<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<oai_dc:dc schemaLocation="http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd">
<dc:title>Campus virtuales en universidades presenciales: ¿sueñan los estudiantes con profesores eléctricos?</dc:title>
<dc:creator>Pérez Lorido, Martín</dc:creator>
<dc:subject>e-learning</dc:subject>
<dc:subject>campus virtuales</dc:subject>
<dc:subject>universidades extendidas</dc:subject>
<dc:subject>plataformas de teleformación</dc:subject>
<dc:subject>discencia online</dc:subject>
<dc:subject>e-learning</dc:subject>
<dc:subject>virtual campuses</dc:subject>
<dc:subject>extent universities</dc:subject>
<dc:subject>e-learning platforms</dc:subject>
<dc:subject>online learning</dc:subject>
<dc:description>In an attempt to widen the scope of their activities and conform to the European Space for Higher Education (ESHE) European traditional universities are trying to incorporate virtual campuses to their academic offer. Among these, Universidade da Coruña (UDC) has launched a set of projects whose aim is to assess -from practical experience- the suitability of e-learning as a valid didactic tool, as well as testing the adaptability to e-learning of institutions originally intended for in-situ learning. Focusing on the perspective of the student, this paper aims at presenting the results of the analysis of two on-line subjects, whose progress was tracked along a whole academic year</dc:description>
<dc:description>Las universidades presenciales europeas están tratando de incorporar los campus virtuales como medio idóneo para extender su alcance facilitando la creación del Espacio Europeo de Educación Superior (EEES). Organizaciones presenciales como la Universidade da Coruña (UDC), han puesto en marcha iniciativas institucionales cuyo propósito es comprobar a través de la experiencia práctica de que modo puede aprovecharse el e-learning como alternativa didáctica dentro de un organigrama configurado inicialmente para la docencia presencial. Analizando en particular la perspectiva del alumnado, mediante este artículo pretendemos mostrar los resultados y conclusiones obtenidas tras el seguimiento de dos asignaturas on-line a lo largo de un curso académico completo</dc:description>
<dc:publisher>Universidad de Extremadura: Departamento de Ciencias de la Educación</dc:publisher>
<dc:date>2008</dc:date>
<dc:type>text (article)</dc:type>
<dc:format>application/pdf</dc:format>
<dc:identifier>https://dialnet.unirioja.es/servlet/oaiart?codigo=2859497</dc:identifier>
<dc:identifier>(Revista) ISSN 1695-288X</dc:identifier>
<dc:source>RELATEC: Revista Latinoamericana de Tecnología Educativa, ISSN 1695-288X, Vol. 7, Nº. 1, 2008, pags. 85-95</dc:source>
<dc:language>spa</dc:language>
<dc:rights>LICENCIA DE USO: Los documentos a texto completo incluidos en Dialnet son de acceso libre y propiedad de sus autores y/o editores. Por tanto, cualquier acto de reproducción, distribución, comunicación pública y/o transformación total o parcial requiere el consentimiento expreso y escrito de aquéllos. Cualquier enlace al texto completo de estos documentos deberá hacerse a través de la URL oficial de éstos en Dialnet. Más información: https://dialnet.unirioja.es/info/derechosOAI | INTELLECTUAL PROPERTY RIGHTS STATEMENT: Full text documents hosted by Dialnet are protected by copyright and/or related rights. This digital object is accessible without charge, but its use is subject to the licensing conditions set by its authors or editors. Unless expressly stated otherwise in the licensing conditions, you are free to linking, browsing, printing and making a copy for your own personal purposes. All other acts of reproduction and communication to the public are subject to the licensing conditions expressed by editors and authors and require consent from them. Any link to this document should be made using its official URL in Dialnet. More info: https://dialnet.unirioja.es/info/derechosOAI</dc:rights>
</oai_dc:dc>