<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<oai_dc:dc schemaLocation="http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd">
<dc:title>'L'area d'educació física a l'ensenyament secundari obligatori a partir de la LOGSE. Un estudi de la provincia de Tarragona.</dc:title>
<dc:creator>Solé Boronat, Gemma</dc:creator>
<dc:subject>373 - Ensenyament primari i secundari</dc:subject>
<dc:subject>37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure</dc:subject>
<dc:description>The present work is based on what is at present the area of Physical Education within ESO (Compulsory Secondary Education).It also aims to upgrade a sector traditionally considered a 'poor relation' despite its highly valid educational objectives, quite comparable to those of any other area curriculum.The education of an individual is not based on cognitive advancement alone - motor activities also contribute to personal enrichment. That is to say, any one aspect of a person's overall development is as important as all the others.This study also reflects the opinion of a whole group of PE teachers at present operating within the compulsory secondary system: their hopes and interests, the underlying problems of the area, the boundaries of the area within the LOGSE law. With this starting point it will be possible to present proposals for improvements in the area of PE at the secondary level and indeed at all levels of education. The first part of the wok is the theoretical framework, which in itself has two subsections: the first is the conceptual aspect with an analysis of three basic concepts, namely Physical Education, the curriculum and the teaching?staff.The aims of the research are:1. To identify the characteristics of the ESO centres in Tarragona Province.2. To analyse the characteristics of PE teachers who are working within the ESO and their initial and ?permanent training.3. To find out about the organisation of the area by the different centres in the Province on the basis of the LOGSE.4. To evaluate the quantity and quality of installations, equipment and material within PE area teaching.5. To test the use of key factors in the reform, such as interdisciplinary? aspects, diversity and evaluation.6. To find out the opinions of ESO PE teachers with re</dc:description>
<dc:description>El present treball el conformen: el marc teòric, el marc contextual i, a partir d'aquí ja s'analitzen els resultats de la investigació i es fan les aportacions en les conclusions. La primera part del treball és el marc teòric. Aquest té dos apartats; un és l'àmbit conceptual on duc a terme la fonamentació teòrica dels tres conceptes macro del present treball que seran el concepte d'EF, el de currículum i el de docent. El segon apartat correspon a l'àmbit metodològic, on especificaré tot el treball de camp; aquest, està ubicat en la Comunitat de Catalunya i, en concret, en la província de Tarragona. S'ha fet una mostra estratificada per comarques, centres públics i privats i per grandària (petits, mitjans i grans). Als professors d'EF dels centres de la mostra se'ls ha passat un qüestionari per extreure informació sobre els següents punts:Objectiu nº 1: Identificar les característiques dels centres d'ESO de la província de Tarragona.Objectiu nº 2: Analitzar les característiques dels professors d'EF que estan impartint l'ESO i llur formació inicial i permanent.Objectiu nº 3: Conèixer l'organització de l'àrea dels centres d'ESO de la província de Tarragona a partir de la LOGSE.Objectiu nº 4: Valorar si la quantitat i qualitat d'instal·lacions, equipament i material condicionen la docència de l'àrea d'EF.Objectiu nº 5: Comprovar l'ús dels factors claus de la reforma com la interdisciplinarietat, la diversitat i l'avaluació.Objectiu nº 6: Conèixer l'opinió del professorat d'EF d'ESO vers diferents aspectes de la reforma i les classes. El segon gran apartat és el marc contextual on diferenciaré 3 àmbits. El primer que fa referència a l'àmbit normatiu, on analitzo la Llei Orgànica LOGSE. També parlaré de com s'estructura l'etapa de l'ESO a Catalunya. Un segon àmbit, l'espai-t</dc:description>
<dc:publisher>Universitat Rovira i Virgili</dc:publisher>
<dc:contributor>Departament de Pedagogia</dc:contributor>
<dc:contributor>Universitat Rovira i Virgili.</dc:contributor>
<dc:date>2005-07-07</dc:date>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/publishedVersion</dc:type>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</dc:type>
<dc:format>application/pdf</dc:format>
<dc:identifier>http://hdl.handle.net/20.500.11797/TDX:696?label=Repositori URV</dc:identifier>
<dc:source>urn:isbn:9788469067475</dc:source>
<dc:source>http://hdl.handle.net/10803/8918</dc:source>
<dc:language>cat</dc:language>
<dc:rights>info:eu-repo/semantics/openAccess</dc:rights>
<dc:rights>ADVERTIMENT. L'accés als continguts d'aquesta tesi doctoral i la seva utilització ha de respectar els drets de la persona autora. Pot ser utilitzada per a consulta o estudi personal, així com en activitats o materials d'investigació i docència en els termes establerts a l'art. 32 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual (RDL 1/1996). Per altres utilitzacions es requereix l'autorització prèvia i expressa de la persona autora. En qualsevol cas, en la utilització dels seus continguts caldrà indicar de forma clara el nom i cognoms de la persona autora i el títol de la tesi doctoral. No s'autoritza la seva reproducció o altres formes d'explotació efectuades amb finalitats de lucre ni la seva comunicació pública des d'un lloc aliè al repositori institucional de la Universitat Rovira i Virgili. Tampoc s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a aquest repositori (framing). Aquesta reserva de drets afecta tant als continguts de la tesi com als seus resums i índexs.</dc:rights>
</oai_dc:dc>