Logotipo de HISPANA
Logotipo del Ministerio de Cultura
  • WHAT IS HISPANA?
  • Search
  • DIRECTORY OF COLLECTIONS
  • Contact
  • en
    • Español
    • Euskara
    • English
    • Galego
    • Català
    • Valencià
Está en:  › Record data
Linked Open Data
Experiències poètiques de qualitat a la infància
Identificadores del recurso
http://hdl.handle.net/10854/2571
Origin
(RECERCAT (Dipòsit de la Recerca de Catalunya))

File

Title:
Experiències poètiques de qualitat a la infància
Tema:
Poesia
Ritme
Educació infantil
Description:
La poesia és un gènere literari, massa sovint, oblidat a les escoles. No obstant, està demostrat que es pot treballar amb persones de totes les edats, des d’infants ben petits, fins a persones adultes, sempre i quan, les metodologies i les tècniques utilitzades siguin adequades als receptors. Aquest gènere no implica només comprensió del vocabulari i del missatge final, sinó també comporta gaudir del joc de les paraules, dels sons, de la melodia, del ritme... Es pot dir, doncs, que poesia i música, són dues arts que estan estretament relacionades. Quins elements provoquen que una experiència de poesia tingui qualitat? En primer lloc, el “què”, quin tipus de poesia oferim als infants. Així doncs, els podem proporcionar poesia escrita per a infants, però també poesia , en un inici, pensada per a adults. I és que el poema que és bo per a nens/es també ho és per a gent més gran, i a l’inrevés. A més a més, la poesia ha de ser rítmica, melòdica i que busqui constantment el joc sonor de les paraules. En segon lloc, el “qui”, és a dir, quines condicions ha de tenir la persona que escriu i recita poesia, per fer-ho amb la màxima qualitat possible. L’escriptor ha de ser una persona culta, amb un profund lligam artístic. No tothom serveix per a ser un bon escriptor, ja que comporta una gran tasca . Pel que fa a l’art de recitar, és una habilitat que tothom pot adquirir, amb pràctica, voluntat i constància. En tercer i últim lloc, el “com”, la metodologia adequada per presentar la poesia als infants. Aquest gènere literari s’ha de presentar de forma vivencial. El primer que han de fer els infants és estar en contacte amb la llengua i viure la poesia. Només així aprendran a estimar aquest gènere i a creure en ell i en les seves possibilitats.
Poetry is a literary genre all too often forgotten in schools. However, it is shown that it can work with people of all ages, from very young children, to adults, unless, methodologies and techniques used are appropriate. This involves not only understanding of gender vocabulary and final message, but also entails enjoy the game of words, sounds, melody, rhythm ... We can say, then, that poetry and music are two arts are closely related. What elements cause that an experience of poetry has got quality? First, the "what, wich poetry we offer children. Thus, we provide written poetry for children, but also poetry, initially, intended for adults. And the poem is good for children, so is it for older people, and vice versa. Moreover, poetry should be rhythmic, melodic sound that seeks to constantly play of words. Secondly, the "who" that is, what conditions should be the person who writes and recites poetry to do the highest quality. The writer should be an educated person with a deep artistic bond. Not everyone used to be a good writer, because this involved a great job. As for the art of saying, is a skill that anyone can acquire with practice, determination and perseverance. Third and finally, the "how", appropriate methodology to introduce poetry to children. This genre has been presented so vividly. The first thing you should do for children is to be in contact with poetry and language. Only then will learn to love this genre and to believe in it and his possibilities.
Idioma:
Catalan; Valencian
Autor/Productor:
Raya i Tió, Sandra
Otros colaboradores/productores:
Universitat de Vic. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
Rights:
Aquest document està subjecte a una llicència Creative Commons:
Date:
2013-05-17
Tipo de recurso:
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
Format:
73 p.

oai_dc

Download XML

    <?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>

  1. <oai_dc:dc schemaLocation="http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd">

    1. <dc:title>Experiències poètiques de qualitat a la infància</dc:title>

    2. <dc:creator>Raya i Tió, Sandra</dc:creator>

    3. <dc:subject>Poesia</dc:subject>

    4. <dc:subject>Ritme</dc:subject>

    5. <dc:subject>Educació infantil</dc:subject>

    6. <dc:description>La poesia és un gènere literari, massa sovint, oblidat a les escoles. No obstant, està demostrat que es pot treballar amb persones de totes les edats, des d’infants ben petits, fins a persones adultes, sempre i quan, les metodologies i les tècniques utilitzades siguin adequades als receptors. Aquest gènere no implica només comprensió del vocabulari i del missatge final, sinó també comporta gaudir del joc de les paraules, dels sons, de la melodia, del ritme... Es pot dir, doncs, que poesia i música, són dues arts que estan estretament relacionades. Quins elements provoquen que una experiència de poesia tingui qualitat? En primer lloc, el “què”, quin tipus de poesia oferim als infants. Així doncs, els podem proporcionar poesia escrita per a infants, però també poesia , en un inici, pensada per a adults. I és que el poema que és bo per a nens/es també ho és per a gent més gran, i a l’inrevés. A més a més, la poesia ha de ser rítmica, melòdica i que busqui constantment el joc sonor de les paraules. En segon lloc, el “qui”, és a dir, quines condicions ha de tenir la persona que escriu i recita poesia, per fer-ho amb la màxima qualitat possible. L’escriptor ha de ser una persona culta, amb un profund lligam artístic. No tothom serveix per a ser un bon escriptor, ja que comporta una gran tasca . Pel que fa a l’art de recitar, és una habilitat que tothom pot adquirir, amb pràctica, voluntat i constància. En tercer i últim lloc, el “com”, la metodologia adequada per presentar la poesia als infants. Aquest gènere literari s’ha de presentar de forma vivencial. El primer que han de fer els infants és estar en contacte amb la llengua i viure la poesia. Només així aprendran a estimar aquest gènere i a creure en ell i en les seves possibilitats.</dc:description>

    7. <dc:description>Poetry is a literary genre all too often forgotten in schools. However, it is shown that it can work with people of all ages, from very young children, to adults, unless, methodologies and techniques used are appropriate. This involves not only understanding of gender vocabulary and final message, but also entails enjoy the game of words, sounds, melody, rhythm ... We can say, then, that poetry and music are two arts are closely related. What elements cause that an experience of poetry has got quality? First, the "what, wich poetry we offer children. Thus, we provide written poetry for children, but also poetry, initially, intended for adults. And the poem is good for children, so is it for older people, and vice versa. Moreover, poetry should be rhythmic, melodic sound that seeks to constantly play of words. Secondly, the "who" that is, what conditions should be the person who writes and recites poetry to do the highest quality. The writer should be an educated person with a deep artistic bond. Not everyone used to be a good writer, because this involved a great job. As for the art of saying, is a skill that anyone can acquire with practice, determination and perseverance. Third and finally, the "how", appropriate methodology to introduce poetry to children. This genre has been presented so vividly. The first thing you should do for children is to be in contact with poetry and language. Only then will learn to love this genre and to believe in it and his possibilities.</dc:description>

    8. <dc:contributor>Universitat de Vic. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes</dc:contributor>

    9. <dc:date>2013-05-17</dc:date>

    10. <dc:type>info:eu-repo/semantics/bachelorThesis</dc:type>

    11. <dc:format>73 p.</dc:format>

    12. <dc:identifier>http://hdl.handle.net/10854/2571</dc:identifier>

    13. <dc:language>cat</dc:language>

    14. <dc:rights>Aquest document està subjecte a una llicència Creative Commons:</dc:rights>

    </oai_dc:dc>

didl

Download XML

    <?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>

  1. <didl:DIDL schemaLocation="urn:mpeg:mpeg21:2002:02-DIDL-NS http://standards.iso.org/ittf/PubliclyAvailableStandards/MPEG-21_schema_files/did/didl.xsd ">

    1. <didl:DIDLInfo>

      1. <dcterms:created schemaLocation="http://purl.org/dc/terms/ ">2016-02-20T01:08:18Z</dcterms:created>

      </didl:DIDLInfo>

    2. <didl:Item id="uuid-2e96fa0d-dabc-4689-a205-aac1cba3722a">

      1. <didl:Descriptor>

        1. <didl:Statement mimeType="application/xml; charset=utf-8">

          1. <dii:Identifier schemaLocation="urn:mpeg:mpeg21:2002:01-DII-NS http://standards.iso.org/ittf/PubliclyAvailableStandards/MPEG-21_schema_files/dii/dii.xsd">urn:hdl:10854/2571</dii:Identifier>

          </didl:Statement>

        </didl:Descriptor>

      2. <didl:Descriptor>

        1. <didl:Statement mimeType="application/xml; charset=utf-8">

          1. <oai_dc:dc schemaLocation="http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd">

            1. <dc:title>Experiències poètiques de qualitat a la infància</dc:title>

            2. <dc:creator>Raya i Tió, Sandra</dc:creator>

            3. <dc:subject>Poesia</dc:subject>

            4. <dc:subject>Ritme</dc:subject>

            5. <dc:subject>Educació infantil</dc:subject>

            6. <dc:description>La poesia és un gènere literari, massa sovint, oblidat a les escoles. No obstant, està demostrat que es pot treballar amb persones de totes les edats, des d’infants ben petits, fins a persones adultes, sempre i quan, les metodologies i les tècniques utilitzades siguin adequades als receptors. Aquest gènere no implica només comprensió del vocabulari i del missatge final, sinó també comporta gaudir del joc de les paraules, dels sons, de la melodia, del ritme... Es pot dir, doncs, que poesia i música, són dues arts que estan estretament relacionades. Quins elements provoquen que una experiència de poesia tingui qualitat? En primer lloc, el “què”, quin tipus de poesia oferim als infants. Així doncs, els podem proporcionar poesia escrita per a infants, però també poesia , en un inici, pensada per a adults. I és que el poema que és bo per a nens/es també ho és per a gent més gran, i a l’inrevés. A més a més, la poesia ha de ser rítmica, melòdica i que busqui constantment el joc sonor de les paraules. En segon lloc, el “qui”, és a dir, quines condicions ha de tenir la persona que escriu i recita poesia, per fer-ho amb la màxima qualitat possible. L’escriptor ha de ser una persona culta, amb un profund lligam artístic. No tothom serveix per a ser un bon escriptor, ja que comporta una gran tasca . Pel que fa a l’art de recitar, és una habilitat que tothom pot adquirir, amb pràctica, voluntat i constància. En tercer i últim lloc, el “com”, la metodologia adequada per presentar la poesia als infants. Aquest gènere literari s’ha de presentar de forma vivencial. El primer que han de fer els infants és estar en contacte amb la llengua i viure la poesia. Només així aprendran a estimar aquest gènere i a creure en ell i en les seves possibilitats.</dc:description>

            7. <dc:description>Poetry is a literary genre all too often forgotten in schools. However, it is shown that it can work with people of all ages, from very young children, to adults, unless, methodologies and techniques used are appropriate. This involves not only understanding of gender vocabulary and final message, but also entails enjoy the game of words, sounds, melody, rhythm ... We can say, then, that poetry and music are two arts are closely related. What elements cause that an experience of poetry has got quality? First, the "what, wich poetry we offer children. Thus, we provide written poetry for children, but also poetry, initially, intended for adults. And the poem is good for children, so is it for older people, and vice versa. Moreover, poetry should be rhythmic, melodic sound that seeks to constantly play of words. Secondly, the "who" that is, what conditions should be the person who writes and recites poetry to do the highest quality. The writer should be an educated person with a deep artistic bond. Not everyone used to be a good writer, because this involved a great job. As for the art of saying, is a skill that anyone can acquire with practice, determination and perseverance. Third and finally, the "how", appropriate methodology to introduce poetry to children. This genre has been presented so vividly. The first thing you should do for children is to be in contact with poetry and language. Only then will learn to love this genre and to believe in it and his possibilities.</dc:description>

            8. <dc:contributor>Universitat de Vic. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes</dc:contributor>

            9. <dc:date>2013-05-17</dc:date>

            10. <dc:type>info:eu-repo/semantics/bachelorThesis</dc:type>

            11. <dc:format>73 p.</dc:format>

            12. <dc:identifier>http://hdl.handle.net/10854/2571</dc:identifier>

            13. <dc:language>cat</dc:language>

            14. <dc:rights>Aquest document està subjecte a una llicència Creative Commons:</dc:rights>

            </oai_dc:dc>

          </didl:Statement>

        </didl:Descriptor>

      3. <didl:Component id="uuid-5037664e-bb5b-4493-a404-f4169bb6e9ef">

        1. <didl:Resource mimeType="application/pdf" ref="http://www.recercat.cat//bitstream/10854/2571/3/trealu_a2013_raya_sandra_experiencies_poetiques.pdf" />

        </didl:Component>

      </didl:Item>

    </didl:DIDL>

marc

Download XML

    <?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>

  1. <record schemaLocation="http://www.loc.gov/MARC21/slim http://www.loc.gov/standards/marcxml/schema/MARC21slim.xsd">

    1. <leader>am 3u</leader>

    2. <datafield ind1=" " ind2=" " tag="042">

      1. <subfield code="a">dc</subfield>

      </datafield>

    3. <datafield ind1=" " ind2=" " tag="520">

      1. <subfield code="a">La poesia és un gènere literari, massa sovint, oblidat a les escoles. No obstant, està demostrat que es pot treballar amb persones de totes les edats, des d’infants ben petits, fins a persones adultes, sempre i quan, les metodologies i les tècniques utilitzades siguin adequades als receptors. Aquest gènere no implica només comprensió del vocabulari i del missatge final, sinó també comporta gaudir del joc de les paraules, dels sons, de la melodia, del ritme... Es pot dir, doncs, que poesia i música, són dues arts que estan estretament relacionades. Quins elements provoquen que una experiència de poesia tingui qualitat? En primer lloc, el “què”, quin tipus de poesia oferim als infants. Així doncs, els podem proporcionar poesia escrita per a infants, però també poesia , en un inici, pensada per a adults. I és que el poema que és bo per a nens/es també ho és per a gent més gran, i a l’inrevés. A més a més, la poesia ha de ser rítmica, melòdica i que busqui constantment el joc sonor de les paraules. En segon lloc, el “qui”, és a dir, quines condicions ha de tenir la persona que escriu i recita poesia, per fer-ho amb la màxima qualitat possible. L’escriptor ha de ser una persona culta, amb un profund lligam artístic. No tothom serveix per a ser un bon escriptor, ja que comporta una gran tasca . Pel que fa a l’art de recitar, és una habilitat que tothom pot adquirir, amb pràctica, voluntat i constància. En tercer i últim lloc, el “com”, la metodologia adequada per presentar la poesia als infants. Aquest gènere literari s’ha de presentar de forma vivencial. El primer que han de fer els infants és estar en contacte amb la llengua i viure la poesia. Només així aprendran a estimar aquest gènere i a creure en ell i en les seves possibilitats.</subfield>

      </datafield>

    4. <datafield ind1=" " ind2=" " tag="520">

      1. <subfield code="a">Poetry is a literary genre all too often forgotten in schools. However, it is shown that it can work with people of all ages, from very young children, to adults, unless, methodologies and techniques used are appropriate. This involves not only understanding of gender vocabulary and final message, but also entails enjoy the game of words, sounds, melody, rhythm ... We can say, then, that poetry and music are two arts are closely related. What elements cause that an experience of poetry has got quality? First, the "what, wich poetry we offer children. Thus, we provide written poetry for children, but also poetry, initially, intended for adults. And the poem is good for children, so is it for older people, and vice versa. Moreover, poetry should be rhythmic, melodic sound that seeks to constantly play of words. Secondly, the "who" that is, what conditions should be the person who writes and recites poetry to do the highest quality. The writer should be an educated person with a deep artistic bond. Not everyone used to be a good writer, because this involved a great job. As for the art of saying, is a skill that anyone can acquire with practice, determination and perseverance. Third and finally, the "how", appropriate methodology to introduce poetry to children. This genre has been presented so vividly. The first thing you should do for children is to be in contact with poetry and language. Only then will learn to love this genre and to believe in it and his possibilities.</subfield>

      </datafield>

    5. <datafield ind1="8" ind2=" " tag="024">

      1. <subfield code="a">http://hdl.handle.net/10854/2571</subfield>

      </datafield>

    6. <datafield ind1=" " ind2=" " tag="546">

      1. <subfield code="a">cat</subfield>

      </datafield>

    7. <datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">

      1. <subfield code="a">Poesia</subfield>

      </datafield>

    8. <datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">

      1. <subfield code="a">Ritme</subfield>

      </datafield>

    9. <datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">

      1. <subfield code="a">Educació infantil</subfield>

      </datafield>

    10. <datafield ind1="0" ind2="0" tag="245">

      1. <subfield code="a">Experiències poètiques de qualitat a la infància</subfield>

      </datafield>

    </record>

mets

Download XML

    <?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>

  1. <mets LABEL="DSpace Item" OBJID="hdl:10854/2571" schemaLocation="http://www.loc.gov/METS/ http://www.loc.gov/standards/mets/mets.xsd http://www.loc.gov/mods/v3 http://www.loc.gov/standards/mods/v3/mods-3-0.xsd">

    1. <metsHdr CREATEDATE="2016-02-20T02:08:18">

      1. <agent ROLE="CUSTODIAN" TYPE="ORGANIZATION">

        1. <name>RECERCAT (Diposit de la Recerca de Catalunya)</name>

        </agent>

      </metsHdr>

    2. <dmdSec ID="DMD_hdl_10854/2571">

      1. <mdWrap MDTYPE="MODS">

        1. <xmlData>

          1. <mods:name>

            1. <mods:namePart>Universitat de Vic. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes</mods:namePart>

            </mods:name>

          2. <mods:name>

            1. <mods:role>

              1. <mods:roleTerm type="text">author</mods:roleTerm>

              </mods:role>

            2. <mods:namePart>Raya i Tió, Sandra</mods:namePart>

            </mods:name>

          3. <mods:originInfo>

            1. <mods:dateIssued encoding="iso8601">2013-05-17</mods:dateIssued>

            </mods:originInfo>

          4. <mods:identifier type="uri">http://hdl.handle.net/10854/2571</mods:identifier>

          5. <mods:note>Curs 2012-2013</mods:note>

          6. <mods:abstract>La poesia és un gènere literari, massa sovint, oblidat a les escoles. No obstant, està demostrat que es pot treballar amb persones de totes les edats, des d’infants ben petits, fins a persones adultes, sempre i quan, les metodologies i les tècniques utilitzades siguin adequades als receptors. Aquest gènere no implica només comprensió del vocabulari i del missatge final, sinó també comporta gaudir del joc de les paraules, dels sons, de la melodia, del ritme... Es pot dir, doncs, que poesia i música, són dues arts que estan estretament relacionades. Quins elements provoquen que una experiència de poesia tingui qualitat? En primer lloc, el “què”, quin tipus de poesia oferim als infants. Així doncs, els podem proporcionar poesia escrita per a infants, però també poesia , en un inici, pensada per a adults. I és que el poema que és bo per a nens/es també ho és per a gent més gran, i a l’inrevés. A més a més, la poesia ha de ser rítmica, melòdica i que busqui constantment el joc sonor de les paraules. En segon lloc, el “qui”, és a dir, quines condicions ha de tenir la persona que escriu i recita poesia, per fer-ho amb la màxima qualitat possible. L’escriptor ha de ser una persona culta, amb un profund lligam artístic. No tothom serveix per a ser un bon escriptor, ja que comporta una gran tasca . Pel que fa a l’art de recitar, és una habilitat que tothom pot adquirir, amb pràctica, voluntat i constància. En tercer i últim lloc, el “com”, la metodologia adequada per presentar la poesia als infants. Aquest gènere literari s’ha de presentar de forma vivencial. El primer que han de fer els infants és estar en contacte amb la llengua i viure la poesia. Només així aprendran a estimar aquest gènere i a creure en ell i en les seves possibilitats.</mods:abstract>

          7. <mods:abstract>Poetry is a literary genre all too often forgotten in schools. However, it is shown that it can work with people of all ages, from very young children, to adults, unless, methodologies and techniques used are appropriate. This involves not only understanding of gender vocabulary and final message, but also entails enjoy the game of words, sounds, melody, rhythm ... We can say, then, that poetry and music are two arts are closely related. What elements cause that an experience of poetry has got quality? First, the "what, wich poetry we offer children. Thus, we provide written poetry for children, but also poetry, initially, intended for adults. And the poem is good for children, so is it for older people, and vice versa. Moreover, poetry should be rhythmic, melodic sound that seeks to constantly play of words. Secondly, the "who" that is, what conditions should be the person who writes and recites poetry to do the highest quality. The writer should be an educated person with a deep artistic bond. Not everyone used to be a good writer, because this involved a great job. As for the art of saying, is a skill that anyone can acquire with practice, determination and perseverance. Third and finally, the "how", appropriate methodology to introduce poetry to children. This genre has been presented so vividly. The first thing you should do for children is to be in contact with poetry and language. Only then will learn to love this genre and to believe in it and his possibilities.</mods:abstract>

          8. <mods:physicalDescription>

            1. <mods:extent>73 p.</mods:extent>

            </mods:physicalDescription>

          9. <mods:language>

            1. <mods:languageTerm authority="rfc3066">cat</mods:languageTerm>

            </mods:language>

          10. <mods:accessCondition type="useAndReproduction">Aquest document està subjecte a una llicència Creative Commons:</mods:accessCondition>

          11. <mods:accessCondition simpleLink="http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/">http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/</mods:accessCondition>

          12. <mods:subject>

            1. <mods:topic>Poesia</mods:topic>

            </mods:subject>

          13. <mods:subject>

            1. <mods:topic>Ritme</mods:topic>

            </mods:subject>

          14. <mods:subject>

            1. <mods:topic>Educació infantil</mods:topic>

            </mods:subject>

          15. <mods:titleInfo>Experiències poètiques de qualitat a la infància</mods:titleInfo>

          16. <mods:genre>info:eu-repo/semantics/bachelorThesis</mods:genre>

          </xmlData>

        </mdWrap>

      </dmdSec>

    3. <amdSec ID="TMD_hdl_10854/2571" />
    4. <fileSec>

      1. <fileGrp USE="ORE">

        1. <file CHECKSUM="200bafbdd57504d81968a467f4c7ad47" CHECKSUMTYPE="MD5" GROUPID="GROUP_10854_2571_4" ID="10854_2571_4" MIMETYPE="text/xml" OWNERID="http://www.recercat.cat//bitstream/10854/2571/4/ORE.xml" SIZE="3598">

          1. <FLocat LOCTYPE="URL" href="http://www.recercat.cat//bitstream/10854/2571/4/ORE.xml" type="simple" />

          </file>

        </fileGrp>

      2. <fileGrp USE="ORIGINAL">

        1. <file CHECKSUM="455b0403a0c13b3c7633f8f5d7008289" CHECKSUMTYPE="MD5" GROUPID="GROUP_10854_2571_3" ID="10854_2571_3" MIMETYPE="application/pdf" OWNERID="http://www.recercat.cat//bitstream/10854/2571/3/trealu_a2013_raya_sandra_experiencies_poetiques.pdf" SIZE="1159074">

          1. <FLocat LOCTYPE="URL" href="http://www.recercat.cat//bitstream/10854/2571/3/trealu_a2013_raya_sandra_experiencies_poetiques.pdf" type="simple" />

          </file>

        </fileGrp>

      3. <fileGrp USE="TEXT">

        1. <file CHECKSUM="b477fa55bacc3c1a21eb1bdf90894414" CHECKSUMTYPE="MD5" GROUPID="GROUP_10854_2571_3" ID="10854_2571_2" MIMETYPE="text/plain" OWNERID="http://www.recercat.cat//bitstream/10854/2571/2/trealu_a2013_raya_sandra_experiencies_poetiques.pdf.txt" SIZE="141634">

          1. <FLocat LOCTYPE="URL" href="http://www.recercat.cat//bitstream/10854/2571/2/trealu_a2013_raya_sandra_experiencies_poetiques.pdf.txt" type="simple" />

          </file>

        </fileGrp>

      4. <fileGrp USE="METADATA">

        1. <file CHECKSUM="12e5e053e44b018a66e9fa3d9737d540" CHECKSUMTYPE="MD5" GROUPID="GROUP_10854_2571_1" ID="10854_2571_1" MIMETYPE="application/pdf" OWNERID="http://www.recercat.cat//bitstream/10854/2571/1/raya_tio_sandra0001.pdf" SIZE="352259">

          1. <FLocat LOCTYPE="URL" href="http://www.recercat.cat//bitstream/10854/2571/1/raya_tio_sandra0001.pdf" type="simple" />

          </file>

        </fileGrp>

      </fileSec>

    5. <structMap>

      1. <div />

      </structMap>

    </mets>

ore

Download XML

    <?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>

  1. <atom:entry>

    1. <atom:id>http://www.recercat.cat//oai/metadata/handle/10854/2571/ore.xml</atom:id>

    2. <atom:link href="http://hdl.handle.net/10854/2571" rel="alternate" />
    3. <atom:link href="http://www.recercat.cat//oai/metadata/handle/10854/2571/ore.xml" rel="http://www.openarchives.org/ore/terms/describes" />
    4. <atom:link href="http://www.recercat.cat//oai/metadata/handle/10854/2571/ore.xml#atom" rel="self" type="application/atom+xml" />
    5. <atom:published>2016-02-20T02:08:18.714+01:00</atom:published>

    6. <atom:updated>2016-02-20T02:08:18.714+01:00</atom:updated>

    7. <atom:source>

      1. <atom:generator uri="http://www.recercat.cat//oai">RECERCAT (Diposit de la Recerca de Catalunya)</atom:generator>

      </atom:source>

    8. <atom:title>Experiències poètiques de qualitat a la infància</atom:title>

    9. <atom:author>

      1. <atom:name>Raya i Tió, Sandra</atom:name>

      </atom:author>

    10. <atom:category label="Aggregation" scheme="http://www.openarchives.org/ore/terms/" term="http://www.openarchives.org/ore/terms/Aggregation" />
    11. <atom:category scheme="http://www.openarchives.org/ore/atom/modified" term="2015-06-11T08:35:39.375+02:00" />
    12. <atom:category label="DSpace Item" scheme="http://www.dspace.org/objectModel/" term="DSpaceItem" />
    13. <atom:link href="http://www.recercat.cat//bitstream/handle/10854/2571/trealu_a2013_raya_sandra_experiencies_poetiques.pdf?sequence=3" length="1159074" rel="http://www.openarchives.org/ore/terms/aggregates" title="trealu_a2013_raya_sandra_experiencies_poetiques.pdf" type="application/pdf" />
    14. <atom:link href="http://www.recercat.cat//bitstream/handle/10854/2571/trealu_a2013_raya_sandra_experiencies_poetiques.pdf.txt?sequence=2" length="141634" rel="http://www.openarchives.org/ore/terms/aggregates" title="trealu_a2013_raya_sandra_experiencies_poetiques.pdf.txt" type="text/plain" />
    15. <atom:link href="http://www.recercat.cat//bitstream/handle/10854/2571/raya_tio_sandra0001.pdf?sequence=1" length="352259" rel="http://www.openarchives.org/ore/terms/aggregates" title="raya_tio_sandra0001.pdf" type="application/pdf" />
    16. <oreatom:triples>

      1. <rdf:Description about="http://www.recercat.cat//oai/metadata/handle/10854/2571/ore.xml">

        1. <rdf:type resource="http://www.dspace.org/objectModel/DSpaceItem" />
        2. <dcterms:modified>2015-06-11T08:35:39.375+02:00</dcterms:modified>

        </rdf:Description>

      2. <rdf:Description about="http://www.recercat.cat//bitstream/handle/10854/2571/trealu_a2013_raya_sandra_experiencies_poetiques.pdf?sequence=3">

        1. <rdf:type resource="http://www.dspace.org/objectModel/DSpaceBitstream" />
        2. <dcterms:description>ORIGINAL</dcterms:description>

        </rdf:Description>

      3. <rdf:Description about="http://www.recercat.cat//bitstream/handle/10854/2571/trealu_a2013_raya_sandra_experiencies_poetiques.pdf.txt?sequence=2">

        1. <rdf:type resource="http://www.dspace.org/objectModel/DSpaceBitstream" />
        2. <dcterms:description>TEXT</dcterms:description>

        </rdf:Description>

      4. <rdf:Description about="http://www.recercat.cat//bitstream/handle/10854/2571/raya_tio_sandra0001.pdf?sequence=1">

        1. <rdf:type resource="http://www.dspace.org/objectModel/DSpaceBitstream" />
        2. <dcterms:description>METADATA</dcterms:description>

        </rdf:Description>

      </oreatom:triples>

    </atom:entry>

qdc

Download XML

    <?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>

  1. <dc:contributor schemaLocation="http://purl.org/dc/terms/ http://dublincore.org/schemas/xmls/qdc/2006/01/06/dcterms.xsd http://purl.org/dc/elements/1.1/ http://dublincore.org/schemas/xmls/qdc/2006/01/06/dc.xsd">Universitat de Vic. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes</dc:contributor>

rdf

Download XML

    <?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>

  1. <rdf:RDF schemaLocation="http://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns# http://www.openarchives.org/OAI/2.0/rdf.xsd">

    1. <ow:Publication about="oai:www.recercat.cat:10854/2571">

      1. <dc:contributor>Universitat de Vic. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes</dc:contributor>

      2. <dc:creator>Raya i Tió, Sandra</dc:creator>

      3. <dc:date>2013-05-17</dc:date>

      4. <dc:identifier>http://hdl.handle.net/10854/2571</dc:identifier>

      5. <dc:description>Curs 2012-2013</dc:description>

      6. <dc:description>La poesia és un gènere literari, massa sovint, oblidat a les escoles. No obstant, està demostrat que es pot treballar amb persones de totes les edats, des d’infants ben petits, fins a persones adultes, sempre i quan, les metodologies i les tècniques utilitzades siguin adequades als receptors. Aquest gènere no implica només comprensió del vocabulari i del missatge final, sinó també comporta gaudir del joc de les paraules, dels sons, de la melodia, del ritme... Es pot dir, doncs, que poesia i música, són dues arts que estan estretament relacionades. Quins elements provoquen que una experiència de poesia tingui qualitat? En primer lloc, el “què”, quin tipus de poesia oferim als infants. Així doncs, els podem proporcionar poesia escrita per a infants, però també poesia , en un inici, pensada per a adults. I és que el poema que és bo per a nens/es també ho és per a gent més gran, i a l’inrevés. A més a més, la poesia ha de ser rítmica, melòdica i que busqui constantment el joc sonor de les paraules. En segon lloc, el “qui”, és a dir, quines condicions ha de tenir la persona que escriu i recita poesia, per fer-ho amb la màxima qualitat possible. L’escriptor ha de ser una persona culta, amb un profund lligam artístic. No tothom serveix per a ser un bon escriptor, ja que comporta una gran tasca . Pel que fa a l’art de recitar, és una habilitat que tothom pot adquirir, amb pràctica, voluntat i constància. En tercer i últim lloc, el “com”, la metodologia adequada per presentar la poesia als infants. Aquest gènere literari s’ha de presentar de forma vivencial. El primer que han de fer els infants és estar en contacte amb la llengua i viure la poesia. Només així aprendran a estimar aquest gènere i a creure en ell i en les seves possibilitats.</dc:description>

      7. <dc:description>Poetry is a literary genre all too often forgotten in schools. However, it is shown that it can work with people of all ages, from very young children, to adults, unless, methodologies and techniques used are appropriate. This involves not only understanding of gender vocabulary and final message, but also entails enjoy the game of words, sounds, melody, rhythm ... We can say, then, that poetry and music are two arts are closely related. What elements cause that an experience of poetry has got quality? First, the "what, wich poetry we offer children. Thus, we provide written poetry for children, but also poetry, initially, intended for adults. And the poem is good for children, so is it for older people, and vice versa. Moreover, poetry should be rhythmic, melodic sound that seeks to constantly play of words. Secondly, the "who" that is, what conditions should be the person who writes and recites poetry to do the highest quality. The writer should be an educated person with a deep artistic bond. Not everyone used to be a good writer, because this involved a great job. As for the art of saying, is a skill that anyone can acquire with practice, determination and perseverance. Third and finally, the "how", appropriate methodology to introduce poetry to children. This genre has been presented so vividly. The first thing you should do for children is to be in contact with poetry and language. Only then will learn to love this genre and to believe in it and his possibilities.</dc:description>

      8. <dc:language>cat</dc:language>

      9. <dc:rights>Aquest document està subjecte a una llicència Creative Commons:</dc:rights>

      10. <dc:rights>http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/</dc:rights>

      11. <dc:subject>Poesia</dc:subject>

      12. <dc:subject>Ritme</dc:subject>

      13. <dc:subject>Educació infantil</dc:subject>

      14. <dc:title>Experiències poètiques de qualitat a la infància</dc:title>

      15. <dc:type>info:eu-repo/semantics/bachelorThesis</dc:type>

      16. <dc:source>Treballs de l'alumnat</dc:source>

      17. <dc:source>Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya</dc:source>

      18. <dc:source>Treballs de Fi de Grau</dc:source>

      </ow:Publication>

    </rdf:RDF>

Hispana

Access portal to digital heritage and the national content aggregator to Europeana

Contact

Access our form and we will answer you as soon as possible

Contact

X

Tweets by Hispana_roai

Facebook

HISPANA
© Ministry of Culture
  • Legal notice