<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<oai_dc:dc schemaLocation="http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd">
<dc:title>Bases teóricas y conceptuales de la educación ambiental no formal</dc:title>
<dc:creator>Vinces Centeno, Marcos Raúl</dc:creator>
<dc:creator>De la Peña Consuegra, Geilert</dc:creator>
<dc:creator>Campos García, Gusdanis Alberto</dc:creator>
<dc:subject>Educación</dc:subject>
<dc:subject>Educación Ambiental</dc:subject>
<dc:subject>Educación no Formal</dc:subject>
<dc:subject>Educación Ambiental no Formal</dc:subject>
<dc:subject>Desarrollo sostenible</dc:subject>
<dc:subject>Education</dc:subject>
<dc:subject>Environmental Education</dc:subject>
<dc:subject>Non-Formal Education</dc:subject>
<dc:subject>Non-Formal Environmental Education</dc:subject>
<dc:subject>Sustainable Development</dc:subject>
<dc:description>The study of environmental conditions and situations have received the analysis of various specialists from different perspectives and approaches, mainly in regard to existing problems and the need to preserve the environment in order to achieve a better quality of life in current generations and future. Education is no stranger to determine and define ways, routes and work alternatives that address this issue, so that Environmental Education has come to try to generate awareness; it is carried out from several points of view within the educational process in a general way and in particular non-formal environmental education is emerging as a way to address this issue. From a coherent and logical course on the subject, the article proposes a theoretical conceptual analysis of the main elements that are part of the processes related to Environmental Education in the university context until reaching the foundation of the budget son Environmental Education not Formal.</dc:description>
<dc:description>El estudio de las condiciones y situaciones medioambientales ha recibido el análisis de diversos especialistas desde disímiles perspectivas y enfoques, fundamentalmente en lo que respecta a las problemáticas existentes y la necesidad de preservar el ambiente con miras a lograr una mejor calidad de vida en las generaciones actuales y futuras. La educación no es ajena a determinar y definir formas, vías y alternativas de trabajo que aborden esta temática, por lo que la Educación Ambiental ha venido a tratar de generar consciencias; se realiza desde varias ópticas dentro del proceso educativo de manera general y en particular en la enseñanza-aprendizaje. En este sentido, la Educación Ambiental no Normal se perfila como una vía para abordar dicho tema. A partir de un recorrido coherente y lógico sobre el tema, el artículo propone un análisis teórico conceptual de los principales elementos que forman parte de los procesos relacionados con la Educación Ambiental en el contexto universitario hasta llegar a la fundamentación de los presupuestos sobre Educación Ambiental no Formal.</dc:description>
<dc:date>2018</dc:date>
<dc:type>text (article)</dc:type>
<dc:format>application/pdf</dc:format>
<dc:identifier>https://dialnet.unirioja.es/servlet/oaiart?codigo=6591254</dc:identifier>
<dc:identifier>(Revista) ISSN 1390-7247</dc:identifier>
<dc:identifier>(Revista) ISSN 1390-7247</dc:identifier>
<dc:source>Revista San Gregorio, ISSN 1390-7247, Nº. 22, 2018 (Ejemplar dedicado a: Revista San Gregorio. ABRIL-JUNIO 2018), pags. 40-49</dc:source>
<dc:language>spa</dc:language>
<dc:rights>LICENCIA DE USO: Los documentos a texto completo incluidos en Dialnet son de acceso libre y propiedad de sus autores y/o editores. Por tanto, cualquier acto de reproducción, distribución, comunicación pública y/o transformación total o parcial requiere el consentimiento expreso y escrito de aquéllos. Cualquier enlace al texto completo de estos documentos deberá hacerse a través de la URL oficial de éstos en Dialnet. Más información: https://dialnet.unirioja.es/info/derechosOAI | INTELLECTUAL PROPERTY RIGHTS STATEMENT: Full text documents hosted by Dialnet are protected by copyright and/or related rights. This digital object is accessible without charge, but its use is subject to the licensing conditions set by its authors or editors. Unless expressly stated otherwise in the licensing conditions, you are free to linking, browsing, printing and making a copy for your own personal purposes. All other acts of reproduction and communication to the public are subject to the licensing conditions expressed by editors and authors and require consent from them. Any link to this document should be made using its official URL in Dialnet. More info: https://dialnet.unirioja.es/info/derechosOAI</dc:rights>
</oai_dc:dc>