<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<oai_dc:dc schemaLocation="http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd">
<dc:title>Prospective and Regular ELT Teachers� Digital Empowerment and Self- Efficacy</dc:title>
<dc:creator>Sarýçoban, Arif</dc:creator>
<dc:subject>Digital empowerment</dc:subject>
<dc:subject>self-efficacy</dc:subject>
<dc:subject>prospective ELT teachers</dc:subject>
<dc:subject>regular ELT teachers (mentors)</dc:subject>
<dc:subject>Fortalecimiento de competencias digitales</dc:subject>
<dc:subject>futuros profesores</dc:subject>
<dc:subject>profesores regulares de ELT y autoeficacia docente</dc:subject>
<dc:description>This study examines the possible correlation between (a) digital empowerment and their teacher self-efficacy in general, (b) the level of prospective ELT teachers� digital empowerment and their teacher self-efficacy beliefs, (c) the level of regular ELT teachers� digital empowerment and their self-efficacy beliefs, and tries to see if prospective ELT teachers and regular ELT teachers differ in digital empowerment and their self-efficacy beliefs. A statistically significant correlation exits between digital empowerment and teacher self-efficacy in foreign language teaching context. All the same, a statistically significant correlation between the level of prospective ELT teachers� digital empowerment and their teacher self-efficacy beliefs has been observed as well as the significant correlation coefficient for their mentors. Additionally, we have seen correlations between self-efficacy and (a) motivation, (b) technical availability and utilization, and (c) competency in the use of technology. Moreover, it was found that prospective ELT teachers and regular ELT teachers only differ in digital empowerment but in self-efficacy. The only difference was observed in technical availability and utilization in favor of regular teachers (mentors). Therefore, it is concluded that foreign language teachers should become acquainted with digital technologies for more effective classroom teaching. To do so, motivation with positive attitudes towards information technologies, and feeling competent through more practice in pre-service foreign language teacher training programs at least in order to improve their self-efficacies by creating a positive classroom environment should be provided</dc:description>
<dc:description>En este estudio se está analizando en términos generales la posible correlación entre (a) el fortalecimiento digital y la autoeficacia docente, (b) el nivel del fortalecimiento de competencias en los futuros docentes de ELT y sus creencias de autoeficacia docente. (c), el nivel del fortalecimiento de competencias en los profesores regulares de ELT y sus creencias de autoeficacia docente y se intenta aclarar si los futuros profesores de ELT y los profesores regulares de ELT difieren el el fortalecimiento de competencias digitales y sus creencias de autoeficacia. Estadísticamente existe una correlación significativa entre el fortalecimiento de competencias digitales y la autoeficacia docente en el contexto de la enseñanza de lenguas extranjeras. Además de la significativa correlación que existe según la estadística entre el nivel del fortalecimiento de competencias digitales de los futuros profesores y sus creencias de autoeficacia se ha hallado también una significativa correlación coeficiente para sus mentores. También se han demostrado correlaciones entre la autoeficacia y (a) la motivación, (b) la disponibilidad técnica, y competencias para el uso de tecnologías. Además, se ha hallado que los futuros profesores de ELT y los profesores regulares de ELT difieren sólo en el fortalecimiento de competencias digitales, no en la autoeficacia. La única diferencia se ha observado en la disponibilidad y el uso de tecnologías a favor de los profesores regulares (mentores). Por tanto, se ha llegado a la conclusión de que los docentes de lenguas extranjeras tienen que familiarizarse con tecnologías digitales para la enseñanza en el aula más efectiva. Por eso, se debe fomentar la motivación con actitud positiva para las tecnologías de la información, y el sentimiento competente practicando más a través de los programas de la formación anterior a la docencia, por lo menos, para desarrollar sus autoeficacias creando un ambiente positivo en el aula</dc:description>
<dc:publisher>Grupo Editorial Universitario</dc:publisher>
<dc:date>2013</dc:date>
<dc:type>text (article)</dc:type>
<dc:format>application/pdf</dc:format>
<dc:identifier>https://dialnet.unirioja.es/servlet/oaiart?codigo=4597454</dc:identifier>
<dc:identifier>(Revista) ISSN 1697-7467</dc:identifier>
<dc:source>Porta Linguarum: revista internacional de didáctica de las lenguas extranjeras, ISSN 1697-7467, Nº. 20, 2013, pags. 77-87</dc:source>
<dc:language>eng</dc:language>
<dc:rights>LICENCIA DE USO: Los documentos a texto completo incluidos en Dialnet son de acceso libre y propiedad de sus autores y/o editores. Por tanto, cualquier acto de reproducción, distribución, comunicación pública y/o transformación total o parcial requiere el consentimiento expreso y escrito de aquéllos. Cualquier enlace al texto completo de estos documentos deberá hacerse a través de la URL oficial de éstos en Dialnet. Más información: https://dialnet.unirioja.es/info/derechosOAI | INTELLECTUAL PROPERTY RIGHTS STATEMENT: Full text documents hosted by Dialnet are protected by copyright and/or related rights. This digital object is accessible without charge, but its use is subject to the licensing conditions set by its authors or editors. Unless expressly stated otherwise in the licensing conditions, you are free to linking, browsing, printing and making a copy for your own personal purposes. All other acts of reproduction and communication to the public are subject to the licensing conditions expressed by editors and authors and require consent from them. Any link to this document should be made using its official URL in Dialnet. More info: https://dialnet.unirioja.es/info/derechosOAI</dc:rights>
</oai_dc:dc>