<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<oai_dc:dc schemaLocation="http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd">
<dc:title>Communication in formal and non-formal science.</dc:title>
<dc:creator>Colomer Feliu, Jordi</dc:creator>
<dc:creator>Serra, Teresa</dc:creator>
<dc:subject>science communication</dc:subject>
<dc:subject>formal education</dc:subject>
<dc:subject>non-formal education</dc:subject>
<dc:subject>community engagement</dc:subject>
<dc:subject>out-of-school labs</dc:subject>
<dc:subject>museums</dc:subject>
<dc:subject>comunicación científica</dc:subject>
<dc:subject>educación formal</dc:subject>
<dc:subject>educación no formal</dc:subject>
<dc:subject>compromiso comunitario</dc:subject>
<dc:subject>laboratorios extraescolares</dc:subject>
<dc:subject>museos</dc:subject>
<dc:description>Communication in both formal and non-formal education requires specific spaces, communicators and activities. Communication in formal science is highly regulated by research needs and the purposes of higher education institutions. In non-formal science, communication is more intrinsic, voluntary and typically non-sequential, given that it is a function of activities designed in out-of-school environments. In both cases, communication is linked to learning and is mediated by individual or community engagement and the need for constant dialogue between communicators and public and by the need to constantly design new architectures of interaction.</dc:description>
<dc:description>La comunicación en la educación formal y no formal requiere espacios, comunicadores y actividades específicos. La comunicación en ciencia formal está altamente regulada por las necesidades de la investigación y por los objetivos de las instituciones de educación superior. En ciencia no formal, la comunicación es más intrínseca, voluntaria y, por lo general,no secuencial, dado que es una función de las actividades diseñadas en entornos fuera de la escuela. En ambos casos, la comunicación está vinculada al aprendizaje y está mediada por el compromiso individual o comunitario y la necesidad de un diálogo constante entre los comunicadores y el público y por la necesidad de diseñar constantemente formas nuevas de interacción.</dc:description>
<dc:date>2018</dc:date>
<dc:type>text (article)</dc:type>
<dc:format>application/pdf</dc:format>
<dc:identifier>https://dialnet.unirioja.es/servlet/oaiart?codigo=6442333</dc:identifier>
<dc:identifier>(Revista) ISSN 2014-6752</dc:identifier>
<dc:source>Communication papers: media literacy and gender studies, ISSN 2014-6752, Vol. 7, Nº. 13, 2018, pags. 217-226</dc:source>
<dc:language>eng</dc:language>
<dc:rights>LICENCIA DE USO: Los documentos a texto completo incluidos en Dialnet son de acceso libre y propiedad de sus autores y/o editores. Por tanto, cualquier acto de reproducción, distribución, comunicación pública y/o transformación total o parcial requiere el consentimiento expreso y escrito de aquéllos. Cualquier enlace al texto completo de estos documentos deberá hacerse a través de la URL oficial de éstos en Dialnet. Más información: https://dialnet.unirioja.es/info/derechosOAI | INTELLECTUAL PROPERTY RIGHTS STATEMENT: Full text documents hosted by Dialnet are protected by copyright and/or related rights. This digital object is accessible without charge, but its use is subject to the licensing conditions set by its authors or editors. Unless expressly stated otherwise in the licensing conditions, you are free to linking, browsing, printing and making a copy for your own personal purposes. All other acts of reproduction and communication to the public are subject to the licensing conditions expressed by editors and authors and require consent from them. Any link to this document should be made using its official URL in Dialnet. More info: https://dialnet.unirioja.es/info/derechosOAI</dc:rights>
</oai_dc:dc>