Se ha omitido la presentación del registro por ser demasiado largo. Si lo desea, puede descargárselo en el enlace anterior.
Se ha omitido la presentación del registro por ser demasiado largo. Si lo desea, puede descargárselo en el enlace anterior.
Se ha omitido la presentación del registro por ser demasiado largo. Si lo desea, puede descargárselo en el enlace anterior.
Se ha omitido la presentación del registro por ser demasiado largo. Si lo desea, puede descargárselo en el enlace anterior.
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<record schemaLocation="http://www.loc.gov/MARC21/slim http://www.loc.gov/standards/marcxml/schema/MARC21slim.xsd">
<leader>nam a 5i 4500</leader>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Tecnologia</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Sociologia</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Psicopedagogia</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Comunicació</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="1" ind2="0" tag="245">
<subfield code="a">2010-2020 BRECHA DIGITAL, ecografía de una sociedad quebrada: cuando los milenials entraron en la Secundaria española</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2="1" tag="264">
<subfield code="a">[Barcelona] :</subfield>
<subfield code="b">Universitat Ramon Llull,</subfield>
<subfield code="c">2022</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="4" ind2="0" tag="856">
<subfield code="z">Accés lliure</subfield>
<subfield code="u">http://hdl.handle.net/10803/673771</subfield>
</datafield>
<controlfield tag="007">cr |||||||||||</controlfield>
<controlfield tag="008">AAMMDDs2022 sp ||||fsm||||0|| 0 spa|c</controlfield>
<datafield ind1="1" ind2=" " tag="100">
<subfield code="a">Sastre Freixa, Javier,</subfield>
<subfield code="e">autor</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="300">
<subfield code="a">1 recurs en línia (223 pàgines)</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="502">
<subfield code="g">Tesi</subfield>
<subfield code="b">Doctorat</subfield>
<subfield code="c">Universitat Ramon Llull. Facultat de Comunicació i Relacions Internacionals Blanquerna</subfield>
<subfield code="d">2022</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="2" ind2=" " tag="710">
<subfield code="a">Universitat Ramon Llull. Facultat de Comunicació i Relacions Internacionals Blanquerna</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2="4" tag="655">
<subfield code="a">Tesis i dissertacions electròniques</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="1" ind2=" " tag="700">
<subfield code="a">Busquet Duran, Jordi,</subfield>
<subfield code="e">supervisor acadèmic</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="0" ind2=" " tag="730">
<subfield code="a">TDX</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="520">
<subfield code="a">Des de fa alguns anys regna en l'àmbit escolar un rum-rum desconcertant que alguna cosa està fallant des que els dispositius tecnològics van entrar a les nostres vides per fer-la o més còmoda o més complicada, segons qui repassi la història. Així va ser com se'ns va acudir analitzar tot el que passa a les aules i adonar-nos que passa una cosa semblant a les llars: la manera d'entendre i accedir a la realitat està canviant de manera considerable, potser per sempre. Tot i això, posar-se davant d'aquests fenòmens socials mai no és senzill. La metodologia per apropar-nos a les diferents realitats associades a les perplexitats tecnològiques ha de ser precisa i alhora ha de permetre estudiar els subjectes des de l'aferrament més respectuós possible. El nostre camí per entendre l'itinerari dels anomenats 'natius digitals' (després 'milenials') va començar com un motor de combustió: el desconcert a les aules, a les llars i al carrer havia de ser explicat en capítols sencers tant des del punt de vista del cimbell (elements cridaners quan contactem amb la tecnologia) com des de la perspectiva de l'esquer (aspectes funcionals quan ens en beneficiem). Dit d'una altra manera, aquí volem explicar les coordenades exactes d'aquesta distància digital (la famosa bretxa digital generacional), analitzar-ne la continuïtat en el temps i esbrinar què pensen concretament els implicats. Més enllà de les nostres intencions, a través d'una plataforma teòrica amb què teixir una perspectiva d'anàlisi davant d'aquesta situació de fallida social, enumerem una per una les repercussions dels possibles conflictes existents per l'arribada de la tecnologia, els seus interessos i les seves circumstàncies . Va ser imprescindible donar significat i sentit al fenomen mil·lenial, i algunes dades ja ens van revelar certa asimetria entre un grup jove i nou i un grup veterà i consolidat a l'hora de conèixer el món. Havia començat la gran aventura d'elaborar una mena d'ecografia del moment i del lloc on va començar tot: just quan aquests mil·lenials entraven a les aules de Secundària dels centres educatius espanyols, aquí es va detonar l'espurna dels intercanvis entre els uns i els altres arran del sotmetiment de les TRIC. En aquest sentit, vam anar a buscar unes regles del joc, les tècniques idònies per entendre els implicats en aquesta història i els mètodes per poder escoltar els protagonistes, mesurar-ho i analitzar-ho des de la veritat menys inversemblant i l'objectivitat més plausible. Trenta 'focus-groups' a les cinc ciutats més poblades del territori nacional ens van permetre aconseguir aquesta odissea d'atendre joves alumnes, veterans professors i pares i mares digitalment apartats i explicar després d'uns quants anys d'anàlisi exhaustiva aquest fenomen generacional de l'apropiació tecnològica '. Els resultats, sense caure en generalitzacions odioses, van ser aparentment sorprenents: mentre que els joves aprenen de manera intuïtiva, assaig-error, des del matís més consultiu, lúdic i comunicatiu del digital, els grans tendeixen a mitificar-ho tot; mentre aquells ja no separen el món real del món de la pantalla, aquests s'excusen en la por del que és desconegut i sovint s'autodesvinculen del que és tecnològic. Mitja dotzena de conclusions més soscavades d'aquest estudi ens van acostar decididament a entendre que aquell desconcert iniciàtic ens ha conduït ara a un desenvolupament progressiu dels propis estímuls de compensació de cadascú, necessaris per altra banda: és a dir, que allò digital ja forma part de grans i petits, professors i alumnes, pares, fills i germans. Només així s'entén que algun ens anomenaran 'homo movens': el que es queda quiet simplement retrocedeix.</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="998">
<subfield code="a">u71</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="040">
<subfield code="a">ES-BaCBU</subfield>
<subfield code="b">cat</subfield>
<subfield code="e">rda</subfield>
<subfield code="c">ES-BaCBU</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="336">
<subfield code="a">text</subfield>
<subfield code="b">txt</subfield>
<subfield code="2">rdacontent</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="337">
<subfield code="a">informàtic</subfield>
<subfield code="b">c</subfield>
<subfield code="2">rdamedia</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="338">
<subfield code="a">recurs en línia</subfield>
<subfield code="b">cr</subfield>
<subfield code="2">rdacarrier</subfield>
</datafield>
</record>
Se ha omitido la presentación del registro por ser demasiado largo. Si lo desea, puede descargárselo en el enlace anterior.
Se ha omitido la presentación del registro por ser demasiado largo. Si lo desea, puede descargárselo en el enlace anterior.
Se ha omitido la presentación del registro por ser demasiado largo. Si lo desea, puede descargárselo en el enlace anterior.
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<atom:entry schemaLocation="http://www.w3.org/2005/Atom http://www.kbcafe.com/rss/atom.xsd.xml">
<atom:id>http://hdl.handle.net/10803/673771/ore.xml</atom:id>
<atom:published>2024-03-03T23:05:14Z</atom:published>
<atom:updated>2022-03-14T09:51:42Z</atom:updated>
<atom:source>
<atom:generator>TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</atom:generator>
</atom:source>
<atom:title>2010-2020 BRECHA DIGITAL, ecografía de una sociedad quebrada: cuando los milenials entraron en la Secundaria española</atom:title>
<atom:author>
<atom:name>Sastre Freixa, Javier</atom:name>
</atom:author>
<oreatom:triples>
<rdf:Description about="http://hdl.handle.net/10803/673771/ore.xml#atom">
<dcterms:modified>2022-03-14T09:51:42Z</dcterms:modified>
</rdf:Description>
<rdf:Description about="https://www.tdx.cat/bitstream/10803/673771/6/Tesi_Javier_Sastre.pdf.txt">
<dcterms:description>TEXT</dcterms:description>
</rdf:Description>
<rdf:Description about="https://www.tdx.cat/bitstream/10803/673771/7/Tesi_Javier_Sastre_annex.pdf.txt">
<dcterms:description>TEXT</dcterms:description>
</rdf:Description>
<rdf:Description about="https://www.tdx.cat/bitstream/10803/673771/2/Tesi_Javier_Sastre.pdf">
<dcterms:description>ORIGINAL</dcterms:description>
</rdf:Description>
<rdf:Description about="https://www.tdx.cat/bitstream/10803/673771/3/Tesi_Javier_Sastre_annex.pdf">
<dcterms:description>ORIGINAL</dcterms:description>
</rdf:Description>
<rdf:Description about="https://www.tdx.cat/bitstream/10803/673771/4/Tesi_Javier_Sastre.pdf.xml">
<dcterms:description>MEDIA_DOCUMENT</dcterms:description>
</rdf:Description>
<rdf:Description about="https://www.tdx.cat/bitstream/10803/673771/5/Tesi_Javier_Sastre_annex.pdf.xml">
<dcterms:description>MEDIA_DOCUMENT</dcterms:description>
</rdf:Description>
</oreatom:triples>
</atom:entry>
Se ha omitido la presentación del registro por ser demasiado largo. Si lo desea, puede descargárselo en el enlace anterior.
Se ha omitido la presentación del registro por ser demasiado largo. Si lo desea, puede descargárselo en el enlace anterior.
Se ha omitido la presentación del registro por ser demasiado largo. Si lo desea, puede descargárselo en el enlace anterior.
Se ha omitido la presentación del registro por ser demasiado largo. Si lo desea, puede descargárselo en el enlace anterior.