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<dc:title>Asesinar, robar y fornicar: los absolutos morales en Aristóteles</dc:title>
<dc:creator>Ramos Umaña, Leonardo</dc:creator>
<dc:subject>virtud</dc:subject>
<dc:subject>ética</dc:subject>
<dc:subject>absolutos morales</dc:subject>
<dc:subject>objetivismo moral</dc:subject>
<dc:subject>término medio</dc:subject>
<dc:subject>Virtue</dc:subject>
<dc:subject>Ethics: Moral Absolutes</dc:subject>
<dc:subject>Moral Objectivism</dc:subject>
<dc:subject>Mid-term</dc:subject>
<dc:description>In book II of Nicomachean Ethics (NE), Aristotle mentions 6 cases for which the formula ‘virtue is the mid-term’ doesn’t apply, i.e., 3 actions and 3 passions where it is impossible to think about a correct mode to execute them, actions and passions that will always be wrong regardless of contexts and agents, which is what we nowadays call “moral absolutes”. Within secondary bibliography, such statement hasn’t brought forward much controversy, but very few or nothing has been observed on the fact that (1) the quality that makes those 6 (actions and passions) reprehensible is also shared by many other actions and passions and, therefore, (2) we would be forced to accept that there’s a quite large list of “moral absolutes” in Aristotle.</dc:description>
<dc:description>En el libro II de la Ética Nicomaquea (EN), Aristóteles menciona 6 casos para los cuales la fórmula según la cual la virtud es el término medio no aplica, esto es, 3 acciones y 3 pasiones donde no es posible pensar ocasión o modo correctos de realizarlas, acciones y pasiones que siempre estarán mal independientemente del contexto y del agente, lo que hoy día llamaríamos «absolutos morales». Dentro de la bibliografía secundaria tal afirmación no ha suscitado gran polémica, pero poco o nada se ha reparado en el hecho de que (1) la cualidad por la cual esas 6 son siempre reprobables la comparten muchas otras acciones y pasiones y que, por tanto, (2) habría que aceptar que en Aristóteles hay un listado relativamente extenso de «absolutos morales».</dc:description>
<dc:date>2018</dc:date>
<dc:type>text (article)</dc:type>
<dc:format>application/pdf</dc:format>
<dc:identifier>https://dialnet.unirioja.es/servlet/oaiart?codigo=6545520</dc:identifier>
<dc:identifier>(Revista) ISSN 0120-4688</dc:identifier>
<dc:identifier>(Revista) ISSN 2389-9387</dc:identifier>
<dc:source>Praxis Filosófica, ISSN 2389-9387, Nº. 46, 2018, pags. 199-219</dc:source>
<dc:language>spa</dc:language>
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