00925njm 22002777a 4500
dc
Carvalho, Adalberto Dias de
author
2018-07-12
The present study assumes an interdisciplinary nature and privileges the undertaken assumption as hypothesis that there is a relation of anthropological nature of the human beings with the small islands, which, by conditioning tourists’ options when choosing their destinies, tends to be exploited by the tour operators in their marketing and advertising campaigns. From this point on, the results of an intense, bibliographic research are presented, through which information was gathered and conceptual networks considered pertinent were organized. This process culminates in a selection of cases of island tourism promotion, which, through the analyses of the correspondent texts and images, allow to illustrate the clues opened not only by papers and other works of reference but also by reasoning exercises that were, in the meantime, put to test regarding their coherence, adaptation and reasoning.
El presente estudio tiene naturaleza interdisciplinar y parte del supuesto que hay una relación de naturaleza antropológica de los seres humanos con las islas pequeñas, la cual, condicionando las opciones de los turistas en la elección de sus destinos, tiende a ser explorada por los promotores turísticos en sus campañas de marketing y publicidad. A partir de aquí, se presentan los resultados de una investigación bibliográfica intensa a través de la cual se recogieron informaciones y se organizaron diversos marcos conceptuales. Este proceso culmina en una selección de casos de promoción del turismo insular, los cuales, por el análisis de los respectivos textos e imágenes, permiten ilustrar las ideas derivadas de los artículos y otros trabajos de referencia, así como de los razonamientos realizados durante la investigación.
http://hdl.handle.net/10803/666379
Turisme
Turismo
Tourism
Illes desertes
Islas desiertas
Desert islands
Turisme insular
Turismo insular
Island tourism
Viatges
Viajes
Voyages and travels
Felicitat
Felicidad
Happiness
Màrqueting
Marketing
A promoção das ilhas como destino turístico: heterotopias e pressupostos antropológicos do turismo insular