<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<oai_dc:dc schemaLocation="http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd">
<dc:title>Una nueva Paideia para el fortalecimiento y consolidación de un nuevo proceso académico</dc:title>
<dc:creator>Napolitano, Antonio</dc:creator>
<dc:subject>Educación</dc:subject>
<dc:subject>ética</dc:subject>
<dc:subject>paideia griega</dc:subject>
<dc:subject>Education</dc:subject>
<dc:subject>ethic</dc:subject>
<dc:subject>Greek paideia</dc:subject>
<dc:description>Education has always summoned human beings to a formative reality that allows them to realize themselves not only in their formative itinerary but also educationally and ethically. However, through time, in their creative toil, they have forgotten that the essence of education has always been and will be the same: educating. In this sense, our reflection evokes Greek paideia and ponders about what should be the role of education today.</dc:description>
<dc:description>La educación, desde siempre, emplaza al hombre a una realidad formativa que le permite hacerse no sólo en su itinerario formativo, sino educativo y ético. Sin embargo, a través del tiempo, el hombre en su afán creativo ha olvidado que la esencia de la educación fue, es y será la misma: educar al hombre. En este sentido, nuestra reflexión evoca la paideia griega y reflexiona sobre el deber ser de la educación hoy.</dc:description>
<dc:publisher>Universidad Metropolitana</dc:publisher>
<dc:date>2003</dc:date>
<dc:type>text (article)</dc:type>
<dc:format>application/pdf</dc:format>
<dc:identifier>http://dialnet.unirioja.es/servlet/oaiart?codigo=4004033</dc:identifier>
<dc:identifier>(Revista) ISSN 1856-9811</dc:identifier>
<dc:source>Anales de la Universidad Metropolitana, ISSN 1856-9811, Vol. 3, Nº. 1, 2003, pags. 141-154</dc:source>
<dc:language>spa</dc:language>
<dc:rights>LICENCIA DE USO: Los documentos a texto completo incluidos en Dialnet son de acceso libre y propiedad de sus autores y/o editores. Por tanto, cualquier acto de reproducción, distribución, comunicación pública y/o transformación total o parcial requiere el consentimiento expreso y escrito de aquéllos. Cualquier enlace al texto completo de estos documentos deberá hacerse a través de la URL oficial de éstos en Dialnet. Más información: http://dialnet.unirioja.es/info/derechosOAI | INTELLECTUAL PROPERTY RIGHTS STATEMENT: Full text documents hosted by Dialnet are protected by copyright and/or related rights. This digital object is accessible without charge, but its use is subject to the licensing conditions set by its authors or editors. Unless expressly stated otherwise in the licensing conditions, you are free to linking, browsing, printing and making a copy for your own personal purposes. All other acts of reproduction and communication to the public are subject to the licensing conditions expressed by editors and authors and require consent from them. Any link to this document should be made using its official URL in Dialnet. More info: http://dialnet.unirioja.es/info/derechosOAI</dc:rights>
</oai_dc:dc>