<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<oai_dc:dc schemaLocation="http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd">
<dc:title>La educación como un medio para alcanzar la paz</dc:title>
<dc:creator>Naranjo Segura, Juan Carlos</dc:creator>
<dc:subject>educación</dc:subject>
<dc:subject>neoliberalismo</dc:subject>
<dc:subject>capital humano</dc:subject>
<dc:subject>emancipación</dc:subject>
<dc:subject>paz</dc:subject>
<dc:subject>education</dc:subject>
<dc:subject>neoliberalism</dc:subject>
<dc:subject>human capital</dc:subject>
<dc:subject>empowerment</dc:subject>
<dc:subject>peace</dc:subject>
<dc:description>El presente artículo expone algunas de las reflexiones desarrolladas en la investigación titulada “El aporte del programa Ética, estética y ciudadanía al fortalecimiento de los Derechos Humanos de la adolescencia”. La cual centra el análisis en la caracterización de la ideología detrás del modelo educativo costarricense, así como en sus consecuencias y la visualización de una educación crítica como un medio para alcanzar la paz.</dc:description>
<dc:description>This paper presents some developed ideas based on the research entitled “The contribution of Ethic programs, aesthetics and citizenship to improve human rights on adolescence.” Mainly, the analysis focuses on the characterization of the ideology behind Costa Rican educational model and its consequences as well as the display of a critical education as a way to achieve peace.</dc:description>
<dc:date>2014</dc:date>
<dc:type>text (article)</dc:type>
<dc:format>application/pdf</dc:format>
<dc:identifier>https://dialnet.unirioja.es/servlet/oaiart?codigo=4945647</dc:identifier>
<dc:identifier>(Revista) ISSN 1021-1209</dc:identifier>
<dc:source>Reflexiones, ISSN 1021-1209, Vol. 93, Nº. 2, 2014</dc:source>
<dc:language>spa</dc:language>
<dc:rights>LICENCIA DE USO: Los documentos a texto completo incluidos en Dialnet son de acceso libre y propiedad de sus autores y/o editores. Por tanto, cualquier acto de reproducción, distribución, comunicación pública y/o transformación total o parcial requiere el consentimiento expreso y escrito de aquéllos. Cualquier enlace al texto completo de estos documentos deberá hacerse a través de la URL oficial de éstos en Dialnet. Más información: https://dialnet.unirioja.es/info/derechosOAI | INTELLECTUAL PROPERTY RIGHTS STATEMENT: Full text documents hosted by Dialnet are protected by copyright and/or related rights. This digital object is accessible without charge, but its use is subject to the licensing conditions set by its authors or editors. Unless expressly stated otherwise in the licensing conditions, you are free to linking, browsing, printing and making a copy for your own personal purposes. All other acts of reproduction and communication to the public are subject to the licensing conditions expressed by editors and authors and require consent from them. Any link to this document should be made using its official URL in Dialnet. More info: https://dialnet.unirioja.es/info/derechosOAI</dc:rights>
</oai_dc:dc>