<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<oai_dc:dc schemaLocation="http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd">
<dc:title>Accessing the Chinese market. A critical look at the challenges and best practices of Spanish firms</dc:title>
<dc:creator>Perea Muñoz, Eva,</dc:creator>
<dc:contributor>Porta Jacques, Fernando</dc:contributor>
<dc:contributor>Universitat Abat Oliba. Departament de Ciències Econòmiques i Socials</dc:contributor>
<dc:subject>Comerç internacional</dc:subject>
<dc:subject>Desenvolupament economic</dc:subject>
<dc:subject>Xina</dc:subject>
<dc:subject>Espanya</dc:subject>
<dc:subject>Comercio internacional</dc:subject>
<dc:subject>Desarrollo económico</dc:subject>
<dc:subject>China</dc:subject>
<dc:subject>España</dc:subject>
<dc:subject>International commerce</dc:subject>
<dc:subject>Economic development</dc:subject>
<dc:subject>33</dc:subject>
<dc:subject>339</dc:subject>
<dc:description>Xina representa avui el mercat emergent més atractiu del món. Molts indicadors econòmics ho confirmen: Xina encarna un país amb un PIB pròsper, una creixent població urbana, una ascendent classe mitjana i un augment en la despesa privada i públic. Malgrat tot això, les exportacions espanyoles a Xina són encara baixes i subratllen un dèficit comercial desfavorable i crònic. Per descomptat, es fan esforços per corregir aquest desequilibri de comerç. L'evolució a partir de 2009 mostra un augment de les exportacions espanyoles a Xina, una petita reducció en el dèficit i un augment en la inversió directa. No obstant això, tot això encara representa un canvi modest. El present document es basa en tres hipòtesis: en primer lloc, l'accés al mercat xinès dicta que les empreses estrangeres en general, i espanyoles en particular, adaptin els seus productes o serveis a aquesta demanda específica. En segon lloc, Xina ofereix un atractiu mercat conformat per molts consumidors i una significativa emergent classe mitjana. Espanya no aprofita plenament aquestes oportunitats. Finalment, l'accés al mercat xinès està ple d'obstacles: es requereix una inversió important, personal especialitzat, un període de recuperació llarg, molta paciència i perseverança. Per tant, és accessible només per a les grans empreses. Mentre es confirmen les dues primeres hipòtesis, no ocorre el mateix amb la tercera. Algunes grans i molt reconegudes marques espanyoles estan tenint gran èxit a Xina. Però també hi ha centenars de petites empreses que operen de manera fructífera en aquest país, en tots els sectors. L'enquesta realitzada confirma que hi ha importants possibilitats d'èxit, independentment de la grandària de l'empresa. La qüestió crucial és tenir una estratègia molt clara per a la implementació del projecte a Xina. Per tant, podem concloure que el fonamental no és principalment la mida (encara que pugui ajudar) sinó tenir una estratègia clara i complir amb certs requisits que s'analitzaran detalladament. S'ha realitzat una exhaustiva investigació utilitzant dades quantitatives i qualitatives. Es va enviar un qüestionari a les empreses espanyoles a Xina per categoritzar qui són i identificar les oportunitats; estudiar les seves dificultats i plans per al futur al país; descobrir les millors pràctiques: un marc que recolzi l'acció estratègica de les nostres empreses. Totes aquestes variables es troben desenvolupades en els propers capítols. Finalment, podem concloure que el món avança a un ritme turbulent i les empreses tracten d'adaptar-se ràpidament als canvis. Si en el passat recent les empreses occidentals es van traslladar a Xina per accedir al seu baix cost laboral, avui dia intenten accedir el mercat intern creixent. S'obren oportunitats gràcies a una classe mitjana ansiosa per consumir que augmenta ràpidament. L'accés és difícil i ple d'obstacles. Al mateix temps, els guanys no s'esperen fàcilment a curt termini. Però existeixen oportunitats per a les empreses espanyoles de totes les grandàries i sectors (un en particular és el turisme de qualitat de Xina cap a Espanya). El document proposa unificar esforços per promoure la marca Espanya, ja que Xina està aquí per quedar-se i les empreses espanyoles estan a Xina per quedar-se.</dc:description>
<dc:date>2013-01-15</dc:date>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</dc:type>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/publishedVersion</dc:type>
<dc:identifier>http://hdl.handle.net/10803/134135</dc:identifier>
<dc:language>eng</dc:language>
<dc:rights>L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/</dc:rights>
<dc:rights>info:eu-repo/semantics/openAccess</dc:rights>
<dc:format>application/pdf</dc:format>
<dc:format>302 p.</dc:format>
<dc:publisher>Universitat Abat Oliba</dc:publisher>
<dc:source>TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</dc:source>
</oai_dc:dc>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<d:DIDL schemaLocation="urn:mpeg:mpeg21:2002:02-DIDL-NS http://standards.iso.org/ittf/PubliclyAvailableStandards/MPEG-21_schema_files/did/didl.xsd">
<d:DIDLInfo>
<dcterms:created schemaLocation="http://purl.org/dc/terms/ http://dublincore.org/schemas/xmls/qdc/dcterms.xsd">2014-05-09T10:54:01Z</dcterms:created>
</d:DIDLInfo>
<d:Item id="hdl_10803_134135">
<d:Descriptor>
<d:Statement mimeType="application/xml; charset=utf-8">
<dii:Identifier schemaLocation="urn:mpeg:mpeg21:2002:01-DII-NS http://standards.iso.org/ittf/PubliclyAvailableStandards/MPEG-21_schema_files/dii/dii.xsd">urn:hdl:10803/134135</dii:Identifier>
</d:Statement>
</d:Descriptor>
<d:Descriptor>
<d:Statement mimeType="application/xml; charset=utf-8">
<oai_dc:dc schemaLocation="http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd">
<dc:title>Accessing the Chinese market. A critical look at the challenges and best practices of Spanish firms</dc:title>
<dc:creator>Perea Muñoz, Eva,</dc:creator>
<dc:contributor>epeream@uao.es</dc:contributor>
<dc:contributor>false</dc:contributor>
<dc:contributor>Porta Jacques, Fernando</dc:contributor>
<dc:contributor>true</dc:contributor>
<dc:subject>Comerç internacional</dc:subject>
<dc:subject>Desenvolupament economic</dc:subject>
<dc:subject>Xina</dc:subject>
<dc:subject>Espanya</dc:subject>
<dc:subject>Comercio internacional</dc:subject>
<dc:subject>Desarrollo económico</dc:subject>
<dc:subject>China</dc:subject>
<dc:subject>España</dc:subject>
<dc:subject>International commerce</dc:subject>
<dc:subject>Economic development</dc:subject>
<dc:description>Xina representa avui el mercat emergent més atractiu del món. Molts indicadors econòmics ho confirmen: Xina encarna un país amb un PIB pròsper, una creixent població urbana, una ascendent classe mitjana i un augment en la despesa privada i públic. Malgrat tot això, les exportacions espanyoles a Xina són encara baixes i subratllen un dèficit comercial desfavorable i crònic. Per descomptat, es fan esforços per corregir aquest desequilibri de comerç. L'evolució a partir de 2009 mostra un augment de les exportacions espanyoles a Xina, una petita reducció en el dèficit i un augment en la inversió directa. No obstant això, tot això encara representa un canvi modest. El present document es basa en tres hipòtesis: en primer lloc, l'accés al mercat xinès dicta que les empreses estrangeres en general, i espanyoles en particular, adaptin els seus productes o serveis a aquesta demanda específica. En segon lloc, Xina ofereix un atractiu mercat conformat per molts consumidors i una significativa emergent classe mitjana. Espanya no aprofita plenament aquestes oportunitats. Finalment, l'accés al mercat xinès està ple d'obstacles: es requereix una inversió important, personal especialitzat, un període de recuperació llarg, molta paciència i perseverança. Per tant, és accessible només per a les grans empreses. Mentre es confirmen les dues primeres hipòtesis, no ocorre el mateix amb la tercera. Algunes grans i molt reconegudes marques espanyoles estan tenint gran èxit a Xina. Però també hi ha centenars de petites empreses que operen de manera fructífera en aquest país, en tots els sectors. L'enquesta realitzada confirma que hi ha importants possibilitats d'èxit, independentment de la grandària de l'empresa. La qüestió crucial és tenir una estratègia molt clara per a la implementació del projecte a Xina. Per tant, podem concloure que el fonamental no és principalment la mida (encara que pugui ajudar) sinó tenir una estratègia clara i complir amb certs requisits que s'analitzaran detalladament. S'ha realitzat una exhaustiva investigació utilitzant dades quantitatives i qualitatives. Es va enviar un qüestionari a les empreses espanyoles a Xina per categoritzar qui són i identificar les oportunitats; estudiar les seves dificultats i plans per al futur al país; descobrir les millors pràctiques: un marc que recolzi l'acció estratègica de les nostres empreses. Totes aquestes variables es troben desenvolupades en els propers capítols. Finalment, podem concloure que el món avança a un ritme turbulent i les empreses tracten d'adaptar-se ràpidament als canvis. Si en el passat recent les empreses occidentals es van traslladar a Xina per accedir al seu baix cost laboral, avui dia intenten accedir el mercat intern creixent. S'obren oportunitats gràcies a una classe mitjana ansiosa per consumir que augmenta ràpidament. L'accés és difícil i ple d'obstacles. Al mateix temps, els guanys no s'esperen fàcilment a curt termini. Però existeixen oportunitats per a les empreses espanyoles de totes les grandàries i sectors (un en particular és el turisme de qualitat de Xina cap a Espanya). El document proposa unificar esforços per promoure la marca Espanya, ja que Xina està aquí per quedar-se i les empreses espanyoles estan a Xina per quedar-se.</dc:description>
<dc:date>2014-05-09T10:54:01Z</dc:date>
<dc:date>2014-05-09T10:54:01Z</dc:date>
<dc:date>2013-01-15</dc:date>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</dc:type>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/publishedVersion</dc:type>
<dc:identifier>http://hdl.handle.net/10803/134135</dc:identifier>
<dc:language>eng</dc:language>
<dc:rights>L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/</dc:rights>
<dc:rights>info:eu-repo/semantics/openAccess</dc:rights>
<dc:publisher>Universitat Abat Oliba</dc:publisher>
<dc:source>TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</dc:source>
</oai_dc:dc>
</d:Statement>
</d:Descriptor>
<d:Component id="10803_134135_1">
</d:Component>
</d:Item>
</d:DIDL>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<dim:dim schemaLocation="http://www.dspace.org/xmlns/dspace/dim http://www.dspace.org/schema/dim.xsd">
<dim:field element="contributor" mdschema="dc">Universitat Abat Oliba. Departament de Ciències Econòmiques i Socials</dim:field>
<dim:field element="contributor" mdschema="dc" qualifier="author">Perea Muñoz, Eva,</dim:field>
<dim:field element="contributor" mdschema="dc" qualifier="authoremail">epeream@uao.es</dim:field>
<dim:field element="contributor" mdschema="dc" qualifier="authoremailshow">false</dim:field>
<dim:field element="contributor" mdschema="dc" qualifier="director">Porta Jacques, Fernando</dim:field>
<dim:field element="contributor" mdschema="dc" qualifier="authorsendemail">true</dim:field>
<dim:field element="date" mdschema="dc" qualifier="accessioned">2014-05-09T10:54:01Z</dim:field>
<dim:field element="date" mdschema="dc" qualifier="available">2014-05-09T10:54:01Z</dim:field>
<dim:field element="date" mdschema="dc" qualifier="issued">2013-01-15</dim:field>
<dim:field element="identifier" mdschema="dc" qualifier="uri">http://hdl.handle.net/10803/134135</dim:field>
<dim:field element="description" lang="cat" mdschema="dc" qualifier="abstract">Xina representa avui el mercat emergent més atractiu del món. Molts indicadors econòmics ho confirmen: Xina encarna un país amb un PIB pròsper, una creixent població urbana, una ascendent classe mitjana i un augment en la despesa privada i públic. Malgrat tot això, les exportacions espanyoles a Xina són encara baixes i subratllen un dèficit comercial desfavorable i crònic. Per descomptat, es fan esforços per corregir aquest desequilibri de comerç. L'evolució a partir de 2009 mostra un augment de les exportacions espanyoles a Xina, una petita reducció en el dèficit i un augment en la inversió directa. No obstant això, tot això encara representa un canvi modest. El present document es basa en tres hipòtesis: en primer lloc, l'accés al mercat xinès dicta que les empreses estrangeres en general, i espanyoles en particular, adaptin els seus productes o serveis a aquesta demanda específica. En segon lloc, Xina ofereix un atractiu mercat conformat per molts consumidors i una significativa emergent classe mitjana. Espanya no aprofita plenament aquestes oportunitats. Finalment, l'accés al mercat xinès està ple d'obstacles: es requereix una inversió important, personal especialitzat, un període de recuperació llarg, molta paciència i perseverança. Per tant, és accessible només per a les grans empreses. Mentre es confirmen les dues primeres hipòtesis, no ocorre el mateix amb la tercera. Algunes grans i molt reconegudes marques espanyoles estan tenint gran èxit a Xina. Però també hi ha centenars de petites empreses que operen de manera fructífera en aquest país, en tots els sectors. L'enquesta realitzada confirma que hi ha importants possibilitats d'èxit, independentment de la grandària de l'empresa. La qüestió crucial és tenir una estratègia molt clara per a la implementació del projecte a Xina. Per tant, podem concloure que el fonamental no és principalment la mida (encara que pugui ajudar) sinó tenir una estratègia clara i complir amb certs requisits que s'analitzaran detalladament. S'ha realitzat una exhaustiva investigació utilitzant dades quantitatives i qualitatives. Es va enviar un qüestionari a les empreses espanyoles a Xina per categoritzar qui són i identificar les oportunitats; estudiar les seves dificultats i plans per al futur al país; descobrir les millors pràctiques: un marc que recolzi l'acció estratègica de les nostres empreses. Totes aquestes variables es troben desenvolupades en els propers capítols. Finalment, podem concloure que el món avança a un ritme turbulent i les empreses tracten d'adaptar-se ràpidament als canvis. Si en el passat recent les empreses occidentals es van traslladar a Xina per accedir al seu baix cost laboral, avui dia intenten accedir el mercat intern creixent. S'obren oportunitats gràcies a una classe mitjana ansiosa per consumir que augmenta ràpidament. L'accés és difícil i ple d'obstacles. Al mateix temps, els guanys no s'esperen fàcilment a curt termini. Però existeixen oportunitats per a les empreses espanyoles de totes les grandàries i sectors (un en particular és el turisme de qualitat de Xina cap a Espanya). El document proposa unificar esforços per promoure la marca Espanya, ja que Xina està aquí per quedar-se i les empreses espanyoles estan a Xina per quedar-se.</dim:field>
<dim:field element="format" mdschema="dc" qualifier="extent">302 p.</dim:field>
<dim:field element="format" mdschema="dc" qualifier="mimetype">application/pdf</dim:field>
<dim:field element="language" mdschema="dc" qualifier="iso">eng</dim:field>
<dim:field element="publisher" mdschema="dc">Universitat Abat Oliba</dim:field>
<dim:field element="rights" mdschema="dc" qualifier="license">L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/</dim:field>
<dim:field element="rights" mdschema="dc" qualifier="accessLevel">info:eu-repo/semantics/openAccess</dim:field>
<dim:field element="source" mdschema="dc">TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</dim:field>
<dim:field element="subject" mdschema="dc">Comerç internacional</dim:field>
<dim:field element="subject" mdschema="dc">Desenvolupament economic</dim:field>
<dim:field element="subject" mdschema="dc">Xina</dim:field>
<dim:field element="subject" mdschema="dc">Espanya</dim:field>
<dim:field element="subject" mdschema="dc">Comercio internacional</dim:field>
<dim:field element="subject" mdschema="dc">Desarrollo económico</dim:field>
<dim:field element="subject" mdschema="dc">China</dim:field>
<dim:field element="subject" mdschema="dc">España</dim:field>
<dim:field element="subject" mdschema="dc">International commerce</dim:field>
<dim:field element="subject" mdschema="dc">Economic development</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="cat" mdschema="dc" qualifier="udc">33</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="cat" mdschema="dc" qualifier="udc">339</dim:field>
<dim:field element="title" mdschema="dc">Accessing the Chinese market. A critical look at the challenges and best practices of Spanish firms</dim:field>
<dim:field element="type" mdschema="dc">info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</dim:field>
<dim:field element="type" mdschema="dc">info:eu-repo/semantics/publishedVersion</dim:field>
<dim:field element="embargo" mdschema="dc" qualifier="terms">cap</dim:field>
</dim:dim>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<thesis schemaLocation="http://www.ndltd.org/standards/metadata/etdms/1.0/ http://www.ndltd.org/standards/metadata/etdms/1.0/etdms.xsd">
<title>Accessing the Chinese market. A critical look at the challenges and best practices of Spanish firms</title>
<creator>Perea Muñoz, Eva,</creator>
<contributor>epeream@uao.es</contributor>
<contributor>false</contributor>
<contributor>Porta Jacques, Fernando</contributor>
<contributor>true</contributor>
<subject>Comerç internacional</subject>
<subject>Desenvolupament economic</subject>
<subject>Xina</subject>
<subject>Espanya</subject>
<subject>Comercio internacional</subject>
<subject>Desarrollo económico</subject>
<subject>China</subject>
<subject>España</subject>
<subject>International commerce</subject>
<subject>Economic development</subject>
<description>Xina representa avui el mercat emergent més atractiu del món. Molts indicadors econòmics ho confirmen: Xina encarna un país amb un PIB pròsper, una creixent població urbana, una ascendent classe mitjana i un augment en la despesa privada i públic. Malgrat tot això, les exportacions espanyoles a Xina són encara baixes i subratllen un dèficit comercial desfavorable i crònic. Per descomptat, es fan esforços per corregir aquest desequilibri de comerç. L'evolució a partir de 2009 mostra un augment de les exportacions espanyoles a Xina, una petita reducció en el dèficit i un augment en la inversió directa. No obstant això, tot això encara representa un canvi modest. El present document es basa en tres hipòtesis: en primer lloc, l'accés al mercat xinès dicta que les empreses estrangeres en general, i espanyoles en particular, adaptin els seus productes o serveis a aquesta demanda específica. En segon lloc, Xina ofereix un atractiu mercat conformat per molts consumidors i una significativa emergent classe mitjana. Espanya no aprofita plenament aquestes oportunitats. Finalment, l'accés al mercat xinès està ple d'obstacles: es requereix una inversió important, personal especialitzat, un període de recuperació llarg, molta paciència i perseverança. Per tant, és accessible només per a les grans empreses. Mentre es confirmen les dues primeres hipòtesis, no ocorre el mateix amb la tercera. Algunes grans i molt reconegudes marques espanyoles estan tenint gran èxit a Xina. Però també hi ha centenars de petites empreses que operen de manera fructífera en aquest país, en tots els sectors. L'enquesta realitzada confirma que hi ha importants possibilitats d'èxit, independentment de la grandària de l'empresa. La qüestió crucial és tenir una estratègia molt clara per a la implementació del projecte a Xina. Per tant, podem concloure que el fonamental no és principalment la mida (encara que pugui ajudar) sinó tenir una estratègia clara i complir amb certs requisits que s'analitzaran detalladament. S'ha realitzat una exhaustiva investigació utilitzant dades quantitatives i qualitatives. Es va enviar un qüestionari a les empreses espanyoles a Xina per categoritzar qui són i identificar les oportunitats; estudiar les seves dificultats i plans per al futur al país; descobrir les millors pràctiques: un marc que recolzi l'acció estratègica de les nostres empreses. Totes aquestes variables es troben desenvolupades en els propers capítols. Finalment, podem concloure que el món avança a un ritme turbulent i les empreses tracten d'adaptar-se ràpidament als canvis. Si en el passat recent les empreses occidentals es van traslladar a Xina per accedir al seu baix cost laboral, avui dia intenten accedir el mercat intern creixent. S'obren oportunitats gràcies a una classe mitjana ansiosa per consumir que augmenta ràpidament. L'accés és difícil i ple d'obstacles. Al mateix temps, els guanys no s'esperen fàcilment a curt termini. Però existeixen oportunitats per a les empreses espanyoles de totes les grandàries i sectors (un en particular és el turisme de qualitat de Xina cap a Espanya). El document proposa unificar esforços per promoure la marca Espanya, ja que Xina està aquí per quedar-se i les empreses espanyoles estan a Xina per quedar-se.</description>
<date>2014-05-09</date>
<date>2014-05-09</date>
<date>2013-01-15</date>
<type>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</type>
<type>info:eu-repo/semantics/publishedVersion</type>
<identifier>http://hdl.handle.net/10803/134135</identifier>
<language>eng</language>
<rights>L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/</rights>
<rights>info:eu-repo/semantics/openAccess</rights>
<publisher>Universitat Abat Oliba</publisher>
<source>TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</source>
</thesis>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<record schemaLocation="http://www.loc.gov/MARC21/slim http://www.loc.gov/standards/marcxml/schema/MARC21slim.xsd">
<leader>00925njm 22002777a 4500</leader>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="042">
<subfield code="a">dc</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="720">
<subfield code="a">Perea Muñoz, Eva,</subfield>
<subfield code="e">author</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="260">
<subfield code="c">2013-01-15</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="520">
<subfield code="a">Xina representa avui el mercat emergent més atractiu del món. Molts indicadors econòmics ho confirmen: Xina encarna un país amb un PIB pròsper, una creixent població urbana, una ascendent classe mitjana i un augment en la despesa privada i públic. Malgrat tot això, les exportacions espanyoles a Xina són encara baixes i subratllen un dèficit comercial desfavorable i crònic. Per descomptat, es fan esforços per corregir aquest desequilibri de comerç. L'evolució a partir de 2009 mostra un augment de les exportacions espanyoles a Xina, una petita reducció en el dèficit i un augment en la inversió directa. No obstant això, tot això encara representa un canvi modest. El present document es basa en tres hipòtesis: en primer lloc, l'accés al mercat xinès dicta que les empreses estrangeres en general, i espanyoles en particular, adaptin els seus productes o serveis a aquesta demanda específica. En segon lloc, Xina ofereix un atractiu mercat conformat per molts consumidors i una significativa emergent classe mitjana. Espanya no aprofita plenament aquestes oportunitats. Finalment, l'accés al mercat xinès està ple d'obstacles: es requereix una inversió important, personal especialitzat, un període de recuperació llarg, molta paciència i perseverança. Per tant, és accessible només per a les grans empreses. Mentre es confirmen les dues primeres hipòtesis, no ocorre el mateix amb la tercera. Algunes grans i molt reconegudes marques espanyoles estan tenint gran èxit a Xina. Però també hi ha centenars de petites empreses que operen de manera fructífera en aquest país, en tots els sectors. L'enquesta realitzada confirma que hi ha importants possibilitats d'èxit, independentment de la grandària de l'empresa. La qüestió crucial és tenir una estratègia molt clara per a la implementació del projecte a Xina. Per tant, podem concloure que el fonamental no és principalment la mida (encara que pugui ajudar) sinó tenir una estratègia clara i complir amb certs requisits que s'analitzaran detalladament. S'ha realitzat una exhaustiva investigació utilitzant dades quantitatives i qualitatives. Es va enviar un qüestionari a les empreses espanyoles a Xina per categoritzar qui són i identificar les oportunitats; estudiar les seves dificultats i plans per al futur al país; descobrir les millors pràctiques: un marc que recolzi l'acció estratègica de les nostres empreses. Totes aquestes variables es troben desenvolupades en els propers capítols. Finalment, podem concloure que el món avança a un ritme turbulent i les empreses tracten d'adaptar-se ràpidament als canvis. Si en el passat recent les empreses occidentals es van traslladar a Xina per accedir al seu baix cost laboral, avui dia intenten accedir el mercat intern creixent. S'obren oportunitats gràcies a una classe mitjana ansiosa per consumir que augmenta ràpidament. L'accés és difícil i ple d'obstacles. Al mateix temps, els guanys no s'esperen fàcilment a curt termini. Però existeixen oportunitats per a les empreses espanyoles de totes les grandàries i sectors (un en particular és el turisme de qualitat de Xina cap a Espanya). El document proposa unificar esforços per promoure la marca Espanya, ja que Xina està aquí per quedar-se i les empreses espanyoles estan a Xina per quedar-se.</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="8" ind2=" " tag="024">
<subfield code="a">http://hdl.handle.net/10803/134135</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Comerç internacional</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Desenvolupament economic</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Xina</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Espanya</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Comercio internacional</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Desarrollo económico</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">China</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">España</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">International commerce</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Economic development</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="0" ind2="0" tag="245">
<subfield code="a">Accessing the Chinese market. A critical look at the challenges and best practices of Spanish firms</subfield>
</datafield>
</record>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<record schemaLocation="http://www.loc.gov/MARC21/slim http://www.loc.gov/standards/marcxml/schema/MARC21slim.xsd">
<leader>nam a 5i 4500</leader>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Comerç internacional</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Desenvolupament economic</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Xina</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Espanya</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Comercio internacional</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Desarrollo económico</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">China</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">España</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">International commerce</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Economic development</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="1" ind2="0" tag="245">
<subfield code="a">Accessing the Chinese market. A critical look at the challenges and best practices of Spanish firms</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2="1" tag="264">
<subfield code="a">[Barcelona] :</subfield>
<subfield code="b">Universitat Abat Oliba,</subfield>
<subfield code="c">2014</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="4" ind2="0" tag="856">
<subfield code="z">Accés lliure</subfield>
<subfield code="u">http://hdl.handle.net/10803/134135</subfield>
</datafield>
<controlfield tag="007">cr |||||||||||</controlfield>
<controlfield tag="008">AAMMDDs2014 sp ||||fsm||||0|| 0 eng|c</controlfield>
<datafield ind1="1" ind2=" " tag="100">
<subfield code="a">Perea Muñoz, Eva,,</subfield>
<subfield code="e">autor</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="300">
<subfield code="a">1 recurs en línia (302 pàgines)</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="502">
<subfield code="g">Tesi</subfield>
<subfield code="b">Doctorat</subfield>
<subfield code="c">Universitat Abat Oliba. Departament de Ciències Econòmiques i Socials</subfield>
<subfield code="d">2013</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="2" ind2=" " tag="710">
<subfield code="a">Universitat Abat Oliba. Departament de Ciències Econòmiques i Socials</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2="4" tag="655">
<subfield code="a">Tesis i dissertacions electròniques</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="1" ind2=" " tag="700">
<subfield code="a">Porta Jacques, Fernando,</subfield>
<subfield code="e">supervisor acadèmic</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="0" ind2=" " tag="730">
<subfield code="a">TDX</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="520">
<subfield code="a">Xina representa avui el mercat emergent més atractiu del món. Molts indicadors econòmics ho confirmen: Xina encarna un país amb un PIB pròsper, una creixent població urbana, una ascendent classe mitjana i un augment en la despesa privada i públic. Malgrat tot això, les exportacions espanyoles a Xina són encara baixes i subratllen un dèficit comercial desfavorable i crònic. Per descomptat, es fan esforços per corregir aquest desequilibri de comerç. L'evolució a partir de 2009 mostra un augment de les exportacions espanyoles a Xina, una petita reducció en el dèficit i un augment en la inversió directa. No obstant això, tot això encara representa un canvi modest. El present document es basa en tres hipòtesis: en primer lloc, l'accés al mercat xinès dicta que les empreses estrangeres en general, i espanyoles en particular, adaptin els seus productes o serveis a aquesta demanda específica. En segon lloc, Xina ofereix un atractiu mercat conformat per molts consumidors i una significativa emergent classe mitjana. Espanya no aprofita plenament aquestes oportunitats. Finalment, l'accés al mercat xinès està ple d'obstacles: es requereix una inversió important, personal especialitzat, un període de recuperació llarg, molta paciència i perseverança. Per tant, és accessible només per a les grans empreses. Mentre es confirmen les dues primeres hipòtesis, no ocorre el mateix amb la tercera. Algunes grans i molt reconegudes marques espanyoles estan tenint gran èxit a Xina. Però també hi ha centenars de petites empreses que operen de manera fructífera en aquest país, en tots els sectors. L'enquesta realitzada confirma que hi ha importants possibilitats d'èxit, independentment de la grandària de l'empresa. La qüestió crucial és tenir una estratègia molt clara per a la implementació del projecte a Xina. Per tant, podem concloure que el fonamental no és principalment la mida (encara que pugui ajudar) sinó tenir una estratègia clara i complir amb certs requisits que s'analitzaran detalladament. S'ha realitzat una exhaustiva investigació utilitzant dades quantitatives i qualitatives. Es va enviar un qüestionari a les empreses espanyoles a Xina per categoritzar qui són i identificar les oportunitats; estudiar les seves dificultats i plans per al futur al país; descobrir les millors pràctiques: un marc que recolzi l'acció estratègica de les nostres empreses. Totes aquestes variables es troben desenvolupades en els propers capítols. Finalment, podem concloure que el món avança a un ritme turbulent i les empreses tracten d'adaptar-se ràpidament als canvis. Si en el passat recent les empreses occidentals es van traslladar a Xina per accedir al seu baix cost laboral, avui dia intenten accedir el mercat intern creixent. S'obren oportunitats gràcies a una classe mitjana ansiosa per consumir que augmenta ràpidament. L'accés és difícil i ple d'obstacles. Al mateix temps, els guanys no s'esperen fàcilment a curt termini. Però existeixen oportunitats per a les empreses espanyoles de totes les grandàries i sectors (un en particular és el turisme de qualitat de Xina cap a Espanya). El document proposa unificar esforços per promoure la marca Espanya, ja que Xina està aquí per quedar-se i les empreses espanyoles estan a Xina per quedar-se.</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="998">
<subfield code="a">e</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="040">
<subfield code="a">ES-BaCBU</subfield>
<subfield code="b">cat</subfield>
<subfield code="e">rda</subfield>
<subfield code="c">ES-BaCBU</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="336">
<subfield code="a">text</subfield>
<subfield code="b">txt</subfield>
<subfield code="2">rdacontent</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="337">
<subfield code="a">informàtic</subfield>
<subfield code="b">c</subfield>
<subfield code="2">rdamedia</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="338">
<subfield code="a">recurs en línia</subfield>
<subfield code="b">cr</subfield>
<subfield code="2">rdacarrier</subfield>
</datafield>
</record>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<mets ID=" DSpace_ITEM_10803-134135" OBJID=" hdl:10803/134135" PROFILE="DSpace METS SIP Profile 1.0" TYPE="DSpace ITEM" schemaLocation="http://www.loc.gov/METS/ http://www.loc.gov/standards/mets/mets.xsd">
<metsHdr CREATEDATE="2021-10-30T10:42:28Z">
<agent ROLE="CUSTODIAN" TYPE="ORGANIZATION">
<name>TDX</name>
</agent>
</metsHdr>
<dmdSec ID="DMD_10803_134135">
<mdWrap MDTYPE="MODS">
<xmlData schemaLocation="http://www.loc.gov/mods/v3 http://www.loc.gov/standards/mods/v3/mods-3-1.xsd">
<mods:mods schemaLocation="http://www.loc.gov/mods/v3 http://www.loc.gov/standards/mods/v3/mods-3-1.xsd">
<mods:name>
<mods:role>
<mods:roleTerm type="text">author</mods:roleTerm>
</mods:role>
<mods:namePart>Perea Muñoz, Eva,</mods:namePart>
</mods:name>
<mods:name>
<mods:role>
<mods:roleTerm type="text">authoremail</mods:roleTerm>
</mods:role>
<mods:namePart>epeream@uao.es</mods:namePart>
</mods:name>
<mods:name>
<mods:role>
<mods:roleTerm type="text">authoremailshow</mods:roleTerm>
</mods:role>
<mods:namePart>false</mods:namePart>
</mods:name>
<mods:name>
<mods:role>
<mods:roleTerm type="text">director</mods:roleTerm>
</mods:role>
<mods:namePart>Porta Jacques, Fernando</mods:namePart>
</mods:name>
<mods:name>
<mods:role>
<mods:roleTerm type="text">authorsendemail</mods:roleTerm>
</mods:role>
<mods:namePart>true</mods:namePart>
</mods:name>
<mods:extension>
<mods:dateAccessioned encoding="iso8601">2014-05-09T10:54:01Z</mods:dateAccessioned>
</mods:extension>
<mods:extension>
<mods:dateAvailable encoding="iso8601">2014-05-09T10:54:01Z</mods:dateAvailable>
</mods:extension>
<mods:originInfo>
<mods:dateIssued encoding="iso8601">2013-01-15</mods:dateIssued>
</mods:originInfo>
<mods:identifier type="uri">http://hdl.handle.net/10803/134135</mods:identifier>
<mods:abstract>Xina representa avui el mercat emergent més atractiu del món. Molts indicadors econòmics ho confirmen: Xina encarna un país amb un PIB pròsper, una creixent població urbana, una ascendent classe mitjana i un augment en la despesa privada i públic. Malgrat tot això, les exportacions espanyoles a Xina són encara baixes i subratllen un dèficit comercial desfavorable i crònic. Per descomptat, es fan esforços per corregir aquest desequilibri de comerç. L'evolució a partir de 2009 mostra un augment de les exportacions espanyoles a Xina, una petita reducció en el dèficit i un augment en la inversió directa. No obstant això, tot això encara representa un canvi modest. El present document es basa en tres hipòtesis: en primer lloc, l'accés al mercat xinès dicta que les empreses estrangeres en general, i espanyoles en particular, adaptin els seus productes o serveis a aquesta demanda específica. En segon lloc, Xina ofereix un atractiu mercat conformat per molts consumidors i una significativa emergent classe mitjana. Espanya no aprofita plenament aquestes oportunitats. Finalment, l'accés al mercat xinès està ple d'obstacles: es requereix una inversió important, personal especialitzat, un període de recuperació llarg, molta paciència i perseverança. Per tant, és accessible només per a les grans empreses. Mentre es confirmen les dues primeres hipòtesis, no ocorre el mateix amb la tercera. Algunes grans i molt reconegudes marques espanyoles estan tenint gran èxit a Xina. Però també hi ha centenars de petites empreses que operen de manera fructífera en aquest país, en tots els sectors. L'enquesta realitzada confirma que hi ha importants possibilitats d'èxit, independentment de la grandària de l'empresa. La qüestió crucial és tenir una estratègia molt clara per a la implementació del projecte a Xina. Per tant, podem concloure que el fonamental no és principalment la mida (encara que pugui ajudar) sinó tenir una estratègia clara i complir amb certs requisits que s'analitzaran detalladament. S'ha realitzat una exhaustiva investigació utilitzant dades quantitatives i qualitatives. Es va enviar un qüestionari a les empreses espanyoles a Xina per categoritzar qui són i identificar les oportunitats; estudiar les seves dificultats i plans per al futur al país; descobrir les millors pràctiques: un marc que recolzi l'acció estratègica de les nostres empreses. Totes aquestes variables es troben desenvolupades en els propers capítols. Finalment, podem concloure que el món avança a un ritme turbulent i les empreses tracten d'adaptar-se ràpidament als canvis. Si en el passat recent les empreses occidentals es van traslladar a Xina per accedir al seu baix cost laboral, avui dia intenten accedir el mercat intern creixent. S'obren oportunitats gràcies a una classe mitjana ansiosa per consumir que augmenta ràpidament. L'accés és difícil i ple d'obstacles. Al mateix temps, els guanys no s'esperen fàcilment a curt termini. Però existeixen oportunitats per a les empreses espanyoles de totes les grandàries i sectors (un en particular és el turisme de qualitat de Xina cap a Espanya). El document proposa unificar esforços per promoure la marca Espanya, ja que Xina està aquí per quedar-se i les empreses espanyoles estan a Xina per quedar-se.</mods:abstract>
<mods:language>
<mods:languageTerm authority="rfc3066">eng</mods:languageTerm>
</mods:language>
<mods:subject>
<mods:topic>Comerç internacional</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Desenvolupament economic</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Xina</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Espanya</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Comercio internacional</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Desarrollo económico</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>China</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>España</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>International commerce</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Economic development</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:titleInfo>
<mods:title>Accessing the Chinese market. A critical look at the challenges and best practices of Spanish firms</mods:title>
</mods:titleInfo>
<mods:genre>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</mods:genre>
</mods:mods>
</xmlData>
</mdWrap>
</dmdSec>
<amdSec ID="FO_10803_134135_1">
<techMD ID="TECH_O_10803_134135_1">
<mdWrap MDTYPE="PREMIS">
<xmlData schemaLocation="http://www.loc.gov/standards/premis http://www.loc.gov/standards/premis/PREMIS-v1-0.xsd">
<premis:premis>
<premis:object>
<premis:objectIdentifier>
<premis:objectIdentifierType>URL</premis:objectIdentifierType>
<premis:objectIdentifierValue>http://www.tdx.cat/bitstream/10803/134135/1/Tepm.pdf</premis:objectIdentifierValue>
</premis:objectIdentifier>
<premis:objectCategory>File</premis:objectCategory>
<premis:objectCharacteristics>
<premis:fixity>
<premis:messageDigestAlgorithm>MD5</premis:messageDigestAlgorithm>
<premis:messageDigest>bf3ea7d5af69e58429ea8fa6df3f6ec5</premis:messageDigest>
</premis:fixity>
<premis:size>4141349</premis:size>
<premis:format>
<premis:formatDesignation>
<premis:formatName>application/pdf</premis:formatName>
</premis:formatDesignation>
</premis:format>
</premis:objectCharacteristics>
<premis:originalName>Tepm.pdf</premis:originalName>
</premis:object>
</premis:premis>
</xmlData>
</mdWrap>
</techMD>
</amdSec>
<amdSec ID="FT_10803_134135_5">
<techMD ID="TECH_T_10803_134135_5">
<mdWrap MDTYPE="PREMIS">
<xmlData schemaLocation="http://www.loc.gov/standards/premis http://www.loc.gov/standards/premis/PREMIS-v1-0.xsd">
<premis:premis>
<premis:object>
<premis:objectIdentifier>
<premis:objectIdentifierType>URL</premis:objectIdentifierType>
<premis:objectIdentifierValue>http://www.tdx.cat/bitstream/10803/134135/5/Tepm.pdf.txt</premis:objectIdentifierValue>
</premis:objectIdentifier>
<premis:objectCategory>File</premis:objectCategory>
<premis:objectCharacteristics>
<premis:fixity>
<premis:messageDigestAlgorithm>MD5</premis:messageDigestAlgorithm>
<premis:messageDigest>c9b990447a7d6f041906398c652e3c55</premis:messageDigest>
</premis:fixity>
<premis:size>628911</premis:size>
<premis:format>
<premis:formatDesignation>
<premis:formatName>text/plain</premis:formatName>
</premis:formatDesignation>
</premis:format>
</premis:objectCharacteristics>
<premis:originalName>Tepm.pdf.txt</premis:originalName>
</premis:object>
</premis:premis>
</xmlData>
</mdWrap>
</techMD>
</amdSec>
<fileSec>
<fileGrp USE="ORIGINAL">
<file ADMID="FO_10803_134135_1" CHECKSUM="bf3ea7d5af69e58429ea8fa6df3f6ec5" CHECKSUMTYPE="MD5" GROUPID="GROUP_BITSTREAM_10803_134135_1" ID="BITSTREAM_ORIGINAL_10803_134135_1" MIMETYPE="application/pdf" SEQ="1" SIZE="4141349">
</file>
</fileGrp>
<fileGrp USE="TEXT">
<file ADMID="FT_10803_134135_5" CHECKSUM="c9b990447a7d6f041906398c652e3c55" CHECKSUMTYPE="MD5" GROUPID="GROUP_BITSTREAM_10803_134135_5" ID="BITSTREAM_TEXT_10803_134135_5" MIMETYPE="text/plain" SEQ="5" SIZE="628911">
</file>
</fileGrp>
</fileSec>
<structMap LABEL="DSpace Object" TYPE="LOGICAL">
<div ADMID="DMD_10803_134135" TYPE="DSpace Object Contents">
<div TYPE="DSpace BITSTREAM">
</div>
</div>
</structMap>
</mets>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<mods:mods schemaLocation="http://www.loc.gov/mods/v3 http://www.loc.gov/standards/mods/v3/mods-3-1.xsd">
<mods:name>
<mods:namePart>Perea Muñoz, Eva,</mods:namePart>
</mods:name>
<mods:extension>
<mods:dateAvailable encoding="iso8601">2014-05-09T10:54:01Z</mods:dateAvailable>
</mods:extension>
<mods:extension>
<mods:dateAccessioned encoding="iso8601">2014-05-09T10:54:01Z</mods:dateAccessioned>
</mods:extension>
<mods:originInfo>
<mods:dateIssued encoding="iso8601">2013-01-15</mods:dateIssued>
</mods:originInfo>
<mods:identifier type="uri">http://hdl.handle.net/10803/134135</mods:identifier>
<mods:abstract>Xina representa avui el mercat emergent més atractiu del món. Molts indicadors econòmics ho confirmen: Xina encarna un país amb un PIB pròsper, una creixent població urbana, una ascendent classe mitjana i un augment en la despesa privada i públic. Malgrat tot això, les exportacions espanyoles a Xina són encara baixes i subratllen un dèficit comercial desfavorable i crònic. Per descomptat, es fan esforços per corregir aquest desequilibri de comerç. L'evolució a partir de 2009 mostra un augment de les exportacions espanyoles a Xina, una petita reducció en el dèficit i un augment en la inversió directa. No obstant això, tot això encara representa un canvi modest. El present document es basa en tres hipòtesis: en primer lloc, l'accés al mercat xinès dicta que les empreses estrangeres en general, i espanyoles en particular, adaptin els seus productes o serveis a aquesta demanda específica. En segon lloc, Xina ofereix un atractiu mercat conformat per molts consumidors i una significativa emergent classe mitjana. Espanya no aprofita plenament aquestes oportunitats. Finalment, l'accés al mercat xinès està ple d'obstacles: es requereix una inversió important, personal especialitzat, un període de recuperació llarg, molta paciència i perseverança. Per tant, és accessible només per a les grans empreses. Mentre es confirmen les dues primeres hipòtesis, no ocorre el mateix amb la tercera. Algunes grans i molt reconegudes marques espanyoles estan tenint gran èxit a Xina. Però també hi ha centenars de petites empreses que operen de manera fructífera en aquest país, en tots els sectors. L'enquesta realitzada confirma que hi ha importants possibilitats d'èxit, independentment de la grandària de l'empresa. La qüestió crucial és tenir una estratègia molt clara per a la implementació del projecte a Xina. Per tant, podem concloure que el fonamental no és principalment la mida (encara que pugui ajudar) sinó tenir una estratègia clara i complir amb certs requisits que s'analitzaran detalladament. S'ha realitzat una exhaustiva investigació utilitzant dades quantitatives i qualitatives. Es va enviar un qüestionari a les empreses espanyoles a Xina per categoritzar qui són i identificar les oportunitats; estudiar les seves dificultats i plans per al futur al país; descobrir les millors pràctiques: un marc que recolzi l'acció estratègica de les nostres empreses. Totes aquestes variables es troben desenvolupades en els propers capítols. Finalment, podem concloure que el món avança a un ritme turbulent i les empreses tracten d'adaptar-se ràpidament als canvis. Si en el passat recent les empreses occidentals es van traslladar a Xina per accedir al seu baix cost laboral, avui dia intenten accedir el mercat intern creixent. S'obren oportunitats gràcies a una classe mitjana ansiosa per consumir que augmenta ràpidament. L'accés és difícil i ple d'obstacles. Al mateix temps, els guanys no s'esperen fàcilment a curt termini. Però existeixen oportunitats per a les empreses espanyoles de totes les grandàries i sectors (un en particular és el turisme de qualitat de Xina cap a Espanya). El document proposa unificar esforços per promoure la marca Espanya, ja que Xina està aquí per quedar-se i les empreses espanyoles estan a Xina per quedar-se.</mods:abstract>
<mods:language>
<mods:languageTerm>eng</mods:languageTerm>
</mods:language>
<mods:accessCondition type="useAndReproduction">L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/</mods:accessCondition>
<mods:accessCondition type="useAndReproduction">info:eu-repo/semantics/openAccess</mods:accessCondition>
<mods:subject>
<mods:topic>Comerç internacional</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Desenvolupament economic</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Xina</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Espanya</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Comercio internacional</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Desarrollo económico</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>China</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>España</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>International commerce</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Economic development</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:titleInfo>
<mods:title>Accessing the Chinese market. A critical look at the challenges and best practices of Spanish firms</mods:title>
</mods:titleInfo>
<mods:genre>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</mods:genre>
<mods:genre>info:eu-repo/semantics/publishedVersion</mods:genre>
</mods:mods>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<atom:entry schemaLocation="http://www.w3.org/2005/Atom http://www.kbcafe.com/rss/atom.xsd.xml">
<atom:id>http://hdl.handle.net/10803/134135/ore.xml</atom:id>
<atom:published>2014-05-09T10:54:01Z</atom:published>
<atom:updated>2014-05-09T10:54:01Z</atom:updated>
<atom:source>
<atom:generator>TDX</atom:generator>
</atom:source>
<atom:title>Accessing the Chinese market. A critical look at the challenges and best practices of Spanish firms</atom:title>
<atom:author>
<atom:name>Perea Muñoz, Eva,</atom:name>
</atom:author>
<oreatom:triples>
<rdf:Description about="http://hdl.handle.net/10803/134135/ore.xml#atom">
<dcterms:modified>2014-05-09T10:54:01Z</dcterms:modified>
</rdf:Description>
<rdf:Description about="http://www.tdx.cat/bitstream/10803/134135/6/Tepm.pdf.xml">
<dcterms:description>MEDIA_DOCUMENT</dcterms:description>
</rdf:Description>
<rdf:Description about="http://www.tdx.cat/bitstream/10803/134135/5/Tepm.pdf.txt">
<dcterms:description>TEXT</dcterms:description>
</rdf:Description>
<rdf:Description about="http://www.tdx.cat/bitstream/10803/134135/1/Tepm.pdf">
<dcterms:description>ORIGINAL</dcterms:description>
</rdf:Description>
<rdf:Description about="http://www.tdx.cat/bitstream/10803/134135/2/license_url">
<dcterms:description>CC-LICENSE</dcterms:description>
</rdf:Description>
<rdf:Description about="http://www.tdx.cat/bitstream/10803/134135/3/license_text">
<dcterms:description>CC-LICENSE</dcterms:description>
</rdf:Description>
<rdf:Description about="http://www.tdx.cat/bitstream/10803/134135/4/license_rdf">
<dcterms:description>CC-LICENSE</dcterms:description>
</rdf:Description>
</oreatom:triples>
</atom:entry>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<qdc:qualifieddc schemaLocation="http://purl.org/dc/elements/1.1/ http://dublincore.org/schemas/xmls/qdc/2006/01/06/dc.xsd http://purl.org/dc/terms/ http://dublincore.org/schemas/xmls/qdc/2006/01/06/dcterms.xsd http://dspace.org/qualifieddc/ http://www.ukoln.ac.uk/metadata/dcmi/xmlschema/qualifieddc.xsd">
<dc:title>Accessing the Chinese market. A critical look at the challenges and best practices of Spanish firms</dc:title>
<dc:creator>Perea Muñoz, Eva,</dc:creator>
<dc:contributor>epeream@uao.es</dc:contributor>
<dc:contributor>false</dc:contributor>
<dc:contributor>Porta Jacques, Fernando</dc:contributor>
<dc:contributor>true</dc:contributor>
<dc:subject>Comerç internacional</dc:subject>
<dc:subject>Desenvolupament economic</dc:subject>
<dc:subject>Xina</dc:subject>
<dc:subject>Espanya</dc:subject>
<dc:subject>Comercio internacional</dc:subject>
<dc:subject>Desarrollo económico</dc:subject>
<dc:subject>China</dc:subject>
<dc:subject>España</dc:subject>
<dc:subject>International commerce</dc:subject>
<dc:subject>Economic development</dc:subject>
<dcterms:abstract>Xina representa avui el mercat emergent més atractiu del món. Molts indicadors econòmics ho confirmen: Xina encarna un país amb un PIB pròsper, una creixent població urbana, una ascendent classe mitjana i un augment en la despesa privada i públic. Malgrat tot això, les exportacions espanyoles a Xina són encara baixes i subratllen un dèficit comercial desfavorable i crònic. Per descomptat, es fan esforços per corregir aquest desequilibri de comerç. L'evolució a partir de 2009 mostra un augment de les exportacions espanyoles a Xina, una petita reducció en el dèficit i un augment en la inversió directa. No obstant això, tot això encara representa un canvi modest. El present document es basa en tres hipòtesis: en primer lloc, l'accés al mercat xinès dicta que les empreses estrangeres en general, i espanyoles en particular, adaptin els seus productes o serveis a aquesta demanda específica. En segon lloc, Xina ofereix un atractiu mercat conformat per molts consumidors i una significativa emergent classe mitjana. Espanya no aprofita plenament aquestes oportunitats. Finalment, l'accés al mercat xinès està ple d'obstacles: es requereix una inversió important, personal especialitzat, un període de recuperació llarg, molta paciència i perseverança. Per tant, és accessible només per a les grans empreses. Mentre es confirmen les dues primeres hipòtesis, no ocorre el mateix amb la tercera. Algunes grans i molt reconegudes marques espanyoles estan tenint gran èxit a Xina. Però també hi ha centenars de petites empreses que operen de manera fructífera en aquest país, en tots els sectors. L'enquesta realitzada confirma que hi ha importants possibilitats d'èxit, independentment de la grandària de l'empresa. La qüestió crucial és tenir una estratègia molt clara per a la implementació del projecte a Xina. Per tant, podem concloure que el fonamental no és principalment la mida (encara que pugui ajudar) sinó tenir una estratègia clara i complir amb certs requisits que s'analitzaran detalladament. S'ha realitzat una exhaustiva investigació utilitzant dades quantitatives i qualitatives. Es va enviar un qüestionari a les empreses espanyoles a Xina per categoritzar qui són i identificar les oportunitats; estudiar les seves dificultats i plans per al futur al país; descobrir les millors pràctiques: un marc que recolzi l'acció estratègica de les nostres empreses. Totes aquestes variables es troben desenvolupades en els propers capítols. Finalment, podem concloure que el món avança a un ritme turbulent i les empreses tracten d'adaptar-se ràpidament als canvis. Si en el passat recent les empreses occidentals es van traslladar a Xina per accedir al seu baix cost laboral, avui dia intenten accedir el mercat intern creixent. S'obren oportunitats gràcies a una classe mitjana ansiosa per consumir que augmenta ràpidament. L'accés és difícil i ple d'obstacles. Al mateix temps, els guanys no s'esperen fàcilment a curt termini. Però existeixen oportunitats per a les empreses espanyoles de totes les grandàries i sectors (un en particular és el turisme de qualitat de Xina cap a Espanya). El document proposa unificar esforços per promoure la marca Espanya, ja que Xina està aquí per quedar-se i les empreses espanyoles estan a Xina per quedar-se.</dcterms:abstract>
<dcterms:dateAccepted>2014-05-09T10:54:01Z</dcterms:dateAccepted>
<dcterms:available>2014-05-09T10:54:01Z</dcterms:available>
<dcterms:created>2014-05-09T10:54:01Z</dcterms:created>
<dcterms:issued>2013-01-15</dcterms:issued>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</dc:type>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/publishedVersion</dc:type>
<dc:identifier>http://hdl.handle.net/10803/134135</dc:identifier>
<dc:language>eng</dc:language>
<dc:rights>L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/</dc:rights>
<dc:rights>info:eu-repo/semantics/openAccess</dc:rights>
<dc:publisher>Universitat Abat Oliba</dc:publisher>
<dc:source>TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</dc:source>
</qdc:qualifieddc>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<rdf:RDF schemaLocation="http://www.openarchives.org/OAI/2.0/rdf/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/rdf.xsd">
<ow:Publication about="oai:www.tdx.cat:10803/134135">
<dc:title>Accessing the Chinese market. A critical look at the challenges and best practices of Spanish firms</dc:title>
<dc:creator>Perea Muñoz, Eva,</dc:creator>
<dc:contributor>epeream@uao.es</dc:contributor>
<dc:contributor>false</dc:contributor>
<dc:contributor>Porta Jacques, Fernando</dc:contributor>
<dc:contributor>true</dc:contributor>
<dc:subject>Comerç internacional</dc:subject>
<dc:subject>Desenvolupament economic</dc:subject>
<dc:subject>Xina</dc:subject>
<dc:subject>Espanya</dc:subject>
<dc:subject>Comercio internacional</dc:subject>
<dc:subject>Desarrollo económico</dc:subject>
<dc:subject>China</dc:subject>
<dc:subject>España</dc:subject>
<dc:subject>International commerce</dc:subject>
<dc:subject>Economic development</dc:subject>
<dc:description>Xina representa avui el mercat emergent més atractiu del món. Molts indicadors econòmics ho confirmen: Xina encarna un país amb un PIB pròsper, una creixent població urbana, una ascendent classe mitjana i un augment en la despesa privada i públic. Malgrat tot això, les exportacions espanyoles a Xina són encara baixes i subratllen un dèficit comercial desfavorable i crònic. Per descomptat, es fan esforços per corregir aquest desequilibri de comerç. L'evolució a partir de 2009 mostra un augment de les exportacions espanyoles a Xina, una petita reducció en el dèficit i un augment en la inversió directa. No obstant això, tot això encara representa un canvi modest. El present document es basa en tres hipòtesis: en primer lloc, l'accés al mercat xinès dicta que les empreses estrangeres en general, i espanyoles en particular, adaptin els seus productes o serveis a aquesta demanda específica. En segon lloc, Xina ofereix un atractiu mercat conformat per molts consumidors i una significativa emergent classe mitjana. Espanya no aprofita plenament aquestes oportunitats. Finalment, l'accés al mercat xinès està ple d'obstacles: es requereix una inversió important, personal especialitzat, un període de recuperació llarg, molta paciència i perseverança. Per tant, és accessible només per a les grans empreses. Mentre es confirmen les dues primeres hipòtesis, no ocorre el mateix amb la tercera. Algunes grans i molt reconegudes marques espanyoles estan tenint gran èxit a Xina. Però també hi ha centenars de petites empreses que operen de manera fructífera en aquest país, en tots els sectors. L'enquesta realitzada confirma que hi ha importants possibilitats d'èxit, independentment de la grandària de l'empresa. La qüestió crucial és tenir una estratègia molt clara per a la implementació del projecte a Xina. Per tant, podem concloure que el fonamental no és principalment la mida (encara que pugui ajudar) sinó tenir una estratègia clara i complir amb certs requisits que s'analitzaran detalladament. S'ha realitzat una exhaustiva investigació utilitzant dades quantitatives i qualitatives. Es va enviar un qüestionari a les empreses espanyoles a Xina per categoritzar qui són i identificar les oportunitats; estudiar les seves dificultats i plans per al futur al país; descobrir les millors pràctiques: un marc que recolzi l'acció estratègica de les nostres empreses. Totes aquestes variables es troben desenvolupades en els propers capítols. Finalment, podem concloure que el món avança a un ritme turbulent i les empreses tracten d'adaptar-se ràpidament als canvis. Si en el passat recent les empreses occidentals es van traslladar a Xina per accedir al seu baix cost laboral, avui dia intenten accedir el mercat intern creixent. S'obren oportunitats gràcies a una classe mitjana ansiosa per consumir que augmenta ràpidament. L'accés és difícil i ple d'obstacles. Al mateix temps, els guanys no s'esperen fàcilment a curt termini. Però existeixen oportunitats per a les empreses espanyoles de totes les grandàries i sectors (un en particular és el turisme de qualitat de Xina cap a Espanya). El document proposa unificar esforços per promoure la marca Espanya, ja que Xina està aquí per quedar-se i les empreses espanyoles estan a Xina per quedar-se.</dc:description>
<dc:date>2014-05-09T10:54:01Z</dc:date>
<dc:date>2014-05-09T10:54:01Z</dc:date>
<dc:date>2013-01-15</dc:date>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</dc:type>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/publishedVersion</dc:type>
<dc:identifier>http://hdl.handle.net/10803/134135</dc:identifier>
<dc:language>eng</dc:language>
<dc:rights>L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/</dc:rights>
<dc:rights>info:eu-repo/semantics/openAccess</dc:rights>
<dc:publisher>Universitat Abat Oliba</dc:publisher>
<dc:source>TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</dc:source>
</ow:Publication>
</rdf:RDF>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<uketd_dc:uketddc schemaLocation="http://naca.central.cranfield.ac.uk/ethos-oai/2.0/ http://naca.central.cranfield.ac.uk/ethos-oai/2.0/uketd_dc.xsd">
<dc:title>Accessing the Chinese market. A critical look at the challenges and best practices of Spanish firms</dc:title>
<dc:creator>Perea Muñoz, Eva,</dc:creator>
<dcterms:abstract>Xina representa avui el mercat emergent més atractiu del món. Molts indicadors econòmics ho confirmen: Xina encarna un país amb un PIB pròsper, una creixent població urbana, una ascendent classe mitjana i un augment en la despesa privada i públic. Malgrat tot això, les exportacions espanyoles a Xina són encara baixes i subratllen un dèficit comercial desfavorable i crònic. Per descomptat, es fan esforços per corregir aquest desequilibri de comerç. L'evolució a partir de 2009 mostra un augment de les exportacions espanyoles a Xina, una petita reducció en el dèficit i un augment en la inversió directa. No obstant això, tot això encara representa un canvi modest. El present document es basa en tres hipòtesis: en primer lloc, l'accés al mercat xinès dicta que les empreses estrangeres en general, i espanyoles en particular, adaptin els seus productes o serveis a aquesta demanda específica. En segon lloc, Xina ofereix un atractiu mercat conformat per molts consumidors i una significativa emergent classe mitjana. Espanya no aprofita plenament aquestes oportunitats. Finalment, l'accés al mercat xinès està ple d'obstacles: es requereix una inversió important, personal especialitzat, un període de recuperació llarg, molta paciència i perseverança. Per tant, és accessible només per a les grans empreses. Mentre es confirmen les dues primeres hipòtesis, no ocorre el mateix amb la tercera. Algunes grans i molt reconegudes marques espanyoles estan tenint gran èxit a Xina. Però també hi ha centenars de petites empreses que operen de manera fructífera en aquest país, en tots els sectors. L'enquesta realitzada confirma que hi ha importants possibilitats d'èxit, independentment de la grandària de l'empresa. La qüestió crucial és tenir una estratègia molt clara per a la implementació del projecte a Xina. Per tant, podem concloure que el fonamental no és principalment la mida (encara que pugui ajudar) sinó tenir una estratègia clara i complir amb certs requisits que s'analitzaran detalladament. S'ha realitzat una exhaustiva investigació utilitzant dades quantitatives i qualitatives. Es va enviar un qüestionari a les empreses espanyoles a Xina per categoritzar qui són i identificar les oportunitats; estudiar les seves dificultats i plans per al futur al país; descobrir les millors pràctiques: un marc que recolzi l'acció estratègica de les nostres empreses. Totes aquestes variables es troben desenvolupades en els propers capítols. Finalment, podem concloure que el món avança a un ritme turbulent i les empreses tracten d'adaptar-se ràpidament als canvis. Si en el passat recent les empreses occidentals es van traslladar a Xina per accedir al seu baix cost laboral, avui dia intenten accedir el mercat intern creixent. S'obren oportunitats gràcies a una classe mitjana ansiosa per consumir que augmenta ràpidament. L'accés és difícil i ple d'obstacles. Al mateix temps, els guanys no s'esperen fàcilment a curt termini. Però existeixen oportunitats per a les empreses espanyoles de totes les grandàries i sectors (un en particular és el turisme de qualitat de Xina cap a Espanya). El document proposa unificar esforços per promoure la marca Espanya, ja que Xina està aquí per quedar-se i les empreses espanyoles estan a Xina per quedar-se.</dcterms:abstract>
<uketdterms:institution>Universitat Abat Oliba</uketdterms:institution>
<dcterms:issued>2013-01-15</dcterms:issued>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</dc:type>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/publishedVersion</dc:type>
<dc:language type="dcterms:ISO639-2">eng</dc:language>
<dcterms:isReferencedBy>http://hdl.handle.net/10803/134135</dcterms:isReferencedBy>
<dcterms:hasFormat>http://www.tdx.cat/bitstream/10803/134135/5/Tepm.pdf.txt</dcterms:hasFormat>
<uketdterms:checksum type="uketdterms:MD5">c9b990447a7d6f041906398c652e3c55</uketdterms:checksum>
<dc:identifier type="dcterms:URI">http://www.tdx.cat/bitstream/10803/134135/1/Tepm.pdf</dc:identifier>
<uketdterms:checksum type="uketdterms:MD5">bf3ea7d5af69e58429ea8fa6df3f6ec5</uketdterms:checksum>
<uketdterms:embargodate>cap</uketdterms:embargodate>
<dc:subject>Comerç internacional</dc:subject>
<dc:subject>Desenvolupament economic</dc:subject>
<dc:subject>Xina</dc:subject>
<dc:subject>Espanya</dc:subject>
<dc:subject>Comercio internacional</dc:subject>
<dc:subject>Desarrollo económico</dc:subject>
<dc:subject>China</dc:subject>
<dc:subject>España</dc:subject>
<dc:subject>International commerce</dc:subject>
<dc:subject>Economic development</dc:subject>
</uketd_dc:uketddc>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<metadata schemaLocation="http://www.lyncode.com/xoai http://www.lyncode.com/xsd/xoai.xsd">
<element name="dc">
<element name="contributor">
<element name="none">
<field name="value">Universitat Abat Oliba. Departament de Ciències Econòmiques i Socials</field>
</element>
<element name="author">
<element name="none">
<field name="value">Perea Muñoz, Eva,</field>
</element>
</element>
<element name="authoremail">
<element name="none">
<field name="value">epeream@uao.es</field>
</element>
</element>
<element name="authoremailshow">
<element name="none">
<field name="value">false</field>
</element>
</element>
<element name="director">
<element name="none">
<field name="value">Porta Jacques, Fernando</field>
</element>
</element>
<element name="authorsendemail">
<element name="none">
<field name="value">true</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="date">
<element name="accessioned">
<element name="none">
<field name="value">2014-05-09T10:54:01Z</field>
</element>
</element>
<element name="available">
<element name="none">
<field name="value">2014-05-09T10:54:01Z</field>
</element>
</element>
<element name="issued">
<element name="none">
<field name="value">2013-01-15</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="identifier">
<element name="uri">
<element name="none">
<field name="value">http://hdl.handle.net/10803/134135</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="description">
<element name="abstract">
<element name="cat">
<field name="value">Xina representa avui el mercat emergent més atractiu del món. Molts indicadors econòmics ho confirmen: Xina encarna un país amb un PIB pròsper, una creixent població urbana, una ascendent classe mitjana i un augment en la despesa privada i públic. Malgrat tot això, les exportacions espanyoles a Xina són encara baixes i subratllen un dèficit comercial desfavorable i crònic. Per descomptat, es fan esforços per corregir aquest desequilibri de comerç. L'evolució a partir de 2009 mostra un augment de les exportacions espanyoles a Xina, una petita reducció en el dèficit i un augment en la inversió directa. No obstant això, tot això encara representa un canvi modest. El present document es basa en tres hipòtesis: en primer lloc, l'accés al mercat xinès dicta que les empreses estrangeres en general, i espanyoles en particular, adaptin els seus productes o serveis a aquesta demanda específica. En segon lloc, Xina ofereix un atractiu mercat conformat per molts consumidors i una significativa emergent classe mitjana. Espanya no aprofita plenament aquestes oportunitats. Finalment, l'accés al mercat xinès està ple d'obstacles: es requereix una inversió important, personal especialitzat, un període de recuperació llarg, molta paciència i perseverança. Per tant, és accessible només per a les grans empreses. Mentre es confirmen les dues primeres hipòtesis, no ocorre el mateix amb la tercera. Algunes grans i molt reconegudes marques espanyoles estan tenint gran èxit a Xina. Però també hi ha centenars de petites empreses que operen de manera fructífera en aquest país, en tots els sectors. L'enquesta realitzada confirma que hi ha importants possibilitats d'èxit, independentment de la grandària de l'empresa. La qüestió crucial és tenir una estratègia molt clara per a la implementació del projecte a Xina. Per tant, podem concloure que el fonamental no és principalment la mida (encara que pugui ajudar) sinó tenir una estratègia clara i complir amb certs requisits que s'analitzaran detalladament. S'ha realitzat una exhaustiva investigació utilitzant dades quantitatives i qualitatives. Es va enviar un qüestionari a les empreses espanyoles a Xina per categoritzar qui són i identificar les oportunitats; estudiar les seves dificultats i plans per al futur al país; descobrir les millors pràctiques: un marc que recolzi l'acció estratègica de les nostres empreses. Totes aquestes variables es troben desenvolupades en els propers capítols. Finalment, podem concloure que el món avança a un ritme turbulent i les empreses tracten d'adaptar-se ràpidament als canvis. Si en el passat recent les empreses occidentals es van traslladar a Xina per accedir al seu baix cost laboral, avui dia intenten accedir el mercat intern creixent. S'obren oportunitats gràcies a una classe mitjana ansiosa per consumir que augmenta ràpidament. L'accés és difícil i ple d'obstacles. Al mateix temps, els guanys no s'esperen fàcilment a curt termini. Però existeixen oportunitats per a les empreses espanyoles de totes les grandàries i sectors (un en particular és el turisme de qualitat de Xina cap a Espanya). El document proposa unificar esforços per promoure la marca Espanya, ja que Xina està aquí per quedar-se i les empreses espanyoles estan a Xina per quedar-se.</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="format">
<element name="extent">
<element name="none">
<field name="value">302 p.</field>
</element>
</element>
<element name="mimetype">
<element name="none">
<field name="value">application/pdf</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="language">
<element name="iso">
<element name="none">
<field name="value">eng</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="publisher">
<element name="none">
<field name="value">Universitat Abat Oliba</field>
</element>
</element>
<element name="rights">
<element name="license">
<element name="none">
<field name="value">L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/</field>
</element>
</element>
<element name="accessLevel">
<element name="none">
<field name="value">info:eu-repo/semantics/openAccess</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="source">
<element name="none">
<field name="value">TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</field>
</element>
</element>
<element name="subject">
<element name="none">
<field name="value">Comerç internacional</field>
<field name="value">Desenvolupament economic</field>
<field name="value">Xina</field>
<field name="value">Espanya</field>
<field name="value">Comercio internacional</field>
<field name="value">Desarrollo económico</field>
<field name="value">China</field>
<field name="value">España</field>
<field name="value">International commerce</field>
<field name="value">Economic development</field>
</element>
<element name="udc">
<element name="cat">
<field name="value">33</field>
<field name="value">339</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="title">
<element name="none">
<field name="value">Accessing the Chinese market. A critical look at the challenges and best practices of Spanish firms</field>
</element>
</element>
<element name="type">
<element name="none">
<field name="value">info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</field>
<field name="value">info:eu-repo/semantics/publishedVersion</field>
</element>
</element>
<element name="embargo">
<element name="terms">
<element name="none">
<field name="value">cap</field>
</element>
</element>
</element>
</element>
<element name="bundles">
<element name="bundle">
<field name="name">MEDIA_DOCUMENT</field>
<element name="bitstreams">
<element name="bitstream">
<field name="name">Tepm.pdf.xml</field>
<field name="originalName">Tepm.pdf.xml</field>
<field name="description">Document Consulta</field>
<field name="format">text/xml</field>
<field name="size">104</field>
<field name="url">http://www.tdx.cat/bitstream/10803/134135/6/Tepm.pdf.xml</field>
<field name="checksum">d806f05e743839a3e8f6b14af82a5a99</field>
<field name="checksumAlgorithm">MD5</field>
<field name="sid">6</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="bundle">
<field name="name">TEXT</field>
<element name="bitstreams">
<element name="bitstream">
<field name="name">Tepm.pdf.txt</field>
<field name="originalName">Tepm.pdf.txt</field>
<field name="description">Extracted Text</field>
<field name="format">text/plain</field>
<field name="size">628911</field>
<field name="url">http://www.tdx.cat/bitstream/10803/134135/5/Tepm.pdf.txt</field>
<field name="checksum">c9b990447a7d6f041906398c652e3c55</field>
<field name="checksumAlgorithm">MD5</field>
<field name="sid">5</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="bundle">
<field name="name">ORIGINAL</field>
<element name="bitstreams">
<element name="bitstream">
<field name="name">Tepm.pdf</field>
<field name="originalName">Tepm.pdf</field>
<field name="format">application/pdf</field>
<field name="size">4141349</field>
<field name="url">http://www.tdx.cat/bitstream/10803/134135/1/Tepm.pdf</field>
<field name="checksum">bf3ea7d5af69e58429ea8fa6df3f6ec5</field>
<field name="checksumAlgorithm">MD5</field>
<field name="sid">1</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="bundle">
<field name="name">CC-LICENSE</field>
<element name="bitstreams">
<element name="bitstream">
<field name="name">license_url</field>
<field name="originalName">license_url</field>
<field name="format">text/plain; charset=utf-8</field>
<field name="size">52</field>
<field name="url">http://www.tdx.cat/bitstream/10803/134135/2/license_url</field>
<field name="checksum">81d062cbbb61e4032033a8fbcbca52da</field>
<field name="checksumAlgorithm">MD5</field>
<field name="sid">2</field>
</element>
<element name="bitstream">
<field name="name">license_text</field>
<field name="originalName">license_text</field>
<field name="format">text/html; charset=utf-8</field>
<field name="size">0</field>
<field name="url">http://www.tdx.cat/bitstream/10803/134135/3/license_text</field>
<field name="checksum">d41d8cd98f00b204e9800998ecf8427e</field>
<field name="checksumAlgorithm">MD5</field>
<field name="sid">3</field>
</element>
<element name="bitstream">
<field name="name">license_rdf</field>
<field name="originalName">license_rdf</field>
<field name="format">application/rdf+xml; charset=utf-8</field>
<field name="size">24987</field>
<field name="url">http://www.tdx.cat/bitstream/10803/134135/4/license_rdf</field>
<field name="checksum">b8cc019edc80f20696d96e983993d1e5</field>
<field name="checksumAlgorithm">MD5</field>
<field name="sid">4</field>
</element>
</element>
</element>
</element>
<element name="others">
<field name="handle">10803/134135</field>
<field name="identifier">oai:www.tdx.cat:10803/134135</field>
<field name="lastModifyDate">2017-09-14 10:13:34.699</field>
</element>
<element name="repository">
<field name="name">TDX</field>
<field name="mail">aco@csuc.cat</field>
</element>
</metadata>