<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<oai_dc:dc schemaLocation="http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd">
<dc:title>Didactics features of use of new information technologies and electronic textbooks during the study of physics at school</dc:title>
<dc:creator>Matsyuk, Viktor</dc:creator>
<dc:creator>Lashkevych, Igor</dc:creator>
<dc:subject>Computerization of education</dc:subject>
<dc:subject>electronic textbook</dc:subject>
<dc:subject>physical theory</dc:subject>
<dc:subject>Información de la educación</dc:subject>
<dc:subject>libro electrónico</dc:subject>
<dc:subject>teoría física</dc:subject>
<dc:description>A state of e-learning in schools in Ukraine is observed in the article. The necessity of use of new information technologies and electronic books in the study of physics in educational establishments is discussed. The advantages of NIT and electronic books in the study of physical theories are shown.</dc:description>
<dc:description>Indagado un estado del e-learning en las escuelas de Ucrania. Discutiendo la necesidad de utilizar las nuevas tecnologías de la información y los libros electrónicos en el estudio de la física en los establecimientos de educación. Mostrado las ventajas de NIT y libros electrónicos en el estudio de las teorías físicas.</dc:description>
<dc:publisher>Instituto Politécnico Nacional</dc:publisher>
<dc:publisher>Latin American Physics Education Network</dc:publisher>
<dc:date>2011</dc:date>
<dc:type>text (article)</dc:type>
<dc:format>application/pdf</dc:format>
<dc:identifier>http://dialnet.unirioja.es/servlet/oaiart?codigo=3696001</dc:identifier>
<dc:identifier>(Revista) ISSN 1870-9095</dc:identifier>
<dc:source>Latin-American Journal of Physics Education, ISSN 1870-9095, Vol. 5, Nº. 2, 2011</dc:source>
<dc:language>eng</dc:language>
<dc:rights>LICENCIA DE USO: Los documentos a texto completo incluidos en Dialnet son de acceso libre y propiedad de sus autores y/o editores. Por tanto, cualquier acto de reproducción, distribución, comunicación pública y/o transformación total o parcial requiere el consentimiento expreso y escrito de aquéllos. Cualquier enlace al texto completo de estos documentos deberá hacerse a través de la URL oficial de éstos en Dialnet. Más información: http://dialnet.unirioja.es/info/derechosOAI | INTELLECTUAL PROPERTY RIGHTS STATEMENT: Full text documents hosted by Dialnet are protected by copyright and/or related rights. This digital object is accessible without charge, but its use is subject to the licensing conditions set by its authors or editors. Unless expressly stated otherwise in the licensing conditions, you are free to linking, browsing, printing and making a copy for your own personal purposes. All other acts of reproduction and communication to the public are subject to the licensing conditions expressed by editors and authors and require consent from them. Any link to this document should be made using its official URL in Dialnet. More info: http://dialnet.unirioja.es/info/derechosOAI</dc:rights>
</oai_dc:dc>