<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<oai_dc:dc schemaLocation="http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd">
<dc:title>Acreditación y planeamiento estratégico: experiencia de la Escuela de Psicología</dc:title>
<dc:creator>Salazar Mora, Zaida</dc:creator>
<dc:subject>ENSEÑANZA SUPERIOR</dc:subject>
<dc:subject>EVALUACIÓN</dc:subject>
<dc:subject>AUTOEVALUACIÓN</dc:subject>
<dc:subject>ACREDITACIÓN</dc:subject>
<dc:subject>REGULACIÓN</dc:subject>
<dc:subject>PLANEAMIENTO ESTRATÉGICO</dc:subject>
<dc:subject>SUPERIOR EDUCATION</dc:subject>
<dc:subject>EVALUATION</dc:subject>
<dc:subject>SELF EVALUATION</dc:subject>
<dc:subject>CREDIT VALIDATION</dc:subject>
<dc:subject>REGULATION</dc:subject>
<dc:subject>STRATEGIC PLANNING</dc:subject>
<dc:description>This article suggests that the evaluation and the credit validation in the University of Costa Rica (UCR) have been valuable to improve quality. However, according to the experience of the School of Psychology, it is required to continue with a strategy that involves the goals and policies of the academic units, establishing as well the actions to anticipate and respond to a situation of change and uncertainty. The strategy goes beyond the quality: it implies innovation, systemic vision, plan making, plan execution, and plan supervision. It is required an innovative and entrepreneur university that carries, even more, its mission to the practice.</dc:description>
<dc:description>Este artículo propone que la evaluación y la acreditación en la Universidad de Costa Rica (UCR) han sido valiosas para generar calidad. Sin embargo, de acuerdo con la experiencia de la Escuela de Psicología, se requiere continuar con una estrategia que integre las metas y políticas de las unidades académicas y, a la vez, establezca las acciones para anticiparse y responder a un entorno de cambio e incertidumbre. La estrategia va más allá de la calidad; implica innovación, visión sistémica, trazar planes, ejecutarlos y supervisarlos. Se requiere de una universidad innovadora y emprendedora que lleve, aún más, su misión a la práctica.</dc:description>
<dc:publisher>Universidad de Costa Rica</dc:publisher>
<dc:date>2006</dc:date>
<dc:type>text (article)</dc:type>
<dc:identifier>http://dialnet.unirioja.es/servlet/oaiart?codigo=2953856</dc:identifier>
<dc:identifier>(Revista) ISSN 0482-5276</dc:identifier>
<dc:source>Revista de ciencias sociales, ISSN 0482-5276, Nº. 111-112, 2006 (Ejemplar dedicado a: Globalización y ecología), pags. 119-130</dc:source>
<dc:language>spa</dc:language>
<dc:rights>LICENCIA DE USO: Los documentos a texto completo incluidos en Dialnet son de acceso libre y propiedad de sus autores y/o editores. Por tanto, cualquier acto de reproducción, distribución, comunicación pública y/o transformación total o parcial requiere el consentimiento expreso y escrito de aquéllos. Cualquier enlace al texto completo de estos documentos deberá hacerse a través de la URL oficial de éstos en Dialnet. Más información: http://dialnet.unirioja.es/info/derechosOAI | INTELLECTUAL PROPERTY RIGHTS STATEMENT: Full text documents hosted by Dialnet are protected by copyright and/or related rights. This digital object is accessible without charge, but its use is subject to the licensing conditions set by its authors or editors. Unless expressly stated otherwise in the licensing conditions, you are free to linking, browsing, printing and making a copy for your own personal purposes. All other acts of reproduction and communication to the public are subject to the licensing conditions expressed by editors and authors and require consent from them. Any link to this document should be made using its official URL in Dialnet. More info: http://dialnet.unirioja.es/info/derechosOAI</dc:rights>
</oai_dc:dc>