<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<oai_dc:dc schemaLocation="http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd">
<dc:title>El Estudio y la Enseñanza de la Historia en Escuelas y liceos de Chile en la segunda mitad del siglo XIX</dc:title>
<dc:creator>Michel Salazar, José A.</dc:creator>
<dc:description>This is a study of the educational problems, goals and methodology involved in teaching history in primary and secondary schools in Chile in the second half of the 20th century. It emphasizes that the teaching-learning process obviates analysis, interpretation and understanding at both the content and didactic level.</dc:description>
<dc:description>Pretendemos estudiar la problemática educativa, fines y metodología, utilizadas para la enseñanza de la Historia en Escuelas y Liceos de Chile durante la segunda mitad del siglo XIX, destacando que el proceso de enseñanza-aprendizaje obvia el análisis, interpretación y comprensión de los saberes y la didáctica de la disciplina.</dc:description>
<dc:description>Nous aborderons l'étude de la problématique éducative, des objectifs et des méthodologies utilisées dans l'enseignement de l'Histoire dans les Écoles et Lycées du Chili pendant la seconde moitié du XIXème siècle. Nous soulignerons que le processus d'enseignement/apprentissage ne tient pas comte de l'analyse, de l'interprétation et de la compréhension des savoirs et de la didactique de la discipline.</dc:description>
<dc:publisher>Universidad de Los Andes (ULA): Facultad de Humanidades y Educación</dc:publisher>
<dc:date>2001</dc:date>
<dc:type>text (article)</dc:type>
<dc:identifier>http://dialnet.unirioja.es/servlet/oaiart?codigo=1310023</dc:identifier>
<dc:identifier>(Revista) ISSN 1316-9505</dc:identifier>
<dc:source>Revista de Teoría y Didáctica de las Ciencias Sociales, ISSN 1316-9505, Nº. 6, 200122 pags.</dc:source>
<dc:language>spa</dc:language>
<dc:rights>LICENCIA DE USO: Los documentos a texto completo incluidos en Dialnet son de acceso libre y propiedad de sus autores y/o editores. Por tanto, cualquier acto de reproducción, distribución, comunicación pública y/o transformación total o parcial requiere el consentimiento expreso y escrito de aquéllos. Cualquier enlace al texto completo de estos documentos deberá hacerse a través de la URL oficial de éstos en Dialnet. Más información: http://dialnet.unirioja.es/info/derechosOAI | INTELLECTUAL PROPERTY RIGHTS STATEMENT: Full text documents hosted by Dialnet are protected by copyright and/or related rights. This digital object is accessible without charge, but its use is subject to the licensing conditions set by its authors or editors. Unless expressly stated otherwise in the licensing conditions, you are free to linking, browsing, printing and making a copy for your own personal purposes. All other acts of reproduction and communication to the public are subject to the licensing conditions expressed by editors and authors and require consent from them. Any link to this document should be made using its official URL in Dialnet. More info: http://dialnet.unirioja.es/info/derechosOAI</dc:rights>
</oai_dc:dc>