<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<oai_dc:dc schemaLocation="http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd">
<dc:title>La investigación en educación matemática en España: Los simposios de la Seiem</dc:title>
<dc:creator>Maz Machado, Alexander</dc:creator>
<dc:creator>Bracho López, Rafael</dc:creator>
<dc:creator>Torralbo Rodríguez, Manuel</dc:creator>
<dc:creator>Gutiérrez Arenas, Pilar</dc:creator>
<dc:subject>Bibliometría</dc:subject>
<dc:subject>Educación Matemática</dc:subject>
<dc:subject>Investigación</dc:subject>
<dc:subject>Productividad</dc:subject>
<dc:subject>Redes</dc:subject>
<dc:subject>SEIEM</dc:subject>
<dc:subject>Bibliometrics</dc:subject>
<dc:subject>Mathematics education</dc:subject>
<dc:subject>Networks</dc:subject>
<dc:subject>Productivity</dc:subject>
<dc:subject>Research</dc:subject>
<dc:subject>SEIEM</dc:subject>
<dc:description>Spain produces a large amount of research in mathematics education and its results are presented in the symposia of the Spanish Society for Research in Mathematics Education (SEIEM). This paper presents a study of the proceedings of these symposia. Its aim is to identify some bibliometric indicators and networks of institutional collaboration and co-authorship. The analysis was performed with 268 SEIEM documents. We found a low level of scientific collaboration between researchers in the field. Similar results are obtained for international cooperation.</dc:description>
<dc:description>En España se realizan un gran número de investigaciones en Educación Matemática y se presentan avances de sus resultados en los simposios de la Sociedad Española de Investigación en Educación Matemática (SEIEM). En este artículo se presenta un estudio de las actas de dichos simposios. El objetivo de este trabajo es identificar algunos indicadores bibliométricos así como las redes de colaboración institucional y de coautoría. El análisis se realizó con 268 documentos de las actas SEIEM, observándose un bajo porcentaje de colaboración científica entre los investigadores del área. También se obtienen similares resultados en la cooperación internacional.</dc:description>
<dc:publisher>Junta de Andalucía: Grupo "Didáctica de la Matemática. Pensamiento Numérico"</dc:publisher>
<dc:date>2011</dc:date>
<dc:type>text (article)</dc:type>
<dc:format>application/pdf</dc:format>
<dc:identifier>https://dialnet.unirioja.es/servlet/oaiart?codigo=3653735</dc:identifier>
<dc:identifier>(Revista) ISSN 1887-3987</dc:identifier>
<dc:source>PNA, ISSN 1887-3987, Vol. 5, Nº. 4, 2011, pags. 163-185</dc:source>
<dc:language>spa</dc:language>
<dc:rights>LICENCIA DE USO: Los documentos a texto completo incluidos en Dialnet son de acceso libre y propiedad de sus autores y/o editores. Por tanto, cualquier acto de reproducción, distribución, comunicación pública y/o transformación total o parcial requiere el consentimiento expreso y escrito de aquéllos. Cualquier enlace al texto completo de estos documentos deberá hacerse a través de la URL oficial de éstos en Dialnet. Más información: https://dialnet.unirioja.es/info/derechosOAI | INTELLECTUAL PROPERTY RIGHTS STATEMENT: Full text documents hosted by Dialnet are protected by copyright and/or related rights. This digital object is accessible without charge, but its use is subject to the licensing conditions set by its authors or editors. Unless expressly stated otherwise in the licensing conditions, you are free to linking, browsing, printing and making a copy for your own personal purposes. All other acts of reproduction and communication to the public are subject to the licensing conditions expressed by editors and authors and require consent from them. Any link to this document should be made using its official URL in Dialnet. More info: https://dialnet.unirioja.es/info/derechosOAI</dc:rights>
</oai_dc:dc>