dc:identifier>Trípodos</dc:identifier>
<dc:identifier>AR/0000020837</dc:identifier>
<dc:language>spa</dc:language>
<dc:relation>http://www.tripodos.com/index.php/Facultat_Comunicacio_Blanquerna/article/view/438</dc:relation>
<dc:relation>Gobierno de España. CSO2016-78354-P</dc:relation>
<dc:rights>http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/es/</dc:rights>
<dc:rights>openAccess</dc:rights>
<dc:rights>Atribución-NoComercial-CompartirIgual 3.0 España</dc:rights>
<dc:publisher>Universitat Ramon Llull: Facultat de Comunicació Blanquerna</dc:publisher>
</oai_dc:dc>
</d:Statement>
</d:Descriptor>
<d:Component id="10016_28462_1">
</d:Component>
</d:Item>
</d:DIDL>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<dim:dim schemaLocation="http://www.dspace.org/xmlns/dspace/dim http://www.dspace.org/schema/dim.xsd">
<dim:field authority="41544" confidence="500" element="contributor" mdschema="dc" qualifier="author">Romero Santos, Rubén</dim:field>
<dim:field authority="41544" confidence="500" element="contributor" mdschema="dc" qualifier="author">Mejón, Ana</dim:field>
<dim:field element="date" mdschema="dc" qualifier="accessioned">2019-06-06T15:58:06Z</dim:field>
<dim:field element="date" mdschema="dc" qualifier="available">2019-06-06T15:58:06Z</dim:field>
<dim:field element="date" mdschema="dc" qualifier="issued">2017</dim:field>
<dim:field element="identifier" lang="es" mdschema="dc" qualifier="bibliographicCitation">Trípodos, N.41 (2017) pp. 125-138</dim:field>
<dim:field element="identifier" mdschema="dc" qualifier="issn">1138-3305</dim:field>
<dim:field element="identifier" mdschema="dc" qualifier="uri">http://hdl.handle.net/10016/28462</dim:field>
<dim:field element="identifier" lang="es" mdschema="dc" qualifier="publicationfirstpage">125</dim:field>
<dim:field element="identifier" lang="es" mdschema="dc" qualifier="publicationissue">41</dim:field>
<dim:field element="identifier" lang="es" mdschema="dc" qualifier="publicationlastpage">138</dim:field>
<dim:field element="identifier" lang="es" mdschema="dc" qualifier="publicationtitle">Trípodos</dim:field>
<dim:field element="identifier" mdschema="dc" qualifier="uxxi">AR/0000020837</dim:field>
<dim:field element="description" lang="es" mdschema="dc" qualifier="abstract">Asesinato en el Comité Central, de Vicente Aranda (1982), es la segunda adaptación cinematográfica (tras Tatuaje, de Bigas Luna, 1976) del personaje literario Pepe Carvalho, creado por Manuel Vázquez Montalbán. Se trata de un thriller político que en su momento no tuvo ni fortuna crítica ni éxito de taquilla y que, en parte, fue repudiado por su propio director. Sin embargo, el tiempo nos permite proceder a una relectura que valore su clara raíz esperpéntica, que considere el texto como síntoma de hartazgo con el género producido por un contexto histórico y cultural muy particular.</dim:field>
<dim:field element="description" lang="en" mdschema="dc" qualifier="abstract">Murder in the Central Committee (1982) is the second film adaptation of Pepe Carvalho, the famous literary detective created by Manuel Vázquez Montalbán (following Tatuaje by Bigas Luna in 1976). The film is a political thriller which was poorly received both by critics and at the box office, and was also partially forsaken by its own director, Vicente Aranda. Nevertheless, the passing of time allows us to revisit the film and evaluate its clearly grotesque and absurd roots, which the text considers to be a symptom of the abundance of thrillers produced during the very specific historic and cultural context of the time.</dim:field>
<dim:field element="description" lang="es" mdschema="dc" qualifier="sponsorship">Este trabajo se ha realizado en el ámbito y con la ayuda del proyecto “Cine y televisión 1986-1995: modernidad y emergencia de la cultura global”, Ministerio de Economía y Competitividad, Secretaría de Estado de Investigación, Desarrollo e Innovación (CSO2016- 78354-P)</dim:field>
<dim:field element="format" lang="es" mdschema="dc" qualifier="extent">14</dim:field>
<dim:field element="language" lang="es" mdschema="dc" qualifier="iso">spa</dim:field>
<dim:field element="publisher" lang="es" mdschema="dc">Universitat Ramon Llull: Facultat de Comunicació Blanquerna</dim:field>
<dim:field element="rights" lang="*" mdschema="dc">Atribución-NoComercial-CompartirIgual 3.0 España</dim:field>
<dim:field element="rights" lang="*" mdschema="dc" qualifier="uri">http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/es/</dim:field>
<dim:field element="rights" lang="es" mdschema="dc" qualifier="accessRights">openAccess</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="es" mdschema="dc" qualifier="other">Pepe Carvalho</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="es" mdschema="dc" qualifier="other">Vázquez Montalbán</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="es" mdschema="dc" qualifier="other">Vicente Aranda</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="es" mdschema="dc" qualifier="other">Thriller político</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="es" mdschema="dc" qualifier="other">Esperpento</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="en" mdschema="dc" qualifier="other">Political Thriller</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="en" mdschema="dc" qualifier="other">Grotesque and Absurd</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="es" mdschema="dc" qualifier="eciencia">Ciencias de la Información</dim:field>
<dim:field element="title" lang="es" mdschema="dc">'Asesinato en el Comité Central' (Vicente Aranda, 1982): el 'thriller' político como esperpento</dim:field>
<dim:field element="title" lang="en" mdschema="dc" qualifier="alternative">‘Murder in the Central Committee’ (Vicente Aranda, 1982): A Grotesque and Absurd Ending for Spanish Political Thriller</dim:field>
<dim:field element="type" lang="es" mdschema="dc">article</dim:field>
<dim:field element="type" lang="es" mdschema="dc" qualifier="version">publishedVersion</dim:field>
<dim:field element="relation" lang="es" mdschema="dc" qualifier="publisherversion">http://www.tripodos.com/index.php/Facultat_Comunicacio_Blanquerna/article/view/438</dim:field>
<dim:field element="relation" lang="es" mdschema="dc" qualifier="projectID">Gobierno de España. CSO2016-78354-P</dim:field>
</dim:dim>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<thesis schemaLocation="http://www.ndltd.org/standards/metadata/etdms/1.0/ http://www.ndltd.org/standards/metadata/etdms/1.0/etdms.xsd">
<title>'Asesinato en el Comité Central' (Vicente Aranda, 1982): el 'thriller' político como esperpento</title>
<creator>Romero Santos, Rubén</creator>
<creator>Mejón, Ana</creator>
<description>Asesinato en el Comité Central, de Vicente Aranda (1982), es la segunda adaptación cinematográfica (tras Tatuaje, de Bigas Luna, 1976) del personaje literario Pepe Carvalho, creado por Manuel Vázquez Montalbán. Se trata de un thriller político que en su momento no tuvo ni fortuna crítica ni éxito de taquilla y que, en parte, fue repudiado por su propio director. Sin embargo, el tiempo nos permite proceder a una relectura que valore su clara raíz esperpéntica, que considere el texto como síntoma de hartazgo con el género producido por un contexto histórico y cultural muy particular.</description>
<description>Murder in the Central Committee (1982) is the second film adaptation of Pepe Carvalho, the famous literary detective created by Manuel Vázquez Montalbán (following Tatuaje by Bigas Luna in 1976). The film is a political thriller which was poorly received both by critics and at the box office, and was also partially forsaken by its own director, Vicente Aranda. Nevertheless, the passing of time allows us to revisit the film and evaluate its clearly grotesque and absurd roots, which the text considers to be a symptom of the abundance of thrillers produced during the very specific historic and cultural context of the time.</description>
<date>2019-06-06</date>
<date>2019-06-06</date>
<date>2017</date>
<type>article</type>
<identifier>Trípodos, N.41 (2017) pp. 125-138</identifier>
<identifier>1138-3305</identifier>
<identifier>http://hdl.handle.net/10016/28462</identifier>
<identifier>125</identifier>
<identifier>41</identifier>
<identifier>138</identifier>
<identifier>Trípodos</identifier>
<identifier>AR/0000020837</identifier>
<language>spa</language>
<relation>http://www.tripodos.com/index.php/Facultat_Comunicacio_Blanquerna/article/view/438</relation>
<relation>Gobierno de España. CSO2016-78354-P</relation>
<rights>http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/es/</rights>
<rights>openAccess</rights>
<rights>Atribución-NoComercial-CompartirIgual 3.0 España</rights>
<publisher>Universitat Ramon Llull: Facultat de Comunicació Blanquerna</publisher>
</thesis>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<oai_dc:dc schemaLocation="http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd">
<dc:title>'Asesinato en el Comité Central' (Vicente Aranda, 1982): el 'thriller' político como esperpento</dc:title>
<dc:title>‘Murder in the Central Committee’ (Vicente Aranda, 1982): A Grotesque and Absurd Ending for Spanish Political Thriller</dc:title>
<dc:creator>Romero Santos, Rubén</dc:creator>
<dc:creator>Mejón, Ana</dc:creator>
<dc:subject>Pepe Carvalho</dc:subject>
<dc:subject>Vázquez Montalbán</dc:subject>
<dc:subject>Vicente Aranda</dc:subject>
<dc:subject>Thriller político</dc:subject>
<dc:subject>Esperpento</dc:subject>
<dc:subject>Political Thriller</dc:subject>
<dc:subject>Grotesque and Absurd</dc:subject>
<dc:subject>Ciencias de la Información</dc:subject>
<dc:description>Asesinato en el Comité Central, de Vicente Aranda (1982), es la segunda adaptación cinematográfica (tras Tatuaje, de Bigas Luna, 1976) del personaje literario Pepe Carvalho, creado por Manuel Vázquez Montalbán. Se trata de un thriller político que en su momento no tuvo ni fortuna crítica ni éxito de taquilla y que, en parte, fue repudiado por su propio director. Sin embargo, el tiempo nos permite proceder a una relectura que valore su clara raíz esperpéntica, que considere el texto como síntoma de hartazgo con el género producido por un contexto histórico y cultural muy particular.</dc:description>
<dc:description>Murder in the Central Committee (1982) is the second film adaptation of Pepe Carvalho, the famous literary detective created by Manuel Vázquez Montalbán (following Tatuaje by Bigas Luna in 1976). The film is a political thriller which was poorly received both by critics and at the box office, and was also partially forsaken by its own director, Vicente Aranda. Nevertheless, the passing of time allows us to revisit the film and evaluate its clearly grotesque and absurd roots, which the text considers to be a symptom of the abundance of thrillers produced during the very specific historic and cultural context of the time.</dc:description>
<dc:description>Este trabajo se ha realizado en el ámbito y con la ayuda del proyecto “Cine y televisión 1986-1995: modernidad y emergencia de la cultura global”, Ministerio de Economía y Competitividad, Secretaría de Estado de Investigación, Desarrollo e Innovación (CSO2016- 78354-P)</dc:description>
<dc:date>2019-06-06T15:58:06Z</dc:date>
<dc:date>2019-06-06T15:58:06Z</dc:date>
<dc:date>2017</dc:date>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/article</dc:type>
<dc:type>publishedVersion</dc:type>
<dc:identifier>Trípodos, N.41 (2017) pp. 125-138</dc:identifier>
<dc:identifier>1138-3305</dc:identifier>
<dc:identifier>http://hdl.handle.net/10016/28462</dc:identifier>
<dc:identifier>125</dc:identifier>
<dc:identifier>41</dc:identifier>
<dc:identifier>138</dc:identifier>
<dc:identifier>Trípodos</dc:identifier>
<dc:identifier>AR/0000020837</dc:identifier>
<dc:language>spa</dc:language>
<dc:relation>http://www.tripodos.com/index.php/Facultat_Comunicacio_Blanquerna/article/view/438</dc:relation>
<dc:relation>Gobierno de España. CSO2016-78354-P</dc:relation>
<dc:rights>Atribución-NoComercial-CompartirIgual 3.0 España</dc:rights>
<dc:rights>info:eu-repo/semantics/openAccess</dc:rights>
<dc:rights>http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/es/</dc:rights>
<dc:format>14</dc:format>
<dc:publisher>Universitat Ramon Llull: Facultat de Comunicació Blanquerna</dc:publisher>
</oai_dc:dc>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<record schemaLocation="http://www.loc.gov/MARC21/slim http://www.loc.gov/standards/marcxml/schema/MARC21slim.xsd">
<leader>00925njm 22002777a 4500</leader>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="042">
<subfield code="a">dc</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="720">
<subfield code="a">Romero Santos, Rubén</subfield>
<subfield code="e">author</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="720">
<subfield code="a">Mejón, Ana</subfield>
<subfield code="e">author</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="260">
<subfield code="c">2017</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="520">
<subfield code="a">Asesinato en el Comité Central, de Vicente Aranda (1982), es la segunda adaptación cinematográfica (tras Tatuaje, de Bigas Luna, 1976) del personaje literario Pepe Carvalho, creado por Manuel Vázquez Montalbán. Se trata de un thriller político que en su momento no tuvo ni fortuna crítica ni éxito de taquilla y que, en parte, fue repudiado por su propio director. Sin embargo, el tiempo nos permite proceder a una relectura que valore su clara raíz esperpéntica, que considere el texto como síntoma de hartazgo con el género producido por un contexto histórico y cultural muy particular.</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="520">
<subfield code="a">Murder in the Central Committee (1982) is the second film adaptation of Pepe Carvalho, the famous literary detective created by Manuel Vázquez Montalbán (following Tatuaje by Bigas Luna in 1976). The film is a political thriller which was poorly received both by critics and at the box office, and was also partially forsaken by its own director, Vicente Aranda. Nevertheless, the passing of time allows us to revisit the film and evaluate its clearly grotesque and absurd roots, which the text considers to be a symptom of the abundance of thrillers produced during the very specific historic and cultural context of the time.</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="8" ind2=" " tag="024">
<subfield code="a">Trípodos, N.41 (2017) pp. 125-138</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="8" ind2=" " tag="024">
<subfield code="a">1138-3305</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="8" ind2=" " tag="024">
<subfield code="a">http://hdl.handle.net/10016/28462</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="8" ind2=" " tag="024">
<subfield code="a">125</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="8" ind2=" " tag="024">
<subfield code="a">41</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="8" ind2=" " tag="024">
<subfield code="a">138</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="8" ind2=" " tag="024">
<subfield code="a">Trípodos</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="8" ind2=" " tag="024">
<subfield code="a">AR/0000020837</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="0" ind2="0" tag="245">
<subfield code="a">'Asesinato en el Comité Central' (Vicente Aranda, 1982): el 'thriller' político como esperpento</subfield>
</datafield>
</record>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<mets ID=" DSpace_ITEM_10016-28462" OBJID=" hdl:10016/28462" PROFILE="DSpace METS SIP Profile 1.0" TYPE="DSpace ITEM" schemaLocation="http://www.loc.gov/METS/ http://www.loc.gov/standards/mets/mets.xsd">
<metsHdr CREATEDATE="2022-10-21T20:02:43Z">
<agent ROLE="CUSTODIAN" TYPE="ORGANIZATION">
<name>e-Archivo</name>
</agent>
</metsHdr>
<dmdSec ID="DMD_10016_28462">
<mdWrap MDTYPE="MODS">
<xmlData schemaLocation="http://www.loc.gov/mods/v3 http://www.loc.gov/standards/mods/v3/mods-3-1.xsd">
<mods:mods schemaLocation="http://www.loc.gov/mods/v3 http://www.loc.gov/standards/mods/v3/mods-3-1.xsd">
<mods:name>
<mods:role>
<mods:roleTerm type="text">author</mods:roleTerm>
</mods:role>
<mods:namePart>Romero Santos, Rubén</mods:namePart>
</mods:name>
<mods:name>
<mods:role>
<mods:roleTerm type="text">author</mods:roleTerm>
</mods:role>
<mods:namePart>Mejón, Ana</mods:namePart>
</mods:name>
<mods:extension>
<mods:dateAccessioned encoding="iso8601">2019-06-06T15:58:06Z</mods:dateAccessioned>
</mods:extension>
<mods:extension>
<mods:dateAvailable encoding="iso8601">2019-06-06T15:58:06Z</mods:dateAvailable>
</mods:extension>
<mods:originInfo>
<mods:dateIssued encoding="iso8601">2017</mods:dateIssued>
</mods:originInfo>
<mods:identifier type="bibliographicCitation">Trípodos, N.41 (2017) pp. 125-138</mods:identifier>
<mods:identifier type="issn">1138-3305</mods:identifier>
<mods:identifier type="uri">http://hdl.handle.net/10016/28462</mods:identifier>
<mods:identifier type="publicationfirstpage">125</mods:identifier>
<mods:identifier type="publicationissue">41</mods:identifier>
<mods:identifier type="publicationlastpage">138</mods:identifier>
<mods:identifier type="publicationtitle">Trípodos</mods:identifier>
<mods:identifier type="uxxi">AR/0000020837</mods:identifier>
<mods:abstract>Asesinato en el Comité Central, de Vicente Aranda (1982), es la segunda adaptación cinematográfica (tras Tatuaje, de Bigas Luna, 1976) del personaje literario Pepe Carvalho, creado por Manuel Vázquez Montalbán. Se trata de un thriller político que en su momento no tuvo ni fortuna crítica ni éxito de taquilla y que, en parte, fue repudiado por su propio director. Sin embargo, el tiempo nos permite proceder a una relectura que valore su clara raíz esperpéntica, que considere el texto como síntoma de hartazgo con el género producido por un contexto histórico y cultural muy particular.</mods:abstract>
<mods:abstract>Murder in the Central Committee (1982) is the second film adaptation of Pepe Carvalho, the famous literary detective created by Manuel Vázquez Montalbán (following Tatuaje by Bigas Luna in 1976). The film is a political thriller which was poorly received both by critics and at the box office, and was also partially forsaken by its own director, Vicente Aranda. Nevertheless, the passing of time allows us to revisit the film and evaluate its clearly grotesque and absurd roots, which the text considers to be a symptom of the abundance of thrillers produced during the very specific historic and cultural context of the time.</mods:abstract>
<mods:language>
<mods:languageTerm authority="rfc3066">spa</mods:languageTerm>
</mods:language>
<mods:accessCondition type="useAndReproduction">Atribución-NoComercial-CompartirIgual 3.0 España</mods:accessCondition>
<mods:titleInfo>
<mods:title>'Asesinato en el Comité Central' (Vicente Aranda, 1982): el 'thriller' político como esperpento</mods:title>
</mods:titleInfo>
<mods:genre>article</mods:genre>
</mods:mods>
</xmlData>
</mdWrap>
</dmdSec>
<amdSec ID="TMD_10016_28462">
<rightsMD ID="RIG_10016_28462">
<mdWrap MDTYPE="OTHER" MIMETYPE="text/plain" OTHERMDTYPE="DSpaceDepositLicense">
<binData>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</binData>
</mdWrap>
</rightsMD>
</amdSec>
<amdSec ID="FO_10016_28462_1">
<techMD ID="TECH_O_10016_28462_1">
<mdWrap MDTYPE="PREMIS">
<xmlData schemaLocation="http://www.loc.gov/standards/premis http://www.loc.gov/standards/premis/PREMIS-v1-0.xsd">
<premis:premis>
<premis:object>
<premis:objectIdentifier>
<premis:objectIdentifierType>URL</premis:objectIdentifierType>
<premis:objectIdentifierValue>https://e-archivo.uc3m.es/bitstream/10016/28462/1/asesinato_Tripodos_2017.pdf</premis:objectIdentifierValue>
</premis:objectIdentifier>
<premis:objectCategory>File</premis:objectCategory>
<premis:objectCharacteristics>
<premis:fixity>
<premis:messageDigestAlgorithm>MD5</premis:messageDigestAlgorithm>
<premis:messageDigest>7eacf02090f979167f077f0f1d6c7c95</premis:messageDigest>
</premis:fixity>
<premis:size>209200</premis:size>
<premis:format>
<premis:formatDesignation>
<premis:formatName>application/pdf</premis:formatName>
</premis:formatDesignation>
</premis:format>
</premis:objectCharacteristics>
<premis:originalName>asesinato_Tripodos_2017.pdf</premis:originalName>
</premis:object>
</premis:premis>
</xmlData>
</mdWrap>
</techMD>
</amdSec>
<amdSec ID="FT_10016_28462_5">
<techMD ID="TECH_T_10016_28462_5">
<mdWrap MDTYPE="PREMIS">
<xmlData schemaLocation="http://www.loc.gov/standards/premis http://www.loc.gov/standards/premis/PREMIS-v1-0.xsd">
<premis:premis>
<premis:object>
<premis:objectIdentifier>
<premis:objectIdentifierType>URL</premis:objectIdentifierType>
<premis:objectIdentifierValue>https://e-archivo.uc3m.es/bitstream/10016/28462/5/asesinato_Tripodos_2017.pdf.txt</premis:objectIdentifierValue>
</premis:objectIdentifier>
<premis:objectCategory>File</premis:objectCategory>
<premis:objectCharacteristics>
<premis:fixity>
<premis:messageDigestAlgorithm>MD5</premis:messageDigestAlgorithm>
<premis:messageDigest>3e0278a188b115dcfc452b6f6dbfdde5</premis:messageDigest>
</premis:fixity>
<premis:size>45126</premis:size>
<premis:format>
<premis:formatDesignation>
<premis:formatName>text/plain</premis:formatName>
</premis:formatDesignation>
</premis:format>
</premis:objectCharacteristics>
<premis:originalName>asesinato_Tripodos_2017.pdf.txt</premis:originalName>
</premis:object>
</premis:premis>
</xmlData>
</mdWrap>
</techMD>
</amdSec>
<fileSec>
<fileGrp USE="ORIGINAL">
<file ADMID="FO_10016_28462_1" CHECKSUM="7eacf02090f979167f077f0f1d6c7c95" CHECKSUMTYPE="MD5" GROUPID="GROUP_BITSTREAM_10016_28462_1" ID="BITSTREAM_ORIGINAL_10016_28462_1" MIMETYPE="application/pdf" SEQ="1" SIZE="209200">
</file>
</fileGrp>
<fileGrp USE="TEXT">
<file ADMID="FT_10016_28462_5" CHECKSUM="3e0278a188b115dcfc452b6f6dbfdde5" CHECKSUMTYPE="MD5" GROUPID="GROUP_BITSTREAM_10016_28462_5" ID="BITSTREAM_TEXT_10016_28462_5" MIMETYPE="text/plain" SEQ="5" SIZE="45126">
</file>
</fileGrp>
</fileSec>
<structMap LABEL="DSpace Object" TYPE="LOGICAL">
<div ADMID="DMD_10016_28462" TYPE="DSpace Object Contents">
<div TYPE="DSpace BITSTREAM">
</div>
</div>
</structMap>
</mets>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<mods:mods schemaLocation="http://www.loc.gov/mods/v3 http://www.loc.gov/standards/mods/v3/mods-3-1.xsd">
<mods:name>
<mods:namePart>Romero Santos, Rubén</mods:namePart>
</mods:name>
<mods:name>
<mods:namePart>Mejón, Ana</mods:namePart>
</mods:name>
<mods:extension>
<mods:dateAvailable encoding="iso8601">2019-06-06T15:58:06Z</mods:dateAvailable>
</mods:extension>
<mods:extension>
<mods:dateAccessioned encoding="iso8601">2019-06-06T15:58:06Z</mods:dateAccessioned>
</mods:extension>
<mods:originInfo>
<mods:dateIssued encoding="iso8601">2017</mods:dateIssued>
</mods:originInfo>
<mods:identifier type="bibliographicCitation">Trípodos, N.41 (2017) pp. 125-138</mods:identifier>
<mods:identifier type="issn">1138-3305</mods:identifier>
<mods:identifier type="uri">http://hdl.handle.net/10016/28462</mods:identifier>
<mods:identifier type="publicationfirstpage">125</mods:identifier>
<mods:identifier type="publicationissue">41</mods:identifier>
<mods:identifier type="publicationlastpage">138</mods:identifier>
<mods:identifier type="publicationtitle">Trípodos</mods:identifier>
<mods:identifier type="uxxi">AR/0000020837</mods:identifier>
<mods:abstract>Asesinato en el Comité Central, de Vicente Aranda (1982), es la segunda adaptación cinematográfica (tras Tatuaje, de Bigas Luna, 1976) del personaje literario Pepe Carvalho, creado por Manuel Vázquez Montalbán. Se trata de un thriller político que en su momento no tuvo ni fortuna crítica ni éxito de taquilla y que, en parte, fue repudiado por su propio director. Sin embargo, el tiempo nos permite proceder a una relectura que valore su clara raíz esperpéntica, que considere el texto como síntoma de hartazgo con el género producido por un contexto histórico y cultural muy particular.</mods:abstract>
<mods:abstract>Murder in the Central Committee (1982) is the second film adaptation of Pepe Carvalho, the famous literary detective created by Manuel Vázquez Montalbán (following Tatuaje by Bigas Luna in 1976). The film is a political thriller which was poorly received both by critics and at the box office, and was also partially forsaken by its own director, Vicente Aranda. Nevertheless, the passing of time allows us to revisit the film and evaluate its clearly grotesque and absurd roots, which the text considers to be a symptom of the abundance of thrillers produced during the very specific historic and cultural context of the time.</mods:abstract>
<mods:language>
<mods:languageTerm>spa</mods:languageTerm>
</mods:language>
<mods:accessCondition type="useAndReproduction">http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/es/</mods:accessCondition>
<mods:accessCondition type="useAndReproduction">openAccess</mods:accessCondition>
<mods:accessCondition type="useAndReproduction">Atribución-NoComercial-CompartirIgual 3.0 España</mods:accessCondition>
<mods:titleInfo>
<mods:title>'Asesinato en el Comité Central' (Vicente Aranda, 1982): el 'thriller' político como esperpento</mods:title>
</mods:titleInfo>
<mods:genre>article</mods:genre>
</mods:mods>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<atom:entry schemaLocation="http://www.w3.org/2005/Atom http://www.kbcafe.com/rss/atom.xsd.xml">
<atom:id>http://hdl.handle.net/10016/28462/ore.xml</atom:id>
<atom:published>2019-06-06T15:58:06Z</atom:published>
<atom:updated>2019-06-06T15:58:06Z</atom:updated>
<atom:source>
<atom:generator>e-Archivo</atom:generator>
</atom:source>
<atom:title>'Asesinato en el Comité Central' (Vicente Aranda, 1982): el 'thriller' político como esperpento</atom:title>
<atom:author>
<atom:name>Romero Santos, Rubén</atom:name>
</atom:author>
<atom:author>
<atom:name>Mejón, Ana</atom:name>
</atom:author>
<oreatom:triples>
<rdf:Description about="http://hdl.handle.net/10016/28462/ore.xml#atom">
<dcterms:modified>2019-06-06T15:58:06Z</dcterms:modified>
</rdf:Description>
<rdf:Description about="https://e-archivo.uc3m.es/bitstream/10016/28462/5/asesinato_Tripodos_2017.pdf.txt">
<dcterms:description>TEXT</dcterms:description>
</rdf:Description>
<rdf:Description about="https://e-archivo.uc3m.es/bitstream/10016/28462/4/license.txt">
<dcterms:description>LICENSE</dcterms:description>
</rdf:Description>
<rdf:Description about="https://e-archivo.uc3m.es/bitstream/10016/28462/3/license_rdf">
<dcterms:description>CC-LICENSE</dcterms:description>
</rdf:Description>
<rdf:Description about="https://e-archivo.uc3m.es/bitstream/10016/28462/1/asesinato_Tripodos_2017.pdf">
<dcterms:description>ORIGINAL</dcterms:description>
</rdf:Description>
</oreatom:triples>
</atom:entry>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<qdc:qualifieddc schemaLocation="http://purl.org/dc/elements/1.1/ http://dublincore.org/schemas/xmls/qdc/2006/01/06/dc.xsd http://purl.org/dc/terms/ http://dublincore.org/schemas/xmls/qdc/2006/01/06/dcterms.xsd http://dspace.org/qualifieddc/ http://www.ukoln.ac.uk/metadata/dcmi/xmlschema/qualifieddc.xsd">
<dc:title>'Asesinato en el Comité Central' (Vicente Aranda, 1982): el 'thriller' político como esperpento</dc:title>
<dc:creator>Romero Santos, Rubén</dc:creator>
<dc:creator>Mejón, Ana</dc:creator>
<dcterms:abstract>Asesinato en el Comité Central, de Vicente Aranda (1982), es la segunda adaptación cinematográfica (tras Tatuaje, de Bigas Luna, 1976) del personaje literario Pepe Carvalho, creado por Manuel Vázquez Montalbán. Se trata de un thriller político que en su momento no tuvo ni fortuna crítica ni éxito de taquilla y que, en parte, fue repudiado por su propio director. Sin embargo, el tiempo nos permite proceder a una relectura que valore su clara raíz esperpéntica, que considere el texto como síntoma de hartazgo con el género producido por un contexto histórico y cultural muy particular.</dcterms:abstract>
<dcterms:abstract>Murder in the Central Committee (1982) is the second film adaptation of Pepe Carvalho, the famous literary detective created by Manuel Vázquez Montalbán (following Tatuaje by Bigas Luna in 1976). The film is a political thriller which was poorly received both by critics and at the box office, and was also partially forsaken by its own director, Vicente Aranda. Nevertheless, the passing of time allows us to revisit the film and evaluate its clearly grotesque and absurd roots, which the text considers to be a symptom of the abundance of thrillers produced during the very specific historic and cultural context of the time.</dcterms:abstract>
<dcterms:dateAccepted>2019-06-06T15:58:06Z</dcterms:dateAccepted>
<dcterms:available>2019-06-06T15:58:06Z</dcterms:available>
<dcterms:created>2019-06-06T15:58:06Z</dcterms:created>
<dcterms:issued>2017</dcterms:issued>
<dc:type>article</dc:type>
<dc:identifier>Trípodos, N.41 (2017) pp. 125-138</dc:identifier>
<dc:identifier>1138-3305</dc:identifier>
<dc:identifier>http://hdl.handle.net/10016/28462</dc:identifier>
<dc:identifier>125</dc:identifier>
<dc:identifier>41</dc:identifier>
<dc:identifier>138</dc:identifier>
<dc:identifier>Trípodos</dc:identifier>
<dc:identifier>AR/0000020837</dc:identifier>
<dc:language>spa</dc:language>
<dc:relation>http://www.tripodos.com/index.php/Facultat_Comunicacio_Blanquerna/article/view/438</dc:relation>
<dc:relation>Gobierno de España. CSO2016-78354-P</dc:relation>
<dc:rights>http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/es/</dc:rights>
<dc:rights>openAccess</dc:rights>
<dc:rights>Atribución-NoComercial-CompartirIgual 3.0 España</dc:rights>
<dc:publisher>Universitat Ramon Llull: Facultat de Comunicació Blanquerna</dc:publisher>
</qdc:qualifieddc>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<rdf:RDF schemaLocation="http://www.openarchives.org/OAI/2.0/rdf/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/rdf.xsd">
<ow:Publication about="oai:e-archivo.uc3m.es:10016/28462">
<dc:title>'Asesinato en el Comité Central' (Vicente Aranda, 1982): el 'thriller' político como esperpento</dc:title>
<dc:creator>Romero Santos, Rubén</dc:creator>
<dc:creator>Mejón, Ana</dc:creator>
<dc:description>Asesinato en el Comité Central, de Vicente Aranda (1982), es la segunda adaptación cinematográfica (tras Tatuaje, de Bigas Luna, 1976) del personaje literario Pepe Carvalho, creado por Manuel Vázquez Montalbán. Se trata de un thriller político que en su momento no tuvo ni fortuna crítica ni éxito de taquilla y que, en parte, fue repudiado por su propio director. Sin embargo, el tiempo nos permite proceder a una relectura que valore su clara raíz esperpéntica, que considere el texto como síntoma de hartazgo con el género producido por un contexto histórico y cultural muy particular.</dc:description>
<dc:description>Murder in the Central Committee (1982) is the second film adaptation of Pepe Carvalho, the famous literary detective created by Manuel Vázquez Montalbán (following Tatuaje by Bigas Luna in 1976). The film is a political thriller which was poorly received both by critics and at the box office, and was also partially forsaken by its own director, Vicente Aranda. Nevertheless, the passing of time allows us to revisit the film and evaluate its clearly grotesque and absurd roots, which the text considers to be a symptom of the abundance of thrillers produced during the very specific historic and cultural context of the time.</dc:description>
<dc:date>2019-06-06T15:58:06Z</dc:date>
<dc:date>2019-06-06T15:58:06Z</dc:date>
<dc:date>2017</dc:date>
<dc:type>article</dc:type>
<dc:identifier>Trípodos, N.41 (2017) pp. 125-138</dc:identifier>
<dc:identifier>1138-3305</dc:identifier>
<dc:identifier>http://hdl.handle.net/10016/28462</dc:identifier>
<dc:identifier>125</dc:identifier>
<dc:identifier>41</dc:identifier>
<dc:identifier>138</dc:identifier>
<dc:identifier>Trípodos</dc:identifier>
<dc:identifier>AR/0000020837</dc:identifier>
<dc:language>spa</dc:language>
<dc:relation>http://www.tripodos.com/index.php/Facultat_Comunicacio_Blanquerna/article/view/438</dc:relation>
<dc:relation>Gobierno de España. CSO2016-78354-P</dc:relation>
<dc:rights>http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/es/</dc:rights>
<dc:rights>openAccess</dc:rights>
<dc:rights>Atribución-NoComercial-CompartirIgual 3.0 España</dc:rights>
<dc:publisher>Universitat Ramon Llull: Facultat de Comunicació Blanquerna</dc:publisher>
</ow:Publication>
</rdf:RDF>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<metadata schemaLocation="http://www.lyncode.com/xoai http://www.lyncode.com/xsd/xoai.xsd">
<element name="dc">
<element name="contributor">
<element name="author">
<element name="none">
<field name="value">Romero Santos, Rubén</field>
<field name="authority">41544</field>
<field name="confidence">500</field>
<field name="value">Mejón, Ana</field>
<field name="authority">43621</field>
<field name="confidence">500</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="date">
<element name="accessioned">
<element name="none">
<field name="value">2019-06-06T15:58:06Z</field>
</element>
</element>
<element name="available">
<element name="none">
<field name="value">2019-06-06T15:58:06Z</field>
</element>
</element>
<element name="issued">
<element name="none">
<field name="value">2017</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="identifier">
<element name="bibliographicCitation">
<element name="es">
<field name="value">Trípodos, N.41 (2017) pp. 125-138</field>
</element>
</element>
<element name="issn">
<element name="none">
<field name="value">1138-3305</field>
</element>
</element>
<element name="uri">
<element name="none">
<field name="value">http://hdl.handle.net/10016/28462</field>
</element>
</element>
<element name="publicationfirstpage">
<element name="es">
<field name="value">125</field>
</element>
</element>
<element name="publicationissue">
<element name="es">
<field name="value">41</field>
</element>
</element>
<element name="publicationlastpage">
<element name="es">
<field name="value">138</field>
</element>
</element>
<element name="publicationtitle">
<element name="es">
<field name="value">Trípodos</field>
</element>
</element>
<element name="uxxi">
<element name="none">
<field name="value">AR/0000020837</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="description">
<element name="abstract">
<element name="es">
<field name="value">Asesinato en el Comité Central, de Vicente Aranda (1982), es la segunda adaptación cinematográfica (tras Tatuaje, de Bigas Luna, 1976) del personaje literario Pepe Carvalho, creado por Manuel Vázquez Montalbán. Se trata de un thriller político que en su momento no tuvo ni fortuna crítica ni éxito de taquilla y que, en parte, fue repudiado por su propio director. Sin embargo, el tiempo nos permite proceder a una relectura que valore su clara raíz esperpéntica, que considere el texto como síntoma de hartazgo con el género producido por un contexto histórico y cultural muy particular.</field>
</element>
<element name="en">
<field name="value">Murder in the Central Committee (1982) is the second film adaptation of Pepe Carvalho, the famous literary detective created by Manuel Vázquez Montalbán (following Tatuaje by Bigas Luna in 1976). The film is a political thriller which was poorly received both by critics and at the box office, and was also partially forsaken by its own director, Vicente Aranda. Nevertheless, the passing of time allows us to revisit the film and evaluate its clearly grotesque and absurd roots, which the text considers to be a symptom of the abundance of thrillers produced during the very specific historic and cultural context of the time.</field>
</element>
</element>
<element name="sponsorship">
<element name="es">
<field name="value">Este trabajo se ha realizado en el ámbito y con la ayuda del proyecto “Cine y televisión 1986-1995: modernidad y emergencia de la cultura global”, Ministerio de Economía y Competitividad, Secretaría de Estado de Investigación, Desarrollo e Innovación (CSO2016- 78354-P)</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="format">
<element name="extent">
<element name="es">
<field name="value">14</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="language">
<element name="iso">
<element name="es">
<field name="value">spa</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="publisher">
<element name="es">
<field name="value">Universitat Ramon Llull: Facultat de Comunicació Blanquerna</field>
</element>
</element>
<element name="rights">
<element name="*">
<field name="value">Atribución-NoComercial-CompartirIgual 3.0 España</field>
</element>
<element name="uri">
<element name="*">
<field name="value">http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/es/</field>
</element>
</element>
<element name="accessRights">
<element name="es">
<field name="value">openAccess</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="subject">
<element name="other">
<element name="es">
<field name="value">Pepe Carvalho</field>
<field name="value">Vázquez Montalbán</field>
<field name="value">Vicente Aranda</field>
<field name="value">Thriller político</field>
<field name="value">Esperpento</field>
</element>
<element name="en">
<field name="value">Political Thriller</field>
<field name="value">Grotesque and Absurd</field>
</element>
</element>
<element name="eciencia">
<element name="es">
<field name="value">Ciencias de la Información</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="title">
<element name="es">
<field name="value">'Asesinato en el Comité Central' (Vicente Aranda, 1982): el 'thriller' político como esperpento</field>
</element>
<element name="alternative">
<element name="en">
<field name="value">‘Murder in the Central Committee’ (Vicente Aranda, 1982): A Grotesque and Absurd Ending for Spanish Political Thriller</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="type">
<element name="es">
<field name="value">article</field>
</element>
<element name="version">
<element name="es">
<field name="value">publishedVersion</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="relation">
<element name="publisherversion">
<element name="es">
<field name="value">http://www.tripodos.com/index.php/Facultat_Comunicacio_Blanquerna/article/view/438</field>
</element>
</element>
<element name="projectID">
<element name="es">
<field name="value">Gobierno de España. CSO2016-78354-P</field>
</element>
</element>
</element>
</element>
<element name="bundles">
<element name="bundle">
<field name="name">TEXT</field>
<element name="bitstreams">
<element name="bitstream">
<field name="name">asesinato_Tripodos_2017.pdf.txt</field>
<field name="originalName">asesinato_Tripodos_2017.pdf.txt</field>
<field name="description">Extracted text</field>
<field name="format">text/plain</field>
<field name="size">45126</field>
<field name="url">https://e-archivo.uc3m.es/bitstream/10016/28462/5/asesinato_Tripodos_2017.pdf.txt</field>
<field name="checksum">3e0278a188b115dcfc452b6f6dbfdde5</field>
<field name="checksumAlgorithm">MD5</field>
<field name="sid">5</field>
<field name="mimetype">text/plain</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="bundle">
<field name="name">LICENSE</field>
<element name="bitstreams">
<element name="bitstream">
<field name="name">license.txt</field>
<field name="originalName">license.txt</field>
<field name="format">text/plain</field>
<field name="size">3934</field>
<field name="url">https://e-archivo.uc3m.es/bitstream/10016/28462/4/license.txt</field>
<field name="checksum">83dcc3638c9e5f86a2a9be1f71ec146a</field>
<field name="checksumAlgorithm">MD5</field>
<field name="sid">4</field>
<field name="mimetype">text/plain</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="bundle">
<field name="name">CC-LICENSE</field>
<element name="bitstreams">
<element name="bitstream">
<field name="name">license_rdf</field>
<field name="originalName">license_rdf</field>
<field name="format">application/rdf+xml; charset=utf-8</field>
<field name="size">1037</field>
<field name="url">https://e-archivo.uc3m.es/bitstream/10016/28462/3/license_rdf</field>
<field name="checksum">ff8658fc73ea29fe78987aa30fc51cfe</field>
<field name="checksumAlgorithm">MD5</field>
<field name="sid">3</field>
<field name="mimetype">application/rdf+xml; charset=utf-8</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="bundle">
<field name="name">ORIGINAL</field>
<element name="bitstreams">
<element name="bitstream">
<field name="name">asesinato_Tripodos_2017.pdf</field>
<field name="format">application/pdf</field>
<field name="size">209200</field>
<field name="url">https://e-archivo.uc3m.es/bitstream/10016/28462/1/asesinato_Tripodos_2017.pdf</field>
<field name="checksum">7eacf02090f979167f077f0f1d6c7c95</field>
<field name="checksumAlgorithm">MD5</field>
<field name="sid">1</field>
<field name="mimetype">application/pdf</field>
</element>
</element>
</element>
</element>
<element name="others">
<field name="handle">10016/28462</field>
<field name="identifier">oai:e-archivo.uc3m.es:10016/28462</field>
<field name="lastModifyDate">2022-01-27 01:59:29.721</field>
</element>
<element name="repository">
<field name="name">e-Archivo</field>
<field name="mail">e-archivo@listserv.uc3m.es</field>
</element>
<element name="license">
<field name="bin">TElDRU5DSUEgREUgVVNPIERFIERFUkVDSE9TIC1DRVNJw5NOIE5PIEVYQ0xVU0lWQS0gUEFSQSBBVVRPQVJDSElWTyBERSBNQVRFUklBTCBFTiBFTCAKUkVQT1NJVE9SSU8gSU5TVElUVUNJT05BTCBlLUFyY2hpdm8gREUgTEEgVU5JVkVSU0lEQUQgQ0FSTE9TIElJSSBERSBNQURSSUQuIAoKUGFyYSBxdWUgbGEgVW5pdmVyc2lkYWQgQ2FybG9zIElJSSBkZSBNYWRyaWQgcHVlZGEgcmVwcm9kdWNpciwgdHJhbnNmb3JtYXIsIGRpc3RyaWJ1aXIgeSAKY29tdW5pY2FyIHDDumJsaWNhbWVudGUgZWwgbWF0ZXJpYWwgZGVwb3NpdGFkbyBlbiBlc3RlIFJlcG9zaXRvcmlvIEluc3RpdHVjaW9uYWwsIGVzIG5lY2VzYXJpbwpzdSBhY3VlcmRvIHkgYWNlcHRhY2nDs24gYSBsb3MgdMOpcm1pbm9zIGRlIEVTVEEgTElDRU5DSUEuIAoKUG9yIGZhdm9yLCBsw6lhbGEgY29uIGRldGVuaW1pZW50by4gU3UgYXByb2JhY2nDs24gbWVkaWFudGUgdW4gY2xpYyBlbiBlbCBib3TDs24gQUNFUFRPIExBIApMSUNFTkNJQSBleHByZXNhIHN1IGNvbnNlbnRpbWllbnRvIGVuIGxvcyB0w6lybWlub3MgaW5kaWNhZG9zIGEgY29udGludWFjacOzbi4KCk1lZGlhbnRlIGxhIGFjZXB0YWNpw7NuIGRlIGVzdGEgbGljZW5jaWEsIFVzdGVkLCBBVVRPUiBkZWwgbWF0ZXJpYWwgZGVwb3NpdGFkbywgb3RvcmdhIGEgbGEgClVuaXZlcnNpZGFkIENhcmxvcyBJSUkgZGUgTWFkcmlkLCBsYSBhdXRvcml6YWNpw7NuIGRlIHVzbyBvIGNlc2nDs24gTk8gRVhDTFVTSVZBLCBncmF0dWl0YSwgCmNvbiDDoW1iaXRvIG11bmRpYWwgeSBwb3IgZWwgcGxhem8gbcOheGltbyBsZWdhbCwgZGUgbG9zIGRlcmVjaG9zIGRlIHJlcHJvZHVjY2nDs24sIApkaXN0cmlidWNpw7NuLCBjb211bmljYWNpw7NuIHDDumJsaWNhIC1pbmNsdWlkbyBlbCBkZXJlY2hvIGRlIHB1ZXN0YSBhIGRpc3Bvc2ljacOzbiAKZWxlY3Ryw7NuaWNhLSB5IHRyYW5zZm9ybWFjacOzbiBzb2JyZSBkaWNobyBtYXRlcmlhbCwgcGVybWl0aWVuZG8gc2UgcG9uZ2EgYSBkaXNwb3NpY2nDs24gCmRlIHRlcmNlcm9zIHVzdWFyaW9zIGRlbCBSZXBvc2l0b3JpbyBJbnN0aXR1Y2lvbmFsIGNvbiBsb3MgdXNvcyBwZXJtaXRpZG9zIHkgY29uZGljaW9uZXMgZGUgCnVzbyBxdWUgc2UgZXN0YWJsZWNlbiBlbiBsYSBsaWNlbmNpYSBDcmVhdGl2ZSBDb21tb25zIGFzb2NpYWRhIGEgZXN0ZSBkZXDDs3NpdG8sIGRlIG1vZG8gCnF1ZSBlbCBtYXRlcmlhbCBwdWVkYSBzZXIgZGlzdHJpYnVpZG8sIGNvcGlhZG8geSBleGhpYmlkbyBzaWVtcHJlIHF1ZSBzZSBjaXRlIHN1IGF1dG9yw61hLCAKbm8gc2Ugb2J0ZW5nYSBiZW5lZmljaW8gY29tZXJjaWFsLCB5IG5vIHNlIHJlYWxpY2VuIG9icmFzIGRlcml2YWRhcy4gCgpVc3RlZCBBQ0VQVEEgcXVlIGxhIFVuaXZlcnNpZGFkIENhcmxvcyBJSUkgZGUgTWFkcmlkIHB1ZWRhLCBzaW4gYWx0ZXJhciBlbCBjb250ZW5pZG8sIHRyYW5zZm9ybWFyIApvIGFkYXB0YXIgZWwgbWF0ZXJpYWwgZGVwb3NpdGFkbyBhIGN1YWxxdWllciBvdHJvIGZvcm1hdG8gbyBtZWRpbyBxdWUgcmVzdWx0ZSBuZWNlc2FyaW8gY29uIGZpbmVzIApkZSBwcmVzZXJ2YWNpw7NuLiBJZ3VhbG1lbnRlIEFDRVBUQSBxdWUgbGEgVW5pdmVyc2lkYWQgQ2FybG9zIElJSSBkZSBNYWRyaWQgcHVlZGEgZ3VhcmRhciBtw6FzIApkZSB1bmEgY29waWEgZGVsIG1hdGVyaWFsIGRlcG9zaXRhZG8gYSBmaW4gZGUgcmVhbGl6YXIgY29waWFzIGRlIHNlZ3VyaWRhZCB5IHByZXNlcnZhciBlbCAKbWF0ZXJpYWwgcGFyYSBlbCBmdXR1cm8uCgpVc3RlZCBBU0VHVVJBIHkgR0FSQU5USVpBIHF1ZSBlbCBtYXRlcmlhbCBkZXBvc2l0YWRvIGVzIHVuYSBvYnJhIG9yaWdpbmFsIGRlIHN1IGNyZWFjacOzbiB5IApzb2JyZSBsYSBxdWUgVXN0ZWQgb3N0ZW50YSBsYSB0aXR1bGFyaWRhZCBkZSBkZXJlY2hvcyBkZSBhdXRvciBuZWNlc2FyaWEgcGFyYSBvdG9yZ2FyIGxhIGNlc2nDs24gCmNvbnRlbmlkYSBlbiBsYSBwcmVzZW50ZSBMaWNlbmNpYS4gRW4gY2FzbyBkZSBjb3RpdHVsYXJpZGFkIFVzdGVkIGRlY2xhcmEgcXVlIGN1ZW50YSBjb24gZWwgCmNvbnNlbnRpbWllbnRvIGRlIGxvcyByZXN0YW50ZXMgdGl0dWxhcmVzIHBhcmEgb3RvcmdhciBsYSBwcmVzZW50ZSBsaWNlbmNpYS4gWSBlbiBlbCBjYXNvIGRlIHByZXZpYSAKY2VzacOzbiBkZSBkZXJlY2hvcyBhIHRlcmNlcm9zIFVzdGVkIGRlY2xhcmEgcXVlIGN1ZW50YSBjb24gc3UgYXV0b3JpemFjacOzbiBvIGJpZW4gcXVlIApyZXRpZW5lIGxhIGZhY3VsdGFkIGRlIGhhY2VyIHVzbyBkZSBlc3RvcyBkZXJlY2hvcyBlbiBsYSBmb3JtYSBwcmV2aXN0YSBlbiBsYSBwcmVzZW50ZSBsaWNlbmNpYS4gCgpFbiBjb25zZWN1ZW5jaWEsIFVzdGVkIEFTRUdVUkEgeSBHQVJBTlRJWkEgcXVlIGVsIG1hdGVyaWFsIHF1ZSBzZSBkZXBvc2l0YSBlbiBlbCBSZXBvc2l0b3JpbyAKSW5zdGl0dWNpb25hbCBkZSBsYSBVbml2ZXJzaWRhZCBDYXJsb3MgSUlJIGRlIE1hZHJpZCBOTyBJTkZSSU5HRSBkZXJlY2hvIGFsZ3VubyBhIHRlcmNlcm9zLAp5YSBzZWEgZGUgcHJvcGllZGFkIGludGVsZWN0dWFsIG8gaW5kdXN0cmlhbCwgZGVyZWNobyBhbCBob25vciwgYSBsYSBpbnRpbWlkYWQgeSBhIGxhIGltYWdlbiwgCm8gY3VhbHF1aWVyIG90cm8gZGVyZWNoby4KCkVuIGVsIGNhc28gZGUgcXVlIGVsIG1hdGVyaWFsIGRlcG9zaXRhZG8gY29udHV2aWVyYSBvdHJvIG1hdGVyaWFsIGRlbCBxdWUgVXN0ZWQgbm8gZXMgZWwgdGl0dWxhcgpkZSBsb3MgZGVyZWNob3MgZGUgYXV0b3IsIFVzdGVkIEFTRUdVUkEgeSBHQVJBTlRJWkEgaGFiZXIgb2J0ZW5pZG8gbGEgaW1wcmVzY2luZGlibGUgYXV0b3JpemFjacOzbgpkZWwgY29ycmVzcG9uZGllbnRlIHRpdHVsYXIgZGUgbW9kbyBxdWUgc2VhIHBvc2libGUgcGFyYSBVc3RlZCBvdG9yZ2FyIGxhIHByZXNlbnRlIExpY2VuY2lhOyAKYXPDrW1pc21vIFVzdGVkIEFTRUdVUkEgeSBHQVJBTlRJWkEgcXVlIGRpY2hvIHRlcmNlcm8gdGl0dWxhciBkZSBkZXJlY2hvcyBkZSBhdXRvciBxdWVkYSAKaWRlbnRpZmljYWRvIHkgcmVjb25vY2lkbyBjb21vIHRhbCBlbiBlbCBjb250ZW5pZG8gZGVsIG1hdGVyaWFsIGRlcG9zaXRhZG8uCgpMYSBVbml2ZXJzaWRhZCBDYXJsb3MgSUlJIGRlIE1hZHJpZCBhZHF1aWVyZSBlbCBjb21wcm9taXNvIGRlIGlkZW50aWZpY2FybGUgYSBVc3RlZCBjb21vIGF1dG9yIApvIHRpdHVsYXIgZGUgZGVyZWNob3MgZGUgYXV0b3IgZGVsIG1hdGVyaWFsIGRlcG9zaXRhZG8sIHkgbm8gZWZlY3R1YXLDoSBtw6FzIGFsdGVyYWNpb25lcyAKZW4gZGljaG8gbWF0ZXJpYWwgcXVlIGxhcyBleHByZXNhbWVudGUgcGVybWl0aWRhcyBlbiBlc3RhIExpY2VuY2lhLiAKClVzdGVkIHBvZHLDoSBzb2xpY2l0YXIgbGEgcmV0aXJhZGEgZGUgbGEgb2JyYSBkZWwgcmVwb3NpdG9yaW8gZS1BcmNoaXZvIHBvciBjYXVzYSBqdXN0aWZpY2FkYS4KQSB0YWwgZmluIGRlYmVyw6EgcG9uZXJzZSBlbiBjb250YWN0byBjb24gZWwgcmVzcG9uc2FibGUgZGVsIG1pc21vLiBEZSBpZ3VhbCBtb2RvIGUtQXJjaGl2byAKcG9kcsOhIHJldGlyYXIgZWwgbWF0ZXJpYWwsIHByZXZpYSBub3RpZmljYWNpw7NuLCBlbiBzdXNwdWVzdG9zIHN1ZmljaWVudGVtZW50ZSAKanVzdGlmaWNhZG9zLCBvIGVuIGNhc28gZGUgcmVjbGFtYWNpb25lcyBkZSB0ZXJjZXJvcy4gCgpVc3RlZCBzZXLDoSBjb252ZW5pZW50ZW1lbnRlIG5vdGlmaWNhZG8gZGUgY3VhbHF1aWVyIHJlY2xhbWFjacOzbiBxdWUgcHVlZGFuIGZvcm11bGFyCnRlcmNlcmFzIHBlcnNvbmFzIGVuIHJlYWxjacOzbiBjb24gbGEgb2JyYSB5LCBlbiBwYXJ0aWN1bGFyLCBkZSByZWNsYW1hY2lvbmVzIHJlbGF0aXZhcwphIGxvcyBkZXJlY2hvcyBkZSBwcm9waWVkYWQgaW50ZWxlY3R1YWwgc29icmUgZWxsYS4gCg==</field>
</element>
</metadata>