<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<oai_dc:dc schemaLocation="http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd">
<dc:title>Proposta metodològica per afavorir el treball en equip en assignatures que contenen la realització de projectes de disseny d'enginyeria</dc:title>
<dc:creator>Forcada Matheu, Núria</dc:creator>
<dc:subject>Ensenyament universitari -- Ensenyament assistit per ordinador</dc:subject>
<dc:subject>Aprenentatge--Treball en equip</dc:subject>
<dc:subject>37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure</dc:subject>
<dc:description>Aquest projecte ha tingut com a finalitat principal impulsar un aprenentatge més efectiu dels alumnes en assignatures que, impartides en una modalitat semipresencial a les escoles de Terrassa i Manresa, comporten la realització d’un treball de curs amb un alt contingut de disseny. A més a més, paral·lelament es contribueix a millorar el rendiment acadèmic de l'estudiant, en el marc de la millora global de la docència i de l'aprenentatge a la UPC amb un horitzó d'aproximació als elements que conformen l’Espai Europeu d’Educació Superior. En el context de semipresencialitat, es pretén fomentar l'aprenentatge cooperatiu i donar solució als problemes comunicatius existents a nivell d’intercanvi d’opinions, valoracions i formulació de dubtes vinculats amb el disseny, etc. En aquest projecte, doncs, s’ha creat una metodologia de treball que permet intercanviar informació gràfica (per exemple en format Autocad) a partir de les aplicacions ja incloses en la plataforma virtual Atenea (campus virtual de la UPC). Aquest projecte es basa principalment en tres objectius principals: 1. Millorar l'intercanvi d'informació entre alumnes d’un grup i entre els alumnes i el professor mitjançant el desenvolupament de protocols. 2. Fomentar l’aprenentatge cooperatiu mitjançant la integrar d’eines d’interacció instantània per Internet. 3. Adaptar l’assignatura de "Complexos Industrials" al procés de convergència a l’EEES. L'activitat ha estat desenvolupada al quadrimestre de tardor 2008-2009 i la metodologia ha estat implantadas a l'assignatura Complexos Industrials d'Enginyeria en Organització Industrial de la ETSEIAT i de la EUPM.</dc:description>
<dc:description>The aim of this project was to promote an effective learning in blended learning courses using group-based learning to develop a design project. It also contributes to improve the academic results of the students and the implementation of the European Space for Higher Education. Taking into account the characteristics of blended learning, the project promotes the cooperative learning and solve the communcation problems such as the exchange of opinions, evaluations, design doubts, etc among students and between students and instructors. Therefore, a methodology and protocol to exchange graphical information (i.e. Autocad) from the existing Atenea tools (UPC virtual Campus) is created. The specific objectives are: 1. To improve the exchange of information among students and between students and instructors by creating protocols. 2. To promote the cooperative learning by integrating syncronous and asyncronous tools. 3. To adapt the "Industrial Plants" course to the European Space of Higher Education. The methodology has been implemented and tested in 2008-2009 course with the students of Industrial Scheduling of ETSEIAT and EUMP from UPC.</dc:description>
<dc:contributor>Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca</dc:contributor>
<dc:contributor>Universitat Politècnica de Catalunya.</dc:contributor>
<dc:date>2011-01-28T09:48:02Z</dc:date>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/report</dc:type>
<dc:format>20 p.</dc:format>
<dc:format>474867 bytes</dc:format>
<dc:format>application/pdf</dc:format>
<dc:identifier>http://hdl.handle.net/2072/97409</dc:identifier>
<dc:language>cat</dc:language>
<dc:relation>Els ajuts de l'AGAUR;2007MQD00020</dc:relation>
<dc:rights>Aquest document està subjecte a una llicència d'ús de Creative Commons, amb la qual es permet copiar, distribuir i comunicar públicament l'obra sempre que se'n citin l'autor original i l’Agència i no se'n faci cap ús comercial ni obra derivada, tal com queda estipulat en la llicència d'ús (http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/es/)</dc:rights>
</oai_dc:dc>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<didl:DIDL schemaLocation="urn:mpeg:mpeg21:2002:02-DIDL-NS http://standards.iso.org/ittf/PubliclyAvailableStandards/MPEG-21_schema_files/did/didl.xsd ">
<didl:DIDLInfo>
<dcterms:created schemaLocation="http://purl.org/dc/terms/ ">2016-02-19T21:39:27Z</dcterms:created>
</didl:DIDLInfo>
<didl:Item id="uuid-2e2ed51a-ef7d-4c5a-86c7-c7dfb921f46a">
<didl:Descriptor>
<didl:Statement mimeType="application/xml; charset=utf-8">
<dii:Identifier schemaLocation="urn:mpeg:mpeg21:2002:01-DII-NS http://standards.iso.org/ittf/PubliclyAvailableStandards/MPEG-21_schema_files/dii/dii.xsd">urn:hdl:2072/97409</dii:Identifier>
</didl:Statement>
</didl:Descriptor>
<didl:Descriptor>
<didl:Statement mimeType="application/xml; charset=utf-8">
<oai_dc:dc schemaLocation="http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd">
<dc:title>Proposta metodològica per afavorir el treball en equip en assignatures que contenen la realització de projectes de disseny d'enginyeria</dc:title>
<dc:creator>Forcada Matheu, Núria</dc:creator>
<dc:subject>Ensenyament universitari -- Ensenyament assistit per ordinador</dc:subject>
<dc:subject>Aprenentatge--Treball en equip</dc:subject>
<dc:subject>37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure</dc:subject>
<dc:description>Aquest projecte ha tingut com a finalitat principal impulsar un aprenentatge més efectiu dels alumnes en assignatures que, impartides en una modalitat semipresencial a les escoles de Terrassa i Manresa, comporten la realització d’un treball de curs amb un alt contingut de disseny. A més a més, paral·lelament es contribueix a millorar el rendiment acadèmic de l'estudiant, en el marc de la millora global de la docència i de l'aprenentatge a la UPC amb un horitzó d'aproximació als elements que conformen l’Espai Europeu d’Educació Superior. En el context de semipresencialitat, es pretén fomentar l'aprenentatge cooperatiu i donar solució als problemes comunicatius existents a nivell d’intercanvi d’opinions, valoracions i formulació de dubtes vinculats amb el disseny, etc. En aquest projecte, doncs, s’ha creat una metodologia de treball que permet intercanviar informació gràfica (per exemple en format Autocad) a partir de les aplicacions ja incloses en la plataforma virtual Atenea (campus virtual de la UPC). Aquest projecte es basa principalment en tres objectius principals: 1. Millorar l'intercanvi d'informació entre alumnes d’un grup i entre els alumnes i el professor mitjançant el desenvolupament de protocols. 2. Fomentar l’aprenentatge cooperatiu mitjançant la integrar d’eines d’interacció instantània per Internet. 3. Adaptar l’assignatura de "Complexos Industrials" al procés de convergència a l’EEES. L'activitat ha estat desenvolupada al quadrimestre de tardor 2008-2009 i la metodologia ha estat implantadas a l'assignatura Complexos Industrials d'Enginyeria en Organització Industrial de la ETSEIAT i de la EUPM.</dc:description>
<dc:description>The aim of this project was to promote an effective learning in blended learning courses using group-based learning to develop a design project. It also contributes to improve the academic results of the students and the implementation of the European Space for Higher Education. Taking into account the characteristics of blended learning, the project promotes the cooperative learning and solve the communcation problems such as the exchange of opinions, evaluations, design doubts, etc among students and between students and instructors. Therefore, a methodology and protocol to exchange graphical information (i.e. Autocad) from the existing Atenea tools (UPC virtual Campus) is created. The specific objectives are: 1. To improve the exchange of information among students and between students and instructors by creating protocols. 2. To promote the cooperative learning by integrating syncronous and asyncronous tools. 3. To adapt the "Industrial Plants" course to the European Space of Higher Education. The methodology has been implemented and tested in 2008-2009 course with the students of Industrial Scheduling of ETSEIAT and EUMP from UPC.</dc:description>
<dc:contributor>Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca</dc:contributor>
<dc:contributor>Universitat Politècnica de Catalunya.</dc:contributor>
<dc:date>2011-01-28T09:48:02Z</dc:date>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/report</dc:type>
<dc:format>20 p.</dc:format>
<dc:format>474867 bytes</dc:format>
<dc:format>application/pdf</dc:format>
<dc:identifier>http://hdl.handle.net/2072/97409</dc:identifier>
<dc:language>cat</dc:language>
<dc:relation>Els ajuts de l'AGAUR;2007MQD00020</dc:relation>
<dc:rights>Aquest document està subjecte a una llicència d'ús de Creative Commons, amb la qual es permet copiar, distribuir i comunicar públicament l'obra sempre que se'n citin l'autor original i l’Agència i no se'n faci cap ús comercial ni obra derivada, tal com queda estipulat en la llicència d'ús (http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/es/)</dc:rights>
</oai_dc:dc>
</didl:Statement>
</didl:Descriptor>
<didl:Component id="uuid-c5077606-6695-42fb-af52-ce6fe7ef8acc">
</didl:Component>
</didl:Item>
</didl:DIDL>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<record schemaLocation="http://www.loc.gov/MARC21/slim http://www.loc.gov/standards/marcxml/schema/MARC21slim.xsd">
<leader>am 3u</leader>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="042">
<subfield code="a">dc</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="260">
<subfield code="c">2011-01-28T09:48:02Z</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="520">
<subfield code="a">Aquest projecte ha tingut com a finalitat principal impulsar un aprenentatge més efectiu dels alumnes en assignatures que, impartides en una modalitat semipresencial a les escoles de Terrassa i Manresa, comporten la realització d’un treball de curs amb un alt contingut de disseny. A més a més, paral·lelament es contribueix a millorar el rendiment acadèmic de l'estudiant, en el marc de la millora global de la docència i de l'aprenentatge a la UPC amb un horitzó d'aproximació als elements que conformen l’Espai Europeu d’Educació Superior. En el context de semipresencialitat, es pretén fomentar l'aprenentatge cooperatiu i donar solució als problemes comunicatius existents a nivell d’intercanvi d’opinions, valoracions i formulació de dubtes vinculats amb el disseny, etc. En aquest projecte, doncs, s’ha creat una metodologia de treball que permet intercanviar informació gràfica (per exemple en format Autocad) a partir de les aplicacions ja incloses en la plataforma virtual Atenea (campus virtual de la UPC). Aquest projecte es basa principalment en tres objectius principals: 1. Millorar l'intercanvi d'informació entre alumnes d’un grup i entre els alumnes i el professor mitjançant el desenvolupament de protocols. 2. Fomentar l’aprenentatge cooperatiu mitjançant la integrar d’eines d’interacció instantània per Internet. 3. Adaptar l’assignatura de "Complexos Industrials" al procés de convergència a l’EEES. L'activitat ha estat desenvolupada al quadrimestre de tardor 2008-2009 i la metodologia ha estat implantadas a l'assignatura Complexos Industrials d'Enginyeria en Organització Industrial de la ETSEIAT i de la EUPM.</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="520">
<subfield code="a">The aim of this project was to promote an effective learning in blended learning courses using group-based learning to develop a design project. It also contributes to improve the academic results of the students and the implementation of the European Space for Higher Education. Taking into account the characteristics of blended learning, the project promotes the cooperative learning and solve the communcation problems such as the exchange of opinions, evaluations, design doubts, etc among students and between students and instructors. Therefore, a methodology and protocol to exchange graphical information (i.e. Autocad) from the existing Atenea tools (UPC virtual Campus) is created. The specific objectives are: 1. To improve the exchange of information among students and between students and instructors by creating protocols. 2. To promote the cooperative learning by integrating syncronous and asyncronous tools. 3. To adapt the "Industrial Plants" course to the European Space of Higher Education. The methodology has been implemented and tested in 2008-2009 course with the students of Industrial Scheduling of ETSEIAT and EUMP from UPC.</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="856">
<subfield code="q">application/pdf</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="8" ind2=" " tag="024">
<subfield code="a">http://hdl.handle.net/2072/97409</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="546">
<subfield code="a">cat</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Ensenyament universitari -- Ensenyament assistit per ordinador</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Aprenentatge--Treball en equip</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="0" ind2="0" tag="245">
<subfield code="a">Proposta metodològica per afavorir el treball en equip en assignatures que contenen la realització de projectes de disseny d'enginyeria</subfield>
</datafield>
</record>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<mets LABEL="DSpace Item" OBJID="hdl:2072/97409" schemaLocation="http://www.loc.gov/METS/ http://www.loc.gov/standards/mets/mets.xsd http://www.loc.gov/mods/v3 http://www.loc.gov/standards/mods/v3/mods-3-0.xsd">
<metsHdr CREATEDATE="2016-02-19T22:39:27">
<agent ROLE="CUSTODIAN" TYPE="ORGANIZATION">
<name>RECERCAT (Diposit de la Recerca de Catalunya)</name>
</agent>
</metsHdr>
<dmdSec ID="DMD_hdl_2072/97409">
<mdWrap MDTYPE="MODS">
<xmlData>
<mods:name>
<mods:namePart>Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca</mods:namePart>
</mods:name>
<mods:name>
<mods:namePart>Universitat Politècnica de Catalunya.</mods:namePart>
</mods:name>
<mods:name>
<mods:role>
<mods:roleTerm type="text">author</mods:roleTerm>
</mods:role>
<mods:namePart>Forcada Matheu, Núria</mods:namePart>
</mods:name>
<mods:extension>
<mods:dateAccessioned encoding="iso8601">2011-01-28T09:48:02Z</mods:dateAccessioned>
</mods:extension>
<mods:extension>
<mods:dateAvailable encoding="iso8601">2011-01-28T09:48:02Z</mods:dateAvailable>
</mods:extension>
<mods:originInfo>
<mods:dateCreated encoding="iso8601">2009-11-20</mods:dateCreated>
</mods:originInfo>
<mods:originInfo>
<mods:dateIssued encoding="iso8601">2011-01-28T09:48:02Z</mods:dateIssued>
</mods:originInfo>
<mods:identifier type="uri">http://hdl.handle.net/2072/97409</mods:identifier>
<mods:abstract>Aquest projecte ha tingut com a finalitat principal impulsar un aprenentatge més efectiu dels alumnes en assignatures que, impartides en una modalitat semipresencial a les escoles de Terrassa i Manresa, comporten la realització d’un treball de curs amb un alt contingut de disseny. A més a més, paral·lelament es contribueix a millorar el rendiment acadèmic de l'estudiant, en el marc de la millora global de la docència i de l'aprenentatge a la UPC amb un horitzó d'aproximació als elements que conformen l’Espai Europeu d’Educació Superior. En el context de semipresencialitat, es pretén fomentar l'aprenentatge cooperatiu i donar solució als problemes comunicatius existents a nivell d’intercanvi d’opinions, valoracions i formulació de dubtes vinculats amb el disseny, etc. En aquest projecte, doncs, s’ha creat una metodologia de treball que permet intercanviar informació gràfica (per exemple en format Autocad) a partir de les aplicacions ja incloses en la plataforma virtual Atenea (campus virtual de la UPC). Aquest projecte es basa principalment en tres objectius principals: 1. Millorar l'intercanvi d'informació entre alumnes d’un grup i entre els alumnes i el professor mitjançant el desenvolupament de protocols. 2. Fomentar l’aprenentatge cooperatiu mitjançant la integrar d’eines d’interacció instantània per Internet. 3. Adaptar l’assignatura de "Complexos Industrials" al procés de convergència a l’EEES. L'activitat ha estat desenvolupada al quadrimestre de tardor 2008-2009 i la metodologia ha estat implantadas a l'assignatura Complexos Industrials d'Enginyeria en Organització Industrial de la ETSEIAT i de la EUPM.</mods:abstract>
<mods:abstract>The aim of this project was to promote an effective learning in blended learning courses using group-based learning to develop a design project. It also contributes to improve the academic results of the students and the implementation of the European Space for Higher Education. Taking into account the characteristics of blended learning, the project promotes the cooperative learning and solve the communcation problems such as the exchange of opinions, evaluations, design doubts, etc among students and between students and instructors. Therefore, a methodology and protocol to exchange graphical information (i.e. Autocad) from the existing Atenea tools (UPC virtual Campus) is created. The specific objectives are: 1. To improve the exchange of information among students and between students and instructors by creating protocols. 2. To promote the cooperative learning by integrating syncronous and asyncronous tools. 3. To adapt the "Industrial Plants" course to the European Space of Higher Education. The methodology has been implemented and tested in 2008-2009 course with the students of Industrial Scheduling of ETSEIAT and EUMP from UPC.</mods:abstract>
<mods:physicalDescription>
<mods:extent>20 p.</mods:extent>
</mods:physicalDescription>
<mods:physicalDescription>
<mods:extent>474867 bytes</mods:extent>
</mods:physicalDescription>
<mods:physicalDescription>
<mods:internetMediaType>application/pdf</mods:internetMediaType>
</mods:physicalDescription>
<mods:language>
<mods:languageTerm authority="rfc3066">cat</mods:languageTerm>
</mods:language>
<mods:relatedItem type="series">Els ajuts de l'AGAUR;2007MQD00020</mods:relatedItem>
<mods:accessCondition type="useAndReproduction">Aquest document està subjecte a una llicència d'ús de Creative Commons, amb la qual es permet copiar, distribuir i comunicar públicament l'obra sempre que se'n citin l'autor original i l’Agència i no se'n faci cap ús comercial ni obra derivada, tal com queda estipulat en la llicència d'ús (http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/es/)</mods:accessCondition>
<mods:subject authority="local">Ensenyament universitari -- Ensenyament assistit per ordinador</mods:subject>
<mods:subject authority="local">Aprenentatge--Treball en equip</mods:subject>
<mods:titleInfo>Proposta metodològica per afavorir el treball en equip en assignatures que contenen la realització de projectes de disseny d'enginyeria</mods:titleInfo>
<mods:genre>info:eu-repo/semantics/report</mods:genre>
</xmlData>
</mdWrap>
</dmdSec>
<fileSec>
<fileGrp USE="ORIGINAL">
<file CHECKSUM="2eaa9c2fb1a04c54622fa7e1ceb01134" CHECKSUMTYPE="MD5" GROUPID="GROUP_2072_97409_1" ID="2072_97409_1" MIMETYPE="application/pdf" OWNERID="http://www.recercat.cat//bitstream/2072/97409/1/2007MQD00020_Com%c3%ba.pdf" SIZE="474867">
</file>
</fileGrp>
<fileGrp USE="TEXT">
<file CHECKSUM="289094ebfb33ff47ef40d910380b92c2" CHECKSUMTYPE="MD5" GROUPID="GROUP_2072_97409_1" ID="2072_97409_2" MIMETYPE="text/plain" OWNERID="http://www.recercat.cat//bitstream/2072/97409/2/2007MQD00020_Com%c3%ba.pdf.txt" SIZE="57734">
</file>
</fileGrp>
</fileSec>
<structMap>
</structMap>
</mets>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<atom:entry>
<atom:id>http://www.recercat.cat//oai/metadata/handle/2072/97409/ore.xml</atom:id>
<atom:published>2016-02-19T22:39:27.344+01:00</atom:published>
<atom:updated>2016-02-19T22:39:27.344+01:00</atom:updated>
<atom:source>
<atom:generator uri="http://www.recercat.cat//oai">RECERCAT (Diposit de la Recerca de Catalunya)</atom:generator>
</atom:source>
<atom:title>Proposta metodològica per afavorir el treball en equip en assignatures que contenen la realització de projectes de disseny d'enginyeria</atom:title>
<atom:author>
<atom:name>Forcada Matheu, Núria</atom:name>
</atom:author>
<oreatom:triples>
<rdf:Description about="http://www.recercat.cat//oai/metadata/handle/2072/97409/ore.xml">
<dcterms:modified>2012-07-10T11:22:04.397+02:00</dcterms:modified>
</rdf:Description>
<rdf:Description about="http://www.recercat.cat//bitstream/handle/2072/97409/2007MQD00020_Com%fa.pdf?sequence=1">
<dcterms:description>ORIGINAL</dcterms:description>
</rdf:Description>
<rdf:Description about="http://www.recercat.cat//bitstream/handle/2072/97409/2007MQD00020_Com%fa.pdf.txt?sequence=2">
<dcterms:description>TEXT</dcterms:description>
</rdf:Description>
</oreatom:triples>
</atom:entry>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<dc:contributor schemaLocation="http://purl.org/dc/terms/ http://dublincore.org/schemas/xmls/qdc/2006/01/06/dcterms.xsd http://purl.org/dc/elements/1.1/ http://dublincore.org/schemas/xmls/qdc/2006/01/06/dc.xsd">Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca</dc:contributor>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<rdf:RDF schemaLocation="http://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns# http://www.openarchives.org/OAI/2.0/rdf.xsd">
<ow:Publication about="oai:www.recercat.cat:2072/97409">
<dc:contributor>Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca</dc:contributor>
<dc:contributor>Universitat Politècnica de Catalunya.</dc:contributor>
<dc:creator>Forcada Matheu, Núria</dc:creator>
<dc:date>2011-01-28T09:48:02Z</dc:date>
<dc:date>2009-11-20</dc:date>
<dc:date>2011-01-28T09:48:02Z</dc:date>
<dc:identifier>http://hdl.handle.net/2072/97409</dc:identifier>
<dc:description>Aquest projecte ha tingut com a finalitat principal impulsar un aprenentatge més efectiu dels alumnes en assignatures que, impartides en una modalitat semipresencial a les escoles de Terrassa i Manresa, comporten la realització d’un treball de curs amb un alt contingut de disseny. A més a més, paral·lelament es contribueix a millorar el rendiment acadèmic de l'estudiant, en el marc de la millora global de la docència i de l'aprenentatge a la UPC amb un horitzó d'aproximació als elements que conformen l’Espai Europeu d’Educació Superior. En el context de semipresencialitat, es pretén fomentar l'aprenentatge cooperatiu i donar solució als problemes comunicatius existents a nivell d’intercanvi d’opinions, valoracions i formulació de dubtes vinculats amb el disseny, etc. En aquest projecte, doncs, s’ha creat una metodologia de treball que permet intercanviar informació gràfica (per exemple en format Autocad) a partir de les aplicacions ja incloses en la plataforma virtual Atenea (campus virtual de la UPC). Aquest projecte es basa principalment en tres objectius principals: 1. Millorar l'intercanvi d'informació entre alumnes d’un grup i entre els alumnes i el professor mitjançant el desenvolupament de protocols. 2. Fomentar l’aprenentatge cooperatiu mitjançant la integrar d’eines d’interacció instantània per Internet. 3. Adaptar l’assignatura de "Complexos Industrials" al procés de convergència a l’EEES. L'activitat ha estat desenvolupada al quadrimestre de tardor 2008-2009 i la metodologia ha estat implantadas a l'assignatura Complexos Industrials d'Enginyeria en Organització Industrial de la ETSEIAT i de la EUPM.</dc:description>
<dc:description>The aim of this project was to promote an effective learning in blended learning courses using group-based learning to develop a design project. It also contributes to improve the academic results of the students and the implementation of the European Space for Higher Education. Taking into account the characteristics of blended learning, the project promotes the cooperative learning and solve the communcation problems such as the exchange of opinions, evaluations, design doubts, etc among students and between students and instructors. Therefore, a methodology and protocol to exchange graphical information (i.e. Autocad) from the existing Atenea tools (UPC virtual Campus) is created. The specific objectives are: 1. To improve the exchange of information among students and between students and instructors by creating protocols. 2. To promote the cooperative learning by integrating syncronous and asyncronous tools. 3. To adapt the "Industrial Plants" course to the European Space of Higher Education. The methodology has been implemented and tested in 2008-2009 course with the students of Industrial Scheduling of ETSEIAT and EUMP from UPC.</dc:description>
<dc:format>application/pdf</dc:format>
<dc:language>cat</dc:language>
<dc:relation>Els ajuts de l'AGAUR;2007MQD00020</dc:relation>
<dc:rights>Aquest document està subjecte a una llicència d'ús de Creative Commons, amb la qual es permet copiar, distribuir i comunicar públicament l'obra sempre que se'n citin l'autor original i l’Agència i no se'n faci cap ús comercial ni obra derivada, tal com queda estipulat en la llicència d'ús (http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/es/)</dc:rights>
<dc:subject>Ensenyament universitari -- Ensenyament assistit per ordinador</dc:subject>
<dc:subject>Aprenentatge--Treball en equip</dc:subject>
<dc:title>Proposta metodològica per afavorir el treball en equip en assignatures que contenen la realització de projectes de disseny d'enginyeria</dc:title>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/report</dc:type>
<dc:subject>37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure</dc:subject>
<dc:source>Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca</dc:source>
<dc:source>Projectes de recerca i altres accions</dc:source>
</ow:Publication>
</rdf:RDF>