<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<oai_dc:dc schemaLocation="http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd">
<dc:title>La competència de cultura democràtica a l’ensenyament superior</dc:title>
<dc:creator>Gili, Sònia</dc:creator>
<dc:contributor>Gisbert Cervera, Mercè</dc:contributor>
<dc:contributor>Larraz Rada, Virginia</dc:contributor>
<dc:subject>competència de cultura democràtica</dc:subject>
<dc:subject>ensenyament superior</dc:subject>
<dc:subject>programa formatiu</dc:subject>
<dc:subject>Educació</dc:subject>
<dc:subject>378</dc:subject>
<dc:description>La incorporació de la Competència de Cultura Democràtica (CCD) en l'àmbit educatiu, és indiscutiblement crucial per formar ciutadans que participin activament de la cultura democràtica. La present tesi doctoral aborda la importància de la CCD en l'àmbit de l'ensenyament superior, explorant la seva definició, implementació i desenvolupament efectiu dins de les institucions acadèmiques. L'objectiu central d'aquesta investigació és dissenyar una estratègia i un programa formatiu que fomentin la CCD entre els estudiants universitaris. Per assolir aquest objectiu s'ha definit el concepte de cultura democràtica. Seguidament, s’ha descrit el procés de selecció i validació d’unes eines que han de permetre diagnosticar el nivell de coneixement de la CCD, com a part del procés de validació s’ha testat amb estudiants de la Universitat d’Andorra. A més a més, s'han catalogat les accions realitzades per promoure el desenvolupament de la CCD, a partir d’entrevistes realitzades a diferents agents involucrats en la promoció d’aquesta competència. Finalment, s’ha descrit una estratègia que ha de permetre guiar a una institució acadèmica en el procés d’implementació de la CCD i s’ha desenvolupat l’estructura detallada d’un programa formatiu per al desenvolupament de la CCD a l’ensenyament superior, proporcionant un marc pràctic per a la implementació eficaç d’aquesta competència. Es tracta, per tant, d’una recerca amb caràcter interpretatiu i constructivista que analitza la necessitat, l’eficàcia i les implicacions pràctiques de la integració de la CCD, oferint un conjunt de directrius i eines aplicables a diverses institucions acadèmiques. Els resultats més rellevants posen de manifest la necessitat de desenvolupar la CCD des de les institucions d’ensenyament superior. Subratllen la responsabilitat compartida de tots els actors implicats en la presa de decisions per reconèixer la importància d’incorporar, promoure i implementar la CCD com a part fonamental dels plans d’estudi. Així, aquest programa no està concebut exclusivament per a una universitat en particular, sinó que ofereix una estratègia i orientacions que pot aplicar qualsevol institució acadèmica interessada en aquest objectiu.</dc:description>
<dc:date>2024-04-18T07:16:08Z</dc:date>
<dc:date>2024-04-18T07:16:08Z</dc:date>
<dc:date>2024-04-10</dc:date>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</dc:type>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/publishedVersion</dc:type>
<dc:identifier>http://hdl.handle.net/10803/690646</dc:identifier>
<dc:identifier>TD-108-106168/202312</dc:identifier>
<dc:language>cat</dc:language>
<dc:rights>L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/</dc:rights>
<dc:rights>http://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/</dc:rights>
<dc:rights>info:eu-repo/semantics/openAccess</dc:rights>
<dc:format>324 p.</dc:format>
<dc:format>application/pdf</dc:format>
<dc:publisher>Universitat d'Andorra</dc:publisher>
<dc:source>TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</dc:source>
</oai_dc:dc>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<dim:dim schemaLocation="http://www.dspace.org/xmlns/dspace/dim http://www.dspace.org/schema/dim.xsd">
<dim:field authority="2f1f3690-dc28-4581-9b0e-063a1986d482" confidence="600" element="contributor" mdschema="dc" qualifier="author">Gili, Sònia</dim:field>
<dim:field element="contributor" lang="ca" mdschema="dc" qualifier="authoremail">sgili@uda.ad</dim:field>
<dim:field element="contributor" lang="ca" mdschema="dc" qualifier="authoremailshow">true</dim:field>
<dim:field authority="bd346dab-5658-495a-9eec-3e55a12144fd" confidence="600" element="contributor" mdschema="dc" qualifier="director">Gisbert Cervera, Mercè</dim:field>
<dim:field authority="82253ad6-b127-4293-a00c-00a88738ec18" confidence="600" element="contributor" mdschema="dc" qualifier="codirector">Larraz Rada, Virginia</dim:field>
<dim:field element="date" mdschema="dc" qualifier="accessioned">2024-04-18T07:16:08Z</dim:field>
<dim:field element="date" mdschema="dc" qualifier="available">2024-04-18T07:16:08Z</dim:field>
<dim:field element="date" mdschema="dc" qualifier="issued">2024-04-10</dim:field>
<dim:field element="identifier" mdschema="dc" qualifier="uri">http://hdl.handle.net/10803/690646</dim:field>
<dim:field element="identifier" lang="ca" mdschema="dc" qualifier="dl">TD-108-106168/202312</dim:field>
<dim:field element="description" lang="ca" mdschema="dc" qualifier="abstract">La incorporació de la Competència de Cultura Democràtica (CCD) en l'àmbit educatiu, és indiscutiblement crucial per formar ciutadans que participin activament de la cultura democràtica. La present tesi doctoral aborda la importància de la CCD en l'àmbit de l'ensenyament superior, explorant la seva definició, implementació i desenvolupament efectiu dins de les institucions acadèmiques. L'objectiu central d'aquesta investigació és dissenyar una estratègia i un programa formatiu que fomentin la CCD entre els estudiants universitaris. Per assolir aquest objectiu s'ha definit el concepte de cultura democràtica. Seguidament, s’ha descrit el procés de selecció i validació d’unes eines que han de permetre diagnosticar el nivell de coneixement de la CCD, com a part del procés de validació s’ha testat amb estudiants de la Universitat d’Andorra. A més a més, s'han catalogat les accions realitzades per promoure el desenvolupament de la CCD, a partir d’entrevistes realitzades a diferents agents involucrats en la promoció d’aquesta competència. Finalment, s’ha descrit una estratègia que ha de permetre guiar a una institució acadèmica en el procés d’implementació de la CCD i s’ha desenvolupat l’estructura detallada d’un programa formatiu per al desenvolupament de la CCD a l’ensenyament superior, proporcionant un marc pràctic per a la implementació eficaç d’aquesta competència. Es tracta, per tant, d’una recerca amb caràcter interpretatiu i constructivista que analitza la necessitat, l’eficàcia i les implicacions pràctiques de la integració de la CCD, oferint un conjunt de directrius i eines aplicables a diverses institucions acadèmiques. Els resultats més rellevants posen de manifest la necessitat de desenvolupar la CCD des de les institucions d’ensenyament superior. Subratllen la responsabilitat compartida de tots els actors implicats en la presa de decisions per reconèixer la importància d’incorporar, promoure i implementar la CCD com a part fonamental dels plans d’estudi. Així, aquest programa no està concebut exclusivament per a una universitat en particular, sinó que ofereix una estratègia i orientacions que pot aplicar qualsevol institució acadèmica interessada en aquest objectiu.</dim:field>
<dim:field element="format" lang="ca" mdschema="dc" qualifier="extent">324 p.</dim:field>
<dim:field element="language" lang="ca" mdschema="dc" qualifier="iso">cat</dim:field>
<dim:field element="publisher" mdschema="dc">Universitat d'Andorra</dim:field>
<dim:field element="rights" lang="ca" mdschema="dc" qualifier="license">L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/</dim:field>
<dim:field element="rights" lang="*" mdschema="dc" qualifier="uri">http://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/</dim:field>
<dim:field element="rights" mdschema="dc" qualifier="accessLevel">info:eu-repo/semantics/openAccess</dim:field>
<dim:field element="source" mdschema="dc">TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="ca" mdschema="dc">competència de cultura democràtica</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="ca" mdschema="dc">ensenyament superior</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="ca" mdschema="dc">programa formatiu</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="ca" mdschema="dc" qualifier="other">Educació</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="ca" mdschema="dc" qualifier="udc">378</dim:field>
<dim:field element="title" lang="ca" mdschema="dc">La competència de cultura democràtica a l’ensenyament superior</dim:field>
<dim:field element="type" mdschema="dc">info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</dim:field>
<dim:field element="type" mdschema="dc">info:eu-repo/semantics/publishedVersion</dim:field>
<dim:field element="embargo" lang="ca" mdschema="dc" qualifier="terms">cap</dim:field>
</dim:dim>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<thesis schemaLocation="http://www.ndltd.org/standards/metadata/etdms/1.0/ http://www.ndltd.org/standards/metadata/etdms/1.0/etdms.xsd">
<title>La competència de cultura democràtica a l’ensenyament superior</title>
<creator>Gili, Sònia</creator>
<contributor>sgili@uda.ad</contributor>
<contributor>true</contributor>
<contributor>Gisbert Cervera, Mercè</contributor>
<contributor>Larraz Rada, Virginia</contributor>
<subject>competència de cultura democràtica</subject>
<subject>ensenyament superior</subject>
<subject>programa formatiu</subject>
<description>La incorporació de la Competència de Cultura Democràtica (CCD) en l'àmbit educatiu, és indiscutiblement crucial per formar ciutadans que participin activament de la cultura democràtica. La present tesi doctoral aborda la importància de la CCD en l'àmbit de l'ensenyament superior, explorant la seva definició, implementació i desenvolupament efectiu dins de les institucions acadèmiques. L'objectiu central d'aquesta investigació és dissenyar una estratègia i un programa formatiu que fomentin la CCD entre els estudiants universitaris. Per assolir aquest objectiu s'ha definit el concepte de cultura democràtica. Seguidament, s’ha descrit el procés de selecció i validació d’unes eines que han de permetre diagnosticar el nivell de coneixement de la CCD, com a part del procés de validació s’ha testat amb estudiants de la Universitat d’Andorra. A més a més, s'han catalogat les accions realitzades per promoure el desenvolupament de la CCD, a partir d’entrevistes realitzades a diferents agents involucrats en la promoció d’aquesta competència. Finalment, s’ha descrit una estratègia que ha de permetre guiar a una institució acadèmica en el procés d’implementació de la CCD i s’ha desenvolupat l’estructura detallada d’un programa formatiu per al desenvolupament de la CCD a l’ensenyament superior, proporcionant un marc pràctic per a la implementació eficaç d’aquesta competència. Es tracta, per tant, d’una recerca amb caràcter interpretatiu i constructivista que analitza la necessitat, l’eficàcia i les implicacions pràctiques de la integració de la CCD, oferint un conjunt de directrius i eines aplicables a diverses institucions acadèmiques. Els resultats més rellevants posen de manifest la necessitat de desenvolupar la CCD des de les institucions d’ensenyament superior. Subratllen la responsabilitat compartida de tots els actors implicats en la presa de decisions per reconèixer la importància d’incorporar, promoure i implementar la CCD com a part fonamental dels plans d’estudi. Així, aquest programa no està concebut exclusivament per a una universitat en particular, sinó que ofereix una estratègia i orientacions que pot aplicar qualsevol institució acadèmica interessada en aquest objectiu.</description>
<date>2024-04-18</date>
<date>2024-04-18</date>
<date>2024-04-10</date>
<type>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</type>
<type>info:eu-repo/semantics/publishedVersion</type>
<identifier>http://hdl.handle.net/10803/690646</identifier>
<identifier>TD-108-106168/202312</identifier>
<language>cat</language>
<rights>L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/</rights>
<rights>http://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/</rights>
<rights>info:eu-repo/semantics/openAccess</rights>
<publisher>Universitat d'Andorra</publisher>
<source>TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</source>
</thesis>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<record schemaLocation="http://www.loc.gov/MARC21/slim http://www.loc.gov/standards/marcxml/schema/MARC21slim.xsd">
<leader>00925njm 22002777a 4500</leader>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="042">
<subfield code="a">dc</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="720">
<subfield code="a">Gili, Sònia</subfield>
<subfield code="e">author</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="260">
<subfield code="c">2024-04-10</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="520">
<subfield code="a">La incorporació de la Competència de Cultura Democràtica (CCD) en l'àmbit educatiu, és indiscutiblement crucial per formar ciutadans que participin activament de la cultura democràtica. La present tesi doctoral aborda la importància de la CCD en l'àmbit de l'ensenyament superior, explorant la seva definició, implementació i desenvolupament efectiu dins de les institucions acadèmiques. L'objectiu central d'aquesta investigació és dissenyar una estratègia i un programa formatiu que fomentin la CCD entre els estudiants universitaris. Per assolir aquest objectiu s'ha definit el concepte de cultura democràtica. Seguidament, s’ha descrit el procés de selecció i validació d’unes eines que han de permetre diagnosticar el nivell de coneixement de la CCD, com a part del procés de validació s’ha testat amb estudiants de la Universitat d’Andorra. A més a més, s'han catalogat les accions realitzades per promoure el desenvolupament de la CCD, a partir d’entrevistes realitzades a diferents agents involucrats en la promoció d’aquesta competència. Finalment, s’ha descrit una estratègia que ha de permetre guiar a una institució acadèmica en el procés d’implementació de la CCD i s’ha desenvolupat l’estructura detallada d’un programa formatiu per al desenvolupament de la CCD a l’ensenyament superior, proporcionant un marc pràctic per a la implementació eficaç d’aquesta competència. Es tracta, per tant, d’una recerca amb caràcter interpretatiu i constructivista que analitza la necessitat, l’eficàcia i les implicacions pràctiques de la integració de la CCD, oferint un conjunt de directrius i eines aplicables a diverses institucions acadèmiques. Els resultats més rellevants posen de manifest la necessitat de desenvolupar la CCD des de les institucions d’ensenyament superior. Subratllen la responsabilitat compartida de tots els actors implicats en la presa de decisions per reconèixer la importància d’incorporar, promoure i implementar la CCD com a part fonamental dels plans d’estudi. Així, aquest programa no està concebut exclusivament per a una universitat en particular, sinó que ofereix una estratègia i orientacions que pot aplicar qualsevol institució acadèmica interessada en aquest objectiu.</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="8" ind2=" " tag="024">
<subfield code="a">http://hdl.handle.net/10803/690646</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="8" ind2=" " tag="024">
<subfield code="a">TD-108-106168/202312</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">competència de cultura democràtica</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">ensenyament superior</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">programa formatiu</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="0" ind2="0" tag="245">
<subfield code="a">La competència de cultura democràtica a l’ensenyament superior</subfield>
</datafield>
</record>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<record schemaLocation="http://www.loc.gov/MARC21/slim http://www.loc.gov/standards/marcxml/schema/MARC21slim.xsd">
<leader>nam a 5i 4500</leader>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">competència de cultura democràtica</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">ensenyament superior</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">programa formatiu</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="1" ind2="0" tag="245">
<subfield code="a">La competència de cultura democràtica a l’ensenyament superior</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2="1" tag="264">
<subfield code="a">:</subfield>
<subfield code="b">Universitat d'Andorra,</subfield>
<subfield code="c">2024</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="4" ind2="0" tag="856">
<subfield code="z">Accés lliure</subfield>
<subfield code="u">http://hdl.handle.net/10803/690646</subfield>
</datafield>
<controlfield tag="007">cr |||||||||||</controlfield>
<controlfield tag="008">AAMMDDs2024 sp ||||fsm||||0|| 0 cat|c</controlfield>
<datafield ind1="1" ind2=" " tag="100">
<subfield code="a">Gili, Sònia,</subfield>
<subfield code="e">autor</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="300">
<subfield code="a">1 recurs en línia (324 pàgines)</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2="4" tag="655">
<subfield code="a">Tesis i dissertacions electròniques</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="1" ind2=" " tag="700">
<subfield code="a">Gisbert Cervera, Mercè,</subfield>
<subfield code="e">supervisor acadèmic</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="1" ind2=" " tag="700">
<subfield code="a">Larraz Rada, Virginia,</subfield>
<subfield code="e">supervisor acadèmic</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="0" ind2=" " tag="730">
<subfield code="a">TDX</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="520">
<subfield code="a">La incorporació de la Competència de Cultura Democràtica (CCD) en l'àmbit educatiu, és indiscutiblement crucial per formar ciutadans que participin activament de la cultura democràtica. La present tesi doctoral aborda la importància de la CCD en l'àmbit de l'ensenyament superior, explorant la seva definició, implementació i desenvolupament efectiu dins de les institucions acadèmiques. L'objectiu central d'aquesta investigació és dissenyar una estratègia i un programa formatiu que fomentin la CCD entre els estudiants universitaris. Per assolir aquest objectiu s'ha definit el concepte de cultura democràtica. Seguidament, s’ha descrit el procés de selecció i validació d’unes eines que han de permetre diagnosticar el nivell de coneixement de la CCD, com a part del procés de validació s’ha testat amb estudiants de la Universitat d’Andorra. A més a més, s'han catalogat les accions realitzades per promoure el desenvolupament de la CCD, a partir d’entrevistes realitzades a diferents agents involucrats en la promoció d’aquesta competència. Finalment, s’ha descrit una estratègia que ha de permetre guiar a una institució acadèmica en el procés d’implementació de la CCD i s’ha desenvolupat l’estructura detallada d’un programa formatiu per al desenvolupament de la CCD a l’ensenyament superior, proporcionant un marc pràctic per a la implementació eficaç d’aquesta competència. Es tracta, per tant, d’una recerca amb caràcter interpretatiu i constructivista que analitza la necessitat, l’eficàcia i les implicacions pràctiques de la integració de la CCD, oferint un conjunt de directrius i eines aplicables a diverses institucions acadèmiques. Els resultats més rellevants posen de manifest la necessitat de desenvolupar la CCD des de les institucions d’ensenyament superior. Subratllen la responsabilitat compartida de tots els actors implicats en la presa de decisions per reconèixer la importància d’incorporar, promoure i implementar la CCD com a part fonamental dels plans d’estudi. Així, aquest programa no està concebut exclusivament per a una universitat en particular, sinó que ofereix una estratègia i orientacions que pot aplicar qualsevol institució acadèmica interessada en aquest objectiu.</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="998">
<subfield code="a">u50</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="040">
<subfield code="a">ES-BaCBU</subfield>
<subfield code="b">cat</subfield>
<subfield code="e">rda</subfield>
<subfield code="c">ES-BaCBU</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="336">
<subfield code="a">text</subfield>
<subfield code="b">txt</subfield>
<subfield code="2">rdacontent</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="337">
<subfield code="a">informàtic</subfield>
<subfield code="b">c</subfield>
<subfield code="2">rdamedia</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="338">
<subfield code="a">recurs en línia</subfield>
<subfield code="b">cr</subfield>
<subfield code="2">rdacarrier</subfield>
</datafield>
</record>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<mets ID=" DSpace_ITEM_10803-690646" OBJID=" hdl:10803/690646" PROFILE="DSpace METS SIP Profile 1.0" TYPE="DSpace ITEM" schemaLocation="http://www.loc.gov/METS/ http://www.loc.gov/standards/mets/mets.xsd">
<metsHdr CREATEDATE="2024-09-05T18:42:46Z">
<agent ROLE="CUSTODIAN" TYPE="ORGANIZATION">
<name>TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</name>
</agent>
</metsHdr>
<dmdSec ID="DMD_10803_690646">
<mdWrap MDTYPE="MODS">
<xmlData schemaLocation="http://www.loc.gov/mods/v3 http://www.loc.gov/standards/mods/v3/mods-3-1.xsd">
<mods:mods schemaLocation="http://www.loc.gov/mods/v3 http://www.loc.gov/standards/mods/v3/mods-3-1.xsd">
<mods:name>
<mods:role>
<mods:roleTerm type="text">author</mods:roleTerm>
</mods:role>
<mods:namePart>Gili, Sònia</mods:namePart>
</mods:name>
<mods:name>
<mods:role>
<mods:roleTerm type="text">authoremail</mods:roleTerm>
</mods:role>
<mods:namePart>sgili@uda.ad</mods:namePart>
</mods:name>
<mods:name>
<mods:role>
<mods:roleTerm type="text">authoremailshow</mods:roleTerm>
</mods:role>
<mods:namePart>true</mods:namePart>
</mods:name>
<mods:name>
<mods:role>
<mods:roleTerm type="text">director</mods:roleTerm>
</mods:role>
<mods:namePart>Gisbert Cervera, Mercè</mods:namePart>
</mods:name>
<mods:name>
<mods:role>
<mods:roleTerm type="text">codirector</mods:roleTerm>
</mods:role>
<mods:namePart>Larraz Rada, Virginia</mods:namePart>
</mods:name>
<mods:extension>
<mods:dateAccessioned encoding="iso8601">2024-04-18T07:16:08Z</mods:dateAccessioned>
</mods:extension>
<mods:extension>
<mods:dateAvailable encoding="iso8601">2024-04-18T07:16:08Z</mods:dateAvailable>
</mods:extension>
<mods:originInfo>
<mods:dateIssued encoding="iso8601">2024-04-10</mods:dateIssued>
</mods:originInfo>
<mods:identifier type="uri">http://hdl.handle.net/10803/690646</mods:identifier>
<mods:identifier type="dl">TD-108-106168/202312</mods:identifier>
<mods:abstract>La incorporació de la Competència de Cultura Democràtica (CCD) en l'àmbit educatiu, és indiscutiblement crucial per formar ciutadans que participin activament de la cultura democràtica. La present tesi doctoral aborda la importància de la CCD en l'àmbit de l'ensenyament superior, explorant la seva definició, implementació i desenvolupament efectiu dins de les institucions acadèmiques. L'objectiu central d'aquesta investigació és dissenyar una estratègia i un programa formatiu que fomentin la CCD entre els estudiants universitaris. Per assolir aquest objectiu s'ha definit el concepte de cultura democràtica. Seguidament, s’ha descrit el procés de selecció i validació d’unes eines que han de permetre diagnosticar el nivell de coneixement de la CCD, com a part del procés de validació s’ha testat amb estudiants de la Universitat d’Andorra. A més a més, s'han catalogat les accions realitzades per promoure el desenvolupament de la CCD, a partir d’entrevistes realitzades a diferents agents involucrats en la promoció d’aquesta competència. Finalment, s’ha descrit una estratègia que ha de permetre guiar a una institució acadèmica en el procés d’implementació de la CCD i s’ha desenvolupat l’estructura detallada d’un programa formatiu per al desenvolupament de la CCD a l’ensenyament superior, proporcionant un marc pràctic per a la implementació eficaç d’aquesta competència. Es tracta, per tant, d’una recerca amb caràcter interpretatiu i constructivista que analitza la necessitat, l’eficàcia i les implicacions pràctiques de la integració de la CCD, oferint un conjunt de directrius i eines aplicables a diverses institucions acadèmiques. Els resultats més rellevants posen de manifest la necessitat de desenvolupar la CCD des de les institucions d’ensenyament superior. Subratllen la responsabilitat compartida de tots els actors implicats en la presa de decisions per reconèixer la importància d’incorporar, promoure i implementar la CCD com a part fonamental dels plans d’estudi. Així, aquest programa no està concebut exclusivament per a una universitat en particular, sinó que ofereix una estratègia i orientacions que pot aplicar qualsevol institució acadèmica interessada en aquest objectiu.</mods:abstract>
<mods:language>
<mods:languageTerm authority="rfc3066">cat</mods:languageTerm>
</mods:language>
<mods:subject>
<mods:topic>competència de cultura democràtica</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>ensenyament superior</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>programa formatiu</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:titleInfo>
<mods:title>La competència de cultura democràtica a l’ensenyament superior</mods:title>
</mods:titleInfo>
<mods:genre>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis info:eu-repo/semantics/publishedVersion</mods:genre>
</mods:mods>
</xmlData>
</mdWrap>
</dmdSec>
<amdSec ID="FO_10803_690646_1">
<techMD ID="TECH_O_10803_690646_1">
<mdWrap MDTYPE="PREMIS">
<xmlData schemaLocation="http://www.loc.gov/standards/premis http://www.loc.gov/standards/premis/PREMIS-v1-0.xsd">
<premis:premis>
<premis:object>
<premis:objectIdentifier>
<premis:objectIdentifierType>URL</premis:objectIdentifierType>
<premis:objectIdentifierValue>https://www.tdx.cat/bitstream/10803/690646/1/GILI%20TDX.pdf</premis:objectIdentifierValue>
</premis:objectIdentifier>
<premis:objectCategory>File</premis:objectCategory>
<premis:objectCharacteristics>
<premis:fixity>
<premis:messageDigestAlgorithm>MD5</premis:messageDigestAlgorithm>
<premis:messageDigest>69de07935343addc95b75c6cc953c3b1</premis:messageDigest>
</premis:fixity>
<premis:size>21586942</premis:size>
<premis:format>
<premis:formatDesignation>
<premis:formatName>application/pdf</premis:formatName>
</premis:formatDesignation>
</premis:format>
</premis:objectCharacteristics>
<premis:originalName>GILI TDX.pdf</premis:originalName>
</premis:object>
</premis:premis>
</xmlData>
</mdWrap>
</techMD>
</amdSec>
<amdSec ID="FT_10803_690646_3">
<techMD ID="TECH_T_10803_690646_3">
<mdWrap MDTYPE="PREMIS">
<xmlData schemaLocation="http://www.loc.gov/standards/premis http://www.loc.gov/standards/premis/PREMIS-v1-0.xsd">
<premis:premis>
<premis:object>
<premis:objectIdentifier>
<premis:objectIdentifierType>URL</premis:objectIdentifierType>
<premis:objectIdentifierValue>https://www.tdx.cat/bitstream/10803/690646/3/GILI%20TDX.pdf.txt</premis:objectIdentifierValue>
</premis:objectIdentifier>
<premis:objectCategory>File</premis:objectCategory>
<premis:objectCharacteristics>
<premis:fixity>
<premis:messageDigestAlgorithm>MD5</premis:messageDigestAlgorithm>
<premis:messageDigest>31a92dc398be9db0c7acd77d6f76bfb9</premis:messageDigest>
</premis:fixity>
<premis:size>598497</premis:size>
<premis:format>
<premis:formatDesignation>
<premis:formatName>text/plain</premis:formatName>
</premis:formatDesignation>
</premis:format>
</premis:objectCharacteristics>
<premis:originalName>GILI TDX.pdf.txt</premis:originalName>
</premis:object>
</premis:premis>
</xmlData>
</mdWrap>
</techMD>
</amdSec>
<fileSec>
<fileGrp USE="ORIGINAL">
<file ADMID="FO_10803_690646_1" CHECKSUM="69de07935343addc95b75c6cc953c3b1" CHECKSUMTYPE="MD5" GROUPID="GROUP_BITSTREAM_10803_690646_1" ID="BITSTREAM_ORIGINAL_10803_690646_1" MIMETYPE="application/pdf" SEQ="1" SIZE="21586942">
</file>
</fileGrp>
<fileGrp USE="TEXT">
<file ADMID="FT_10803_690646_3" CHECKSUM="31a92dc398be9db0c7acd77d6f76bfb9" CHECKSUMTYPE="MD5" GROUPID="GROUP_BITSTREAM_10803_690646_3" ID="BITSTREAM_TEXT_10803_690646_3" MIMETYPE="text/plain" SEQ="3" SIZE="598497">
</file>
</fileGrp>
</fileSec>
<structMap LABEL="DSpace Object" TYPE="LOGICAL">
<div ADMID="DMD_10803_690646" TYPE="DSpace Object Contents">
<div TYPE="DSpace BITSTREAM">
</div>
</div>
</structMap>
</mets>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<mods:mods schemaLocation="http://www.loc.gov/mods/v3 http://www.loc.gov/standards/mods/v3/mods-3-1.xsd">
<mods:name>
<mods:namePart>Gili, Sònia</mods:namePart>
</mods:name>
<mods:extension>
<mods:dateAvailable encoding="iso8601">2024-04-18T07:16:08Z</mods:dateAvailable>
</mods:extension>
<mods:extension>
<mods:dateAccessioned encoding="iso8601">2024-04-18T07:16:08Z</mods:dateAccessioned>
</mods:extension>
<mods:originInfo>
<mods:dateIssued encoding="iso8601">2024-04-10</mods:dateIssued>
</mods:originInfo>
<mods:identifier type="uri">http://hdl.handle.net/10803/690646</mods:identifier>
<mods:identifier type="dl">TD-108-106168/202312</mods:identifier>
<mods:abstract>La incorporació de la Competència de Cultura Democràtica (CCD) en l'àmbit educatiu, és indiscutiblement crucial per formar ciutadans que participin activament de la cultura democràtica. La present tesi doctoral aborda la importància de la CCD en l'àmbit de l'ensenyament superior, explorant la seva definició, implementació i desenvolupament efectiu dins de les institucions acadèmiques. L'objectiu central d'aquesta investigació és dissenyar una estratègia i un programa formatiu que fomentin la CCD entre els estudiants universitaris. Per assolir aquest objectiu s'ha definit el concepte de cultura democràtica. Seguidament, s’ha descrit el procés de selecció i validació d’unes eines que han de permetre diagnosticar el nivell de coneixement de la CCD, com a part del procés de validació s’ha testat amb estudiants de la Universitat d’Andorra. A més a més, s'han catalogat les accions realitzades per promoure el desenvolupament de la CCD, a partir d’entrevistes realitzades a diferents agents involucrats en la promoció d’aquesta competència. Finalment, s’ha descrit una estratègia que ha de permetre guiar a una institució acadèmica en el procés d’implementació de la CCD i s’ha desenvolupat l’estructura detallada d’un programa formatiu per al desenvolupament de la CCD a l’ensenyament superior, proporcionant un marc pràctic per a la implementació eficaç d’aquesta competència. Es tracta, per tant, d’una recerca amb caràcter interpretatiu i constructivista que analitza la necessitat, l’eficàcia i les implicacions pràctiques de la integració de la CCD, oferint un conjunt de directrius i eines aplicables a diverses institucions acadèmiques. Els resultats més rellevants posen de manifest la necessitat de desenvolupar la CCD des de les institucions d’ensenyament superior. Subratllen la responsabilitat compartida de tots els actors implicats en la presa de decisions per reconèixer la importància d’incorporar, promoure i implementar la CCD com a part fonamental dels plans d’estudi. Així, aquest programa no està concebut exclusivament per a una universitat en particular, sinó que ofereix una estratègia i orientacions que pot aplicar qualsevol institució acadèmica interessada en aquest objectiu.</mods:abstract>
<mods:language>
<mods:languageTerm>cat</mods:languageTerm>
</mods:language>
<mods:accessCondition type="useAndReproduction">L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/</mods:accessCondition>
<mods:accessCondition type="useAndReproduction">http://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/</mods:accessCondition>
<mods:accessCondition type="useAndReproduction">info:eu-repo/semantics/openAccess</mods:accessCondition>
<mods:subject>
<mods:topic>competència de cultura democràtica</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>ensenyament superior</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>programa formatiu</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:titleInfo>
<mods:title>La competència de cultura democràtica a l’ensenyament superior</mods:title>
</mods:titleInfo>
<mods:genre>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</mods:genre>
<mods:genre>info:eu-repo/semantics/publishedVersion</mods:genre>
</mods:mods>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<oaire:record schemaLocation="http://namespaceopenaire.eu/schema/oaire/">
<dc:title>La competència de cultura democràtica a l’ensenyament superior</dc:title>
<datacite:creator>
<datacite:creatorName>Gili, Sònia</datacite:creatorName>
</datacite:creator>
<datacite:contributor>sgili@uda.ad</datacite:contributor>
<datacite:contributor>true</datacite:contributor>
<datacite:contributor>Gisbert Cervera, Mercè</datacite:contributor>
<datacite:contributor>Larraz Rada, Virginia</datacite:contributor>
<dc:subject>competència de cultura democràtica</dc:subject>
<dc:subject>ensenyament superior</dc:subject>
<dc:subject>programa formatiu</dc:subject>
<dc:subject>Educació</dc:subject>
<dc:subject>378</dc:subject>
<dc:description>La incorporació de la Competència de Cultura Democràtica (CCD) en l'àmbit educatiu, és indiscutiblement crucial per formar ciutadans que participin activament de la cultura democràtica. La present tesi doctoral aborda la importància de la CCD en l'àmbit de l'ensenyament superior, explorant la seva definició, implementació i desenvolupament efectiu dins de les institucions acadèmiques. L'objectiu central d'aquesta investigació és dissenyar una estratègia i un programa formatiu que fomentin la CCD entre els estudiants universitaris. Per assolir aquest objectiu s'ha definit el concepte de cultura democràtica. Seguidament, s’ha descrit el procés de selecció i validació d’unes eines que han de permetre diagnosticar el nivell de coneixement de la CCD, com a part del procés de validació s’ha testat amb estudiants de la Universitat d’Andorra. A més a més, s'han catalogat les accions realitzades per promoure el desenvolupament de la CCD, a partir d’entrevistes realitzades a diferents agents involucrats en la promoció d’aquesta competència. Finalment, s’ha descrit una estratègia que ha de permetre guiar a una institució acadèmica en el procés d’implementació de la CCD i s’ha desenvolupat l’estructura detallada d’un programa formatiu per al desenvolupament de la CCD a l’ensenyament superior, proporcionant un marc pràctic per a la implementació eficaç d’aquesta competència. Es tracta, per tant, d’una recerca amb caràcter interpretatiu i constructivista que analitza la necessitat, l’eficàcia i les implicacions pràctiques de la integració de la CCD, oferint un conjunt de directrius i eines aplicables a diverses institucions acadèmiques. Els resultats més rellevants posen de manifest la necessitat de desenvolupar la CCD des de les institucions d’ensenyament superior. Subratllen la responsabilitat compartida de tots els actors implicats en la presa de decisions per reconèixer la importància d’incorporar, promoure i implementar la CCD com a part fonamental dels plans d’estudi. Així, aquest programa no està concebut exclusivament per a una universitat en particular, sinó que ofereix una estratègia i orientacions que pot aplicar qualsevol institució acadèmica interessada en aquest objectiu.</dc:description>
<dc:date>2024-04-18T07:16:08Z</dc:date>
<dc:date>2024-04-18T07:16:08Z</dc:date>
<dc:date>2024-04-10</dc:date>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</dc:type>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/publishedVersion</dc:type>
<datacite:alternateIdentifier>http://hdl.handle.net/10803/690646</datacite:alternateIdentifier>
<datacite:alternateIdentifier>TD-108-106168/202312</datacite:alternateIdentifier>
<dc:language>cat</dc:language>
<dc:rights>L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/</dc:rights>
<dc:rights>http://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/</dc:rights>
<dc:rights>info:eu-repo/semantics/openAccess</dc:rights>
<dc:format>324 p.</dc:format>
<dc:format>application/pdf</dc:format>
<dc:publisher>Universitat d'Andorra</dc:publisher>
<dc:source>TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</dc:source>
<oaire:file>https://www.tdx.cat/bitstream/10803/690646/1/GILI%20TDX.pdf</oaire:file>
</oaire:record>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<atom:entry schemaLocation="http://www.w3.org/2005/Atom http://www.kbcafe.com/rss/atom.xsd.xml">
<atom:id>http://hdl.handle.net/10803/690646/ore.xml</atom:id>
<atom:published>2024-04-18T07:16:08Z</atom:published>
<atom:updated>2024-04-18T07:16:08Z</atom:updated>
<atom:source>
<atom:generator>TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</atom:generator>
</atom:source>
<atom:title>La competència de cultura democràtica a l’ensenyament superior</atom:title>
<atom:author>
<atom:name>Gili, Sònia</atom:name>
</atom:author>
<oreatom:triples>
<rdf:Description about="http://hdl.handle.net/10803/690646/ore.xml#atom">
<dcterms:modified>2024-04-18T07:16:08Z</dcterms:modified>
</rdf:Description>
<rdf:Description about="https://www.tdx.cat/bitstream/10803/690646/1/GILI%20TDX.pdf">
<dcterms:description>ORIGINAL</dcterms:description>
</rdf:Description>
<rdf:Description about="https://www.tdx.cat/bitstream/10803/690646/2/license_rdf">
<dcterms:description>CC-LICENSE</dcterms:description>
</rdf:Description>
<rdf:Description about="https://www.tdx.cat/bitstream/10803/690646/3/GILI%20TDX.pdf.txt">
<dcterms:description>TEXT</dcterms:description>
</rdf:Description>
<rdf:Description about="https://www.tdx.cat/bitstream/10803/690646/4/GILI%20TDX.pdf.xml">
<dcterms:description>MEDIA_DOCUMENT</dcterms:description>
</rdf:Description>
</oreatom:triples>
</atom:entry>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<qdc:qualifieddc schemaLocation="http://purl.org/dc/elements/1.1/ http://dublincore.org/schemas/xmls/qdc/2006/01/06/dc.xsd http://purl.org/dc/terms/ http://dublincore.org/schemas/xmls/qdc/2006/01/06/dcterms.xsd http://dspace.org/qualifieddc/ http://www.ukoln.ac.uk/metadata/dcmi/xmlschema/qualifieddc.xsd">
<dc:title>La competència de cultura democràtica a l’ensenyament superior</dc:title>
<dc:creator>Gili, Sònia</dc:creator>
<dc:contributor>Gisbert Cervera, Mercè</dc:contributor>
<dc:contributor>Larraz Rada, Virginia</dc:contributor>
<dc:subject>competència de cultura democràtica</dc:subject>
<dc:subject>ensenyament superior</dc:subject>
<dc:subject>programa formatiu</dc:subject>
<dcterms:abstract>La incorporació de la Competència de Cultura Democràtica (CCD) en l'àmbit educatiu, és indiscutiblement crucial per formar ciutadans que participin activament de la cultura democràtica. La present tesi doctoral aborda la importància de la CCD en l'àmbit de l'ensenyament superior, explorant la seva definició, implementació i desenvolupament efectiu dins de les institucions acadèmiques. L'objectiu central d'aquesta investigació és dissenyar una estratègia i un programa formatiu que fomentin la CCD entre els estudiants universitaris. Per assolir aquest objectiu s'ha definit el concepte de cultura democràtica. Seguidament, s’ha descrit el procés de selecció i validació d’unes eines que han de permetre diagnosticar el nivell de coneixement de la CCD, com a part del procés de validació s’ha testat amb estudiants de la Universitat d’Andorra. A més a més, s'han catalogat les accions realitzades per promoure el desenvolupament de la CCD, a partir d’entrevistes realitzades a diferents agents involucrats en la promoció d’aquesta competència. Finalment, s’ha descrit una estratègia que ha de permetre guiar a una institució acadèmica en el procés d’implementació de la CCD i s’ha desenvolupat l’estructura detallada d’un programa formatiu per al desenvolupament de la CCD a l’ensenyament superior, proporcionant un marc pràctic per a la implementació eficaç d’aquesta competència. Es tracta, per tant, d’una recerca amb caràcter interpretatiu i constructivista que analitza la necessitat, l’eficàcia i les implicacions pràctiques de la integració de la CCD, oferint un conjunt de directrius i eines aplicables a diverses institucions acadèmiques. Els resultats més rellevants posen de manifest la necessitat de desenvolupar la CCD des de les institucions d’ensenyament superior. Subratllen la responsabilitat compartida de tots els actors implicats en la presa de decisions per reconèixer la importància d’incorporar, promoure i implementar la CCD com a part fonamental dels plans d’estudi. Així, aquest programa no està concebut exclusivament per a una universitat en particular, sinó que ofereix una estratègia i orientacions que pot aplicar qualsevol institució acadèmica interessada en aquest objectiu.</dcterms:abstract>
<dcterms:dateAccepted>2024-04-18T07:16:08Z</dcterms:dateAccepted>
<dcterms:available>2024-04-18T07:16:08Z</dcterms:available>
<dcterms:created>2024-04-18T07:16:08Z</dcterms:created>
<dcterms:issued>2024-04-10</dcterms:issued>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</dc:type>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/publishedVersion</dc:type>
<dc:identifier>http://hdl.handle.net/10803/690646</dc:identifier>
<dc:identifier>TD-108-106168/202312</dc:identifier>
<dc:language>cat</dc:language>
<dc:rights>L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/</dc:rights>
<dc:rights>http://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/</dc:rights>
<dc:rights>info:eu-repo/semantics/openAccess</dc:rights>
<dc:publisher>Universitat d'Andorra</dc:publisher>
<dc:source>TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</dc:source>
</qdc:qualifieddc>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<rdf:RDF schemaLocation="http://www.openarchives.org/OAI/2.0/rdf/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/rdf.xsd">
<ow:Publication about="oai:www.tdx.cat:10803/690646">
<dc:title>La competència de cultura democràtica a l’ensenyament superior</dc:title>
<dc:creator>Gili, Sònia</dc:creator>
<dc:contributor>sgili@uda.ad</dc:contributor>
<dc:contributor>true</dc:contributor>
<dc:contributor>Gisbert Cervera, Mercè</dc:contributor>
<dc:contributor>Larraz Rada, Virginia</dc:contributor>
<dc:subject>competència de cultura democràtica</dc:subject>
<dc:subject>ensenyament superior</dc:subject>
<dc:subject>programa formatiu</dc:subject>
<dc:description>La incorporació de la Competència de Cultura Democràtica (CCD) en l'àmbit educatiu, és indiscutiblement crucial per formar ciutadans que participin activament de la cultura democràtica. La present tesi doctoral aborda la importància de la CCD en l'àmbit de l'ensenyament superior, explorant la seva definició, implementació i desenvolupament efectiu dins de les institucions acadèmiques. L'objectiu central d'aquesta investigació és dissenyar una estratègia i un programa formatiu que fomentin la CCD entre els estudiants universitaris. Per assolir aquest objectiu s'ha definit el concepte de cultura democràtica. Seguidament, s’ha descrit el procés de selecció i validació d’unes eines que han de permetre diagnosticar el nivell de coneixement de la CCD, com a part del procés de validació s’ha testat amb estudiants de la Universitat d’Andorra. A més a més, s'han catalogat les accions realitzades per promoure el desenvolupament de la CCD, a partir d’entrevistes realitzades a diferents agents involucrats en la promoció d’aquesta competència. Finalment, s’ha descrit una estratègia que ha de permetre guiar a una institució acadèmica en el procés d’implementació de la CCD i s’ha desenvolupat l’estructura detallada d’un programa formatiu per al desenvolupament de la CCD a l’ensenyament superior, proporcionant un marc pràctic per a la implementació eficaç d’aquesta competència. Es tracta, per tant, d’una recerca amb caràcter interpretatiu i constructivista que analitza la necessitat, l’eficàcia i les implicacions pràctiques de la integració de la CCD, oferint un conjunt de directrius i eines aplicables a diverses institucions acadèmiques. Els resultats més rellevants posen de manifest la necessitat de desenvolupar la CCD des de les institucions d’ensenyament superior. Subratllen la responsabilitat compartida de tots els actors implicats en la presa de decisions per reconèixer la importància d’incorporar, promoure i implementar la CCD com a part fonamental dels plans d’estudi. Així, aquest programa no està concebut exclusivament per a una universitat en particular, sinó que ofereix una estratègia i orientacions que pot aplicar qualsevol institució acadèmica interessada en aquest objectiu.</dc:description>
<dc:date>2024-04-18T07:16:08Z</dc:date>
<dc:date>2024-04-18T07:16:08Z</dc:date>
<dc:date>2024-04-10</dc:date>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</dc:type>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/publishedVersion</dc:type>
<dc:identifier>http://hdl.handle.net/10803/690646</dc:identifier>
<dc:identifier>TD-108-106168/202312</dc:identifier>
<dc:language>cat</dc:language>
<dc:rights>L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/</dc:rights>
<dc:rights>http://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/</dc:rights>
<dc:rights>info:eu-repo/semantics/openAccess</dc:rights>
<dc:publisher>Universitat d'Andorra</dc:publisher>
<dc:source>TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</dc:source>
</ow:Publication>
</rdf:RDF>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<uketd_dc:uketddc schemaLocation="http://naca.central.cranfield.ac.uk/ethos-oai/2.0/ http://naca.central.cranfield.ac.uk/ethos-oai/2.0/uketd_dc.xsd">
<dc:title>La competència de cultura democràtica a l’ensenyament superior</dc:title>
<dc:creator>Gili, Sònia</dc:creator>
<dcterms:abstract>La incorporació de la Competència de Cultura Democràtica (CCD) en l'àmbit educatiu, és indiscutiblement crucial per formar ciutadans que participin activament de la cultura democràtica. La present tesi doctoral aborda la importància de la CCD en l'àmbit de l'ensenyament superior, explorant la seva definició, implementació i desenvolupament efectiu dins de les institucions acadèmiques. L'objectiu central d'aquesta investigació és dissenyar una estratègia i un programa formatiu que fomentin la CCD entre els estudiants universitaris. Per assolir aquest objectiu s'ha definit el concepte de cultura democràtica. Seguidament, s’ha descrit el procés de selecció i validació d’unes eines que han de permetre diagnosticar el nivell de coneixement de la CCD, com a part del procés de validació s’ha testat amb estudiants de la Universitat d’Andorra. A més a més, s'han catalogat les accions realitzades per promoure el desenvolupament de la CCD, a partir d’entrevistes realitzades a diferents agents involucrats en la promoció d’aquesta competència. Finalment, s’ha descrit una estratègia que ha de permetre guiar a una institució acadèmica en el procés d’implementació de la CCD i s’ha desenvolupat l’estructura detallada d’un programa formatiu per al desenvolupament de la CCD a l’ensenyament superior, proporcionant un marc pràctic per a la implementació eficaç d’aquesta competència. Es tracta, per tant, d’una recerca amb caràcter interpretatiu i constructivista que analitza la necessitat, l’eficàcia i les implicacions pràctiques de la integració de la CCD, oferint un conjunt de directrius i eines aplicables a diverses institucions acadèmiques. Els resultats més rellevants posen de manifest la necessitat de desenvolupar la CCD des de les institucions d’ensenyament superior. Subratllen la responsabilitat compartida de tots els actors implicats en la presa de decisions per reconèixer la importància d’incorporar, promoure i implementar la CCD com a part fonamental dels plans d’estudi. Així, aquest programa no està concebut exclusivament per a una universitat en particular, sinó que ofereix una estratègia i orientacions que pot aplicar qualsevol institució acadèmica interessada en aquest objectiu.</dcterms:abstract>
<uketdterms:institution>Universitat d'Andorra</uketdterms:institution>
<dcterms:issued>2024-04-10</dcterms:issued>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</dc:type>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/publishedVersion</dc:type>
<dc:language type="dcterms:ISO639-2">cat</dc:language>
<dcterms:isReferencedBy>http://hdl.handle.net/10803/690646</dcterms:isReferencedBy>
<dc:identifier type="dcterms:URI">https://www.tdx.cat/bitstream/10803/690646/1/GILI%20TDX.pdf</dc:identifier>
<uketdterms:checksum type="uketdterms:MD5">69de07935343addc95b75c6cc953c3b1</uketdterms:checksum>
<dcterms:hasFormat>https://www.tdx.cat/bitstream/10803/690646/3/GILI%20TDX.pdf.txt</dcterms:hasFormat>
<uketdterms:checksum type="uketdterms:MD5">31a92dc398be9db0c7acd77d6f76bfb9</uketdterms:checksum>
<uketdterms:embargodate>cap</uketdterms:embargodate>
<dc:subject>competència de cultura democràtica</dc:subject>
<dc:subject>ensenyament superior</dc:subject>
<dc:subject>programa formatiu</dc:subject>
<dc:subject>Educació</dc:subject>
</uketd_dc:uketddc>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<metadata schemaLocation="http://www.lyncode.com/xoai http://www.lyncode.com/xsd/xoai.xsd">
<element name="dc">
<element name="contributor">
<element name="author">
<element name="none">
<field name="value">Gili, Sònia</field>
<field name="authority">2f1f3690-dc28-4581-9b0e-063a1986d482</field>
<field name="confidence">600</field>
<field name="orcid_id">0000-0001-8886-2024</field>
</element>
</element>
<element name="authoremail">
<element name="ca">
<field name="value">sgili@uda.ad</field>
</element>
</element>
<element name="authoremailshow">
<element name="ca">
<field name="value">true</field>
</element>
</element>
<element name="director">
<element name="none">
<field name="value">Gisbert Cervera, Mercè</field>
<field name="authority">bd346dab-5658-495a-9eec-3e55a12144fd</field>
<field name="confidence">600</field>
</element>
</element>
<element name="codirector">
<element name="none">
<field name="value">Larraz Rada, Virginia</field>
<field name="authority">82253ad6-b127-4293-a00c-00a88738ec18</field>
<field name="confidence">600</field>
<field name="orcid_id">0000-0002-3983-2117</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="date">
<element name="accessioned">
<element name="none">
<field name="value">2024-04-18T07:16:08Z</field>
</element>
</element>
<element name="available">
<element name="none">
<field name="value">2024-04-18T07:16:08Z</field>
</element>
</element>
<element name="issued">
<element name="none">
<field name="value">2024-04-10</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="identifier">
<element name="uri">
<element name="none">
<field name="value">http://hdl.handle.net/10803/690646</field>
</element>
</element>
<element name="dl">
<element name="ca">
<field name="value">TD-108-106168/202312</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="description">
<element name="abstract">
<element name="ca">
<field name="value">La incorporació de la Competència de Cultura Democràtica (CCD) en l'àmbit educatiu, és indiscutiblement crucial per formar ciutadans que participin activament de la cultura democràtica. La present tesi doctoral aborda la importància de la CCD en l'àmbit de l'ensenyament superior, explorant la seva definició, implementació i desenvolupament efectiu dins de les institucions acadèmiques. L'objectiu central d'aquesta investigació és dissenyar una estratègia i un programa formatiu que fomentin la CCD entre els estudiants universitaris. Per assolir aquest objectiu s'ha definit el concepte de cultura democràtica. Seguidament, s’ha descrit el procés de selecció i validació d’unes eines que han de permetre diagnosticar el nivell de coneixement de la CCD, com a part del procés de validació s’ha testat amb estudiants de la Universitat d’Andorra. A més a més, s'han catalogat les accions realitzades per promoure el desenvolupament de la CCD, a partir d’entrevistes realitzades a diferents agents involucrats en la promoció d’aquesta competència. Finalment, s’ha descrit una estratègia que ha de permetre guiar a una institució acadèmica en el procés d’implementació de la CCD i s’ha desenvolupat l’estructura detallada d’un programa formatiu per al desenvolupament de la CCD a l’ensenyament superior, proporcionant un marc pràctic per a la implementació eficaç d’aquesta competència. Es tracta, per tant, d’una recerca amb caràcter interpretatiu i constructivista que analitza la necessitat, l’eficàcia i les implicacions pràctiques de la integració de la CCD, oferint un conjunt de directrius i eines aplicables a diverses institucions acadèmiques. Els resultats més rellevants posen de manifest la necessitat de desenvolupar la CCD des de les institucions d’ensenyament superior. Subratllen la responsabilitat compartida de tots els actors implicats en la presa de decisions per reconèixer la importància d’incorporar, promoure i implementar la CCD com a part fonamental dels plans d’estudi. Així, aquest programa no està concebut exclusivament per a una universitat en particular, sinó que ofereix una estratègia i orientacions que pot aplicar qualsevol institució acadèmica interessada en aquest objectiu.</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="format">
<element name="extent">
<element name="ca">
<field name="value">324 p.</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="language">
<element name="iso">
<element name="ca">
<field name="value">cat</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="publisher">
<element name="none">
<field name="value">Universitat d'Andorra</field>
</element>
</element>
<element name="rights">
<element name="license">
<element name="ca">
<field name="value">L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/</field>
</element>
</element>
<element name="uri">
<element name="*">
<field name="value">http://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/</field>
</element>
</element>
<element name="accessLevel">
<element name="none">
<field name="value">info:eu-repo/semantics/openAccess</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="source">
<element name="none">
<field name="value">TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</field>
</element>
</element>
<element name="subject">
<element name="ca">
<field name="value">competència de cultura democràtica</field>
<field name="value">ensenyament superior</field>
<field name="value">programa formatiu</field>
</element>
<element name="other">
<element name="ca">
<field name="value">Educació</field>
</element>
</element>
<element name="udc">
<element name="ca">
<field name="value">378</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="title">
<element name="ca">
<field name="value">La competència de cultura democràtica a l’ensenyament superior</field>
</element>
</element>
<element name="type">
<element name="none">
<field name="value">info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</field>
<field name="value">info:eu-repo/semantics/publishedVersion</field>
</element>
</element>
<element name="embargo">
<element name="terms">
<element name="ca">
<field name="value">cap</field>
</element>
</element>
</element>
</element>
<element name="bundles">
<element name="bundle">
<field name="name">ORIGINAL</field>
<element name="bitstreams">
<element name="bitstream">
<field name="name">GILI TDX.pdf</field>
<field name="originalName">GILI TDX.pdf</field>
<field name="description">Tesi Doctoral</field>
<field name="format">application/pdf</field>
<field name="size">21586942</field>
<field name="url">https://www.tdx.cat/bitstream/10803/690646/1/GILI%20TDX.pdf</field>
<field name="checksum">69de07935343addc95b75c6cc953c3b1</field>
<field name="checksumAlgorithm">MD5</field>
<field name="sid">1</field>
<field name="drm">open access</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="bundle">
<field name="name">CC-LICENSE</field>
<element name="bitstreams">
<element name="bitstream">
<field name="name">license_rdf</field>
<field name="originalName">license_rdf</field>
<field name="format">application/rdf+xml; charset=utf-8</field>
<field name="size">799</field>
<field name="url">https://www.tdx.cat/bitstream/10803/690646/2/license_rdf</field>
<field name="checksum">f7d494f61e544413a13e6ba1da2089cd</field>
<field name="checksumAlgorithm">MD5</field>
<field name="sid">2</field>
<field name="drm">open access</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="bundle">
<field name="name">TEXT</field>
<element name="bitstreams">
<element name="bitstream">
<field name="name">GILI TDX.pdf.txt</field>
<field name="originalName">GILI TDX.pdf.txt</field>
<field name="description">Extracted text</field>
<field name="format">text/plain</field>
<field name="size">598497</field>
<field name="url">https://www.tdx.cat/bitstream/10803/690646/3/GILI%20TDX.pdf.txt</field>
<field name="checksum">31a92dc398be9db0c7acd77d6f76bfb9</field>
<field name="checksumAlgorithm">MD5</field>
<field name="sid">3</field>
<field name="drm">open access</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="bundle">
<field name="name">MEDIA_DOCUMENT</field>
<element name="bitstreams">
<element name="bitstream">
<field name="name">GILI TDX.pdf.xml</field>
<field name="originalName">GILI TDX.pdf.xml</field>
<field name="description">Document Consulta</field>
<field name="format">text/xml</field>
<field name="size">108</field>
<field name="url">https://www.tdx.cat/bitstream/10803/690646/4/GILI%20TDX.pdf.xml</field>
<field name="checksum">b30ccc60c900a054a6c7d7220cd6cda9</field>
<field name="checksumAlgorithm">MD5</field>
<field name="sid">4</field>
<field name="drm">open access</field>
</element>
</element>
</element>
</element>
<element name="others">
<field name="handle">10803/690646</field>
<field name="identifier">oai:www.tdx.cat:10803/690646</field>
<field name="lastModifyDate">2024-06-30 21:46:28.962</field>
<field name="drm">open access</field>
</element>
<element name="repository">
<field name="name">TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</field>
<field name="mail">pir@csuc.cat</field>
</element>
</metadata>