<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<oai_dc:dc schemaLocation="http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd">
<dc:title>Problemas éticos de la instantaneidad informativa en el entorno digital</dc:title>
<dc:creator>Suárez-Villegas, Juan-Carlos</dc:creator>
<dc:creator>Cruz Álvarez, Jesús</dc:creator>
<dc:subject>Periodismo-ética-instantaneidad-redes sociales-medios de comunicación</dc:subject>
<dc:subject>Journalism-ethics-instantaneity-social netwoks-media</dc:subject>
<dc:description>The impact of modern information technologies in the coverage of relevant events of current issues has fostered a gradual process leading to the immediacy of journalistic narrative. We face a live account of the reality in which information travels instantly across the network and its many interconnection nodes. The aim of this paper is therefore glossing some of these ethical issues arising from the demand for instantaneous information prevailing in the digital media in their interactions with new distribution channels such as social networks.</dc:description>
<dc:description>El impacto de las modernas tecnologías de la información en la cobertura de acontecimientos relevantes de la actualidad social ha propiciado un proceso tendente a la paulatina instantaneidad de la narración periodística. Nos enfrentamos a un relato en directo de la realidad en el que la información viaja de forma inmediata a través de la red y sus innumerables nodos de interconexión. El objetivo de esta comunicación es glosar algunos de estos problemas éticos derivados de la demanda de instantaneidad informativa que impera en los medios de comunicación digitales en su interacción con nuevos canales de difusión como las redes sociales.</dc:description>
<dc:publisher>UNIR-Universidad Internacional de La Rioja</dc:publisher>
<dc:date>2013</dc:date>
<dc:type>text (article)</dc:type>
<dc:format>application/pdf</dc:format>
<dc:identifier>https://dialnet.unirioja.es/servlet/oaiart?codigo=4248038</dc:identifier>
<dc:identifier>(Libro Colectivo) ISBN 84-15626-42-8</dc:identifier>
<dc:source>I Congreso Internacional de Comunicación y Sociedad Digital, 2013-01-01, ISBN 84-15626-42-8</dc:source>
<dc:language>spa</dc:language>
<dc:rights>LICENCIA DE USO: Los documentos a texto completo incluidos en Dialnet son de acceso libre y propiedad de sus autores y/o editores. Por tanto, cualquier acto de reproducción, distribución, comunicación pública y/o transformación total o parcial requiere el consentimiento expreso y escrito de aquéllos. Cualquier enlace al texto completo de estos documentos deberá hacerse a través de la URL oficial de éstos en Dialnet. Más información: https://dialnet.unirioja.es/info/derechosOAI | INTELLECTUAL PROPERTY RIGHTS STATEMENT: Full text documents hosted by Dialnet are protected by copyright and/or related rights. This digital object is accessible without charge, but its use is subject to the licensing conditions set by its authors or editors. Unless expressly stated otherwise in the licensing conditions, you are free to linking, browsing, printing and making a copy for your own personal purposes. All other acts of reproduction and communication to the public are subject to the licensing conditions expressed by editors and authors and require consent from them. Any link to this document should be made using its official URL in Dialnet. More info: https://dialnet.unirioja.es/info/derechosOAI</dc:rights>
</oai_dc:dc>