<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<oai_dc:dc schemaLocation="http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd">
<dc:title>Posibles causas del fracaso escolar y el retorno al sistema educativo</dc:title>
<dc:creator>Grau Vidal, Roser</dc:creator>
<dc:creator>Pina Calvo, Tamara</dc:creator>
<dc:creator>Sáncho Álvarez, Carlos</dc:creator>
<dc:subject>fracaso escolar</dc:subject>
<dc:subject>alumnado</dc:subject>
<dc:subject>profesorado</dc:subject>
<dc:subject>situación familiar</dc:subject>
<dc:subject>centro de aprendizaje</dc:subject>
<dc:subject>aula</dc:subject>
<dc:subject>school failure</dc:subject>
<dc:subject>student</dc:subject>
<dc:subject>teacher</dc:subject>
<dc:subject>marital status</dc:subject>
<dc:subject>educational institution</dc:subject>
<dc:subject>classroom</dc:subject>
<dc:description>In the present study of educational research, the main objectives are to find the possible causes of school failure and the return to education through a sample of 100 pupils from the C.F.P.A Germà Colom de Castelló de la Plana. We used a survey that aims to reflect possible influences that have led the students to school failure, and the reason for his return. There have been a number of results, which high lights the important influence of teachers, which leads to high dissatisfaction of the subjects in terms of insufficient individual attention and not motivating and participatory classes. Besides direct relationship was found between the current economic crisis and training as the need to continue and graduate school are key today.</dc:description>
<dc:description>En el presente estudio de investigación educativa, los principales objetivos perseguidos son encontrar las posibles causas del fracaso escolar y el retorno al sistema educativo, mediante una muestra de 100 alumnos/as del C.F.P.A Germà Colón de Castelló de la Plana. Se ha utilizado una encuesta, que pretende reflejar las posibles influencias que han llevado al alumnado al fracaso escolar, así como el porqué de su retorno. Se han obtenido una serie de resultados, de los cuales destaca la notable influencia del profesorado, que lleva a una alta insatisfacción de los sujetos en cuanto a la insuficiente atención individualizada y a las clases no motivadoras ni participativas. Además se ha encontrado relación directa entre la actual crisis económica y la formación, ya que seguir estudiando y la necesidad del graduado escolar son claves en la actualidad</dc:description>
<dc:publisher>AFOE. Asociación para la Formación, el Ocio y el Empleo</dc:publisher>
<dc:date>2011</dc:date>
<dc:type>text (article)</dc:type>
<dc:format>application/pdf</dc:format>
<dc:identifier>http://dialnet.unirioja.es/servlet/oaiart?codigo=3746943</dc:identifier>
<dc:identifier>(Revista) ISSN 1989-3558</dc:identifier>
<dc:source>Hekademos: revista educativa digital, ISSN 1989-3558, Nº. 9, 2011, pags. 55-76</dc:source>
<dc:language>spa</dc:language>
<dc:rights>LICENCIA DE USO: Los documentos a texto completo incluidos en Dialnet son de acceso libre y propiedad de sus autores y/o editores. Por tanto, cualquier acto de reproducción, distribución, comunicación pública y/o transformación total o parcial requiere el consentimiento expreso y escrito de aquéllos. Cualquier enlace al texto completo de estos documentos deberá hacerse a través de la URL oficial de éstos en Dialnet. Más información: http://dialnet.unirioja.es/info/derechosOAI | INTELLECTUAL PROPERTY RIGHTS STATEMENT: Full text documents hosted by Dialnet are protected by copyright and/or related rights. This digital object is accessible without charge, but its use is subject to the licensing conditions set by its authors or editors. Unless expressly stated otherwise in the licensing conditions, you are free to linking, browsing, printing and making a copy for your own personal purposes. All other acts of reproduction and communication to the public are subject to the licensing conditions expressed by editors and authors and require consent from them. Any link to this document should be made using its official URL in Dialnet. More info: http://dialnet.unirioja.es/info/derechosOAI</dc:rights>
</oai_dc:dc>