<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<oai_dc:dc schemaLocation="http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd">
<dc:title lang="ca-ES">La tutoria universitària. El cas del Grau de Pedagogia de la UPV/EHU</dc:title>
<dc:title lang="en-US">University tutoring. The case of the Pedagogy Degree in the University of the Basque Country</dc:title>
<dc:title lang="es-ES">La tutoría universitaria. El caso del Grado de Pedagogía de la UPV/EHU</dc:title>
<dc:creator>Gastón García, Lourdes</dc:creator>
<dc:creator>Rekalde Rodríguez, Itziar</dc:creator>
<dc:subject lang="ca-ES">Educació superior; Tutoria Universitària; Estudi de cas; Grau de Pedagogia</dc:subject>
<dc:subject lang="en-US">Higher education; University tutoring; Case study; Pedagogy Degree</dc:subject>
<dc:subject lang="es-ES">Educación superior; Tutoría Universitaria; Estudio de caso; Grado de Pedagogía</dc:subject>
<dc:description lang="ca-ES">Entre les funcions docents està inclosa la d’orientar, guiar i donar suport a l’aprenentatge de l’alumnat, però aquesta funció cada vegada està prenent més modalitats que incideixen en diferents dimensions de la tutoria universitària. És per això que l’objectiu d’aquest treball consisteix a indagar en l’opinió del professorat del Grau de Pedagogia sobre la tutoria universitària, de manera que serveixi com un cas des de l’anàlisi i la comprensió vessada per establir línies de recomanació que ajudin els equips docents d’altres graus i centres universitaris a repensar els seus plantejaments respecte de la tutoria universitària.La perspectiva metodològica és qualitativa i el mètode utilitzat ha esdevingut un estudi de cas on la població objecte d’estudi és el professorat del Grau de Pedagogia, concretament els coordinadors i coordinadores dels mòduls que componen l’esmentat Grau. S’han utilitzat, bàsicament, entrevistes semiestructurades i grups de discusió. Quant als resultats més destacables, cal considerar: l’acompliment de la tutoria a través de noves modalitats, com ara la tutoria a l’aula de grups d’alumnat degut a l’ús de metodologies actives; el desenvolupament de tutories servint-se de recursos virtuals, prenent rellevància les tutories no presencials; la constatació que segueix establerta la idea que la tutoria acadèmica és la principal desenvolupada pel docent i, l’apertura a nous agents en el procés d’acompliment de la tutoria, com és el cas de la desenvolupada entre iguals. Es conclou que és necessari construir i/o actualitzar i establir un Pla d’Orientació de Centre, en el qual s’articulin totes les accions individuals i col·lectives que es programen per realitzar un tutoria universitària concebuda des de l’acompanyament, suport i guia en el procés de desenvolupament de les competències de l’alumnat.</dc:description>
<dc:description lang="en-US">It is not new that teaching function is to direct, guide and support the learning of our students, but this function is conquering new ways that affect different dimensions of university tutoring. Therefore, the objective of this study is to investigate the opinion that teachers of the Pedagogy Degree have about university tutoring. This is propose like a case, for analyzing and understanding the poured information, and to establish lines of recommendation to help teaching staff from other Degrees and universities centres to rethink their approaches to the university tutoring. The methodological perspective is qualitative and we have used a case study, where the population object is the teachers from Pedagogy Degree. We have used, basically, semi structured interviews and focus groups. The outstanding results are: perform tutoring through new modalities, for example the tutoring of groups in the classroom owing the use of active methodologies; develop tutoring through virtual resources, winning non presential tutoring; verify the idea that main tutoring for teachers must be the academic one and, to open to new agents in the process of perform tutoring, how it is the case of peer mentoring. We conclude it is necessary to built and/or actualize and make visible an Orientation Plan in each Centre, in which articulate all the individual and collective actions programmed in the university tutoring. A tutoring conceived from accompaniment, support and guidance in the process of students’ competencies development.</dc:description>
<dc:description lang="es-ES">No es nuevo que, dentro de las funciones docentes, esté la de orientar, guiar y apoyar el aprendizaje de nuestro alumnado, pero esta función cada vez está conquistando nuevas modalidades que inciden en distintas dimensiones de la tutoría universitaria. Por este motivo, el objetivo de este trabajo consiste en indagar en la opinión del profesorado del Grado de Pedagogía sobre la tutoría universitaria, a modo de caso para, desde el análisis y la comprensión de la información vertida, establecer líneas de recomendación que ayuden a los equipos docentes de otros grados y centros universitarios a repensar sus planteamientos respecto a la tutoría universitaria.La perspectiva metodológica es cualitativa y el método utilizado ha sido un estudio de caso donde la población objeto de estudio es el profesorado del Grado de Pedagogía, concretamente los coordinadores y coordinadoras de los módulos que componen dicho Grado. Se han utilizado, básicamente, entrevistas semiestructuradas y grupos de discusión. En cuanto a los resultados más sobresalientes se deben destacar: el desempeño de la tutoría a través de nuevas modalidades, como es la tutoría en el aula de grupos de alumnado debido al uso de metodologías activas; el desarrollo de tutorías a través de recursos virtuales, ganando así terreno las tutorías no presenciales; la constatación de que sigue arraigada la idea de que la tutoría académica es la principal a desarrollar por el docente y, la apertura a nuevos agentes en el proceso de desempeño de la tutoría, como es el caso de la desarrollada entre iguales. Se concluye que es necesario construir y/o actualizar y visibilizar un Plan de Orientación de Centro, en el que articular todas las acciones individuales y colectivas que se programan para realizar una tutoría universitaria concebida desde el acompañamiento, apoyo y guía en el proceso de desarrollo de las competencias del alumnado.</dc:description>
<dc:publisher lang="0">Universitat de Barcelona</dc:publisher>
<dc:date>2016</dc:date>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/article</dc:type>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/publishedVersion</dc:type>
<dc:format>text/html</dc:format>
<dc:identifier>https://www.raco.cat/index.php/RIDU/article/view/305808</dc:identifier>
<dc:identifier>2013-2298</dc:identifier>
<dc:source lang="ca-ES">Revista d'Innovació Docent Universitària; Núm. 8 (2016); p. 121-141</dc:source>
<dc:source lang="en-US">Revista d'Innovació Docent Universitària; Núm. 8 (2016); p. 121-141</dc:source>
<dc:source lang="es-ES">Revista d'Innovació Docent Universitària; Núm. 8 (2016); p. 121-141</dc:source>
<dc:source lang="0">2014-1319</dc:source>
<dc:language>eng</dc:language>
<dc:relation>https://www.raco.cat/index.php/RIDU/article/view/305808/395720</dc:relation>
<dc:rights>Creative Commons Tots els continguts inclosos a Revista d'Innovació Docent Universitària estan subjectes a la llicència Reconocimiento 3.0 España de Creative Commons, que permet la reproducció, distribució i comunicació pública sempre que es reconegui l'autor i la revista. Aquesta obra està subjecta a una llicència de Reconeixement 3.0 Espanya de Creative Commons</dc:rights>
</oai_dc:dc>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<record schemaLocation="http://www.loc.gov/MARC21/slim http://www.loc.gov/standards/marcxml/schema/MARC21slim.xsd">
<leader>naa a 5a 4500</leader>
<controlfield tag="008">AAMMDDs2016||||spc|||||s|||||0|| 0|eng|c</controlfield>
<controlfield tag="007">cr |||||||||||</controlfield>
<datafield ind1="1" ind2="3" tag="245">
<subfield code="a">La tutoria universitària. El cas del Grau de Pedagogia de la UPV/EHU</subfield>
<subfield code="h">[Recurs electrònic]=</subfield>
<subfield code="b">University tutoring. The case of the Pedagogy Degree in the University of the Basque Country = La tutoría universitaria. El caso del Grado de Pedagogía de la UPV/EHU</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="3" ind2="1" tag="246">
<subfield code="a">University tutoring. The case of the Pedagogy Degree in the University of the Basque Country</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="3" ind2="1" tag="246">
<subfield code="a">La tutoría universitaria. El caso del Grado de Pedagogía de la UPV/EHU</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="1" ind2=" " tag="100">
<subfield code="a">Gastón García, Lourdes</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="1" ind2=" " tag="700">
<subfield code="a">Rekalde Rodríguez, Itziar</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Educació superior</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Tutoria Universitària</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Estudi de cas</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Grau de Pedagogia</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="520">
<subfield code="a"><div><p>Entre les funcions docents està inclosa la d’orientar, guiar i donar suport a l’aprenentatge de l’alumnat, però aquesta funció cada vegada està prenent més modalitats que incideixen en diferents dimensions de la tutoria universitària. És per això que l’objectiu d’aquest treball consisteix a indagar en l’opinió del professorat del Grau de Pedagogia sobre la tutoria universitària, de manera que serveixi com un cas des de l’anàlisi i la comprensió vessada per establir línies de recomanació que ajudin els equips docents d’altres graus i centres universitaris a repensar els seus plantejaments respecte de la tutoria universitària.</p><p>La perspectiva metodològica és qualitativa i el mètode utilitzat ha esdevingut un estudi de cas on la població objecte d’estudi és el professorat del Grau de Pedagogia, concretament els coordinadors i coordinadores dels mòduls que componen l’esmentat Grau. S’han utilitzat, bàsicament, entrevistes semiestructurades i grups de discusió. Quant als resultats més destacables, cal considerar: l’acompliment de la tutoria a través de noves modalitats, com ara la tutoria a l’aula de grups d’alumnat degut a l’ús de metodologies actives; el desenvolupament de tutories servint-se de recursos virtuals, prenent rellevància les tutories no presencials; la constatació que segueix establerta la idea que la tutoria acadèmica és la principal desenvolupada pel docent i, l’apertura a nous agents en el procés d’acompliment de la tutoria, com és el cas de la desenvolupada entre iguals. Es conclou que és necessari construir i/o actualitzar i establir un Pla d’Orientació de Centre, en el qual s’articulin totes les accions individuals i col·lectives que es programen per realitzar un tutoria universitària concebuda des de l’acompanyament, suport i guia en el procés de desenvolupament de les competències de l’alumnat.</p></div></subfield>
</datafield>
<datafield ind1="4" ind2="0" tag="856">
<subfield code="z">Accés lliure</subfield>
<subfield code="u">https://www.raco.cat/index.php/RIDU/article/view/305808</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="0" ind2=" " tag="730">
<subfield code="a">RACO (Articles)</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="1" ind2=" " tag="773">
<subfield code="t">Revista d'Innovació Docent Universitària</subfield>
<subfield code="d">[s.l.] : Universitat de Barcelona, 2016</subfield>
<subfield code="x">2013-2298</subfield>
<subfield code="g">Núm. 8 (2016), p. 121-141</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2="4" tag="655">
<subfield code="a">Articles de revistes electròniques</subfield>
</datafield>
</record>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<article lang="CA" schemaLocation="http://dtd.nlm.nih.gov/publishing/2.3 http://dtd.nlm.nih.gov/publishing/2.3/xsd/journalpublishing.xsd">
<front>
<journal-meta>
<journal-id journal-id-type="other">RIDU</journal-id>
<journal-title>Revista d'Innovació Docent Universitària</journal-title>
<trans-title lang="EN">Revista d'Innovació Docent Universitària</trans-title>
<trans-title lang="ES">Revista d'Innovació Docent Universitària</trans-title>
<issn pub-type="epub">2013-2298</issn>
<issn pub-type="ppub">2014-1319</issn>
<publisher>
<publisher-name>Universitat de Barcelona</publisher-name>
</publisher>
</journal-meta>
<article-meta>
<article-id pub-id-type="other">305808</article-id>
<article-categories>
<subj-group subj-group-type="heading">
<subject>Articles</subject>
</subj-group>
</article-categories>
<title-group>
<article-title>La tutoria universitària. El cas del Grau de Pedagogia de la UPV/EHU</article-title>
<trans-title lang="EN">University tutoring. The case of the Pedagogy Degree in the University of the Basque Country</trans-title>
<trans-title lang="ES">La tutoría universitaria. El caso del Grado de Pedagogía de la UPV/EHU</trans-title>
</title-group>
<contrib-group>
<contrib contrib-type="author" corresp="yes">
<name name-style="western">
<surname>Gastón García</surname>
<given-names>Lourdes</given-names>
</name>
</contrib>
<contrib contrib-type="author">
<name name-style="western">
<surname>Rekalde Rodríguez</surname>
<given-names>Itziar</given-names>
</name>
</contrib>
<contrib contrib-type="editor">
<name>
<surname>Consorci de Biblioteques Universitaries de Catalunya</surname>
<given-names>CBUC -</given-names>
</name>
</contrib>
<contrib contrib-type="editor">
<name>
<surname>Coll</surname>
<given-names>Josep</given-names>
</name>
</contrib>
<contrib contrib-type="editor">
<name>
<surname>Castañer Garriga</surname>
<given-names>Anna</given-names>
</name>
</contrib>
<contrib contrib-type="editor">
<name>
<surname>Exportació de revistes</surname>
<given-names>UB</given-names>
</name>
</contrib>
<contrib contrib-type="editor">
<name>
<surname>Universitat de Barcelona</surname>
<given-names>CRAI</given-names>
</name>
</contrib>
<contrib contrib-type="editor">
<name>
<surname>López</surname>
<given-names>Xevi</given-names>
</name>
</contrib>
<contrib contrib-type="jmanager">
<name>
<surname>Consorci de Biblioteques Universitaries de Catalunya</surname>
<given-names>CBUC -</given-names>
</name>
</contrib>
<contrib contrib-type="jmanager">
<name>
<surname>Coll</surname>
<given-names>Josep</given-names>
</name>
</contrib>
<contrib contrib-type="jmanager">
<name>
<surname>Exportació de revistes</surname>
<given-names>UB</given-names>
</name>
</contrib>
<contrib contrib-type="jmanager">
<name>
<surname>Universitat de Barcelona</surname>
<given-names>CRAI</given-names>
</name>
</contrib>
</contrib-group>
<pub-date pub-type="epub">
<day>29</day>
<month>02</month>
<year>2016</year>
</pub-date>
<pub-date pub-type="collection">
<year>2016</year>
</pub-date>
<issue seq="14">8</issue>
<issue-id pub-id-type="other">23390</issue-id>
<permissions>
<copyright-year>2016</copyright-year>
</permissions>
<abstract lang="CA">
<p>Entre les funcions docents està inclosa la d’orientar, guiar i donar suport a l’aprenentatge de l’alumnat, però aquesta funció cada vegada està prenent més modalitats que incideixen en diferents dimensions de la tutoria universitària. És per això que l’objectiu d’aquest treball consisteix a indagar en l’opinió del professorat del Grau de Pedagogia sobre la tutoria universitària, de manera que serveixi com un cas des de l’anàlisi i la comprensió vessada per establir línies de recomanació que ajudin els equips docents d’altres graus i centres universitaris a repensar els seus plantejaments respecte de la tutoria universitària.La perspectiva metodològica és qualitativa i el mètode utilitzat ha esdevingut un estudi de cas on la població objecte d’estudi és el professorat del Grau de Pedagogia, concretament els coordinadors i coordinadores dels mòduls que componen l’esmentat Grau. S’han utilitzat, bàsicament, entrevistes semiestructurades i grups de discusió. Quant als resultats més destacables, cal considerar: l’acompliment de la tutoria a través de noves modalitats, com ara la tutoria a l’aula de grups d’alumnat degut a l’ús de metodologies actives; el desenvolupament de tutories servint-se de recursos virtuals, prenent rellevància les tutories no presencials; la constatació que segueix establerta la idea que la tutoria acadèmica és la principal desenvolupada pel docent i, l’apertura a nous agents en el procés d’acompliment de la tutoria, com és el cas de la desenvolupada entre iguals. Es conclou que és necessari construir i/o actualitzar i establir un Pla d’Orientació de Centre, en el qual s’articulin totes les accions individuals i col·lectives que es programen per realitzar un tutoria universitària concebuda des de l’acompanyament, suport i guia en el procés de desenvolupament de les competències de l’alumnat.</p>
</abstract>
<abstract-trans lang="EN">
<p>It is not new that teaching function is to direct, guide and support the learning of our students, but this function is conquering new ways that affect different dimensions of university tutoring. Therefore, the objective of this study is to investigate the opinion that teachers of the Pedagogy Degree have about university tutoring. This is propose like a case, for analyzing and understanding the poured information, and to establish lines of recommendation to help teaching staff from other Degrees and universities centres to rethink their approaches to the university tutoring. The methodological perspective is qualitative and we have used a case study, where the population object is the teachers from Pedagogy Degree. We have used, basically, semi structured interviews and focus groups. The outstanding results are: perform tutoring through new modalities, for example the tutoring of groups in the classroom owing the use of active methodologies; develop tutoring through virtual resources, winning non presential tutoring; verify the idea that main tutoring for teachers must be the academic one and, to open to new agents in the process of perform tutoring, how it is the case of peer mentoring. We conclude it is necessary to built and/or actualize and make visible an Orientation Plan in each Centre, in which articulate all the individual and collective actions programmed in the university tutoring. A tutoring conceived from accompaniment, support and guidance in the process of students’ competencies development.</p>
</abstract-trans>
<abstract-trans lang="ES">
<p>No es nuevo que, dentro de las funciones docentes, esté la de orientar, guiar y apoyar el aprendizaje de nuestro alumnado, pero esta función cada vez está conquistando nuevas modalidades que inciden en distintas dimensiones de la tutoría universitaria. Por este motivo, el objetivo de este trabajo consiste en indagar en la opinión del profesorado del Grado de Pedagogía sobre la tutoría universitaria, a modo de caso para, desde el análisis y la comprensión de la información vertida, establecer líneas de recomendación que ayuden a los equipos docentes de otros grados y centros universitarios a repensar sus planteamientos respecto a la tutoría universitaria.La perspectiva metodológica es cualitativa y el método utilizado ha sido un estudio de caso donde la población objeto de estudio es el profesorado del Grado de Pedagogía, concretamente los coordinadores y coordinadoras de los módulos que componen dicho Grado. Se han utilizado, básicamente, entrevistas semiestructuradas y grupos de discusión. En cuanto a los resultados más sobresalientes se deben destacar: el desempeño de la tutoría a través de nuevas modalidades, como es la tutoría en el aula de grupos de alumnado debido al uso de metodologías activas; el desarrollo de tutorías a través de recursos virtuales, ganando así terreno las tutorías no presenciales; la constatación de que sigue arraigada la idea de que la tutoría académica es la principal a desarrollar por el docente y, la apertura a nuevos agentes en el proceso de desempeño de la tutoría, como es el caso de la desarrollada entre iguales. Se concluye que es necesario construir y/o actualizar y visibilizar un Plan de Orientación de Centro, en el que articular todas las acciones individuales y colectivas que se programan para realizar una tutoría universitaria concebida desde el acompañamiento, apoyo y guía en el proceso de desarrollo de las competencias del alumnado.</p>
</abstract-trans>
<kwd-group lang="CA">
<kwd>Educació superior</kwd>
<kwd>Tutoria Universitària</kwd>
<kwd>Estudi de cas</kwd>
<kwd>Grau de Pedagogia</kwd>
</kwd-group>
<kwd-group lang="EN">
<kwd>Higher education</kwd>
<kwd>University tutoring</kwd>
<kwd>Case study</kwd>
<kwd>Pedagogy Degree</kwd>
</kwd-group>
<kwd-group lang="ES">
<kwd>Educación superior</kwd>
<kwd>Tutoría Universitaria</kwd>
<kwd>Estudio de caso</kwd>
<kwd>Grado de Pedagogía</kwd>
</kwd-group>
</article-meta>
</front>
<body>
<p>Per accedir al text complet de l'article, si us plau seguiu el segent enlla: Para acceder al texto completo del artculo, por favor siga el siguiente enlace: To access the full text article, please click the link below: http://revistes.ub.edu/index.php/RIDU/article/view/RIDU2016.8.13/18477</p>
</body>
</article>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<oai_marc catForm="u" encLvl="3" level="m" status="c" type="a" schemaLocation="http://www.openarchives.org/OAI/1.1/oai_marc http://www.openarchives.org/OAI/1.1/oai_marc.xsd">
<varfield i1=" " i2=" " id="042">
<subfield label="a">dc</subfield>
</varfield>
<varfield i1="0" i2="0" id="245">
<subfield label="a">La tutoria universitària. El cas del Grau de Pedagogia de la UPV/EHU</subfield>
</varfield>
<varfield i1=" " i2=" " id="720">
<subfield label="a">Gastón García, Lourdes</subfield>
</varfield>
<varfield i1=" " i2=" " id="720">
<subfield label="a">Rekalde Rodríguez, Itziar</subfield>
</varfield>
<varfield i1=" " i2=" " id="653">
<subfield label="a">Educació superior; Tutoria Universitària; Estudi de cas; Grau de Pedagogia</subfield>
</varfield>
<varfield i1=" " i2=" " id="520">
<subfield label="a"><div><p>Entre les funcions docents està inclosa la d’orientar, guiar i donar suport a l’aprenentatge de l’alumnat, però aquesta funció cada vegada està prenent més modalitats que incideixen en diferents dimensions de la tutoria universitària. És per això que l’objectiu d’aquest treball consisteix a indagar en l’opinió del professorat del Grau de Pedagogia sobre la tutoria universitària, de manera que serveixi com un cas des de l’anàlisi i la comprensió vessada per establir línies de recomanació que ajudin els equips docents d’altres graus i centres universitaris a repensar els seus plantejaments respecte de la tutoria universitària.</p><p>La perspectiva metodològica és qualitativa i el mètode utilitzat ha esdevingut un estudi de cas on la població objecte d’estudi és el professorat del Grau de Pedagogia, concretament els coordinadors i coordinadores dels mòduls que componen l’esmentat Grau. S’han utilitzat, bàsicament, entrevistes semiestructurades i grups de discusió. Quant als resultats més destacables, cal considerar: l’acompliment de la tutoria a través de noves modalitats, com ara la tutoria a l’aula de grups d’alumnat degut a l’ús de metodologies actives; el desenvolupament de tutories servint-se de recursos virtuals, prenent rellevància les tutories no presencials; la constatació que segueix establerta la idea que la tutoria acadèmica és la principal desenvolupada pel docent i, l’apertura a nous agents en el procés d’acompliment de la tutoria, com és el cas de la desenvolupada entre iguals. Es conclou que és necessari construir i/o actualitzar i establir un Pla d’Orientació de Centre, en el qual s’articulin totes les accions individuals i col·lectives que es programen per realitzar un tutoria universitària concebuda des de l’acompanyament, suport i guia en el procés de desenvolupament de les competències de l’alumnat.</p></div></subfield>
</varfield>
<varfield i1=" " i2=" " id="260">
<subfield label="b">Universitat de Barcelona</subfield>
</varfield>
<varfield i1=" " i2=" " id="720">
</varfield>
<varfield i1=" " i2=" " id="260">
<subfield label="c">2016-02-29 13:21:04</subfield>
</varfield>
<varfield i1=" " i2="7" id="655">
</varfield>
<varfield i1=" " i2=" " id="856">
<subfield label="q">text/html</subfield>
</varfield>
<varfield i1="4" i2="0" id="856">
<subfield label="u">https://www.raco.cat/index.php/RIDU/article/view/305808</subfield>
</varfield>
<varfield i1="0" i2=" " id="786">
<subfield label="n">Revista d'Innovació Docent Universitària; Núm. 8 (2016)</subfield>
</varfield>
<varfield i1=" " i2=" " id="546">
<subfield label="a">eng</subfield>
</varfield>
<varfield i1=" " i2=" " id="500">
</varfield>
<varfield i1=" " i2=" " id="500">
</varfield>
<varfield i1=" " i2=" " id="500">
</varfield>
<varfield i1=" " i2=" " id="540">
</varfield>
</oai_marc>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<rfc1807 schemaLocation="http://info.internet.isi.edu:80/in-notes/rfc/files/rfc1807.txt http://www.openarchives.org/OAI/1.1/rfc1807.xsd">
<bib-version>v2</bib-version>
<id>https://www.raco.cat/index.php/RIDU/article/view/305808</id>
<entry>2016-02-29T12:21:04Z</entry>
<organization>Revista d'Innovació Docent Universitària</organization>
<organization>Núm. 8 (2016); 121-141</organization>
<title>La tutoria universitària. El cas del Grau de Pedagogia de la UPV/EHU</title>
<author>Gastón García, Lourdes</author>
<author>Rekalde Rodríguez, Itziar</author>
<other_access>url:https://www.raco.cat/index.php/RIDU/article/view/305808</other_access>
<keyword>Educació superior; Tutoria Universitària; Estudi de cas; Grau de Pedagogia</keyword>
<language>eng</language>
<abstract>Entre les funcions docents està inclosa la d’orientar, guiar i donar suport a l’aprenentatge de l’alumnat, però aquesta funció cada vegada està prenent més modalitats que incideixen en diferents dimensions de la tutoria universitària. És per això que l’objectiu d’aquest treball consisteix a indagar en l’opinió del professorat del Grau de Pedagogia sobre la tutoria universitària, de manera que serveixi com un cas des de l’anàlisi i la comprensió vessada per establir línies de recomanació que ajudin els equips docents d’altres graus i centres universitaris a repensar els seus plantejaments respecte de la tutoria universitària.La perspectiva metodològica és qualitativa i el mètode utilitzat ha esdevingut un estudi de cas on la població objecte d’estudi és el professorat del Grau de Pedagogia, concretament els coordinadors i coordinadores dels mòduls que componen l’esmentat Grau. S’han utilitzat, bàsicament, entrevistes semiestructurades i grups de discusió. Quant als resultats més destacables, cal considerar: l’acompliment de la tutoria a través de noves modalitats, com ara la tutoria a l’aula de grups d’alumnat degut a l’ús de metodologies actives; el desenvolupament de tutories servint-se de recursos virtuals, prenent rellevància les tutories no presencials; la constatació que segueix establerta la idea que la tutoria acadèmica és la principal desenvolupada pel docent i, l’apertura a nous agents en el procés d’acompliment de la tutoria, com és el cas de la desenvolupada entre iguals. Es conclou que és necessari construir i/o actualitzar i establir un Pla d’Orientació de Centre, en el qual s’articulin totes les accions individuals i col·lectives que es programen per realitzar un tutoria universitària concebuda des de l’acompanyament, suport i guia en el procés de desenvolupament de les competències de l’alumnat.</abstract>
</rfc1807>