<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<oai_dc:dc schemaLocation="http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd">
<dc:title>Cuestiones filosóficas de la pedagogía en las ciencias de la educación en Francia</dc:title>
<dc:creator>Zambrano Leal, Armando</dc:creator>
<dc:subject>educational sciences</dc:subject>
<dc:subject>philosophy of education</dc:subject>
<dc:subject>pedagogy</dc:subject>
<dc:subject>pedagogues</dc:subject>
<dc:subject>concepts</dc:subject>
<dc:subject>ciencias de la educación</dc:subject>
<dc:subject>filosofía de la educación</dc:subject>
<dc:subject>pedagogía</dc:subject>
<dc:subject>pedagogos</dc:subject>
<dc:subject>conceptos</dc:subject>
<dc:subject>ciências da educação</dc:subject>
<dc:subject>filosofia da educação</dc:subject>
<dc:subject>pedagogia</dc:subject>
<dc:subject>pedagogos</dc:subject>
<dc:subject>conceitos</dc:subject>
<dc:description>In France, educational sciences are an academic field of plural knowledge, focused on the educational act and the educational fact. This discipline was established in 1967 and has become the reference point for research and training in that society. Within educational sciences, pedagogy encompasses a set of discourses and practices aimed at understanding the action of educating and is nourished by crucial philosophical questions regarding the implementation of the educational act. Our purpose, in this article, is to present some results of our reflections on this discipline and, in particular, on the issues and concepts of philosophy of education in pedagogy.</dc:description>
<dc:description>Na França, as ciências educacionais são um campo acadêmico de conhecimento plural, focado no ato e no fato educacionais. Esta disciplina nasceu em 1967 e se tornou o ponto de referência para a pesquisa e a formação naquela sociedade. Dentro das ciências da educação, a pedagogia engloba um conjunto de discursos e práticas destinadas a compreender a ação de educar e é alimentada por questões filosóficas fundamentais relativas à instrumentação do ato educacional. Nosso objetivo, neste artigo, é apresentar alguns resultados de nossas reflexões sobre esta disciplina e, em particular, sobre as questões e conceitos de filosofia da educação em pedagogia.</dc:description>
<dc:description>Las ciencias de la educación en Francia son una disciplina universitaria de saber plural, cuyo objeto de estudio son el acto y el hecho educativos. Esta disciplina nació en 1967 y se ha consolidado como el espacio de referencia de investigación y formación en dicha sociedad. En el ámbito de las ciencias de la educación, la pedagogía abarca un conjunto de discursos y de prácticas dirigidas a la comprensión de la acción de educar y se nutre de las cuestiones filosóficas vitales frente a la instrumentación del acto educativo. Nuestro propósito, en este artículo, es mostrar algunos resultados de nuestras reflexiones sobre la disciplina y, en especial, sobre las cuestiones y los conceptos de la filosofía de la educación en la pedagogía.</dc:description>
<dc:date>2022</dc:date>
<dc:type>text (article)</dc:type>
<dc:format>application/pdf</dc:format>
<dc:identifier>https://dialnet.unirioja.es/servlet/oaiart?codigo=8272906</dc:identifier>
<dc:identifier>(Revista) ISSN 2216-0159</dc:identifier>
<dc:source>Praxis & Saber, ISSN 2216-0159, Vol. 13, Nº. 32, 2022 (Ejemplar dedicado a: Challenges and opportunities for research in Music Education), pag. 13836</dc:source>
<dc:language>spa</dc:language>
<dc:rights>LICENCIA DE USO: Los documentos a texto completo incluidos en Dialnet son de acceso libre y propiedad de sus autores y/o editores. Por tanto, cualquier acto de reproducción, distribución, comunicación pública y/o transformación total o parcial requiere el consentimiento expreso y escrito de aquéllos. Cualquier enlace al texto completo de estos documentos deberá hacerse a través de la URL oficial de éstos en Dialnet. Más información: https://dialnet.unirioja.es/info/derechosOAI | INTELLECTUAL PROPERTY RIGHTS STATEMENT: Full text documents hosted by Dialnet are protected by copyright and/or related rights. This digital object is accessible without charge, but its use is subject to the licensing conditions set by its authors or editors. Unless expressly stated otherwise in the licensing conditions, you are free to linking, browsing, printing and making a copy for your own personal purposes. All other acts of reproduction and communication to the public are subject to the licensing conditions expressed by editors and authors and require consent from them. Any link to this document should be made using its official URL in Dialnet. More info: https://dialnet.unirioja.es/info/derechosOAI</dc:rights>
</oai_dc:dc>