<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<oai_dc:dc schemaLocation="http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd">
<dc:title>El Trabajo Social ante los retos del siglo XXI: nuevas aportaciones desde el Coaching</dc:title>
<dc:creator>Castillo, María José</dc:creator>
<dc:subject>Sociedad posmoderna</dc:subject>
<dc:subject>exclusión social</dc:subject>
<dc:subject>empoderamiento</dc:subject>
<dc:subject>competencia</dc:subject>
<dc:subject>Postmodern society</dc:subject>
<dc:subject>social exclusion</dc:subject>
<dc:subject>empowerment</dc:subject>
<dc:subject>competency</dc:subject>
<dc:description>If there is anything that defines postmodern society, it is the awareness that we are immersed in a social transformation, with synergies that stretch across the entire social structure, creating a multidimensional impact. This structure has a dual form, in which the social divide has become commonplace, normal. The first part of the article examines how social work as a discipline, in its own process of post-recontextualia- tion, as an expert in building social bridges, seeks a new way of viewing the other, of viewing reality and indeed itself. The second part explores the contributions of coaching, which is beginning its own construction process. Bridges that meet, paths that cross... social intervention as an intricate composition of relations thus initiates a dialogue with social practitioners to address the great challenge of 21st-century society</dc:description>
<dc:description>Si algo caracteriza a la sociedad posmoderna es que somos consciente de que estamos inmersos en el cambio social, con sinergias que atraviesan toda la estructura social de manera multidimensional. Una estructura que presenta forma dual, en donde la brecha social ha adquirido el carácter de cotidianeidad. En una primera parte del artículo, el trabajo social como disciplina, una vez más, en su propio proceso de post-recontextualización, experto en la construcción de puentes sociales, busca una nueva forma de mirar al otro, a la realidad, a sí mismo... del otro lado y en una segunda parte, nuevas aportaciones de la mano del Coaching inician también su construcción. Puentes que unen, caminos que se entrecruzan... la intervención social, como composición de tramas de relaciones inicia así un dialogo con quienes realizan la practica social para encarar el gran reto de la sociedad del siglo XXI.</dc:description>
<dc:date>2016</dc:date>
<dc:type>text (article)</dc:type>
<dc:format>application/pdf</dc:format>
<dc:identifier>https://dialnet.unirioja.es/servlet/oaiart?codigo=6095383</dc:identifier>
<dc:identifier>(Revista) ISSN 1133-6552</dc:identifier>
<dc:source>Documentos de trabajo social: Revista de trabajo y acción social, ISSN 1133-6552, Nº. 57, 2016, pags. 150-172</dc:source>
<dc:language>spa</dc:language>
<dc:rights>LICENCIA DE USO: Los documentos a texto completo incluidos en Dialnet son de acceso libre y propiedad de sus autores y/o editores. Por tanto, cualquier acto de reproducción, distribución, comunicación pública y/o transformación total o parcial requiere el consentimiento expreso y escrito de aquéllos. Cualquier enlace al texto completo de estos documentos deberá hacerse a través de la URL oficial de éstos en Dialnet. Más información: https://dialnet.unirioja.es/info/derechosOAI | INTELLECTUAL PROPERTY RIGHTS STATEMENT: Full text documents hosted by Dialnet are protected by copyright and/or related rights. This digital object is accessible without charge, but its use is subject to the licensing conditions set by its authors or editors. Unless expressly stated otherwise in the licensing conditions, you are free to linking, browsing, printing and making a copy for your own personal purposes. All other acts of reproduction and communication to the public are subject to the licensing conditions expressed by editors and authors and require consent from them. Any link to this document should be made using its official URL in Dialnet. More info: https://dialnet.unirioja.es/info/derechosOAI</dc:rights>
</oai_dc:dc>