<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<oai_dc:dc schemaLocation="http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd">
<dc:title>Applications of simheuristics and horizontal cooperation concepts in rich vehicle routing problems</dc:title>
<dc:creator>Quintero Araújo, Carlos Leonardo</dc:creator>
<dc:contributor>Juan, Ángel A.</dc:contributor>
<dc:contributor>Universitat Oberta de Catalunya. Escola de Doctorat</dc:contributor>
<dc:subject>problemes enriquits de encaminament de vehicles</dc:subject>
<dc:subject>problemas enriquecidos de enrutamiento de vehículos</dc:subject>
<dc:subject>rich vehicle routing problem</dc:subject>
<dc:subject>simheurístiques</dc:subject>
<dc:subject>simehurísticas</dc:subject>
<dc:subject>simheuristics</dc:subject>
<dc:subject>problema de localització-encaminament</dc:subject>
<dc:subject>problema de localización-enrutamiento</dc:subject>
<dc:subject>location-routing problem</dc:subject>
<dc:subject>cooperación horizontal</dc:subject>
<dc:subject>cooperació horitzontal</dc:subject>
<dc:subject>horizontal cooperation</dc:subject>
<dc:subject>análisis de fiabilitat</dc:subject>
<dc:subject>análisis de confiabilidad</dc:subject>
<dc:subject>reliability analysis</dc:subject>
<dc:subject>Ingeniería Informática</dc:subject>
<dc:subject>004</dc:subject>
<dc:description>En una economia globalitzada, les companyies s’enfronten a nombrosos reptes associats a les complexes tasques de logística i distribució. Gràcies al desenvolupament de les tecnologies de la informació i la comunicació, els clients es troben en qualsevol part del món, però també els competidors. Per tant, les companyies necessiten ser més competitives, cosa que implica eficiència econòmica i sostenibilitat. Una estratègia que les firmes poden seguir per a ser més competitives és la cooperació horitzontal, que genera economies d’escala, increment en la utilització de recursos i reducció de costos. Molts d’aquests reptes en logística i transport, així com algunes estratègies de cooperació horitzontal, es poden abordar mitjançant diferents variants del conegut problema d’encaminament de vehicles (VRP). Malgrat que el VRP ha estat àmpliament estudiat, la majoria dels treballs publicats corresponen a versions massa simplificades de la realitat. Per a omplir aquest buit entre la teoria i les aplicacions de la vida real, fa poc que ha sorgit el concepte de problemes «enriquits» d’encaminament de vehicles (RVRP). Per tant, es necessiten nous mètodes de solució per a resoldre eficientment nous RVRP, així com per a quantificar els beneficis generats per la implementació d’estratègies de cooperació horitzontal en aplicacions reals, de manera que es puguin fer servir com a suport per a la presa de decisions. Per a abordar aquesta varietat de problemes es proposen diferents metaheurístiques basades en aleatorització esbiaixada. Aquests mètodes es combinen amb simulació (fet que es coneix com simheurístiques) per a resoldre situacions en les quals apareix la incertesa. Els mètodes proposats han estat avaluats utilitzant instàncies de prova tant teòriques com de la vida real.</dc:description>
<dc:description>En una economía globalizada, las compañías se enfrentan a numerosos retos asociados a las complejas tareas de logística y distribución. Gracias al desarrollo de las tecnologías de la información y la comunicación, los clientes se encuentran en cualquier lugar del mundo, pero también los competidores. Por lo tanto, las compañías necesitan ser más competitivas, lo que implica eficiencia económica y sostenibilidad. Una estrategia que las firmas pueden seguir para ser más competitivas es la cooperación horizontal, generando así economías de escala, incremento en la utilización de recursos y reducción de costes. Muchos de estos retos en logística y transporte, así como algunas estrategias de cooperación horizontal, pueden abordarse mediante diferentes variantes del conocido problema de enrutamiento de vehículos (VRP). Pese a que el VRP ha sido ampliamente estudiado, la mayoría de los trabajos publicados corresponden a versiones simplificadas de la realidad. Para llenar este vacío entre la teoría y las aplicaciones de la vida real, recientemente ha surgido el concepto de problemas «enriquecidos» de enrutamiento de vehículos (RVRP). Por lo tanto, se necesitan nuevos métodos de solución para resolver de forma eficiente nuevos RVRP, así como para cuantificar los beneficios generados por la implementación de estrategias de cooperación horizontal en aplicaciones reales, de modo que puedan usarse como apoyo para la toma de decisiones. Para abordar tal variedad de problemas se proponen diferentes metaheurísticas basadas en aleatorización sesgada. Estos métodos se combinan con simulación (lo que se conoce como simheurísticas) para resolver situaciones en las que aparece la incertidumbre. Los métodos propuestos han sido evaluados utilizando instancias de prueba tanto teóricas como de la vida real.</dc:description>
<dc:description>In a globalized economy, companies have to face different challenges related to the complexity of logistics and distribution strategies. Due to the development of information and communication technologies (ICT), customers and competitors may be located anywhere in the world. Thus, companies need to be more competitive, which entails efficiency from both an economic and a sustainability point of view. One strategy that companies can follow to become more competitive is to cooperate with other firms, a strategy known as horizontal cooperation (HC), allowing the use of economies of scale, increased resource utilization levels, and reduced costs. Many of these logistics and transport challenges, as well as certain HC strategies, may be addressed using variants of the vehicle routing problem (VRP). Even though VRP has been widely studied, the majority of research published corresponds to oversimplified versions of the reality. To fill the existing gap between the academic literature and real-life applications, the concept of rich VRPs (RVRPs) has emerged in the past few years in order to provide a closer representation of real-life situations. Accordingly, new approaches are required to solve new RVRPs efficiently and to quantify the benefits generated through the use of HC strategies in real applications. Thus, they can be used to support decision-making processes regarding different degrees of implementation of HC. Several metaheuristic methods based on biased randomization techniques are proposed. Additionally, these methods are hybridized with simulation (ie simheuristics) to tackle the presence of uncertainty. The proposed approaches are tested using a large set of theoretical and real-life benchmarks.</dc:description>
<dc:date>2017-09-29</dc:date>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</dc:type>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/publishedVersion</dc:type>
<dc:identifier>http://hdl.handle.net/10803/460831</dc:identifier>
<dc:language>eng</dc:language>
<dc:rights>L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/</dc:rights>
<dc:rights>info:eu-repo/semantics/openAccess</dc:rights>
<dc:format>application/pdf</dc:format>
<dc:format>182 p.</dc:format>
<dc:publisher>Universitat Oberta de Catalunya</dc:publisher>
<dc:source>TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</dc:source>
</oai_dc:dc>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<d:DIDL schemaLocation="urn:mpeg:mpeg21:2002:02-DIDL-NS http://standards.iso.org/ittf/PubliclyAvailableStandards/MPEG-21_schema_files/did/didl.xsd">
<d:DIDLInfo>
<dcterms:created schemaLocation="http://purl.org/dc/terms/ http://dublincore.org/schemas/xmls/qdc/dcterms.xsd">2018-01-23T13:39:36Z</dcterms:created>
</d:DIDLInfo>
<d:Item id="hdl_10803_460831">
<d:Descriptor>
<d:Statement mimeType="application/xml; charset=utf-8">
<dii:Identifier schemaLocation="urn:mpeg:mpeg21:2002:01-DII-NS http://standards.iso.org/ittf/PubliclyAvailableStandards/MPEG-21_schema_files/dii/dii.xsd">urn:hdl:10803/460831</dii:Identifier>
</d:Statement>
</d:Descriptor>
<d:Descriptor>
<d:Statement mimeType="application/xml; charset=utf-8">
<oai_dc:dc schemaLocation="http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd">
<dc:title>Applications of simheuristics and horizontal cooperation concepts in rich vehicle routing problems</dc:title>
<dc:creator>Quintero Araújo, Carlos Leonardo</dc:creator>
<dc:contributor>cquinteroa@uoc.edu</dc:contributor>
<dc:contributor>true</dc:contributor>
<dc:contributor>Juan, Ángel A.</dc:contributor>
<dc:contributor>true</dc:contributor>
<dc:subject>problemes enriquits de encaminament de vehicles</dc:subject>
<dc:subject>problemas enriquecidos de enrutamiento de vehículos</dc:subject>
<dc:subject>rich vehicle routing problem</dc:subject>
<dc:subject>simheurístiques</dc:subject>
<dc:subject>simehurísticas</dc:subject>
<dc:subject>simheuristics</dc:subject>
<dc:subject>problema de localització-encaminament</dc:subject>
<dc:subject>problema de localización-enrutamiento</dc:subject>
<dc:subject>location-routing problem</dc:subject>
<dc:subject>cooperación horizontal</dc:subject>
<dc:subject>cooperació horitzontal</dc:subject>
<dc:subject>horizontal cooperation</dc:subject>
<dc:subject>análisis de fiabilitat</dc:subject>
<dc:subject>análisis de confiabilidad</dc:subject>
<dc:subject>reliability analysis</dc:subject>
<dc:description>En una economia globalitzada, les companyies s’enfronten a nombrosos reptes associats a les complexes tasques de logística i distribució. Gràcies al desenvolupament de les tecnologies de la informació i la comunicació, els clients es troben en qualsevol part del món, però també els competidors. Per tant, les companyies necessiten ser més competitives, cosa que implica eficiència econòmica i sostenibilitat. Una estratègia que les firmes poden seguir per a ser més competitives és la cooperació horitzontal, que genera economies d’escala, increment en la utilització de recursos i reducció de costos. Molts d’aquests reptes en logística i transport, així com algunes estratègies de cooperació horitzontal, es poden abordar mitjançant diferents variants del conegut problema d’encaminament de vehicles (VRP). Malgrat que el VRP ha estat àmpliament estudiat, la majoria dels treballs publicats corresponen a versions massa simplificades de la realitat. Per a omplir aquest buit entre la teoria i les aplicacions de la vida real, fa poc que ha sorgit el concepte de problemes «enriquits» d’encaminament de vehicles (RVRP). Per tant, es necessiten nous mètodes de solució per a resoldre eficientment nous RVRP, així com per a quantificar els beneficis generats per la implementació d’estratègies de cooperació horitzontal en aplicacions reals, de manera que es puguin fer servir com a suport per a la presa de decisions. Per a abordar aquesta varietat de problemes es proposen diferents metaheurístiques basades en aleatorització esbiaixada. Aquests mètodes es combinen amb simulació (fet que es coneix com simheurístiques) per a resoldre situacions en les quals apareix la incertesa. Els mètodes proposats han estat avaluats utilitzant instàncies de prova tant teòriques com de la vida real.</dc:description>
<dc:description>En una economía globalizada, las compañías se enfrentan a numerosos retos asociados a las complejas tareas de logística y distribución. Gracias al desarrollo de las tecnologías de la información y la comunicación, los clientes se encuentran en cualquier lugar del mundo, pero también los competidores. Por lo tanto, las compañías necesitan ser más competitivas, lo que implica eficiencia económica y sostenibilidad. Una estrategia que las firmas pueden seguir para ser más competitivas es la cooperación horizontal, generando así economías de escala, incremento en la utilización de recursos y reducción de costes. Muchos de estos retos en logística y transporte, así como algunas estrategias de cooperación horizontal, pueden abordarse mediante diferentes variantes del conocido problema de enrutamiento de vehículos (VRP). Pese a que el VRP ha sido ampliamente estudiado, la mayoría de los trabajos publicados corresponden a versiones simplificadas de la realidad. Para llenar este vacío entre la teoría y las aplicaciones de la vida real, recientemente ha surgido el concepto de problemas «enriquecidos» de enrutamiento de vehículos (RVRP). Por lo tanto, se necesitan nuevos métodos de solución para resolver de forma eficiente nuevos RVRP, así como para cuantificar los beneficios generados por la implementación de estrategias de cooperación horizontal en aplicaciones reales, de modo que puedan usarse como apoyo para la toma de decisiones. Para abordar tal variedad de problemas se proponen diferentes metaheurísticas basadas en aleatorización sesgada. Estos métodos se combinan con simulación (lo que se conoce como simheurísticas) para resolver situaciones en las que aparece la incertidumbre. Los métodos propuestos han sido evaluados utilizando instancias de prueba tanto teóricas como de la vida real.</dc:description>
<dc:description>In a globalized economy, companies have to face different challenges related to the complexity of logistics and distribution strategies. Due to the development of information and communication technologies (ICT), customers and competitors may be located anywhere in the world. Thus, companies need to be more competitive, which entails efficiency from both an economic and a sustainability point of view. One strategy that companies can follow to become more competitive is to cooperate with other firms, a strategy known as horizontal cooperation (HC), allowing the use of economies of scale, increased resource utilization levels, and reduced costs. Many of these logistics and transport challenges, as well as certain HC strategies, may be addressed using variants of the vehicle routing problem (VRP). Even though VRP has been widely studied, the majority of research published corresponds to oversimplified versions of the reality. To fill the existing gap between the academic literature and real-life applications, the concept of rich VRPs (RVRPs) has emerged in the past few years in order to provide a closer representation of real-life situations. Accordingly, new approaches are required to solve new RVRPs efficiently and to quantify the benefits generated through the use of HC strategies in real applications. Thus, they can be used to support decision-making processes regarding different degrees of implementation of HC. Several metaheuristic methods based on biased randomization techniques are proposed. Additionally, these methods are hybridized with simulation (ie simheuristics) to tackle the presence of uncertainty. The proposed approaches are tested using a large set of theoretical and real-life benchmarks.</dc:description>
<dc:date>2018-01-23T13:39:36Z</dc:date>
<dc:date>2018-01-23T13:39:36Z</dc:date>
<dc:date>2017-09-29</dc:date>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</dc:type>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/publishedVersion</dc:type>
<dc:identifier>http://hdl.handle.net/10803/460831</dc:identifier>
<dc:language>eng</dc:language>
<dc:rights>L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/</dc:rights>
<dc:rights>info:eu-repo/semantics/openAccess</dc:rights>
<dc:publisher>Universitat Oberta de Catalunya</dc:publisher>
<dc:source>TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</dc:source>
</oai_dc:dc>
</d:Statement>
</d:Descriptor>
<d:Component id="10803_460831_1">
</d:Component>
</d:Item>
</d:DIDL>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<dim:dim schemaLocation="http://www.dspace.org/xmlns/dspace/dim http://www.dspace.org/schema/dim.xsd">
<dim:field element="contributor" mdschema="dc">Universitat Oberta de Catalunya. Escola de Doctorat</dim:field>
<dim:field element="contributor" mdschema="dc" qualifier="author">Quintero Araújo, Carlos Leonardo</dim:field>
<dim:field element="contributor" lang="en_US" mdschema="dc" qualifier="authoremail">cquinteroa@uoc.edu</dim:field>
<dim:field element="contributor" lang="en_US" mdschema="dc" qualifier="authoremailshow">true</dim:field>
<dim:field element="contributor" mdschema="dc" qualifier="director">Juan, Ángel A.</dim:field>
<dim:field element="contributor" lang="en_US" mdschema="dc" qualifier="authorsendemail">true</dim:field>
<dim:field element="date" mdschema="dc" qualifier="accessioned">2018-01-23T13:39:36Z</dim:field>
<dim:field element="date" mdschema="dc" qualifier="available">2018-01-23T13:39:36Z</dim:field>
<dim:field element="date" mdschema="dc" qualifier="issued">2017-09-29</dim:field>
<dim:field element="identifier" mdschema="dc" qualifier="uri">http://hdl.handle.net/10803/460831</dim:field>
<dim:field element="description" lang="en_US" mdschema="dc" qualifier="abstract">En una economia globalitzada, les companyies s’enfronten a nombrosos reptes associats a les complexes tasques de logística i distribució. Gràcies al desenvolupament de les tecnologies de la informació i la comunicació, els clients es troben en qualsevol part del món, però també els competidors. Per tant, les companyies necessiten ser més competitives, cosa que implica eficiència econòmica i sostenibilitat. Una estratègia que les firmes poden seguir per a ser més competitives és la cooperació horitzontal, que genera economies d’escala, increment en la utilització de recursos i reducció de costos. Molts d’aquests reptes en logística i transport, així com algunes estratègies de cooperació horitzontal, es poden abordar mitjançant diferents variants del conegut problema d’encaminament de vehicles (VRP). Malgrat que el VRP ha estat àmpliament estudiat, la majoria dels treballs publicats corresponen a versions massa simplificades de la realitat. Per a omplir aquest buit entre la teoria i les aplicacions de la vida real, fa poc que ha sorgit el concepte de problemes «enriquits» d’encaminament de vehicles (RVRP). Per tant, es necessiten nous mètodes de solució per a resoldre eficientment nous RVRP, així com per a quantificar els beneficis generats per la implementació d’estratègies de cooperació horitzontal en aplicacions reals, de manera que es puguin fer servir com a suport per a la presa de decisions. Per a abordar aquesta varietat de problemes es proposen diferents metaheurístiques basades en aleatorització esbiaixada. Aquests mètodes es combinen amb simulació (fet que es coneix com simheurístiques) per a resoldre situacions en les quals apareix la incertesa. Els mètodes proposats han estat avaluats utilitzant instàncies de prova tant teòriques com de la vida real.</dim:field>
<dim:field element="description" lang="en_US" mdschema="dc" qualifier="abstract">En una economía globalizada, las compañías se enfrentan a numerosos retos asociados a las complejas tareas de logística y distribución. Gracias al desarrollo de las tecnologías de la información y la comunicación, los clientes se encuentran en cualquier lugar del mundo, pero también los competidores. Por lo tanto, las compañías necesitan ser más competitivas, lo que implica eficiencia económica y sostenibilidad. Una estrategia que las firmas pueden seguir para ser más competitivas es la cooperación horizontal, generando así economías de escala, incremento en la utilización de recursos y reducción de costes. Muchos de estos retos en logística y transporte, así como algunas estrategias de cooperación horizontal, pueden abordarse mediante diferentes variantes del conocido problema de enrutamiento de vehículos (VRP). Pese a que el VRP ha sido ampliamente estudiado, la mayoría de los trabajos publicados corresponden a versiones simplificadas de la realidad. Para llenar este vacío entre la teoría y las aplicaciones de la vida real, recientemente ha surgido el concepto de problemas «enriquecidos» de enrutamiento de vehículos (RVRP). Por lo tanto, se necesitan nuevos métodos de solución para resolver de forma eficiente nuevos RVRP, así como para cuantificar los beneficios generados por la implementación de estrategias de cooperación horizontal en aplicaciones reales, de modo que puedan usarse como apoyo para la toma de decisiones. Para abordar tal variedad de problemas se proponen diferentes metaheurísticas basadas en aleatorización sesgada. Estos métodos se combinan con simulación (lo que se conoce como simheurísticas) para resolver situaciones en las que aparece la incertidumbre. Los métodos propuestos han sido evaluados utilizando instancias de prueba tanto teóricas como de la vida real.</dim:field>
<dim:field element="description" lang="en_US" mdschema="dc" qualifier="abstract">In a globalized economy, companies have to face different challenges related to the complexity of logistics and distribution strategies. Due to the development of information and communication technologies (ICT), customers and competitors may be located anywhere in the world. Thus, companies need to be more competitive, which entails efficiency from both an economic and a sustainability point of view. One strategy that companies can follow to become more competitive is to cooperate with other firms, a strategy known as horizontal cooperation (HC), allowing the use of economies of scale, increased resource utilization levels, and reduced costs. Many of these logistics and transport challenges, as well as certain HC strategies, may be addressed using variants of the vehicle routing problem (VRP). Even though VRP has been widely studied, the majority of research published corresponds to oversimplified versions of the reality. To fill the existing gap between the academic literature and real-life applications, the concept of rich VRPs (RVRPs) has emerged in the past few years in order to provide a closer representation of real-life situations. Accordingly, new approaches are required to solve new RVRPs efficiently and to quantify the benefits generated through the use of HC strategies in real applications. Thus, they can be used to support decision-making processes regarding different degrees of implementation of HC. Several metaheuristic methods based on biased randomization techniques are proposed. Additionally, these methods are hybridized with simulation (ie simheuristics) to tackle the presence of uncertainty. The proposed approaches are tested using a large set of theoretical and real-life benchmarks.</dim:field>
<dim:field element="format" lang="en_US" mdschema="dc" qualifier="extent">182 p.</dim:field>
<dim:field element="format" mdschema="dc" qualifier="mimetype">application/pdf</dim:field>
<dim:field element="language" lang="en_US" mdschema="dc" qualifier="iso">eng</dim:field>
<dim:field element="publisher" mdschema="dc">Universitat Oberta de Catalunya</dim:field>
<dim:field element="rights" mdschema="dc" qualifier="license">L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/</dim:field>
<dim:field element="rights" mdschema="dc" qualifier="accessLevel">info:eu-repo/semantics/openAccess</dim:field>
<dim:field element="source" mdschema="dc">TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="en_US" mdschema="dc">problemes enriquits de encaminament de vehicles</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="en_US" mdschema="dc">problemas enriquecidos de enrutamiento de vehículos</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="en_US" mdschema="dc">rich vehicle routing problem</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="en_US" mdschema="dc">simheurístiques</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="en_US" mdschema="dc">simehurísticas</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="en_US" mdschema="dc">simheuristics</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="en_US" mdschema="dc">problema de localització-encaminament</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="en_US" mdschema="dc">problema de localización-enrutamiento</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="en_US" mdschema="dc">location-routing problem</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="en_US" mdschema="dc">cooperación horizontal</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="en_US" mdschema="dc">cooperació horitzontal</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="en_US" mdschema="dc">horizontal cooperation</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="en_US" mdschema="dc">análisis de fiabilitat</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="en_US" mdschema="dc">análisis de confiabilidad</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="en_US" mdschema="dc">reliability analysis</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="en_US" mdschema="dc" qualifier="other">Ingeniería Informática</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="en_US" mdschema="dc" qualifier="udc">004</dim:field>
<dim:field element="title" lang="en_US" mdschema="dc">Applications of simheuristics and horizontal cooperation concepts in rich vehicle routing problems</dim:field>
<dim:field element="type" mdschema="dc">info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</dim:field>
<dim:field element="type" mdschema="dc">info:eu-repo/semantics/publishedVersion</dim:field>
<dim:field element="embargo" lang="en_US" mdschema="dc" qualifier="terms">cap</dim:field>
</dim:dim>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<thesis schemaLocation="http://www.ndltd.org/standards/metadata/etdms/1.0/ http://www.ndltd.org/standards/metadata/etdms/1.0/etdms.xsd">
<title>Applications of simheuristics and horizontal cooperation concepts in rich vehicle routing problems</title>
<creator>Quintero Araújo, Carlos Leonardo</creator>
<contributor>cquinteroa@uoc.edu</contributor>
<contributor>true</contributor>
<contributor>Juan, Ángel A.</contributor>
<contributor>true</contributor>
<subject>problemes enriquits de encaminament de vehicles</subject>
<subject>problemas enriquecidos de enrutamiento de vehículos</subject>
<subject>rich vehicle routing problem</subject>
<subject>simheurístiques</subject>
<subject>simehurísticas</subject>
<subject>simheuristics</subject>
<subject>problema de localització-encaminament</subject>
<subject>problema de localización-enrutamiento</subject>
<subject>location-routing problem</subject>
<subject>cooperación horizontal</subject>
<subject>cooperació horitzontal</subject>
<subject>horizontal cooperation</subject>
<subject>análisis de fiabilitat</subject>
<subject>análisis de confiabilidad</subject>
<subject>reliability analysis</subject>
<description>En una economia globalitzada, les companyies s’enfronten a nombrosos reptes associats a les complexes tasques de logística i distribució. Gràcies al desenvolupament de les tecnologies de la informació i la comunicació, els clients es troben en qualsevol part del món, però també els competidors. Per tant, les companyies necessiten ser més competitives, cosa que implica eficiència econòmica i sostenibilitat. Una estratègia que les firmes poden seguir per a ser més competitives és la cooperació horitzontal, que genera economies d’escala, increment en la utilització de recursos i reducció de costos. Molts d’aquests reptes en logística i transport, així com algunes estratègies de cooperació horitzontal, es poden abordar mitjançant diferents variants del conegut problema d’encaminament de vehicles (VRP). Malgrat que el VRP ha estat àmpliament estudiat, la majoria dels treballs publicats corresponen a versions massa simplificades de la realitat. Per a omplir aquest buit entre la teoria i les aplicacions de la vida real, fa poc que ha sorgit el concepte de problemes «enriquits» d’encaminament de vehicles (RVRP). Per tant, es necessiten nous mètodes de solució per a resoldre eficientment nous RVRP, així com per a quantificar els beneficis generats per la implementació d’estratègies de cooperació horitzontal en aplicacions reals, de manera que es puguin fer servir com a suport per a la presa de decisions. Per a abordar aquesta varietat de problemes es proposen diferents metaheurístiques basades en aleatorització esbiaixada. Aquests mètodes es combinen amb simulació (fet que es coneix com simheurístiques) per a resoldre situacions en les quals apareix la incertesa. Els mètodes proposats han estat avaluats utilitzant instàncies de prova tant teòriques com de la vida real.</description>
<description>En una economía globalizada, las compañías se enfrentan a numerosos retos asociados a las complejas tareas de logística y distribución. Gracias al desarrollo de las tecnologías de la información y la comunicación, los clientes se encuentran en cualquier lugar del mundo, pero también los competidores. Por lo tanto, las compañías necesitan ser más competitivas, lo que implica eficiencia económica y sostenibilidad. Una estrategia que las firmas pueden seguir para ser más competitivas es la cooperación horizontal, generando así economías de escala, incremento en la utilización de recursos y reducción de costes. Muchos de estos retos en logística y transporte, así como algunas estrategias de cooperación horizontal, pueden abordarse mediante diferentes variantes del conocido problema de enrutamiento de vehículos (VRP). Pese a que el VRP ha sido ampliamente estudiado, la mayoría de los trabajos publicados corresponden a versiones simplificadas de la realidad. Para llenar este vacío entre la teoría y las aplicaciones de la vida real, recientemente ha surgido el concepto de problemas «enriquecidos» de enrutamiento de vehículos (RVRP). Por lo tanto, se necesitan nuevos métodos de solución para resolver de forma eficiente nuevos RVRP, así como para cuantificar los beneficios generados por la implementación de estrategias de cooperación horizontal en aplicaciones reales, de modo que puedan usarse como apoyo para la toma de decisiones. Para abordar tal variedad de problemas se proponen diferentes metaheurísticas basadas en aleatorización sesgada. Estos métodos se combinan con simulación (lo que se conoce como simheurísticas) para resolver situaciones en las que aparece la incertidumbre. Los métodos propuestos han sido evaluados utilizando instancias de prueba tanto teóricas como de la vida real.</description>
<description>In a globalized economy, companies have to face different challenges related to the complexity of logistics and distribution strategies. Due to the development of information and communication technologies (ICT), customers and competitors may be located anywhere in the world. Thus, companies need to be more competitive, which entails efficiency from both an economic and a sustainability point of view. One strategy that companies can follow to become more competitive is to cooperate with other firms, a strategy known as horizontal cooperation (HC), allowing the use of economies of scale, increased resource utilization levels, and reduced costs. Many of these logistics and transport challenges, as well as certain HC strategies, may be addressed using variants of the vehicle routing problem (VRP). Even though VRP has been widely studied, the majority of research published corresponds to oversimplified versions of the reality. To fill the existing gap between the academic literature and real-life applications, the concept of rich VRPs (RVRPs) has emerged in the past few years in order to provide a closer representation of real-life situations. Accordingly, new approaches are required to solve new RVRPs efficiently and to quantify the benefits generated through the use of HC strategies in real applications. Thus, they can be used to support decision-making processes regarding different degrees of implementation of HC. Several metaheuristic methods based on biased randomization techniques are proposed. Additionally, these methods are hybridized with simulation (ie simheuristics) to tackle the presence of uncertainty. The proposed approaches are tested using a large set of theoretical and real-life benchmarks.</description>
<date>2018-01-23</date>
<date>2018-01-23</date>
<date>2017-09-29</date>
<type>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</type>
<type>info:eu-repo/semantics/publishedVersion</type>
<identifier>http://hdl.handle.net/10803/460831</identifier>
<language>eng</language>
<rights>L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/</rights>
<rights>info:eu-repo/semantics/openAccess</rights>
<publisher>Universitat Oberta de Catalunya</publisher>
<source>TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</source>
</thesis>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<record schemaLocation="http://www.loc.gov/MARC21/slim http://www.loc.gov/standards/marcxml/schema/MARC21slim.xsd">
<leader>00925njm 22002777a 4500</leader>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="042">
<subfield code="a">dc</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="720">
<subfield code="a">Quintero Araújo, Carlos Leonardo</subfield>
<subfield code="e">author</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="260">
<subfield code="c">2017-09-29</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="520">
<subfield code="a">En una economia globalitzada, les companyies s’enfronten a nombrosos reptes associats a les complexes tasques de logística i distribució. Gràcies al desenvolupament de les tecnologies de la informació i la comunicació, els clients es troben en qualsevol part del món, però també els competidors. Per tant, les companyies necessiten ser més competitives, cosa que implica eficiència econòmica i sostenibilitat. Una estratègia que les firmes poden seguir per a ser més competitives és la cooperació horitzontal, que genera economies d’escala, increment en la utilització de recursos i reducció de costos. Molts d’aquests reptes en logística i transport, així com algunes estratègies de cooperació horitzontal, es poden abordar mitjançant diferents variants del conegut problema d’encaminament de vehicles (VRP). Malgrat que el VRP ha estat àmpliament estudiat, la majoria dels treballs publicats corresponen a versions massa simplificades de la realitat. Per a omplir aquest buit entre la teoria i les aplicacions de la vida real, fa poc que ha sorgit el concepte de problemes «enriquits» d’encaminament de vehicles (RVRP). Per tant, es necessiten nous mètodes de solució per a resoldre eficientment nous RVRP, així com per a quantificar els beneficis generats per la implementació d’estratègies de cooperació horitzontal en aplicacions reals, de manera que es puguin fer servir com a suport per a la presa de decisions. Per a abordar aquesta varietat de problemes es proposen diferents metaheurístiques basades en aleatorització esbiaixada. Aquests mètodes es combinen amb simulació (fet que es coneix com simheurístiques) per a resoldre situacions en les quals apareix la incertesa. Els mètodes proposats han estat avaluats utilitzant instàncies de prova tant teòriques com de la vida real.</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="520">
<subfield code="a">En una economía globalizada, las compañías se enfrentan a numerosos retos asociados a las complejas tareas de logística y distribución. Gracias al desarrollo de las tecnologías de la información y la comunicación, los clientes se encuentran en cualquier lugar del mundo, pero también los competidores. Por lo tanto, las compañías necesitan ser más competitivas, lo que implica eficiencia económica y sostenibilidad. Una estrategia que las firmas pueden seguir para ser más competitivas es la cooperación horizontal, generando así economías de escala, incremento en la utilización de recursos y reducción de costes. Muchos de estos retos en logística y transporte, así como algunas estrategias de cooperación horizontal, pueden abordarse mediante diferentes variantes del conocido problema de enrutamiento de vehículos (VRP). Pese a que el VRP ha sido ampliamente estudiado, la mayoría de los trabajos publicados corresponden a versiones simplificadas de la realidad. Para llenar este vacío entre la teoría y las aplicaciones de la vida real, recientemente ha surgido el concepto de problemas «enriquecidos» de enrutamiento de vehículos (RVRP). Por lo tanto, se necesitan nuevos métodos de solución para resolver de forma eficiente nuevos RVRP, así como para cuantificar los beneficios generados por la implementación de estrategias de cooperación horizontal en aplicaciones reales, de modo que puedan usarse como apoyo para la toma de decisiones. Para abordar tal variedad de problemas se proponen diferentes metaheurísticas basadas en aleatorización sesgada. Estos métodos se combinan con simulación (lo que se conoce como simheurísticas) para resolver situaciones en las que aparece la incertidumbre. Los métodos propuestos han sido evaluados utilizando instancias de prueba tanto teóricas como de la vida real.</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="520">
<subfield code="a">In a globalized economy, companies have to face different challenges related to the complexity of logistics and distribution strategies. Due to the development of information and communication technologies (ICT), customers and competitors may be located anywhere in the world. Thus, companies need to be more competitive, which entails efficiency from both an economic and a sustainability point of view. One strategy that companies can follow to become more competitive is to cooperate with other firms, a strategy known as horizontal cooperation (HC), allowing the use of economies of scale, increased resource utilization levels, and reduced costs. Many of these logistics and transport challenges, as well as certain HC strategies, may be addressed using variants of the vehicle routing problem (VRP). Even though VRP has been widely studied, the majority of research published corresponds to oversimplified versions of the reality. To fill the existing gap between the academic literature and real-life applications, the concept of rich VRPs (RVRPs) has emerged in the past few years in order to provide a closer representation of real-life situations. Accordingly, new approaches are required to solve new RVRPs efficiently and to quantify the benefits generated through the use of HC strategies in real applications. Thus, they can be used to support decision-making processes regarding different degrees of implementation of HC. Several metaheuristic methods based on biased randomization techniques are proposed. Additionally, these methods are hybridized with simulation (ie simheuristics) to tackle the presence of uncertainty. The proposed approaches are tested using a large set of theoretical and real-life benchmarks.</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="8" ind2=" " tag="024">
<subfield code="a">http://hdl.handle.net/10803/460831</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">problemes enriquits de encaminament de vehicles</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">problemas enriquecidos de enrutamiento de vehículos</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">rich vehicle routing problem</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">simheurístiques</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">simehurísticas</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">simheuristics</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">problema de localització-encaminament</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">problema de localización-enrutamiento</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">location-routing problem</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">cooperación horizontal</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">cooperació horitzontal</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">horizontal cooperation</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">análisis de fiabilitat</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">análisis de confiabilidad</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">reliability analysis</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="0" ind2="0" tag="245">
<subfield code="a">Applications of simheuristics and horizontal cooperation concepts in rich vehicle routing problems</subfield>
</datafield>
</record>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<record schemaLocation="http://www.loc.gov/MARC21/slim http://www.loc.gov/standards/marcxml/schema/MARC21slim.xsd">
<leader>nam a 5i 4500</leader>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">problemes enriquits de encaminament de vehicles</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">problemas enriquecidos de enrutamiento de vehículos</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">rich vehicle routing problem</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">simheurístiques</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">simehurísticas</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">simheuristics</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">problema de localització-encaminament</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">problema de localización-enrutamiento</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">location-routing problem</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">cooperación horizontal</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">cooperació horitzontal</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">horizontal cooperation</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">análisis de fiabilitat</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">análisis de confiabilidad</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">reliability analysis</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="1" ind2="0" tag="245">
<subfield code="a">Applications of simheuristics and horizontal cooperation concepts in rich vehicle routing problems</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2="1" tag="264">
<subfield code="a">[Barcelona] :</subfield>
<subfield code="b">Universitat Oberta de Catalunya,</subfield>
<subfield code="c">2018</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="4" ind2="0" tag="856">
<subfield code="z">Accés lliure</subfield>
<subfield code="u">http://hdl.handle.net/10803/460831</subfield>
</datafield>
<controlfield tag="007">cr |||||||||||</controlfield>
<controlfield tag="008">AAMMDDs2018 sp ||||fsm||||0|| 0 eng|c</controlfield>
<datafield ind1="1" ind2=" " tag="100">
<subfield code="a">Quintero Araújo, Carlos Leonardo,</subfield>
<subfield code="e">autor</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="300">
<subfield code="a">1 recurs en línia (182 pàgines)</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="502">
<subfield code="g">Tesi</subfield>
<subfield code="b">Doctorat</subfield>
<subfield code="c">Universitat Oberta de Catalunya. Escola de Doctorat</subfield>
<subfield code="d">2017</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="2" ind2=" " tag="710">
<subfield code="a">Universitat Oberta de Catalunya. Escola de Doctorat</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2="4" tag="655">
<subfield code="a">Tesis i dissertacions electròniques</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="1" ind2=" " tag="700">
<subfield code="a">Juan, Ángel A.,</subfield>
<subfield code="e">supervisor acadèmic</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="0" ind2=" " tag="730">
<subfield code="a">TDX</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="520">
<subfield code="a">En una economia globalitzada, les companyies s’enfronten a nombrosos reptes associats a les complexes tasques de logística i distribució. Gràcies al desenvolupament de les tecnologies de la informació i la comunicació, els clients es troben en qualsevol part del món, però també els competidors. Per tant, les companyies necessiten ser més competitives, cosa que implica eficiència econòmica i sostenibilitat. Una estratègia que les firmes poden seguir per a ser més competitives és la cooperació horitzontal, que genera economies d’escala, increment en la utilització de recursos i reducció de costos. Molts d’aquests reptes en logística i transport, així com algunes estratègies de cooperació horitzontal, es poden abordar mitjançant diferents variants del conegut problema d’encaminament de vehicles (VRP). Malgrat que el VRP ha estat àmpliament estudiat, la majoria dels treballs publicats corresponen a versions massa simplificades de la realitat. Per a omplir aquest buit entre la teoria i les aplicacions de la vida real, fa poc que ha sorgit el concepte de problemes «enriquits» d’encaminament de vehicles (RVRP). Per tant, es necessiten nous mètodes de solució per a resoldre eficientment nous RVRP, així com per a quantificar els beneficis generats per la implementació d’estratègies de cooperació horitzontal en aplicacions reals, de manera que es puguin fer servir com a suport per a la presa de decisions. Per a abordar aquesta varietat de problemes es proposen diferents metaheurístiques basades en aleatorització esbiaixada. Aquests mètodes es combinen amb simulació (fet que es coneix com simheurístiques) per a resoldre situacions en les quals apareix la incertesa. Els mètodes proposats han estat avaluats utilitzant instàncies de prova tant teòriques com de la vida real.</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="998">
<subfield code="a">o</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="040">
<subfield code="a">ES-BaCBU</subfield>
<subfield code="b">cat</subfield>
<subfield code="e">rda</subfield>
<subfield code="c">ES-BaCBU</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="336">
<subfield code="a">text</subfield>
<subfield code="b">txt</subfield>
<subfield code="2">rdacontent</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="337">
<subfield code="a">informàtic</subfield>
<subfield code="b">c</subfield>
<subfield code="2">rdamedia</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="338">
<subfield code="a">recurs en línia</subfield>
<subfield code="b">cr</subfield>
<subfield code="2">rdacarrier</subfield>
</datafield>
</record>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<mets ID=" DSpace_ITEM_10803-460831" OBJID=" hdl:10803/460831" PROFILE="DSpace METS SIP Profile 1.0" TYPE="DSpace ITEM" schemaLocation="http://www.loc.gov/METS/ http://www.loc.gov/standards/mets/mets.xsd">
<metsHdr CREATEDATE="2021-10-30T07:16:37Z">
<agent ROLE="CUSTODIAN" TYPE="ORGANIZATION">
<name>TDX</name>
</agent>
</metsHdr>
<dmdSec ID="DMD_10803_460831">
<mdWrap MDTYPE="MODS">
<xmlData schemaLocation="http://www.loc.gov/mods/v3 http://www.loc.gov/standards/mods/v3/mods-3-1.xsd">
<mods:mods schemaLocation="http://www.loc.gov/mods/v3 http://www.loc.gov/standards/mods/v3/mods-3-1.xsd">
<mods:name>
<mods:role>
<mods:roleTerm type="text">author</mods:roleTerm>
</mods:role>
<mods:namePart>Quintero Araújo, Carlos Leonardo</mods:namePart>
</mods:name>
<mods:name>
<mods:role>
<mods:roleTerm type="text">authoremail</mods:roleTerm>
</mods:role>
<mods:namePart>cquinteroa@uoc.edu</mods:namePart>
</mods:name>
<mods:name>
<mods:role>
<mods:roleTerm type="text">authoremailshow</mods:roleTerm>
</mods:role>
<mods:namePart>true</mods:namePart>
</mods:name>
<mods:name>
<mods:role>
<mods:roleTerm type="text">director</mods:roleTerm>
</mods:role>
<mods:namePart>Juan, Ángel A.</mods:namePart>
</mods:name>
<mods:name>
<mods:role>
<mods:roleTerm type="text">authorsendemail</mods:roleTerm>
</mods:role>
<mods:namePart>true</mods:namePart>
</mods:name>
<mods:extension>
<mods:dateAccessioned encoding="iso8601">2018-01-23T13:39:36Z</mods:dateAccessioned>
</mods:extension>
<mods:extension>
<mods:dateAvailable encoding="iso8601">2018-01-23T13:39:36Z</mods:dateAvailable>
</mods:extension>
<mods:originInfo>
<mods:dateIssued encoding="iso8601">2017-09-29</mods:dateIssued>
</mods:originInfo>
<mods:identifier type="uri">http://hdl.handle.net/10803/460831</mods:identifier>
<mods:abstract>En una economia globalitzada, les companyies s’enfronten a nombrosos reptes associats a les complexes tasques de logística i distribució. Gràcies al desenvolupament de les tecnologies de la informació i la comunicació, els clients es troben en qualsevol part del món, però també els competidors. Per tant, les companyies necessiten ser més competitives, cosa que implica eficiència econòmica i sostenibilitat. Una estratègia que les firmes poden seguir per a ser més competitives és la cooperació horitzontal, que genera economies d’escala, increment en la utilització de recursos i reducció de costos. Molts d’aquests reptes en logística i transport, així com algunes estratègies de cooperació horitzontal, es poden abordar mitjançant diferents variants del conegut problema d’encaminament de vehicles (VRP). Malgrat que el VRP ha estat àmpliament estudiat, la majoria dels treballs publicats corresponen a versions massa simplificades de la realitat. Per a omplir aquest buit entre la teoria i les aplicacions de la vida real, fa poc que ha sorgit el concepte de problemes «enriquits» d’encaminament de vehicles (RVRP). Per tant, es necessiten nous mètodes de solució per a resoldre eficientment nous RVRP, així com per a quantificar els beneficis generats per la implementació d’estratègies de cooperació horitzontal en aplicacions reals, de manera que es puguin fer servir com a suport per a la presa de decisions. Per a abordar aquesta varietat de problemes es proposen diferents metaheurístiques basades en aleatorització esbiaixada. Aquests mètodes es combinen amb simulació (fet que es coneix com simheurístiques) per a resoldre situacions en les quals apareix la incertesa. Els mètodes proposats han estat avaluats utilitzant instàncies de prova tant teòriques com de la vida real.</mods:abstract>
<mods:language>
<mods:languageTerm authority="rfc3066">eng</mods:languageTerm>
</mods:language>
<mods:subject>
<mods:topic>problemes enriquits de encaminament de vehicles</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>problemas enriquecidos de enrutamiento de vehículos</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>rich vehicle routing problem</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>simheurístiques</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>simehurísticas</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>simheuristics</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>problema de localització-encaminament</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>problema de localización-enrutamiento</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>location-routing problem</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>cooperación horizontal</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>cooperació horitzontal</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>horizontal cooperation</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>análisis de fiabilitat</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>análisis de confiabilidad</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>reliability analysis</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:titleInfo>
<mods:title>Applications of simheuristics and horizontal cooperation concepts in rich vehicle routing problems</mods:title>
</mods:titleInfo>
<mods:genre>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</mods:genre>
</mods:mods>
</xmlData>
</mdWrap>
</dmdSec>
<amdSec ID="FO_10803_460831_1">
<techMD ID="TECH_O_10803_460831_1">
<mdWrap MDTYPE="PREMIS">
<xmlData schemaLocation="http://www.loc.gov/standards/premis http://www.loc.gov/standards/premis/PREMIS-v1-0.xsd">
<premis:premis>
<premis:object>
<premis:objectIdentifier>
<premis:objectIdentifierType>URL</premis:objectIdentifierType>
<premis:objectIdentifierValue>http://www.tdx.cat/bitstream/10803/460831/1/thesis%2b%281%29.pdf</premis:objectIdentifierValue>
</premis:objectIdentifier>
<premis:objectCategory>File</premis:objectCategory>
<premis:objectCharacteristics>
<premis:fixity>
<premis:messageDigestAlgorithm>MD5</premis:messageDigestAlgorithm>
<premis:messageDigest>0bb048c31847caba78e34815aeb46a90</premis:messageDigest>
</premis:fixity>
<premis:size>6227628</premis:size>
<premis:format>
<premis:formatDesignation>
<premis:formatName>application/pdf</premis:formatName>
</premis:formatDesignation>
</premis:format>
</premis:objectCharacteristics>
<premis:originalName>thesis+(1).pdf</premis:originalName>
</premis:object>
</premis:premis>
</xmlData>
</mdWrap>
</techMD>
</amdSec>
<fileSec>
<fileGrp USE="ORIGINAL">
<file ADMID="FO_10803_460831_1" CHECKSUM="0bb048c31847caba78e34815aeb46a90" CHECKSUMTYPE="MD5" GROUPID="GROUP_BITSTREAM_10803_460831_1" ID="BITSTREAM_ORIGINAL_10803_460831_1" MIMETYPE="application/pdf" SEQ="1" SIZE="6227628">
</file>
</fileGrp>
</fileSec>
<structMap LABEL="DSpace Object" TYPE="LOGICAL">
<div ADMID="DMD_10803_460831" TYPE="DSpace Object Contents">
<div TYPE="DSpace BITSTREAM">
</div>
</div>
</structMap>
</mets>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<mods:mods schemaLocation="http://www.loc.gov/mods/v3 http://www.loc.gov/standards/mods/v3/mods-3-1.xsd">
<mods:name>
<mods:namePart>Quintero Araújo, Carlos Leonardo</mods:namePart>
</mods:name>
<mods:extension>
<mods:dateAvailable encoding="iso8601">2018-01-23T13:39:36Z</mods:dateAvailable>
</mods:extension>
<mods:extension>
<mods:dateAccessioned encoding="iso8601">2018-01-23T13:39:36Z</mods:dateAccessioned>
</mods:extension>
<mods:originInfo>
<mods:dateIssued encoding="iso8601">2017-09-29</mods:dateIssued>
</mods:originInfo>
<mods:identifier type="uri">http://hdl.handle.net/10803/460831</mods:identifier>
<mods:abstract>En una economia globalitzada, les companyies s’enfronten a nombrosos reptes associats a les complexes tasques de logística i distribució. Gràcies al desenvolupament de les tecnologies de la informació i la comunicació, els clients es troben en qualsevol part del món, però també els competidors. Per tant, les companyies necessiten ser més competitives, cosa que implica eficiència econòmica i sostenibilitat. Una estratègia que les firmes poden seguir per a ser més competitives és la cooperació horitzontal, que genera economies d’escala, increment en la utilització de recursos i reducció de costos. Molts d’aquests reptes en logística i transport, així com algunes estratègies de cooperació horitzontal, es poden abordar mitjançant diferents variants del conegut problema d’encaminament de vehicles (VRP). Malgrat que el VRP ha estat àmpliament estudiat, la majoria dels treballs publicats corresponen a versions massa simplificades de la realitat. Per a omplir aquest buit entre la teoria i les aplicacions de la vida real, fa poc que ha sorgit el concepte de problemes «enriquits» d’encaminament de vehicles (RVRP). Per tant, es necessiten nous mètodes de solució per a resoldre eficientment nous RVRP, així com per a quantificar els beneficis generats per la implementació d’estratègies de cooperació horitzontal en aplicacions reals, de manera que es puguin fer servir com a suport per a la presa de decisions. Per a abordar aquesta varietat de problemes es proposen diferents metaheurístiques basades en aleatorització esbiaixada. Aquests mètodes es combinen amb simulació (fet que es coneix com simheurístiques) per a resoldre situacions en les quals apareix la incertesa. Els mètodes proposats han estat avaluats utilitzant instàncies de prova tant teòriques com de la vida real.</mods:abstract>
<mods:abstract>En una economía globalizada, las compañías se enfrentan a numerosos retos asociados a las complejas tareas de logística y distribución. Gracias al desarrollo de las tecnologías de la información y la comunicación, los clientes se encuentran en cualquier lugar del mundo, pero también los competidores. Por lo tanto, las compañías necesitan ser más competitivas, lo que implica eficiencia económica y sostenibilidad. Una estrategia que las firmas pueden seguir para ser más competitivas es la cooperación horizontal, generando así economías de escala, incremento en la utilización de recursos y reducción de costes. Muchos de estos retos en logística y transporte, así como algunas estrategias de cooperación horizontal, pueden abordarse mediante diferentes variantes del conocido problema de enrutamiento de vehículos (VRP). Pese a que el VRP ha sido ampliamente estudiado, la mayoría de los trabajos publicados corresponden a versiones simplificadas de la realidad. Para llenar este vacío entre la teoría y las aplicaciones de la vida real, recientemente ha surgido el concepto de problemas «enriquecidos» de enrutamiento de vehículos (RVRP). Por lo tanto, se necesitan nuevos métodos de solución para resolver de forma eficiente nuevos RVRP, así como para cuantificar los beneficios generados por la implementación de estrategias de cooperación horizontal en aplicaciones reales, de modo que puedan usarse como apoyo para la toma de decisiones. Para abordar tal variedad de problemas se proponen diferentes metaheurísticas basadas en aleatorización sesgada. Estos métodos se combinan con simulación (lo que se conoce como simheurísticas) para resolver situaciones en las que aparece la incertidumbre. Los métodos propuestos han sido evaluados utilizando instancias de prueba tanto teóricas como de la vida real.</mods:abstract>
<mods:abstract>In a globalized economy, companies have to face different challenges related to the complexity of logistics and distribution strategies. Due to the development of information and communication technologies (ICT), customers and competitors may be located anywhere in the world. Thus, companies need to be more competitive, which entails efficiency from both an economic and a sustainability point of view. One strategy that companies can follow to become more competitive is to cooperate with other firms, a strategy known as horizontal cooperation (HC), allowing the use of economies of scale, increased resource utilization levels, and reduced costs. Many of these logistics and transport challenges, as well as certain HC strategies, may be addressed using variants of the vehicle routing problem (VRP). Even though VRP has been widely studied, the majority of research published corresponds to oversimplified versions of the reality. To fill the existing gap between the academic literature and real-life applications, the concept of rich VRPs (RVRPs) has emerged in the past few years in order to provide a closer representation of real-life situations. Accordingly, new approaches are required to solve new RVRPs efficiently and to quantify the benefits generated through the use of HC strategies in real applications. Thus, they can be used to support decision-making processes regarding different degrees of implementation of HC. Several metaheuristic methods based on biased randomization techniques are proposed. Additionally, these methods are hybridized with simulation (ie simheuristics) to tackle the presence of uncertainty. The proposed approaches are tested using a large set of theoretical and real-life benchmarks.</mods:abstract>
<mods:language>
<mods:languageTerm>eng</mods:languageTerm>
</mods:language>
<mods:accessCondition type="useAndReproduction">L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/</mods:accessCondition>
<mods:accessCondition type="useAndReproduction">info:eu-repo/semantics/openAccess</mods:accessCondition>
<mods:subject>
<mods:topic>problemes enriquits de encaminament de vehicles</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>problemas enriquecidos de enrutamiento de vehículos</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>rich vehicle routing problem</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>simheurístiques</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>simehurísticas</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>simheuristics</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>problema de localització-encaminament</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>problema de localización-enrutamiento</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>location-routing problem</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>cooperación horizontal</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>cooperació horitzontal</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>horizontal cooperation</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>análisis de fiabilitat</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>análisis de confiabilidad</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>reliability analysis</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:titleInfo>
<mods:title>Applications of simheuristics and horizontal cooperation concepts in rich vehicle routing problems</mods:title>
</mods:titleInfo>
<mods:genre>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</mods:genre>
<mods:genre>info:eu-repo/semantics/publishedVersion</mods:genre>
</mods:mods>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<atom:entry schemaLocation="http://www.w3.org/2005/Atom http://www.kbcafe.com/rss/atom.xsd.xml">
<atom:id>http://hdl.handle.net/10803/460831/ore.xml</atom:id>
<atom:published>2018-01-23T13:39:36Z</atom:published>
<atom:updated>2018-01-23T13:39:36Z</atom:updated>
<atom:source>
<atom:generator>TDX</atom:generator>
</atom:source>
<atom:title>Applications of simheuristics and horizontal cooperation concepts in rich vehicle routing problems</atom:title>
<atom:author>
<atom:name>Quintero Araújo, Carlos Leonardo</atom:name>
</atom:author>
<oreatom:triples>
<rdf:Description about="http://hdl.handle.net/10803/460831/ore.xml#atom">
<dcterms:modified>2018-01-23T13:39:36Z</dcterms:modified>
</rdf:Description>
<rdf:Description about="http://www.tdx.cat/bitstream/10803/460831/5/thesis%2b%281%29.pdf.xml">
<dcterms:description>MEDIA_DOCUMENT</dcterms:description>
</rdf:Description>
<rdf:Description about="http://www.tdx.cat/bitstream/10803/460831/2/license_url">
<dcterms:description>CC-LICENSE</dcterms:description>
</rdf:Description>
<rdf:Description about="http://www.tdx.cat/bitstream/10803/460831/3/license_text">
<dcterms:description>CC-LICENSE</dcterms:description>
</rdf:Description>
<rdf:Description about="http://www.tdx.cat/bitstream/10803/460831/4/license_rdf">
<dcterms:description>CC-LICENSE</dcterms:description>
</rdf:Description>
<rdf:Description about="http://www.tdx.cat/bitstream/10803/460831/1/thesis%2b%281%29.pdf">
<dcterms:description>ORIGINAL</dcterms:description>
</rdf:Description>
</oreatom:triples>
</atom:entry>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<qdc:qualifieddc schemaLocation="http://purl.org/dc/elements/1.1/ http://dublincore.org/schemas/xmls/qdc/2006/01/06/dc.xsd http://purl.org/dc/terms/ http://dublincore.org/schemas/xmls/qdc/2006/01/06/dcterms.xsd http://dspace.org/qualifieddc/ http://www.ukoln.ac.uk/metadata/dcmi/xmlschema/qualifieddc.xsd">
<dc:title>Applications of simheuristics and horizontal cooperation concepts in rich vehicle routing problems</dc:title>
<dc:creator>Quintero Araújo, Carlos Leonardo</dc:creator>
<dc:contributor>cquinteroa@uoc.edu</dc:contributor>
<dc:contributor>true</dc:contributor>
<dc:contributor>Juan, Ángel A.</dc:contributor>
<dc:contributor>true</dc:contributor>
<dc:subject>problemes enriquits de encaminament de vehicles</dc:subject>
<dc:subject>problemas enriquecidos de enrutamiento de vehículos</dc:subject>
<dc:subject>rich vehicle routing problem</dc:subject>
<dc:subject>simheurístiques</dc:subject>
<dc:subject>simehurísticas</dc:subject>
<dc:subject>simheuristics</dc:subject>
<dc:subject>problema de localització-encaminament</dc:subject>
<dc:subject>problema de localización-enrutamiento</dc:subject>
<dc:subject>location-routing problem</dc:subject>
<dc:subject>cooperación horizontal</dc:subject>
<dc:subject>cooperació horitzontal</dc:subject>
<dc:subject>horizontal cooperation</dc:subject>
<dc:subject>análisis de fiabilitat</dc:subject>
<dc:subject>análisis de confiabilidad</dc:subject>
<dc:subject>reliability analysis</dc:subject>
<dcterms:abstract>En una economia globalitzada, les companyies s’enfronten a nombrosos reptes associats a les complexes tasques de logística i distribució. Gràcies al desenvolupament de les tecnologies de la informació i la comunicació, els clients es troben en qualsevol part del món, però també els competidors. Per tant, les companyies necessiten ser més competitives, cosa que implica eficiència econòmica i sostenibilitat. Una estratègia que les firmes poden seguir per a ser més competitives és la cooperació horitzontal, que genera economies d’escala, increment en la utilització de recursos i reducció de costos. Molts d’aquests reptes en logística i transport, així com algunes estratègies de cooperació horitzontal, es poden abordar mitjançant diferents variants del conegut problema d’encaminament de vehicles (VRP). Malgrat que el VRP ha estat àmpliament estudiat, la majoria dels treballs publicats corresponen a versions massa simplificades de la realitat. Per a omplir aquest buit entre la teoria i les aplicacions de la vida real, fa poc que ha sorgit el concepte de problemes «enriquits» d’encaminament de vehicles (RVRP). Per tant, es necessiten nous mètodes de solució per a resoldre eficientment nous RVRP, així com per a quantificar els beneficis generats per la implementació d’estratègies de cooperació horitzontal en aplicacions reals, de manera que es puguin fer servir com a suport per a la presa de decisions. Per a abordar aquesta varietat de problemes es proposen diferents metaheurístiques basades en aleatorització esbiaixada. Aquests mètodes es combinen amb simulació (fet que es coneix com simheurístiques) per a resoldre situacions en les quals apareix la incertesa. Els mètodes proposats han estat avaluats utilitzant instàncies de prova tant teòriques com de la vida real.</dcterms:abstract>
<dcterms:abstract>En una economía globalizada, las compañías se enfrentan a numerosos retos asociados a las complejas tareas de logística y distribución. Gracias al desarrollo de las tecnologías de la información y la comunicación, los clientes se encuentran en cualquier lugar del mundo, pero también los competidores. Por lo tanto, las compañías necesitan ser más competitivas, lo que implica eficiencia económica y sostenibilidad. Una estrategia que las firmas pueden seguir para ser más competitivas es la cooperación horizontal, generando así economías de escala, incremento en la utilización de recursos y reducción de costes. Muchos de estos retos en logística y transporte, así como algunas estrategias de cooperación horizontal, pueden abordarse mediante diferentes variantes del conocido problema de enrutamiento de vehículos (VRP). Pese a que el VRP ha sido ampliamente estudiado, la mayoría de los trabajos publicados corresponden a versiones simplificadas de la realidad. Para llenar este vacío entre la teoría y las aplicaciones de la vida real, recientemente ha surgido el concepto de problemas «enriquecidos» de enrutamiento de vehículos (RVRP). Por lo tanto, se necesitan nuevos métodos de solución para resolver de forma eficiente nuevos RVRP, así como para cuantificar los beneficios generados por la implementación de estrategias de cooperación horizontal en aplicaciones reales, de modo que puedan usarse como apoyo para la toma de decisiones. Para abordar tal variedad de problemas se proponen diferentes metaheurísticas basadas en aleatorización sesgada. Estos métodos se combinan con simulación (lo que se conoce como simheurísticas) para resolver situaciones en las que aparece la incertidumbre. Los métodos propuestos han sido evaluados utilizando instancias de prueba tanto teóricas como de la vida real.</dcterms:abstract>
<dcterms:abstract>In a globalized economy, companies have to face different challenges related to the complexity of logistics and distribution strategies. Due to the development of information and communication technologies (ICT), customers and competitors may be located anywhere in the world. Thus, companies need to be more competitive, which entails efficiency from both an economic and a sustainability point of view. One strategy that companies can follow to become more competitive is to cooperate with other firms, a strategy known as horizontal cooperation (HC), allowing the use of economies of scale, increased resource utilization levels, and reduced costs. Many of these logistics and transport challenges, as well as certain HC strategies, may be addressed using variants of the vehicle routing problem (VRP). Even though VRP has been widely studied, the majority of research published corresponds to oversimplified versions of the reality. To fill the existing gap between the academic literature and real-life applications, the concept of rich VRPs (RVRPs) has emerged in the past few years in order to provide a closer representation of real-life situations. Accordingly, new approaches are required to solve new RVRPs efficiently and to quantify the benefits generated through the use of HC strategies in real applications. Thus, they can be used to support decision-making processes regarding different degrees of implementation of HC. Several metaheuristic methods based on biased randomization techniques are proposed. Additionally, these methods are hybridized with simulation (ie simheuristics) to tackle the presence of uncertainty. The proposed approaches are tested using a large set of theoretical and real-life benchmarks.</dcterms:abstract>
<dcterms:dateAccepted>2018-01-23T13:39:36Z</dcterms:dateAccepted>
<dcterms:available>2018-01-23T13:39:36Z</dcterms:available>
<dcterms:created>2018-01-23T13:39:36Z</dcterms:created>
<dcterms:issued>2017-09-29</dcterms:issued>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</dc:type>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/publishedVersion</dc:type>
<dc:identifier>http://hdl.handle.net/10803/460831</dc:identifier>
<dc:language>eng</dc:language>
<dc:rights>L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/</dc:rights>
<dc:rights>info:eu-repo/semantics/openAccess</dc:rights>
<dc:publisher>Universitat Oberta de Catalunya</dc:publisher>
<dc:source>TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</dc:source>
</qdc:qualifieddc>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<rdf:RDF schemaLocation="http://www.openarchives.org/OAI/2.0/rdf/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/rdf.xsd">
<ow:Publication about="oai:www.tdx.cat:10803/460831">
<dc:title>Applications of simheuristics and horizontal cooperation concepts in rich vehicle routing problems</dc:title>
<dc:creator>Quintero Araújo, Carlos Leonardo</dc:creator>
<dc:contributor>cquinteroa@uoc.edu</dc:contributor>
<dc:contributor>true</dc:contributor>
<dc:contributor>Juan, Ángel A.</dc:contributor>
<dc:contributor>true</dc:contributor>
<dc:subject>problemes enriquits de encaminament de vehicles</dc:subject>
<dc:subject>problemas enriquecidos de enrutamiento de vehículos</dc:subject>
<dc:subject>rich vehicle routing problem</dc:subject>
<dc:subject>simheurístiques</dc:subject>
<dc:subject>simehurísticas</dc:subject>
<dc:subject>simheuristics</dc:subject>
<dc:subject>problema de localització-encaminament</dc:subject>
<dc:subject>problema de localización-enrutamiento</dc:subject>
<dc:subject>location-routing problem</dc:subject>
<dc:subject>cooperación horizontal</dc:subject>
<dc:subject>cooperació horitzontal</dc:subject>
<dc:subject>horizontal cooperation</dc:subject>
<dc:subject>análisis de fiabilitat</dc:subject>
<dc:subject>análisis de confiabilidad</dc:subject>
<dc:subject>reliability analysis</dc:subject>
<dc:description>En una economia globalitzada, les companyies s’enfronten a nombrosos reptes associats a les complexes tasques de logística i distribució. Gràcies al desenvolupament de les tecnologies de la informació i la comunicació, els clients es troben en qualsevol part del món, però també els competidors. Per tant, les companyies necessiten ser més competitives, cosa que implica eficiència econòmica i sostenibilitat. Una estratègia que les firmes poden seguir per a ser més competitives és la cooperació horitzontal, que genera economies d’escala, increment en la utilització de recursos i reducció de costos. Molts d’aquests reptes en logística i transport, així com algunes estratègies de cooperació horitzontal, es poden abordar mitjançant diferents variants del conegut problema d’encaminament de vehicles (VRP). Malgrat que el VRP ha estat àmpliament estudiat, la majoria dels treballs publicats corresponen a versions massa simplificades de la realitat. Per a omplir aquest buit entre la teoria i les aplicacions de la vida real, fa poc que ha sorgit el concepte de problemes «enriquits» d’encaminament de vehicles (RVRP). Per tant, es necessiten nous mètodes de solució per a resoldre eficientment nous RVRP, així com per a quantificar els beneficis generats per la implementació d’estratègies de cooperació horitzontal en aplicacions reals, de manera que es puguin fer servir com a suport per a la presa de decisions. Per a abordar aquesta varietat de problemes es proposen diferents metaheurístiques basades en aleatorització esbiaixada. Aquests mètodes es combinen amb simulació (fet que es coneix com simheurístiques) per a resoldre situacions en les quals apareix la incertesa. Els mètodes proposats han estat avaluats utilitzant instàncies de prova tant teòriques com de la vida real.</dc:description>
<dc:description>En una economía globalizada, las compañías se enfrentan a numerosos retos asociados a las complejas tareas de logística y distribución. Gracias al desarrollo de las tecnologías de la información y la comunicación, los clientes se encuentran en cualquier lugar del mundo, pero también los competidores. Por lo tanto, las compañías necesitan ser más competitivas, lo que implica eficiencia económica y sostenibilidad. Una estrategia que las firmas pueden seguir para ser más competitivas es la cooperación horizontal, generando así economías de escala, incremento en la utilización de recursos y reducción de costes. Muchos de estos retos en logística y transporte, así como algunas estrategias de cooperación horizontal, pueden abordarse mediante diferentes variantes del conocido problema de enrutamiento de vehículos (VRP). Pese a que el VRP ha sido ampliamente estudiado, la mayoría de los trabajos publicados corresponden a versiones simplificadas de la realidad. Para llenar este vacío entre la teoría y las aplicaciones de la vida real, recientemente ha surgido el concepto de problemas «enriquecidos» de enrutamiento de vehículos (RVRP). Por lo tanto, se necesitan nuevos métodos de solución para resolver de forma eficiente nuevos RVRP, así como para cuantificar los beneficios generados por la implementación de estrategias de cooperación horizontal en aplicaciones reales, de modo que puedan usarse como apoyo para la toma de decisiones. Para abordar tal variedad de problemas se proponen diferentes metaheurísticas basadas en aleatorización sesgada. Estos métodos se combinan con simulación (lo que se conoce como simheurísticas) para resolver situaciones en las que aparece la incertidumbre. Los métodos propuestos han sido evaluados utilizando instancias de prueba tanto teóricas como de la vida real.</dc:description>
<dc:description>In a globalized economy, companies have to face different challenges related to the complexity of logistics and distribution strategies. Due to the development of information and communication technologies (ICT), customers and competitors may be located anywhere in the world. Thus, companies need to be more competitive, which entails efficiency from both an economic and a sustainability point of view. One strategy that companies can follow to become more competitive is to cooperate with other firms, a strategy known as horizontal cooperation (HC), allowing the use of economies of scale, increased resource utilization levels, and reduced costs. Many of these logistics and transport challenges, as well as certain HC strategies, may be addressed using variants of the vehicle routing problem (VRP). Even though VRP has been widely studied, the majority of research published corresponds to oversimplified versions of the reality. To fill the existing gap between the academic literature and real-life applications, the concept of rich VRPs (RVRPs) has emerged in the past few years in order to provide a closer representation of real-life situations. Accordingly, new approaches are required to solve new RVRPs efficiently and to quantify the benefits generated through the use of HC strategies in real applications. Thus, they can be used to support decision-making processes regarding different degrees of implementation of HC. Several metaheuristic methods based on biased randomization techniques are proposed. Additionally, these methods are hybridized with simulation (ie simheuristics) to tackle the presence of uncertainty. The proposed approaches are tested using a large set of theoretical and real-life benchmarks.</dc:description>
<dc:date>2018-01-23T13:39:36Z</dc:date>
<dc:date>2018-01-23T13:39:36Z</dc:date>
<dc:date>2017-09-29</dc:date>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</dc:type>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/publishedVersion</dc:type>
<dc:identifier>http://hdl.handle.net/10803/460831</dc:identifier>
<dc:language>eng</dc:language>
<dc:rights>L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/</dc:rights>
<dc:rights>info:eu-repo/semantics/openAccess</dc:rights>
<dc:publisher>Universitat Oberta de Catalunya</dc:publisher>
<dc:source>TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</dc:source>
</ow:Publication>
</rdf:RDF>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<uketd_dc:uketddc schemaLocation="http://naca.central.cranfield.ac.uk/ethos-oai/2.0/ http://naca.central.cranfield.ac.uk/ethos-oai/2.0/uketd_dc.xsd">
<dc:title>Applications of simheuristics and horizontal cooperation concepts in rich vehicle routing problems</dc:title>
<dc:creator>Quintero Araújo, Carlos Leonardo</dc:creator>
<dcterms:abstract>En una economia globalitzada, les companyies s’enfronten a nombrosos reptes associats a les complexes tasques de logística i distribució. Gràcies al desenvolupament de les tecnologies de la informació i la comunicació, els clients es troben en qualsevol part del món, però també els competidors. Per tant, les companyies necessiten ser més competitives, cosa que implica eficiència econòmica i sostenibilitat. Una estratègia que les firmes poden seguir per a ser més competitives és la cooperació horitzontal, que genera economies d’escala, increment en la utilització de recursos i reducció de costos. Molts d’aquests reptes en logística i transport, així com algunes estratègies de cooperació horitzontal, es poden abordar mitjançant diferents variants del conegut problema d’encaminament de vehicles (VRP). Malgrat que el VRP ha estat àmpliament estudiat, la majoria dels treballs publicats corresponen a versions massa simplificades de la realitat. Per a omplir aquest buit entre la teoria i les aplicacions de la vida real, fa poc que ha sorgit el concepte de problemes «enriquits» d’encaminament de vehicles (RVRP). Per tant, es necessiten nous mètodes de solució per a resoldre eficientment nous RVRP, així com per a quantificar els beneficis generats per la implementació d’estratègies de cooperació horitzontal en aplicacions reals, de manera que es puguin fer servir com a suport per a la presa de decisions. Per a abordar aquesta varietat de problemes es proposen diferents metaheurístiques basades en aleatorització esbiaixada. Aquests mètodes es combinen amb simulació (fet que es coneix com simheurístiques) per a resoldre situacions en les quals apareix la incertesa. Els mètodes proposats han estat avaluats utilitzant instàncies de prova tant teòriques com de la vida real.</dcterms:abstract>
<dcterms:abstract>En una economía globalizada, las compañías se enfrentan a numerosos retos asociados a las complejas tareas de logística y distribución. Gracias al desarrollo de las tecnologías de la información y la comunicación, los clientes se encuentran en cualquier lugar del mundo, pero también los competidores. Por lo tanto, las compañías necesitan ser más competitivas, lo que implica eficiencia económica y sostenibilidad. Una estrategia que las firmas pueden seguir para ser más competitivas es la cooperación horizontal, generando así economías de escala, incremento en la utilización de recursos y reducción de costes. Muchos de estos retos en logística y transporte, así como algunas estrategias de cooperación horizontal, pueden abordarse mediante diferentes variantes del conocido problema de enrutamiento de vehículos (VRP). Pese a que el VRP ha sido ampliamente estudiado, la mayoría de los trabajos publicados corresponden a versiones simplificadas de la realidad. Para llenar este vacío entre la teoría y las aplicaciones de la vida real, recientemente ha surgido el concepto de problemas «enriquecidos» de enrutamiento de vehículos (RVRP). Por lo tanto, se necesitan nuevos métodos de solución para resolver de forma eficiente nuevos RVRP, así como para cuantificar los beneficios generados por la implementación de estrategias de cooperación horizontal en aplicaciones reales, de modo que puedan usarse como apoyo para la toma de decisiones. Para abordar tal variedad de problemas se proponen diferentes metaheurísticas basadas en aleatorización sesgada. Estos métodos se combinan con simulación (lo que se conoce como simheurísticas) para resolver situaciones en las que aparece la incertidumbre. Los métodos propuestos han sido evaluados utilizando instancias de prueba tanto teóricas como de la vida real.</dcterms:abstract>
<dcterms:abstract>In a globalized economy, companies have to face different challenges related to the complexity of logistics and distribution strategies. Due to the development of information and communication technologies (ICT), customers and competitors may be located anywhere in the world. Thus, companies need to be more competitive, which entails efficiency from both an economic and a sustainability point of view. One strategy that companies can follow to become more competitive is to cooperate with other firms, a strategy known as horizontal cooperation (HC), allowing the use of economies of scale, increased resource utilization levels, and reduced costs. Many of these logistics and transport challenges, as well as certain HC strategies, may be addressed using variants of the vehicle routing problem (VRP). Even though VRP has been widely studied, the majority of research published corresponds to oversimplified versions of the reality. To fill the existing gap between the academic literature and real-life applications, the concept of rich VRPs (RVRPs) has emerged in the past few years in order to provide a closer representation of real-life situations. Accordingly, new approaches are required to solve new RVRPs efficiently and to quantify the benefits generated through the use of HC strategies in real applications. Thus, they can be used to support decision-making processes regarding different degrees of implementation of HC. Several metaheuristic methods based on biased randomization techniques are proposed. Additionally, these methods are hybridized with simulation (ie simheuristics) to tackle the presence of uncertainty. The proposed approaches are tested using a large set of theoretical and real-life benchmarks.</dcterms:abstract>
<uketdterms:institution>Universitat Oberta de Catalunya</uketdterms:institution>
<dcterms:issued>2017-09-29</dcterms:issued>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</dc:type>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/publishedVersion</dc:type>
<dc:language type="dcterms:ISO639-2">eng</dc:language>
<dcterms:isReferencedBy>http://hdl.handle.net/10803/460831</dcterms:isReferencedBy>
<dc:identifier type="dcterms:URI">http://www.tdx.cat/bitstream/10803/460831/1/thesis%2b%281%29.pdf</dc:identifier>
<uketdterms:checksum type="uketdterms:MD5">0bb048c31847caba78e34815aeb46a90</uketdterms:checksum>
<uketdterms:embargodate>cap</uketdterms:embargodate>
<dc:subject>problemes enriquits de encaminament de vehicles</dc:subject>
<dc:subject>problemas enriquecidos de enrutamiento de vehículos</dc:subject>
<dc:subject>rich vehicle routing problem</dc:subject>
<dc:subject>simheurístiques</dc:subject>
<dc:subject>simehurísticas</dc:subject>
<dc:subject>simheuristics</dc:subject>
<dc:subject>problema de localització-encaminament</dc:subject>
<dc:subject>problema de localización-enrutamiento</dc:subject>
<dc:subject>location-routing problem</dc:subject>
<dc:subject>cooperación horizontal</dc:subject>
<dc:subject>cooperació horitzontal</dc:subject>
<dc:subject>horizontal cooperation</dc:subject>
<dc:subject>análisis de fiabilitat</dc:subject>
<dc:subject>análisis de confiabilidad</dc:subject>
<dc:subject>reliability analysis</dc:subject>
<dc:subject>Ingeniería Informática</dc:subject>
</uketd_dc:uketddc>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<metadata schemaLocation="http://www.lyncode.com/xoai http://www.lyncode.com/xsd/xoai.xsd">
<element name="dc">
<element name="contributor">
<element name="none">
<field name="value">Universitat Oberta de Catalunya. Escola de Doctorat</field>
</element>
<element name="author">
<element name="none">
<field name="value">Quintero Araújo, Carlos Leonardo</field>
</element>
</element>
<element name="authoremail">
<element name="en_US">
<field name="value">cquinteroa@uoc.edu</field>
</element>
</element>
<element name="authoremailshow">
<element name="en_US">
<field name="value">true</field>
</element>
</element>
<element name="director">
<element name="none">
<field name="value">Juan, Ángel A.</field>
</element>
</element>
<element name="authorsendemail">
<element name="en_US">
<field name="value">true</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="date">
<element name="accessioned">
<element name="none">
<field name="value">2018-01-23T13:39:36Z</field>
</element>
</element>
<element name="available">
<element name="none">
<field name="value">2018-01-23T13:39:36Z</field>
</element>
</element>
<element name="issued">
<element name="none">
<field name="value">2017-09-29</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="identifier">
<element name="uri">
<element name="none">
<field name="value">http://hdl.handle.net/10803/460831</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="description">
<element name="abstract">
<element name="en_US">
<field name="value">En una economia globalitzada, les companyies s’enfronten a nombrosos reptes associats a les complexes tasques de logística i distribució. Gràcies al desenvolupament de les tecnologies de la informació i la comunicació, els clients es troben en qualsevol part del món, però també els competidors. Per tant, les companyies necessiten ser més competitives, cosa que implica eficiència econòmica i sostenibilitat. Una estratègia que les firmes poden seguir per a ser més competitives és la cooperació horitzontal, que genera economies d’escala, increment en la utilització de recursos i reducció de costos. Molts d’aquests reptes en logística i transport, així com algunes estratègies de cooperació horitzontal, es poden abordar mitjançant diferents variants del conegut problema d’encaminament de vehicles (VRP). Malgrat que el VRP ha estat àmpliament estudiat, la majoria dels treballs publicats corresponen a versions massa simplificades de la realitat. Per a omplir aquest buit entre la teoria i les aplicacions de la vida real, fa poc que ha sorgit el concepte de problemes «enriquits» d’encaminament de vehicles (RVRP). Per tant, es necessiten nous mètodes de solució per a resoldre eficientment nous RVRP, així com per a quantificar els beneficis generats per la implementació d’estratègies de cooperació horitzontal en aplicacions reals, de manera que es puguin fer servir com a suport per a la presa de decisions. Per a abordar aquesta varietat de problemes es proposen diferents metaheurístiques basades en aleatorització esbiaixada. Aquests mètodes es combinen amb simulació (fet que es coneix com simheurístiques) per a resoldre situacions en les quals apareix la incertesa. Els mètodes proposats han estat avaluats utilitzant instàncies de prova tant teòriques com de la vida real.</field>
<field name="value">En una economía globalizada, las compañías se enfrentan a numerosos retos asociados a las complejas tareas de logística y distribución. Gracias al desarrollo de las tecnologías de la información y la comunicación, los clientes se encuentran en cualquier lugar del mundo, pero también los competidores. Por lo tanto, las compañías necesitan ser más competitivas, lo que implica eficiencia económica y sostenibilidad. Una estrategia que las firmas pueden seguir para ser más competitivas es la cooperación horizontal, generando así economías de escala, incremento en la utilización de recursos y reducción de costes. Muchos de estos retos en logística y transporte, así como algunas estrategias de cooperación horizontal, pueden abordarse mediante diferentes variantes del conocido problema de enrutamiento de vehículos (VRP). Pese a que el VRP ha sido ampliamente estudiado, la mayoría de los trabajos publicados corresponden a versiones simplificadas de la realidad. Para llenar este vacío entre la teoría y las aplicaciones de la vida real, recientemente ha surgido el concepto de problemas «enriquecidos» de enrutamiento de vehículos (RVRP). Por lo tanto, se necesitan nuevos métodos de solución para resolver de forma eficiente nuevos RVRP, así como para cuantificar los beneficios generados por la implementación de estrategias de cooperación horizontal en aplicaciones reales, de modo que puedan usarse como apoyo para la toma de decisiones. Para abordar tal variedad de problemas se proponen diferentes metaheurísticas basadas en aleatorización sesgada. Estos métodos se combinan con simulación (lo que se conoce como simheurísticas) para resolver situaciones en las que aparece la incertidumbre. Los métodos propuestos han sido evaluados utilizando instancias de prueba tanto teóricas como de la vida real.</field>
<field name="value">In a globalized economy, companies have to face different challenges related to the complexity of logistics and distribution strategies. Due to the development of information and communication technologies (ICT), customers and competitors may be located anywhere in the world. Thus, companies need to be more competitive, which entails efficiency from both an economic and a sustainability point of view. One strategy that companies can follow to become more competitive is to cooperate with other firms, a strategy known as horizontal cooperation (HC), allowing the use of economies of scale, increased resource utilization levels, and reduced costs. Many of these logistics and transport challenges, as well as certain HC strategies, may be addressed using variants of the vehicle routing problem (VRP). Even though VRP has been widely studied, the majority of research published corresponds to oversimplified versions of the reality. To fill the existing gap between the academic literature and real-life applications, the concept of rich VRPs (RVRPs) has emerged in the past few years in order to provide a closer representation of real-life situations. Accordingly, new approaches are required to solve new RVRPs efficiently and to quantify the benefits generated through the use of HC strategies in real applications. Thus, they can be used to support decision-making processes regarding different degrees of implementation of HC. Several metaheuristic methods based on biased randomization techniques are proposed. Additionally, these methods are hybridized with simulation (ie simheuristics) to tackle the presence of uncertainty. The proposed approaches are tested using a large set of theoretical and real-life benchmarks.</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="format">
<element name="extent">
<element name="en_US">
<field name="value">182 p.</field>
</element>
</element>
<element name="mimetype">
<element name="none">
<field name="value">application/pdf</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="language">
<element name="iso">
<element name="en_US">
<field name="value">eng</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="publisher">
<element name="none">
<field name="value">Universitat Oberta de Catalunya</field>
</element>
</element>
<element name="rights">
<element name="license">
<element name="none">
<field name="value">L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/</field>
</element>
</element>
<element name="accessLevel">
<element name="none">
<field name="value">info:eu-repo/semantics/openAccess</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="source">
<element name="none">
<field name="value">TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</field>
</element>
</element>
<element name="subject">
<element name="en_US">
<field name="value">problemes enriquits de encaminament de vehicles</field>
<field name="value">problemas enriquecidos de enrutamiento de vehículos</field>
<field name="value">rich vehicle routing problem</field>
<field name="value">simheurístiques</field>
<field name="value">simehurísticas</field>
<field name="value">simheuristics</field>
<field name="value">problema de localització-encaminament</field>
<field name="value">problema de localización-enrutamiento</field>
<field name="value">location-routing problem</field>
<field name="value">cooperación horizontal</field>
<field name="value">cooperació horitzontal</field>
<field name="value">horizontal cooperation</field>
<field name="value">análisis de fiabilitat</field>
<field name="value">análisis de confiabilidad</field>
<field name="value">reliability analysis</field>
</element>
<element name="other">
<element name="en_US">
<field name="value">Ingeniería Informática</field>
</element>
</element>
<element name="udc">
<element name="en_US">
<field name="value">004</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="title">
<element name="en_US">
<field name="value">Applications of simheuristics and horizontal cooperation concepts in rich vehicle routing problems</field>
</element>
</element>
<element name="type">
<element name="none">
<field name="value">info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</field>
<field name="value">info:eu-repo/semantics/publishedVersion</field>
</element>
</element>
<element name="embargo">
<element name="terms">
<element name="en_US">
<field name="value">cap</field>
</element>
</element>
</element>
</element>
<element name="bundles">
<element name="bundle">
<field name="name">MEDIA_DOCUMENT</field>
<element name="bitstreams">
<element name="bitstream">
<field name="name">thesis+(1).pdf.xml</field>
<field name="originalName">thesis+(1).pdf.xml</field>
<field name="description">Document Consulta</field>
<field name="format">text/xml</field>
<field name="size">105</field>
<field name="url">http://www.tdx.cat/bitstream/10803/460831/5/thesis%2b%281%29.pdf.xml</field>
<field name="checksum">e0b60b59fd1b10f23b1d877d71864824</field>
<field name="checksumAlgorithm">MD5</field>
<field name="sid">5</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="bundle">
<field name="name">CC-LICENSE</field>
<element name="bitstreams">
<element name="bitstream">
<field name="name">license_url</field>
<field name="originalName">license_url</field>
<field name="format">text/plain; charset=utf-8</field>
<field name="size">49</field>
<field name="url">http://www.tdx.cat/bitstream/10803/460831/2/license_url</field>
<field name="checksum">4afdbb8c545fd630ea7db775da747b2f</field>
<field name="checksumAlgorithm">MD5</field>
<field name="sid">2</field>
</element>
<element name="bitstream">
<field name="name">license_text</field>
<field name="originalName">license_text</field>
<field name="format">text/html; charset=utf-8</field>
<field name="size">0</field>
<field name="url">http://www.tdx.cat/bitstream/10803/460831/3/license_text</field>
<field name="checksum">d41d8cd98f00b204e9800998ecf8427e</field>
<field name="checksumAlgorithm">MD5</field>
<field name="sid">3</field>
</element>
<element name="bitstream">
<field name="name">license_rdf</field>
<field name="originalName">license_rdf</field>
<field name="format">application/rdf+xml; charset=utf-8</field>
<field name="size">0</field>
<field name="url">http://www.tdx.cat/bitstream/10803/460831/4/license_rdf</field>
<field name="checksum">d41d8cd98f00b204e9800998ecf8427e</field>
<field name="checksumAlgorithm">MD5</field>
<field name="sid">4</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="bundle">
<field name="name">ORIGINAL</field>
<element name="bitstreams">
<element name="bitstream">
<field name="name">thesis+(1).pdf</field>
<field name="originalName">thesis+(1).pdf</field>
<field name="format">application/pdf</field>
<field name="size">6227628</field>
<field name="url">http://www.tdx.cat/bitstream/10803/460831/1/thesis%2b%281%29.pdf</field>
<field name="checksum">0bb048c31847caba78e34815aeb46a90</field>
<field name="checksumAlgorithm">MD5</field>
<field name="sid">1</field>
</element>
</element>
</element>
</element>
<element name="others">
<field name="handle">10803/460831</field>
<field name="identifier">oai:www.tdx.cat:10803/460831</field>
<field name="lastModifyDate">2018-01-23 15:14:11.203</field>
</element>
<element name="repository">
<field name="name">TDX</field>
<field name="mail">aco@csuc.cat</field>
</element>
</metadata>